פורום נוער במצוקה, תמיכה נפשית - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אין לי חברים.. איך להשתלב?
    אבג
    09/06/2010

    לפני שנתיים עברתי לבית ספר חדש לבד בלי אף חבר שהיה לי. במשך הזמן הקשר עם החברים שלי התנתק ומצאתי את עצמי לבד בבית ספר שרוב התלמידים נמצאים בפנימייה
    (אני לא) שלא כ"כ השתלבתי בו. אני בנאדם ביישן שלא מדבר הרבה ואני לא יודע מה לעשות. נמאס לי כבר להיות לבד ואין לי עם מי לצאת..

    מה אני אמור לעשות במצב כזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אין לי חברים.. איך להשתלב?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכחתי לציין

    אבג
    09/06/2010

    אני כרגע עולה לכתה י'ב ולעבור בית ספר זה סיפור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדידות בביה"ס

    חסויה
    10/06/2010

    שלום.

    קשה מאוד להיות בלי חברים בכלל, ובפרט בגיל ההתבגרות, שבו לחברים יש חלק חשוב במיוחד בהתפתחות.

    האם יש לך אפשרות ליצור קשר עם תלמיד אחד מהכיתה, שאולי יוכל להוות מעין "גשר" להיכרות מעמיקה יותר עם כמה תלמידים נוספים?

    האם ניסית להיוועץ בצוות ביה"ס (מחנכת, יועצת)? אם לא, נסה אותן. הן בוודאי יוכלו לסייע.

    בהצלחה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כוחות כנגד הבדידות

    ענבל שני
    17/06/2010

    שלום לך,

    ראשית, רציתי לבדוק איך נשארת אחרי שקיבלת את ההודעה מ"חסוייה". לא כתבת תגובה ולא הבנתי אם הרגשת שנעזרת מעט? האם קיבלת מענה? האם היו התפתחויות מאז?

    שנית, הבדידות שאתה מתאר במסגרת הבית ספרית שאתה לומד בה נשמעת חוויה מאוד קשה, ואכן לעבור לבית ספר חדש בלי אף אדם מוכר מראש זו "קפיצת באנג'י" דיי רצינית...
    ולצד זה, בכל זאת, תהיתי - האם למרות אופייך הביישני עשית איזשהם ניסיונות לפרוץ את המצב, למשל לנסות להתקרב אל אנשים מסויימים שנראו לך דומים לך או מעניינים אותך? האם גיששת או בחנת קשרים מסויימים? ואם לא, מדוע? מה עיכב/חסם אותך?
    איך היה מצבך החברתי בבית הספר הקודם? ואם היו חברים, מה עזר ליצור את החברויות הללו?

    ממה שאתה מתאר, מדובר בתקופה ממושכת למדיי שאתה נמצא או לפחות מרגיש לבד בבי"ס.
    האם היו מצדך ניסיונות לערב גורם בית ספרי עמו יועצת או מחנך/ת או מורה שחביב עליך?

    אשמח אם תרחיב קצת יותר על מצבך החברתי בעבר ובהווה בתוך ומחוץ לבית הספר, ואם תרצה, אפשר יהיה לדון בחלק מהשאלות שהעליתי.

    אם עולה בך צורך לשתף אדם באופן יותר פרטני ודיסקרטי מאשר באתר, יש אפשרות שתפנה לגורם ייעוצי/טיפולי (פסיכולוג/ית / עו"ס קליני) דרך מרפאה ציבורית לבריאות הנפש, או דרך קופ"ח או באופן פרטי.
    אשמח לכל עזרה נוספת ו/או הידיינות,

    ענבל שני
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצטער על התגובה המאוחרת

    אבג
    03/07/2010

    הבית ספר בינתיים נגמר ועכשיו חופש ואני די לבד
    אבל גם בבית ספר אין לי כ"כ עם מי לצור קשר
    רוב התלמידים גרים בדרום הארץ(אני מהמרכז) וזה בית ספר עם פנימיה
    אלו שמהאיזור שלי לא היו מגיעים כמעט לבית ספר ואין לי כ"כ איך לצור איתם קשר
    המצב שלי בעבר היה יותר טוב,יותר פשוט
    לא באמת חשבתי על כל מה שאני אומר כמו עכשיו והיה יותר קל
    השתלבתי יותר עם כולם,למרות היותי ביישן
    אבל עכשיו זה פשוט שונה...
    כשהיועצת שמעה שאני רוצה לעבור בית ספר היא לקחה אותי לשיחה אחת ובזה זה נגמר..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמחה לקרוא שהדברים בטיפול היועצת

    ענבל שני
    04/07/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חברה במצוקה
    אנונימית
    08/06/2010

    ש לי חברה שממזמן רבה עם שתי בנות מהשכבה ומזה זה התפשט על חצי מהשכבה שלנו.וזה על סתם ריב של שטויות.חצי מהשכבה אצלנו עשו חרם על ילדה אחת.הילדה הזאת חברה מאוד טובה שלי ואני לא רוצה שיהיה לה רע.קשה לי לראות אותה עצובה כל כך.היא אומרת שהכל טוב אבל רואים על הפנים שלה שהיא מתה לבכות ושהיא כולה עצובה.היא רבה עם חצי מהשכבה אצלנו. היום היא ביקשה שאני יבוא איתה לטייל הלכתי איתה כי ראיתי שהיא לבד אז הייתי איתה ואז כמה בנות אמרו לי איכס איזה מגעילה מה את מסתובבת איתה?אז לא התייחסתי ולקחתי את חברה שלי למקום שנהיה רק שתינו בלי שבנות יבואו ויעצבנו ואז ישבנו ודיברנו ואחרי שהסתיימה ההפסקה אמרו לי איכס איך את יכולה להיות איתה סתם מסריחה וכל מיני דברים רעים. אני רואה על הפנים של חברה שלי שזה מציק לה ושרע לה עם זה. היום היא באה אלי והתקשרה אלי חברה שהיא גם לא מדברת איתה והיא דיברה איתי ואז אמרה לי תספרי על מה דיברת עם ש' (ככה נקרא לילדה ש') אז אמרתי לה סתם דיברנו.. אז חברה שלי אמרה "נו תספרי מה היא אמרה לך אני יודעת שהיא דיברה עלי.." אז אמרתי לה "מה מה את קשורה ?סתם דיברנו על חבר שלי.."אז היא אמרה"כן בטח אני יודעת שאת משקרת" ובאמת על זה אני והיא דיברנו וקצת שאלתי אותה איך היא מרגישה אבל היא לא רצתה לחתור לפרטים אז עזבתי אותה שהיא לא תרגיש רע.. אז חברה שלי אמרה לי בפלאפון מלא דברים רעים עליה בזמן שש' שומעת הכל כי היא הייתה לידי .זה לא נעים לי וזה מרגיש לי רע. נגיד בסוף שנה אנחנו עושים מסיבת סוף שנה..אז הזמינו את כולם והם לא נותנים לה לבוא הם אמרו לידה את זה וזה לא נעים בכלל..הם רוצות שהיא תקנא הם עושות דווקא.ואני בתור חברה של שתי הצדדים עומדת באמצע ומנסה לעודד מצד אחד את ש' ומצד אחד מדברת עם הצד השני סתם ככה והן מקללות אותה. אבל זה 40 + ילדים על ילדה אחת.זה לא פייר.היום היא התחילה קצת לבכות היו לה דמעות בעיניים אז אחרי שהיא הלכה והכל התקשרתי אליה ודיברנו..אמרתי לה שעם היא צריכה משהו שתבוא אלי ושאני תמיד נמצאת שמה בשבילה..אבל נמאס לי שכל הבנות באות אלי ואומרות לי איכס איזה מגעילה .. אני יודעת שאני אמורה להגיד להן אל תדברו איתי עליה אני מדברת איתה וכאלה.. אבל זה לא יעזור.. הצעתי לש' שאני ילך וידבר עם כמה בנות לנסות להשלים ככה.. אבל היא סירבה היא פחדה שגם אני יריב איתן והיא אמרה שרק זה מה שחסר לה שיחשבו שקשה לה.. היא רוצה להראות להן שהכל טוב והיא אמרה שהיא באמת שמחה!אבל אני יודעת שזה לא נכון רואים את זה על הפנים שלה..הדמעות עומדות לצאת לה בכל שנייה.. היא במצב שביר וכל יום מישהי אחרת באה ורבה איתה..קשה לי בתור חברה לעמוד לשני הצדדים ולשמוע מזה שהיא ככה וככה ולבוא לש' בידיעה שאמרו עליה דברים רעים ושאני כל כך רוצה שהם ישלימו כי נמאס לי שש' עצובה ומשחקת אותה שהכל טוב ובטוח בבית היא בוכה..ושהשניים באים ומרכלים עליה ואומרים דברים מגעילים. בבקשה תעזרו לי אני כבר לא יודעת מה לעשות אוף =(

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חברה במצוקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה תעזרו לי על מה שרשמתי פה !

    אנונימית
    09/06/2010

    בבקשה תענו לי כמה שיותר מהר.. זה חשוב לי כל כך !!
    היום ש' לקחה אותי למקום שנהיה רק שתינו והיא אמרה לי "בבקשה תעזרי לי אני רוצה להתאבד !!"
    אני ישר אמרתי לה "את לא מצחיקה !! די נו אני מבטיחה שהכל יהיה טוב !!" ואז חיבקתי אותה ..
    והיום חברה שלי שהיא שונאת את ש' חילקה הזמנות ליום הולדת שלה והיא לא הביאה לה היא הביאה לי שהייתי לידה והלכה ולא הביאה לה.. הרגשתי כל כך רע עם עצמי !! :(
    ווחברה אחרת שלי שגם לה יש יום אחרי החברה שחילקה לי הזמנה יום הולדת, והיא אמרה לי לידה והיא שמעה הכל והיא אמרה רק לי .. זה כזה לא נעים לי ואמרתי לה ישר "עזביי !!!! תגידי לי אחרי זה אני לא יכולה עכשיו !! " כולי התעצבנתי !
    אני מרגישה רע להיות בשתי צדדים ... אני לא יכולה להתאפק... אני מרגישה רע להיות בשתי הצדדים אוףף !! בבקשה תעזרי גם לחברה שלי וגם לי ..
    רע לי להיות באמצע .. היום היה לי שיעור עם ש' ועם עוד חברה שהם גם רבו בניהן אז ישבתי על כיסא וש' ישבה לידי והחברה השנייה ישבה מהצד השני שלי.. אז ש' התחילה לדבר איתי כזה והחברה השנייה התחילה גם ואני לא ידעתי מה לעשות למי להקשיב ולמי להגיד סטוופפ חכי !
    פשוט ישבתי וחשבתי מחשבות ולא התייחסתי לשתיהן פשוט ישבתי ואפילו לא שמעתי אותן מרוב שהייתי שקועה במה לעשות עם ש' שיהיה טוב כי הילדות השניות באות אלי ואומרות לי ככה וככה וזה מגעיל אותי כבר !! :(
    בבקשה תעזרוו לי ! :'(

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות עם חרם

    טלי איסרוב
    09/06/2010

    אנונימית יקרה,

    את מתארת מקרה מאוד כואב, שבו ילדים מרשים לעצמם להתעלל ולהתאכזר.
    הם נמצאים בתוך קבוצה גדולה וכך מרגישים מוגנים ומרשים לעצמם להשתלח בילדה חסרת אונים אחת.
    מאוד מאוד קשה להתמודד עם כוחה של קבוצה.
    אני ממליצה לך בחום לפנות לגורמי הסמכות שבסביבתך - מחנכות הכיתות, יועצת בית הספר ואפילו מנהלת ביה"ס.
    צריך מישהו מבוגר וסמכותי שיהיה מסוגל להציב מראה אמיתית מול פרצופם של הילדים המתעללים, על מנת שיראו את הנזק הקשה שהם גורמים.
    כל הכבוד לך שאת לא נסחפת עם החבורה המכוערת הזאת.

    בהצלחה,
    טלי איסרוב,
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבעיה היא

    אנונימית
    10/06/2010

    הבעיה היא שחברה שלי לא רוצה שאני ילך והתערב.. אמרתי לה שלשום שאני ילך וידבר עם מישהו שיעזור .. אפילו הצעתי לה שאני ילך בעצמי וידבר עם זאתי שהתחילה את כל הריב ואפילו יעמיד את אותה הילדה באותו המצב אני יגיד לה את אותה הסיטואציה.. ואז נראה איך היא תרגיש.. אבל ש' דחתה את זה.. היא אמרה לי שהיא לא רוצה... היא פוחדת שיגידו שקשה לה ושהיא צומי וכאלה.. ואני מתה ללכת לדבר עם היועצת של השכבה אבל אני מתביישת שאחרים יראו אותי.. ושש' תתפוס אותי הולכת אליה.. בבקשה תייעצי לי איך לפתור את כל הבעיה הזאת ..
    בתודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לפנות לעזרה

    טלי איסרוב
    10/06/2010

    אנונימית יקרה,

    חשוב שתאזרי אומץ ותפני ליועצת. תוכלי לבקש מהיועצת לפעול בדיסקרטיות ובחוכמה על מנת לא להביך את חברתך ש' ולא לגרום לה עוד יותר סבל, אבל לא תוכלי לפתור את העניין בכוחות עצמך.
    ההתנהגות של בני השכבה היא התנהגות אכזרית ולא מקובלת וחובה שתעמוד מולם דמות חינוכית שתעמיד אותם על שגיאתם.

    בהצלחה,
    טלי איסרוב,
    פסיכולוגית קלינית מומחית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נתפס בגניבה
    שילה
    08/06/2010

    הבן שלי נתפס בגניבה מרשת של סופרמרקטים. מה עושים? הוא מרגיש בושה גדולה ואומר שזה היה סתם משחק עם חברים. האם לכעוס? האם לתמוך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נתפס בגניבה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובת הורים

    טלי איסרוב
    09/06/2010

    שלום שילה,

    ממה שאת מספרת משתמע שבנך נתפס כשהוא מבצע עבירה פלילית.
    חשוב שתוכלי להעביר לבנך מסר ביחס ליחסך להתנהגות מסוג זה וחשוב שמסר זה יהיה חד-משמעי.
    כן, עליך לכעוס ולהראות לו שאת רואה את הדברים בחומרה, ולו רק בכדי שלא תתפתח בבנך הציפיה שההורים תמיד יסלחו לו או יעזרו לו כשהוא מרשה לעצמו לנהוג בצורה שהיא חד-משמעית לא מקובלת בחברה.

    אחרי שתביעי עמדה חד-משמעית כנגד התנהגות עבריינית, שאינה מקובלת ואינה נסלחת, בדקי מה הניע את בנך להתנהג כך.
    האם הוא מסתובב בחברה שמפעילה עליו לחץ חברתי? האם הוא מאבד שיקול דעת כשהוא נמצא איתם? קרוב לוודאי שצריך לטפל בבנך מהפן החברתי.

    לאחר מכן, בדקי מה עובר על בנך מבחינה נפשית - האם התנהגותו החריגה קשורה לרצון לקבל תשומת לב או להשמיע קריאה לעזרה? האם הוא אומלל כעת בשל הבושה שבגילוי העבירה?

    תוכלי לעזור לו לשים את הארוע מאחוריו, לא ע"י כך שתסלחי לו ותתמכי בו במקרה של הגניבה, אלא תביעי תמיכה בו בתחומים אחרים בהם הוא חזק. עזרי לו להפנות את תשומת הלב שלו למוקדי הכוח השונים שלו.

    בהצלחה,
    טלי איסרוב,
    פסיכולוגית קלינית מומחית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרידה
    נונה
    07/06/2010

    אני בת 18, בי"ב. היה לי חבר שלושה חודשיםולפני כמה ימים הוא החליט שהוא לא רוצה להיות איתי. אני מאוד עצובה אני לא יודעצ מה לעשות. הוא לא עונה לשיחות שלי ולא כלום. לפני כמה ימים רבתי עם ההורים שלי מאוד קשה והתקשרתי אליו בוכה ואמרתי שאני צריכה את העזרה שלו והוא פשוט אמר לי שהוא עסוק ושהוא לא רוצה לדבר איתי. אני יודעצ שזה מפםגר אבל חשבתי שתמיד נהיה ביחד ממש הופתעתי שהעולם המשיך להסתובב אחרי שהנפרדנו . כלומר אני יודעת מבחינה הגיונית שאני אהיה בסדר אבל אני מרגישה ממש רע אני רגילה לדבר איתו הרבה ועכשיו יש לי חור בתוכי במקום איפה שהוא היה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פרידה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שברון לב

    טלי איסרוב
    07/06/2010

    היי נונה,

    מה שאת מתארת הוא כאב מאוד מוכר. הרגשה של "שברון לב" שכמעט כולנו עוברים בשלב זה או אחר של החיים, כשאנחנו רוצים משהו אחד, אבל מושא אהבתינו בכלל רוצה משהו אחר...

    לא אוכל להציע לך פתרון קסם לכאב הטבעי שאת חווה, אבל אוכל לומר לך שהכאב הזה יכול לאפשר לך ללמוד משהו על עצמך, על אהבה ועל יחסים וזה שיעור שטוב ללמוד אותו בגיל 18 ולא אחר כך.

    אז מה בעצם אפשר ללמוד מכל זה?
    קודם כל, דיברת על תחושה של חור, עכשיו שבן זוגך לא קרוב אליך. התחושה של ה"חור" הזה היא אנושית ומוכרת. היא יכולה לנבוע מצד אחד מתחושה של בדידות, לכן זאת הזדמנות לחזק את קשרייך עם אנשים נוספים וגם במהלך מערכת היחסים הבאה שתהיה לך, זכרי לשמור על יחסים קרובים עם חברות, ידידים ובני משפחה, שעשויים "למלא" אותך.

    התחושה של "החור" הזה, יכולה גם לנבוע מתחושת חוסר ערך, כאילו היית שווה משהו רק כשהחבר היה איתך, ועכשיו שהוא לא מביט בך באהבה ובהתפעלות, את כבר לא שווה. איני יודעת אם זו התחושה שיש לך, אבל זו תחושה שאופיינית לפרידה מבן זוג. חשוב לזכור שהדיעה של אדם אחד עלינו, לא יכולה לקבוע את הערך שלנו בעיניי עצמינו. זכרי את האיכויות המיוחדות שלך. מי שלא ידע להעריך אותך, אינו ראוי לתשומת לבך הרבה.

    בנוסף, הפרידה והפניית העורף של החבר, מהוות הזדמנות להעריך מחדש את היחסים שהיו לכם. האם באמת הכרת אותו לעומקו? האם הוא הכיר אותך לעומקך? האם באמת היתה איכפתיות אמיתית בקשר בינכם?
    איני יודעת את התשובה לשאלות האלה, אבל רציתי להביא לתשומת לבך את המושג "אהבה עיוורת". זהו מושג ידוע ורווח והוא טומן בחובו חוכמה רבה. לעיתים קרובות אהבתנו עיוורת ואיננו רואים את בן הזוג האהוב בצורה נכונה ומדוייקת. יכול להיות שעכשיו תעברי איזושהי תקופה של התפקחות לגביו.

    תהליך ההתגברות על פרידה הוא ממושך, לפעמים כמו תהליך של אבל, ויש בו עליות וירידות במצב הרוח. אני מאחלת לך שזאת תהיה תקופה מעניינת וטובה עבורך, שתצאי ממנה חזקה יותר וחכמה יותר, לקראת הקשר הבא שלך.

    בהצלחה,
    טלי איסרוב,
    פסיכולוגית קלינית מומחית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם זה היה חבר ראשון??

    גיא ג.
    09/06/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא יודע מה לעשות
    אנונימי
    28/05/2010

    שלום
    אני בן 17 בן להורים שנשואים כבר 25 שנים.
    לפני זמן מה גיליתי שאבא שלי בוגד באמא שלי
    כבר הרבה זמן חשדתי ולפני שבוע אחרי קצת חטטנות גיליתי שהחשדות שלי נכונות.
    זה כבר לא אולי ולא לחשוב על זה, זה בטוח =\.
    ועכשיו אני לא יודע מה לעשות. אני היחיד שיודע על זה, אני יודע שהדבר ההגון הוא לספר לאמא שלי, אבל אני יודע שברגע שאני יספר לה את זה כל המשפחה תקרוס, ואמא שלי פשוט תתמוטט היא כבר שנים חיה תחת לחץ וזה פשוט יהייה מה שישבור אותה אני מפחד לחשוב מה יקרה לה. אני נגעל כל פעם שאני מסתכל על אבא שלי, כל פעם שאני שומע שהוא מקבל אסמס.אני לא מסוגל לדבר עם אבא שלי על זה...אני כבר חודש לא אומר לו כלום חוץ מהי ובי. ובינתיים זה שובר אותי... מכל בחינה אפשרית. האפשרות של גרושים מפחידה אותי, ולא מדאגה לי... אני אהייה בסדר, אבא אמא שלי, אני לא יודע איך היא תעבור את זה. ואחותי הקטנה! הדבר האחרון שאני מייחל לה זה הורים גרושים! לא רוצה שכה היא תגדל. המחשבה שאני יכול לפרק את כל המשפחה בכמה מילים, זה אוכל אותי מבפנים, אם אני כן יעשה את זה.. המשפחה תתפרק וזה יהייה בגללי, ואם אני לא יעשה את זה...זה יאכל אותי מבפנים ואני לא יודע איך אחייה עם עצמי. בבקשה אם יש למישהו שעבר מצב כזה עצה או לא יודע מה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא יודע מה לעשות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גילויים על ההורים

    טלי איסרוב
    30/05/2010

    שלום לאנונימי,

    כאבך עם הגילוי מאוד מאוד מובן.
    נחשפת לדבר שלא היית צריך להחשף אליו ואתה מצוי בדילמה שאינה שייכת לך.
    אתה תוהה האם להעמיק את מעורבותך ולספר לאמך. תשובתי היא לא.
    קשה מאוד לדעת מבחוץ מה קורה באמת בעומקן של מערכות יחסים זוגיות.
    יתכן ששמירה על לכידות המשפחה חשובה מאוד גם לאביך ולכן הוא מעדיף לנהל מערכת יחסים מחוץ לנישואין ובלבד לשמור על שלמות המשפחה. יתכן אפילו שאמך יודעת על הקשר ובוחרת להתעלם. קשה מאוד לדעת מבחוץ ולא יהיה נכון שאתה תתערב.

    יחד עם זאת, ברור שהידיעה החדשה מערערת אותך, מערערת את האמון שהיה לך באביך ומעוררת בך הרבה דאגה לאמך ולאחותך. זה לא סוג המידע שקל לשמור בבטן, וכל עוד אתה שומר את המידע בפנים הדבר מכרסם ביחסים שלך עם אביך.
    הייתי ממליצה לך לנסות בכל זאת לדבר על כך עם אביך, לשמוע מה יש לו לומר, ולשתף אותו באיך זה גורם לך להרגיש.
    אם אתה ממשיך לחוש מצוקה, הייתי ממליצה על פניה גם לאיש מקצוע לשיחות, פשוט כדי שיהיה לך מישהו שיהווה אוזן קשבת, מכיוון שכרגע אתה נושא בתוכך מידע שלא מתאים לך והוא מעבר לכושר הנשיאה וההכלה שלך.

    כל טוב,
    טלי איסרוב,
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנונימי

    אנונימי
    31/05/2010

    אני פשוט לא רואה איך שיחה עם אבי תשפר את המצב. לדעתי זה רק יגרום לעוד מתח בבית, כי אם הוא ידע שאני גיליתי גם לו יהייה קשה לדבר איתי אולי מטעמי מצפון או מכעס. כרגע הוא חשוב שהכל נפלא ביננו (יחסית) למרות שאני לא אומר לו בעצם כלום חוץ משלום ולהתראות.
    האבא מנותק לגמרי מענייני משפחה, הוא אדיש אלינו, הוא לא מתעניין אפילו על הבגרויות שלי, ואם כן זה רק בגלל שאמא מזכירה לו בהרבה עצבים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא פסיכולוגית, אבל...

    חסויה
    31/05/2010

    אני מצטרפת למה שכתבה ענבל.
    הכי חשוב זה שתדבר עם מישהו, כדי שלא תישאר לבד עם כל העומס הנפשי והרגשי הזה.
    יש מישהו שאתה יכול לסמוך עליו שיוכל להיות שם בשבילך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    מירי
    27/05/2010

    שלום לצוות המקצועי,
    אני גרושה +2 בנות(8,12).אני נמצאת במע' זוגית שניה ואנו חיים יחד עם אחד הבנים של בן זוגי. מההתחלה הקשר בין ביתי הגדולה לבן זוגי היה קשה אבל בסדר.לאחרונה ביתי החלה את גיל ההתבגרות והמצב בבית הפך לבלתי נסבל. היא מתחצפת ויש לה התפרצויות זעם,עיקומי פרצוף וירידה בלימודים.כל ההתנהגות הזו מופנית אלי ואל בן זוגי ,שמתפקד כאביה לכל דבר.הוא לא מסוגל להבין שזה גיל ההתבגרות ורואה בזה כפגיעה אישית בכבוד שלו (דבר שגורם למריבות וכעסים כלפיה וכלפי) אני מבינה שזה גיל ההתבגרות אבל לעיתים קרובות אני לא מצליחה לקבל את ההתנהגות שלה גם כי אני תקועה בין שניהם ,משום ששניהם מאשימים אותי שאני לא בסדר איתם וגם כי היא מגיעה כל פעם לשיאים חדשים של חוצפה והתנהגות לא יפה.
    אני כבר לא יודעת איך להתנהג עם ביתי על מנת לשמור על מער' היחסים איתה ויותר מזה איך לשמור על הבית שלי.
    אשמח לקבל עיצה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורים וגיל ההתבגרות

    טלי איסרוב
    30/05/2010

    שלום מירי,

    גיל ההתבגרות אכן ידוע כגיל סוער. גיל שיש בו שינויים הורמונאליים שמשפיעים על מצב הרוח וגם שינויים נפשיים מבלבלים בדרך אל הבגרות, נוסף על לחצים חברתיים ולימודיים.

    טוב את עושה שאת מנסה להבין ולהיות סובלנית כלפי בתך בשלב זה.

    יחד עם זאת, אי אפשר לייחס כל דבר לגיל ההתבגרות ולא טוב לעבור על כל דבר לסדר היום ולפטור אותו כתופעה של גיל ההתבגרות.
    חשוב לבחון את הדברים לעומקם -
    האם בתך מביעה מצוקה בהתנהגותה?
    מהו הדבר שמטריד אותה שגורם לה להיות כל כך תוקפנית?
    איזה גבולות צריך להציב לה בשלב זה כדי שהתנהגותה לא תצא מכלל שליטה?

    חשוב לפתוח את ערוצי התקשורת עמה ולהבין מה היא מבטאת בהתנהגותה וכך להבין מהי דרך ההתערבות הנכונה ביותר עבורך ועבור בן-זוגך.

    אני ממליצה בחום על פנייה לטיפול משפחתי כדרך היעילה והמדוייקת ביותר להתמודד עם המצב אותו את מתארת.

    בהצלחה!
    טלי איסרוב,
    פסיכולוגית קלינית מומחית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זקוק לייעוץ
    הורה במצוקה
    17/05/2010

    שלום
    יש לי בן מתבגר שתמיד היה חיובי ותלמיד טוב, לפחות לי הוא נראה בסדר ובדכ עם מצב רוח טוב. לפני כחודשיים הוא גילה לי שהוא פוחד שהוא הומו וסיפר לי על רגש שהיה לו בכתה ה ובכתה ז או ח ועכשיו עוד פעם. היו לו גם מחשבות על בנות והוא סיפר לי שהמחשבה על בנות גרמה לו להרגשה טובה בגוף. השנה הוא נכנס לאינטרנט כדי להסתכל על בנות וזה עשה לו טוב והוא גם נכנס לאתר של הומואים והתגרה מזה ומאז שהוא סיפר לי הוא מתחרפן מהפחד ומהמחשבות . מכיוון שראיתי שהוא במצוקה הוא התחיל טיפול פסיכולוגי. אני ממש במצוקה. לא יודע מה לעשות, איך להתנהג, לשאול לא לשאול, לדבר לא לדבר. האם אפשר לקבל ייעוץ ומה זה אומר כשקורים דברים כאלה.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זקוק לייעוץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דאגה סביב נטיה מינית

    טלי איסרוב
    17/05/2010

    שלום להורה המודאג,

    נשמע שלך ולבנך יש קשר טוב וקרוב ומשמח לשמוע שהוא הרגיש בנוח לספר לך את מה שמטריד אותו. טוב עשית שהפנת אותו לטיפול פסיכולוגי.
    מדבריך עולה שבנך נמשך כרגע לשני המינים. ההחלטה אם להגדיר אותו כהומוסקסואל או לא, כ'חריג' או 'רגיל', היא לעיתים קרובות מכשילה ונמצאת בבסיס החרדה שמתעוררת. טוב יהיה אם גם הוא וגם אתה תוכלו לקבל את אהבתו ומשיכתו ללא הגדרות, אלא עפ"י התוכן והמהות - האם הדבר גורם לו אושר, האם הוא נהנה, האם הוא נמצא במערכת יחסים טובה וכד'.
    לגבי השאלה כיצד לפנות לבנך בנושא, עצתי היא שתפנה לפסיכולוג המטפל בבנך בבקשה לקבל הדרכת הורים. הוא בוודאי יוכל להעניק לך את העצות המדויקות ביותר.

    כל טוב,
    טלי איסרוב,
    פסיכולוגית קלינית מומחית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום
    אלון
    17/05/2010

    לפני כמה ימים, רבתי עם אבי, עכשיו זו לא מריבה רגילה: אני מאד רגיש ולכן ממש השתוללתי, הגעתי למצב שאני בעצמי לא בהכרה ממש מרוב עצבים עליו(הכרה לא במובן של עלפון כמובן) ואני חושש מחשש די מוזר: אני חושש שהמצב הזה, שאינו רגיל, גרם לי לנזק מוחי קל, עכשיו, אני יודע מה התגובות, צחוק היסטרי, אבל אני לא מוצא סיבה למה לא, אני ממש בדכאון עכשיו כי אני חושש שנגרם לי נזק, היינו ברחוב ואני ממש הושפלתי, התחלתי לקפוץ מרוב כעס עד שאיימתי שאשן ברחוב, אני מקווה שתקחו את שאלתי ברצינות ותודה מראש אלון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כעס מפחיד

    טלי איסרוב
    17/05/2010

    שלום אלון,

    ראשית, אני שמחה שחזרת לפורום לברר את מה שמטריד אותך.
    נשמע שהמריבה עם אבא שלך ובעיקר המצב הקיצוני שהמריבה הביאה אותך אליו, היו מאוד מפחידים עבורך. מצאת את עצמך במצב של חוסר שליטה עצמית מרוב כעס ומצב של חוסר שליטה הוא מצב שיכול לעורר תחושה עמוקה של פחד.
    יכול להיות שהנזק שאתה חושש שנגרם לך הוא סוג של תחושת "טראומה" ממצב חוסר השליטה והכעס העז שבו היית.
    בפועל, לא ידוע על נזק מוחי שנגרם מזעם קיצוני, אבל זה כמובן לא פוסל את התחושה שהארוע שקרה השפיע עליך מבחינה נפשית ואף זעזע אותך.
    אני מקווה שתמצא את הדרך לגשר על הפערים עם אביך, כך שתרגיש שהוא שומע אותך מבלי שתצטרך "להשתולל".

    אני מאחלת לך כל טוב,
    טלי איסרוב, פסיכולוגית קלינית מומחית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוי חברתית
    עמית
    08/05/2010

    שלום שמי עמית ואני תלמיד כיתה ח'
    מכיתה ד' בערך אני דחוי ולא רצוי בחברת הילדים בכיתה.
    ניסיתי הכל: לקשקש, מסיבות, כלום לא עזר!
    כאשר הגעתי לחטיבת הביניים הדברים החמירו הילדים מתנהגים בצורה גועלית
    ''ערסים'' נטפלים עליי יורדים עליי כל הזמן ואפילו כאשר אני
    נכנס לכיתה ואומר שלום אף אחד לא טורח לענות.
    ההצקות והירידות נמצאות בכל מקום ובכל זמן בביה''ס ופניתי לכל גורם אפשרי ואף אחד לא עזר...
    פניתי למחנכת- לא עזרה
    פניתי לרכזת- לא עזרה
    פניתי ליועצת- לא עזרה
    פניתי למ-נ-ה-ל-ת והיא לא עשתה דבר!!!
    פניתי להוריי- שוחחו עם המחנכת אך כמובן שהיא לא עשתה כלום...
    מה עליי לעשות אף אחד לא עוזר ובנתיים לא מפסיקים להפוך את חיי לתסכול ולגהינום!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דחוי חברתית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחייה חברתית

    טלי איסרוב
    11/05/2010

    הי עמית,
    נשמע שהחיים שלך בשנים האחרונות הם לא קלים. אתה מתאר תחושה מאוד קשה של דחייה חברתית וגם תסכול וחוסר אונים לנוכח העובדה שהמבוגרים סביבך לא מצליחים לעזור.
    המצב המתמשך הזה שבו יש מעין חוסר התאמה בינך לבין העולם החברתי בוודאי מעורר בך אי נוחות ומתח.
    אני ממליצה שתפנה לשיחות ייעוץ עם פסיכולוג העוסק בבני-נוער.
    השיחות יכולות קודם כל להקל על בדידותך.
    שנית, דרך השיחות אולי תוכל להבין האם יש משהו בהתנהגותך שהופכת אותך לקורבן קל להצקות או לשעיר לעזאזל ואיך אפשר לשנות את זה.
    תוכל לקבל ייעוץ ביחס לדרכים טובות ליצור קשר עם אחרים בצורה שתתאים לך.

    אני מאחלת לך כל טוב,
    טלי איסרוב, פסיכולוגית קלינית מומחית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לעמית

    ענבל שני
    11/05/2010


    שלום עמית,

    החוויה שלך באמת נשמעת כמו קריאה לעזרה בכל הצורות והאופנים, בעקיפין וישירות, וזה מאוד מאוד מתסכל.
    המצב שאתה שרוי בו הוא כנראה תוצר של כל מני גורמים, וזו שאלה אם אתה רוצה/מוכן להמשיך ולהידיין כאן בפורום על כך, באופן יותר מפורט ולעומק.
    מניסיוני, הדברים הללו הם פעמים רבות כן ברי שינוי, אבל צריך להבין קודם כל את מקורות הבעיה.
    (למשל, לפעמים הדברים קשורים באופן שבו מתנהגים עם אחרים - לשדר חוסר בטחון לעומת בטחון מופרז, או להתקשות בניהול שיחה זורמת, וכו', לפעמים מדובר במאפיינים חיצוניים. לרב החלקים הפנימיים יותר מכריעים למרות שנהוג לייחס חשיבות רבה לחיצוניות בגיל ההתבגרות).
    אני חושבת שבניסיונותיך לשפר את המצב "ירית באפלה", לכל הכיוונים, וזה בסדר אבל מה שחסר בעיניי הוא שאולי לא נעשתה חשיבה לעומק, או שכן אבל משום מה היא לא הועילה.

    מתוך כך שאתה פונה לכאן, ולמרות הטון המיואש ועצבני, יתכן שעדיין נותר בך שביב של תקווה מה"מבוגרים", לצורך העניין, אנחנו (מנהלות הפורום).
    יכול גם להיות שאנשים נוספים שקוראים כאן מכירים היטב מצבים אלה, בין אם שהם חוו או שקרובים להם חוו זאת, זו לא חוויה כ"כ נדירה, ממש לא. אני מזמינה בהזדמנות זו את שאר החברים בפורום שקוראים ויש להם מחשבות על הנושא, להעלותם על הכתב (כמובן באופן מכבד ובניסיון לסייע).

    אני מצטרפת להמלצותיה של טלי, לגבי התייעצות עם גורם טיפולי-מקצועי. האם שקלת זאת? האם הוריך יתנו הסכמתם אם תרצה/תתעקש על כך?

    אשמח לתגובתך,

    כל טוב,
    ענבל שני
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיזרו לי בבקשה...
    דור
    07/05/2010

    אהלן, אני דור ואני עושה שנת שירות מטעם הצופים..
    תפקידי העיקרי הוא הדרכה של נוער עם בעיות השתלבות במסגרות..
    מדובר עם 8 בנים בכתה ט' שהודחו מהצופים עקב התנהגות מחפירה..אני באתי לתפקיד במטרה לשלב אותם חזרה כי זה המקום היחידי שיציל אותם..
    אני מתמודד עם כל מיני בעיות התנהגות למינהם שבאופן יחסי והדרגתי אני מצליח....אך הבעיה העיקרית שלי היא שאני לא מצליח ליצור אצלהם מחוייבות למסגרת ומכך שקשה לי להעביר תהליך חינוכי...העדרותם אינה נובעת מסיבות אישיות בבית בודעות..הם באים ממשפחות נורמטיביות יחסית.
    ניסיתי כל מיני דרכים שונות לגרום להם להגיע...תגמולים, פרגונים, סנקציות...אך שום דבר לא פותר לי את הבעיה...
    האם מישהו יוכל לעזור לי עם זה? אין לי בעיה גם לפרט באופן יותר עמוק כדי לעזור לכם לעזור לי..אבל בבקשה אם תוכלו לתת לי כלים להתמודד עם זה...

    תודה מראש...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עיזרו לי בבקשה...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדור

    ענבל שני
    09/05/2010


    שלום דור,

    אפתח בכך שהבחירה שלך לעזור לבני נוער והאופן בו אתה חושב, מרגיש ומנסח את הדברים מאוד מרגש אותי.
    תוך כדי קריאה אכן עלו אצלי הרבה שאלות, אבל העיקרית שבהן, מעבר לפרטים ו יותר לגבי הרעיון העקרוני - האם במקום בו אתה משרת אין דמות שמהווה פונקציה הדרכתית שאפשר להיוועץ איתה?
    נשמע שהקושי שלך איננו נקודתי, אלא מחסור בפוקנציה מתמשכת של הכוונה, יעוץ ותמיכה. האם יש בכך מהאמת או שהרושם שלי מוטעה?

    אם תרצה בכל זאת לפתוח את זה כאן נקודתית, אתה מוזמן להביא עוד פרטים, לגבי המסגרת שאתה עובד בה, הצוות שאתה עובד איתו, על מדיניות ההחזרה לצופים (האם כחלק מהחזרה לבית ספר ?) ועוד. נוכל לנסות לעזור כפי יכולתנו.

    כל טוב,

    ענבל שני
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות קצת מפגרות ומביכות סורי יחחיי
    אלדר
    05/05/2010

    אני יודע שזה קצת מפגר ותקראו את זה זה יישמע לכם ממש אדיוטי, אבל בכל זאת מממ

    1.אם הדגדגן הוא רק לכיף, אז הכל אצל הבנות זה כיף?(בסקס או לא יודע מה).
    2.למה הן צריכות לגמור (כלומר שופכה של ביציות) אם אנחנו הגברים אלה שצריכים לגמור (כדי שהזרע ייכנס אל האישה)?
    3.קיים בי פחד שחברה שלי תפתח איזה משהו בגלל זה ותירצה לקבל כאילו "זין" כל הזמן...= אווץ"'

    סורי חחח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיניות

    טלי איסרוב
    09/05/2010

    שלום,

    ראשית, חשוב לציין שהפורום הזה לא נועד לשאלות בנושא מין, אלא לשאלות בנושאים נפשיים.
    ובכל זאת, ברור שהשאלות ששאלת מסקרנות ומטרידות אותך וטוב עשית שניסית לקבל עבורן תשובה.
    סקס בתוך מערכת יחסים יכול להיות ביטוי לאהבה, קרבה ואינטימיות.
    נשים וגברים כאחד יכולים לחוות הנאה ממגע מיני. שיא ההנאה המינית הוא אורגזמה, מצב בו "גומרים". אצל הגבר הדבר מתבטא בשפיכה ואצל האישה הוא מתבטא בהתכווצויות של שריר הרחם, דבר שמשרת הפריה (כלומר הריון) אבל לא הכרחי עבורו.
    ככלל, לגברים קל יותר להגיע לאורגזמה במהלך מגע מיני מאשר לנשים. מחקרים הראו שרק כ 30% מהנשים חוות אורגזמה במהלך סקס. הדבר תלוי באישה ובמיומנות של הגבר שאיתה.

    כל טוב,
    טלי איסרוב, פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד לא הבנתי

    אלדר
    21/05/2010

    מדוע אישה צריכה לגמור, אם בתכלס גבר זה שצריך לגמור כדי להגיע לאשה וכאמור, שתיהיה בהריון.?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ענבל שני
    23/05/2010

    שלום לך,
    כפי שטלי איסרוב כתבה, הפורום הזה נותן מענה לשאלות בנושאים נפשיים, ולא מתמחה בנושאים מיניים. אמנם קשה להפריד בין מיניות ובין הנפש, אבל היינו רוצות לתת מענה לפי יכולותנו וכישורינו ואלו לא בתחום זה, לשם כך ישנם יועצים ומטפלים מיניים שכפי הנראה ידעו לענות על השאלות הלגיטימיות שמעסיקות אותך. אני ממליצה לך לחפש ברשת פורום שעוסק במיניות האדם על כל נספחיה וגווניה.
    כל טוב,
    ענבל שני
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    הורה
    03/05/2010

    שלום רב,
    ברצוני לשאול לגבי בלבול בהעדפות מיניות אצל מתבגרים, האם אפשר לקרוא על כך חומר, ואיך מתמודדים?
    הורה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להורה המוטרד

    ענבל שני
    04/05/2010

    שלום לך,

    בלבול או התלבטויות בהעדפה המינית (בשונה מהזהות המינית, שמתייחסת לתחושה העצמית כגבר או אישה באופן תואם למגדר הביולוגי) נפוצים בקרב מתבגרים. במיוחד כיום כאשר קיימת פתיחות או אפילו עידוד של חיפוש ובדיקה עצמית בתחום זה.
    יחד עם זה, נער/ה יכולים להיות מאוד מוטרדים סביב זה, כיוון שהבלבול מעורר חרדות, שכן עדיין
    בחברה שלנו ישנה נורמה ברורה ולחץ חיצוני להיות "כמו כולם" לצד "להיות מיוחד".
    יש באתר זה עיסוק בנושא, תוכל לקרוא על כך (תוכל לחפש תחת "מין וזוגיות" - "עצור, אתה לא הומו")
    וכן באתר "איגי" יש חומר בנושא. תקיש בגוגל ותחפש שם.

    אם יש שאלות יותר ספציפיות, אתה מוזמן להמשיך ולפנות לכאן, אלינו.

    כל טוב,
    ענבל שני
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עגיל בטבור
    נועה
    28/04/2010

    אני בת 14 מצבי החברתי לא טוב, אני מאוד רוצה לעשות עגיל בטבור גם בגלל שזה ישפר את מצבי החברתי (ראיתי שזה עזר לכמה בנות) אבל לא רק, אני חושבת שזה יפה , אמא שלי לא מסכימה
    מה דעתך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עגיל בטבור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פירסינג

    טלי איסרוב
    29/04/2010

    הי נועה,
    גיל ההתבגרות הוא גיל מסובך ומורכב.
    הוא מורכב מחלקים של ילדות וחלקים של בגרות.
    חלקים של עצמאות וקבלת החלטות לבד וחלקים בהם עדיין ההורים מחליטים, מכוונים ושומרים.
    טוב שיש עדיין את ההשגחה של ההורים ואת העזרה שלהם.
    הם דואגם לך לבית, אוכל, בגדים, עוזרים לך בלימודים ובעיקר שומרים על הבריאות שלך.
    פירסינג בגוף הוא בעצם יצירת פצע בגוף, לכן אני רואה הרבה הגיון בזה שהורים מסתייגים מכך.
    כתבת שאת יודעת שפירסינג גם יוצר הד חברתי. אני מניחה שהפירסינג יוצר הד חברתי ע"י משיכת תשומת לב לגוף. הורייך בוודאי רוצים לשמור עליך גם בהיבט הזה - שתוכלי למשוך אליך תשומת לב שתתמקד באישיות שלך ובתחומי העניין שלך ולא רק בהיבטים חיצוניים.
    ברור לי שכרגע השיקולים של הורייך לא נראים לך נכונים ועצם העובדה שמגבילים אותך בוודאי מכעיסה. אני מציעה לך להעזר בסבלנות. בגיל 18 בוודאי תוכלו להחליט בעצמך לעשות פירסינג, אם עדיין תרצי בכך.
    אם את מרגישה שמצבך החברתי לא כל כך טוב, אולי כדאי לנסות לפתור את הקושי הזה בדרכים שונות.
    בהצלחה!

    טלי איסרוב,
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עגיל בטבור - שער למקובלות?

    ענבל שני
    29/04/2010

    שלום נועה,

    אני נוטה לחלק את ה"תנאים המאפשרים מקובלות חברתית" לשניים - ולא מבחינה הררכית, אלא זה לצד זה - 1. היכולות האישיותיות, הפנימיות, לרב דימוי-עצמי חיובי ומיומנויות חברתיות טובות, 2. תשומת הלב וההשקעה במראה החיצוני באופן שתואם את התחושה הפנימית ולא רק כי אחרים עושים זאת.
    אני בוחרת שלא לענות ישירות לשאלתך כי אני חושבת שהיא רחבה יותר מאשר "האם עגיל בטבור ישפר או לא את מקובלותך החברתית?" - השאלה היא עד כמה את מרגישה שלמה עם מי שאת, מבחינה פנימית ומבחינה חיצונית? עד כמה את מרגישה שה"אידאל" שלך למי שהיית רוצה להיות לא מאוד רחוק עד רחוק מאוד - ממי שאת בפועל כיום.
    אשמח להמשיך לחשוב איתך כאן על הדברים שאפשר "לעבוד" עליהם, לשפר, כדי שתרגישי שאת "בדרך" אל מי שאת רוצה להיות.

    כל טוב ובהצלחה :-)

    ענבל שני
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה דחופה
    אלונה
    21/04/2010

    אני בת 18 ויש לי אחות שגדולה ממני בכמה שנים. בדיוק לפני כמה דקות במהלך וויכוח עם הההורים היא גילתה להם שהיא נאנסה בגיל 19. היא לא בדיוק זוכרת מה קרה כי היא הייתה שתויה.
    אמא שלי בכתה לי ופשוט לא היה לי מה להגיד לה.. אין לי מה להגיד לאמא שלי או לאחותי.. אני לא מוצאת מילים שיכולות לעזור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה דחופה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אל ח'

    ענבל שני
    23/04/2010

    שלום לך ח',

    קודם כל אני מציעה קצת חמלה ואמפטיה גם אלייך ואל מצבך שבתוך הסבך המשפחתי והמקרה הקשה שאחותך חוותה. לא פשוט בכלל לשמוע ידיעה כזו, לעכל אותה, עבור עצמך, עבור אחותך ועבור אמא שלך. גם אם חלילה היית מכירה את החוויה או משהו ממנה (אני מאוד מקווה שלא), היה לך מאוד קשה לעכל ובטח להגיב אליה.
    הגוף שלנו הוא מבצרנו והוא מרגיש לנו בדרך כלל מאוד בשליטתנו. בנוסף, אנחנו מאוד רוצות לדמיין שיחסים מיניים (סוג של תקשורת אינטימית דרך הגוף) יהיו מהנים ומספקים, ולא אלימים ולא מכבדים אותנו. פתאום לשמוע על זה, ולחשוב שזה קרה לאחותך, זה הופך לקרוב ולאפשרי. זה מפחיד.
    בנוסף, נשמע שאחותך הסתירה את זה, אולי זה אומר שהיא התביישה, שהיא מרגישה שזה אומר משהו עליה, שאולי לא יבינו אותה (זה לא מוצדק) אבל גם שיהיה לאחרים קשה לעכל, וזה כבר כן מוצדק. מה שהיא עברה זו טראומה, מצב טראומטי הוא מצב לא צפוי שמאיים על קיומנו הרגשי והפיזי. רב הפעמים אנחנו מוצאים עצמנו ללא מילים מול מצב כזה, שתופס אותנו לא מוכנים, שגדול עעל מה שנפש שלנו רגילה לעכל. כשטראומה לא עוברת עיבוד, התייחסות מיטיבה, היא נשארת גולמית ולפעמים מקשה על תפקודים שונים, יתכנו המנעויות מדברים שעשינו פעם כדי לא להגיע לאותו מצב שוב, יתכנו מצבים של פלאשבקים ועוררות יתר ודריכות - מצב נפשי שכמו מתכונן שהדבר הזה יקרה שוב. זה מוכר לך אצלה?
    אחותך סיפרה לכן משהו שכמו נפלט לה, אבל אולי טוב שהוציאה סו"ס. ועדיין, זה לא אומר שעלייך מוטלת האחריות לעזור לה לעכל. אני חושבת שהיא צריכה להעזר במישהו מקצועי. כדי שהטראומה תקבל טיפול "נכון" ומתאים, ולא "תיפול" ותשפיע לרעה עליכן. זה בסדר עצם העובדה ששיתפה, אבל כעת היא צריכה עזרה אחרת, ולשם את יכולה לכוון אותה. זו עזרה גדולה למשל שתוכלי להציע לה לפנות למקום טיפולי - כמו "נט"ל", זה מקום שיודע לטפל במקרים ובמצבים כאלה בדיוק, שמתמחה בזה, ועושה עבודה טובה. הם ממוקמים בתל-אביב. אם אתן גרות באיזור רחוק ממרכז הארץ, אפשר להשתמש בלינק שאתן פה ולחפש דרך אתר האיגוד לנפגעות תקיפה מינית מקום בארץ שמתמחה בטיפול בנפגעות תקיפה מינית. הם מציעים גם עזרה ראשונית, למשל טלפונית. הלינק :
    http://www.1202.org.il/

    אשמח אם תבחרי לשתף ולעדכן כאן בהתפתחויות.

    כל טוב,

    ענבל שני
    פסיכולוגית קלינית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    אלונה
    23/04/2010

    אחרי שהיא גילתה למשפחה מה שהיא עברה היא דיברה על זה קצת ואמרה שהיא כבר הצליחה להתגבר על זה ושקשה לנו שאנחנו יודעים וכואב לנו...היא לא רוצה לדבר על זה יותר ואומרת שזה שלפעמים תמונות באות לה לראש אבל לעיתים רחוקות... היא לא רצתה לספר לנו לא כי היא התביישה אלא פחדה שאנשים ישמעו ויפיצו את זה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום ח'

    ענבל שני
    11/05/2010

    תשובה מאוחרת...

    זו זכותה להחליט מה ומתי מתאים לה לעשות עם הפגיעה שעברה.
    חשוב לי לצייד אותך במידע שאין הכרח בטיפול כל עוד זה לא פוגע בתפקוד הקשור ליצירת זוגיות
    ואופן ההתנהלות בה, אבל פעמים רבות מאוד זה כן פוגע, ולכן ההמלצה היא בכל זאת - לפחות לשקול להתייעץ על הנזק הנפשי שהארוע השאיר, גם אם הנזק סמוי ולכאורה מועט. מדברייך לא
    השתמע כאילו היא שמה את זה לגמרי בצד, אלא זה נמצא שם חבוי ואז מתפרץ החוצה ללא שליטה.

    חשוב לי במיוחד להדגיש עבורך - אל תקחי על עצמך את התפקיד של "לרפא" אותה. אפילו לשמוע את הסיפור שארע יכול להשפיע גם על התפישה שלך, וכדאי שהיא תעשה את העבודה הרגשית הזו במקום נפרד, מבלי שזה ישפיע לרעה עלייך. (אני יודעת שדבריי נשמעים מאוד אנוכיים, אבל אני חשה חובה לכתוב לך זאת, מתוך צורך לשמור גם עלייך, ולא רק על טובת אחותך. גם מי שקרובים לאדם שעבר טראומה עלולים לעבור טראומה-משנית אם לוקחים תפקיד כמו-טיפולי).

    כל טוב,

    ענבל שני
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מכות בבית ספר
    נטלי
    19/04/2010

    שלום, אני אמא לילדה בכיתה ז. מדובר בילדה מאוד שקטה וביישנית בציבור. לאחרונה היא חזרה הביתה לאחר שהלכה מכות. הבנתי שהיא ראתה איזו ילדה מכיתה ח' מציירת על הקירות, היא כנראה חששה שבתי תלשין והתנפלה על בתי. הן הלכו מכות. אני מאוד רציתי ללכת לדבר עם המורה ואפילו להוציא אותה מהבית ספר אבל בתי מתחננת שלא אעשה כלום כדי שזה פשוט יעבור. מה דעתכם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מכות בבית ספר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להתמודד עם אלימות

    טלי איסרוב
    20/04/2010

    אמא יקרה,
    הסיפור שאת מתארת הוא סיפור קשה ביותר.
    סגנון התגובה של בתך הוא סגנון ביישני, וסגנון ההתמודדות שלה הוא להימנע מלהתמודד.
    מהו סגנון ההתמודדות שלך?
    מהו המסר החינוכי והמוסרי שאת רוצה להעביר לבתך?
    כיצד תתרמי לתחושת המוגנות של בתך?
    כיצד תבטיחי שאירוע כזה לא יקרה לילדים נוספים?
    אין לי ספק שהדרך היחידה להתמודד עם אלימות היא להתייצב מולה.
    חשוב מאוד שתפני להנהלת בית-הספר ותתארי את המקרה. תוכלי לבקש מהם לנהוג בדיסקרטיות ולשמור על הפרטיות של בתך בצורה מקסימלית, אבל אי אפשר להתעלם ממה שארע.
    תקיפה אלימה מצדיקה פניה לרשויות החוק ואם בתך חשה מאויימת המשטרה צריכה להכנס לתמונה.
    אנא ממך, למען ילדים אחרים, אל תגלי סובלנות כלפי התנהגות אלימה!
    כל טוב לך ולבתך,
    טלי איסרוב,
    פסיכולוגית קלינית מומחית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום