פורום נוער במצוקה, תמיכה נפשית - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אנונימית אנא צרי איתי קשר במייל
    נטע
    06/01/2011

    אני יודעת שאנחנו זרות, אבל קראתי את מה שכתבת ופשוט כאב לי. אני אשמח להיות לך אוזן קשבת ומקווה שאוכל בדרך כלשהי אף לעזור. בבקשה תשלחי לי מייל שאני אדע שזו את ואתן לך את מספר הטלפון שלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לנטע

    בטי
    09/01/2011

    היי נטע,
    אני לא יודעת אם את מתכוונת אלי, בכל זאת המייל שלי הוא, [email protected]

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מסתובבת עם גדולים ממנה
    בטי
    27/12/2010

    שלום לך,
    ביתי בת 12.5 לא מתחברת כלל עם בני שכבתה (ז') היא הולכת רק עם ילדים מכיתות ט' ומעלה, בתקופה זו היא הולכת עם נער (הומו) בכיתה י' ונערות בכיתה י', משוחחת איתם המון בטלפון ונפגשת עם בבי"ס ואחה"צ בקניון. הסברתי לה שזה לא מתאים שהיא תלך עם גדולים ממנה וכו', היא אומרת שהיא תלך עם מי שהיא רוצה , מה לעשות???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מסתובבת עם גדולים ממנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מסתובבת עם גדולים ממנה - תגובה

    ליאת שורץ
    29/12/2010

    בטי שלום
    בגיל ההתבגרות הילדים עוברים שינוי מהותי וכך גם ההורות. את מתארת כיצד את מנסה לשים גבול ולהשאר מעורבת בחיי בתך, שוב ושוב את נתקלת בהתנגדות וחווה תסכול רב על אי יכולתך להשפיע. נראה כי ככל שאת מנסה לשכנע כך היא מתבצרת יותר בעמדתה.
    האם ניסית להבין ממנה מה מביא אותה ליצור קשר עם גדולים ממנה, כשהיא תשמע כי את מתעניינת הדבר יפתח ערוץ תקשורת בינכן והיא פחות תצטרך להתגונן ולהתעקש. תנסי באמת להבין את עמדתה. האם הדבר איפיין אותה גם בעבר והאם קיימים בכל זאת קשרים בודדים עם בני גילה?
    נראה כי כרגע לא תוכלי למנוע ממנה את הבחירה החברתית שלה אבל אולי ניתן לשוחח איתה על היכולת במקביל לשמר קשרים כלשהם עם בני גילה ולא להינתק מהם כליל.
    כן תקשורת שבה היא תרגיש אותך יותר פתוחה לשמוע ופחות ביקורתית תאפשר לך להישאר מעורבת בחייה ובכל זאת להשפיע.
    ליאת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מסתובבת עם גדולים ממנה

    בטי
    03/01/2011

    תודה לך על התשובה.
    אני חושבת שההסבר לכך שהיא מחפשת דמות של גדולים, מכיוון שהתקשורת בינה לבין אחיה (18) גרועים ביותר, וכן גם עם האבא, במקום לעזור לה במצוקתה הם יורדים עליה, צועקים עליה ומשפילים אותה, שלא לדבר על לתת לה תשומת לב ואהבה.
    מה עלי לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מסתובבת עם גדולים ממנה - תגובה

    ליאת שורץ
    05/01/2011

    נראה לי כי הנסיון להבין מדוע היא בוחרת לשהות בחברתם של בוגרים ממנה הוא חשוב, ואת יכולה לשתף אותה במחשבות שלך.
    עם זאת יתכן כי כמשפחה אתם זקוקים לסיוע. מכיוון שנשמע שאת נקרעת בניסיון לעזור לבתך והתפקידים הנוספים שלך כאם לבנך וכבת זוג.
    יתכן ופניה ליעוץ בהיבט משפחתי, בלשכת הרווחה או במסגרות פרטיות תוכל לסייע בשיפור התקשורת בין בני הבית.
    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מסתובבת...

    בטי
    09/01/2011

    תודה לך על התשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין לי חברים
    אור..
    23/12/2010

    היי
    אני בן 17.5 ואני נשארתי בלי חברים..
    אני לומד במקום שהוא שונה מבית ספר רגיל שעברתי אליו אחרי החטיבה והגעתי לבית ספר הזה לבד בלי אף אחד..
    כל החברים שלי בחטיבה התקדמו והכל והקשר ביננו התנתק לגמרי כמעט
    ניסיתי לחדש את הקשר איתם בזמן האחרון דרך האינטרנט אבל עושה רושם שהם לא מעוניינים..(הם לא אמרו את זה אבל זאת ההרגשה)

    ניסיתי ללכת לכל מיני חוגים וכאלה אבל לא התחברתי עם אותם הילדים
    אני כבר לא יודע מה לעשות..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אין לי חברים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין לי חברים - תגובה

    ליאת שורץ
    27/12/2010

    אור שלום,
    המשאלה שלך לקשר מאד מובנת. והנסיונות האקטיביים שלך ליצור קשרים נראים מאד לעניין. קשר זה תהליך ולוקח זמן עד שהוא נוצר. כן צריך לקחת בחשבון הדרגתיות ביצירת קשרים, בתחילה לנסות וליצור קשר עם חבר אחד שיש איתו כימיה ולאט לנסות להרחיב מעבר לזה.
    בוודאי אם עברת לבית ספר אחר לבד זה קשה יותר. האם אתה יכול להיות מעורב חברתית דרך תפקידים בכיתה ובבית ספר, כמו במועצת תלמידים למשל? גם דרך המחשב בתחומי עניין שונים ניתן ליצור קשר.
    האם אתה מבין היכן אתה מתקשה ואולי ניתן לסייע לך דרך קשר עם יועצת בית הספר למשל או דמות טיפולית אחרת שיכולה לעזור לך להבין את מהות הקושי וליצור שינוי.
    בהצלחה ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבא מכה, תעזרו לי בבקשה
    אנונימית
    23/12/2010

    שלום , אני בת 14 ומאז שהייתי קטנה אבא שלי היה מכה אותי בלי סוף..
    השנה זה התחיל להיות הרבה יותר מפעם הוא מקלל מעליב וגם מכה ... אני לא מסוגלת יותר עם העלבות האלו שלו והמכות האלו.. הוא בא הביתה מאוחר מהעבודה ואיך שהוא חוזר הוא מחפש עם מי לריב.. ותמיד הוא מוצא את הריבים האלו אצלי.. תמיד הוא מעליב ופוגע ועם אני עונה לו הוא מתעצבן ומכה אותי..
    אני ילדה מאוד רגישה ופגיעה ובגללו יש לי חוסר ביטחון עצמי גדול ..
    אני הולכת לדיאטנית ולפסיכולוגית בגלל שאני אנורקסית ואני צריכה לאכול וגם שאני מנסה הוא תמיד נותן לי את ההרגשה הזאת שאני סתומה ושאני מפגרת שאני לא מבינה כלום מהחיים שלי אפילו הוא איים להתאבד בגללי והוא אמר לאמא שלי "זה או אני או היא" הרגשתי כל כך רע לשמוע את אבא שלי אומר שהוא שונא אותי כל כך מכל הלב !! ושרק בגללי הוא יחטוף התקף לב.. ולפעמים מרוב כעס אני אפילו מאחלת לו שיקבל כבר את ההתקף לב ושיעזוב אותי בשקט..
    ולפעמים פשוט באלי לא לאכול ולהחמיר את המצב שלי כי גם ככה אני במצב של או לאכול או ללכת לבית החולים ואפילו חשבתי שעם אני ילך לבית החולים יותר יאהבו אותי ... גם האחים שלי מקללים אותי ותמיד אומרים לי שאני מפגרת וסתומה ומלא קללות ..
    נמאס לי מהחיים האלה .. ואפילו חשבתי על להתאבד כמה פעמים..
    אין לי למי לספר את זה אני לא רוצה לספר ליועצת בבית ספר ולא לחברות כי אני מפחדת מאיך שהן יגיבו.. ואף אחד לא יודע מה עובר עלי..
    קשה לי עם החיים האלה... אני עכשיו רושמת את זה כשאני בוכה כי ממש לפני שנייה "אבא" שלי זרק עלי נעל וקילל אותי ואמר שאני מפגרת ואפילו איים עלי..
    אמא שלי שומעת את הכל ולא אומרת לו כלום חוץ מ"תרגע" ומפסיקה ולא מתערבת..
    נמאס לי שאחים שלי מקבלים יחס ושהם מלאכים ושאני לא מקבלת שום יחס ומתייחסים אלי כאל שטן ..
    קשה לי עם זה... קשה לי עם החיים האלה.. בבקשה תעזרו לי :'(

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבא מכה, תעזרו לי בבקשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבא מכה, תעזרו לי בבקשה - תגובה

    ליאת שורץ
    27/12/2010

    את מתארת מצב קשה מנשוא. להרגיש כמי שסופגת את כל הכעס בתוך הבית זה קשה ביותר. את מרגישה שגם אין מי שיצא להגנתך. בתוך פורום כזה יש קושי להבין את כל הפרטים אבל ברור מתוך דברייך שגם אבא זקוק לעזרה, מי שמאיים להתאבד בגללך ושופך את כעסו עלייך בעוצמה ובדרך שלא קשורה למעשים שלך יש לו כנראה גם קשיים משלו.
    אבל בכל מקרה את נערה צעירה שלא צריכה להתמודד עם המצב לבד. התאבדות היא לא פתרון, וקיימים פתרונות אחרים. את עסוקה באיך יגיבו באם תספרי ונראה לי ברור מאליו כי בוודאי תקבלי הבנה מכל מי שתשתפי אותו וכן תוכלי להעזר.
    את נמצאת בטיפול בעקבות הפרעת האכילה, חשוב ביותר לשתף את הפסיכולוגית שפוגשת אותך במה שעובר עליך וניתן יהיה לחשוב יחד איתה מה אפשר לעשות.
    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש לי חוסר ביטחון עצמי בנוסף

    אנונימית
    02/01/2011

    אני לא כזה מסוגלת לדבר על זה עם אחרים... כי קשה לי להיפתח ...
    יש לי חוסר ביטחון עצמי עצוםםםםם !!
    אני ילדה מאוד ביישנית וזאת הבעיה אצלי :'(
    ואני גם מאוד מפחדת לשתף אחרים...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש לי חוסר ביטחון עצמי בנוסף - תגובה

    ליאת שורץ
    04/01/2011

    הקושי לדבר על נושא כל כך אינטימי עם אחרים הוא מובן, המצב בו את נמצאת בהחלט השפיע על היכולת שלך לבנות בטחון עצמי, החוויה בה את נמצאת מעוררת פחד ותחושה שהעולם הוא לא צפוי ומי שאמור לתמוך בך ולעזור לך להאמין בעצמך הוא דמות פוגעת ושלא ניתן להשען עליה.
    מכיוון שאני מאמינה שאת יכולה מאד להעזר אני ממליצה לך על אף הקושי והחשש לשתף דמות מבוגרת שאת בכל זאת את יכולה למולה להתגבר על החשש, זו יכולה להיות מחנכת, או יועצת.
    או לפנות למשל לפסיכולוגית בית הספר או לאחות, אולי דווקא יקל עלייך מכיוון שהן כלל לא מכירות אותך.
    בהצלחה ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה דחופה!!
    חסוי ...
    18/12/2010

    שלום יש לי בעיה ואני לא יודע איך להתמודד איתה????????

    ההורים שלי מזלזלים בי ועושים לי בושות

    הסיפור התחיל לפני שבוע וחצי!!
    פרסמתי למכירה את"הדבר הגלגלי"
    רציתי להחליף את "הדבר הגלגלי" ואבא שלי אמר שהוא לא מחליף
    (איזה קונה ראה אותו פעם ואבא שלי התקשר אליו לבוא לקחת בלי שאני ידע)
    ואני לקחתי את המפתחות והרישיון והחבאתי אותו בבוקר שאני נוסע על ההסעה לבית ספר
    הוא מאיים אליי שאם אני לא יגיד לו איפה הרישיון והמפתחות הוא מזמין משטרה!!!
    אבא שלי מכר לי "דבר גלגלי" שאני שילמתי את כל הכסף והוא עשה העברת בעלות עליו
    והוא מכר אותו ולקח את הכסף לעצמו

    והוא מספר שאני רציתי למכור אותו!!!
    (אין שום בעיה כספית )

    יש לאבא שלי חנות ואני עובד מדי פעם על דלק ועוזר לו!!

    אבל אין הערכה

    יש לי אחים גדולים והם לא גרים בבית כבר "גדולים"
    ואני עוד מעט ב18 ואני בבית עם ההורים
    אני דתי !!!(
    אחרי שהוא מכר לי אני הולך מדי פעם לבית ספר!!!

    (אני מפחד לצאת החוצה כי עם מביאים שכנים ועושים לי בושות !!

    מה אני צריך לעשות !!!

    אני לא יודע

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה דחופה!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה דחופה!! - תגובה

    ליאת שורץ
    21/12/2010

    חסוי שלום
    מסיבה לא ברורה נמחקה הודעתך מהפורום ובמקומה מופיעה פעמיים הודעה של כותב אחר, בבקשה תכתוב מחדש את פנייתך ותענה בהקדם
    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה דחופה!!
    חסוי
    18/12/2010

    שלום יש לי בעיה ואני לא יודע איך להתמודד איתה????????

    ההורים שלי מזלזלים בי ועושים לי בושות

    הסיפור התחיל לפני שבוע וחצי!!
    פרסמתי למכירה את"הדבר הגלגלי"
    רציתי להחליף את "הדבר הגלגלי" ואבא שלי אמר שהוא לא מחליף
    (איזה קונה ראה אותו פעם ואבא שלי התקשר אליו לבוא לקחת בלי שאני ידע)
    ואני לקחתי את המפתחות והרישיון והחבאתי אותו בבוקר שאני נוסע על ההסעה לבית ספר
    הוא מאיים אליי שאם אני לא יגיד לו איפה הרישיון והמפתחות הוא מזמין משטרה!!!
    אבא שלי מכר לי "דבר גלגלי" שאני שילמתי את כל הכסף והוא עשה העברת בעלות עליו
    והוא מכר אותו ולקח את הכסף לעצמו

    והוא מספר שאני רציתי למכור אותו!!!
    (אין שום בעיה כספית )

    יש לאבא שלי חנות ואני עובד מדי פעם על דלק ועוזר לו!!

    אבל אין הערכה

    יש לי אחים גדולים והם לא גרים בבית כבר "גדולים"
    ואני עוד מעט ב18 ואני בבית עם ההורים
    אני דתי !!!(
    אחרי שהוא מכר לי אני הולך מדי פעם לבית ספר!!!

    (אני מפחד לצאת החוצה כי עם מביאים שכנים ועושים לי בושות !!

    מה אני צריך לעשות !!!

    אני לא יודע

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה דחופה!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה דחופה!! - תגובה

    ליאת שורץ
    19/12/2010

    שלום,
    אני אוכל להתיחס לקושי שהעלת אם תסביר את כוונתך יותר, כולל הביטוי "הדבר הגלגלי"
    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חברה במצוקה
    ש
    13/12/2010

    שלום, יש לי חברה,בת 23, שהשתחררה כבר מהצבא, יש לה קשיי למידה, היא מתקשה לשמור על עבודה אחת לאורך זמן,אין לה חבר, היא כל הזמן רבה עם אמא שלה ובאופן כללי נמאס לה מהחיים, והיא מתחילה להדאיג אותי כי היא מדברת לפעמים על זה שהיא רוצה לסיים את כל זה,ונמאס לה מהחיים,נמאס לה לעבוד, נמאס לה לא לקבל דברים שהיא רוצה, נמאס לה לדאוג לגבי כסף כל הזמן,ומסתכל אותה שהיא לא יכולה לנסוע לאנשהו או ללמוד משהו שהיא רוצה. האם יש מישהו שהיא יכולה לפנות אליו? או משהו שאני יכולה לעשות?
    תודה מראש,ש'

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חברה במצוקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חברה במצוקה - תגובה

    ליאת שורץ
    15/12/2010

    ש' שלום,
    נראה כי את מזהה נכון ואכן מתוך התיאור חברתך במצוקה וזקוקה לסיוע. התחושה כי אין בחירה וכי בכל מישור בחיים יש קושי יכולה לתסכל ולייאש. היסטוריה של קשיי למידה לעיתים יוצרת חשש מההתמודדות עם תחומים אקדמיים ומורידה את האימון בעצמך כי אתה מסוגל. אולם כיום בתחום האקדמי האפשרויות הן רבות וניתן להגיע ללימוד מקצוע כזה או אחר בדרכים רבות.
    נראה כי חברתך יכולה להעזר דרך טיפול פסיכולוגי, כן אפשרי לפנות להכוון מקצועי שניתן באוניברסיטאות השונות ויש מדורים כאלה גם בלשכות התעסוקה. בנוסף אם הדבר לא נעשה קודם יתכן והיא זקוקה לאבחון של קשיי הלמידה שלה כדי שתוכל להבין היכן מתקשה והיכן תחומי החוזק שלה.
    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא יכולה יותר
    אני
    09/12/2010

    אני בת 14, ואני נורא סובלת.
    אני עברתי חטיבה לפני שנה בגלל שהייתה לי חברה שהיסודי שניצלה אותי, וידעתי שאני לא יכולה יותר להיות איתה. היום אני בודדה, אין לי בכלל חברות. לפני בערך חצי שנה מהיום, התחלתי לחשוב על דברים שאף פעם לא חשבתי עליהם כמו למשל אחותי שיש לה הפרעות אכילה כבר כמה שנים, על אמא שתמיד הייתה עסוקה (ועדיין) לעזור לאחותי, שגרמה לי להרגיש בלתי נראת, עם זה כל הבעיות שנגרמו לי בעבקות זה כמו הפוביות , (אני מפחדת כמעט מכל דבר, וחושבת על דברים שאף אחד לא חושב עליהם) חוסר ביטחון, אפילו הפרעת אכילה לתקופה מסוימת. אבל הבעיה הכי קשה שלי היא העובדה שהיא לפעמים ממש נטולת רגשות. היא מסוגלת לצחוק עליי ולרדת עליי כשאני נשברת מולה. (וזה אפילו יותר גרוע ממה שזה נשמע, כי באותם רגעים אני לא מסוגלת לשלוט בעצמי) וזה רק חצי ממה שעובר עליי. חוץ מהפסיכולוגית שלי, אין לי אף אחד שמסוגל להקשיב לי או לרצות לעזור לי. מה לעשות? איך להתמודד עם זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא יכולה יותר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא יכולה יותר - תגובה

    ליאת שורץ
    10/12/2010

    שלום לך,
    אני דווקא מתחילה מההתיחסות לטיפול בו את נמצאת, אני לא יודעת כמה זמן את בטיפול אבל הרבה פעמים הטיפול מעלה תכנים וגורם לחשוב על נושאים שהיו אבל לא קיבלו התיחסות בתוכנו. המודעות הרבה יותר מחד מציפה אבל מאידך מאפשרת להתמודד, לזהות תחושות ובסופו של דבר גם להכיל באופן "נכון " יותר את התכנים והרגשות שעולים.
    זו חוויה קשה כשבתוך הבית יש ילד שנזקק ליותר משאבים ריגשיים מתוך המשפחה, לא כתבת האם יש עוד גורמים במשפחה שניתן להשען עליהם כמו אחים או אבא וכן האם ניסית בשיחה שהיא לא סוערת לשתף את אימך בתחושות הקשות שלך.
    כן האם את עושה נסיונות לקשר בין אם בבית הספר או במסגרות חברתיות אחרות כמו חוגים או תנועת נוער.
    ליאת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כתבתי פה לא מזמן...
    חסוייה
    08/12/2010

    כתבתי פה לא מזמן...
    והכל ככ קשה...
    אני מפחדת לספר על מה שקרה אבל אני לא יכולה לשמור את בפנים.
    לא רואים שעובר עליי משהו, כנראה אני מסתירה את זה טוב.
    חוץ מזה שאני יורדת במקשל בצורה דרסטית - אז אמרתי שזה בגלל ההורמונים ומילדה מצטיינת קיבלתי נכשל בכל המקצועות אז הלכתי ליועצת וסיפרתי לה שיש לי פחד בבמחנים ושהיא תבדוק את זה.
    לכל דבר יש לי תירוץ רק לא לספר שעובר עליי משהו כי אני יודעת מה תיהיה התגובה שלהם!
    אבל קשה לי החוסר הבנה והצעקות והריבים מקשים עלי.
    לא מספיק שזה רודף אותי, בלילה ביום כל הזמן!
    למה זה לא עוזב אותי?
    למה זה ממשיך לרדוף?
    למה אני מרגישה כמו רוצחת למרות שאמרו לי שלא?
    אני לא יכולה קשה לי כ'כ
    אני פשוט צריכה מקום לפרוק....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כתבתי פה לא מזמן...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כתבתי פה לא מזמן... - תגובה

    ליאת שורץ
    09/12/2010

    שוב שלום לך,
    את מתארת מצב כל כך קשה ואת לבד איתו, את צריכה מקום לפרוק ואכן האפשרות לכתוב לפורום פתוחה בפנייך. עם זאת ברור מתוך דברייך שזה לא מספיק ומעבר לפורקן שמייצרת הכתיבה את זקוקה לעזרה ממשית שיכולה לקרות רק במפגש של פנים מול פנים.
    את מרגישה נרדפת ע"י חוויה שלך שכנראה השאירה חותמה באופן שהיא אינה מרפה ממך. לעיתים דברים שאנו חווים נראים במימדים עוצמתיים ובלתי נסבלים והשיתוף של אדם נוסף מאפשרת לראות את הדברים בדרך אחרת. אני מקווה כי תתתני למישהו להושיט לך יד ולסייע וכך פחות תדרשי לעסוק בהסתרה ובחשש שידעו.
    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני...

    חסוייה
    09/12/2010

    אני ככ מתביישת במה שקרה.
    ההורים שלי לא יודעים ואני לבד עם הכל.
    מילדה מצטיינת נהייתי ילדה של נכשלים.
    אין לי כוח לקום לעוד בוקר ואין לי כוח לילה כי בלילה באים הסיוטיום והפשאלבקים והפחדים הנוראיים.
    אין לי כוח לכלום.
    הפכתי לילדה חסרת תקווה.
    אני תמיד ירגיש את הרוצחת שבי - הוא היה חלק ממני, והלכתי לעשות הפלה, וגזלתי חיים.
    הרגש משחק איתי כי אני יודעת מה היה קורה.
    אני ככ מבולבלת וכל מה שכתוב מבולבל
    תודה על המקום לפרוק בו זה טיפה עוזר לי....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני... - תגובה

    ליאת שורץ
    11/12/2010

    שלום שוב,
    הסבל שאת מתארת הוא מאד גדול, ואני אכן חושבת שאת זקוקה למישהו שיעזור לך לעשות סדר בעולמך וכדי שתוכלי לשפוט את שעובר עלייך באופן מותאם יותר.
    בוודאי את לא רוצחת ואם תביני את המצוקה שלך באופן מעמיק יותר תוכלי לשפוט את מעשייך בפחות חומרה.
    את זקוקה לעזרה!!!
    יתכן ואת יכולה בשלב הראשון לשתף את אחותך ולהתיעץ איתה למי מבין הגורמים הטיפוליים את יכולה לפנות, בתחילה היא אף יכולה להגיע איתך לפגישות ולסייע לך ביצירת הקשר הראשוני.
    מקווה שאכן תעשי זאת במהרה.
    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך..

    חסוייה
    11/12/2010

    אחוותי קטנה מידיי ואני לבד עם הכל
    אני ככ מתביישת במה שקרה.
    אף אחד לא מבין אותי ואף אחד לא יבין אותי,
    אניל לא סיפרתי לאף אחד חוץ מבת דודה שלי אבל עעכשיו אני התרחקתי ממנה וניתקתי ממנה את הקשר.
    אני מרגישה ככ לבד וככ נמאס מהחיים האלה הלוואי ולא הייתי מצליחה לברוח ממנו והוא היה גומר אותי סופית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך.. - תגובה

    ליאת שורץ
    13/12/2010

    שלום חסוייה,
    התיחסתי בתשובתי אליך כאל מי שכתבה בפורום גם באותו כינוי, חסויה, זאת בנוגע לאחות עליה היא סומכת, מתגובתך אני מבינה כי זו לא את.
    התחושה כי אף אחד בעולם לא יכול להבין את שעובר עלייך מאפיינת את מי שחווה חוויות קשות בחייו, אבל כאשר משתפים יורד עול כבד וכן ברוב המקרים מופתעים לגלות כי גם אם לא מבינים את הכל, או גם אם האדם האחר לא חווה את אותה חוויה עדיין ניתן לסייע ולהקל.
    האם ניתן לשתף את הורייך לפחות בחלק ממה שעובר עליך, ולבחון את תגובתם לכך.
    שוב אני חוזרת על גורמים שניתן להעזר בהם, מחנכת, יועצת בי"ס או פסיכולוגית ביס. תחושת הלבד שאת מתארת היא קשה ביותר וככל שתקדימי לשתף כך יוקל לך, את יכולה לבחור עד כמה את רוצה להחשף ולספר את הפרטים במלואם, הדבר נתון לשליטתך, את לא חייבת את יכולה לשתף בעצם היותך במצוקה.
    אשמח לשמוע כי בחרת לפנות לעזרה, ליאת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כל יום זה יותר קשה..

    חסוייה
    13/12/2010

    בת דודה שלי אמרה שאני לא אשמה, אבל אני בכל זאת מרגישה ככה.
    היא אמרה שאני לא רוצחת, אבל אני מרגישה ככה.
    הקטע של ההפלה משחק בי, אני מרגישה שהרגשות משחקים בי יותר מידיי.
    אני יודעת שאני לא הייתי רוצה אותו, אני ידעתי שאני יצטרך לספר אם אני שמור אותו, אני ידעתי שכל פעם שאני מסתכלת עליו אני ישנא אותו, אבל מצד שני אני מריגשה שלקחתי חיים, גזלתי לו אותם, נתתי לו גזר דין מוות מבלי להבין שהדבר הזה לא אשם.
    התחושות האלה לא מרפים, רק ניהיים יותר חזקים מיום ליום...
    הפלאשבקים לא נותנים לי מנוחה, כבר חצי שנה שאני מנוחה, הקרב התמידי נגד זה גומר אותי, אין לי כוח לכלום...
    אני לא יכולה עם זה יותר
    אף פעם לא דיברתי על זה רק כתבתי..
    כשבת דודה שלי שמה לב שעובר עליי משהו וואחרי שעשיתי בדיקת היריון וגיליתי שהייתי בהיריון כתבתי לה מכתב ובחיים לא דיברנו על זה פנים אל פנים או סתם בשיחה.
    אני לא יודעת איך לפנות למרכז סיוע, כלום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כל יום זה יותר קשה.. - תגובה

    ליאת שורץ
    15/12/2010

    לידת ילד בשלב שהוא בוסר, ללא זוגיות וללא בחירה בלהיות הורה יכולה להיות הרסנית עבור האם ועבור הילד. ועם זה אפשר להבין את תחושות האשמה שאת חווה. הפלאשבקים רק מחזקים את זה שעברת חוויה שנחרטה בתוכך, מהסוג הטרומאטי והלא מרפה.
    באמת לכתוב אולי זה יותר קל ומרגיש פחות חשוף אבל גם עם פחות סיכוי לקבל דרך זה עזרה, אין תחליף, כמו שכבר כתבתי, לכוח של המפגש פנים אל פנים.
    אני לא יודעת מה גילך ומה אופי מקום המגורים שלך, הזכרתי את האפשרויות העומדות עבורך המסגרות הטיפוליות של בית הספר, כן יש מסגרת של "דלת פתוחה", דרך האינטרנט ניתן לברר את זו הקרובה למקום מגורייך. כן בכל עיר או מועצה מקומית יש שירותי רווחה שלהם עובדים סוציאליים שתפקידם לסייע במצבים שאת מתארת.
    מקווה שתעשי שימוש באחת המסגרות, ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני..

    חסוייה
    16/12/2010

    אני בת 13 הרגשות משחקים בי יותר מידי ואני מריגשה אבודה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני.. - תגובה

    ליאת שורץ
    19/12/2010

    לאור מה שתיארת אפשר להבין את הרגשות המבלבלים וכן עם ציון גילך הדבר מחזק את הצורך שלך בעזרה. נראה לי כי הטוב ביותר הוא לפנות לגורמים המסייעים בבית הספר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    חסוי
    20/12/2010

    הדבר הדו גלגלי "טרקטורון עבודה"


    היה לי עד עכשיו ופתאום לא מסכים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה - תגובה

    ליאת שורץ
    21/12/2010

    נראה כי הטרקטורון היווה סמל לעצמאותך ולכך שהתבגרת ואילו דרך המכירה שלו אביך הבהיר לך כי בעצם גם בנישה בה חשת שאתה עצמאי זה בעצם לא כך. לכן הפגיעה הקשה שאתה מדבר עליה.
    האם אתה יכול לשער או האם ניסית לבדוק עם אביך מדוע נהג כפי שנהג, ופעל בניגוד לרצונך.
    הכעס שלך הוא רב ונראה שאתה מביע אותו בין היתר דרך אי ההליכה הסדירה לבית הספר. לא ברורה חווית הבושה שאתה מרגיש, מדוע אתה מתקשה להראות בפני שכניך? מה נדמה לך שרואים בך?
    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ללא אהבה...
    דניאל
    06/12/2010

    שלום,
    אני בת 16.5 ובאופן כללי אני אוהבת את החיים שלי,אבל ישלי בעיה:
    אין לי אהבה בחיים.
    אני נראית ממש טוב, אני יפה ומודעת לעצמי מאוד, ישלי נורא חוש הומור ואופי נורא מושך, אנשים אוהבים אותי בכללי, אבל מה שאני לא מבינה הוא למה אין לי אהבה בחיים?למה אין לי חבר?למה אף אחד לא בא לי..?
    הפעם האחרונה שהיה לי חבר היה מלפני כ- 4שנים ומאז עבר הרבה זמן..עברו כמה שנים שבכיתי מלא בגלל זה שאין לי אהבה ואף אחד לא מגיע אליי.. גם שהיו הזדמנוית זה מתפסס..גם שהרגשתי שיש לי סיכוי עם מישהו ושזה הדדי זה התפוצץ לי בפנים..כל כך רע לי בגלל זה ומרגיש לי שאם רק הייתה לי אהבה בחיים הכל יראה אחרת.. אני אוכלת את הלב שאני רואה זוגות, וכואב לי שאין לי אף אחד !
    בכללי,התקופה עכשיו קצת יותר טובה, פתאום דברים מסתדרים לי ואפילו באסטרולוגיה הופיע לי כי מצפה לי אהבה בקרוב מאוד, וזה אחרי תקופה שלא זכיתי לאהבה...
    אבל למרות זאת אני פסימית ! מרגיש לי שאני מפספסת את הגיל של התיכון לחוות אהבה, ומפחדת שאני אסיים את התיכון ולא חוויתי אהבה אפילו פעם אחת!
    במילים אחרות : אני פשוט נואשת לחבר .
    עוד משהו שממש הציק לו,שאף אחד כמעט לא מתחיל איתי!באופן ככלי כן מסתכלים עליי,אבל לא יותר מזה!אני יודעת שאני יפה אז למה לא פונים אליי?למה לא מתחילים איתי למרות שנראה כאילו אותו האחד מחפש להתחיל איתי ודווקא מעוניין ! ושאני ממש רוצה שמישהו יתחיל איתי אני פשוט לא מחפשת קשר עין,צוחקת וממשיכה בשלי, ואז מתבאסת מזה שהוא לא פנה.. האם יש בי מחסום? האם אני גורמת לזה שלא יתחילו איתי ? מה לא בסדר?

    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ללא אהבה...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ללא אהבה... - תגובה

    ליאת שורץ
    07/12/2010

    הרצון לקשר ולאהבה הוא מובן מאד, והתסכול כשזה לא קורה הוא גדול. נראה כי את חווה מתח ולחץ סביב יצירת קשר ואת אומרת כי בכלל אם תהיה לך אהבה בחיים הכל יראה אחרת, דבר שמייצר לחץ נוסף. סיום התיכון הוא בהחלט לא סיום הדרך בתחום הקשר הזוגי והרבה אנשים חוו קשר ראשון רק לאחריו. יש רגעי מבוכה ביצירת קשר עם בן המין השני, ואולי מתוך כך האחר מפרש את התנהגותך ככזו שלא מעוניינת בקשר. יתכן שאת יכולה להעזר בפידבק של חברה טובה שרואה אותך בסיטואציות השונות ויכולה לאשר את שאת מרגישה או להראות לך פן אחר בהתנהגותך. כן יתכן שאת יכולה להתנסות בקשר שהוא פחות מעורר מתח דרך עשייה משותפת עם בנים ולא רק לצורך יצירת קשר רומנטי. את בכל זאת כותבת כי התקופה העכשווית טובה יותר ואם את חשה כך בוודאי זה גם יבוא לידי ביטוי בכל אינטראקציה שתהיי בה.
    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המצב לא משהו
    חסויה
    06/12/2010

    בס"ד
    היי, בע"ה בקרוב אהיה בת 16.
    המצב המשפחתי לא משהו, האמת שהוא אף פעם לא היה משהו, אף פעם לא באמת ראיתי את ההורים שלי במצב טוב, אף פעם לא באמת ראיתי זוגיות כשרה בבית.
    המזל שלי שיש לי אחות שגדולה ממני ב - 9 שנים והיא יודעת תמיד לומר לי את הדבר המתאים. אז גדלתי התגברתי והתבגרתי אבל קשה לי להתעלם מהעבודה שהבית שלי הוא לא בית נורמלי, אמא שלי נשארת עם אבא שלי רק בגלל שהוא תלותי בה מבחינה רופאית שיהיה בריא, ואני נקלעת למצבים מביכים ומבישים ומגיעהלמהצ שאני בוכה כל פעם מחדש.
    יתר על זאת בגלל המצב בבית תמיד הייתי כמיהה לחום ואהבה וציפייה מבחוץ ובגלל זה נפגעתי מספר פעמים מבנים ואיבדתי את התקווה שיש באמת אהבה בעולם.
    איבדתי את התקווה שיום אחד הכל יהיה בסדר. אני מתחמקת מהמצאיות של עצמי משתדלת לא להיות בבית ולא כי אני רוצה כי אין לי ברירה, ואם אני כבר נמצאת אני סופגת עוד מועקה.
    אני באמת לא יודעת מה לחשוב, אני גם לא יכולה לשתף אף אחד מהמשפחה הקרובה כי הם לא יודעים וכי ההורים שלי לא משתפים במה שקורה להם בבית (למרות שנראה לי שזה מובן).
    אני מרגישה לבד, אפילו שברוך השם ישלי חברים וחברות ויש לי לאן לצאת אני מרגישה אבודה, אני רוצה פשוט לברוח ולא יודעת לאן, לקבור את הראש בחול ולא לראות את זה יותר!

    אני מקווה שתוכלו לעזור לי לסדר את המחשבות,
    חג חנוכה שמח,
    חסויה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    המצב לא משהו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המצב לא משהו - תגובה

    ליאת שורץ
    07/12/2010

    את מתארת מצב משפחתי מורכב בו גדלת וכרגע את בשלב בו את מבינה אותו טוב יותר מבעבר, כשהיית ילדה צעירה יותר. את לא בחרת בו ונשמעכי אין לך דרך לשנות ולהשפיע על טיב הקשר בין אמך לאביך. אבל כן יש אפשרות לשנות ולהשפיע על האופן בו את מרגישה. באופן טבעי את מחפשת דרך לברוח מהתחושה הקשה בתוך הבית ולהמצא שם מעט ככל שניתן. העול הנוסף המכביד הוא הסוד שרובץ על כתפייך, את אינך יכולה להתחלק במצוקה בה את נמצאת עם הסביבה הקרובה מלבד עם אחותך שנשמעת משהי שאת יכולה להשען עליה. מתוך כך הרצון העז לקשר זוגי משקף את הכמיהה לסוג של קשר שיהווה מקור לחום, שיתוף, הבנה והתיעצות ויהיה קצת בית. וכך כשמסתיים קשר כזה החלל שנוצר הוא מאד גדול. בוודאי עוד צפוי לך קשר וכן אהבה בתוך קשר אבל נראה כי הצורך שאת מבטאת כרגע לא יכול לקבל מענה רק מקשר זוגי אלא גם ממנו.
    הורייך בחרו שלא לשתף במצוקתם אולם זה צו שאת יכולה מעט להשתחרר ממנו ולמצוא דרך לשתף גורמים שאת סומכת עליהם ויכולים להיות לך לעזר כמו מחנכת, יועצת בית ספר או גורם טיפולי אחר. ההקלה שאת תחושי היא רבה גם אם המצב כשלעצמו הוא לא בר שינוי. כן נראה שחשוב שתצרי לך רגעים של משמעות, סיפוק והנאה שהם במנותק מההקשר המשפחתי וכן במנותק מחיפוש אחר קשר זוגי כמו חוג מעניין, תנועת נוער, התנדבות, או ספורט. נראה כי ההשקעה בעצמך תאפשר לך ליצור שינוי ולהאמין כי הדבר אפשרי.
    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    עינת
    29/11/2010

    קשה לי מאוד להיות שלמה עם עצמי , ברור שיש כמה דברים שאני אוהבת בעצמי , אבל עדיין יש לי אף עקום , הוא נוטה לצד ימים כאילו כל האף שלי עקום לצד ימין , רואים את זה רק בתמונות , אני אוהבת את איך שהוא נראה במציאות אבל בכל התמונות שלי מקרוב הוא נראה מעוות !!! אני פששוט רוצה לבכת ! , עור הפנים שלי אדמומי , הלכתי לרופאת עור והיא אמרה שאין מה לעשות שזה העור שלי ומתחת לעיניים שלי יש לי עצמות בולטות וזה נראה כאילו תמיד יש לי שק שינה !!! מה לא ניסיתי : מייקאפ , קונסילר , הכל אבל כלום לא עובד .
    אני לא יכול יותר אני פרפקציוניסטת , אני תמיד שואפת לשלמות .
    מה אפשר כבר לעשות , אני רוצה להיות יפה !!!
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום עינת

    ליאת שורץ
    01/12/2010

    את כותבת כי קשה לך להיות שלמה עם עצמך, יש דברים שאת אוהבת בך מבחינה חיצונית אך נראה כי הדברים שאת אוהבת נמצאים בצילם של אלה שאת לא אוהבת. מכיוון שפנית לפורום זה שעוסק בנפש ולא בגוף, ודרך התיאור של היותך פרפקציוניסטית נראה כי את מבינה שמדובר באופן בו את חווה את עצמך שהוא יותר מאשר ההתבוננות על מראך החיצוני. לא קל לנו לקבל את עצמנו על הצדדים החיוביים והשליליים שבנו, זאת גם כפי שאת מעידה. נראה כי תהליך טיפולי בו תוכלי להבין את הסיבות והנסיבות שבעקבותם את תופסת את עצמך כך ומדוע עולה התבוננות כה לא סלחנית כלפיך יוכל לסייע לך להרגיש שלמה יותר עם עצמך במישורים השונים של חייך.
    בהצלחה ליאת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום!
    בחורה
    07/11/2010

    יש לי אח ,גדול ממני בכמה שנים וברצוני לעזור לו.הוא אחרי צבא וכל היום-כל יום,במשך ארבעה חודשים הוא סגור בחדר.הוא תמיד היה מסתגר, אבל עכשיו זה קיצוני.
    אין לו קשר למציאות,הוא רוצה עבודה,אבל ברור שהוא ימצא תירוץ בשביל לחזור לחור שלו,והוא באמת רוצה לצאת ממנו אבל הוא לא מציאותי.מהנקודה הזו המצב ילך ויחמיר.
    איך עוזרים לו??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום! - תגובה

    שי ציון
    09/11/2010

    שלום,
    אתה מעלה מצב כואב בו אתה רואה את קשייו של אחיך הבכור אך מתקשה למצוא את הדרך אל ליבו על מנת לסייע לו. מהתיאור נראה כי אחיך מתכחש לקשייו ומתמודד עימם על ידי התנתקות מהעולם: פיזית - בהתבודדות בחדר ונפשית - באמצעות הכחשת מצבו הקשה.
    נראה שאחיך זקוק לעזרה מקצועית שתאפשר לו להתמודד עם קשייו שכפי שציינת מלווים אותו מגיל צעיר. החלק המעודד בתיאור שלך הוא שאחיך שירת שירות צבאי דבר המצביע על מידה של כוחות התמודדות. יתכן ואובדן המסגרת הצבאית החריף את מצבו ומסגרת חלופית תאפשר לו להתאושש במעט.
    חשוב שתנסה להבין כיצד האנשים סביבך רואים את מצבו: האם בדומה לך או אחרת ומעבר לכך האם למישהו מסביבתו: חבר (אם יש), אבא ואמא או כל דמות יש להם דרך אל ליבו ויכולת השפעה על מנת שיפנה לסיוע מקצועי. שכן ללא שיתוף פעולה של אחיך גם המטפל המיומן ביותר יתקשה לסייע.
    אתה מוזמן להגיב ואשמח לסייע לך.שי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התגובה...

    בחורה
    11/11/2010

    אבל יש לציין שאת השירות הצבאי הוא סיים על אי התאמה ולאחר חודשים בכלא על עריקות. ועפ"י הכרות די טובה, מסגרת מקצועית לא תחזיק לאורך זמן והמצב יחזור לקדמותו.במידה וההצעה לטיפול לא תצליח (ו90% שלא תצליח), האם יש לנקוט באמצעים כוחניים יותר?, כמו עקירת דלת לדוגמא?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התגובה... - תגובה

    שי ציון
    12/11/2010

    אחיך ואת מצוי במצב עדין שכן הוא מתקשה להתמודד עם צדדים שונים בחייו ואת חשה חוסר אונים לנוכח מצבו.
    להבנתי, אמצעים כוחניים לא ישיגו את התוצאה המבוקשת ועשויים להוביל לעימות בו אחיך ינתק את מעט הקשר שהוא שומר עם סביבתו. מעבר לכך, לסוגיית הדלת, צריך לכבד את סגירת הדלת, שכן ככל הנראה זה המצב היחיד בו הוא מרגיש מוגן (במידת מה) מפני העולם וליטול ממנו הגנה זה מעשה שעשוי לעורר תגובה קשה וכואבת עבורו. יש לזכור שאחיך אינו ילד כי אם אדם בוגר.
    על כן, אני מציע לנסות ולהגיע אליו בדרך חיובית.
    במצב קיצוני בו יש פגיעה בשיפוט המציאות או חשש למעשים קיצוניים יש לפנות (ההורים) לאיש מקצוע שינחה באשר לאפשרויות הפעולה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורה במצוקה
    רחלי פ
    02/11/2010

    מה הפתרון לילד משקר וגונב אם אפשרי לקחת אותו לתחנת המשטרה רוצה תשובות פתרונות לנעשה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הורה במצוקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורה במצוקה - תגובה

    שי ציון
    03/11/2010

    רחלי שלום,
    מפנייתך אני יכול להבין המצב הקשה בו את נתונה שאולי נדמה בו כי הפתרון היחיד הוא להרתיע את הילד באמצעות הבעתו לתחנת משטרה. מנסיוני ילד שמשקר וגונב ולא עשה זאת קודם מחייב בירור מה מתחולל אצל הילד? האם הוא עושה זאת בכל מקום או רק במצבים מסויימים? האם אירע דבר מה בחייו לאחרונה? או שאולי אירע דבר מה והוא לא מספר עליו? האם המצב בבית השתנה או בבית הספר?
    לעיתים קרובות ילד המצוי במצבו של בנך מעוניין להבהיל את הוריו ובכך כאילו לומר ללא מילים "אני במצוקה ויש לי בעיה" ממש כפי שאת מעידה על עצמך שאת "הורה במצוקה".
    לתחושתי, פניה למשטרה יכולה לעיתים לסייע אך במידה והיא לא תסייע את תישארי ללא כלים להתמודד עם התנהגות בנך, לאחר שלא תיוותר ברשותך "תחמושת" נוספת.
    לכן, קודם לכן מוטב שתשתמשי ב"תחמושת קלה": תתייעצי עם הגורמים המטפלים בסביבתו של בנך, מורה או יועצת, זאת על מנת להבין האם גם הן רואות את ההתנהגות של בנך באופן דומה לשלך והאם הן יכולות להבין את מקורותיה של התנהגות זו. בהמשך, שוחחי עם איש מקצוע, מומחה בטיפול בנוער, שמיומן בטיפול במצב אותו תיארת ויסייע לבנך וידריך אותך כיצד לנהוג.
    לא להתייאש, יש מוצא מהמצב בו את מצויה.את מוזמנת להרחיב מעט על גילו של בנך ועל מהות הבעיה ואנסה לסייע לך ביתר פירוט.
    .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    יעל
    01/11/2010

    שלום לכם. אשמח לעזרה בנושא שמעיק עלי ומטריד אותי מאוד:

    אחותי הבכורה ואני נשים מבוגרות ללא ילדים. הורינו הלכו לעולמם לפני מספר שנים.
    שתינו מתגוררות באותה עיר ועובדות באותו מקום.
    אני מרגישה שהחיים והעבודה זו ליד זו הם יותר מדי בשבילי:
    הקשר הזה (זה מרגיש יותר כמו "הפלונטר הזה") כובל אותי ולא מאפשר לי נפרדוּת, זהות עצמית, חיים פרטיים.
    היא מעורבת/מתערבת כמעט בכל דבר בחיי ונפגעת כאשר אני לא משתפת אותה במשהו.
    במשך השנים חשבתי לשנות מקום עבודה (למרות שהעבודה מאוד מעניינת אותי ואני מצליחה בה מאוד) או ללכת ללמוד (למרות שבעצם אינני רוצה בכך) - רק בגלל סיבה אחת: להתנתק מאחותי.
    הרצון החזק להתנתק יוצר בי רגשות אשמה ו... אני לא עושה כלום ומרגישה תקועה ומתוסכלת.
    יש לך עצה מה לעשות למען עצמי?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    שי ציון
    02/11/2010

    יעל שלום,
    נראה שאת נמצאת בין רצון בעצמאות ומציאת דרכך הייחודית לבין ההרגשה שמציאת דרך זו כרוכה בפגיעה רגשית כואבת באחותך. ניכר כי הצמידות שאת מתארת יוצרת תחושת מחנק ובמקום שתקרב ביניכן פוגעת בקשר ויוצרת האשמה וכעס. במובן זה הצורך בנפרדות נראה כחובה ולא כאפשרות עבורך. ייתכן ומהלך של היפרדות יעשה בדרך קלה יותר אם תצליחי להעביר לאחותך שאת עושה את המהלך מתוך רצון לשמר את הקשר ביניכן, כיוון שהוא חשוב גם לך ואין המשמעות של נפרדות היא ניתוק הקשר. לתחושתי, במידה ואחותך תרגיש שאת עושה מהלך זה עבור שתיכן ומתוך דאגה כלפיה היא תחוש פחות חרדה וחשש.עם זאת, לפני השיחה בינכן יש לי הצעה עבורך: בררי עם עצמך האם השפעתה המזיקה של אחותך על חייך היא כה דרמטית או שהיא לעיתים בבחינת ,"האשם האוטומטי" בקשייך שייתכן וחלקם אינם קשורים ישירות לאחותך. מנגד, חשוב שבתהליך המחשבתי בינך לבין עצמך תתבונני גם בצדדים החיוביים של הקשר עם אחותך בחייך, בייחוד לנוכח מותם של הורייך והכאב המשותף שאתן שותפות לו. את מוזמנת להמשיך להגיב בפורום זה. שי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום