מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ידידותמלה09/08/2012
שלום
אני בת 60 פלוס, נראית טוב. התאלמנתי באופן פתאומי לפני שנתיים ורבע. לפני כשנה פגשתי בקפטריה שבה אני נוהגת לאכול מישהו פנוי (גרוש פעמיים) שהכרתי לפני כ-30 שנה מקשרי עבודה. הוא ביקש את מס הטלפון והציע שנאכל ביחד. הוא אדם נחמד, רגיש, עם חוש הומור ואיש שיחה נעים שאפשר לדבר איתו על הכול. שלוש פעמים נפגשנו מעבר לארוחות והיה מגע פיזי, וזה נפסק ביוזמתו, והוא הסביר שהוא רוצה לשמר את קשר הידידות היפה, שהוא באמת יפה, ולא לטפח ציפיות רומנטיות. אך מה לעשות, לבי לא כפוף לחוקים שלו, והתחלתי לפתח רגשות כלפיו. תנאי חיי קשים מאוד, והמפגש איתו לארוחת צהריים הוא אתנחתא נעימה. אך אני מתוסכלת, כיוון שאיני מצליחה במקביל לפתח קשר עם אף אחד אחר, וגם אם אפסיק להיפגש איתו, הרגשות כלפיו כבר קיימים. אז למרות שאני יודעת היכן אני עומדת איתו, בסתר לבי יש לי ציפיות שמשהו ישתנה, וחסר לי חיבוק ומגע, כי הוא לא אדם מחבק ונוגע, חסר לי בילוי משותף, שאין איתו, ואני מרגישה במלכוד.
האם כדאי לשתף אותו ברגשותיי? לשמר את הידידות?
אשמח לתגובה
מלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא ללחוץ, לתת לזמן לעשות את שלו
דורית כהן09/08/2012מלה היקרה, על פי הבנתי, לאחר שהיה קצת מגע פיזי ביניכם, הוא ביוזמתו הבהיר שהוא מעדיף יחסים של ידידות ולא של אהבה.
לפעמים קשה לנו לתפוס איך זה יכול להיות שהרגשות אינם הדדיים...אבל זה בהחלט קורה הרבה פעמים, שאצל אדם אחד מתפתחים רגשות עזים ואילו השני נשאר "אדיש", והקשרלא מעורר בו כל רגש. לפעמים זה באמת משהו שלא נדלק בגלל חוסר כימייה ומשיכה , ולפעמים זה לא נדלק כי חסר הרגש המתאים, ולפעמים שניהם גם יחד.
יתכן שכמו שאצלך - הלב "נתפס" וקשה לך עכשו להתייחס אל אחרים פוטנציאליים, יתכן שגם אצלו הלב "תפוס" ע"י מישהי אחרת שכרגע לא משיבה לו אהבה והוא מחכה לה כמוש את מחכה לו.
לצערנו, ענייני הלב לא כל כך ניתנים לניהול שכלי ולוגי.
מה שאני יכולה להציע זה לתת לזמן לעשות את שלו. המשיכי לשמור איתו על קשר ידידותי ללא שום רמזים והצעות מצידך. אפילו שחקי את הקשה להשגה, שדרי מידי פעם שאת עסוקה בקשרים אחרים, כדי לא להיראות נזקקת - זה משהו שהרבה פעמים מרתיע אנשים.
אולי עם הזמן ישתנה משהו מן הכיוון שלו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה דורית
מלה09/08/2012נראה לי שהוא באמת אינו מעוניין אלא בקשר ידידות המוגבל פחות או יותר למספר ארוחות צהריים בשבוע בקפיטריה, (למרות ששיתף אותי בכך שהיה מאוהב בי לפני 30 שנה, עובדה שלא הייתי מודעת לה כלל וכמובן שלא הייתה הדדית, כיוון שאני הייתי אז נשואה באושר).
הוא חוזר ואומר שהקשר הזה נעים לו מאוד, שהוא רק רוצה את טובתי ומעודד אותי לצאת לדייטים ולנסות להכיר מישהו אחר, כך שאַל לי להשלות את עצמי שמשהו ישתנה. ובידיעה שזה לא ישתנה, אני מתלבטת אם להמשיך בקשר, גם כיוון שאין מישהו אחר, וכמי שהייתה נשואה 40 שנה לאותו אדם (שהיה אגב, משכמו ומעלה מכל בחינה), כל עולם הדייטים עבורי הוא זר, מנוכר, לא מוכר ומרתיע.
כמובן גם ייתכן מאוד שבמוקדם או במאוחר הוא יאהב מישהי ואז ממש אפגע. השאלה היא אם עליי לחשוב על מה שיהיה בעתיד, או ליהנות מהמעט שיש לי עכשיו.
תודה
מלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנאקראי ההודעה תחת הכותרת תודה דורית
מלה09/08/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא להפסיד אותו כידיד
דורית כהן12/08/2012מלה היקרה, אינני יכולה לבחור או להחליט במקומך. את צודקת לגמרי בראיית ההתפתחויות האפשריות. יכולה להיות היפגעות שלך כתוצאה מכך שהוא יתאהב במישהי אחרת ומצד שני חבל להפסיד את הידידות הנעימה שלו.
אני מציעה שתראי בו ידיד כמו שהוא רואה בך ותמשיכי עם החיפושים של בן זוג רציני עבורך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך דורית
מלה12/08/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדי, בוקר טוב!eden09/08/2012
לפני הכל שאלה עקרונית-מתי אני אמורה להגיד על הסטטוס שלי – ג'+1? אני יודעת שזה סטטוס שקצת יכול להרתיע, ומצד שני, לפעמים אחרי שנפגשים ככ זורם שהסטטוס הזה נראה פתאום אחרת. למה אני בעצם שואלת-יצא לי להכיר מישהו דרך הפייס. הוא די מוצא חן בעיניי. הוא גר קצת רחוק... אבל ממש בא לי לפגוש אותו. הוא לא יודע. הוא עושה רושם של בן אדם קצת הרפתקן, אוהב את החיים, אוהב לבלות – אני לא יודעת כמה הסטטוס הזה יפריע או לא.. במידה ונגיע לשלב של פגישה, אני לא רוצה להגיד לו לפני, ומצד שני, הוא בא מרחוק... אני לא רוצה שאחכ יגיד/ירגיש – אם הייתי יודע בכלל לא הייתי בא, ומבחינתי זה סוג של גילוי נאות. אני לא חושבת שאני חייבת להגיד לפני אבל אני מרגישה קצת לא בנוח, מצד שני – מפחדת שזה ירתיע – מה את אומרת?
באשר לכל השאר.. האמת, רציתי לכתוב לך ובסוף החלטתי שאין לי כוח. לפני בערך חודש, החבורה היתה אצלי לערב BBQ. היה מאוד נחמד. בשלב מסויים נכנסתי הביתה לבדוק מה עם הילד, ואחרי נכנס אורי, ואחריו רונית, והם פשוט התחילו להתנשק בסערה בבית שלי... קצת הרגשתי לא בנוח, לא נעים. הלב שלי ממש התחיל לפעום בחוזקה. הם כמובן לא ראו אותי כי הייתי בחדר... מצד אחד התעצבנתי נורא, מצד שני – כמו ילדה קטנה – לא משחקים שוברים את הכלים – לא עניין אותי כלום, החלטתי שממש לא מעניין אותי וכמו שאומרים – (סליחה על הביטוי) – fuck it.
אחרי שהסיפור עם יאיר הסתיים כי הוא סיים אותו, החלטתי לסמס לו – קצת עצבן אותי איך שזה הסתיים, והמשכתי לחשוב עליו, אז חשבתי אולי כן לתת צ'אנס, להראות נכונות. סימסתי הודעה הכי קלילה ולא מחייבת. לא הגיב. השבוע, שבועיים אחרי ההודעה ההיא, הוא פתאום מסמס שהוא בעיר. זה היה ב 2330. שאל אם אני בבית והזמין את עצמו לקפה. ובאמת, אך ורק מתוך כוונה להראות נכונות, שאני מעוניינת, וידעתי שאם לא עכשיו אז זה כבר אבוד. הוא הרי כל הזמן אמר כמה שהוא רוצה להיפגש, ואני מזכירה לך שיחת טלפון של 4 שעות... אז מבחינתי הוא לא רוצה רק משהו מזדמן-זה לא מה שהבנתי ממנו. הזמנתי אותו. ישבנו בסלון, שתינו, צפינו בטלויזיה, ומהר מאוד הידיים שלו התחילו לטייל. עצרתי אותו ממש בשלב מוקדם, אמרתי לו שהקצב שלי שונה. כבר היה 2, ולא היה לו איך לחזור, והוא הזכיר לי את זה... אמרתי לו בלית ברירה, והבהרתי לו שזה בלית ברירה, שאם הוא ממש מוכרח, שישן בסלון אבל ב 6 הוא היה פה. כמובן שהוא עוד ישן ואני הערתי אותו... בסופו של דבר הוא הלך וכבר עברו כמה ימים ולא שמעתי ממנו. האמת, אני שמחה שלא שמעתי ממנו. אני לא חושבת שאחרי שהוא הלך אני זו שצריכה ליצור קשר, נראה לי ממש מוזר שאתה נעלם לשבועיים ואז בא כאילו כלום. בקיצור, לפחות הבהרתי לעצמי שאני לא רוצה אותו. אני מקווה שנהגתי נכון, על אף השעה המאוחרת, לא נראה לי ששידרתי לו "בא לי סקס". לא יודעת...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיטת השלילה
עדי בדיחי10/08/2012הי עדן ובוקר טוב,
לגבי הסטטוס- אני מניחה שככל שתזהי את אופי האדם- כך תוכלי לדעת מתי לספר. היות ומדובר באדם הרפתקני, ואת מרגישה כי המידע הזה לא יסגור דלתות כבר בהתחלה, אפשר לספר. מה שכן, חשוב מאוד לא למשוך את זה מעבר לשיחה שתיים אפילו טלפוניות, כיוון שמקובל כי פרט כזה- יסופר בהקדם. כך או כך מי שלא יקבל אותך עם כל מה שבא איתך- עדיף להתרחק ממנו כבר מראש ולא לפתח ציפיות, אנרגיות וכיוצ"ב.
כמו שכתבת- גילוי נאות.
לגבי הנשיקה הסוערת- אכן יכולה להבין למה הרגשת מאוד לא נוח. זה באמת לא נוח. ולא רק אם זוג ספיציפי זה או אחר עושה זאת בבית שלך. ומה שהרגשת לגיטימי לגמרי- זה מרגיז מאוד מצד אחד, והאמת שגם מהצד השני :) אבל טוב עשית שהתעלמת.
לגבי יאיר- אני חושבת שפעלת בהחלט נכון. אם הרגשת שעוד יש משהו לא סגור- טוב עשית שסימסת. כן הייתי מצפה שיחזיר לך אס.אמ.אס באותה העת, עם זאת. למרות הצהרות- דיבורים לחוד ומעשים לחוד. אמנם הביא אותך לחשוב כי אינו רוצה משהו לא מחייב או מזדמן, ועם זאת- עשה משהו אחר לגמרי כשפגש אותך. ההתנהגות שלך באותה עת היתה מצוינת, היית אדיבה למרות שלא רצית אותו בבית שלך באותו לילה. הוא הבין שיש גבול לכל תעלול.המפגש הזה היה כנראה הכרחי עבורך לדעת מה את לא רוצה.
לפעמים, האירועים האלה מזדמנים לחיינו בדיוק מהסיבה הזאת- לדעת מה אני לא רוצה. על שיטת השלילה. :)
שיהיה סופ"ש נהדר ותמשיכי לעדכן..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא נשמעתמיטל08/08/2012
אני ובעלי נשואים קרוב לשנה. אני בת 30 ובעלי בן 32. אנו גרים כרגע אצל אימי. אני טיפוס מאוד ביתי ובעלי בדיוק ההיפך, חייב לצאת החוצה כמה שפחות להיות בבית. לאחרונה בעלי יוצא בבוקר וחוזר מאוחר מאוד בלילה, אחרי העבודה הולך עם חבר טוב שלו גם אם זה ללכת איתו לעבודה שלו וחוזר מאוחר בלילה. ניסיתי לדבר איתו על זה שזה חשוב לי שיגיע בשעה סבירה הביתה ושיבלה קצת איתי ואפילו שיציע לי לצאת אם כל כך מפריע לו להיות בבית. יש לציין שהוא מאוד אוהב את אימי והוא בקשר טוב איתה. אני מרגישה שאנו רבים על זה המון בזמן האחרון והוא מתנצל וחוזר על עצמו שוב ושוב. אני לא יודעת כבר מה לעשות ואיך לנהוג. אשמח אם תענו לי מה לעשות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לנהל שיחה עם הרבה הקשבה והבנה
דורית כהן09/08/2012מיטל היקרה, נדמהלי שהבעייה מתחילה מעצם העובדה שאתם גרים אצל אמא שלך.
קשה להרגיש בבית כאשר אין את הפרטיות אמיתית. אפילו לריב אי אפשר בחופשיות...
אני חושבת שעלכים להגיע להבנות לגבי מה מתאים לכם ומה לא. הנושא של יציאות לבילויים נפרדים הוא נושא ידוע וכאוב אצל זוגות צעירים. עליכם לנהל על כך שיחה ברוח טובה, חשוב לא להגיע לדבר על כך מתוך ריב או תלונה כי אז יוצאות מילים קשות ומיותרות שרק מחמירות את המצב ולא פותרות מאום.
אני מציעה שתיזמי פגישה "דייט" איתו - מחוץ לבית, ותגידי לו מראש שאת רוצה להעלות נושא לשיחה שהוא חשוב לך.
בידקי עם עצמך איך ומה את מרגישה סביב הסגנון הזה, אל תשפטי אותו, רק שתפי אותו מה זה גורם לך להרגיש , ושתאלי אותו מה הוא חושב על כך, האם יש משהו שמפריע לו בהקשר הזה? נסי להביןאת נקודת המבט שלו.
נסי להקשיב לו טוב ולהבין אותו. זה מאוד חיוני לשיחה שלכם.
מה שהכי חשוב זה להימנע בתחילת השיחה מהצהרות על עמדות כמו: "אני לא מוכנה שכל יום אתה תחזור מאוחר". בידקו קודם מה חשוב לכל אחד מםכ ורק אחר כך חפשו את הפתרונות שיתאימו לשניכם. קוראים לשיטה הזאת משא ומתן בשיטת win-win (מנצח מנצח), היכולת לחפש פתרון שטוב לשני הצדדים.
בהצלחה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משפחה מורחבת מציקה לילדיםענת08/08/2012
אני ובעלי נשואים שנתיים ויש לנו שני ילדים קטנים בני שנה וחצי ושלושה חודשים , מבקרים את משפחתו של בעלי פעם בשבועיים. הבעיה הינה שיש לו אחים לו נשואים שמציקים לילדים עושים כל מיני דברים מעצבנים כמו להכניס כף רגל של הילדה לנעל בית של הסבתא, להפוך כיסא והכניס אותה לשם בניגוד לרצונה, והשיא זאת האחות הלא נשואה שנדבקת ללא הפוגה מנשקת מחבקת כל חמש דקות מעמידה את הילדה מול המראה ומפמפמת לה את שמה. כמו כן נותנת לה לגרור כיסאות בבית ולהרעיש כך שהקטן שלי בן השלשה חודשים לא נרדם , למרות הפצרותי בהם לשמור על שקט
יש לי תחושה לא טובה לבקר שם פעם בשבועיים עשר שעות כפי שבעלי רוצה, ותחושה יותר גרועה מהדודה של הילדה שמגזימה בכל גם בכמות המתנות, בנישוקים ובחיבוקים וגם בוולגריות שהיא מקנה לילדה ובדביקות שלה כלפיה.
אני ממש מעדיפה שהיא תתרחק מהילדה.
אשמח לעצה טובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבהרה
ענת08/08/2012לגבי האחות יש לי תחושה פנימית שהיא ממש רוצה ליצור קשר קרוב עם הילדה שיקח את מקומי וגם חוסר נוחות שבאופן קבוע בארועים משפחתיים או בבית הוריה היא לוקחת לי את הילדה מהידיים ונעלמת
אציין כי היא בת 42 וגם אחיו מתקרבים לגיל החמישים, אין לי בעיה עם הסטטוס שלהם למעט שאנימרגישה שאני משלמת פה מחיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזו בעיקר תשומת לב חיובית ולא מזיקה
דורית כהן12/08/2012ענת היקרה, סליחה על העיכוב בתשובה.
את מתארת משפחה שיש בה כמה אחים רווקים מושבעים, שמן הצד כאשר אני קוראת את התיאור שלך אני יכולה לראות הכל בצורה קצת שונה ממך...אני רואה שהילדים שלך זוכים להמון אהבה ותשומת לב ופינוקים מן הדודים שלהם. הם עושים זאת בדרך קצת שונה ממה שאת היית רוצה.
לדעתי את יכולה ליזום שיחה עם הגיסה הזאת, בארבע עיניים, ובה תתחילי עם מילים טובות, שאת רואה כמה היא אוהבת את הבת שלך וזה חשוב בעינייך, ושיחד עם זה, את קצת מודאגת מחלק מן הדברים שהיא עושה איתה או מרגילה אותה.
אם תעשי זאת ברוח טובה, עם הרבה מחמאות לה ורגישות, יש סיכוי טוב שהיא תתחיל לעשות מאמצים לשנות את מנהגיה.
