מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהבת 1609/03/2009
היי אני בת 16, הגובה שלי הוא 1.73 ואני שוקלת 57. במהלך החופש של שנה שעברה רזיתי וגבהתי המון. מ-65 קילו על 1.68 נהייתי 55 קילו על 1.71. רזיתי בעזרת הרבה פעילות גופנית ופחות מתוקים. אבל השנה הכל נהיה שונה. אני גבהתי קצת , 2 ס"מ ועליתי 2 קילו. דבר ראשון, האם העליה במשקל תקינה? בנוסף לכך, על לפני כחודש הייתי אוכלת ממש קצת, בערך 800 קלוריות ביום (אולי אפילו פחות) ותמיד הייתי עייפה וחסרת אנרגיות, לפעמים היו לי בולמוסי אכילה וגם לא קיבלתי מחזור 4 חודשים. לפני חודש, קראתי באינטרנט על הפרעות אכילה והפסקת המחזור נורא נבהלתי והתחלתי לאכול לפי תפריט של 1800 קלוריות. האם אני צריכה לעלות במשקל? כמה זמן ייקח למחזור לחזור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר j
חיה דורון11/03/2009את בגיל בו את מתפתחת וזה אומר הוספה לגובה ולמשקל. מכאן שהעליה במשקל הינה תקינה לחלוטין, הסימן של הפסקת המחזור,חוסר האנרגיה , העייפות והבולמוסים הינם סימנים המחייבים פניה לאיש מקצוע לצורך התיעצות. אני מציעה לך לפנות אל רופא המשפחה שלך ולעדכנו בדבר מצבך, ולפנות לדיאטנית של קופת חולים שתוכל להנחות אותך לגבי תפריט מותאם לגילך לנתונייך הגופניים ולמצבך הבריאותי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה + עוד שאלה קטנה
בת 1614/03/2009כמה קלוריות בערך צריך לאכול ביום כדי לשמור על המשקל (אולי לעלות טיפה)? אני עושה פעם - פעמיים בשבוע הליכה של שעה וקצת עיצוב גוף פעם בשבוע, האם צריך לאכול יותר בימים אלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
חיה דורון15/03/2009שלום,
את שאלה זו את צריכה להפנות לדיאטנית שתבין ממך בדיוק מה גופך צריך לפי הגיל, הגובה, המצב הגופני, הבריאותי ועוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורדה במקשל > נערהשיר08/03/2009
שלום, אני בת 16.5 גובהי 160 ומשקלי 52. אני רוצה לרדת במשקל בערך 3 קילו. (להגיע למשקל של 49 ק"ג) כמעט כל יום אני הולכת הלוך חזור לבית הספר (בערך 2 ק"מ). רציתי לשאול, כדי לרדת במשקל כמה קלוריות ביום אני צריכה לאכול ? האם גם ללא כושר גופני אני אוכל לרדת במשקל? ובעיקרון, כמה פעמים בשבוע צריכים לעסוק בפעילות גופנית במידה ורוצים לרזות? תודה מראש (:
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיר
חיה דורון11/03/2009משקלך תקין ואיני ממליצה על ירידה במשקל. את בגיל בו את מתפתחת וגופך עובר שינויים רבים. בתקופה זו חייבים לתת לגוף את התזונה ההולמת אותו. למה חשוב לך לעמוד על משקל של 49 ק"ג.? פעילות גופנית הינה מרכיב חשוב לחיים וגוף בריאים, והיא חשובה ומבורכת בכל מקרה. במידה ואת בכל זאת רואה שאת עסוקה בתזונה ובשאלות נוספות את יכולה לפנות פני אל דיאטנית שתוכל לתת לך מענה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ים של שנים ועודני שם...גחלילית05/03/2009
יש לי הפרעת אכילה כבר מעל 11 שנים. המון אשפוזים המון טיפולים ועדיין אני שם. כשרציתי הצלחתי אבל רק לחודש, הם היו שם איתי ועזבו.... צעקתי, זעקתי לעזרה, הסברתי שקשה לי לבד הרי ככה לימדו אותי, לבוא ולדבר לא להשאיר, כשהגיע הרגע הם עדיין לא היו שם. נפלתי, נפלתי כול כך חזק, נפלתי לבור יותר חשוך, בור שאין בו קצה של אור, כבר לא מחכה שירימו, כול כך כואב לי, צורב ושורף לי, כול כך מפחיד להיות שם, כול כך חסרת אונים. הייתכן שכך נהוג להשאיר אדם מדמם למוות. נפשי כול כך פצועה שלא נשאר בה טיפת רצון לחיות. בין הקאה להקאה עודני מייחלת למוות, כול כך רוצה לחיות אבל יודעת שלא בורכתי במתנת החיים. נפשי יתומה ללא כול מנוח נלחמת בין חיים ומוות נלחמת אך ללא תוצאות. "אם ביום מין הימים תקום נפש אצילה ובידייה מרפא, לא תשרוד היא עוד יום נוסף ממראות נפשי נאכלת...".
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גחלילית
חיה דורון11/03/2009את מתארת שנים של כאב וסבל מאוד גדולים בהם קיימות תקופות שעולה המוטיבציה שלך להיות עבור עצמך ואז את מרגישה שאת מצליחה, וכמובן גם שם לא יכולה לעבור את התהליך לבד, ותקופות אחרות בהן את לא מצליחה למצוא "טיפת רצון לחיות" . את מתארת את המאבק המוכר שבין ה"קולות" השונים .החלק השואף להבריא, והחלק שחושש, וכמעט לא זוכר כבר איך זה להיות אחרת ללא המחלה. אני יכולה להניח שגם לך קשה להגדיר בדיוק את רצונך וצרכייך כעת.
. אם את מתיחסת לחיים כמתנה, כולי תקווה שלא תתיאשי, שתוכלי לגייס כוח בתוכך ולהיעזר בסביבתך ולחזור לתהליך טיפולי. בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זו הפרעת אכילה?רונית05/03/2009
שלום, בני חייל בן 20. מאז לידתו היה ילד עגלגל (לא שמן) ובהמלצת רופא הילדים עקבנו ושמרנו פן ישמין ותמיד בשיתוף פעולה מצידו. בני ילד בעל הופעה חיצונית מרשימה מאוד, אך בעל תדמית עצמית מעט נמוכה למרות כל המחמאות אותן הוא מקבל. לצבא התגייס כמעט בתת-משקל והיה צריך לעלות כ-2 ק"ג ע"מ להיות בטווח הנכון. כיום, מסוגל או לא לאכול שעות, וברגע שיתחיל לאכול הוא לא מפסיק-מבחינת כמויות ומספר הפעמים שהוא אוכל- ארוחת צהריים בשעה 14:00, ערב 19:00 , ביציאה בערב עם חברים, ובסביבות השעה 4 לפנות בוקר כשחזר מבילוי אוכל צלחת עם שניצל+אורז(לדוגמא) בטענה כי הוא רעב ממש.הוא אוכל מאוד מהר, ובד"כ מייד לאחר האוכל עליו לגשת לשירותים להתפנות . כרגע אינו שמן היות ועוסק בצבא בפעילות פיזית מרובה וגם שעות השינה שלו אינן קבועות ומסודרות. האם זו הפרעת אכילה ? כיצד ניתן לתת לו טיפים לאכילה נכונה מבלי לפגוע בו ומבלי שיגלה התגדות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
חיה דורון11/03/2009שלום רונית,
נשמע שאת דואגת לבנך ולאכילה שלו שאינה מסודרת. קשה לי לומר מתיאור בלבד מה מצב בנך. בגילו ובמעמדו (חייל) מאוד נפוץ לאכול בצורה לא מסודרת ובשעות לא קונבנציונליות. עם זאת, לאור העבר שלו, דימוי הגוף, האכילה המהירה וההתפנות לשירותים, יש מקום לסימן שאלה. אני ממליצה לפנות עם בנך לאיש מקצוע כדי שיכיר אותו באופן אישי וישמע ממנו על מצבו, מתוך דאגה לבנך. לא הבנתי ממך אם את חושבת שהוא אוכל כרגע יותר מדי או פחות מדי, אך בכל מקרה כדאי לפנות לאיש מקצוע- מטפל המתמחה בהפרעות אכילה לשם אבחון ועזרה.
שיהיה המון בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם משקלי תקיןחלי02/03/2009
שלום גובהי 168 ומשקלי 53 קילוגרם עד לפני כחודשיים משקלי היה 64 קילו,התחלתי דיאטה דלת קלוריות ובנוסף לזה התמכרתי ללקסעדין,הירידה במשקל היתה מאוד מהירה,השאלה שלי האם המשקל הנוכחי שלי תקין,והאם השימוש הקבוע בלקסעדין יגרום לנזק כלשהו(בסביבות 8-10)כדורים ליום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
חיה דורון12/03/2009שלום חלי,
לגבי המשקל הנוכחי- הוא תקין אך לדעתי זו לא השאלה המרכזית. מכיוון שהדרך שהגעת אליו לא תקין. הירידה במשקל היתה מאוד מהירה והשימוש בלקסעדין הוא מסוכן לגוף. החומרים המשלשלים הם ממכרים, ולמעשה הם הורסים את מערכת חילוף החומרים הטבעי של הגוף, כך שבאופן פרדוקסלי המשלשלים לא גורמים לירידה במשקל וגורמים נזק לגוף.
אני ממליצה שתפני לתזונאית המומחית בהפרעות אכילה בכדי להתייעץ עמה על הדרך הנכונה להיות במשקל המתאים לך, כי בדרך זו את פוגעת בגופך וחבל.
שיהיה המון בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתיקון
חיה דורון13/03/2009חלי
משקל "תקין" הוא טווח של מספרים שנכון לכל אחד ואחד. כפי שהמלצתי, כדאי לגשת לדיאטנית מומחית בהפרעות אכילה כדי לראות אם המשקל הזה תקין עבורך (יש מספר קריטריונים, קבלת מחזור חודשי למשל ועוד).
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש לי בעיה אבל לא יודעת איך לטפללנה26/02/2009
אני בת 24, סטודנטית שמתפקדת בכל תחומי החיים חוץ מאוכל. אני 164 ס"מ, שוקלת 49. כיוון שבילדותי עסקתי בהתעמלות אומנותית בצורה מקצועית כל יום, תמיד היתי דקיקה, אבל ללא שום הפרעות או מודעות לאכילה. בצבא הפסקתי ועליתי ל 52 ק"ג והרגשתי עם זה מצוין. היום כשחזרתי לספורט, אני נעשיתי יותר מדי מודעת למה שאני אוכלת, לאיך שאני נראית.. אני רוצה לחזור למשקל 47 ק"ג אבל לא מצליחה בגלל בולמוסי אכילה מטורפים. אני לא בדיכאון כלל, עושה פעילות גופנית מסודרת אבל תמיד בסוף היום אחרי שאכלתי מסודר, אני מתנפלת ומסוגלת לאכול המון.. כמו פי 6 ממה שאכלתי כל היום יחד. הבטן נפוחה אבל אין לי תחושת שובע! חשבתי על טבליות לדיכוי תאבון..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
חיה דורון11/03/2009שלום לנה
אני מבינה שהאוכל והאכילה לא העסיקו אותך עד התקופה האחרונה שחזרת להתעמל. לא ברור לי בדיוק מה הרקע אך המשקל אליו את שואפת הוא נמוך ולכן את כנראה מרגישה את הרעב שאת מרגישה. בנוסף, נשמע שהאכילה בערב היא אכילה יותר רגשית ולכן לדעתי עליך להתייעץ עם איש/אשת מקצוע בתחום הפרעות האכילה בכדי להבין מה מניע אותך לאכילה ולרצון לרדת במשקל.. בכדי להתאמן עליך להיות חזקה פיזית ובריאה ולכן חשוב להתמודד עם זה עכשיו. אנו ממליצים לא ליטול טבליות כי טבליות כאלה הן מאוד לא בריאות ולא פותרות את הבעיה מהשורש, נהפוך הוא- הן מזיקות.
קיימות בקהילה מרפאות המתמחות בהפרעות אכילה, אליהן אני ממליצה שתפני.
שיהיה המון בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהמשך...מיטל25/02/2009
בשתי אישפוזים שהייתי בהם במחקלת הפרעות אכילה בתל השומר עליתי 10 קילו וירדתי אותם חודשים ספורים אחרי הייתי בטיפולים פסיכולגים ופסיכאטרים הייתי לוקחת טיפול טרופתי תקופה אבל זה לא עזר האם יש טיפול או לא כחלק מאישפוז משהו שהולכים כמו טיפול קבוצתי? אני אשמח לנסות בתקופה האחרונה אני מרגישה שירדתי בצורה דרסטית מהרגיל ועדין אני מרגישה גועל מהגוף מהצדדים מהבטן מהטוסיק כאילו כמה שאנשים מעירים לי על זה שאני רזה אני מרגישה שזה בדיוק ההפך והם אומרים את זה מסיבה הפוכה מה גם שאצלי בבית יש לי אמא ואחות שהם כחלק מתוכניתצ ה"גריישיט אם את מכירה שזה מאוד קפדני בלי לחם בלי פחמימות בלי סוכרים מה שמגביר לי את הפחד ויש אצלינו נטייה להשמנה במשפחה וגם אני פעם שקלתי 70 קילו כיום אני במשקל של 43 1.68 אני ממש רוצה עזרה אשמח אם תפני אותי לטיפול שיהיה יעיל עבורי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
חיה דורון11/03/2009שלום מיטל,
נשמע שעברת הרבה בנוגע להפרעת האכילה, ושלאחרונה יש עוד החמרה, המלווה בפחדים רבים. אני לא יכולה להפנות אותך למקום ספציפי ואיני יודעת אם כיום את נמצאת באיזשהו טיפול, אך יש מסגרות שיכולות להתאים לך. אני ממליצה לפנות למרפאה המתמחה בהפרעות אכילה או למסגרות אחרות שמתמחות בזה. אין ספק שאת זקוקה לעזרה וטוב שאת פונה עכשיו כי יש מקומות שיוכלו לעזור לך הן מבחינה תזונתית והן מבחינה נפשית. נשמע שכרגע את זקוקה להחזקה יותר אינטנסיבית והייתי פונה למסגרות מסוג כזה.
המון בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםם.. אני בת 23 בולמיתמיטל25/02/2009
כבר 5 שנים אני במחלה הייתי בשתי אישפוזים במחלקת הפרעות אכילה וזה לא עזר מה שמאוד מרתיע אותי שבשנה האחרונה זה לא באמת בולמיה זה פחד מטורף להרגיש משהו בקיבה אני לא מסוגלת לאכל בלי להקיא אפילו מלפפון ואני יודעת שזה לא ישמין את הגוף שלי או ישנה את מה שאני רגילה לראות אבל עדין כשאני מרגישה משהו מתעקל ז ה גורם לי לעצבים מטורפים !! ולצערי הרב אני מודעת שזה לא האוכל האישיו אבל עדין לא מסוגלת להתגבר על המחלה הארורה הזאת... מה עושים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
חיה דורון12/03/2009שלום מיטל
עניתי לך בשאלה הקודמת
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקבלי החלטה להציל את עצמך
טיטי21/03/2009לכי לטיפול מסודר של מטפל פסיכותרפיסטי, בדרמה, אמנות, תנועה וכו' בחרי לך את המטפל המתאים שייתן לך לראות מה באמת מפריע לך - מה באמת הורס לך את ההנאה שבמזון. למה את עד כדי כך מבועת ממזון ועסוקה בדימוי הגוף שלך באובססיביות כפי שאת קוראת לה. אני מאמינה שמעבר לרעה החולה החברתית שאצלנו - זה קשור למשהו רגשי אצלך שלא קיבל תשומת לב, לצורך שלך להתחיל להיזכר בדברים הטובים שיש בך. ולעיסוק ביכולות שלך ולא במזון, בעיכול וכו'. האוכל הוא צורך קיומי וטמונים בו הנאה וחיים - אבל בחברה הפטריאכלית שלנו טמון בו גם היכולת להשפיע עלנשים כל הזמן להיות רזות מאוד, רזות מידי - ולחפור בזב כל הזמן. טיפול יתחיל להזכיר לך שיש עולם מעבר למזון, שיש עוד דברים לעשות. ועם הזמן תלמדי שמלפפון זה טעים ומגיע לך להנות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חושב שאני חולהדיוויד20/02/2009
לפני כשנה הורדתי כ 20 קילו ממשקלי (ממשקל של 80 למשקל של 60) , במהלך החודשים האחרונים אני מקפיד על המזון בצורה יתרה. מקפיד לספור קלוריות ומשתדל לאכול נכון. מידי פעם (אחת לשבוע או שבועיים) אני נתקף בהתקף אכילה , אני אוכל כמות של 1000 קלוריות ב 4 דקות - חבילת וופלים או חבית עוגיות ולאחר מכן מרגיש גועל רב ותחושה של חוסר שליטה (חזירות.) אני לא מקיא, לא עוסק בספורט אובססיבי, אלא רק מפחית ביום למחרת ומנסה לקזז. האם אני חולה בולימיה? באיזו חומרה? אני נורא מפחד . אני לא רוצה פשוט לחזור למשקל של 80 קילו. מה אני עושה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיוויד
חיה דורון21/02/2009מתוך דבריך, איני יודעת אם משקל גופך תקין ביחס לגילך והגובה שלך, האם תזונתך מאוזנת ומהן הסיבות להתקפי הזלילה. פנה אל רופא המשפחה שלך ובקש ממנו להפנותך לגורם טיפולי מתאים.בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשתדל להרשות לעצמך ...
מיטל25/02/2009מדי פעם דברים שאתה אוהב לפחות פעם בשוע נגיד יום שישי תאכל פרוסת עוגה או 2 וופלים ולא תהיה לך תהתשוקקות הזאת למתוק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוכלת המוןןשירן18/02/2009
היי שמי שירן ואני בת 16.5.. אני לא ילדה שמנה, אבל בזמן האחרון אני אוכלתת המוןן כל מה שבאלי ויש, כל הדברים המשמינים, אני לא אוהבת הרבה דברים... אני צמחונית והאוכל שאני אוהבת רובו עם המון קלוריות ושומן... אני פשוט מוצאת את עצמי לא יכולה להגיד לא למשהו טעים ומשמיןן... אני אוכלת המון ושמתי לב שהשמנתייי... אני לא יודעת כבר מה לעשות גם אם אני שבעה אני עדיין אוכלת כיי ישש... ואני עצלנית ולא עושה שום פעילות גופנית... הפחד הכי גדול שלי זה להפוך להיות שמנהה... בבקשהה תעזרו ליי אני לא יודעת כבר מה לעשותת... גם אם אני רוצה אני לא יכולה להגיד לא...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שירן
חיה דורון21/02/2009הרצון לאכילה מתוקה הוא מוכר ואינו צריך להטרידך , עם זאת המלצתי לך, מכיוון שאת בגיל התבגרות ובתקופת גדילה, היא להוסיף מזון שיש בו ערך תזונתי מותאם.את יכולה להתיעץ עם רופא או דיאטנית על תוספת מזונות שהינם בעלי ערך עבורך.
פעילות גופנית חשובה , ויכולה להוות מקור אנרגיה טובה ,הן גופנית והן נפשית, גם ללא קשר למשקל גוף. אולי יקל עליך אם תעשי פעילות גופנית ביחד עם חבר/ה, או בן/בת משפחה ,'כמו הליכה בשעות נעימות ובמקומות נעימים או כל פעילות אחרת. לעיתים בשניים נעים יותר. בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעת אכילה - בת 14.5מודאג17/02/2009
בתי בת 14.5 סובלת מהפרעת אכילה "לא רגילה" כלומר הפרעה שאינה עונה על כל הקריטריונים של אנורקסיה (לא מתנזרת מממתקים או מוצרים עתירי קלוריות למשל, מדברת בקול רם על הכיעור שברזון כפייתי). מקבלת טיפול פסיכולוגי ודיאטני ולאחרונה גם יעוץ פסיכיאטרי. ההפרעה מתבטאת בצמחונות קפידה מגיל 7-8, התנהגויות חריגות סביב אוכל ושולחן האוכל, בררנות יתר ואי הבנה של המצב הבריאותי/הנפשי. היא בטוחה שאין לה שום בעיה והבעיה היא אובססיביות היתר שלנו לגבי האוכל. האמת היא שחוסר התשוקה לאוכל ובררנות יתר היתה קיימת מינקות. בגיל צעיר לא ייחסנו לכך משמעות מעבר לנסיונות לשכנע אותה לגוון ולטעום - נסיונות שלא צלחו. לאחר טיפול פסיכולוגי ודיאטני של כשנה וחצי ונסיון להעביר לה אחריות על האוכל שוב היתה התדרדרות במשקל. כיום שוקלת 39 ק"ג בגובה 153. טרם קיבלה מחזור. המלצות המטפלים היא לעבור לטיפול תרופתי מלווה בדיאטטי ופסיכולוגי ואם לא תעלה משקל - לשקול אשפוז בתוך מספר חודשים. אנו מטופלים ע"י אנשי מקצוע מעולים וסומכים עליהם מאוד. מדובר בנערה מחוננת, שמתפקדת כמתבגרת טיפוסית בכל שאר תחומי החיים, למעט האוכל. למיטב ידיעתינו היא לא משתפת חברות בבעיה וגם מסתירה אותה מבני המשפחה הלא גרעינית. קשה לנו מאוד עם הרעיון של אשפוז במיוחד עם החשש שהניתוק משגרת החיים ובמיוחד מחיי החברה ובית הספר יכול להביא לנסיגה במצב. לא ידוע לנו על מסגרות ציבוריות לטיפול, שאינו טיפול באשפוז, אבל יכול להביא לתוצאות דומות. מובן שאם זו האופציה היחידה לעזור לה נעשה זאת, גם אם בלב כבד. השאלה אם מיצינו את כל האפשרויות? נשמח לקבל משוב, תודה אני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפי דעתי..
מיטל25/02/2009מנסיון אישי שגם אני סובלת מהפרעת אכילה אני בולמית ככל שתטפלו בזה בגיל יותר מקודם יש יותר סיכוי שהיא תחילם ותתנק מהמחלה אני בטוחה שאם הייתי הולכת לטיפול כשרק התחילה המחלה לא הייתי מגיעה למצב של היום ורק שתדעי יש מחלקת ילדים בתל השומר שהיא מחלקה מעולה וזה יכול רק להעויל לה נכון שזה קצת יוציא אותה משגרת החיים אבל תחשבי שזה יוציא אותה לזמן כלשהוא ויוציא אותה במקום אחר אם עצמה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
חיה דורון12/03/2009שלום אלמונית
ראשית, אני מתנצלת על זמן התגובה להודעה.
נשמע ממך כי ביתך נמצאת במצב שדורש החזקה אינטנסיבית בנוסף לטיפול הנפשי (שהוא מאוד חשוב כשלעצמו). איני יכולה בפורום זה להמליץ על מקום ספציפי אך קיימים מקומות המטפלים בהפרעות אכילה (וחשוב שזה יהיה מקום שמתמחה בזה) ומספקים מסגרת יותר מחזיקה. חשוב לומר כי במקומות אלה בדרך כלל דרושה רמת מוטיבציה בסיסית של המטופלת. באם אינך מוצאת מקום מתאים, יכול להיות שאופציית האשפוז תהיה המתאימה ביותר. עם כל הקושי שבזה, לפעמים צריך לעבור את האשפוז כדי להמשיך ולהתקדם. כמובן, אני ממליצה שבכל החלטה שתקבלו, להתייעץ עם אנשי המקצוע אצלם אתם מטופלים ושוודאי מכירים את המסגרות בקהילה.
המון בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרתכם!זיוזיו15/02/2009
שלום רב. בת 25 1.75 משקל 65. אחוזי שומן 27 אני בחורה שבמשך 10 שנים סבלה מהפרעות אכילה קשות, עברתי מבולימיה לאנורקסיה,ומזו לזו. רזיתי מדיאטות כסח, הרעות למינהם,פעילות גופנית יתרה מאומצת,"התרוקנויות וכו.... למה אני פונה אליכם, כי מזה חודשים אני מוותרת כל יום על הכעס העצמי שליווה אותי במשך שנים על כל "פירור מיותר שהכנסתי לקיבה", אין כעסים אין האשמות, אני אוכלת הכל ומהכל ובכמויות, הרעיון היה לשחרר אותי מכבלי האשם. לא התייעצתי עם שום גורם טיפולי, ואין בכוונתי. בעבר הצלחתי להפסיק את המלחמה העצמית עם הרעב,בתזונה נכונה, מבוקרת,עם פעילות גופנית. אך הבעיה היא שזה תמיד מתחיל מבוקר, ומיד אני מחסירה פה פרוסה שם ארוחה, בגלל קצב ההתקדמות וקצב הירידה. מה שתמיד מחזיר אותי אחורה, הגוף שלי בסופו של דבר יודע יותר טוב ממני מה טוב עבורו. השאלה שלי היא כזו. אני מעוניינת לקבל הדרכה מדיאטנית קלינית אך עם התמחות בהפרעות אכילה, שיהיו בידיה או באמצעות כל טיפול יעיל אחר, כיצד לטפל בבולמסים שעדיין קיימים למרות שאני לא משדרת שום תחושת מצוקה לגוף (לא מתרוקנת, ולא צמה). אני אשמח אם מישהו מכם יוכל להפנות אותי לגורם מקצועי, אם כלים ויכולת להתמודד עם המצוקה שאני נמצאת בה, כי ברור שזוהי שוב תחילת הדרך להחלמה, אבל גם היא תסתיים כשלא יגיע הפתרון הנכון. תודה על ההתיחסות. ויום טוב!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיוזיו
חיה דורון21/02/2009מעגל הרעב והשובע שאת מתארת כמצויה בו שנים רבות ,מוכר.
מדוע עמדתך בדבר אי קבלת עזרה מ"שום גורם טיפולי", היא כה נחרצת? את מתארת שנים של מעברים בין סימפטומים שונים, ואני מניחה שלעיתים את עסוקה בגורמים בהישנות הסימפטומים, בלי יכולת לעצור ולא להמיר בכל פעם סימפטום בסימפטום.
בכל מקרה, דיאטנית קלינית היא בודאי גורם טיפולי. איני יכולה להמליץ על שם זה או אחר. יש באפשרותך לפנות למרפאת קופת החולים שלך ולברר שמות של דיאטניות ,אשר התמחותן היא בהפרעות אכילה,או לגשת למרפאה להפרעות אכילה, שם נמצא צוות רב מקצועי, שיוכל לתת מענה לצרכים השונים העולים מדבריך. בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום חיה!ליאורה13/02/2009
אני בולמית כבר 6 שנים. בעבר ניסיתי מספר רב של מטפלות פסיכולוגיות ואף אחת מהן לא עזרה לי כל כך והטיפול לא נמשך זמן רב. הדילמה שלי היא האם בטיפול בהפרעות אכילה צריך להתמקד בבולמיה ובהקאות( אצלי כרגע זה בתקופות אך בערך פעם פעמיים בשבוע) או שבעצם בדברים שמכסים עליה הייתי מאוד רוצה שתמליצי לי על מטפלות מנוסות וטובות באיזור המרכז אם תוכלי אני כבר די מיואשת מלחפש מישהי שתעזור לי כבר אין לי כל כך אמון ותקווה בטיפול אך כנראה שזה הדבר היחיד שיעזור כי זו עובדה לצערי ש 6 שנים אנני מסוגלת להבריא לגמרי בעצמי! אני לא רוצה למשוך את המחלה הזאת עוד ועוד.. כל כך נמאס לי ואני סובלת !! תודה רבה חנה אודה לך מאוד אם תמליצי על פסיכולוגיות שאת מכירה ותרשמי את הטלפונים שלהן אולי אמצא סוף סוף את העזרה לה אני באמת זקוקה!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליאורה
חיה דורון16/02/2009צר לי אך איני יכולה להמליץ כאן על מטפלים פרטיים. מדוע אינך פונה למרכז להפרעות אכילה השייך לקופת החולים שלך. הטיפול בהפרעה צריך לכלול התיחסות כוללנית ע"י צוות רב מקצועי, הנמצא במסגרות אלו. הטיפול בהפרעת אכילה נוגע הן במישור הגופני תזונתי והן במישור הנפשי ונדרש אבחון טוב ונסיון מקצועי כדי לטפל בתחום. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תה ועצירותקובי12/02/2009
שלום רב, יש לי נסיכה ראשונה בת שנה וחצי וכמו כולם יש פעמים לא רבות של חילוקי דעות ביני לבין אשתי לגבי התזונה של הנסיכה הקטנה. הילדה שלי אוכלת אחת ליום מנת בישול מגוונת והיא עדיין יונקת פעמיים ביום, צהריים וערב, לילדה יש שתי יציאות סדירות כל יום. לאחרונה ניסיתי (מתוך התענינות של הילדה) לתת לה לטעום תה עם חלב (המשקה האהוב עלי) והילדה אהבה את הטעם. שאלתי: האם בקבוק של 200CC ליום או פעמיים ביום של תה ויסוצקי רגיל וחלש עם קצת חלב יכול או גורם לעצירות ? תודה רבה, קובי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קובי
חיה דורון12/02/2009אנא התיעץ עם רופאת הילדים או אחות בנוגע לעניין. פנית ,כנראה בטעות, לפורום להפרעות אכילה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה לחברה_08/02/2009
יש לי חברה בת 16 הסובלת מהפרעות אכילה מילדותה. זה החל מדיאטות שאמא שלה דחפה אותה לעשות בגילאים מאוד צעירים (החל מגיל 6!) וזה ממשיך בדיאטות (ובעיקר צומות במסווה של דיאטות) וצומות מוצהרים. היא גם ניסתה להקיא והצליחה פעם או פעמיים ואחר כך הפסיקה עם ההקאות. הפרעת האכילה שולטת בכל תחומי החיים שלה. לאחרונה מצבה הדרדר - היא נהייתה יותר אובססיבית, פחות יציבה, משתכרת ומעשנת לפעמים. היא מתקרבת למשקל היעד שלה (תת משקל של חצי קילו, בערך) וכעת, חצי קילו ממנו היא החליטה שלא להפסיק ולהמשיך, משקל היעד החדש הוא 2 קילו מתחת. היא מטופלת אצל פסיכולוגים מילדותה והפסיכולוגית הנוכחית איתה כבר כמה שנים. יש לה מודעות עצמית גבוהה מצד אחד ומהצד השני צורך אובססיבי ולא רציונלי בעליל לרזות ואמונה שלמה שהיא שמנה. גם היא מסכימה שהפסיכולוגית לא עוזרת לה. היא הלכה למרכז לטיפול בהפרעות אכילה שהציע טיפול משפחתי (מכיוון שהיא כבר מטופלת אצל פסיכולוגית), לו כנראה הוריה והיא יסרבו ואפשרות לטיפול תרופתי (יכול להיות שהם גם הציעו דיאטנית). אני האדם הקרוב אליה ביותר. שיחותינו אומנם מתקיימות ברובן המוחלט בטלפון (מכיוון שאני עברתי השנה לפנימייה רחוקה מהאזור בו אנחנו גרות) אך עודני האדם היחיד איתו היא כה גלויה. שמעתי וראיתי אותה גם ברגעיה השפויים וגם ברגעי הטירוך ובולמוסי האכילה. היא מדברת איתי בכנות והיא סומכת עליי, שלא כמו על המערכת. ולכן אני כותבת את ההודעה הזו, מכיוון שהיא על סף תהום ואף אחד לא יודע כיצד לעזור לה. והיא מצידה כבר איבדה את האמון. אני יודעת שאני אחד האנשים הבודדים אם לא האדם היחיד שקרוב אליה מספיק כדי לעזור לה ואני צריכה הכוונה כדי לדעת איך לנצל את הקרבה הזו לעזרה המירבית שביכולתי להציע לה. זה לא המקום הראשון וחוששני שגם לא האחרון אליו אני פונה כדי למצוא הכוונה כזו. אינני מעוניינת בטיפול עבורי כמו שיש הממהרים להציע רק בהפנייה למקור שיוכל לעזור לי לעזור לה. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחברה
חיה דורון08/02/2009את נראית מצויה עד אחרון הפרטים ,וקרובה מאוד אל חברתך.
עם זאת חברות אינה תחליף לטיפול. אין לי סיבה להפנותך לטיפול, הבעיה שאת מציגה אינה שלך. את מתמודדת עם חברה אשר זקוקה לטיפול , כל הנתונים בידה וביד משפחתה.
האם את האדם היחיד הדואג לה? מנין הבטחון שהמשפחה תסרב להכנס לטיפול משפחתי. עפ"י מה שאת מספרת, אין לה התנגדות בסיסית לטיפול, לאור העובדה שהיא נמצאת כבר בטיפול. אם המחשבה היא שאין התיחסות הולמת כיום להפרעת האכילה ,יש אכן טעם בפניה אל מרכז המתמחה בהפרעות אכילה. עשי את מירב מאמציך להאיץ בה להמשיך בטיפול, אך אל תקחי על עצמך את האחריות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
_08/02/2009תודה על תשובתך. נכון לעכשיו אבא שלה מסרב להשתתף בטיפול. אמא שלה הציעה שרק שתיהן ילכו. על אף האחריות העצומה שיש לאמא שלה על מצבה חברתי ואני חולקות את הספקנות לגבי אפקטיביות הטיפול להכרתה של אמה באחריותה (מכל האשמה היא משתמטת בתירוץ שאין טעם לחיות בעבר) ובטח לגבי התגברותה על הפרעת האכילה זאת לצד המחיר של מתח בבית שסביר שיעלה כתוצאה מטיפול כזה. אף על פי כן, אני מסכימה שזה שווה ניסיון ואגיד לה את זה. אבל גם אם ילכו לטיפול במתכונת הזו והוא יועיל במידה זו או אחרת, אני בספק אם פתיחת פצעים ישנים תתרום דיה לריפוי הפצעים הפתוחים והמהותיים ביותר של ההווה - הרי היא מודעת לסיבות שגרמו להפרעת האכילה, מה שהיא לא יודעת זה איך לצאת ממנה. והשינוי המחשבתי הזה, האם לא יותר סביר שהוא יבוא מטיפול אישי (בטיפול עם אמה ישנן נקודות רבות אודות ההווה שהיא מסתירה מהוריה ולא יעלו)? ברור לי שאני לא האדם היחיד שדואג לה, אבל אני האדם היחיד שיש לו כל כך הרבה מידע על מצבה כרגע ואולי אחד הבודדים שיכולים לעזור לה. האם יש ספרים שאת יכולה להמליץ לי עליהם אודות טיפול בהפרעות אכילה (אני לא המטפלת שלה ואני מודעת לזה, אבל אוכל לברור מהם את מה שרלוונטי לקשר שלנו שיש בו גם אלמנטים של יחסי מטפל-מטופל)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחברה.
חיה דורון10/02/2009נראה שיש לך השפעה רבה על חברתך, ניכר שהיא בוטחת בך מאוד. אני מציעה שתמשיכי לתפוס את מקום התמיכה החברית שלך, הוא חשוב ביותר. היה טוב אם היית יכולה להשתמש בקשר הטוב שלכן ולעזור לה לסמוך על הגופים המטפלים. בטיפול בהפרעות אכילה, ובעיקר בגילאים הצעירים יש חשיבות רבה לשילוב המשפחה. חברתך בת 16 , ותהליך הטיפול ,בשילוב עם המשפחה אינו יכול למחוק את העבר, אך יש בכוחו לחולל שינוי, גם בקשרים המשפחתיים. איני יודעת אם הוצע לחברתך טיפול פרטני או משולב עם משפחתה, אך אין לי ספק שהיא יכולה לבקש ממטפליה את שנכון לה. בטיפול יש התיחסות גם למקור וגם להתמודדות בהווה עם ההפרעה.
בנוגע לחומר קריאה בנושא. ספרים מקצועיים וספרים שנכתבו ע"י אנשים שחוו את ההפרעה ו/או שנכתבו ע"י קרובי משפחה שליוו, ניתן למצוא הפניות אליהם באינטרנט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
_10/02/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

