מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- אולי היא תהיה שם..casa_npssa06/03/2012
תודה שוב על המענה.
"טוב לנדוד אך טוב יותר לחזור.." באמת שטוב לחזור לכאן.
אני לא הכי יודע מה לעשות. אני מבין ומסכים עם כל מילה בתשובות שכתבת, אך משהו עדיין מקשה להשתחרר. אולי הזמן התרופה הכי טובה?
אני מתכוון להגיע לאירוע היום בערב, ואני כבר יודע שגם היא מוזמנת. חוסר הוודאות של ההגעה שלה הוא מטרד רציני בשבילי, לא יודע למה לצפות. כל פעם שהיא קרובה הלב שלי דופק חזק חזק ואני מתרגש, לא לטובה לרוב.
הביקור אצל המשפחה עשה בהחלט טוב, אבל גם הוכיח לי שכרגע לפחות אני לא מסוגל לנהל מערכת יחסים או קשר עם אף אחת אחרת, וזה בסדר. אני פשוט לא פנוי רגשית.
טוב, C'est la vie !
חג פורים שמח לכולם !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הזמן עושה את שלו....
עדי בדיחי06/03/2012הי לך שוב וערב טוב,
עצתי היא- אל תנסה לשחרר בכוח. הזמן הוא אכן התרופה הטובה ביותר, התופעת לוואי של התרופה הזאת- היא שהכל הולך ומשתחרר לאט.. כמו בהשהייה. אל תנסה לבדוק כל פעם האם השתחררת או לא, נסה לזרום עם המציאות ועם הנתונים כפי שהם.
אני מאוד מסכימה עם מוניקה- עליך לקבל החלטה לגבי הבחורה הזאת, החלטה שתהיה שלם איתה. כשתגיע לזה אתה תדע לפי הסימן- אתה כבר פחות תתרגש כשהיא שם.
לגבי קשרים חדשים- כפי שהתחלתי, גם לגבי זה- נסה לשחרר. קשרים חדשים יגיעו, התנסויות חדשות ומעניינות גם יופיעו בחייך- ברגע שתאפשר להן לבוא. כל זה זהו תהליך ארוך של זמן. בכל פרידה, בכל אובדן, צריך לדעת גם לעכל את החוויה ומשם להמשיך. כשמודעים לעיבוד החוויה ומקדמים אותו- קל יותר גם להשתחרר ולשים את העבר-בעבר. נשמע שאתה מאוד טוטאלי בקשר רציני וגם זו תכונה טובה- להיות רציני, מסור ומודע לרגשותיך.
בהצלחה רבה בהמשך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בוכה בוכה ולא מצליחה להירגע,,מעיין05/03/2012
בבקשה תצילו אותי תעזרו לייי
אתמול אני וחבר שלי הגענו לזה שאנחנו ניפרדים.
בבצפר זה קרה לא יכלתי לתפקד כול היום, רדפתי אחריו בכל בית הספר הוא אמר לא לשלוח לו הודעות ולא להיתקשר אני לא יכולה ואני לא רוצה להיפרד ממנו אני אוהבת אותוווו עדיין לא רוצה אני לא מוכנה לזה!!!
אחרי שחזרנו מהבית ספר לא יכלתי נסעתי עליו לעיר שלו ושמה היה אותו דבר אותו יחש הוא היה נורא קר ויבש עליי לא מאמינה שככה הוא מתייחס עליי הוא עדיין אוהב אותי אבל הוא אמר שאין לו חשק לכלום הוא לא מרגיש כלום בלב! המילים שלו כול כך פוגעות בי ואני כול פעם שאני מדברת איתו אני בוכה:( נתתי לו הכול את כול החיים שלי את הגוף שלי אני חשבתי שעם הגבר הראשון שאני יכנס למיטה הוא יהיה איתי לתמיד, אני פגועה ולא מפסיקה לבכות ולחשוב עליו, בזמן האחרון אני חולמת חלומות שמראים על הפרידה שלי איתו סיוטים שאני קמה בעמצא הלילה ולא מצליחה לחזור לישון אני יודעת שאני צריכה להיפררד אבל אני לא רוצה אני לא יכולה לדמיין אותו עם מישהי אחרת, פשוט לא יכולה ! אנחנו באותו כיתה ואני ירא אותו כול יום ואני לא יוכל להתרכז וללמוד בגגלו, כול המילים שאני אומרת לו שאני אוהבת אותו שאני לא מוכנה לוותר על האהבה הזאת שאני לא יכולה בלעדיו שעדיין הוא בלב שלי ועדיין אני מחשיבה אותנו כחברים הוא אומר לי כלום לא יעזור לך אנחנו לא נחזור, אמרתי לו תיתן לי לפחות צא'נס הוא אמר את לא אשמה אמרתי אז תן לפחות לעצמך צא'נס לחזור להיות כמו שהיית הוא אמר אני לא רוצה ניאמס לי, אחרי דיבורים הוא אמר טוב אני יהיה איתך שבוע ואחרי זה זהו, מה אני אמורה לעשות בשבוע הזה?????
איך להחזיר אותו עליייי איך לעשות שיתקרב עלייי? אוף באלי למוווות:'(
תעזרו לי בבקשההה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בוכה בוכה ולא מצליחה להירגע,, - תגובה
מוניקה הרשקוביץ05/03/2012מעיין יקרה,
למרות שאת כאובה ומתייסרת עלייך להבין שלפחות בשלב זה החברות שלכם הסתיימה. אין לדעת מה צופן העתיד. אולי לאחר פרק זמן הוא יחוש שהוא עשה טעות, שהוא אוהב ומתגעגע ויבקש להחזיר את הגלגל לאחור ולחזור אלייך אולם ייתכן גם שמבחינתו זה באמת סופי. כעת עלייך להתמודד נכון עם ההווה ולא עם מה אולי יכול להיות בעתיד. לכן, למענך, נסי לאסוף את עצמך ולמרות האהבה הגדולה שאת חשה כלפיו כבדי את רצונו והתרחקי ממנו. השבוע הנוסף הזה שהוא "ברוב טובו" מוכן להעניק לך לא ישנה מאום. לא רק שתסבלי במשך השבוע, כי תדעי שזה הולך להסתיים בכל מקרה, אלה שתסבלי גם אחרי. השבוע הזה רק יקשה עלייך, ידחה ויאריך את תקופת ההחלמה לה את זקוקה כעת.
כבדי גם את עצמך ואל תפצירי בו שייתן לכם הזדמנות נוספת. למרות הקושי שאת חווה ולמרות שאת לא מוכנה לוותר עליו נראה שאין לך ברירה.
זוגיות, בכל גיל, מושתתת על רצון הדדי. אי-אפשר לכפות קשר כלשהו ובוודאי שלא זוגיות על איש.
התנהגי בבגרות ובאצילות, אמרי לו כי את מכבדת את רצונו, שאת מאחלת לו כל-טוב והמשיכי הלאה בחייך.
למרות תחושותייך כעת, את עוד צעירה וכל החיים לפנייך. אני משוכנעת שעוד תפגשי את ה"אחד" הראוי לך ואף ייתכן כי תנהלי עוד מספר מערכות קשרים עד אשר תפגשי את האיש אשר יתאים לך ביותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
מעיין05/03/2012אני לא חושבת שאני ימצא מישהו כמוהו, מכבד מעריך לא נגע בי עד השנה שלנו ביחד הוא היה הגבר של חיי, ואני לא חושבת שאני ימצא מישהו שאני יתחבר עליו כמו שהתחברתי לחבר שלי, אנחנו מדברים כול יום והוא הזמין אותי לסרט ביום רביעי ונירא שכיאילו הכול בסדר אבל אני יודעת שאנחנו צריכים להיפרד ובסוף אנחנו ניפרד, אבל כול יום שאני איתו אני שמחה עכשיו יותר, ושאלתי אותו היום עם הוא עצוב הוא אמר לא סבבה כזה אמרתי למה מה הוא אמר מה אני צריך להיות עצוב אמרתי כן הוא אמר אבל אנחנו עדיין ביחד, אולי בשבוע הזה אני יראה לו שאני לא יכולה בלעדיו וינסה לחזר אחריו ולעשות הכול שימשיך לאהוב אותי וירצה איתי עוד המשך בקשר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
מוניקה הרשקוביץ05/03/2012מעיין יקרה,
הכל יכול להיות. כפי שכתבתי לך בתגובתי הקודמת, אין לדעת מה צופן העתיד. אולם, עלייך להביא בחשבון כי בתום השבוע הזה, הקשר שלכם עשוי להסתיים גם אם יהיה זה שבוע מדהים.
אם הבחור לקח החלטה והוא נחוש לא משנה מה תעשי או לא תעשי, הפרידה ממתינה מעבר לפינה. ייתכן כי השבוע יהפוך לעשרה ימים או קצת יותר אך אם הוא יעמוד על דעתו תיאלצי להתמודד עם הפרידה ממנו, בסופו של דבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבל...
מעיין05/03/2012למה הוא ממשיך להיתקשר כיאילו כלום לא קרה?
למה הוא מדבר איתי עדיין יפה?
למה הוא הזמין אותי לסרט ביום רביעי?
למה אחרי שנה וחצי שאני מבקשת שיבוא לסקייפ במצלמה פתאום היום הוא בא ומחר גם הוא אמר שאני ירא אותו,
מה אני אמורה לעשות ולחשוב? אולי אחרי השבוע הזה יחזור לו הרגש ונמשיך להיות ביחד למרות המילים שלו?
יום רביעי אני הולכת להיפגש איתו על מה אני יכולה לדבר איתו בשביל להבין שזה הסוף? אולי אני יגיד לו עוד פעם מה אני מרגישה עליו בתקווה שזה יעזור ונחזור להיות ביחד? אוף אני לא יודעת מה לעשות!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבל... - תגובה
מוניקה הרשקוביץ06/03/2012מעיין יקרה,
ככל שאת חושפת יותר פרטים על התנהלותו של הבחור ומביאה יותר דוגמאות אני מקבלת תחושה שמה שעומד לנגד עיניו, בראש ובראשונה, הם רצונותיו וצרכיו שלו, ללא התחשבות בתחושותייך וברצונותייך בהווה ובוודאי שלא בעתיד (אם וכאשר הוא יחליט לסיים את הקשר ביניכם). לכן לא ממש משנה מה תעשי או מה תאמרי, כפי שכתבתי לך בתגובתי הקודמת, הוא יפעל על פי ראות עיניו. נסי ליהנות מזמן ה"יחד" שלכם כל עוד הוא מתקיים. אולי דווקא הזרימה שלכם יחד, כמו בימים עברו, תביא לכך שהוא ימצא שטוב לו בקשר ונעים לו בחברתך וכפועל יוצא מכך הוא ייקח החלטה להמשיך הלאה בזוגיות שלכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת בסדר ??? עם התנהגות כזו
טל05/03/2012אין סיכוי שיחזור אליך , את נשמעת קצת אובססיבית ,כדאי שתנסי להשלים עם זה
שאהבה נגמרת וצריך להמשיך הלאה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רוצה חוות דעתאני05/03/2012
היי..הכרתי בחור בעבודה והוא ממש נחמד אליי,יצאנו לכמה הפסקות בעבודה ביחד ודיברנו והיה לי ממש מצחיק ונחמד,פתאום כשהוא רצה בחברתי הפסקתי להאשים את עצמי וממש אני חושבת עליו לאחרונה,אני מפחדת שזה שוב הקטע הזה שבמקום להיות עצמאית אני פשוט נדבקת למישהו או משהו בסגנון .אני גם לא בטוחה שהרמזים שהוא שולח לי מפורשים אצלי בדרך הנכונה ,פתאום אחרי שראיתי אותו רציתי לצאת עם החברים שלי וכן הרגשתי חברה של החברים שלי .יצאתי לבר עם חברה הלילה ושוב מצאתי את עצמי שקטה ורצינית אבל כל פעם שאיזה בחור פנה אליי הרגשתי טוב יותר קשורה יותר.מה דעתכם\ן?
אני מרגישה חוטאת או בורחת..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דרך אגב
אני05/03/2012זאת אני שרשמה הרבה הודעות שנמצאת לפני גיוס ואחרי פרידה ..שלא יהיה בלבול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנב..
אני05/03/2012כתבתי את ההודעה האחרונה בהיותי קצת שיכורה ,עכשיו אני מיבבת כמו תינוק בן שנה אני חושבת שפשוט זאת הפעם הראשונה שיוצא לי להכיר מישהו חדש ואני ממש מבולבלת ומפחדת ..לא שאני רוצה מישהו שיממש את העצמאות שלי אלא מחפשת מישהו שאני ארגיש שוב איתו בנוח ושוב אני אוכל להיפתח ולהרגיש בטוחה ולא פגועה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת שלמה בזכות עצמך
מוניקה הרשקוביץ05/03/2012"אני" יקרה,
"תכלית יחסי האהבה אינה לספק לך אדם אחר, שעשוי להשלים אותך, אלא שיהיה לך אדם אחר
שעמו תוכל לחלוק את השלמות שלך." (ניל דונאלד וולש).
אנו יצורים חברתיים ובאופן טבעי מחפשים את האחד/ת שאיתו/ה נוכל לחוש בנוח, שנוכל להיות מי שאנחנו באמת, שנוכל לחלוק עימו את השלמות שלנו. לרובנו המשפחה הגרעינית בילדותנו והזוגיות והמשפחה שאנו יוצרים בבגרותנו מהווים עבורנו את בסיס המספק ביטחון ויציבות. בסיס יציב ואיתן המספק את התחושה שאנו מסוגלים לעשות כל דבר ולממש את כל שאיפותינו, להיות עצמאיים ולצמוח כפרטים וכמשפחה.
למיטב הבנתי, את חווית זוגיות, כנראה זוגיות טובה (גם אם הסתיימה בצורה אשר פגעה בך) אשר יצרה אצלך את כל התחושות המוזכרות לעיל, תחושות של ביטחון ועצמאות וכעת לאחר הפרידה, באופן טבעי, ביטחונך העצמי נפגע. אולם, עלייך להבין כי הוא לא נעלם, הוא נמצא בתוכך ולראיה בכל פעם שאחד מבני-המין החזק שם לב אלייך את מתחילה שוב לחוש טוב יותר ביחס לעצמך, לחוש ביטחון עצמי וכתוצאה מכך את מוצאת את היכולת להתחבר שוב לאנשים אחרים, לחברים וותיקים, לחוש שייכת, לזרום בטבעיות ואף ליהנות מכך.
אל תשפטי את עצמך לחומרה. תחושותייך טבעיות לחלוטין, הרשי לעצמך לחוש אותן ללא ביקורת עצמית. הביקורת העצמית מונעת ממך לחוש טוב ביחס לעצמך, לחוש עצמאות, לחוש ביטחון.
הכרת בחור נחמד בעבודה, הוא מצא חן בעינייך ונראה שזה הדדי, תזרמי עם זה. אל תאפשרי לביקורת העצמית "להכניס" לך לראש רעיונות לא נכונים ולפגוע בתחושת הביטחון והערך שלך בעיני עצמך. את מצאת חן בעיני הבחור הזה בזכות מי שאת. הוא, בניגוד אלייך, רואה את השלמות שבך, נסי להתבונן על עצמך דרך ה"משקפיים שלו" (ושל כל אלה אשר פנו אלייך בבר), נסי לראות את הדברים שהוא רואה ומוצא בך ואולי אז ישוב אלייך ביטחונך ושוב תוכלי לחוש טוב לגבי עצמך גם כאשר את לא נמצאת בזוגיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביחד או לחוד? וגם יועץ זוגי בי-ם?רעות04/03/2012
שלום לכולם,
אני נמצאת 5 חודשים בקשר עם גבר גרוש (שקטן ממני ב3 שנים). הקשר מאוד מאוד מאו דאינטנסיבי- בעיקר כי זה צורך שלו ולמרות שאנחנו מאוד מאוד אוהבים, כל פעם שאני מבקשת "חופש" או יותר נכון, כל פעם שאני מבקשת מרחב.. סתם לישון לבד לילה (אנחנו לא גרים יחד. הוא גר לבד ולי יש שותפה) זה נהיה בלאגן ונגמר בריבים ובבכי... אם אני אכן לוקחת את המרחב... הוא עושה לי רגשות אשם... אם אני לא לוקחת אותו... אני נחנקת.
זו נקודה קריטית עבורו, מבחינו, אנחנו צריכים לבלות כל יום וכל לילה יחד וכל דקה שאנחנו לא יחד היא דקה מבוזבזת או זמן שאני "מתרחקת ממנו". אני מאוד שונה, אני צריכה את המרחב שלי , אוהבת איזה ערב אחד בשבוע להיות לבד... ואני כל הזמן מרגישה שאני חייבת לפעמים לישון בבית שלי, במיטה שלי (הוא לא יכול לישון אצלי בגלל השותפה שלא מוכנה.. זה סיפור אחר), לעשות דברים לבד... ובכלל .. שהעוגן שלי הוא הבית שלי ולא הבית שלו.
אחרי הרבה דיונים וניסיונות כושלים לפתור את הבעיה הזו , הגענו לסמקנה (יותר נכון.. הגעתי למסקנה ושכנעתי אותו) שאנחנו צריכים עזרה מבחוץ אם אנחנו רוצים שהקשר אכן יתקדם ויצליח ולא יתקע כל פעם בדיוק באותה נקודה.
האם יש למישהו המלצות על יועץ בירושלים (שמתעסק גם עם זוגות לא נשואים) ומה בכלל העלות של כזה דבר ?
אם מישהו התמודד עם סיטואציה דומה לשלנו- אשמח גם לשמוע הצעות, דעות וכו..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוא חווה נפרדות בתור דחייה
דורית כהן05/03/2012רעות יקרה, נושא היחד וה"לחוד" הוא אחד התחומים הבולטים בהם בני זוג מגלים שונות זה מזו. בייחוד בזוגיות חדשה.
סביר וטבעי שהצורך בלעשות הכל יחד לא יהיה זהה, וכאשר הפער הוא יחסית גדול - בן הזוג שרוצה "יחד" כל הזמן נפגע מרצונו של האחר בבילוי זמן בנפרד. הוא מרגיש שלא מספיק אוהבים אותו. יותר מכך - הוא מרגיש דחוי.
מאוד יתכן שהצורך החזק הזה שלו מקורו בנזקקות רגשית שהתפתחה בגיל צעיר, וסביר מאוד שניתן יהיה להבחין בכך במהלך טיפול פסיכולוגי או טיפול זוגי אם תחליטו ללכת על כך.
הוא צריך ללמוד שכאשר את רוצה זמן בנפרד - זה לחלוטין לא קשור למידת האהבה שלך כלפיו, וכי אין בכך דחייה כלפיו. אצלו נוצר קישור מהודק - לינקייג' - בין אהבה לבין לעשות הכל יחד, והוא לא מצליח להפריד בין השניים.
אני חושבת שזה משהו שניתן יהיה לעשות בתהליך הדרגתי של טיפול אישי או זוגי.זה לא מספיק להגיד לו את הרעיון הזה...
לגבי המלצות - איננו נוהגים להמליץ דרך האתר על אנשי מקצוע.
העלות של שעת ייעוץ (זוגי או אישי) משתנה ונעה בין 250 - 500 ש"ח לשעה. לגבי מספר השעות הנדרשות - זה מאוד שונה מיועץ ליועץ, יש גישות ממוקדות ומהירות ויש גישות הרבה יותר תהליכיות ואיטיות. אלו שאלות שאת יכולה לשאול את המטפל בטלפון. וכמובן אורך הטיפול תלוי גם בקצב ההתקדמות הספציפי של כל זוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בזוגיותאריק03/03/2012
שלום רב
אני בחור כבן 30 מחברה שמרנית בארץ , אני נמצא בקשר עם מישהי מהחברה שלנו היחסים בינינו הייתי אומר מושלמים כמעט בכל מה שקשור לאימון אחד בשני , התחשבות , הערכה . כבוד והבנה אך אני מרגיש שחסרה מאוד התשוקה בקשר וקשה למצוא משיכה מצידי אליה למרות שאני מרגיש שהיא דווקא כן , מדובר בבחורה בעלת פנים מיוחדות ויפות אך מבחינה אינטימית מרגיש שאין קליק ואת זה לא מצליח להבין למה , האם עלי לשקול המשך הקשר ? האם האהבה הזאת תבוא בהמשך ? אני מאוד מבולבל...(בחברה שלי לא מקובלים יחסי מין מחוץ לנישואים ואף דיבור על זה בפומבי הוא דבר לא מקובל)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתי השערות שונות
דורית כהן04/03/2012אריק היקר,
דווקא מכיוון ששניכם מגיעים מחברה שמרנית, כפי שהדגשת, עולה אצלי השאלה הבאה: האם לפני חברתך הנוכחית היה לך נסיון מיני? האם הרגשת פעם תשוקה למישהי מתוך החברה השמרנית שלך? כי אחד ההסברים לתופעה הוא שהתרגלת אולי במהלך השנים לבנות זוג שונות, מן הסתם כולן לא מן החברה שלך, ואולי משהו בך שם את חברתך הנוכחית במקום גבוה, מכובד מאוד, ואותו מנגנון עושה הפרדה אצלך בין סקס לבין נישואין.
זה לא משהו יוצא דופן בחברות שמרניות:
לפעמים גבר שמרן עושה הפרדה בין נשים שראויות להינשא לו - הן צריכות להיות "נטולות מיניות", טהורות, מכובדות...נשים שאיתן מקיימים יחסי מין הינן "נחותות" יותר, ועל פי ההשערה הזאת הגבר רואה אותן יותר בתור אובייקט שמספק את צרכיו המיניים ולא ממש כאישה שלמה וראוייה.
אם השערה זו נכונה, אז בהחלט יכול לקרות שתשוקה מינית תתפתח במשך הזמן, ככל שתרגיש יותר קירבה ויותר אהבה רומנטית כלפיה.
מצד שני, גם קיימת אפשרות פשוטה יותר, שפשוט אין כימייה מתאימה ביניכם. זה יכול לקרות בלי קשר לרקע שלכם. לא כל גבר נמשך לכל אישה, ולהיפך.
אם בעברך היו לך חברות קודמות שהיו ראויות מבחינתך לנישואים איתך - אליהן כן נמשכת מינית באופן מובהק, אז ההשערה השניה שלי כנראה נכונה, לצערי, והמסקנה צריכה להיות שפשוט אין כימייה ביניכם, ויש לשקול היטב האם נכון להיכנס לנישואים במצב כזה, כי זה תנאי מאוד בסיסי וחשוב להצלחת הזוגיות. המחירים ששני בני זוג משלמים לאורך השנים כאשר אין משיכה הוא גדול ביותר, ואם מביאים גם ילדים לעולם - גם הילדים עלולים לשלם את המחיר הזה באם יהיו התרחקות ומרירות, וחשדנות, שלא לדבר על בגידות.
אשמח לשמוע את תגובתך על שתי ההשערות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה להשערות
אריק04/03/2012תודה על ההתיחסות
לגבי ההשערה הראשונה -לא נכון שאני מבדיל בין נישואים לכל מה שמתלווה איליהם מבחינה אינטימית כי לדעתי הנישואים היא חבילה אחת שכוללת בתוכה היחסים השונים למניהם , את צודקת בהחלט שיש הפרדה בין זוגיות ליחסים בתוך הזוגיות; אבל כל זוג חופשי להחליט איך חייו יתנהלו ואני בטוח שברגע שמתחתנים אין ההפרדה הזאת שהצגת בהשערה הראשונה , גם אני חושב שההשערה השניה יותר הגיונית ואני בטוח כמעט שהסיבה לחוסר המשיכה (כימיה בינינו דווקא יש ומסתדרים מעולה ואין אפילו מקום לריב , זה כ"כ מושלם שקשה לתאר את זה במילים ואני רואה אותה באמת כבחורה אידיאלית לחיים משותפים בגדול) היא נתוניה הפיזים אולי היא לא שופעת (את יודעת זה מה שמושך גבר ) אך היא נראת טוב אבל לא יודע אין את המשיכה הזאת פשוט . אשמח אם תעייני במה שרשום ותמליצי לי איך לפעול ... תודה שוב על העזרה הרבה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההחלטה שקולה
דורית כהן04/03/2012אריק היקר, נדמה לי שהתשובה ברורה. אם אין משיכה - אחד הבסיסים החשובים ביותר לזוגיות נשמט.
נכון שיש זוגות שמתחילים עם המון משיכה מינית, ואצל רובם יש דעיכה בתשוקה עם חלוף השנים. כמעט אצל כל הזוגות יש ירידה במשיכה המינית לאורך ציר הזמן.
אבל להתחיל את חייכם המשותפים ללא משיכה - זה יפגע קשות בבניית הזוגיות ושניכם עלולים להפסיד חווייה מאוד חשובה שאמורה ליצור לכידות ואינטימיות, ולעזור לכם להתגבר על קשיים שיהיו בדרך.
כמו כן מה שמפחיד אותי זו הכמיהה למיניות בריאה ומספקת - שבגלל היותכם צעירים - עלולה לנהל אתכם ולהכתיב את מעשיכם, אם תהיו נשואים זה לזו ללא חוויות מיניות מספקות,ותירצו לחפש זאת בחוץ על מנת להרגיש חיות וחיוניות, להרגיש אוהבים ונאהבים גם גופנית.
בכל אופן, אני חושבת שראוי לקיים על כך התייעצות מקצועית, קצרה וממוקדת, משום שהדיון כאן הוא מוגבל, ולא ניתן לראות את כל התמונה. הנקודות שציינת - עד כמה אתם מסתדרים טיוב ועד כמה יש אצלך הערכה כלפיה - הינן חשובות לזוגיות לפחות באותה מידה. לכן חשוב שתהיה בטוח לגבי ההשערה השנייה לפני שאתה מחליט לא להמשיך עם היחסים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוקה לעצה ...נעה02/03/2012
התחלתי קשר לפני כחודש ויותר, הקשר התחיל בצ'ט בפייסבוק, כאשר היינו מתכתבים כמה פעמים ביום, זה התחיל כידידות נחמדה, שמרנו על קשר יומיומי, דיברנו פעם, פעמיים בשבוע בטל', עד שלפני שבועיים החלטנו להיפגש, זה התאים לשנינו לקחת את זה לאט ולא למהר. גם לי, כי זה האופי שלי וגם בגלל אכזבות העבר ונראה שגם לו, בעיקר בגלל תקופת מבחנים שהוא נמצא בה, לומד לתואר שני די קשה.
מה שמפריע לי הוא שמאז שנפגשנו, שום דבר לא השתנה כל כך הרבה, אנחנו עדיין מדברים כל יום בצ'ט, הוא נותן לי תשומת לב אמנם, יש בינינו מכנה משותף על כל מיני נושאים , אבל אנחנו לא משוחחים מספיק בטלפון, אולי פעם-פעמיים שבוע, בדר"כ הוא מתקשר פעם אחת ואח"כ אני, ובהתחשב בזה שגם לא יוצא לנו להיפגש הרבה בגלל לימודיו, זה קשה לי ואני לא יודעת איך לאכול את זה. אני יודעת שהוא מעריך אותי מאוד והוא גם מראה את זה, הוא נותן לי מחמאות שקשורות גם באופי וגם במראה החיצוני שלי, בפעם האחרונה שדיברנו, הוא אמר שהוא לא יכול להיפגש השבוע, שהוא הגיע למסקנה שהוא צריך ללמוד ביתר שאת (חשוב לציין שאנחנו גרים משהו כמו שלושת רבעי עד שעה נסיעה זה מזה ) , החלטתי להיות כנה איתו ולשאול אותו אם אחרי המבחן שמתקיים בסוף החודש אני אראה אותו יותר, אז הוא השיב מאוד בחיוב, אז המשכתי ואמרתי שאם אני לא רואה אותו, חשוב לי שלפחות נדבר יותר בטל' והוא הגיב בהבנה, אני נוטה להאמין לו ולחשוב שהוא בחור מיוחד וטוב, אבל כןיש לי חוסר בטחון ואני נוטה לחשוב שאולי זה שהוא לא מתאמץ יותר שנתראה זה בגלל אולי משהו שאני עושה לא נכון ולאו דווקא הלימודים. אני לא רוצה לעשות טעות וללחוץ מדי, הוא באמת מסביר לי שאנחנו לא מתראים הרבה בגלל הלימודים, ושהוא צריך הרבה אנרגיות בשביל לעבור את המבחנים, מצד אחד אני רוצה להאמין לו, מצד שני אני חוששת שבקשר כזה יהיה לנו קשה להיקשר זה לזו ואני חוששת לבזבז את הזמן, אבל אני מאוד מעוניינת , מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני יכול לספר מעולמי הפנימי
אלי03/03/2012כל אחד בטח תופס אותו משהו אחר בפרטים שציינת, לי נורא בלט הקטע עם השיחות בטלפון, גם אני לא ממש אוהב לדבר דרך אמצעי זה , ואם כן אז זה רק בשביל לקבוע, ולא הרבה מעבר לזה .... מפריע לי נורא החד גוניות דרך זה , זה נורא לא דומה לפגישה אמיתית לדעתי...
מה הוא אומר לגבי לקבוע יותר? שלושת רבעי שעה של נסיעה זה לא הרבה לדעתי ....
תנסי לברר איתו למה בשבילו זה נחשב הרבה , יש הרבה זוגות שנוסעים אף מעבר לזה .... ועדיין נפגשים בתדירות גבוהה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך זקוקה לעצה...
דנה04/03/2012תודה רבה אסף ודורית על התשובה, לא ציינתי את הגילאים שלנו, אולי זה חשוב, אני בת 32 והוא 36 (כבר לא ילדים)...
חשוב לי לציין שבשיחה אחרונה בינינו, אמרתי לו שמפריע לי שאנחנו לא מדברים מספיק, יום אחרי זה הוא התקשר בבוקר, אני לא יודעת אם זה מעיד על זה שבאמת יש לו משהו כלפי, אבל זה אולי אומר שהוא כן מקשיב לי, כנראה שהדברים האלו באמת ייבחנו לאורך זמן ולא על בסיס יום אחד...
היה לו חשוב שאבין שאנחנו לא מתראים רק בגלל תקופת המבחנים ושבאופן רגיל הוא בחור די פנוי ובעל רצון להיפגש... אני באמת מאמינה לו שהוא לומד קשה וזקוק ללמידה ולריכוז יומיומי, אבל אני לא מתביישת להגיד לו שנראה לי מוזר שהוא לא רוצה לפחות יום אחד של מנוחה... הוא טוען שהוא צריך לרכז את כל האנרגיה שלו כרגע בלימודים בכדי שיוכל לסיים בהצלחה.
דורית, למרות שזה נשמע דבילי, אני לא ממש יודעת מה זה אומר להוריד פרופיל, לא להתקשר אליו כלל? לצאת עם אחרים בלי ליידע אותו? די התרגלתי לדבר איתו כל יום, בין אם זה בצ'ט ובין אם זה בטל', אני די חוששת לעשות צעד דרסטי.
למרות שיש היגיון בדבריך ואני גם מסכימה עם לא מעט ממה שאמרת, לכן פניתי לפורום, אבל אולי הדברים הם לא שחור ולבן? אני אכן שואלת את עצמי אם הוא כל כך מעוניין איך הוא לא מפחד לאבד אותי אם הוא לא עושה מאמץ של להיפגש איתי לפחות פעם בשבוע ... מצד שני הוא כן "דופק לי חשבון" בזה שהוא מסביר לי מה המצב ...
אודה לך אם תפרטי איך עליי לנהוג, אני קצת חוששת להוריד פרופיל לחלוטין ...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדיסוננס קוגניטיבי
דורית כהן04/03/2012ההצעה שלי מתבססת על מנגנון פסיכולוגי הנקרא "דיסוננס קוגניטיבי".
כאשר מישהו משקיע מאמץ, זמן, מחשבה ופעולות בכיוון מסויים - נניח לקבוע איתך פגישות - קורה אצלו תהליך פנימי במקביל, המחפש הלימה בין הפעולות שכבר נעשות לבין הרגשות ביחס לאותן פעולות. אם הוא יהיה זה שיטרח ויתאמץ לחפש אותך ולטלפן אלייך - יתחיל אצלו תהליך של היקשרות רגשית אלייך. את תהפכי עבורו יותר ויותר חשובה במקביל למאמצים שהוא יעשה כדי ליצור איתך קשר! אם את תהיי היוזמת -תהליך זה עלול לא להיות מופעל. אם הוא יטלפן אליך רק בגלל שאת התלוננת על חוסר התייחסות מצידו - זה יפעיל אצלו מנגנון אחר, לא את המנגנון הרצוי. (צורך להימנע מביקורת, "להיות בחור טוב" וכו')
בנוסף, במקרה הנדון, מדובר גם באינסטינקט מאוד עתיק - של "צייד". רוב הגברים בנויים כך שהם צריכים להרגיש שהתאמצו בשביל משהו אחרת אינם מעריכים זאת. אגב,גם זאת ניתן להסביר ע"י אותו מנגנון שציינתי.
אז אל תנתקי מגע לגמרי, תני לו לקחת את המושכות לידיים שלו, ואל תהיי זמינה לו כל הזמן. מידי פעם כן, מידי פעם לא.
תקבעי גם תכניות במקביל, כך שזה לא יהיה מובן מאליו שכל פעם שהוא ירצה - את תהיי פנוייה.
כל זה אמור להגביר את הרצון שלו "להשיגך", במידה ויש לו עניין מסויים כרגע בך.
במידה והגישה הזאת לא תעבוד - אז או שהוא ממש לא מעוניין בך רומנטית אלא רק בתור ידידה, או שהוא אדם מאוד פסיבי וחושש מדחייה, והולך רק "על בטוח".
האפשרות השניה היא לא גרועה, ויש גם גברים כאלה שהם מקסימים ומתאימים, אבל יהיה עליך לחשוב לאיזו קבוצה ניתן לשייך אותו.
אם הוא שייך לקבוצת הפסיביים - אז אין ברירה אלא להיות איתו ברורה ואקטיבית, ובמקרה הזה אם לא תפעלי ותיזמי - הוא לא יעשה זאת בעצמו אפילו אם הוא רוצה אותך.
נשמע מסובך, כל זה...אני יודעת. מקווה שתוכלי להיעזר ברעיונות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלהוריד פרופיל
דורית כהן03/03/2012נעה יקרה, מאוד ברור מדברייך שקשה לך אי הוודאות הזאת, שבה לא קורה שום דבר משמעותי בהווה, לא חל שינוי מאז התראיתם פנים אל פנים, ועם זאת הוא מדבר על העתיד בחיוביות.
יחד עם זאת אני די מאמינה שכאשר מישהו מתלהב ממישהי - הוא מתנהג בהתאם, לא רק מדבר בהתאם.
אני חושבת שאצלו זה עוד לא קרה. כאשר מתלהבים ממישהו משקיעים הרבה יותר אנרגיה בלנסות לפגוש אותו שוב ושוב.
מכיוון שאת כן התלהבת ורוצה שהיחסים יתקדמו, אני חושבת שעלייך להתאפק,לקחת נשימה ארוכה, ולהיערך לאפשרות שגם אם יקרה שינוי חיובי ברגשותיו - זה עלול לקחת זמן רב יותר מאשר אצלך. לדעתי אין עם כך בעייה - אלא שזה יהיה לך יותר קשה לעמוד באיטיות הזאת, וקשה עם העובדה שהוא לא להוט מספיק.
אם הוא כל כך מוצא חן בעינייך - אולי שווה לנקוט בגישה של הפוך על הפוך, לא ליזום, אפילו להיעלם לו, אפילו לצאת קצת עם אחרים, כדי שהוא יצטרך להשקיע בך כדי להשיג אותך.
אם הוא לא יגלה סימנים מסוג זה - יהיה עלייך להשלים עם המצב שהוא לא רואה אותך באור רומנטי. הרי קורה שהידלקות איננה הדדית, עם כל הצער בדבר.
העובדה שהוא אמר שבסוף החודש הוא יראה אותך יותר ואמר זאת חיובית - עדיין לא מוכיחה שהוא מעוניין בך רומנטית. יתכן שהוא רואה בך יותר ידידה שהוא ירצה להתקרב אליה בהמשך. יתכן גם שהוא עדיין לא בשל למערכת יחסים חדשה והוא זקוק לזמן עם עצמו, או לאי מחוייבות בשלב זה.
אני חושבת שמכל מה שכתבתי כאן - עלייך להוריד פרופיל ולראות מה יקרה בסוף החודש.תני לו להזיע קצת ולחשוב שאת לא "בכיס" שלו...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חזרתי לארץ הקודש ו...casa_npssa02/03/2012
ביקשתי לשמור בסוד מכל מי שידע שאני חוזר.
ואיך שלא, בערב לאחר שחזרתי עוד דפיקה על הדלת ממנה.
מישהו ממש מחשל אותי או מה? סתם נראה ככה..
אני פשוט לא מבין מה רע עשיתי שזה מגיע לי להתמודד עם זה כל פעם מחדש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חזרתי לארץ הקודש ו... - תגובה
מוניקה הרשקוביץ04/03/2012casa_npssa יקר,
ברוך שובך לארץ ולפורום שלנו!
מהאופן בו ניסחת את דבריך, הפעם, אני מקבלת תחושה שהביקור אצל המשפחה עשה לך טוב. נראה שהתחזקת. לכן, כעת, עליך לקחת החלטה. החלטה אשר תהייה שלם עימה, החלטה ברורה וחד-משמעית, שאינה משתמעת לשתי פנים, מה בכוונתך לעשות בקשר לבחורה הזו. כך, בפעם הבאה שהיא תופיע בביתך ובחייך תדע מה ואיך לומר לה ותהייה מסוגל לעמוד מאחורי החלטה זו.
אני מאמינה, שמ"המקום" בו עתה נמצא כעת תדע לעמוד איתן בהחלטתך ולא משנה מה היא תעשה ו/או תאמר.
במקביל המשך בחייך ואת העבר ואותה, כחלק מעברך, תשאיר מאחוריך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני ממש זקוקה לעצות!!מאיה01/03/2012
שלום שמי מאיה אני בת 23 חבר שלי בן 27 עברנו לגור יחד לפני חודש
אנחנו מאוד אוהבים אחד את השני אבל משהו מוזר קרה פתאום שעברנו לגור יחד
התחלנו לריב ממש הרבה על כל דבר קטן , הוא צועק עליי המון אני מאוד פגועה ולא יודעת מה לעשות
לחכות אולי זה יעבור? זה דבר חדש לשנינו לעזוב את הבית
אני באמת מרגישה במצוקה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 2 נושאים
עדי בדיחי01/03/2012הי מאיה,
ראשית זה חשוב וטוב שעברתם לגור יחד. חשוב לזכור שמעבר דירה הוא אחד המשברים המשמעותיים בחיינו, יש המשווים אותו אפילו ללידת ילד - בבחינת הקושי המנטאלי שבחוויה.
מעבר הדירה חדש לך וגם לו, במעבר דירה לחיים ביחד יש הרבה אלמנטים שמכניסים מתח וסטרס לתוך הבית ולזוגיות, כמו למשל- הוצאות הבית, תשלומים שונים, נקיונות וקניות, מטלות הבית וכל זה כאשר את 24 שעות עם בן הזוג תחת אותה קורת גג. כאשר "רק" חברים ויוצאים כששניכם גרים כל אחד בביתו- זה קל ופשוט יותר, כי יש לאן לברוח כביכול, ולחזור חזרה עם כוחות מחודשים.
אז ראשית אל תילחצי ממה שעובר עליכם. זה סביר וטבעי שכך יכולה להיות ההתחלה, זה לא אומר כלום על ההמשך. אבל-
לא נגמד את עינין הצעקות. מה שחשוב הוא לבדוק האם ניתן ליצור תקשורת יותר בריאה ופחות פוגענית. כי זה משהו שבהחלט חשוב לדעת- איך הוא מתנהל בעימותים- כשאתם באותו בית. לכן, בשלב ראשון העלי את זה לסדר היום, בזמן כמובן נוח וטוב שלכם- העלי את רגשותייך ואת הפגיעה שלך כתוצאה מההתנהגות הזאת. אני "מכינה" אותך לכך שיש בני זוג שהשינוי יכול לבוא להם מאוד מהר, ויש כאלה שזה יקח זמן ומדובר ב"שכבות שכבות". לכן לדעתי יש פה 2 נושאים- האחד הוא מעבר לדירה משותפת שכולל בתוכו סטרס "נורמטיבי" לחלוטין.. שיכול לעודד עימותים רבים.. והשני- צורת התקשורת שלכם - ולבדוק איך ניתן לשפר אותה. לזכור- אפשר להגיד את הדברים גם מבלי להעלות את רמת הדציבלים, את תשמעי אותו גם כשהוא אומר את הדברים בכעס ולא צועק. הצעקה היא ביטוי להגנה ול"השמעת הקול שלי" תרתי משמע. שווה לבדוק גם איך את יכולה לסייע להביא את הזוגיות לשקטה יותר בתקופות לחץ.
בהצלחה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מפתחנח01/03/2012
יש לי דירה הרשומה על שמי אשר נקנתה ע"י הורי.
אני במערכת יחסים רצינית , וחברי ישן אצלי במרבית ימי השבוע.
עד עתה נמנעתי מלתת לו מפתח לדירתי.
אני מעונינת לתת לו מפתח.
האם אני מסתכנת במשהו ?
יש לציין שאם העינינים יתפתחו למסוד הקשר יש בככונתי לכתוב הסכם ממון.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא חושבת שיש סיבה לדאגה
עדי בדיחי01/03/2012שלום נח,
ראשית אני ממליצה לך להיכנס לפורומים שיותר עוסקים בנושאים האלו- חיפשתי עבורך בגוגל ומצאתי לא מעט בנושא, אך לצערי אני נמנעת מלפרסם כאן. בכל אופן יש ועולה הסוגיה הזאת בפורומים אחרים שדנים בזוגיות, חוק ומשפט וכד'.
להערכתי ורק להערכתי, ואני מודה שאין לי הרבה ידע בנושא, אני לא חושבת שעצם נתינת מפתח מהווה בעיה. "במקרה הגרוע" את מחליפה צילינדר, לא? :)
מה שחשוב הוא שאם הקשר הולך לכיוון רציני, כבר מעכשיו העלי את נושא הסכם הממון- זה גם יבהיר לך טוב יותר האם יש לך מה לדאוג.
מקוה שהצלחתי לסייע במקצת, והרבה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריכה הכוונהמיטל29/02/2012
שלום, ותודה מראש על המענה.
אני בחורה צעירה בשנות ה-20 לחיי, הכרתי לא מזמן בחור שמבוגר ממני בכמה שנים.. שנינו לומדים יחד. זה התחיל כמין ידידות עם קריצה למיניות, ולא היו באמת "דייטים", אבל כן היה משהו באוויר. הייתה לי הרגשה שמשהו פה שונה, וגם ממנו.
בסוף לא יכולתי יותר לסבול את זה, ושאלתי אותו לאן כל זה מתקדם, כי התנשקנו, והתמזמזנו ודיברנו על נושאים עמוקים יותר ופחות, ועל סתם שטויות, ועל יחסי מין. ובעצם על הכל. אנחנו גם נורא דומים, מין תאומים שכאלה, בדברים שאפילו הזוי לחשוב שאפשר להיות דומים בהם.
הוא אמר שהוא לא מכחיש, שיש שם רגש כלפי, אבל הוא לא רוצה להעביר את זה לשלב הבא - הוא בדיוק נפרד (לפני כחודשיים וחצי) מחברתו מזה שבע שנים (!!), וקצת קשה לו עם זה. הפרידה הייתה יזומה של שניהם, לא בגידה או משהו, הם התרחקו (הוא גר בעיר אחרת עכשיו, איפה שאני גרה)
אני מרגישה שאני באמת מתחילה להיקשר אליו, מעבר לסתם משיכה. שיש שם משהו אמיתי. משהו שלא קורה הרבה בחיים.. מין תחילתה של אהבת אמת שכזו.
לכן, אני מפחדת.
הוא לעולם לא ניסה להשתמש בי בתור ריבאונד, הוא כן הודיע לי מראש שהוא לא רוצה להתקדם מהר מדי - אלא לקחת את זה לאט. הוא גם אמר שהוא לא רוצה שאני אתרחק, שאני יקרה לו. אבל הוא גם לא יפגע בי מעולם.
וכעת, אני די שבויה במחשבה שאם אני קצת אתרחק (יש חופשה של כשבוע עכשיו שבה לא נתראה כי אני טסה) הוא יבוא.
אני מפחדת אבל, לא יודעת מה לעשות, לא יודעת מה הפתרון הכי טוב - לא רוצה שהוא יפגע, לא רוצה שהוא יתרחק ממני.
אשמח להכוונה, תראו לי את דרך..
שוב מודה לכם על העזרה ושיהיה סופשבוע מעולה (:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסבלנות משתלמת
מוניקה הרשקוביץ29/02/2012מיטל יקרה,
מקריאת דברייך אני מקבלת תחושה שהבחור רציני, ישר, כן והגון. טוב לו בחברתך, הוא חש בנוח איתך, נעים לו שאת שם לצידו בתקופה בה נראה שהוא עדיין בשלבי החלמה מהפרידה והתנהלותו כלפייך מעידה על כך והוא גם אומר לך באופן מפורש כי את חשובה לו . אולם, למרות הקרבה הנפשית והאינטימיות הפיסית אשר נוצרה ביניכם הוא עדיין אינו מסוגל להיכנס לזוגיות חדשה והוא אומר זאת באופן ברור וגלוי. הוא לא רוצה להוליך אותך שולל ולא רוצה לפגוע ברגשותייך.
הוא זקוק כעת לזמן על-מנת להחלים לחלוטין והוא מודע לכך. הוא מבין שלפני שהוא נכנס לקשר חדש עם מישהי הוא צריך לסגור סופית, בינו לבינו, את נושא הקשר הקודם. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בך, מישהי שהוא מוצא שהיא מעין הנפש התאומה שלו.
היות וגם לך טוב לחוש אותו לצידך ומאחר וגם את מוצאת שמתפתח ביניכם משהו מיוחד התקדמי איתו בקצב שלו והיי לצידו, עבור שניכם. אפשרי לו את זמן ההחלמה לו הוא זקוק ושניכם תצאו נשכרים.
ייתכן כי המרחק אשר נכפה עליכם בעקבות החופשה ישחק לטובתך והוא יבין עד כמה הוא זקוק לך בחייו. אולם אם זה לא יקרה אל תזקפי זאת לרעתו ונסי לא להתאכזב אם הוא לא יגיע. הוא בוודאי יבוא כאשר הוא יחוש שלם ו"נקי" ממשקעי העבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה המהירה
מיטל01/03/2012אני מאוד רוצה, אבל אני מפחדת שאני כופה עליו. אני מתקשרת אליו יותר מאשר הוא אליי, הוא כן יוצר קשר, ואם אני מתקשרת לספר על משהו רע שקרה לי, הוא יקשיב גם אם זה אמצע הלילה.
יש דברים שכדאי לי לא לעשות, או להימנע מלעשות, כן לתת לו קצת ספייס? להתרחק באופן פיזי? (כמעט שכבנו..)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשחררי את חששותייך
מוניקה הרשקוביץ01/03/2012מיטל יקרה,
בפנייתך הקודמת כתבת "הוא גם אמר שהוא לא רוצה שאני אתרחק..." כלומר, נעים לו שאת בסביבתו, שאת איתו ולצידו, כפי שכבתי לך בתגובתי הקודמת. בנוסף לכך, הוא נמצא שם בשבילך בכל פעם שאת זקוקה לו ונראה לי שהוא נמצא שם כי הוא רוצה ולא כי הוא חייב או מרגיש לא נוח לאכזב אותך. העובדה שאת מתקשרת אליו בתדירות גבוהה יותר אינה מעידה על דבר בנוגע לרצונותיו או תחושותיו. לעומת זאת, העובדה שגם הוא יוזם וגם הוא יוצר עמך קשר מעידה על כך שהוא בהחלט מעוניין בקשר איתך, גם אם כרגע לא ברורה לחלוטין מהות הקשר.
היות ואת חשה שנרקם ביניכם משהו מיוחד והיות ונראה שגם הוא חש כך, נסי להתנהל מולו בטבעיות, כפי שאת מרגישה. אל תנתחי את תחושותייך או מעשייך ואל תנסי לפרש את תחושותיו. פשוט תזרמי בקשר בהתאם למה שנכון לך. עד כה נראה שזה מתאים וטוב גם לו.
מהאופן בו תיארת אותו אני מתרשמת שהוא מאוד מודע למה שנכון או לא נכון לו כך שאם הוא יחוש שקצב ההתקדמות לא מתאים לו הוא יאמר לך, כפי שהוא אמר עד כה.
באופן כללי נראה לי שלמרות שהוא עדיין לא מסוגל להיכנס לזוגיות חדשה את מאוד מוצאת חן בעיניו, מאוד טובה ומתאימה לו וכפי שהוא אומר לך מפורשות, יקרה לו. לכן אני מאמינה שעם הזמן הוא ישתחרר מהקשר הקודם וימשיך קדימה בחייו ונראה לי שהוא רואה אותך שם יחד איתו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה שוב,
מיטל01/03/2012אני באמת שמחה שאני כותבת כאן, התשובות ממש מספקות..
אבל היום אני מרגישה שעשיתי טעות והרסתי את כל מה שבנינו..
התקשרתי אליו בבוקר אם הוא יוכל להקפיץ אותי, כי ירד גשם נורא, ואח"כ אחרי מבחן הוא החזיר אותי שוב, אמרתי לו שאני מצטערת וששיגעתי אותו היום, הוא ענה: "יש לך מזל שאני סבלני" וחייך.
אח"כ, נכנסתי לתחושה נוראית - כאילו יצאתי נורא תלותית, בחורה תלותית שכזו, שרודפת אחריו, ואני לא כזו. אני מפחדת להיות כזו.
אז התקשרתי, הוא לא ענה, שלחתי הודעה שאני מרגישה רע.
ראיתי שהוא ראה את ההודעה, אבל הוא לא ענה לי. למרות שראה. כמובן שהוא עכשיו לומד, ולא לבד, אבל עדיין - הוא היה יכול לשלוח דבר מה קצר. אך הוא לא עשה דבר.
אני כל כך חוששת שהרסתי, שאין מפה דרך חזרה.
אני באמת אובדת עצות, מרגישה כמו ילדה קטנה שלא התבגרה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאל תשפטי את עצמך לחומרה
מוניקה הרשקוביץ02/03/2012מיטל יקרה,
כפי שכתבתי לך בתשובתי הקודמת, הוא יאמר לך כאשר משהו ביניכם (בקצב ההתקדמות, בהתנהלות, בתגובות וכד') לא יתאים או יראה לו. הוא בחור ישר ופתוח אשר אומר את אשר על ליבו ובצורה נעימה גם אם תוכן הדברים לא עונה לציפיות של האדם שמולו (הוא אמר לך, למשל, שכרגע הוא לא רוצה או לא מוכן נפשית עדיין להיכנס לזוגיות חדשה למרות שברור לו שאת היית שמחה אילו פני הדברים היו שונים).
נראה לי שכאשר הוא אמר לך שיש לך מזל שהוא סבלני הוא עשה שימוש בלשון הומוריסטית ולא ממש התכוון...אולי מעט שיגעת אותו, כדברייך, באותו יום, אולם על-פי תיאורך אני מניחה שדבריו נאמרו מתוך חיבה ולא מתוך כעס.
לגבי תגובתו או חוסר תגובתו למסרון שלך, ציינת שהוא היה עסוק ולא לבד, כלומר, הוא היה שקוע במשהו אחר, אולי דיון על נושא הלימודים או ניסיון למצוא פתרון לסוגיה מסוימת יחד עם חבריו. בכל אופן, גם אם הוא לא מצא את הזמן המתאים להתייחס להודעתך, אין זה מעיד על דבר למעט העובדה שהוא היה עסוק...
מערכת יחסים, ללא קשר למהותה, אינה נפגעת אם אחד הצדדים מעט משגע את השני ביום מסוים...
כפי שכתבתי לך בתגובתי הקודמת, נסי שלא לנתח כל תגובה או חוסר תגובה שלו ו/או לבקר לחומרה כל עשייה או אמירה שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבקשה זקוקה לעצה!מיה28/02/2012
היי, אני בת 19 ומנהלת קשר זוגי רציני כבר ארבעה חודשים עם בן 21.
בהתחלה הכול היה טוב ויפה, הוא היה מאוהב מחזר והתייחס אליי כמו מלכה, הוא עדיין אוהב ועדיין מתייחס אליי בכבוד ובצורה יפה זה אמנם עוד התחלה של קשר אבל הבעיה האמיתית היא בעניין הבא.
אני חולה באנורקסיה מזה חמש שנים, התגייסתי לצבא והמצב מבחינת המחלה הדרדר בצורה דרסטית עד לרמות של דופק מאוד נמוך לחץ דם נמוך חולשה חוסר ריכוז והתגברות החרדה מהאוכל. במקביל להידרדרות המחלה ועם הגיוס התחלנו לצאת...אך רק לאחר כחודש וחצי אולי יותר סיפרתי לו על הבעיה שלי לאחר שהחל להבחין כי אני אף פעם לא אוכלת והוא העיר לי.
הוא ניסה לעזור לי ולדבר איתי על זה אבל למעשה הוא לא באמת הבין את המחלה ואת המצב שכבר הגעתי אליו מבחינה נפשית-פיזית. אני חושבת שבאיזשהו מקום שקשור לאנורקסיה גרם לי להיות מאוד סגורה איתו, קשה לי להאמין שהוא אוהב אותי, קשה לי לפתח איתו אינטימיות, קשה לי להיות פתוחה איתו וקשה לי לשתף אותו בדברים בעיקר בנושא המחלה כי אין מצידו יותר מידי הבנה, הוא חושב שהוא מבין אבל הוא לא באמת.
זה קשר ראשון רציני שלי, אני לא יודעת איך להתנהל ואני מודה בזה, נוסף לכל המחלה שלי העיבה על הקשר לא פחות, הגעתי למצב של אשפוז במחלקה להפרעות אכילה שעד עכשיו לא מאפשר פגישות יומיומית בנינו ומפריע עוד יותר לקשר. אבל הוא מיצדו טוען בעיקר שמפריע לו העובדה שאני לא פתוחה ומשתפת אותו בהחלטות ומתייעצת איתו, הוא טוען שככה אי אפשר לנהל זוגיות והוא לא מפסיק להיפגע ממני.
נורא עצוב לי שזה ככה ואני במקביל לטיפול שלי במחלה נאלצת להתמודד עם הכאב ואשמה שאני פוגעת בו כי אני לא יודעת להתנהל בקשר זוגי. בתקופה הזו של חיי, שהמחלה הדרדרה במקביל לגיוס לצבא אני נורא מבולבלת והוא בעצמו אמר לי שהוא רואה שאני לא יודעת מה אני רוצה ואני באמת מרגישה שאני כל כך מבולבלת עד שאני לא יודעת ממש מה קורה לי ומה אני צריכה לעשות. אני אומרת לו הרבה שלא ירגיש כבול אליי, שהוא חופשי ללכת אם קשה לו שאני ממילא מרגישה אשמה וזה קשה לי.
הוא אומר שהוא הרבה חושב על זה אבל הוא אוהב אותי ובוחר להישאר ורוצה שזה ישתנה ויהיה אחרת ואני יגרום לו להרגיש שיהיה יותר בסדר ולא מבואס כי כל יציאה שלנו אני רואה שהוא מבואס מאוד.
כרגע אני עוד בטיפול ככה שידיי עדיין קצת כבולות אבל אני תוהה מה אני יכולה לעשות, איך אני יכולה לשפר את המערכת יחסים, איך אני יכולה "לרפא" את הפגיעה שלו ממני שכמובן נעשתה בחוסר ידיעה על זוגיות והתנהלות בה.
בבקשה מכם אני זקוקה לעצות כיצד עליי להתנהל, מה עליי לעשות על מנת לשפר את המצב. כרגע פשוט הכול נראה לי אבוד כי אני בעצמי אבודה ולא יודעת מה לעשות כדי לגרום לו להרגיש אחרת מעכשיו, אשמח מאוד להכוונה!!
תודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה זקוקה לעצה! - תגובה
מוניקה הרשקוביץ29/02/2012מיה יקרה,
מקור כל צרותייך ובעיותייך היא מחלתך, האנורקסיה, כפי שאת בוודאי יודעת. לכן, ראשית, עשי כל שביכולתך על-מנת לרפא את הנגע וכהתחלה, שתוכלי לחוש שאת זו ה"שולטת" במחלה ולא כפי שמצטייר מפנייתך, שהאנורקסיה "שולטת" בך ומונעת ממך להיפתח כלפי בן-זוגך הן במישור הפיזי והן במישור הנפשי.
מדברייך עולה כי לבחור יש רגשות עזים כלפייך וכי באמת אכפת לו ממך. אם את חשה שהוא טוב ונכון עבורך אל תידחי אותו. נסי לשתף אותו בתחושותייך, כפי שהוא ביקש. מעבר לכך שפתיחות, כנות ושיתוף מהווים חלק מיסודותיה העמוקים של הזוגיות, התנהלות שכזו מצידך תקרב ביניכם. לקרבה נפשית יש המון עצמה. אינטימיות נפשית תחזק אותך, את תחושי שאינך לבד והוא יחוש שהוא חלק, שהוא שותף, מה שיגרום לו לחוש טוב ונעים בקשר שלכם. לאחר שהאינטימיות הנפשית תעלה על הנתיב הנכון אני מאמינה כי תחושו מספיק בנוח זו הם זו על-מנת לפתח אינטימיות פיזית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני ובעלי כבר לא מושכים אחד את השניתמר28/02/2012
אנחנו נשואים 13 שנה + 4 שנים חברים =20 שנה יחד.אנחנו בני 38 והורים לשלושה ילדים קטנים.
נראים טוב, אנחנו מאוד נאים, מתלבשים יפה, מטופחים ובהחלט מסובבים ראשים אחרינו..
רק שבינינו אין יותר משיכה - הוא לא מושך אותי יותר ואני לא אותו.(נו טוב, 20 שנה אני עם אותם פנים/גןף).
אחדד ואומר שיש המון אהבה! מצד שנינו.פתיחות והבנה.הוא בעל נהדר ואבא טוב.
האם זו השחיקה היום יומית:אנחנו עובדים במשרות טובעניות הרבה שעות מחוץ לבית, בקושי נפגשים (למעט כשהולים לישון)..אז המשיכה ירדה,החשק?
אני מסתכלת עליו,אז כן אוהבת, אבל הוא כבר לא "מרטיט את גופי" וכנ"ל גם אני לא לו...
ויצא לי לא מעט ליפזול הצידה...ואחרים נראים לי הרבה יותר מושכים ויפים ממנו...
דיברנ ועל כך, גם הוא מרגיש כמוני.יש סקס והוא בסדר גמור, אין תלונות.
רק מה עושים אחרי כ"כ הרבה שנים יחד, איך שומרים על גחלת "המשיכה" והתשוקה??
תודה,
תמר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תמר
mosha28/02/2012את לא לבד יקירתי ...מסיבה זו יש תופעה של בגידות ויש חגיגה...חלקם מותרים על ריגושים עם הבעל /האישה...ומחפשים הרפתקאות שינענע וירגש את תאי הלב...
או נישארים כך ומנסים לשקם..שלא תמיד מצליח..מה לעשות ?..תהיי יצירתית...בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת בחברה טובה...
דורית כהן29/02/2012תמר היקרה, מה שקורה ביניכם הוא די טבעי וצפוי, והריגוש שישנו בהתחלה פשוט הולך ומתמעט עם השנים, וזאת משום שריגוש הוא מצב בלתי רגיל, שמתעורר מול דברים חדשים, וכשאר יש משהו שאנחנו חווים אותו יום יום - הוא מפסיק לגרום לריגוש. זה כמו לאכול אותה ארוחת גורמה יום אחר יום. זה מפסיק להיות מרגש לחלוטין ורוצים לשנות את התפריט...
כך שהנקודה היא שהציפייה לריגוש אינה ריאלית.
מה שניתן לעשות הוא למצוא מימדים חדשים בתוך הקשר שלכם (שנשמע לי ממש טוב ואיכותי), מימדים שיעשירו אתכם.
זה יכול להיות למשל - להכניס יותר משחקיות אל הסקס. להביא הפתעות, כמו תלבושות, משחקי תפקידים, ללמוד יחד מסאג'ים שונים.
לפנות לסקס זמן רב יותר ולתכנן אותו. ללמוד טנטרה בסדנה או לקנות ספר ארוטי ולהקריא ממנו קטעים זה לזו במיטה. עדיף לרווח את הסקס שיהיה לעיתים רחוקות יותר מאשר שיהיה באיכות ירודה ולא מושקעת.
זה יכול להיות לקחת חופשה ביחד.
זה יכול להיות לצאת לחופשה בנפרד! יועצת זוגית מאוד נחשבת אמרה פעם שכל זוג כדאי שלפחות פעם בשנה יצאו לחופשה בנפרד, לתפוס קצת מרחק, ליצור געגוע, סקרנות, אפילו קצת פלירטוט (לא מזיק) עם אחרים גורם לסוג של ריגוש.
תמצאו תחביב משותף שיגרום לכם להתלהבות מחודשת. אני יודעת שזה קשה במצבכם כאשר רוב הזמן מוקדש לילדים ולבניית הקריירה.
בעיקר - לא להיבהל מעצם העובדה שאין כבר ריגוש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה דורית על התשובה היפה
תמר01/03/2012בהחלט הצעתי לו שאולי נלך לאיזו סדנא מהסוג הזה. אבל כרגיל אני מוצאים תירוצים של אין זמן, ומתי..אנחנו כל היום סביב העבודה והילדים.
איך שלא יהיה, חיזקת אותי בדברייך שזה לא חריג מה שקורה לנו...
תודה
תמר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ארוך אבל חשובלינדה28/02/2012
שלום רב,
אני ובן זוגי שנינו בני 24, ביחד כבר שנה כשלאחרונה עברנו לגור ביחד, מאז החלו לעלות בעיות רבות.
בתחום של הסדר והניקיון, חברי מסוגל להשאיר את הבית מטונף, מטבח מזוהם, נוהג לפזר את בגדיו בכל הבית, להשאיר רצפה מזוהמת מהכלב החדש שהבאנו (הסיכום היה שהוא יטפל בו מאחר ולא הייתי כל כך בעד כלב בתוך הבית).
אני לא פדנטית ניקיון וסדר, בכלל לא, אבל מבינה שישנם דברים בסיסיים בבית שצריכים להיעשות ורואה ומבינה כי יש דברים בסיסיים שצריך לשים לב אליהם (כמו להוציא שקית עם מלפפונים רקובים שעמדו יותר מידי זמן במקרר וכו').
בתחום הכלכלי, מדובר בסטודנט. לא מצליחה להבין איך הוא "רואה" את הדברים ומאיפה התנהגות כמו קנייה ושימוש מוגזמים ולא אחראיים מגיעה!
כל דבר בהגזמה מטורפת בידיעה מוחלטת שהתקציב לא מזהיר (כמו למשל שימוש מוגזם בסבון רחצה, סבון כלים, לא מכבה חשמל, שימוש בנייר סופג לידיים כדיי לנקות את צרכיו של הכלב... וכו')
האם זה חוסר ניסיון של אחזקת בית? זוהי הפעם הראשונה שהוא חי מחוץ לבית של אמא וכמובן שהמחשבה הזו מובילה אותי לתחושות של משרתת.
האם "זה הבנאדם"? חשיבה לא כלכלית וחוסר אכפתיות לסביבת המחיה? האם זה חוסר אכפתיות מעצמו או ממני? או שאולי הוא באמת לא רואה מה הבעיה ומסוגל לחיות ככה?
(מוצאת מקום גם לכתוב כי הוא סובל מהפרעת קשב וריכוז ושזו המערכת יחסים הראשונה שלו)
בהתחלה ניסיתי להעיר כמה וכמה פעמים אבל ראיתי שזה לא עוזר וזה גרם לי לתסכול כי אני באמת לא מבינה איך הוא לא רואה את הבעייתיות שבדברים, לא מצליחה להבין איך הוא חושב כשאני מקבלת תשובות כמו "זה לא כזה ביג דיל". כמובן שהמצב הוביל אותי לתחושה כאילו אני צריכה לחנך פה ילד קטן עכשיו ומכאן מתחיל הכדור שלג כי ההתמודדות החדשה שלי היא בעצבים. אני מודה שלאור הדברים האלה שקורים יום יום התגובה שלי הפכה להיות עוקצנית מאוד ולכן השיחה כבר מראש, מהצד שלו היא מגננה. אני עצבנית והוא מתגונן כי "הוא לא מבין על מה כל המהומה".
המיתקפת אגו של "אל תעבירי עליי ביקורת" גם כן מטריפה אותי.
לסיכום... אני באה מ2 מערכות יחסים ארוכות כשבאחת מהן כבר גרתי עם בחור אבל לא מוצאת דרך לגיטימית להעביר את המסרים, בסופו של דבר ניהלנו שיחה מתונה ונראה היה שיש הבנה אבל אני חוששת שהדברים לא ישתנו.
אני מאוד אוהבת אותו ונלחמת בשיניים להשאיר את הלהבה ולהגיע לעמק השווה.
מה אפשר לעשות? באיזה דרכים בריאות אני יכולה לתקשר איתו ולגרום לו להבין בלי עצבים ותסכול כל הדברים הנ"ל? האם אני מגזימה בטענות שלי? איך מתמודדים עם אדם שרק עכשיו לומד מה זו מערכת יחסים?
סליחה על החפירה אבל אני באמת נואשת "להציל את המצב" ולהישאר עם הבחור שאני כל כך אוהבת. תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אהבה יכולה להזיז הרים
מוניקה הרשקוביץ29/02/2012לינדה יקרה,
כולנו משתדלים ועושים למען אלה אשר מרעיפים עלינו חום ואהבה. זהו הטבע האנושי. לעומת זאת, כאשר כועסים עלינו, מתייחסים ומדברים אלינו בחוסר כבוד ובעוקצנות, או לחילופין צועקים עלינו, חלקנו נוטים להסתגר ולהתגונן בעוד חלקנו בוחרים "לעשות דווקא". לכן, על-מנת שהחיים בביתכם יתנהלו על מי-מנוחות ועל-פי ראות עינייך יהיה עלייך לפעול מתוך אהבתך לאיש, גם אם לעיתים את חשה שחוסר סבלנותך, או כדברייך העצבים והעוקצנות, מאפילים על רגשותייך העזים כלפיו. יהיה עלייך להראות לו מהי הדרך הנכונה לעשות דבר זה או אחר, יהיה עלייך להסביר לו מה ההיגיון העומד מאחורי אופן הפעולה שבחרת ויהיה עלייך להתאזר בהמון סבלנות וסובלנות כלפיו.
כדי להקל על שניכם ועל-מנת לאפשר לו להסתגל, לקבל את עמדתך ולחוש שהוא צובר נקודות זכות על עשייתו אולי כדאי לתת לו בכל פעם משימה אחת וזאת רק לאחר שהראית לו מהי הדרך הנכונה וווידאת שהוא הבין למה דווקא כך ולא אחרת. עשי זאת כך שהוא ירגיש ויאמין שאת פועלת מתוך אהבה גדולה, כפי שאת באמת חשה, ומתוך רצון עז להעלות את חייכם על הנתיב הנכון והמתאים לכם.
אני מאמינה כי לאורך זמן ולאט לאט תקצרי את פירות השקעתך ותחושי בשינוי. התנהלות שכזו מצידך תהווה דוגמא נפלאה עבורו כיצד יש לנהל ולהתנהל נכון בתוך מערכת זוגית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאי אפשר לבנות אהבה עם סנקציות
דורית כהן29/02/2012לינדה היקרה, תיארת מאד יפה את המצב, ולכן גם יחסית קל לענות לך...
די ברור שהחבר שלך אכן זקוק לסידרת חינוך רצינית.
אלא שהדרך שלך לחנך אותו תכשיל לחלוטין את הזוגיות ותחסל את האהבה.
חייבת להימצא דרך אחרת.
עלייך להבין שהוא בא עם הרגלים ודפוסים מסויימים מן הבית. שם כנראה לא דרשו ממנו ולא לימדו אותו דבר.
עליו ללמוד הכל מן ההתחלה, איך לתחזק בית, ואיך לחיות עם אדם נוסף ולהחתשב בו מבחינה לוגיסטית וטכנית וכלכלית.
הדרך הטובה ביותר ללמוד דברים חדשים היא ע"י חיזוקים חיוביים. לשם כך נדרשת המון סבלנות: את מחכה שהוא יעשה משהו בכיוון הנכון ואז את נותנת לו מחמאה אמיתית. כמו איזה כיף שהשארת את השיש נקי! הכיור נראה נהדר!!
בנוסף, עלייך ללמוד לבקש ממנו בקשות במקום לדרוש דרישות. מה שקורה עכשו הוא שיש לך דרישות ויש לך ציפיות - וכאשר הוא לא מבצע או לא עומד בציפיות שלך - מופיעות ס נ ק צ י ו ת מצידך: את מתלוננת, מבקרת, מתעצבנת, מבקרת אותו, עוקצנית מאוד...אהבה לא יכולה לשרוד סנקציות כאלו. אהבה ניזונה וצומחת ממחוות נעימות, מחמאות, דברי הערכה, פירגון...
אם את רוצה שהאהבה תנצח - זה יהיה מסע לטווח ארוך. השינוי לא יקרה ביום אחד. עליו לרכוש הרגלים חדשים ושזה יבוא מרצונו הוא. אין דרך אחרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמודה לשתיכן על ההתייחסות
לינדה01/03/2012מתחילה מיד ליישם את עצותיכן, נראה מה יהיה :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מפחדת !דימה26/02/2012
שלום אני בת 34 ויש לי חבר בן 29
אנחנו ביחד כשנה וחצי,
בתחילת הקשר היינו מאוהבים מעל הראש. הדבר לא נמשך להרבה זמן כך שהתחלנו לריב כל הזמן בהתחלה היו ויכוחים שהפכו למריבות סוערות ואף לאחרונה חבר שלי פוגע בי מילולית.
הדבר התחיל על רקע קנאת חברי בפרטנרים הקודמים שלי ובמיוחד כשנודע לו שהניהלתי רומן עם גבר נשוי.
כיום חבר שלי כועס עליי רוב הזמן ומקלל אותי בעקבות כל ויכוח ואומר לי שאני בעיניו לא יותר מזונה בגלל היחסים שלי עם אותו גבר וכל הזמן מאשים אותי שאני עדיין בקשר איתו וכי הוא לא מאמין לי, הוא מאשים אותי שקיימתי יחסי מין עם מאות גברים (למרות שזה לא נכון) ולאחרונה הוא אומר לי כל הזמן שהוא בטוח שאני בוגדת בו עם אחרים! חבר שלי תמיד מדגיש בפני כי הוא חושב שאני שקרנית שלא יודעת לדבר את האמת.
בכל ויכוח ביננו הוא היה מדגיש כי הוא הגיע למצב הזה רק מאחר ובתחילת הקשר לא סיפרתי לו על הקשר שלי עם הגבר הנשוי והסתרתי את העניין ואף את עניין קשרים אחרים. אציין כי הדבר אכן היה כך, בתחילת הקשר הכחשתי כל קשר עם הגבר הנשוי כי התביישתי מאוד בכך ולא רציתי שאף אחד לא ידע אודותיו, אולם הדבר נודע לחברי ! הנסיון שלי להציג תמונה פחות מכוערת לקשר הזה דרך עוד שקרים לא צלח כלל ואז התחילו הבעיות הרציניות!
חברי טוען שאילולי שיקרתי בהתחלה לא היה מגיע למצב זה!!
כיום אני חייה בגיהנום !! מקלל אותי.. קורא לי בשמות מכוערים.. מקלל את ההורים שלי ואחיותיי ומקלל אותן !!! בלילה הוא רב איתי ומבקש ממני להתרחק ממנו ובבוקר אומר לי שהוא אוהב אותי מאוד והוא לא יכול בלעדיי וכי אמר את מה שאמר אך ורק על מנת להכאיב לי כפי שאני מכאיבה לו במעשיי!!
אני מאוד אוהבת אותו ולא רוצה להיפרד ממנו אך הדבר הפך להיות בלתי נסבל .
מה לעשות ?? בבקשה תעזרו לי !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש אהבה שלא מתאימה לזוגיות
דורית כהן27/02/2012דימה היקרה,
אני מעריכה אותך מאוד על שהודית כאן בפנינו לגבי השקרים בתחילת הזוגיות שלך. ברור שאנחנו בתור קוראים יכולים בקלות להבין למה הסתרת מפניו מידע כזה, אבל גם מאוד ברור שהוא, בתור בן הזוג שלך, גילה את כל הדברים האלו לא מפיך והוא איבד את האמון בך בדיוק בתחום שהכי חשוב בזוגיות - היחסים עם פרטנרים אחרים.
אם תוסיפי על חוסר האמון גם את הויכוחים והריבים הסוערים ביניכם, כבר זמן רב, אז שני הדברים האלו מערערים ופוגעים כל הזמן באהבה.
את אומרת שקשה לך לעמוד בגיהנום הזה.
אני חושבת שאם את יכולה להחליט החלטה פנימית שמעכשו את יותר לא משקרת לו,וחושפת בפניו - ביוזמתך - כמה שיותר, ובאה אליו ומבטיחה לו ועומדת בהבטחה הזאת כך שהוא לא יצטרך כל פעם לתחקר אותך ולחפש אותך על שקרים ואי התאמות - לאט לאט ייבנה האמון ביניכם מחדש.
אבל זוהי דרך ארוכה וקשה, והוא לא יוכל לסמוך עלייך לאורך זמן רב עד שזה ישתנה בהדרגה.
לצערי אני צופה לכם המשך ריבים מסוג זה, כי אמון קל מאוד להרוס וקשה מאוד לבנות מחדש.
את יודעת, יש זוגות שיש ביניהם אהבה מאוד חזקה , אבל לא מצליחים ללמוד לחיות יחד כזוג. משגעים זה את זו ורבים יותר מדי. ונושאים של אמון וקנאה הם הנושאים הכי חריפים והכי קשים לריב...
צר לי שאינני יכולה לבשר לך בשורות טובות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכבר נסיתי וזה לא עזר!
דימה27/02/2012אני מאוד מודה לך על ההתייחסות
ברצוני לציין כי שיקרתי לחבר שלי רק בעניין אחד בנסיוני להסתיר הקשר ההוא!! נסיתי כמה פעמים לפתוח דף חדש ולהדגיש כי אני לא רוצה לשקר לו וכי אני מוכנה לענות על כל שאלה שישאל אולם בכל פעם הוא מוציא אותי שקרנית (למרות שאני לא משקרת) וכשהוא מאשים אותי בשקר אני מרגישה רע מאוד עם עצמי ומרגישה כעס רב בתוכי כי אני לא משקרת!
האם יש דרך אחרת להציל את הקשר הזה ???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצרו איתי קשר לעזרה
יוסי25/07/2012כדאי להקשיב לי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי תיפקודאורלי26/02/2012
שלום,אני נשואה קרוב ל8 שנים בעלי בן 36 ואני בת 28 שנים.
אז כך,אני חושבת שיש לבעלי בעיה הוא נמנע מלשכב איתי בטענה שהוא לא נהנה ואם אנו שוכבים זה בדיוק ל3 4 דקות.
ואילו כשהוא מאונן זה יכול להמשך חצי שעה ואפילו יותר.מצב זה לא יכול להמשך
הוא מגיע לפורקן מיני ומה איתי???
מאוד עצוב לי זה נמשך כבר 7 שנים ולא שיתפתי אף אחד.
לאחרונה.
בנוסף התקשורת שלנו לא טובה בכלל, אני בגדר של "אישה מנקה בית אוכל וגידול ילדים" וזהו זה...
הוא בעל עם נשמה טובה ,אני חושבת שאני לא אוהבת אותו. הוא גרם למצב.
לפעמים אני חושבת על לבגוד בו ולחזור חזרה מבלי לפרק את המשפחה.כי יש לנו 2 בנות
אני בדילמה. מאוד קשה .מה בגלל שהתחתנתי זהו נגמרו לי החיים,איפה הזוגיות שלי איפה הפרטנר שלי.
אני לא יודעת מה לעשות כי אני לא רוצה לפגוע בו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבעיה המינית היא רק סימפטום
דורית כהן27/02/2012אורלי היקרה, הבעיות שאת מתארת נוגעות לכל התחומים של הזוגיות שלכם, ונראה לי שהמגע המיני החפוז הוא רק סימפטום לקשיי התקשורת וחוסר האהבה והצטברות מטענים של מרירות לגבי חלוקת התפקידים בבית.
ה"פתרון" שאת חושבת עליו - למצוא מאהב - רק יחמיר את המצב. ההתרחקות שלכם תהיה עוד יותר גדולה, שלא לדבר על רגשות אשמה שלך ועל פגיעה נוראית בו שהזוגיות שלכם פשוט לא תוכל לספוג.
לדעתי המעשה הנכון הוא להבין שהזוגיות שלכם נמצאת במשבר ולנסות להגיע לייעוץ זוגי שכולל בתוכו גם התייחסות לצד המיני. הרבה פעמים אחרי שבעיות בתקשורת נפתרות חלה התקרבות גם בתחום המיני וסביר להניח שכאשר תוכלו להגיד זה לזו מה נעים לכם ומה לא ולהיפתח לגבי המשאלות והפנטזיות שלכם בלי לחשוש מתגובת בן הזוג - יחול שיפור באיכות המיניות שלכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
אורלי27/02/2012בוקר טוב,ותודה על ההתייחסות.
הבעיה הייתה מאז ומתמיד כבר שהתחתנתי איתו לא הייתה בנינו תיקשורת.
הייתי ילדה ורציתי להתחתן לא ידעתי מהי אהבה!!!
לא ציינתי שהוא עצמאי -הוא עובד שעות ארוכות מאוד עד תשע בערב.
כל היום אני לבד.אין לי איתו כלום אין אהבה אין תקשורת,אני מרגישה שהמצב רק
הולך ומחמיר .
אני לא רוצה לפגוע בו ולפרק את הקשר,
את חושבת שניתן להגיע לפתרון.?
הוא מאוד אגוייסט שחושב רק על ההנאה שלו....
אני רוצה להיות שם רק בשביל הילדים.
ואים נלך לטיפול זוגי את חושבת שזה יעזור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההוספה קטנה
אורלי27/02/2012רציתי להוסיף,שלא נראה לי שהוא מודע למצב!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתן לעזור
דורית כהן27/02/2012זה קורה אצל המון זוגות שמתקבע ביניהם "דפוס שתיקה" שבו פשוט לא פותחים נושאים מסויימים כי חוששים להיכנס אליהם. החשש קיים כי בשיחה כזאת רמת החרדה עולה, פותחים פצעים ישנים, עולים כעסים, וכך קורה ששני בני הזוג מעדיפים לא לדבר על הרבה דברים...ככל שעובר יותר זמן ולא מדברים - השיחה נעשית עוד יותר מפחידה.
ואז, לפעמים בטיפול הזוגי פותחים נושאים כאלה, והרבה פעמים מתברר שזה לא נורא כל כך, את שומעת מה יש לו להגיד, מה כואב לו, איך הוא רואה את הדברים, הוא שומע אותך, בקבלים פרופורציות ושומעים שהרבה מן הבעיות מוכרות אצל זוגות אחרים וניתנות לפתרונות שפשוט לא חשבתם עליהם...
השתיקות המעיקות ששוררות בין בני זוג הינן כמו חומה שלא מאפשרת קירבה ושיתוף והשמעת בקשות ומשאלות. כל אחד נסגר בבועה שלו ונאטם בפני האחר.
כאשר את אומרת שלא נראה לך שהוא מודע למצב - אני מפקפקת בכך. יותר סביר שהוא מדוע למדי, אבל לא מעיז לפתוח שיחה על כך.
בטיפול זוגי תלמדו בין היתר איך לנהל שיחות חשובות בצורה שאינה מפחידה ומסוכנת, ולפעמים זוגות מופתעים שבעיות שעמדו ביניהם ו"העלו עובש" שנים רבות - נפתרות תוך שבועות מעטים.
אינני רוצה להשלות אותך. לא תמיד ניתן לעזור ולשקם, אבל מה שאת מתארת מוכר מאוד, ועל פניו ניתן לעזור לכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

