מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חוות דעת על מכשיר אב סירקל פרופנינית11/07/2011
שלום, ברצוני לרכוש את המכשיר, האם מומלץ??
האם שמעתם חוות דעת שלילית?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוות דעת על מכשיר אב סירקל פרו - תגובה
ד''ר איתי זיו11/07/2011אשמח שתשלחי לינק לתמונה או סרטון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחוות דעת על מכשיר אב סירקל פרו - תגובה
ד''ר איתי זיו12/07/2011הערותי....
1. מכיר את המכשיר והוא לא שונה מעשרות מכשירים אחרים קיימים בתחום המיועדים לחיזוק שרירי הבטן בצורות שונות.
2. התרגיל מיועד לחיזוק השרירים האלכסוניים של הבטן בעיקר אך כמובן השרירים האחרים פועלים בו גם.
3. אין מניעה לבצע את התרגיל על מכשיר זה אך לא ממש ברור למה? ניתן לבצע תרגילים לא פחות טובים בשכיבה או בישיבה עם מכשיר ייעודי בחדר הכושר ולחזק בצורה מצויינת את שרירי הבטן.
4. לא אמורה להיות חוות דעת שלילית על המכשיר. העניין הנו אופן הביצוע. אם מבצעים זאת באופן מבוקר וההתקדמות הדרגתית אין בעיה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתיחותאלעד10/07/2011
בהרצאה של שלי בר סלע נאמר שהשריר היחיד שיכול למנוע פציעות הוא ההמסטרינג ועל כך יש רציונאל למתוחו
השאלה היא אם כך מה מטרת המתיחות לאחר הפעילות אם היא לא מונעת פציעות לגבי שאר שרירי הגוף
ולשם מה בעצם עושים מתיחות???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עונים
אלעד11/07/2011Kמה דילגו על השאלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתיחות - תגובה
ד''ר איתי זיו11/07/2011ה ערותי....
1. הנושא מורכב במיוחד בכל הקשור למתיחות. נראה לי שהייתה חוסר הבנה מסויימת באשר להמסטרינגס. מה ששלי ככל הנראה התכוון הנו שלגבי ההמסטרינגס נמצא במחקרים רבים שמתיחה שלו יכולה להפחית מספר הפציעות או חומרתן. שרירים אחרים אין מחקר מבוסס עדיין (למיטב ידיעתי) אך זה לא אומר שלא צריך לעשות מתיחות לשרירים לקראת פעילות זו או אחרת ובמיוחד כשמדובר בפעילות עצימה. מדוע חשוב לבצע מתיחות:
מסייעות לשפר את האימון והביצוע של סוגים רבים של תנועות וטכניקות שונות.
תורמות לשיפור התפתחות המודעות הגופנית.
עשויות להפחית את הסיכון לבעיות גב מסוגים שונים.
משפיעות במידה מסויימת ככל הנראה על מניעת פציעות. שריר גמיש מסתגל מהר למצב חדש ומתח פתאומי שמופעל עליו לא יגרום לקריעתו ועמידותו בפני עומסים עולה.
משפיעות על יכולת השריר להפיק כוח. הארכת שרירים מקוצרים תגדיל את מומנט הכוח שהם מפיקים בתחילת התנועה כשהם במצב מוארך ו/או תגדיל את מומנט הכוח בכל זווית בטווח התנועה של המפרק, כאשר השרירים דו מפרקיים.
משפיעים על הרפיה והתאוששות לאחר מאמץ גופני בשימור זרימת דם מוגברת לשרירים. כמו-כן, הפחתת הטונוס השרירי והרפיית השרירים המתרחשות עם תרגילי הגמישות תורמות לתהליך ההתאוששות ואולי אף להפחתת כאבי השרירים המאוחרים.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי שלום,אני כבר שאלתי פה כמה שאלותהיי10/07/2011
אבל ככה:
אני בן 15,ואני רזה.יש לי שרירי בטן חזקים,וסה"כ רוב השרירים של הם בסדר מבחינת החוזק(לא חזקים ממש אבל בסדר),אבל הנפח שלהם מאוד מאוד קטן וגם המסה ולכן אני מבחוץ נראה מאוד רזה,ובפרט שרירי החזה שלי בכלל לא בולטים והחזה שלי נראה כמו של ילד בן 8.גם שרירי הידיים שלי קטנים(היקף יד במצב רפוי 23-24 ס"מ).בנוסף הסיבולת שלי היא לא כל כך טובה,אני עושה גג 40 שכיבות סמיכה וכו'...אני רוצה לבנות תוכנית אימונים שתכלול הכל - אני רוצה לשפר את כל השרירים,להתחזק ולהתרחב,וגם להתחיל בריצות.האם חדר כושר ובניית תוכנית אימונים ממאמן מוסמך יכולים לעזור??
ועוד שאלה:האם בתוך שנתיים אפשר להגיע לתוצאות מצוינות בשרירים ובסיבולת כאשר מתאמנים שלוש פעמים בשבוע בממוצע שעה בכל אימון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה - לגבי תוכנית אימונים
ד''ר איתי זיו11/07/2011הערותי...
1. מציע לבנות תוכנית אימונים מסודרת על מנת להעלות מסת שריר. מספר אימונים בשבוע 4-3 וזמן האימון עד שעה וחצי, אימו אירובי ואנאירובי יחד.
2. אפקט האימון של שרירי הגוף השונים הנו שונה כלומר שרירי החזה מגיבים חא באותה מהירות וקצב כמו שרירי הידיים או הרגליים. במידה והכוונה הנה לפתח שרירי חזה חשוב לבחור תרגילים מתאימים ולא פחות חשוב הנו העומס עימו עובדים שחייב להיות גבוה דיו על מנת שיהיה גירוי .
3. תוך שנתיים ניתן להשיג תוצאות מצוינות ללא צל של ספק אך חשוב גם לבנות תוכנית תזונה מתאימה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוקיי תודה,הבעיה היא שבזמן האחרון
היי11/07/2011יש לי תחושות מאוד לא טובות עם הלב:כאבים בחזה ולעיתים כאבים בעת נשימה וקשיי נשימה,הרגשה לפעמים שכאילו נתפס לי הלב או שאין לי דופק וגם בעת מאמץ אני מרגיש לפעמים לא טוב(אתמול הייתי בבריכה ושחיתי והייתה לי תחושה לא טובה וגם כשעשיתי שכיבות סמיכה אותו הדבר).לדעתך כדאי ללכת קודם כל לבדיקות כדי לוודא שהכל בסדר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוקיי תודה,הבעיה היא שבזמן האחרון - תגובה
ד''ר איתי זיו12/07/2011מציע במיידי לפנות עם אותה שאלה לפורום רפואת ספורט במיידי וכן חשוב לבצע בדיקות רפואיות מקיפות על מנת לשלול בעיות פוטנציאליות.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חדר כושר או נבחרת שחייה ?עמית09/07/2011
רציתי לשאול ..
מה עדיף ?
חדר כושר ?
או נבחרת שחייה מתקדמת של 3 פעמים בשבוע ?
תודה מראש .. =]* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חדר כושר או נבחרת שחייה ? - תגובה
ד''ר איתי זיו10/07/2011הערותי....
1. מה מטרת האימון העיקרית? שחייה אינה אימון בחדר הכושר. בשני המקרים ניתן לשפר הכושר הגופני באופן משמעותי. בשחייה יש צורך לבצע בנפרד גם אימוני כוח ולא להסתפק רק בשחייה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לד"ר איתי זיו שאלה חשובה מאוד בשבילא(שם בדוי)08/07/2011
איתי שלום,
אני בן 21 פרשתי ממשחק כדורגל לפני שנתיים וחצי בגלל כאבי ראש חזקים, מין מיגרנות כאלה, מאז אני מטופל בכדורים נגד כאבי ראש. בזמן הזה הייתי משחק עם החברה בשכונה לפעמיים עובד קבוע בחדר הכושר ולפעמיים רץ בשביל הכיף בשכונה, ספרינטים קפיצות מדי פעם ופעם.
החלטתי לחזור לשחק באישור הנוירולוג כדורגל, ובחודש האחרון התחלתי להתאמן ממש ממש קשה.
כל יום אימון כדורגל אישי, אחר כך אימון בחוף הים או אימון בשכונה- הכולל אינטרוולים ספרינטים קפיצות והתנגדות ובערב גם אימון משקולות מבוקר.
אתמול בערב הלכתי לשחק כדורגל בשכונה וכל כמה דקות הרגשתי מין זרמים כאלה שנמשכים שנייה בגוף, זה לא משהו שהפריע לי לשחק אבל הרגשתי את זה כמובן, היום גם בדרך לחדר הכושר וגם בחדר הכושר כל מספר דקות הרגשתי את הזרמים האלה.
השאלה שלי האם יכול להיות שזה בגלל המאמץ שאני עובד מאוד קשה עם הגוף בחודש האחרון?
מה אתה ממליץ לי לעשות? אתה מכיר את התופעה?
חייב את עזרתך.
2.בלי קשר לעניין בגלל החודש האחרון שאני עובד כל כך קשה אני לוקח מגנזיום 200 מיליגרם בגלל זלפני שנתיים שיחקתי כדורגל והמאמן כושר אחרי משחקים היה נותן לנו כזה כדור, מה אתה אומר? מה התפקיד של המגנזיום? למנוע כאבי שרירים?
איתי אני חייב אבל חייב את התגובה שלך מחכה בקוצר רוח תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשבי
ד''ר איתי זיו10/07/2011שלום רב.
אני יכול לענות אך נכון יותר לפנות לפורום רפואת ספורט. מתאים הרבה יותר.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- להכנס לכושררוברטו08/07/2011
שלום,
לפניי מספר שבועות התחלתי להרגיש כאבים באזור שבין גיד אכילס לבין הקרסול שלא עוברים עד עכשיו.
איני יודע מה לעשות בקשר לזה, מנסיוני ללכת לאורטופד לא יפתור את הבעיה.
בכל זאת אני מאוד רוצה להכנס לכושר על אף שאיני יכול לרוץ, האם אני יכול להכנס לכושר טוב מבלי לרוץ?
אני עושה קפיצות במקום בעיקר בינתיים, ולמרות שאני מרגיש משאמורים להרגיש אחריי אימון אירובי טוב, אני חושש שזה לא יכניס אותי לכושר במהירות שריצה תכניס אותי, או לא יקנה לי את הכושר הספציפי שריצה דורשת (אני אצן, ולכן חשוב לי מאוד להכנס לכושר ריצה בקרוב).
ולגביי הכאבים, אשמח לעצה גם בנושא הזה.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להכנס לכושר - תגובה
ד''ר איתי זיו11/07/2011הערותי.....
1. ראשית יש לטפל בבעיה ברגל. לא רק לחכות שיחלפו הכאבים אלא לבדור מקורם ולבצע את הפעולות הנדרשות שהדבר לא יחזור על עצמו.
2. ניתן לשפר כושר גופני מצוין גם ללא ריצה. באמצעות פעילוית אירוביות אחרות - שחייה, רכיבה על אופניים, ועוד. במידה והנך מתעקש לרוץ יש הכרח לטפל בבעיה. מומלץ לפנות לפיזיותרפיסטים שמטפלים בספורטאים. יש לאנשי מקצוע אלה ידע רב מאוד וניסיון בכל סוגי הפציעות. במידה והנך באזור המרכז ממליץ לפנות למדיקס בהדר יוסף או למאוחדת ספורט באיצטדיון רמת גן.
3. מומלץ לבצע אימונים על בסיס קבוע ולא לנוח בשל הכאבים מכיוון שתחול ירידה תלולה ביכולת האירובית. כל האימנים חשוב שיתבצעו עד סף כאב לכל היותר.
4. מומלץ לבנות תוכנית אימונים מסודרת על ידי איש מקצוע שעובד עם ספורטאים.
בהצלחה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחוז משומןאלעד07/07/2011
1.בבהנחה שאדם מן היישוב עושה דיאטה שלא מלווה בפעילות גופנית אז האינדיקציה כדי לדעת אם הוא ירד במשקל היא לפי המשקל?או לפי אחוזי שומן?
2. לאומת זאת אדם העושה פעילות גופנית+דיאטה לא תמיד המשקל הוא האינדיקציה אלא אחוזי השומן(תקני אותי אם אני טועה)
בהיחס לשאלה 2-ישנו מצב שהאדם לא יורד במשקל אלה רק באחוזי שומן?בהנחה שהוא בדיאטה ורוצה להשיל מעליו משקל עודף?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחוז משומן - תגובה
ד''ר איתי זיו11/07/2011הערותי....
1. ירידה במשקל ניתנת למדידה ללא בעיה. העניין שלא תמיד ירידה במשקל הנה חיובית. חשוב לשמור על הרכב הגוף מכיוון ששכיח שאנשים יורדים במשקל אך גם במסת גוף רזה ואז ישנה פגיעה בהרכב הגוף ואף עלייה באחוזי השומן, הרעה בתפקוד הגופני ובאסתטיקה הגופנית ועוד.
2. ירידה במשקל ללא פעילות גופנית אפשרית אך החיסרו בכך הנו שבנוסף לשומן תהיה פגיעה מסויימת גם במסת השריר ולכן חשוב שבכל תהליך ירידה במשקל תבוצע גם פעילות גופנית על בסיס קבוע.
3. במידה ומבצעים אימוני כוח על בסיס קבוע הרי שמשקל הגוף יעלה אך אחוזי השומן לא בהכרח יעלו. להיפך אף צפויה ירידה בהם.
4. בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לד''ר איתי זיודן06/07/2011
על איזה שרירים עובד כל אחד מסגנונות השחייה הבאים?
חזה:
חתירה:
פרפר:
גב:
תודה,אשמח לתשובות מהירות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדן
ד''ר איתי זיו10/07/2011הערותי....
1. בשחייה פועלים שרירים רבים מאוד בגפיים העחיונים והתחתונים. עשרות רבות!!! המעורבות של השרירים משתנה מסגנון לסגנון. לדוגמה בסגנון חזה שרירי הרגליים פועלים בעומס גבוה יותר מאשר חתירה וכן כם באופן אחר לחלוטין. מבחינת קבוצות שרירים להלן רשימה חלקית: פושטי כתף, מקרבי אופקית של הכתף, מרחיקי אופקית של הכתף, פושטי כתף, כופפי כתף, מקרבי היקרך, מרחיקי הירך, כופפי הברך, פושטי הברך, כופפי המרפק, פושטי המרפק, כופפי עמוד השדרה ועוד ועוד.
2. עומס גבוה במיוחד הנו בסגנון חתירה ובשל כך הוצאה קלורית רבה במיוחד.
מקווה שמעט עזרתי.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוביות בבטן...06/07/2011
שלום,אני בן 14.5 שוקל 57 קילו והגובה שלי הוא 1.72 .
אני עושה כל יום כפיפות בטן של 4 סטים של 20 ובקושי רואים 3 קוביות .
אשמח לקבל עצות אין להבליט את שרירי הבטן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפשר תשובה בבקשה...?
...07/07/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקוביות בבטן - תגובה
ד''ר איתי זיו11/07/2011הערותי....
1. האסתטיקה של שרירי הבטן תלויה רבות בגנטיקה, טונוס השריר של שרירי הבטן והכי חשוב - הרכב הגוף. קרי, במידה ואחוזי השומן הנם גבוהים מהממוצע אין לצפות לניראות שרירי הבטן . אחוזי שומן נמוכים בהם ניתן להבחין בשרירי הבטן הנם בטווח של 11% ומטה. מדובר בטווח המתאים לספורטאים ומפתחי גוף בעיקר. אין צורך בריאותי או תפקודי באחוזי שומן כה נמוכים וניתן בהחלט להסתפק בממוצע של 20%-13% בממוצע ובקורלציה לגיל המתאמן.
2. אין צורך לבצע מדי יום כפיפות בטן. ניתן להסתפק ב- 3-2 פעמים בשבוע, 4-3 דקות בכל פעם בתרגילים מגוונים. במקביל לבדוק אחוזי השומן התת עורי שהנו כאמר גורם משתנה מהותי וחשוב להשגת המטרה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משקולת רוטטת לגבר...06/07/2011
זה באמת מוסיף למסת השריר ושורף קלוריות??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר Z???
...11/07/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשקולת רוטטת לגבר - תגובה
ד''ר איתי זיו12/07/2011הערותי.....
1. מדובר על משקולות יד רוטטות? במידה וכן אז ישנה בהחלט השפעה על עלייה במסת השריר. משקולות אלו מיועדות לספורטאים או לאנשים עם בעיות רפואיות מסוימות. אגב, הן מאוד יקרות והשימוש בהם בארץ קטן מאוד.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההערה לד"ר איתי זיו ושאלה
...13/07/2011המשקולת לא רוטטת אלא אתה צריך לנענע אותה.
גם אז ישנה עליה במסת השריר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך תגובה
ד''ר איתי זיו14/07/2011אכן גם אז עשויה להיות עלייה במסת השריר. מה שקובע אינו נענוע המשקולת אלא העומס , מספר החזרות המבוצע בכל סט וזמני המנוחה בין הסטים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נכנס לכושר, הורדת משקלאלעזר05/07/2011
שלום,
אני מעוניין להיכנס לכושר גופני בשביל שיפור בריאותי ובעיקר בשביל הורדת משקל. נרשמתי לחדר כושר ויש לי מספר שאלות, אשמח לתשובות:
1. בפעם הראשונה שהייתי במכון, הלכתי בקצב 6.5 (ממוצע) למשך 50 דקות ולא התייעפתי כמעט. יכולתי להמשיך עוד אבל אז עברתי ל20 דקות של אופניים. הפעילות הכללית לא עייפה אותי יותר מדי. בפעם השנייה שהלכתי, זה פתאום נהיה הרבה הרבה יותר קשה, ובעיקר הטרידו אותי כאבים עזים בקידמת החלק התחתון של הרגל, ממש על העצם (עצם השוקית אם אינני טועה). הכאבים לא איפשרו לי להמשיך.
רציתי לדעת למה היה הבדל גדול כ"כ בין שתי הפעמים, ומה משמעות הכאב (כאן חשוב לי להדגיש שהכושר הגופני שלי מאוד ירוד). איך מעבירים אותו בלי לפגוע בשרירים ובעצמות?
2. כיצד אתם ממליצים להיכנס לכושר אירובי לשריפת שומנים וקלוריות: אופניים, הליכה (במטרה להגיע לקצב ריצה) או שחייה? אולי שילוב של שלושתם?
בנוסף גם אשמח לדעת האם יש איזשהם תכניות אימונים בסיסיות למתחילים. תדירות אימונים, קצב, משך אימון וכו'.
תודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין
אלעזר05/07/2011שכחתי לציין:
אני בן 25
גובה 175 ס"מ
משקל 95.5 ק"ג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאמג - תגובה
ד''ר איתי זיו05/07/2011הערותי....
1. הליכה באימונים הראשונים 50 דקות בהחלט לא מומלצת ומעלה הסיכון לפציעה במערכות שלד-שריר. לפיכך מומלץ ללכת או לבצע פעילות אחרת לא יותר מ- 10 -15 דקות באימונים הראשונים ומדי 4 אימונים בממוצע להעלות הזמן המוקדש לפעילות האירובית ב- 5 דקות. תוך מספר חודשים עם ההגעה לזמן פעילות אירובית של 50-45 דקות ניתן להעלות העצימות וכך בעצם בונים בסיס אירובי. ישנן עוד אפשרויות לעשות זאת.
2. במידה וישנה רגישות או כאבים באזור השוק או במפרקים אחרים מומלץ במיוחד לגוון בפעילות האירובית ולבצע 3 -2 מכשירים בכל פעם. למשל, הליכה של 15 דקות וקרוס טריינר 15 דקות. כך ניתן להפחית באופן ממשי הכאבים הצפויים.
3. אגב, הכאבים עלולים להיות קרעים מיקרוספיים בשרירים שפעלו וזאת בשל מוכנות לא מספיק טובה למאמץ כה ממושך.
4. חשובה מאוד ההדרגתיות באימון. כמו כן חשוב להקפיד על דופק מטרה באימון. ללכת או לבצע פעילות אירובית אחרת בדופק של 60-65 אחוז בממוצע.
5. הפחתה במשקל חייבת להיות מלווה בתפריט המוגבל קלורית. אילולא כן יחול קושי להפחית במשקל ובאחוזי השומן.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לאיתיאלעד05/07/2011
המחקרים האחרונים מראים שהגוף יכול לספוג עד 20 גרם חלבון אחרי אימון.
1.מה קורה לשאר החלבון אחרי האימון?האם הוא נהפך לשומן?
2.מה קורה אם אוכלים ארוחה לדוגמא המכילה יותר מ20 גרם כמו קופסת קוט'ג או סטייק של 200 גרם שיש בו יותר מאשר 20 גרם חלבון למנה,מה אז קורה לחלבון הוא נהפך לשומן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאלעד - תגובה
ד''ר איתי זיו05/07/2011הערותי....
1. איני מכיר מחקר ספציפי על יכולת הגוף לקלוט לא יותר מ- 20 גרם חלבון אך מה שכן ודאי שנושא 30 גרם חלבון לאחר אימון הנו אחד המיתוסים הכי נפןצים שקיימים בתחום האימון. צריכה ותיזמון אכילה של חלבון משתנה ממתאמן למתאמן ויש גם מתאמנים שיצליחו 'לקלוט' 200 גרם חלבון ביום. אני במקביל אבדוק הנושא במהרה.
2. בפועל מומלץ שלא יהיה עודף מכיוון שהדבר משפיע על הרכב הגוף. הדבר תלוי בפרמטרים נוספים כמו מידת הפעילות הגופנית המתבצעת וסוגה, התפריט הכולל ועוד.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
אלעד05/07/2011תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאיתי זיודן04/07/2011
אני בן 14,מתאמן בחדר כושר חצי שנה. המטרה שלי היא בעיקר ניפוח שרירים,ובנתיים הולך לי טוב. אני רוצה להתחיל לשלב עם האימוני כח גם שחייה. האם שחייה תפגע לי במסת השריר בגלל שזו פעילות אירובית? או שאני יכול להתאמן בשניהם במקביל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדרור
ד''ר איתי זיו05/07/2011הערותי....
1. אין מניעה במקביל גם לשחות. שחייה הנה ספורט אירובי ומעניין שכמות הפציעות נמוכה יחסית לענפי ספורט אחרים. לא מצויינת העצימות של השחייה אך במידה והעצימות לא ממש גבוהה (וסביר להניח שזה המצב) הרי שניתן להעלות מסת שריר וגם לשפר את הכושר האירובי באמצעות שחייה.
2. חשוב מאוד להקפיד על התזונה. אפקטיביות אימון כוח תלויה רבות באורח החיים הספורטיבי הכולל של המתאמן. רבים מהמתאמנים לא מקפידים על תזונה נכונה, שינה מספקת. הרגלי אימון נכונים ועוד ולכך השפעה רבה על השגת התוצאות.
בהצלחה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי אימוניםעמוס04/07/2011
מכמה אימונים עושים כל שריר פעם בשבוע
והאם זה המינימום?
כאילו לא הבנתי פעם חשבתי ש 1 עד 3 אימונים זה כל הגוף 3-4 זה איי בי ו 5-6 abc
עכשיו אם עובדים פעם בשבוע על כל שריר מכמה אימונים אפשר לפצל?
והאם אפשר לפצל abc ל 3 אימונים או שזה רק מ 5 6 אם כן אז מה הסיבה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה - לרמי
ד''ר איתי זיו05/07/2011הערותי....
1. הפעלת קבוצת שרירים אחת פעם בשבוע מתאימה למתאמנים המבצעים 6-5 אימונים בשבוע. לא פחות. במקרה זה עצימות האימון הנה גבוהה מאוד, מבצעים בממוצע 20 סטים לאותה קבוצת שרירים ואזי יש 'הצדקה' לנוח 6-5 ימים עד האימון הבא.
2. אימון AB מקובל לבצע במספר אימונים שבועי של 4-3 בשבוע ואז המנוחה מתאימה למספר האימונים. רק אז מספר הסטים לכל קבוצת שרירים הנם 10-7 לקבוצת שרירים גדולה כמו רגליים, גב וחזה ו- 7-5 לקבוצת שרירים קטנה כמו כתפיים או ידיים. אגב, תוכנית AB ניתן להגיע לתוצאות מצוינות(!!!) אם שומרים על הכללים. במרבית המקרים אין צורך לפצל אין צורך לפצל מעבר לכך אלא אם כן מדובר בפיתוח גוף תחרותי.
בהצלחה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לאיתי
איתמר06/07/2011ותוכנית אימון abc 3 פעמים בשבווע יכולה להתאים למתאמן מתקדם או שזה תיהיה טעות? והיא מתאימם רק ל 5 6 אימונים בשבוע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בזמן אימון שריר הירך הקדמיאסתי04/07/2011
מכל התרגילים בחדר כושר, התרגיל היחיד שממש מכאיב לקראת סיום כל סט הוא תרגיל יישור ברך עם התנגדות. הכאב הוא כאב שרירי וחולף מיד בתום התרגיל, תוך כמה שניות. כמו כן הוא סימטרי בשתי הרגליים.
האם שריר הירך הקדמי ידוע ככזה שגורם לכאב בזמן מאמץ, או שזאת תופעה אינדבידואלית אצלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בזמן אימון שריר הירך הקדמי - תגובה
שי אלנקרי04/07/2011שלום יהושוע,
אכן זוהי תופעה ידועה אבל כמובן שהיא אינדיבדואלית ומשתנה מאדם לאדם.
המשך באימונים כל עוד זה אינו מפריע לך בתפקוד היומי או לאחר האימון.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









