מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהדן21/08/2011
אני בן 14, ומתאמן בשחייה לבד כבר כמה חודשים,ואני רוצה להיכנס לקבוצה שמתאמנת בשחייה תחרותית. רציתי לדעת האם אתם מכירים מקומות אכותיים באזור אשדוד-יבנה-רחובות? אם כן אשמח לתשובות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
עופר קיס21/08/2011הי דור
אני אינני יודע אולי איתי. בקש שהוא יענה.
נסה לשאול בעירייה במחלקת הספורט של העירייה הספציפית, הם אמורים לדעת
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיפור כושרAmit21/08/2011
שלום,
אני רוכב על אופני הרים כבר שנה,
הכושר שלי אישית דיי השתפר (אני צריך להוריד עוד 6 קילו בערך)
אני רוכב עם 3 חברים , שהם רוכבים כבר 3 שנים,
אנחנו רוכבים בין 3 ל-4 פעמים בשבוע.
אני ממש לא מתליח להדביק אותם.
איזה אימונים (או כמה) מומלץ לי לעשות על מנת להדביר אותם בעליות,
או לחלופין,
איזה אימונים צריכים לעשות על מנת להשתפר?
האם עבודה בחדר כושר על הרגליים מוסיפה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיפור כושר - תגובה
עופר קיס21/08/2011בצע את האימון הבא: ( אם אתה בריא )
שני אימונים על אופני ספינינג - לאחר חימום טוב סטים של עבודה מאומצת מאד למשך 15 - 20 שניות עם 20 שניות מנוחה כפול 3-4 פעמים פעמיים בשבוע ועלה בצורה הדרגתית ל 8 חזרות ( הוספה של 20 שניות עבודה כל שבועיים )
לא לשכוח התאוששות. אם קשה לך נוח 30-40 שניות של פידול קל בין החזרות
אתה תשיג את החברים תוך 2-3 שבועות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לד"ר זיוחנן21/08/2011
אימוני כח מתרפץ כמו קפיצת מספריים,קפיצת סקוואט קפיצה גבוהה למרחק וכו' יכולה לשפר מהירות אצל ספורטאים. אבל השאלה שלי האם אימוני כח מתפרץ בחדר הכושר(מספר חזרות קטן משקל גבוהה) כמו לדוגמא כפיפת ברכיים, פשיטת ברכיים, סקוואט ולחיצת חזה באופן מתפרץ יכולה לשפר מהירות אצל ספורטאים?
2.חוץ מתרגיל המספריים על ספסל לדוגמא תוכל לתת לי עוד תרגילים של כח מתפרץ שמתאימים לאימון בחדר הכושר?
3.אם אני עושה סקוואט עם מוט באופן מתרפץ משקל גבוהה גם לעשות אחרי זה סקוואט עם קפיצה בלי משקל או שזה מיותר?
חורש תוכל בבקשה לענות לי בצורה כזו:
1 תשובה.......
2 תשובה.......
3 תשובה.......
כי ככה הרבה יותר קל להבין.
איתי תודה רבה לךךך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפשאר תגובה בבקשה?
חנן29/08/2011תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלשבי - תשובה
ד''ר איתי זיו30/08/2011הערותי....
1. מהירות ניתן באמת לשפר באמצעות אימוני כוח מתפרץ. התרגילים המצוינים טובים. מומלצים תרגילים מורכבים ופחות מבודדים. כלומר, סקווט, מכרעים ועוד. מספר החזרות המומלץ הנו 10-4 בממוצע. 6-5 סטים. משקל גבוה מאוד!!!
תרגילים נוספים: דדליפט, תרגילים פליאומטריים כמו קפיצה מדרגש לקרקע וקפיצה שוב על דרגש אחר, לחיצת רגליים בישיבה עם מכונה ייעודית ועוד ועוד.
2. סקווטים עם משקל או בלי ניתן לעשות כמובן אחד אחרי השני. השאלה הנה מהי מטרת האימון? מה רמת המתאמן?
3. לחיצת חזה תרגיל מצוין וניתן לשפר באמצעותו כוח מתפרץ. השאלה כמובן מה מטרת האימון?
אשמח לתשובות ונתקדם.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלשבי - המשך תגובה
ד''ר איתי זיו31/08/2011הערותי...
1. התרגילים המצוינים טובים מאוד אך חשוב לדעת שיש לבצע כל התרגילים במסגרת תוכנית אימונים מסודרת. השאלה הנה באיזה שלב מבוצעים תרגילים הפונקציונליים אלה. בעיקרון, מומלץ ראשית לבנות בסיס, לאחר מכן ביצוע אימוני כוח בסיסיים ורק לאחר מכן אימונים של כוח ייעודי פונקציונלי.
2.חשוב לבצע תרגילים נוספים כמו קפיצה מהמקום כנגד גומיות כושר, תרגילי כוח בצורה מתפרצת כפי שהוזכר בהודעה הקודמת ועוד.8-7 תרגילים ולהחליף מדי כחודש את תוכנית האימונים והתרגילים. במידה ומבצעים אימון כדורגל בעצימות גבוהה והיקף גבוה לא לבצע אימון כוח בסמוך לאימון. אם מבצעים אימון טכני פחות בעייתי העניין.
3. תזונה - חשוב מאוד להקפיד על תפריט המתאים לשיפור יכולות גופניות ובהתאם למידת אחוז השומן, משקל הגוף, מספר האימונים השבוע ועוד.
בנוסף, כפי שהזכרת חשוב לחזק השרירים המייצבים באופנים המוזכרים בסרטונים והרבה אחרים.
אולי שווה לשקול לקיים מספר אימונים אישיים עם מאמן מוסמך מעולה המומחה בשיפור יכולות גופניות. מתאים במיוחד לעניין ניר שני: 0522781508. או צור קסטל - 0542426486. בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאנה20/08/2011
יש לי מספר שאלות בנוגע לכושר גופני, אשמח לקבל תשובה בהקדם
איזו פעילות מומלצת לחימום לפני פעילות גופנית אירובית ואיזו לפני פעילות גופנית אנאירובית?
בנוסף רציתי לדעת כיצד פעילות גופנית משפיעה על תפקוד הלב, והאם השמנה משפיעה גם היא על תפקוד הלב וכיצד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד''ר איתי זיו21/08/2011הערותי....
1. פעילות אירובית כרוכה בהפעלת קבוצות שרירים גדולות בעצימות המתאימה למתאמן למשך זמן ארוך יחסית מה שמצריך שימוש משמעותי במערכות הלב, כלי הדם והנשימה לשם אספקת אנרגיה. באמצעות כך חל גידול בנפח הפעימה, ייעול מערכת לב, כלי דם ונשימה, איזון של לחץ הדם, השפעה על בריאות הלב, הפחתת גורמי סיכון למחלות רבות מאוד ועוד. מנגד, פעילות אנאירובית מיועדת לחיזוק השריר ומפעילה קבוצות שרירים גדולות כקטנות, בעצימות בנונית עד גבוהה מאוד למשך זמן קצר יחסית ותוך שימוש משמעותי באספקת אנרגיה ממאגרים תוך-תאיים בשריר.
2. אנשים כבדי משקל סובלים במקרים רבים ממחלות רבות בשל אורח חיים סדנטרי- יושבני. אזי נוצרים תהליכים דלקתיים טרשתיים, בעיות לבביות, עלייה ברמת הכולסטרות השלילי, ברמת הסוכר ועוד ועוד. אזי, הסיכון לחלות במחלות שונות גבוה במיוחד. נוסיף ונאמר שככל שההשמנה הנה משמעותית יותר הסיכון לחלות במחלות שכיחות ואף למוות מוקדם עולה באופן ממשי.
3. פעילות אירובית לפני אנאירובית תתבצע כשמטרת האימון הנה כללית בד'רך כלל- ירידה במשקל,שיפור כושר גופני כללי וכן לפי העדפת המתאמן. אך אם המטרה הנה שיפור יכולת אנאירובית, העלאת מסת שריר, היפרטרופיה וכדומה מומלץ לבצע את אימון הכוח תחילה.
4. לגבי חימום לפני הפעילות. במידה ומדובר באימון אריובי קל אין צורך בחימום ממשי. ניתן לבצע את האימון בקצב קל ולעלות בהדרגה. אם מדובר באימון קשה מומלץ חימום כללי ומתיחות כלליות. לאחר מכן יתבצע אימון עצים. כשמדובר באימון התנגדות החימום יתבצע הנו ספציפי בדרך כלל. מתבטא בביצוע התרגילים בעומס נמוך יחסית למשקל המטרה - 2-1 סטים לתרגיל ולאחר מכן התרגיל עצמו.
גם במקרה זה אם מדובר באימון קל יחסית - כמו שיעור עיצוב בסטודיו אין הכרח לבצע חימום ספציפי.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חזרה לכושררז20/08/2011
שלום,
ב-3 השבועות האחרונים אני התחלתי להתאמן (אירובי)
התחלתי בהליכה של 6 ק"מ (מסלול קבוע), ואני ממש רואה שיפור מבחינת היכולת. בפעם הראשונה שעשיתי הליכה, ניסיתי לרוץ קצת ואחרי 50 מטר כבר הייתי גמור. היום, אחרי 3 שבועות אני כבר רץ כ-4 ק"מ ומשלים את השאר בהליכה מהירה.
אני מרגיש שיפור אדיר מבחינת היכולת וכמו כן גם הורדתי מהתפריט את כל מאכלי הבצק, המאכלים המטוגנים והלחם והוספתי יותר פירות וירקות (במתוקים גם ככה אני לא נוגע).
המטרה העיקרית היא להוריד אחוזי שומן ולהגיע לבטן שטוחה - בגדול - להרזות.
חרף זאת אני עדיין לא רואה תוצאות.
השאלות שלי הם כאלה:
1.איך כדאי לעשות את האימון של ה 6 ק"מ? שמעתי דעות שכדאי לעשות ריצה-הליכה-כיצה וכו'.. שמעתי דעות שכדאי ללכת 2 ק"מ ולסיים את ה4 בריצה, וכו'?
2.שמעתי שיש חטיפי אנרגיה ודברים אחרים שמומלצים לפני הריצה.. כיום אני לא אוכל שום דבר לפני אלא פשוט שותה 4 כוסות מים אחרי הריצה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרז
ד''ר איתי זיו21/08/2011הערותי...
1. ראשית כל הכבוד על ההשקעה. מצוין.
2. חשוב לאכול שעה וחצי-שעתיים לפני פעילות אירובית או פעילות אנאירובית וכן אחריה אחרת דווקא ההשפעה על היכולת הגופנית - תפחת. מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע בעניין. בכל מקרה ניתן להסתפק בפרי ולא חייבים חטיף אנרגיה. חלקם אגב עשירים מאוד בקלוריות.
3. אם מטרת האימון שריפת קלוריות ובד בבד שיפור הכושר האירובי כמובן שריצה תניב תוצאות טובות יותר מאשר הליכה. במידה והנך מסוגל לרוץ 6 ק"מ עשה זאת. ניתן בריצה קלה בדופק נמוך עד בינוני 70-60 מהמרבי.
4. אם ניתן חשוב בהמשך שתבדוק אחוזי השומן התת עורי בגופף על מנת לאמוד ההתקדמות וליצור שינוי חיובי בהרכב הגוף שצפוי כמובן ומתבקש בשל התפריט התזונתי.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מאיפה מתחילים -אימונים ותזונה-גל20/08/2011
שלום לכולם,
ברצוני לדעת לאיזה איש מקצוע אני צריך לפנות על מנת לקבל תפריט ותוכנית אימונים שתהיי מושלמת למשקל והגובה שלי.
מהי העלות של פגישת ייעוץ? האם יש צורך בפגישה חד פעמית?
האם בצבא אוכל למצוא רופא שמתעסק בזה?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאיפה מתחילים -אימונים ותזונה-לגל
ד''ר איתי זיו21/08/2011הערותיי.
1. איני מכיר מסגרת בצבא שמייעצת בתחום תזונת ספורט ואימון למעט מדריכי כושר קרבי והדבר תלוי ברמת האימון הנדרשת.
2. ניתן לפנות לדיאטן ספורט שיבנה תונכית משולבת - גם אירובי וגם אנאירובית. למשל - פז שוסטר - 0522440933, שון פורטל, יאיר להב, יעל דרור, גיא שלמון ועוד. כולם - מעולים.
פגישת ייעוץ עלותה תלויה במספר הפגישות שנסגרו מראש. עשוי להיות 150-350 ש"ח ואולי יותר. תלוי למי פונים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה למבחן בראוראיילת20/08/2011
שלום, שמי איילת ואני חייבת עזרה דחופה!
אני חיילת ואני עומדת לצאת לקורס קצינים בקרוב, ההכנה יוצאת בערך בעוד חודש אני צריכה עזרה בשיפור הכושר כדי לעבור בראור.
נתונים עדכניים: ריצה: 15:23 ידיים-3 בטן-4
ובזמן כל כך קצר בכמה אני יכולה לשפר..
אשמח לשמוע את העצות שלכם.. תודה!
(בתקופה האחרונה התאמנתי 3-4 פעמים בשבוע, וכעת נקעתי את הקרסול בזמן ריצה. מתי אוכל שוב לרוץ? )* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה למבחן בראור - תגובה
ד''ר איתי זיו21/08/2011הערותי...
1. ראשית טפלי בקרסול במהרה על מנת שתוכלי לרוץ פיזיותרפיה כמובן תסיייע ולאחר ההחלמה חשוב לשלב מעט תרגילים פונקציונליים על מנת שלא תנקרעי הקרסול שוב. לדוגמה, עמידה על בוסו יחפה, הליכה בחול ים עמוק יחפה, הליכה במים רדודים יחפים , גובה המיים עד גובה הברך לכל היותר. הליכה של 30-20 דקות בימים לא עוקבים ועוד ועוד.
2. אימון אירובי בשלב זה מומלץ לבצע יום כן יום לא ותוך שבועיים לעבור ליומיים אימון יום מנוחה וחוזר חלילה וזאת על מנת לבנות הכושר האירובי בהדרגתיות ולא להיפצע שוב. חשוב להעלות מרחק הריצה מדי 4-3 אימונים ב- 500 מטר. מספיק לרוץ במקרה המצוין עד 4 ק"מ. לאחר הגעה למרחק זה חשוב לשלב שיטות אימון כמו אימון פרטלק - שיני קצבים שמאוד יתאים לשיפור ממשי של היכולת האירובית. ניתן לעשות זאת בנקל על מסילה נייחת בחדר הכושר אך גם בחוץ.
3. לגבי תרגילי כוח חשוב להקפיד על נפח גדול דיו. לבצע 5-6 סטים לידיים וכן לבטן. מומלץ שני תרגילים שונים 4-3 סטים לכל תרגיל. אין צורך להגיע למצב שבחזרה האחרונה אין אפשרות לבצע אף לו חזרה אחת. יש להתאמן ברמה נמוכה יותר.
בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי שילוב אימוניםאסף19/08/2011
שלום
כפי שתמיד הבנתי, הכי טוב זה לשלב בין אימוני אירובי ואנאירובי.
תמיד כשאתה מתאמן אומרים לך להחליט קודם מה המטרה שלך ולפי זה לבנות את האימון. אבל, מה קורה כשיש לי 2 מטרות, ושתיהן אולי קצת סותרות?
כלומר, חשוב לי מצד אחד לפתח גוף שרירי וחזק, חשובה לי ההיפרטרופיה (לא ברמת בודי בילדר לתחרות, לא שותה אבקות וכו, אבל כן חשוב לי גוף שרירי). ומן הצד השני, חשוב לי מאוד גם הכושר האירובי שלי. אני רוצה להשתתף במריוצים, להצליח לרוץ 5 ו 10 ק"מ בזמנים טובים (שוב, אני חובבן, לא מקצוען, אך היום מירוצים רבים הם גם לחובבנים) וכמובן כל התועלות הבריאותיות. אני מאמן נוער לפני גיוס, אז שתי המטרות האלו מאוד חשובות לי גם בעבודה.
כיום, אני עושה אימון מלא על כל שרירי הגוף כ 2-3 פעמים בשבוע בחדר כושר, ובימים שאינני מתאמן על כוח אני רץ על ההליכון כ 12 ק"מ בקצב של 5 דקות לק"מ. אני בהחלט מרגיש שמאז שהתחלתי לעשות סקווטים עם משקלים ולעבוד עבודת מסה גם על הרגליים, אני מתקשה יותר בריצה. האם אין שום סיכוי לשלב ברמה הזו בין שני הז'אנרים? האם הפעילות האחת שאני עושה סותרת את השנייה? איך משלבים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לתשובה
אסף20/08/2011אשמח לתשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לגבי שילוב אימונים - תגובה
עופר קיס21/08/2011הי אסף
לא אי אפשר - קבל החלטה לפי חשיבות
אימון רגליים כבד, יפגע בריצה ולהפך
נסה להוסיף אבקות לאחר אימוני כוח ואירובי - זה יעזור מעט לןשמירה על תוצאות בניית הגוף
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיפור הניתורחנן19/08/2011
שלום אני בן 21 המטרה שלי היא לשפר את הניתור על המגרש
אני עובד בחדר הכושר על כל שרירי הגוף אבל השאלה שלי האם סקוואט עם מוט ודדליפט במשקלים גבוהיים יכולים לשפר ניתור?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיפור הניתור - תגובה
ד''ר איתי זיו19/08/2011הערותי....
1. ניתור יש לשפר באמצעות תבנית תנועתית מתאימה. סקווט מצוין. אך שחוב לבצע את התרגיל בצורה מתפרצת מהירה אחרת ההשפעה על הניתור לא מספיק טובה.
2. במידה ומבצעים אימון כוח מתפרץ יש לבצע טווח חזרת של 10-6 בממוצע עם משקל גבוה במיוחד. כמו כן אימונים פליאומטריים יסייעו מאוד להשגת המטרה. כלומר קפיצה ממקום גבוה לנמוך ושוב קפיצה נוספת. ניתן לראות ברשת אין סוף אימונים כאלה שמבצעים ספורטאים. אזי ניתן לשפר ניתור באופן משמעותי. כמו כן יש לחזק את זוקפי הגב ואת שרירי השוק באופן משמעותי מכוון שהם מסייעים הרבה מאוד בניתור.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מומלץ להוסיף משקל לאימון מתח?רן18/08/2011
שלום רב לחברי הפורום,
אני נוהג לעשות אימוני כושר לפחות 3 פעמים בשבוע.
אני כרגע בן 22, והדבר שאני הכי חלש בו זה מתח.
אני מצליח לעשות בערך 8-9 מתח מלאים, כלומר בלי עזרה של הרגליים.
אז השאלה שלי היא כזאת, האם מומלץ לי להוסיף משקל לגוף כשאני עושה מתח?
למשל תיק או משהו כזה? כי בכל זאת, אני מניח שמי שעושה מס' רב של מתח יכול להרשות לעצמו, השאלה אם לי זה יעזור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרן - תגובה
ד''ר איתי זיו21/08/2011הערותי..
1. ניתן להוסיף משקל בעת ביצוע תרגיל המתח וכמובן שהדבר יסייע אך גם שוב לבצע אימוני סבולת שמתבטאים בביצוע חזרות רבות של מתח בכל סט (אם זו המטרה).
בפועל ניתן לגוון ולבצע אימון בו הנך מוסיף משקל פעם בשבוע ושאר האימונים ללא תוספת משקל . חשוב גם לשלב שיטות אימון כמו פירמידה, חזרות מאולצות ועוד מכיוון שיישומן תורם מאוד לשיפור היכולת במתח.
במקביל הפחתת אחוז השומן התת עורי באמצעות אימון אירובי ותזונה נכונה יתרמו לשיפור היכולת בעליות מתח מכוון שבמתח הנך מתמודד עם משקל גוף - כוח יחסי.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיפור הכושר הגופניעמי18/08/2011
שלום רב,
אני בן 49 ומבצע לפחות 3 אימונים ארוביים בשבוע (הליכות/רכיבה על אופניים/ספינינג).
כל אמון למשך כשעה וחצי בדופק ממוצע של 140
השבוע ביצעתי מבחן מאמץ והכושר הוגדר כנמוך (הגעתי לדופק מטרה אחרי 7.5 דקות).
מה קורה פה ?
לא היה אמור להיות לי כושר יותר טוב אם אני מסוגל לבצע פעילות ארובית של שעה וחצי כל פעם?
ומה הדרך הנכונה לשפר את כושרי הגופני.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיפור הכושר הגופני - תגובה
עופר קיס18/08/2011עמי שלום
שאלה טובה - סיבות אפשריות, גנטיקה, יום לא טוב, מבחן לא מתאים - הליכה בשיפוע במקום אופניים או הפוך, פחד מבדיקה
מה לעשות -
לעבור לאימוני הפוגות. לאחר חימום בן 10 דקות לבצע 2-4 דקות אימון בדופק 150 או קצת יותר ו 2 עד 3 דקות לחזור לדופק 120-130.
להתחיל עם 4 הפוגות ולסיים עם 8 . פעמיים בשבוע.
בימים של דופק 140 רצוף , כל כמה דקות לתת יציאה עצימה של 10-20 שניות ולחזור לדופק 140.
לא לשכוח מים והתאוששות בסוף
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת ארגומטרייהאירה17/08/2011
שלום,
אני רוצה להתחיל לרוץ באופן רציני, ורציתי להתייעץ איתכם, איזה נתונים כדאי לבקש בבדיקת ארגומטרייה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת ארגומטרייה - תגובה
עופר קיס18/08/2011בדיקת צריכת חמצן מרבית שתוך כדי תקבל נתונים לגבי הסף האנאירובי שלך ובעקבות כך טווחי דופק לשיטות האימון השונות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה שאלות , ד"ר איתי זיועומר17/08/2011
שלום ,
אני בן 21 , ולעולם לא נכנסתי לחדר כושר או הייתה לי פעילות גופנית קבועה . לפני שבועיים החלטתי לשנות את אורח החיים שלי ונרשמתי לחדר כושר . יש לי 2 מטרות שאני לא יודע אם אפשר לעבוד על שתיהן ביחד או לא , הראשונה היא הורדת אחוז שומן והשנייה כמובן עלייה במסת שריר .
גובה שלי : 175 משקל : 68.8 אחוז שומן : 22% מסת שריר 38.6%
(מבחינת האחוזים אני לא יודע עד כמה המכשירים שבודקים את זה מדוייקים אבל זה מה שיש )
המאמן נתן לי לעבוד על תוכנית ABC , כך שאני מתאמן 3 ימים ברצף ואז יום מנוחה , ואחרי כל אימון אני עושה מייד הליכה מהירה של 25 דק' .
לפני האימון בשעתיים אני שותה כוס חלב , ואחרי האימון שותה אבקת חלבון ומייד קופסת טונה , ואחרי כשעתיים אוכל ארוחה גדולה (אורז , בשר ...) .
דרך אגב האבקה היא איזו-סינסישן 93 , מה דעתכם ? מומלץ ?
האם אני בכיוון הנכון ??? ומה אני יכול להשיג תוך 2-3 חודשים אם אני לא מזלזל באימון ובאוכל ??
תודה מראש :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעומר
ד''ר איתי זיו21/08/2011ענו לך?..?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאיתי זיוחנן17/08/2011
1.הנה כמה פרטיים עלי שלא יחסר לך כלום:
בן 20 מתאמן 4 פעמיים בשבוע כדורגל מקצועני, ו3 פעמיים בחדר כושר מטר ו80סנטימטר, שוקל 73, המטרה: שיפור יכולת גופנית שתעזור לי להיות שחקן יותר טוב.
רוצה להתאמן 3 פעמיים בחדר כושר (יש לנו את כל המכשירים) ואני רוצה פעם אחת תוכנית ממישהו בעל רמה גבוהה.
עד עכשיו הייתי מתאמן בכל מיני תוכניות כמו למשל יום א-חזה יד קדמית ורגליים יום ג- אימון כל הגוף, ויום ה-גב,כתפיים ויד אחורית. הייתי מוסיף תרגילים פונקציונאליים הכוללים ניתורים ועוד כל מיני, הייתי מוסיף גם סופר סטים ופרמידות לגיוון.
תוכל בבקשה לבנות לי תוכנית לחדר כושר פשוטה עם שמות של התרגילים ואם יש תרגילים מיוחדים שלא מוכרים תרשום לי את השם ואני יחפש באינטרנט.
איתי אני יודע שזה לא מקובל לבנות תוכנית אימונים דרך האינטרנט אבל קראתי פה כמה תגובות שלך ונתת המלצות לתוכנית אימונים.
2.מה יש בתרגיל הדד ליפט שהוא כל כך טוב(אם בכלל)? אולי בגלל שהוא עובד על הרבה שרירים בו זמנית?
תודה רבה לך תדע שאני לומד ממך המון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרון
ד''ר איתי זיו19/08/2011הערותי...
1. ראשית כל הכבוד על הרצינות.
2. לגבי תרגילים, חשוב לשלב בין תרגילים בסיסיים לשיפור כוח בסיסי וכוח מתפרץ לבין תרגילים פונקציונליים לחיזוק שרירים מייצבים ואחרים. הדבר תלוי רבות בתקופה בעונה, רמת הספורטאי ועוד. כך שיש רצינול באופן כללי אך סוג התרגילים משתנה מאחד לאחד.
3. החולקה אמורה להיות ב- 3 שלבים, בניית בסיס, אימון כוח כללי, אימון כוח ייעודי לסוג הספורט. בהנחה שכבר עברת את הבסיס ניתן לבצע אימון כוח הכולל תרגילים מתאימים כמו דד ליפט, סקווט, מכרעים צידיים, סומו סקווט, לחיצת חזה בשכיבה עם מוט, מתח, משיכת פולי עליון בישיבה, לחיצת כתפיים בישיבה עם משקולות יד, פשיטת מרפקים בעמידה עם פולי עליון או תחתון, כפיפת מרפקים בעמידה עם פולי תחתון, או משקולות יד, תרגילים לשרירי הבטן בעיקר בהטיית גו, עמידה או על בוסו או פיטבול, פשיטת גו בכסא רומי, הרמת רגל ויד נגדיות בעמידת 6 ועוד.
4. בכל תרגיל ניתן לשבץ 10-8 תרגילים. דגש יושם לשרירי הרגליים. למשל לבצע מכרעים,וסקווט. תרגיל אחד לחזה, תרגיל אחד לגב, לכתפיים, לידיים , 3 תריגלים לזוקפי הגב והבטן. מספר חזרות 15-8.
5. תרגילים פונקצינליים ניתן לבצע 10-15 דקות בסוף האימון למשל, סקוט על גבי בוסו, לחיצת רגליים במכונה ייעודית עם 2 פיתות מתחת לכפות הרגליים ועוד.
6. תוכנית שכזו - הנה לחודש לכל היותר ולאחר מכן יש להחליפה.
7. חשוב לדעת אילו הן הנקודות החלשות אצלך. כוח מתפרץ, יציאה מהמקום, סבולת אירובית ועוד.
8. חשוב לדעת מידת אחוזי השומן בגוף הכדורגלן. אחוזי שומן גבוהים משמע השפעה שלילית על היכולת הגופנית.
מקווה שמעט עזרתי.
בהצלחה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כושר בריאעדי17/08/2011
אני מתאמן כול ערב ואני לא יודע אים אני מתאמן נכון אני צריך עזרה בנוגע לכמה ארוחות לאכול כמה לישתות וכו... אני ב 12 ושוקל 48 תודה לעוזרים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כושר בריא - תגובה
ד''ר איתי זיו17/08/2011עדי היקר, אשמח שתפנה לפורום תזונת ספורט. מתאים יותר.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









