מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהחנה11/09/2008
שלום... רציתי לדעת האם יש מצב שאפשר לעולת קילו וחצי ביום? לפני יומיים נשקלתי הייתי 49 קילו וביום למחרת נשקלתי הייתי 51. ובאותו היום אכלתי פרוסה בבוקר ובלילה סלט וצלחתדגנים. אני פשוט לא מבינה איך אפשר לעלות ככה תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
קרן אור11/09/2008מדעית-לא ניתן לעלות 2 ק"ג ביום.העלייה שאולי ראית עיקרה כנראה בצבירת נוזלים(לפעמים לפני מחזור יש עליה כזאת),בזמן שונה של שקילה(יש הבדל בין אם נשקלים בבוקר או נשקלים בערב,אחרי\לפני פעילות מעיים). אבל זה לא מה שצריך להדאיג אותך כי אם התפריט המצומצם עליו את מתבססת.... קרן אור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקרן המקסימהשרית07/09/2008
שלום ! אני סובלת מבולמיה כרגע השתחררתי מהצבא וברצוני להתחיל טיפול . אני גרה באזור המרכז בבת ים רציתי לדעת איפה יש מרכזים לטיפול בהפרעות אכילה ואיך עושים את זה דרך קופת חוליםעם איזה רופא מתייעצים . תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שרית יקרה
קרן אור07/09/2008קודם כל מזל טוב על השחרור! אני שמחה על הנחישות שלך להתחיל טיפול.אני לא יודעת לאיזה קופ"ח את שייכת אבל בדר"כ רופא משפחה נותן הפנייה למרפאה לטיפול בה"א ולכל קופ"ח יש בכל מחוז מרפאה כזאת.עם קבלת ההפנייה את צריכה להתקשר למרפאה ולקבוע תור לאינטייק(מפגש הערכה) בו יקבע יחד איתך הטיפול המומלץ לך. בהצלחה ואם יש שאלות נוספות אני כאן, קרן אור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר לאנורקסיהעידן02/09/2008
היי...קוראים לי עידן ואני בן 29...יש לי חברה שסובלת מאנורקסיה כבר כמה שנים...בערך שלוש... לפי המצב שהרופאים אומרים הוא לא טוב...היא יצרה קשר עים מרכז בשם אגם אבל ביגלל שהתוצאות של הבדיקות דם ... והבדיקות הכללייות הם די חמורות...הם בהיתיעצות כבר כמה שבועות טובים... מיבחינתי המצב לא מיקצועי ואפילו מסוכן...היא נימצאת עכשיו בהולד עצבני היא לא עושה עים עצמה כלום ומסרבת לטפל בעצמה...בבקשה אני כבר עובד עצות??? מה עושים אים מי ניתן לדבר? תודה מראש עידן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עידן יקר
קרן אור03/09/2008קודם כל דאגתך ותמיכתך מעוררים הערכה,אז כל הכבוד!!אני בטוחה שחברה שלך תעריך\מעריכה את ההימצאות שלך בחייה. שנית אתה שואל מה לעשות,אומר את זה בצורה הכנה ביותר,אם הבדיקות דם ושאר המדדים לא תקינים,אל תבזבזו זמן,זוהי בדיוק האינדיקציה שמצריכה אשפוז.המחלקה המתאימה ביותר היא תל השומר אבל רשימת ההמתנה אליה ארוכה,לכן הייתי פונה עוד היום.ובזמן הזה ע"מ למנוע החמרה נוספת הייתי ממליצה שאפילו תהייה באשפוז תמיכתי כדי לשפר את מצבה הפיזי. אגם הוא מקום פרטי אבל היכולת שלו לטפל במצבי אנורקסיה קשה הוא מוגבל.אם הבדיקות כבר לא תקינות,זה אומר שהמצב בתאים חמור אפילו יותר(בדר"כ הבדיקות יוצאות תקינות כי התאים מתרוקנים קודם ורק בסוף כשכבר אין מאגרים אז המדדים משתנים גם בבדיקות הרגילות). הייה לצידה ותמוך וקבל אותה,אך יחד עם זאת אל תתן לה לוותר על עצמה ושכנע אותה לפנות לטיפול עוד היום. מאחלת לכם הרבה בריאות והצלחה, קרן אור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש תקווה?ע.01/09/2008
אני בולמית כבר שנה וחצי אין לי כוחות בגוף לעבוד אני לא יודעת למה. אני רוצה להיות בחורה רגילה (אני בת 19).. החיים שלי ככה: אוכלת כל היום ומקיאה, עכשיואני אוכלת מסודר אבל גם מקיאה. אני רוצה לטפל בעצמי, לא רוצה להשמין בגלל זה אני עושה את זה לעצמי, אולי אשפוז יום יעזור לי ? כי אשפוז רגיל מפחיד אותי... אני כל היום בדיכאון בלי מצב רוח. אני מאוד רוצה לעזור לעצמי - אני מתפוצצת כבר ממחשבות. מ-ת-פ-ו-צ-צ-ת .. יש תקווה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תמיד יש תקווה
מאירה01/09/2008חסויה יקרה,עצם זה שאת מחפשת פיתרון ,עצם זה שאת סובלת מזה שאת מזיקה לעצמך ,זהו קולה של הנשמה,תמיד,תמיד,תמיד יש תקווה ,מאחלת לך שתמצאי מסגרת שתתאים לך ,ושתוכלי לבנות את עצמך מחדש ,כל טוב ,ואל תתייאשי ,יהיה טוב ,אפילו טוב מאוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחסויה יקרה
קרן אור01/09/2008אף פעם אל תאבדי תקווה.אני מאמינה שבכול מצב תמיד יש בכוחנו לקום ולשנות את מציאות חיינו.מניסיון אישי,וכפי שכבר נוכחת לגלות בעצמך,ה"א לא נעלמת סתם.לכן חשוב שתפני לטיפול.זאת יכולה להיות מרפאה משולבת(תזונתי,נפשי,רפואי) שמטפלת בה"א.שם יתאימו לך תוכנית טיפול שתתאים לך.ואם תגיעי ממקום שרוצה להחלים ומוכן לוותר על ה"א באמת,יכול להיות שיש אפשרות שרק המערך הזה יספיק ולא תידרשי לאשפוז.כך או כך חשוב לא להשתהות ולפנות כבר היום אפילו לפגישת הערכה ראשונית.חבל על כל יום של סבל שאת עוברת. ואני כאן מחזקת את ידייך,בטוחה בניצחון, קרן אור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיולי31/08/2008
שלום שמי דנה בת 15 .. שנה שעברה הורדתי כ= 20 ק"ג שקלתי כ = 78 ק"ג אני מטר 1.70 עשיתי זאת בדרך שאכלתי כ= 500 קלוריות ליום .. וכיום אני שוקלת 63 וגובהי 1.70 .. העלתי מספר ק"ג .. ואני רוצה להוריד אותם .. אבל כאשר אני בבית הספר אני מנסה לא לאכול ושאני באה הבייתה אני זוללת בלי לשים לב ואני מאוד רעבה בלילות , אוכלת ללא הכרה .. כיצד ניתן למנוע זאת ואת הרעב בלילות ? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיר יקרה
קרן אור01/09/2008הגוף הוא מכונה שמתפקדת בעיתות משבר "כקופת חיסכון".כשהוא מזהה הרעבה הוא לומד שכשכבר נכנס אליו אוכל לנצל אותו בצורה מקסימלית.זאת הסיבה שאחרי הרעבה של היום הוא מנסה לשמור ולהגן על עצמו וגורם לך לאכול כדי לנסות לפצות על המחסור שנוצר לו.בטווח הארוך שיטה זו מובילה להשמנה.לכן חשוב שתפני לדיאטנית שתבנה לך תפריט מאוזן שימנע את האכילה הלילית הזאת ויחד עם זאת יעזור לך לשמור על משקלך. קרן אור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההכוונה היתה ליולי,סליחה על הבלבול..
קרן אור01/09/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה..תמר28/08/2008
היי, שמי תמר אני בת 17 הגובה שלי: 1.55 משקל: 54 אחוזי שומן: 20.5 כל חיי הייתי ילדה שמנמנה, בגיל 13 הייתי בשיא שלי שקלתי 55 ואז אמא שלי הלכה לדיאטן בשביל עצמה ואני התחלתי גם לעשות את התפריטים שהוא נתן לה ובאמת הצלחתי להקפיד ורזיתי לאט לאט עד למשקל 46 אפילו 45 וככה שמרתי על המשקל עד כיתה י' גיל 15 וחצי. בגיל 16 שקלתי בערך 48 ושכחתי לציין שבכל הזמן הזה חשבתי שאני עדיין שמנה ולא הייתי מרוצה למרות מה שאמרו לי כולם. בחופש הגדול שבין כיתה י' לי"א ז"א בגיל 16 התחלתי לזלזל בתפריטים, כנראה בהשפעת החופש והשביתה שבאה אחר כך ונסיעה ארוכה לחו"ל ובנוסף חברה טובה מאוד שלי היגרה מהארץ, בקיצור כל זה פגע בדיאטה ומאז אני לא מצליחה לשמור טוב על המשקל. אני ממש בדיכאון מהמצב של הגוף שלי, זה פוגע לי מאוד בביטחון, אני לפעמים לא יוצאת בגלל זה, יש לי התפרצויות פתאום ואני לא יכולה להסתכל במראות מחוץ לבית. אני מתאמנת הרבה במכון כושר, אני עושה 5 פעמים בשבוע אירובי במהלכו אני רצה 11-12 קילומטר ושורפת לפחות 800 קלוריות וכל זה בנוסף לאימוני כוח שאני מבצעת אך אני מרגישה שכלום לא עוזר. אני חייבת לרזות לפחות 5 קילו. לפני כמה חודשים רציתי לרזות מהר, הייתי אוכלת רק חבילת קוטג' ביום וסלט ובאמת רזיתי תוך כמה ימים אבל הבנתי שזה לא בריא והכנתי לי תפריט עם יותר קלוריות יותר בריא. הבעיה הגדולה אצלי היא האכילה בלילה. אני מצליחה לשמור כל היום אבל בלילה יש לי לפעמים התקפים ואני אוכלת ולפעמים גם בסתר. קראתי באינטרנט על מחלת האנורקסיה וראיתי גם תוכנית בטלויזיה וגיליתי שיש הרבה דברים שמשותפים גם לי , רק שאני לא מפסיקה לאכול כמוהן. מה עליי לעשות? ורציתי גם לשאול האם אני בעודף משקל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תמר יקרה
קרן אור28/08/2008אני אתחיל מהסוף-אין לך עודף משקל,את במשקל תקין ורזה לנתונים שלך,ולפיכך אין צורך שתירדי במשקל. את כותבת שהבעיה היא בערבים-יש לי כמה דברים לומר לך על זה.ראשית,אם במשך היום תספקי לגוף שלך ארוחות מסודרות ולא תרעיבי אותו את לא תגיעי בערב לדחף הזה שהוא דחף בריא של הגוף ע"מ לאזן את עצמו לאחר שבמשך כל היום צמת.שנית,הדבר רק מוריד את חילוף החומרים עוד יותר ובטווח הרחוק אף עוצר את הירידה במשקל,כיוון שהגוף "חכם" והוא לומד להאט את הפעילויות שלא הכרחיות ע"מ לשמור לזמנים של הרעבה.כך או כך,הדרך שבחרת לעצמך אינה נכונה,בריאה. אז מה כן??הייתי ממליצה כן לפנות לטיפול ע"מ לעבד את המקום שממנו נובע חוסר הבטחון העצמי שלך ,מהם אותם הרגשות מהם את באמת בורחת כשה"א היא המפלט והסימפטום דרכו את מעמעמת את התחושות הללו.לצערי אין קיצורי דרך,ואולי את לא אנורקטית אבל בהחלט עם ה"א ואת נמצאת בפתחה של תהום בדרך לגיהנום.אל תזניחי,ויפה שעה אחת קודם. קרן אור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעת אכילה?אנונימית28/08/2008
שלום ובוקר טוב, אני בת 15 . 1.64 ס"מ ושוקלת 48.5 השנה עשיתי דיאטה שבמהלכה ירדתי מ54-55 ק"ג למשקל הנוכחי שלי בעזרת הרעבות עצמיות וקצת צומות .. ירדתי כעיקרון ל47.7 אבל עליתי עכשיו במשקל כי חזרתי לאכול רגיל אז אני 48.5 הגוף שלי זה דבר שמפריע לי מאז שאני זוכרת את עצמי, תמיד הייתה לי בטן גדולה יותר מאחרים ולאחר ארוחה היא בכלל מתנפחת ונראת בהיריון . אני מנסה להרזות וזה קצת קשה ומייגע . אני לא חושבת שאני רזה למרות שהסובבים אותי כן חושבים כך . הייתי רוצה להשיל מעליי 3-8 ק"ג בערך כי אינני יודעת איך גופי יראה עם -3 ק"ג או מעל אז זה בפחות או יותר . פעם אחת התייאשתי ואפילו הקאתי אך על זה לא אחזור שנית, זה הקו האדום . האם זאת הפרעת אכילה? או סתם דימוי עצמי נמוך וחוסר ביטחון שיש לכל נערה? תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בוקר טוב גם לך אנונימית יקרה
קרן אור28/08/2008מבין השורות שלך ניכר להבין כמה ההתעסקות בנושא המשקל גוזלת ממך המון,זאת הפרעת אכילה.ברור הרי שלפי הBMI שלך את בתת במשקל כבר,אבל עדיין במראה את רואה בחורה שמנה שצריכה לרדת במשקל.בדיוק התיאור הקלאסי של אנורקסיה.חשוב שתיפני לטיפול,את צעירה והרבה חיים עוד לפנייך ואפשר שתחיי אותם באושר .אני בטוחה שיש לך הרבה מה להציע לעצמך ולסביבה וכרגע זה מצטמצם לתחום של המשקל. בגלל גילך אין מנוס אלא לשתף את אחד ההורים או אפילו את יועצת בי"ס ולקבל עזרה.אני חושבת שאחרי כמה שנים של התעסקות במראה שלך,את חייבת את זה לעצמך. אשמח לשמוע עידכונים,ואני כאן אם יש לך שאלות נוספות. קרן אור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשיר25/08/2008
מהו הטיפול היעיל ביותר היום להפרעות אכילה? האם הוא משלב תרופות? האם אילו תרופות נגד דיכאון? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום יקירה
קרן אור26/08/2008את שואלת מה הטיפול היעיל ביותר בה"א,הלוואי והיה בידיי ובידי המומחים התשובות.אין טיפול אחד זהה למשנהו,כי כל אחת\ד מגיע\ה למקום הזה בצורה שונה ולכל אחד יש להתאים את הטיפול האופטימלי המתחשב במצבו הפיזי והנפשי(ולוקח בכך בחשבון את מידת המסוכנות לעצמו). אבל אני יכולה לומר לך דבר אחד,ה"א לא נעלמת סתם כך,בדיוק כשם שהיא לא התחילה סתם.אם מגיעים לטיפול עם מוכנות,כנות ופתיחות ורצון אמיתי לוותר על הה"א אז אין סיבה שהיא לא תעבור.לפעמים אף כניסה לאישפוז לא תעזור אם לא רוצים בכך באמת,כמו שלפעמים לאחרות אשפוז הוא מה שעזר להן.כך או כך זאת עבודה עצמית כשכול המערכת רק מתגייסת לעזור. לגביי תרופות-הדעות חלוקות.באנורקסיה לא יודעים עם המחלה האמיתית היא הדיכאון(ואז נוגדי דיכאון ימצאו כיעילים) והאנורקסיה היא הסימפטום שלו,או שהאנורקסיה היא מחלה בפני עצמה.כך שהטיפול התרופתי באנורקסיה לפעמים מצליח ולפעמים לא. ההצלחה הגדולה יותר היא בבולימיה שם כדורים נוגדי דיכאון מקבוצת ה-SSRI נמצאו יעילים בוויסות התיאבון ומיתון תדירות הבולמוסים(זאת בעקבות איזון הסרוטונין במוח)ובהורדת רמת החרדה מפני השמנה.אבל לפני כל התחלת טיפול תרופתי יש לשקול את היתרונות והחסרונות,תוך הבנה שלפעמים הן "הרע במיעוטו".כך או כך צריך להעריך כל מקרה לגופו בהתאם לצרכים ולהיכרות עם כל מטופלת בנפרד. מקווה שעזרתי, קרן אור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהליטל20/08/2008
קרן, למה אין תמונה ברורה שלך בפורום? את בטח נורא יפה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי ליטל
קרן אור21/08/2008התמונה בראש העמוד היא לא שלי.את שואלת למה?כיוון שאני מתעסקת בתחום שהרבה יכולים לזהות אותי,ואני מעדיפה שלא. למה נראה לך שאני יפה??לא שזה לא מחמיא לי,אבל סתם מעניין... שיהיה יום נעים וקליל, קרן אור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשלי12/08/2008
שלום רב, אני מעשנת גראס כבר שנה כל יום. מאז שהתחלתי אני מקבלת בולמוסים רק כשאני מסטולה ואני מסוגלת לאכול 4 חפיסות שוקולד, או עוגיות, חטיפים, פיצה משפחתית שלמה! ודברים נוספים. אני פשוט המומה מכמות האוכל שאני יכולה לאכול כשאני תחת השפעה. מצד שני כשאני לא מסטולה אני לא אוכלת כלום כי אין לי תיאבון בכלל, ואני מרגישה הרבה קרקורי בטן במהלך היום. האם יש לי העיה קשה? האם אני חייבת טיפול? ואם כן, איזה טיפול? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
קרן אור12/08/2008אני חושבת שכבר כתבת כאן בעבר.... את שואלת אם יש לך בעיה,אני חושבת שכבר ענית לעצמך על השאלה.המרכיב של האוכל הוא הזניח כאן.את בכלל לא מוטרדת מכך שאת מעשנת גראס כאילו מדובר בעניין של מה בכך(וכן,אני מודעת לכך שזה משהו נפוץ,אבל זה סם לכל דבר,וכך גם השפעותיו המצטברות על מע' העצבים).השאלה שצריכה להישאל היא למה את מרגישה את הצורך לעשן גראס מלכתחילה??מה את מנסה להדחיק באמצעות היותך "מסטולה"(כפי שאת מגדירה זאת).וזאת תוכלי לברר באמצעות טיפול. עניין האוכל יתאזן כשאת כמכלול תגיעי לאיזון. קרן אור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה יקרה אם אני אתחיל לאכול יותר?מישהו יודע?08/08/2008
שלום לכולם :] אני בת 14, בגובה 160 שוקלת 44, הרופא אמר לי שאני מאובחנת במצב של הפרעת אכילה ותת משקל, למרות העובדה שאני אוכלת (1200-1400 קלוריות ליום), הוא נתן לי פחיות Ensure (2 ליום) שמעלות במשקל, מכיוון שכשאני אוכלת הרבה מדי אני מרגישה בחילה ואי נוחות מסויימת. בנוסף, אני לא עולה במשקל ועושה הרבה הליכות במשך היום (כ-12,000 צעדים ליום,) שאני אאלץ להפסיק עם ההליכות כבקשת הרופא ולשבת יותר בבית. הוא ביקש שאני לא אשתה יותר מליטר מים ליום (הייתי שותה 2.5-3 ליטר ליום), ואעלה את כמות הקלוריות שלי ל-2,500 קלוריות ליום לפחות. אני מאוד מפחדת מכל מה שביקשו ממנו לעשות, אך אמא שלי תדאג לכך שכל המטלות האלה יבוצעו על ידי, ראיתי את הפחד שבעינייה שהוא אמר "אנורקסיה זה מצב קשה, יהיה לך קשה לצאת ממנו" אני יודעת שאינני אנורקסית, אני רואה שאני מאוד רזה ומבינה שמצב זה לא טוב לי, ירדתי הרבה במשקל מ-58 ק"ג ל-48.5 בעזרת דיאטנית קלינית ורציתי לעצור שם, אך חליתי בתקופה הזו בדיזנטריה וירדתי למשקל של 46 ק"ג במשך שבוע שלא הצלחתי לאכול בו מרוב תחושת הגועל והבחילה שהייתה לי בזמן המחלה, הקיבה הצטמצמה מאוד וכנראה שמערכת העיכול נפגעה וירדתי למשקל מאוד נמוך של 43.5, עכשיו אני כבר 44. אני מפחדת לעלות במשקל בצורה הזאת, אני משתדלת לאכול כמה שיותר אחרי אבחנת הרופא, כדי להציל אותי מהמצב שאליו נקלעתי, אני אוכלת יותר חטיפים, קרואסונים, גלידות ובקיצור דברים משמינים אבל גם דברים בריאים כגון דגים, בשר, פירות, ירקות, דגנים מלאים וכד'... באיזשהו אופן האמת שכן יש לי סוג של הפרעת אכילה, מכיוון שאחרי שאני רואה משקל נמוך, נשאר לי החשק להשאר בו ולא לעלות עוד.. זאת אומרת אם אני יורדת מ44 ל43.5 אני לא ארצה לחזור ל-44... אבל כעת אני מבינה שחייב, בקרוב שנת הלימודים תתחיל ואני רוצה לעבור אותה כמו שצריך, ללא עייפות/חולשה..כדי שיהיה לי מספיק כוח. חוצמזה שכולם אומרים לי שאני נראית "חולנית" עם המשקל הזה.. רציתי לדעת, אם אני אחזור ל-48.5 כמו שכנראה יקרה בזמן הקרוב לפי האופן שהרופא אמר להתנהג בו, האם כמו שקראתי באינטרנט לגוף שלי יהיה מראה מדולדל ולא אסתטי כמו שהיה ששקלתי לפני במשקל 48.5? כי אולי בעיקר כשעולים תאי השומן מתרחבים ולא תאי השריר.. מותר לי לאכול כל מיני דברים בעלי "קלוריות ריקות" כפי שאני עושה כדי לעלות במשקל? הם עושים לי טוב באיזשהו אופן, ואם כבר אני במצב של לעלות במשקל, שגם ככה זה קשה לי מעט, אני חושבת שאני אעדיף לעלות מאוכל שאסרתי על עצמי פעם להתקרב אליו...אבל כמובן שחוץ מהם אני אוכלת גם דברים בריאים ומזינים... האם אני באמת אראה במשקל 48.5 ק"ג כמו שנראתי פעם במשקל 48.5 ק"ג? זה חשוב לי וזה בעיקר מה שמדאיג אותי... בתודה מראש, מצטערת על ההודעה הכלכך ארוכה. אני די מוטרדת האמת...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשוב לציין
מישהו יודע?08/08/2008שכחתי לציין שגם נעלם לי המחזור מרגע תחילת הדיאטה, זה כבר 7 חודשים שאני ללא מחזור... זהו עוד פרט שבגללו חשוב לי לחזור למשקל התקין..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאופטימית יקרה
קרן אור08/08/2008את מתארת מצב שמתחיל לצאת משליטה,ולכן אני מאוד מעריכה את הנכונות והתובנה שלך לצאת מהמקום הזה. חשוב לבצע את העלייה במשקל אצל דיאטנית,כיוון שג'אנק אומנם יעלה אותך במשקל,אבל לא יספק את הצרכים התזונתיים שדרושים לך לגדילה תקינה בייחוד בגיל הצעיר בו את נמצאת.ולא,את לא תהיי רפוסה במשקל 48.5 ק"ג כיוון שגם במשקל זה את תהיי רזה מאוד.(BMI 18.5 שהוא הגבול התחתון).אבל ראשית חשוב לעלות במשקל ולשקם את גופך,כשהסימן יהא קבלת המחזור מחדש. מאחלת לך הרבה הצלחה,אני כאן עם יש לך עוד שאלות, שבת שלום, קרן אור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה :)
מישהו יודע?08/08/2008כייף לדעת שיש לי לאן לפנות ולקבל תשובות :]]
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיקרה
קרן אור08/08/2008שמחה לעזור. קרן אור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה במציאת קבוצת תמיכהרועי04/08/2008
שלום, אני סובל מהפרעות אכילה בצורות שונות כבר שנים, בשנים האחרונות אני בטיפול פסיכולוגי, אבל אני מרגיש שהמסגרת של הטיפול בעייתית לי. הוא נוח לי כלכלית כי אני מקבל אותו בחינם ממשרד הביטחון כחלק מתוכנית שיקום למשפחות שכולות, ומכיוון שמבחינה כלכלית אני לא יכול להרשות לעצמי הרבה יותר מזה, חשבתי לחפש גם קבוצת תמיכה באיזור חיפה (בה אני מתגורר כעט). אני לא מצליח למצוא קבוצה מתאימה בעזרת האינטרנט, ואין לי מושג לגבי דרכים אחרות. האם יש לך מידע לגבי קבוצה כזאת בחיפה או באזור, או אולי מידע לגבי גופים שיכולים להפנות אותי? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טעות במייל
רועי04/08/2008סליחה, המייל היה לא נכון בהודעה הקודמת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרועי שלום
קרן אור04/08/2008אני לא מכירה ספציפית קבוצת תמיכה האיזור חיפה.לפירוט מרכזים טיפולים לטיפול בה"א אתה יכול להיכנס לאתר של אביב. חשוב שהמטפל\ת שמטפלים בך מתמחים בטיפול בה"א ושהטיפול ישולב יחד עם מעקב רפואי ותזונתי.אני חושבת שכדאי שתעלה בטיפול את הסוגייה הזאת ותתייעץ עם המטפל האם הוא מתמחה בטיפול בה"א ואם לא,אולי הוא יוכל לבוא עם רעיון או אופציה טיפולית אחרת שגם ימומנו ע"י משרד הבטחון.להפסיד אין לך. בהצלחה, קרן אור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהקובי03/08/2008
שלום רב, קראתי באיזה מאמר שיוגה יכולה לעזור להפרעות אכילה. ברצוני לשאול אותך אישית האם את חושבת ומאמינה שיוגה באמת יכולה לעזור? לי זה נראה לא קשור אחד לשני. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קובי שלום
קרן אור03/08/2008לא ידוע לי על הקשר בין יוגה לבין טיפול בה"א באופן אישי. אבל אולי ניתן להסביר את זה בכך שיוגה מחייבת עבודה עם הגוף,הקשבה לגוף,איתו ולא נגדו...כמו טיפול בתנועה שמבוסס על אותו רעיון ומשולב תמיד ביחידות לטיפול בה"א. מקווה שעזרתי, קרן אור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעת אכילה בהריוןרונית30/07/2008
היי, האם את יכולה להמליץ לי על מטפל/ת כלשהם, בעלי ניסיון בתחום של אכילה כפייתית, בולמוסים וכו'? באיזור הצפון... תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
רונית30/07/2008שכחתי לציין- אני מעדיפה מטפל פרטי, הייתי בטיפול דרך קופ"ח ולא עזר לי כלל...ניסיתי לחסוך קצת כסף אבל עכשיו אני יודעת שזה לא השתלם... גם רפואה משלימה בא בחשבון, העיקר שיהיה מטפל/ת שאת יודעת שעזרו לאנשים. נואשת... תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרונית יקרה
קרן אור30/07/2008לצערי אינני מכירה מטפלים באיזור הצפון,אולי אחת מהקוראת יוכלו לעזור יותר. כך או כך,חשוב שתפני לטיפול כי כל יום של ה"א הוא נזק מצטבר,בייחוד כשאת בהריון...את יודעת,לי ההריון שימש כמנוף אוטומטי להפסקת כל ההתנהגויות המזיקות,ואני מקווה שהוא אכן יהיה כך עבורך ועבור תינוקך. בהצלחה, קרן אור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאודליה27/07/2008
אני כל הזמן חושבת לעשות שאיבת שומן, כי רזיתי והגעתי למידה 40 אבל יש לי שומנים קטנים בכל מיני מקומות שהבנתי שדיאטה וספורט לא עוזרים לזה וזה באמת נכון, עם כל הכפיפות בטן שאני עושה עדיין היא לא שטוחה. האם זו הפרעה לעשות שאיבה כדאי שהגוף יהיה מושלם רק כדאי שיהיה לי נוח עם בגדים, אני בטוחה שאם הייתי אוהבת את גופי באופן טוטאלי היה לי חשק לקנות בגדים. כי פלסטיקאים תמיד יגידו שכדאי לעשות ואין על מי לסמוך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אודליה יקרה
קרן אור29/07/2008בתור אחת שמבינה קצת בפלסטיקה,זה נכון שיש שומנים(בעיקר אלו במותניים ובאגן) שהם נטייה ושום ספורט או דיאטה לא יעזרו להוריד אותם.לא ראיתי אותך,אז אין לי מושג אם אכן כך הדבר אצלך,אבל הייתי ממליצה ללכת לבדוק את האופציה אצל כמה מנתחים פלסטיים מהשורה הראשונה,ואז לקבל החלטה אחרי שאת מבינה את כל הסיכונים וכל התהליך שאת הולכת לעבור,כי יש לכך השלכות.לטעמי,זאת לא הפרעה לרצות להיראות יותר טוב כדי להרגיש יותר טוב,כל העולם חי לפי זה(ולפעמים לצערי) השאלה עד כמה הציפיות מניתוח כזה הם ריאליות.צריך להיות ברור לך שזה יגרום לך להיראות יותר טוב אבל זה לא מה שיבנה את הבטחון העצמי והנפשי שלך ואם זאת הכוונה אז תשקלי את האופציה הזאת שוב. מאחלת לך הצלחה בכול שתבחרי לעשות, קרן אור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

