מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- סיטואציה מדאיגה אצל זוג שאני מכירעילום שם19/01/2012
יש לי חבר מאוד קרוב. מדובר באיש עם חברים רבים בתחום העסקים.
במשך השנים הוא העניק כמעט כל דבר לבני משפחתו. לפני כמה שנים החבר שלי נפל למשכב והוגדר כ- 100% סיעודי. יש לציין שבני משפחתו לאט לאט התחילו להתחמק מלטפל בו וכמעט התעלמו ממנו באופן מוחלט ללא שום סיבה. גם כשהיה קורא להם בהוראת אשתו כולם התעלמו מקריאותיו והדברים הלכו והחמירו. כמובן שדאגו להרחיק אותנו חלק מחבריו הקרוובים ביותר... אשתו החלה להשתמש בכספיו של החבר המרותק למיטה והוציאה שמועות בשמו שמעולם לא אמר ולאחר מכן החלה לארגן עם כל שאר החברים שלו ומשפחותיהם ימי גיבוש בבתי מלון בשבתות בו בזמן שהחבר נשאר לבד ללא אף אדם שיעזור לו במידת הצורך. לפני כשנה הוא הגיע לבית חולים לדברי הרופא באיחור רב עם אירוע מוחי קשה. הרופא אמר שכתוצאה מהאיחור המצב בלתי הפיך והמצב הלך והתדרדר. כפי שציינו החבר כמט כשנה בבית חולים ומיותר לציין שהאישה באה במשך כל השנה הזו אולי 5 או 6 פעמים וגם הילדים באים פעם או פעמיים בשבוע לסיבוב ביקור קצר מאוד. מי שנשאר לצידו הם מספר חברים מצומצם מהעבר שלא שכח את כל העזרה שהוא עזר לנו.
יש לציין שבשיחות עם הילדים וגם עם האישה בעבר ויש תיעוד, היו נאמרים הדברים הבאים:
אנחנו יתומים .
הוא שקרן.
הוא הורס לנו את החיים.
אנחנו מתביישים בו.
לא רוצים אותו בבית.
ועוד בדומה לזה.
אנחנו החברים המצומצמים מאוד כואבים את המצב הזה ומנסים להבין איך להסתכל אל משפחתו שנטשה אותו בצורה מוחלטת. האם זה מדבר מקובל או יותר גרוע.
אשמח להישאר העילום שם בגלל רגישות העניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיטואציה מדאיגה אצל זוג שאני מכיר - תגובה
מוניקה הרשקוביץ20/01/2012עילום שם יקר,
מדבריך משתמע כי האיש תרם, נתן ותמך לא רק בבני-משפחתו, לאורך השנים, אלא גם בחבריו, בכם, וטוב שאתם זוכרים לו חסד נעורים ובאים לסעוד אותו בעת שכזו. אני חייבת לציין שההתגייסות שלך ושל החברים הקרובים האחרים ראויה לשבח. זה לחלוטין לא ברור ומובן מאליו וכל הכבוד לכם, יישר כוח!
צר לי על ההתנהלות הלקויה של בני-משפחתו. גם אם בחייו הוא היה איש קשה (ומדבריך עולה תמונה אחרת), בראייה שלי, משפחה היא משפחה, לטוב ולרע. כלומר, כאשר האחד זקוק האחר נמצא שם עבורו, במאה אחוז, ללא התחשבנות על העבר, על אחת כמה וכמה למען האיש שאתה מציין שהוא היה, איש משפחה המגויס למען משפחתו.
לאור זאת, גם אם ילדיו ורעייתו רואים את הדברים אחרת ממך, כפי שציינת בפנייתך, היה עליהם להיות שם עבורו ולמענו ואם לא הם אז מטפל צמוד או מישהו שיוכל להשגיח עליו ולסייע לו בכל רגע, מה עוד שמדבריך עולה כי מבחינת כלכלית אין מניעה מלהחזיק מטפל צמוד.
אני מבינה את הקושי שלכם להתבונן מהצד במעין חוסר אונים. לסייע לו ממש אינכם יכולים ולדרוש מבני-משפחתו לנהוג אחרת ולאלץ אותם לעשות למענו אין באפשרותכם גם כן. כל שתוכלו לעשות למענו הוא להמשיך ולהיות שם עבורו כפי שאתם היום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשה מהבן זוג להתחלק חצי חציתל אביבית16/01/2012
הכרתי מישהו ויצאנו פעם אחת, היה חיבור טוב, אחכ נפגשנו אצלי ועושה רושם שזה זורם לחיבור נחמד. אנחנו מדברים כל יום בטלפון. עוד לא יצאנו פעם שניה ממש אבל לפני כמה ימים הוא ביקש שאת הוצאות הבילויים נתחלק חצי חצי,כי הוא לא מסכים שזה שהוא גבר אוטומאטית הוא משלם כל היציאות. הוא אמר שהקטע שפעם אני ופעם את גם מיותר. עדיף תמיד חצי חצי. הסכמתי מיד למרות שזה הרגיש לי לא נח ולא ידעתי למה. אני לא מתכוונת לנצל אותו , אבל זה צורם. למשל יש ערב שאני רוצה ללכת אליו, כרטיס עולה 25 ש"ח, מה אני אוציא 25 ואשלם? זה סכום פעוט. אני לא יודעת אם אני צריכה להרגיש לא נח או שזה בסדר שהוא העלה את הדברים עכשיו. אני מעל גיל 40 והוא מעל גיל 50. כל אחד מרויח (אני קצת יותר האמת).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגיטימי, המשיכי לתהות על קנקנו
עדי בדיחי16/01/2012שלום תל אביבית,
הכרת מישהו נחמד, יש לך חיבור טוב איתו. עוד מוקדם לדעת את ההמשך- אבל מה שחשוב הוא שאת נהנית איתו, ואת צופה פגישות נוספות.
לעינין שתארת- אני לא רואה בזה שום בעיה, יתכן ובעבר (האדם בן 50) היו מצבים בהם חש מנוצל מדי, יתכן והקשרים הקודמים היו חסרי שוויון מבחינתו ולאו דווקא כלכלי אלא אולי משהו רגשי שעבר עליו במערכות היחסים וכיום חשוב לו לפתוח ב"תיקו" מראש, אולי כך יחוש בטוח יותר.
לעינין ה-25 ש"ח, אני חושבת שכן- תוציאי את הסכום, לא משנה כמה יהיה כיוון שאת צריכה לעמוד במילה שלך- הסכמת גם אם לא בלב שלם- להצעה שלו. אני מציעה שתניחי לכך בצד, שתמשיכי לנסות לתהות על קנקנו, להתעניין ולהבין מי בדיוק נמצא מולך. אם תחושי ותבחיני בעוד מקומות לא נעימים מולו, מהותיים יותר, אז יהיה גם מקום לשאלה האם אכן הקשר הזה מתאים לך.
