מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שיפור מתחאמיר26/10/2011
שלום רב.
אני רוצה לשפר את מספר הפעמים שאני עושה מתח. אובכן אני עושה בקושי בקושי 1.
רקע הספורט שלי בכללי חזק. אני אלוף הארץ בריצה, ככה שאני בכושר רב, אך ברגלים. האמת שגם ידיים וחזה חשוב ואני כן התאמנתי על זה, אבל לא בחשיבות גדולה בתוכנית האימונים.
משקלי הוא 84 עם זה חשוב.
אז כיצד אני יכול להשתפר? מה התוכנית האימונים שהייתם ממליצים למתחיל כמוני?
תודה רבה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיפור מתח - תגובה
ד''ר איתי זיו27/10/2011הערותי...
1. שיפור בעליות מתח כרוך באימונים מתאימים. ניתן לבצע אימונים אקצנטריים. כלומר לעלות מתח באמצעות כסא או ספסל ולבצע כיווץ איטי מטה. זאת מספר פעמים. ניתן בנוסף, להיעזר עם כוח חיצוני ולעלות את הדרך למעלה. עם בן זוג, ממתח גומי או אמצעים אחרים. ניתן בנוסף, במכשיר הגרביטון בחדר הכושר לבצע מספר סטים ולשפר את היכולת באופן ממשי. זו הדרך הטובה במיוחד במידה והמכשיר זמין.
2. במידה ומבצעים 4-3 עליות מת בעוד מספר שבועות חשוב לבצע מספר סטים , 5-4 בממוצע על מנת לגרום לאפקט אימון רב דיו.
3. מומלץ לבצע יום כן, יומיים לא את אימוני הכוח. ניתן גם בהפרש של 48 שעות בממוצע.
תרגילים אחרים בחדר הכןשר המבוצעים גם הם באותו אימון יכולים לסייע גם. משיכת פולי עליון במצב רחב או צר וכדומה. אך לא מומלץ להסתפק רק בתרגילים אלה.
בהצלחה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפריט וספורטלידור26/10/2011
שלום..בת 20 ..אני בדיאטה כבר 4 וחצי חודשים בערך..הייתי שוקלת 65 והיום אני שוקלת 53 ...בחודשם הראושנים עשיתי דיאטה עם תפריט רגיל והליכה על הליכון כל יום..בחודשיים האחרונים נכנסתי לזה חזק נהיתי אובססיבית להליכון...שאם יום אחד אני לא עושה אני משתגעת..וכמובן עשיתי דיאטה יותר חריפה וירדתי הרבה יותר מהר והיום הגעתי לסביבות ה53..הגובה שלי הוא 1.60..ובחודש האחרון בגלל שהתחלתי סוג של כסאח..נהיה לי שיבושים במחזור שלעולם לא היו לי...נהיתי יותר חלשה ויותר עצובה...אני יודעת שזה בגלל שהגוף לפעמים רעב ומגיב כך..כולם אומרים לי להפסיק לרדת ולהתחיל לשמור...אני רוצה להגיע למשקל 50 ורוצה להמשיך בדיאטה רגיל ולהפסיק עם הכססאח..לאכול ארוחות מסודרות הפחד שלי שאני ישמין מזה כי התרגלתי לאכול ממש מעט..וכמובן שורפת 550 קלורייות כל יום...ורוצה גם לרדת ל6 פעמים בשבוע...האם אני יכולה להתחיל ללאכול יותר מסודר וזה לא יפגע בדיאטה? וגם שאסיים אותה ואתחיל לשמור על המשקל..אני יכולה לעשות ספורט ולהתחיל לאכול יותר דברים שלא היתי אוכלת כמו ..ופלה..אחד ליומיים או פסטה לארוחת צהריים..קוסקוס..מילקי דיאט..דברים שפחדתי לגעת הבאם אני יכולהלתהחיל לאכול אותם בכמות עם ספורט ?ולא יעלה מזה?
אשמח לקבל תשובה או לפחות כיווןן...תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפריט וספורט - תגובה
עופר קיס26/10/2011לידור הי
נשמע שאת מבולבלת לגבי המטרות שלך ואיך להציב אותן. אני מאד ממליץ לך להגיע לתזונאית בקופה או לתזונאי פרטי שמתמחה גם בספורט. כל עוד יש לך בעיית אכילה, הספורט המוגזם עלול לקחת אותך למקומות לא טובים שקשה לצאת מהם אחרי כן. עליך להגיע לתפריט הגיוני ולשם לשלב את הספורט. יתכן ופורום התזונהשלנו יוכל ליעץ לך טוב יותר איך לבצע זאת
מקווה שעזרתי
עופר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כושר להזרמת הדםאיילת השחר25/10/2011
שלום.
אני סובלת מווסטיבוליטיס והבנתי שכושר יכול להגביר את זרימת הדם ולמנוע כאב באיזור הווגינה.
רציתי לשאול האם יש תרגילים ספציפיים המומלצים במיחוד לאיזור ההוא שיכולים לעזור, ולהגביר את התחושתיות באיזור.
תודה, איילת השחר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוד דבר
איילת השחר25/10/2011לפעמים יש תחושה שהשרירים נוקשים ותפוסים באיבר המין. האם גם לכך הספורט יכול להציע פיתרון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכושר להזרמת הדם - תגובה
עופר קיס26/10/2011שלום
שאלה מצוינת, אך מעל יכולת הפורום הזה לענות. יתכן ופורום הרופאים יצליח
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שרירים מתעייפיםשי25/10/2011
שלום רב,
אבא שלי מתלונן מזה כמה שנים על זה שהשרירים שלו מתעייפים.
מדובר רק בשרירי הרגליים(בעיקר תאומים וארבע ראשי) והישבן.
בשאר הגוף הוא פעיל, עובד ונמרץ מאוד.
הוא בן 69
לוקח כדורים של לחץ דם, וכולסטרול.
לפי בדיקות דם אחרונות יש לו קצת סוכר.
הוא עשה בדיקה של כלי דם והכל תקין.
הוא ממש הולך כמה דקות והשריר כבר מתעייף.
הוא טוען גם שלפעמים הוא מזיז את הקרסול כשהוא יושב ואז השריר התאומים נתפס לו.
ממש מתקשה. ואז משתחרר לאחר דקה.
האם יש טיפול כלשהו \ בדיקה כלשהי שאפשר לעשות ?
מה יכול להיות הגורם ?
אני מדגיש שבפלג גופו העליו הוא חזק ואיתן, הוא עובד כנהג משאית, ועובד כשהו בבית במחסן שלו בדברים פיזיים רבים.
תודה רבה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שרירים מתעייפים - תגובה
עופר קיס26/10/2011שי שלום
איזה תותח שאתה בודק עבור אביך.
אז ככה - עליו לבצע בקופה או באופן פרטי בדיקה שנקראית
CARDIO POLMONARY EXERCISE TEST - זו בדיקת מאמץ שניתן לבדוק יותר טוב
מה המקור לתשושת העייפות הזו, כיוון שיש מסכה על הפנים וניתן לקבל מידע גם מהריאות ובאופן עקיף על זרימת דם לשרירים.
קדימה לבדיקה
עופר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בטרפז ימיןזיו הרשקוביץ25/10/2011
שלום
בן 36 מתאמן בחדר כושר בקביעות,מזה כחודש יש לי כאבים(הרגשה של שריר תפוס)בטרפז ימים בעת הרמת יד ימין למעלה 180 מעלות.
חשוב לציין שבשגרה(ללא הרמת יד ימין) איני מרגיש את הכאב.
כאשר אני מתאמן איני מרגיש את הכאב(שריר חם?).
מה יכולה להיות הסיבה?
האם ניתן להמשיך ולהתאמן?
תודה
זיו הרשקוביץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בטרפז ימין - תגובה
שי אלנקרי03/11/2011שלום זיו,
אני מציע שתפנה לאורטופד או רופא ספורט בנושא בכדי לבדוק אפשרות המשך פעילות ואיזה. לא מציע שתיכנס אל תוך הכאב, פשוט קבע תור וטפל בבעיה.
בהצלחה. רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימון לאחר חזה אוויראבי25/10/2011
לפני כחצי שנה עברתי אירוע פניאומוטורקס (חזה אוויר) ורציתי לדעת איזה אימון אני יכול לעשות, צריך לעשות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אימון לאחר חזה אוויר - תגובה
עופר קיס26/10/2011אבי שלום
בפורום זה איננו יכולים לענות על שאלה מסוג זה. נסה בבקשה בפורום הרופאים
בהצלחה
עופר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי האימונים שלי לעופר קיסרונן23/10/2011
אני מתאמן כבר תקופה בשיטת abcde 5 פעמים בשבוע יש תוצאות ממש טובות
הבעייה שעקב חוסר בזמן יוצא לי להגיע בזמן האחרון לפעמים 4 פעמים בשבוע לפעמים 5 פעמים בשבוע
להשאיר את האימונים באותה תוכנית זה בסדר
או ש ב abcde חייב להתחייב ל 5 אימונים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סימן שאלה
רונן26/10/2011?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לגבי האימונים שלי לעופר קיס - תגובה
עופר קיס29/10/2011רמי שלום
לדעתי לא יהיה שינוי ואם כן תרגיש ירידה תוך שבועיים ותשנה תכנית בהתאם
מקווה שברור
עופר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיבוש מטכ"לאהרן23/10/2011
שלום אני לפני גיבוש מטכ"ל האם יש לכם איזו תוכנית אימוין המתאימה לגיבוש (מי שמכיר את הגיבוש בטח יודע יותר אבל אשמח גם להצעות אחרות)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיבוש מטכ"ל - תגובה
עופר קיס23/10/2011שלום אהרון
למרות שיש בטח שינוי מתקופתי:
פעילות גופנית בעייפות - הליכה ארוכה ולאחריה ריצות קצרות בחול עמוק, רצוי עם עליות,
רצוי לבצע עם משקל על הגב,
אימונים מחזוריים של מתח, ריצה, מקבילים, ריצה, בטן, ריצה עד לעייפות, לנוח קצת ואז להמשיך
צריך להיזהר מנקעים, התייבשות וחום גוף גבוה
מקווה שעזר
עופר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיתוח וחיזוק שרירי החזהשלום23/10/2011
שלום,
אני רוצה לחזק ולפתח את שרירי החזה שלי
כמה כפיפות מרפקים אני צריך לבצע ביום?
אפשר עוד הצעות ליפתוח שרירי החזה בבית בפעילות עצמית?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיתוח וחיזוק שרירי החזה - תגובה
עופר קיס23/10/2011כפיפות מרפקים כאשר בן זוג לוחץ קלות על השכמות מלמעלה, כך שמתקשים לבצע 10 חזרות כפול 4 מחזורים
להיזהר מעומס על הגב, לוודא בטן בפנים ומרפקים מופנים לצדדים
יום כן , יום ל, או פעמיים בשבוע
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך..
שלום23/10/2011במקום בן זוג שלוחץ על הגב אם אעשה בשיפוע שהרגליים למעלה זה יהיה אותה השפעה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיצוב הגוףציפי22/10/2011
שלום
בני בן 19 ,שוקל 64,גובה:170
מבקש לעצב את הגוף,מבצע בעיקר במכון כושר תרגיליםלחזה,כתפיים,ידיים,גב ובטן,
לדעתו של בני האירובי יפגע בתהליך של המסה שמטרתה לעלות במשקל.
האם זה מספיק או צריך לשלב גם אירובי וגם תרגילי כוח בכדי להשיג את המטרה.
שהיא:שלא יהיה כרס אלא שיתפתח
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיצוב הגוף - תגובה
עופר קיס22/10/2011פעילות אירובית הכרחית לשמירה על בריאות וכושר גופני. יש לשלב את שניהם: אימוני התנגדות ואירובי.
אם ניתן, רצוי להפריד ביניהם אך לא הכרחי. אם אין אפשרות טכנית להפריד בין הפעילויות, המלצתי היא שהחלק החשוב יותר לבנך יבוצע קודם
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכושר
ציפי24/10/2011מה הכוונה הפרדה בין הפעילויות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שרירים ופעילות אירוביתדניאל22/10/2011
שלום ,
אני בת 17 מטר 164 שוקלת 57 . הירכיים שלי התרחבו לאחר הפסקת פעילות אירובית,ברצוני לרדת מעט במשקל אך לא לפתח שרירים ביריכיים בזמן פעילות אירובית.
הבעייה היא שרוב הפעילויות עובדות על שרירי היירך.השאלה שלי , היא האם לא לבצע פעילות גופנית כגון ספינינג או מכשיר אליפטי בחדר כושר ,אשר רוב העבודה נמצאת ביריכיים,? או שמומלץ שכן, כי אלו פעילויות "מאומצות" שיעזרו לי לרדת במשקל?
המטרה שלי היא להוריד שומן שהצטבר, וביחד לחזק כמה שפחות את שרירי הרגליים.
אני יודעת שהמטרה נשמעת לא הגיונית, מה דעתך?
בנוסף חשבתי על עוד משהו, נניח ואני מבצעת פעילות גופנית כגון ספינינג ,ושומרת על תזונה [נמצאת במאזן קלורי שלילי למשל ] הגוף משתמש במאגרי השומן והשריר אך באותה מידה גם מחזק אותו ?איך זה ייתכן?האם זה תלוי באכילה של מזון מסויים לאחר הפעילות הגופנית? אולי הפחתה בכמויות החלבון תעזור? הסתבכתי.
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שרירים ופעילות אירובית - תגובה
עופר קיס22/10/2011דניאל שלום
הירכיים שלך כנראה התרחבו עקב עלייה קלה בשומן, , ממליץ על הליכה בשיפועים שונים ואולי גם אליפטי, אופניים עלולים לנעלות מסת שריר
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בחיטוב הגוףדני22/10/2011
שלום!
אני דני אני בן 15 וב4-5 חודשים האחרונים אני הורדתי כמות גדולה מאוד של משקל מ 130ל-74 ק"ג והיום אחרי שהגעתי למטרה שלי של לרדת במשקל אני רוצה חעבוד על חיטוב הגוף שלי ורציתי לקבל עזרה מכם אני רץ כל יום ואני התחלתי לעשות אחרי הריצה תרגילי בטן וכאלה אבל לא נראה לי שזה ממש עובד אז רתיצי לדעת האם זה נכון לעשות תרגילים כל יום ואיזה תרגילים לעשות כי אני בעוניין בחיזוק שרירי הבטן והגב שלי נכון לעכשיו זאת המטרה העיקרית שלי ואני אשמח אם תעזרו לי אם זה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בחיטוב הגוף - תגובה
עופר קיס22/10/2011דני שלום
מורכב מדי לתאר תרגילים לבטן ולגב ללא אפשרות להדגים. היום תרגילי הבטן מורכבים יותר על מנת לא לפגוע בגב. דרך אחת היא להיכנס ל UTUBE לתרגילי בטן - BASIC ABDOMINAL EXERCISES אפשרות שניה מומלצת היא להירשם לזמן קצר לחדר כושר או להשיג מאמן כושר אישי להדגמת התרגילים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטון שלי עושה עליות כוח ועוד דבריםיואב22/10/2011
כנסו ותראו את הסרטון מקווה שתאהבו [=
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פשוט מדהים!
יואב23/10/2011בחיים לא ראיתי דברים כאלה! איזה פחד! וואו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריצה על הליכוןלידור21/10/2011
היי..אני הולכת על הליכון בבית כבר 5 חודשים..התחלתי במהירות 5.5 עליתי ל6.5 ובחודש ההאחרון אני הולכת על מהירות 6.9 או 7.1 7.2...בערך..שזה בשבילי הליכה מהירה..בשבועיים האחרונים התחלתי לשלב עם זה ריצה אני הולכת 10 דקות ורצה על מהירות 8 ..2 2 וחצי דקות וחוזרת להליכה..וככה אני עושה כל יום שעה ושורפת בסביבות ה550 קלוריות ליום. רציתי לדעת אם אני חייבת לרוץ או שזה גם הליכה מהירה זה בסדר אני כמובן אוכלת מסודר כבר הורדתי 13 קילו..ואמרו לי שהגוף שלי כבר בכושר ואני חייבת לתהחיל לרוץ איך אני עושה את זה זה קצת קשה לי לרוץ חצי שעה שלמה? זה אפשרי ככה לשלב כמה דקות של הליכה וכמה דקות של ריצה?
אני אשמח לקבל תשובה..תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריצה על הליכון - תגובה
ד''ר איתי זיו22/10/2011הערותי....
1. אין הכרח לרוץ. ניתן להמשיך ללכת אך חשוב לזכטר שהתוצאות - שיפור כושר אירובי, השפעה חיובית על הקומפוזיציה הגופנית, חרחדה במשקל ועוד משמעותיים בריצה. לפיכך אם אין בעיות בריאותיות וכאבי מפרקים בעת הריצה ניתן בהדרגתיות לעבור לריצה. הדרך שצוינה הנה עשויה להיות מתאימה ויש צורך להעלות מפעם לפעם מרחק הריצה על מנת שבעוד מספר שבועות תוכלי לרוץ חצי שעה ברציפות.
2. נקודה נוספת הנה התחושה הנעימה אחרי ההליכה/ריצה. על מנת שיופרשו טנדרופינים בהיקף גדול דיו יש צורך לבצע אימון אירובי של 30 דקות לפחות בעצימות של 65% לפחות מקצב לב מירבי. אם כך בהליכה הגעה לקצב לב זה אינה ודאית. בריצה - כן.
3. חשוב להמשיך ולא להפסיק בכל מקרה ולשלב גם אימוני כוח על מנת למקסם את התוצאות.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאיתי זיו בבקשהחנן20/10/2011
היום ראיתי קבוצת כדורגל של ילדים מתאמנת בצורה הבאה:
שחקן מחזיק כדור כח של 4 קילו (בערך) ביד אחת(לפעמיים ב2ידיים) עושה ספרינט של 5 מטר ואז הולך לבעוט לשער ממרחק של 15 מטר עם הכדור כח בידיים כמובן, עוד תרגיל שהם עשו: אחד על אחד במגרש של 15 מטר כל שחקן עם כדור כח וצריכים לעבור אחד את השני ולשים כמה שיותר גולים במשך דקה וחצי(כמובן עם כדור כח ביד)
שאלתי היא:
מה הם משפרים הילדים בסוג עבודה שכזה של אחזקת כדור כח קטן??
אם תוכל לפרט אני אשמח מאוד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחנן - תגובה
ד''ר איתי זיו20/10/2011הערותי..
1. נושא החזקה של כדור כוח בידיים לשחקן כדורגל בגיל הצעיר ייתכן בשל הסיבה להעלות עומס באימון עצמו. בפועל סוג זה של תרגיל מתאים ממש לספורטאים מאומנים.
2. החזקה של כדור כוח מסרבלת את התנועה ומעלה כמובן את הדופק וייתכן שזו מטרת המתאמן.
בפועל באימון כדורגל יש אלפי תרגילים ואימונים שעשויים להתאים אך הקו/הכיוון חייבים להיות זהים. הרי כולם, כל הכדורגלנים צריכים לשפר יכולות גופניות זהות כמו כוח, כוח מתפרץ. מהירות, זריזות, אימון בתנאי עייפות ועוד ועוד.
לסיכום, העבודה עם כדור כוח בהחלט אפשרית וייתכן שהדבר הנו חלק מתוכנית אימונים כוללת של אותו מאמן שבחר תרגיל זה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאיתי קודם כל תודה
חנן21/10/2011ושתדע לך שאתה איש הספורט מספר 1 באינטרנט, כל התשובות שלך מפורטות ורציניות.
האם אין סכנה שילדים בני 13 ירוצו עם כדור כח בידיים ויבעטו לשער עם כדור כח בידיים?
האם לדעתך האימון שכזה גם מתאים לשחקני בוגרים מקצועניים ?
תודה רבה לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחנן - המשך
ד''ר איתי זיו22/10/2011היי שוב. תודה על המילים...
לגבי אימונים עם כדור כוח בידיים ובמקביל עבודת רגליים, מעבר לקושי מבחינת סבולת לב ריאה וכוח מדובר במשימה קואורדינטיבית לא פשוטה כלל ועיקר וייתכן בשל כך ניתן תרגיל זה.
כשמדובר בשחקני כדורגל מומלץ מאוד לאתגר מערכות שיווי המקל, קוארודינציה, פרופריוספציה וכמובן שאר מרכיבי הכושר הגופני מכיוון שכמו אצל כל ספורטאי מעולה.. אלוהים נמצא בפרטים הקטנים. ובעת שהיכולת לא גבוהה דיה הדבר בא לידי ביטוי במשחק שהנו ממושך ומצריך יכולות גופניות ממש ממש גבוהות ועבודה בתנאי עייפות לא קלים כלל ועיקר.\
לגבי התאמה לשחקני כדורגל מקצוענים ודאי ניתן לשלב תרגיל זה בתקופה של טרום עונה או בתקופת פגרה בה לא משחקים על בסיס קבוע. תרגיל זה אמור להיות חלק מתוכנית אימונים כוללת המורכבת ממספר תרגילים דומים.\
נקודה חשובה במיוחד הנה בדיקה של כל כדורגלן ובדיקה מה יש לשפר במיוחד אצלו: מהירות, זריזות, כוח, ביטחון עצמי, שליטה בכדור, קואורדינציה וכדומה. בפועל יש צורך באימון עצמאי לא מועטו אצל שחקני כדורגל ולא רק אימון קבוצתי. אחר לא ייפתרו הבעיות והיכולת האישית לא ממש תשתפר ויפה שעה אחת קודם. כלומר חשוב להתחיל בכך בגיל צעיר ככל שניתן.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









