מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חרדות ובלבול מיני אצל מתבגר - דחוף!אימא מודאגת06/10/2015
שלום רב, אני מקווה שהגעתי לפורום הנכון. אני מעוניינת להתייעץ לגבי בני בן הכמעט 13. כמה ימים לפני תחילת שנת הלימודים הנוכחית חווה התקף חרדה. מס' ימים לפני ההתקף חשתי בירידה מסוימת במצב הרוח ובשיחה ארוכה עמו הסביר לי שהוא סובל מפחדים, חרדות. אחרי בירור מעמיק (כאשר בכל שיחה התבהר לי עוד פרט ועוד פרט) התברר כי הוא נהג לצפות בסרטונים לא צנועים באינטרנט, ופתאום לפני תחילת שנת הלימודים חשש שמא יעלו עליו בביה"ס (הוא לומד בביה"ס דתי). משם החרדה התעצמה, ועוד ועוד פחדים נוספו. הוא החל לפחד ממחלות, כאשר כל כאב קטן התפרש אצלו כמחלה מסוכנת, הוא נהג למשש כל חלק בגוף באובססיות, לבדוק שהצד השני זהה, ומכל ממצא קטן נכנס להיסטריה. כעת ההתנהגות הזו קצת פחתה, אבל הוא עדיין שרוי בסוג של חרדה (כל פעם מפחד ממשהו אחר, כולל מפחד להיות הומו וכו'). החרדה גבוהה במיוחד שהוא מתעורר בבוקר. אין לי ספק שהוא זקוק לטיפול פסיכולוגי, וכבר קבעתי לו תור. אך עד שיגיע התור, אני רוצה להתייעץ לגבי משהו שהוא סיפר לי ומאוד הדאיג אותי. הוא סיפר לי שלפני כשנתיים, כאשר היה בערך בן 11, הוא החל בסיפוק מיני עצמי. הוא סיפר לי שמס' פעמים היה נוהג להרים את אחותו הקטנה, שהייתה אז בת 7, (כדי לקבל גירוי אני מניחה), אבל נשבע לי שאת המעשה עצמו המשיך במיטה. אני ממש נחרדת ממה שסיפר לי, השבעתי אותו מס' פעמים שלא עשה לאחותו יותר מזה, הוא ממש מצטער על המקרה, מביע חרטה עמוקה, מרגיש סוטה, וממש בוכה כאשר אנו מדברים על זה, ואני מקשרת את החרדה שלו ממחלות למעשה הזה (כנראה מפחד שאלוקים יעניש אותו). אפילו בחנתי אותו ואמרתי לו שאני אקח את אחותו לבדיקה כדי לוודא שלא עשה לה יותר מזה (שיש בדיקות שמגלות בדיוק את הכל), ועד כה לא נראה שהוא לחוץ מ"הבדיקה", כך שאני רוצה להאמין שהוא דובר אמת. הוא נשבע לי שהוא לא בדיוק הבין את המשמעות של מה שהוא עשה בגיל 11 (טען שהוא חשב שרק לו קורה הדבר הזה בגוף) ושפעם אחרונה שעשה זאת לאחותו הייתה שהוא היה בן 11, ושאח"כ הבין שזה אסור והפסיק. אני מרגישה ייאוש מוחלט ממה ששמעתי. הוא סיפר שחבר מהכיתה סיפר לו שצריך להכניס את האיבר (ואני מניחה שזה מה שניסה כנראה לעשות מתוך סקרנות, אך עם בגדים, כי כנראה לא ממש הבין את מה שהחבר סיפר). אני לא יודעת איך לפרש את המעשה הזה, אני ממש פוחדת ממה שזה גרם לאחותו (אפ"ע שכנראה לא הבינה). בנוסף, הוא סיפר שהוא נוהג לחשוב על הסרטונים כאשר הוא מספק את עצמו, אך שלפעמים הוא גם חושב על אחותו (לצערי רק לאחרונה התחלתי להקפיד שהיא לא תתלבש לידו אחרי מקלחת). אודה על ייעוצכם הדחוף, אני ממש מודאגת...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדות ובלבול מיני אצל מתבגר - דחוף! - תגובה
ד''ר נלי שטיין11/10/2015שלום לך,
אני מאוד מבינה את חרדתך ודאגתך לשני ילדיך.
יחד עם זאת נשמע שאת עומדת על המשמר, בנך יכול לדבר איתך ואף עשית את הדבר הנכון בכך שהפנית אותו לטיפול נפשי. בבקשה קחי בחשבון שמדובר בתהליך ולא בפגישה חד פעמית.
אני מסכימה עם מרבית הפרשנויות שלך לגבי החרדה, הסימפטומים הגופניים והחשש הגדול מפני עונש כלשהו. כל אלה חומרים נפשיים שיש לדבר עליהם בטיפול. לגבי בתך הרי שאף שהיא לא הבינה היא עברה משהו... הרגישה... וקחי בחשבון שחשוב יהיה גם לטפל בה.
אומר גם שלהערכתי בנך נמצא להערכתי בסיכון מסוים היות שהוא במשבר כך שחשוב יהיה גם לתמוך בו כרגע. גם אם זה קשה לך היות שאת עצמך מאוד מודאגת. בקשי מהפסיכולוג הדרכה גם עבורך/עבורכם - ההורים.
כדאי לזכור ולשמור תקווה שבאם הדברים יטופלו נכון ובאופן מקצועי אתם תצלחו את המשבר הזה.
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זהות מיניתשגית03/10/2015
שלום, אני אמא לילד בן 12 שמוטרד מזהותו המינית, בגלל שיש לו זקפה כשהוא רואה בנים, ובנות..הוא מאוד מפחד להיות הומוסקסואל, למרות שאמרתי לו שאני אתמוך בו בכל מצב... האם יש מקום לפחד? האם יש מקום לשיחה עם פסיכולוג לגבי הרגשות שלו? אני מאוד דואגת לו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זהות מינית - תגובה
ד''ר נלי שטיין11/10/2015שלום שגית,
אני מבינה את הלחץ של בנך ומתפעלת מיכולתו לשוחח איתך ומתגובתך. זה באמת לא מובן מאליו! כל הכבוד לך!!!
להערכתי, מהדברים שתארת עולה שמדובר בנטייה מינית שאינה בהכרח הומוסקסואלית, אלא בכך שהוא התחיל את גיל ההתבגרות ומרגיש מוצף ומגורה מינית. את הרי כותבת שהוא מגורה משני המינים...
אני מציעה להמשיך ללוות אותו, ואם תרגישי שהלחץ גובר הרי שיש מקום לפנייה לפסיכולוג... ולו בכדי ליצור מקום בטוח לעיבוד התחושות ולהרגעה.
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיים לבת הזקונים במסגרת הצבאיתמוריה02/10/2015
ביתי הקטנה התגייסה לפני כחודש לצבא. במהלך לימודיה ביסודי ובתיכון היינו עדים לבעיות חברתיות שהיו לה.
עוד ביום הגיוס בלישכת הגיוס היא התייפחה לקראת הלא נודע.
במהלך הטירונות התקשתה מאוד להתרגל למרחק, לתנאים,לחברה........
הלכנו לקראתה והצענו מספר מפגשים עם פסיכולוגית. נראה היה שיש שיפור והיא מצליחה להתמודד. הילדה התחילה קורס אך עדיין מתקשרת יום יום ובוכה ומתלוננת שקשה לה. מנקודת מבטי התנאים בם היא שוהה (אוכל,מיזוג,מבנים) מצויינים ביחס לבנותיי הגדולות וביחס לשירותי הצבאי. פנייתי באה על בסיס כעס רב שיש לי כלפי הילדה שמאז גיוסה היא מאוד עויינת, לא מתקשרת איתי כאם רק עם אחיותיה ואביה.
הילדה מעוניינת להשתחרר/ לשרת ליד הבית ולבוא יום יום הביתה. לי הדבר לא נראה מהנסיון שיש לי איתה שהיא מפונקת,לא עוזרת,מבזבזת וכ"ו בשיחה אחרונה שניסינו לנהל אמרתי לה את הדבר וזה גרם להתגברות העויינות.
אני מרגישה מאוד לא נוח עם העויינות ההדדית ולא יודעת מה לעשות? ברצוני לציין שבשיחות המעטות שאני מנסה לעודדה ולהפיח בה ביטחון ומסוגלות היא דוחה את דבריי בטענה שאיני מבינה אותה ורק גורמת לה לבכות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביתי מתקשה במסגרת הצבאית
מוריה13/10/2015לא קיבלתי כל התיחסות לדבריי .אשמח לשמוע את תגובתכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקשיים לבת הזקונים במסגרת הצבאית - תגובה
ד''ר נלי שטיין13/10/2015מוריה שלום,
עושה רושם מדבריך שבתך אכן היא "הבת הקטנה"... גם באופן נפשי. היא - כנראה - פחות בשלה להתמודדות עם מגוון תחומים בחייה, ואיני יודעת כיצד הבעיות החברתיות שאת מזכירה טופלו - אם בכלל.
לפיכך מובן שהגיוס לצבא אף מקצין זאת בהיותו מסגרת חיים טוטאלית ומחמירה יותר.
קשה להבין יותר מדבריך אך עלי לומר שאני מבינה את מכלול התחושות שהיא מעלה בך (הרצון לעזור מחד אך גם הכעס מאידך), ומציעה שתמשיכו לסייע לה נפשית אך גם את (ואולי גם האב) תקבלו הדרכה הורית. גם עליך עובר הרבה וכדאי שיהיה לך מקום לעבד את תחושותיך. נראה לי שכרגע קשה לעזור לבתך היות שהיא ממוקדת בניסיון לחזור לקרבת הבית - לאזור המוכר והבטוח.
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על ההתייחסות!
מוריה15/10/2015נילי שלום
ראשית ברצוני להודות לך . את מאוד צודקת בדברייך ובניתוחך את המצב.אנחנו עומדים חסרי אונים כיוון שהחיים מזמנים קשיים ואדם חייב ללמוד למצוא כלים להתמודד עם הקשיים.
לדאבוננו יום יום היא מתקשרת ובוכה אף הבנות המשרתות איתה החלו להעיר לה שגם להן קשה אך הן לא מרשות לעצמן לבכות כל היום.
אני רוצה לעודדה אך כל עצה וכל בקשה להתמודד כי כל שישי היא מגיעה הביתה ויכולה למלא מצברים נדחת וכשהיא מגיעה הביתה במקום לשבת ולספר היא מעדיפה להתבודד
ולהפגש עם חברה שלא התגיסה מטעמי בריאות.
אני מאוד מקווה שהתקופה הרעה הזו תעבור והיא תצליח להתגבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבנוגע לבת הצעירה שהתגייסה
מוריה15/10/2015מוריה עוד משהו,
חשוב בעיני לעקוב אחריה, היות שמצבה הנפשי יכול גם להדאיג.
זכרו שיש עזרה נפשית גם בצבא והיום יש מודעות גדולה יותר לכל פנייה ולמצוקה של חיילים/ות.
שיהיה טוב.
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורים מודאגיםשרית26/09/2015
שלום רב, יש לנו בן מתבגר גילו 14, יש לו הפרעת קשב לקויות למידה, ולקות במיומנות חברתית(קשב לא ברמה גבוהה, לא לוקח רטלין)יש לו מורה פרטי פעמים בשבוע...לאיתי דימוי עצמי נמוך . הוא פיקח וחכם עם מודעות עצמית גבוהה, רוקד ברייקדאנס ומוכשר מאוד בתחום, מאז ומתמיד לא היה ילד שמוקף בחברים, אך גם עם היו לו 3-4 חברים לא ידע לשמור איתם על קשר, הוא תמיד מוצא מגרעות אצל ילדים, גם אם יש תקופות שמוצא לעצמו חברים הקשר מתנתק איתם אחרי תקופה מסויימת, איתי ציין בפנינו לא מרגיש שייך לכיתה, , הכיתה לא טובה, כל הזמן טענות על הכיתה. מאז הקיץ האחרון קיננו לו משחק מחשב-אסטרטגי של יריות והוא מתקשר עם חבר או שניים ברשת, מאז אותו משחק יש נסיגה גדולה ואיתי ניתק כל קשר עם החברים המעטים שהיו לו, אפילו ממציא סיפורים שכואבות לו הרגלים ונפל, כדי לא ללכת לחוג. (הוא בין המצטיינים בסטודיו)כשאנחנו מציעים לו להיפגש עם חברים, תמיד אומר שאף אחד לא רוצה, ואף אחד לא יוצא, אנו מודאגים שבכיתה ט, הוא יושב בבית, לא מתנסה בשום חוויה, ממציא תרוצים, מספר שבזמן האחרון כשיוצא החוצה פוחד מכלבים גדולים(אני מודעים לכך שזה התקפי חרדה)לאורך השנים הוא לא בדיוק ידע לשמור על קשר עם חברים והיום גם כשמנסה-לעיתים רחוקות, פוחד לקבל "לא"...כל הזמן מתנהל לפי "מה יגידו" אנחנו מאוד מודאגים ולא יודעים כיצד לפעול, והאם כדי לנתק לו את המחשב, על מנת שיתחיל לחפש אלטרנטיבות בחוץ? כיום הוא נמצא בתהליך עם משהי שמטפלת בנלפ ועודהיה עצלה 10 מפגשים ..אך עדיין אני לא רואה שינוי כלשהו...אשמח לעצמה והמלצה, כואב לי לראות את אתי בני חסר בטחון, מפוחד,יושב בבית בלי שום חברים, כאשר בגיל זה יוצאים, מבלים ועוד..אנחנו ממש לא יודעים מה לעשות, אנו מאוד מודאגים ועסוקים בו בלי סוף...אשמח לעצה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הורים מודאגים - תגובה
ד''ר נלי שטיין28/09/2015שרית שלום,
אני חשה מבין השורות עד כמה את מודאגת בגין איתי ועד כמה היית רוצה לסייע לו (ושניכם אני מבינה, את ואביו).
יחד עם זאת, להזכירך שבגילו של איתי רבים המתבגרים/ות שחשים חסרי ביטחון, קשיים חברתיים ופחדים. התמונה לפיה לכולם/ן יש חיים שוקקים ומלאי חיים ורק הוא יושב בבית היא שלך בלבד ולהערכתי מגבירה את הלחץ והדאגה....
לגבי איתי עצמו הרי שהרבה קורה בנפשו הסוערת, עושה רושם, וטוב שהופנה לטיפול. איני מכירה את המטפלת ולא בקיאה בשיטת הנל"פ אך יתכן שהיא תסייע לו בהקשרים הרצויים: חוסר ביטחון, חרדה, מתח... אם לא מצאו מטפל/ת אחר/ת.
יתכן שאתם יודעים זאת אבל אציין בכל זאת שנראה שהוא לא פנוי ללכת לרקוד ומתקשה לשמור על קשרים רגשיים. זאת הן בשל חרדות וביטחון עצמי נמוך והן בשל לקויות למידה שונות שיכולות אף הן ליצור מצבים של תסכול, כישלון ופגיעה בערך העצמי כמו גם יכולת "לקרוא" מצבים חברתיים על הניואנסים השונים שבהם.
אני מציעה להיאזר בהרבה סבלנות, לטפח בתוככם יכולת לתמוך בו ולא ללחוץ עליו ובעזרה מקצועית. יתכן שגם אתם עצמכם זקוקים להדרכה ולתמיכה וחשוב שתקבלו אותה (למשל קבוצת הורים בניצ"ן). שתפו את המחנכת/היועצת בבית הספר כדי שיהיו לכם בני ברית שם, אך בעדינות - בהתאם לגילו (הוא בכל זאת נכנס לגיל ההתבגרות).
קחו בחשבון שהוא מאוד צעיר ומדובר בתהליך - גדילה וזה הטיפולי - ארוך היות שרק במשך הזמן תתייצב הסערה שבתוכו.
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 12 חבריו מהיסודי מתנכלים לוטל23/09/2015
בני עלה לחטיבת הביניים. מאז תחילת השנה לא יוצא מהבית לחברים ולא מזמין איליו חברים. גם קודם לא היה "חיה חברתית" ותמיד העדיף לשחק בלגו וברובוטיקה לבד בבית אבל היו מידי פעם גיחות של חברים ובכל יום הולדת תמיד היתה החבורה הקבועה שלו שהוזמנה. אתמול שמעתי במקרה חברים שלו ליד ביתנו "מסתלבטים על חשבונו" בהיעדרו וזה הדליק לי עוד נורות אדומות. התחלתי לחקור אותו (את בני ) להבין אם יש בעיה. הוא לא רצה לשתף פעולה ואמר שאין כלום אבל בסוף השתכנע ועל סף בכי אמר שהם (החברים הישנים מהישוב שלנו ושהיו איתו מהגן ועד כתה ו') אומרים לו מילים (לא ממש שיתף..דוגמא:" חחח...איזה אופניים מאפנים יש לך...") ובאופן כללי מסתלבטים עליו. יש אחד שמוביל והשאר צוחקים יחד איתו.
מה אתם ממליצים ? האם לפנות לילד המוביל? להורים שלו שאנחנו מכירים היטב? האם זה יותר יזיק מועיל?
מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 12 חבריו מהיסודי מתנכלים לו - תגובה
ד''ר נלי שטיין28/09/2015טל שלום,
המעבר לחטיבת הביניים אינו פשוט - הן מבחינת השתלבות במערך החדש והן בשמירת הקשר עם ה"ישן"... איני יודעת כמה זמן שחבריו אלה מתנכלים/צוחקים עליו ומה עורר זאת וכדאי להמשיך לבדוק לפני שנוקטים בפעולה כזו או אחרת. עודדי את בנך ואמרי לו שטוב עשה שסיפר ושיתף, ושאתם שם בשבילו. הרי כל כך קשה לשאת בכול לבדו! בססי את המון ביניכם כדי שימשיך לשתף ותוכלו לדעת מה קורה בחייו.
בנוסף, אני מציעה לחשוב אתו מה כדאי לעשות... יתכן שכדאי לחכות עוד זמן מה ויתכן שכדאי לחזק אותו כדי שהוא יוכל לענות ולהתמודד. שמרי את שלב ההתערבות ההורית לזמן בו ההרגשה תהיה שהיא מחויבת המציאות ובנך אינו יכול "לטפל" במצב לבדו. אם זה יהיה המצב הרי שכדאי להעריך גם מי הם ההורים ואיך כדאי לפנות אליהם... זכרי שמדובר בגיל ההתבגרות ויש השלכות גם לכך.
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההחברה היא טיזרית
שירי02/10/2015כבר מהגן. במערכת החינוך אין חינוך. מכבים שריפות. מי שלא חזק לא ישרוד. החברה היא אלימה ומגעילה ולא סובלנית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 18- המשךש04/09/2015
שלום. בהמשך תשובתך למכתבי מתאריך 16.8-
כוונתי היא לכך שאינה עושה דבר בבית או כל פעילות אחרת כל הזמן ולא רק בתקופה האחרונה. דבר ראשון, זה מסוכן לבריאות. לא לזוז כל היום. דבר שני, זו לא דרך לניהול החיים. אלו פעולות קונקורטיות מומלץ לעשות? הבנה וסבלנות היא קיבלה בשפע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 18- המשך - תגובה
ד''ר נלי שטיין28/09/2015שלום,
לא התייחסת בתגובתך לשאלות שהעליתי בנוגע למצבה הנפשי לפני הגיוס ולחרדות אפשריות שמעבר זה אולי מעורר בה...
נכון, זה לא בריא וזו לא דרך לניהול חייה אבל אני מציעה לך לראות במה שקורה שלב זמני, חולף... הרי עד כה היא לא התנהגה כך נכון?
הבנה וסבלנות - גם אם קבלה - צריכים להמשיך להינתן... אני יודעת שזה קשה אבל זמן הגיוס מתקרב. אולי זה יעזור לך להחזיק מעמד...
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 11 וסקסרויטל04/09/2015
היום קראתי ביומן של ביתי וגיליתי משהו שמפריע לי ואף מפחיד אותי . היא רשמה "שהיא חלמה שהיא עושה סקס עם שחקן מסדרה שהיא רואה . ושחוץ מיזה היא רוצה כל הזמן לעשות סקס ושהיא יודעת שזה לא נורמלי בגיל כזה ואוליי זה ההורמונים". אך אני אמורה להגיב ? מה לעשות ? אציין שהיא נראת אישה מפותחת מינית וקיבלה מחזור בגיל 10.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 11 וסקס - תגובה
ד''ר נלי שטיין28/09/2015רויטל שלום,
אני מבינה את חששותיך אבל מזכירה שבתך התחילה להתפתח במבחינה הורמונלית - כך שתשוקה מינית הינה חלק מהתפתחות זו.
בנוסף, להתאהב בשחקן/בזמר מוכר מהווה חלק מההתפתחות באופן נורמלי ושגור, ונראה שבתך עצמה יודעת שבין חלום ורצון לבין מימוש בפועל יש פער... פער הקשור לגילה הצעיר.
מה שמעורר בי תהייה זו העובדה שאת קוראת את יומנה! יומן שאמור להיות פרטי בהחלט. מדוע?... האם היה משהו שהיא עשתה עד כה שעורר דאגה כל כך גדולה? אני סבורה שזהו צעד פולשני שלא מספיק להצדיקו ב"דאגה". היא גם עלולה לגלות זאת ותהיה בכך מכה קשה ליחסים ולאמון ביניכן.
אם את שואלת ומתייעצת לגבי מה לעשות הרי שאני מציעה להפסיק לקרוא את היומן, לעודד אותה לשיחה ולדיאלוג ולהתקרב אליה. באופן שהיא תוכל לדבר על מה שהיא מרגישה ו/או את תוכלי להעלות נושא או להגיב כלפיה... נכון, תהיה בכך פחות שליטה עבורך, אבל כדאי ללמוד לסמוך עליה.
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דמי כיסיוכי29/08/2015
שלום,
בני בן ה15 לא תורם את חלקו במטלות הבית וגם אינו משקיע בלימודים.
האם זה חינוכי לתת לו דמי כיס מופחתים בשל כך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דמי כיס - תגובה
שלי ורדי29/08/2015שלום מיכל, אקט חינוכי, משמעותו שיבין שלמעשיו יש השלכות על הרגשות והיחס של אנשים כלפיו,או יח החיים וההמלצות שלו.בכל מקרה, לא צריך להפחית את דמי הכיס מתחת לסכום מסוים,עדיין הוא זקוק לכך לצורכי בילוי, תחושת עצמאות ,תרגול של נהול תקציב וכו'. כל טוב, שלי ורדי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך התייעצות
יוכי06/09/2015שלום רב,
איך עליי להגיב כשהבן (בן 15) מסרב לתת את חלקו במטלות הבית כמו הוצאת הכלב.הבן רואה בבית כבית מלון,לא מציע עזרה ומסרב לתת עזרה כשאני זקוקה לו.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך התייעצות - תגובה
שלי ורדי24/09/2015שלום מיכל ,
אולי כדאי לתת לבן שלך להבין שיצטרך לדאוג לעצמו בכמה מצבים, כי יחס גורר יחס דומה, ושאת עסוקה עם מטלות הכוללות של הבית? העיקר שאת לא תהיי מ מונעת מתפיסה ש"אימא טובה זאת מישהי שעושה הכל בכל מצב למען ילדיה בכל מצב" כאשר תאמיני שבדרך זו את מלמדת אותו שיעור לחיים, יהיה לך יותר קל ליישם את התכנית ולאפשר לבן להתמודד לבד , לדאוג לעצמו בכמה מצבים ולפגוש את המציאות שלא הכל מכינים לו (כמובן צריך להבחין בין מטלות החיוניות מאד שאימא עדיין צריכה לדאוג עליהן לבין מצבים אחרים שהוא ידאג לעצמו ויתאמץ).
כל טוב,
שלי ורדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קנס כספי למתבגרעמי26/08/2015
מה דעתכם על קנס כספי מתוך דמי כיס למתבגר שראוי לעונש?
כאשר המתבגר אינו ממלא את בקשותי ומביע זלזול ובוז, קשה לי למצוא עונשים מתאימים. אבל חשוב לו מאוד הכסף שלו, לכן אני מאמין שעונש כזה כן ישפיע עליו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קנס כספי למתבגר - תגובה
שלי ורדי27/08/2015שלום עמי,
לפי שאלתך נדמה לי שיש לך התלבטות לגבי סוג הסנקציה. אישית אני חושבת שהסנקציה צריכה להיות קשורה להתנהלות הלא מקובלת שלו, אז אם באמת הוא לא מתחשב ולא מכבד, לא כדאי שתכבד אותו ביתר מידה, כדי שיבין שיחס גורר יחס. לגבי יחסי הורים-ילדים, הכללים קצת שונים. אנחנו לא רוצים יחסים מנוכרים ולא רוצים להרחיק אותם מאיתנו וסנקציה כזאת אינה יעילה לגמרי אם אין התקרבות דרך דיבור והסברים, ושדר של ערכים אישיים שהיית רוצה שהבן שלך יפנים דרכך. שילוב של כל הדברים יכול להביא לתוצאה. אני בעד עקרונית, העיקר שלא "תגמגם" ושהבן לא ירגיש שאתה חש לא נוח בגלל הסנקציה. אני ממליצה לא לקרוא לזה "קנס כספי", יש משהו מאד מנוכר במושג הזה. פשוט יש מצבים שהוא צריך לתת משהו בחיים, יחס, כבוד, חובות מסוימות, בכדי שיקבל חזרה תמורה.
כל טוב,
שלי ורדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש לי בן בן 16.5דפנה24/08/2015
ילד חכם ספורטאי שמשחק כדור סל חברותי מאוד עולה לכיתה יא . למד עד השנה 5 יחידות מתמטיקה וממשיך השנה במגמת מחשבים וערבית אבל לאור ציוניו הנמוכים יחסית ב 5 יחדות מתמטיקה (68) נאלץ לעבור מבחן מעבר.
בעלי לוקח את האפשרות שירד ל 4 יחידות כסוף העולם ומפעיל עליו לחץ רב וזה הפך את העניין לבלתי נסבל . בעלי מרגיש שאם בני רק היה משקיע יותר היה מצליח ומבחינתו אם ישב כל יום כמה שעות הוא יצליח אני בתחושה שיתכן והוא צודק אבל הבן שלי לא מוכן כנראה "לשלם " את מחיר הזה כי יש לו עולם שלם של חברים ספורט ודברים אחרים שהוא אוהב.
אני בגישה שלא לכפות ומקסימום ישלים אחרי הצבא אם ירצה ובעלי חושב שצריך למנוע ממנו ספורט מחשב עד שישקיע. זה יוצר מתח גם ביננו למרות שבסופו של דבר אני לא מוותרת ולא משרת לו לנקוט בגישה הזו מה דעתכם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לי בן בן 16.5 - תגובה
ד''ר נלי שטיין25/08/2015שלום לך,
עלי להודות שאני מאוד מצטערת על כך שבן זוגך סובר שבלחץ הוא יכול לגרום לבנכם להגיע להישגים. מניסיוני הכיוון הוא בדיוק הפוך.
כדאי לדעת שגם רמה של 4 יחידות נחשבת כרמה מוגברת, והיא קבילה בהרבה מקומות לימוד נחשבים.
אבל, נדמה שלא מדובר בכך אלא בשאיפותיו של האב, ושאולי בנכם יהווה סוג של "כרטיס ביקור" מושלם. משאלה של הורים רבים...
אני מסכימה עמך ועם גישתך. בבקשה לא בכוח, וכן אני בעד התפיסה הרואה בבנך לא רק תלמיד אלא גם אדם. עם עיסוקים, חברים ועולם משלו...
בבקשה לכו לייעוץ - אם את צריכים, או שתרגישי שאת מאוד לבד ב"מערכה" הזו.
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אהבה הראשונה והאחרונהרון24/08/2015
שלום. אני בן 16 וחצי ויש לי חברה אהובה, נעמה שעוד ארבעה חודשים בת 15. אנחנו ביחד חודשיים וההורים שלה עדיין לא יודעים מי אני ומה. אני אוהב אותה והיא אותי עד השמיים. ולפני שבוע החלטנו שאני אבוא לביתה של נעמה. ביום רביעי באתי. והתגובה של ההורים שלה כלפיי הייתה קיצונית מאוד. הם לקחו אותה לצד וצעקו עלייה. בהתחלה לא ידעתי למה. ואז נעמה ניגשה אליי בבכי ואמרה לי שאני צריך ללכת מביתה. יצאתי בבכי. לאחר מכן נעמה התקשרה אליי ובישרה לי שההורים שלה לא אוהבים אותי ושאנחנו חייבים להיפרד וניתקה מהר.
אני במשבר עצום. אני לא רוצה אף אחת חוץ מנעמה שלי. מה אני עושה? איך אפשר להתמודד עם זה?
תודה, רון!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אהבה הראשונה והאחרונה - תגובה
ד''ר נלי שטיין25/08/2015היי רון,
מרגש לקרוא כיצד אתה מתאר את נעמה ואת אהבתך כלפיה.
איני יודעת מה גרם לתגובה הקיצונית כל כך של ההורים - שמרנות, פחד שמא היא "תתפקר" מבחינה מינית, איום על הקשר שלהם איתה... קשה לנחש. אלה רק חלק מהאפשריות.
בכל מקרה אני מקווה שאם תתאזר בסבלנות, תתמיד בקשר - באיזה צורה שנעמה תוכל לו - לבסוף הם יתרצו וישתכנעו. זה עלול לקחת הרבה זמן...
אני מבינה שאתה במשבר אך בכוח אי אפשר, ונגד ההורים שלה מסובך מאוד לצאת. כדאי בסבלנות ובעדינות. מעניין, אגב, מה ההורים שלך אומרים?
תחזיק מעמד. ליבי איתך,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 10 חוצפנית ואמא שעייפה מהחופשדנה17/08/2015
שלום רב
אני אמא חד הורית לילדה בת 10. אני עובדת בבית כך שרוב החופש אנחנו יחד , כולל יציאות לבילויים מידי פעם כדי למלא פעילויות. אני נעשיתי כבר ממש חסרת סבלנות.
יש לי קושי מאוד גדול - כמגיע שעת הערב 20:00, 21:00 אני כבר כל כך עייפה ורוצה את השקט שלי אבל דווקא אז היא רוצה לדבר איתי ולהצמד אליי ולהציק לי עם כל מיני עניינים ואני כבר לא יכולה לסבול יותר את הנוכחות שלה וחייבת את השקט והספייס שלי.
אין כאן אף אחד בבית שיכול להתחלק איתי בצורך הרגשי הזה שלה ויוצא שכל ערב אנחנו רבות כי הצורך שלי בשקט בשעות האלה חזק ממני. פשוט אין לי סבלנות יותר.
מה לעשות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 10 חוצפנית ואמא שעייפה מהחופש - תגובה
ד''ר נלי שטיין18/08/2015דנה שלום,
אני מאוד מבינה ללבך. גם אם שאינה חד הורית מרגישה רגשות דומים בשעות אלה, בכל ימות השנה. יש רגע בו אנחנו רוצים וצריכים שקט, להפסיק ממלאכת ההורות, להיות קצת עם עצמנו... לגמרי אנושי ומובן.
אולם ילדינו, בעיקר הצעירים שבהם, חשים בכך ובאופן לא מודע הם מאויימים מהצורך להתרחק מהם. כאילו המשאלה שלך היא להתנתק ממנה וזה מאוד מפחיד אותה. הדחפים של בתך מבטאים משאלה לשליטה בך ובעולם, במטרה לחוש יותר מוגנת. מה שעבורך מרגיש, רוב הסיכויים, כחודרנות וכפולשנות. וזה אכן כך...
אז השאלה מה עושים? קודם כול, קצת להבין מאיפה זה בא... לעתים זה עוזר.
מבחינת פתרונות התנהגותיים מעשיים הרי שאם אפשר אולי שהיא תזמין אליה חברה, או תלך לישון אצלה - פעם בשבוע, אולי לישון אצל סבא/סבתא/דודים אחת לשבוע... אפילו לפעמים בייביסיטר נחמדה וסבלנית, גם אם את בבית (או שזה הזדמנות טובה לצאת קצת בעצמך...).
וכמובן תמיד סבלנות... לנסות להגדיל את המיכל הפנימי - זה תמיד עוזר. ככל שתהיי סבלנית יותר היא תוכל עם הזמן לשחרר...
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
דנה18/08/2015תודה על התשובה וההתייחסות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 18ש16/08/2015
שלום. בתי בת 18. סיימה את לימודיה בתיכון. עד לגיוס שיחול בחודש הבא. לא עושה דבר. אינה יוצאת מהבית בטענה שאין לה מה לעשות. משימות שאני נותנת לה כמו לקנות מספר פריטים בסופר/מכולת, להכין לעצמה חביתה, ושאר חובות בבית מסרבת לעשות. איך לנהוג כלפיה? מבקשת עיצה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 18 - תגובה
ד''ר נלי שטיין16/08/2015שלום ש.,
אני מציעה לך להעלות כמה שאלות שאינן עוסקות רק בעשייה או באי עשייה של בתך.
כך למשל:
האם יתכן שבתך מאוד בחרדה לקראת הגיוס המתקרב והשינוי הגדול שיחול בעקבותיו?
האם אולי היא מרגישה שהיא רוצה לנוח/להתפנק/לעצור מלתפקד לפני הגיוס?...
איני יודעת איך היא בדרך כלל נוהגת, אך מציעה לגלות כלפיה קצת יותר הבנה וסבלנות. אלה בתורם, לא רק יקלו על האווירה והקשר, אלא אולי גם יאפשרו לה לשתף ברגשותיה ואולי אפילו לתפקד בבית מעט יותר.
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנהגות פרובוקטיביתאמא מאוכזבת12/08/2015
שלום רב,
אני רוצה לבקש עצה בנושא מראה פרובוקטיבי של בת 14.
בתי בת ה-14 שעד לפני שנתיים הייתה ילדה מדהימה ומיוחדת, ערכית ויוזמת ופעילה חברתית, תלמידה טובה וספורטאית מצטיינת, בקיצור גאווה לכל הורה, הפכה להיות ההפך הגמור של כל מה שנאמר לפני... זה קרה לעט לעט ובשנה האחרונה זה פשוט בלתי נסבל מכל הבחינות. הלימודים התדרדרו, פרטי הלבוש הפכו להיות פרובוקטיביים בצורה חריגה (חזיות פוש -אפ לא למידתה, בגדים צמודים מאוד וכו') כמויות איפור של במה, שכבות עבות של מייק-אפ וכל זה בא ביחד עם מוזיקה מזרחית כל היום. דברים אלו זרים לחלוטין למשפחתנו. אנחנו אנשים צנועים ולא ראוותניים שמכבדים את הזולת גם במראה וגם בדיבור. אין ויכוחים קולניים ובטח לא קללות. על רקע זה הבת שלנו הפכה להיות נטע זר וכבשה שחורה במשפחה המורחבת. אפילו רוב החברות שהיו לה לפני כבר לא רוצות את קרבתה בטענה שהיא פרחה. ובכך היא בעצם נדחקה החוצה ממעגלים החברתיים האיכותיים שהיו לה קודם. נשארה בעיקר עם כמה ילדים מתקשים שלכולם רקע בעיות במשפחה. לא פעם שמעתי איך הם שופכים עליה את כל הבעיות שלהם ( גירושי הורים, אין כסף וכו,) במהלך השנה האחרונה אני ניסיתי לתת לה רמזים ואפילו להגיד ישר שכל זה תוצאה של התנהגות המוגזמת והבוטה שלה ושהגיע זמן לתת מקום גם לדברים אחרים כמו ספורט, סוגים שונים של מוזיקה, חוג מעניין כלשהו, חברות נוספות חדשות וכו' אפילו הצעתי דברים קונקרטיים, אבל שום דבר לא עזר. גם בלימודים היא כאילו חוסמת את עצמה, מפחדת שאם היא תצטיין אז זה ייחשב כ"חננה" והיא לא תהיה קולית ומקובלת. זה הגיע למצב שאני בוכה בשקט כל יום והלב שלי נקרא כי אנחנו מאבדים אותה וכל ניסיון שלי לדבר נתקל בצעקות ואפילו קללות. דבר שלא היה מעולם במשפחות שלי ושל בעלי. אני נמנעת להשתתף באירועים משפחתיים ולהופיע עם בתי בציבור כי אני מתביישת מהמראה שלה ומהדיבור שהפך להיות קולני מאוד תוך שימוש בתנועות ידיים. משפחה וחברים התחילו לפנות אלי בעדינות בשאלות ורמזים. ואם לא די בכך לאחרונה הופיע גם "חבר". ילד בגילה, עם אופניים חשמליות ותסרוקת מוהיקן שכותב לה מאות הודעות בסגנון " ממי שלי, נשמה , כפארה עליך, מלכה שלי". . אין לתאר כמה עמוק התהום שבין מה שהיה למה שעכשיו. זה פשוט גיהינום. מה לעשות ? אנחנו רוצים את הבת שלנו בחזרה ! אני רוצה את הילדה המדהימה והאיכותית והערכית באמת שהכרתי 12 שנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התנהגות פרובוקטיבית - תגובה
ד''ר נלי שטיין16/08/2015שלום לך,
אכזבה היא מילה מאוד קשה אבל היא כנראה מאוד ממצה את מה שאת מרגישה.
עם כל הקושי אני סבורה שבתך עוברת גיל התבגרות "נורמאלי" בו היא מרשה לעצמה למרוד. בכל דבר ועניין.
למרות הקושי והזעזוע אני שואלת אותך באם תוכלי, את ואביה, לגייס בתוככם קצת יכולת להומור, לחיוך... לא להתרגש כל כך מכול דבר... לראות כיצד היא מנסה להרשים ולהפוך כל אבן...
להרגשתי זה יכול מאוד לסייע לכם...
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יציאה לים לבד בגיל 14אמא מאוכזבת09/08/2015
שלום,
אני מבקשת עצה בנושא יציאה של בנות 14 לים לבד.
בתי בת ה-14 התחילה השנה לצאת לים יחד עם בנות כיתה לבד ללא השגחת מבוגר. תחת לחץ כבד הסכמנו לזה פעמיים - שלוש כאשר בקבוצה היו הרבה בנות. מאז התחלנו לשים לב טוב טוב מה קורה בחופים וגילינו חבורות של נערים וצעירים עם נרגילות ואלכוהול מתחילים עם קטינות וכו. החלטנו להגביל את היציאות האלו רק לשעות בוקר מוקדמות מ-9 עד 12 שגם כך זה לא בריא לשהות בשמש לאחר השעות האלו. אתמול בתי ועוד 3 בנות החליטו שהן הולכות היום לים בין 12 ל-5 אחר"צ . נחרדנו ואמרנו לא בשום פנים ואופן. הבת שלי אמרה שאנחנו הורים ממש דפוקים ושכל היתר מרשים לילדות שלהם ללכת לים גם לבד וגם בשעות המסוכנות מכל הבחינות. החלטתי להתקשר לאמהות של הבנות ובשקט לתאם עמדות כדי להניע את הבנות מהנסיעה ולהציע חלופות כמו בריכה עירונית או בריכה שלנו בבית. שתי האמהות מלמלו לי בטלפון שבאופן כללי אין להן בעיה עם הים בכל השעות אבל הן ישקלו שוב מאחר והיעלתי את הנושא. הרגשתי בשיחה שהן רק רוצות לנפנף אותי ובכלל לא מעניין אותן הנושא. לתומי חשבתי שהשיחה תישאר ביננו ההורים. אבל הן מייד סיפרו לבנותיהן שהתקשרתי..... ומכאן אפשר רק לדמיין איזה סקנדל היה בבית . הואשמתי בכל החטאים בעולם. ואם לא די בכך, היום נודע לנו שכל הבנות כן הלכו לים כי ההורים לא התנגדו... עכשיו בתי לא מדברת איתי, מאיימת שלא להודיע לי יותר מראש שום דבר וגם היא נפגעה מאוד ממני בגלל כל הסיפור. וכמובן אני כן יצאתי הרעה מכולם. אני ממש מתוסכלת מאוד מכל הנושא. כל מה שאני עושה לא הולך לי ובכל מצב אני יוצאת הכי רע. זה לא מקרה היחיד.
אבל זו התחום היחיד שבו אני לא מצליחה. לא מצליחה בכלל. בחיים המקצועים שלי אני עוסקת בעסקים בינלאומיים, ניהול אנשים וניהול משא ומתן מזה 15 שנה. מעולם לה הרגשתי כשלון כזה. תמיד הצלחתי למצוא דרך מוצא ולסגור עסקה או להגיע להסכמות עם אנשים. כאן אני לא יודעת מה לעשות..... זה כמו קיר שאני לא יכולה לעבור. מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יציאה לים לבד בגיל 14 - תגובה
ד''ר נלי שטיין18/08/2015שלום לך,
אכן ההתמודדות עם הורות היא מורכבת יותר מכל עסק... מסובכת רגשית ומעמידה אתגרים רבים. לעמוד מול קיר זו הרגשה לא פשוטה ולכן כדאי וצריך לחפש אלטרנטיבות.
בראש ובראשונה, אני מציעה לך לבדוק ממה את כל כך מאוכזבת ועד כמה האכזבה משפיעה על הניסיונות/הדרכים להתמודד עם בתך המתבגרת. אכזבה היא רגש קשה, היכול להקשות מאוד על קיום דיאלוג ביניכן.
זה נראה לי יותר עקרוני וחשוב, ואולי אף להיעזר באדם מקצועי לשם כך.
בשנית, הרי שהתכנים המייצרים קונפליקטים הינם שונים ומתחלפים... בתך מנסה למרוד, לבסס עצמאות ולומר לך שהשייכות החברתית חשובה לה מכול. גם יותר מדרישתך שנשמעת הגיונית למדי...כנראה שתיאום עם אימהות נוספות אינו כל כך אפשרי עוד היות שלכל אחת יש את ההתמודדות עם בתה ועם צרכי העצמאות שלה.
מה שניתן זה להציע, לבקש, ובעיקר - לנסות לסמוך עליה ולהרפות... לא קל אבל אם את מעדיפה שהימים והשנים הבאות לא ילוו רק בקונפליקטים אלא גם בדיאלוג ביניכן כנראה שאין ברירה.
וכמובן הרבה הרבה סבלנות. היא תעריך זאת מאוד עם הזמן.
בהצלחה,
נלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)

