מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה - כדורסלרונן23/11/2008
שלום, לאחר חיפושים רבים אחר פעילות גופנית לבני בן ה-9, ראיתי שהוא מתלהב מכדורסל. אני מעוניין בתרגילים שיישפרו את יכולת הזריקה של הכדור אל הסל - כרגע הוא כמעט ואינו מצליח לפגוע עם הכדור בסל. אודה לעזרה. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אימון כדורסל
ברק צור24/11/2008שלום רונן.
2 הדרכים שבהם אפשר לפתח את יכולות הקליעה של בנך הם:
רכישת סל הביתה והכנסתו לחוג כדורסל.
היתרון בסל בבית הוא שאפשר מדי פעם לקום לכמה דקות מהחמשה והטלוויזיה וקצת להשתעשע.
אם יש חצר, צריך לראות שהסל לא יותקן גבוה מדיי כדי לא לתסכל אותו.
אם מדובר בדירה ללא חצר, אפשר אפילו לתלות משהו קטן בחדר.
צריך לשים לב בכלל ליכולות הכיוון והזריקה של בנך. אם הוא מעולם לא תרגל זאת ותראה לאחר כמה זריקות שהוא בכלל לא בכיוון, תתחיל איתו בזריקות "גסות", לכיוון כללי ולא לאט תעבדו על דיוק בלי קשר בכלל להכנסת כדור לטבעת.
אם יש לבנך רצון ממש להשתפר ולהפוך את זה לחוג, ברר במתנסים ליד מקום מגורככם ורשום אותו לחוג.
בהצלחה
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשירה23/11/2008
קראתי כי יש להמנע מהזזת הידים מצד לצד בזמן ריצה. בעת שאני רצה ידי מוחזקות בזוית ונעות קדימה ואחורה. האם דרך זו נכונה? האם עלולה לגרום לנזק כלשהו? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לשירה - ריצה בצורה טבעית
ברק צור24/11/2008הי שירה
תני לידיים להתנועע בטבעיות ובחופשיות מצד לצד, כלומר קדימה ואחורה. אני מאמין שמה ייצא לך זו תנועה טבעית וכמעט בלתי רצונית ומורגשת, זה מה שנוח לגוף וזה מה שנכון
כשרצים בעליה, בשיפוע תלול אז לפעמים אנחנו ממש נעזרים בתנועת הידיים כדי ל"עודד" את הרגליים לעמוד במעמסה ואז קצת מפעילים מחשבה על תנועת הידיים. בשוטף זה פשוט מה שנוח לגוף
בהצלחה
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרן18/11/2008
אני משחק כדסרגל פעמים בשבוע עם חברים וכל משחק שלנו זה בערך שעה וחצי - האם זה מספיק טוב בשביל כושר גופני? כמה קלוריות שורפים במשחק אחד? רק לציין שרק התחלנו לשחק בחודש האחרון ובהתחלה היה לי מאוד קשה אבל אחרי כמה שבועות הכושר שלי מאוד השתפר. זה מספיק פעילות בשביל להיכנס לכושר ולהוריד במשקל? אני בן 24תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמה ספור זה מספיק ??? תשובה לרן
ברק צור19/11/2008אהלן רן,
השאלה שלך מעניינת רבים, מתי עשיתי מספיק כדי לראות שינוי.
יש 2 צדדים למשוואה: כמה שורפים וכמה אוכלים. אני מכיר חבר'ה שמתחרים בטריאתלון, מתאמנים כ 12 שעות בשבוע ועדיין סוחבים עודף משקל כי אחרי כל אימון הם אוכלים כמו קרנפים בספארי...
מבחינת אפקט אימון, 2 אימונים בשבוע זה המינימום שאנחנו ממליצים כדי לחוות שיפור בכושר ואתה באמת מדווח שהוא השתפר.
מבחינת ליצור שינוי, אם לא הוספת משמעותית לתפריט שלך אוכל בגלל האנרגיה שאתה מוציא, אין ספק שלאט לאט תראה שינוי במדדי הגוף.
אם לא תראה, או שתוסיף עוד 1-2 יח' אימון או שתפנה לתזונאי לבחון את הרגלי האכילה שלך.
בהצלחה
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםמיכל15/11/2008
אני בת 16 מתאמנת במכון כושר כבר שנתיים, רציתי לשאול מה לא מומלץ לילדה בגילי לבצע? יש לי כושר ממוצע. תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אל דאגה
ד''ר גל דובנוב-רז15/11/2008כעקרון, את יחסית בוגרת ומנוסה, כך שלא סביר שתבצעי תרגילים מזיקים או שתשתמשי במשקל כבד מדי. עקרונות האימון בחדר הכושר (ומדובר על אימוני התנגדות, מכשירים ומשקולות) לילדים ונוער הם ביצוע תרגילים לקבוצות השרירם הגדולות, 10-15 חזרות, ולהעלות את העומסים באיטיות ובהדרגה. לא לשכוח לעבוד בטווח תנועה מלא ובאיטיות מסוימת. המשיכי להנות!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
מיכל15/11/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמלצות למיכל
ברק צור16/11/2008אהלן מיכל,
מעבר לאימוני הכוח בחדר הכושר, הייתי מאוד רוצה לראות אותך נכנסת גם לשיעורי הסטודיו: אירובי, קיקבוקסינג, ריקוד. ככל שתתרגלי סוגי אימון שונים, תפתחי אצלך את הכושר והיכולת ברבדים רבים.
דווקא לבני נוער מומלץ לא להתקבע רק בחדר הכושר אלא לגוון ולגרות את השרירים וביחד איתם את מערכת העצבים להתמודד עם סוגי אימון שונים ככל שניתן
בהצלחה
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימון כוח לבן 14נ.12/11/2008
רופא אמר לי שאסור להתאמן אסור אימון כוח לילדים אני בן 14 וחצי הוא אמר לי שזה פוגע בעצמות הגדילה וגם בעצמות הגוף. האם זה באמת פוגע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אימון כוח לילדים ונוער
ברק צור12/11/2008בעיקרון בשנים האחרונות דווקא כן מעודדים ילדים ובני נוער לשלב גם אימוני כוח במכלול פעילותם, כל עוד האימונים הם אימוני סיבולת שריר, כלומר הרבה חזרות במשקל יחסית קל.
בכל מקרה ילדים וגם נוער לא יכולים למצות את פוטנציאל הכוח בשלב זה של חייהם כי הוא מגיע לשיאו רק בתום ההתבגרות. עדיף בגיל זה לרכב, לרוץ ולעבוד על קואורדינציה( משחקי כדור, רולרבליידס וכד' )
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאימון כוח
יוני14/11/2008אימון כוח אבל עם משקל גוף (בלי משקולות בכלל) זה אימון בסדר לבני נוער? (גילאי 13-17) יוני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבגדול כן
ד''ר גל דובנוב-רז15/11/2008גם עם משקולת ומכשירים זה לרוב בסדר - אבל כמובן בהנחיית המדריך בחדר הכושר, אשר סביר כי עבר גם הכשרה לאימון קטינים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעיצה ליוני
ברק צור16/11/2008אהלן יוני
2 תרגילי הכוח המשמעותיים ביותר עם משקל הגוף הם עליות מתח ומקבילים. איתי נמנע היום בגילך מעבודה על מקבילים בגלל העומס האדיר על מפרק הכתף.
מבחינת עליות מתח, אם אתה מצליח, נהדר. אם לא, אתה יכול להתחיל ותרגל בעזרת גומיה עבה שאפשר לקנות בחנויות לציוד ספורט. היא תפחית חלק ממשקל גופך ותסייע לך לעלות
בהצלחה
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשר למתח ולמקבילים
יוני16/11/2008השיא שלי זה 8 מקבילים אבל להפסיק להתאמן על זה? בקשר למתח השיא שלי 21 מתח ורגיל בין 17 ל19. מחר אני מיתחרה במחוז חיפה לריצות שדה 3 קילומטר. אז אני רוצה להודות לך על העזרה שנתת לי בחודשים האחרונים. יוני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך אימונים ליוני
ברק צור16/11/2008הי יוני שאלה קשה אתה שואל אותי...לא תמיד יש לנו תשובות חד משמעיות. מכמה פיזיותראפיסטים הבנתי לאחרונה שכפיפות על גבי המקבילים מעמיסות מאוד על מפרק הכתף. הייתי שמח אם היית עובד על היד האחורית בצורה אחרת בחלק מחדרי הכושר יש מכשיר שנקרא גרויטון מלשון גרויטציה / כוח הכובד והוא מקל מאוד על המקבילים ועל המתח. אם אתה מנוי לחדר כושר ויש שם מכשיר כזה, זה הפיתרון האידאלי לגבי העזרה, בכייפ גדול ובאהבה רבה. זה מדהים לשמוע איזה תוצאות אתה עושה כבר בגיל כזה... ברק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשריר אחורי
יוני16/11/2008אני לא מתאמן בחדר כושר (לעומת הרבה ילדים בגילי). בגלל שאני גם שוחה אז שחייה מפתחת גם שריר אחורי לא? ואני מכיר שכיבות שמיכה שאם שמים את הידיים קצת אחורה שכפות הידיים מונחות די קרוב לאזור הבטן אז זה עובד על שריר אחורי, זה נכון? יוני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחיזוק השריר האחורי בזרוע
ברק צור19/11/2008הי יוני
בעיקרון כן, כפיפות מרפקים עם ידיים ברוחב שקטן מרוחב הכתפיים תפעלנה משמעותית את התלת ראשי זרועי, אותו שריר אחורי.
עוד אלטרנטיבה היא להמשיך עם המקבילים רק להיעזר בגומיה עבה. אפשר למצוא אותן בחנויות לציוד ספורט או התעמלות. מעין רצועת גומי עבה וסגורה שפשוט שמים מצד אחד על המתח ובצד השני דורכים עליה וכך עולים בהרבה יותר קלות, מורידים עומס ממפרק הכתף ומבצעים הרבה יותר חזרות שזו סיבולת שריר וצורת האימון הכי אפקטיבית לנוער.
אם לא תמצא, עדכן אותי, אני גם מחפש כאלה בעצמי לקבוצות שלי ובקרוב בטח אעלה תמונות לאתר שלי איך להשתמש בהן
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה כדאי יותר?דניאל09/11/2008
מה כדאי יותר?...לעשות על ההליכון 45 דקות ואז שיעור לעיצוב הבטן בן 15 דקות או קודם את השיעור לעיצוב הבטן בן 15 דקות ואז לעשות על ההליכון 45 דקות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קודם כל חימום קבוצות שרירים גדולות
ברק צור09/11/2008הי דניאל
הייתי מתחיל בהליכון, מחמם את כל הגוף ונכנס לאווירת אימון ואז עובר לתרגילי הבטן ומסיים גם עם מתיחות
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתחיוני09/11/2008
שלום ברק. אני עושה הרבה מתח פעם ביומיים או פעם ביום. האם כשעושים מתח יורדים עד הסוף? האם מתח יכול לפגוע במרפקים או משהו? יוני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אימון בטווח תנועה מלאה
ברק צור09/11/2008אהלן יוני
אם אתה כבר עליות מתח אז חשוב לעבוד בטווח מלא, כלומר להיתלות ולעלות עם הסנטר מעבר למוט ללא תנועה או תנופה.
הייתי מתאמן 3-4 פעמים בשבוע ולא כל יום. אתה יכול לגוון את האחיזות: לעלות פעם כשימין אוחזת באחיזה עילית ושמאל בתחתית ולהחליף אח"כ. זה מסייע לחזק את שרירי היד בזויות שונות ובהפעל שרירים מסייעים שונים
לא לשכוח מתיחות אח"כ !!!
בהצלחה
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ברק
יוני10/11/2008אל תדאג אני עושה מתח מלא.. סנטר מעל המתח וכמובן לרדת עד הסוף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהללוש06/11/2008
רציתי לברר אם אפשר לעשות שני אימוני בטן ביום או שיש בזה פגיעה כלשהי בגלל עודף פעילות. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בטן הינה שריר לכל דבר שגם רוצה לנוח
ברק צור07/11/2008שלום ללוש
אנשים רבים מתבלבלים וחשובים שצריך לעשות בטן כמה שיותר כדי שתתחזק. בטן הינה קבוצת שרירים שעוברת במס' זויות בגופינו ולכן מומלץ מאוד לגוון בחיזוקה.
לעלות ישר, לעלות באלכסון, להישאר שכובים על הגב ולתת לרגליים לעבוד בכל מיני זויות, אבל חייבים לתת לשרירי הבטן גם לנוח כי רק דרך המנוחה הם יכולים להתחזק ולהשתפר.
בפירוש יותר מדיי בכל סוג אימון יכול בסוף להביא לפציעה
בהצלחה
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהבני03/11/2008
שלום רב, אני נוהג לשתות אלכוהול כשלוש-ארבע פעמים בשבוע. כמו כן, אני נוהג להתאמן כשלוש פעמים בשבוע במכון כושר. אני מודאג מכך שאני פוגע בגופי בגלל האלכוהול, ורציתי לקבל המלצה לתוסף מזון שיוכל לעזור לי לקבל את מה שהאלכוהול לקח. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין תוסף שיתקן נזק של אלכוהול וסיגר
ברק צור03/11/2008שלום בני
אין תוסף שיכול לתקן נזקים של עישון ואלכוהול.
חשוב לנהוג במידה . לא ציינת את גילך, בכל מקרה הייתי מנסה לרדת ל1-2 בשבוע. גם לא ציינת כמה אלכוהול.
בכל מקרה כדאי גם לזכור שיש באלכוהול לא מעט קלוריות
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי ברקיניב31/10/2008
שלום קוראים לי טום ואני בן 13 וחצי . לפני כשנה אני הייתי כ13 קילו יותר , הייתי עם עודף משקל נוראי .. הלכתי למכון כושר ועשיתי המון הליכונים והורדתי המון , אבל הבעיה שלי היא שעשיתי דיאטה חריפה וגם הורדתי כמה קילו במסה של השריר שלי .. עכשיו אני הולך לחדר כושר ועושה בעיקר משקולות , אני רוצה לדעת חד וחלק , האם יש נזק שילדים בגיל שלי מתאמנים עם משקולות ? האם יש חסרונות לדבר הזה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אימוני משקולות ונוער
ברק צור03/11/2008אהלן טום
קודם כל , כל הכבוד על השינוי המדהים שעשית, גם אני רזיתי קצת אחרי הבר מצווה וזה בדיוק בזמן הנכון.
לגבי אימוני כוח, צריך להבין שפוטנציאל עליה במסת שריר אצל ילדים ונוער הוא בכלל לא מפותח, אתה יכול לבצע תרגילי כוח של סיבולת שריר, עם הרבה חזרות אבל ממש לא אמור להרים משקולות כבדים.
הכי נכון לטעמי שתרכב על האופנים, תלך, תרוץ וכן, פעמיים בשבוע, אתה יכול גם קצת לשחק עם משקולות אבל לא לנסות ולצפות להעלות מסת שריר כי אתה לא בשלב ההתפתחות לכך.
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי ברק!חיים128/10/2008
שלום שמי חיים ואני בן 14.5 ואני מתאמן בבית על מנת לפתח את הגוף, הכוונה לעלות במסת הגוף כמה שיותר ועד עכשיו זה מצליח לי לא רע. בתחילת החופש הגדול שקלתי 64 ק"ג על 1.80 וכיום אני שוקל 72 ק"ג על 1.82 ועכשיו אני מרגיש שאני נתקע באיזשהו מקום לא מצליח לעלות במשקל מה לעשות??? כמובן שאני מתאמן נכון 4 פעמים בשבוע תוכנית ABC בחלוקה הזאת: A: גב+יד קדמית B: חזה+יד אחורית C: רגליים+כתפיים יש להדגיש שאני מתאמן בבית עם 2 דאמבליים קטנים מתברגים ועם 27 ק"ג של פלטות במשקלים שונים. כרגע החזה הוא אחד החלקים הכי חזקים שלי לפחות ככה אני חושב החזה והיד הקדמית, כי ביד קדמית ובחזה יש לי את השיפור הכי גדול מאימון לאימון. ורק רציתי להגיד לך שבעבר הייתי ילד ממש רזה ועם יד צנומות ועם גוף קטן וכיום אני עם גוף גדול ושבהתחלה לא הייתי מסוגל לעשות מתח 1 וכיום אני מסוגל לעשות בין 10-15 מתח. והכי חשוב זה שאני מקפיד על תזונה נכונה 4-5 ארוחות ביום אני אוכל 140 גרם חלבון ולפעמים יוצא גם הרבה יותר 150-180 אני מקפיד לאכול 3000-3300 קל' ביום ו300 גרם פחמימות והרבה שומנים טובים כגון: טחינה,חמאת בוטנים ושמן זית וכמו כן ירקות ופירות. וגם אני מקפיד מדי פעם לצאת מהשגרה ולאכול משהו לא בריא פעם בשבועיים בערך רק כדי למלא את מאגרי הקליקוגן או איך שלא אומרים את זה וגם כי צריך להינות בחיים גם עם יש מטרה. כרגע אני שואף להגיע ל80 ק"ג אבל בנתיים זה לא מצליח כי אני תקוע כבר חודש בערך על 72 ק"ג מה לעשות?? ואני רוצה להגיד לך שאני יודע המון דברים בתחום ומכיר המון תרגילים מורכבים ככה שאתה יכול לדבר על דברים מסוג זה כי אני מבין מאוד בתחום פיתוח הגוף וכמו כן אהבתי מאוד את עבודתך בלרדת בגדול!! מצטער על החפירה הארוכה, חיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אהלן חיים החופר...
ברק צור30/10/2008הי חיים
קודם כל אתה לא חופר, תענוג לקרוא כמה אתה מבין ומכוון מטרה.
חשוב לי מאוד שתבין שלכל גיל וגיל יש את ההתפתחות שמתאימה לו ואת הפוטנציאל שמתפתח באותו שלב.
הפוטנציאל של העלאת מסת שרירי אצל גברים מגיעה לשיאה בכלל לכיוון סוף גיל ההתבגרות, לכיוון גיל הצבא ולפעמים אפילו רק בסופו.
זה לא אומר שאתה לא תתחזק, הנה כבר אתה מתאר העלאת מסה אבל היום הגוף שלך רוצה שתמצה את הפוטנציאל שלו בתחומים אחרים.
מהירות, סיבולת, גמישות, קואורדינציה: אלו דברים שאם לא תעבוד עליהם היום, תצטער עליהם בגיל יותר מאוחר כי כבר לא תוכל למצות בהם את מלוא היכולת שלך.
הייתי רוצה לראות אותך יותר רוכב, רץ, מבצע תרגילי שיווי משקל , אולי משחקי כדור, רולרבליידס ומעל להכל המון גמישות. אני רואה חבר'ה ביחידות מובחרות שהיום בגילי והם מקללים את עצמם שהם השקיעו כל כך בפיתוח כוח והיום הם עם בעיות גב, פריצות דיסק וכד'.
סמוך עליי, אתה תמשיך להעלות מסת שריר, תן לגוף את הזמן שלו. צא החוצה ותינה קצת מפעילות אירובית
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זריזותאהרן27/10/2008
שלום רציתי לדעת איזה תרגילים אפשר לעשות עם ילד בן 5 כדי לשפר את הזריזות שלו בכדורגל והאם יש הבדל אם נתחיל עכשיו או עוד 3 שנים לדוגמא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זריזות OUT , קואורדינציה IN
ברק צור27/10/2008שלום אהרון
היום כמעט ולא מדברים על זריזות בהקשר של כושר גופני.
לילד בגיל 5 הייתי מפתח את הקואורדינציה בשני תחומים:
קואורדינציה אישית, היכולת שלו עם עצמו לרוץ, לקפוץ, לדלג מעל מכשול קטן, לשנות כיוון וכד'.
קואורדינציה בינאישית: לנוע במרחב עם עוד ילדים / חפצים, איך לחמוק, איך להתחמק מכדור ספוג שעף אליו וכד'.
אם אתה רוצה ממש לעשות עבודה רצינית בנושא, דר מרק ורטהיים מרצה ומאבחן ילדים בנושא ונותן ממש רעיונות לעבודה כדי לטפח את הילד
חפש בגוגל לפי דר' מרק ורטהיים
אם אתם נפגשים, תמסור לו ד"ש ותגיד שהגעת דרכי
בהצלחה
ברק צור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום ברקניר26/10/2008
אני טריאתלט בן 12 ומזה יותר משבוע יש לי כאבים בעקב שמאל ובעקב ימין והם לפעמים חלשים ולפעמים חזקים. כתוצאה מריצה. האם אתה יודע על אורטופד ספורט באזור צפון/מרפאה לאורטופדית ספורט. ואם כן אז אפשר גם לדעת באיזו עיר/כפר? תודה מראש! ניר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה
יוני27/10/2008אני מקווה שאני יוכל לעזור לך. קודם כל סביר להניח שהעזרה שלי תהיה נכונה רק במצב שהכאבים בעקב כואבים יותר אחרי ריצה, אלא אם הם התחילו לכאוב בגלל שאתה רץ. אם האפשרות הראשונה שרשמתי היא הנכונה אז אלה כאבי גדילה. אני גם טריאתלט של ריצות ארוכות ובגיל שלך היו לי כאבים בעקב ברגל שמאל. הלכתי לרופא והוא אמר שאלו כאבים המסמנים שזאת התחלת ההתפתחות שלך. יוני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמרפאת ספורט
ברק צור27/10/2008הי ניר
טוב שאתה קשוב לגופך. כאב זה מנגנון שחשוב לזרום עימו ולא להעלם ממנו
אני עובד רבות עם מרכז מדיקס שיושבים בהדר יוסף, ת"א. זה קרוב לגני התערוכה ולתחנת רכת של האוניברסיטה
מי שמנהל מקצועית את המקום הוא דר' יוני ירום שהוא גם יו"ר איגוד האופניים ורופא רציני.
במקום שורה ארוכה של מטפלים, תזונאים ואפילו יושב שם דויד רזניק, מאמן נבחרת ישראל ברכיבת כביש שמפעיל במקום מעבדה לכיוון אינפרא אדום של גובה הכידון והמושב לכל רוכב ורוכב.[
חפש בגוגל מדיקס או MEDIX , השתמש בשמי ואני מאמין שגם תקבל הנחה
בהצלחה
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוףףףעומר26/10/2008
שלום, שמי עומר ואני לא מצאתי ספורט שמענין אותי ואני מתחיל להשמין האם אתה יכול להממליץ לי על תרגילים יומיומיים? ואני בן 13 מותר לי להריםם משקולות? אם כן אז כמה רב תודות עומר. נ.ב אני מאוד אוהב את התוכנית לרדת בגדול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה לעומר
ברק צור26/10/2008אהלן עומר
הייתי מתחיל לרכב על אופניים. זו דרך נהדרת לשרוף קלוריות.
חוץ מזה הייתי קצת יוצא להליכה / ריצה. לוקח זמן להתאהב בריצה אבל זה גם משהו שצריך לשיעורי ספורט בבית ספר, לא ?
צריך לזכור שספורט לא יעזור אם אוכלים ממש הרבה מעבר למה שצריך.
איך לדעת מה צריך ? רק בפגישה מסודרת עם תזונאי
בהצלחה
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימון לילד בן 6מורדי25/10/2008
ברק שלום מבקש לדעת מה רמת האימון הרצויה לילד בן 6(ריצה) 1.זמן ריצה 2.קצב. 3.תדירות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריצה לילד בן 6
ברק צור26/10/2008מורדי שלום רב,
בגדול בגיל צעיר ילדים פחות מסוגלים ואמורים לרוץ מרחקים. היכולת האירובית שלהם עדיין לא בשלה והם בפירוש לא בנויים כ"מבוגרים קטנים", כלומר אסור להשליך מאימון מבוגרים עליהם.
עם ילד בגיל 6 הייתי עובד על משחקי ריצה, זריזות, שינויי כיוון ושיווי משקל.
משלב מעבר "מכשולים" קלים ובטיחותיים ומשלב משימות במרחב ומשחקי מחשבה וזיכרון ( לגעת בחפצים לפי סדר מסויים, לשנות את סדר ההגעה אליהם או לשמור על הסדר ולשנות את מיקום במרחב וכד' )
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









