פורום הפרעות אכילה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • צם לחלוטין ועולה במשקל
    גיל
    21/07/2009

    שלום,

    אני בן 28 בעל גובה 1.76 ושוקל כיום 84. אני בעל עודף משקל קל והייתי רוצה להגיע למשקל תקין. הייתי אצל דיאטנית אבל היא לא ממש עזרה לי.

    החלטתי לעשות מעשה אסור ולצום במשך שבוע שלם. אז שבוע שלם כל מה שנכנס לפה שלי היה מים ודיאט קולה. בשבוע הזה הצלחתי להוריד 5.7 קילו והצלחתי להגיע למשקל שלי היום 84. שאני אומר שבוע צום הכוונה ל-6 ימים (בסעודת ערב שבת וארוחת שבת בבוקר אכלתי דג עם סלטים אבל לא יותר מזה) ביום ראשון של השבוע שאחרי הירידה מצאה חן בעיני אז החלטתי לנסות את זה לעוד שבוע אחד ודי.

    הבעייה מתחילה פה: לא רק שאני לא מצליח לרדת בכמויות כמו שבוע שעבר אני גם עולה במשקל למרות שלא בא אוכל לפי כבר כמה ימים!!!
    איך יתכן מצב שאני לא מכניס כלום לגוף ואני עולה במשקל?!
    אני לא עולה דרסטית בסה"כ 100-200 גרם, אבל אני בכלל אמור לרדת במצב של צום.

    הייתכן שבמצבי הנוכחי אני צריך לאכול טיפה בשביל לרדת במשקל? יש מציאות כזו?

    אני מבקש לא לקבל נזיפות או תוכחות לגבי אופן הדיאטה הזאת. אני מודע לסיכון שבדיאטה כזו, ואני מתכונן להפסיק אותה לאלתר, אך אני עדיין מתעניין בפלא הזה שאני לא אוכל ועדיין עולה במשקל? ממה נובעת העלייה במשקל אם אני לא מכניס אוכל לפי???

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צם לחלוטין ועולה במשקל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגיל

    לירן רוגב
    21/07/2009

    אין לי אפשרות או כוונה לתת לך ייעוץ והכוונה בנושאי צום, אבל חשוב לדעת שהגוף האנושי לא אוהב שמתעללים בו, והוא נלחם חזרה. יש מונח תזונתי הקרוי "התייעלות", ומשמעו שכשעושים שינויים דרסטיים בתזונה הגוף מתחיל להשתמש באופן יעיל יותר באוכל שהוא כן מקבל. המשמעות של זה, אגב, היא שאם מצמצמים את התזונה באופן קיצוני ולא מפוקח, שחזורים לאכול את הכמויות הקודמות עלולים לעלות במשקל אף יותר. אני ממליץ לך לא לעשות שינויים כאלו באופן עצמאי, גם אם בשלב הראשוני אתה מרגיש שיש תוצאות וזה מוצא חן בעינייך. בסופו של דבר, אין תחליף לתהליך מווסת ומפוקח על ידי אנשי מקצוע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני בן 29

    חליל
    06/09/2009

    אני כבר חודש לא אוכל אחי
    אני מתפלל כל יום שהפעם זה יצליח ואגיע למשקל 45
    אני 8 שנים מתנדנד עם המשקל ועם ימים וחודשים של צום
    הפעם אני אצליח לצום אפילו שנה
    אני חייב להגיע למספר הרצוי


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחליל

    לירן רוגב
    06/09/2009

    אחרי 8 שנים של תנודות אולי הגיע הזמן לשקול פתרונות אחרים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חופש גדול
    עדי
    21/07/2009

    אני בת 15 וחצי, ושנה שעברה הייתה לי דייטה ממש מסודרת עם 3 ארוחות ביום וירדתי 8 קילו.
    השנה התחלתי לאכול שטויות כל הזמן,
    ועכשיו בחופש זה בכלל נורא ואני אוכלת כל הזמן,
    אני לא יודעת כבר מה לעשות.. יש לי כל יום בולמוסים
    אני לא מפסיקה לאכול ובעיקר בלילה- כ-ל הזמן
    העלתי כבר 3 קילו מתחילת החופש, ז"א שאני שוקלת עכשיו 53
    אני חייבת להוריד אותם חזרה אבל אני לא מפסיקה לאכול
    מה אני אמורה לעשות? ממש קשה לשמור על ארוחות מסודרות בחופש
    כל העניין הזה הפך לסיוט ואני לא מפסיקה לחשוב על זה ולא מצליחה אפילו לישון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חופש גדול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני חייבת לציין

    שואלת
    21/07/2009

    שזה נשמע כאילו זה סוף העולם. כולה 3 קילו (ואומרת לך את זה אחת שיש לה הפרעות אכילה).
    אני חושבת שהדבר הכי טוב בזה שאני בדרך החוצה זה שלמדתי לאבחן מתי הכל סובב סביב המשקל והאוכל ומתי באמת צריך לשנות. הבעיה היא לא אם תשקלי 50 או 53, הבעיה היא שזה מפריע לך עד כדי כך שאת לא מצליחה לישון. דברי עם מישהו שאת סומכת עליו לפני שיהיה מאוחר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בחזרה לדרך הבריאה
    ללא שם
    21/07/2009

    זו פעם ראשונה שאני כותבת פרטים מדוייקים על עצמי: אני בת 17, 1.67, 54 ק"ג.
    לפני כחודשיים התחלתי דיאטה ממשקל 56 למשקל 50, אבל זה לא היה "בדרך הבריאה". אכלתי הרבה פחות ממה שהייתי רגילה והייתי אובססיבית לספירת קלוריות. וגם מדי פעם כשיש לי התקפי אכילה אני לוקחת עדיין כדור משלשל (פעם בשבוע..)
    ואז מסגרת בית ספר התפוגגה, כבר לא אוכלת לפי שעות, משעמום אוכלת מה שבא לי וככה העליתי לי 4 קילו. אין מבחנים והתרוצצויות של לחץ. הרבה זמן פנוי..

    אבל אני רוצה לשקול 50-51 (בטווח הנורמה) אבל אחרי שעשיתי די הרבה שטויות עם הגוף שלי, ומנעתי מעצמי את מה שאני אוהבת וכל התקפות האוכל המגעילות האלה- לא בא לי לחזור לשם. ואני צריכה להפסיק להשתמש במשלשלים כי אני נעשית חיוורת וכי אני יודעת שזה פוגע בגוף.

    אל תגידו לי שאני לא צריכה להוריד את ה-4 קילו האלה, כי אני רוצה להוריד אותם וזה בטווח של ה-BMI , אבל אני צריכה עזרה איך להוריד בדרך הבריאה :
    כמה קלוריות לאכול ? (בתקופות ממש גרועות הייתי אוכלת 800-1000 קלוריות, כמה להוסיף?)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בחזרה לדרך הבריאה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אה ושכחתי להוסיף

    ללא שם
    21/07/2009

    כשאני כותבת "דרך בריאה" אני מתכוונת לכך שאני שמה לב למה אני מכניסה לפה :לחם קל, ברנפלקס, יותר ירקות ופירות, וכשאין התקפות של זלילה (ואני לא רעבה כשזה קורה=\) -אז פחות מתוקים ומסוכרים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני יכולה להגיד לך רק מהנסיון שלי

    שואלת
    21/07/2009

    את צריכה לאכול נכון ובגלל שאני עצמי לא יודעת להגיד לך איך לאכול נכון (כי אני עדיין בדרך החוצה מהפרעת אכילה), אני מציעה לך או להתייעץ עם דיאטנית או לפחות עם ההורים שהם יותר אובייקטיבים. ואל תחשבי שאת יודעת יותר טוב ושלא רואים תוצאות וכל זה, המטרה היא להיות בריאה לא להיות רזה, ובזה מבט אובייקטיבי קשה לפתח (מנסיון)
    תזכרי מה שאני אומרת לך- אם את אוכלת נכון ומסודר ואת נשארת כמו שאת עכשיו זה אומר שככה זה נכון ואת לא צריכה לרדת. אני לא מאמינה שהתפתתי להחליף את כל החיים שלי בשביל כמה קילוגרמים, וזה יכול לקרות לכל אחד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני רוצה בדרך הבריאה

    ללא שם
    21/07/2009

    וזה מה שאני מנסה לעשות.. אוכלת מסודר, ואצלי כן רואים הבדל של 3-4 קילו.
    אז כן חשוב לי להגיע ליעד שוב.
    מישהו יודע כמה קלוריות אני צריכה לאכול? 1200 זה סביר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    יעל שטראוס-הנדל
    21/07/2009

    שלום לך,
    נשמע שמטרתך העיקרית היא הירידה של ה- 4 ק"ג הללו. לפי חישובי מסת הגוף אם משקלי 50 או 51 עדיין תיחשבי כסובלת מתת משקל, כך שזו אינה הדרך הבריאה. טוב, שהבנת כי עלייך לאכול בדרך בריאה וטובה לך ולגופך (הכוללת קבלת מחזור חודשי וכו') אך לצעיר, איני יכולה לתת לך אינפורמציה שכוללת מספר קלוריות יומי. לצורך זה תצטרכי לפנות לדיאטנית, עם עדיפות לכזו המתמחה בהפרעות אכילה.
    הצעד הראשון הוא ההבנה שאת צריכה תפריט בריא (ולא כזה שפוגע בגוף), אך עם זאת, נשמע ששאיפותייך הן עצם הירידה במשקל.
    אני ממליצה לפנות לדיאטנית שמומחית בתחום, וכל הכבוד לך שאת רוצה דרך אחרת, בריאה יותר.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא בדיוק אנורקסיה ולאממש הפרעה אבל
    נואית
    20/07/2009

    אני בת 14 שוקלת 38-9 על 1.48....
    אני לא מרשה לעצמי להעלות וכל פעם שאני עולה אני לוקחת לקסעדין...
    אני לא מרגישה רזה פעם שאני משמינה אני נכנסת לדיכאון מטורף...
    כשהייתי ביום שגרתי של הלימודים ניו לי ארוחות מסודרות
    עכשיו בגלל החופש אני פחות אוכלת בבוקר אני לא אוכלת רק בצהריים והערב
    אני לא מרגישה רזה בכלל..
    זה מבאס אותי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    לירן רוגב
    20/07/2009

    נשמע שהעיסוק במשקל ובאכילה אינו בריא ואף במגמת החמרה (כפי שקורה הרבה פעמים בחופש). כדי לפתור את הבעיה ואת מצב הרוח הרע שהיא גורמת לך, ולפנות אותך לדברים שנערה בגילך אמורה להיות עסוקה בהם בחופש הגדול, אני ממליץ לך לשתף את הורייך במתרחש ולבקש סיוע בהתמודדות עם הבעיה. בנוסף, חשוב לדעת שמשלשלים אינם מובילים לירידה במשקל אלא לאובדן נוזלים בלבד, מה שהגוף מחזיר לעצמו תוך יום יומיים. התוצאה היחידה היא כאבי בטן ועצירויות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול כפייתי אפקטיבי?
    עדי
    19/07/2009

    אחותי חולה בבולימיה מזה כ 10 שנים היא היתה אצל הרופאים והפסיכיאטרים הכי טובים ולא מוכנה להתאשפז היא מוכנה לעשות טיפול"בדרך שלה" מוטב לציין שיש לה שתי ילדים וכשהייו קטנים המחלה פחות הפריעה היום אנחנו מפחדים שהילדים יושפעו מזה ומנסים להסתיר מהם כמה שאפשר
    מה ניתן לעשות אנחנו כבר אובדים תקוות מפחדים להשלים עם זה שנצטרך לסבול את המחלה ולוותר על פיתרון אין צורך לציין שכל המשפחה סובלת וההתעסקות סביב החיפוש והשכנוע לטפל נהפכו להיות בלתי נסבלים,נשמח לדעת אם יש טיפולים אלטרנטיבים חוץ מאישפוזים ממושכים שמהווים בעיה בגלל הילדים ואם בכלל יש תקווה שהיא תסכים לטפל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול כפייתי אפקטיבי?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מנקודת מבט לא מקצועית

    שואלת
    20/07/2009

    נראה לי שלא ניתן לעזור למי שלא רוצה לעזור לעצמו. ההכרעה על קבלת טיפול היא הכרחית לדעתי.
    אין זה אומר שאת צריכה לאבד תקווה, אולי בתחילה היא תתחיל טיפול "בדרך שלה" עם פסיכולוג שיגרום לה להבין שהיא צריכה טיפול שונה. אולי אפילו הטיפול שהיא רוצה לעצמה יניב פירות, גם זו אפשרות, תלוי בשיתוף הפעולה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לעדי

    יעל שטראוס-הנדל
    20/07/2009

    שלום עדי,
    מהתיאור שלך עולה הקושי וחוסר האונים במיוחד לאור העובדה שיש ילדים שמעורבים בכל זה. האם מכל הטיפולים שאחותך עברה משהו עזר? אם כן, כדאי לחזור לסוג הטיפול שעזר (שבדרך כלל כולל טיפול כוללני שכולל טיפול פסיכיאטרי, פסיכולוגי ותזונתי). ישנן מסגרות של טיפול יום, כלומר מספר שעות ביום ללא לינה. מסגרות אלה אינן אינטנסיביות כמו אשפוז אך הן יותר תומכות ומחזיקות מטיפול בתדירות של אחת לשבוע.
    כדאי לברר על מקומות מהסוג הזה שיש להם ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה.
    המון בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכילת יתר כפייתית
    דניאל
    19/07/2009

    רק בזמן האחרון הבנתי שבעצם שנים על גבי שנים אני סובלת מהפרעת אכילה- אכילת יתר כפייתית.
    קראתי רשימת הסימפטומים והיא נראתה לי ממש כמו צ'ק ליסט- יש לי הכל.
    אוכלת אפילו שאני לא רעבה ולפעמים גם לא נהנית מהאוכל ואז אני שונאת את עצמי על זה, ובגלל שאני שונאת את עצמי על זה אני אוכלת שוב, וחוזר חלילה.
    מה אני עושה?
    אני כל כך רוצה שזה יפסק..
    אני מוכנה אפילו להתאשפז..
    אבל איפה?
    באיזה בית חולים יש מחלקת הפרעות אכילה לנוער מתחת לגיל 18?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אכילת יתר כפייתית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני אמנם לא אשת מקצוע

    שואלת
    20/07/2009

    אבל נראה לי שלפנות לטיפול המשלב פסיכולוג ודיאטן זה הצעד הנכון השני.
    הראשון הוא לדבר עם ההורים (או מבוגר אחר).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לדניאל

    יעל שטראוס-הנדל
    20/07/2009

    שלום דניאל,
    בראש ובראשונה טוב שאת מעוניינת לטפל בבעיה ובקשיים שאת חווה. האם ההורים יודעים לגבי מצבך? הקשיים שאת חווה? האם מישהו מבוגר אחר יודע?
    אני ממליצה בראש ובראושנה לשתף את אחד ההורים (או שניהם כמובן) ולאחר מכן, בעזרתם, לפנות לעזרה. ישנן מרפאות של קופות החולים המתמחות בהפרעות אכילה ושם יכולים לעשות הערכה (תזונתית ופסיכולוגית) ולהציע תוכנית טיפול שתתאים לך ולמצבך.
    אך מומלץ מאוד לשתף את ההורים כי התהליך הזה דורש עזרה, ליווי ותמיכה מהבית.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיואשת
    ל.
    17/07/2009

    כבר שנתיים שאני סובלת מבולימיה. בהתחלה בכלל לא יכולתי להודות שאני חולה. עכשיו אני נגעלת מעצמי. אני מסוגלת להחזיק שבוע שלם בלי להקיא ואז פתאום משום מקום ומשום סיבה אני נתקפת רצון אז לאכול מכל הבא ליד. מאיפה זה מגיע?? איך אני יכולה לעצור את זה?
    התקף אכילה כזה של כל סוג האוכל, כמויות עצומות שלא ניתנות לתיאור. אוכל שאולי הייתי אוכלצ בשבוע. אני יודעת מה עליי לאכול "לפי הכללים" . הייתי כבר בקבוצה וירדתי. ועכשיו אני הורסת הכל. והורסת את עצמי. ושונאת את עצמי. אני בתהליכי טיפול םפסיכולוגי אבל לא מצליחה לבד להתמודד עם זה בנתיים. בבית.
    אני מרגישה כאילו אין מי שיוכל לעזור לי. אני במעגל שלא נגמר. איך עוצרים את זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מיואשת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    לירן רוגב
    18/07/2009

    מחשבות הייאוש הן הרבה פעמים קולה הממלכד של ההפרעה. תהליך ההחלמה אינו קל, הוא דורש זמן ומאמץ, אבל חשוב לזכור את המטרות - לא רק לאכול לפי הכללים או לרדת במשקל, אלא לסלק את השפעתה המזיקה של הפרעת האכילה מחייך. ההימצאות בטיפול היא סימן טוב וחשוב, ואני מקווה שתצליחי לדבוק ולהתחייב לתהליך, ולא להתפתות למחשבות הייאוש. בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם יש לי הפרעה?
    נועה
    17/07/2009

    שלום שמי נועה,
    ב3 החודשים האחרונים המשקל שלי מדאיג אותי - למרות שאני נחשבת רזה.
    אני סופרת קלוריות,וסובלת מבולמוסים נוראיים אני מגיעה למצבים שאני אוכלת משהו כמו כול 15 דק' אני אוכלת ולא נהנת מהאוכל,אני בוכה ומרגישה רע ורצון להקיא את מה שאכלתי. כול פעם שאני אוכלת אני רק חושבת כמה אני שמנה וכמה אני שונאת את עצמי ונגעלת מעצמי ומהאוכל.
    אין לי הנאה מאוכל כמו פעם אני אוכלת ונגעלת.

    השאלה שלי היא - האם יש לי הפרעה מסויימת או שזה נורמלי?

    בתודה.נועה.





    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם יש לי הפרעה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני אמנם לא אשת מקצוע

    שואלת
    17/07/2009

    אבל זה נראה לי כמו בעיה, ובעיות דורשות טיפול. הכי כדאי שתדברי על זה עם אמא או מישהו אחר שאת סומכת עליו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנועה

    יעל שטראוס-הנדל
    20/07/2009

    שלום נועה,
    השאלה ששאלת- "האם יש לי הפרעה" היא פחות רלוונטית בעיני, כי נשמע מהתיאור שלך שאת חווה קושי ואף סובלת חלק נכבד מהזמן ולכן כדאי לטעמי, לפנות לטיפול.
    המחשבות שמתרוצצות בראשך, תחושות הגועל, השנאה העצמית, הרצון להקיא והבולמוסים אינם בגדר הנורמלי, וכדאי לשתף אנשים קרובים אליך ולהעזר בהם בכדי לפנות לטיפול.
    חשוב לפנות למקום שמתמחה בהפרעות אכילה, קיימים מקומות ציבוריים או מטפלים פרטיים שמתמחים בנושא.
    שיהיה לך המון הצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ..
    לירון
    15/07/2009

    חברה שלי לוקחת כדורים משלשלים ולאחר שכול הזמן אמרתי לה כמה זה לא טוב היא הפסיקה היא לא הייתה לוקחת הרבה 1 או 2 ביום ובסה''כ חבילה וחצי בערךך . האם יהיה לזה נזק רב ובלתי הפייך ? היא לא יודעת אם היא תוכל להכנס לשירותים בלי כדורים . אשמח אם תענוווו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    לירן רוגב
    16/07/2009

    טוב שהיא הפסיקה, ואם יש לה שאלות לגבי נזק רפואי כדאי להפנות אותן לרופא המשפחה. הקושי ללכת לשירותים אחרי הפסקה של משלשלים הוא תופעה מוכרת שחולפת במהרה, אם כי כמובן גם לתזונה יש קשר לכך, ובנושא זה רצוי להתייעץ עם תזונאית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת אכילה?
    לינויי
    15/07/2009

    אני בת 16 גובה 163 ועד לפני חודש וחצי שקלתי 83
    ועכשיו אני ירדתי ל-70קילו.
    אני לא בדיאטה אבל אין לי תאבון אני אוכלת לא הרבה והרוב שותה מיים,
    אני מגיעה לפעמים לאכול ביום רק נס קפה [מאוד חזק אולי 5 כפיות נס] ושתי פרוסות לחם ביום ..
    וכמובן משהו בין ליטר וחצי ל-4 ליטר ביום...
    האם אני נמצעת בהפרעות אכילה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעת אכילה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ללינויי

    לירן רוגב
    15/07/2009

    אין ספק שירידה כה דרסטית בזמן כה קצר היא נורה אדומה. אין לי לא יכולת ולא יומרה לאבחן הפרעות אכילה דרך הפורום הזה, אבל יש לי הרגשה שלא במקרה בחרת לשאול את השאלה הזו פה. אני ממליץ לגשת לרופא המשפחה, לשתף אותו בכנות במה שקורה, ולקבל הפניה לטיפול מתאים. אם נשללות בעיות רפואיות אחרות, ואכן מדובר בהפרעת אכילה, את מוזמנת להתייעץ לגבי טיפול פה או דרך קו הסיוע להפרעות אכילה. בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השמנת יתר
    נעה
    13/07/2009

    שלום,
    בתי בת 10 וסובלת מהשמנת יתר. שוקלת כ-15 ק"ג יותר מהמשקל הרצוי לגילה וגובהה. הדימוי העצמי שלה נמוך מאוד בעקבות כך ומילדה חברותית ואהודה היא הופכת לילדה מסתגרת הנמנעת מפעילויות שונות.
    מכיוון שלדעתנו יכול להיות שזהו סימפטום לבעיה רגשית., רצינו להתייעץ עם פסיכולוג המומחה לנושא לגבי הטיפול. היכן מטפלים בבעיה כזו? מהו אופי הטיפול הפסיכולוגי בעניין זה?
    תודה רבה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    השמנת יתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לנעה

    לירן רוגב
    18/07/2009

    את מוזמנת לפנות אליי במייל, כדי שאתן לך פרטים של פסיכולוגית מומחית בתחום השמנת יתר אצל ילדים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנורקסיה-התמודדות עם הסביבה
    יעלה
    13/07/2009

    שלום רב,
    אני בת 52 ולאחרונה אובחנתי כאנורקטית (גובה 167 ומשקלי 47 ק"ג). רציתי לדעת כיצד עלי להתמודד עם הסביבה הקרובה (משפחה/חברים) ועם הסביבה המעט רחוקה יותר (מקום העבודה).
    לעיתים אני מרגישה כי ההתעסקות שלהם בי הינה חודרנית יתר על המידה,מעיקה, מציקה ואינה משרתת את המטרה. האם עליהם לשמש "כשוטר".. לוודא מה אכלתי.. כמה אכלתי .. מתי אכלתי?
    ברורה לי לחלוטין הדאגה שלהם אבל כפי שכתבתי, לעיתים זה הופך להיות בלתי נסבל.
    כמו כן רציתי לדעת האם יש סטטיסטיקה לגבי אחוזי הריפוי של אנורקסיה בגילאים שלי..
    האם יוצאים מזה לגמרי ??
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליעלה

    לירן רוגב
    14/07/2009

    את שואלת איך מתמודדים עם הסביבה, אבל אולי השאלה צריכה להיות איך מתמודדים עם הבעיה? האם מה שהופך את החיים לבלתי נסבלים זו הדאגה של הסביבה או הפרעת האכילה?
    מהשאלה שלך על סטטיסטיקות להבראה אני מסיק שאת ספקנית לגבי היכולת להיפטר מההפרעה, ואם כך הדבר חשוב לדעת שספקנות ואמביוולנטיות לגבי המאבק בהפרעה אופיינים בכל גיל. אני מקווה שלא תתני להם למנוע מעצמך את ההתעקשות על קבלת עזרה וטיפול. בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להחלים
    מישהי
    12/07/2009

    יש לי שאלה-אני בולמית כבר שנה כמעט,ומאוד רוצה להחלים,אבל אני פשוט לא מצליחה להפסיק.
    השאלה שלי היא אם בולמיים יכולים להחלים לבד,בלי עזרה בכלל? באמת כבר נמאס לי וטיפול לא אפשרות בשבילי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    להחלים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    יעל שטראוס-הנדל
    14/07/2009

    שלום אלה,
    מניסיוני, צריך עזרה בכדי לצאת מהמחלה הזו. כפי שאת רואה, את לא מצליחה להפסיק לבד. לאורך תהליך ההחלמה, ישנם קשיים רבים ולכן יש צורך במערכת תמיכה חזקה שתעזור לך.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ומהנסיון שלי דווקא אפשר

    סתיו
    20/07/2009

    לצאת מזה לבד. עם המון כוח רצון ותמיכה מחברים. אל תראי כל דבר שכותבים לך כנכון השמיים, ומובן מאליו. א פ ש ר ל ב ד. רק תרצי בזה מספיק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר תאבון של סבתא
    דן
    11/07/2009

    שלום, שמי דן.

    סבתי בחודשים האחרונים חשה בחוסר תאבון ואינה רוצה לאכול כלום.

    היא "דוחפת" את האוכל לפה כאילו זה תרופה והיא לא יכולה להסתכל על אוכל.

    שרה בת 89 ולפני שנתיים נפלה מכיסא ומאז חייה השתנו, לא יכולה ללכת כמעט, ולעשות דברים בסיסיים כאלו ואחרים ומאז אותה נפילה יש לה גם מטפלת פיליפינית. היא עברה כמה ניתחים ומצבה הבראיתוי ממשיך להדרר והיום היא שוקלת 40 קילו!

    הרופאים שלה לא יודעים מה לעשות ומי למי לפנות. בבקשה תעזרו לי! למי לפנות? מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חוסר תאבון של סבתא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדן

    לירן רוגב
    12/07/2009

    שלום דן,
    אם הרופאים שוללים מקור גופני/רפואי לחוסר התיאבון, ניתן לפנות לאנשי מקצוע מתחום הפסיכוגריאטריה (טיפול נפשי בקשישים). קיים מכון פסיכוגריאטרי באיכילוב שמקבל מטופלים מכל הארץ, וכמובן שקיימים גם מרכזים ומטפלים רבים נוספים. ייתכן שתוכל לקבל מידע נוסף על כך מרופאיה של סבתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום דן

    אני
    12/07/2009

    בעקבות מקרה דומה במשפחתי, הייתי ממליצה לך להתקשר לקופ"ח של סבתך ולברר לגבי שירותי היחידה הגריאטרית שלהם. יש בקופ"ח שירות גריאטרי מיוחד שמבצע מעקב אחרי קשישים חולים ובייחוד כאלו המחלימים לאחר אשפוזים בבתי"ח. לדעתי בכל קופ"ח יש "חיה כזאת", אז כדאי לברר ולשאול. ואם לאחר כל הבדיקות יתברר שסבתך לוקה "רק" בדיכאון - הייתי ממליצה מאד להשתמש בכדורים אנטי-דיכאוניים גם אם היא תתעקש שלא לעשות זאת, כי זה עשוי להציל את חייה.

    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה..
    רינה
    10/07/2009

    היי תמר! אני בת 20 בקרוב. חיילת, ובגלל לחץ בצבא.. ואני סובלת מבולימיה כבר 3 חודשים..
    נכון, זה זמן קצר אבל אני מרגישה שהמחלה השתלטה עליי.. אני מקיאה 3-4 פעמים ביום וזוללת בטירוף (כ6000) קל'. האם אני יכולה לצאת מזה לבד עקב העובדה שזה שלב מוקדם במחלה?! או שאני חייבת טיפול בדחיפותת?! תודהה מראשש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לרינה

    לירן רוגב
    10/07/2009

    הייתי ממליץ לך לנצל דווקא את העובדה שזה שלב מוקדם כדי לגייס כוחות ולמגר את ההפרעה כבר עכשיו. עמדתי היא שכדי לעשות זאת מאד רצוי להיעזר בסיוע מקצועי, במיוחד מאחר ואת נמצאת בתקופה של לחצים והתמודדויות לא קלות. בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום