מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה לאיתי זיואיתמר21/07/2011
שלום אני מדריכה בחדר כושר יש לי מתאמן בעל כושר טוב שמגיע בין 2 ל 4 פעמים בשבוע בניתי לו תוכנית ab זה בסדר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחסוי
ד''ר איתי זיו22/07/2011הערותי....
1. כשמספר האימונים הנו 3-2 מומלץ להפעיל את כל שרירי הגוף כל אימון. במידה ומדובר על 4 אימונים (לעיתים 3) ניתן לפצל. השאלה הגדולה הנה מטרת האימון. לפי זה יוחלט על פיצול /אי פיצול.. .מציע שהמתאמן ינסה להתחייב על 3 אימונים בשבוע לפחות ואז לפצל האימון על בסיס קבוע.
2. חשוב לבדוק מידת ההתקדמות ולפי זה לראות אם האימון שנבנה מתאים ונכון. זו אינדיקציה חשובה במיוחד.
בהצלחה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לאיתי
איתמר22/07/2011אז להתחיל לפצל רק למי שבא מ 4 פעמים?
שאם מי שבא 3 יפספס אימון אז זה לא יהיה טוב?
ו אפשר לפצל ל abc או רק לab?
כי ראיתי מאמני אצלנו מפצלים ל abc ואני למדתי בקורס ש abc זה רק למי שבא כמעט כל יום לחדר כושר לא 4* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהק??????????????
איתמר25/07/2011?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על האימונים שליאיתמר21/07/2011
אני מתאמן 3 פעמים בשבוע כל אימון שתי שרירים abc
עכשיו לפעמים אני מפספס אימון זה בסדר?
או שעליי להחליף תוכנית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ח?
איתמר21/07/2011?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה על האימונים שלי - תגובה
עופר קיס21/07/2011אם אתה ממשיך להתקדם אז אל תחליף - אם אתה לא - אז כן
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לעופר קיס
איתמר22/07/2011אני לא מבין למה כל אחד אומד משהו אחר בנוגע ל abc?
כי ראיתי שאיתי כתב שזו תוכנית רק ל מי שבא 5-6 פעמים בשבוע
ול3 זה או ab או כל הגוף?
מה החוק פה אפשר הסבר?
כי עשיתי תקורס בוינגייט אבל זה יותר כללי כזה אני רואה אנשים בחדר כושר מתאמנים הרבה שריר בשבוע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד שאלה קטנה
איתמר23/07/2011אם לפעמים כמו שאמרת יוצא לי לגרות כל שריר פחות מפעם בשבוע אבל עדיין אני מיתקדם זה בסדר מה החוקיות פה?
כל כמה זמן השריר צריך לקבל גירוי כדי לשמור שלא ירד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעופר
איתמר24/07/2011?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעופר - תגובה
עופר קיס27/07/2011התאמת השריר לגירוי עקב האימון היא מאד פרטנית למתאמן לא מתחיל. יש כאלו שמאד רגישים וצריכים נפח גבוהה של אימונים ויש כאלו שצריכים יותר זמן להתאושש.
אין ברירה מאשר למלא יומני אימון למעקבאחר אימונים ותוצאות ולקבל החלטות עקב משוב אחורי ( FEEDBACK )
מקווה שברור - אגב, זו הסיבה שאין מינון אחד לכולם - בספרות יש מושג של
NON RESPONDERS - כאלו שלא משפרים לעומת כאלו שמשתפרים מאד - כמו כל התפלגות סטאטיסטית - הרוב במרכז ובקצוות - כל השונים , לטוב ולרע
עופר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לעופר
איתמר27/07/2011אם לדוגמא אני בא בין פעמיים ל 3
ועושה ab זה טעות? כאילו זה זה חייב להיות לפעמיים אימונים על כל הגוף או שלא חייב?
אני במיקצועי מאמן כושר
אבל ניראה לי שלמיתאמן מתקדם יותר אפקטיבי להיתאמן על כמה שפחות שרירים באימון פעם בשבוע וכשעובדים על כל השרירים בגוף אי אפשר באמת לקרוע את השרירזה בסדר
למרות שמסכים למיתאמן חדש עדיף תוכנית על כל הגוף ל 3* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לעופר - תגובה
עופר קיס28/07/2011כיוון שמדובר על תגובה הורמונאלית לגירוי לא חייבים לבצע תרגילים מבודדים
ניתן להסתכל על תכניות אימון לפי שיטת HIT שבהם כל הגוף מאומן בצורה עצימה עד פעמיים בשבוע עם תוצאות מעולות - הכל תלוי ברמת העצימות ולא רק הנפח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לעופר קיס
בוריס29/07/2011בגדול מה החלוקה שאמורה להיות לפצל לפעמיים בשבוע זו טעות?
עדיף אם אני לא בטוח מגיע ל 3 פעמים ומגיע בין 2 ל 3 לאמן את כל שרירי הגוף באימון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- SQUATSאלון21/07/2011
שלום,
1. מה הם הכללים לביצוע "סקווט" (סוג של עמידת צפרדע)?
2. מה הכללים לביצוע תרגילי זחילה (כמו בצבא)?
3. איזה תרגיל מומלץ לחיזוק השוקיים?
תודה מראש,
אלון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר SQUATS - תגובה
עופר קיס21/07/2011סקווט
1. כפיפת ברכיים ביחד עם כפיפה בירך באופן מסונכרן
2. לחץ על כל כף הרגל במשך התרגיל
3. קער יתר קל בגב בעיקר בחלק התחתון
4. קצב ביצוע מתון
5. ירידה לעומק איכותי ונוח
זחילת אינדיאני
סינכרון רגל ויד נגדית
טווח גדול בכפיפת ברך וירך הקדמית
בטן מכווצת לאפשר כוחות מהגפיים
דחיפה חזקה מהרגל תוך משיכת הגוף בו זמנית על ידי הזרוע הנגדית הקדמית
חיזוק שוקיים
עליה על מדרגה על רגל אחת טווח מלא ל 12 חזרות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות גופניתביטון21/07/2011
מישו אמר לי ששבועיים אחרי שאתה מתחיל פעילות גופנית אינטנסיבית (חדר כושר) אז ישר יורדים 2 קילו ושאתה מפסיק זה עולה בחזרה, אם זה נכון?
וגם עכשיו אני מתאמנת בחדר כושר והמדריכה לא אמרה כלום על ימי מנוחה, אם מותר לי לעשות יום אחרי יום אימון (האימון כולל מכשירי כוח ומכשירי אירובי)?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעילות גופנית - תגובה
עופר קיס21/07/20111. התשובה לשאלה הראשונה היא יתכן - אך זה בעיקר מים וסוכר שרירי
2. למשקולות יום מנוחה, לאירובי - תלוי בקושי - אם בינוני ניתן 4 פעמים בשבוע
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני בת 12דנה20/07/2011
כמה צריך לשקול בערך בן אדם בין גיל 11 לבין גיל 12
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני בת 12 - תגובה
ד''ר איתי זיו22/07/2011מה הגובה?
עוסקת בפעילות גופנית? אילו נתונים שחובים במיוחד. בכל מקרה מציע לפנות לפורום תזונת ספורט.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מנוחה(:19/07/2011
היי
רציתי לדעת לאחר תקופה של כמה זמן מומלץ לקחת חופש? וכמה זמן אמור להיות החופש?
בעיקרון אני מתאמנת ברצף מאוגוסט שעבר לאחר שבוע וחצי חופש שהיה קודם לכן
האימונים שלי 6 ימים בשבוע כוללים אימוני כוח ואימוני אירובי עצימות טובה
מקפידה על תזונה נכונה ומתאמנת לפי "החוקים"
אשמח לדעת מתי כאמור יש לקחת פסק זמן מאימונים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מנוחה - תגובה
ד''ר איתי זיו20/07/2011הערותי....
מנוחה מספיק יום אחד בשבוע. אין צורך לנוח שבוע-שבוע וחצי מפעם לפעם. אם מדובר באימונים קלים הרי שלמנוחה אין חשיבות מהותית. מדובר בעיקר על אימונים משמעותיים יחסית. אזי מנוחה יום בשבוע מומלצת.
חשובה מאוד התחושה ומידת ההתקדמות. במידה והמנוחה לא ארוכה דיה הרי שלא ניתן יהיה לשפר היכולת הגופנית. לפיכך לכל מתאמן הדבר אישי ותלוי בעצימות האימון, מטרת האימון ועוד.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההסבר
(:20/07/2011היי איתי
הכוונה שלי היא שכמו שיש פגרה לספורטאים אז האם גם מי שמתאמן בחד"כ זקוק לסוג של פגרה כמובן שאין מה להשוות את מידת המאמץ וההשקעה וכו' בי ענפי ספורט לבין פעילות בחד"כ אך בכל זאת היות ואני יוצאת לחו"ל ולא אצא לי להתאמן רציתי לדעת מה כן בכל זאת ייחשב למנוחה נורמלית ולא יותר מידיי של ימים כדי שתהיה פגיעה מינימלית בכוח?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפספסת אותי
(:22/07/2011אשמח לתשובה,תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההסבר - תגובה
ד''ר איתי זיו23/07/2011המשך....
1. אם יש צורך לנוח וחשים בעייפות ולאות אז ניתן לנוח 3-7 ימים. בפועל, לאחר 4 ימים ללא אימון סבולת (אירובית) חלה נסיגה ביכולת. כשמדובר בכוח אזי גם מנוחה של שבוע לא תגרום לירידה ממשית ביכולת .
2. בחו"ל נסיעות ארוכות של חודש או אף שבועיים ללא אימונים בהחלט יביאו לשינויים וירידה ביכולות הגופניות לכן גם בחו"ל מומלץ להתאמן במידה. האפשרוות רבות ובמדינות מתקדמות אף יש סיורים בעיר תוך כדי ריצה או הליכה...
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
(:23/07/2011תודה על התשובה
בעיקרון מדובר על נסיעה של 3 שבועות
שבוע ראשון התיכנון הוא מנוחה מוחלטת ובשאר שילוב של ריצה בחוץ (מכירה את המקום) ובנוסף תרגילי בטן ותרגיל לזוקפים,ושכיבות סמיכה
אשמח לשמוע עוד תרגילים שאין צורך בהם בשימוש במשקולות כדי שאוכל לבצבע דברים כדי למנוע הידרדרות בכושר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימון על אימון-א(שם בדוי)19/07/2011
אם בחור בגיל 20 עושה אימון רגליים בשעה 1 בצהריים ממשיך את היום ואז ב11 בלילה עושה עוד פעם אימון רגליים.
מה קורה לו לשרירים?
סתם מתוך סקרנות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אימון על אימון- - תגובה
ד''ר איתי זיו20/07/2011הערותי..
השאלה הנה מהיהעצימות והנפח של האימון הראשון. במידה והאימון היה עצים ובנפח גדול אימון נוסף בלילה לא יאפשר לשרירים שעבדו להתאושש ופגיעה באפקטיביות האימון. הרי בזמן המנוחה חלים תהליכים משמעותיים חשובים. ללא הקצאת זמן למנוחה ייתכנו אף תהליכים קטבוליים. במידה ומדובר באימונים קלים, אין שום מניעה לבצע עוד אימון לרגליים בלילה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתחתמיר18/07/2011
שלום אני בן 13 והתחלתי להתאמן לא מזמן וקניתי מתח ואני לא מצליח לעלות אפילו סנטימטר איך אני יצליח ועל איזה שרירים עובדים בשביל להצליח (אני ישמח שייתנו לי תרגילים לפיתוח השרירים שעובדים עליהם במתח )
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתח - תגובה
ד''ר איתי זיו20/07/2011הערותי....
1. מוצע לעלות באמצעות כסא מעלה ולבצע רק את שלב הירידה מטה. בצע את שלב זה בכיווץ איטי של 4-3 שניות בממוצע, חזור על כך 10 פעמים. בנוסף, ניתן לרכוש גומיית כושר עם אלסטיות נמוכה לקשור אותה למתח כך שתהיה לולאה. להכניס את הרגליים פנימה לללולאה ואז לעלות מעלה למתח.
2.בבית ללא אביזרים נוספים תתקשה לחזק שרירים נוספים שיסיעו במתח. בכל מקרה חשוב לבצע תרגילים נוספים לחיזוק כללי כמו שכיבות סמיכה, סקווט ועוד. אזי יחול שינוי חיובי במסת הגוף הרזה (מסת שריר) וניתן יהיה בהמשך לבצע את תרגיל המתח.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימוני כחויקי18/07/2011
שלום רב, שאלת הדיוט: מהם אימוני כח? האם אופני כושר עם משענת גב ועבודה תוך כדי כיווץ בטן נכלל בהם? בתודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אימוני כח - תגובה
ד''ר איתי זיו20/07/2011הערותי....
1. אימוני כוח הנם אימונים אנאירוביים בהם לא נעשבה שימוש בחמצן בעת הפעילות. תרגילי כוח הנם דוגמה טובה לכך. רכיבה על אופניים הנה פעילות אירובית ולא ניתן לחזק שרירים באופן ממשי תוך כדי הרכיבה. לשם כך, יש צורך לבצע תרגילים נוספים בנפרד.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימונים יוםיומייםטל18/07/2011
היי, אני בן 23,מבנה גוף קטן (שוקל כ55 ק"ג,גובה 1.69) .
בזמן האחרון התחלתי לרוץ 3 פעמים בשבוע כ3 ק"מ , ומיד אחרי מתח, מרפקים ובטן .
ב4 הימים הנותרים בשבוע, אותם תרגילי בטן, מתח ומרפקים , ללא ריצה .
היעד שלי זה לחזק ולעצב את השרירים, חשוב לציין שאני לא בתת-משקל, פשוט "קטן".
האם התוכנית הנ"ל עוזרת ? ואם לא, מה אפשר לשפר או לשנות ?
כמו כן רציתי להוסיף אימון משקולות בבית , מה המשקל שאצטרך להרים ואיפה לשלב זאת במשך השבוע ?
תודה רבה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לתגובה
טל20/07/2011תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה אין תשובה לנושא שלי ?
טל22/07/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאימונים יוםיומיים - תגובה
ד''ר איתי זיו22/07/2011הערותי....
1. יש צורך לבנות תוכנית אימונים אירובית ואנאירובית עם משקל גוף. ניתן להגיע לתוצאות לא רעות בכלל במידה ובונים תוכנית מסודרת ומושכלת.
2. מציע לבצע אימוני כוח 3 פעמים בשבוע- מתח, מקבילים, שכיבות סמיכה, סקווט עם משקל גוף, תרגילים לשרירי הבטן וזוקפי הגו ובהמשך ניתן לשלב אף תרגילים נוספים. אימונים אירוביים יתבצעו 4-5 פעמים שבבוע. 3 מהם יחד עם אימוני הכוח ושניים בנפרד מאימוני הכוח. את אימוני הכוח יש לבצע בימים לא עוקבים כמו א, ג ה או ו.
3. חשוב מאוד להקפיד על הכללים, אימון עצים דיו, מספר חזרות בכל סט של 20-8 בממוצע, ביצוע לא מהיר ועוד.
4. לתשונה משקל רב מאוד בהשגת המטרות. גם כאן שחוב להקפיד על תפריט המתאים על מנת למקסם התוצאות.
5. לגבי הוספת משקולות. ניתן בהמשך. מציע לבנות בסיס כוח רחב דיו ואז להוסיף משקולות. בכל מקרה יש צורך במספר דרגות משקל וספה שיפועית.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום רב, מבקשת עצהטליה18/07/2011
שלום רב,
אני בת 24, בריאה בסה"כ :)
בשנה וחצי האחרונות השלתי ממשקלי כ-35 ק"ג אך כבר כמעט חצי שנה שאני "תקועה" על אותו משקל ולא מצליחה לרדת. על פי הגובה שלי, 1.60, אני מעוניינת להפחית ממשקלי עוד 15-20 ק"ג.
ראוי לציין שסבלתי מעודף משקל כל חיי ולכן עקב הירידה הדראסטית במשקלי בחודשים הראשונים לדיאטה, נותרו זרועותיי, ירכיי ובטני התחתונה מידלדלות מעט ולא אסתטיות. אני יודעת שאימון לבדו לא יעלים את הבעיה, אך אני מעוניינת לחזק את השרירים הנכונים כדי להחזיר דברים למקום.
אני מקפידה לאכול נכון ובריא אבל בחודשים האחרונים לא יצא לי להתאמן כלל בגלל סיבות כאלה ואחרות. כעת אני רוצה לחזור להתאמן שוב באופן קבוע (אני נוהגת לצאת לריצות-הליכות לסירוגין) וחשבתי לשלב משקולות בעת הריצה על מנת לחזק את הזרועות. מכיוון שכפות הידיים שלי קטנות יחסית, קשה לי להחזיק משקולת לאורך זמן והציעו לי להשתמש בצמיד משקולת סביב מפרקי כף היד במקום. האם זה יעיל? וגם, באיזה משקל לכל יד עלי להתחיל? ראיתי משקולות בגדלים שונים.
האם די בריצות הללו כדי לחטב ולו במעט את גופי והלמשיך להשיל ק"ג ממשקלי, או האם לדעתך עליי לשלב פעילות נוספת על מנת להגיע לתוצאות הרצויות?
אודה להתייחסותך,
טליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לטליה
ד''ר איתי זיו18/07/2011ראשיתי כל הכבוד על השינוי הלא פשוט שעברת. מעטים מסוגלים לעשות זאת...
הערותי
1. אימוני כוח באופן מסודר ורציני הכרחיים. כך ניתן להעלות חליוף חומרים בסיסי (BMR) לשפר ההופעה האתטית באופן ממשי ולסייע לירידה מסויימת במשקל ואחוזי השומן. אימוני הכוח מומלץ מאוד שיהיו איכותיים ועם מספר חזרות שנע בין 15-8 בכל הסטים ובדרגת קושי גבוהה יחסית. רק ביצוע אימונים אירוביים עם תרגילי כוח קלים קלים או שימוש באביזרי עזר ובאיכות ירודה יניבו ככל הנראה תוצאות פחות טובות.
2. חשוב למדוד אחוזי שומן. המשקל נעשה פחות משמעותי בעת שמתאמנים על בסיס קבוע. בדיקה זו ניתן לבצע בנקל אצל דיאטן קליני, פיזיולוג מאמץ ועוד. לפיכך גם אם המשקל לא ממש פוחת או פוחת בקצב איטי במיוחד ואחוזי השומן יורדים הרי את בדרך להשגת המטרה.
3. אחרי שנים של עודף משקל העור נמתח לרמות גבוהות במיוחד ויתכן שגם אימוני כוח ואימונים אירוביים לא יסייעו ל'מלא' את עודף העור. אזי מומלץ להתייעץ עם רופא מתאים בעניין.
4. חשוב להקפיד על תזונה נכונה, אולי היפוקלורית או לא. אך תהליך ירידה במשקל גורר עימו במרבית המקרים ירידה במסת השריר. לכן חשוב כל כך לבצע אימוני כוח ואירובי על בסיס קבוע!!! רק ירידה במשקל לא מספיק טוב מכיוון שאם אינה איכותית הדרך למעלה ... קצרה מתמיד.
5. לא מומלץ בעיקרון ללכת עם משקולות אחוזות בידיים מכיוון שהעייפות המצטברת גורמת לשנויים בסגנון ההליכה, יציבה ועוד. מומלץ להעלות דופק באימון האירובי, לבנות תוכנית אירובית מסודרת ומקצועית ועוד.
6. מומלץ להתאמן 6-4 פעמים בשבוע ואולי הצטרפות לקבוצה עם מדריך מקצועי תניב תוצאות טובות יותר. מומלץ בחום לאמץ תוכנית אימונים מכיוון שלא מעט מתאמנים פשוט בשל חוסר ידע 'מבזבזים את הזמן' באימונים לא אפקטיביים ויעילים עבורם. מדובר לעיתים על אימונים כאלה הנמשכים שנים (!!!!!) ולא משיגים את מטרת האימון....
בהצלחה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכשירי ואקוםnana18/07/2011
שלום, לפני כמה זמן קראתי שקיימים אימונים גופניים בעזרת מכשירי וואקום(מה שהיה רשום שזה בעצם עוזר לחיטוב הגוף והורדת משקל). מכוון שאני לא מכירה מכשירים כאלו, רציתי לשאול האם מישהו ניסה אימונים כאלו? האם זה באמת יעיל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מכשירי ואקום - תגובה
ד''ר איתי זיו18/07/2011אשמח לסרטון או מאמר בעניין. מאוד יסייע.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריכת חלבונים !!אורן17/07/2011
שלום לדוקטור!
ברצוני לשאול אותך ולהתייעץ איתך בקשר לצריכת חלבונים
אני מתאמן 4 פעמים בשבוע קרוב לחצי שנה במכון כושר(נפח וכוח). אני שוקל 80 קילו כמה חלבונים אני אמור לצרוך ביום?
במקרה ראיתי באינטנרט טבלה של כל מוצרי המזון המכילים חלבונים וראיתי משהו שלא מוכר לי בשם ספירולינה..קראתי על זה אבל עדיין לא הבנתי בידיוק למה זה נועד..הבנתי שיש בזה כמות גדולה של חלבונים עכשיו רציתי לדעת עם זה משהו שמומלץ? האם כדאי לקחת את זה אחרי אימון? אם זה יעיל לשרירים ויעזור לפיתוח ולאנרגיה? ותוך כמה זמן זה נספג בגוף?
מקווה שאתה מכיר את הספירולינה ותעזור לי
תודה רבה לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריכת חלבונים !! - תגובה
ד''ר איתי זיו18/07/2011הערותי....
1. צריככת חלבון הנה חשובה ביותר ומשפיעה רבות על ההתקדמות באימון בכלל ובאימוני כוח - בפרט.
2. חשוב לחלק את התפריט ל- 5-6 ארוחות ביום. הארוחות יכללו חלבון ופחמימות.
3. הצריכה החלבונית משתנה ממתאמן למתאמן ועשויה להיות 1.5 גרם לפי משקל גוף ולעיתים יותר. כלומר, 120 גרם לפחות למשקל הגוף שלך.
4. לגבי ספירולינה מציע לפנות לפורום תזונת ספורט.
בברכה וכל הכבוד על ההשקעה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
אורן18/07/2011תודה לך על התגובה ממש עזרתה לי !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימוני כח ואימוני ריצהיוני17/07/2011
אני רץ כ-4 פעמים בשבוע ומבצע כ-3 אימוני כח כוללים ידיים ובטן.
האם כדאי להפריד בין ימי הריצה לאימוני הכח או לבצע אותם באותו יום???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אימוני כח ואימוני ריצה - תגובה
ד''ר איתי זיו18/07/2011הערותי....
1. אין מניעה לשלב גם אימוני כוח ידח עם אימוני אירובי השאלה מהי מטרת האימון העיקרית. אם מדובר על העלאת מסת שריר באופן ממשי הרי שומלץ להפריד בין האימונים. אגב, למרבית המתאמנים הדבר לא משמעותי עד כדי כך וכן ניתן לשלב בין שני סוגי האימונים. מומלץ שהאימון הכוח יהיה לפני האימון האירובי בשל עייפות המערכת העצבית. לפיכך במיזה והמטרה כן היפרטרופיה במידה מסויימת הרי שאימון אירובי אחרי אימון כוח, כאמור, יהיה עדיף.
2. חשוב אחרי אימונים משולבים כאלה להקפיד במיוחד על התזונה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- crazy fit massageאבי17/07/2011
שלום, אני שוקל לקנות את המכשיר אך רציתי לדעת עד כמה הפרסומים של החברה המייצרת אותו באמת נכונים.
האם המכשיר באמת שורף קלוריות? מחטב את הגוף? בונה את השרירים?
עד כמה הפרסומים נכונים?
"המכשיר גורם לכך שהגוף יוצא מאיזון ואז השרירים מחזירים אותו לאיזון"
כמו"כ יש את גולת הכותרת שלהם "10 דק' על המכשיר שווים ל 40 דק' בחדר כושר" - זה כבר ממש נשמע קישקוש.
אני מבין שאין קיצורי דרך ובשביל להרזות ולהתחזק יש תמיד את הדרך הארוכה...
אך האם המכשיר הזה באמת תורם למשהו מלבד תזרים המזומנים של החברה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר crazy fit massage - תגובה
ד''ר איתי זיו20/07/2011הערותי....
.1. בעתדי מאמין תימצא השיטה לעמוד על נכשיר זה או אחר, רוטט או שלא, ולשפר היכולות הגופניות באופן ממשי. עד אז... ויש לא מעט שנים, צריך להתאמן לפי ההמלצות ולבצע אימוני כוח ואימונים אירוביים על בסיס קבוע...
2. מכשירים אלה טובים במיוחד בתהליך שיקום, אחרי פציעה, למוגבלי תנועה, לעיתים עבדו עם מכשירים אלה עם אסטרונאוטים בחלל או בחזרה לכדור הארץ ועוד.
3. חוסר איזון והפעלה של שרירים מייצבים הנו דבר מצוין אך ניתן לעשות זאת בחינם,,, ללא כסף עם תרגילים כנגד משקל גוף ואביזרי עזר פשוטים.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)




