פורום כושר גופני - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אימון עם שבר ברגל
    אור
    13/09/2011

    שלום שמי אור בן 29 גובה 1.75 65 ק"ג. לאחרונה שברתי את כף רגלי ועברתי ניתוח לקיבוע שני מפרקים מה שאומר שאיני אוכל לדרוך על רגלי לתקופה ארוכה (שלושה חודשים ומעלה) לפני הניתוח עסקתי בפעילות אירובית יומית ומכיוון שעכשיו איני יכול אשמח לנצל את הזמן כדי לעבוד על קבוצות השרירים שאני יכול בתקופה זו (חזה ידיים וגב) אני יכול להתאמן אך ורק בשכיבה. על איזה מכשור הייתם ממליצים? אם אני מתאמן עם משקולות מאיזה משקל להתחיל? תרגילים שמתאימים לי אמצא ביוטיוב אבל אשמח לעצות מועילות. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אימון עם שבר ברגל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אימון עם שבר ברגל - תגובה

    ד''ר איתי זיו
    16/09/2011

    הערותי....
    1. אין מניעה להתאמן על הגפיים העליונים על בסיס קבוע. משקולות חופשיות, מכונות ייעודיות. תרגילים לבטן וזוקפי גב וכדומה. אין מניעה גם להפעיל את הרגל הבריאה והדבר עשוי לסייע גם לתהליך השיקום של הרגל הפגועה.
    2. חשוב להתייעץ עם פיזיותרפיסט ספורט לגבי שיקום במים ותנועה על הרגל לאחר מספר ימים/שבועות. ממש לא בטוח שצריך להיות מושבת תקופה ארוכה.
    3. תרגילים ניתן לעשות מאות. השאלה הנה רמת האימון, הזמן המוקדש לכך, מטרות אימון עיקריות ועוד.
    בהצלחה והחלמה מהירה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משהו שלא הבנתי ממכם, בבקשה!!!!
    חנן
    13/09/2011

    שאלתי את עופר קיס על תרגיל כושר עם התנגדות של משקל והוא ענה לי תשובה ממש יפה אבל היה משפט שלא הבנתי אותו :"הרמת הברך מתרגלת ברך גבוהה בצעדי ספרינט ארוכים להגדלת אורך צעד והפחתת צעדים במרחק ספרינט נתון".
    תוכלו להסביר לי בעברית פשוטה יותר מה אומר המשפט הזה??
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התרגיל היה

    חנן
    13/09/2011

    כל מטר הרמת ברך אחרת עם התנגדות של משקל שקשורה למותניים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סטים
    אלעד
    12/09/2011

    1.האם יצא מחקר לגבי כמה סטים מומלץ לעבוד על כל קבוצת שריר גם גדולה כמו חזה וגם קטן כמו יד קדמית?
    2.ומי אמר שצריך לעשות דווקא 3 סטים לכל תרגיל ולא 1 או 4..על סמך החליטו את ההחלטה שזה 3 ולא מספר אחר?קראתי מחקרים שהעידו שגם סט 1 כאשר מגיעים לכישלון הוא יעיל ,אז אשמח אם תעשה לי סדר בבלאגן..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סטים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סטים - תגובה

    ד''ר איתי זיו
    16/09/2011

    הערותי....
    1. ראשית כל הכבוד על השאלה. חשובה.
    2. ישנם מחקרים שהראו שסט אחד יעיל עשוי להיות כמו 3 סטים וזאת אם מבצעים אותו ברמה של RM. אזי חשוב לדעת איך במקביל מבוצעים 3 סטים. מכיוון שמעט מאוד מתאמנים מבצעים אימוני איכות בחדר הכושר הרי שהדבר לא מש רלבנטי לבצע סט אחד בלבד.
    2. מהמחקרים עולה שעל מנת להעלות מסת שריר חשובה מאוד העצימות ומספר סטים כולל באימון הכוח. כלומר לא ניתן לעשות רק סט אחד ולהעלות מסת שריר באופן ממשי. לכן בהתאם למטרת האימון מחליטים מספר הסטים, העצימות, זמני המנוחה וכדומה.
    3. לגבי 4-3 סטים לכל תרגיל צריך למצוא מחקר בהקשר לכך. יש בבטחה מחקר שמראה שיש צורך במספר סטים לקבוצת שרירים על מנת להשיג תוצאות ספורטיביות או גידול מהותי בכוח.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אימון נכון
    שירה
    12/09/2011

    שלום רב!

    התחלתי השבוע להתאמן במכון כושר במסגרת חוגים המשלבים אימון של אירובי וחיזוק שרירים, כשעתיים בכל פעם, כלומר: כל חוג אורכו כשעה. ואני רוצה להתאמן 4 פעמים בשבוע. האם זה נורמלי? או שדרושה מנוחה, כלומר: להגיע יום כן ויום לא.

    כמו כן, אני רוצה לרדת במשקל עם שילוב של תזונה נכונה כמובן, האם השילוב של חוג אירובי/עיצוב עם חוג יוגה/פילאטיס/שחייה יעשה את העבודה או שישנו צורך באימונים בחדר הכושר-מכשירים?

    תודה ובברכת שנה טובה

    שירה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אימון נכון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לא עונים?

    שירה
    15/09/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זה תמיד כך

    אביב
    15/09/2011

    אוהבים לגרום לאנשים לחכות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אימון נכון - תגובה

    ד''ר איתי זיו
    16/09/2011

    הערותי....
    השאלות ממש מעניינות וחשוב להבהיר מספר פרטים.
    2. מנוחה מאימונים יש צורך לעשות כשמדובר באימוני כוח בחדר הכושר בעצימות גבוהה. אחרי שיעורי חיזוק בסטודיו לא בהכרח יש צורך לנוח בין אימונים מכיוון שמדובר באימונים בדרגת קושי לא גבוהה יחסית לאימון משקולות. לכן, כל מקרה לגופוץ לעיתים נמליץ על יום מנוחה לפחות ולעיתים - לא.
    3. פעילות אירובית ניתן לבצע מדי יום כל השבוע. חשובה במיוחד ההדרגתיות באימון. גם במקרה זה אם מבוצע אימון איכותי במיוחד בדופק גבוה אזי יש לנוח יום למחרת או לבצע אימון קל יחסית שבו הדופק לא גבוה במיוחד.
    4. מבחינת השפעה על ההרזיה. לא חייבים לבצע אימון בחדר הכושר אם האימונים המבוצעים הנם בעצימות רבה דיה. אילולא כן מומלץ לבצע אימונים גם בחדר הכושר. אימוני כוח חשובים במיוחד בכל גיל הן בריאותית וכן גם מבחינת ההשפעה על חילוף החומרים וההרזיה.
    5. לגבי משך האימון. שעתיים אימון - אימון ממושך . אם שילוב של אימון כוח ואירובי חשוב להחליט איזה אימון יתבצע ראושן מכיוון שיש השלכות על אפקטיביות האימון שאחריו - פחות טובות. לכן חשוב להגיר מטרת האימון.
    6. חשוב במיוחד להקפיד על תפריט מתאים לשם מיקסום התוצאות.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיטות האימון
    רותם
    12/09/2011

    קצת רענון בשיטות האימון...

    1. האם נכון לאמר שמתאמן מבוגר אינו יכול לבצע שיטות אימון שבהם מגיעים לכשל ואז ממשיכים בטווח חלקי/מדריך... ?

    2. האם נכון לאמר שאת שיטת הפיק-קונטרקשיין לא ניתן לבצע בכל תרגיל, כיוון שלא בכל תרגיל הכיווץ המקס' מאפשר לנו שהייה של 2-3 שנ' בגלל הרכיב הדחיסתי?
    אפשר לקבל דוגמא למתי כן ומתי לא?
    למשל פשיטת/כפיפת מרפקים כנגד משקוליות יד, לחיצת חזה כנד מוט ופשיטת כתף כנגד פולי.

    3. כיצד קרויה השיטה בה מורידים את מספר החזרות?

    4. מהי ה-Burn System?

    5. האם בשיטת החזרות החלקיות מבצעים את החזרות האחרונות בטווח תנועה חלקי? או שמלכתחילה התנועה לא מבוצעת בשלמותה?
    האם אפשרי בכל תרגיל?

    6. האם בשיטת הנגטיב מתחילים ישר מהעבודה על האקצנטרי או שגם צריך להגיע לכשל?

    7. בשיטת הפורס-רפטישיון, חזרות מאולצות, רק אם וכאשר מגיעים לכשל נחוצה עזרת מדריך/בן-זוג?

    -- בכל אופן, בשיטות שבהן נאלץ להגיע למצב של כשל ועזרה, אלו לא שיטות אימון שנכתבות מראש בתכנית אימונים... או שכן?!
    אני לא רואה דרך לשלב אותן בתכנית...

    תודה רבה!=]

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שיטות האימון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיטות האימון - תגובה

    ד''ר איתי זיו
    16/09/2011

    הערותי...
    1. אין מניעה שמבוגר יבצע שיטות אימון שונות. השאלה הנה רמת המתאמן. ישנם מבוגרים שהנן ברמה גבוהה מאוד.לפיכך גם יוכלו לבצע טכניקות אימון מתקדמות עם הגעה ל- RM ועוד.
    2. כיווץ איזומטרי בשיא לא כל התרגילים מתאימים אלא אלה שיש בהם בסיום השלב הקונצנטרי רכיב מסובב גבוה- הרחקה אופקית בשכיבה עם משקולות יד, פשיטת מרפק עם משקולת יד, חתירה בישיבה עם פולי תחתון ועוד.
    3. הורדה של המשקולות במהלך ביצוע הסטים ללא הפסקה מכונה דרופ סט או בעברית ההפשטה.
    שיטת החזרות החלקיות או באנגלית BURNS SYSTEMי מבצעים שמגיעים בכל סט ל- RM וממשיכים לחזרות חלקיות עד שלא ניתן יותר להמשיך.
    4. בשטת נגטיבס יש שתי אפשרויות. או סיוע למתאמן בשלב הקונצנטרי והאקצנטרי מבוצע באופן מבוקר ואיטי או מתאמן מתקדם המגיע ל- RM מסייעים בנקודה זו לבצע עוד מספר חזרות בשלב הקונצנטרי והמתאמן מבצע כיווץ אקצנטרי עצמאית.
    5. בחזרות מולצות יש צורך בסיוע של בן זוג בעת שמגיעים ל- RM/ לא לפני.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורדת אחוזי שומן
    חופית
    10/09/2011

    אהלן, אחה"צ טובים !

    אני בת 22, שוקלת 49, נמוכה-1.49.

    על פניו המשקל שלי נראה תקין.
    אם כי אני מלאה במקומות מסויימים - ישבן, ירכיים, זרועות.
    אחוזי השומן שלי גבוהים.
    הבנתי שדיאטה לא בשבילי, אני לא רוצה לרדת במשקל .
    אני מעוניינת לחטב את אותם המקומות שציינתי.
    כיצד עושים זאת? תזונה אחרת? ספורט? איזה סוג של ספורט?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הורדת אחוזי שומן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעילות גופנית

    איתי הר-ניר
    10/09/2011

    מומלץ שתבצעי פעילות גופנית המערבת פעילות של קבוצות שרירים גדולות.
    הפעילות צריכה לכלול אימונים אירוביים ואימוני התנגדות.
    אם את לא מעוניינת לרדת במשקל עלייך לשמור על מאזן קלורי נטרלי.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורדת אחוזי שומן - תגובה

    ד''ר איתי זיו
    12/09/2011

    הערותי....
    1. ריכוז השומן תלוי רבות בגנטיקה, אופן האימון וכמובן - התזונה. לפיכך ייתכן שגם אימונים מתאימים לא ממש יפחיתו את השומן באותו אזור מבוקש! אך חשוב לדעת שניתן להשיג תוצאות מצוינות באמצעות אורח חיים מתאים הכולל אימונים אפקטיביים, תזונה מתאימה וכדומה.
    2. חש/וב במיוחד לבדוק הרכב הגוף. אולי כלל הנך במצב המתאים מבחינת אחוזי השומן ומסת גוף רזה? אחוזי שומן ממוצעים הנם בטווח של 29-22 אחוז בממוצע.
    2. חשוב לבצע תרגילים מורכבים בעיקר על מנת להפעיל את מרביתצ השרירים בגוף. ניתן לשלב בין תרגילים מורכבים וכך גם להעלות את הדופק באופן ממשי. לדוגמה: ביצוע סומו סקווט עם תרגיל כפיפת מרפקים תוך כדי. לחיצת כתפיים בישיבה על כדור פיטבול ועוד.

    3. חשוב לבצע אימונים אירוביים 5-4 פעמים בשבוע בדופק מטרה חצי שעה ואולי אף יותר. תלוי מאוד במצב הכולל ומידת ההתקדמות.
    4. לגבי סוגי אימון הדבר תלוי רבות במתאמן. האם מתאימים אימונים קשים במייוחד כמו קטלבלס או קרוס פיט או אימונים קלים כמו הליכה, שיעורים מסוימים בסטודיו וכדומה. התוצאות הן כמובן בהתאם. באמצעות אימון משקולות בחדר הכושר ניתן להשיג תוצאות מצוינות אך האימון לא ממש פונקציונלי. לפיכך בחירת סוג זה או אחר של אימון תלוי בהרבה משתנים.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לדר' איתי זיו
    גל
    10/09/2011

    אני מתאמנת בחדר כושר כשעתיים שעה אירובי שעה אימוני כוח במהלכם אני מפחיתה כ-800 קלוריות (בת 41 שוקלת 75 163 ). אם אני מתאמנת רק אימון כוח באותו יום אני מפחיתה בין 350 ל400 קלוריות השאלה הגדולה האם באימוני כוח שאני מורידה את הקלוריות הנ"ל האם הם מתקזזים מהמאזן הקלורי או שבאימוני כוח אני בעצם מעלה רק את המסת שריר ולא מורידה בכלל קלוריות ? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לדר' איתי זיו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ,תגובה-

    ד''ר איתי זיו
    12/09/2011

    הערותי...
    קצת סדר בעניינים....
    1. 800 קלוריות באימון אירובי???????????? איזה דופק? בעיקרון לא סביר. 800 קלוריות בשעה אפשרי רק כשמדובר באימון איכותי של ממש כמו אינטרוולים וכדומה. סביר יותר 600- 500 קלוריות.
    2. אימוני כוח - ההוצאה האנרגטית הנה 150-140 קלוריות באימון עצים של 45-60 דקות בממוצע. ערך המוסף המהותי הנו חילוף החומרים בהמשך לאחר האימון ובכלל. ככל שמסת הגוף הרזה עולה חילוף החומרים הבסיסי עולה גם הוא והדבר כמובן חיובי וחשוב בכל גיל! לפיכך ככל שמסת הגוף הרזה תהיה רבה יותר ההתמודדות עם המשקל תהיה טובה גם היא ובד בבד תשתפר ההופעה האסתטית באופן ממשי בכלל ואצל נשים - בפרט.
    3. לגבי השמנה/שמירה על המשקל או הרזיה הדבר תלוי בגורמים רבים- מידת חילוף החומרים, מספר הקלוריות שנעשה בהן שימוש, מספר הקלוריות הנצרכות ועוד. אשמח לענות ולתת פרטים נוספים אם יש צורך. בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדר' איתי זיו

    גל
    13/09/2011

    ראשית תודה על תשובתך. בראשית דבריי ציינתי שאני מבצעת אימון כוח ואירובי ובמהלכו אני מפחיתה 800 קלוריות בשעתיים !!!
    האמת שהתאכזבתי לשמוע ששעון הדופק באימוני כוח לא מורה על מס' הקלוריות הנכון. במהלך אימון כוח של שעה השעון מורה על הפחתה של 380- 450 קלוריות.
    האם גם באירובי השעוני דופק בעצם לא מחשבים נכון את הקלוריות ?
    שוב תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בבית החזה
    דני
    09/09/2011

    שלום
    בן 32 משקל 76

    אני לא עוסק בפעילות ספורטיבית רציפה.

    אתמול עשיתי הליכה לאחר חודש שלם ללא פעילות ספורטיבית

    בסוף ההליכה עליתי רחוב עם עליה (דיי חדה) ובסוף ההליכה הרגשתי כאבים בצד ימין

    ושמאל למעלה בבית החזה. לאחר סיום ההליכה הכאבים חלפו אחרי מספר דקות.

    האם זה יכול להיות משרירי בית החזה?

    ראוי לציין שמטעם העבודה עשיתי בדיקות מקיפות לפני חודשיים.

    אקו לב מאמץ. ארגומטריה. וא.ק.ג. והבדיקות ברוך ה יצאו תקינים.

    אני קצת בלחץ ומפחד להמשיך לעשות הליכות.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים בבית החזה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בבית החזה - תגובה

    ד''ר איתי זיו
    12/09/2011

    כאבים בצד הגוף אופיינים לתחילת האימונים שהכושר האירובי עוד לא משופר. אין מה לחשוש. אם הכאבים לא חולפים לאחר מספר שבועות חשוב להתייעץ עם רופא ספורט בעניין.
    בכל מקרה שובה מאוד ההדרגתיות.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פריצת דיסק צוארי ואמון בחדר כושר
    רונן
    09/09/2011

    שלום
    אינ בן 41 מתאמן בחדר כושר מזה מס' חודשים
    לאחרונה הובחן אצלי פריצת דיסק צווארי
    שאלתי היא האם מותר לי להמשיך להתאמן והאם אימון בחדר כושר יכול
    לגרום לפריצת דיסק
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פריצת דיסק צוארי ואמון בחדר כושר - תגובה

    שי אלנקרי
    12/09/2011

    שלום רונן,
    הצעתי הכי טובה היא להיפגש עם רופא ספורט או אורטופד בכדי לקבל המלצה אישית לגבי סוג הפעילות ואם בכלל. כל מקרה לגופו ולכן הייעוץ צריך להיעשות בצורה אידיבדואלית.
    חשוב לזכור שכל אימון המתבצע בצורה תקינה ובהקפדה על מנחי גוף תקינים רק יכול לתרום לחיזוק ולמניעת פציעות.
    שיהיה בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אירובי ואן-אירובי
    אני
    08/09/2011

    שלום,
    אני מתאמנת שנים (:

    כיום במצב של חופשת קיץ
    שינתי תוכנית אימונים בחד"כ, שבמהלך שנת הלימודים הייתה תוכנית כוללנית שהייתי
    הולכת לחד"כ בפעמים -שלוש בשבוע,
    וכעת אני בתוכנית ABC -A-ידיים, B גב C רגליים

    ויש לי זמן פנוי ,
    האם זה טוב ללכת לבריכה ובאותו יום לעשות אחד מהאימונים?
    ואותה השאלה בנוגע לשילוב ביו חד"כ לקיק-בוקס?

    האם מצב כזה הוא הגיוני וטוב

    יום א'- קיק-בוקס +אימון כושר A
    יום ב'- הליכה+אימון כושר B
    יום ג'- בריכה+אימון כושר C
    יום ד'- אימון כושר A+ הליכה
    יום ה- בריכה +אימון כושר B
    יום ו' -קיק-בוקס+אופניים
    יום שבת -אימון כושר C והליכה.

    ומה כדי לעשות קודם חד"כ או אימון אירובי ?

    תודה (:

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אירובי ואן-אירובי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אירובי ואן-אירובי - תגובה

    ד''ר איתי זיו
    08/09/2011

    הערותי....
    וואוו.. בחורה שמתאמנת כך, לא ממש שכיח. כל הכבוד על ההשקעה והרצינות במיוחד בהשקעה באימונים האנאירוביים המצוינים.
    אין בעיה עם התוכנית המצוינת אך לא כתוב מטרת האימון. לפי שה ניתן לדעת אם המינונים בסדר או לא. לגבי הסדר אם המטרה הנה היפרטרופיה- העלאת מסת שריר או העלאת טונוס שרירי ממשי הרי שהאימון האירובי מומלץ שיתבצע אחרי האימון האנאירובי או בנפרד ממנו.
    לגבי תוכנית ABC מיועדת אגב להעלאת מסת שריר ובמידה וזו לא המטרה הרי שבנקל ניתן להסתפק בפיצול ל- AB. בשאר לבצע אימונים אירוביים, אימונים פונקציונליים, תרגילי גמישות וכדומה.
    בברכה ובהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד''ר איתי זיו
    דן
    06/09/2011

    שלום.
    אני בן 14 ומתאמן בשחייה+ חדר כושר 3 פעמים בשבוע כל דבר ואני בנבחרת שחייה.
    יש לי כמה שאלות.
    האם 6-7 אימונים בשבוע זה עומס גדול מידי (אני לא במכון יומיים ברצף אף פעם) ?
    מידי פעם כשאני שוחה ספרינט ומאמץ את הרגליים מאוד נתפס לי שריר התאומים בצורה חזקה וכואב לי למשך שאר היום כשאני הולך. האם אתה מכיר בעיה זו? מה אתה מציע בשביל להמנע?
    בתודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לד''ר איתי זיו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר איתי זיו
    08/09/2011

    הערותי...
    1. 7-6 אימונים אין בעיה לבצע רק חשוב לבנות זאת בצורה מקצועית. ללא יצירת עומס רב מדי על מערכות הגוף השונות ושחייה בתוכנית דווקא מצויינת.
    2. לגבי שרירי התאומים, שכיחה התופה שצוינה. חשוב לבצע מתיחות לשרירים הללו וכן לנסות להשתמש במגנזיום בטבליות כי אולי מחסור במינרל זה גורם לכיווצים. בכל מקרה מוצע להתייעץ בפורום רפואת ספורט בעניין.
    3. חשוב מאוד לבנות תפריט מתאים להיקף כה גדול של אימונים.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמחח נוראא אם תעזרו לי!
    מירב
    06/09/2011

    רציתי לשאול:אני בת 18 משקל 63 על 154,ויש לי בעיה ממש בחלק התחתון של הגוף,בבטן ובמותניים ובישבן.ורציתי לדעת איך אני יכולה לרדת במשקל..ואיזה סוג של ספורט לעשות...הבעיה שבמכון שלי(שקרוב לביתי...אני גרה בישוב ולכן זה קשה למצוא מכון)יש רק מכשיר מדרגות,הליכון ומישקולות...עד 5 קיל,עשיתי במשך 4 חודשים הליכון 40דקות במהירות גבוהה ועלייה גבוהה...(הרס לי את הברכיים)ושרפתי500 קלוריות כל פעם ועל המדרגות 20 דקות הורדתי 200 קלוריות (=700 כל פעם.4 פעמים בשבוע)משקולות 5 סטים 30 פעם.וכפיפות בטן 30 רגילות ו30 לכל צד ועוד 30 כפיפות גב וכפיפות רגליים.לא ראיתי כמעט תוצאות.כמעט בכלל!!!וכולל תזונה נכונה בערך 1000-1200 קלוריות כל פעם.
    המשך בתגובה...סליחה על החפירות=]
    (בבוקר חצי כוס גרנולה וחצי כוס סובין עם יוגורט 1.5 %,בצהריים כוס פחממה,ירק מבושל וטרי.ובערב שתי פרוסות לחם שיפון וחביתה משני חלבונים וחלמון אחד,וירק.3 כוסות נס ביום)..אך לא ירדתי הפסקתי לחודש ואני רוצה לחזור להתאמן אני פשוט לא יודעת מה לעשות כדי לרדת לכן רציתי לדעת איך אפשר לעשות אימון טוב לבעיה שלי...למרות חוסר המכשירים?...(המאמינים במכון נותנים את אותו אימון לכולם)...ורציתי לדעת מה עשיתי לא טוב בפעם הקודמת?
    סליחה על המגילה!!!!אך אני קצת מיואשת!!!!אשמח נוראאא אם תעזרו לי!!!בבקשה תענו לי=]
    אלקס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אשמחח נוראא אם תעזרו לי!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאלכס

    ד''ר איתי זיו
    08/09/2011

    הערותי....
    1. אימונין ממשוכים או עצימים ללא הכנה מתאימה בהחלט הנם מקור לפציעות ובעיות שונות.
    2. חשוב לבצע אימוני כוח על מנת לזרז ירידה במשקל. באמצעות כך מעלים חילוף החומרים הבסיסי.
    3. במידה והברכיים בריאות מומלץ לבצע אימונים אירוביים ואנאירוביים לפי תוכנית מסודרת. במידה ואין מספיק מכישרים ניתן לבצע מספר תרגילים מורכבים בכל פעם. 3 פעמים בשבוע בסך הכול. לדוגמה: סקווט, מכרעים וסומו סקווט לרגליים, לחזה - שכיבות סמיכה ולחיצת חזה במכונה ייעודית, לגב- משיכת פולי עליון בישיבה באחיזה צרה, לכתפיים, לחיצת כתפיים עם משקולות יד או מוט, לשרירי הבטן ניתן לבצע כפיפות גו באלכסונים או בשכיבה על הגב גלגול אגן לאחור. כל תרגיל מצוין 12-15 חזרות בעומס בינוני ולעלות העומסים בהדרגתיות מדי 4-3 אימונים. משך האימון - 25 עד 30 דקות. זמני מנוחה בים הסטים- 60 שניות בממוצע.
    4. חשוב להתייעץ לגבי התזונה בפורום המתאים.
    5. פעילות אירובית לבצע מספר פעמים בשבוע 5-4 בדופק מתאים.
    בהצלחה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גנטיקה?
    חסוי
    05/09/2011

    לא מזמן קראתי מחקר שאומר שהיכולת הגופנית מוושפעת בן 60 ל90 אחוז מהגנטיקה...
    השאלה שלי היא שיכול להיות שירשתי את הגנטיקה של הכושר רק מאמא או רק מאבא? או ששתמיד הגנטיקה הגופנית היא של שתיהם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גנטיקה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גנטיקה - תגובה

    ד''ר איתי זיו
    06/09/2011

    הערותי
    1. הגנטיקה הנה פקטור משמעותי מאוד ועשויה להיות כ- 70%. השאר- אורח החיים של האדם. ניתן להשפיע הרבה מאוד למרות הגנטיקה ויש רבבות של דוגמאות לכך.
    הגנטיקה הנה משותפת לשני ההורים ולא רק להורה אחד באחוזים משתנים.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משקולות
    חני
    05/09/2011

    שלום...

    ברשותי משקולת של 2 ק"ג.
    שואלת סתם ולא עמ"נ לפתח עכשיו גוף שרירי...
    אבל הייתי שמחה לשמוע על כמה תרגילים ביתיים ופשוטים שאוכל לבצע בשעות הפנאי עמ"נ לעצב מעט אם אפשר...

    תודה,

    חני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    משקולות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משקולות - תגובה

    ד''ר איתי זיו
    06/09/2011

    הערותי....
    1. אם משקולות של 2 ק"ג קשה במיוחד להשיג תוצאות מכיוון שהעומס המופעל על מערכות שלד-שריר. בכל מקרה מומלץ לשלב בין תרגילים כנגד משקל גוף לבין תרגילים עם משקולות יד הקלות הקימות וניתן להשתמש בטכניקות אימון שונות על מנת להעלות עצימות עוד.
    2. ניתן להמליץ על 2 אימוני כוח בשבוע ו- 5-4 אימונים אירוביים בשבוע. כל זאת בהדרגתיות והקפדה יתרה על עומס נמוך בשבועות האימון הראשונים. תרגילי כוח לדוגמה: סקווט עם משקוליות יד, לרגליים: מכרעים עם משקוליות יד. לחיצת כתפיים עם משקוליות יד בעמידה - לכתפיים. לחזה - שכיבות סמיכה על גבי כסא. ידיים על הכסא, רגליים על הקרקע. הרחקת כתפיים בעמידה עם משקולות ייד. גשר קדמי - בסמיכת אמות ידים על הקרקע. בשכיה גלגול אגן לאחור. שני תרגילים אלה הנה לשרירי הבטן. שכיבות סמיכה במצב צר- רגליים על הקרקע וידיים מונחות על כסא. כל התרגילים הללו ניתן לבצע 2 סטים של 15 חזרות ללא קושי רב מדי . כלומר בסיום כל סט יש יכולת עוד לבצע מספר חזרות.
    לאחר חודש וחצי יש להחליף תרגילים אלה באחרים, לאמץ שיטת אימונים מתאימה.
    3. מומלץ מאוד לפנות לאיש מקצוע שיסייע לך בענייין. לפחות אחת לחודש שיבנה תוכנית אימונים מסודרת.
    בברכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בניית תוכנית אימון בחדר כושר למתחיל
    ריף גולדברג
    04/09/2011

    אני מעוניין להתחיל להיתאמן בחדר כושר ואני מעדיף שמומחה יבנה תוכנית חדר כושר כדי שלא אתאמן בצורה לא נכונה

    אם מישהו רוצה לבנות לי תוכנית אני אשמח מאוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בניית תוכנית אימון בחדר כושר למתחיל - תגובה

    שי אלנקרי
    12/09/2011

    שלום ריף

    אני מציע לקחת את הנושא לטיפול של מאמן כושר מוסמך במקום בו אתה מתאמן או בסביבת מגורייך. בניית תכנית אימון היא עניין אישי ולכן ישנו הצורך להיפגש פנים מול פנים, לאפיין ולהתאים לך באופן אישית לפי צרכייך ונתונייך האישיים.
    שיהיה בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום