מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- למי פונים במקרה שלנו ?אנמונימי אחד15/03/2012
אנחנו זוג בני 28 לערך, כבר 10 שנים ביחד
הסקס לא טוב, פשוט לא טוב
שנינו היינו הראשונים אחד של השני
אנחנו במקרה הטוב מנסים פעם בחודש, כואב לה מאוד בחדירה והיא מתקשה להיכנס לאווירה, לא בא לה כמעט אף פעם.
אני מאוד מבין ומתחשב (אחרי הכל 10 שנים ועוד כמעט אין סקס), ואפילו אני חושב שהקשר שלנו כל כך חזק שאנחנו מצליחים לשרוד כל כך הרבה בלי סקס כמעט.
החלטנו ללכת לייעוץ, אבל אני לא יודע מה אנחנו מחפשים, סקסולוג ? יועץ זוגי ? רופא נשים ? אלוהים יודע מה יש עוד :)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לכל מי שהזכרת
עדי בדיחי15/03/2012שלום אנמונימי אחד,
ראשית טוב שאתם רוצים לפנות לעזרה. אין שום סיבה להמשיך לחיות בתסכול כזה ויש פתרונות רבים שאפשר לחשוב עליהם עם יעוץ מתאים.
אז למי פונים? אני חושבת שכל מה שהזכרת הוא רלוונטי. אני בעד "לתקוף" מכל הזוויות- רופא נשים טוב יכול לעזור בכל נושא אי הנוחות ולבדוק פזיולוגית האם יש גורמים לבעיה או כאלה שמוסיפים לה. יעוץ זוגי עם דגש על הבעיה בנושא האינטימי יכול לסייע- וכאן אני ממליצה על דורית שזה חלק מהמומחיות שלה- ואני מאמינה שהיא כבר תוכל לסייע ולכוון לטיפול סקסולוגי- אם בכלל יהיה צורך.
חשוב לדעת- יש אפשרות שהפער ביניכם נובע ממשהו עמוק שטבוע בכל אחד מכם. הצורך והתשוקה אצל כל אחד שונה, ולכן יש סיכוי שתצטרכו ללמוד איך בכל זאת לבוא אחד לקראת השני למרות הפערים ביניכם (אם לא תצליחו ממש לצמצם אותם). דבר שני- יתכן והאינטימיות נפגעת כי חסר משהו מהותי בקשר- לא פעם הגוף מאותת לנו על משהו עמוק הרבה יותר. למרות שזה נראה כרגע דמיוני, אולי יש משהו שישתחרר בטיפול הזוגי שתיקחו- והמגע ביניכם יהפוך למשהו אחר תוך כדי כמעט מבלי "לעבוד" עליו באמת.
מאחלת לכם הרבה מאוד הצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תגובתך, מספר הבהרות
אנמונימי אחד15/03/2012אני לא יודע אם חסר משהו שאנחנו מפספסים בקשר, אני לא חושב שיש משהו.
בבדיקה של רופא נשים (שהיא מעדיפה להימנע גם) מלפני כמה שנים טובות נאמר לה שהיא יחסית "צרה" ונתן לה משחה לאלחוש, זה לא עוזר.
השאלה אם צריך לטפל בבעיה של הכאב שזה גורם לחוסר רצון או ללכת ישר לסקסלוג בכדי להבין מה מונע ממנה לרצות.
אני אפילו מידי פעם טועה אולי התמימות שלה בפן המיני (חוסר ניסיון, אוננות ועוד) גורם לכל זה, הצעתי לראות סרט פורנו רך ביחד או שתנסה קצת לבד, אין הצלחה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדורית, אשמח לחו"ד
עדי בדיחי15/03/2012הי,
בהמשך למה שכתבת- הייתי ממליצה ללכת לעוד חו"ד של רופא נשים. אם היא לא מעוניינת זה כבר עינין אחר שגם אותו אפשר להעלות ביעוץ.
אני חושבת שהכל שזור זה בזה- אם הבעיה היא זוגית- זה יעלה. אם הבעיה היא פיזית- זה יעלה גם, כנ"ל לגבי אם הבעיה היא משהו אצלה או חוסר רצון מסיבה מסוימת. אני מודה שאיני מכירה לעומק טיפולים סקסולוגיים, אולי דורית תוכל לתת פה יותר מידע, בכל אופן אני חושבת שלהתחיל מיעוץ זוגי אצל מטפל שגם מתמחה במיניות זאת התחלה טובה.
דורית, תוכלי לחוות דעה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקודם ייעוץ זוגי, פסיכולוג או עו"ס
דורית כהן16/03/2012שלום לך,
לדעתי נוצרה אצלה רתיעה מסקס בעיקר בגלל הפחד מכאב, אם כי יש לבחון באיזו אווירה היא צמחה בבית שלה מבחינת חופשיות ומתירנות, כי הצירוף של כאבים בחדירה ובית שמרני בו לא משוחחים על הנושאים האלו - יוצר את התגובה עליה אתה כותב. דבר נוסף שיש לבחון הוא האם היא עברה אי פעם תקיפה מינית, ואז הכאב שחשה איתך בחדירה מעורר אצלה את הטראומה מאז.
אתה כותב ששניכם מסתדרים מצויין בשאר ההיבטים, אבל שווה לבחון זאת במשקפיים מקצועיות בהיבטים שונים של הזוגיות ושל הציפיות של כל אחד מכם בזוגיות.
בשורה התחתונה יתכן והכתובת המקצועית הראשונה צריכה להיות יועץ זוגי שבודקים איתו מראש, עוד בטלפון, שהוא כזה שנכנס לתחום המיניות.
עליך לבדוק גם האם בת זוגך תרגיש יותר נוח עם מטפל גבר או מטפלת אישה.
להבדיל, אם תלכו קודם לסקסולוג - עלול להיות שזה ישאיר אתכם רק בהיבטים הטכניים. יתכן וזה יספיק אצלכם, אבל ליתר בטחון - לצורך מבט כולל יותר - הייתי ממליצה לפנות קודם ליועץ זוגי כפי שכתבתי, ויתכן שבהמשך תופנו לסקסולוג כפי שעדי כתבה לך.
מאחלת הצלחה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיכן מאתרים מטפלים ?
אנמונימי אחד17/03/2012תודה על תגובתך.
בנוגע לפגיעה מינית או כל פגיעה, אני בוודאות יודע שאין בעברה, אנחנו ביחד מגיל 15 בערך.
הבית שלה למיטב זכרוני לא בית שמדבר בפתיחות על מיניות, אני קצת תוהה אם בכלל נפוצים בתים כאלו.
יועץ זוגי, או סקסולוג, מאיפה להתחיל ?
איך מוצאים מישהו עם המלצות באזור חדרה-מעגן מיכאל ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיכן מאתרים מטפלים ? - תגובה
דורית כהן18/03/2012בוקר טוב,
אתה צודק לגבי רוב הבתים מבחינת יכולת לשוחח על מין. ברוב הבתים אין שיחות ישירות על מין בין הורים לילדיהם. אבל יש מסרים לא מילוליים אשר בונים עמדה רגשית כלפי מין בתור דבר חיובי או שלילי, רצוי או לא רצוי. יש תגובות עקיפות (הקשורות למין) של ההורים על צורת לבוש מסויים או צורת התנהגות של הבת, תגובות שמשדרות לה מה ההורים חושבים על מין.
אינו נוהגים להמליץ על אנשי מקצוע דרך האתר.
יש מישהי טובה בזכרון יעקב - אשמח להמליץ עליה במידה ותתקשר אלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנא להתעלם
דורית כהן16/03/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדיeden15/03/2012
אני לא ממש זוכרת מה רשמתי. תודה על כל המילים על אומץ. את מחזקת אותי בהכל וגם פה, תודה רבה!
גם אני שמחה על הקשר שלי עם אורי, מברכת עליו כל יום. מקווה באמת שנצליח לשמור עליו ולא להרוס אותו לאור ההסדרים החדשים. הכי חשוב שאצליח להיות אמיתית איתו – מהבטן כמו שאת אומרת – להתקשר כשאני רוצה, ליזום אם בא לי, לדבר, לשתף, בלי לחשוב יותר מידי – מה איך האם ולמה. כי בעניין הזה אני מרגישה שקצת חזרתי אחורה. אומנם אחרי השיחה השניה חשתי הקלה כלשהי, אך עדין אני מעט מהססת לפני שאני עושה משהו שקשור בו – חייבת להיפטר מזה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפשר להצליח עם עבודה נכונה
עדי בדיחי15/03/2012הי עדן וערב טוב,
אני שמחה לעידכונייך ולעזור לך תמיד.
לגבי מה שכתבת- ההיסוס הזה נובע מהחשש לאבד או להרוס פי שהצגת בתחילת הפוסט שלך. החשש הזה קורה לנו בקשרים משמעותיים שיש בהם מרכיבים רגשיים לא מבוטלים- כמו מה שקורה לך כאן, ולכן טבעי שתרצי לבקר ולבדוק כל התנהגות שלך מולו. החופשיות עליה את מדברת תוכל להגיע עם הזמן ועם עבודה עצמית שלך, אולי מה שיעזור לכך לבוא יותר מהר היא המחשבה שבעצם קשר הוא לא ממש אמיתי עד שאת מרגישה בו לגמרי "את" וחופשיה לבטא את עצמך. ולשם יש לחתור בכל מערכת יחסים- ובעיקר אלו שחשובות לך. כיוון שאם לא נהיה לגמרי אנחנו- משהו יהיה שם חסר.
אז קחי זאת כדבר טבעי ובכל שיחה איתו השתדלי להיות כמה שיותר "את"- אני מאמינה שזה גם מה שהוא היה רוצה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עוד..אני15/03/2012
הייתה לי מכרה בתיכון שאמרה שהיא לא רוצה חבר עד אחרי האוניברסיטה וזה גורם לי לחשוב שאולי גם אני צריכה להיות ככה..לא יודעת הבחור ממשיך להגיד שהוא מת עליי ונהנה לדבר איתי וזה מרגיש לי מסוכן ומפחיד .כאילו,מה עם הרצונות שלי ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי שוב
מוניקה הרשקוביץ15/03/2012התייחסתי גם לתוספת הזו בתגובתי לפנייתך למטה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוניקה ..אני15/03/2012
קשה לי לא להעביר את הדברים דרך מסננת מחשבות ..הבחור ממש נהנה לדבר איתי וכל יום רוצה להיפגש ..הוא אומר שהוא ממש נפתח אליי וזה עושה לי הרגשה טובה מצד אחד ומצד שני אני מרגישה שזה בא על חשבוני ואז מתחילה לשפוט את עצמי על הדברים שהיו בתיכון וכל מה שסיפרתי וכל זה שאין לי הכי חברות קרובות כרגע..אני גם מדברת עם אנשים מהעבודה ופתאום כל אחד מספר דברים מוזרים על עצמו וזה מפחיד אותי להסתובב איתם משום מה ..כאילו אני מרגישה שאני אוזן קשבת לאנשים ומצד שני שאולי אני לא בסדר ושאולי יצאתי דפוקה .אני קמה למשל משנת צהריים ומרגישה גרוע ומבואסת מהמצב שלי ואז מתחילה לדבר איתם והכל בסדר.אני מרגישה כאילו "אפסית" לצאת עם הבחור .ואני גם חושבת שאיאפשר ככה יותר אני לא יכולה כל הזמן להשתפך בפני כולם כי זאת ההרגשה שלי,שאני צריכה עזרה מכל מקום ולא יודעת איך להתנהג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי
מוניקה הרשקוביץ15/03/2012"אני" יקרה,
מקריאת דברייך נראה לי שניחנת ביכולת הקשבה נדירה. לא רבים הם האנשים אשר מסוגלים ממש להקשיב לאחר (ולא רק לשמוע אותו כ"רעש רקע"). לרוב, אנשים נוהגים לדבר על עצמם, על חוויותיהם, תחושותיהם, קשייהם ורצונותיהם ופחות להקשיב לרצונותיו ולהלכי רוחו של האחר. לך יש את זה, את מקשיבה לאנשים ולכן הם נהנים לדבר איתך, להיפתח בפנייך ולשתף אותך.
עוד עולה מדברייך כי כאשר את מבואסת, כפי שכתבת, שיחות עם אנשים שונים בחייך משפרות את הרגשתך. כלומר, את נהנית מהשיחות עם מכרים, זה עושה לך טוב. כך שאם יש ביניהם מישהו קרוב אלייך, מישהו שאת חשה שנוח לך להיפתח בפניו ולשתף אותו בתחושותייך וברצונותייך, בקשייך ובהצלחותייך, בקורות אותך ובנטיותייך הרגשיות עשי זאת. אין זה סותר. בד"כ כאשר מישהו נפתח כלפי האחר, האחר נפתח חזרה. יחס גורר יחס.
מההתכתבות שלנו אני מקבלת תחושה שנוצר אצלך מעין "בלגן" במחשבות ובתחושות. מתוך ההיכרות הקצרה והמועטה שלנו אני מצליחה לראות את יכולותייך המיוחדות, את החזקות בהן ניחנת, ואילו את נוטה לראות את החסרונות בלבד ול"צבוע" בצבע השלילי גם את עצמותייך. מאחר וכתבת שאת צריכה עזרה ולא יודעת כיצד לנהוג, אולי יש מקום לבחון אפשרות לקבל סיוע מאיש מקצוע אשר יוכל לעזור לך לעשות סדר בתחושותייך ולסדר את הבלגן הזה. איש מקצוע יוכל גם לסייע בידך לראות את עצמך באור נכון יותר, לפרגן לעצמך יותר ולבקר ולשפוט את עצמך לרעה פחות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי מוניקה
אני16/03/2012אני נעזרת בפסיכולוגית כבר תקופה די ממושכת אני לא יודעת כמה זה עוזר לי ..היא מעלה נושאים שכל מה שיש לי להגיד עליהם זה לא יודעת ולא יודעת והיא דווקא אומרת לי שלדעתה הם השאירו בי פצע ומשום מה אני מרגישה חסומה לדבר עליהם או שהם בכלל לא מפריעים לי ובקשר לבחור-שוב תחושותיי אינן מטעות אותי,אחרי שהוא התחיל איתי ואמר לי שהוא רוצה שנצא ושהוא נמשך אליי והכל הוא פתאום אמר שכחי ממה שאמרתי אני לא יודע מה אני רוצה מעצמי-אולי הוא אומר את זה כי אני די דוחה אותו ואולי לא יודעת מה ,הוןא עדיין מבקש שניפגש אז נראהמה יהיה ..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי שוב
מוניקה הרשקוביץ16/03/2012"אני" יקרה,
מדברייך עולה כי למרות שאת מטופלת על-ידי אשת מקצוע עדיין לא נרתמת לתהליך באמת. על-מנת שתהליך שכזה, בנבכי נפשו של האדם, יעלה על הנתיב הנכון, יתקדם בכיוון הרצוי ויישא פירות, על המטופל להיות מחויב לתהליך לחלוטין, להיות "שם" כל כולו ולנסות למצוא את התשובות בתוך עצמו. איש מקצוע, עד כמה שיהיה מקצועי, מיומן ומומחה לא יוכל לעשות את הדרך במקום המטופל וגם אין זה תפקידו. תפקידו הוא ללוות ולתמוך במטופל לאורך כל הדרך, אולם, את הדרך עושה המטופל עצמו מאחר וזאת הדרך שלו.
היות ואת כבר נמצאת בתהליך שכזה נסי למצות אותו ולמקסם את תפוקותיו. נסי "לחפש" בתוכך את התשובות לשאלותיה ובמקום התשובות שאת עונה היום ("לא יודעת"), עני מה את חשה וחושבת באמת. זו הדרך היחידה להצלחה.
אני מאמינה שכאשר הדברים יתבהרו עבורך בתהליך שלך, את תתנהלי אחרת וכתוצאה מכך גם הסובבים אותך יתנהלו באופן שונה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצותמילי15/03/2012
שלום לכולם, אני וחבר שלי כבר שנה וחצי יחד שנינו בגילאי 30 , אין לי ספק שאני רוצה אותו בחיי להמשך רציני ומחייב, מעולם לא דיברנו על זה ואני מאוד פוחדת לעלות את זה אני חוששת שהוא לא יגיב כמו שאני רוצה. איך אני יכולה להעלות את הנושא של לעבור לגור ביחד, בתקווה שאחרי מגורים גם נחליט להתחתן. איך מתחילים לדבר על זה? אני לא רוצה להלחיץ אותו אבל בכל זאת אנחנו לא ילדים ושנה וחצי זה כבר זמן מתאים לשיחה כזו אבל איך מעלים את הנושא ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למצוא מומנטום נכון
עדי בדיחי15/03/2012הי מילי,
אני מבינה שאת חוששת מהתגובה של בן זוגך. אם כי שנה וחצי אמורה לספר לך באיזשהו אופן האם גם הוא רציני לגבייך, מה הוא מרגיש כלפייך ופחות או יותר להבין לאן נושבת הרוח מבחינתו. בד"כ בתקופת זמן כזאת סביר שתזהי מה כוונותיו הכלליות. אבל- אם את חוששת יתכן ובאמת יש לכך סיבה והוא עוד לא מוכן.
כמובן- עד שלא תנסי לא תדעי. ולכן, אני מציעה שבהזדמנות המתאימה הקרובה, אם זה בארוחה משותפת ורגועה או אם זה בשיחה מסוימת עליכם או על הקשר שלכם, בשיחה אינטימית של גילוי לב- נסי לשאול אותו מהו הסימן שלדעתו אומר כי זוגיות יכולה להתקדם שלב לעבר מגורים משותפים, והאם הוא חושב שאתם מתאימים לשלב הזה. אני מציעה לשים "אצלו" את השאלה ולא להגיד "בוא נעבור לגור יחד". ברגע שאת שואלת ומתעניינת מהי הגישה שלו לנושא- זה פחות מאיים ויש לו יותר הזדמנויות להשיב לך באופן חופשי ולא מאויים. בכוונה הצעתי לשאול אותו שאלה כללית על הגישה שלו בנושא ורק אח"כ להיכנס יותר לזוגיות הנוכחית שלכם. "צעד- צעד". להערכתי זה ירגיע גם את החשש שלך ותהיי יותר בשליטה.
אני מאמינה שהכל מתחיל בתקשורת טובה. אם יש לכם תקשורת כזאת- יהיה לך קל יותר לדבר בגילוי לב. אבל אם אין ביניכם שיחות עמוקות, או יש אותן לעיתים מאוד רחוקות, יהיה קשה יותר להשיג שיחה כזאת גם עכשיו. אם זה המצב ואת סבורה כי אין ערוץ תקשורת מספיק פתוח איתו, הייתי מציעה לדחות את השיחה על כך ולנסות בשלב ראשון להתקרב אחד לשני וורבאלית, מילולית, ע"י שיחות לעיתים קרובות יותר, ע"י גילויי חיבה ואהבה, ע"י בילויים אינטימיים משותפים יחד- כדי ליצור אוירה שבה, בסופו של דבר, תוכלי גם לשאול אותו על מעבר יחד.
אם אתם קרובים לחגיגות השנתיים לקשר- אולי שווה לבקש ממנו "ספיץ'" ולסכם איך היה לו הקשר עד כה- ושם לנצל את המומנטום ולשאול אותו מתי לדעתו אפשר לעבור שלב. חשוב שתקבלי גם דחיה מצידו או חוסר בשלות- ותבדקי מהי הרגשתך. לא תמיד לשני הצדדים הצעד הזה מתאים באותו רגע ולפעמים צד אחד זקוק לעוד קצת זמן וזה בסדר. לכו אל תתאכזבי ואל תתייאשי. (אם המצב נמשך כך תקופה ארוכה זה משהו אחר). מאידך תמיד חשוב להגיד גם מה את מרגישה, ולדבר על הפערים-אם קיימים. הדיבור והתקשורת הם המפתח גם לשלווה ולשקט שהזוגיות צריכה לקבל, במצבים של חילוקי דעות או חוסר מוכנות של צד אחד להמשיך לשלב הבא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מפחדת להתאהבצל13/03/2012
אני בשנות ה20 לחיי. היו לי 2 מערכות זוגיות רציניות שנגמרו. כעת אני נכנסת לזוגיות חדשה.
מישהו מדהים. באמת. שעד לפני שידעתי שהוא מעוניין בי, לא ממש שמתי עליו. עד שלמדתי להכיר אותו והתחלנו להיפגש יותר. התקשורת מדהימה. הסקס חלומי .. מחמיא (לא הרבה ולא מעט.בול כמו שצריך).. שולח הודעות.. כשאנחנו יחד שיחות שלא נגמרות.. חיבור מושלם.
הבעיה היא שעד עכשיו ידעתי לשמור על פאסון ועל קו מחשבה ישר ורציף. הייתי "קול".. ועכשיו אני מתחילה לאט לאט להרגיש את ההתאהבות הקרבה ובאה..
אני לא יודעת מה לעשות. אני כל כך מפחדת להתאהב. לאבד את הפאסון הזה. להפוך לרגישה כל כך.. לעשות טעויות.. כל פעם שאני מתאהבת אני פתאום מפחדת לאבד את בן הזוג עד שאני עושה הכל כדי לשמור עליו שלי במקום להבין (ולצערי כבר הבנתי) שזה מה שמרחיק אותם. ה"נואשות" כביכול שנוצרה לה, שבהתחלה אפילו לא הייתה.
יש לציין שהוא התחיל איתי. הוא לא הסכים לוותר עלי. התחנן בפניי שאהיה שלו. נעניתי. ועכשיו אני מפחדת. אני לא יודעת מה לעשות כדי לא להפוך את היוצרות ולהיות הנואשת. המתחננת. המרצה.
איזה קו מחשבה אמור להנחות אותי?. איך הפעם, אני גורמת לזה לעבוד?.
תודה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולי כבר התאהבת...
עדי בדיחי13/03/2012שלום לך צל,
קודם כל יופי של מערכת יחסים. כיף לקרוא שטוב לך, כיף לקרוא על ה"מינון המדויק".. במאמר סגור אני מוסיפה- הרבה פעמים מערכות יחסים מתקשות בהמשך בגלל המינונים הלא מדוייקים...
אז מה שקורה לך הוא דבר לגמרי טבעי, שאם לא היה קורה כנראה לא היית בתחילתה של התאהבות מרגשת. אני חושבת שכבר התאהבת :) ולמעשה את חוששת להגדיר זאת כך בגלל שתי מערכות היחסים הקודמות שלך, שעל פניו נשמע שהבנת מה היה שם ולמדת להמשך- וזה מצוין. כך שלא בטוח ויותר מדויק- בכלל לא בטוח שאת תשחזרי טעויות גם בקשר הזה. משהו אומר לי שדווקא פה יהיה אחרת.
בד"כ קשה לשלוט בהתאהבות. מדובר במערכת רגשות סוערת שלא שואלת אותנו רציונלית האם נוח לנו להתאהב, האם בא לך היום להתאהב. בד"כ אנשים שמניע אותם הרגש- יתאהבו מהר יותר ופשוט יותר, ויהיו גם מוסחים ומנוהלים ע"י ההתאהבות- וזה לא רע בכלל. ההתאהבות היא הכרחית ובריאה להמשך הקשר- כאשר האופוריה יורדת. לא פעם ההתאהבות מחזיקה את הקשר, למרות שכבר חלפה, לאורך שנים, בעיקר בתקופות פחות קלות של מערכת היחסים. אז קבלי אותה בברכה ובשמחה. זה דבר אחד.
דבר שני, לשאלתך- העינין בהתאהבות הוא גם חוסר השליטה וה"ריסקיות" - הסיכון, שבקשר. את הפעם לא מוכנה "לפשל" ואת מעוניינת לשמור על הקשר, לכן לכי על שיטת המינונים שעליה דיברת- נסי לגלות פה ושם איזה רגש, נסי להתנהל יותר בזהירות הפעם ולשאול את עצמך- האם הפעם הייתי בת הזוג המרצה והנואשת או שאני ממשיכה להיות גם קצת לא ברורה ולא מובנת מאליה. כל מה שחשוב הוא כן לגלות רגשות חיוביים, אבל כאלה שלא תרגישי שהפילו אותך. אני מציעה שתלכי בצעדים קטנים- אחרי כל גילוי התאהבות מצידך יכולה להגיע איזו הפוגה קלה- בה את תבררי עם עצמך מה את חשה בהתאם להתנהלות שלך. אני חושבת שיש הרבה גברים שמאוד זקוקים להיות המחזרים, המרצים, הרודפים- זה משהו שמעלה את הביטחון ומראה על חשיבות ודימוי עצמי גבוה. בעוד יש הרבה נשים שרוצות להרגיש מחוזרות ולא נכנעות בקלות. לכן חשוב שתמצאי לך את הדרך המתאימה. נסי להגדיר את ה"נואשות" הזאת שדיברת עליה דווקא בשפה אחרת- התמסרות לבן הזוג, הקרבה, נתינה- אבל לא ללא גבולות. בד"כ הצד השני יודע לתת פידבק מתי זה היה יותר מדי.. וחשוב שהמינון שלך יהיה גם בהתאם אליו- העובדה שבמערכת יחסים אחרת זה השפיע לא טוב לא אומר שגם הפעם. מעבר לזה, אז היה מדובר בדפוס קבוע שלך וכיום את אדם אחר כבר שלמד את הלקח.
לסיכום- לא להסתיר רגשות ומחוות של אהבה, כן להיות יותר בשליטה ולמדוד את עצמך אחרי כל חוויה מרגשת. לאט לאט את כבר תזהי איזה מסלול חדש ולא תצטרכי את המסננת הזאת. אני מקוה שהתגובה לא עמומה מדי ואשמח להסביר אם יש משהו שתרצי להבין יותר לעומק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוואו
צל13/03/2012קודם כל תודה רבה רבה על התגובה הסופר מהירה! :)
אני ממש מקווה שכמו שאת אומרת משהו פה באמת יהיה אחרת. כי אני יודעת כבר מה גרם למערכות האחרות לא לעבוד. וגם בן הזוג הנוכחי מאוד מפרגן למערכת שלנו וזרק איזו הערה של "כל מערכת יחסים נהיית יותר טובה מהשנייה".. ו"אני טיפוס של מערכות יחסים לא של סתם".. ובאמת היה לו קשר מאוד ארוך של 3 שנים ולפניו גם משו כזה. מאמינה שאיפה שאני אשגה הוא יידע איפה לפעול ולתקן אותי.
כמו כן גם התקשורת בינינו מאד טובה. לא מפחדת לדבר איתו. לא מסתירה שום דבר גם אם אני יודעת שישנה האפשרות לאבד. לי מאוד חשוב לדבר ולהגיד מה אני חושבת וכך גם אצלו וזה מה שעושה את הכל זורם כל כך.
בהחלט אין ספק שאני טיפוס של רגש. זה היה כך מאז ומתמיד.. אבל יש אנשים שזה כנראה מרתיע אותם.. העובדה שהמצב קשה ואני עדין שומרת על אהבה ואופטימיות וזה גורם להם לחשוב "מה, גם כשאני עושה משהו לא בסדר היא תמיד שם ורוצה לתקן?? היא לא עומדת על שלה?." מה שכמובן-ממש לא נכון. אבל הרבה אנשים לא רואים את זה כמשהו טוב. אלא מפרשים זאת כחולשה.
אשמח להבהרה רק בעניין אחד- מה ז"א לגלות פה ושם איזה רגש? להראות לו כמה שאני רוצה אותו ואז להתרחק, לתת לו לגלות לי רגש, ואז גם אני שוב? "בתורות" כביכול? יוצא לנו גם להיפגש רק בסופי השבוע למרות שמנסים גם באמצע אבל זה לא משהו נורא זה מובן ומקובל על שנינו כי זה באמת דברים שאי אפשר לשנות גם אם מאוד רוצים. בסופי השבוע אנחנו לא מסוגלים לעזוב אחד את השניה.
על איזה מינון אני צריכה לשמור? לא לשלוח הרבה הודעות וכאלה? אני לא עושה את זה גם עכשיו.. לא יודעת אני כולי מבולבלת וכך גם ההודעה..:)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפשטידת שוקולד? זה כבר מוגזם
עדי בדיחי14/03/2012הי שוב צל,
אמרת את מילות המפתח- תקשורת טובה. עם תקשורת טובה אפשר להגיע מאוד רחוק ולמקומות מאוד טובים ובריאים ומספקים במערכת היחסים. ברגע שלמדת ממערכות קודמות והתקדמת- היית מודעת לעצמך ואת ממשיכה לפתח את זה- אני יכולה להניח שהמערכת הבאה תהיה מוצלחת יותר. יש משהו בדבריו של אהובך- מערכות יחסים, בהנחה שלא משחזרים דפוסים לקויים שוב ושוב- מביאות אותנו למקומות מוצלחים, ואם אנחנו מספיק מודעים לעצמנו זה מלווה אותנו גם הלאה.
לגבי מינונים- אין ממש נוסחה, אני מנסה לומר שמצד אחד נסי להיות אמיתית- ז"א, אם יש לך משהו על הלב שאת רוצה לשתף, לגלות, משהו שחושף אותך רגשית (במילים אחרות- אני מאוהבת בך)- עשי זאת ואל תפחדי. כי דווקא ריחוק לפעמים יכול להביא לעוד ריחוק וכן הלאה. נסי להמשיך את הקו הגלוי ואת התקשורת הטובה ביניכם, נסי להפריד את מערכות היחסים הקודמות מזו הנוכחית- הרי זה לא אותו פרטנר ולא "מגיע" לו שלא ניתן לו צ'אנס אמיתי להתמודד "איתך האמיתית" (ואת בהחלט שווה את המאמץ הזה!). מאידך- נסי להרגיש טוב עם זה ולא מרצה או נואשת. נסי להגדיר לעצמך שוב למה את מגיבה או מתנהלת כפי שאת- ואפשרי גם לו לחזר אחרייך ולא (תמיד) להיות מובנת מאליה.
חשבי כך- אני למשל מאוד אוהבת שוקולד. אבל אם אני אוכל פשטידת שוקולד ועוף שוקולד ומרק שוקולד זה יהיה לי יותר מדי (..נראה לי). לפי התגובות שלו תוכלי לדעת יותר מה הכיוון. אם למשל הוא עונה לך חיובי ונשמע שהוא אהב את המחווה שלך- תוכלי להמשיך בקו הזה בימים ובשבועות שאחרי.. ושוב לבדוק תגובותיו. אל תפציצי אותו בלבבות, לא.. אלא פשוט תני חופש לרגשות שלך, ודאגי בין השאר להיות גם מחוזרת. בשביל עצמך, ובשבילו- כי גם הוא צריך להרגיש משמעותי בחייך.
חשבי כך- כמה יהיה משעשע לדעת שהוא דווקא מאוד אוהב להרגיש מחוזר ונאהב, כי גם הוא טיפוס מאוד רגשי? כמה כיף יהיה לך לדעת שהוא אוהב אותך האמיתית בדיוק כפי שאת? בגלל שאת כרגע חוששת להרוס את זה- אני מדברת על מינונים, בד בבד על כך שחשוב שתביאי אותך לקשר, כפי שאת, עם לקחים מהעבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדיeden13/03/2012
את רוצה שאני אכתוב לך על זה למייל?
לא ציפיתי לניתוח בעניין, ברור לי שזה לא המקום. אבל היה לי ברור שאם אספר לך אז זה בטח יסביר כמה דברים.
אני לא יודעת כמה השיתוף מרפא וכמה אני אמיצה, כי זה מאוד ברור שלא באמת קוראים לי עדן, אז אני לא כזו אמיצה. אבל תודה!
אורי באמת לא מאיים. אולי כי הוא תמיד מכבד וזה נותן ביטחון. אמרתי לך כבר בעבר שהוא נותן לי הרגשת ביטחון אדירה, לדעתי הוא אפילו לא מודע לזה, זה טבעי אצלו. הוא תמיד ידאג, וישאל, וישמור והכל. אפילו ביום שישי אחרי השיחה הוא ניגש אלי בצורה הכי ג'נטלמנית בעולם. הוא פשוט מענטש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קצת על אומץ
עדי בדיחי13/03/2012צהריים טובים עדן,
הצעתי שתכתבי לי אישית בהנחה והרגשת צורך כזה, לאור מה ששיתפת. ההצעה פתוחה ואם תרצי את מוזמנת.
כמובן שזה מסביר כמה וכמה דברים, ואני מאמינה מאוד בשיתוף- אני גם מאמינה שכשאומרים את הדברים בקול (נגיד מול מטפל) או לחילופין כותבים פה- יש לדברים שלך במה, הם לא מתבטלים, הם מקבלים תוקף ואמירה ולכן קל יותר לעבד אותם בהמשך. כפי שאת עושה.
אומץ בעיניי לא ימדד אם תכתבי את שמך האמיתי או לא.. :) האומץ הוא לבוא ולספר גם את הדברים היותר מורכבים, להביא ולהעמיק בתכנים נוספים כפי שעשית, כדי ליצור תמונה רחבה יותר של החוויה שלך. האומץ הזה נותן במה ומרחב אחר פתאום.
אני שמחה על הקשר שלך עם אורי- באמת נראה שיש שם משהו שכדאי ויהיה שווה לשמור עליו- באופן שבו נוח לך ובקצב שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבוקר טוב!
eden14/03/2012צהריים טובים עדן,
הצעתי שתכתבי לי אישית בהנחה והרגשת צורך כזה, לאור מה ששיתפת. ההצעה פתוחה ואם תרצי את מוזמנת.
כמובן שזה מסביר כמה וכמה דברים, ואני מאמינה מאוד בשיתוף- אני גם מאמינה שכשאומרים את הדברים בקול (נגיד מול מטפל) או לחילופין כותבים פה- יש לדברים שלך במה, הם לא מתבטלים, הם מקבלים תוקף ואמירה ולכן קל יותר לעבד אותם בהמשך. כפי שאת עושה.
אומץ בעיניי לא ימדד אם תכתבי את שמך האמיתי או לא.. :) האומץ הוא לבוא ולספר גם את הדברים היותר מורכבים, להביא ולהעמיק בתכנים נוספים כפי שעשית, כדי ליצור תמונה רחבה יותר של החוויה שלך. האומץ הזה נותן במה ומרחב אחר פתאום.
אני שמחה על הקשר שלך עם אורי- באמת נראה שיש שם משהו שכדאי ויהיה שווה לשמור עליו- באופן שבו נוח לך ובקצב שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלחי שוב את תגובתך
עדי בדיחי14/03/2012הי עדן,
אנא שלחי תגובתך שוב. כנראה חלה טעות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רוצה להבהיר את עצמיאני13/03/2012
אני חושבת על הדברים האלו מכיוון שיש עוד בחור בתמונה,אחד חדש שדווקא כן יוזם פגישות איתי,והוא הזמין אותי מחר להיפגש והסכמתי ואני קצת לחוצה קצת מפחדת שזה אולי זול או לא בסדר ושאולי אני צריכה להשקיע בקשרים עם חברות במקום או משהו כזה ..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רוצה להבהיר את עצמי - תגובה
מוניקה הרשקוביץ13/03/2012"אני" יקרה,
עשי מה שאת חשה שנכון עבורך מבלי להעביר את תחושותייך ורצונותייך דרך "מסננת" המחשבות (המיותרות, כפי שכתבת בפנייתך הקודמת), הביקורת והשיפוט העצמיים. אם את חשה שמתאים לך להיפגש עם חברות, עשי זאת ואם את חשה שמתאים לך ונכון לך להיפגש עם הבחור היוזם, לכי על זה.
אני חושבת שדבר לא צריך לבוא על חשבון השני. אני משוכנעת כי תדעי למצוא את הזמן לכל דבר.
להיעתר להזמנה, לצאת ולבלות אינם מעידים על היותך "זולה". את בחורה צעירה וזה מה שאת צריכה לעשות...
צאי, בלי ותיהני אם תבחרי לחזור ולעדכן אותנו בפורום...אשמח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוניקה יקרה..אני13/03/2012
אני לא רוצה לחפור יותר מדי,נראה לי שבאמת אחרי קשר ארוך שהיה לי טוב אני מבולבלת ומחפשת מהר קשר חדש ,ומתחילים איתי כל מיני בנים או סתם מדברים איתי וזה נורא מבלבל אותי!אולי כדאי לי באמת לקלף את העור הישן ולהתחדש ולתת לזמן לעבור ולהרגיש טוב ורק אז לחשוב על זה ...כי בנתיים אני שמה לב שבכל שיחה שלי עם בחור אני ישר מדמיינת אותנו כזוג ישר מגדירה מי אני ומה אני אם אני מספיק טובה בשבילו ומתחילה לחשוב כל מיני דברים כמו הפעם אני אהיה ככה הפעם יעריכו אותי הפעם אני חכמה כל מיני דברים כאלה שלא באים בטבעי כל כך .שגורמים לי להרגיש מלאכותית שכזו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר "אני" יקרה
מוניקה הרשקוביץ13/03/2012התייחסתי לפנייתך זו תחת פנייתך "רוצה להבהיר את עצמי".
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהמשך ל"פיתוח מודעות עצמית..."eden12/03/2012
אי אפשר להוסיף תגובות...
עדי, את מדהימה, בחיי!!!
כל כך כיף לי לשתף אותך ולשמוע ממך!!!!!!!!
אני לא אשקר, יש בי משהו שהיה רוצה יותר. יש בי משהו שהיה רוצה שאהיה היחידה אפילו בסיטואציה כמו שלנו. זה לא משהו שעלה בינינו בשיחה – שאם עושים את זה אז זה רק אחד עם השניה. אני תמיד יכולה להעלות את זה, אבל יש בי משהו שחושש. שחושש שאולי הוא לא ירצה וזה לא באמת ככ חשוב ורלוונטי אם אנחנו לא באמת ביחד. ויש בי משהו שהיה רוצה מעבר. הוא חשוב לי מאוד, אני מאוד מאוד אוהבת אותו. אני חושבת שאני מאוד מבולבלת בשלב הזה של החיים, אני גם לא בטוחה שהרגשות שאני מפתחת כלפיו הם באמת התאהבות. אולי אני מתכחשת, אבל אני יודעת שאני נמצאת במקום שמאוד הייתי רוצה להרגיש נאהבת ומוגנת. הוא די מספק לי את זה אבל אולי הייתי רוצה קצת יותר. הרגשות יכולים לבלבל מאוד. הוא מסוג הבחורים שכולן מתאהבות – מקשיב, עוזר, דואג, אדיב, הכל. ומאוד קל ליפול לבחור כזה, קל להתאהב. ואולי אני לא ממש מאוהבת אלא נהנית מזה ונהנית שיש מישהו כזה לידי. לא יודעת, התבלבלתי בעצמי...
היום הוא מתחיל לימודים חדשים וכבר אני תוהה את מי הוא יפגוש שם. מעין קנאה קלה, ומצד שני אולי גם הוא כשיראה אותי עם מישהו קצת יקנא. ברור לי שמי שיפסיק את ההסדר הזה לטובת קשר זוגי זה הוא ולא אני. אני לא שם בכלל, לא בא לי להכיר אף אחד, מעולם לא אהבתי את זה – אבל זה נושא אחר שאני בהזדמנות אכתוב לך לגביו.
גם אני מרגישה שאחרי השיחה הזו אני יכולה להיפתח אליו יותר, לדבר איתו יותר, לשוחח על דברים אפילו יותר אינטימיים וריגשיים – כפי שכתבת. ויש בזה משהו מאוד משחרר. אני מרגישה שאני יכולה יותר לפנות אליו מצד אחד, מצד שני אני לא רוצה יותר מידי לפנות כדי שלא יחשוב שאני לוקחת את זה יותר ממה שזה. את זוכרת אז שיצאנו והוא אמר שהוא לא שם? עכשיו אני חושבת שהוא התכוון לקשר זוגי. אני חושבת שעמית לא ממש מהווה בעיה. והוא בעצם רצה להגיד לי אז שהוא לא מתכוון לעשות מזה יותר ממה שזה. ואולי זו הסיבה להתנהגות שלו בחודש האחרון. וזו הסיבה שאחרי כל אחד ישן בצד שלו במיטה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מענה לפוסטים הקודמים ולנוכחי
עדי בדיחי12/03/2012הי עדן יקרה,
טוב. וואו. הרבה נפתח.. את כ"כ אמיצה לשתף פה באופן הזה, אני באמת מתפעלת מזה ומאוד מעריכה את הכנות והפתיחות שלך. בשלב זה אני מרגישה נוח וצורך מאוד גדול להגיד לך שאם היה לך נוח לכתוב לי את זה באימייל- את מוזמנת. אם דווקא טוב לך לשתף פה, כאשר המרחב הוא לגמרי ציבורי - מצוין גם. יתכן ודווקא השיתוף הזה מרפא חלקים מסוימים...
אני לא יכולה ולא מרגישה שזה המקום להיכנס כאן לעומק דברייך, בעיקר לשיתוף המאוד אינטימי שלך בפוסט הראשון של היום. התכנים שהעלית עמוקים ומרכבים מכדי שאוכל לתמצת כאן איזה ניתוח שלהם או התייחסות מקצועית אחרת. ואני מקוה שאת מבינה את זה בשלב זה. אני רק יכולה להגיד שאני יכולה להבין אותך טוב יותר לאור מה ששיתפת, להבין מאיפה דברים נובעים, ולהמשיך לחזק אותך שוב ושוב- שאת בדרך הנכונה. הבלבול הוא נורמלי לגמרי- כשאין הגדרות ודברים לא מתיישבים במשבצת אחת מוגדרת- העמימות משתלטת. זה הויתור שאנחנו עושים בבחירה שלנו- לא להגדיר קשרים. זה לא חברים, וזה לא סטוץ, וזה לא ידידים. זה עמום. וזה לא סותר שטוב להיות במקומות עמומים לפעמים..
גם להרגשתי יש לך משהו מעבר לאורי, הוא כנראה לא מאיים עלייך בשום אופן כמו הגברים האחרים שפגשת בחייך, והצורה המיוחדת בה בכל זאת יש ביניכם קשר מאפשרת לך הרבה מרחב ועצמיות.. תכונה שהזכרת שיש בך והיא בולטת.
בכל אופן דעי שאת מאוד חזקה בעיניי, ואמיצה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהמשך ל"עדי"eden12/03/2012
מעולם לא היה לי חבר. בצבא מצא חן בעיני קצין אחד, והרגשתי שיש מתח בינינו, הוא בא אלינו לכמה ימים ועזב. לא ידעתי שהוא עזב והשגתי את הטלפון שלו איכשהו והתקשרתי אליו. הוא היה בשוק ושמח, אך לא היינו ביחד בסופו של דבר. מאז היתה תקופה שהיינו בקשר כל פעם מישהו אחר רצה את השני, אבל כלום לא קרה. רק כשהייתי בת 20 הכירו לי מישהו לגמרי במקרה, זה היה בצחוק ובסוף קבענו – זה היה עמית. איתו הייתי חודשיים, נפרד ממני לחצי שנה וחזר אלי לעוד חצי שנה. אחרי שנפרדנו התחלתי לעבוד במלון, שם הכרתי את הגרוש שלי. אני זוכרת שהתחילו איתי המון בחורים שווים במיוחד (כאלו שהיו להם דברים במלון, לא עובדי המלון) – עם עבודה, והשכלה, ומעמד והכל – ואני כל הזמן נרתעתי. היה אחד שאני זוכרת במיוחד, אולי חצי שנה רצה אותי. כל פעם שבא היה מתחנן לכוס קפה. בסופו של דבר נכנעתי, הוא באמת מצא חן בעיני. יצאנו לקפה וזהו, מעולם לא יצרתי קשר. כל הצבא היתה לי בעיה כי פחדתי מאלו שגדולים ממני (כולה 4 שנים לכל היותר, ולי זה היה נראה הרבה יותר). עם הגרוש היה לי קל כי בהתחלה הרגשתי שאנחנו סתם יוצאים ומבלים ואני ניתבתי את העניינים. הכל היה בשליטתי, עד ליומנו האחרון. הוא עשה מה שאני רציתי בגדול, בכל הנושאים והתחומים. לא שהייתי כלבה, אבל בגדול, הוא הרגיש שאני יותר ממנו אז היה לו קל עם זה, עד שמתישהו הוא החליט שזה לא מתאים לו וכל הבלגן התחיל – פתאום הקצין לכיוון השני ונהיה שייח רודה.
בקיצור, העניין הוא שתמיד קשה לי לצאת עם בחורים, קשה לי לשבת ולדבר, אין לי כוח לזה ועצבים לזה. יותר קל לי עם מישהו שאני מכירה איכשהו – דרך חברים, או משהו כזה.
לכן כל כך נוח לי עם אורי...
יכול להיות שנוח לי להיות הקורבן, המסכנה, לתלות בזה דברים. תמיד גם היה בי משהו שנמשך לנשים – מעולם לא הייתי עם אישה אבל זה מעולם לא הרתיע אותי, ואני לא יודעת אם זה כן או לא קשור לזה. גם לזה יש סיפור
בקיצור, הכל מסובך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובתי בפוסט האחרון שלך
עדי בדיחי12/03/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדיeden12/03/2012
אחרי שאת קוראת את מה שכתבתי בהמשך לשרשור הרגיל:
אני לא יודעת מה קשור למה אבל אני אספר הכל, את בטח תדעי טוב יותר ממני.
אני באה מבית דתי, לא קיצוני בכלל. כיפה סרוגה, בני עקיבא. תמיד גרנו בעיר ולא ביישוב או משהו כזה. למדתי בממלכתי דתי ואחכ באולפנא, בתיכון עברתי לחילוני. עד היום יש לי את החברות הדתיות מהימים ההם. למעשה, עד הצבא תמיד הייתי בפנים בנשמה מחוברת יותר לצד הדתי. ההורים שלי גרושים – אבא שלי עדין כיפה סרוגה, אמא שלי ללא קשר לכלום. אני מסורתית (כשהייתי נשואה מקווה היה חלק מהעניין).
כשהייתי כמעט בת 9 עברתי התעללות מינית קלה. הלכנו לבקר ילד מהכיתה בביתו שעבר ניתוח, ונשארנו עם הדוד שלו שהיה שיכור – אני זוכרת את הריח של האלכוהול נודף ממנו. שיחקנו מחבואים וזה היה יותר כמו הישרדות, כי כל פעם שהוא היה מוצא אותנו זה היה מלווה בנגיעות – אני מדברת על מה שאני חוויתי וזוכרת לגבי – הוריד לי את המכנס, נגע, ליקק, וזה היה פשוט דוחה. אני זוכרת את הרוק שהגעיל אותי מאוד. לא סיפרתי להורים שלי, לא כי התביישתי, כי כזו אני. אני סתגלנית ועצמאית, אני מתמודדת עם הדברים וממשיכה הלאה. קרה, אוקי, נקסט. אחכ אחד הילדים אמר לאמא שלו, המשטרה היתה מעורבת בזה ובסוף העדתי אצל חוקרת קטינים ואני ממש זוכרת את זה. אמא שלי הלכה איתי. אני לא ממש זוכרת שדיברתי על זה עם אמא שלי ומעולם לא העליתי את זה מאז.
לא הרגשתי מסכנה או דפוקה או אשמה או כלום. די הייתי אדישה לזה. אחרי 3 שנים בערך, חזרנו בליל שישי אני ועוד שניים שהיו מעורבים בעניין ודיברנו על זה. אני בטח לא העליתי את זה, וזו לא היתה שיחה עצובה, אלא סתם העלת זיכרונות.
בכיתה ט עברתי לביהס חילוני שם נדהמתי מהעובדה שבנות בגיל הזה חושבות על הראשון שלהן בעוד ואני וחברותי טרם התנשקנו... ובטח שלא היה חבר. בכיתה י' היה מישהו מהכיתה שכל הזמן היה רומז וזה הפריע לי מאוד, ולפעמים שלח ידיים כך סתם באמצע השיעור. עד שבסופו של דבר התלוננתי אצל היועצת. לקראת סוף כיתה י' מישהו מאוד רצה אותי ולי היה קשה עם זה. בסוף החלטתי שאני מוכנה לנסות ואני זוכרת את הנשיקה הראשונה שלנו מלאת הרוק כדוחה ביותר. ופשוט אחרי כמה ימים אמרתי לו שאני לא יכולה להיות איתו. לאחר ששאל כמה פעמים סיפרתי לו מה שקרה לי אז כשהייתי בת 9 והוא בתגובה אמר שהוא לא חושב שהוא יכול להיכנס איתי לקשר. נפגעתי מאוד ולא דיברתי איתו במשך שנה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובתי בפוסט האחרון שלך
עדי בדיחי12/03/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוספתאני12/03/2012
היי..ברצוני להוסיף שגם כל המשמרת לפני המסיבה התרגשתי שהולכים למסיבה ושאולי יהיה לי הזדמנות איתו ובסוף זה סתם ..כאילו אני חיה מפנטזיה לפטנזיה וחושבת איך להשתנות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי
מוניקה הרשקוביץ12/03/2012"אני יקרה",
אני מבינה לליבך. מבינה את ההתרגשות שלפני המסיבה ואת תחושת האכזבה שאת חשה כעת, לאחר שנוכחת כי תחושותייך לא הטעו אותך וכי אין לו כוונות לגבייך, לעת עתה. למרות התחושות שאת חשה כעת, התחושות האלה שגורמות לך למחשבות מיותרות, כפי שכתבת, נסי "להתרומם" ולראות את הדברים החיוביים בכל הסיטואציה הזו. נראה שניחנת ביכולת לחוש את הזולת וזו הסיבה שנהגת כפי שנהגת, לא יזמת מאום ולא הצעת לו להיפגש. יכולת זו שלך תעמוד לזכותך גם בעתיד, כך שתוכלי לשמור על עצמך.
מערכת יחסים שהסתיימה והיכרות שלא התפתחה לקשר אינם מעידים דבר על העתיד. למיטב הבנתי עד צעירה וכל החיים לפנייך. סביר להניח שעוד תפגשי את ה"איש" שלך, זה שידע להעריך אותך בעבור מי ומה שאת. היכולת שלך, לחוש את הזולת, תעמוד לצידך גם כאשר תפגשי באיש המתאים ובוודאי תדעי שזה הוא.
לעת עתה, המשיכי בחייך. נסי ליהנות מהידידות עם הבחור ומהקשרים החבריים עם האנשים הנוספים במקום עבודתך ובכלל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחושות לא מטעותאני12/03/2012
היי,היה לנו מסיבת פורים בעבודה וראיתי שהבחור רוקד עם כולן והיה לו המון זמן לנצל את ההדמנות ולהיות איתי בנפרד אך הוא לא עשה את זה, הוא המשיך לחבק אותי ולתת לי נשיקות בלחי ולצחוק ממני אבל לא מעבר,נראה לי שפשוט הוא לוקח אותי בתור ידידה ולא מעבר.לכן,תחושותיי אינן מטעות כמו שחשבתי ובגלל זה לא עשיתי איזשהו צעד,מעצבן אותי רק שכל פעם שלא רוצים אותי אני מתחילה לנתח את עצמי ולהשתנות ולחפור עמוק בתתוכי כדי להיות משהו אחר,גם כשרקדתי ונהנתי פתאום הרגשתי שאני עושה את זה בשביל הבחור ושאני לא שייכת לאנשי העבודה ונזכרתי בכל מיני דברים רעים שהאקס היה אומר לי .ואז נוצר מערבולת מחשבות מיותרות.ומבאסות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ראי תגובתי לתפנייתך למטה
מוניקה הרשקוביץ12/03/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למוניקה - שוב אני - המשךמיטל11/03/2012
התקשרתי בסוף.. פשוט הרגשתי שזה הדבר הנכון לעשות, ממילא אני הולכת לראותו מחר בלימודים, לכן במקום לשבור את הראש על איך להתנהג, פשוט התקשרתי, בלי יותר מדי בלבולי מוח, שיחה רגילה וקלילה. גם ראיתי אותו לכמה דקות בחוץ והוא נראה חביב כרגיל, אני גם התנהגתי, האמת באופן טבעי לחלוטין.. והייתי רגועה
הפלרטוט שלו היה קצת מוזר לי. הוא לא "נוגע" בי בציבור הרבה, לקחתי את זה בתחילה למקום של כבוד, שהוא מכבד אותי. באחרות כן הוא "נוגע" בחיבה פלרטטנית שכזו.. היום הוא כאילו פלירטט איתי, נתן לי חצי חיבוק ועוד כמה נגיעות שכאלה, הוא תמיד מחייך אליי כשאני מדברת, ושמתי לב (ופה השתמשתי בניתוח שאולי לא הייתי צרכה לעשות..) שהוא נשען תמיד לכיווני גם אם הוא דיבר עם אחרים.
בקיצור אני חוששת שמא הפכתי לכאילו מובנת מאליו, שאני כבר לא "מעל השאר". אבל האמת שאני די מנסה ככה עם עצמי, לעבוד עם עצמי קצת, לא לקחת דברים ברצינות יותר מדי "ולזרום"..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי שוב
מוניקה הרשקוביץ11/03/2012מיטל יקרה,
אני שמחה שהתקשרת אליו. אם קראת את תגובתי הקודמת את בוודאי מבינה שגם אני חושבת שזה היה הדבר הנכון לעשותו וכל הכבוד לך על שנטלת יוזמה ועשית למען עצמך.
ל"זרום" זה באמת הדבר הנכון ביותר לעשות. נראה שהוא מחבב אותך ולפי התנהלותו אולי אפילו מעדיף אותך על-פני אחרות. עד כה, מהדברים שכתבת כאן בעבר, עולה כי הוא מכבד אותך ושאת יקרה לו. הוא כן, ישר והגון כלפייך ונראה שהוא ממש נזהר שלא לפגוע בך. כפי שהצעתי לך בעבר, היי מי שאת ונסי ליהנות מה"יחד" שנרקם ביניכם מבלי לתת פרשנות כלשהי להתנהלותו (ובוודאי שלא פרשנות שלילית...)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

