מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אנורקסיהשקד21/12/2009
שלום, אני בת 16 ובשנה האחרונה סבלתי מאנורקסיה, הגעתי למשקל נמוך (45 ק"ג על 1.70) והתקשיתי מאוד לתפקד. בזמן האחרון התחלתי לאכול יותר נורמלי ע"מ להשתקם ולחזור למשקלי הקודם, 55 קילו, אך אני עדיין נורא מפחדת מהשמנת יתר, למרות שאין לי שום נטייה להשמנה.
ביומיים האחרונים אכלתי כל מה שהיה בא לי והגעתי ל3000 קלוריות בכל אחד מהימים האלה, אני מאמינה. שאלתי היא האם אני אוכלת כ"כ הרבה כתוצאה מההרעבה הרבה שנצברה אצלי וזה יתאזן מתישהו, או שמא אני צריכה להתחיל לשלוט בכמויות האוכל שאני אוכלת ע"מ לא לעבור את המשקל הקודם שלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדעתי
שואלת23/12/2009על סמך ידע ביולוגי- הגוף שלך הוא מערכת מאוד מורכבת (כמו של כולם) והוא כבר "יודע" שלא ניתן לסמוך עלייך, ושאת תרעיבי אותו, ויש לו מנגנון הישרדות שאומר בערך ככה: "אם היא מרעיבה אותי בחלק מהזמן אז כשאני כבר יכול לאכול אני אוכל כמה שאני רק מסוגל כדי לשרוד". זה מנגנון ביולוגי ידוע וחשוב מאוד להשרדות האדם. ברגע שהגוף "ידע" שניתן לסמוך עלייך ואת לא מתכוונת להרעיב אוות יותר הוא יסתדר, זה לא קורה בבת אחת כמו שאנחנו רוצים שזה יקרה בגלל שלוקח לגוף זמן כדי להפעיל או להפסיק את המנגנון הזה (זו הסיבה שבתחילת הרזיה יורדים יותר בחדות במשקל, בגלל שהגוף לא מתייעל בכזאת מהירות), וצריך להעזר בסבלנות.
ממליצה לך לא לעשות את הדברים לבד ולפנות לדיאטן/ית מומחה/ית להפרעת אכילה לשם תפריט מסודר שיעזור לגוף שלך לחזור לנורמלי ולא יעשה לך דברים כאלה יותר.
בלי קשר כל הכבוד על הרצון שלך לצאת מזה, ועל התהליך! אל תוותרי להפרעה הזאת, את תנצחי בסוף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לשקד
יעל שטראוס-הנדל30/12/2009שלום שקד,
טוב שאת בתהליך שיקום, ואני בטוחה שעדיין יש מחשבות ופחדים לגבי המשקל. אכן, לוקח זמן לגוף להתאזן חזרה. כפי שענו לך כאן, יש לו מנגנונים רבים המשפיעים על כך. בכל זאת, אני ממליצה לפנות לדיאטנית מומחית בהפרעות אכילה שתעזור לך לאזן את התפריט, ושתפריט זה יכלול את כל המרכיבים החיוניים לגופך. את בגיל מאוד קריטי מבחינת התפתחות ולכן חשוב שהתפריט יהיה מאוזן ומותאם לך ולגופך.
המון הצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בריטני מרפי מתה מאנורקסיהתמר21/12/2009
בגיל 32
תמרור אזהרה נוסף לכולנו .
לכו לקבל טיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא נכון
111121/12/2009אף אחד לא אמר שהיה לה אנורקסיה.
תראי לי!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה זה משנה?
שואלת23/12/2009אני לא מכירה אותה. לעומתה אני מכירה הרבה סובלים וסובלות מהפרעת אכילה (אני אחת מהם), וזו סיבה מספיק טובה לרצות לצאת מזה.
וכן- כדאי ללמוד מנסיון של אחרים, לכל מי שהייתה הפרעת אכילה היה לו/ה חרא בחיים, בפירוש כך, וגם לי, וכל המחלימים מדווחים על שיפור אדיר ברמת החיים והרבה אושר, אז זה שווה את זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעת אכילה מוזרהמעיין21/12/2009
שלום, שמי מעיין ואני בת 18
אני שוקלת 53 והגובה שלי הוא 1.62, אני כבר עוד מעט שנה בדיאטה או שאפשר לקרוא לזה אורח חיים כי זה לא משהו שאני מתכוונת להפסיק איתו.
בשנה הזאת ירדתי בערך 7 קילו ואני אוכלת מסודר ומאוד בריא. מלבד זה שבמשך רוב שעות היום אני חושבת על אוכל וזה משהו שהוא טיפה בעייתי ולא נורמלי, אני באמת מרגישה בריאה יותר ואני מאוד מרוצה מהתזונה שלי.
הבעיה שלי התחילה בחודשיים האחרונים, בסופי שבוע התחלתי להרשות לעצמי מאין "ממתק שבועי" אך זה הגיע למצב שזה לא נגמר בו.
בסוף השבוע אני נכנסת למאין התקף אכילה שמגיע בבום ואני פשוט לא מצליחה לעצור אותו, זה ממש לא רעב או סתם "חשק" למשהו, זה מגיע למצב שזה עושה לי בחילה אבל אני פשוט לא מסוגלת לעצור את עצמי ואני אוכלת עוד ועוד עד שאני כבר ממש על סף להקיא.
בשבת האחרונה לדוגמא "ההתקף" החל בסביבות 6 בערב, אכלתי כמות בלתי נתפסת: 5 שניצלים, 3 מנות פתיתים, מנת פירה, פיתה עם טחינה, מרק ירקות, 2 קינדר בואנו, פסק זמן, עוגה שלמה של עוגת "הבית" ומעט גלידה.
אחרי שאני אוכלת אני סובלת במשך שעות רבות מכאב בטן ולאחר מכן מבלה זמן רב בשירותים, אני ממש מודאגת, זה הפרעת אכילה שלא יצא לי לשמוע עליה, זה שילוב של אנורקסיה עם אכילת יתר?
מבחינת להעלות במשקל אני לא עולה כי במשך השבוע אני שומרת יפה, אבל זה אפילו לא הקלוריות שמדאיגות אותי, זה הבריאות שלי והרגשת הכבדות וכאב הבטן שמגיע אחרי.
אני כל פעם מחליטה מחדש שהשבוע זה לא יקרה אבל מהרגע שאני פותחת את הפה וכביכול "מאשרת" לעצמי לחרוג מהתפריט הקבוע אז הפה לא נסגר למשך כמה שעות.
בנוסף, מיותר לציין שאני עושה את כל זה בסתר, אני דואגת שבזמן ההתקף אני אהיה לבד בבית ושאף אחד לא יראה.
אני ממש אשמח לתגובות או הצעות או אם מישהו שמע אי פעם על מנהג כזה אבל בבקשה אל תרשמו "את צריכה לפנות למומחה" כי זה כנראה לא יקרה, אני מתה להפסיק עם האובססיה הזאת לגבי אוכל ועם ההתקפים המחרידים האלה אבל לא יודעת מה לעשות.
קשה לי להאמין שיש לי איזה בעיה נפשית כי אני באמת נורמלית לכל דבר, בכל התחומים, אבל אני פשוט לא חושבת על הסבר אחר.
תודה, מעיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא ניתן לאבחן באינטרנט
שואלת23/12/2009אם לירן לא יכול אז בטח שאני לא יכולה.
אבל רק שאלה- למה לא להמליץ לך ללכת למומחה? לעיתים נראה כאילו ללכת לטיפול פסיכולוגי אומר שאתה פסיכי ולא שפוי בכלל וכל מני, אבל זה לא נכון בכלל, אני בעצמי הולכת לטיפול פסיכולוגי, ואני מקווה שזה לא גורם לך לחשוב שמה שאני כותבת חסר הגיון.
רוב החולים בהפרעת אכילה שאני מכירה (ואני מכירה הרבה) נראים נורמליים מכל בחינה, זה לא שאנחנו איזה משוגעים או משהו, אין לנו קרניים, פשוט אם יש לך בעיה שקשה לך להתמודד איתה לבד, כמו למשל עם האוכל אז יש מי שזה המקצוע שלו- לעזור לך.
גם רציתי להגיד לך שמה שאת עוברת את לא היחידה, זה לא או א' או ב' או ג' וכל השאר זה דמוי-הפרעה, יש הרבה אופציות ורוב האנשים שאני מכירה שיש להם הפרעת אכילה מראים כמה מהתסמינים שלה ולווא דווקא מוגדרים בהגדרה הפורמלית.
הפרעת אכילה לא נמדדת רק באוכל ובמשקל, אלא גם במחשבות חולות, ולדעתי כדאי לך לחשוב טוב טוב עם עצמך האם את חושבת שאת שמנה? האם את מפחדת לעלות במשקל? האם את אובססיבית (את בעצמך אומרת שכן), וגם במחשבות ניתן לטפל! זה בדיוק מה שעושים כשמקבלים כלים לצאת מהדפוס הזה של ההפרעה.
ממליצה לך על פסיכולוג/ית מומחה/ית להפרעת אכילה בשילוב עם דיאטן/ית מומחה/ית להפרעת אכילה (יש הרבה הבדל בין המומחים לאלו שלא, מנסיון, אז לא לחפף).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמעיין
לירן רוגב24/12/2009מה שאת מתארת נשמע אופייני לדפוס בעייתי בו מצמצמים את האכילה יותר מדי ובעקבות זאת מופיעים בולמוסים. ההסתרה, הטורדנות, האוופי דמוי ה"טראנס" שאת מתארת, כל אלו בהחלט סימפטומים מדאיגים של חוסר ויסות מול האכילה, וה"כותרת" פחות חשובה. את מציינת ומדגישה שהאכילה שלך במהלך השבוע מסודרת ובריאה, אבל מהתיאור שלך נשמע שזה כנראה לא בדיוק כך. לא ניתן להפריד בין מה שקורה במהלך ימי השבוע לבין מה שקורה בסוף השבוע. לכן, על אף ההסתייגות שלך, המלצתי הברורה היא כן להיעזר בגורם מקצועי שיסייע לך למצוא דרך להתאזן מול האוכל, כמו דיאטנית מתחום בעיות האכילה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות אכילה..?שירה19/12/2009
שלום, קוראים לי מורן ואני כמעט בת 15 כאשר משקלי 46 וגובהי 1.64.
לפני כחצי שנה התחלתי בדיאטה קפדנית ומוצלחת למדיי, עליה קיבלתי אינסוף מחמאות והחלטתי להמשיך בה. לפני הדיאטה שקלתי 57, והיעד היה 50. אחרי שהגעתי אליו חששתי מאוד מלהשמין בחזרה ולכן, המשכתי להוריד. זה מגיע למצבים של הרעבה עצמית- 3 ימים בשבוע אני אוכלת תפוח/ קערת קורנפלקס + קפה ליום, יומיים בשבוע אני אוכלת רק ארוחה אחת הכוללת פחממות (פסטה, אורז...)משום שאני זקוקה לאנרגייה כי יש לי אימון, ובסופי שבוע אני מרשה לעצמי להשתולל מעט (ארוחות משפחתיות, וכו'..). אני מדלגת על ארוחות בבית הספר ואומרת כי אכלתי.
עם כמה שכואב לציין- המחזור שלי מתעכב כבר בחצי שנה ואני מאוד מודאגת, אך גם לפני המחזור שלי לא היה סדיר.
קראתי הרבה על הפרעות אכילה ואנורקסיה, האם אני אנורקסית...? או בעלת הפרעות אכילה..?
אשמח לתשובה [:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה למורן
יעל שטראוס-הנדל20/12/2009שלום מורן,
איני יכולה לאבחן אם את סובלת מהפרעת אכילה או לא דרך האינטרנט, אך אין ספק שדפוס האכילה שסיגלת לעצמך אינו בריא ואינו מאוזן ונובע מחשש מעליה במשקל. את בגיל שתפריט מאוזן הוא מאוד קריטי כי עדיין מתרחשת גדילה ושינויים גופניים. הגוף מאותת לך בכך שאינו מקבל מחזור חודשי- מה שיכול להביא לפגיעה בלתי הפיכה בגוף ובעצמות. אני ממליצה בחום לפנות לטיפול תזונתי המלווה בטיפול בשיחות אצל אנשים המומחים להפרעות אכילה, בכדי להבין מדוע נכנסת למעגל זה של הרעבה עצמית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רופא שינייםסתוית18/12/2009
שלום רב,
רציתי לדעת אם רופא שיניים יכול לזהות בולימיה בבדיקת שיניים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסתווית
לירן רוגב20/12/2009לבולימיה יכולות בהחלט להיות השפעות מזיקות על מצב השיניים, שנוצרות בשל חשיפה של השן לחומצות הקיבה. איני רופא שיניים, ואיני יודע לומר אם רופא שיניים יידע לקשר בין הנזק הזה לבין בולימיה, אבל אני כן יודע מניסיוני שהפרעות אכילה מלוות לא פעם בניסיון להסתיר את הבעיה מצד אחד, ויחד עם זה בכמיהה שמישהו יגלה ויחשוף את האמת כדי שניתן יהיה לקבל עזרה ותמיכה. אם את סובלת מבעיה כזו, אני מקווה שתוכלי לגייס את הכוח כדי להיות את זו שמזהה וחושפת את הקושי, על מנת שתוכלי לקבל את העזרה המתאימה בהיחלצות מהבעיה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוכלשני16/12/2009
יש לי בעיה שאני פשוט לא אוהבת לאכול אני מאז ילדות מאוד בררנית שזה נוגע לאוכל ונוצר מצב שפשוט אין לי כח ואין לי רצון לאכול יותר. מכיוון שאני יודעת שאין לי יותר מידי ברירות אני כן אוכלת כמה פעמים ביום בכוח כדי לא להגיע למצב של הרעבה מה אפשר לעשות לפתור את בעיה שלי זה לא נורקסיה וזה לא בולימיה זה פשוט חוסר רצון לאכול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשני
לירן רוגב20/12/2009טוב מאד שאת מודעת להשפעות המזיקות שעלולות להיות לבעיה הזו ולוקחת אחריות. בשלב הראשון הייתי ממליץ לך להיעזר בדיאטנית שתוכל לבנות יחד איתך תפריט שיתאים לך ויסייע לך לשמור על איזון משקלי בריא. במידה ואת מרגישה שתוכלי להיעזר בטיפול שבודק היבטים רגשיים ונפשיים של הבעיה, כדאי לפנות גם לטיפול פסיכולוגי מתאים.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ..רווית11/12/2009
שלום .
אני צריכה ייעוץ ממכם ואני מקווה שתוכלו לעזור לי
אני נערה בת 17 הייתי נורא שמנה 140 קילו עברתי תהליך דרסתי בניסיון להורדת משקל בדרך הבריאה במשך שנתיים הורדתי 75 קילו הבעיה היא שאני נוראה כפיתיית עכשיו בנושא האוכל אני רזה שוקלת 61-62 על גובה172 -171 אני מרגישה שמנה רע לי .. אין לי מחזור שנה תמיד מנסה למצוא דרך לצמצם את הקלוריות להגיע ל 1000-1300 כולל ירק !
כשאני אוכלת רע לי .. ושאני דוחפת אוכל רע לי יותר ..אני דוחפת אוכל כדי ללדת בעתיד ילדים .. רואה אנשים רזים רוצה להיות כמוהם מקנא קנאה מרה לראות בנות שאוכלות אוכל ושטויות ולא משמינות .. רע לי כי ככה אני פוגעת באימי . אני לא רוצה לפגוע וככה יוצא . תמיד יש לי את השאלות האלה אם אני אוכל אני ישמין ? תמיד אני עושה צעד לצאת מהמחשבות האלה וחוזרת שתיים אחורה .. תמיד קופצת על הזדמנות לדלג על ארוחה ותופעה מעניינת שתמיד אני עושה השלמות על ארוחות שויתרתי . נמצאת אצל הדיאטנית אבל היא אינה איבחנה הפרעות למינהם ,מה עושים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ו
111111/12/2009מה הדיאטנית אומרת על זה שאין לך מחזור ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה...
רווית12/12/2009היא מעט מודאגת .. שואלת עם אני אצל בירורים מדוע ? אני עניתי כן .. עדיין לא מצאו סיבה להיעדר מחזור חודשי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה1
111113/12/2009סהכ, הורדת ה-מ-ו-ן במשקל יותר מ50% זה פאקינג מטורף,נראה לי שאם תגידי לרופא שהורדת מלא במשקל אז הוא יגיד שזה מזה.
והכפתיות, נסי להתרכז בשינוי הבריאותי ובזה שנוח יותר להיות בגוף עם מימדיםנכונים ולא באופנה או לקנא בבנות אחרות, כי אז זה יהיה דפוק. גם אם הן אוכלות דברים משמינים ונראה לך שהן לא משמינות, דבר ראשון זה לא הכי נכון וגם אם כן, זה לא עושה אותן טובות ממך.את לא פחות בת מזל כי הן יכולות לאכול קורסון שמן בלי שום רגשות אשם ולחייך כמו מטומטמות., זכית בדברים אחרים בטוח כי עובדה שהצלחת לרדת המון במשקל וזה מעיד על אופי (:
נסי לזכור את החיובי. ואם יש להם הרגלים דפוקים זה לא אומר שיום אחד הם לא יצטרכו להתמודד עם זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלשנאל
לירן רוגב13/12/2009את מתארת שתי התמודדויות נפרדות (אבל קשורות): האחת קונקרטית, מול תהליך ההרזיה, הבניית התפריט והמעקב התזונתי, והשני מול ההשלכות הרגשיות של התהליך, הקנאה, ההשוואות לבנות אחרות, הדימוי העצמי וכן הלאה. טוב וחשוב שאת נמצאת אצל דיאטנית, שיכולה לסייע לך בתהליך הראשון, אבל חשוב לקבל מענה גם להתמודדות האחרת, ואת המענה הזה מתאים יותר לקבל בטיפול פסיכולוגי. גם אני איני יכול (ולא רוצה) לאבחן הפרעות למיניהם דרך הרשת, אבל הייתי ממליץ לבדוק אפשרויות לטיפול כזה אצל אנשי מקצוע שתחום התמחותם בהתמודדויות מסוג זה. בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אכילת יתר אצל ילדיםסיון ליפשיץ07/12/2009
שלום רב,
לאחותי יש ילד בן 3. אנרגטי מאוד, מלא שמחת חיים ויחד עם זאת הוא לעיתים מאוד לא ממושמע עד כדי כך שנראה שהוא עושה אפילו דווקא. אחד המאפיינים הבולטים שלו הוא אהבתו הגדולה לאוכל. הילד מאוד אוהב לאכול ואת העיסוק סביב האוכל. ברגע שהוא מגיע לבית הורי (הסבא והסבתא9 הוא ניגש ישר למקרר ומחפש מאכלים זמינים. הוא נוהג לעשות זאת גם בביתו שלו. כשאנו ישובים סביב השולחן מאוד קשה לספק את הצורך שלו באוכל. לעיתים אנו פשוט מעלימים דברים מהשולחן. בקיצור, נראה לי שלילד יש איזשהו עניין עם האוכל. בדרך כלל לא נראה שמדובר רק בתיאבון בריא. אשמח לדעת אם יש סיכוי שמסתתרת כאן איזשהי הפרעה או אם זה גם עלול להעיד על משהו אחר.
תודה מראש,
סיון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסיון
לירן רוגב07/12/2009לאבחן דרך האינטרנט לא ניתן, בוודאי לא בגיל כה צעיר. מה שניתן לעשות זה להמליץ להורים של הילד להתייעץ עם איש מקצוע כמו תזונאית של הגיל הרך, פסיכולוגים התפתחותיים או אנשי מקצוע בתחום הפרעות אכילה בילדות כדי לתת ולקבל תמונה יותר מלאה של המצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איפה אפשר לקבל עזרה?אירית06/12/2009
אני בת 20 ואני מקיאה 5-10 פעם ביום .
המשקל שלי נע בין 50 ל48 על מטר 65.
אני אולי לא שמנה אבל אני לא רזה כמו שאני רוצה להיות.
הגעתי למצב שאני לא יכולה להשאיר שום אוכל בפנים הוא פשוט לא יורד למעטה הוא נישאר תקוע בגרון ורק מחכה לצאת!
אני יכולה להיות רעבה שוב, שניה אחרי שהקאתי....יש ימים שאני ממש מנסה לא לאכול כדי לא להקיא אבל אז אני מרגישה רע כאילו אני הולכת להיתעלף.
אני כל הזמן חוטפת דלקות בקיבה.
אני לא עובדת, בקושי יוצאת מהבית ואם אני יוצאת זה רק כדי להישתכר למוות אפילו אם כולם יוצאים סתם למסעדה לאכול אני יהיה חייבת להשתכר תוך כדיי.
חבר שלי יודע מה הולך איתי אבל הוא לא יודע איך לעזור לי והוא אומר שאם הוא יכעס עלי זה סתם יחמיר אז הוא פשוט מתנהג כאילו זה בסדר מה שאני עושה.
לפעמים היתי רוצה שהוא ילך ויספר להורים שלי ושכולם יחליטו לאשפז אותי.
אני בטיפול תרופי נגד דיכאון וחרדה אבל ההפרעות אכילה זה משהו הרבה יותר סודי שהפסיכיאטרית לא יודעת והפסיכולוגית (שלא ראיתי כבר שנה) פשוט התעלמה מיזה, היא העדיפה לדבר על כל מיני דברים אחרים אבל כשניסיתי להזכיר הפעות איכלה היא אמרה משהו בסיגנון" אוי לא אל תכנסי לזה" והחליפה נושא כאילו לא היה לה זין לדבר על זה בכלל. מאז הפסקתי לבוא אליה כי היא חסרת תועלת.
חשוב לציין שאין לי גרוש על התחת לטיפולים יוקרתיים למיניהם ואני לא רוצה שאנשים ינסו לפטם אותי כי אני לא בתת משקל אני פשוט מרגישה שהגוף שלי נהרס לעט לעט...הדלקות קיבה..ניהיו לי פצעים בפנים (חצ'קונים יענו) ואני חיוורת כזאת....אני ניראת זוועה בקיצור.
כל מה שבא לי זה להיות ילדה רזונת שמחה וקופצנית אבל בחרתי בדרך הכי לא נכונה שיש ועכשיו אני תקועה בחרא עמוק...אני לא יודעת לאן לפנות
אימא שלי שקועה בבעיות שלה היא לא תבין ולא יהיה לה אכפת..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאירית
לירן רוגב06/12/2009נשמע מאד ברור שאת זקוקה לעזרה מקצועית כמה שיותר מהר, ושהתעלמות מהמצב רק מחמירה את הבעיה. למרות הקושי או החשש שלך, הייתי מאד ממליץ לא לבנות על זה שהחבר יעשה זאת, ולשתף את ההורים ולנסות להיעזר בהם בעצמך. מניסיוני הרבה פעמים יש חשש לשתף את ההורים בהפרעת האכילה, אבל כשעושים זאת מגלים בדרך כלל שזה לא נורא כפי שהיה נדמה, ושניתן לקבל תמיכה חשובה. גם אם לא, יש חשיבות לכך שהדברים יהיו גלויים וישירים. יחד איתם תוכלי לחשוב על האופציות שקיימות לטיפול - דרך קופות חולים, דרך מרפאות להפרעות אכילה בבתי חולים באזור מגורייך, או דרך טיפולים פרטיים. בכל מקרה אשמח להתעדכן בהמשך, ובהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדרך להפרעת אכילהתומר06/12/2009
מבקש את עזרתכם....לפני שמאוחר מידי....
בזמן האחרן (מספר שבועות ליתר דיוק) כל ערב (!) אני מתיישב מול הטלויזיה רואה סרט ולא יכול להפסיק לבלוס...בעיקר, גלידות, שוקולד, יוגורט, גרנולה..בקיצור מתוקים...מסיים קערה מיד ממלא עוד אחד...בידיעה ברורה שאני כבר לא רעב, אצטער על זה מחר, זה משמין וגם גורם נזק לגופי...כבר לא מתאר לעצמי שאפשר סתם להנות מסרט בלי ללעוס משהו...
זה כבר לא פעם ראשונה...אבל עד לא מזמן זה היה קורה פעם בחודש וחייתי עם זה. בזמן האחרון זה התפרץ כמעט על בסיס יומי...כל בוקר אני קם ואומר לעצמי - היום יום חדש..היום זה לא יקרה..ואפילו לא פעם זרקתי את כל הג'אנק לפח...אך כשמגיע ערב כל העקרונות נעלמים ואני שוב בולס...חייב לציין שאני לא מרעיב את עצמי במהלך היום ומשתדל לאכול "בריא" (ולו רק כדי למזהר את הנזק).
לפי הערכהגסה שלי בשעה אחת אני יכול לבלוס כ 3000 קק"ל. ומפסיק רק כאשר כבר מרגיש "בחילה" ו"מפוצץ"
מה לעשות ? למה זה קורה לי ? תמיד חשבתי את עצמי בן אדם "נורמאלי"...מבקש עצה מניסיון האישי שלכם לפני שמאוחר מידי...אני מרגיש שאני מאבד שליטה...
גם היום זה קרה..ואני לא רוצה שזה יקרה גם מחר אבל כאילו כבר השלמתי עם זה...כי שום "משחקים" עם עצמי לא עוזרים..אולי יש איזה כדור שפשוט יידכא לי את התאבון הבלתי נשלט הזה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כן! יש כדור כזה!
111106/12/2009קוראים לו ריטלין! אתה תיהיה כל כך מרוכז בסרט ובמחשבות הפנימיות שלך שתרגיש ריחוף!.לא תחשוב על דברים שוליים כמו אוכל. אתה תרחףףףףףףףף כמו בעולם אחרר!
סתם. לך לטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהל111
שני22/12/2009שלום לך,ראיתי הודעות שלך גם פה וגם בפורום של קרן אור וכו...באה להגיד לך שההתבטות שלך וצורת דיבור הגסה והלא כנה שלך..ממש מגעילה אותי..אלו הם פורומים של אנשים במצוקה..ולא פורום להסתלבט ולדבר בגסות.
חישבי על זה.
לא לעיניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על המחמאות
111123/12/2009כל אחד מבטא את המצוקה שלו בדרך אחרת.חשבי על זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלתומר
לירן רוגב06/12/2009מה שאתה מתאר הוא סימפטום אחד של הפרעת אכילה, שכדי להבין אותו טוב יותר צריך לקבל תמונה רחבה יותר של דפוסי האכילה שלך בפרט ושל דפוסים אישיותיים ותפקודיים בכלל. כדורים שמדכאים את התיאבון אינם פותרים בעיות מסוג זה אלא רק מחמירים אותם בדרך כלל, ומה שאני ממליץ לך זה לפנות לתזונאית המטפלת בהפרעות אכילה בשלב הראשון, ובמידת הצורך גם לטיפול פסיכולוגי. אם תרצה להתייעץ באופן יותר ממוקד אתה מוזמן לעשות זאת בקו הסיוע של שחף בטלפון 08-9357035.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתקף אכילה
.21/12/2009לפי מה שאתה מתאר התקף האכילה קורה בשעות ספציפיות של היום-בשעות הערב-, ובסיטואציה ספציפית - צפייה בסרט, לדעתי התקף האכילה נובע מאופן מחשבה שגוי שלדעתך ללא נישנושים בילתי פוסקים אתה לא תהנה מסרט,תנסה "להכניס לעמצך לראש" שכן תוכל להנות מסרט מבלי לנשנש,יכול להיות גם שהנישנושים הרבים נובעים משיעמום שגם אם אתה כבר מרגיש שבע ומפוצץ אתה מחפש מה לנשנש על מנת להימנע משיעמום שלפעמים מלווה בצפייה מהסרט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחפש הכוונהא.פ.04/12/2009
בני בן 12 וחצי.
בחודשים האחרונים רזה מאד, החל לשמור ולהקפיד על כמות המזון שהוא אוכל.
נראה לי שוהא מתחיל לפתח סימני הפרעת אכילה.
מחפש הכוונה לעזרה מקצועית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
יעל שטראוס-הנדל06/12/2009שלום לך,
בראש ובראשונה טוב שאתה שם לב ורואה מה מצבו של בנך. קיימים מרכזים המטפלים בהפרעות אכילה בהם ניתן לערוך שיחה ראשונית של אבחון והערכת המצב. ישנם מרכזים פרטיים או מרכזים מטעם קופות החולים השונות, שתי האופציות טובות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמא מודאגתריקי02/12/2009
יש לי בת בת 30 שסובלת שנים מאנורקסיה. לאחרונה שמתי לב שמצבה הידרדר. היא לא מוכנה לשמוע דבר ממני בנושא. איך עלי לנהוג כדי לגרום לה ללכת לטיפול? היא בקשר טוב עם אחותה,יש לה בן זוג. האם כדאי לבקש מהאחות לדבר איתה ולנסות לשכנע אותה ללכת לטיפול? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לריקי
יעל שטראוס-הנדל06/12/2009שלום ריקי,
אני מבינה את דאגתך ואת תחושת חוסר האונים שאת נמצאת בו. אני ממליצה לערב את בן זוגה ולהכניס אותו לתמונה, בדרך כלל יותר קל לשמוע לבן זוג מאשר לאמא. בנוסף, אני ממליצה לך לא לוותר ועדיין לגשת אליה ולפתוח את הנושא, יש לכך משמעות וערך.
האם היא בטיפול כלשהו?
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות!111129/11/2009
גזרתי לעצמי כרגע תשיער, זה קשור להפרעת אכילה??
אני במצב רוח אובדני, בא לי למות לחתוך את הורידים או משהו אלים כזה,, זה קשור להפרעת אכילה שלי???
אני לא אוכלת ואז אוכלת מעבר לשובע, אני חולה.
אני רוצה להיות רזה, חייבת, נמאס לי להיות שמנה דפוקה מכוערת, אני לא אתן יותר לבולמוסים לקרות. עכשיו, בא לי לחתוך ורידים, אני מופרעת גם בלי קשר לה"א? אני סתם מופרעת בלי קשר לכלום? בבקשה תענו לי!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יכול להיות שזה נובע מה"א
שואלת30/11/2009ויכול להיות שלא. לצערי אני לא חושבת שבאינטרנט אפשר לאבחן אותך, כדאי שתלכי לאבחון מקצועי (פסיכולוג/ית).
אני חושבת שאם המצב הוא של מצוקה כדאי לך מאוד להתקשר לקו חם כלשהו ולדבר עם מי ששם, זה מאוד עוזר.
האם את בטיפול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלעמית
לירן רוגב30/11/2009היי עמית,
מה שאת כותבת הוא חמור מאד. פחות חשוב להבין כרגע אם זה קשור או לא קשור להפרעת אכילה, ויותר חשוב לוודא שאת בסדר, ולעזור לך לשמור על שלומך וביטחונך. כדי לעשות את זה יצרתי קשר עם יחידת המחשוב במשטרה והם ייצרו איתך קשר בזמן הקרוב, לוודא שאת בסדר. אובדנות היא לא משהו שאפשר להתייחס אליו בקלילות, וחשוב שבהמשך תדאגי לעצמך למסגרת טיפולית שתוכלי להשתמש בה ופנות אליה ברגעים קשים כאלו. אשמח אם תוכלי לעדכן אותי בהמשך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר תיאבוןאנונימי29/11/2009
אמא שלי טיפוס שתמיד נראה כאילו הוא סובל, תמיד. היא תמיד גורמת לי להרגיש שהיא נורא מתאמצת בשביל להכין אוכל ושאני חייב לאכול כי היא טרחה והזיעה בשבילי, אפילו אם לקח לה 3 דקות להכין סלט. פשוט איבדתי את התיאבון אני מרגיש שלא מגיע לי לאכול ולפני שבוע הקאתי בעבודה. אני כאילו מחביא כל הזמן את זה שאני אוכל, וזה מטומטם כי אני מגיע מבית אמיד מאוד. ליד אבא שלי אין לי בעיה לאכול את כל המקרר אבל כשאמא שלי באיזור יכולים להיות לי כאבי בטן מרוב שאני רעב ואני אעדיף להרעיב את עצמי רק כדי לא לקחת ממנה ולגרום לה לעמול בשבילי. כל דבר היא עושה כדי להראות שהיא נותנת וכדי להשתמש בזה נגדי אח"כ וזה צבוע לאללה. כאילו כל מה שקשור לאוכל מגיע ממנה ואז אני לא רוצה לגעת בזה. מה עושים?
נ.ב. היא גם לא מקשיבה לאף אחד חוץ מלעצמה, היא חושבת שהיא האמא הכי טובה בעולם ואם יש בעיה בילדים שלה יש להם הפרעה מולדת וחס וחלילה זה לא באשמתה כי היא יודעת הכי טוב בעולם לחנך את הילדים שלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וואיי אתה בכל מקום
111129/11/2009בנאדם אמהות שלנו צריכות להכיר הפולניות האלה
שוב, משתתפת בצערך!
מה שאתה צריך לעשות זה ללמוד להכין את האוכל שלך לבד. להתנתק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם יש אפשרות
שואלת30/11/2009שתדבר איתה באמת? בלי עצבים ובלי כלום, רק לדבר?האם יש אפשרות שתכין לעצמך את האוכל לבד? בן כמה אתה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההולי פאקינג שיט
111130/11/2009הלכה האנונימיות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדכון בהמשך
111130/11/2009הי לירן, אני בסדר, הגזמתם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
לירן רוגב30/11/2009בולט שהקשר שלך עם אמך מעורר בך תסכולים ותחושות שליליות, ושאת הדבר הזה כדאי לנסות לברר ולפתור. עם זאת, כשהאוכל, האכילה והגוף הופכים לזירה בה מבטאים רגשות ומצוקות שונים, זו כבר עלולה להיות בעיה בפני עצמה, ולמעשה בהפרעת אכילה זה מה שקורה לא פעם. טיפול נכון יכול (וצריך) לעזור גם לווסת ולאזן את הבעיות מול האכילה, וגם לעזור לך לחשוב על אלטרנטיבות לביטוי תחושותיך ולהתמודדות איתן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היעמית24/11/2009
רציתי לשתף בפורום מחשבה מסויימת, אני זוכרת שכשהייתי בכיתה ט'-י' היתה לי מחנכת אחת שמאד השפיעה עליי. היא תמיד היתה מחמיאה לי כמה שאני ''יפה ורזה'', ותמיד היו לה תקטעים האלה שבשיעורי חינוך היא היתה חופרת על החיים האישיים שלה וחושבת שזה מלמד. היא בעצמה היתה בקטעים של דיאטות. בתקופה ההיא לא היתה מודעת לנושא הזה בכלל. לא דיאטות ולא הפרעות אכילה.אפס ניסיון. זה לא היה בראש שלי.
כשהיו לילדים בכיתה ימי הולדת והיתה עוגה תמיד אחרי העוגה היא היתה נכנסת לקטעים של "לא נורא" וצריך "להרשות לעצמנו קצת[!]" וכל הקטע של ההאשמה שבכלל אף אחד מהילדים לא הרגיש מן הסתם אבל היא היתה חייבת לשתף ואף אחד לא הבין מה הקטע.
אני היתי אחת שאוכל לא היה אישיו בשבילה, היתי אוכלת לעיתים יותר רחוקות כי היתי היפרקטיבית אבל אהבתי לאכול, מה שמכינים בבית ופירות והכל,היתי אוכלת בריא אינטואיטיבית. וגם כי הורים שלי אולי סוג של יודעים איך לעשות את המניפולציות האלה בלי שהילדים ידעו. ובגיל ההתבגרות בכלל ניהיים רעבים כי אמורים לגבוה לגדול מהר,הורמונים וזה, אז גם קניתי אוכל "לא בריא"[כמו שהיא היתה קוראת לזה] מהקפיטריה, בגטים וכו. לפעמים כשהיא היתה רואה אותי אוכלת בגט [משו ענק חח] , היא היתה עוצרת ובוהה בי עם פרצוף מבוהל וגם כזה כועס ואז לא ממש הבנתי מה הקטע, אבל נראה לי שזה חילחל לי לתת מודע
אחרי שחזרנו מתקופות של חגים אחרי חופש היא היתה מנסה להחדיר בנו מוטיבציה לדרת את ה'קילוגרים המיותרים מהחגים', דפוק הא? אני זוכרת שיחות שלמות על זה. ומלא בולשיט כזה אכלנו ממנה כל השנה. קיצור , היא בעצמה היתה רזה וסוג של מקרינה בטחון עצמי כזה מוזר שקצת דפק לי את התפיסה.
תודה על ההקשבה חברים. אשמח לתגובות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דוגמא חולה
שואלת25/11/2009אני חושבת שאין ברירה כי טריגרים כמוה תמיד יהיו, ובכל מקום, ומי שתחפש תמצא, אבל צריך לדעת איך להתמודד איתם, ובגלל זה גם פותחה עזרה מקצועית בנושא, שאני ממליצה גם לעצמי וגם לכולם.
בסופו של דבר מגלים שלא רק שההורים שלנו לא מושלמים, אלא גם הטיפוסיים שרצינו לחקות טועים ויש בהם גם פגמים, ואני לא אתפלא אם גם היא מופרעת אכילה מודחקת, אבל גם אם לא היא צריכה לדעת לאיזה קהל פונים לגבי ירידה במשקל, ונראה שהיא לא יודעת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

