מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חיי על פיצה כבר 4 שנים.ליאור03/05/2009
שלום, אני מכירה מישהו שביקש ממני עזרה בקשר להפרעת אכילה שיש לו וזה שהוא פנה עלי כבר מרגיש אחריות כבדה לנושא, אני חושבת שיש לו הפרעת אכילה שמתאפיניית בדרך כלל אצל ילדים קטנים ותינוקות.
הוא בן 19 וחצי ולא אוהב לאכול כלום הוא חיי על פיצה. מגיל 16 ההורים שלו וויתרו לו ומאז הוא לא אוכל שום דבר מלבד פיצה ומאט דברים לא מזינים אחרים כל דבר אחר מגעיל אותו והוא מפחד אפילו לטעום דברים חדשים הוא ניסה לקחת וויטמינים אבל הוא לא מצליח להתמיד. לאחרונה התחילה לו נשירת שיער קיצונים והוא סיפר שהוא מרגיש אדם לא בריא. הוא מפחד ללכת לבדיקת דם כדי לראות את התוצאות. איך אני יכולה לעזור לו? לאיפה להפנות אותו או אולי אפילו מה השם של המחלה הזאת כי זו לא אנורקסיה או בלומיה.
תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לליאור
לירן רוגב03/05/2009מתוך התיאור שלך מצטייר מישהו שגם אם לא סובל מהפרעת אכילה במובן הפסיכיאטרי שלה, סובל מדפוסי אכילה נוקשים, קיצוניים, מגבילים ואף מסוכנים, ומתקשה להתגבר על הקושי הרגשי (הגועל והפחד) הכרוך עבורו בשינוי. השם של המחלה אינו הדבר החשוב - מה שחשוב זה המצוקה שהיא גורמת והתהליך שצריך לעבור כדי להשתחרר מהשפעותיה. אם אכן יש לו את הנכונות להיות מופנה לטיפול שיסייע לו לעשות את התהליך, הייתי ממליץ בשלב הראשון לפנות לרופא המשפחה ולבקש הפנייה לתזונאי/ת, ובמידת הצורך לצרף גם טיפול פסיכותרפויטי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מספר שאלןת...03/05/2009
שלום, אני עוד מעט בת שמונה עשרה ואני סובלת מהפרעות אכילה קרוב לשלוש שנים. השנה ההפרעה הגיעה לשיאיים קיצוניים במיוחד וסוף סוף הבנתי שאני חייבת עזרה בשביל לצאת מזה. השאלה שלי היא מה כולל טיפול סטנדרטי להחלמה מהפרעות אכילה? האם הוא כרוך בעירוב הורים בגלל שאני עוד לא בת שמונה עשרה, או שאני אוכל לבחור ולהשאיר את זה חסוי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
יעל שטראוס-הנדל03/05/2009שלום,
קודם כל, טוב שהחלטת לטפל בהפרעת האכילה. לגבי שאלתך, מרפאות המטפלות בהפרעות אכילה בדרך כלל כוללות טיפול פסיכולוגי, טיפול דיאטני, מעקב פסיכיאטרי במידת הצורך ועבודה עם ההורים. לעיתים, עירוב ההורים מתרחש גם לבנות מעל גיל 18 בגלל המשמעות הגדולה של ההורים בתהליך. אני מבינה שיש קושי לערב את ההורים, אך הכנסתם לתהליך תעשה בהתאמה לצרכייך ויכולותייך וכמובן הראיה המקצועית של המקום המטפל. אני ממליצה לפנות לעזרה, כי כמו שאמרת, הגעת לשיא, תסמכי על המטפלים במרפאה שיעזרו לך בדרך מותאמת לך.
המון בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש לי שאלהאני02/05/2009
בעבר(גיל 15) הייתי אנורקסית ואושפזתי בגלל זה.
עכשיו אני אוכלת תפריט מסודר,הבעיה היא רק שאני מכורה למסטיקים. אני אוכלת מסטיקים בכמויות גדולות-2 חבילות ביום, וחלק גם עם סוכר.
אמרו לי שזה לא בריא בכמויות האלה אבל אני לא מבינה למה. אתם יכולים בבקשה להסביר לי מה ההשלכות של זה? אני ממש מודאגת ולא יכולה להפסיק אני מכורה.
דבר נוסף זה שהייתי רוצה לדעת זה אם זה מעלה במשקל? זה המון מסטיקים וחלק עם סוכר.אני יודעת שמסטיקים זה לא משמין אבל עדיין בכמויות האלה..
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לנועה
לירן רוגב02/05/2009משאלתך אני מבין שאף על פי שהאכילה שלך יותר מסודרת כיום, את עדיין חשה תלות ומפגינה נוקשות בחלק מהתנהלויות האכילה שלך, (ונשמע שזה גם מה שמדאיג אותך כשאת מכנה התנהגויות אלו "התמכרות"). אם יש לך תפריט מסודר, אני מניח שיש גם מי שסידר אותו, כלומר תזונאי/ת מהתחום. אם לא, אז כמובן שחשוב שתהיה כזו. הייתי מציע לך לפנות אליו/ה כדי לברר איך ניתן להגמיש ולגוון את התנהגויות האכילה במקומות בהן את עדיין זקוקה בכך. אם אכילת המסטיקים אינה הסימפטום היחידי שעדיין קיים, רצוי לשקול טיפול מקיף יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה המהירה
אני02/05/2009אני באמת מעריכה את התשובה והעזרה המהירה.
בקשר לתזונה שלי-יש לי דיאטנית והיא כמו כולם טוענת שלא כדאי ללעוס מסטיקים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחזורמישהי01/05/2009
אני בולמית,בבמשקל תקין(יחסית) ונפסק לי המחזור לפני חצי שנה
למה זה נפסק לי?אני אפילו לא בתת משקל ואיך אני יכולה לגרום לזה לחזור בלי לעלות במשקל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
יעל שטראוס-הנדל01/05/2009שלום אלה,
לא ציינת מהו גובהך ומשקלך, רק ציינת שמשקלך תקין יחסית. איבוד מחזור יכול לנבוע ממספר גורמים מגוונים, אחד הוא משקל נמוך ואחוזי שומן נמוכים. בנוסף, מחזור מושפע מתזונה ולא רק מהמשקל. ישנם גורמים נוספים היכולים לגרום לאיבוד המחזור. אני ממליצה לפנות לרופא/ת המשפחה להמשך בירור מעמיק יותר על ידי בדיקות דם וכו', בכדי להבין מדוע פסק המחזור.
אם את נמצאת בטיפול או מסגרת כלשהי, התזונאית יכולה גם להפנותך לבדיקות. כמובן, שמחזור הוא ביטוי אחד מיני רבים לפרעות אכילה, אני ממליצה באופן כללי לפנות לעזרה כי בולימיה משפיעה על תחומי חיים רבים ועל התפקוד.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וסת בהפרעות אכילהטל01/05/2009
שלום,! אני סובלת במשך שנה מהפרעות אכילה, גובהי 1.65 וירדתי ממשקל 62 ל49.
נפסק לי המחזור לפני כחצי שנה, מה אני יכולה לעשות בשביל שיחזור? האם הוא בטוח יחזור?
אני ממש לחוצה מהנושא.. אשמח לקבל תשובה!
תודה רבה, טל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לטל
לירן רוגב01/05/2009קבלת מחזור תלויה באחוזי שומן מסוימים בגוף, וכאשר יש ירידה מוגזמת ולא מפוקחת במשקל נעלם לפעמים המחזור. המחזור על פי רוב חוזר כאשר מתייצבים משקלית, אבל אם את סובלת מזה כשנה מהפרעות אכילה, אני מתאר לעצמי שזהו רק אחד המחירים שההפרעה גובה ממך. כדי לדאוג גם לחזרת המחזור וגם להשתחררות משאר המחירים של ההפרעה, צריך לקבל טיפול - גם דיאטני וגם פסיכולוגי, על ידי אנשי מקצוע מומחים בתחום הפרעות האכילה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם לי היו תקופות של הפסקה בוסת
מיטל04/05/2009תשתדלי לאכל ..ולעכל !!! דברי חלב ופירות לי זה עזר..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריכה עזרה!אני29/04/2009
סבלתי מאנורקסיה במשך כ-3 שנים. זה התחיל מצמצום קיצוני בתפריט ואכילה מועטה. ירדתי המון במשקל והפסיקה הווסת ממש בתחילת הדיאטה.
כיום אני אוכלת תפריט רגיל של 1400- אני שומרת מזה על המשקל. הבעיה היא שאני כל הזמן נלחמת עם עצמי ומתפתה לאכול דברים בנוסף לתפריט.כמובן שאני לא עושה את זה אבל קשה לי להתחיל את היום בידיעה שעוד יום יהיה ניסיון לאכול נורמלי,ועוד פעם אני אצטרך להחזיק את עצמי מלאכול.
אני לא יודעת מה לעשות אבל קשה לי לאכול תפריט נורמלי.
אני מסוגלת לצום ימים שלמים או לאכול כל היום לי הפסקה, פשוט המנגנון של רעב ושובע כבר לא מתפקד אצלי.
חשוב לי לציין שכרגע אני אוכלת נורמלי אבל זה מאוד קשה.
כלפי חוץ אני משתדלת להראות שהכל בסדר אבל זה רחוק מזה.
ועוד דבר- בעבר השתמשתי במשלשלים ועשיתי צומות רבים ובגלל זה עכשיו מאוד קשה לי ואני בעצירות רוב הזמן. אני לא יודעת מה לעשות כי אני לא רוצה להשתמש בתכשירים שעוזרים לעיכול מהיר ובטח שלא בכדורים או בכל דבר מלאכותי אחר. יש לכם פתרון?? זה ממש חשוב אני כבר לא יודעת מה לעשות !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
לירן רוגב29/04/2009אחרי התמודדות של שנים עם הפרעת אכילה, הגיוני שלוקח זמן להתחבר שוב לתחושות רעב ושובע טבעיות. בהקשר זה, לא בטוח שהניסיון להיצמד באופן נוקשה לתפריט משרתת אותך. חלק מההתגברות על דפוסים של הפרעת אכילה זה היכולת ללמוד שוב לאכול בצורה גמישה, ולהבין שאכילה נורמלית חייבת לכלול גם מידה מסוימת של שינוי וגיוון, שלא מתאפשרת כשנצמדים בנוקשות לתפריט קלורי. גם העיסוק בספירה ובחישוב בדרך כלל מעצימה חשיבה "אנורקטית", ומקשה על ההשתחררות מדפוסים ממלכדים של הפרעת אכילה.
לא כתבת אם היית בטיפול בעבר, אבל בכל מקרה אני ממליץ בחום להסתייע לפחות בליווי של דיאטנית שמתמחה בתחום הפרעות האכילה, ולשתף אותה בקשייך וברקע שלהם. מעבר לכך, ייתכן וכדאי גם לשקול פסיכותרפיה במקביל, מאחר ובדרך כלל הפרעת האכילה לא מתחילה ונגמרת רק באוכל ובמשקל, והטיפול המומלץ הוא שילוב של טיפול תזונתי ונפשי. במידה ותרצי הכוונה יותר מדויקת, את מוזמנת להתקשר לקו הסיוע שמספרו מפורסם למעלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות אכילה וגיוסמישהי28/04/2009
יש לי שאלה ואולי לא תדע לענות לי אבל בכל זאת
אני בת 17 ובולמית כבר שנתיים.יש לי גם עבר של נסיונות התאבדות.רציתי לשאול אם ואיך העובדה שצה''ל יודע על העבר הפסיכולוגי שלי ישפיע על הגיוס..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה ללינה
לירן רוגב29/04/2009זה מאד תלוי. חלק מתהליך המיון וההערכה לקראת הגיוס לצה"ל כולל קביעה של פרופיל רפואי/פסיכולוגי, שעל פיו נקבעים תנאי השירות. זה לא בהכרח אומר שכשצה"ל יודע על עבר של התמודדות עם מצוקות והפרעות פסיכולוגיות הוא לא מגייס - במקרים מסוימים פשוט משתדלים שהשירות יתאים לכוחות וליכולות של החייל. דבר חשוב נוסף שקורה זה שהמידע מתעדכן במערכת הצה"לית, כך שאם תתגייסי ותגיעי לגורמים טיפוליים בצבא, יהיה להם מידע על העבר שלך והם יוכלו לקחת אותו בחשבון. מאידך, בכל האמור בניסיונות אובדניים צה"ל נוטה להיות מאד זהיר ובצדק. בכל מקרה, אין לי יכולת לומר לך באופן קונקרטי איך צה"ל יתמודד עם המקרה המסוים שלך. היות ואני מניח שבין השורות את שואלת אותי האם לשתף את הגורמים הצבאיים בעבר שלך ובאיזה אופן, הייתי ממליץ להתלבט בשאלה הזו עם גורם טיפולי שמכיר אותך, ובכל מקרה לוודא שאת לא לוקחת על עצמך התמודדויות שעלולות לסכן אותך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תאבון מוגברשירלי28/04/2009
שלום,
לבני בן השנה וחודשיים יש תאבון מוגבר, התאבון היה לו בעצם מיום היוולדו, כיום הוא שוקל כ- 14 קג, וגובהו כ-80 סמ', מאז ומתמיד הוא היה באחוזון ה- 97 במשקל, ובגובה בסביבות ה- 70%, אך לאחרונה התאבון הולך וגובר יותר ויותר, במיוחד כשהוא רואה כל סוג של אוכל מולו, מבחינתו כל היום רק לאכול גם אם הוא לא רעב, הוא אוכל הכול, וכאשר הוא בוכה רק בקבוק או אוכל מרגיע אותו.
מאז שהוא נולד אני מנסה להלחם בזה, ומספר רופאים אמרו לי שכשהוא יגדל/ ילך הכול יסתדר, בעוד שהרופא ילדים הקבוע שלו הלחיץ אותי לצד השני וכל הזמו אמר שעלי לעשות לו דיאטה.
אני כבר מתוסכלת מאחר ואינני מצליחה לשנות את הרגלי האכילה או לשלוט בתאבון שלו או ברצון לאכול,ואני חוששת שהוא יגדל ויהיה ילד שמן, וכל ההשלכות שנובאות מכך- אורך חיים לא נכון , לא בריא, דימוי עצמי שלילי וכו...
אודה לכם אם תוכלו ליעץ לי מה עלי לעשות , או אם יש מכון שאפשר ללכת אליו לאבחון /יעוץ.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לשירלי
לירן רוגב28/04/2009בשלב הראשון חשוב לשלול באבחון רפואי/גנטי קיום של בעיה אורגנית הקשורה למרכז השובע במוח, ותוכלי לקבל פרטים על כך מרופא הילדים. אם בעיות כאלו נשללות, יש קונצנזוס בקרב מומחים מתחום התזונה שלילדים לא עושים דיאטות, אלא מוודאים שהם ממשיכים להתפתח על האחוזונים שלהם. מה גם שאני מניח שמדובר בילד שעדיין לא הולך, וצריך לקחת בחשבון שכשזה יקרה התמונה עשויה להשתנות. בכל אופן, לאחר ששוללים בעיות גנטיות/אורגניות, מה שאני ממליץ זה לפנות לדיאטנית ילדים שתוכל לתת לך מידע, ייעוץ וליווי באופן ממוקד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחוזון מינוס 15 במשקלשהם26/04/2009
שלום רב.
בני נעם בן השנה ו-10 חודשים שוקל 9.200 ק"ג בלבד (אחוזון מינוס 15 במשקל, אחוזון 5 בגובה). הוא נולד פג (מסיבת משקל - 1.680 ק"ג שבוע 38) כתאום לאחות שנולדה 2.400 ק"ג.
נעם במסגרת מעון וגם שם אנו מדווחים שכמות האוכל שהוא אוכל קטנה מאוד.
שללנו בעיית צליאק, השתמשנו בפוליקוז ללא הואיל. פנינו לדיאטנית, ניסינו להעשיר את הארוחות בקלוריות - ללא הצלחה. ה-HB (ברזל) שלו הוא 11.0.
נעם פשוט לא אוהב לאכול. הוא אוכל 2-3 כפיות ומסיים את הארוחה. אנחנו מנסים לגוון כמה שניתן וכל ארוחה מתמשכת כשעה. אני צריך רעיון/מוצר שיכול לעורר את התאבון של הקטן.
הערה - לנעם יש 3 אחים נוספים. הגדול (בן 4) גם לא אכלן גדול (היה תמיד באחוזון 5), התאומה שלו שאוכלת טוב (היחידה במשפחה) ואחות קטנה בת 8 חודשים שגם באחוזון 5. המצב של נעם הוא הקיצוני ביותר ואני דואג להתפתחותו.
האם כדאי לתת לנעם ויטמינים/ברזל או משהו לעורר את תאבונו?
תודה רבה
שהם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לשהם
לירן רוגב26/04/2009לפי הבקיאות במונחים ובמדדים אני מניח שאתם דואגים למעקבים רפואיים ותזונתיים לנעם, ושם יש אפשרות למענים הרבה יותר מדויקים ומתואמים לצרכיו. אם בכל זאת אתה מעוניין להעלות את השאלה בפורום, פורום תזונת תינוקות עשוי להיות מקום מתאים יותר.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עייפות החומר..כליל השלמות25/04/2009
מה עושים שכבר עייפים נורא ואין כוח או רצון להילחם?
מהיכן שואבים את הכוח כאשר אין סביבה תומכת?
אני בחורה בת 28, חולה באנורקסיה שמתחלפת לעיתיים בבולמיה (תוך כדי עלייה רבה במשקל)
חולה מגיל 14..
טופלתי במספר מסגרות (בין היתר בנוטרים, תל השומר) אך למרות מאמציי הכנים אני לא מצליחה להתקדם.
כיום משקלי 45 וגובהיי 1.65 אך מרגישה שוב שרוצה לרדת במשקל..
אז מה עושים בעצם?
הולכים לטיפול למרות שכבר מותשים? זה אפקטיבי?
תודה מראש על התשובה
ושבוע טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לנעלמת
לירן רוגב25/04/2009פעמים רבות, במיוחד כשמדובר בהפרעות אכילה (אבל לא רק), לטיפול יש השפעה מצטברת. המשמעות של כך היא שאנשים שהיו במספר טיפולים וחשים שלא הצליחו להתקדם, מגיעים בסופו של דבר לטיפול בו משהו נפרץ - לא כי זה הטיפול ה"מושלם", אלא כי נוצרה מסה קריטית שמאפשרת למשהו לזוז.
לגבי המותשות שלך, אני מציע שתשאלי את עצמך אם את עייפה ומותשת מטיפולים או מהחיים בצל הפרעת האכילה? כי אם המותשות היא מההפרעה ומחיריה, אז דווקא ייתכן כי בשלו התנאים להתגייס לטיפול אפקטיבי. בכל מקרה, אם את מרגישה שאת עומדת להתדרדר, הייתי מציע לכל הפחות לדאוג לטיפול בתקופה הנוכחית כדי למנוע התדרדרות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרב תודות על התשובה המהירה
כליל השלמות25/04/2009אני מניחה שהעייפות נובעת ממיכלול ההתמודדיות שאני חווה בחיי
ולבטח שהפרעת האכילה איננה מקלה..
אני מודעת לחלוטין לבעיותיי ורוצה לפתור אותן אחת ולתמיד אך כאן מגיע הקונפליקט..
אני רוצה טיפול, אני רוצה לטפל בשורשי הבעיה, אני בעד טיפול ותיחזוק
אך לעיתיים הטיפול דורש תעצומת נפש אדירות וכוחות שלא מצויים כעת בידי..
מקווה שאצליח להרים את עצמי ולבקש את העזרה.
בכל מקרה תודה על ההקשה ועל התמיכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתיראי אני פחות או יותר כמוך..
מיטל04/05/2009אני בת 24 ובולמית מגיל 18 ירדתי בתקופה האחרונה 7 קילו מבלי שהתאמצתי זה הכי חריג.. פפשוט עשיתי את מה שאני עושה
ולפני כמה ימים ישתי אם חברה והתחלנו לדבר ופתחתי תלב על כל מה שכואב וברור לשתינו שזה לא רק האוכל האישיו זה דברים בחיים שכואבים דברים מהעבר אז אני אומרת לך שלי לפעמים זה כן עוזר אומנם תקופתית אבל זה גם משהו
תדברי עם מישהו פתחי את כל הלב תגידי לעצמך אני "מתרוקנת" ותראי אולי זה יעזור גם לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריכה עזרהליאת25/04/2009
שלום לכולם אני בת 19 וחצי
שוקלת 48 מטר 57
אני בולמית כבר 3 שנים ירדתי 32 קילו .
בשנה אחרונה אני ברשבה בדיכאון נוטהה למצבי רוח כל הזמן בוכה עצבנית
אתמול אחרי ארוחת הערב התחלתי להרגיש לא טוב
דופק מהיר הרגשת לחץ בחזה כאבי ראש.
הלכתי לעזרה ראשונה אמרו לי שיש לי התקפי חרדה .
מאז הכאבי ראש לא עברים והרגשת עילפון תמידידת
רציתי לדעת אם זה קשור להפרעת אכילה ומה אפשר לעשות בנוש .
ואם יש מישהי שעברה את זה או עוברת הייתי שמחה לשמוע על כך
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
יעל שטראוס-הנדל25/04/2009שלום ליאת,
החוויה שאת מתארת אכן נשמעת דומה להתקף חרדה, אך האם שיתפת את הרופא בעובדה שאת בולמית? לבולמיה יש השפעה על הגוף ולכן חשוב מאוד לבצע בירור מעמיק יותר כגון בדיקות דם ולבדוק מדדים שונים ובינהם רמת המינרלים והאלקטרוליטים בגוף. אני מציעה לך לפנות לרופא המשפחה ולשתף אותו בכך שאת בולמית ולבצע בדיקות מעמיקות יותר, כי אחרת את עלולה לסכן את גופך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלת מחיר אשפוז נערה אנורקטיתנמרוד23/04/2009
שלום רב. אני מעוניין לדעת האם קופות החולים משתתפות בהוצאות אשפוז עקב אנורקסיה כפי שהן משתתפות באשפוז רגיל בבי"ח, או שישנם הבדלים?
ובנוסף, אם מעוניינים לאשפז במקום פרטי, האם קופות החולים משתתפות גם אז, או רק במקומות הקשורים אליהם?
תודה רבה על המענה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לנמרוד
לירן רוגב23/04/2009ראשית, לא בכל בתי החולים קיימות מחלקות נפרדות להפרעות אכילה. היות ובתי חולים שונים מסונפים לקופות שונות, כל קופה מתווה תנאים שונים להשתתפות בהוצאות. גם לגבי טיפולים פרטיים יש שונות בין מה שהקופות מציעות, ואני ממליץ לברר באופן ספציפי בקופה אליה אתה שייך אילו שירותים היא מציעה בתחום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בבקשה, תודהמירב23/04/2009
היי, לפני שנה ומשהו הפסקתי לאכול ירדתי במשקל מאד מאד ולפני קצת יותר מחצי שנה התחלתי לחטוף התקפי בולמוס נוראיים ועכשיו אני באוסטרליה ויש לי את ההתקפים האלה ואני לא מצליחה, לא מתמודדת יש איזה עצה? מה לעשות? אני ס-ו-ב-ל-ת!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה למירב
יעל שטראוס-הנדל23/04/2009שלום מירב,
האם את מתגוררת באוסטרליה? או שאת בטיול שם?
מבחינה פיזית- הגוף צריך את האנרגיה של האוכל ולכן באופן טבעי, כאשר את לא אוכלת, הגוף דורש את האנרגיה בדרך אחרת- של התקפי אכילה. בדרך כלל מלווה לזה צד רגשי ופסיכולוגי, ולכן חשוב להיות בטיפול פסיכולוגי ודיאטני במקביל, אך איני יודעת אם הדבר מתאפשר לך שם. המטרה היא לאכול לפי תפריט מאוזן העונה לצרכי הגוף שלך ואז לא יהיה צורך בהתקפי אכילה. אך כאמור, יש לברר מדוע זה קורה אצלך, מה מניע אותך, איךו תחושות ומחשבות נילווים להתקפים וכו'.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת
יעל שטראוס-הנדל23/04/2009שלום מירב
לא ציינת מה כוללים הבולמוסים, עד כמה הם חמורים? האם את מקיאה? לעיתים נדמה לנו שאנו אוכלים הרבה אך למעשה, הכמות אינה מאוד גדולה. איך זה אצלך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך אני יכולה לדעת אם אני רזה מדי ?בתיה20/04/2009
רציתי לדעת אם יש שיטה שאני יכולה לדעת בוודאות האם אני רזה מדי (כמו שכולם אומרים לי), או שלא (כמו שאני חושבת). אני יודעת שיכול להיות שאני חושבת לא בהיגיון, ולכן אני רוצה לראות משהו "מוכח", מול העיניים, כדי לקבל את האמת כמו שהיא.
תודה רבה על העזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לבתיה
יעל שטראוס-הנדל20/04/2009שלום בתיה,
איני יודעת מה משקלך וגובהך, אך יש מחשבונים פשוטים באינטרנט בהם את מכניסה את הערכים הללו (גובה ומשקל) ומתקבלת תוצאה שמעידה על מצבך. לתוצאת החישוב קוראים BMI.
לעיתים המשקל הוא תקין או גבולי אך יש סימפטומים אחרים כגון אי קבלת מחזור חודשי, עיסוק רב במראה/ אכילה, תפריט מצומצם, ספורט וכו' היכולים להעיד על בעיה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד מלהשמיןאורה17/04/2009
טלי שלום רב,
אני באמת לא יודעת כמר למי לפנות ו/או עם מי לדבר כי פשוט אין לי, אני מפחדת מכל צעד שאני עושה ואפילו מהצל של עצמי.
אני התגייסתי לפניי 8 חודשים ומשם הכל התחיל, התחלתי להישתמש בכדורים נגד עצירות בשם עיכולקס כי פחדתי פחד מוות מלהשמין בצבא, משקלי לפני 8 חודשים עמד על כ52 קילו, ראיתי שהכדורים עוזרים והיציאות טובות אז המשכתי כמובן וגם צימצמתי בתפריט האכילה ונמנעתי מלאכול "שטויות". היום 8 חודשים אחריי אני ממשיכה לקחת את הכדורים בתוספת טיפות "טבעיות" בשם פרילקס כי ההשפעה של הכדורים ירדה אחרי כ5 חודשים, היום אני מבינה שיש לי בעייה רצינית אני עושה כושר כ4 פעמים בשבוע אוכלת תפריט מצומצם של כ400-600 קלוריות ביום במיקרה הטוב, אובססיבית לגביי היציאות שלי, מבודדת חברתית משקלי היום נע בין 38-40 ק"ג, הוסת כמובן פסקה כבר לפני כ3-4 חודשים, במהלך ה8 חודשים האלו היו גם הקאות רבות. במהלך החודשים האחרונים אני נמנעת מלאכול בצקים מכל סוג שהוא אם זה פסטה, לחם, עוגיות, לא אוכלת הרבה בשר וסופרת כל קלוריה שנכנסת אליי לפה כדיי שחס וחלילה אני לא אחרוג מהקלוריות היומיות, אני אובססיבית לגביי המשקל שלי וחייה בפוביה מטורפת מלהשמין, התפריט היומי שלי מבוסס בעיקר על תפוח מסוג יונתן יוגורס 0% שומן שזיפים מיובשים 4 כוסות קפה ו2 סוגי ירקות בערב בתוספת כך של גבינה או קוטג' 1%. אני מבינה שאני גורמת נזק לגוף שלי ולעצמי. אני מפחדת מנזק בלתי הפיך, אני חייה כל היום במחשבה על מה אני עושה לגוף שלי ולפוריות שלי, אנשים לא מזהים אותי ברחוב, אבל אני כל כך נהנת לראות את עצמי במראה בבגדים קטנים ויפים עד כדי כך שכל הסיכונים בורחים לי מהראש אותו הרגע...אני רוצה להתחיל טיפול וקודם כל להפסיק עם המשלשלים הפוגעים במע' עיכול שלי אבל אני מ-ת-ה מפחד שאני לא אצליח ללכת לשירותים כי מע' העיכול שלי כבר התרגלה אליהם, אני מבינה שאני זקוקה לטיפול, אבל אני נמצאת בצבא וזה בעייתי בשבילי כי אני חוששת שיוציאו אותי משם על אנורקסיה... אני לא יודעת מה לעשות כי גם אין לי כסף לטיפול של כ6 רופאים באופן פרטי, (רופא נשים, דיאטנית, גסטרולוג, פיסכולוג/פסיכיאטר וכו'...) אני באמת אובדת עצות ולא יודעת מאיפה להתחיל לטפל בעצמי כי אני ממש מפחדת להשמין....רוצה לציין כי לפני הגיוס הייתי בחורה שניראת טוב ואפילו דיגמנתי מס' פעמים, אך תמיד הייתה לי בעייה(נסתרת כניראה) עם הגוף שלי...אני בחורה נבונה שסיימה את לימודיה בהצטיינות יתרה.
אני לא יודעת איך לעזזל הגעתי למצב שבו אני נמצאת, אני כועסת, כועסת מאוד על המשפחה שלי, החברים שלי, ובעיקר על עצמי, ובו בזמן אני גאה בעצמי על כך שהצלחתי לרדת במשקל ואני ניראת עכשיו כמו שתמיד חלמתי...אני בבעייה, בבקשה תעזרי לי, אני חייבת לפתור אותה איכשהו עד סוף פסח כי אז אני חוזרת לצבא ולא יהיה לי עם מי לדבר בכלל תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
חיה דורון19/04/2009שלום,
איני יודעת למי הפנית את שאלתך (טלי)...
מהתיאור שלך נשמע שאת נמצאת במצב מורכב, את מרגישה חרדה איומה מעליה במשקל, יש מחשבות רבות בנוגע לאוכל, לאכילה ולמראה, אכילה מאוד מצומצמת, נטילת כדורים, משקל נמוך אך עם זאת את יודעת שאת נמצאת במצב שמזיק מאוד לך ולגופך. האם מישהו יודע על מצבך? האם שיתפת מישהו?
האם לא שמו לב בצבא שירדת דרסטית במשקל? לדעתי, חשוב ביותר לשתף מישהו כי כרגע אינך יכולה לעזור לעצמך ואת צריכה עזרה חיצונית. את יכולה לפנות לקב"ן או למטפל פרטי, אך כדאי שיהיה מטפל/ת מומחה להפרעות אכילה ודיאטנית. הם ילוו אותך בתהליך ובקשיים. אני ממליצה גם לשתף את ההורים, כי את נמצאת כרגע במצב שאת צריכה את כל העזרה והליווי שתוכלי. כפי שתיארת, המצב כבר אינו בשליטה. בנוסף, הדיאטנית תעזור לך להגמל מהכדורים שאת לוקחת ותייעץ לך לגבי עזרה ביציאות- מהן את מפחדת. אכן מדובר בתהליך גמילה שידרוש ליווי ומעקב.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