אם הדאגה שלך היא ההשפעה על הילדה, הסירי דאגה מליבך. חשיפה של עשר שעות פעם בשבועיים אינה משמעותית לחינוך של הילדה לעומת החשיפה היומיומית שלה אלייך.
האהבה ותשומת הלב שהיא מקבלת מכל הדודים היא חיובית ונדירה, וחשוב לדעת להעריך זאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשפחה מורחבת
ענת13/08/2012אני לא חושבת שמדובר בתשומת לב חיובית אלא בדביקות ובנסיון של גיסתי לספק את צרכיה שלה קרי הצורך שלה בילד הלא ממומשת, כפי שאני רואה את האחיין השני שלה בן העשרים ושש היא מדביקה גם אותו אליה , מתקשרת אליו ומזמינה לישון אצלה וכד'. ואין לי שום רצון שזה יהיה הקשר בינה לבין ביתי. בעיני היא המונית ושתלטנית חוץ מזה שלא ילדתי עבורה את ביתי.
תשומת לב חיובית היא כזאת בונה ומכילה זה לא המקרה אצלנו, הם בעיקר מציקים לה ומסכנים את בטחונה דוגמה לשים אותה על כיסא הפוך , לקרב אליה חיה שרה שהיא לא אוהבת , לא להקפיד על סגירת הדלת בבית פרטי עם מדרגות. ואני חשה שמוטל עלי כל העת לשמור עליה מפניהם. הנאה צרופה מהם ומהביקור אין, ולגבי גיסתי אין סיכוי שאמחיא לה על משהו למען האמת הלוואי ולא היתה גיסתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צומתמעיין07/08/2012
אני יוצאת עם הבחור חודשיים , כיף לי איתו הסקס טוב אנחנו באותו הראש מבחינת הבילויים ,הוא בוגר ומאוד גורם לי להפתח ולדבר על דברים אם מטרידים אותי, אני רואה שאכפת לו ממני ואפשר שזה הקשר הכי טוב שהיה לי.
אנחנו בתחילת- אמצע שנות ה20
אני עוברת לאזור אחר בארץ בעוד הוא נשאר באזור המרכז, הוא מבחינתו רוצה שנישאר בקשר, עם הזמן חשבתי על העניין בצורה חיובית בקטע של ננסה ונראה
אבל עכשיו עלתה לי מחשבה נוספת אומנם צעירים אבל לא עד כדי כך צעירים
אני כרגע מאוד מושפעת ממצב מפתיע שקרה לי בחיים ומדברת איתו בעקיפין על זה
ואולי סוג של מנסה לבדוק מה עמדתו בנושא ואולי קצת מבקרת באופן כללי את כל אלה שלא חיים כמוני, שכרגע הדבר נראה לי בזבוז זמן ואנרגיה נוראיים, גם לפני המהפך בחיי חשבתי ככה ובהסתכלות כוללת נגמרה מערכת יחסים רצינית בגלל שהבנתי שהבחור ואני תופסים את הדברים האלה אחרת. ואני מאושרת על זה שהיא נגמרה.
עכשיו השאלה האם על סמך חודשיים הכרות מהנה ונחמדה אך עם מעט ספקות ביני לבין עצמי, ותוך ניסיון לגישוש ואין לי תשובה חד משמעית
האם זו סיבה להפרד? כי בכל זאת להיות בקשר מרחוק עם כל הקשיים שיכולים להיות בו ואולי למרות, שעד שהכרתי אותו במשך שנה וכמה חודשים הייתי צריכה "לנשק לא מעט צפרדעים" כי כמה שזה ישמע אבסורדי תוך חודשיים אני לא מספיק מכירה אותו לעומק והאם לתחזק מערכת יחסים שאולי המרחק לא יגרום לי באמת להכיר אותו עד הסוף להבין האם הוא מתאים להיות בן זוגי לעתיד.
אני מקווה שהבהרתי את עצמי נכון, מעבר לבילויים ולהרגשה הטובה שיש לי חבר וגם הבן אדם שהוא יש בו הרבה איכויות, אבל אני בשאלה האם מבחינת התפיסה הוא מתאים לי כבן זוג לעתיד, ואני לא בטוחה שאני מבינה זאת לאחר חודשיים, אבל האם שווה על סמך מה שכתבתי להישאר איתו במערכת בשלט רחוק אולי לאורך זמן ,בלי לדעת לא כמו שאפשר לבדוק עם חבר שרואים ומתקשרים הרבה , האם הוא באמת מתאים לי מעבר לבילויים ולהנאות אלא גם בתפיסת החיים.
והאם תפיסת חיים בנושא של סדר עדיפויות בחיים וראייה של הדברים האלה
יכולה להתגמש ע"י דיבור והבהרה של כל אחד מהצדדים מה הוא מצפה בחיים משותפים.
והאם יש גבר בעולם שלא יחשוב שעבודה זה הדבר הכי חשוב ות'כלס בזבוז הזמן הכי גדול ויבין שיש עוד חיים כולל זמן לעצמו שמשום מה כל-כך כל לגברים להשקיע המון שעות בעבודה ואז או לוותר או יותר גרוע לנסות לקחת את הזמן הפנוי שלהם על-חשבון דברים אחרים ,וזה משהו שלא הולך כיום כי גם האישה רוצה זמן פנאי וגם שני בני הזוג צריכים וכן -צריכים לדאוג למשק הבית וכמובן למה מביאים ילדים אם לא רוצים להיות איתם?! אני מבינה שזהו רצון שונה של הגבר והאישה, אבל באמת להגיע ב8-9 או יותר מאוחר הביתה? כל השבוע איזו מין חוויות אבהות זו.
אציין שכנראה זה מה שעברתי עם אבי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לבדוק את הצרכים שלך בתוך הזוגיות
עדי בדיחי08/08/2012שלום לך מעיין וסליחה על העיכוב בתשובתי,
סה"כ לפי הבנתי את נמצאת כרגע בקשר שהוא טוב לך- את נהנית ורואה איכויות בבחור הזה. אכן מרחק יכול להוות בעיה, אך היו דברים מעולם ומרחק הוא לא משהו שלא ניתן להתגבר עליו.
אבל- אם את "טיפוס כזה" שרוצה את בן הזוג יותר קרוב אלייך וכבר עכשיו את חשה שזה משהו שעלול לנתק אותך ממנו, חשוב שתחשבי אולי אפילו יחד איתו איך כן ניתן להיפגש, לנוכח הקשיים, ולשמור על תחילת של הקשר. ה"בונוס" כאן הוא שמדובר בקשר צעיר, וישנה התלהבות רבה בתחילת כל קשר כזה להמשיך ולהיפגש, למרות הקשיים ואולי אף "בזכותם". לא פעם הם מוסיפים אקשן ואתגרים לתחילתו של קשר.
כן- לשאלתך- תקשורת עם בן הזוג לגבי "הסכמים- מה כל אחד מצפה" והדדיות- יכולים לתרום רבות להצלחת הזוגיות גם לטווח הארוך. ככל שתעשו את זה יותר, ותהיו שקופים זה עם זה, ייטב לך, לו ולקשר שאתם בונים. ניתן לברר איתו למה הוא בדיוק מצפה, מה את מצפה, ולראות האם יש התאמה הדדית של רצונות, צרכים, ולבוא זה לקראת זו והפוך. רק אז את תדעי לענות על השאלה האם הוא גם פוטנציאלי להיות מתאים לך בהמשך.
לגבי הטלטלה שחווית בחייך- אני מבינה שאת מנסה לבחון אותו מה דעתו בעינין זה או אחר, ולבדוק בעצם עד כמה הוא שם בשבילך, וזה לגיטימי ומובן שתעשי זאת, בעיקר בתחילת קשר. להרגשתי אם בסופו של דבר תאזרי מעט אומץ ותדברי איתו יותר בחופשיות על מה שעובר עלייך- זה יוכל לקרב ביניכם ברמה הרגשית, ואולי גם לעזור לך בבחינת המרחק. אולי תתרחקו פיזית וגאוגרפית- אבל רגשית תוכלי להמשיך ולחוש קרובה אליו.
לגבי עבודה - יש גברים שיעבדו סביב השעון ואכן הזמן למשפחה ולאשה יהיה מאוד מוגבל, אך יש הרבה מאוד גברים שהמשפחה שלהם - כולל האשה- מאוד חשובה להם. אני מכירה גברים ואבות רבים שמגיעים בד"כ בסביבות השעה 18:00 בערב ומשתדלים להעניק זמן איכות לאשה ולילדים. כך שזה עינין של אופי, וכן- גם עינין של הצבת גבולות בתוך הזוגיות- איפה אנחנו משקיעים בבית, ואיפה אפשר להשקיע בדברים אחרים. היום, עם יוקר המחיה ועם כך שקשה מאוד לזוגות צעירים ולמשפחות בכלל להחזיק בית- נכון יהיה להבין את הצורך בפרנסה שתהיה מכובדת. עם זאת, יש לחשוב על כל הנסיבות מסביב, וזה כולל גם זמן עבור הבית.
מכיוון שאצלך המצב הזה נוגע רגשית גם בחוויות שלך, זה מורכב אף יותר עבורך. זה מצוין שאת מודעת למקום הזה ואת יכולה להבין למעשה למה זה כ"כ חשוב לך. נסי לזהות למה בדיוק את מצפה מבן הזוג גם ברמה הזאת.
אני מקוה שהצלחתי לעזור ולכוון אותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לצערי חזרתי...מעין04/08/2012
לצערי חזרתי מכיוון שכשקשה לי ורע לי בתחום הזוגי אני חוזרת לפה לחפש תשובות שאולי יהיה נכונות גם עבורי.
מעולם לא כתבתי כאן, אבל בזמנו, לפני כ-9 חודשים, אמא שלי כתבה וביקשה עצות בנוגע אליי. הייתי בקשר הרסני ופוגע עם אדם שלא היה מודע לבעייותיו והשליך הכל עליי (הוא היה קנאי פתולוגי שלא סומך על איש, במיוחד לא עליי).נפרדנו כשהיינו מאוהבים עד מעל הראש אבל מודעים לכך שכניראה לא נוכל לנהל מערכת יחסים בריאה וטובה.
הבעיה הגדולה שמסיבה לא ברורה התקשרתי אליו לאחר נתק מוחלט של כמה חודשים מאז הפרידה. באמת שהרגשתי שהצלחתי להתגבר ולהמשיך הלאה בחיים, אבל היה בי מין דחף לא מוסבר ליצור איתו קשר. השיחה הייתה קשה ומלאת רגשות שעוצמתם הרגישו כאלו נפרדנו אתמול. היה טוב לשמוע ממנו והיה קשה מאוד לסרב להצעה שלו להפגש ולעשות איזו "סגירה" כדי שנוכל להמשיך הלאה בלי ספקות. הפגישה הייתה טעונה גם והוא סיפר לי שהוא יוצא עם מישהי אבל מרגיש שהשיחה בינינו טלטלה אותו והוא מבין שהמקום בו הוא נמצא לא טוב לו ולכן חייב לסיים את הקשר הנוכחי. הוא גם הבין שמבחינתו יש משהו לא סגור בינינו שהיה רוצה לבדוק לאן זה מוביל. ואני כמובן לא סירבתי כי מבחינתי זו הייתה הזדמנות לנסות שוב... כמובן שזה התפוצץ בפרצוף וגרם ללב שלי להתרסק שוב לרסיסים... וכל הנסיונות להמשיך הלאה במשך ה9 חודשים האחרונים החזירו אותי ברגע לאחור.
אני מבינה שמאיתנו לא ייצא שום דבר, אבל אני גם מבינה שעצם זה שאני שוב חוזרת אליו (אפילו במחשבה) מעידה על כך שיש לי איזו בעיה מסווימת כמו לקבל את זה שמגיע לי טוב מזה. והגעתי למסקנה שאני חייבת לטפל בעצמי על בשביל חיים בריאים ומאושרים יותר.
ופה אני מבקשת את עצתכן. התרשמתי לטובה מהתגבות שרשמתן ולכן הייתי מבקשת את המלצתכן לפסיכולוג/ית טוב/ה בחיפה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אכן עלייך לחפש טיפול פסיכולוגי
דורית כהן05/08/2012מעיין היקרה, על פי תיאורך את צודקת בכך שכדאי לך לחפש טיפול פסיכולוגי כי את תקועה עם משהו שלא מאפשר לך לזוז הלאה.
איננו נוהגים לכתוב כאן המלצות מקצועיות, אבל אם תתקשרי בטלפון אל אחת מאיתנו - למשל מוניקה היא חיפאית בעצמה, ואולי היא תוכל להמליץ לך על פסיכולוג קליני טוב שהיא מכירה. ואם לא - טלפני אל עדי או אלי וננסה לעזור לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביחד ולא ביחדרוני04/08/2012
שלום
אני בת 24 וחבר שלי לשעבר בן 39
יצאנו כאשר אני הייתי בת 19 ילדה תמימה בלי ניסיון חיים או זוגיות
כל הקשר במשל חמש שנים זה און אנד אוף.
חשוב לציין שהאקס שלי בא ממשפחה חד הורית וכן גדל במשפחות שונות כל החיים כי אמא שלו הייתה בנסיעות.אמא שלו היא בנאדם מוזר שלא אכפת לך כל כך ממנו..בקיצור שרוטה קצת.
כל הקשר קשה היה לו לבטא רגשות..עד שהוא אמר שהוא אוהב אותי תמיד לקח לו זמן.
הוא תמיד שם אבל לא עד הסוף..הוא מפחד לא מאמין בחתונה ואין לו בעיה להיות שעות לבד הוא אוהב חופש.
הייתה לנו פרידה של 8 חודשים שאז הוא הבין שהוא אוהב אותי ואז חזרנו
אבל תמיד זה עליות וירידות.עכשו היה לנו עסק יחד שרבנו מלא ובסוף נפרדנו,למרות שתקופה לפני גרנו יחד והוא אמר שעכשו גם אם הוא רוצה הוא לא יכול לוותר עליי.
ועכשו שלושה חודשים אחרי אנחנו עדיין בקשר בלי מגע בכלל..
חודשיים מזה ,עבדנו ביחד,וחודש אחרון עזבתי אבל הוא עדיין מתקשר בטענה שננסה להיות ידידיםץ
האם את חושבת שזה בריא ככה...להמשיך להיות ידידים.
חשוב לציין ששאלתי אותו מה יהיה ם הוא יישמע שיש לי מישו אז מה יהיה הוא אמר אני לא חושב על זה עדיין.
והוא עדיין לא רואה אותי ידידה זה מה שהוא אמר.
חשוב גם לציין שלקח שנתיים וחצי עד ששכבנו כי הוא פחד וגם ששכבנו הוא היה סגור כי הוא תמיד אמר שהוא מפחד שאם לא יצליח הוא ייקשר ומרוב שלא שכבנו הרבה זמן המשיכה ירדה...זה לא כמו גבר ואישה רגילים.
הוא אומר שבקטע הזה משהו תקוע וזה משהו שתמיד הפריע לי.ממה זה נובע אני רוצה לדעת.ואיך אפשר לאהוב מישהי שלא נמשכים אליה בטירוף.כאילו הקשר שלנו אני מרגישה שהתבסס על חברות מאוד טובה והסקס נדחק הצידה.וזאת גם הסיבה שאין לו בעיה להמשיך ידידים כי הוא עומד בפניי..זזאת לא שריטה שכל הקשר גבר אומר שהוא אוהב אבל מבחינה מינית הוא לא נמשך בטירוף.וגם עד ששכבנו לקח זמן כי הוא לא רצה.אז אשמח אם תתנו לי תשובות גם אם להמשיך בקשר ידידותי תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחפש בן זוג אחר
דורית כהן05/08/2012רוני היקרה, מאחר ועברו כבר 5 שנים, נראה לי שעל פי תיאורך הבחור הזה הוא לא גבר רגיל, ולפחות ביחס שלו כלפייך (ויתכן שגם כלפי נשים אחרות) יש המון בעייתיות.
נדמה לי חשוב שיחסים זוגיים יתחילו "נכון", כאשר בהתחלה יש את החופש להרגיש אתכל התשוקה הטבעית שיש מול אדם חדש, את כל הריגוש והפרפרים.
אצלכם מה שקרה כנראה, הוא שבגלל פער הגילאים ואולי בגלל בעיות שונות אצלו בעיקר - הוא לא ראה בך בת זוג פוטנציאלית דווקא בשלבים הראשונים של ההיכרות ביניכם, וכאשר זה נדחה כל כך הרבה זמן - זה כמעט אף פעם לא יכול להתפתח בצורה הטבעית שקורית כאשר שני בני זוג נפגשים ומתאהבים ונדלקים זה על זו והתשוקה הגופנית נבנית במקביל להתקרבות הרגשית, ולא דוחים אותה להמון זמן אחר כך.
אפשרות אחרת היא שיש לו בעיות בתחום המיניות, וזה לא קשור אלייך כלל.
לסיכום, אני במקומך הייתי מוותרת עליו בתור בן זוג פוטנציאלי, ומשאירה אותו בתור ידיד, אם את סומכת עליו והוא חשוב לך. בגילך - חשוב כבר לחפש מישהו אחר, שירגיש אלייך תשוקה מינית חזקה, ותרגישו יחד את כל מה שכרוך באהבה ויחסי מין הדדיים.
אני חוששת שככל שזה יימשך יותר - יהיה לך קיבעון עליו ויהיה לך יותר קשה להיקשר למישהו אחר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוקה לעצה..רונה03/08/2012
היייי.
אני וחבר שלי כבר שנה וחצי ביחד, שנינו גרים עוד בבית של ההורים.
בזמן האחרון עלה רעיון שחבר שלי יעבוד במקום טיפה מרוחק מה שאומר שנתראה אחת לכמה זמן.
אני מתחילה ללמוד אוטוטו בקרבת מקום לאן שהוא כנראה יעבור וחשבתי שאולי נוכל לעבור לגור יחד.
אני די חוששת ולא יודעת איך לדבר איתו על זה..הייתי שמחה לכמה עצות.
תודה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעבור לגור יחד זה שינוי משמעותי!
דורית כהן05/08/2012רונה יקרה, לא כתבת בניט כמה אתם, אבל את "נשמעת" לי צעירה - אולי עשרים וקצת.
הרי זה לא גיל שבו יש כבר לחץ על חתונה, כך שלגור יחד בגיל כזה זה שונה מבחינת המשמעות לטווח ארוך לעומת לגור יחד בגיל קרוב יותר לשלושים.
מצד שני עלייך להביא בחשבון כמה בעיות צפויות:
יש בכך "שידרוג" של היחסים ומבחן רציני להם. הרבה זוגות עוברים משבר כאשר מתחילים לגור יחד. פתאום מתגלים חילוקי דעות, הבדלים בהרגלי נקיון ותחזוקת הבית, צריך למצוא דרכים לעבוד כצוות ולשתף פעולה בכל מיני תחומים שקודם לא היו ביניכם.
יעלה גם עניין של חלוקה בהוצאות כלכליות. לפעמים קורה שאחד מבני הזוג מרגיש שהשני מנצל אותו מבחינה כספית ופתאום יש עוד נושא שצריך להבהיר אותו ולתקן אותו, נושא לא היה קודם...
הרבה פעמים יש פגיעה בתשוקה המינית כאשרמתחילים לגור יחד, הידעת זאת? משום שהתשוקה המינית נבנית תמיד קודם כל במוח, במחשבות - לקראת הפגישה הצפוייה. ואם רואים זה את זו רוב הזמן - אין את הגורם הזה של פגישה ידועה מראש בשעה מסויימת, שתפעיל אצל שניכם באותו זמן את הבנייה הרגשית של התשוקה המינית.
בנוסף, חיכוכים ואי הסכמות קטנות מייד מורידים את החשק וקשה לבנות אותו מחדש.
אז אני שומעת מהמון זוגות שכאר עברו לגור יחד היתה פגיעה חמורה בתשוקה ובתדירות של הסקס!!!
אם אינך מוטרדת מכל מה שכתבתי כאן, הציעי לו את ההצעה הזאת אבל אני ממליצה לך להציג בפניו את השיקולים שכתבתי כאן, שזה יהיה כמו "חיסון" - אם יודעים אותם מראש ומנסים להכין עבורם פתרונות.
נקודה חשובה נוספת - הציעי זאת בתור בקשה שהוא יידע שהוא יכול מבחינתךבצורה חופשית לסרב לה. כדי שהוא ירגיש חופשי לבטא את הרצונות והחששות האמיתיים שלו בשיחה על כך.
בהצלחה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שונאת את יום האהבהמעיין02/08/2012
כשהייתי בת נוער עוד השקעתי פעם אחת לחבר ביום האהבה ונחלתי אכזבה
וכאשר היה לי חבר רציני בתמימות לב רציתי להפרד ממנו והדבר היה ביום האהבה
בשנים בהן היינו בזוגיות לא ייחסתי חשיבות ליום הזה, מה גם שאותו בחור נפרד ממני יום לאחר יום האהבה.
ועכשיו אני בזוגיות חדשה ולמרות אימרות הדדיות כשהנושא עלה אחרי שהוא אמר שקבע עם חברים להיום בערב ,שלא צריך יום מיוחד כדי להיות ביחד
אני עדיין מתוסכלת מכך שדווקא היום עם כל שירי האהבה ברקע וכל הדברים שיהיו בערים השונות לקראת יום האהבה החבר שלי לא יהיה איתי
בכלל מציקה לי הרגשת הביחד הזו והרבה יותר מדי פעמים חשבתי לומר לו שלא מתאימה לי זוגיות , גם מבחינת הביחד הזה, שמרגיש לי שמכסה עבורי על בדידות ואכזבות מחברים וגם יוצר תלות של לנסות לעשות עם החבר דברים במקום להתאמץ עם החברים, וגם אכזבה וביאוס על זה שהחבר לא יכול הרבה פעמים להיות איתי
והביחד הזה בכלל מעצבן אותי אין לי התרגשות מספיק או עניין בקשר הזה
וזה גורם לי להרגיש שהנוחות שכן יש את הבחור שממלא לי את הזמן בסופ"שים לדוגמא וכמו שאמרתי ללכת לקראתו ולא לחשוב מה אני רוצה בעצם
וגם מה לעשות מחשבות על האקס...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שונאת את יום האהבה - מותר!
עדי בדיחי02/08/2012הי מעיין,
אני בטוחה שיש עוד המון אנשים שמזדהים איתך, ולא בטוח שהמזדהים הם דווקא רווקים או בודדים. אני מניחה שעבור הרבה זוגות זה "עוד יום". משהיום הזה נחל אכזבות בעבר, זה כאילו מוטלת עליו איזו "קללה" ואת כבר מצפה מראש כמה יהיה מאכזב גם הפעם. ולפעמים מרוב שמאמינים- אנחנו גם מזמנים לעצמנו את המציאות הזאת. זה באמת איכזב גם הפעם, כנראה.
כאן את דווקא מעלה משהו אחר- ההימצאות שלך בקשר הזה מהווה עבורך מפלט מהבדידות, התאמה שיש בזוגיות, אך פחות התרגשות סביב הקשר. יכולות להיות לכך כל מיני סיבות. אז מצד אחד את מאוד רצית להיות איתו "כי זה יום האהבה". מצד שני את מואסת בביחד הזה ושואלת את עצמך מה הסיבה להימצאותך בקשר, ומה עושים עם מחשבות על האקס.
נראה על פניו שהסיבה שאת בקשר הזה היא בעיקר נוחות והתאמה לחייך, ופחות אהבה, התרגשות, סיפוק מהקשר וכו'. אולי זאת הסיבה שהמחשבות שלך נודדות אל האקס- למקום אחר, שאולי שם כן היתה התרגשות שכ"כ חסרה לך כיום.
יתכן ויש איזה פחד מבדידות ומהלבד הזה ללא הזוגיות הנוכחית, אבל נשאלת השאלה עד כמה את מרגישה בכלל ביחד- בתוך הזוגיות. כי הביחד, נכון למה שאת כותבת, מרתיע אותך בימים אלו.
נסי לעשות עם עצמך סדר- האם את נמצאת בזוגיות הזאת מהסיבות הנכונות לך, מה מבחינתך שווה מאמצים כדי לשפר אותה, ובאופן כללי מהי זוגיות בעינייך והאם את רוצה בה (בכל זוגיות שהיא) בחייך כרגע. יש שלבים שזה לא מתאים וזה חלק מהטבע שלנו, יש שלבים שכן.
זכרי שהרגשות האלו שעולים לך הם לגיטימיים, מותר לך להירתע מהדביקיות הזאת שמשדר לנו יום האהבה, מותר להתאכזב שהזוגיות לא עונה לך על צרכייך, מותר לפקפק בה ולשאול שאלות קשות. חשוב לחתור ולמצוא את התשובות. כך תחושי הקלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחילת הדרך בנישואיםמיכל31/07/2012
שלום,
אני נשואה טרייה וכרגע לא עובדת, לאחר החתונה התפטרתי בהחלטה משותפת עם הבן זוג, עכשיו חיפוש העבודה מאוד קשה ובעלי ממש לא מפרגן ותומך אלא להיפך, כל פעם שאני מספרת לו על הריאיונות עבודה הוא שופט אותי ומבקר אותי, כשאני חושבת להתפשר קצת הוא מיד קוטל אותי ואומר שאני לא מספיק מעריכה את עצמי, אני מבינה שסהכ כוונותיו טובות אבל מצד שני אני מרגישה גם לחץ נסתר מצידו, הוא לא באמת מפרגן למה שאני רוצה ואוהבת אלא יותר חשוב לו שאמצא משרה נחשבת עם שכר גבוה, פחות איכפת לו מה אני רוצה...
אני מרגישה שחיפוש העבודה גורם גם לי להיות מתוסכלת וחסרת ביטחון והוא לא ממש שם בשבילי, בכל אופן לא בדרך שאני צריכה אותו, נורא קשה לי ואני כל הזמן חושבת להתגרש כי אז יהיה לי יותר שלווה בהתקדמות המקצועית שלי ולא ארגיש שאני חייבת דין וחשבון לעוד משהו, אני אוהבת אותו מאוד אבל מאוכזבת ממנו, כי אנחנו מספיק זמן יחד כדי שהוא יתמוך בי ויעודד אותי במקום זה הוא רק עושה לי רע בנשמה.
אנחנו רבים כל הזמן וזה כבר מייאש!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להפוך את החוויה שלך לאתגר זוגי
עדי בדיחי31/07/2012הי מיכל,
נישואים זה לא דבר כ"כ קל. עם כל ההרמוניה, האופוריה, והאושר הרב (ומזל טוב), נישואים הם גם משבר. משבר- כי זה שינוי עצום. שינוי רגשי, פיזי, לא פעם גיאוגרפי, שינוי מחויבות, שינוי שינוי שינוי. כל שינוי מביא איתו חרדות, לפעמים הן מורגשות ולפעמים לא. לפעמים מתגברים עליהן מהר ולפעמים יותר לאט. אז בואי נקדים ונאמר, שאת כרגע בעיצומו של שינוי, גם אם את לא חושבת ששם מקור העינין- הוא לבטח תורם לתחושה שלך. כי גם הוא מביא איתו מתחים ולחץ.
לגבי עינין העבודה- אכן חשוב שבעלך יתמוך בהחלטות שלך או במה שמושך אותך. אני יכולה להבין אותו שהוא מעדיף ו"יעשה לו טוב" אם תלכי דווקא על משרה שהיא נחשבת יותר. הרי זה מה שכולנו רוצים עבורנו ועבור הבני זוג שלנו. אך בשטח, מה שאנחנו רואים לא פעם, זה בעל מתוסכל או אשה מתוסכלת שמגיעים הביתה אחרי עוד יום עבודה לא מספק, נוחתים על הספה ורק רוצים שקט. אין זמן לזוגיות, אין זמן לילדים, ופשוט רוצים שקט- כי כל היום הלך על אנרגיות ועל חוסר שביעות רצון משווע. קשה לקום בבוקר, מתים לחזור הביתה. וחוזר חלילה לפעמים שנים על גבי שנים. נסי לחשוב כמה זה מתסכל כשיש ילדים ואין זמן לכלום- הכל פשוט סביב העבודה.
אז את צודקת בהחלט שחשוב שתלכי רק על מה שאת חושבת שיהיה לך בו טוב, תאהבי אותו ותשקיעי בו. גם כסף חשוב, זה נכון- אבל אם יש באפשרותך לבחור, בחרי את מה שטוב לך.
מה שכן הייתי מאמצת מתוך דבריו של בעלך- הוא עינין הערך העצמי שלך בעיני עצמך. האם לדעתך יש משהו בדבריו? אז אולי הוא לא אומר את הדברים באופן הנכון, אבל תוכנם חשוב: האם את מרגישה שמשהו מדבריו בכל זאת נכון?
לגבי מחשבות על גירושין: אני יכולה להבין מאיפה הלחץ והתסכול נובעים ,ברור שהמחשבה הכי "זמינה" היא לעזוב את הכל. אבל פה בדיוק נמדדת הזוגיות שלכם- האם אתם מסוגלים לעבור את המשבר הזה? אני משוכנעת שאם בחרת בו להיות בעלך- אתם מסוגלים, ואת מסוגלת גם להביא לידיעתו את הדברים שפוגעים בך. אם הוא סובר שמגיע לך משהו טוב יותר, אולי כדאי שיתגייס לחיפושים, יסייע לך לחפש עבודה, לנסח קורות חיים ביחד ולהצטרף אלייך למסע הזה. נסי להזמין אותו, ואולי גם תרוויחו חוויה זוגית שתקדם אתכם הלאה. בעצם, הרעיון הוא לקחת אותו לתוך החוויה האישית שלך ומתוך חוויה שהיא רק שלך, להפוך אותה לחוויה של שניים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יפהפיהבעילום שם31/07/2012
ישבתי אתמול צמוד צמוד למישהי יפהפיה.
לא בחרתי לשבת כל כך קרוב, ככה יצא.
היא לבשה חצאית קצרצרה, וראו את כל הרגליים הארוכות שלה.
ישבתי ממש 20 סנטימטר לידה. הרחתי אותה. שמעתי אותה נושמת. ככה חמש דקות.
הייתה לי זיקפה, אבל לא זאת הבעייה. על היצר המיני אני שולט מצויין.
הבעייה זה הלב.
הבעייה הייתה שידעתי, שאין לי שום סיכוי איתה. בחיים לא. כי היא הייתה מליון רמות מעלי.
וידעתי שאין טעם להתחיל איתה, כי אין לזה סיכוי.
פשוט אכלתי את עצמי מרוב תסכול.
כאב לי נורא, לשבת ליד המלאכית הזאת, ולדעת שהיא לעולם לעולם לא תהייה שלי. לא משנה מה אעשה.
אתן יכולות להבין אותי?
את התסכול?
את המחשבות שלי היום על כך שאולי הייתי צריך להתחיל איתה, יחד עם הידיעה שזה לעולם לא היה קורה ביננו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להעלות את הדימוי העצמי למשל
עדי בדיחי31/07/2012שלום עמית,
יש לנו מצבים כאלו בחיים- שאנחנו נוכחים להבין שפנטזיות יכולות להיות מאוד קרובות למציאות. מה שתיארת, זה אחד מהם. בהחלט ניתן להבין את התסכול שלך. ולא רק אתה חווה אותו, עוד הרבה מאוד בחורים ובחורות, יפים ויפות, פחות ויותר, חווים את זה.
נראה כי אינך בטוח במי שאתה, ואולי שווה לבדוק למה. כן, יש אנשים מוצלחים ויפים שיחלפו בחיינו ולא נוכל להשיג אותם. אבל לא תמיד זה בגלל מי שהם (אותם מוצלחים שהם קשים להשגה), לפעמים זה דווקא בגלל מי שאנחנו- בעיני עצמנו. ע"ע וודי אלן. אז אולי לא כדאי להספיד את מה שטרם בחנת..
מעבר לזה, חשוב שנדע שגם לנו יש מגבלות מסוימות, ויש עם זאת, פנטזיות: מותר לחלום, מותר לדמיין, ומותר גם להתאכזב שלא תמיד נקבל את מה שאנחנו רוצים. ולא נשכח- שלפעמים טוב שפנטזיות נשארות פנטזיות: לא תמיד הנוצץ באמת זהב..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם היית מנסה, לפחות היית יודע
עינת01/08/2012בוודאות , נענתה לחיזורך או לא. תן צ'אנס לעצמך וגם לה. מי יודע - אולי תופתע לטובה!
ב ה צ ל ח ה בפעם הבאה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמא שלי לא מסתדרת עם בעלילילך31/07/2012
שלום
אני ובעלי נשואים 3 שנים ומכירים כמעט 4 שנים.
וככל שהזמן עובר אמא שלי פחות ופחות אוהבת את בעלי, גם בגלל היחס שלו כלפי וכואב לה לראות את זה וגם בגלל חוסר טאקט שהוא מפגין מפעם לפעם כלפי המשפחה שלי.
ויוצא מצב שכל יום כמעט היא מדברת איתי ואומרת לי שהוא לא בסדר, שהיחס שלו לא טוב, שהוא לא מתנהג טוב, קוראת לו בשמות גנאי וכו וכו..
מצד אחד אני יודעת שהיא צודקת ואני כל הזמן מנסה לשפר את הזוגיות שלנו
ומצד שני אני מרגישה שלפעמים זה יוצא שהיא מסכסכת בינינו.
דיברתי איתה על זה והיא אומרת שאני לא תומכת בה, שהיא לא מסוגלת לדבר איתי כי אני סותמת לה את הפה, שזה מעיק עליה והיא רק מוצאיה קיטור, שאני לא תומכת במשפחה וכו..
מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להפריד בין 2 מערכות היחסים
עדי בדיחי31/07/2012שלום לילך,
תודה לך על השיתוף. אני מבינה כמה קשה לך להיות קרועה בין המקום האישי שאת בנית, לבין המקום שעזבת- אמא וביתך מאז ומעולם. אני מניחה שקיים בך, כמו בכולנו- גם לקבל מילה טובה מאמא, על מה שאת בונה לך, פירגון על הזוגיות שלך וכו'- ומשאינך מקבלת את זה, זה קשה הרבה יותר.
בד"כ, הורים "אוהבים" להתערב. אבל לא מתוך מקום שיפוטי או חלילה שלילי. אלא, הם רואים את הדברים מנקודת מבטם, מניסיון של שנים, רואים את הבעיות ואת מה שיש לתקן, וכיאה להורים- הם ממשיכים בדרכם, לחנך אותנו, הדור שגדל ובנה לעצמו "קן" משלו. לרוב זה מגיע אך ורק מדאגה, למרות כל הקשיים מסביב והחדירה לפרטיות. לפעמים, החדירה היא עצומה מאוד, עד שהיא מטשטשת את היחסים הטובים שהיו עד אז, ופה כבר נדלקות כמה נורות.
אני מבינה ממך כמה דברים- הראשון הוא שאת מסכימה עם חלק או עם רוב הדברים שהיא משקפת לך- ז"א, את מנסה לשפר את הזוגיות כי *לך* לא טוב בה, ואת עושה מאמצים להפוך אותה למיטיבה יותר. כאן אפשר לומר שההערות שלה עושות "משהו טוב". השני הוא שהקשר שלך עם אמך נסדק ומגיע למקומות שאת לא רוצה בהם: ויכוחים, שנכנסים למקומות אחרים ללא קשר לזוגיות שלך עם בעלך: היא באה אלייך בתלונות שאת אינך מקשיבה לה וכד'.
מה שעולה לי במהלך הקריאה של דברייך הוא, שאולי, וזאת רק השערה- היא למעשה כועסת עוד משכבר הימים, על התנהגויות כאלה ואחרות שלך. ז"א, הזוגיות שלך ושל החתן שלה זה נושא אחד, קטן יחסית. אבל הנושא המהותי שלה הוא דווקא היחסים בינך לבינה- אולי יש דברים שמפריעים לה, אולי את נוטה קצת להתעצבן עליה מיד ולא לשמוע אתה דברים עד הסוף (בגלל שאת רוצה להתגונן מפניה ומפני ההערות הלא נעימות שלה), אולי היא קולטת ממך שאת מתרחקת ומנסה בכל הכוח להחזיר אותך אליה, קרובה- ולא הולך לה.
נסי לחשוב ואולי אפילו להעלות רעיונות איך לשפר את היחסים איתה, ולהפריד הפרדה ברורה בין שתי מערכות היחסים: את והיא, ואת והבעל.
מעבר לזה, ברמת הזוגיות: נסי להבין האם מתוך דבריה יש אלמנטים שאכן מפריעים לך בזוגיות, וכפי שאת עושה עד כה- שקפי אותם בפניו ונסי וגייס אותו לתהליך משותף (חשוב שהוא יבין שיש דברים בעייתיים, אם יש כאלו בעינייך).
והדבר הכי חשוב השארתי לסוף: דרשי מאמא שלך לא לקרוא לבעלך בשמות גנאי! זה לא לכבודך, ולא לכבודו, ובטח שלא לכבודה. אם היא חושבת עליו כך וכך, היא יכולה להגיד את הדברים באופן שבו האוזן שלך תקשיב, ולא תהדוף. הסבירי לה שכל עוד היא מקללת או מגדירה אותו התארים לא מחמיאים- את אינך מעוניינת להקשיב לביקורת שלה, כי במקרים האלו הביקורת לא בונה, אלא הורסת. ואם היא מעוניינת ביחסים טובים איתך, היא צריכה לקבל את הבחירות שלך, ביניהן- בחירת בעלך. אני בטוחה וסומכת עלייך שבחרת את מי שנכון לך לחיות איתו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השפעות השפה בביתמיכל30/07/2012
שלום
אני נשואה מזה 12 שנים + 4 ילדים הגדולה בת 11 . אני מודעת לכך כי ילדים מאושרים גדלים להורים מאושרים. לצערי\ אני נשואה לאדם שמשקיע בילדיו ומאוד אוהב אותם, אך השפה שבו הוא משתמש כלפיי וכלפיהם לא מקובלת כלל. כשהוא כועס הוא מקלל (קללות גרועות ביותר) ועוד מאשים אותי שהכל תלוי בי . סתמי ת'פה שגור בפיו כל מילה שנייה כלפי וכלפי הילדים. דיברתי איתו הסברתי לו וכלום לא עוזר, הוא עדיין בשלו שאני לא בסדר. לי נמאס ממצב זה אך פוחדת שילדיי יפגעו היות והקטנה בת 3.5 במידה וניתגרש. הוא לא מוכ ללכת ליועץ הוא טוען שאני צריכה " פסיכיאטר". כל חבריי שמכירים אותי לא מבינים מדוע אני נשואה לו עדיין היות ופער עצום יש בינינו בכל הקשור. התייאשתי ורוצה להתגרש, אך לעיתים הימים "השקטים" היחידים שיש נותנים לי מעין תקווה. לא מאושרת כלללל 12 שניםםם. איל ממשיכים ומה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיוע מקצועי עבורך
מוניקה הרשקוביץ31/07/2012מיכל יקרה,
צר לי שכך את חווה את חיי הנישואין והמשפחה וצר לי כי ילדייך נאלצים לספוג אווירה שכזו ו"ללמוד" התנהלות לקויה שכזו מאביהם, איש אשר אמור להוות דוגמא. למרות האהבה שהוא חש כלפיהם וההשקעה שהוא משקיע בהם, הם בוודאי נפגעים מהשפה בה הוא משתמש כלפיהם וגם כלפייך. השפה בה הוא משתמש והתנהלותו באופן כללי כאשר הוא כועס ו"יוצא משליטה" בוודאי מעכירה ומקלקלת את העשייה שלו כלפיהם, ולמעשה גורמת למעין שגרת "חיים תחת טרור" היות והתנהלותו בעת כעס (כפי שאני מבינה מפנייתך) ממש שוברת את הכלים ואת הכללים.
מאחר וציינת כי ניסית לשוחח עימו ואף הצעת לו לפנות לאיש מקצוע והוא מסרב אני חושבת שכדאי לשקול סיוע של איש מקצוע עבורך. מישהו שיוכל לסייע לך ראשית להכיר ביכולותייך ובחוקותייך ולהתחזק ובהמשך ולעשות באותן יכולות שימוש נכון ואפקטיבי בחייך באופן כללי ובוודאי מול בעלך. היות ויחס גורר יחס התנהלות שונה שלך תשפיע גם על בעלך. התנהלות שונה, אסרטיבית ו"חזקה" יותר שלך תהווה דוגמא טובה לילדייך. הם יראו כיצד אפשר להתמודד נכון בכל מצב ועם כל אחד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ללכת או לא ?גלעד29/07/2012
שלום, התחתנתי רווקה עם בעלי כשהיה גרוש + 1 , בנו גדל , התחתן והביא לבעלי 2 נכדים חמודים שהקשר איתם מצוין הם מתארחים אצלנו ואנחנו אצלם כך שהקשר מצויין .
לנו 3 ילדים גדולים.
לקראת ראש השנה הקרב בנו של בעלי הזמין אותנו לארוחת חג אבל בין המוזמנים גם גרושתו והורייה , אני השתדלתי עד היום מלהיות נוכחת כשגרושתו בסביבה כי אינני מרגישה בנוח במצב זה ובמיוחד כשהורייה בסביבה .
תשובתי להזמנה הייתה לבעלי כי אין בכוונתי ללכת ובעלי קיבל זאת בחוסר הבנה בטענה שגם הוא בולע , מרגיש לא בנוח כאשר הוא מוזמן למשפחתי ואף פעם לא מטיל וואטו ועושה זאת למעני .בעלי טוען שעלי לעשות זאת למענו כפי שהוא עושה זאת למעני בכל ההזמנות שהוא לא מרגיש נוח .
מה לדעתך עלי לעשות .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפי דעתי...
אורה30/07/2012היי
אני מבינה שזה לא מצב נעים במיוחד אבל עברו הרבה שנים ואמרת שאת בקשר ממש טוב עם הילד של בעלך, אז לפי דעתי כדאי לך ללכת קודם כל כי חבל שהקשר היפה שלך עם בנו יהרס שכן זו אמו וזה שלא תגיעי יכול להתפרש אתלו כחוסר נימוס או כשנאה לאמו ודבר שני כבר עבר הרבה זמן ואת נשואה לו אז למה בעצם לא ללכת? היא לא מהווה עבורך שום סיכון, והוריה הם אנשים זרים לך שאת לא אמורה למנוע מעצמך להיענות להזמנה של אדם שאת מעריכה ואוהבת.ודבר שלישי זה לא שאת הולכת לבית גרושתו אלא לבית בנו מישהו שאת בקשר טוב עימו ואם הוא מזמין אותכם כנראה שזה מספיק חשוב לו, אז אולי באמת יהיה קצת לא נעים אבל לא רואה בזה סיבה לא ללכת..
בכל מקרה הרבה הצלחה בכל דרך שתבחרי לפעול בה...:)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחמלה ונדיבות מסביבך
דורית כהן30/07/2012למירי,אני מסכימה עם כל מילה של מיכל, ואוסיף רק את העיקרון של הבאת חמלה ונדיבות - מול בעלך, מול הבן שלו וגם מול גרושתו והוריה. כאשר את באה ממקום של נדיבות, זה יוצר נדיבות וחיוביות מסביבך ונוגע בכולם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלכי על זה!
עינת01/08/2012אני בעד מה שנאמר ע"י מירי ומיכל. למה את חוששת? לכי, תיהני, ותגרמי נחת גם לבעלך ולמשפחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החבר נוסע לחו"ל..גל29/07/2012
שלום ותודה על המענה..
אני יוצאת עם בחור כבר חודשיים וחצי. זה מרגיש כל כך אמיתי ונכון, לשני הצדדים. הוא בן 26 ועכשיו סיים תואר ראשון ורוצה לנסוע לחו"ל לטיול (הודו/דרום אמריקה) הטיול מתוכנן לאוקטובר בערך ככה שנהיה בקושי חצי שנה ביחד כשזה יקרה, והוא רוצה לנסוע לכשניים שלושה חודשים.
רק המחשבה שהוא יסע בקרוב ובכלל מלחיצה אותי. הקשר שלנו בגלל שאני לומדת בעיר אחת, גרה בעיר שניה (סופ"שים אצל ההורים) והוא גר בשלישית - אנחנו מתראים רק ליום שלם אחד בלבד בשבוע.
עכשיו בתקופת המבחנים שלי ושלו לא התראינו שבועיים שלמים והוא חסר לי כל כך, מהרגע שהוא ליווה אותי לאוטבוס עד לרגע שראיתי אותו שוב הייתי פשוט בנאדם עצוב אחרי שהרבה זמן (משפגשתי אותו) לא הייתי כל כך עצובה ובודדה. לא היה לי תאבון, סבלתי מכאבי ראש והתקשתי להירדם בלילות רק כי רציתי שהוא יהיה לצידי. מה אני אעשה כשהוא יסע לשלושה חודשים, למדינה אחרת, כשלכל הגעגוע יתווסף גם החשש שיקרה לו משהו או שהוא "יתפרע" ?
פרצתי בבכי עכשיו אחרי סוף שבוע מושלם איתו. נפגשנו סופסוף ליותר מ-24 שעות, ל-36 שעות של אושר עילאי.
אני מרגישה שהוא האדם הכי טוב שפגשתי בחיי, מכל הבחינות, הוא משלים אותי בכך שהוא שונה ממני בדיוק בנקודות הנכונות. אני רואה אותו גם אם זה לא בתכנון כבעל לילדי, והוא כל הזמן אומר לי את זה. שהוא האישה הכי טובה שפגש ואיך הוא כבר רוצה שנגור ביחד כבר שהוא יראה אותי בכל בוקר וילך לישון איתי בכל לילה. אנחנו מאוד אוהבים והוא פשוט מעריץ אותי. אני לא יודעת אם הוא בכלל מודע איזה סיכון הוא לוקח כשהוא משאיר אותי כאן לבד.
כמו הפחד שלי שהוא עצמו יבחר בדרך אחרת, גם אני בנאדם, גם אני יכולה להתייאש, להתאהב מחדש. אני לא רוצה לאבד את הקשר הזה, הוא חשוב לי כמו חמצן.
זו רק ההתחלה, לא הכרנו אחד את השני מספיק והתרגלנו אחד לשני וכבר עכשיו זה נקטע, אני פשוט יודעת שזה לא יהיה אותו הדבר. אינני יכולה למנוע ממנו ואיני יודעת איך לספר לו על החששות שלי, כשאני כן מספרת אני לא פולטת את כל מה שעובר לי בראש, רק חלק מהסיפור. הוא כמובן היה שמח אם היה ביכולתי להצטרף אליו, אבל איני יכולה. אני אוטוטו מתחילה את השנה השניה שלי לתואר. אני לא יכולה פשוט לבטל את כל השנה, כמובן שטכנית אני כן יכולה ואני אפילו מתחילה לחשוב על זה ברצינות, על השהיית הלימודים. עם כמה שהלימודים חשובים לי, וכמה שאיני רוצה לדחות אותם בעוד שנה, הקשר הזה מאוד חשוב לי גם. התואר שלי הוא תלת-שנתי, ואני לא יכולה לבקש ממנו לחכות עוד שנתיים כדי שאהיה פנויה מספיק בשבילו. הוא חיכה כבר 5 שנים, הוא כל כך רוצה חופש מהעבודה והלימודים, איך אני בכלל יכולה למנוע מהאדם שאני הכי אוהבת את הדבר שהוא הכי רוצה? האם אני עד כדי כך אנוכית במחשבה שאני כן רוצה שלא יסע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עלייך להתמודד עם התלות החזקה
דורית כהן29/07/2012גל היקרה, מה שאת מספרת הוא מסוג הדברים שאין הרבה מה לעשות, חוץ מאשר לשתף אנשים קרובים לך או אותנו כאן בעוצמת הרגשות - זה נשמע נהדר, עוצמת ההתאהבות ההדדית הזאת!
אבל עלייך להביא בחשבון שבשלב בו אתם נמצאים - שניכם מאוהבים, עם כל הכימייה המשתוללת הזאת שגורמת לאנשים להרגיש כמו התמכרות שהם לא יכולים בלעדיה.
היכולת לשפוט מציאותית ממש נפגמת. מצד שני נסיעה של חודשיים שלושה אינה נסיעה כה ממושכת. זה יכול היה להיות הרבה יותר "גרוע" כי יש כאלה שנוסעים לטיול של חצי שנה ושנה.
נדמה לי שמערכת יחסים יכולה לעמוד בפסק זמן באורך כזה, וזה ללא ספק מבחן חשוב לאהבה ולהתאמה.
על הפתרון שאת מתחילה לחשוב עליו - לדחות את שנה ב' - אני מסכימה שזה פתרון מסויים אבל זה יגבה ממך כמה מחירים ועלייך לשקול זאת היטב.
מה שקצת מטריד אותי זה האומללות שלך ועוצמת המחיר הרגשי שאת כבר משלמת על הפרידות הקצרות שיש ביניכם עכשו כל שבוע. נדמה לי שזה מוריד את האפקטיביות שלך בחיים ואני מציעה לך למצוא כבר עכשו דרכים שיעזרו לך להיעמד על הרגליים ולהתגבר יותר מהר על האומללות כאשר אתם נפרדים. למצוא ענין בעיסוקים אחרים, חברות טובות, תחביבים. לא טוב לתלות את כל אושרך בנוכחות הפיזית שלו. אני מקווה שעם הזמן התגובה החזקה הזאת תיחלש אצלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתעמדי על הרגליים וקחי פיקוד על חייך
אורה30/07/2012היי
זה ממש כיף לקרוא על האהבה שלך אליו ושלו אלייך זה ממש טוב ואני שמחה בשבילך ומאחלת לכם אהבה ענקית...
מניסון שלי שבו לא פעם הרגשתי מאוד תלותית בקשר, כשהיה לי נורא קשה לא לראות את הבן זוג שבוע למשל הייתי נכנסת למצבים מאוד לא טובים עבורי: דמעות, פחד מנטישה, פחד מבגידה... הגעתי בסופו של דבר לדיכאון עמוק ... בדיוק לפני שנה התייעצתי פה עם אנשים במהלך הקשר שבו היה לי נורא קשה לא להיות עם בן הזוג שלי, ואז שנפרדנו אז לא ידעתי מה לעשות וזה הוביל אותי למצב לא טוב בכלל, וכאחת שהיום אני כבר שנה אחרי הפרידה שלנו, ואחרי שכבר הרגשתי את כל אותם הרגשות שאת מתארת והתמודדתי איתם בדרך לא קלה במיוחד... אני רוצה לייעץ לך משהו... כמו שכתבתי לך אהבה זה דבר מדהים וכל כך כיף, ופרידה של כמה חודשים מאדם אהוב זה לא קל, זו ההזדמנות שלך לראות איך את בתור בחורה בוגרת שחייה את חייה עושה תואר מצליחה להסתדר גם כשהבן זוג נמצא זמנית לא לידך, תמצאי לך עיסוקים, תבלי עם חברות שלך, וכשאת עושה את זה הרחיקי את כל הפחדים האלה, תחיי את החיים שלך, תשקיעי בלימודים תפתחי את עצמך, תתקדמי בחיים שלך... ואם הוא באמת שלך הוא יהיה שלך גם אם לא תתראו שלושה חודשים או שבועיים... אבל אל תיכנסי למצב הזה של הדמעות כי אתם לא מתראים.. כן זה לא כיף לא לראות אדם אהוב, אבל זה החיים, להיפך זה מה שמצית את האהבה שלכם כל פעם שאתם נפגשים, הגעגועים האלה זה משהו שלא היה יכול להיות אם הייתם כל הזמן ביחד.
ומשהו עוד.. אל תדחי את הלימודים... תנצלי את החופשה הזו לפני תחילת הסמסטר איתו הכי כיף שאפשר, וגם בלעדיו, אל תעשי את הטעות שעשיתי לפני שנה כשפשוט הייתי עצובה כל פעם שהוא לא לידי ולא נהינתי מכלום... תחיי את החיים שלך תבלי תהני... יהיה מה שיהיה החיים שלך זו המתנה הכי גדולה שלך... אל תבזבזי אותם על עצב... להיפך תבלי בחופש ותצברי אנרגיות וכנסי בשיא הכוח לשנה החדשה.
אני מאחלת לך המון הצלחה ותזכרי שלפני הכל זה השמחה שלך...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

