פורום הפרעות שינה ועייפות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שינה לא טובה- בגלל חלומות
    מתן
    22/07/2009

    שלום רב, אני בן 33 נשוי ואב ל 3 ילדים. הבעייה שלי , ( והיא נמשכת כבר כמה שנים). אין לי בעייה להירדם. אבל השינה שלי תמיד רצופת חלומות. נכון שכל אחד חולם חלומות אבל אני מרגיש כאילו המוח שלי עבד כל הלילה.( בחלומות אני ממש מרגיש כאילו אני משתתף בהם רץ- צוחק- מפחד- הולך)- אני קם עייף והעייפות הזאת משפיעה עלי לאורך כל היום וממש מורידה בתפקוד שלי. ולא משנה מתי אני הולך לישון בין אם זה ב10 בלילה בין אם זה ב12 בלילה. דבר מעניין- שבסופי שבוע ביום חמישי בלילה וביום שישי בלילה , אפילו שאני הולך לישון יותר מוקדם וקם קצת יותר מאוחר כי אני לא הולך לעבודה הבעיה מחמירה- כלומר אני קם יותר עייף מיום רגיל. ואין לי הסבר לזה. נבדקתי אצלכם במעבדת השינה בתל השומר :נרשמו 52 התעוררויות בשינה של כ 7 שעות . הרופא אצלכם אמר לי שאני לא מתעורר בגלל החלומות אלא שאני מתעורר - ואז זוכר את החלומות. הוא טוען שסף הגירוי בין השינה העמוקה והפחות עמוקה הוא רגיש אצליץ המליץ לי על אלאטרולט- אבל הכדור לא שינה במאומה את המצב. הוא רק גרם לכך שאני אקום עם תחושת "הנג אובר". אולי ישנתי איתו יותר חזק אבל איכות השינה נשארה גרועה. אני נמצא בלופ: אני יודע שפעילות גופנית יכולה לתרום לשיפור השינה אבל אני מגיע כ"ך עייף מהעבודה , שפשוט אין לי כח לקום ולהתחיל לעשות פעילות גופנית. ( אני חייב לציין שהענין שהמוח עובד כל היום ומחשבה רודפת מחשבה קורא לי גם במשך היום כשאני ער נוהג - עובד בגינה וכו'). התרופות הטבעיות רגיעון וכו' לא משפרות את המצב. האם ישנה איזושהיא תרופה או טיפול נוירולוגי שיכול לשפר לי את איכות השינה? שינה בריאה מרעננת שכשאקום ממנה אני ארגיש כמו חדש. משהו שכאילו ישקיט את המוח והחלומות ויאפשר שינה מרעננת יותר. כשאני אקום רענן יותר- יהיה לי יותר כוחות לצאת לספורט וכו'). מתנצל על האריכות- אודה על תשובתכן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינה לא טובה- בגלל חלומות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    23/07/2009

    מתי נבדקת כאן?
    אני ממליצה לך לפנות שנית לייעוץ כאן!
    ייתכן שהתאמת טיפול שונה תוכל לעזור לך. פרט לאלטרולט על כל תופעות הלוואי שלו יש תרופות נוספות. כדאי גם לעשות רביזיה של הבדיקה.

    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני לא יכולה עוד
    אלה
    22/07/2009

    אני זו שכתבתי פה על החשד לsporadic fatal nsomnia

    המצב שלי מחמיר והשינה שלי כמעט נעלמת לגמרי. כבר פעמיים שלקחתי בונדורמין 2 כדורים ונרדמתי 7 שעות מרגע לקיחת הכדור. ניסיתי כמעט 48 שעות בלי שום כדור ולא נרדמתי לשנייה, המוח שלי כאילו מתחיל להרדם לרגע ואז זה נעלם ואני נשארת עם עייפות שאי אפשר לסבול. אני כבר לא יכולה לסמוך על הכדורים כי הם עזרו רק 7-8 שעות אחרי שלקחתי אותם ואחרי שנרדמתי בזכותם קמתי כאילו לא ישנתי בכלל. כאמור בלי כדורים אני לא נרדמת לרגע.
    אני מרגישה שהמוח מתעתע בי, אני יכולה להיות שעות במצב של כמעט שינה ועיניים עצומות ואני מתחילה כבר לחלום כשאני ערה ואני פשוט לא נרדמת.
    אמרת שאין לי המחלה הזאת, אז מה עוד זה יכול להיות?! הרופא שלי אמר שהוא לא יודע מה עוד יכול לגרום לחוסר שינה כזה.

    אני לא רוצה למות מחוסר שינה, אני לא יכולה לסבול עוד ואין שום פתרון חוץ מכדורים שכבר לא עוזרים. יתכן שפשוט אין לי יותר יכולת לישון? אין דרך אחרת לאבחן את המחלה הארורה הזו חוץ מביופסית מוח? פסיכיאטר אמר שהבעיה לא קשורה אליו.

    אני ממש מתחננת לעזרה. מה עוד זה יכול להיות, למה זה קורה לי. אני מרגישה כמו צל של בנאדם כשאני לא ישנה כלכך הרבה שעות והכדורים כבר לא עוזרים ואם כן אז תוך 7-8 שעות וממש בקושי.

    בבקשה תעזרו לי!!!!
    אגב אני בת 20

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אני לא יכולה עוד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרגעי ותיגשי לרופא המשפחה

    כדור שינה
    23/07/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    23/07/2009

    האם פנית לייעוץ במכון שינה??
    פני בהקדם ונראה כיצד ניתן לעזור.

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר שינה
    אני
    22/07/2009

    שלום רב.
    מזה כשבועיים אני לא מצליחה לישון טוב בלילות
    אני נרדמת בשעה 1 או 2 ובשעה 4 אני מתעוררת ולא יכולה לחזור לישון.
    יש לציין כי לפני שבועיים חגגתי יום הולדת 39 האם יש קשר לגיל, חוסר השינה?
    האם כדאי לי לקחת כדורי שינה?
    מה עושים במצב כזה?
    יש לציין שאני עובדת עם ילדים ואני לא מרגישה עייפות במהלך היום
    חוץ ממעט כאב ראש.
    דרך אגב הבן שלי אמר לי שלפעמים אני נוחרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חוסר שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ...מזה כשבועיים...

    ד''ר מיכל לוסטיג
    22/07/2009

    בדרך כלל ציון חד של קשיי הרדמות קשור עם אירוע מעורר מתח שאו שעובר או שצריך להתייחס אל רמת המתח (האם גיל 39 הוא אירוע שכזה?)
    ובכל מקרה קשיי הרדמות לרוב נובעים מרמת עוררות גבוהה. שימוש למספר ימים בכדור שינה אפשרי אך לא מעבר לכך. אם התסמינים נמשכים, אז כדאי לפנות להתייעצות.
    לגבי נחירות-לא ציינת פרטים כמו משקל, מחזור סדיר או לא , כל אלה מהווים גורמי סיכון להפרעות נשימה בשינה שנחירות הנן חלק מהתמונה.

    בברכה
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משקל יתר

    אני
    22/07/2009

    באמת את צודקת לא ציינתי משקל
    אני שוקלת כיום(מזה כ-3 שבועות בדיאטה)75
    הגובה שלי 156 (לפני כן הייתי שוקלת 84
    אני עדיין צריכה לרדת לפחות עוד 20 קילו
    אני עם התקן תוך רחמי(מירנה)כ-שנתיים בערך.
    לפעמים יש לי וסת כ-3 ימים ולפעמים אין לי בכלל אני מרגישה בגלי חום נוראים
    (סובלת מגיל 23).
    האם כדאי לי ללכת לרופא משפחה?
    או לרופא נשים?(מחר בבוקר יש לי תור האם לספר לו על התופעה?)
    תודה לך על התשובה המהירה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רופא משפחה

    ד''ר מיכל לוסטיג
    23/07/2009

    הוא הכתובת הבאה על מנת לבקש הפניה למכון שינה...
    כי בין היתר יש לשלול על פי תאורך ,גם הפרעות נשימה בשינה.


    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי בונדורמין
    ענבל
    21/07/2009

    אני בת 39 בחצי שנה האחרונה אני משתמשת בבונדורמין עקב קשיים בהרדמות
    (הקשיים בהרדמות באו בעקבות פרידה מחבר)
    והכדור בתוספת צמחי מרפא עזר לי וישנתי די טוב
    הגעתי אמנם לשני כדורים ללילה אך הצלחתי להוריד את הכמות
    לאחד וחצי וישנתי די טוב ככה במשל חודש (המטרה הייתה להיגמל מהכדורים כי הרגשתי כבר טוב)
    לפני שבועיים בערך שוב התחלתי לא לישון טוב
    (באותו זמן גילו לאמא שלי מחלה קשה)
    התחלתי להרדם רק בשמונה בבוקר עם שינה מקוטעת עד שתים עשרה בצהרים

    אני לוקחת בונדורמין באחת בלילה
    אך כנראה שזה כבר לא משפיע עלי
    כי אני נרדמת רק כאמור בשעות הבוקר

    השאלה היא האם להגביר את המינון
    של הבונדורמין ? (אני שוב פעם לוקחת 2)

    או לנסות להיגמל מתרופה זו ולהחליף אותה באחרת שכן תשפיע עלי ?

    ברצוני להדגיש כי הנדודי שינה הגיעו עקב משברים בחיים אבל אחר כך
    הדאגות הן כבר פחות מאותם ארועים שקרו לי ויותר יש לי עכשיו דאגה
    שלא אצליח להירדם ושכל הלילה אהיה ערה, זו הדאגה העיקרית שלי כרגע
    הפחד שלא אצליח להירדם

    אודה לכם אם תוכלו לענות לשאלותי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לגבי בונדורמין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    23/07/2009

    לא להעלות את מינון הבונדורמין.
    פני לייעוץ פרטני במכון. כדאי לחשוב ביחד על טיפול שונה.
    ואגב, פנית פעם לייעוץ אצל פסיכולוג" פסיכיאטר? נראה שקיים רקע של חרדה להפרעת השינה שלך.

    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות שינה
    אריה
    21/07/2009

    שלום רב,

    בן 44, בריא בדרך כלל. בשנה האחרונה בעיות ברונכיט.מטופל במשאף מסוג qvar . לפני מספר שבועות החלו כאבים בחזה שאובחנו כצרבת. מטופל באומפרדקס עד גמר התרופה (הצרבות די נעלמו). נשוי עם ילדים.
    לפני כ-3 שבועות החלו בעיות הרדמות.הבעיות החלו בגלל שהיה לי חם בלילה. בתחילה, הבעיות היו אחת למספר ימים, ולא יחסתי להן משמעות מיוחדת. באחד המקרים,כאשר היו יומיים רצופים ללא שינה (הרדמות בשעה שלוש לפנות בוקר), פניתי לרופא המשפחה שרשם לי כדורי שינה מסוג סטילנוקס. התרופה הרדימה אותי, אך היו לה תופעות לוואי נוראיות (עייפות קבועה), ולכן זרקתי אותה לאשפה. מאז ביקורי אצל הרופא המצב החמיר משמעותית ואינני ישן בלילה יותר ל-4 שעות. אני עייף, התפקוד שלי בעבודה ירד, התיאבון כבר לא משהו. כל היום אני חושב על זה ופוחד מהלילה הבא. מעין נבואה שמגשימה עצמה לא לישון.
    עלי לציין שבסופי שבוע אני ישן סביר בהחלט. בבקרים,כאשר לילה קודם לא ישנתי, אני משלים שעות, וגם שם אין לי בעיה להרדם.
    לעיתים, אני אף משלים שעות שינה לאחר העבודה.
    יש לי תחושה שאם "אשים מאחורי" את העניין הזה, אשוב לישון כמו פעם. העניין הוא שאינני מסוגל להביא את עצמי להפסיק לחשוב על הבעיה.
    נתון אחרון שכדאי לציין: עברתי לדירה חדשה לפני כ-9 חודשים, עם משכנתא כבדה. עניין שמטריד אותי מאוד,למרות שאין קושי בהחזרים החודשיים. הפרנסה בשלב הזה בסדר.
    אינני מעוניין בטיפול תרופתי. אני רק רוצה לישון.
    אנא עזרתך.

    תודה.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    21/07/2009

    נשמע שיש לך נדודי שינה פסיכופיזיולוגיים, כלומר הכל החל עם גורם ספציפי ובהמשך כבר נוצרה התנייה שלילה ושינה "לא הולכים ביחד", ובנוסף גם טרדות כלכליות.
    לדעתי, כדי לחזור לישון טוב, יש צורך בטיפול תרופתי לטווח קצר (ולא הייתי בוחרת דווקא סטילנוקס) משולב בטיפול התנהגותי קוגניטיבי.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי ביקיצה
    אבי
    20/07/2009

    שלום רב,
    יש לי בעיה שמלווה אותי מאז שאני זוכר את עצמי: קשה לי לקום בבוקר. אני יודע שבשביל רוב האנשים הקימה בבוקר אינה תענוג גדול, אבל אצלי זה לעיתים פשוט בלתי אפשרי. כשאני שם שעון על מנת לקום בבוקר למחרת פעמים רבות אני יודע שאני בעצם עובד על עצמי ושאין שום סיכוי שאקום בשעה שכיוונתי. יחד עם זאת, אם יש לי מטרה קונקרטית או "עוגן" (לדוגמא מבחן או תחילת משמרת וכו'), הסיכוי שאקום בזמן גבוה הרבה יותר. כלומר כאשר אין לי מטרה שתגרור נזיפה או סנקציה אם לא אעמוד בה, אני פשוט לא קם. זה לא שאני לא רוצה, פשוט סדר העדיפויות שלי שונה לחלוטין בבוקר מאשר בלילה שלפניו. אמנם לרוב אני הולך לישון מאוחר, אך גם כשאני הולך לישון מוקדם, היקיצה הטבעית שלי היא בסביבות 11:00, ולרוב אני לא קם הרבה לפני.
    מה הייתן מייעצות לי לעשות? אני יודע שזה נשמע כאילו הבעיה שלי היא במשמעת העצמית, אבל עצם זה שהנושא כל כך מטריד אותי ואני עדיין לא מצליח להתגבר עליו, אולי אומר שיש סיבה מעבר לכך.
    תודה רבה!
    אבי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קושי ביקיצה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    21/07/2009

    לא כתבת לגבי ההירדמות. האם יש לך קושי להירדם בשעות "רגילות"? האם אתה הולך לישון מאוחר מאוד? האם אתה זקוק לשעות שינה ארוכות במיוחד?
    כדאי לברר מה האבחנה המדוייקת ובהתאם לכך לטפל או לארגן את החיים.
    כדאי לפנות לייעוץ במכון שינה.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעלי לא ישן
    לונה
    19/07/2009

    זקוקה לחוות דעתכם והמלצתכם:

    בעלי גם עובד וגם לומד. לפעמים הוא חוזר הביתה לאחר שעות הלימודים, בעשר וחצי בלילה, ונשאר ער מול המחשב או הטלויזיה עד השעות המוקדמות של הבוקר. אני שומעת אותו נכנס למיטה רק בסביבות השעה 4 בבוקר. לפעמים חמש בבוקר. הוא קם כל יום בשבע בבוקר כדי להגיע לעבודה. בימי שבת הוא ישן בצהריים 4-5 שעות ואז הולך לישון מאוד מאוד מאוחר. לאחר מכן במשך היום הוא בקושי מתפקד. הוא עייף, הוא לא מדבר הרבה, חלש. עצבני לפעמים בלי סיבה מיוחדת. כל דבר קטן שצריך לעשות בבית מרגיש אצלו כמטלה קשה ומעצבנת. שלא תבינו לא נכון - הוא זה שרוחץ כלים בבית. בגלל ההריון הוא עוזר לי יותר מבד"כ: הוא מנקה את הבית בימי שישי כמעט לבד. הוא עושה קניות הרבה פעמים לבד.
    הוא כל כך עייף במשך היום שלפעמים הוא נרדם מול המחשב ומתקשה להתעורר אפילו כשאני עומדת מולו וקוראת בשם שלו. כמה פעמים הוא נרדם אפילו בשירותים!!! הוא ישן בערך שעתיים וחצי ביממה.
    בגלל שהוא עייף הוא לא אוהב לצאת לשום מקום.
    דיברתי איתו על זה הרבה פעמים. בכל הפעמים הוא הבין והתנצל. תמיד הוא הבטיח שזה ישתנה. ניסינו לשים גבולות - הוא הבטיח שילך לישון מקסימום בשעה 1:30 בלילה. זה לא עובד.
    איך אני אמורה להתנהג כשהוא נכנס לשירותים ולא יוצא במשך שעתיים ופתאום אני שומעת בום ורואה שהוא יוצא כולו רדום ושכנראה קיבל מכה בראש? בבקשה ייעצו לי מה לעשות. איך אני אמורה להתנהג?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעלי לא ישן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם הפרעה בשעון הביולוגי

    ד''ר מיכל לוסטיג
    20/07/2009

    או כשל בדיבור הבין אישי? או ,בעצם נדודי שינה?

    אלה הן האבחנות המבדלות שעל הפרק.

    עשי ראשית את החושבים עם עצמך, ואם תעני לעצמך בשלילה על האפשרות השניה, הרי שאז מדובר באבחנה מבדלת שבין נדודי שינה על רקע מתח כלשהו לבין הפרעה בתזמון השינה.

    לאבחנה בין שני אלו כדאי להתייעץ אישית עם רופא שינה

    בהצלחה
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם קלונקס מוריד את יעילות השינה?
    אהרון
    19/07/2009

    למשל אם לקחתי מ"ג 1 של קלונקס וישנתי 8 שעות האם אני צריכה להיות מרועננת כמו שישנתי 8 שעות ללא קלונקס?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קלונקס אינו מוריד יעילות השינה אך

    ד''ר מיכל לוסטיג
    20/07/2009

    משנה את מבנה השינה עובדה שיכולה בהחלט להביא לתחושה לא מרעננת לאחר שינה עם קלונקס.
    ובכלל מדוע לישון עמו אם אפשר בלעדיו?

    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עייפות יתר
    ענת
    19/07/2009

    שלום רב,
    אני סובלת מבעיות שנה כבר זמן רב, אך רק לאחרונה הבנתי עד כמה הדבר חריג. אינני יכולה לישון פחות מ-12-14 שעות ביום (בדרך כלל יום ולא לילה), ואף בפעמים שבהן הקצבתי לעצמי זמן "סביר" לישון - דהיינו שמתי שעון מעורר לעוד שמונה, או אפילו תשע או עשר שעות (אני יודעת היטב שאין טעם לנסות פחות זמן מזה) הסתובבתי עייפה ולא מרוכזת כל היום. ימים של 8-10 שעות שינה מחייבים שנת צהריים או ערב נוספת.
    נוסף על כך, אני מוצאת שאני מוותרת על כל דבר אחר על מנת להמשיך לישון, גם כאשר הדבר חשוב לי מאוד : אינני מגיעה למבחנים באוניברסיטה אם הם מתקיימים בשעה מוקדמת (9:00), פעמים רבות איחרתי להגיע לצבא ונאלצתי להמציא תירוצים לכך, ואף לעבודה אינני מצליחה לקום. הדבר מפריע לי מאוד ואני מרגישה שאיני פרודוקטיבית, איני מספיקה לעשות יותר מדבר אחד ביום (למשל גם ללכת לרופא וגם לעשות קניות), ואני נאלצת לתרץ ולחפות על על סדר היום שלי, דבר שמתסכל אותי מאוד ואני לא שלמה איתו.
    אציין שבצבא הייתה תקופה אחת של כשמונה חודשים שבה הסתדרתי עם 5 שעות שינה בלילה ולאחר מכן כחודש שבו ישנתי שעתיים בלילה והייתי בסדר יחסית.

    השאלה הגדולה היא האם יש צורך בבדיקה או אם אני "סתם עצלנית". בכל מקרה אשמח מאוד לקבל עזרה שתחזיר אותי למסלול. כמו כן אשמח לקבל מידע על מעבדות שינה - כיצד ניתן להזמין תור? כמה זה עולה? האם כדאי להיבדק בזמן תקופת מבחנים?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עייפות יתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עייפות יתר וצורך בשעות שינה מרובות

    ד''ר מיכל לוסטיג
    20/07/2009

    עלולים לנבוע או כתוצאה משינה לא מספקת בשל הפרעות שינה במהלכה, או משום ישנוניות יתר פתולוגית ראשונית או בשל חסרים מטבוליים ,תזונתיים או הורמונלים המביאים לעייפות בעיקר .
    כן זה בהחלט מצדיק בדיקה במעבדת שינה ובהתאם לתוצאות הטיפול.

    בהצלחה
    ד:"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מלטונין במינונים גבוהים (לד"ר שכטר)
    אהרון
    15/07/2009

    שלום,

    קודם כל: אני טופלתי אצלך במכון שינה בתל השומר מספר פעמים. עשיתי כבר את בדיקת השינה (שלא נמצאה בא בעיה), וגם בדיקת אקטיגראף, שהצביע על שעון ביולוגי דחוי.

    המלצת לי על טיפול במלטונין 5 מ"ג, אבל זה לא עזר לי להירדם. לאור זאת העלת את המינון ל 10 מ"ג וזה גם לא עשה את העבודה, אז בסוף פשוט הפסקנו אם המלטונין בכלל בגלל שזה "לא נגע בי".

    ממה שידוע לי מלטונין אמור לגרום לעייפות מספקת בכדי ללכת לישון בשעה משוערת. האם זה נכון?
    למה אני שואל, כי שלקחתי את המלטונין במינון המקורי הוא דווקא כן גרם לי לעייפות מסויימת, אבל לא מספיק כדי להירדם בזמן הרצוי.

    וגם כשלקחתי את ה 10 מ"ג הרגשתי את העייפות ממנו אפילו יותר חזק מה 5 מ"ג אבל לא בדיוק מספיק כדי שאני ארדם בזמן. אז זה לא כמו שזה "לא נגע בי", זה דווקא כן, פשוא לא מספיק.

    אז מה שאני בעצם רוצה לדעת זה: האם זה אפשרי במקרה קיצוני כמו שלי להעלות את המינון לרמה גבוהה במיוחד (לדוגמא 20, 30 מ"ג........ )? במילים אחרות למינון שיגרום לי להירדם!
    או שזה כבר מסוכן? האם יש כזה דבר מנת יתר של מלטונין? האם יש סיבה שאי אפשר להעלות את המינון ליותר מ 10 מ"ג כמו תופעות לוואי וכו', או שזה בטוח לנסות???

    פשוט חבל לי לוותר על משהו אם הוא יכול לעזור לי. כי כרגע לא ידוע הגורם לקושי ההירדמות הקיצונית שלי.

    אודה לך מאוד על חוות דעתך בנוגע לנושא!

    תודה,
    אהר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    21/07/2009

    גם 5 מ"ג מלטונין זה עודף גדול לעומת הרמות הרגילות שקיימות בגוף. טווח המינונים של מלטונין לטיפול בבעייה כמו שלך הוא בין 0.1 מ"ג ועד 5 מ"ג. אין מקום להעלות מינון עוד.
    ייתכן שיש לשקול טיפולים אחרים. אני מניחה ששוחחנו על כך ?!

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך לשאלה........

    אהרון
    23/07/2009

    אם את אומרת ש 5 מ"ג הוא המינון המקסימלי ל"בעיה כמו שלי" אז מדוע המלצת לי לנסות טיפול ב 10 מ"ג?
    מזה אני יכול להסיק שמינונים גבוהים יותר יכולים לעזור יותר ממינונים יותר נמוכים. ולא שיש מינון אחד מקובל ויותר מזה לא יעזור. האם זה נכון?

    אז בחזרה לשאלתי המקורית שטרם קיבלה תשובה:
    - האם יש סכנה כלשהי בלקיחת מינון מלטונין גבוה מאוד כמו 20, 25 מ"ג (כניסיון)?

    - וגם האם זה לא נכון שמטרת לקיחת המלטונין היא לגרום לעייפות, וההיגיון אומר לי ש"יותר מלטונין גורם ליותר עייפות", אז מדוע אין לנסות מינון גבוה יותר רק בגלל שלרוב האנשים מינונים נמוכים יותר מספיקים אבל לי לא? כי אחרי הכל אני כן הרגשתי את השפעת המלטונין אבל לא חזק מספיק!

    אודה לך על תשובות לשאלות כנ"ל!

    אני מצטער על השאלות הרבות, אבל כרגע אני רק לוקח קלונקס ולמרות שהוא גורם לי לישון, אני לא מתעורר מרוענן.

    תודה שוב,
    אהרון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    29/07/2009

    אין יחס ישר בין מינון המלטונין להירדמות.
    10 מ"ג - כניסיון טיפולי בלבד. אצל בודדים ממש 10 מ"ג נותנים אפקט טיפולי טוב. אתה לא ביניהם.
    נראה לי שיש הפרעת רקע לנדודי השינה שלך.
    דיברנו על זה אם אני לא טועה.

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות בשינה
    ריק
    15/07/2009

    היי,
    לאחרונה (מזה שבוע ומשהו) יש לי בעיות בשינה. אני נרדם מהר ובסדר, אבל מתעורר כל 3 שעות בממוצע, לפעמים ללא יכולת לחזור לישון.
    אני בן 20, ובד"כ מסוגל לישון גם 12 שעות ברציפות ללא כל בעיה.
    הדבר מציק ביותר שהרי אני מתעורר לא רענן, כאילו לא ישנתי יותר מ-3 שעות.
    מה זה יכול להיות ומה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעות בשינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבוע זהו פרק זמן קצר

    ד''ר מיכל לוסטיג
    16/07/2009

    שמעיד על מצב חריף, מתח, אי שקט המביא ככל הנראה להתעוררויות.
    נסה למצוא את הסיבה (האם אתה בצבא , האם הצבא משפיע?) ולנסות להתייחס אליה.
    למד טכניקות של הרפיה והשתמש בהם , ובכל מקרה אל תשהה במיטה מעבר ל20 דקות במידה ואינך נרדם.

    שיהיה לילה טוב
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם המכון בשיבא עובד עם כללית מושלם
    אלה
    14/07/2009

    או שתוכלו להמליץ לי על רופאים שעובדים עם כללית מושלם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    23/07/2009

    לא.
    עלות ייעוץ עם רופא כ-110 ש"ח.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות שינה
    pp
    14/07/2009

    שלום!
    בני בן 18 סובל מהפרעות שינה.הוא קם באמצע הלילה מתוך שינה ומדבר, צועק עד שמעירים אותו וחוזר לישון.כמובן לא זוכר כלום בבוקר.
    1.האם זאת בעיה נוירולוגית?
    2. אם כן האם יש קשר לאפילפסיה?

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעות שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זוהי הפרעת שינה

    ד''ר מיכל לוסטיג
    14/07/2009

    המכונה פראסומניה. תופעות אוטומטיות הקורות בעת השינה. לרוב מופיעות או מחמירות בחסך שינה ו/או תקופות מתח ולרוב אינן קשורות לאפילפסיה.
    בכל מקרה כדאי להבדק ...
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות שינה

    pp
    14/07/2009

    תודה.מה שאתה מסביר מאד דומה למצב הילד.שאלתי על אפילפסיה כי יש במשפחה מקרה של אפילפסיה וההרגשות בבוקר של אייפות וחוסר זכרון מהמקרה בלילה מאד דומות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Sporadic Fatal Insomnia
    אלה
    11/07/2009

    כבר מעל לחודש שאיבדתי לחלוטין את יכולתי הטבעית לישון, אני ישנה רק בעזרת כדורים וגם זה בקושי.
    קראתי על Sporadic Fatal Insomnia ואני חוששת שיש לי את זה. אין לי ספק שאין לי יותר יכולת לישון כי אני גמורה מעייפות כל יום מחדש ומנסה לישון ולא מצליחה שעות.
    האם יש מידע בעברית על המחלה הזו? האם יש לה ריפוי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    Sporadic Fatal Insomnia

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    12/07/2009

    זו מחלה כל כך כל כך נדירה!!
    אני מניחה שבעייתך שונה לחלוטין ובאבחנה המבדלת ודאי יש אבחנות סבירות יותר. לכן, לפני שאת מתעמקת בבירור המחלה הנ"ל אני מייעצת לך בחום לפנות לשיחה עם רופא במכון שינה.

    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חלומות והשפעתן..
    יהודה
    10/07/2009

    כבר 3 חודשים עברו מאז נפרדתי מחברה שלי- וכבר 3 חודשים יש לי תופעה מעצבנת מאוד של חוסר שינה..
    זה קורה בגלל שילוב של המון דברים- ביניהם עבודה מועדפת עם שעות לא קונבנציונליות, שגרת יום מדכאת, אבל בעיקר בגלל שאני מנסה להמנע מחלומות- וזה משהו שמטריף אותי- לפחות 5 פעמים בשבוע אני חולם עליה..
    היום זה כבר פשוט שבר אותי..
    חלמתי חלום שאני איתה ביחד ואנחנו יוצאים לאיזשהיא הופעה ונהנים- ואז אני קולט שזה חלום- וכביכול מתעורר מהחלום מבואס ומדוכא- רק כדי לגלות פתק ליד המיטה שלי שאומר שהיא סולחת לי ורוצה אותי בחזרה- ואני עושה את דרכי אליה ומגיע אליה הביתה ואז מתעורר גם מזה!!!
    ואז אח שלה מתקשר אליי בבוקר איך שאני מתעורר- ואומר שהוא רוצה שאני יבוא אליו בשביל משהו- ואני בא והמשפחה שלה שונאת אותי, והיא כבר מתעצבנת עליי ואומרת לי שהיא לא זוכרת אותי כזה נודניק ושאני יעוף לה מהבית...

    ואז אני מתעורר באמת- כולי מזיע, מתנשף ויש לי לחצים חזקים מאוד בחזה..
    ההורים שלי חושבים שזה בגלל שאני מתעורר עם מזגן או מאוורר דלוקים וזה ההשפעה של הקור- אבל בכמה פעמים לא היה קור ובדרך כלל חם וגם אז זה קורה..

    זה מוביל אותי למצב שאני לא רוצה לישון- מאבד המון שעות שינה מבחירה, מתוסכל באופן קבוע רוב הזמן רק בגלל החלומות ומופתע איך זה חוזר כל פעם מחדש..
    גם אתמול היו לי 2 חלומות שישנתי סך הכל שעתיים כל פעם- בשניהם היא עם מישהו אחר- ובשניהם אני מתעורר עם אותה תגובה..

    מה אפשרי לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חלומות והשפעתן..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    12/07/2009

    הרקע לנדודי השינה ולחלומות ברור גם לך, נכון?
    פנה לייעוץ פסיכולוגי.

    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום