פורום הפרעות אכילה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חיי על פיצה כבר 4 שנים.
    ליאור
    03/05/2009

    שלום, אני מכירה מישהו שביקש ממני עזרה בקשר להפרעת אכילה שיש לו וזה שהוא פנה עלי כבר מרגיש אחריות כבדה לנושא, אני חושבת שיש לו הפרעת אכילה שמתאפיניית בדרך כלל אצל ילדים קטנים ותינוקות.
    הוא בן 19 וחצי ולא אוהב לאכול כלום הוא חיי על פיצה. מגיל 16 ההורים שלו וויתרו לו ומאז הוא לא אוכל שום דבר מלבד פיצה ומאט דברים לא מזינים אחרים כל דבר אחר מגעיל אותו והוא מפחד אפילו לטעום דברים חדשים הוא ניסה לקחת וויטמינים אבל הוא לא מצליח להתמיד. לאחרונה התחילה לו נשירת שיער קיצונים והוא סיפר שהוא מרגיש אדם לא בריא. הוא מפחד ללכת לבדיקת דם כדי לראות את התוצאות. איך אני יכולה לעזור לו? לאיפה להפנות אותו או אולי אפילו מה השם של המחלה הזאת כי זו לא אנורקסיה או בלומיה.
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חיי על פיצה כבר 4 שנים.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לליאור

    לירן רוגב
    03/05/2009

    מתוך התיאור שלך מצטייר מישהו שגם אם לא סובל מהפרעת אכילה במובן הפסיכיאטרי שלה, סובל מדפוסי אכילה נוקשים, קיצוניים, מגבילים ואף מסוכנים, ומתקשה להתגבר על הקושי הרגשי (הגועל והפחד) הכרוך עבורו בשינוי. השם של המחלה אינו הדבר החשוב - מה שחשוב זה המצוקה שהיא גורמת והתהליך שצריך לעבור כדי להשתחרר מהשפעותיה. אם אכן יש לו את הנכונות להיות מופנה לטיפול שיסייע לו לעשות את התהליך, הייתי ממליץ בשלב הראשון לפנות לרופא המשפחה ולבקש הפנייה לתזונאי/ת, ובמידת הצורך לצרף גם טיפול פסיכותרפויטי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מספר שאלןת
    ...
    03/05/2009

    שלום, אני עוד מעט בת שמונה עשרה ואני סובלת מהפרעות אכילה קרוב לשלוש שנים. השנה ההפרעה הגיעה לשיאיים קיצוניים במיוחד וסוף סוף הבנתי שאני חייבת עזרה בשביל לצאת מזה. השאלה שלי היא מה כולל טיפול סטנדרטי להחלמה מהפרעות אכילה? האם הוא כרוך בעירוב הורים בגלל שאני עוד לא בת שמונה עשרה, או שאני אוכל לבחור ולהשאיר את זה חסוי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מספר שאלןת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    יעל שטראוס-הנדל
    03/05/2009

    שלום,
    קודם כל, טוב שהחלטת לטפל בהפרעת האכילה. לגבי שאלתך, מרפאות המטפלות בהפרעות אכילה בדרך כלל כוללות טיפול פסיכולוגי, טיפול דיאטני, מעקב פסיכיאטרי במידת הצורך ועבודה עם ההורים. לעיתים, עירוב ההורים מתרחש גם לבנות מעל גיל 18 בגלל המשמעות הגדולה של ההורים בתהליך. אני מבינה שיש קושי לערב את ההורים, אך הכנסתם לתהליך תעשה בהתאמה לצרכייך ויכולותייך וכמובן הראיה המקצועית של המקום המטפל. אני ממליצה לפנות לעזרה, כי כמו שאמרת, הגעת לשיא, תסמכי על המטפלים במרפאה שיעזרו לך בדרך מותאמת לך.
    המון בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש לי שאלה
    אני
    02/05/2009

    בעבר(גיל 15) הייתי אנורקסית ואושפזתי בגלל זה.
    עכשיו אני אוכלת תפריט מסודר,הבעיה היא רק שאני מכורה למסטיקים. אני אוכלת מסטיקים בכמויות גדולות-2 חבילות ביום, וחלק גם עם סוכר.
    אמרו לי שזה לא בריא בכמויות האלה אבל אני לא מבינה למה. אתם יכולים בבקשה להסביר לי מה ההשלכות של זה? אני ממש מודאגת ולא יכולה להפסיק אני מכורה.
    דבר נוסף זה שהייתי רוצה לדעת זה אם זה מעלה במשקל? זה המון מסטיקים וחלק עם סוכר.אני יודעת שמסטיקים זה לא משמין אבל עדיין בכמויות האלה..
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יש לי שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנועה

    לירן רוגב
    02/05/2009

    משאלתך אני מבין שאף על פי שהאכילה שלך יותר מסודרת כיום, את עדיין חשה תלות ומפגינה נוקשות בחלק מהתנהלויות האכילה שלך, (ונשמע שזה גם מה שמדאיג אותך כשאת מכנה התנהגויות אלו "התמכרות"). אם יש לך תפריט מסודר, אני מניח שיש גם מי שסידר אותו, כלומר תזונאי/ת מהתחום. אם לא, אז כמובן שחשוב שתהיה כזו. הייתי מציע לך לפנות אליו/ה כדי לברר איך ניתן להגמיש ולגוון את התנהגויות האכילה במקומות בהן את עדיין זקוקה בכך. אם אכילת המסטיקים אינה הסימפטום היחידי שעדיין קיים, רצוי לשקול טיפול מקיף יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה המהירה

    אני
    02/05/2009

    אני באמת מעריכה את התשובה והעזרה המהירה.
    בקשר לתזונה שלי-יש לי דיאטנית והיא כמו כולם טוענת שלא כדאי ללעוס מסטיקים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחזור
    מישהי
    01/05/2009

    אני בולמית,בבמשקל תקין(יחסית) ונפסק לי המחזור לפני חצי שנה
    למה זה נפסק לי?אני אפילו לא בתת משקל ואיך אני יכולה לגרום לזה לחזור בלי לעלות במשקל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מחזור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    יעל שטראוס-הנדל
    01/05/2009

    שלום אלה,
    לא ציינת מהו גובהך ומשקלך, רק ציינת שמשקלך תקין יחסית. איבוד מחזור יכול לנבוע ממספר גורמים מגוונים, אחד הוא משקל נמוך ואחוזי שומן נמוכים. בנוסף, מחזור מושפע מתזונה ולא רק מהמשקל. ישנם גורמים נוספים היכולים לגרום לאיבוד המחזור. אני ממליצה לפנות לרופא/ת המשפחה להמשך בירור מעמיק יותר על ידי בדיקות דם וכו', בכדי להבין מדוע פסק המחזור.
    אם את נמצאת בטיפול או מסגרת כלשהי, התזונאית יכולה גם להפנותך לבדיקות. כמובן, שמחזור הוא ביטוי אחד מיני רבים לפרעות אכילה, אני ממליצה באופן כללי לפנות לעזרה כי בולימיה משפיעה על תחומי חיים רבים ועל התפקוד.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וסת בהפרעות אכילה
    טל
    01/05/2009

    שלום,! אני סובלת במשך שנה מהפרעות אכילה, גובהי 1.65 וירדתי ממשקל 62 ל49.
    נפסק לי המחזור לפני כחצי שנה, מה אני יכולה לעשות בשביל שיחזור? האם הוא בטוח יחזור?
    אני ממש לחוצה מהנושא.. אשמח לקבל תשובה!
    תודה רבה, טל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    וסת בהפרעות אכילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לטל

    לירן רוגב
    01/05/2009

    קבלת מחזור תלויה באחוזי שומן מסוימים בגוף, וכאשר יש ירידה מוגזמת ולא מפוקחת במשקל נעלם לפעמים המחזור. המחזור על פי רוב חוזר כאשר מתייצבים משקלית, אבל אם את סובלת מזה כשנה מהפרעות אכילה, אני מתאר לעצמי שזהו רק אחד המחירים שההפרעה גובה ממך. כדי לדאוג גם לחזרת המחזור וגם להשתחררות משאר המחירים של ההפרעה, צריך לקבל טיפול - גם דיאטני וגם פסיכולוגי, על ידי אנשי מקצוע מומחים בתחום הפרעות האכילה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גם לי היו תקופות של הפסקה בוסת

    מיטל
    04/05/2009

    תשתדלי לאכל ..ולעכל !!! דברי חלב ופירות לי זה עזר..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צריכה עזרה!
    אני
    29/04/2009

    סבלתי מאנורקסיה במשך כ-3 שנים. זה התחיל מצמצום קיצוני בתפריט ואכילה מועטה. ירדתי המון במשקל והפסיקה הווסת ממש בתחילת הדיאטה.
    כיום אני אוכלת תפריט רגיל של 1400- אני שומרת מזה על המשקל. הבעיה היא שאני כל הזמן נלחמת עם עצמי ומתפתה לאכול דברים בנוסף לתפריט.כמובן שאני לא עושה את זה אבל קשה לי להתחיל את היום בידיעה שעוד יום יהיה ניסיון לאכול נורמלי,ועוד פעם אני אצטרך להחזיק את עצמי מלאכול.
    אני לא יודעת מה לעשות אבל קשה לי לאכול תפריט נורמלי.
    אני מסוגלת לצום ימים שלמים או לאכול כל היום לי הפסקה, פשוט המנגנון של רעב ושובע כבר לא מתפקד אצלי.
    חשוב לי לציין שכרגע אני אוכלת נורמלי אבל זה מאוד קשה.
    כלפי חוץ אני משתדלת להראות שהכל בסדר אבל זה רחוק מזה.
    ועוד דבר- בעבר השתמשתי במשלשלים ועשיתי צומות רבים ובגלל זה עכשיו מאוד קשה לי ואני בעצירות רוב הזמן. אני לא יודעת מה לעשות כי אני לא רוצה להשתמש בתכשירים שעוזרים לעיכול מהיר ובטח שלא בכדורים או בכל דבר מלאכותי אחר. יש לכם פתרון?? זה ממש חשוב אני כבר לא יודעת מה לעשות !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צריכה עזרה!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    לירן רוגב
    29/04/2009

    אחרי התמודדות של שנים עם הפרעת אכילה, הגיוני שלוקח זמן להתחבר שוב לתחושות רעב ושובע טבעיות. בהקשר זה, לא בטוח שהניסיון להיצמד באופן נוקשה לתפריט משרתת אותך. חלק מההתגברות על דפוסים של הפרעת אכילה זה היכולת ללמוד שוב לאכול בצורה גמישה, ולהבין שאכילה נורמלית חייבת לכלול גם מידה מסוימת של שינוי וגיוון, שלא מתאפשרת כשנצמדים בנוקשות לתפריט קלורי. גם העיסוק בספירה ובחישוב בדרך כלל מעצימה חשיבה "אנורקטית", ומקשה על ההשתחררות מדפוסים ממלכדים של הפרעת אכילה.
    לא כתבת אם היית בטיפול בעבר, אבל בכל מקרה אני ממליץ בחום להסתייע לפחות בליווי של דיאטנית שמתמחה בתחום הפרעות האכילה, ולשתף אותה בקשייך וברקע שלהם. מעבר לכך, ייתכן וכדאי גם לשקול פסיכותרפיה במקביל, מאחר ובדרך כלל הפרעת האכילה לא מתחילה ונגמרת רק באוכל ובמשקל, והטיפול המומלץ הוא שילוב של טיפול תזונתי ונפשי. במידה ותרצי הכוונה יותר מדויקת, את מוזמנת להתקשר לקו הסיוע שמספרו מפורסם למעלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות אכילה וגיוס
    מישהי
    28/04/2009

    יש לי שאלה ואולי לא תדע לענות לי אבל בכל זאת
    אני בת 17 ובולמית כבר שנתיים.יש לי גם עבר של נסיונות התאבדות.רציתי לשאול אם ואיך העובדה שצה''ל יודע על העבר הפסיכולוגי שלי ישפיע על הגיוס..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעות אכילה וגיוס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ללינה

    לירן רוגב
    29/04/2009

    זה מאד תלוי. חלק מתהליך המיון וההערכה לקראת הגיוס לצה"ל כולל קביעה של פרופיל רפואי/פסיכולוגי, שעל פיו נקבעים תנאי השירות. זה לא בהכרח אומר שכשצה"ל יודע על עבר של התמודדות עם מצוקות והפרעות פסיכולוגיות הוא לא מגייס - במקרים מסוימים פשוט משתדלים שהשירות יתאים לכוחות וליכולות של החייל. דבר חשוב נוסף שקורה זה שהמידע מתעדכן במערכת הצה"לית, כך שאם תתגייסי ותגיעי לגורמים טיפוליים בצבא, יהיה להם מידע על העבר שלך והם יוכלו לקחת אותו בחשבון. מאידך, בכל האמור בניסיונות אובדניים צה"ל נוטה להיות מאד זהיר ובצדק. בכל מקרה, אין לי יכולת לומר לך באופן קונקרטי איך צה"ל יתמודד עם המקרה המסוים שלך. היות ואני מניח שבין השורות את שואלת אותי האם לשתף את הגורמים הצבאיים בעבר שלך ובאיזה אופן, הייתי ממליץ להתלבט בשאלה הזו עם גורם טיפולי שמכיר אותך, ובכל מקרה לוודא שאת לא לוקחת על עצמך התמודדויות שעלולות לסכן אותך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תאבון מוגבר
    שירלי
    28/04/2009

    שלום,
    לבני בן השנה וחודשיים יש תאבון מוגבר, התאבון היה לו בעצם מיום היוולדו, כיום הוא שוקל כ- 14 קג, וגובהו כ-80 סמ', מאז ומתמיד הוא היה באחוזון ה- 97 במשקל, ובגובה בסביבות ה- 70%, אך לאחרונה התאבון הולך וגובר יותר ויותר, במיוחד כשהוא רואה כל סוג של אוכל מולו, מבחינתו כל היום רק לאכול גם אם הוא לא רעב, הוא אוכל הכול, וכאשר הוא בוכה רק בקבוק או אוכל מרגיע אותו.
    מאז שהוא נולד אני מנסה להלחם בזה, ומספר רופאים אמרו לי שכשהוא יגדל/ ילך הכול יסתדר, בעוד שהרופא ילדים הקבוע שלו הלחיץ אותי לצד השני וכל הזמו אמר שעלי לעשות לו דיאטה.
    אני כבר מתוסכלת מאחר ואינני מצליחה לשנות את הרגלי האכילה או לשלוט בתאבון שלו או ברצון לאכול,ואני חוששת שהוא יגדל ויהיה ילד שמן, וכל ההשלכות שנובאות מכך- אורך חיים לא נכון , לא בריא, דימוי עצמי שלילי וכו...
    אודה לכם אם תוכלו ליעץ לי מה עלי לעשות , או אם יש מכון שאפשר ללכת אליו לאבחון /יעוץ.

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תאבון מוגבר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לשירלי

    לירן רוגב
    28/04/2009

    בשלב הראשון חשוב לשלול באבחון רפואי/גנטי קיום של בעיה אורגנית הקשורה למרכז השובע במוח, ותוכלי לקבל פרטים על כך מרופא הילדים. אם בעיות כאלו נשללות, יש קונצנזוס בקרב מומחים מתחום התזונה שלילדים לא עושים דיאטות, אלא מוודאים שהם ממשיכים להתפתח על האחוזונים שלהם. מה גם שאני מניח שמדובר בילד שעדיין לא הולך, וצריך לקחת בחשבון שכשזה יקרה התמונה עשויה להשתנות. בכל אופן, לאחר ששוללים בעיות גנטיות/אורגניות, מה שאני ממליץ זה לפנות לדיאטנית ילדים שתוכל לתת לך מידע, ייעוץ וליווי באופן ממוקד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחוזון מינוס 15 במשקל
    שהם
    26/04/2009

    שלום רב.

    בני נעם בן השנה ו-10 חודשים שוקל 9.200 ק"ג בלבד (אחוזון מינוס 15 במשקל, אחוזון 5 בגובה). הוא נולד פג (מסיבת משקל - 1.680 ק"ג שבוע 38) כתאום לאחות שנולדה 2.400 ק"ג.

    נעם במסגרת מעון וגם שם אנו מדווחים שכמות האוכל שהוא אוכל קטנה מאוד.
    שללנו בעיית צליאק, השתמשנו בפוליקוז ללא הואיל. פנינו לדיאטנית, ניסינו להעשיר את הארוחות בקלוריות - ללא הצלחה. ה-HB (ברזל) שלו הוא 11.0.

    נעם פשוט לא אוהב לאכול. הוא אוכל 2-3 כפיות ומסיים את הארוחה. אנחנו מנסים לגוון כמה שניתן וכל ארוחה מתמשכת כשעה. אני צריך רעיון/מוצר שיכול לעורר את התאבון של הקטן.

    הערה - לנעם יש 3 אחים נוספים. הגדול (בן 4) גם לא אכלן גדול (היה תמיד באחוזון 5), התאומה שלו שאוכלת טוב (היחידה במשפחה) ואחות קטנה בת 8 חודשים שגם באחוזון 5. המצב של נעם הוא הקיצוני ביותר ואני דואג להתפתחותו.

    האם כדאי לתת לנעם ויטמינים/ברזל או משהו לעורר את תאבונו?

    תודה רבה
    שהם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אחוזון מינוס 15 במשקל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשהם

    לירן רוגב
    26/04/2009

    לפי הבקיאות במונחים ובמדדים אני מניח שאתם דואגים למעקבים רפואיים ותזונתיים לנעם, ושם יש אפשרות למענים הרבה יותר מדויקים ומתואמים לצרכיו. אם בכל זאת אתה מעוניין להעלות את השאלה בפורום, פורום תזונת תינוקות עשוי להיות מקום מתאים יותר.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עייפות החומר..
    כליל השלמות
    25/04/2009

    מה עושים שכבר עייפים נורא ואין כוח או רצון להילחם?
    מהיכן שואבים את הכוח כאשר אין סביבה תומכת?

    אני בחורה בת 28, חולה באנורקסיה שמתחלפת לעיתיים בבולמיה (תוך כדי עלייה רבה במשקל)
    חולה מגיל 14..
    טופלתי במספר מסגרות (בין היתר בנוטרים, תל השומר) אך למרות מאמציי הכנים אני לא מצליחה להתקדם.
    כיום משקלי 45 וגובהיי 1.65 אך מרגישה שוב שרוצה לרדת במשקל..

    אז מה עושים בעצם?
    הולכים לטיפול למרות שכבר מותשים? זה אפקטיבי?

    תודה מראש על התשובה
    ושבוע טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עייפות החומר..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנעלמת

    לירן רוגב
    25/04/2009

    פעמים רבות, במיוחד כשמדובר בהפרעות אכילה (אבל לא רק), לטיפול יש השפעה מצטברת. המשמעות של כך היא שאנשים שהיו במספר טיפולים וחשים שלא הצליחו להתקדם, מגיעים בסופו של דבר לטיפול בו משהו נפרץ - לא כי זה הטיפול ה"מושלם", אלא כי נוצרה מסה קריטית שמאפשרת למשהו לזוז.
    לגבי המותשות שלך, אני מציע שתשאלי את עצמך אם את עייפה ומותשת מטיפולים או מהחיים בצל הפרעת האכילה? כי אם המותשות היא מההפרעה ומחיריה, אז דווקא ייתכן כי בשלו התנאים להתגייס לטיפול אפקטיבי. בכל מקרה, אם את מרגישה שאת עומדת להתדרדר, הייתי מציע לכל הפחות לדאוג לטיפול בתקופה הנוכחית כדי למנוע התדרדרות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רב תודות על התשובה המהירה

    כליל השלמות
    25/04/2009

    אני מניחה שהעייפות נובעת ממיכלול ההתמודדיות שאני חווה בחיי
    ולבטח שהפרעת האכילה איננה מקלה..
    אני מודעת לחלוטין לבעיותיי ורוצה לפתור אותן אחת ולתמיד אך כאן מגיע הקונפליקט..
    אני רוצה טיפול, אני רוצה לטפל בשורשי הבעיה, אני בעד טיפול ותיחזוק
    אך לעיתיים הטיפול דורש תעצומת נפש אדירות וכוחות שלא מצויים כעת בידי..

    מקווה שאצליח להרים את עצמי ולבקש את העזרה.
    בכל מקרה תודה על ההקשה ועל התמיכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תיראי אני פחות או יותר כמוך..

    מיטל
    04/05/2009

    אני בת 24 ובולמית מגיל 18 ירדתי בתקופה האחרונה 7 קילו מבלי שהתאמצתי זה הכי חריג.. פפשוט עשיתי את מה שאני עושה
    ולפני כמה ימים ישתי אם חברה והתחלנו לדבר ופתחתי תלב על כל מה שכואב וברור לשתינו שזה לא רק האוכל האישיו זה דברים בחיים שכואבים דברים מהעבר אז אני אומרת לך שלי לפעמים זה כן עוזר אומנם תקופתית אבל זה גם משהו
    תדברי עם מישהו פתחי את כל הלב תגידי לעצמך אני "מתרוקנת" ותראי אולי זה יעזור גם לך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צריכה עזרה
    ליאת
    25/04/2009

    שלום לכולם אני בת 19 וחצי
    שוקלת 48 מטר 57
    אני בולמית כבר 3 שנים ירדתי 32 קילו .
    בשנה אחרונה אני ברשבה בדיכאון נוטהה למצבי רוח כל הזמן בוכה עצבנית
    אתמול אחרי ארוחת הערב התחלתי להרגיש לא טוב
    דופק מהיר הרגשת לחץ בחזה כאבי ראש.
    הלכתי לעזרה ראשונה אמרו לי שיש לי התקפי חרדה .
    מאז הכאבי ראש לא עברים והרגשת עילפון תמידידת
    רציתי לדעת אם זה קשור להפרעת אכילה ומה אפשר לעשות בנוש .
    ואם יש מישהי שעברה את זה או עוברת הייתי שמחה לשמוע על כך
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צריכה עזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    יעל שטראוס-הנדל
    25/04/2009

    שלום ליאת,
    החוויה שאת מתארת אכן נשמעת דומה להתקף חרדה, אך האם שיתפת את הרופא בעובדה שאת בולמית? לבולמיה יש השפעה על הגוף ולכן חשוב מאוד לבצע בירור מעמיק יותר כגון בדיקות דם ולבדוק מדדים שונים ובינהם רמת המינרלים והאלקטרוליטים בגוף. אני מציעה לך לפנות לרופא המשפחה ולשתף אותו בכך שאת בולמית ולבצע בדיקות מעמיקות יותר, כי אחרת את עלולה לסכן את גופך.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלת מחיר אשפוז נערה אנורקטית
    נמרוד
    23/04/2009

    שלום רב. אני מעוניין לדעת האם קופות החולים משתתפות בהוצאות אשפוז עקב אנורקסיה כפי שהן משתתפות באשפוז רגיל בבי"ח, או שישנם הבדלים?
    ובנוסף, אם מעוניינים לאשפז במקום פרטי, האם קופות החולים משתתפות גם אז, או רק במקומות הקשורים אליהם?

    תודה רבה על המענה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנמרוד

    לירן רוגב
    23/04/2009

    ראשית, לא בכל בתי החולים קיימות מחלקות נפרדות להפרעות אכילה. היות ובתי חולים שונים מסונפים לקופות שונות, כל קופה מתווה תנאים שונים להשתתפות בהוצאות. גם לגבי טיפולים פרטיים יש שונות בין מה שהקופות מציעות, ואני ממליץ לברר באופן ספציפי בקופה אליה אתה שייך אילו שירותים היא מציעה בתחום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בבקשה, תודה
    מירב
    23/04/2009

    היי, לפני שנה ומשהו הפסקתי לאכול ירדתי במשקל מאד מאד ולפני קצת יותר מחצי שנה התחלתי לחטוף התקפי בולמוס נוראיים ועכשיו אני באוסטרליה ויש לי את ההתקפים האלה ואני לא מצליחה, לא מתמודדת יש איזה עצה? מה לעשות? אני ס-ו-ב-ל-ת!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה בבקשה, תודה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למירב

    יעל שטראוס-הנדל
    23/04/2009

    שלום מירב,
    האם את מתגוררת באוסטרליה? או שאת בטיול שם?
    מבחינה פיזית- הגוף צריך את האנרגיה של האוכל ולכן באופן טבעי, כאשר את לא אוכלת, הגוף דורש את האנרגיה בדרך אחרת- של התקפי אכילה. בדרך כלל מלווה לזה צד רגשי ופסיכולוגי, ולכן חשוב להיות בטיפול פסיכולוגי ודיאטני במקביל, אך איני יודעת אם הדבר מתאפשר לך שם. המטרה היא לאכול לפי תפריט מאוזן העונה לצרכי הגוף שלך ואז לא יהיה צורך בהתקפי אכילה. אך כאמור, יש לברר מדוע זה קורה אצלך, מה מניע אותך, איךו תחושות ומחשבות נילווים להתקפים וכו'.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספת

    יעל שטראוס-הנדל
    23/04/2009

    שלום מירב
    לא ציינת מה כוללים הבולמוסים, עד כמה הם חמורים? האם את מקיאה? לעיתים נדמה לנו שאנו אוכלים הרבה אך למעשה, הכמות אינה מאוד גדולה. איך זה אצלך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך אני יכולה לדעת אם אני רזה מדי ?
    בתיה
    20/04/2009

    רציתי לדעת אם יש שיטה שאני יכולה לדעת בוודאות האם אני רזה מדי (כמו שכולם אומרים לי), או שלא (כמו שאני חושבת). אני יודעת שיכול להיות שאני חושבת לא בהיגיון, ולכן אני רוצה לראות משהו "מוכח", מול העיניים, כדי לקבל את האמת כמו שהיא.

    תודה רבה על העזרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לבתיה

    יעל שטראוס-הנדל
    20/04/2009

    שלום בתיה,
    איני יודעת מה משקלך וגובהך, אך יש מחשבונים פשוטים באינטרנט בהם את מכניסה את הערכים הללו (גובה ומשקל) ומתקבלת תוצאה שמעידה על מצבך. לתוצאת החישוב קוראים BMI.
    לעיתים המשקל הוא תקין או גבולי אך יש סימפטומים אחרים כגון אי קבלת מחזור חודשי, עיסוק רב במראה/ אכילה, תפריט מצומצם, ספורט וכו' היכולים להעיד על בעיה.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד מלהשמין
    אורה
    17/04/2009

    טלי שלום רב,

    אני באמת לא יודעת כמר למי לפנות ו/או עם מי לדבר כי פשוט אין לי, אני מפחדת מכל צעד שאני עושה ואפילו מהצל של עצמי.

    אני התגייסתי לפניי 8 חודשים ומשם הכל התחיל, התחלתי להישתמש בכדורים נגד עצירות בשם עיכולקס כי פחדתי פחד מוות מלהשמין בצבא, משקלי לפני 8 חודשים עמד על כ52 קילו, ראיתי שהכדורים עוזרים והיציאות טובות אז המשכתי כמובן וגם צימצמתי בתפריט האכילה ונמנעתי מלאכול "שטויות". היום 8 חודשים אחריי אני ממשיכה לקחת את הכדורים בתוספת טיפות "טבעיות" בשם פרילקס כי ההשפעה של הכדורים ירדה אחרי כ5 חודשים, היום אני מבינה שיש לי בעייה רצינית אני עושה כושר כ4 פעמים בשבוע אוכלת תפריט מצומצם של כ400-600 קלוריות ביום במיקרה הטוב, אובססיבית לגביי היציאות שלי, מבודדת חברתית משקלי היום נע בין 38-40 ק"ג, הוסת כמובן פסקה כבר לפני כ3-4 חודשים, במהלך ה8 חודשים האלו היו גם הקאות רבות. במהלך החודשים האחרונים אני נמנעת מלאכול בצקים מכל סוג שהוא אם זה פסטה, לחם, עוגיות, לא אוכלת הרבה בשר וסופרת כל קלוריה שנכנסת אליי לפה כדיי שחס וחלילה אני לא אחרוג מהקלוריות היומיות, אני אובססיבית לגביי המשקל שלי וחייה בפוביה מטורפת מלהשמין, התפריט היומי שלי מבוסס בעיקר על תפוח מסוג יונתן יוגורס 0% שומן שזיפים מיובשים 4 כוסות קפה ו2 סוגי ירקות בערב בתוספת כך של גבינה או קוטג' 1%. אני מבינה שאני גורמת נזק לגוף שלי ולעצמי. אני מפחדת מנזק בלתי הפיך, אני חייה כל היום במחשבה על מה אני עושה לגוף שלי ולפוריות שלי, אנשים לא מזהים אותי ברחוב, אבל אני כל כך נהנת לראות את עצמי במראה בבגדים קטנים ויפים עד כדי כך שכל הסיכונים בורחים לי מהראש אותו הרגע...אני רוצה להתחיל טיפול וקודם כל להפסיק עם המשלשלים הפוגעים במע' עיכול שלי אבל אני מ-ת-ה מפחד שאני לא אצליח ללכת לשירותים כי מע' העיכול שלי כבר התרגלה אליהם, אני מבינה שאני זקוקה לטיפול, אבל אני נמצאת בצבא וזה בעייתי בשבילי כי אני חוששת שיוציאו אותי משם על אנורקסיה... אני לא יודעת מה לעשות כי גם אין לי כסף לטיפול של כ6 רופאים באופן פרטי, (רופא נשים, דיאטנית, גסטרולוג, פיסכולוג/פסיכיאטר וכו'...) אני באמת אובדת עצות ולא יודעת מאיפה להתחיל לטפל בעצמי כי אני ממש מפחדת להשמין....רוצה לציין כי לפני הגיוס הייתי בחורה שניראת טוב ואפילו דיגמנתי מס' פעמים, אך תמיד הייתה לי בעייה(נסתרת כניראה) עם הגוף שלי...אני בחורה נבונה שסיימה את לימודיה בהצטיינות יתרה.

    אני לא יודעת איך לעזזל הגעתי למצב שבו אני נמצאת, אני כועסת, כועסת מאוד על המשפחה שלי, החברים שלי, ובעיקר על עצמי, ובו בזמן אני גאה בעצמי על כך שהצלחתי לרדת במשקל ואני ניראת עכשיו כמו שתמיד חלמתי...אני בבעייה, בבקשה תעזרי לי, אני חייבת לפתור אותה איכשהו עד סוף פסח כי אז אני חוזרת לצבא ולא יהיה לי עם מי לדבר בכלל תודה רבה




    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחד מלהשמין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    חיה דורון
    19/04/2009

    שלום,
    איני יודעת למי הפנית את שאלתך (טלי)...
    מהתיאור שלך נשמע שאת נמצאת במצב מורכב, את מרגישה חרדה איומה מעליה במשקל, יש מחשבות רבות בנוגע לאוכל, לאכילה ולמראה, אכילה מאוד מצומצמת, נטילת כדורים, משקל נמוך אך עם זאת את יודעת שאת נמצאת במצב שמזיק מאוד לך ולגופך. האם מישהו יודע על מצבך? האם שיתפת מישהו?
    האם לא שמו לב בצבא שירדת דרסטית במשקל? לדעתי, חשוב ביותר לשתף מישהו כי כרגע אינך יכולה לעזור לעצמך ואת צריכה עזרה חיצונית. את יכולה לפנות לקב"ן או למטפל פרטי, אך כדאי שיהיה מטפל/ת מומחה להפרעות אכילה ודיאטנית. הם ילוו אותך בתהליך ובקשיים. אני ממליצה גם לשתף את ההורים, כי את נמצאת כרגע במצב שאת צריכה את כל העזרה והליווי שתוכלי. כפי שתיארת, המצב כבר אינו בשליטה. בנוסף, הדיאטנית תעזור לך להגמל מהכדורים שאת לוקחת ותייעץ לך לגבי עזרה ביציאות- מהן את מפחדת. אכן מדובר בתהליך גמילה שידרוש ליווי ומעקב.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום