פורום הורים ומתבגרים, גיל ההתבגרות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קיטנה לאחותה הצעירה
    צביה
    07/08/2015

    רציתי לדעת האם הגיוני לשלם לבת שלי עבור קיטנה שתעשה לאחותה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קיטנה לאחותה הצעירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קיטנה לאחותה הצעירה - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    08/08/2015

    צביה שלום,
    עצם השאלה אולי מצביעה על מחשבה שבתך אמורה לעשות זאת ולכן אני שואלת אותך חזרה מהן הציפיות ממנה. איני יודעת בת כמה היא אך בהנחה שהיא צעירה מאוד בעצמה (איפשהו בגיל ההתבגרות) הרי שאני מציעה לבחון ציפיות אלה ולבדוק אם הן לא גבוהות מדי...
    לגבי התשלום הרי שהוא הגיוני ואפשרי אבל תלוי גם איך מציגים זאת ומה אומרים...
    תשלום מבטא דברים רבים: כהכרת תודה, כאפשרות להתאמץ ולהרוויח דמי כיס, גובה התשלום המעיד על כך והדרך לשלמו (לא לתת לבת להתאמץ ולא לקיים את ההבטחה או "לסחוב" את התשלום במשך הזמן...).
    לטעמי נדרש פה לא רק הגיון אלא גם הגינות כלפיה...
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קיטנה

    צביה
    10/08/2015

    תודה לך על התשובה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מצליחה להוריד במשקל 16 וחצי
    הילה
    03/08/2015

    אני מנסה לרדת כבר המון זמן במשקל ופשוט לא מצליחה..תמיד נשברת ומאבדת מוטיבציה תוך זמן קצר. ניסיתי הכל..מירי בלקין,שומרי משקל(לא ירדתי גרם אפילו),כאסח(לא הצלחתי יותר מיום).. אני כבר באמת לא יודעת מה יהיה וזה מתסכל.מוריד מהביטחום העצמי המוון! ודווקא לשנה החדשה רציתי להיראות טוב. ניסיתי את כל המחשבות של כשאני אהיה רזה וזה לא עזר..למישהו יש עצה? אני רק עולה ועולה ולא מצליחה לסגור את הפה..עצוב לי ומוריד לי מעצמי שכל הבנות מסביבי כבר הגיעו למשקל היעד ונראות טוב ושומרות על תזונה נכונה.. ורק אני כאילו בעודף משקל של 8-10 קג לפחות ולא מצליחה לשמור על תזונה נכונה ונשברת כל פעם בזלילה..ניסיתי הכל וזה כבר מתסכל ברמות.. יש לכם עצה?.. :(
    אעשה הכל.. גם מודאגת שלא אמצא גינסים שמחמיאים לי ויושבים עליי טוב לקראת שנה הבאה ואשאר עם אותם 3 גינסים משנה שעברה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מצליחה להוריד במשקל 16 וחצי - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    03/08/2015

    שלום טל,
    את הגעת לפורום אחר, כזה שמייעץ להורים למתבגרים, אבל בכל זאת אתייחס.
    נראה לי שאת מגלה שיש פה מעין פרדוקס: ככל שאת מתאמצת יותר ככה את רעבה יותר... מתוסכלת יותר ואוכלת יותר. מה שאומר שבאכילה יש מרכיב רגשי...
    אני מציעה שתתייעצי עם אימא או אבא לגבי כמה מהכיוונים הבאים:
    ו/או למצוא עזרה נפשית... לדבר על מה קורה בעולמך, על ביטחון עצמי על הקשרים החברתיים וכל מה שמעסיק אותך. גם על אכילה רגשית...
    בנוסף, אם אפשר אולי גם למצוא מאמן/ת אישית שיכולה לעזור גם עם התזונה ועם תמיכה...
    שיהיה לך בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מצליחה להוריד במשקל 16 וחצי - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    03/08/2015

    שלום טל,
    את הגעת לפורום אחר, כזה שמייעץ להורים למתבגרים, אבל בכל זאת אתייחס.
    נראה לי שאת מגלה שיש פה מעין פרדוקס: ככל שאת מתאמצת יותר ככה את רעבה יותר... מתוסכלת יותר ואוכלת יותר. מה שאומר שבאכילה יש מרכיב רגשי...
    אני מציעה שתתייעצי עם אימא או אבא לגבי כמה מהכיוונים הבאים:
    ו/או למצוא עזרה נפשית... לדבר על מה קורה בעולמך, על ביטחון עצמי על הקשרים החברתיים וכל מה שמעסיק אותך. גם על אכילה רגשית...
    בנוסף, אם אפשר אולי גם למצוא מאמן/ת אישית שיכולה לעזור גם עם התזונה ועם תמיכה...
    שיהיה לך בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יוצא בלילות
    סיגל
    01/08/2015

    הבן שלי בן 16. באמת תלמיד טוב. לומד קשה ומשקיע.
    עכשיו בחופש הגדול הוא מרבה להיפגש עם חבר או שניים טובים. הפגישות שלהם זה שהבן שלי הולך אליו הביתה.
    מה שמעצבן זה שתמיד הבן שלי הולך אליו , ולא פעם זה בשעות המאוחרות 22:30 ולפעמים 23:00 בלילה. אני יודעת שהם ילדים טובים ולא מתעסקים בשטויות.
    עניין ההליכה אל החבר בשעות הקטנות זה רק עכשיו בחופש הגדול, בל אז אני יושבת ערה ולא נרדמת וכל הזמן דואגת.
    אני לא מרפה מבני. אם אני מתקשרת והוא לא עונה , אני מתקשרת לחבר רק כדי לברר שהכל בסדר, ואז הבן שלי כועס ומתעצבן עליי.
    מה לעשות ? החבר גר בשכונה שלנו מרחק שלוש דקות הליכה.
    ובכל זאת אני תמיד מודאגת, ולא נרדמת בלילה , עד שהוא בא.
    זה יוצר ביננו מריבות, ויכוחים ,] ומערער את היחסים ביננו.
    אני עצובההההה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יוצא בלילות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יוצא בלילות - תגובה

    שלי ורדי
    02/08/2015

    שלום סיגל,
    אני חושבת שאת דואגת ללא סיבה מוצדקת. הבן שלך כבר בן 16, לא ילד קטן, ורק נמצא בבית של חבר, יש חבר'ה בגילו שחוזרים מבילוי מאוחר יותר ממנו ומסתובבים במקומות יותר מסוכנים מאשר הבית של החבר, באותה שכונה, 3 דקות הליכה מביתכם. מהצד של הבן שלך, את נתפסת, קרוב לוודאי, כחונקת, וכלא מאפשרת מרחב ואינה סומכת עליו. הוא מקבל את ההרגשה שהוא עדיין ילד קטן שאינו יכול לשמור על עצמו.
    החיים הם כדי לחיות אותם טוב, ויש בהם תמיד סיכון או שתיים. אי סיכון זה להישאר בביתך ולא לזוז. אך עם הסיכונים והחוויות מתפתחת גם המסוגלות, העצמאות, היכולת לסמוך על עצמך ולפרוש כנפיים. ייתכן שבנך אינו מזמין חברים מאיזושהי סיבה שקשורה לאווירה המשפחתית. אולי בבית שלכם הוא מרגיש חנוך מדי,לעומת הבית של החבר בו יש תחושת חופש גדולה יותר...אלה רק ההשערות. תיגשי אליו ותגידי לו ש"זה לא הוא אלא את"... את הדאגנית ושאינה שולטת בדאגנות שלך, וכן את סומכת עליו בתור אדם, אך כנראה אינה סומכת על העולם ועל מי שמסתובב בחוץ. את מבקשת ממנו לשלוח לך הודעה (לא להתקשר, כי את זה הוא לא יעשה) בזמן כשהוא יוצא מביתו של החבר. זה יפריע מעט לשינה שלך ואת תצפי לפתיחת הדלת בעוד כמה דקות אך זה המחיר שאת תשלמי כדי להתרגל לאפשר לו מרחב חופשי מתאים לגילו וגם לשמור על היחסים ביניכם.

    כל טוב,


    שלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יוצא בלילות - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    16/08/2015

    סיגל שלום,
    האם את יכולה לפרט, לפחות בפני עצמך, מה מדאיג אותך כל כך?... מה טורד את מנוחתך? לא פרטת בפנייה, ואני רק מתרשמת מהרבה חוסר שקט ודאגה. עד כדי שהם לא נשלטים ואת מתקשרת, לא נרדמת, רבה וחוזר חלילה...
    איני יודעת מה טיב הקשר ביניכם אבל מתרשמת שכדאי ללמוד לסמוך עליו. להרפות ולשחרר... אני מקווה שאת חשה שיש ביניכם מספיק אמון בכדי שתתחילי לעשות זאת.
    בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 15 בזבזן
    שרית
    15/07/2015

    שלום
    בני בן 15 מקבל דמי כיס כל שבוע אך לאחר יומיים לא נשאר לו כסף ושוב מבקש ושוב אני נותנת. למרות שכל פעם אני אומרת שזו הפעם האחרונה .... אך לא מצליחה לעמוד בזה.
    עכשיו החופש הגדול סידרנו לו עבודה והוא עובד ( ללא רצון , יותר בשבילנו מאשר בשבילו)
    בחצי שנה האחרונה יש לו חברה והוא החליט שאת כל הכסף שהוא מרוויח הוא יבזבז עליה על בילויים.
    לי הדבר לא נראה ויש לנו על כך כל הזמן מריבות וחילוקי דעות.
    אני לא חושבת שנער בן 15 צריך להזמין את החברה שלו בכל בילוי ויציאה בכל זאת הוא נער.
    אבל הוא מצידו אומר שהוא עובד מספיק קשה בשביל הכסף והוא יעשה איתו מה שהוא רוצה ושאף אחד לא יתערב לו.
    אני מסבירה לו שעם הדמי כיס שאני נותנת לו אני לא מוכנה שהוא יבזבז עליה.
    המצב בבית הפך לא נעים כי כל יום יש מריבות על זה .
    אנא עזרו לי כיצד עלי לנהוג , לתת לו לבזבז את הכסף שירוויח על החברה?
    או לשמור לו את הכסף... " ולטפטף "לו כל פעם קצת ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 15 בזבזן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 15 בזבזן - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    27/07/2015

    שרית שלום,
    בנך הינו נער מתבגר והוא מנסה להיות עצמאי, הן מבחינת החלטות על מה ואיך יעשה והן מבחינה כספית. תהליכים המותאמים לגילו. לא תמיד זה כל כך מצליח לו, הוא באמת עדין מאוד צעיר, אבל שימי לב למשאלתו להיות "גבר" מפנק וכאמור עצמאי.
    אני שואלת את עצמי מה היה קורה אם הייתם קצת מוותרים לו....? לפחות למשך החודש הקרוב של החופשה? האם באמת שווה על כך לקלקל את היחסים ואת האווירה בבית?
    בנוסף, אם את רוצה ליצור גבולות בררי עם עצמך מדוע כל כך קשה לך לעשות זאת. קבעת סכום של דמי כיס, בדקי שוב האם הסכום הזה סביר או שמראש כדאי להגדיל אותו קצת, אבל אל תוסיפי יותר במהלך השבוע. זכרי שיש לו גם סוג של משכורת.
    אני סבורה שהגבול בנוגע למידת דמי הכיס הוא חשוב היות שהוא מפגיש אותו הן עם המציאות והן עם המשאלה הבלתי אפשרית שלו ש"יהיה לו".... יותר ממה שיש באמת. יחד עם זאת כבדי את רצונו לעשות בכסף על פי שיקולו. דבריך ודברי אביו יהדהדו עם הזמן. כרגע כנראה אינו מסוגל ליישם אותם. להערכתי הוא להוט מאוד למצוא חן בעיני חברתו, ורואה בתשלום עבורה סוג של גבריות.
    בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן חייל במשבר נפשי
    יוכי
    13/07/2015

    שלום,
    אני גרושה פלוס 3 בנים(19,15,8).חייי הנישואין ותהליך הגירושין היו קשים מאוד.הילדים גדלים בפיצול.ביני ובין הבעל פערים מהותיים וחוסר הסכמה בנוגע לחינוך הילדים.הבן הבכור התקשה להשתלב בבית הספר,מעגל החברים שלו הלך והתמעט,בבית הוא מתבטל,מלא בהתנגדויות,מסרב להיות שותף במטלות ולהיות בעשייה..מציק לאחיו.מאז שהחלו הסדרי הראייה(כשנה) הבן מעדיף לשהות שעות לבדו בבית האב לצפות במחשב ובטלוויזייה כשהאב בעבודה.הבן התגייס לצהל בסוף חודש מרץ,התקשה מאוד לישון ובתחילת יוני היה מעורב בארוע של פציעה בבטן מסכין.נותח ושוחרר ל3 חודשי החלמה.בית החולים שלל ארוע אובדני.אני חוששת שהבן ניסה לפגוע בעצמו כתוצאה מחוסר יכולת להשתלב במסגרת הצבאית.האב התגייס לעזור באופן מלא לאחר ארוע הפציעה.
    אני לוחצת על האב שלא יאפשר לבן לשהות בביתו שעות רבות ללא נוכחותו ,כי לדעתי השהייה מהווה בריחה מהתמודדות ואחריות ומקשה על הבן להשתלב במסגרת בכלל.לצערי הבן מסרב לטיפול רגשי.
    שאלתי היא ,האם נכון לא לאפשר את הגעתו של הבן לבית האב בשעות עבודתו ומה
    ניתן לעשות כדי להכין את הבן לצבא ולהגביר את המוטיבציה שלו.
    בתודה,יוכי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן חייל במשבר נפשי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן חייל במשבר נפשי - תגובה

    שלי ורדי
    16/07/2015

    שלום יוכי,
    את שואלת שאלה מאד קשה, כאשר חלק מהרקע להתרחשויות לא ברור- בית החולים שלל אירוע אבדני, אך לפחות מישהו מבית החולים או מהצבא הסביר מה קרה, איך הפציעה הזאת בבטן מסכין נעשתה? האירוע משאיר שאלות בעיניי. הדבר הכי נכון שאת ובעלך לשעבר יכולים לעשות זה להתחיל לשוחח ביניכם ברצינות על עתידו של הבן. ייתכן שאתם תצטרכו הדרכה מקצועית ביחד או בנפרד לגבי ההכוונה של הבן וההבנה בכלל מה מתרחש בלבו. אולי תצטרכו לדבר עם מישהו מהצבא, וללחוץ על המסגרת הצבאית לתת לו טיפול פסיכולוגי. יש שאלה עד כמה המסגרת הצבאית מלחיצה אותו , את רומזת שייתכן כי מטרת הפציעה הייתה להשתחרר מהצבא. לגבי השהיה בביתו של האב שעות ללא נוכחות האב, אני לא חושבת שיש לך כאן בגילו של הבן יכולת להשפיע. אני לא הייתי לוחצת כרגע, בתקופה רגישה מאד עבור הבן. אולי השהיה לבד מרגיעה אותו. הייתי מייעצת לך לנסות להיות עם הבן שלך, עד כמה שהוא מרשה ורוצה, להתעניין בו, להציע לו ללכת אתך למקומות, לבילוי משותף, להדק את הקשר ולא רק להראות לו דאגה וללחוץ עליו לעשות מעשים. הבעיה ביחסים המשפחתיים והבעיות התוך-אישיות של הבן מורכבות מאד. כך שהייתי ממליצה בכל מקרה שאת תקבלי הדרכה אישית מאיש מקצוע שיכוון אותך ל אורך תקופה ביחסייך עם הבן ועם הבעל לשעבר.

    בברכה,

    שלי ורדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 13 נמנע מלצאת מהבית
    גלי
    12/07/2015

    בני בן ה 13 שחגג לאחרונה בר מצווה מסתגר מתחילת החופש בבית ונמנע כמעט לחלוטין מכל פעילות. את רוב שעות היום הוא מבלה מול המחשב או מסכים אחרים והופך את הימים ללילות ואת הלילות לימים. כל נסיון להניע הופך לדרמה ומריבה ומשאיר אותי חסרת אונים למולו וכועסת על התנהגותו ה"עצלנית".
    הצילו !!! מה עושים ??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 13 נמנע מלצאת מהבית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 13 נמנע מלצאת מהבית - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    27/07/2015

    גלי שלום,
    מתנצלת על התגובה המאוחרת.
    אני משערת שמה שאת מתארת פה מאוד מוכר בהרבה מאוד בתים... במיוחד במהלך ימי החופשה. זה אכן מתסכל ולעתים מאוד מרגיז.
    יחד עם זאת טוב שכתבת על התנהגותו של בנך "עצלנית" בגרשיים, מתוך מחשבה - אולי - שאת מבינה שהוא לא באמת עצלן. יש לו חופש, הוא נמצא בגיל מאוד מורכב מבחינה רגשית, גופנית וחברתית (אולי גם) וזקוק למנוחה. מנוחה בדרך שלו.
    יחד עם זאת, אנחנו כבר יודעים/ות שהשהייה מול המסכים אינה במיוחד בריאה. לא רק גופנית אלא גם מהסיבות האחרות - רגשית וחברתית. קשה לדעת מה הוא עושה שם, האם הוא "מסתובב" במעגלים חברתיים כאלה ואחרים, האם הוא משחק במשחקים שונים ו/או האם הוא צורך פורנוגרפיה.
    אני רוצה לשאול אותך האם אפשר לא להניע אותו לפעולה אלא פשוט לשוחח איתו. להסביר קצת מה מטריד אותך, בלי ביקורת כלפיו ובלי טון דרמטי...פחות עם כעס יותר מתוך רצון להתקרב אליו. קצת לשמוע איך הוא מרגיש, האם קורה שם משהו שנעים/פוגע/מושך אותו...
    דיאלוג, סבלני, לא בפעם אחת וגמרנו...
    בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 13.5 כל הזמן משחק במחשב
    ג׳ני
    12/07/2015

    שלום!
    יש לי ילד בן 13.5 ואת רוב שעות היום הוא מבלה במחשב. במיוחד עכשיו, בחופש הגדול, אבל גם בתקופת הלימודים, הוא ממהר לסיים את המוטל עליו (בלי לייחס חשיבות לאיכות ביצוע המטלות) וממהר לחזור למחשב.
    אני משתדלת להעסיק אותו בדברים נוספים, מקפידה על ארוחות משותפות, לוקחת אותו לקולנוע, דואגת שייפגש עם חברים ולא רק ידבר איתם בסקייפ או בווטסאפ. יחד עם זאת ולמרות המאמצים שלי, את רוב שעות היום הוא מבלה במחשב. מה עושים? ניסיתי להגביל שעות מחשב, אבל אני מתקשה לאכוף. רוב שעות היום אנחנו לא בבית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 13.5 כל הזמן משחק במחשב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 13.5 כל הזמן משחק במחשב - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    27/07/2015

    ג'ני שלום לך,
    סליחה על האיחור בתגובה.
    הרגע עניתי לאם אחרת בנושא זה, המטריד להערכתי הורים רבים.
    מדבריך עולה שאת אכן מאוד משתדלת. אשאל רק האם - בנוסף - גם ניסית לשוחח איתו? לדבר על מה שמושך אותו שם... על מה קורה לו... להסביר קצת את עמדתך - בלי ביקורת ובכלי כעס.
    זכרי שגם זו צורת תקשורת מקובלת היום בגיל זה, שהוא בחופש ולכן גם מקדיש יותר זמן למחשב ולמשחקים. איני כותבת זאת ומתעלמת משאלת ההתמכרות, הצריכה האפשרית של תכנים לא רצויים (כמו פורנוגרפיה) ועוד, אך לא ניתן לראות את התנהגותו רק באופן שלילי...
    ולגבי הקושי באכיפה - בסופו של דבר אין לנו באמת שליטה כהורים, אלא תקווה שהמסרים שנטענו בלב ילדינו אכן יהדהדו שם. שיהיה אמון שלהם בנו ושלנו בהם... (את זה גם אפשר לומר לו).
    בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקרים וגנבות בגיל ההתבגרות
    רחלי
    09/07/2015

    הבת שלי בת 15 לאחרונה אני מגלה שהיא משקרת לי בכל מיני נושאים ואפילו מדמיינת דברים שלא באמת קורים. בנוסף גיליתי שהיא גונבת בגדים לחברות שלה שהיא ישנה אצלם, אני ממש מודאגת ולא יודעת אם זה דפוס חולף. אגב לא חסר לה כלום..... מה עושים האם צריך טיפול כלשהו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקרים וגנבות בגיל ההתבגרות - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    27/07/2015

    רחלי שלום,
    אכן מה שאת מתארת דורש תשומת לב והתייחסות.
    ברמה הנפשית אומר שהשקרים, הדמיונות והגניבות מעידים כי משהו מתחולל בנפשה של בתך. זה כמובן לא קשור למה שיש לה מבחינה חומרית, אך כן יכול להיות קשור למה ש"חסר" לה מבחינה נפשית...
    אני ממליצה לברר זאת דרך ובעזרת טיפול נפשי.
    בבקשה אל תתייחסי לכך כאל דפוס חולף, וראי זאת כאיתותים לכך שבתך במצוקה.
    בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 12 רוצה לצאת עם חבר לסרט....
    רוני
    14/06/2015

    שלום,
    ביתי הבכורה היא בת 12.5,מאוד מקובלת וחברותית,אתמול פנתה אליי וביקשה ללכת לסרט כששאלתי עם מי-ענתה עם חבר שלי.... מתברר שיש ילד מבית ספר אחר שהיא בקשר איתו -גם הוא בכיתה ו-,לא ידעתי איך לאכול את זה ומה לענות.....היא נפגשת הרבה עם חברות אבל ללכת לסרט עם ילד שאנחנו לא מכירים בכלל... אני מבינה שתקופה חדשה והתמודדות עם גיל ההתבגרות עומדת לפנינו...אבל איך מסבירים לה שלמרות שאני מאוד סומכת עליי זה נראה לי ממש מפחיד לשלוח אותה לבד עם ילד שאני לא מכירה בכלל.....הראש לי הולך קדימה לכל מיני סיטואציות מפחידות....
    אשמח לקבל עצות....
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 12 רוצה לצאת עם חבר לסרט.... - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    16/06/2015

    סמדר שלום,
    אני מבינה שהמחשבות רצות ודוהרות קדימה אבל רגע. טוב שעצרת להתייעץ.
    נראה ששאלת את בתך שאלה וקבלת תשובה כנה... אני מזמינה אותך להעריך זאת ומכן לכלכל את צעדיך בזהירות כדי לא לגרום לבתך להתחיל להסתיר ממך מידע.
    בנוסף, מעבר לכך שהיא מקובלת וחברותית, לא כתבת האם אפשר לסמוך עליה? האם אפשר לכוון אותה בשיחה בבית ולדעת שהיא תפעל בהתאם? אלה הן השאלות המרכזיות בעיני, ותשובה להן יכולה לעזור לך להתמודד עם חששותיך.
    בכל מקרה אולי אפשר גם להזמין אותה להביא את הילד הביתה לפני ההליכה לסרט... בלי לחץ, בלי כפייה...
    בהצלחה עם ההתמודדות,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לספר או לא לספר לביתי
    אילנית
    10/06/2015

    היום נעמדתי במקרה ליד חבורת בנות מהשיכבה של ביתי כאשר כמה מהן לא ידעו שאני אמא של....ומשהי מהן דיברה על חבר של ביתי ואמרה שהיתה לו חברה 3 שנים והם נפרדו בגלל שהוא בגד בה...האם לספר את המידע לביתי או לא? הם יוצאים חודשיים.אני ממש לא יודעת מה לעשות וכיצד לנהוג. יש לציין שמהכרותי הקצרה עימו הוא מאוד חמוד, לבבי, מתייחס לביתי בכבוד, ונראה שהם מאוד אוהבים , מצד שני אני לא רוצה שביתי תפגע .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לספר או לא לספר לביתי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לספר או לא לספר לביתי - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    10/06/2015

    שלום אילנית,
    אני מציעה לך לשמור את המידע לעצמך. את הרי אינך יודעת אם הוא נכון, לאור העובדה שזו רכילות. אינך יודעת גם מה היה שם בקשר בן 3 השנים ומה באמת הוביל לפרידה.
    וכן, אני מתרשמת שבתך עלולה מאוד להיפגע מגילוי זה, ולכעוס עליך באופן שייפגע ביחסיכן.
    קשה להתאפק אבל תני לה להתנסות, ליצור קשר, לגדול...
    בברכה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתבגר חסר סבלנות
    אמא 52
    10/06/2015

    בוקר אור..אני אם לשתי בנות מעל גיל 20 ובן בן 13.

    הילד תמיד היה קצת שונה מהבנות בקטע החברתי. מילדות היו בעיות של כישורים חברתיים והבנת קוד התנהגות עם הילדים..שהקשו עליו את החיבור לילדים. שלחתי אותו בגיל 9 לקבוצת כישורים חברתיים ולאחר תקופה המנחה אמרה שאין מה לעשות איתו כיוון שהוא מאוד בוגר..ויודע בדיוק מה רוצה מעצמו..ומה נכון עבורו ולא במקום של לשנות כדי להיות עם ילדים שבמילא לא מסתדר איתם. מאז מדברת איתו המון בבית מטפלת בו התנהגותית(אני קואצרית בעצמי)...יש שיפור עצום. הוא ילד אהוב על המבוגרים..פעיל,ספורטיבי,,וורבלי..אבל קשה לו לדחות סיפוקים,על כל דבר מעיר..חסר סבלנות וכל דבר קטן מעצבן אותו ברמות גבוהות. כשנמצא עם כמה ילדים בודדים שבקשר איתם..ברגע שמשהו מעצבן אותו חוזר הביתה. מבין שצריך להתמודד אך מבחינתו אין מה להתמודד עם "טמבלים". אינו יכול לסבול "קללות" שמוציאות אותו מאיזון....
    מבין כל מה שמסבירים לו..שאלו האנשים וצריך ללמוד להבליג..לא להתייחס לכל מה שאומרים וכו....אבל אין לו סבלנות אליהם. מצד שני ילד מאוד חברתי שמאוד אוהב ילדים.

    אשמח לרעיונות איך אפשר לחדור אליו כך שיפנים "שאנשים לא מתנהגים לפי איך שאנחנו רוצים"

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מתבגר חסר סבלנות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתבגר חסר סבלנות - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    10/06/2015

    שלום לך,
    אני מתרשמת שאת משקיעה הרבה בבנך, ומצפה גם לשינוי ולתוצאות... נשמע שהוא ילד מושקע, מקבל הרבה תשומת לב והתייחסות אישית.
    נדמה לי שיש כאן גם היבטים התפתחותיים. הוא צעיר מאוד, רק בן 13, וכדאי להתאזר בסבלנות לגבי התפתחותו ויצירת "פתיל" סבלנות ארוך יותר, יכול להסתגל עם בני גילו וכל מה שתיארת.
    בנוסף, יתכן שהחלק הרגשי לא מספיק טופל היות שאימון אינו טיפול. אני יכולה להציע להפנות אותו לטיפול כזה, פרטני, המלווה בהדרכת הורים. הדרכה שיכולה לסייע ולתמוך גם בך.
    בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בתי צמודה לבנים
    eti
    07/06/2015

    שלום, לאחרונה התגלה לי כי ביתי נעמה בת ה11.5 נמשכת יותר מדי לבנים. נעמה היא ילדה בכורה. והיא לומדת במסגרת דתית. נעמה לא מספרת לי חוויות וסיפורים בזמן האחרון. היא נהיית יותר ויותר סגורה. נעמה בכיתה עם בנות ולמרות זאת, היא נמצאת בחברה עם בנים. קודם לכל, לפני שהיא התחילה עם כל הבלגן שהיא עשתה לעצמה, היא דיברה עם בנים מהשכבה שלה והתיישבה לידם. ואחת המורות ראתה זאת, ופנתה אליי. ישבתי לשוחח עם נעמה. והשיחה הייתה מאוד תוקפנית מצידה. היא דברה מהר והגנה על עצמה. יום למחרת אני לוקחת אותה לבית הספר ושומעת כמה בנים מדברים עלייה. ויותר מזה, היו שמועות שיש לה חבר. נבהלתי. כל היום לא הייתי מפוקסת. וכשישבתי איתה פעם נוספת היא נזפה בי ואמרה בתוקפנות :" אין לי חבר ותעזבו אותי כבר". לבסוף התברר לי. נעמה יוצאת עם בנים כבר בגיל כזה. כשראיתי לה את ההודעות בוואטסאפ היא דיברה עם בן בגילה על נשיקה, חיבוק ומגע. חטפתי הלם. כעת, אני מגלה שהיו לה הרבה חברים ושהתחבקה והתנשקה איתם.

    מה אני עושה??
    תודה מראש וערב טוב !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בתי צמודה לבנים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בתי צמודה לבנים - תגובה

    שלי ורדי
    08/06/2015

    שלום אתי,
    הבת שלך ממש צעירה, התנהגותה אכן היא סממן לדאגה, כל עוד היא בגיל 11.5 ואף דתייה... השאלות שעוברות לי בראש קשורים לאיכות החברויות שלה עם בנות - זו תקופה בחיים שבנות הגיל ממלאות במשמעות את החיים ולא בבנים- והאם היא מנסה למלא איזה ריק ולהעצים ערך עצמי נמוך דרך הקשרים עם הבנים שמגלים בה עניין בהיותה בת? שאלה שלישית שעולה לי בראש, האם הבת שלך מורדת דווקא בחינוך הבית י דרך ה"נשיות" שמנסה לבנות לה כל כך מוקדם בחייה, כתיגר לאיסורים הדתיים השונים?היא גם נשמעת מתיאורייך סגורה מאד. הייתי ממליצה ייעוץ מקצועי פסיכולוגי,משפחתי או פרטני משולב בהדרכת הורים.

    כל טוב,

    שלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצה-הכוונה איך לעזור לבת 10
    לירון
    27/05/2015

    שלום רב,

    בתי בת ה-10 ילדה מקסימה, חכמה (עם הפרעת קשב)...אך שמתי לב והיא גם פנתה אלי לעזרה שהיא מבודדת חברתית ויש לה רק חברה אחת בביה"ס.

    נראה לי שהיא מחמירה עם עצמה יותר ממה שזה באמת, אבל המצב לא מזהיר.

    מה את מציעה לי לעשות? איך לשפר לה את המעמד החברתי.

    אני יכולה לעשות מסיבת פיז'מות אבל זה נקודתי ולא יפתור הכל.

    אני רוצה שהיא תלמד ליזום/להתקשר לחברות....להזמין

    איך עושים את זה .....איך מתחילים.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצה-הכוונה איך לעזור לבת 10 - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    27/05/2015

    עינב שלום,
    קשה לתת עצה אחת, למרות שאני מרגישה את העצב שלך ושל בתך ורוצה לעזור לכן.
    אני חושבת שכדאי יהיה לברר מה קורה בכיתה, ואולי לשוחח קצת עם המחנכת והיועצת.
    כמו כן, להבין איך בתך מבינה את המצב ולמה את מתכוונת שהיא מחמירה עם עצמה...
    חשבי איתה ביחד מה היתה רוצה שיקרה, איזו עזרה היא רוצה ממך ובאיזה אופן.
    בנוסף, תמיד אפשר להתייעץ הלאה עם אשת/איש מקצוע.
    בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה המהירה

    לירון
    28/05/2015

    אולי את מכירה סדנא של בנות לגיל הזה
    לעבור ולעבד סיטואציות חברתיות ושאיש מקצוע יכוון?
    אנחנו גרים באזור פ"ת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה המהירה - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    28/05/2015

    מצטערת אבל איני מכירה. כדאי לשאול באזורכם - מחנכת/יועצת/פסיכולוגית בית הספר...
    בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך למודאגת מאוד מביתי
    מיטל
    25/05/2015

    ראשית אני רוצה להודות לך דר' שטיין על תשובתך .שוחחתי עימה בזהירות והיא אכן מעוניינת בטיפול וכהגדרתה ביקשה אפילו פסיכיאר/ית או פסיכולוג/ית מומחית "שתעזור לה להבין את עצמה ולעבוד על מה שיושב לה בפנים עמוק" כי עוד אף אחד לא עשה איתה את העבודה ברמה זו.....זו היתה הגדרתה המדוייקת...
    אשמח אם תוכלי להמליץ לי אנחנו מאיזור הקריות..תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בהמשך למודאגת מאוד מביתי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך למודאגת מאוד מביתי - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    25/05/2015

    בוקר טוב מיטל,
    אני מאוד שמחה על תגובתה של בתך, ועל נכונותה לעזור לעצמה.
    אני מוכנה לברר, אין לי כרגע תשובה, ואחזור אליך.
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך למודאגת מביתי

    מיטל
    25/05/2015

    תודה רבה אשמח לקבל המלצה...מחכה בסבלנות....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך למודאגת מביתי - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    27/05/2015

    היי מיטל,
    ניסיתי לאסוף כמה שמות מאזור חיפה:
    ענת שפירא פסיכולוגית
    שמואל ג'רזי
    אלישבע ויטרוב
    חיותה קפלן.
    היות שאני לא מהאיזור הזה אני לא מכירה אותם, ולכן איני יכולה לקחת אחריות.
    לבקשתך פשוט התייעצתי.
    בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגלות את האמת?
    מישהי
    24/05/2015

    שלום רב
    אני בת 44 אמא ל3 ילדים הבעיה היא עם הילדה הגדולה היא אף פעם לא מחבקת אותי לא משתפת אותי אני מאוד רוצה להתקרב אליה ניסיתי ייעוץ אני מנסה בכסף במתנות הילדה לא נפתחת בכל פעם שהיא חוזרת הביתה היא חיילת ולא מגיעה הרבה הביתה וכשמגיעה מדלגת עליי ורצה לאבא שלה מחבקת מנשקת ואני נקרעת מבפנים עד שאבא שלה לוחש לה ואני מבינה שהעיר לה אם אני רואה שהיא עצובה אני מתעניינת בכדיי לעזור אבל עונה מאוד לא יפה
    לעומתה שניי הילדים השניים מחבקים משתפים מעריכים אותי מאוד
    חשוב לציין שסבלתי המון שנים מדכאון קשה צעקתי התפרצתי עם כל זאת הייתי אמא לתפארת לא החסרתי כלום אולי עשיתי בושות כמה פעמים היום כשאני במצב טוב אני עושה תיקון אבל ממנה אני מבינה שלא הייתי בשבילה אבל לא סולחת
    אולי אם אספר למה למה שנים הייתי בדכאון תבין אותי? הסיבה לדכאון בילדותי עברתי התעללות מינית קשה ותמיד כעסתי על אמא שלי שלא שמרה עליי שלא הייתה שם בשבילי שנים שלא סלחתי לאמא עד היום אני סובלת מהעובדה שעברתי התעללות אין לי סקס טוב בעקבות זאת יש מתח עם הבעל אני לא מרגישה אישה לא נהנת מכלום
    היום אני עושה תיקון אני עושה כל מה שיגרום לילדים שלי לחייך להנות אפילו בימים שקשה לי והאמיני לי יש ימים כאלה והם קשים אבל היא לא סולחת
    מה עליי לעשות בכדיי לזכות לקצת אהבה ממנה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לגלות את האמת?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגלות את האמת? - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    25/05/2015

    אמא שלום,
    אני קוראת על סיפור אישי קשה ומבינה מאוד ללבך - כאם, כאישה וכאשת מקצוע.
    איני יודעת אם היית פעם בטיפול אך גם אם כן מציעה לך לשוב ולטפל בעצמך: בזיכרונות העבר, בתחושה שלא שמרו עליך ובכך שאינך יכולה ליהנות - ממיניותך ובכלל. אלה הן - בעיני - סוגיות מרכזיות שדרושות התייחסות וקשורות גם לקשר עם בתך הגדולה.
    אין לי ספק שאת עושה מאמצים רבים, אך תהליכים שבחלקם הרב הינם לא מודעים משפיעים ומשחזרים משהו מהעבר...
    אני מרגישה שכאשר את תוכלי לאהוב ולסלוח לעצמך ולאימך תוכלי לפתוח דיאלוג אחר עם בתך, בו היא תוכל להתקרב ולאהוב אותך בדומה למה שאת רוצה.
    בהצלחה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום