מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- צריכה עזרה בבקשהאורה17/04/2009
שלום, אני חגית בת 17,נמצאת בטיפול במרפאה להפרעות אכילה קרוב ל10 חודשים.
בתחילת התקופה הזו חלו דברים רבים, היו הרבה הקאות,ספורט אובססיבי,צמצום דרסטי באכילה ואיתו ירידה במשקל, וגם המון התעסקות סביב האוכל בלבד. אהבתי את ההתעסקות הזאת, המטרה היחידה שלי היתה לרזות, וזה היה מאתגר ועם זאת מאוד מתסכל. הרגשתי שזה ממלא את הרייקנות.
כיום דברים השתנו, אני הרבה יותר מודעת לבריאות שלי ומסכימה להישאר במשקל שלי (משקל תקין, BMI 20-21 בערך..) ,מוכנה לאכול תפריט רגיל כמו בן אדם נורמלי..הבעיה היא שאני פשוט לא מצליחה! תמיד חורגת מהתפריט, בערב אוכלת המון שוקולד...ולפעמים מקיאה אותו,בסביבות 4 פעמים בשבוע.
אני לא מצליחה לאכול רגיל,לא מצליחה להפסיק לתת לאכול מקום חשוב וגדול בחיים שלי..אע"פ שאני מבינה עד כמה נוראית המחלה הזאת, עד כמה צריך להעלים אותה.
המצב הזה קצת שונה לי כיוון שפעם ההתעסקות והמטרות באו כביכול מ"בחירה"..והיום אני פתאום מגלה שאני לא יכולה להפסיק עם זה סתם ככה,כמו שחשבתי שאוכל.
אני מתחילה להתייאש, הכוחות לאט לאט אוזלים והדבר הכי נורא הוא שאני לא יכולה לספר למשפחה. וגם לא למטפלים במרפאה, בגלל שהשיחות משותפות עם ההורים..חוץ מזה אני תמיד מפחדת ש"יוותרו" עלי אם לא אראה התקדמות, יחשבו שאני לא משתפת פעולה ויעזבו את הטיפול בי..ואני יודעת שאני זקוקה לטיפול ולעזרה..לכן אני "מזייפת" את הריפוי ומספרת שהכל בסדר ושאין התקפי אכילה והקאות כבר הרבה זמן...אני לא מסוגלת לספר לאף אחד את האמת. רק לפסיכולוגית מדי פעם, שאיתה השיחות הן לבד, אבל גם כאן,זה לא הכל.
אני שונאת את השיחות המשותפות עם המשפחה, אני יודעת שאני מהווה להם נטל גדול ומזיקה לכולם..לוקחת את כל האנרגיות מהם..אסור שהם ידעו על ההקאות כי אז ישלחו אותי לאשפוז,כבר היו איומים כאלה בעבר ואני לא מוכנה שזה יקרה. אני אוהבת את הבית שלי,את החברים שלי..אני לומדת בכיתה י"א עכשיו ואי אפשר לוותר על הכל ככה..חוץ מזה אני במשקל תקין וזה קצת מוזר להתאשפז ככה לא?
מקווה שתעני חגית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
חיה דורון19/04/2009שלום חגית,
פעמים רבות הפרעת האכילה משתנה לאורך הזמן ולאורך הטיפול בה. כפי שאת מתארת- את יודעת שאת צריכה את הטיפול והעזרה אך העובדה היא שאינך משתפת אף אחד באופן מלא, מה שלמעשה לא מאפשר לך לקבל עזרה אמיתית עם הקושי שאת באמת מתמודדת איתו (ההקאות למשל). חלק ידוע מהפרעת האכילה הוא הסוד, אך עכשיו שאת בטיפול ורוצה את העזרה, אני מציעה לך לשתף את המטפלת שלך בכל מה שעובר עליך, במטרה לקבל את העזרה המתאימה לך. אני מבינה שאת מרגישה אי נוחות גדולה מול ההורים שלך, אך אני בטוחה שהם ירצו לעזור לך בכל דרך אפשרית, ואת לא מאפשרת להם או למטפלים שלך להתקרב אליך ולקושי האמיתי שאת מתמודדת איתו, ולמעשה כך נשארת לבד עם הקושי, מה שעוד יותר מקשה עליך.
שיהיה המון בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוקה לעזרהשלומית14/04/2009
אני בת 29 גובה 1.69 שוקלת 43 ( ולפני חודש הייתי 41.5) אני נשואה ורוצה להכנס להריון אבל אחרי שנים של אנורקסיה אין לי מחזור והרופאים רוצים שאעלה במשקל כדי שיוכלו לטפל בי ולתת לי הורמונים וטיפולים
היום אני אוכלת קצת יותר טוב מפעם אבל בזמן האחרון אני אוכלת מתוך לחץ מצד אחד אני צריכה לעלות במשקל ומצד שני זה קשה לי אחרי שאני אוכלת וקניתי דברים שאני אוהבת והיום אכלתי פרכיות מסויה ואתמול פרכיות אורז בנוסף לארוחת צהריים ( עוף היום סושי אתמול ) ואני מנסה לדחוף אוכל ( 2. 5 שקיות של פרכיות שזה 800-900 קלוריות ויש לי כאבים והנפש שלי כואבת וזה מפחיד ובא לי להוציא את זה
רציתי לדעת הקלוריות של הפרכיות זה משמין? מה עושים ?אך מתמודדים ואך עולים?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
חיה דורון14/04/2009שלום מירב
מהתיאור שלך עולה כי את חווה קושי ופחד רב מהאכילה. אך עם זאת, יש לך מטרה והיא להכנס להריון. לא ציינת האם את בטיפול פסיכולוגי כלשהו? דיאטני? פסיכיאטרי?
כפי שאת יודעת, משקלך הוא נמוך מאוד באופן כללי ובפרט למצב של הריון.מצב של כניסה להריון וההריון עצמו הם מאורעות שמחים אך יכולים לעורר גם תחושות אחרות כגון פחד, מצבי רוח וכו'. אני ממליצה לך לפנות לטיפול שילווה אותך בתקופה רגישה ומורכבת זו ויעזור לך להתמודד עם העליה במשקל ועם הרגשות שעולים בך.
שיהיה המון בהצלחה
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקווה לטוב
שלומית15/04/2009תודה על ההתיחסות
לפני שנתיים הייתי מטופלת בתל השומר לא אישפוז רק קבוצת תמיכה ושקילה ועזבתי ועברתי ללוס אנג'לס אני מאוד מנסה ובא לי לאכול אבל נדמה לי שכולם בוחנים אותי כל הזמן ומה יגידו ופתאום היא לא כל כך רזה.... וזה הרגלים של שנים וגם אני מפחדת ואין לי טיפול רק הרבה תמיכה מבעלי היקר שמעודד ומקשיב היום הייתי אצל רופא הוא ביקש שאעלה ואשתה גם אינשור ועוד חודשיים נתחיל טיפול לגירוי ביוץ ויש לי חודשיים וכל גרם שאני עולה מרגיש כמו 10 קילו ונראה לי שאני נפוחה שמנה וזה מפריע לי על התפקוד היום יומי ( יציאות מפגשים לבוש עבודה...)
זה משנה מה אני אוכלת כדי לעלות או שכדאי לאכול מה שבא לי והעיקר שעלה
אני בלוס אנג'לס ואין לי דיאטנית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
חיה דורון15/04/2009שלום מירב,
אני בטוחה שאת חווה קושי רב, כפי שאת מתארת. וזה מצויין שבעלך תומך וקשוב אליך. אך לדעתי חשוב להתעקש על טיפול נפשי ודיאטני. מבחינת העליה במשקל, זה נכון שהמטרה היא העליה אך חשובה גם תזונה מאוזנת במיוחד אם בקרוב תזיני גם עובר. דיאטנית מומחית תוכל לעזור לך לשלב בין התזונה המאוזנת לבין מה שאת יכולה לעמוד בו מבחינת החששות והפחדים שלך. את עוברת תהליך מאוד קשה כרגע ואת זקוקה לתמיכה רבה, טיפול יכול לעזור לך לעבור את זה וללוות אותך בתהליך הלא פשוט הזה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיהנועה10/04/2009
אני בת 17 עוד מעט 18 לקראת סיום תיכון יש מלא אפשרויות פתוחות בפניי העולם פרוש לרגלי אך הפרעת האכילה שלי פתאום התגברה בזמן האחרון.
עכשיו 5 לפנות בוקר וראיתי את כל התמונות שלי מתקופת האנורקסיה הקשה שלי ופשוט לא איכפת לי מכלום, כל מה שאני רוצה זה לחזור לשם,רואים שאני חסרת חיים אך החוסר חיים הזה כל כך יפה ממש מרגש אותי הרעיון של החזרה לשם.
אני יודעת שאם המצב שלי ימשיך כך אני אאלץ להישאר בבית וכל החיים שלי ידחו מצד אחד מהצד השני כבר מאיימים להעיף אותי מהטיפול-של שנים כבר בשל העובדה "שכנראה נכשלו" אני מפחדת שיוותרו עלי אך מצד שני אני כל כך רוצה לוותר בעצמי אני כל כךל רוצה פשוט לחזור להפרעת האכילה שלי בשיא כוחה מפחיד אותי יותר מדי מחשבות רצות לי בראש אני לא מצליחה לישון....
אני לא יודעת אם אפילו תוכל להיות לך תשובה לזה אבל הייתי צריכה לפרוק למישהו שלא יאיים עלי בשום צורה.
תודה בכל מקרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
חיה דורון13/04/2009שלום נועה,
פעמים רבות יש "שני קולות" בהפרעות אכילה. ובמיקרים רבים, הקול החולה חזק יותר בתקופות מעבר או תקופות יותר קשות. את לקראת סיום התיכון, לפני דרך חדשה, ואני יכולה להניח שזו צומת לא פשוטה עבורך. עבור כולם זוהי תקופה לא פשוטה המלווה בחששות והתלבטויות. אני מציעה שתמשיכי בטיפול, תעזרי בו ותדברי את הדברים. בתקופות כאלה כדאי להעזר ולדבר.
שיהיה המון בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה הבעיה שלי?אלמונית05/04/2009
היי, אני בת 20, מסיימת צבא עם כמה קילוגרמים עודפים..מרגישה שיש לי איזשהו עיוות בחשיבה בכל מה שקשור למשקל ואוכל.
אני מתעסקת המון עם משקל. חושבת בגרמים, בכמויות, מה יוסיף יותר או פחות למשקל.
זה בא לי בתקופות, לפעמים אני נותנת לעצמי לשכוח מכל ההתעסקות הזו ואוכלת בלי מגבלות-הכל מהכל גם כשאני לא רעבה. בתקופות האלה אני נעה בין 55 ל57 קילו על 1.54 ומרגישה מלאה. בשבועות האחרונים התחלתי לחזור לאכילה המועטה יותר ולשילוב של ספורט. עכשיו אני שוקלת 51 ושואפת לרדת עוד..
אני יודעת שדיאטות קיצוניות מביאות לתוצאות מהירות ומזיקות לבריאות, אבל זה פשוט נשכח ממני ואני מעדיפה לראות את המספר על המשקל שהולך ופוחת. מעדיפה להסתכל במראה ולראות את הרגל דקיקה יותר, את הבטן שטוחה, את הבגדים רופפים. באותו רגע אני לא מרגישה רעב, לא חושבת על אוכל. מדחיקה את זה כמה שאפשר.
כמה שזה ישמע טיפשי, לפעמים אפילו לשתות אני מנסה פחות. רק לראות משקל נמוך כל הזמן ולרדת. אני נשקלת מעל 5 פעמים ביום. בקטע אובססיבי-ואני מודעת לזה.
המוטיבציה בשמים, עד שמתחילות המחשבות על הנזקים..כשבנוסף להכל אני גם צימחונית, ולא דואגת לתפריט מאוזן שישלים את החסרים.
יש לי המון ידע בתזונה, בהפרעות אכילה, ובכלל בכל מה שמתקשר לזה..אני מגדירה את עצמי כחכמה, שיודעת מה אני עושה עם עצמי, ואיפה לעצור ובכל זאת קשה לי לשפוט את עצמי.
בצעירותי נסחפתי עם השאיפה לרזון והגעתי למשקל של 38 קילו ופחות, ועל דעת עצמי עצרתי את זה ועליתי, אבל נקיפות המצפון לא מניחות, הגועל מהשומן לא מפסיק להציק ואני מוצאת את עצמי יורדת ועולה כל הזמן.. עכשיו אני בשלב של ירידה ולא יודעת מתי זה ייפסק.
זה פשוט לא עובד אחרת. אני מרגישה שטוב לי, שכייף לי לצאת כשכולם מחמיאים, כשהבגדים יושבים יפה, ולא רוצה שהרגע הזה ייגמר..קל לי לא לאכול, אני מתרגלת לזה נורא מהר.
אני יודעת שיש לי בעיה, אבל אני גם יודעת שאני מודעת לה ב100 אחוז ובכל זאת מתכחשת לה בצורה בלתי נשלטת ומתסכלת.
מה את מייעצת לי?
תודה מראש, אלמונית :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
חיה דורון06/04/2009שלום,
מהתיאור שלך נשמע שאכן יש לך ידע רב והתבוננות על מצבך. אך עם זאת נשמע שיש מצבים בהם יש תחושה של חוסר שליטה למרות המודעות. לא ציינת מתי החלו התנודות במשקל ובהתנהגות והאם טופלת בעבר בנושא זה או אחרים. אני ממליצה לפנות ליעוץ בנושא הפרעות אכילה כדי להתחיל לברר את מקור המחשבות וההתנהגות וכך להבין יותר מה מניע אותך לזה.
בטיפול מסוג זה מעורבת גם דיאטנית שתוכל לעזור לך בבניית תפריט מאוזן יותר ובניית תוכנית לפעילות גופנית מאוזנת ובריאה לגופך.
המון בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקודם כל תודה רבה על התשובה המהירה!
אלמונית07/04/2009
אני מוסיפה מעט פרטים שהעלית-
תנודות ראשונות במשקל החלו לפני המעבר לתיכון, גיל 15 בערך.
הייתי מספר פעמים אצל דיאטנית, תפריטים לא עוזרים לי-הם נראים לי תמיד מוגזמים מידיי, ואני לא מצליחה להתמיד בהם, בנוסף, הלחיץ אותי עניין השקילות, ותיארתי לעצמי שאשמע ממנה מה ששמעתי לא פעם ולא פעמיים מרבים אחרים-שהמשקל נמוך וכדאי לעלות, אז ויתרתי מראש. הרגשתי כאילו אני צריכה לרצות מישהי שמשקיעה ומנסה בכוח למצוא לי תפריט מתאים ללא הצלחה.
בנוסף היו לי שיחות עם יועצת בית ספר, פסיכולוגית בית ספר. החשיבה היא אותה חשיבה, הרצון נשאר זהה. כל מה שמעניין אותי הוא להיות רזה. רזה כמו שאני אוהבת.
אני לא בטוחה שאפשר לצאת מזה או לשכוח מזה.
מאז הדיאטה הראשונה זה מלווה אותי. מתבטא בהמון צורות ואופנים.
יש לי שליטה אבל לפעמים אני באמת מאבדת אותה, אני משתדלת לא לחצות קווים אדומים, אבל בכל זאת יש מקרים שקשה לי להתאפק.
אני מפחדת להדרדר, אבל לא מצליחה לחשוב בהיגיון בפועל. רוצה ולא רוצה את זה בו זמנית, אבל יותר רוצה.
עוד יותר מפחיד אותי המפגש עם בעלי מקצוע שיגדירו אותי בעלת הפרעת אכילה, פסיכולוגית קשה לי מאוד לקבל על עצמי כזה תואר ולהרגיש "מטופלת". אסוציאציות מאוד שליליות עולות בי, קשה לי לקבל עזרה. אין דבר שמפחיד אותי יותר מזה. מעדיפה להשאר אנונימית, לא להחשף, בטח לא בצורה ישירה. באמת קשה לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
חיה דורון08/04/2009שלום,
כפי שכתבתי בתגובה הקודמת שלי, את נשמעת נבונה ומודעת אך יש לשים לב שבפועל את מתעסקת עם האוכל/ משקל/ מראה כבר כ- 5 שנים בדרך זו או אחרת. נראה שהעבודה העצמית שעשית עבדה אך עד גבול מסויים כי העובדה היא שהנושא עדיין מעסיק אותך ומפחיד אותך. טבעי שקיימים שני הקולות הללו שאת מציינת- האחד רוצה להמשיך ולרדת במשקל והשני רוצה להיות בריא ולעצור את ההתדרדרות. שני הקולות האלה יוצרים תחושת יאוש קשה שהמצב לא יכול להשתנות ובלבול וחשיבה שלעיתים אפשר לבד.
האם מישהו יודע על המחשבות וההתעסקות שלך? האם שיתפת מישהו (חברה/ משפחה וכו')?
מהניסיון שלי קשה מאוד להתגבר על הפרעות אכילה או הפרעות באכילה (מבלי להגדיר אותך ככזו) ללא עזרה מקצועית. אני ממליצה לפנות לעזרה מקצועית המתמחה בהפרעות אכילה, למרות הקושי שלך בכדי לא למצוא את עצמך מתמודדת עם אותם הקשיים בעוד כמה שנים. מהניסיון שלי הקשיים בדרך כלל גוברים וגורמים לשיבושים שונים בחיים. ולכן אני מאוד ממליצה לטפל בזה עכשיו, כי מהתרשמותי את יכולה להתמודד עם זה ולהגיע להישגים ולתוצאות.
שיהיה המון בהצלחה
וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר תיאבוןיוסי03/04/2009
שלום , אני בן 18 רציתי לשאול לגבי בעיה שיש לי , אז ככה בבוקר במקום שאני יכין לי ארוחת בוקר בריאה ומזינה כמו שהייתי עושה תמיד פשוט אין לי תיאבון רק כמעט בצהריים אני מתחיל להרגיש תחושת רעב ואז אני מכין אוכל אני פשוט לא יודע מה לעשות .. אני אשמח מאוד אם תוכלי לעזור ולייעץ לי איך אפשר לפתור את הבעיה הזאת .
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה ליוסי
חיה דורון03/04/2009שלום יוסי,
לא כתבת האם השינוי בדפוסי האכילה גרם לירידה במשקל? אם כן כמה ותוך כמה זמן?
להערכתי כדאי לפנות לרופא המשפחה ולברר יותר מדוע ירד התיאבון בתקופה האחרונה? אולי כדאי שישלח אותך לבדיקות לבירור העניין.
לא ציינת האם יש איזשהו גורם נפשי שהשתנה לאחרונה ואולי השפיע על התיאבון שלך.
בתור התחלה הייתי פונה לרופא המשפחה לבירור מעמיק יותר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משובשתאני02/04/2009
היי, אני בת 25, סובלת מהפרעות אכילה כבר כמעט ארבע שנים.
זה התחיל בדיאטת כסאח אחרי שעברתי לגור לבד. כל החיים הייתי רזה, אפילו רזה מאוד, אבל אז בטיול של כמה חודשים העלתי 10 ק"ג ולא יכולתי לזהות את עצמי יותר. כשחזרתי לארץ רציתי לחזור לעצמי כמה שיותר מהר, והדיאטות, בשילוב עם הבדידות והדימוי העצמי הנמוך הובילו אותי מהר מאוד להקאות, מדידות, חישובים, קיזוזים, פעילות גופנית מוגזמת וכל מה שכולכן מכירות. היום אני במצב טוב יחסית - אני לא מקיאה, אבל אני עושה המון ספורט (עד כדי כך שעכשיו יש לי דלקת בברך ואני לא יכולה לעשות כלום). אני משקיעה כמעט את כל זמני בתכנון ומחשבה על אוכל, כך שאין לי כמעט אנרגיות לשום דבר אחר. אני חיה בחרדה מתמידה שאני אשמין, ורק חושבת תמיד איך אפשר להיות רזה יותר. זו אובססיה.
אני רוצה ללכת לטיפול, רוצה שמישהו יתקן אותי, אבל אני לא יכולה להרשות את זה לעצמי - וגם, אני לא בטוחה שזה בכלל עוזר. משהו אצלי משובש לתמיד. הייתי בעבר אצל כמה פסיכולוגיות, אבל זה לא עזר לי - אף אחד לא הצליח להחזיר אותי למצב שהייתי בו לפני שהתחלתי דיאטה.
אני רוצה לחזור להיות מי שהייתי לפני הנסיעה הזאת. מישהי שמעולם לא חשבה על אוכל כדבר מאיים או מנחם, מישהי שאהבה את הגוף שלה ולא פחדה ממנו או התעללה בו. מי יכול לעזור לי? אני לא רוצה להמשיך לחיות ככה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
חיה דורון03/04/2009שלום,
נשמע שיש לך קשר מורכב עם הגוף, המאופיין בפחד, ובמחשבות מתמידות לגביו ולגבי האכילה. כפי שציינת בעצמך, פעמים רבות הפרעת האכילה קשורה לדברים נוספים בחיים כגון הבדידות, הדימוי העצמי ועוד. ולכן אני ממליצה לפנות לטיפול במקום המתמחה בהפרעת אכילה (איני יודעת אם הטיפולים הקודמים שלך היו אצל אנשים המתמחים בהפרעות אכילה). בטיפול תוכלי לברר עם עצמך ובעזרת המטפל/ת מה מניע אותך, מדוע זה קורה וכו'. במקומות המתמחים בהפרעות אכילה בדרך כלל מעורבת גם תזונאית המתמחה בתחום , והשילוב בין השניים הוא חשוב ביותר. קיימות מרפאות מסוג זה גם דרך קופות החולים וכך אולי תוכלי להרשות לעצמך מבחינה כלכלית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפוף היום והלילהמור31/03/2009
אני סובלת מזה שנים מנדודי שינה כרוניים ונרדמת רק לפנות בוקר. כתוצאה אני אוכלת בלילה הרבה - אמנם אוכל יחסית בריא כמו קוטג' יוגורט תפוח ואשכולית אולם זה תמיד מלווה בממרח שוקולד או דבש או שוקולד מריר - הצורך במתוק הוא גדול מאד. בבוהריים אני לא רעבה כלל עד אחה"צ.ואז אוכלת עוגה וקפה. בערב אנחנו אוכלים ארוחה חמה בד"כ עוף או דג בתוספת סלט ירקות גדול וכוס יין. משקלי גבוה ב 3 קילו מהרצוי ואינני מצליה להיפטר מהמתוק בלילה. מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה ליהלי
חיה דורון01/04/2009שלום יהלי,
מהתיאור שלך עולה כי הבעיה המרכזית היא נדודי השינה. נשמע שהאכילה היא תוצאה של נדודי השינה, והיפוך היום והלילה, כי את למעשה אוכלת בשעות הערות שלך. לא ציינת האם בדקת את נושא נדודי השינה, ממה הם נובעים? מדוע זה קורה? בנוסף, לא פירטת לגבי מצבך התפקודי, האם את עובדת? מתפקדת באופן כללי?
אני ממליצה לפנות לרופא המשפחה ולהתחיל להבין ולברר את נושא נדודי השינה שאת חווה, כי זו כרגע הבעיה המרכזית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהו משקל תקין?אורח28/03/2009
שלום רב,
ברצוני לדעת מהו משקל תקין לנער בן 18 שגובהו 1.80. חיפשתי באינטרנט ומצאתי תוצאות שונות
ואני לא יודע מה נכון. בבקשה תעזרו לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
חיה דורון28/03/2009שלום אורח,
לפי נתוני הגובה המשקל התקין נע בין 62 ק"ג ל- 81 ק"ג. כמובן יש לקחת בחשבון נתונים גנטיים (מבנה גנטי במשפחה, נטיה להשמנה או נטיה לרזון וכו') וכמובן את הגיל שבדרך כלל מאופיין בשינויים גופניים רבים.
מקווה שעזרתי, אם יהיו שאלות נוספות אשמח לענות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך....
אורח29/03/2009שלום,
תודה על התשובה.
אני שוקל כ 52.5 קילו. רציתי לדעת מה אני אמור לעשות ולמי לפנות. ואני רוצה לשאול גם האם את יודעת איך זה משפיע על הצבא, האם זה נחשב תת משקל ויכולים לא לקחת אותי לקרבי? כל פיסת מידע תעזור.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרציתי להוסיף...
אורח30/03/2009רציתי להוסיף כי לפני כ -4-5 חודשים שקלתי כ -65 קילו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
חיה דורון30/03/2009שלום,
אתה אכן נמצא במשקל לא תקין שאינו בריא לך ולגופך. איני יודעת מה הרקע לירידה במשקל, האם הירידה היתה מכוונת, האם היה קושי נפשי, פיזי וכו'. אני ממליצה לפנות לרופא המשפחה שייעץ לך מה לעשות ולערוך בדיקות שונות. אם הרקע הוא נפשי בלבד (רצון לרדת במשקל, אי שביעות רצון מהגוף וכו') הייתי ממליצה לפנות למרפאה המתמחה בהפרעות אכילה.
לגבי הצבא, אני יודעת שיש סעיף של תת משקל שעליו לא מגייסים, אך איני יודעת באיזה משקל. בכל מקרה אתה צריך לעלות במשקל גם אם לא בשביל בצבא.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממה זה נובע?מאיו24/03/2009
היי אני מאי בת 17 גובה
1.61
משקל 46
אני אחרי דיאטה אינטנסיבית שעשיתי בחופש של שנה שעברה במהלכה ירדתי 10 ק"ג ועליתי 3 ק"ג.
עכשיו אני כבר לא שומרת כמו פעם וכל החודש הזה לצערי הגדול אכלתי יותר מ 2500 קלוריות ליום בלי הגזמה לא תמיד ממאכלים בריאים.
טחנתי דגני בוקר של כריות עם שוקולד נוגע,ועוגי מצופה בשוקולד,סוכריות על מקל,חטיפים,וחלות,ומה לא...ובאמת אכלתי לא מאוזן ,המון אוכל וכפול מהרגיל
אם ביום רגיל ככשמרתי אכלתי יוגורט אחד..אז החודש אכלתי ביום 3 יוגורטים וככה ברוב המאכלים.
אכלתי בלי לחשוב,ואחרי שסיימתי לאכול הייתי עצובה וכעסתי על עצמי שמא אני ישמין וכל הדרך הקשה שעברתי לא שווה את זה..וכו'
יש לציין שעשיתי החודש ספורט..
פעמיים בשבוע הליכה מהירה של שעה עם דקה ריצה כל יום.
שיעור של עיצוב הגוף במשך חצי שעה ואירובי ריקודים שעה ,בין לבין עליתי המון במדרגות והללכתי לבית ספר ברגל.
אבל אכלתי המון המון ובאמת המון וכל יום סיימתי עם תחושת מלאות וכאבי בטן עם תחושה בפה נעימה מלאת טעמים טובים אבל בראש עם תסכול עצב עצבים ופחד להשמין.
יש לציין שהגוף שלי בנוי די טוב הרגליים מחוטבות וכך גם הידיים ,אין לי צדדים בולטים מדי וגם לא ישבן,אבל הבעיה היא שיש לי כרס ממש נפולה ממש צמיגונים מעצבנים כאלה שלא יורדים.
ואני מעמיסה עליהם עוד אוכל שומני ולא נחוץ
השאלה הענקית שלי...היא איך זה יכול להיות שנשקלתי היום אחרי כל החודש הזה ועליתי רק קילו אחד..זאת אומרת שקלתי 45 ועכשיו 46 ..אבל הבטן גדלה מאוד אני רואה..
אבל עדיין אין כזה שינוי?
ממה זה יכול להיות?
ומה אני עושה על מנת לחזור לשמור כמו פעם?
אני חייבת לקזז באוכל ולאכול בריא כמו פעם..
שהייתי אוכלת מסודר ..בארוחת בוקר-כריך מלחם קל מלא עם קוטג' מלפפון גזר ופרי.
ביניים מסטיק ללא תוספות סוכר.צהריים מנת בשר,פחממה והמון ירקות.ביניים-פרי. ערב-יוגורט ועוד פרוסה עם קוטג'
והייתי עושה המון ספורט
אבבל עכשיו לא יודעת למה..אבל אני רואה את הגוף שלי ככה ואני עדיין לא שלמה איתו בגלל הבטן שלי שתמיד היא הייתה קיימת והייתה מפריעה לי..אבל בכל זאת אני רואה שאני רזה ושאני אוכלת לפעמים שטויות ואני לא משמינהמלא אז אני מרשה לעצמיי אבל אני בעצם דופקת הכל כי מכל עלייה קטנה ועוד אחת ועוד אחת בסוף עולים מלאאא..
תעזרו לי אני חייבת מוטיבציה ועצות להמשיך..
בבקשה מכם!
מאי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
חיה דורון25/03/2009שלום מאי,
מהתיאור שלך עולה כי בחצי שנה האחרונה (לפחות) את מאוד עסוקה באכילה, במראה ובגוף. חשוב לציין כי בגילך, הגוף עובר שינויים רבים ויש חשיבות מאוד גדולה להזנה מאוזנת, נכונה ומותאמת לגוף. אני מבינה את הפחד שלך מהעלייה במשקל, ואכן לפעילות גופנית יש חשיבות רבה. עם זאת, נראה שיש מחשבות שליליות רבות. מבחינה פיזית, המשקל שאת נמצאת בו אינו תקין, הוא נמוך מדי יחסית לגובה שלך.
אני ממליצה לפנות לדיאטנית שתעזור לך לבנות תפריט נכון לך, לגופך ולגילך ושיהיה בריא עבורך, בנוסף, היא תוכל לבנות לך תוכנית של פעילות גופנית מותאמת לך. יש משמעות גדולה מאוד לאכילה בגילך ויש לכך השלכות לעתיד ולכן כדאי לטפל בזה עכשיו.
המון בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמאיי
דדד25/03/2009מאי!!אני לא מכירה אותך כלל...אבל לחלוטין אשמח אם אני זו שידליק אצלך נורת אזהרה בראש!!אני ממש מזדהה אם הסיפור שלך..אבל ממש!רק שהעיניין שלי הוא כזה...אני התחלתי עם דיאטה גם כמוך שהייתי בת 17 כי תמיד הרגשתי שהבטן שלי זה הדבר הכי נורא בגוף שלי...ובגלל כול המחשבות שהיו לי וההתעסקות הזו(כמו שאני רואה שיש את זה אצלך כיום)...בגלל כול זה..תיראי מה קרה:\...כיום אני בת 21..עבר 4 שנים..שמדיאטה תמימה ומחשבה ורצון להוריד את הבטן אני כיום כבר 4 שנים איי שם עמוק עמוק בגיהנום של הפרעת אכילה..של בולמיה...של חיים שסובבים אך ורק מכמה אני שוקלת...מה אני אוכלת...ימים שלמים של דיאטות...ימים של התקפים ענקיים של אכילה מופרזת...ממחשבות ומצב רוח רדוד(בלשון המעטה)ומנפש פצועה כ"כ....עצה שלי שום דבר לא שווה בשביל להגיע למה שרבות מאיתנו מגיעות מדיאטה תמימה...מאי...אני מקווה שתיקחי לצומת ליבך...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 30 אוטוטו ומתחילה הפרעת אכילהדורה23/03/2009
הי. אני מקווה שהגעתי למקום הנכון ושאולי תוכלו לעזור לי פה אני בת 30, הייתי במשקל ממוצע כל החיים, BMI22 בערך. התחלתי לעשות שינויים משמעותיים בחיי לאחרונה, כולל הפסקת עישון והוספת פע"ג. אני משמינה עדיין.. ופתאום גם נהיו לי בולמוסים גדולים. אני מרגישה רע. נורא. מאשימה את זה שלא הייתי רזה ויפה ולכן לא הייתה לי זוגיות יציבה כל החיים. אני חולמת להיות רזה, וכל היום קוראת עצות של דיאטות והרזיה, גם באתרי אנורקסיה. אבל לא ממש מיישמת חוץ מאת הספורט ועוד כמה דברים קטנים. לאחרונה כבר כ"כ קשה לי ועצוב לי איך שאני נראית. וזה רק גורם לי לבלוס עוד. רצות לי בראש המון מחשבות שליליות. אני חוששת שאני מפתחת הפרעת אכילה. כל מה שאני אוכלת אני מחכה כבר "לשרוף". אני זקוקה לעזרה. עצה. אני במשבר .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לגלית
חיה דורון24/03/2009שלום גלית,
בראש ובראשונה- טוב שאת מודעת למצבך ופונה לעזרה בתזמון זה. מדובר פה על שני רבדים, האחד הפיזי- העיסוק שלך בהרזייה, בשריפת קלוריות, בספורט, בולמוסים וכו'. והשני, הרובד הנפשי- העיסוק המחשבתי באכילה, בהרזיה, במחשבות שליליות, בקישור בין המראה לבין אי מציאת זוגיות יציבה ועוד.
להערכתי, כדאי מאוד לפנות לעזרה מקצועית מכיוון שנשמע שלאורך הזמן, העיסוקים שציינת תופסים יותר ויותר מקום בחייך, ואלה עיסוקים שלא בריאים לך.
העזרה המקצועית תוכל לעזור לך להבין מה מניע אותך, מדוע העיסוק הזה כל כך גדול בחייך, מדוע את מתעסקת בזה, מה זה נותן לך וכו'. אני ממליצה לפנות למרפאות המתמחות בהפרעות אכילה. מה שחשוב הוא השילוב בין הטיפול הדיאטני והטיפול הנפשי להבנת הקושי שאת מתמודדת איתו עכשיו.
שיהיה המון בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השלכות של בולימיהחן19/03/2009
ברצוני לדעת מה ההשלכות של בולימיה ועד כמה זה חמור אני נוהגת להקיא אחת לחודש לפעמים אחת לשבוע כאשר אני מרגישה שהפרזתי באוכל בשנים האחרונות אני רוצה לשמוע עד כמה זה מזיק לבריאות כי בריאות חשובה לי מאוד כדי שאפסיק יש לציין, שאני נראית מצויין, מרגישה מצויין עוסקת בספורט ובעלת מצב טוב כך שאני לא סובלת שאר התופעות של בולימייה אודה, על תשובתך המהירה תודה, חן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לחן
חיה דורון19/03/2009שלום חן,
אני לא יודעת מספיק פרטים לגבי הבולימיה שלך, האם מדובר בהקאות בלבד או שמא מדובר גם בנטילת משלשלים, ספורט בצורה מופרזת או צומות. ובנוסף, כמה זמן את כבר במצב זה.
אך באופן כללי ההשלכות של הבולימיה הן: הפרעות במערכת חילוף החומרים, הפרעות במערכת העיכול ובמערכת ההורמונלית. בנוסף, פגמים בשיניים- עששת ונסיגת חניכיים, בבלוטות הרוק ובוושט. השלכות נוספות וחמורות ביותר הן על תפקודי הלב- השלכות אלה הן מאוד מסוכנות.
ישנן השלכות נוספות כגון דיכאון, אי סדירות המחזור החודשי, עצירות וכו' שאיני יודעת אם את סובלת מהם אך גם הם קיימים.
לסיכום, ניתן לומר שהבולימיה בהחלט אינה בריאה, מקווה שאלה יגרמו לך לשקול לוותר עליה.
אשמח לענות על שאלות נוספות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטוב מאוד לדעת
טיטי21/03/2009כמה חמורות ההשלכות של הבולמיה, אבל לדעת עליהן זה לא מספיק, צריך להבין קודם למה אנחנו עושות את זה לעצמנו, שם ורק שם טמון הכוח האדיר של הריפוי. צריך לזהות את המקום האדיר והמטריד שזה לוקח בחיינו בכל פעם כשאנחנו נוגסות בדבר מה וחופרות לעצמנו בראש שזה צריך לצאת וכמה שתיתי ואם זה יצא מייד, או בסבל. בכל מקרה אני חושבת שטוב לדעת מה הן ההשלכות, חשוב מזה צריך לבדוק למה את מענישה את עצמך, למה את לא מרוצה מגופך, והאם הגוף שלך הוא כל מה שאת - או שיש עוד אוצר של יכולות ותכונות נפלאות שאת שוכחת לשים לב אליהן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיואשת מעצמייוליה17/03/2009
לא נעים לי לספר על כל מה שעובר עלי, אבל קראתי פה כמוה הודעות ותגובות, ואני מקווה שהתגובות על הסיפור שאני הולכת לספר עכשיו יעזרו לי במשהו... כשהייתי בת 13 הייתי אנורקסית, אחרי שנרפאתי התחילה לי בולמיה שנמשכה כשלוש שנים, אב בצורה כמעט ולא מורגשת, כלומר ההתקפים היו בתדירות של פעם בשבוע, בשבועיים, בעיקר כשהייתי במצבי דיכאון ובאלה. אחר כך זה הפסיק לי השיגאון של הזללנות ואז הקאה... עכשיו אני אוטותו בת 18 והבולמיה חזרה אליי, רק שעכשיו היא בא בתדירות של פעם ביום, ביומיים. ניסיתי להתגבר עליה, וזה באמת הצליח לי לשבוע בערך, אבל אחרי זה היה לי ריב עם חבר שלי והכל חזר... בחודש האחרון היו לי המון מצבים קשים איתו, ונראה לי שזה משתקף יותר מדי על הבולמיה, כי עכשיו ההתקפים מופיעים אפילו פעמיים ביום... בכל ערב אני מבטיחה לעצמי שזהו!!! שממחר אני לא מקיאה יותר, אפילו אם אני אוכל כל מה שיש במקרר, עדיף להשמין והעיקר לא להקיא! ההשפעה העיקרית של הבולמיה עליי היא שאני מאוד לחוצה בזמן, במיוחד בתקופה האחרונה, בבית ספר יש לי בגרויות עכשיו (במעבדות) וזה דורש המון זמן, אני גם ניגשת עוד מעט לפסיכומטרי, אם זה לא מספיק אז בסוף החודש אני משתתפת בטורניר בכימיה ובנוסף אני לא מסוגלת בלי ספורט... גם ככה קשה לי להספיק הכל, ועוד לשמור על קשר עם חברים, והתקפי הבולמיה לוקחים ממני כשעה ביום (אחרי הכל לוקח זמן לאכול המון, ואז עוד להוציא הכל בחזרה)... עוד זה מפריע לי גם לשכל, אני מרגישה את עצמי פחות מרוכזת, כאילו שהשכל שלי עובד פחות טוב אחרי ההתקפים האלה... כשהיחסים עם חבר שלי היו טובים, היה לי הרבה יותר קל לשלוט בעצמי, אבל כמו שאני רואה את המצב עכשיו, ובזמן הקרוב אני פשוט פוחדת לחשוב מה יהיה.... לעזרה אני לא מתכוונת לגשת, אני מתכוונת עזרה פסיכולוגית וכלה... אני מעדיפה להתאבד ולא ללכת לפסיכולוג, דיאטנית וכל הבולשיט הזה.... יש אולי איזה טריק? איזו מחשבה מנחה? משהו.... שיכול לעזור לי להתגבר בכוחות עצמי על בולמיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
חיה דורון18/03/2009שלום יוליה,
אני מבינה מתיאורך שעברת כמה חוויות בנוגע להפרעות האכילה. המעבר בין אנורקסיה לבולימיה וחזרה הוא מוכר, אך לא סיפרת כיצד נרפאת בעבר מהאנורקסיה והבולימיה. מה שקורה פעמים רבות עם הפרעות אכילה, זה שהן חוזרות בתקופות משבר או תקופות של מעברים, לפי מה שאני מבינה ממך, כרגע את בתקופה קשה עם החבר, ויתכן וזה היה הטריגר להתפרצות החוזרת והחזקה יותר של הבולימיה. אני מבינה שאת לא מעוניינת בטיפול פסיכולוגי ודיאטני ושהחוויה שלך שאלה טיפולים שאינם עוזרים, אך מהניסיון שלי צריך להבין מה בך משמר את הפרעת האכילה כבר 5 שנים (בדרך זו או אחרת) ולא נותן לה ללכת, מה בעצם גורם לה לחזור בתקופות קשות, וכך לפתור את הבעיה משורשה. לצערי, אין לי פתרונות קסם שיעזרו לפתור את הבעיה הנוכחית, כי מדובר בתהליך שצריך לעבור.
שיהיה לך המון בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאין טריקים יקירתי
טיטי21/03/2009הדרך היחידה שבה תוכלי לעזור לעצמך היא שתתחילי לאהוב את עצמך, ככה כמו שאת. שתתחילי לזהות את הדברים הנהדרים שבך שלב אחרי שלב. ולצערי, לפעמים אנחנו זקוקים שמישהו חדש לגמרי יגיד לנו אותם. כן, זה לא תענוג גדול ללכת לפסיכולוגית, אבל אפשר ללכת גם למטפלים בדרמה, אמנות ותנועה - כל אלו יתחילו להזכיר לך מחדש כמה שאת מקסימה ומסוגלת להתמודד עם קושי בדרכים טובתו יותר ולא ע"י הבולמיה. בולמיה היא מטרד, היא תצהיב לך את השיניים, תפגע במערכת הפריון שלך והיא גורמת לחולשה ובכלל זה דיי מסריח (בתור אחת שיודעת). אני ממליצה לך בחום ללכת לטיפול שתבחרי, אצל מטפל או מטפלת שתבחרי - אין לך מושג כמה תלמדי על עצמך, כמה תצליחי במידה ותעברי את הרגע של המבוכה. עשי לעצמך טובה ולכי לטיפול - את תרקיעי שחקים ותתחילי לגלות שיש לך המון מה לעשות חוץ מלהתעסק בבולמיה ובכל מה שסביבה - זה מטרד - היפטרי ממנו!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיול17/03/2009
ירדתי עם תפריט דיאטה מאוזן ולא חריג(1300-1700 קלוריות ליום) אל משקל יחסית נמוך(מBMI של כ21 לBMI של כ16) האם יכולתי לגרום הרבה נזק לגוף שלי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
חיה דורון17/03/2009שלום קטיה,
בראש ובראשונה BMI 16 הוא אכן נמוך באופן אובייקטיבי ומוגדר כתת משקל. אני לא יודעת מספיק פרטים לגבי דרך הירידה במשקל, מחשבות נילוות לירידה, מהירות הירידה במשקל, האם מופיע מחזור, האם את עוסקת בספורט ואם כן כמה וכו' ולכן לא אוכל לומר לך איזה נזק נעשה. שאלה זו צריכה להיות מופנית לדיאטנית. אני ממליצה לך לפנות לדיאטנית שתוכל לבנות לך תפריט מאוזן שמתאים למצבך, לגובהך, לגילך ולמצבך הבריאותי, ועד אז לא להמשיך לרדת במשקל. יש לבדוק את מצבך כי חבל לפגוע בגוף.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה.בת 16.16/03/2009
בשנה שעברה רזיתי מאוד (הרעבה וספורט) וכמובן שכשחזרתי לאכול השמנתי הכל בחזרה ואף יותר ממה שהייתי.כבר כמה חודשים שבכל תחילת שבוע אני מחליטה לעשות דיאטת כסח וצומות אבל כשאני חוזרת הביתה מבה"ס יש לי בולמוסים מטורפים של שוקולדים,עוגות,עוגיות (עד שזה התחיל מעולם לא אהבתי מתוקים) וגם אוכל רגיל.פשוט נהייתי אדם שרעב ללא הפסקה וחושב כל הזמן על אוכל-אוכל-אוכל-אוכל..אני לא מעיזה לעלות על המשקל אבל אני רואה שהשמנתי המון ואני מזועזעת. אני שונאת את עצמי עד מוות. מחשבות אובדניות בראש ללא הפסקה, והכל בגלל המחשבה שאני לא שווה מספיק-בגלל שאני שמנה ומבחילה. אני מפחדת שאני אכלנית כפייתית או משהו ורק המחשבה הזו גורמת לי לרצות להתאבד. מה אני עושה לעזאזל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לבת 16
חיה דורון16/03/2009שלום,
את מתארת תחושות ומחשבות קשות מאוד על רקע המראה שלך וההתעסקות באוכל ובאכילה. את לא מציינת האם את נמצאת בטיפול כשלהו, האם מישהו קרוב אליך מודע למחשבות ותחושות אלה (משפחה/ חברים ועוד). בראש ובראשונה אני ממליצה לך לשתף מישהו קרוב שיוכל לעזור ולעבור איתך את התהליך. אני ממליצה לפנות לעזרה מקצועית בתחום הפרעות האכילה, שם תוכלי להבין יותר מה מניע אותך לאכילה, מה האכילה ממלאת עבורך, מדוע יש התעסקות כזו בגוף וכו'. נשמע שאת מבוהלת מההגדרה או האבחנה של הדבר ממנו את סובלת, אבל לא הייתי נכנסת כרגע להגדרות אלא מנסה לטפל במצב הנוכחי. חשוב לי לציין שניתן לטפל אם רק תפני לעזרה ותשתפי מישהו שיעזור לך לגשת לטיפול ולאזור את הכוח להתמודד עם זה.
דרך קופות החולים השונות תוכלי לפנות למרפאה להפרעות אכילה (ניתן להעזר ברופא המשפחה לשם הפנייה אם תרצי, אך לא חובה). ושוב, ממליצה לשתף את ההורים שיעזרו לך בזה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
בת 16.16/03/2009קודם כל תודה רבה על המענה! לחברים שלי חפרתי כבר שנים שאני שמנה והם תמיד אמרו לי להפסיק לקשקש.בזמן האחרון אני כבר בקושי מדברת איתם על הנושא הזה כי פשוט עושה לי רע לשמוע אותם משקרים לי בפרצוף מתוך רחמים.אני פשוט יודעת שכולם חושבים שאני פרה. אני לא נמצאת בשום טיפול ואני לא מרגישה שאני מסוגלת לשתף את ההורים שלי בזה בכלל.יש לי קשר טוב איתם אבל הוא שטחי נורא,הם בטח לא חושבים שיש לי "בעיות רציניות" כמו בעיות מסוג כזה...הם פשוט יצחקו לי בפנים לפי דעתי.אני פשוט מרגישה נורא עם כל העסק הזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
חיה דורון17/03/2009האם יש מישהו שאת מסוגלת לשתף בקשיים שעוברים עלייך? אני מתכוונת לשיתוף אמיתי וכן כגון תחושותייך, מעשייך ומחשבותייך. אפילו דמות חיצוית כמו יועצת רופא משפחה וכו'. כי גורמים אלה יוכלו להפנות אותך לטיפול במקום הנכון ומשם גם יעזרו לך לדבר עם הוריך בצורה פחות שיטחית (כפי שאת מתארת). פנייה לטיפול במקום המתמחה להפרעות אכילה יכולה מאוד לעזור לך, במיוחד בתחושות שלך שאת לבד בנושא. ואולי תופתעי איך יגיבו הורייך אם תשתפי במה שבאמת עובר עלייך. אבל אני בטוחה שעזרה מקצועית תוכל לעזור לך בנושא.
המון בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני חיה בארץ זרה ....מאיה09/03/2009
אני חיה בארץ זרה ואין לי אפשרות להגיע לעזרה מקצועית - גם בגלל בעיה כלכלית אני חיה עם המחלה הנוראית הזו כבר הרבה מאד שנים -אני בת 27 ועדיין מתנהגת כמו הילדה בת ה15 השמנה שמנסה להוריד במשקל בצורה הרסנית ודרסטית איך אני מוצאת את הדרך החוצה? אני לא יכולה לשתף אף אחד בזה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאיה
חיה דורון11/03/2009איני יודעת אם משפט הפתיחה שלך מלמד על המציאות הגיאוגרפית או הנפשית.
טיפול בהפרעת אכילה דורש בד"כ צוות רב מקצועי. אנא פרטי יותר על מקום המצאך ועל ההפרעה, ואוכל להתיחס ביתר הרחבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

