מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- היי. שאלה.לירון03/07/2011
כמה קלוריות שורפים בהליכה מהירה של 40-45 דקות?
האם הליכה נחשבת "פעילות גופנית" יעילה להורדה במשקל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ללירון
ד''ר איתי זיו03/07/2011הערותי....
1. הליכה של 45-40 דקות עשויה להביא לשימוש של 250-200 קלוריות בממוצע. תלוי רבות בקצב ההליכה. ככל שהוא מהיר יותר מספר הקלוריות שייעשה בהן שימוש - יגבר.
2. על מנת למקסם ירידה במשקל ולהעלות חילוף החומרים מומלץ מאוד להוסיף גם אימונים אנאירוביים. אימון משקולות, סוגים מסוימים של יוגה, שיעורי סטודיו וכדומה.
3. הליכה אינה מספקת לירידה במשקל מכיווון שמספר הקלוריות יחסית זניח לסוגי אימונים אחרים. בכל מקרה חשוב להקפיד על תפריט המוגבל קלורית אחרת אף למרות ההליכה עלולה להתרחש השמנה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנאירובי
לירון04/07/2011האם ישנה שריפת קלוריות באימון אנאירובי? כי לפי מיטב הבנתי שריפה של קלוריות באימון כזה היא זניחה מאוד ורק נועדה לחיזוק השרירים.
יש לציין שאני עושה אימוני משקולות 3 פעמים בשבוע בממוצע ועובדת בעיקר על ידיים (אחורית וקדמית) ובטן (סטים של כפיפות בטן).
תודה על התשובות :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדיין לא קיבלתי תשובה..
לירון06/07/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנאירובי - תגובה ללירון
ד''ר איתי זיו11/07/2011הערותי...
1. אימון אנאירובי לא מצריך שימוש רב יחסית בקלוריות לעומת אימון אירובי. אבל היתרונות של אימון זה רבים במיוחד ולא מומלץ בכלל לפסוח עליו. אחד מהדברים החשובים הנו העלאת מסת הגוף הרזה באופן ממשי והגברת חילוף החומרים בשל כך.
2. לגבי התרגילים המצוינים... חשוב לשלב תרגילים דווקא לקבוצות שרירים גדולות ולר קטנות. ניתן לשלב בין מספר תרגילים ולהשיג תוצאות טובות. למשל: משיכת פולי עליון בישיבה באחיזה צרה (גב), חתירה במכונה ייעודית בישיבה (גב), לחיצת חזה בשכיבה עם משקולות יד (חזה), לחיצת חזה בשכיבה עם משקולות יד (פושטי המרפק), סקווט עם מוט (רגליים), מכרעים עם משקולות יד (רגליים), גשר קדמי וגשר צידי על הקרקע (שרירי הבטן). ..תרגילים אלה מתאימים לנשים ניתן לבצעם תקופה של חודש-חודש וחצי ולהמשיך לתוכנית אחרת מתקדמת יותר. מספר חזרות בכל סט 15-12 וזמני מנוחה בין הסטים- 60 שניות. ימי אימון בשבוע לפי מספר האימונים השבוע והעיקר לא בימים עוקבים.
3. חשוב במיוחד להקפיד על תזונה מתאימה לפני/אחרי האימון ובכלל במהלך היום. בהצלחה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרגיל לחיזוק והבלטת שרירי הבטןאיל02/07/2011
פעם ביומיים אני עורך אימון של כשעה וחצי הכולל הליכה על הליכון בעצימות גבוהה (לא רץ בשל פגיעה שנותחה במיניסקוס) ואח"כ אני מתפנה ל - 45 דקות של משקולות. בסוף אני מקנח בתרגילי בטן.
זה הזמן העומד לרשותי ולכן כשצפיתי עכשיו בסדרה המצולמת של "סדנת בטן", הבנתי שאיני יכול להתפנות לכך בתרגול היומי, הנערך בד"כ בשעות הבוקר המוקדמות לפני ההליכה לעבודה.
שאלתי היא, מהי המלצתכם לתרגיל בטן אחד, הכולל 3 סטים של חזרות, כשהזמן העומד לרשותי הוא 10 דקות, שאיתו אני יכול למקסם את חיטוב שרירי הבטן?
דרך אגב, כיום אני מבצע 3 סטים של כפיפות בטן עם רגליים משוכלות ב - 90 מעלות, מנתק את השכמות בלבד מן המזרן, ומגיע לסטים של 90 פעם ראשונה, 80 פעם שנייה ובפעם השלישית אני משעין את הרגליים על הסולם ומבצע שוב 90 חזרות. הפסקה של דקה וחצי בין כל סט. יש לי הרגשה שבזמן העומד לרשותי פעילות הבטן הזו היא לא היעילה ביותר.
מה החלופה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרגיל לחיזוק והבלטת שרירי הבטן - תגובה
עופר קיס02/07/20111. תרגיל בטן כמו כל תרגיל אחר מחחיב קושי איכותי, זמני מנוחה ותדירות שתאפשר לשריר להשתפר ולהתאושש לפהי האימון הבא
1. 3 אימונים בשבוע
2. סטים של 15 - 20 חזרות גג
3. קושי שמרגישים קשה בחזרות האחרונות
4. כל המישורים , ישר ואלכסון וכמובן בטן על כדור
5. להוסיף גב תחתון על מנת לאזן
6. כמעט בלי תנועה או תנועה קטנה בגו עליון - למעט הכנה למבדקים בצבא או אחר
7. סוגרים סגורים ובטן אסופה באופן חלקי בזמן הביצוע
8. לדעתי עם יש תרגילי סקווט, דד ליפט ותרגילי כבלים מספיק 3-4 מחזורים
9. אם בחירה נכונה של תרגילי כוח וכדורי כוח אין צורך בתרגילי בטן נוספים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרגילי בטן
איל02/07/2011עופר, ענית ולא ענית. ב - 20 דקות פעם יומיים (3 פעמים בשבוע) - באיזה תרגיל לבחור? או שאתה מציע שכל פעם אעשה סוג אחר מאלו שהצעת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרגילי בטן - תגובה
עופר קיס02/07/2011הגדרתי את:
קושי התרגיל
כמותהחזרות
כמות המחזורים
המישור
התדירות
האם להחליט בשבילך אילו תרגילים או לאפשר לך לבחור
4 תרגילים שונים כל אחד מחזור אחד של 15 -20* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדורסלג'ון02/07/2011
בן 16.2 , 69 ק"ג, 174 ס"מ.
שלום,התחלתי את אימוני הכדורסל של בזמן הקיץ..אני מבצע כ5-6 אימוני כדורסל בשבוע,כשמתוכם 3 בעצימות גבוהה יחסית והשאר פחות. בנוסף,משתדל לבצע אימון אתלטיקה עוד פעמיים בשבוע שבנה לי המאמן שלי שכולל קפיצות וכו'+שכיבות סמיכה,מתח ובטן. השאלה שלי- האם זה פוגע בגדילה ? חשוב לי מאוד מאוד לדעת !אני חושש מזה מאוד.
ואימוני כוח, פוגעים בגדילה או לא? אחת ולתמיד,ולא תשובות שבעבר קיבלתי כי אימון לא מבוקר פוגע. איזה אימון כן פוגע ,כשמה מבצעים בו ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדורסל - תגובה
עופר קיס02/07/2011לא פוגע בגדילה! סגור מחקרית
תהנה באימונים, תאכל ותנוח טוב ותדאג לווסת את האימונים כך שתרגיש שאתה מתקדם
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לאיתי זיולירן01/07/2011
איתי ראיתי בחדר הכושר בחור שעושה שכיבות סמיכה על כדור כח קטן (medicine ball)
מה דעתך על התרגיל?
יצא לי לדבר עם ד"ר אלברטו איילון ואמרתי לו שאני שחקן כדורגל שרוצה להתחיל להתאמן בחוף הים, אמרתי לו שנשאר עוד שבועיים לתחילת האימונים אז הוא אמר לי שכרגע בגלל הזמן המצומצם להפסיק להתאמן על חול רך בגלל שזה יאט אותי. אין ספק שאני מרגיש את זה והמשפט שהוא אמר נכון, השאלה שלי אם אני ירוץ בחוף הים על חול רטוב שהוא לא גבוהה והרגליים בקושי בקושי שוקעות פנימה זה גם לא מתאים לשבועיים שנשארו לתחילת האימונים או שחול שכזה לא פוגע במהירות?
תודה רבה איתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אטיתי אפשאר תגובה בבקשה?
ירון04/07/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה איתי לא עונה?
אופיר04/07/2011?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהללירן
ד''ר איתי זיו05/07/2011הערותי....
1. ריצה בחול ים עמוק באמת פחות מתאימה לשיפור מהירות מכיוון שהנה מצריכה עבודת מייצבים מהותית ולכן יהיה קשה לשפר כוח מתפרץ.
2. אימונים בחול ים עמוק ובכלל אימונים מיוחדים חשוב שייעשו בתכנון שנתי , בטרום עונה ובהתאמה לאימוני הכדורגל. בכלל אל כול אימון עצים מתאים לכל תקופה בשנה.
3. ריצה על חול רטוב פחות 'בעיתית' וניתן לעשות אימונים אך למה דווקא חוף הים? יש הרבה אפשרויות אחרות. בחוף הים יש בעיה של שיפועים שעלולים להעלות עומסים על כף הרגל ואף להביא לנקעים.
4. בעיקרון הכנה לעונה אמורה להתבצע לפחות חודשיים לפני תחילתה. הכנה קצרה מדי אף פעם לא מומלצת וכרוכה בעומסים גבוהים במיוחד.
5. לגבי שכיבות סמיכה על כדור קטן בהחלט ניתן לאמץ התרגיל. טוב לחיזוק שרירי פושטי המרפק וחיזוק שרירים נוספים רבים וכמובן שרירי הליבה שמאוד חשובים לחיזוק אצל שחקני כדורגל.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופקרחל01/07/2011
הנני מתאמנת בקביעות בכל סוגי הפעילויות שקיימות בחדר כושר.
שמתי לב בשנה האחרונה כי הדופק שלי יורד בצורה משמעותית אחרי פעילות לדוגמא אם פתאום בסוף שיעור ספינינג אני על 170-180 דופק ואומרים לנו להתחיל להרגע ולהוריד עומס תוך דקה-שתיים הדופק שלי מגיע ל130.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק - תגובה
עופר קיס01/07/2011מצויין
משמע שאת בריאה יותר ומערכת העצבים עוברת מהר יותר מלחץ לרוגע
כל הכבוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ על ציפורניים בבהונותמרב30/06/2011
שלום רב,
אני רצה ועושה ספינינג בחדר כושר במהלך השנה האחרונה. משתדלת לרוץ בין 45 דקות לשעה בקצב של 9-10 קמ"ש. הבעיה היא שעם הגברת פעילות הריצה הופיעה אצלי בעיה של לחץ על הבהונות ברגליים ולבסוף לנפילת ציפורניים. בהתחלה חשבתי שמידת הנעל קטנה ולכן קניתי נעליי ספורט חדשים הגדולות במידה וחצי יותר מהמידה האמיתית שלי, אך לצערי הבעיה לא נפתרה. שמתי לב שהכאב בבהונות (תמיד באותן בהונות) נגרם לאחר ריצה ממושכת בקצב גבוה. בזמני ריצה קצרים של חצי שעה אין כאב. הייתכן שכף הרגל והבהונות מתנפחות במהלך הריצה לכיותר ממידה וחצי? זה נראה לי מוגזם, איך אפשר לרוץ עם 3 מידות יותר גדולות מהמידה האמיתית של הרגל? כמו כן האם לא תיגרם בעיה אחרת בעקבות כך שהנעל לא יושבת בדיוק במידה של הרגל?
אשמח לתגובה בנושא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ על ציפורניים בבהונות - תגובה
עופר קיס01/07/2011מומלץ לפנות לאתר הרופאים אך בכל מקרה ממליץ על מדרסים איכותיים להפחתת עומסים נקודתית על האצבעות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחץ על ציפורניים בבהונות
מרב02/07/2011עופר שלום,
תודה על התגובה.רציתי לציין כי רכשתי לאחרונה מדרסים ביומכאנים AMC והם לא פתרו לי את הבעיה. האם זוהי בעיה אורטופדית לדעתך?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחץ על ציפורניים בבהונות - תגובה
עופר קיס03/07/2011שלום מרב
נשמע ככה
בקשי הפניה לאורטופד מומחה לכפות רגליים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי "תסמונת אימון היתר"ניב30/06/2011
היי,
אני בן 23. קראתי כתבה מYnet על בחור צעיר מאוד שנהג להתאמן הרבה ובקביעות (בין השאר בשכיבות סמיכה) ולקה באירוע מוחי עקב חבלה בעורק. לא הוכח אם אימון היתר גרם לכך אבל הבנתי שזה ידוע שאימונים אינטנסייבים מעלים את הסיכון לחבלות כאלה..
אני שואל רק מתוך היגיון ולא מתוך היסטריה או משהו. ברור לי שזה מקרה חריג אבל בכל זאת חשוב לי לדעת:
התחלתי בחודש האחרון לבצע סטים של שכיבות סמיכה כדי לפתח את שרירי החזה.
עכשיו - כדי לפתח את השרירים האלה בצורה יעילה חייבים (ככל הידוע לי) להגיע לקצה גבול היכולת של השריר ולתחושת מאמץ "חדה" או "חריפה" בשריר. ברור שצריך ליצור עומס גדול על השרירים.
האם האימונים האלה יכולים להעלות את הסיכון (חריג או לא - לא משנה, מבחינה הסתברותית) לחבלה אפילו קטנה מאוד בעורק/ווריד? כי הרי מטבעם - הם יוצרים לחץ גדול על המערכת.
באימון האחרון עשיתי 10 סטים כאשר בכל סט אני עושה שכיבות סמיכה עד שאני פשוט לא יכול יותר ומשתטח על הרצפה וככה 10 פעמים, עם הפסקות של דקה אחת בין סט לסט.
לפני כמה שבועות עשיתי אימון מוגזם (אבל חד פעמי) של שכיבות סמיכה סטטי- לרדת למטה ולהחזיק 20 שניות- ככה 17 פעמים.
האם אימונים כאלה עלולים לסכן?
ומה לגבי אימוני כפיפות בטן שאני מבצע על אותו עיקרון בדיוק? (סטים כאשר בכל סט אני מגיע לתחושת מאמץ חזקה בשריר)
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לניב
ד''ר איתי זיו30/06/2011ממליץ בחום לפנות לפורום רפואת ספורט.....
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרגשת מאמץ באזור רגיש בזמן אימוןאנונימי29/06/2011
שלום,
אני מתאמן בחדר כושר 4 חודשים כבר, והתחלתי להרים משקלים יחסית כבדים.
לאחרונה שיניתי תוכנית, וכשאני עושה תרגילי גב (במיוחד בתרגיל T-Bar) אני מרגיש סוג של לחץ/מאמץ באזור שממקום מאחורי האשכים.
האם זה מסוכן? וצריך להפסיק מייד עם סוג התרגיל הנ"ל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרגשת מאמץ באזור רגיש בזמן אימון - תגובה
ד''ר איתי זיו30/06/2011הערותי....
1. ראשית מוצע להפחית משקל ולבצע יותר חזרות בכל סט.
לחץ באזור האשכים ואף כאב מצריך התייעצות עם איש מקצוע מתאים על מנת לדעת מה מקור העניין (יש סיכון מסוים לשבר-קילה או בעיה אחרת).
3. מציע לפנות לפורום רפואת ספורט במקביל.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרוספיטאלעד29/06/2011
שאלה על אימון הקרוספיט
ראיתי באתר של הקרוספיט שיום אחרי יום עשו לחיצת כתף כלומר עבדו על אותו שריר אך יום אחד עשו 50 חזרות ויום למחרת 10 חזרות.כנ"ל לגבי מתח
השאלה היא אם אופן האימון הרנדומאלי הוא תקין?
ודבר שני אין בעיה לעבוד יום אחרי יום על אותו שריר למרות שמספר החזרות הוא שונה?
/* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרוספיט - תגובה
ד''ר איתי זיו30/06/2011הערותי...
1. מטרת האימון בקרוס פיט שונה לחלוטין מאימון משקולות סטנדרטי ולכן גם הפעלה של אותה קבוצת שרירים יום אחר יום הנה מקובלת. כמובן אם מטרת האימון הנה היפרטרופיה או פיתוח כוח הרי שהדבר לא סביר ולא אפקטיבי.
2. בקורס פיט מבצעים מאמצים שונים, מגוונים ויוצאי דופן על מנת לגרות שת מערכות הגוף השונות באופן לא צפוי. זו גם הייחודיות של השיטה. לכן ניתן למצוא אימונים אירוביים עצימים משולבים עם אימוני סבולת שריר ועוד ועוד.
3. לגבי מספר חזרות חשוב לציין שמספר החזרות המבוצע בכל סט משפיע על המרכיב אותו מעוניינים לשפר- כוח, סבולת שריר, היפרטרופיה וכדומה.
בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרכוז מסילה אוטומטיגל28/06/2011
אני עומדת לקנות הליכון ביתי ונתקלתי במונח הזה.
מה זה?
כמה זה קריטי בהליכה/ריצה?
למישהו יש דגם להמליץ? שיפוע חשמלי לא יקר כמובן אך טוב ואמין (אם יש כזה שילוב...)
תודה גל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרכוז מסילה אוטומטי - תגובה
ד''ר איתי זיו30/06/2011אני אישיתי לא מכיר את המושג המצוין. מציע בעניין זה לפנות שלמעון גלזן, מנהל חנות אנרג'ים בהרצלייה. מדובר בחנות ענקית של ציוד ספורט והוא האיש המתאים לגבי המסילה והמחירים.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמרכוז המסילה
אסתי04/07/2011המסילה היא החלק הנע עליו את הולכת או רצה. היא מונחת על משטח שקצת יותר רחב ממנה, ובהליכונים ביתיים רגילים יש לה נטיה לסטות לאחד הצדדים מה שמחייב כוונון עדין שלה מדי פעם (יש שני ברגים שמאפשרים למתוח צד אחד שלה במידה שונה מהשני ובכך לתקן את הסטיה, אבל זה לא מאד קל ויותר מדי מתיחות כאלה הורסות את המסילה).
מכאן את יכולה להבין מה פשר "מרכוז אוטומטי".* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה נחשב לאישה בגיל המעבר פעילותיעל28/06/2011
אירובית איכותית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה נחשב לאישה בגיל המעבר פעילות - תגובה
ד''ר איתי זיו30/06/2011לא ברורה לגמרי השאלה.
האם מהי פעילות אירובית איכותית בגיל המעבר אצל אישה?
אם כן שלחי את התשובות הבאות:
באיזה גיל האישה?
מהי מטרת האימון.?
כמה פעמים בשבוע מתאמנת?
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עופר קיס נותן תשובות שלא מובנותיעל28/06/2011
לשואל הלא מקצועי כך שתמיד נשארים עם השאלה ולא מבינים את התשובה.לא זה מה שקורה בפורומים אחרים שגם שם עונים בעלי מקצוע שונים.יש לענות באופן שווה לכל נפש כדי שתהיה תועלת מן התשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עופר קיס נותן תשובות שלא מובנות - תגובה
עופר קיס01/07/2011אשתדל לפשט
למי שלא הבין - אתכם הסליחה, אך ברור שתשובה פשטנית מדי או פיתרון בית ספר איננו תמיד בנמצא
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריצה ואופני כושרדן27/06/2011
שני שאלות על הנושא
מה ההבדל בין שני הפעיליות מבחינה פזיולגית?
למה אני אחרי ריצה רואה פחות תוצאות בשרפת שומן מאשר באופני כושר?
ולמה אחרי ריצה בכלל יש ירידה באימון הכוח ובאופנים ההפך יש עליה משמעותית
מה ההבדל ומה לבחור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריצה ואופני כושר - תגובה
עופר קיס27/06/20111. ההבדל הפיזיולוגי לגבי אדם שלא רוכב הרבה יהיה שבאותה רמת מאמץ ( סובייקטיבי ) רמת ריצה תשרוף יותר קלוריות, רמת הקושי האובייקטיבית תהיה גבוהה יותר וכמות השומן המתחמצנת תהיה גבוהה יותר
2. עקב כוחות אקצנטרים גדולים על הגוף, תתכן התאוששות ארוכה יותר אחרי ריצה שעלולה לפגוע באימון של פלג גוף תחתון, אך לא עליון
בוחרים במה שהכי כיף עם סיכוי רב יותר להתמדה לאורך זמן. ניתן כמובן לשלב לשם גיוון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספיניניגממן דורית27/06/2011
שלום רב ,
אומרים כל החברים שהספיניניג פוגע בברכיים בעתיד האם זה נכון ?
כמה פעמים מותר לעשות ספניניג בשבוע ?
אני מכורת ספניניג כרגע אני עם מתיחה בגיד איזה ספורט כרגע אני כן יכולה לעות בלי להוות שום נזק עתידי .. כמובן אחזור לספניניג בעתיד .
אשמח לתשובות הכל כאן דיי מעניין
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ספיניניג - תגובה
ד''ר איתי זיו27/06/2011הערותי...
1. למה שספינינג יפגע בברכיים....? פציעת ברכיים עלולה להתרחש גם במסילה, קרוס טריינר, אופניים נייחות ועוד. פציעת ברכיים כרוכה במנח הגוף בעת האימון, משקל הגוף, מנוחה/אי מתן מנוחה, תזונה, עומסים בעת האימון, אורח חיים ספורטיבי, שינה מספקת ועוד ועוד. לכן בטרם משמיצים את הרכיבה באופני ספנינג חשוב לבחון אם שומרים על הכללים.
2. הפרזה באימונים ללא תמיכה תזונתית, מתיחות ועוד בהחלט עלולים להעלות הסיכוי לפציעות בהמשך. הדבר משמעותי כשמדובר באימונים עצימים ותדירות רבים. במקרים לא מעטים אנשים רוכבים באופני ספינינג מספר פעמים בשבוע בעומס גבוה אך ממש לא מקפידים על המשתנים האחרים שהנם לא פחות חשובים. הדבר קורה גם בסוגי אימונים אחרים- ריצה, שחייה ועוד.
3. חשוב לבדוק סגנון הרכיבה אצלך על ידי איש מקצוע מכיוון שבמידה וסגנון אינו מדויק העומס על מערכות שלד-שריר גובר בהתאמה.
4. מומלץ לבצע גם אימונים אירוביים אחרים לשם גיוון וודאי אם יש כאבים.
לסיכום, פציעות בפעילות אירובית לא חייבות להופיע וחשוב להתייחס לאמור לעיל על מנת שהשכר לא יצא בהפסד.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה דעתכם על פילאטיס -אפשריעל27/06/2011
להחשיב פעילות זו כאנאירובי? או שחןץ מיזה צריך גם אנאירובי?
אני עושה 3 פעמים בשבוע רכיבת אופניים של שעה ופעמיים פילאטיס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה דעתכם על פילאטיס -אפשר - תגובה
עופר קיס27/06/2011פילאטיס הוא אימון התנגדות עם משקל גוף או חלקי גוף ברמה נמוכה עד בינונית הדורשת לעיתים סבולת שרירית. מצריך גם תרגילי חיזוק מתאימים למנוע ירידה בכוח וצפיפות עצם מלבד כמובן פעילות אירובית איכותית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









