מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ריצה למרחקים ארוכים לילדיםאלון12/05/2009
בני (בן 12) ואני רצים למרחק 10KM כבר שנה (מתאמנים ביחד 2-3 פעמים בשבוע)
חלק מחווית הריצה של שנינו זה זמן איכות של תחום העניין המשותף לשנינו וה-להיות ביחד
שנינו השתתפנו בכמה מרוצים ומסיימים עם תוצאה של בסביבות השעה
לאחרונה החלטתי להגדיל את המרחק ולהתכוונן לכיוון חצי מרתון ובעתיד להגיע למרתון
ברור לי שילד בגיל 12 לא אמור לרוץ מרתון
אבל
לגבי האימונים, עד כמה קילומטרים באימון ניתן להגיע איתו ביחד ?
למרחקים ארוכים כמובן שארוץ לבד !
עם כל הרצון שלי לדרבן אותו לפתח תחום שהוא טוב בו ,אין לי כל כוונה לגרום לו נזק
אשמח לתשובה מאיש מקצוע
אני כבר מעלה את המרחק ל 16KM ומתלבט מאוד האם למשוך אותו (את הבן שלי)לרוץ איתי או להשאיר לו רק את האימונים הרגועים יותר של עד 10KM
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ספורטאי העילית הצעיר
ד''ר גל דובנוב-רז12/05/2009לאחרונה פורסמו המלצות הן מטעם הועד האולימפי הבינלאומי, והן מטעם והאקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים, לגבי ספורטאי עילית צעירים. ברור כי קריירות רבות מתחילות בגילאים צעירים, אך חשוב מאוד לוודא כי הדבר מתרחש באירה טובה וללא פגיעה לטווח הארוך. כמה עקרונות הם:
- יש למזער את הסטרס סביב האימונים והתחרויות, ולודא כי הספורט נעשה בצורה מהנה וללא לחצים חיצוניים מצד הורים ומאמנים
- כל כאב ממושך, חד או עמום, עייפות או ירידה בתפקוד/מצב-רוח/ציונים - עלולה להיות תוצאה של אימון יתר ומצריכה בירור מקצועי
- בכל שבוע צריכים להיות 1-2 ימים ללא פעילות
- ע"פ השנה, כדאי שיהיהו 2-3 חודשים של עיסוק בתחום אחר, לגיוון גופני ונפשי כאחד
- יש להגביל את קצב עליית נפח האימונים ל-10%+ בשבוע.
יש אפילו התיחסות ספציפית למרתון, בה סוכם כי אין מניעה שילדים ונוער ישתפו בריצות כאלו, כל עוד נפח האימונים עלה בהדרגה והילד נהנה מכך.
בקיצור - בהדרגה ובהנאה, תוך שינה מספקת (9 שעות בלילה!) ותזונה מאוזנת. בהצלחה לשניכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהריצה למרחקים לילדים
ברק צור14/05/2009אהלן אלון,
בהמשך לתשובתו של דר' דובנוב. בנך יכול להצטרף אליך על אופניים ובכך לא לפגוע לכם בזמן האיכות ואולי הוא יהווה גם פייסר עבורך...
מבחינת יכולתו לעמוד במרחקים גדלים, יש מקום להיוועץ גם עם פיזיולוג של המאמץ שמנוסה בעבודה עם נוער. לבחון באלו דפקים הוא מתאמן, מה זמן ההתאוששות שלו בין כל יח' אימון ובעיקר גם לבחון את תזונתו עם דיאטן קליני שמתמחה בספורט.
בנך נמצא סביב גיל ההתבגרות וגם כך התזונה בגיל זה היא ממש חשובה.
המון בהצלחה
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרמת משקולות לילדיםורד11/05/2009
מאיזה גיל ניתן לילדים להתחיל להרים משקולות ?
בעלי קנה עבור בני משקולות במשקל של 2 ק"ג כל אחת, כדי שיוכל להתאמן קצת בבית. האם בגיל 8 וחצי ניתן להתחיל בהרמת משקולות ? בני קצת מלא והוא בחוג כדורסל פעמיים בשבוע, איזה פעילות גופנית היית ממליץ ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מגיל 6 - אבל רק בחדר כושר מתאים
ד''ר גל דובנוב-רז11/05/2009לא כל כך מומלץ לילד צעיר להשתמש במשקולות חופשיות - כל שכן בבית ללא השגחת מדריך. המלצת ארגוני רפואת ספורט לילדים היא שניתן להתאמן מגיל 6, אולם בחדר כושר, תחת הנחית מדריך מוסמך לאימון קטינם, ובתנאי שהמכשירים מתאימים למידות הילד. יש גם מגבלות על כמות הילדם בכל אימון. באופן כללי מומלץ מכשירים קודם, ורק אח"כ משקולות חופשיות עקב סכנות פציעה ברורות..
לגבי פעילות גופנית - לכל הילדים, בלי קשר למשקלם - מומלץ לצבור לפחות 60 דקות של פעילות אירובית ע"פ היממה, שכוללת גם מרכיבי כוח. בגיל זה, אכן חוגים ופעילויות ספוטניות בחוץ עם חברים הן הדבר המתאים לרוב הילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאימון משקולות לילדים
ברק צור14/05/2009ורד שלום רב,
התשובה נחלקת ל 2 : מה מותר ומה מעניין
מבחינת שימוש במשקל קל, כפי שענה לך דר' גל דובנוב, בהחלט נניתן להכניס ילדים לאימוני "חדרי כושר" ילדים, מהניסיון שלי, רובם משתעממים די מהר.
ניתן לשב משקל קל בכל מיני משחקי תנועה, למשל למקם 4-5 משקולות בנות 1-2 קילו ( בקבוקי מים זה מעולה ) ועל זמן להעביר אותם ממקום אחד לשני. זה משלב גם זריזות, גם מהירות, שינויי כיוון.
המטרה עם ילדים היא לשחק, לייצר כמה שיותר תנועתיות בסביבה משתנה ( דשא, חול, אספלט ) .
הייתי מאוד רוצה לראו תאת בנך רוכב על אופניים, קורקינט, רולרבליידס וכד'.
המשקולות פחות ייצרו את אפקט ההוצאה האנרגטית שאנחנו מחפשים
בהצלחה
ברק צור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפחד למניעת גבייה
בר16/05/2009אני בן 13 עוד מעט ואני רוצה להיות כמו האנשים הכי חזקים בעולם ויש לי שרירים אבל השאלה היא עם אני יכול להיות נמוך בגלל שאני מרים משקולת של 11 וחצי קילו ליד אחת והאם זה בסדר להרים משקולות של 3 קילו עד 5
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניהיה אדוםחסוי08/05/2009
שלום, אני מתאמן בכדורסל הרבה פעמים בשבוע,
ואני גם בכושר די טוב, אבל תמיד באימונים ובריצות העור שלי ניהיה עם הרבה נקודות אדומות ואני ניהיה מאוד אדום וגם מאוד מאוד חם לי,
מה אפשר לעשות כדי להפסיק את זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ותודה רבה למי שיעזור
חסוי08/05/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמגרד?מעקצץ?
ד''ר גל דובנוב-רז11/05/2009לעתים במאמץ יש שחרור של חומרים הגורמים לתגובה שדומה לאלרגיה בעור. לעתים אנשים מגיבים כך למים חמים , לעתים זה קורה לעובדים עם פטיש אויר שרועד. ניתן לפנות לרופא המשפחה/ספורט ולנסות טיפול תרופתי אם זה מאוד מפריע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צמיחה לגובהרונית08/05/2009
שלום שמי רונית אני בת 14 ו-3 חודשים וגובהי 1.55..משקלי 45
רציתי לקבל עצות לעזרה בתנופה בהתפתחות לגובה.
האם מומלץ לקחת ויטמינים,ברזל, אומגה3 או אבקת חלבון?
אימי לא גבוה -סבירה ואבי נחשב לגבוה
אשמח לקבל עצות תזונה תרגילי כושר או שינה, כל דבר שיעזור. העיניין הזה די מטריד אותי.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא ניתן
ד''ר גל דובנוב-רז11/05/2009אין דרך להאיץ את הצמיחה לגובה למי שגובהו תקין (את באחוזון 20%). מה שכן, יש דרכים לפגוע בגדילה.. לכן יש לודא שינה מספקת (9 שעות), תזונה מגוונת ומאוזנת, ושום אבקות או שטויות כאלו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשר לגביהה
יוני15/05/2009אם אוכלים נכון (בלי חטיפים או שתייה מתוקה והקפדה),
מבצעים פעילות גופנית (3-4 אירובי+אנאירובי)
ומספיק שעות שינה יש אפשרות כי דברים אלו
יסייעו לגביהה?
שבת שלום,
יוני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדורגלדור07/05/2009
שלום
אני רוצה לדעת אם לשחק בכדוגל עם חברים אחרי הצהריים כ-שעה עד שעתיים
תורמת לכושר
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בודאי!
ד''ר גל דובנוב-רז11/05/2009כל דבר בו אתה פעיל ומנשף, גם אם זה קצת - משפר את הכושר. כושר טוב מגן מפני שורה ארוכה של מחלות בעתיד, שומר על ערנות ומצב רוח טוב - המשך להנות!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה אני צריך להריםאיתי02/05/2009
יש לי משקולות מאבא שלי של 1קילוואני משתמש במוט ארוך כמה מותר לי להרים אני לא יודע ומפחד שזה יפגע לי בעצמות של היד ובכתף תעזור לי ותענה לי
ממני
איתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איתי
איתי02/05/2009זה אותו איתי מקודם אני בגובה 1.60 ובגיל 13 וחצי רק רציתי לתת פרטים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמה להרים בכל גיל
ברק צור03/05/2009הי איתי
תודה שהוספת את הגיל והגובה שלך
הייתי רוצה לראות אותך מבצע כפיפות מרפקים, מתחיל להתמודד עם עליות מתח ( אולי עם עזרה של אבא או חבר )
מבחינת משקולות, אני ממש לא מתלהב מאימון של בני נוער ומשקולות. בעיקר כי אני לא יכול לראות אותך ולהדריך אותך במדויק מה לעשות וממה להיעזר. אם אפשר לשלם למדריך מוסמך שידריך אותך ויסייע לך להבין ביחד עימו מה המשקל הנכון , זה הכי טוב
חשוב שתבין שלכל שריר יש את המשקל שמתאים לו. אם תבצע תרגיל כתף עם המשקל של תרגיל החזה, אתה עלול להיפצע
בקיצר, אין תחליף לתוכנית אמיתית עם מדריך
בהצלחה
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימוני שחיהאמיר29/04/2009
שלום לך ברק
רציתי לדעת אם 3 פעמים בשבוע שחייה של 20-30 דקות היא שחייה טובה, האם אולי כדאי יותר זמן או פחות זמן ואולי יותר ימים או פחות ימים. האם כדאי ביום אחד לשחות את רוב הסגנונות או להמקד בסגנון אחד או שניים . בנוסף הייתי מעוניין לדעת האם השחיה היא פעילות מספקת לפיתוח השרירים או שצריך עוד פעילויות .
תודה
אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אימוני שחיה
ברק צור03/05/2009הי אמיר
בעיקרון שחיה זה ספורט נהדר. קשה לי להתייחס לאימון במושג של טוב / טוב מאוד / לא רע.
משך האימון תלוי בך, אין ספק שאם תוכל להאריכו ל 40 דקות זה עדיף, אבל אם זה ישעמם אותך וייאש אותך אז מה עשינו בזה ?
הייתי נשאר על 2-3 אימוני שחיה ומשלב עוד דברים בחוץ: רכיבה על אופניים, משחקי כדור, רולרבליידס או סרף בורד, דברים שיפעילו שיווי משקל, שיגרמו לך לתנועה במרחב אולי עם עוד אנשים
שחיה היא ספורט קצת מונוטוני ועל זה הייתי רוצה לכפר בפעילות בחוץ
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיתוח השרירים בשחייהאלי27/04/2009
שלום לך ברק
הייתי מעוניין לדעת האם שחייה במגוון סגנונות מפתחת בצורה טובה שרירים או שרק מפתחת סיבולת לב ריאה וכמה זמן מומלץ לשחות אם אני מתכוון לשחות כ-3 ,4 פעמים בשבוע .
תודה .
אלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחיה = פיתוח סיבולת שרירים
ברק צור29/04/2009אהלן אלי,
שחיה הינה דוגמא קלאסית לפיתוח סיבולת שריר, יכולת של השריר לבצע מס' רב של חזרות בעומס יחסית קל, דומה לריצה, רכיבה על אופניים וכד'.
אין ספק ששחיה הינה ספורט נהדר ומעבר ללסיבולת הלב-ריאה, תפתח בשרירים יכולת אירובית
גם במים, ניתן לשלב אימוני אינטרואלים שייצרו גם ללב ולנשימה וגם לשרירים אפקט אימון אחר, שמדמה ריצת ספרינט או אימון כוח ועצים
אתה יכול לשלב מקצים של שחיה מאוד מהירה, כנגד זמן או על מרחק, עם התאוששויות יחסית קצרות שיגרמו לחוב חמצן "ויעמיסו" על השרירים סגנון אימון אחר
בהצלחה
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימוני סיבולת ואימוני כוחמורן24/04/2009
ברק שלום
רציתי לדעת האם נכון להתאמן שלוש פעמים בשבוע עם מולטי טריינר? דוגמא - יום א , יום ג , ויום ה,
[על כל השרירים ]
וביום ב,ד, ו-ו' לעשות אימוני שחייה או ריצה או פעילות מהסגנון הזה . אם לא מומלץ אשמח לשמוע על פעילות דומה או שונה המשלבת את שני סוגי האימונים [ כוח וסיבולת ]
תודה
מורן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיבולת וכוח
ברק צור25/04/2009הי מורן
זה נשמע מאוד מרשים כי את מדברת בעצם על 6 יח' אימון בשבוע
אני לא אוהב לדבר בטוב או לא טוב כי תמיד אפשר יותר ומצד שני אני לא מכיר הרבה שמתמידים ב 6 יח' אימון לאורך זמן
גם 2 + 2 זה יכול להספיק כל עוד מישהו רציני בוחן מה את עושה בכל יח' אימון.
המטרה היא לזהות בכל פעם שהגעת למצב של קיבעון, כלומר שהשריר או סיבולתהלב לא מגורה להתפתח. אז צריך לשנות את התוכנית: עומס, מס' חזרות, זמן התאוששות, דופק וכד'.
כלומר, מעבר להחמיא לך על הרצינות, אם את כבר תקופה מתאמנת כך, 3+3 , הייתי ממליץ לבקש ממאמן שמבין כוח וסיבולת לשבת עימך על תוכנית האימונים ולאתגר אותך
המון בהצלחה
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הליכה לבן 6הילה21/04/2009
בני בן ה-6 רוצה להצטרף אליי להליכות (אני הולכת 3 פעמים בשבוע כשעה)
נתוניו:גובה 1.18 שוקל 23 מתאמן שנה וחצי באומנויות לחימה ,פעמיים בשבוע כל פעם במשך שעה.
האם לאפשר לו?
מהו משך האימון והמרחק שמותר לו לבצע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בודאי לאפשר לו
ד''ר גל דובנוב-רז21/04/2009אם הוא רוצה וזה בא ממנו - סבבה. אין מותר או אסור - לפי ההרגשה. התאימו את הקצב ביניכם, תכנני מסלול קצר בהתחלה, וראו איך זה הולך. תהנו!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההליכה עם ילדים
ברק צור25/04/2009הי הילה
אני רוצה להפריד בין האימון הפיזי ל"ערכים נוספים שיש בפעילות שכזו
על פניו, ניתן לאפשר לבנך ללכת עימך אך הוא יהיה זה שיכתיב את הקצב ובכל מקרה לא הייתי מתחיל ביותר מהליכה אחת או שתיים בשבוע למשך כ 20-30 דקות. שימי לב שהוא מצליח לשוחח עימך תוך כדי , מה שאומר שהוא בשלב "אווירני" והוא לא מתאמץ מדיי.
ההליכה אולי פחות תהיה מאמץ עבורך אבל זו גם דרך נהדרת לקשקש על ענייני היום ואלו בעצם הערכים הנוספים שיש בפעילות שכזו.
אם את בכושר טוב, הוא יכול אולי לרכב לידך ואז הוא בעצם יאתגר אותך או שתעשו מקטע בהליכה כשאת סוחבת לו את האופניים ואז הוא ירכב ואת תרוצי, מעין אימון אינטרואלים.
בכל מקרה הרווח יהיה של שניכם
בהצלחה
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פגיעה במסת שריריוני18/04/2009
שלום ברק.
אני מתאמן לריצות ארוכות כמו שאתה כבר מכיר אותי ואני
רץ על דופק גבוה בכל ריצה (בין 170-185 ממוצע לאימון).
השאלה שלי היא האם ריצה בדופק כזה שורפת שומנים או מסת שריר?
וגם האם אימון כוח עם משקל גוף בלבד (לא משקולות) עם שילוב של תזונה נכונה
אפשר להעלות את מסת השריר?
שבת שלום.
יוני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עליה במסת שריר
ברק צור18/04/2009הי יוני,
יש מבדק מסודר שיכול לתת לך את האינפורמציה מכיון שנוסחאות הדופק לא ניתנות להכללה על כולם. צריך לדעת מה דופק המנוחה שלך , את הסף האינאירובי וכד'.
בגדול בדפקים שציינת איני מאמין שאתה בדופק שריפת שומן ש"אוהב" להישרף בסיסבה עשירה בחמצן אלא כבר בדופק שבו גם מעלים מסת שריר ומשפרים את היכולת האירובית
לגבי תרגילי כוח במשקל גוף, תחשוב על עליות מתח , הרי אתה מושך מעלה משקולת מטורפת וזה הגוף שלך, אז בגדול חד משמעית אפשר לעלות מסת שריר כמובן בחיבור לתזונה ובמגבלות שלבי ההתבגרות שלך כי פוטנציאל העלאת המסה המשמעותי קיים רק לקראת סוף ההתבגרות
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיטובטל07/04/2009
שלום,
רציתי לשאול איך אני יכולה לחטב את הבטן,ישבן וירכיים (ואני יודעת שאלה איזורים בעייתיים).
אני עושה הליכות במשך שעה-שעתיים במשך 3-4 בשבוע.
האם זה מספיק או שאני צריכה להוסיף גם תרגילים נוספים?
מה ניתן לעשות ע"מ לשפר כושר גופני(אני פשוט בכושר ממש גרוע!)?
אהה...שכחתי לציין אני גם בת 17
תודה מראש וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה..
דניאל15/04/2009אני לא כאן מהמומחים , אבל אני יודעת שכאן באתר יש מלא תרגילים לחיטוב האזורים הרצויים.
למעלה הכי ימני רשום:"כושר גופני" (איפה שכל המילים האלו שמסומנות בכחול), ויש לך שם כל מיני תרגילים לחיטוב.
בנוסף את יכולה לרשום בגוגל - למשל:"חיטוב ירכיים וישבן", ומבטיחה לך שתמצאי.
המון הצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
טל19/04/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחטב את טל...
ברק צור25/04/2009אהלן טל
צדקת שאמרת שבהרבה מקרים קצת יותר קשה לחטב את הישבן והירכיים
קודם כל אם את כבר תקופה הולכת, אולי את כבר מוכנה לשלב קטעי ריצה קצרים. הקטעים צריכים להיות כאלו שלא ייאשו אותך או יבאסו אותך, אלא שתגידי אחריהם " וואי, מגניב, אני רצה"
למשל 50 מ' או 20-30 שניות, כמובן שאם זה ממש ממש קל , אז לעשות יותר
ריצה משמעותית מפעילה את השרירים, גם מגדילה שריפת קלוריות וגם מעלה מסת שריר שתאפשר לך לשרוך יותר קלוריות במנוחה. לא להיבהל, זו לא מסת שריר של מפתח גוף...
מה שעוד חשוב זה לחזק את פלג הגוף העליון, מתוך אותו היגיון: יותר שרירים בגוף שורפים יותר קלוריות במנוחה.
לצערי קשה מאוד דרך פורום להמליץ על תרגילים, אז כרגע צריך לחפש באינטרנט או להיפגש עם מאמן כושר מוסמך, להחליט על סביבת האימון ואז למצוא תרגילים
דרך אחרת, מגניבה למדיי, היא לחפש בסביבת מגוררך פארק עם מתקני כוח במשקל הגוף.
קוראים לחברה "גרינפילדס" ונדמה לי שבאתר שלהם אפשר למצוא מפה עם כל הפארקים שבהם מותקנים כאלו מכשירים
זו דרך מעולה לחזק פלג גוף עליון , בלי לבזבז כסף על מנוי
בהצלחה
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה וגם...
טל26/04/2009אני עןשה בנוסף לבהליכות כפיפות בטן וסופסוף רואים תוצצאות!
איזה כיף..
תודה רבה על העזרה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 11סימה30/03/2009
בני בן ה11 ו5 חודשים מעוניין להשתמש בהליכון מהי המהירות המותרת לגילו וכמה פעמים בשבוע מומלץ להשתמש בהליכון בהתאם לגילו . הוסיף כי בני מתאמן 4 פעמים בשבוע בחוג כדורסל כל פעם שעה וחצי אימון . תודה מראש וחג שמח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הליכון
ד''ר גל דובנוב-רז31/03/2009אין מהירות רשמית המותרת לכל גיל - חשוב שתהיה מהירות נוחה לריצה כדי שתהיה גם בטוחה. עם נפח אימונים כזה בכדורסל, כדאי אולי לבצע את הפעילות בימים שאין חוג, ולוודא עם המאמן שהילד לא יורד בביצועיו בקבוצה. אגב - בשביל מה בכלל להשתמש בהליכון? למה לא לנצל את מזג האויר האביבי לפעילות בחוץ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התעמלות אמנותיתאמא לילדה29/03/2009
שלום,
בתי בת 7, מבנה גופה רזה. בספטמבר האחרון התחילה חוג של התעמלות אומנותית פעמיים בשבוע במשך שעה. עם הזמן, ועם רצונה של המאמנת לרשום את הקבוצה לתחרויות (ואכן מאז הן השתתפו במספר תחרויות), גדלו שעות האימונים, והן מתאמנות היום ארבע פעמים בשבוע, בין שעתיים לשלוש בכל אימון. בחופשת הפסח, המאמנת רוצה לאמן אותן מדי יום, שלוש שעות בכל יום.
שאלותי הן: האם אימונים אינטנסיביים כאלו בגיל צעיר כזה הם בריאים? אם לא, מהי כמות השעות השבועיות שמומלץ להתאמן בגיל כזה? האם סוג ספורט זה הוא מומלץ לגילאים אלו? אם לא, מה כן?
תודה רבה!
אמא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התעמלות לילדות
ד''ר גל דובנוב-רז31/03/2009שלום אמא..האם התבוננת באימונים? כי מהכרותי עם אימוני התעמלות לילדות - הם אולי נמשכים הרבה שעות אולם אינם בהכרח מאוד אינטנסיביים מבחינת העצימות והדפקים אליהם מגיעים. החלק הטכני עם האביזרים, אימוני הגמישות ושווי המשקל לוקחים חלק נכבד מהזמן. וכעת לנושא ה'בריא-לא בריא'... מתעמלות רבות מתחילות את הקריירה שלהן בגילאים צעירים עוד יותר. כל עוד הפעילות מלווה באוירה מהנה וספורטיבית, בתזונה נכונה, בשינה מספקת ותפקוד בבי"ס ובמשפחה - אין בעיה. החשש מפגיעה בגדילה די הופרך ע"י מחקרים מהשנים האחרונות, אך סיכון הפציעות הקיים בכל ספורט, והשכיחות הגבוהה של הפרעות אכילה בתחומי ספורט אלו, דורשים תשומת לב מוגברת מצד המאמנות וההורים. העיקר - שתהנה וללא לחצים חיצוניים מיותרים. בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת בבקשה
אמא לילדה01/04/2009קודם כל, תודה רבה על תשובתך המהירה והמאירה.
מהצפיה שלי באימונים, הבנות אכן לא מגיעות לדפקים גבוהים, משום שרוב האימון מוקדש לתרגילי גמישות וכח, וחזרה על התרגיל הקבוצתי עליו עובדים באותו זמן. מה שמדאיג אותי זה הגשר, ובעיקר הירידה לגשר מעמידת ידיים, כאשר נראה שהגב מקבל זוית לא טבעית... אמנם רק הבנות המתקדמות עושות את זה, אבל זה בהחלט הכיוון. דבר נוסף זה השפגט. מי שלא מגיעה לשפגט מלא, אחת המאמנות נשענת עליה בכתפיים עד שהיא מגיעה לרצפה. כמו כן, לגבי האוירה - מופעל לחץ על הבנות שמי שלא מגיעה לאימון "לא תתקדם" או "לא תשתתף בהופעה".
אני מודה לך מאד על תשובתך.
אמא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצודקת - בעיות פוטניאליות נוספות
ד''ר גל דובנוב-רז06/04/2009כפיפות רבות לאחור, כמו בשחיית חזה ופרפר, קפיצה לגובה והתעמלות קרקע עלולת לגרום לשבר מאמץ של חלקים בחוליות עמוד השדרה. למרות שנשמע מפחיד - לא מאוד נפוץ, ולא מסוכן אם מגלים בהקדם. ההסתמנות תהיה כאבי גב עמומים המחמירים בנטיה לאחור.
לגבי הלחץ המופעל - זו מנת חלקו של הספורטאי התחרותי. צריך למצוא את האיזון בין ההנאה של הילדה והצורך לאימונים רבים, כולל בבית.. המלצתי הפרקטית היא - היו עם אצבע על הדופק.. וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעמיים ביוםאיתי24/03/2009
שלום רציתי לדעת האם לעשות תרגילי בטן פעמיים ביום (בוקר וערב) מועילה או מזיקה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממתין לתגובתך
איתי01/04/2009אני ממתין לתגובתך מזה זמן רב - הוריי דיי לחוצים מזה שאני מאמן את שרירי הבטן פעמיים ביום האם זה פוגע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