זכרי שבאופן כללי ו"כמקובל" הזכרים הם הכובשים והנקבות הן המחוזרות.. ולכן באופן טבעי היית מצפה לחיזור "הולם" הכולל גם סיבסוד :) אבל יאמר לזכות האיש שהוא כן, אמיתי ואומר מה הוא מצפה- דווקא לא ללכת בזרם הזה ודווקא להביא אתכם למצב מראש -ברור ומוגדר. זרמי עם זה ובדקי איך את חשה מולו בהמשך. הנתינה שלו כדאי שתימדד בעוד מצבים וביחסו הכללי והאישי אלייך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלהתחלק חצי חצי בבילויים
תל אביבית16/01/2012תודה על התשובה הנינוחה והממתנת :)....אולי אני ממהרת לשפוט באמת לפי הדברים המקובלים.פשוט אני לא סובלת גברים קמצנים אלא לארג'ים ולא מהסיבה הנצלנית. גם אני לארג'ית בעצמי ולא אכפת לי להזמין, אבל כשמתחילים ישר לחשב מהתחלה זה רומז לי שאולי הוא קמצן, וזה מאוד לא סקסי.מקווה שאני מתבדה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחצי חצי
עדי בדיחי17/01/2012הי לך שוב,
אני מבינה את כוונתך. קצת "יורד" לך ממנו כרגע. לכן חשוב לבדוק עד כמה הוא יוכל "לפצות" על כך ולהמשיך להרשים אותך כמו בהתחלה.
נראה אם הוא יעמוד במבחן של ערכים אחרים כמו נתינה אמיתית, אמון, כבוד, הדדיות וכו'.
הרבה הצלחה ונשמח אם תמשיכי לעדכן מה מתפתח בגיזרה....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חברות אמתאידה13/01/2012
שלום, אני עולה חדשה כ 10 שנה בארץ, נשואה +2, עליתי בגיל יחסית מבוגר וכל חברות הילדות נשארו אי שם... הבעיה שמטרידה אותי היא- שאין לי כמעט חברות, תמיד למדתי, עבדתי , התחתנתי והייתי מאוד עסוקה. כרגע הגעתי לשלב שלאחר שמוציאה את הילדים - אני הולכת לטייל איתם ואין לי הרבה אנשים עם מי ללכת ומי שאני ארגיש אליהן באמת קרובה ....אני בקשר עם 2 בנות וגם לא יומיום. אחת מהם לא ראיתי כ3 חוד' , ופעם נפגשנו כמעט כל שבוע- אז אמרתי לבעלי - היא כנראה לא מעוניינת והוא טען שאני ישר שוללת ויש תקופות כאלה לכל אחד...אין לי חברה שהייתה קוראת לה - החברה הכי טובה שלי (אני גדלתי כבת יחידה), ואני אכן מרגישה צורך לספר ולשתף - במיוחד בדברים שקשה לי איתם- לקבל סוג של עיצה, תמיכה...אכן אני מחפשת חברות ולא כל אחת מתאימה לי- מחפשת מישהי ברמה , אנ בעצמי בן אדם לא כל כך חם-לא מחבקת, מנשקת כל מכירה שפגשתי ברחוב, לא משקרת ואם אגיד ש" הילד חמוד" כי באמת הרגשתי כך....בקיצור איך ניתן לרכוש חברות בגיל 30+ , האם יש עוד חברות אמת, ומה עליי לתקן...אולי אני חיה באשליה ?תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמה אפשרויות
דורית כהן15/01/2012מירי יקרה, אמנם שאלתך אינה קשורה לתחום הזוגיות עם בן הזוג אלא זוגיות מסוג אחר, עם חברות.
אני מסכימה שלא פשוט למצוא חברות קרובה אבל בהחלט אפשרי.
מקור אחד הוא האמהות של ילדי הגן ובית הספר.
עלייך ליזום התקרבות אל מישהי שתיראה לך מתאימה, בדרך כלל אמא של חברי הילדים שלך. הכי טוב זה להזמין אותה אלייך הביתה, או להתחיל שיחה שבה את יכולה אולי להתייעץ על משהו איתה, לשאול אותה משהו. אנשים אוהבים לתת עצות ולעזור.
נסי להתעניין בה, ותני לה את ההרגשה שהיא מעניינת אותך. אנשים אוהבים לספר על עצמם.
מקור אחר להיכרויות הוא קורס או מכון כושר, וכמובן מקום העבודה.
הכללים הם דומים...
לגבי תכונות האופי שלך - לפעמים באמת צריך "להתכופף" קצת ולשחק את המשחק המקובל של מחמאות לילדים ולבית המעוצב והמקסים של החברה בפוטנציה, אלה דברים שנעים לשמוע וכאשר לא משמיעים דברים אלו - זה חסר וזה צורם. אז יש כמה מיומנויות חברתיות שכלל לא יזיק לך להתאמן עליהן ולרכוש לעצמך...
מן הנסיון האישי שלי - החברות הכי טובות שלי התחלפו עם השנים - והיכרתי אותן במעגלים החדשים של קורסים וסדנאות אליהן הגעתי. ככל שאת נמצאת בקורס או סדנא בהן אנשים נחשפים באופן אישי - שם הרבה יותר קל להתקרב באופן טבעי.
שיהיה בהצלחה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עם כמה גברים שכבתיבת 2213/01/2012
עד לפני שהכרתי את חבר שלי שכבתי עם 30 גברים. עכשיו חבר שלי רוצה לדעת עם כמה גברים שכבתי מה אני אמורה לענות לו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 22-
בני13/01/201231
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה50/50...מה אתם חושבים?
דורית כהן15/01/2012שאלה לא פשוטה.
מצד אחד, זה החיים שלך והבחירות שלך, והיה עדיף שהוא יכיר אותך באופן אמיתי ולא מזוייף, ללא צורך בהעמדת פנים מצידך ובהסתרה. כעקרון לא בריא להסתיר סודות במערכת יחסים.
מצד שני - נדמה לי שידיעה כזאת עלולה להרתיע ולהבריח חלק מן הגברים.
אלא שאם תסתירי עכשו, ותגלי לו על כך ברגע של אינטימיות גבוהה בשלב מאוחר יותר של היחסים שלכם, או ברגע של איבוד שליטה עצמית או כעס - זה עלול לפגוע קשות באמון ואף להוריד את המשיכה שלו כלפייך.
כמו כן - האם מישהו מחברייך או חברותייך יודעים על כך? עלולים לחשוף זאת?
אכן דילמה לא פשוטה...
גם כאן הייתי מבקשת ממשתתפים אחרים להביע את דעתם.
לי עצמי אין תשובה לכאן או לכאן. זה מה שנקרא 50/50...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסוף מעשה במחשבה תחילה.
צדקנית17/01/2012שכבת עם 30 גברים? היית שלמה עם זה? זה מי שאת.
FACE IT
מישהו לא מקבל את זה? זבש"ו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת 22
המתוסכלת23/01/2012היי , בשום פנים לא להגיד עם כמה, כנראה שהבן אדם הזה טיפוס קנאי, ולא ישכח לך שנים ובכל הזדמנות יזכיר ויפגע בך וילווה אותו שנים גם לאחר החתונה ידאג להזכיר.
תאמיני לי מדברת מתוך ניסיון מר, היום אני נשואה לאותו אדם שיודע להזכיר ולפגוע ולא טורח להגיד שהייתי פרוצה.
בשום פנים לא,הוא לא חייב לדעת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשימרי את החוויות לעצמך.
jim28/01/2012לא הייתי ממליץ לספר לו על כולם
וחוץ מזה אם את חשובה לו עברך המיני לא צריך לעניין אותו
יותר חשוב עתידך עמו.
תנסי להתחמק באלגנטיות, הפעילי את קסמייך הנשיים
ותעברי לנושא הבא
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סימנים כחולים בשפתייםטלי12/01/2012
יש לי בן זוג חדש וכשאנו מתנשקים תמיד נשארים לי שטפי דם על השפתיים.כיצד ניתן למנוע ? בזמן הנשיקה אני לא מרגישה כח מיוחד שמופעל או משהו אך כמה דגקות לאחר מכן השפתיים שלי כאילו הרביצו להן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה ממשתתפים אחרים?
דורית כהן15/01/2012טלי יקרה, תשובתי תהיה רק ברמה של השערה. אולי מישהו מן המשתתפים האחרים בפורום נתקלו בתופעה כזאת ומבינים אותה?
האם זה קרה לך בעבר עם בני זוג אחרים? כי ההשערה הלא מלומדת שלי היא שכנראה יש לך מבנה רגיש של נימי דם בשפתיים. אם התופעה הזאת עוד לא קרתה לך עם אחרים שנישקו אותך - יתכן שיש לו טכניקה מיוחדת בה הוא "שואב" או "יונק" את השפתיים שלך.
מה אחרים חושבים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך מראים רצינות...אלונית07/01/2012
יש תופעה שחוזרת על עצמה... אני מתחילה קשר עם מישהו ותמיד איכשהוא זה נגמר בסטוץ. גם אם שיחקתי גם אם לא. גם אם התקשרתי גם אם לא.. היו לי 2 קשרים רציניים בחיי זה לא שלא היו אבל מאז, כבר אין.
איך אני יכולה לשדר יותר רצינות? אני לא אוהבת לשחק משחקים. בכלל לא. ואם מישהו מוצא חן בעיניי - הוא יידע את זה.
איך אפשר להראות שאני בחורה רצינית? אני מחפשת מערכת יחסים. לא סטוץ. אני בת 23.
תודה וסליחה על הניסוח הלא ברור במקצת...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לברר כוונות מלכתחילה
דורית כהן08/01/2012עלמה היקרה, ראשית, בגילאים שלך, יש עדיין הרבה גברים צעירים שדווקא מחפשים סטוצים, ורוצים בעיקר לבלות ללא מחוייבות. חשוב להביא זאת בחשבון, ועל כן, מבחינה סטטיסטית, יש סיכוי די גבוה שמי שפונה אלייך ומתחיל איתך נמצא בקבוצה הזאת.
אם את רוצה לשדר רצינות, עלייך להבהיר את כוונותייך כבר בהתחלת הקשר, בפגישה הראשונה, או אפילו בטלפון או בצ'אט. וגם לדעת לקרוא נכון את המסרים של הגבר.
כמו כן עלייך ללמד את עצמך להגיד לא - משום שלפני שאת מתמסרת חשוב לדעת אם יש ביניכם תיאום ציפיות לפחות לגבי עצם הרצון למצוא מערכת יחסים יציבה ועמוקה. ואם את יודעת שזה לא כך - עלייך לחשוב האם מתאים לך להמשיך ולבלות איתו: אם את מרגישה טוב עם עצמך כאשר סטוץ כזה מסתיים, ואת רואה בכך סתם בילוי נחמד - אז הבחירה בידיים שלך אם את נמשכת ומתאים לך להסתפק בסטוץ. זה לגיטימי בתנאי שאת מרגישה מספיק טוב עם עצמך לאחר מעשה ולא מתייסרת ולא מאשימה את עצמך או מגנה את עצמך כמה את לא רצינית.
אבל אם זה לא כך - עלייך לבדוק למה קשה לך להגיד לא לסטוץ. אולי חשוב לך להרגיש מושכת? לקבל אישור שאת "שווה"? נדמה לי שהאישור החשוב ביותר הוא ממך כלפי עצמך.
נסי כמה פעמים לשים לך כמטרה לנהל שיחה על הכוונות של האחר. אם הוא מתחמק ונעשה ציני - הסיקי את המסקנות. התאמני על לנתק מגע אפילו אם הוא משדר לך שהוא חושק בך. נסי לראות מה זה עושה לך. אני לא מדברת על לשחק משחקים או על מניפולציות אלא על יישור קו עם המטרה שלך עליה הצהרת - שאת רוצה יחסים רציניים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה אבל..
עלמה08/01/2012איך אני יכולה כבר לצאת בהצהרת כוונות עם מישהו שאני עוד לא מכירה והוא לא מכיר אותי?..
עוד לא הכרנו וכבר אני אומרת שאני רוצה קשר רציני? מלחיץ קצת לא?..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצחיקה
נועה08/01/2012את לא אומרת לו שאת מחפשת משהו רציני אלה אומרת שאת לא מחפשת סטוצים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההקשיבי לקול הפנימי שלך
מעיין08/01/2012אין ספק שזה גיל בעייתי בגלל הפערים בכוונות. נשים כבר מחפשות וכמהות לזוגיות וגברים רוצים לטעום ולהשתולל. עבור הרבה גברים, עניין ההתכווננות ממשיך להיות כזה גם הרבה אל תוך השלושים שלהם...
יש ספר נוראי, שכתוב בצורה מביכה - הוא נקרא "למה גברים אוהבים ביצ'יות?" סבלתי מהקריאה ולא הצלחתי לסיים - אז זו לא המלצה ספרותית..
בכל אופן, יש שם כמה פניני חכמה: השורה התחתונה היא שאת יודעת טוב מאוד מתי גבר מאוהב בך ומתי הוא מחרטט אותך. אם באמת באמת תקשיבי לקול הפנימי שלך ולא תאפשרי לכמיהה לזוגיות לטשטש אותך את תראי מאוד בצלילות עם מי יכולה להיות לך את הזוגיות שאת רוצה ומי פשוט רוצה לעשות איתך סקס וזהו.
בהסתייגות, כי זה ספר רע ביותר, אני ממליצה לך לקרוא אותו. כשמפרידים את המוץ מן התבן מגלים שם כמה עקרונות מעניינים.
שיהיה לך בהצלחה!
מעיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכלומר ספר שעדיף להשאיל מחברה
עלמה09/01/2012ולא לקנות כמובן :)
שומעת עליו הרבה ...כמובן שאף אחד לא אמרה שהוא היה Life changing בשבילה. חח
אבל מי יודע אולי באמת אעיף מבט..
את המטרה כלומר אני צריכה להגדיר ולחדד לעצמי מה זה אומר "רצינות" ולפי זה לפעול. כי כרגע אני יודעת שאני רוצה משהו רציני אבל לא בדיוק יודעת מה ואיך וככה נראים גם ה"קשרים" שלי לאחרונה... כנראה שברגע שאדע מה אני רוצה ככה גם הדברים יתנהלו..
תודה לכן על הזמן שהקדשתן לתגובות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיואשתליאת06/01/2012
שלום לכולם.
אני מקווה שהפורום מתאים גם לבעייה שלי איתה אני מתמודדת כבר תקופה ארוכה. נתחיל מזה שאמא שלי נפטרה לפני מספר שנים ואני(בת 26) גרה עם אבי ואחי הקטן ממני בשלוש שנים. הבעייה שלי היא רגשות אשם, כל הזמן, אין יום שעובר בלי לחוש ייסורי מצפון כבדים על המצב שלנו. בסך הכל לא חסר לנו כלום אבל אני מלאת רחמים על אבי ומנגד מלאת כעס עליו. כל יום אני מתנדנדת בין תחושות כעס עצומות על שהוא לא מספיק דואג לנו, על זה שהוא מסתובב עם פרצוף נפול וכבוי מבוקר עד לילה ועל זה שאינו דואג לבריאותו (מעשן, לא עושה ספורט, הוא כבר מבוגר)ובין תחושות רחמים עליו ועל החיים הקשים שהיו לו. אני כועסת עליו המון, באיזשהו מקום נמאס לי לדאוג לכל דבר קטן בבית במקום שהוא יקח אחריות. שנייה אחרי שאני כועסת ומוציאה את זה עליו אני מתמלאת רחמים וכעס כלפי עצמי שאני לא מקבלת את המצב ומגלה הבנה.
ברצוני לציין שהמצב לא תמיד היה ככה... אבא שלי איבד את עבודתו לפני שנתיים וזה כנראה השפיע עליו.... בנוסף בעקבות לחץ שלי הוא הלך לבדיקות רפואיות וכיום הוא לוקח כדורים להורדת לחץ דם שכנראה גם משפיעים עליו.
נמאס לי לראות את אבא שלי עצוב וכבוי כל יום.... זה פשוט הורג אותי מבפנים... מצד שני אני לא יכולה להפנות לו את הגב ולהתנתק... מה עושים במצב כזה? האם אני צריכה טיפול פסיכולוגי? אני כבר ממש מיואשת, איכות החיים שלי נפגעת מזה משמעותית...
תודה על ההקשבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר "זוגיות" לא בריאה עם אבא
דורית כהן07/01/2012ליאת היקרה, נכנסת לסוג של "זוגיות" - לא בריאה עם אבא, ולכן אני כן עונה לך בפורום הזה...
רגשות האשמה האלה שאת מרגישה כלפיו יחד עם הכעסים הרבים עליו - בטוח מגיעים אליו ונקלטים על ידו ומוסיפים לתיסכול שלו. מתוך התיאור שלך הוא נמצא בדכאון, ויתכן שכדאי לו להתייעץ ואולי להתחיל לקחת תרופה נגד הדכאון. לפעמים צריך משהו שיוציא בן אדם מתוך מעגל קסמים שלילי אליו הוא נכנס, ותרופות כאלו מצליחות לעשות את הצעד הראשון. אם מצב הרוח שלו ישתפר והוא יראה את העולם בצורה קצת יותר חיויבת - אולי יצליח למצוא עבודה חדשה, אולי יצליח למצוא זוגיות חדשה. התרופה יכולה להיות הסולם הראשוני להוציא אותו משם. תרופה כזאת יכולה להינתן גם ע"י רופא המשפחה, לידיעתך.
ובהמשך, יתכן שלאבא וגם לך יהיה יותר טוב אם דווקא תצאי מן הבית והוא ייאלץ להתחיל לדאוג לעצמו.
יחד עם זאת, אם את מרגישה תקועה ואינך מצליחה להתקדם ולעשות שינוי, עלייך להיעזר בייעוץ פסיכולוגי בעצמך. טוב שאת פונה כאן ומנסה להיעזר, זה כבר צעד חשוב - שאת מודעת למצב ולרגשותייך הקשים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה אני אמורה לעשות? בבקשה עיזרו לירינה06/01/2012
היי אני חדשה כאן,
בת 23, יוצאת עם החבר כבר שנתיים, אף פעם לא הייתי מאוהבת בו, הוא אדם מקסים, מכבד, נותן ואוהב, בהתחלה היינו שוכבים המון,נמשכתי אליו, נהניתי לצאת איתו, עם החבר'ה, כל מה שצריך מגבר יש בו. במהלך השנתיים היו לנו המון מריבות והפסקות בגלל שהבנתי שאני לא יכולה להמשך את הקשר בלי אהבה, אחרי כל הפסקה הוא פיתה אותי לחזור והשתכנעתי.. עכשיו אנחנו 3 חודשים רצופים יחד ואני שוב מרגישה שהמצב רק מדרדר(אצלי)! אני לא מסוגלת להיות איתו יותר, לא שכבתי איתו הרבה זמן כי אני לא מסוגלת, הוא קונה לי מתנות ואני בטיפשותי לקחתי למרות שזה לא משך אותי, אני מרגישה שבא לי לדבר איתו ולהסביר לו מה שעל ליבי אבל בגלל שעשיתי את זה בעבר ופגעתי בו כ"כ קשה לי, אני מפחדת שהוא יעשה לעצמו משהו, בהפסקות שהיו הוא בכה המון, רזה, התבודד. אני יודעת שאני לא הוגנת ואני שונאת את עצמי על זה ששיחקתי אבל המעשה הבלתי נסלח נעשה, השאלה מה מכאן? להמשיך ולרחם או שפשוט לומר לו מה שעל ליבי ולא לחזור אליו עוד?! בשיחות טלפון הוא שם לב שמשהו לא רגיל, כבר אין לי כוח לדבר איתו, אני רק עונה ולא מבטאת רגשות וחום, אפילו לא מתאמצת להוכיח כלום, עיזרו לי מה דעתכם בעניין.........* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדעתי לשחרר אותו
עדי06/01/2012קודם כל בשביל עצמך ואז בשבילו
אולי יהיה לו קשה אבל הוא יתגבר וימצא מישהי שתהיה שם...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמצב מהצד השני
גושן06/01/2012היתה לי זוגיות במשך שנתיים. האקס הרגיש כנראה בדיוק כמוך ולקח לו המון זמן להיפרד ממני כי הוא פחד ש"אעשה לעצמי משהו"..
סליחה על הבוטות אבל לפני שאת תופסת מעצמך כל כך...... יהיה לו קשה. אין ספק בכך. אבל את מעדיפה להישאר איתו בקשר כדי להשאיר את המצפון שלך קשה??
עדיף שתסיימי את זה כמה שיותר מהר כי זה פשוט לא פייר כלפיי הבחור!!
הוא יהיה בסדר, תאמיני לי. או איך הולך המשפט? "כבר לא מתים יותר מאהבה". יהיה לו קשה איזו תקופה אבל הוא יסתדר.
סליחה על העצבים אבל אני הרגשתי כל כך מטומטמת כשחבר שלי אמר לי שזה לקח לו זמן להיפרד ממני כי "הוא פחד שאעשה לעצמי משהו". כל כך כעסתי על זה שהוא מרחם עליי! שהוא לא חושב שאני חזקה מספיק להתמודד בלעדיו!! בסה"כ זוגיות שנגמרה! קורה! ישנן צרות גדולות יותר..!
סיימי את זה.
יום טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתיקון
גושן06/01/2012את המצפון שלך נקי** כמובן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת נשארת איתו גם מתוך הנוחיות שלך
דורית כהן07/01/2012רינה יקרה, אין כאן שום ספק. התשובה כבר קיימת בגוף השאלה שלך. ככל שאת מושכת זאת זמן רב יותר - את מזיקה לשניכם. את נשארת איתו ומשלה אותו ומקבלת את הנוחיות שיש בקשר - בטחון, מתנות,תשומת לב וכו', וזה משאיר אותך איתו. אז כדאי שתסתכלי גם על עצמך ועל הצרכים שהוא מספק לך ואשר משאירים אותך בקשר הזה לאורך זמן.
בקיצור - אין כאן יותר מדי מה להתפלסף:
לא ממשיכים בקשר רק מתוך נוחיות ומתוך רחמים ופחד מה יקרה לו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסרת חבר מהפייסבוק לאחר קשר רומנטידוד כהן04/01/2012
לפני כ 3 חודשים לאישתי היה קשר רומנטי ואינטימי עם גבר. לאחר שהדבר התגלה הופסק הקשר אולם האיש נשאר חבר שלה בפייסבוק ולעיתים מתקבלות בטלפון הנייד שלה התראות על מיקומו לאחר שהוא מעדכן זאת בפייסבוק.למרות שהבעתי את התנגדותילדבר ובקשתי ממנה להסיר אותו מרשימת החברים היא מסרבת בעקשנות לעשות זאת ומציינת כי אינה בקשר איתו והסרתו תגרום לפרובוקציה מיותרת מצידה.האם לקבל זאת או לדרוש ניתוק כל קשר אפשרי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דוד כהן-
בני04/01/2012אם פתרתם את כל הדברים ונשאר רק הספיח הזה אז כדאי שתאפשר לה ללכת בקצב שלה ואל תלחץ עליה, מצד שני אם היא לא מבינה לבד שהיא חייבת אבל ח-י-י-ב-ת! לנתק את כל החוטים שמקשרים אותה אליו ולשכמותו...אם היא לא מבינה שהיא צריכה לעשות צעדים בוני אמון וללכת לקראתך יותר ממה שהמשטרה מרשה... אז מה יועיל אם תתעקש?
לא פשוט חביבי
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהחלט
עדי בדיחי04/01/2012שלום דוד,
אני בדעתו של בני- היא אכן צריכה לנתק כל קשר או כאילו-קשר איתו, זה יראה על כמה היא רצינית באשר לניתוק הקשר ומה שהיה לה איתו.
אם חשוב לה האמון ביניכם ויצירת ביטחון (וזה קשה לאחר מה שקרה) בקשר, היא צריכה להראות עד כמה היא מתנתקת ממה שעשתה, וחלק מההוכחה לכך היא הסרתו מהפייסבוק. דווקא הצעד הזה יראה על הנכונות שלה לבנות איתך אמון מחדש. אני חושבת שאתה צריך לעמוד על כך ועל כבודך בזוגיות הזאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השוואות בין בני זוגליאת04/01/2012
שלום
אני ובעלי נשואים כבר 3 שנים ולפני 3 חודשים נולד לנו ילד ראשון
ומאז אני שמה לב שבעלי עושה איתי השוואות ותחרויות בנוגע לילד
כמו למשל אצל מי הוא יותר רגוע ולא בוכה, מי מרגיע אותו ומי לא, למי הוא מחייך יותר אלי או אליו ועוד ועוד..
זה מפריע לי מאוד, אנחנו לא אמורים להתחרות אחד בשני על האהבה של הילד
דיברתי איתו על זה והוא אומר שהכל בראש שלי, אבל זה לא נכון!
וזה מתבטא בהערות שהוא זורק להורים שלי ושלו וגם אלי
מה לעשות?
איך להוריד את התכונה הזאת אצלו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליאת-
בני04/01/2012השוואות בחיים בכלל וההשוואות בזוגיות בפרט יכולות להעכיר אף את הזוגיות הטובה ביותר, ולכן תנסי לבקש ממנו שימנע מהשוואות כי מאוד קשה לך עם זה.
מצד שני את יכולה כרגע לנצל את זה לטובתך, תאמרי לו עד כמה הוא טוב בטיפול ותני לו יותר תפקידים, תפרגני לו בכייף להיות איתה בלילה, למה לא?
ייתכן ויש לו צורך להוכיח את עצמו מה שנמנע ממנו בתוך הזוגיות שלכם וכאן הוא מוצא סוף סוף מקום להתהדר בו, אז יאלה שיהיה לו בהצלחה
מה לא ככה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבני
ליאת05/01/2012הקטע הוא שהוא לא באמת רוצה לעשות דברים עם הילד
הוא לא רוצה להחליף לו חיתול, לא רוצה לעשות לו אמבטיה, לא רוצה לתת לו בקבוק בלילה, לא רוצה להרגיע אותו כשהוא בוכה רק לשחק איתו 10 דקות ושהוא יאהב אותו
זה הכל, זה מה שהוא עושה, חוזר הביתה בשעה 20:00 מהעבודה נמצא איתו 10 דקות ואז אני מקלחת אותו נותנת לו לאכול ולמיטה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחיזוק חיובי על כל שינוי חיובי קטן
דורית כהן07/01/2012אני מסכימה עם בני, שכאשר מישהו מתהדר בהצלחות שלו זה מעיד דווקא על חוסר בטחון עצמי.
אני מציעה לך שבכל פעם שהוא מנפנף בהצלחותיו עם התינוק - תזכירי לעצמך שזה ממקום של חוסר בטחון ומתוך הצורך שלו שכולם יראו שהוא מצליח. אינני מציעה לך להצטרף ל"מחיאות הכפיים" ולשבח אותו כאשר הוא עושה זאת כי זה עלול לחזק את הדיבור הפסול הזה.
מה שאני כן מציעה זה להחמיא לו על התנהגויות מוצלחות שהוא עושה, אפילו אם הן חלקיות. למשל, אם הוא משחק עשר דקות עם התינוק - אמרי לו כמה הוא שיחק יפה,כמה זה עוזר לך, כמה את רואה שהתינוק נהנה להיות איתו. תני לו חיזוקים חיוביים על כך במקום להתלונן למה הוא עושה זאת רק עשר דקות. ככל שתתני לו יותר חיזוקים חיוביים על התנהגות מסויימת - כך יש סיכוי גדול שהוא יגדיל את משך הזמן ומספר הפעמים שהוא יעשה אותה, על מנת לקבל עוד חיזוקים חיוביים ממך.
בכלל, אני מאמינה ששינוי התנהגותי אמיתי מגיע רק בדרך הזאת של חיזוקים חיוביים.
לעיתים רחוקות מישהו משנה באמת את ההתנהגות שלו כתוצאה מתלונה של בת זוגו. אם כבר - קורה בדיוק ההיפך. דברים אצלו שאת מתלונננת עליהם - דווקא יישארו ויתמידו. כי אנשים - בעיקר חסרי בטחון עצמי - שונאים לשמוע שהם לא בסדר, ואם הם כביכול מקבלים את התלונה ומסכימים איתה - זה גורם להם להרגיש עוד יותר גרוע עם עצמם, אז הם נוטים להדוף את התלונה ואת הביקורת. אז לא זו הדרך.רק חיזוקים חיוביים על כל שינוי קטן בכיוון הרצוי לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יחסיםג03/01/2012
שלום רב,
אני בן 30 ונמצא בזוגיות של יותר מחודש. יצאנו למספר לא מבוטל של דייטים והכימיה ממש טובה - אנחנו נהנים ביחד, מתנשקים, הקשר ממש זורם. מה שכן, עוד לא הגענו לשלב יחסי המין ובגלל שאני כל אוהב את הקשר שנוצר בינינו, אני מפחד לעשות צעד פזיז שעלול להרחיק אותה ממני. אולי זה מוקדם מידי בשבילה עדיין? מה עליי לעשות? להעלות את הנושא, לחכות?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להגיד לה שאתה חושק בה
דורית כהן04/01/2012ג יקר, לדעתי עליך להביע את רגשותיך ואת רצונותיך - כמובן לא בצורה בוטה. אבל אישה אוהבת לשמוע שרוצים אותה ומשתוקקים אליה ולגופה. כל עוד אינך לוחץ אלא מביע את המשאלה שלך ומעביר לה את המסר שחשוב לך שזה יהיה הדדי מבחינת הרצונות שלה - הכל בסדר.
יש גם דרך לעשות זאת בהדרגתיות, פיזית - פשוט להתחיל ללטף אותה תוך כדי התנשקות, ולראות מה מתאים לה ולעצור כאשר לא נוח לה. ואז אפשר להגיד לה - אני רוצה להתקדם ואת מאוד מושכת אותי, אבל אם לא מתאים לך - נעצור בשלב הזה עד שתרצי להתקדם.
עליך לדעת שיש חשש שאם אינך מעלה את הנושא - היא עלולה לחשוש שמא אינה מספיק מושכת עבורך, אם אינך מביע את רצונותיך להתקדם שלב. וממקום כזה היא עלולה לא ליזום התקדמות בעצמה.
אם אינך יוזם התקדמות - היא גם עלולה לחשוב שיש לך בעיות בתחום המיני. רוב הנשים מצפות שהגבר יעשה את הצעד הראשון ונוח להן שהוא מראה להן שהוא חושק. זה לא מאיים, זה מחמיא.
יש רק יוצא דופן אחד - במקרה שיש לה בעברה התנסויות טראומטיות בתחום זה - תגובתה עלולה להיות מסתייגת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנחמד לדעת
אני25/07/2012נחמד לדעת שגם בגיל 30 לא ממהרים למיטה
אבל עליי לציין שזה נשמע עם כמה שזה רומנטי גם קצת תמוהה
אתם חודש ביחד ולא יזמת שום "מהלך"?
שלא תחשוב שאתה רק ידיד ולא מעבר...
נשמע שאם אתם יוצאים ויש קשר והכל אז זה לגמרי בא מתוך הקשר הסקס
פשוט לך על זה, ואם אתה בכלל רוצה להיות חמוד, לצערי ,אני אומנם צעירה ממך אבל
אני זו שהייתי רומנטית בקשרים שלי, תכין את החדר תשים מצעים מבושמים וגם קצת נרות ומוזיקה ולפני זה או בילוי רגוע או ארוחה שתבשל, קשה לי עם אלה שלוקחים סקס כסתם עוד משהו, אם כבר אז בהתחלה בפעם הראשונה שיהיה מיוחד (:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא נרדמת עם הבן זוגגל03/01/2012
אני בת 24, בקשר עם מישהו 4 חודשים, מאוד אינטנסיבי, הולך ממש טוב, מתקדם מהר, כיף לנו, אני מאוהבת בו ממש. הבעיה היא שאני לא מצליחה להירדם איתו! לא נרדמת לדקה, מתהפכת במיטה כל הלילה, טרודה במחשבות, וגם שלא- לא נרדמת... הוא נוחר, אני ישנה עם אטמי אוזניים ככה שזה כבר פחות מפריע... לילה אחד בשבוע זה בסדר אבל שזה כמה לילות רצופים ללא שינה אני לא מצליחה לתפקד ואני ממורמרת ומוציאה את זה עליו. ממש קשה לי ומתסכל אותי שאני לא יכולה להירדם איתו.
האמת היא שיש לנו בעיות בקשר, די הרבה, אנחנו ממש ממש שונים, יש הרבה דברים שמםריעים לי ואת חלקם הוא מוכן לשנות אבל טוען שזה יקח זמן וצריך סבלנות. אנחנו מאמינים שצריך לעבוד על קשר ולבנות אותו ושזה לוקח המון זמן ולכן אני לא מתייאשת וכן יש לי סבלנות, השאלה היא אם אני לא אצליח להירדם עד שבאמת יהיה איזשהו שינוי מצידו שיגרום לכך שפחות יפריעו לי כל מיני דברים בו? אולי רק אחרי שהוא ישתנה התת מודע שלי פחות יציק לי בלילה?
התחלתי לקחת רסקיו נייט שאני איתו, לא עוזר... היה לי חבר בעבר, בהתחלה היה לי קשה להירדם איתו ואחר כך כבר לא, עם חברות שאני ישנה אני נרדמת מייד.. רק איתו לא.
מה עושים? איך להתמודד עם זה? אני לא אצליח להתמודד עם זה עוד הרבה....
תודה,
גל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא נרדמת עם הבן זוג - תגובה
עדי בדיחי03/01/2012הי גל,
נשמע שאכן את מאוד מוטרדת מבעיות שיש לכם בקשר. הזכרת שגם עם החבר הקודם בהתחלה התקשת לישון, מה שכנראה מעיד על "דפוס" מסוים שאת מפעילה כאשר את מוטרדת ונמצאת בקשר משמעותי. כנראה שהימצאותך בקשר רומנטי, כלשהו, כבר גורמת לגוף שלך להיות דרוך יותר, את מופעלת יותר ע"י מחשבות, תהיות וספקות לגבי הקשר. זה מעיד גם על חשיבות הקשר בעינייך ועל הרצינות שלך לגבי הקשר. אם כי זה מונע ממך שינה טובה וזאת לא פחות חשוב :)
אני מאמינה שככל שתדברי יותר על הבעיות, לאו דווקא איתו (כי איתו באמת צריך סבלנות כמו בכל קשר) אלא עם חברות, אחות או מכר קרוב.. ככל שתפרקי את המחשבות לחלקים קטנים ע"י שיחה טובה וע"י שיתוף- ככה הן פחות ישארו "רק לך" ופחות יפריעו לך. מעבר לזה חשוב לשתף גם אותו שאת לא נרדמת ואולי עוד הידברות על הבעיות ורגיעה (מצידו כלפייך) יכולות לעזור. מה שחשוב הוא שהקשר לא יפגע באיכות חייך- מותר לתהות ולהיות מוטרדת, אבל חשוב שתשתפי כמה שיותר ותנסי למצוא פתרונות שיישבו את דעתך. בכל קשר יהיו לך ספקות בהתחלה, זה טבעו של קשר. בכל התאהבות את תחששי לאבד את בן הזוג ובכל קשר רציני את תתהי האם את מספיק טובה לו והאם הוא יוכל להשתנות עבורך.
אם את תראי שלאחר תקופה קצרה את עדיין מתקשה להירדם ומוצאת את זה מעסיק אותך רוב שעות היום- נסי לפנות בכל זאת לאיש מקצוע, אפשר לנסות את הגישה ההתנהגותית שעובדת על אופן המחשבות ועל היכולת לנתב אותן ולעבד אותן.
בהצלחה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
גל18/01/2012הי עדי,
בעיקרון אני מדברת איתו על זה כל הזמן, פרקתי את כל המטענים שלי ואת כל מה שמפריע לי בפניו ובפני חברות. העניין הוא שחברות שלי ברובן לא אוהבות אותו (לא בגלל האופי שלו או איך שהוא מתנהג אליי, כי הוא מדהים, באמת אלא בגלל שהוא נורא שונה ממני, מעשן, שותה....) ככה שהן לא יותר מדי עוזרות אלא להיפך... אני מאוד אוהבת אותו ומאוד רוצה שזה יצליח, פשוט אני לא מצליחה להירדם וזה מטריף אותי, אפילו שאני ממש ממש עייפה אני נכנסת למין מעגל כזה שעוד לפני שאנחנו נפגשים אני כבר פוחדת שאני לא ארדם ואז מגיע השלב שהולכים לישון ושוב אני לא נרדמת, מין מעגל כזה שלא נשבר....
למי אפשר לפנות?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיתוף איש מקצוע
עדי בדיחי18/01/2012הי גל,
להערכתי הגוף שלך מאותת על הבעייתיות בקשר שאת מתארת כאן ובהודעה הקודמת. הכוונה היא לדעה של החברות, לשונות שלך ושל בן הזוג, לתהיות שלך לגבי הצלחת הקשר.. אולי הגוף הוא סוג של מראה למה שמתחולל אצלך רגשית. וזה לגמרי טבעי, כך אנחנו פועלים (אם נקביל את זה למשל לדפיקות לב או הזעה לפני אירוע חשוב או בזמן התרגשות גבוהה). גוף ונפש חוברים יחדיו בעיקר בזמנים כאלו.
טוב את עושה שאת משתפת ומתייעצת, גם איתו וגם עם הקרובים לך. יתכן וחברותייך רק משקפות לך את החשש הפנימי שלך? יתכן ובתוכך את תוהה לגבי אופיו וטיבו של הקשר ולכן תגובותיהן לא מחזקות אותך.
אם כוונתך להתייעץ עם גורם מקצועי או גורם מוסמך יותר לכך, אני בעד, אני מאמינה שמול איש מקצוע תוכלי לפרוש יותר פרטים, יותר "תמונה", תוכלי להיעזר ולקבל יותר כלים מאשר שיתוף כאן או עם חברות. שם גם תוכלי לברר ולהגדיר מה צרכייך, ולבחון יחד עם המטפל האם הם אכן מסופקים בקשר, ואיך אפשר להמשיך להתקדם ולהביא אותך לשלמות עצמית, ועם בן הזוג. כאן לא נוכל לפרסם שמות או המלצות על אנשי מקצוע, אבל תוכלי לשלוח לי מייל ואנסה לסייע בשמחה.
המשך הצלחה, ואל תהססי להמשיך לעדכן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגל-
בני18/01/2012היי
אני לא רופא אבל לדעתי כדאי לך לשקול לקיחת כדור שינה לתקופה קצרה כדי לצאת ממעגל חוסר השינה שאמצת לעצמך,
לפעמים נכנסים ללופ של לחצים וחוסר שינה הגורם ללחצים נוספים ולשיבוש החיים, כדור תרופתי לבד לא יעזור ואף יכול לגרום לתלות ולהתמכרות, טיפול פולשני ופסיכולוגי בשביל קשר עם בחור אחד נראה לי מיותר, ולכן תנסי "רבע כדור" בלבד! למשך כמה ימים בודדים כדי להחזיר לעצמך את השפיות, ורק לאחר מכן תשקלי מה לעשות הלאה.
בהצלחה ולילה טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כסף כסף כסףעומר02/01/2012
אני עסוקה כל הזמן בכסף. נשואה כשנה, אני ובעלי בני 27. מרוויחים כ-11 אלף לחודש, גרים בשכירות.
מזה 9 חודשים אני עושה טבלאות מעקב אחר ההוצאות שלנו במטרה ברורה - לחסוך וכמה שיותר!! אנחנו חיים את החיים, זה לא שאנחנו כל הזמן בבית, אבל מונעים (אני בעיקר) מאיתנו הרבה הנאות. לא היינו בנופש או בחו"ל מאז שיצאנו (יוצאים כשנתיים וחצי), חושבים 10 פעמים לפני שקונים משהו, יוצאים 2-3 למסעדות בחודש.
אני לא יודעת למה אני כל כך עסוקה בכסף, אנחנו לא מרוויחים הרבה אבל יחסית בסדר, אין לנו הלוואות, מצליחים לחסוך כ-2500 ש"ח כל חודש.
מאוד הייתי רוצה להפסיק עם הטבלאות ולחיות איך שבא לי!!! מה כבר יכול לקרות??? זה לא שאני אתחיל להתפזר עם הכסף כי אני בכל זאת לא מסוגלת...
נמאס לי מהשליטה הזאת שאני עסוקה בה כל הזמן.
ואת בעלי זה מעניין אבל לא כמוני, אני ממש עסוקה במספרים וכמה הוצאנו עד עכשיו וכו וכו וכו'....
איך אפשר לשנות את זה אצלי? אני רואה את החברות שלי טסות לחו"ל, מבלות, יוצאות ורק אני נשארת בבית כדי לא להוציא כסף... איכס, אני מגעילה את עצמי כבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כסף כסף כסף - תגובה
עדי בדיחי03/01/2012הי עומר,
נראה שמפריע לך העיסוק המעט אובססיבי בכסף. סיבה לכך יכולה להיות משהו בעבר או בילדות שלך, או התנהלות מסוימת של הורייך עם כסף או הישרדות או אוכל והוצאות קריטיות דומות. יתכן וקיבלת מודל מסוים של חריצות ועבודה קשה, ותחושה של איום אם לא יהיה כסף. יתכן וכסף עבורך הוא הרבה יותר מכסף אלא כלי הישרדותי ברור.
נשמע שאת ריאלית, חוסכת כמו שצריך, אבל לא נותנת לעצמך להנות מהפירות שלך אלא נותנת לכסף לנהל אותך. ז"א, במקום שהכסף ישרת את צרכייך או נהיית סוג של עבד שלו. למה? הרי את עובדת בשביל עצמך, לא בשביל הכסף. את מתפרנסת כדי לאפשר לעצמך את החו"ל, את החופש, את הכיף הזה מדי פעם.
נסי להבין שהמשוואה של חייך כרגע זה שאת עובדת את הכסף, שהוא המעסיק שלך. אם תצליחי לשנות את המשוואה שהכסף עובד עבורך- יהיה לך קל יותר. ראי בו כאמצעי ולא כמטרה, ראי בו כפרי עבודתכם ולא כמשהו גדול שמנהל אותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מרגישה בנוח אצל חמי וחמותיעומר02/01/2012
שלום,
אני נשואה מזה שנה, אני בת 26, בעלי בן 28. מאז ומתמיד הייתה לי בעיה עם חמי וחמותי. יצאנו כשנה לפני שהצהרנו שאנחנו מתחתנים, עד אז הוריו לא התייחסו אליי, הייתי מגיעה אליהם הבייתה והם מעולם לא התעניינו בי, במה אני עוסקת ומה אני לומדת. תמיד הייתי יושבת בחדרו וכמה שפחות לצאת. גם כשישבנתי איתם בסלון הרגשתי כמו אוויר. לאחר שהודענו על חתונה המצב מעט השתפר, אבל מעט מאוד. עד היום אני לא מרגישה שם בנוח, אנחנו אחת לשבועיים שם לארוחת שישי, אני יושבת בשקט, בקושי מדברת ואני טיפוס חברותי מאוד ובד"כ במרכז העניינים. סבתו נפטרה לפני שבועיים והיינו כל השבוע בשבעה שם, רציתי רק להיעלם אף אחד לא מתייחס אליי, אני מפחדת לזרוק איזה מילה כדי לא לקבל עקיצה או להיפך, להיבלע באוויר... חמי מאוד ציני ועוקץ, אני לא יודעת איך לגשת אליו, חמותי יותר טוב וכן מתייחסת אליי אבל אין לי כימיה איתה.. גיסתי מאוד מוקצנת וברברית... בקיצור אני לא מרגישה בנוח, שאני אומרת לבעלי שאני מרגישה שלא אוהבים אותי הוא אומר שזה לא נכון... והוא לא מבין למה אני מרגישה לא בנוח. כל פעם שהוא רוצה ללכת להוריו, אני באה איתו אבל בתחושות לא טובות, קרה כבר מספר פעמים בודדות שלא הלכתי איתו.
מה אני אמורה לעשות? אני מבינה שאני אהיה איתם כל החיים ואני לא יכולה להתחמק מהם, אני גם לא רוצה להביא למצב שבעלי מתרחק מהם כי הוא מאוד אוהב אותם.
כמה אני יכולה להרגיש כמו אוויר??? התחושות שלי מאוד קשות, כל פעם שבעלי רוצה ללכת לשם אני נלחצת ולא רוצה ללכת...
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מרגישה בנוח אצל חמי וחמותי - תגובה
עדי בדיחי03/01/2012הי עומר,
נשמע שאת מתארת מצב של "אין כימיה" עם ההורים שלו, ולאו דווקא בגלל שקרה משהו או מצב בו אתם סובבים סביב קונפליקט לא פתור. כנראה שאכן משהו שם לא עובד ביניכם. עם זאת, נראה שאת נוטה להיעלם לא רק כי הם נותנים לך את ההרגשה שאת "אויר", אלא כי גם את לא מרגישה בטוחה להביע דעה או יוזמה וכו'. ודווקא את-שאת בד"כ במרכז העניינים.
אני מניחה שהציניות והאופן הכללי בו הם מתנהגים מאוד מרתיעים אותך, אבל את לא "את" שם, ואולי כדאי שכן תאזרי אומץ ותהיי יותר נוכחת. הנוכחות שלך היא מה שאת משדרת ולא מה שהם מחליטים עבורך. את תהיי אויר אם באמת לא תביעי דעה, לא תדברי ותאלמי דום. את תהיי נוכחת אם כן תיזמי- אפילו הורדת כלים מהשולחן, זריקת הערה פה ושם, הצעת שתיה למישהו. בכל זאת, כדאי שתהיי שם גם קצת "את" למרות אי הנוחות.
בעלך לא מבין את הסיטואציה כי כנראה זאת האוירה וזאת המציאות הרגילה שם והוא לא רואה משהו חריג. ז"א, זה הטבעי שלהם, ולכן גם אין סיבה שתיקחי את זה באופן אישי. את תצטרכי אכן להגיע לשם פעם ב.., רק חשוב שבעלך יבין וידע מה את מרגישה, ואת תחושי ממנו שהוא מזדהה או מנסה לעזור -אמפתי למצב שלך. חשוב שתקבלי את ההרגשה הזאת ממנו, כך יהיה לך קל יותר להתמודד.
זכרי שאת לא צריכה להיות חברה טובה של הוריו או של הגיסה. את צריכה להיות את, כמו שהם הם- ברברים, צינים, לא משנה. בלאו הכי זה לא קשר מאוד קרוב, אך כיוון שהוא משמעותי לבן זוגך עלייך לבלוע את הגלולה, אבל לפחות להמתיק אותה.
נסי לא ללבוש כ"כ הרבה מעטפות ולהגיע משוחררת יותר למפגשים איתם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבודת עצות ומיואשתגלי01/01/2012
שלום
ברצוני לשתף אותך במשהו שמעיק עליי מאוד, אני בזוגיות כבר שנה עם אדם שאני מאוד אוהבת..אחנו גרים יחד כארבעה חודשים..
אני מאוד אוהבת אותו,אבל אצלו זה לא מסתכם באהבה אלא באובססיה הוא פשוט אובססיבי אליי..
זה התחיל בכך שחודשיים לאחר שהתחלנו להיות יחד הייתי אמורה בהפתעה לעזוב את המרכז ולעבור לצפון עקב לימודים.. הוא ממש נכנס לדיכאון עמוק ובכה וגרם לי לוותר על הלימודים האלה שהיו החלום שלי..
זה המשיך בכך שתיכננתי טיול לתאילנד עם 2 חברות שלי,הייתה אמורה להיות גם חברה שלישית והיא נפטרה מסרטן והשאירה לי מכתב שבו היא מבקשת שבשבילה אני יעשה את הטיול הזה ולא יוותר עליו...אבל כמובן שבגללו וויתרתי גם על הטיול הזה כי "שלושה שבועות שהוא לא יראה אותי הוא לא יודע איך הוא יחיה" (ציטוט שלו)
אני לא אחת שיוצאת לבלות אני בחורה של בית...הוא יוצא שלוש פעמים בשבוע לשבת בעסק של חבר שלו...לשעה וחצי שעתיים וחוזר..
אם פעם בשבועיים אני רוצה לנסוע לישון אצל ההורים שלי או אחותי הוא בערב לפני שהולך לישון דואג לעשות לי ייסורי מצפון על זה שאני לא איתו בבית..ודרך אגב בפעם בשבועיים האלה שאני אצל ההורים שלי ולא ישנה איתו בבית גם הוא לא ישן בבית אלא הולך לישון עם הסבא שלו כי טוען שלא מצליח לישון בלעדיי..
הוא עוקב אחריי מה שאני עושה כל יום בסוף יום בודק לי את השיחות ההודעות..וגם את ההיסטוריה של המחשב לראות באיזה אתרים ביקרתי וועם מי ברשת החברתית התכתבתי.. וטוען שזה מדאגה-אותי זה מטריף אמרתי לו שהוא אובססיבי ושהוא לא סומך עליי אם הוא עוקב אחריי אך הוא בשלו עם הראש "המרובע" שלו וטוען שזה מדאגה כי מפחד עליי..
אם פעם בחודש אני יוצאת לשבת בבית של חברה לאיזה שעתיים שלוש הוא עושה פרצופים וממש קשה לו שהוא לא איתי....אני מרגישה חנוקה וממש על סף שיגעון...אבודת עצות ולא יודעת מה לעשות כבר...זה מוריד לי ממנו ומתחיל לעצבן ולהגעיל אותי..בבקשה תעזור לי ותייעץ לי מה לעשות..כמה שלא דיברתי איתו אני מרגישה שהוא אטום,או שלא מבין מה שאני אומרת לו כי הוא בשלו עם האובססיה שלו! מרגישה שאין לי בשביל מה לנסות לדבר כי הוא גם ככה לא קולט אותי..אז אני נאכלת לבד ובשקט..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר את אמיתית?
נועה01/01/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגלי-
בני01/01/2012כשהדאגה הופכת לשליטה זה נהייה מסוכן, כי בסופו של דבר הוא דואג רק לעצמו!
אם התיאור שלך נכון הרי שהוא צריך לגשת לטיפול עד אז את רשאית לבקש ממנו להניח לך ולזוגיות הרעה הזו להתקיים,
את כותבת בעט אדומה ויודעת בדיוק מה עלייך לעשות, מה מונע ממך לנתק את הקשר הזה ומה עוד צריך לקרות כדי שתקבלי החלטה לסיים אותו?
יש עוד הרבה דגים בים שמחכים לך אל תבזבזי את זמנך בלנסות לתקן את העולם!
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלברוח ומהר!!!
דורית כהן02/01/2012גלי יקרה, אני מסכימה עם בני.
לדעתי - על פי תיאורך - זה אדם עם בעייה נפשית רצינית, וככל שתישארי ביחסים איתו זמן רב יותר - את פשוט תסתבכי יותר.
אני יודעת שקשה לעזוב, זה חלק ממה שהוא עושה לך - רגשות אשמה ופחדים מה הוא יעשה לעצמו, אבל עלייך להיעזר בבני משפחתך, חברייך, ולהישען עליהם ולהחליט בצורה חותכת וסופית לעזוב אותו. כל האהבה והדברים הטובים שכנראה ישנם בקשר הזה לא שווים את המחיר שאת משלמת!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

