מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ההורים שלי שונאים אותישרון20/02/2011
תמיד אמא שלי אומרת לי לקחת את אח שלי מהגן ואז אני שומרת עליו ולא יוצאת מהבית עד הערב..
אחותי שונאת אותי היא אמרה שעם אני לא יעוף מהבית אז היא תלך ולא תחזור יותר היא לא רוצה לראות אותי תמיד היא מרביצה לי ומכה אותי קשה לי נורא עם המצב הזה..
אחותי כבר כמה פעם החודש הזה חנקה אותי ואמרה לי שהיא רוצה להרוג אותי שככה יהיה לה יותר שקט ממני..
אתמול גם רבתי איתה היא עוד פעם חנקה אותי ואמרה את אותו משפט שאני שומעת כבר כמה פעמים אני יהרוג אותך.. צעקתי לאבא שלי צעקתי לו שיבוא לעזור לי היא נתנה לי הרבה אגרופים בלב ובבטן רק בשביל שאני ישתוק אבל המשכתי ואז אבא שלי עלה למעלה בעצבים והכה את שתינו.
אבא שלי ואמא שלי חושבים שמכות זה פתרון לכל הבעיות איתנו אבל זה לא נכון..
אמא שלי תמיד אומרת לי שאני אשמה בכל הצרות שלה !
אבא שלי לפעמים אפילו קורא לאחותי שמנה ופרה והיא ניפגעת מזה ממש..
ההורים שלי עומדים להתגרש ועם כל זה שאני לא כ'כ רוצה להישאר בבית הזה אני הכי לא רוצה שהם יתגרשו, זה קשה לי מאוד כל המצב הזה כואב לי כל כך ואני לא יודעת מי יכול לעזור לי, סיפרתי את זה לחברתי הטובה והיא אמרה שהיא לא יכולה לעשות עם זה דבר !
בבקשה תעזרו לי, שרון : (* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ההורים שלי שונאים אותי - תגובה
שי ציון22/02/2011שרון שלום, צר לי על המצב הקשה בביתך, שמהתיאור שלך נדמה כי היחסים בתוכו נצבעים באלימות וחוסר פנאי רגשי האחד לשני. אפשר ממש להרגיש את חוסר האונים בו את נמצאת בין אחות והורים מכים לבין חשש שאם ההורים יתגרשו ייתכן והמצב אף יהיה גרוע יותר. אני מתרשם מיכולתך, בתוך כל המצוקה בה את נמצאת, לחוש צער על הסביבה ונדמה שזה מראה על צד רגיש ואוהב אצלך.
המצב הנפשי שלך קשור לדברים שמתרחשים במשפחה ואין לך שליטה עליהם ולכן חשוב שתמצאי דמות בוגרת, מחוץ לבית, איתה תוכלי לשוחח ולקבל תמיכה, שכן בתוך הבית כיום אין באפשרותך לקבל את התמיכה לה את זקוקה. לעיתים במצבים אלו יועצת בית ספר או עוסית ברווחה יכולים למצוא לך מסגרת מחוץ לבית בה יתאפשר לבלות מספר שעות שיאפשרו לך מעט רגיעה. במילים אחרות, שוחחי בהקדם עם דמות בוגרת-טיפולית: יועצת, מורה עובד רווחה.
מעבר לכך, את לא גורם לצרות של הורייך או של אחותך אלא האדם הקרוב ביותר, שבשל המצוקה בה הם נמצאים, אפשר להפיל עליו את האשם על המצב הקשה בחייהם. הרבה פעמים כך מתנהגים אנשים שנמצאים במצוקה.
אני מבין לליבך בקשר לגירושי הורייך. יחד עם זה, לעיתים דווקא אחרי גירושים נוצרת רגיעה בבית ויש הזדמנות לשקם את היחסים שנפגעו ואפילו לחזור ולחוש את הרגשות הנעימים שקיימים בין בני משפחה ונדמה כאילו נשכחו בתוך הבית.שי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צלקתצביקה18/02/2011
היי אני בן 20.
לפני כשנתיים הסתפרתי במספרה,ואני כל חודש מסתפר והספר שלי גם מגלח לי את הזקן עם מכונת התספורת.
מה שקרה אז שהספר עבר עם המכונה על חצקון שהיה לי בפנים ומאז נשארה לי צלקת.
עכשיו זה נורא מפריע לי מכיון שיש לי כבר צלקות בגוף ועכשיו עוד אחת,ומאז אותו מקרה אני כל הזמן בדכאון וחושב על זה ומפחד לצאת עם בנות מאז המקרה,והרבה גם אומרים לי למה לא התווכחת עם הספר ולמה לא פנית לעו"ד.
אתה מבינים? פשוט יש לי כבר צלקות בפנים שנבעו מגילוח שלי שאני גלחתי את עצמי בטעות ופשוט אם אלה אני השמלתי אבל עם הצלקת שהוא עשה לי הספר אני לא יכול להשלים מכיון שאומרים לי שאני פראייר שלא פניתי לעורך דין בשביל לתבוע אותו וכל פגישה לא משנה עם מי אני מדבר על הצלקת הזו
אני חייב יעוץ או משהו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צלקת - תגובה
קרן בן הגיא19/02/2011הי צביקה,
אני מניחה שפנית לפורום זה לא מתוך כוונה לקבל ייעוץ משפטי.., ולכן אשמח להתייחס להיבטים הנפשיים שעולים ממה שכתבת. אני שומעת מדבריך את הכעס והעלבון וגם הבושה שמעוררת הצלקת על פניך וגם בעקבות הנסיבות שבגללן קרתה שהן בהחלט לא הוגנות. אני רק יכולה לתאר לעצמי שבעיניך הצלקת בולטת ומפריעה קצת יותר ממה שאחרים רואים אותה, כי אנחנו בדרך כלל יותר ביקורתיים כלפי עצמנו.
מעניינת אותי הסיבה לכך שהצלקת החיצונית השאירה צלקת פנימית שכזו - יכול להיות שהיה קשה לצאת עם בנות עוד לפני ועכשיו הצלקת מוסיפה על הקושי הזה? שווה להמשיך ולברר עוד על הקושי הזה.
אנשים נוטים לתת חשיבות מאוד גדולה למראה החיצוני ולשכוח שחלק ממי שאנחנו ומהאפשרות של אחרים לאהוב אותנו, זו העובדה שאנחנו לא מושלמים. אני בטוחה שמעבר לצלקת ישנו אדם מיוחד ומעניין, וכשיכירו אותך הצלקת לא תהיה רלוונטית יותר.
אשמח להמשיך ולהגיב לדבריך אם תרצה לחשוב פה יחד.
קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מצב רוח ירודרבקה16/02/2011
הבן שלי בן 14 מקבל רטלין תלמיד מצטיין לפני כחודש אמר שהכדור כבר לא עוזר החליפו אותו ברטלין במקום 20 ל30 מאז הבן שלי ללא מצב רוח נכנס לבית ומסתגר בחדר מאוד עצבני אני שואלת מה קורה הוא אומר כלום אני מאוד לחוצה מה אני יכולה לעזור יכול להיות שהתגובה של הכדור חזקה בשבילו {זה לא להאמין איזה שינוי לרעה }
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצב רוח ירוד - תגובה
שי ציון19/02/2011רבקה שלום,
את מספרת על שינוי חד במצב רוחו והתנהגותו של בנך, שמדאיגה אותך בשל היותה כל כך דרמטית ופוגעת בתפקודו. באשר לנושא התרופתי רצוי שתתייעצי עם פסיכיאטר או נוירולוג אשר מומחיותם,בין היתר, כרופאים היא טיפול ברטאלין. במידה ובנך אינו במעקב אצל פסיכיאטר או נוירולוג חשוב שתפגשי עם אחד. עד כאן נושא בו פורום זה אינו הכתובת המדויקת לשאלתך. יחד עם זאת, את מתארת שינויים מאוד חדים בין מצב בו כדור מפסיק לעזור ומינון גבוה יותר מוביל להסתגרות. ייתכן ומתקיים כאן גם רובד נפשי של שינויים שעוברים על בנך בשל גורמים אחרים בחייו. אודה לך, אם תספרי מעט יותר על התנהגותו טרם השינוי התרופתי ואחריו, ואנסה לסייע לך. שי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני לא יודעת מה יש לי .רעות11/02/2011
אני קרובה לגיל 17.
לפני כשלוש שנים אחותי הייתה באנורקסיה ואפילו התאשפזה כשהגיע למשקל של 32 קילו .הרגשתי בודדה כי כל תשומת הלב הופנתה אלייה .אני הייתי כזאת הר אדם ששקל 90 קילו .[היום אני 90 קילו פחות ]והיא הייתי דקיקה ורזה כזאת .מאז התחילה אצלי התנהגות חריגה ,הייתי מתחצפת למורים ,הייתי מעריצה את משפחת אלפרון ,ומסכנת את עצמי אפילו ,הייתי חותכת את עצמי .הייתה תקופה שכל זה עבר ואיזה שנה חזרתי למוטב ,ואז עברתי הטרדה מינית הייתי רק בת 14.7..!!!ואז התחלתי לרדוף אחרי גברים שהיו יכולים להיות אבא שלי .פשוט הייתי כנכסת איתם למערכות יחסים .
ועכשיו הכל עבר שחכתי את כל מה שהיה ,כאילו לא שכחתי ,אבל אני משאירה את זה כרגע בסמוך למודע .
שנה שערבה התחלתי ללמוד בתיכון ,חדש בלי אפאחד שאני מכירה [הלכתי לתיכון שלא במקום מגוריי]והתחברתי די מהר שם לכולם ועשיתי כמו שאומרים מהפך בהתנהגות שלי .מפסח שנה שעברה הכנסתי את עצמי לדיאטת כסאח ,וירדתי מאז איזה 15 קילו .הבית ספר מפרש את זה כהפרעות אכילה כי מי שאוכל 250 קל' ליום זה הפרעה לפני שבוע וחצי חתכתי את עצמי בעמה הימנית .השבוע רשמתי ממש אותייות
"stop eat cow"...הבית ספר כמובן ראה את זה והם נכנסו להיסטריה הפסיכולוג בבית ספר אמר לי "אני מאוד אוהב את השיחות אותך אבל בתור פסיכולוג אין לי את הכלים להתמודד עם נערה כמוך "מה שהוא לא היה אומר בעבר.הם עשו ישיבה עליי בביה"ס [יועצצות ,מחנכת ,פסיכולוג,עובדת סוציאלית ]והחליטו שהם רוצים להפנות אותי לטיפול רציני וארוך טווח .אני לא יודעת מה עובר עליי ,יש לי חלומות ,יש לי סיוטים ,יש לי בעיות בשינה ,בא לי למות ,אבל גם לחיות ,אני מפחדת מההשלכות שהיו לאחר המוות .אין לי את האומץ לקום יום אחד ושפוט לעשות את זה ,למרות שהמון פעמים תכננתי ,ולבסוף קיבלתי רגליים קרות .אני חושבת שאני מתחרפנת .אני חושבת שיהיה הכי בטוח לעצמי פשוט לסגור את עצמי במחלקה סגורה לתקופה .ושוב אני מפחדת מההשלכות של זה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני לא יודעת מה יש לי . - תגובה
קרן בן הגיא11/02/2011הי רעות,
את מתארת שלוש שנים מאוד קשות שעברו עליך מאז שאחותך חלתה באנורקסיה. כמו שאת כותבת היית מאוד בודדה ונשמע שניסית בכל מיני דרכים לגרום לסביבה לראות שאת לבד, שאת זקוקה שיקשיבו לך, שיראו אותך.
את מספרת על אירועים קשים שעברו עליך ולא ברור אם יכולת לדבר ולספר עליהם למישהו. למשל על ההטרדה המינית או דברים אחרים שאולי לא סיפרת כאן. נדמה לי שאולי את מעדיפה לשכוח ולא לדעת על האירועים האלה שקרו. והם מצטברים להם בתוכך בפנים וגורמים לחלומות רעים, ולהרגשה שאת משתגעת או רוצה למות. מהניסיון שלי, דווקא כאשר מספרים ומדברים עם איש מקצוע על הפחדים, הקשיים והרצונות ואפילו על הסודות הכי איומים, זה יכול לייצר הקלה ושקט מבפנים.
לא סיפרת איפה ההורים שלך היום? האם הם רואים את מה שאת עוברת? האם אפשר לספר להם ולקבל את תמיכתם? האם מאחותך? או מחברה טובה?
ממה שתיארת הצוות בבית הספר רואה שקשה לך ואפילו כינסו ישיבה כדי לברר כיצד ניתן לעזור לך – אני ממליצה לך לשתף אותם בגורם המרכזי לסיבת הסבל שלך, מה כואב לך בפנים?
אם עולים בך רצונות למות, כמו שכתבת, חשוב שלא תשארי לבדך עם תחושות אלו! ממה שאני קוראת את נערה עם כוחות שכבר הצליחה להתמודד עם קושי אחד הוא שניים בחיים, אני בטוחה שתוכלי ביחד עם עזרה מתאימה להתמודד גם עם המשבר הזה. להתמודד ולנסות סוגים שונים של פתרונות למצוקתך.
את מוזמנת להגיב פה ונמשיך לחשוב יחד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצב .
רעות11/02/2011אני דווקא כן סיפרתי ודיברתי על ההטרדה מינית אבל שנה אחרי בערך .
וכן היו דברים אחרים שעד היום לא סיפרתי אותם למישהו שבאמת יכול לעזור אלה רק לחברה שגם בכלל לא הבינה .
ההורים שלי זה סיפור ארוך,אבא שלי אני בכלל לא בקשר טוב איתי ,כאילו ההורים שלא לא גרושים אבל הם לא חיים ביחד .הוא בלילות אצל אמא שלו .אני פשוט לא סובלת את הבנאדם הזה וגם בבית ספר יודעים שאם הם צריכים משהו זה רק לפנות לאמא שלי .אמא שלי אישה חולת כליות עם 100 %נחות ,ורוב הזמן בבית .למשל אתמול הפסיכולוג של הבית ספר דיבר איתה בקשר שאני צריכה ללכת לטיפול ארוך טווח כי אני בסיכון ,ובמקום לתמוך ולעודד אותי היא פשוט אמרה "יש לי מספיק את הצרות שלי על הראש ,אני לא צריכה לרוץ לריצות שלך עכשיו .""אחותי אומנם גדולה ממני בשנה ,אבל היא מתנהגת כמו ילדה בת שמונה .וגם אני לא מרגישה מספיק טוב איתה כדי להגיד לה מה עובר אליי .יש לי חברה שהיא נפש תאומה שלי שיודעת רק טיפה מהדברים והיא תומכת ,מבינה ,וכועסת שצריך .היא הנחמה שלי .זאת בידיוק הבעיה ,אני זוכרת שהתחלתי עם כל המצבי רוח האלה עוד מכיתה ה' אני חושבת ,ופשוט אפעם לא סיפרתי למישהו ,תמיד שמרתי ללב ,ויש כ"כ הרבה ,אבל את הסיבה העיקרת ללמה רע לי אני עדיין בעצמי לא יודעת .יכול להיות שעברתי דברים בילתודי ,שנכנסו לתת מודע שלי .אין לי מושג .אני בעצמי מתה לעזור לעצמי ולא יודעת איך .
תודה לך ..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצב . - תגובה
קרן בן הגיא11/02/2011תודה ששיתפת אותי. אני חושבת שטיפול ארוך יכול להיות פתרון טוב שבו תוכלי לשתף בכל הדברים האלה שתמיד שמרת בלב, וגם להכיר אדם מבוגר שיקשיב לך בסבלנות, שידאג לך ולטובתך, ושתוכלי ללמוד לסמוך ולבטוח בו או בה (כמובן). אם תצטרכי עזרה נוספת, אני כאן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול
רעות11/02/2011איזה טיפול בידיוק ?
הטיפול היחידי שהם שלחו אותו זה למרכז להפרעות אכילה בבית חולים רמבם ...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היישירה(שם בדוי)06/02/2011
היי אוף אני לא יודעת איך להתחיל בלי שם אז אני אמציא אחד
היי אני שירה
אני לא יודעת מה לעשות...יש לי הפרעת אכילה לא מאובחנת
אני לא אנורקסית גופנית אבל נפשית אני כן
אני לא יכולה להפסיק לחושב על אוכל
לחשוב שאכלתי יותר מ100-500 קלוריות ביום הורג אותי
בא לי לחתוך את עצמי כל פעם שאני אוכלת יותר ממאה
באלי למות כל פעם שאני אוכלת בכלל
הורים שלי רוצים שאני אלך לטיפול אבל אני לא רוצה!
אני לא רוצה להשמין!
אני כבר שמנה!!!ירדתי 20 קילו ואני לא שוקלת הרבה אבל יש לי בטן ואני נראת כמו פרה ונמאס לי!!!!
אני קרוצה להיות אנורקסית!!!
אני לא יודת מה עובר עליי בזמן האחרון
אני בוכה כל הזמן ואני מובסת
יש לי חלומות ענקיים והייתי כל כך בטוחה שאני אצליח בהם אבל פתאום אני לא בטוחה יותר
עישנתי לפניי חצי שנה והפסקתי והיום עישנתי רבע סיגריה ובא לי למות
לא רציתי אותה!!!
לא רציתי לעשן!!!
אני לא יכולה יותר
חשבתי רציני על התאבדות בחודש האחרון אבל אני מפחדת שיכאב לי!
אני לא רוצה למות!
אבל לא בא לי לחיות
לא רוצה ללכת לבצפר
אני מרגישה לבד למרות שיש לי הרבסה חברות וידידים
אני כבר לא אוהבת את מי שאהבתי
אני מאבדת את מי שאני
אין לי כוח לכלום
כולם כועסים עלי שאני לא יוצאת מהפרעת אכילה שלי
כולם חושבים שזאת אשמתי
ונמאס לי שתמיד אומרים לי שאני אמשה
אני יודעת שאני אשמה
אני כל כך מיואשת מעצמי...
אני כמעט לא ישנה...
ואין לי כוח לכלום
תעזרו לי!בבקשה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי - תגובה
ליאת שורץ09/02/2011הי שירה
אני חושבת שאת מאבחנת נכון את קשייך, אנורקסיה לא רק מוגדרת במספר הקילוגרמים ואכן ממה שאת מתארת את סובלת מהפרעת אכילה.
את רוצה למות ולחיות בו זמנית, נשמע ששאיפותיך גבוהות ואת מאוכזבת כשהן לא מתגשמות באופן שבו קיווית, כך גם לגבי קשר בינאישי. נשמע שאת טוטלית בסטנדרטים שלך, בעוצמות בהן את חווה את עצמך, ברגע שהפסקת לעשן ואחר כך עישנת רבע סיגריה את מענה את עצמך עד כדי רצון למות.
נראה כי הביקורת העצמית שלך גבוהה ביותר ויש לך מעט מאד סלחנות לאופן שבו את פועלת בעולם.
בוודאי שמאד קשה לך כל התמודדות כי הרף הוא גבוה וכי אין לך כל קרדיט לדברים בהם הצלחת אלא יש עיסוק במה שלא.
שירה נשמע שאת זקוקה לעזרה, ניתן לגשת לכך או דרך נושא האכילה ואז לפנות למסגרת שעוסקת בכך, בדרך כלל יש מרפאות בבתי החולים שעוסקות בהפרעות אכילה.
או וזה בכל מקרה חשוב ביותר שתעשי עבורך, כדי שתוכלי לחלום ולהגשים ולרצות לחיות, זה לפנות לטיפול פסיכולוגי שיתמקד במחיר שאת משלמת מתוך הפרפקציוניזם, ויעזור לך להבין ולהשלים עם המקומות הפחות "אלגנטיים" שלך אבל להיות יכולה להנות מהכוחות והיכולות שלך.
בהצלחה ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה פוחדדוד31/01/2011
היום הולך להתאשפז מחר הניתוח,
ואני כולי בפחד שיכאב לי אחרי זה.
מה אני מרגיש בהרדמה? חולם מה?
תעזרו לי בבקשה ניתוח ראשון שלי.
וריצוקאלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה פוחד - תגובה
ליאת שורץ02/02/2011דוד שלום
ניתוח והרדמה מעוררים חשש סביב איבוד שליטה ואי וודאות. מה שמאד יכול לעזור הוא מידע מהרופאים, כל שאלה שיש לך בנוגע להרדמה לפרוצדורה של הניתוח וההחלמה.
כן בשעות שלפני כדאי להזכר בסיטואציות אחרות בחייך בהן היית בלחץ ולנסות לשחזר מה עזר לך? מה מסייע לך להרגע ולחוש שלו יותר. מחשבות חיוביות, זכרונות נעימים, מוסיקה, נשימות עמוקות.
חשוב לקחת בחשבון שניתוח הוא חוויה לא קלה ועם זאת ברוב המקרים זו אפיזודה שמתחילה ומסתיימת וגם כשיש כאב הוא הולך ופוחת עם הזמן.
ליאת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היימישהי31/01/2011
אני בת 14.5 . עד גיל 8 בערך הייתי ילדה ממש חברותית וחיובית. הדבר שהכי הפחיד אותי היה שאני יום אחד יהיה לבד ואף אחד לא יצטרך אותי יותר. הייתי תמיד ביחד וחברה של כולם. בכיתה ג' עברנו דירה ועברתי לבצפר של ערסים. כולם שנאו אותי שם ותמיד פגעו בי. הם גרמו לי לחשוב שאני לא שווה כלום, שאני מכוערת ואסור לי לצאת מהבית, שאני מפגרת אז אסור לי לדבר ושאני לא נורמלית ביחס לכולם. היה לי ממש רע שם אבל זה לא הפריע לאף אחד. עברתי מאז לחטיבה ונסתי לשנות דברים. היום יש לי חברות ויותר בטחון עצמי אבל אני עדיין לא מצליחה להיפתח או לדבר עם אנשים, אני מרגישה משעממת וחסרת אופי. כל פעם שאני ביחד אין לי מה להגיד ואני פוחדת שלא ירצו להיות איתי ואני לא מצליחה לשמור על קשרים. אף אחד לא מבין אותי ואיך זה מרגיש להיות לבד כל הזמן. לפני חודש ממש רציתי להתאבד וההורים שלי אמרו לי שאחותי לא יכולה לישון בגללי ושאני יפסיק להיות פתטית בשביל תשומת לב. אני לא מצליחה לתת מקום לעצמי.
מה אני יכולה לעשות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי - תגובה
ליאת שורץ04/02/2011שלום
את מתארת עצמך כמי שמתמיד חששת שלא תהיי רצויה ואף אחד לא יזדקק לך והמעבר לבית ספר אחר אילץ אותך להתמודד עם התחושותדומות, קשות, של לא להיות שווה, מוערכת ולא להיות כמו כולם.
את לא מתפנקת והתחושה הזו קשה ביחוד כשמדובר בגיל שלך בו הזהות מתעצבת ולחברה יש משקל רציני מאד בתוך החיים.
נראה כי עם כל הקושי בבסיס את מסוגלת לשינוי ואת גם יודעת בתוכך שאת שווה יותר ואכן סיפרת על תהליך שינוי שאת עוברת. עם זאת הדברים שהטרידו בעבר מטרידים גם היום.
תבדקי עם עצמך מה עזר לך לעשות שינוי, תנסי "להתאמן" בלהגיב באופן יותר טבעי עם מי שאת בכל זאת מרגישה יותר נוח. תחזקי עצמך במקומות שבכל זאת הצלחת להתבטא.
נשמע שאת עוברת תהליך אך אם תמשיכי להרגיש כי המחיר כבד מדי עבורך ניתן להעזר ביעוץ ונראה כי את יכולה להרוויח מכך.
ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
חיים05/02/2011תודה רבה על התשובה.שבוע טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון מתמשךחיים31/01/2011
אני בן 19 אמא שלי נפטרה לפני כעשר שנים ואבא שלי מאובחן כיום כחולה נפש לאחר שנות התעללות ארוכות באימי ובנו הילדים,כיום אין לנו כלל קשר עם האבא,אני בדיכאון מטורף מהמצב הזה מרגיש בודד בלי שום בסיס ומקום להניח בו את הרגל,בית חם ואוהב כמו כל החברים לידי,תמיד נשען על טובות מאחרים,בקיצור קשה קשה גם בלימודים לא ממש הולך לי והצוות החינוכי לא מבין אותי (ישיבת הסדר,עוד לא שירות צבאי,אין לי בכלל חשק לשרת)בודד בעולם בלי מישהו קרוב שיוכל לחבק אותי בית טבעי שאוכל לשהות שם כמובן מאיליו כסף ליום יום,ובכלל כל הטראומה הזאת משנים ארוכות של התעללות פיזית ונפשית חמורה מאוד,הפסקתי לנהל סדר יום כי אני לא מסוגל להתחייב למשהו אפילו לא לשעת קימה ובעצם כי גם אין לי למה לקום כל היום או יושן או משוטט באינטרנט או קורא קצת עיתונים,מדוכא לדמעות מהמצב,כולה בן 19 ומסתובב כמו פרח תלוש נבול בלי שום מקום ומקור תמיכה וכמו שאמרתי אפילו להפך חוסר הבנה והתחשבות במקביל לטראומות שנותרו בי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון מתמשך - תגובה
ליאת שורץ02/02/2011חיים שלום,
אתה מתאר סבל נפשי מתמשך לאורך שנות ילדותך והתבגרותך ללא מקורות תמיכה משמעותיים.כדי שיהיו לך משאבים להשקיע בלימודיך ובהמשך בשירות הצבאי אתה באמת זקוק לעוגן בתוכך, ל"בית פנימי" שממנו תשאב כוחות. לא ברור מדבריך האם הייתה מסגרת שהיוותה משענת לאחר מות אימך.
נראה שאתה זקוק למקום טיפולי בו תוכל לקבל תמיכה, תוכל להבין את המשבר הנוכחי וכן לשאול שאלות לגבי עתידך. בטיפול תוכל מחדש להתחבר לרצונות שלך וכן להבין באופן ברור יותר מה אתה מסוגל כרגע ומה לא.
אני מניחה כי בישיבת הסדר יש גורם טיפולי, והיה ולא אתה צריך לפנות לתחנה לבריאות הנפש של משרד הבריאות הקרובה ביותר למקום מגוריך. אתה יכול להעזר ברופא המשפחה לצורך הפנייה.
ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לתגובה
חיים02/02/2011מה זה אומר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
חיים02/02/2011לא ראיתי מקודם את התשובה רק את השם שלך,תודה על התשובה.אין פיתרון חוץ מלפנות לטיפול,סוג של פיתרון מחשבתי? לא הבנתי איך זה עונה על הבדידות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה - תגובה
ליאת שורץ05/02/2011חיים שלום
בוודאי חשיבה חיובית מסייעת במצבים של דיכאון, אני מעריכה שבתקופות בהם הרגשת טוב יותר ועם יותר כוחות התמודדות עשית שימוש בכך אפילו שלא ממש היית מודע לכך.
בהתחשב בקשיים אותם חווית במהלך חייך כנראה שיש בך כוחות התמודדות עם זאת נראה שגם בחשיבה חיובית יש מקום ללמוד איך לעשות בכך שימוש.
אני מבינה את השאלה על הבדידות, טיפול הוא לא פתרון לבדידות אבל הוא כן מאפשר לחשוב על פתרונות בתוך המציאות לבדידות שאתה חש עם עוד אדם שיש לו היכרות עמוקה איתך ועם צרכיך וכן מסייע בהבנה של סיפור חייך ובמציאת הכוחות הפנימיים שיאפשרו התמודדות טובה יותר עם הבדידות.
ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחוףאנונימי27/01/2011
יש בעיה גדולה מאוד לבת דודה של חברה שלי אני לא יכולה לפרט את הבעיה אבל היא יכולה להיגרר להתאבדות אנחנו חושבים שהילדה שצריכה טיפול ודחוף אבל בלי ליידע את ההורים מכוון שהיא אומרת שאם ההורים ידעו יזרקו אותה מהבית למישהו יש רעיון לעזרה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה דחוף - תגובה
ליאת שורץ27/01/2011מכיוון שהפרטים שנתת מועטים יש קושי לענות לך, ניתן לפנות למסגרות הטיפוליות בבית הספר, יועצת ופסיכולוגית לפחות כדי להתלבט איתם לאן כדאי לפנות. כן יש מסגרות יעוציות כמו "דלת פתוחה", וכן לשכת הרווחה במקום המגורים (נמצאת בעיריה או במועצה המקומית), שבה יש מטפלים שעוסקים בילדים ונוער גם איתם ניתן להתיעץ. מסגרת נוספת היא התחנה לטיפול בילד ובמשפחה של משרד הבריאות.
ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משהו שלא עוזב אותי מהילדותעזרה24/01/2011
שלום אני בן 16 יש לי משהו שאני חושב ובוכה עליו כול יום כמעט וזה לא עוזב אותי
חשבת אפילו להתאבד בגלל זה
אז ככה תמיד ההיתי ילד מאוד דכאוני לא ממש הולך לי בלימודים העיפו אותי מבית ספר
כשהיתי קטן ההיתי בוכה המון ומפחד על ההורים שלי
אבל יש משהו שמטריד אותי שבא לי למות בגללו
כשההיתי קטן
עשיתי דברים ממש לא טובים לאח שלי הקטן
שכבנו ערומים אחד על השני כמה פעמים שהיינו בני 8
ופעם הכרחתי אותו לעשות משהו מגעיל אני אפילו מתבייש לספר וזה קרה בגיל 8 - 12 אני לא זוכר
אני פשוט לא יכול לשכוח את זה בא לי למות אני מרגיש שאנסתי את אח שלי איך יכולתי לעשות את זה מה גרם לי לעשות את זה
מה יכול להיות שאני הומו ? אני חרמן מסריח ?
גם כשישנה אצלינו פעם ילדה אחת גרמתי לה ולאח שלי להתנשק ולה להוריד את המכנסיים איך יכולתי וזה היה בגיל מאוד צעיר כל זה
אני ממש מצטער שעשיתי את כל זה
מה אני יכול לעשות זה לא עוזב אותי
אני כולי מדוכא וחושב על זה כל היום זה לא עוזב אותי ?
יש פתרון לדבר כזה חוץ מלמות
אני מסתכל עליו היום ואני בוכה מה עשיתי לו
איך יכולתי איך זה אח שלי הקטןןןןן איך עשיתי דברים כאלה מה נסגר איתי
בבקשה תעזרו לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משהו שלא עוזב אותי מהילדות - תגובה
ליאת שורץ27/01/2011רבים בגילאי הילדות והנעורים חווים התנסויות מיניות שונות כולל התנסויות עם בן אותו המין על אף שלא מדובר בהומוסקסואליות.
אנשים שונים אחד מהשני ברמת הדחף שלהם, במקרה הזה אתה מדבר על דחף מיני, שהוביל אותך להתנסויות שונות בגיל צעיר יותר.
נראה כי בתוכך חשת כל מיני סערות, פחדים שהטרידו, מצב רוח קשה, קראת לעצמך ילד דכאוני ונדרשה לך הרבה הרגעה, הכוונה ושמירה.
מה שברור מדבריך שאתה במצוקה ומאד לבד עם התחושות שלך ואתה זקוק לעזרה כדי להבין את מה שעבר עליך, וכן את הנסיבות שהובילו לדברים שאתה מתאר. נראה כי אם תהיה בסוג כזה של תהליך תוכל גם להבין, גם לסלוח לעצמך וכן להמשיך הלאה עם פחות משא כבד.
חשוב שתפנה מהר ככל שניתן דרך מסגרת בית הספר אם אתה עדיין שייך אליה, דרך קופת החולים או למסגרות טיפוליות שיש במקום מגוריך, ניתן לברר באינטרנט מה קיים.
ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחסוי .
מישהי20/02/2011ממה שאתה כותב אפשר לראות את החרטה שלך וכמה שאתה מצטער...
אני בת 15... ויש לי אח תאום
קרה מקרה דומה שאני מעדיפה לא לפרט עליו ,מן מנהג קבוע שהיינו בני 5
שהוא יזם
הוא לא התכוון לזה ,היינו רק בני חמש
והיום אני אומרת לך,הוא האח הכי טוב בעולם!!
נראה לי שהוא גם זוכר,והוא קצת מתבייש בזה
אבל שנינו "שכחנו" ..
אז רציתי להגיד לך,שזה שאתה כלכך מתחרט זה מספיק,ואם יהיה יום ואחיך יזכיר לך את זה ,תסביר לו שהיית קטן ולא ידעת מה אתה עושה..ואתה מצטער.. וזהו :)
בהצלחה 3>
ובבקשה... אל תחשוב אפילו על להתאבד :\* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מצליחה להפסיק..שיר23/01/2011
שלום, אני בת 16 ויש לי בעיה די גדולה עם מתוקים, במיוחד שוקולדים.
אני פשוט לא מצליחה להפסיק לא משנה כמה אני מתאמצת...ואני מנסה להפסיק אבל בסוף אני פשוט גורמת לעצמי לזלול בלי שליטה ואחרי זה "לאכול" את עצמי ברגשות אשם, דיברתי על זה עם אמא שלי, היא בסך הכל אומרת שהיא תבנה לי תפריט, כי היא קצת מבינה בזה, והיא בנתה לי, אבל זה לא עוזר...ועכשיו אפילו הפסקתי לשתף אותה ואני אוכלת המון ממתקים בסתר, אני פשוט לא יכולה להפסיק, ואין לנו כסף לפסיכולוג או תזונאי, אני בעודף משקל קל של חמש קילו ואני ממש רוצה הוריד את הקילוגרמים הנוספים לפני הקיץ, אני מאוד חלשה כשזה מגיעה לממתקים, לא פעם ולא פעמיים הקאתי, אבל אני לא יכולה להמשיך במסלול הזה, אני לא רוצה להזיק לעצמי, אבל אני אבודה ואני פשוט מתוסכלת...בבקשה, אולי עצה קטנה..?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מצליחה להפסיק.. - תגובה
ליאת שורץ27/01/2011שיר שלום
המקומות בהם אנו מוצאים עצמנו ללא שליטה הם קשים וכואבים, ביחוד כשאת אומרת כי את עושה מאמץ לעצור ולהתגבר על הרצון לאכול דברי מתיקה והדבר לא מצליח. בוודאי כמו שאת רומזת יש סיבה מדוע את זקוקה לכמות כזו של "מתוקים" ויתכן כי יש בזה מילוי צורך ונחמה, וכן היה כדאי להבין מהם הסיבות לכך.
יתכן כי בשלב הזה קשה לך מכל מיני סיבות לעצור עצמך ולווסת את האכילה באופן נכון יותר ואולי מתוך כך שווה להרפות מהמאמץ כדי שלא תגיעי שוב ושוב לכך שמתוך תחושת החסך את אוכלת בסופו של דבר יותר. יתכן שכרגע אין לך את הכוחות להתמודד ובתקופה אחרת תוכלי לעמוד במגבלות שהדבר מצריך ממך.
חשוב לאמר כי אכילת דברי מתיקה יש בה אלמנטים של התמכרות וכמו כל התמכרות הגמילה ממנה היא תקופה קשה ביותר שחשים בה תחושות גופניות ובוודאי הדבר משפיע גם מבחינה נפשית, לכן את הקושי הרב ביותר חווים בתקופה הראשונה, זאת עד שהגוף והנפש מתרגלים.
גם להחליט שבתקופה מסויימת בוחרים שלא להתמודד זו החלטה חשובה.
ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שערות לבנותשיר21/01/2011
שלום, אני בת 15 וחצי
לפני כמה חודשים גיליתי שערה לבנה ותלשתי אותה.
היום גיליתי שלוש שערות לבנות ותלשתי אותן.
אני יודעת שלא מומלץ לתלוש, אבל השיער שלי מאוד כהה ורואים עליו את השערה הלבנה ממש ברור...זה מאוד מדכא אותי ובכיתי לא מעט, אני לא יודעת מה לעשות, בבקשה...אני בדיכאון...מה לעשות..?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שערות לבנות - תגובה
ליאת שורץ21/01/2011נעה שלום
זה קורה לא מעט שיש מספר שערות לבנות בודדות כבר בגיל שלך ועוד קודם לכן. את אומרת כי שערך כהה ולכן הדבר כל כך בולט. עם זאת נראה כי התחושה שלך שהשער הלבן הוא הייצוג של כל המראה שלך. כשקראתי את דברייך שאלתי את עצמי מדוע את מגיבה לכך בעוצמה כל כך גבוהה, ממה את מודאגת?
האם התחושה היא כי אם היתה אחת ואחר כך שלוש אולי תאבדי שליטה על כך והן יתרבו מאד?
ואולי נדמה לך כי האחרים רואים כל שערה באותו אופן שאת רואה זאת?
נראה כי כדאי שתשתפי חברה טובה או הורים או מבוגר אחר שאת סומכת עליו בתחושות הקשות שלך, גם כדי לקבל פרופורציה וכן כדי להתמך ולהעזר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרפקציוניזם וחרדת מבחניםאנונימית17/01/2011
אני בת 14, בכיתה ט', ומאז שאני זוכרת את עצמי אני פרפקציוניסטית. הכל חייב להיות מושלם. בלי שום סטייה אחת. בנוסף לזה יש לי חרדת מבחנים (לא מאובחנת או משהו כזה, כל התסמינים מתאימים לי). לפני מבחן אני בהיסטריה שאני לא זוכרת את החומר למרות שכן למדתי, אחרי מבחן יש לי תחושת הקלה של כמה ימים עד המבחן הבא או לפני קבלת המבחן. קשה לי להפנים בדר"כ שיש מבחן ובגלל זה יוצא שאני לומדת יום יומיים למרות שאני יודעת שאני אזכור הרבה יותר טוב אם אני אפרוס את הלמידה לשבוע וכל יום ללמוד שעה מאשר יום לפני המבחן לא לעזוב את החומר. ברגע שהמבחן מתחיל אני בלחץ, הדופק שלי עולה, מתחילות מחשבות פסימיות (ואני באופיי בכלל פסימית) של 'אני לא אצליח, אני לא זוכרת, לא יהיה לי זמן, אני אכשל' וכו'. קשה לי לארגן את עצמי מבחינת זמנים-יש מבחנים שאני אסיים אותם ב-45 דק' והיו בהם 20 שאלות או יותר, ויש מבחנים עם 2 שאלות ששאלה לוקחת לי 45 דק'. בגלל הפרפקציוניזם אני תמיד משתדלת להתרחק מדברים שלא יהיו 100% ויש סיכוי שאני לא אהיה הכי טובה בהם ולוקחת על עצמי עוד דברים בשביל לנסות להוכיח את עצמי. זה מתבטא גם שאני לא מוכנה לדבר בפני הכיתה כי אני מפחדת שאני יעשה טעות. אני בוכה הרבה בזמן מבחנים-ברגע שאני שוכחת את החומר בגלל בלאקאאוט ועשיתי את השאלות שאני יודעת (למדתי לדלג על שאלות קשות ולחזור אליהן אחר-כך) אני אתחיל לבכות. ברגע שאני ארגיש שאני בטוח נכשלת, ולא משנה כמה למדתי, אני מתחילה לבכות. ברגע שאני רואה ציון שלא מספק אותי-אני מתחילה לבכות. המורים בבית הספר שלי (רובם,בכל אופן) מנסים תמיד להרגיע אותי, אומרים לי שאין לי מה להלחץ. אני מרגישה משותקת ברגע שאני במבחן ורואה את כל שאר הכיתה מתחילים לכתוב כשאני תקועה באיזו שאלה ואז אני חושבת 'אני מטומטמת,כולם יודעים את החומר ורק אני לא'. גם ברגע שמורים אומרים עוד כמה זמן נשאר לסוף הבחינה גורם לי להרגיש משותקת-שהנה, אני כן יודעת את החומר אבל הפעם אני לא אספיק לכתוב את הכל ולמרות שאני יודעת את החומר אני אכשל.
מצטערת על הפריקה הנורא ארוכה הזו. הייתי חייבת לשתף מישהו. תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפקציוניזם וחרדת מבחנים - תגובה
ליאת שורץ21/01/2011חרדת המבחנים ממנה את סובלת קשורה בכך שכל עשייה שלך, בוודאי במה שקשור ללמידה, צריכה להיות מושלמת. מכיוון שכך ומכיוון שלכל מבחן עבורך יש משמעות מאד גדולה, כי אם לא תצליחי תחושת הכשלון תהיה בלתי נסבלת, את ניגשת למבחן עם "מטען כבד" של "את חייבת להצליח". הקושי להתחיל וללמוד שבוע קודם הוא מתוך הנטייה של רבים מאיתנו להימנע ממגע, ומהתמודדות עם מה שמעורר חרדה כה גדולה ולכן את נמנעת מללמוד למבחן עד אשר אין לך ברירה.
אמנם הסביבה משכנעת אותך כי אין מה להילחץ אבל נראה כי קשה לך להרגע ובאמת לבוא לידי ביטוי עם יכולותיך.
אני מציעה כי תבדקי את עצמך במצבים שונים מה מסייע לך להרגע ועשי בכך שימוש. למשל נשימות עמוקות לפני הכניסה למבחן, שוקולד, מוסיקה מסויימת, כיווץ היד לאגרוף וניעורה מספר פעמים בכל יד. ישנן טכניקות רבות להרפיה והרגעה וכן לשינוי החשיבה. כולנו שבויים במשפטים שליליים שאנו אומרים לעצמנו ברגעים שונים בחיינו.
אפשרות נוספת היא להעזר בגורם טיפולי בבית הספר או מחוץ לו כדי ללמוד טכניקות שונות מחד ומאידך לנסות להבין מדוע רף הציפיות שלך מעצמך הוא כה גבוה ובלתי מתפשר,
בהצלחה ליאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא יכולה יותר תגובה לליאת בחזרהאני15/01/2011
כבר כתבתי לך מקודם בכותרת "לא יכולה יותר"
ותשובה לשאלה שלך -
ניסיתי לדבר איתה בצורה שקטה ולא סוערת על הרגשות שלי.
ביקשתי ממנה שאני רוצה שאחותי תצא מהבית כדי לתת לי הפסקה אחרי כל התקופה הקשה איתה.
הבעיה היא שכל פעם שאני מנסה היא אומרת שהיא לא יכולה לעזור לי עם כל מה שקשור אליה,
בגלל שהיא 'בהחלמה', וחוץ מזה היא לא מקשיבה לי בכלל. היא אומרת שאני טועה.
וניסיתי להסביר לה. בקיצור אפשר לומר שהיא מבינה, אבל לא יכולה לעזור לי.
וחוץ ממנה יש לי אח קטן ממני, וההורים שלי מימלא לא עוזרים לי.
במילים אחרות, אני מרגישה מיואשת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא יכולה יותר תגובה לליאת בחזרה - תגובה
ליאת שורץ17/01/2011שלום,
את מתמודדת עם תקופה קשה ביותר שעוברת על משפחתך ואת בתוכה. כמו שכתבתי קודם לכן במשבר המשאבים של המשפחה לא מתחלקים באופן שווה אולם כשהדבר נמשך לאורך כל כך הרבה זמן, קשה להשלים עם זה. נראה כי הביטוי של רצונותייך למול אמא הוא משמעותי על אף שהיא לא יכולה להענות ואת נותרת מתוסכלת. את גם הופכת להיות נוכחת ונראית דרך הביטוי של צרכייך.
את מבטאת כמיהה למנוחה מהמצב הקיים וניתן מאד להבין זאת, ההרחקה של אחותך אינה מתאפשרת אבל האם ניתן ליצור דבר אחר שיאפשר את ההתנתקות מהעומס הרגשי שאת חווה אפילו באופן זמני ורגעי?
דרכים כמו שמיעת מוסיקה, קריאה, או פעילות גופנית וכן מפגש יזום עם אחרים במסגרות קיימות שלא יצריכו ממך להיות אקטיבית ביצירת קשר כמו תנועת נער או התנדבות.
ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחופהההליטל13/01/2011
היי, אני מדוכאת מאז ומתמיד לאחרונה המצב החמיר ואני מוצאת את עצמי כל היום בפורום כאן מדכאון וחרדה ללסביות והומאים וניתוחים פלסטים ופסכיאטריה
התאבון הולך ודועך אין לי חשק לחיות אין לי זוגיות לא הולך לי בלימודים אני אוהבת בנות יש מישהו שהכירו לי הוא מרגיש אבל זה חד צדדי אני לא מפתחת אליו רגשות למרות הלחץ של ההורים ועד כמה שהןא בחור טוב וכדאי לנסות אבל לא כיף לי איתו למה הם לא מבינים אותיי אולי כי הוא גבר אולי כי זה הוא
אני גם לא אוהבת את עצמי ובכלל תחיים האלנ בבקשה תעזרו לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה דחופההה - תגובה
ליאת שורץ17/01/2011ליטל שלום,
מהפורומים שתיארת שבינהם את עוברת ניתן להבין שאת עסוקה בכל מיני שאלות, בכתיבה שלך התיחסת בעיקר לשאלה של זהות מינית.
לא כתבת מה גילך אבל העיסוק בכך הוא קשה ומבלבל בעיקר כשלא ניתן לשתף משהו אחר.
נראה כי את זקוקה לעזרה, אפשרי לפנות ליועצת בית הספר או לפסיכולוגית ולשתף אותן.
לפעמים כשההתלבטות לגבי העדפה מינית מתבהרת, העומס הרגשי יורד ואפשר להתפנות ללימודים, ליצירת קשר ומצב רוח משתפר. כרגע נראה כי בכל תחומי החיים עבורך ההתמודדות היא בלתי נסבלת ונראה כי שווה שגורם טיפולי יסייע לך בלשאת זאת ובהמשך את תרגישי כי גם הרצון לחיות יתעורר מחדש. נראה כי מישהו צריך להחזיק עבורך את התקווה שדברים יכולים להשתנות, וזה אכן כך. ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

