פורום נוער במצוקה, תמיכה נפשית - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בגרויות
    רוני
    25/01/2010

    אני בלחץ היסטרי,מתחשק לי לבכות.איך אני הולכת לעבור את הבגרויות?זה בלתי אפשרי.זה כמו ללמוד סינית.אני לא יודעת אם לגשת ל4 או 5 יחי' לימוד במתמטיקה ובאנגלית.אני רוצה להתקבל לרפואה והתנאי קבלה הם בשמיים.אולי אני פשוט יוותר?איך אנשים עוברים את זה?בא לי למות.באמת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בגרויות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להתמודד עם הבגרויות

    טלי איסרוב
    26/01/2010

    היי רוני,
    תקופת הבגרויות היא באמת תקופה שיכולה לגרום לתחושת לחץ גדולה.
    בתקופה זו כדאי מאוד לנסות לקחת את הדברים בפרופורציה הנכונה.
    נראה שאת מתייחסת למבחני הבגרות כאל אירועים חד-פעמיים ומכריעים גורלות.
    למעשה, ניתן לגשת לבגרויות מספר פעמים, אפשר לשפר ציונים ואפשר להרחיב בעתיד מס' יחידות.
    זו גם תקופה טובה ללמוד מיומנויות של הרפיה והרגעה עצמית על ידי נשימות עמוקות, דמיון מודרך והתחברות למקורות הכוח שלך. כדאי לקחת זמן גם להינות ולהתאוורר קצת ולא רק ללמוד, על מנת לצבור כוחות מחודשים ורעננים.
    המחשבות על העתיד, על תנאי הקבלה ללימודי רפואה למשל, אינם תורמים לך כרגע. נסי להיות ממוקדת במטרות קטנות, קרובות וברות השגה ולא במטרות-על בומבסטיות שרק מעצימות את תחושת הלחץ. רומא לא נבנתה ביום, גם רופאים שיפרו בגרויות...
    בהצלחה!
    טלי איסרוב, פסיכולוגית קלינית מומחית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה חשובה מאוד מאוד מאוד
    @
    20/01/2010

    אני יודעת שזה לא קשור,אבל אם יש לכם שמץ של מושג,אני אשמח אם תענו לי.

    השנה,חוק ביטול הפסיכומטרי באמת נכנס לפועל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה חשובה מאוד מאוד מאוד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביטול הפסיכומטרי

    טלי איסרוב
    21/01/2010

    נראה שלא...
    הצעת החוק לביטול הפסיכומטרי נדחתה

    בהצלחה בכל מקרה,
    טלי איסרוב, פסיכולוגית קלינית מומחית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • +
    +
    19/01/2010

    היי טלי,
    לפני כמה שנים סבלתי מדכאון והפרעות אכילה.והייתי נפגשת עם פסיכולוג,ועובדת סוציאלית.היום אני בסדר גמור.יש איזו עובדת סוציאלית חדשה שאני ממש לא מתחברת אליה,והיא לוחצת עליי להיפגש איתה ולספר לה איך אני.עם כל הכוונת הטובות,אין לי עצבים לזה.אני ממש לא רוצה להיפגש איתה ואין לי כח לזה.כמו שאמרתי,אני בסדר.אני מרגישה טוב.ולא באלי על זה.
    איך אני מורידה אותה מהחיים שלי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    +

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפסקת טיפול

    טלי איסרוב
    19/01/2010

    שלום לך,
    אני מניחה שהורייך דואגים לך בשל המשבר שעברת בעבר ומעוניינים שתמשיכי בטיפול כדי להיות שקטים שאת לא לבד ולא סובלת ממצוקה.
    נשמע שכיום לא נוצרה כימיה טובה עם המטפלת החדשה שלך ואולי את פשוט שבעה מטיפולים ורוצה איזושהי הפסקה כדי לנסות להתמודד בלי ליווי של איש מקצוע.
    לפי דעתי, ההחלטה צריכה להתקבל יחד עם הורייך, שאני מניחה שהם אלה ששולחים אותך לטיפול. אני גם מנחשת שהורייך ירצו את חוות דעתה של המטפלת לפני שהם יקבלו החלטה. כדאי שתסבירי למטפלת איך את מרגישה ואת הצורך שלך בהפסקת טיפול (אלא אם כן מדובר רק בבעיה של כימיה עם אותה עו"ס ואז כדאי פשוט להחליף מטפלת ולא להפסיק לגמרי את הטיפול). תוכלו להחליט על ירידה הדרגתית בתדירות הפגישות, לפעם בשבועיים ואחר כך פעם בחודש עד להפסקה מוחלטת אם אכן תרגישי שזה נכון לך.
    בהצלחה,
    טלי איסרוב, פסיכולוגית קלינית מומחית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה..
    אנונימית
    16/01/2010

    היי.
    רציתי לכתוב כבר הרבה זמן משהו שממש מתסכל אותי.
    אני ילדה שמנה, לפחות ככה אני מגדירה את עצמי וככה הסובבים אותי מגדירים אותי.
    אני 1.60 ובמשקל אני בערך 68 קילו, וזה רק על פי השערה כי לא נשקלתי הרבה מאוד זמן.
    המשקל שלי מאוד מדאיג אותי.
    אני מרגישה נחותה ביחס לחברות שלי , ואני לא מרגישה טוב עם עצמי, אני חסרת ביטחון והרבה אנשים לא שמים עלי בגלל זה.
    שאני חושבת על זה שתכף קיץ אני ירצה ללכת לים ואני אשכרה לא יכולה. הבטן שלי ממש גדולה ואני לא יכולה ללכת ככה עם ביקיני ,אפילו עם בגד ים שלם לא.
    אני לא יכולה להפסיק לאכול כי אמא שלי רק קונה וקונה מתוק ושטויות אני לא יכולה.
    ודיברתי איתה מלא פעמים שתפסיק לקנוות והיא ממשיכה, היא לא עוזרת לי אף אחד לא עוזר לי
    ניסיתי מליוני פעמים לעשות דיאטה לבד, לנסות להוציא דברים שאני לא צריכה מהחים שלי. לפעמים היתי מצליחה במשך יומים שלושה , ואז נשברת ואוכלת כל דבר מתוק שרק ראיתי.
    אני לא יודעת מה לעשות , אני רוצה להוריד לפחות 10 קילו וממש קשה לי דיברתי עם אמא שלי על זה והיא רק צורחת עליי ואין לי מי שיעזור לי.
    בבקשה תגידי לי מה לעשות?
    ואל תגידי לי ללכת לדיאטנית או משהו כזה ולבקש תפריט כי כמעט כולם אומרים לי את זה ואני רוצה לעשות דיאטה לבד.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עודף משקל

    טלי איסרוב
    16/01/2010

    היי היי,
    הניסיונות שלך להוריד במשקל באמצעות דיאטה מוכרות לעוד המון בני נוער. קשה מאוד לעשות דיאטה לבד מכמה סיבות. ראשית, כמו שאמרת, אם אין עזרה מהבית ואת מוקפת באוכל משמין ומגרה, זה נעשה קשה מאוד. שנית, בני נוער רבים חושבים שדיאטה פירושה הרעבה עצמית וכשאנחנו רעבים אנחנו עצבניים ומהר מאוד זורקים את הדיאטה ורצים לאכול.
    הדרך היעילה ביותר להוריד במשקל היא באמצעות ספורט מבוקר, שגם תורם לעיצוב הגוף וגם מרומם את מצב הרוח. תוכלי להתחיל בהליכות מהירות כמה פעמים בשבוע בשעות הערב, להזמין חברים או בני משפחה להצטרף אליך ולהתחיל להינות מגופך. כשהגוף יעשה בהדרגה חזק, בריא ושרירי יותר, הוא יוכל לשרוף גם מאכלים משמינים שאת לפעמים חוטאת בהם.
    אני מאחלת לך הצלחה!
    טלי איסרוב, פסיכולוגית קלינית מומחית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זקוקה לחבר
    עדן
    11/01/2010

    היי
    אני בת 13.5 ומרגישה צורך בחבר.
    אף פעם לא היה לי חבר ואני מרגישה שאני ממש צריכה את זה עכשיו.
    יש מישהו שאני מחבבת בכתה, הוא לא יפה ולא מכוער אבל בכל זאת הייתי רוצה שיהיה חבר שלי,
    אולי זה יתפתח בהמשך, אבל הוא לא החבר שאני רוצה, אני לא חושבת שהוא יחבק אותי ויתמוך בי כשאני יצטרך, אבל אולי אני טועה...
    וכל השאר מקובלים והם בחיים לא היו מסכימים להיות חברים שלי, גם בגלל העובדה שאני לא מקובלת, או בגלל שאני נמוכה, נראית בכתה ד', ולא מפותחת.
    וכן, יש לי בעיות עם ביטחון עצמי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זקוקה לחבר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כשרוצים חבר

    טלי איסרוב
    11/01/2010

    היי,
    גיל ההתבגרות מתאפיין בהתרחקות מסויימת מההורים ורצון להחליף את הקרבה שהיתה להורים בקרבה אל חברים בני הגיל. אצל נערים ונערות רבים קיים חלום על קשר זוגי עם חבר תומך, אוהב ומעניק. בסופו של דבר רובנו מוצאים קשר שכזה ואפילו מתחתנים, אבל הדרך... הדרך עשויה להיות ארוכה ולא פשוטה, אבל גם חווייתית ומרגשת. ללמוד למצוא חבר שמתאים לך ומעניק לך זו משימה שגם מבוגרים מתמודדים איתה. אני לא יודעת עם החבר מהכיתה שלך הוא המענה האמיתי לצורך שלך. יכול להיות כיף לנסות, מבלי לפתח ציפיות מרחיקות לכת...
    שיהיה בהצלחה!
    טלי איסרוב, פסיכולוגית קלינית מומחית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאוכזבת מאמא שלי
    בת 17
    10/01/2010

    שלום, אני בכיתה י"ב ואחרי שאני מסיימת ללמוד אני אשרת בשירות לאומי.
    באתי לאמא שלי ואמרתי לה שאולי אדחה את השירות בשנה
    והיא ישר התנפלה עליי ואמרה לי "בשביל מה??? ואני עוד אצטרך לפרנס אותך במשך שנה???"
    פשוט נעלבתי והלכתי לחדר לבכות. הייתי בהלם! אני עדיין בת 17 וככה את מדברת אליי? כאילו שאת רוצה שאני אעוף כבר מהבית כדי שלא תצטרכי לפרנס אותי?
    איך היא לא מתביישת להגיד ככה לבת שלה?
    אם הייתה לי בת מצידי לפרנס אותה כל החיים שלי! (ודרך אגב אני לא ילדה שמבקשת הרבה דברים, אז אני לא מבינה מאיפה באים הדברים שהיא אמרה)
    וחוץ מזה, אני תכננתי להגיד לה שבשנה הזאת שתכננתי להיות בחופש לפני השירות אני גם אמצא עבודה, ולא אשב כל היום בבית אבל היא פשוט לא נתנה לי להגיד וכבר התחילה להתנפל! אחרי זה אמרתי לה שאני מתכננת לעבוד בשנה הזאת אבל היא המשיכה בשלה.
    אני פשוט פגועה, מרגישה שאין לי מקום בבית הזה, כאילו ההורים שלי רק מחכים שאהיה כבר בת 18 ואעוף להם מהעיניים...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מאוכזבת מאמא שלי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לקראת גיל 18

    טלי איסרוב
    10/01/2010

    הפגיעה שלך מאוד מובנת מהסיפור. נראה שאמך אמרה את הדברים בחוסר מחשבה ביחס לאיך הדברים ישתמעו ואיך הם יגרמו לך להרגיש. אני מבינה שלא ציפית לתגובה כזו, לכן אני מניחה שדברים אלה אינם מאפיינים את הקשר שלך עם הוריך מאז ומתמיד. אולי כדאי שתזכרי בפעמים בהם הוריך כן היו שם בשבילך, על מנת שתוכלי לשקם את יחסייך עם אמך, לסלוח לה ולחדש את הדיאלוג בינכם. בנוסף, כדאי לעשות עם הוריך שיחת תאום ציפיות. האם העובדה שבקרוב תהיי בת 18 משמעותה בעיניהם שאת עומדת בפני עצמאות כלכלית? האם הם מצפים שתכסי חלק מההוצאות שלך בעצמך? במשפחות שונות מתייחסים לגיל 18 ולסיום התיכון בדרכים שונות. תאום ציפיות במשפחה ימנע אי הבנות בעתיד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • =>
    א'
    09/01/2010

    שלום טלי,
    אני עוד מעט בת 16.
    לבעיה שלי אין כ"כ פתרון,אבל אני רוצה לכתוב,זה יושב לי על הלב.אני די בודדה,אין לי חברות וחברים.אני חושבת שזה נובע בגלל המראה החיצוני שלי,אני לא בחורה יפה.באמת.לא אחת כזו שרואים וכל האוכל עולה לך,סתם אחת כזו שלא מסתכלים עליה ברחוב.זה לא שאני סובלת מבטחון עצמי נמוך,זה פשוט ככה.בחיים לא דיברתי עם אף בן חוץ מאשר על שיעורי בית,אף אחד גם מעולם לא פנה אליי.ההורים שלי די מתוסכלים מהעניין,הם לא מבינים למה אני אף פעם לא יוצאת לבלות או שלא באות אליי חברות הביתה.נשמע מוזר נכון?אני חושבת שאצל רוב האנשים זה הפוך.
    זה טיפשי,כי אני די נחמדה.אני חושבת שכיף להיות איתי,ואני לא מסריחה או מטומטמת.דווקא יש לי ראש טוב,ואני מבינה דברים מהר.אני כן יודעת לדבר עם אנשים,ולהיפתח.לא שאני נחבאת אל הכלים.אנשים פשוט לא אוהבים להראות איתי.אני לא מקובלת ואני גם לא יפה במיוחד,כמו שציינתי.
    ובגיל ההתבגרות שני הדברים האלה חשובים במיוחד.בבקשה,אל תכתבי לי להיפתח,לגשת אל אנשים,כי זה לא העניין כאן.(איזה אנשים בכלל?)
    יום שישי,ואני יושבת עם הרחמיים העצמיים וכותבת בפורום נוער במצוקה.
    כל הכבוד לי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    =>

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדידות

    טלי איסרוב
    10/01/2010

    היי.
    אני שומעת כמה את מרגישה בודדה וכמה את מוטרדת מכך. את אפילו מוטרדת מכך שההורים שלך מוטרדים מכך... את מונה את הסיבות לכך שאנשים לא רוצים בקרבתך, אבל כל אלה סיבות חיצוניות. נראה שאף אחד לא מכיר את הפנימיות שלך. האם את עצמך מכירה ומעריכה את הפנימיות והייחודיות שלך?
    את אומרת שאין בכלל אנשים להיפתח אליהם. האם בכל זאת יש מישהו שהיית רוצה בקרבתו? האם יש מישהו שאת מעריכה את הפנימיות והייחודיות שלו?
    איך את מדמיינת חברות וקרבה? במה את מעוניינת, שמישהו יזמין אותך למסיבה או שמישהו יישב איתך ויבין לליבך? מה היה גורם לך להיות מאושרת יותר?
    נשמע שאת מרגישה מאוד תקועה וחסרת אונים במצב שלך, כאילו הוא בכלל לא תלוי בך. אולי אחרי שכתבת את מרגישה יותר טוב, אבל אם לא, הייתי מציעה לך לנסות להתייעץ עם מבוגר שאת סומכת עליו כדי לנסות לחלץ את עצמך מהרגשת התקיעות - הורים, בני משפחה אחרים, או אולי יועצת או פסיכולוגית. הם יוכלו לסייע לך לשנות את נקודת ההשקפה שלך, למקד אותך בדבר שאותו את רוצה ואיך תוכלי לפעול על מנת להשיג אותו.
    אני מאחלת לך המון הצלחה ומקווה שהיום הוטב לך.

    טלי איסרוב, פסיכולוגית קלינית מומחית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ...

    א'
    10/01/2010

    שוב היי,
    תודה רבה לך על המענה המהיר.
    הייתי שמחה מאוד אם היה לי מישהו שקרוב אליי,אבל אני פשוט לא מכירה אף אחד.ואם ניסיתי,יצאתי,הכרתי,תמיד קיבלתי ביקורות רעות לגבי המראה שלי.אז אני מעדיפה להימנע מזה.בשביל מה לי להיפגע?אני לא מחפשת פסיכולוג,אני יכולה להתמודד עם בעיות שלי לבד.בכלל לא היה אכפת לי שמעולם לא היה לי חבר.אבל עכשיו אני פשוט מרגישה כמה שזה חסר.הייתי רוצה שמישהו יציע לי לצאת איתו.נו טוב,אני רוצה גם מיליון דולר.אני יכולה להמשיך לרצות.
    אני באמת לא צריכה להתייעץ עם אף אחד.המצב הנפשי שלי בסדר גמור.אני רק לא מבינה איך בחורות שהן ממוצעות במראה החיצוני שלהן או בהשכלה שלהן בכל זאת יוצאות ונהנות ויש להן בן זוג.אני לא יודעת למה אני כותבת כאן,את פסיכולוגית לא שדכנית.את לא חייבת להגיב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כשקשה להתחבר

    טלי איסרוב
    11/01/2010

    היי,
    המצב הנפשי שלך באמת מצוין וזו לא הסיבה שאני מציעה לך להתייעץ עם מישהו. את מתארת מצב שמאוד לא ברור לך - למה לאחרים קל להתחבר ולך קשה. למה בנות לא יותר יפות או מוכשרות ממך מוצאות את מקומן בחברה ועבורך זה מסובך. נראה שיש איזה דבר שהוא מחוץ למודעות שלך, משהו שקשה לך לראות ביחס לקשרים שלך עם אחרים. התייעצות עם מישהו נייטראלי, מבחוץ, יכולה הרבה פעמים לשפוך אור על מה שקורה לך ביחסים עם אחרים. אולי את מתייאשת מהר מדי, אולי את מפרשת יחס שאת מקבלת כדחייה גם כשדחייה איננה קיימת? אני לא יודעת. שווה לברר.
    שוב, בהצלחה,
    טלי איסרוב, פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיים ללא חיים
    חסוי
    03/01/2010

    היי שלי ...
    אני אפתח מאיפה כול הכאב הגיעה...
    מגיל קטן לא התחברתי לילדים .
    יש לי חברת ילדות שאנחנו בקשר טוב משנולדנו ... בגיל-12-13 היינו בניתוק [ כעת אני בת 17.5] שנה היינו בניתוק וחזרנו להיות בקשר בגיל 15 רצינו שנינו ללכת לפנימייה , [בכיתה ט' ] הלכנו לפנימייה ואני חזרתי הביתה בכיתה י' , היא נישארה בפנימיה עד היום [ י"ב ] , הריחוק ממנה כאב לי אבל ידעתי להיסתדר איתו כי ידעתי שאנחנו מספרות אחת לשניה הכול ואף פעם לא איכזבנו אחת את השניה וההורים שלנו חברים טובים , היא הכירה מישהו והיא באה כול שבת שלישית לבית כך שאני רואה אותה פעם בחודש , עם השנים הייתי הולכת עם ילדים , סליחה על הביטוי " חנונים " כי לא יודעת איזה סוג של פחד מנע ממני באמת להיתקרב ולהיפתח , אני נערה מלאה , עם פנים מדהימות שזה יאמר לזכותי , אין אחד שלא ראה אותי ויגיד שאני לא מדהימה בפנים , גדלתי להורים מדהימים עוזרים מקשיבים , הייתי המפונקת , אין לי אחים .... מגיל קטן הייתי תוקפנית חוצפנית ועקשנית ועם השנים אנשים התרחקו ממני , לא ידעתי מה לעשות עד שהחלטתי להישתנות .... הפסקתי לקלל לעשות בעיות ודברים כאלה...
    ולאטט לאטט התקרבו אליי אנשים .... הכול היה בסדר ואז פתאום נשרו ממני כול החברים והחברות ואחרי חצי שנה של חברה ופופולריות אני פתאום רואה את עצמי לבד , יושבת בהפסקות לבד .. ואנשים צוחקים עליי אני מרגישה את זה ! רבתי עם ידיד שלי שממש אהב וכיבד אותי , והוא אמר לי "עובר עלייך משהו קשה מאוד קשה , מלא אנשים אומרים את זה וגם בבית ספר מדברים על זה "
    כול הביטחון שאי פעם היה לי ירד למינוס של מיליונים ..... פעם ניסתי להיתאבד כי היה לי ממש תקופה קשה בחיים ... ומאז ההורים שלי ממש דואגים לי ולמצב שלי .... מאז הבנתי שהחיים הם מתנה , אבל אני מעדיפה להחזיר את המתנה עם אני סובלת ככה , אין משהו שלא ניסתי לעשות , כולם בריב איתי על כלום פשוט לא רוצים לדבר איתי לשמוע ממני שום דבר אנשים שאתמול ישבתי איתם ונהנתי איתם היום לא אומרים לי שלום ועושים עליי פרצופים , כולם מתרחקים ממני ואני באמת לא יודעת מה לעשות , כי לא עשיתי כלום ופתאום ביום אחד אף אחד לא מדבר איתי ,כולם מדברים עליי יש עליי שמועות [ אני כמעט ולא יוצאת מהבית] דברים הזוייםםםםם שבאמת כאילו אני מעדיפה לחהזיר את החיים שלי לבורא עולם עם זה ימשיך ככה .. חשבתי לבקש מאמא שלי בתור התחלה לעזוב את הבית ספר ... ואז לעזוב לדודים שלי במרכז ואני יודעת שהיא לא תרשה לי אבל אני חייבת לשכנע אותה אני ממש באובדן חושים אני מרגישה שזה הסוף שלי .....בבקשה תנסי לעזור לי כי באמת אני נישבעת לך ביקר לי שאין דרך טובה שלא ניסתי להעבור דרכה בישביל חיים טובים יותר ...אני בדיכאון כול היום יושבת בחדר אני מאוהבת בשחקן קולנוע כבר 3 חודשים אני לא יוצאת מהבית בגללו ובגלל העיינין הזה של הבדידות ואני כול היום בוכה בדיכאון אני לא רוצה להראות את זה להורים שלי שלא ידאגו ויחשבו דברים ...תודה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חיים ללא חיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כשהחיים נראים חסרי תקווה

    טלי איסרוב
    03/01/2010

    שלום לך.
    מדברייך אני שומעת שאת באמת עוברת תקופה מאוד קשה ושבכלל לא ברור לך מאיפה זה נפל עליך. פתאום אנשים שהיו קרובים מתרחקים והסיבה לא ידועה. הדבר בוודאי מעורר בך תחושת חוסר אונים וייאוש.
    בתקופות כאלה חשוב מאוד לזכור, ראשית שמדובר בתקופה, שהיא קשה מאוד, אבל גם עוברת. גיל ההתבגרות הוא גיל מאוד קשה. אולי ינחם אותך לדעת שבני נוער רבים מרגישים כמוך, אולם עם הזמן התחושה משתפרת. כל אדם מוצא בהדרגה את האנשים שהוא אוהב באמת, שמבינים אותו ושהוא סומך עליהם והמשברים החברתיים הופכים לחלק מן העבר.
    דבר נוסף שחשוב שתזכרי, הוא שההורים שלך, אשר אוהבים אותך ודואגים לך, רוצים להיות שם בשבילך בתקופות הקשות שאת עוברת. אין טעם לחסוך מהורייך דאגות ולהביא את עצמך אל שיא של משבר, ייאוש ובדידות. נשמע שיש לך הורים אוהבים שמעוניינים לתמוך בך. חשוב לשתף אותם במה שעובר עליך, לבקש מהם ייעוץ, אולי לפנות יחד לטיפול פסיכולוגי שיעזור לך לעבור את התקופה הזאת ולהבין טוב יותר את המקום שלך בין החברים.
    בתקופות של דיכאון ועצב, חשוב להזכר מהם הדברים שעושים לך טוב, שגורמים לך להרגיש בטחון ושמחה. בהתחלה יהיה לך קשה להזכר. נסי בכל זאת. אולי מאכל אהוב, ארוחת יום שישי, התחושה בשבת בבוקר, ביקור בים, חיה אהובה, מוסיקה... התחברי אל הדברים שעושים לך טוב והתחברי אל האנשים שעושים לך טוב. פני להורייך שיהיו איתך ויעזרו לך.
    אני מאחלת לך כל טוב ושתרגישי טוב יותר במהרה.
    טלי איסרוב, פסיכולוגית קלינית מומחית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה
    אלונה
    01/01/2010

    תודה רבה לכל האנשים שעוזרים פה לנוער במצוקה
    אתם פותרים הרבה בעיות בחייהם של צעירים!!!
    מודים לכםםםם!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תודה רבה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בשמחה

    טלי איסרוב
    02/01/2010

    בשמחה ותודה לך.
    טלי איסרוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צריכה ייעוץ
    אלונה
    01/01/2010

    אני בת 18 לפני בערך כ3 שנים ניסיתי להתאבד.
    באמת באמת רציתי להתאבד כי הייו לי בעיות והייתי במצב נפשי קשה אבל פשוט לא היה לי תאומץ ולקחתי כמות מסויימת של כדורים [למרות שרציתי ממש למות אני חושבת שהמטרה הייתה לצעוק לעזרה] - אחר כך הייתי בטיפול פסיכולוגי
    היום אני מאושרת.. אני לא יגיד שהכי טוב לי בחיים כי זה שקר אבל כן, אני הרבה יותר שמחה ומאושרת מלפני שנתיי-שלוש. יש לי בעיה ואני לא יודעת אם זה טבעי
    אני ילדה יחסית מקובלת.. כן יש אנשים שלפעמים צוחקים אבל זה על כל אחד ואין אחד שלא חווה את זה.
    הבעיה היא שאני מדמיינת דברים במשך היום. לדוגמא אני מדמיינת את ההלוויה שלי, את הרגע שבו מודיעים לאנשים שאני מתה ודברים כאלה.. זה נשמע פסיכי לגמרי
    יש הרבה אנשים שפגעו בי ואותם אני מדמיינת באותם הסיטואציות האלה אבל לא רקק אותם. גם חברות קרובות שלא עשו לי כלום. [חשוב לציין שאני ממש אבל ממש לללאאא רוצה למות!!!]
    זה משהו נורמלי? שמעתם פעם על דברים כאלה?
    זה כאילו אני מנסה לדמיין פרצופים של אנשים אחרי שהם שומעים משהו שקרה לי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צריכה ייעוץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מותר לדמיין

    טלי איסרוב
    01/01/2010

    היי מירית,
    הדמיונות שיש לך נשמעים טבעיים מאוד. את יודעת שאינך רוצה למות, זו נקודת המוצא שלך שמעניקה לך תחושת בטחון. מתוך תחושת הבטחון הזאת, מותר לך לקחת חופש ולדמיין כל דבר שתרצי, אפילו איך אנשים יגיבו עם לכתך.
    לעיתים קרובות אנו מדמיינים איך אנשים יגיבו אם יקרה לנו משהו, כי זו דרך לבדוק אם אנחנו משמעותיים לאחרים. המוות נתפס על ידך כדרך לגלות מה חושבים עליך, מי אוהב אותך. דרך לגרום לאנשים להצטער על מעשים שעשו לך וכ'.
    כדאי לך למצוא דרכים אחרות להרגיש את חשיבותך, הייחודיות שלך והמשמעות שלך לאנשים הקרובים אליך כמו חברותייך ובני משפחתך. דרכים שאינן מערבות מוות או פגיעה בעצמך. תוכלי לבדוק מה הם חשים לגביך על ידי כך שתזמי איתם שיחה ותשוחחי איתם על כך.
    אם את חשה עצורה מכדי לדבר עם חברות ובני משפחה על נושאים אלו ואם הנושא של המוות ממשיך להעסיק אותך בצורה שמטרידה אותך, תוכלי לשקול לשוב לטיפול על מנת לנסות לפתור את הנושאים האלו.
    בהצלחה!
    טלי איסרוב, פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    אלונה
    01/01/2010

    אני לא עצורה עם המשפחה והחברים.. להפך אני הכי זורמת בעולם. קל לי להתחבר לאנשים ולתפוס איתם שיחות על החיים וכדומה.
    הבעיה היא שהדמיונות האלה קוראים לעיתים קרובות מאוד.. אחת ליומיים בערך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד על דמיונות

    טלי איסרוב
    01/01/2010

    הי מירית,
    התוכן והתדירות של הדמיונות שלך אינם מדאיגים לכשעצמם. בכל תקופה של חיינו אנחנו עשויים להיות עסוקים במיוחד בנושא מסוים ולהגות בו רבות ואחר כך הנושא נרגע או מתחלף.
    עם זאת, אני שומעת שהנושא מאוד מטריד אותך. אם את ממשיכה לחוש מודאגת, אני מציעה לך לשוחח על כך עם מישהו שאת סומכת עליו - הורים או הפסיכולוגית שהיתה לך.
    אולי אם תרשי לעצמך לדמיין מה שאת רוצה מתי שאת רוצה, תיווכחי בסופו של דבר שהדמיונות ירגעו מעצמם.
    כל טוב,
    טלי איסרוב, פסיכולוגית קלינית מומחית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח אם תוכלו לעזור
    א'
    31/12/2009

    שלום,
    הוריי עומדים להתגרש אבל עדיין גרים ביחד באותו הבית. הם אף פעם לא רבו בחיים לפני זה עד לתקופה הזאת עכשיו. כשהם מתעצבנים הם שולחים אחד לשני הערות מגעילות ואפילו קללות...דברים כמו "לך כבר" "אני לא בעלך מה את רוצה ממני" "למה את עושה את זה מול הילדה" וכאלה. קשה לי להתמודד עם זה כי אני מרגישה שאני תמיד צריכה להיות בשליטה על כל דבר שהם אומרים אני תמיד חייבת לדעת מה קורה כי אני לא אוהבת כשהכל מתרחש מאחורי הגב שלי. אנחנו גרים בחו"ל וסבתא וכל המשפחה בארץ...המצב הכלכלי לא מעולה אבל מסתדרים. הריבים האלה מפריעים לי ואני בוכה הרבה...בתדירות הזאת עם כל הדאגות האלה אני מפחדת שאהיה חולה בסוף בגלל זה, למרות שאני מנסה להיות חזקה. לעבור בחזרה לארץ לסבתא גם כן בעייתי בגלל שאין עבודות בארץ ויהיה לי קשה מבחינת חומר בלימודים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אשמח אם תוכלו לעזור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורים מתגרשים

    טלי איסרוב
    31/12/2009

    את מתארת תקופת משבר מאוד קשה שעוברת על כל אחד מההורים שלך ועליך. זוגיות יציבה של הורים מספקת תחושת יציבות למשפחה ולבית. כשהזוגיות הזאת מתערערת יש לעיתים קרובות תחושה של רעידת אדמה.
    גם את וגם הוריך צריכים לעבור הסתגלות מאוד לא פשוטה למצב חדש. פתאום אין "הם", ההורים יחד, אלא יש מקום לטפח את מערכת היחסים הייחודית עם כל אחד מההורים בנפרד.
    כשההורים רבים ביניהם את עלולה להרגיש צורך להגן על אחד הצדדים יותר וכך את נמשכת לתוך מריבותיהם.
    אני מציעה לך להימנע כמה שניתן מכניסה למערכת היחסים הפרטית של הורייך ובקשי מהם שלא יערבו אותך במריבותיהם. נסי לבלות זמן נעים ואיכותי עם כל אחד מהם לחוד - זמן נקי ממתיחות זוגית.
    בדקי האם אחד מהורייך או שניהם יכול להוות לך אוזן קשבת בתקופה המבלבלת הזאת. אם את חשה שהורייך אינם פנויים אליך, היות והם בעצמם במשבר, כדאי לבקש עזרה ממבוגר אחר - סבתך, יועצת ביה"ס, מחנכת הכיתה או כל אדם אחר עליו את סומכת.
    ילדים לעולם אינם אשמים בגירושים של הוריהם, אך לעיתים קרובות הם הסובלים העיקריים מהם. אני מאחלת לך להתחבר אל מקורות הכוח שלך ושל סביבתך, על מנת לעבור את התקופה הזאת כמה שיותר בקלות.
    טלי איסרוב, פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דבר נוסף......
    הייהיי
    25/12/2009

    אוקיי אבל אני אומרת לך שזה לא היה עוזר ותאמין לי זה לא היה עוזר.
    ולא ענית לי על שאר השאלות ששאלתי אותך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דבר נוסף......

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה נוספת ל-הייהיי

    אילן רוב
    26/12/2009

    שלום לך,

    אני מבין מהשאלות ששאלת את הכעס שלך כלפי המורה ואת הצורך
    בתשובות ברורות וחד משמעיות,שלצערי לא תמיד קיימות.
    אין לי תשובה לשאלה, האם ההתנהגות חוקית, אך אני מבין
    שאת וחברייך נפגעים מהתנהגות זו.
    אני חושב שבתוך להט הרוחות קשה להאמין שניתן לדבר בנחת,
    ולכן הצעתי, שאתם תזמינו שיחה שקטה עם המורה.
    בהצלחה,
    אילן רוב



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש לי שאלה חשובה.
    הייהיי
    25/12/2009

    מקווה שהגעתי לאזור הנכון.
    אני לומדת בבית ספר תיכון.
    ויש לי שמה מורה שהיא הרכזת שכבה שלנו וגם מורה רגילה.
    כל התלמידים בשכבה מפחדים ממנה, בגלל שהיא צועקת חזק. כל פעם שהיא צועקת על תלמידים היא מתחילה להגזים בדריה כמו למשל:"סתום את הפה, מי את בכלל...!?!?" ועד מלא דברים. (זה רק חלק קטן)
    והיא גם מאוד מעליבה תלמידים. וגם אותי היא התחילה להעליב. היא דיברה עם חברה שלי לא משנה על מה כ"כ ואז היא אמרה עלי מאחורי הגב "אהה זאתי....." בזלזול.
    ואני לא יודעת כבר זה מעליב ומרגיז שהיא מתנהגת ככה..
    אז השאלה שלי: קודם כל האם זה בכלל חוקי להתנהג ככה?
    והאם כדאי לענות לה? ואם כן מה?
    כי אין לה זכות להתנהג אלינו באכזריות?
    ולמה את חושבת שהיא מתנהגת אלינו ככה?

    אשמח שתעני לי את כל השאלות תודה מראש ושבת שלום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יש לי שאלה חשובה.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיאלוג על יחסים בין המורה לתלמידים

    אילן רוב
    25/12/2009

    שלום לך,
    אני מבין מדברייך, שאת ותלמידים נוספים נעלבים מהמורה שכועסת ומעליבה אתכם.
    אם מדובר במורה שנוטה להתפרץ ולהשתמש במילים מעליבות, אפשר לעזור לה
    לשנות את היחס אליכם. אני חושב שאפשר לבחור נציג/ה או שניים של התלמידים הממורמרים
    ולבקש לשוחח איתה באופן אישי. בשיחה חשוב לספר לה, על הרגשות הלא נעימים שלכם ולבקש ממנה לשנות את היחס. חשוב,שתהיה שיחה כנה,ושתהיו מוכנים גם להקשיב לציפיות שלה מכם.
    אני מציע,שלא תבואו אליה כקבוצה גדולה, כי אם היא תרגיש מותקפת,זה עלול לא להצליח.
    אתם בהחלט יכולים להבהיר את רגשותיכם בנציגות קטנה ובאוירה נעימה.
    אם תבחינו,שהמורה קשובה, לא מתגוננת ומוכנה לעשות מאמץ,מה טוב, ואם לא, יש מקום לחשיבה נוספת.
    בהצלחה,
    אילן רוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורה במצוקה
    מאיר
    23/12/2009

    אני אב גרוש ששתי בנותיי כבת 17 ובת 13 רואה שגודלות אצל האמא שתי הבנות במצוקה נפשית ואני רואה את זה לפי המעשים שלהן הגדולה גונבת מאמא שלה כסף והקטנה הפסיקה ללמוד האמא הרימה ידיים ולא מוכנה יותר לגדל אותן מה שנופל עליי כל העול אין לי בעיה לגדלן אבל אני מפחד שהן ידרדרו טני בסוף יאבד אותן אין לי למי לפנות כל גוף זורק אותי למי אפנה שאוכל לדעת איפה להתייעץ אל מנת לנסות להחזירם לדרך הישר אודה לתשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הורה במצוקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאן לפנות

    טלי איסרוב
    23/12/2009

    הורה יקר, דאגתך לבנותיך מובנת וחשוב מאוד שלקחת על עצמך להתייחס למצוקה שהן מביעות בהתנהגותן. כמובן, גם דאגת אמן חשובה להן והטוב ביותר היה אילו פניתם שניכם יחד לקבלת סיוע. כוחותיכם המשותפים יוכלו להועיל לבנותיכם בצורה המשמעותית ביותר.
    על מנת לסייע לבנות חשוב לדבר עמן ולנסות להבין מה מטריד אותן ולמה הן זקוקות. האם הן חשות לא אהובות או דחויות? האם דימוין העצמי נמוך? האם הן סובלות מקשיים חברתיים או לימודיים? איזו עזרה היו רוצות ממך?
    בנוסף, כדאי לבדוק מי הן הדמויות המשמעותיות בעולמן. עבור בתך הצעירה שאינה לומדת, כדאי לבקש מיועצת ביה"ס או מחנכת הכיתה ליצור עמה קשר. ניתן לבקש את מעורבותה של פסיכולוגית ביה"ס שתוכל לערוך הערכה רגשית ולהמליץ על דרכי טיפול גם בתוך מסגרת ביה"ס וגם בבית.
    אם יש צורך בטיפול פסיכולוגי ניתן לקבל אותו במרפאות הציבוריות בחינם, דרך קופ"ח במחיר מסובסד או באופן פרטי. ניתן גם לפנות לאותם מקומות לקבלת הדרכת הורים, או לבקש מס' מצומצם של פגישות הדרכת הורים אצל פסיכולוגית ביה"ס.
    לגבי בתך הגדולה יותר, כדאי לפנות לאותם גורמים, אולם יתכן שמסגרת ביה"ס משפיעה עליה פחות בשל גילה המבוגר. בנוסף, לעיתים אין פסיכולוג למסגרת של תיכון. חשוב לקיים עם בתך דיאלוג כן ופתוח ביחס לצרכים שלה ולציפיות שלך ממנה. אם אתה מרגיש שדיאלוג כזה אינו יכול להתקיים כרגע, כדאי שתפנה לייעוץ. זהו אכן גיל בו חשוב לטפל במהירות על מנת למנוע הדרדרות בשל נטיית מתבגרים להתנהגות פחות שקולה.
    כל טוב.
    טלי איסרוב, פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלק-אאוט
    נטע
    20/12/2009

    שלום, אני תלמידת י"א. בתחילת השנה הייתי צריכה לעשות מבחן חשוב ב-5 יח' מתמטיקה. זה היה מאוד חשוב כי מאוד התאמצתי להעלות להקבצה הזו בכל כיתה י. למדתי כל החופש עש שהבנתי כל מה שהייתי צריכה להבין. ערב לפני המבחן היה לי ריב ממש קשה עם האבא החורג שלי. הוא אמר לי דברים מגעילים ואמא בכלל לא הגנה עלי. היו הרבה צעקות ופשוט הרגשתי חרא. למחרת לא הצלחתי לעשות את המבחן. מהרגע שנכנסתי לכיתה הרגשתי רע, הייתה לי בחילה, כאבי בטן, כאבי ראש, לא הצלחתי לכתוב את שמי אפילו. בגרע שיצאתי מהכיתב הכל עבר. זה כאילו שהגוף שלי הכריח אותי לצאת מהכיתה. לאחרונהאותו דבר קרה לי גםפ בלשון ובתנ"ך. אני פשוט שוכחת את כל החומר ומרגישה ממש רע. מה עושים? אני לא רוצה שהציונים שלי יפגעו! אבא שלי אשם בהכל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בלק-אאוט

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת בחינות

    טלי איסרוב
    20/12/2009

    נטע, שלום. התופעות הגופניות שאת מתארת אופייניות למצב שמכונה "חרדת בחינות". מכיוון שהמבחנים כל כך חשובים לך וגורליים בעיניך, גופך מגיב אליהם כאילו מדובר במצב של חיים או מוות ממש. במצבים בהם נדמה לגוף שהוא במצב "חיים או מוות" הוא מגיב אוטומטית, בצורה שקשה לנו לשלוט עליה. הגוף מתכונן ללחימה או לבריחה, מפנה דם מהבטן אל הרגליים, לכן אנו סובלים מכאבי בטן, בחילות ולפעמים שלשולים. גם קצב הנשימה וקצב הלב מושפעים.
    התופעה נפוצה מאוד בקרב צעירים הניגשים לבחינות ואל דאגה! יש דרכי טיפול מהירות ויעילות. ראשית חשוב להרגע, לזכור שאמנם המבחן אולי חשוב, אך אינו מצב של חיים או מוות. אם קשה לך להרגע בעצמך, כדאי שתשוחחי על כך עם הורייך, חברים, ואם את מרגישה צורך תוכלי גם להיעזר ביועצת ביה"ס או בפסיכולוג\ית.
    לגבי יחסיך עם אביך החורג ואכזבתך מכך שאימך לא התערבה לטובתך, נראה שכדאי שתשוחחי איתם על כך ותשתפי אותם בהרגשתך שנעשה לך עוול. אולי תגלי שלא היתה להם כל כוונה לפגוע בך. אם תחושתך הקשה נמשכת, תוכלי לבקש עזרה מיועצת ביה"ס או לבקש מהוריך להתייעץ עם פסיכולוג\ית שתוכל לסייע לך להעביר להוריך מהי הרגשתך ומה היית רוצה שישתנה.
    בהצלחה בהמשך,
    טלי איסרוב, פסיכולוגית קלינית מומחית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום