מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תרופות אחרי אוטםתומר08/08/2010
שלום ד"ר.
אני אחרי אוטם למעלה משנה וממשיך לקבל איזיטרול וליפיטור .
האם התרופות האלה הם מניעה להגן עלי מפני אוטם נוסף או שהם תרופות שקשורות לאוטם .
לפני האוטם לא סבלתי משומנים בדם ולכן לא קיבלתי את התרופות האלה אז למה אני מקבל אותם .
תודה על ההסבר .
שאול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשאול
ד``ר רפי ביצור08/08/2010באנשים לאחר אוטם שריר הלב, הורדת ערכי ה- LDL ("הכולסטרול הרע") לפחות מ- 70, ביחוד ע"י שימוש בתרופות מקבוצה הסטטינים (כגון הליפיטור) ובמדת הצורך תרופות נוספות (כגון האיזיטרול), חשובה ביותר למניעת אוטמים חוזרים.
בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרול גבוה ושומנים בדםשואלת04/08/2010
שלום,
הינני בת 21 בעלת עודף משקל קל. יש לי תת פעילות של בלוטת התריס ברמה זניחה יחסית- 4.6 .. ומהתייעצות עם אנדוקרינולוגית נאמר לי כי בלוטות התריס לא הן שמעלות את רמת הטרגליצרילים.
הנה התוצאות הכולסטרול והשומנים בדם בשלוש בדיקות הדם האחרונות :
בראשונה : VLDL- 41.8, HDL- 35, LDL-107.2, כולסטרול כללי- 184. טרגליצרילים- 209.
בשניה: VLDL-34.6, HDL- 40, LDL- 96.4, כולסטרול כללי- 172.
טרגליצרילים- 173
בשלישית: VLDL- 50. 2, LDL- 95.8, HDL- 37 , כולסטרול כללי- 183.
ורשום שם גם NON HDL- 146.
טרגליצרילים- 251.
האם התוצאות האלה דורשות התערבות תרופתית ואם לא אז מה כן ? אני מאוד מודאגת, כי אני ממש צעירה והנתונים האלה משקפים מצב של אדם בן 40 אם לא יותר. אני אומנם לא מנהלת אורח חיים מושלם של תזונה מושלמת ופעילות גופנית מאוזנת , אך עדיין אני לא רואה הצדקה לממצאים כל כך גרועים..
אני גרה במקום שמגיעים אליו מומחים פעם בכמה חודשים ולכן אשמח לשמוע את דעתכם המקצועית.
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא'
ד``ר רפי ביצור04/08/2010אין כל קשר לגיל - יש אנשים בני 70 עם רמה תקינה של טריגליצרידים וילדים בני 7 עם רמה גבוהה.
הטיפול ברמות גבוהות של טריגליצרידים מתבסס קודם כל על תזונה דלת פחמימות, פעילות גופנית סדירה, שמירה על משקל גוף תקין ואיזון סוכרת (אם יש). מומלץ לפנות לתזונאי(ת), לעסוק בפעילות גופנית (לאחר קבלת אישור מרופא המשפחה), ולהימנע מעישון.
לא כתבת האם את נוטלת גלולות למניעת הריון - לעתים הן מעלות את רמת שומני הדם.
לגבי תוספים - כל תוסף הנו משני! אומגה 3 במינון גבוה יכול לעזור, אולם אין לקחת מינון גבוה ללא התייעצות ברופא המכיר אותך.
במקרים שכל אלה שלא עוזרים - ניתן לשקול את הצורך בטיפול תרופתי.
לסיכום: פני ליעוץ תזונאי(ת) להתאמת תזונה דלת פחמימות, הקפידי על פעילות גופנית (לאחר קבלת אישור מרופא המשפחה) וסביר להניח שתראי שיפור.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרולשירה03/08/2010
האם ירידה בכולסטרול יכולה לנבוע גם מטעמים רגשיים? מצב רוח מאוזן וטוב יותר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שירה
ד''ר אבישי אליס03/08/2010יתכן, אך באופן שולי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי שרירים מליפיטורפאר28/07/2010
בוקר טוב.
אני לוקח שנים ליפיטור 10 מ"ג וסובל מקשיות בשרירי הרגלים וגם מהתכוצויות במיוחד בשעות הלילה בשינה ,
האם יש תרופה או תוסף כלשהו להקל על תופעות הלוואי של התרופה ?
לא הייתי רוצה להחליף את התרופה כי עד היום ההחלפתי תרופות וזו עושה עבודה טובה מבחינת ערכי הדם .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליעקב
ד``ר רפי ביצור28/07/2010בהנחה ואתה אכן זקוק לסטטין, ושנוסו כל הסטטינים (החלפת התרופה לפעמים מאפשרת איזון טוב ללא כאבים), יש מס' דברים שאפשר לנסות (אם כי יש לציין שיעילותם לא הוכחה, אך לעתים הם עוזרים):
1. בדוק רמת ויטמין D. חסר ויטמין D נפוץ מאד, ויש המשערים שיש לו תרומה לכאבי השרירים. אם אכן ימצא חסר - רצוי לקבל ויטמין D.
2. יש הטוענים ש- Q10 עוזר, אם כי אין לכך הוכחות טובות. מאחר והנזק היחיד הנגרם ע"י Q10 הוא לכיס, ניתן לנסות Q10 במינון 100-200 מ"ג ליום למשך חודש-חודשיים. אם יעזור - מה טוב, ואם לא - לא נגרם כל נזק.
3. אם יש צורך בטיפול תרופתי, הכאבים בלתי נסבלים ושום דבר לא עזר - ניתן לשקול טיפול בתרופות שאינן ממשפחת הסטטינים (לעתים בשילוב סטטינים במינון נמוך מאד).
פנה לרופא המשפחה, ואם ישארו שאלות - ניתן לפנות למרפאת ליפידים בתל השומר.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עייפותפאר27/07/2010
אני בן 60 ומעברי 2 אוטמים בהפרש של 10 שנים .
אני מבצע פעילות גופנית ומרגיש טוב .
שמתי לב לאחרונה כי לאחר ארוחת ערב אני מרגיש עייפות שלא קשורה למאמץ גופני , העיפות קיימת רק לאחר ארוחת ערב .
האם זה קשור לדעתך לבעיה לבבית ?
מה יכולה להיות הבעיה כי בדיקות המאמץ והאקו האחרונים שלי טובים ואין שינוי .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליוסי
ד``ר רפי ביצור27/07/2010הסימפטומים בלתי ספציפיים, יכולים לנבוע מסיבות רבות, ואין שום אפשרות להעריכם ללא מידע שלם ומלא לגבי מצב בריאותך ובדיקה גופנית.
לאור אופי התלונה, ובירור שכלל מבחן מאמץ ואקו שהיו תקינים, הסבירות שמדובר בבעיה לבבית - נמוכה.
מומלץ לפנות לרופא המשפחה לבדיקה והמשך בירור.
בריאות שלמה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איזה בדיקות דם הייתם ממליציםתוםתום22/07/2010
רופא בדק אותי לאחר כאב באיזור החזה והמליץ לבצע שלושה בדיקות דם, ספירת דם, שקיעת דם ובדיקה של בלוטת התריס. מה אתם הייתם ממליצים?
הרופא חושב שהכאב ממקור שרירי , אם זה נכון כמה זמן לדעתכם כאב זה אמור להימשך? חודשים? שנה? האם מתישהו צריך לחשוב שהוא יותר מסתם כאב שריר? תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לתוםתום
ד``ר רפי ביצור22/07/2010ודאי תבין כי אין כל אפשרות לענות על שאלתך באינטרנט.
כאבי חזה יכולים לנבוע מסיבות רבות, והבדיקות הדרושות, אם בכלל, תלויות בגיל, מין, גורמי סיכון, אופי הכאב, הבדיקה הגופנית ועוד.
רופא המשפחה שלך שמכיר אותך ובדק אותך הוא האיש המתאים להחליט על הבדיקות הנחוצות.
בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- CK- CREATINE KINASE גבןה במיוחד!אבי19/07/2010
אני בן 23 בריא ללא שום מחלות או מחושים כאלו ואחרים!
עשיתי בדיקת דם תקופתית.
והתוצאה היתה: CK- CREATINE KINASE 600 IU (כל שאר הבדיקות היו באזור הנורמה)
לא עשיתי שום פעילות גופנית לפני הבדיקה. (בכלל, אני לא מתעמל יותר מידי)
אני עושה בדיקה נוספת בהקדם. (בהמלצת הרופא!)
בהנחה שהבדיקה תקינה ורמת האנזים תשאר מעל הנורמה האם זה חמור מאוד? (אני מרגיש מצוין באופן כללי, קצת עייפות בזמן האחרון)
אשמח לתגובה בהקדם!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאבי
ד``ר רפי ביצור20/07/2010ראשית, צר לי לאכזב אותך - ערך של 600 אינו נחשב גבוה במיוחד... ערך גבוה נחשב לערך ההגבוה מפי 10 מהערך העליון של הנורמה - סביב 1500-2000, תלוי במעבדה.
קיימות מס' סיבות לערך גבוה של CK:
1. מאמץ גופני
2. חבלה
3. תרופות כגון סטטינים
4. תת-פעילות של בלוטת המגן
5. מחלות שריר שונות
6. ונפוץ למדי - ערך מעט גבוה, כמו אצלך, שלא מוצאים לו סיבה, אין לו משמעות וניתן לחיות עמו עד 120 לפחות.
את סיבות 1-3 קל לשלול פי הסיפור הקליני.
את סיבה 4 קל לשלול בבדיקת דם פשוטה.
את סיבה 5 קל לשלול בעזרת הסיפור הקליני, בדיקה גופנית ולעתים בדיקות נוספות (כגון EMG)
אם הבדיקה החוזרת תקינה ( סצנריו סביר ביותר) - אין מה להמשיך להתעסק בעניין.
אם הבדיקה החוזרת ללא שינוי - יש לבדוק את תפקודי בלוטת המגן ולהיבדק ע"י נוירולוג המתמחה במחלות שריר.
אם אלה תקינים - אין מה להמשיך ולהתעסק בעניין.
בריאות שלמה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
אבי20/07/2010קודם כל תודה רבה על התשובה המרגיעה!
דבר שני אני באמת לפני בדיקה חוזרת, אני רק רוצה לבין קצת יותר.
אני רוצה לציין שבבדיקת דם שנערכה לפני 10 חודשים בערך, הערך המדובר היה בסביבות 170!
בבדיקת הדם נלקחו ממני 4 מבחנות, האם יכול להיות שטעו בכולן? (או שכל מבחנה מיועדת לבדיקה ספציפית וממילא הטעות נעשתה רק באחת?)
הרופא באמת הזכיר שיכול להיות חשש (אם וכאשר..) למשהו שקשור לשריר.
אני מרגיש מידי פעם בצורה מאוד לא עקבית וממש לא בזמנים קבועים "תחושת דקירה" באיזור החזה!
אני ממש לא בטוח מתי זה התחיל אבל כשזה "דוקר" זה ממש מורגש!
האם זה לא חשוד?
תודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאבי
ד``ר רפי ביצור20/07/20101. כל מבחנה מיועדת לבדיקות אחרות. הבדיקה נעשתה במבחנה אחת בלבד.
2. הסימפטומים שאתה מתאר נפוצים מאד, אינם ספציפיים, ובהנחה שנבדקת ע"י רופא המשפחה שלך ולא נמצא דבר חשוד - קרוב לודאי שאינם קשורים לתוצאת הבדיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
אבי20/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיאטה בעקבות טריגליצריטים גבוהיםבחורה צעירה18/07/2010
דר' ביצר שלום
אני חוזרת אליך לאחר שהחלפתי רופא והרופא החדש באמת אמר כמו שהמלצת לעשות דיאטה מופחתת פחמימות.
אני נמצאת בדיאטה בה מותר לי בין 6-8 פחמימות ואולי היא השפיעה על עליה ברמת הטריגליצריטים.
השאלה שלי היא: האם ניתן להחליף פחמימות בדברים אחרים? או להוריד פחמימות? וכמה להוריד ולא להוסיף במקומן כלום בתפריט?
אשמח להתייעצות איתך
בברכה
סימה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לבחורה צעירה
ד``ר רפי ביצור18/07/2010במסגרת פורום אינטרנטי ניתן לתת המלצות כלליות בלבד.
מומלץ לפנות לתזונאי/ת לקבלת יעוץ מותאם אישית.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
בחורה צעירה18/07/2010תודה רבה על זריזותך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופה בשם פיטו גארדמיכאל17/07/2010
שלום רב,
אני בחור בן 38 , שוקל 92 ק"ג. בפעם האחרונה שעשיתי בדיקות דם נאמר לי שיש לי קצת כולסטרול.
א. האם כדאי לי לקחת את התרופה הזאת ?
ב. האם התרופה יכולה לגרום לנזק כל שהוא ? האם יש בה סכנות ?
ג. האם התרופה הזאת חדשה או שהיא ותיקה ומוכרת ?
ד. האם השימוש הינו קבוע או באופן זמני עד לשיפור ברמות הכולסטרול ?
שבת נעימה !
מיכאל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למיכאל
ד``ר רפי ביצור17/07/2010פיטוגארד הנו תוסף המכיל שילוב של פיטוסטרולים (היכולים להביא לירידה מסוימת בכולסטרול) ואומגה 3 (היכול לסייע בהורדת רמת הטריגליצרידים). התוסף הנו בטוח אך יעילותו בהורדת ערכי הכולסטרול אינה מאד גדולה - כ- 10%. לכן אינו יכול לשמש כתחליף לטיפול תרופתי באנשים עם סיכון גבוה למחלת לב. ניתן להשתמש בו כאשר הסיכון למחלת לב נמוך ורמת הכולסטרול אינה גבוהה דיה להצדיק טיפול תרופתי, או כתוספת לטיפול תרופתי כאשר רמת הכולסטרול לא ירדה מספיק.
לגבי הצורך בטיפול כלשהו אצלך - לא אוכל לחוות דעה בהיעדר נתונים על כלל גורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם.
בריאות שלמה ושבוע טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומנים בדם- ממצא אחרוןבחורה צעירה16/07/2010
שלום רב,
אתמול עשיתי בדיקות דם שגרתיות וגם משום שיש לי כאבים חזקים באיזור הקיבה-כנראה חיידק בקיבה. בתוצאות רמת הטריגליצריטים עמדה על 450 שאני יודעת שזה המון, כולסטרול 238 ן VLDL 90. הרופא לא התקשר אך אין לי ספק שזה המון. אני בחורה בת 34 שטרם עברה לידות .משקלי כרגע עומד על 108(הייתי 114) ולמרות מגמת הירידה במשקל אמנם איטית,בדיקות הדם עלו מאוד. ואני מודאגת מאוד מאז שראיתי את הבדיקות באתר הקופה.
יש לציין שאני שותה באופן קבוע גלולות-מרסילון וכן כבר 3 חודשים טרבינאפין לפטרת ציפורניים.
יש לי בעיה בבלוטת הלימפה ורגל שמאל שלי כואבת ונפוחה מאוד- המעצבן שכל מה שיש לרופא לומר זה תעשי דיאטה..אני מתאמת מאוד אך יש לי התחושה שצריך ותר מזה.
אגב אני נמצאת בדיאטה שזה אוכלים 6 ארוחות ביום ומגיע לי 1800 קלוריות שבתוכם 8 פחמימות.
הייתכן שהשומנים בדם עלו מכמות הפחמימות? מהגלולות? ממצב נפשי ירוד?
אנא עיזרו לי אני חשה ממש מתוסכלת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לבחורה במצוקה
ד``ר רפי ביצור16/07/2010גם וגם וגם....
רמה גבוהה של טריגליצרידים יכולה לנבוע מכמה סיבות:
1. תזונה עשירה בפחמימות
2. עודף משקל
3. מיעוט פעילות גופנית
4. תרופות שונות, וביניהן גלולות וטרבינאפין
5. מחלות כגון סוכרת, מחלות כליה שונות ועוד
לכן מומלץ בשלב הראשון:
1. תזונה דלת פחמימות בהנחיית תזונאי/ת
2. פעילות גופנית אירובית סדירה (לאחר קבלת אישור מרופא המשפחה)
3. בדיקת רמת סוכר, תפקודי בלוטת המגן, בדיקת שתן לחלבון ותפקודי כליה - אם לא בוצעו
4. שקילת חיוניות התרופות אותן את מקבלת ובמידה ואינן חיוניות - להפסיקן
5. במידה וכל זה לא יעזור - ניתן לשקול טיפול תרופתי להורדת רמת הטריגליצרידים. סביר להניח (אם כי לא ודאי) שאם תבצעי את סעיפים 1-4 לא יהיה צורך בטיפול תרופתי
מומלץ לפנות לרופא המשפחה, ואם ישארו שאלות - ניתן לפנות למרפאת ליפידים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
בחורה צעירה17/07/2010תודה רבה דוקטור.
אני גרה באילת ועוד שבוע אגיע לשבוע לחול ואז שבוע במרכז.
האם כמטופלת הכללית יש לי אפשרות להגיע אליכם?
גם לבדוק את עניין הטריגליצריטים וגם עניין הבצקום ברגליים? מערכת כלי הדם?
אשמח לסיוע כי באילת אין מרפאות המתמחות בכך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
בחורה צעירה17/07/2010דוקטור רפי
התבקשתי להיות בצום 12 שעות והייתי רק 10 האם ייתכן שזה השפיע על הבדיקות? בייחוד על הטריגליצריטים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלבחורה במצוקה
ד``ר רפי ביצור17/07/2010מרפאת הליפידים בתל השומר עוסקת בטיפול בבעיות הקשורות בשומני הדם (כולסטרול, טריגליצרידים וכו') וגורמי סיכון למחלת לב וכלי דם. ניתן לקבוע תור בטל. 03-5304582 ולהגיע עם טופס 17 מקופ"ח. יש להביא את כל הנתונים לגבי מצבך הבריאותי, בדיקות מעבדה עדכניות, מידע על טיפולים בהווה ובעבר וכו'. אם את מתקשה לקבל טופס 17 מקופ"ח ניתן גם הגיע בתשלום לא גבוה (סדר גודל של 100 ש"ח).
לגבי הצום - לעובדה שהיית בצום רק 10 שעות אין השפעה מאד גדולה. סביר להניח שגם בצום של 12 שעות היתה נמצאת רמה גבוהה של טריגליצרידים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
בחורה צעירה17/07/2010תודה רבה,אני אצור קשר ואזמין תור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעם ראשונה-טריגליצרידים גבוהיםמוטרדת מחיפה14/07/2010
שלום רב
גיל-59.נוטלת אלטרוקסין 30 שנה להאשימוטו.נטייה לכולסטרול גבוה כל השנים.LDL מעל 150 HDL תמיד היה גבוה מ-70 וטריגליצרידים סביב ה-80/90.
בבדיקה האחרונה:כל התיפקודים תקינים(כבד,כליות, עצם ומערכת השתן)
אבל, כולסטרול ירד מ-313 ל-275.LDL ירד מ-180 ל-170 HDL ירד גם הוא ל-55 (לצערי) ופתאום, הטריגליצרידים קפצו ל-188.
התופעה מוזרה!!
נכון שהתזונה היתה מבוססת במיוחד על פחמימות (מפאת אלימינציה שביצעתי כדי לזהות גורמים המפריעים לעיכול), הסטרס בשנה האחרונה היה מאד גבוה והדבר היחיד ששיניתי הוא נטילת טיפות ויטמין D על בסיס שמן.
מה לדעתך יכול להיות גורם לקפיצה הזאת?אחד מהגורמים שציינתי או כולם?או אולי משהו אחר העולה על דעתך?
אודה לתגובתך
חיפאית מוטרדת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוטרדת
ד''ר אבישי אליס14/07/2010רפואה אינה מדע מדויק, וגופינו אינו מכונה העובדת בקצב זהה.
הערכים שציינת נמצאים במסגרת השונות והווריאביליות הטבעית.
ככלל, על בדיקות חריגות יש לחזור לפני הסקת מסקנות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בחזה שמאלתומר14/07/2010
איזה בדיקות דם הייתם מבצעים כאשר מורגש כאב בחזה שמאל? כאב שהולך ובא..
האם אתם יודעים שרפואה משלימה כמו דיקור יכולה לעזור בנושא? תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תומר
ד''ר אבישי אליס14/07/2010אנו סבורים שיש לפנות לרופא המשפחה, שיעמוד על טיב הכאבים ועל הרקע הרפואי שלך, יבדוק אותך ובהתאם יחליט על הצורך בבדיקות נוספות ואו בטיפול בהתאם (כולל רפואה משלימה)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת דםניסן14/07/2010
שלום רב , קיבלתי לפני יומיים תוצאות של בדיקות דם עם חריגות ואודה לכם בפיענוח התוצאות:
TSH 1.55 mIU/L
T3- FREE 2.4 pmol/L
T4- FREE 12.1 pmol/L
WBC 3.5 K/ul
RBC 4.46 M/ul
HB 13.6 g/dl
HCT 40.5 %
MCH 30.5 pg
MCHC 33.6 g/dl
RDW 12.8 %
MCV 90.8 fL
NEUT% 44.9 %
LYM% 41.2 %
MONO% 11.0 %
EOS % 2.0 %
BASO % 0.9 %
NEUT.abs 1.6 K/ul
LYMP.abs 1.4 K/ul
MONO.abs 0.4 K/ul
EOS.abs 0.1 K/ul
BASO abs 0.0 K/ul
PLT 197 K/ul
MPV 10.6 fL
GLUCOSE 80 mg/dl
UREA 29 mg/dl
CREATININE 0.86 mg/dl
SODIUM 140.9 mEq/L
POTASSIUM 5.90 mEq/L
PROTEIN-TOTAL 8.3 g/dl
ALBUMIN 4.9 g/dl
CHOLESTEROL 162.3 mg/dl
TRIGLYCERIDES 80 mg/dl
CHOLESTEROL- HDL 66 mg/dl
CHOLESTEROL-LDL calc 79.8 mg/dl
NON-HDL_CHOLESTEROL 96 mg/dl
BILIRUBIN-TOTAL 0.5 mg/dl
BILIRUBIN-DIRECT 0.10 mg/dl
GOT (AST) 29 U/L
GPT (ALT) 58 U/L
ALK. PHOSPHATASE 60 U/L
CK- CREATINE KINASE 73 U/L
יש לציין כי משקלי הינו 45 וגובהי הינו 1.63 מטר כך שאני לא מבין איך הכולסטרול שלי עלה מ125-כולל בחודשיים לפני כן ל160 עכשיו וזאת לאחר שירדתי מ47 קילו ל45 קילו. כמו כן רמת השומנים עלתה מ60 ל80 באופן די מוזר. רציתי לדעת איך אני יכול להוריד את הכולסטרול הרע והכללי בחזרה ל120 ואיך אני יכול להוריד את השומן אם לא ע"י ירידה במשקל כי לרדת מ45 לא יהיה חכם במיוחד. כמו כן בדיקה שמאוד הלחיצה אותי הייתה האשלגן היות שיש לי הפרעות קצב של SICK SINUS SYNDROME . אודה לכם על תשובתכם המהירה ותודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לניסן
ד``ר רפי ביצור14/07/2010ערכי שומני הדם שלך תקינים לחלוטין - אם כולם היו כמוך הייתי מובטל :)
סטיות קלות מבדיקה לבדיקה הנן נפוצות וחסרות כל משמעות.
משקלך נמוך מאד ביחס לגבהך - האם זה רק מבנה גופך או נובע מסיבות אחרות? אם זה נובע מהגבלות תזונתיות שהטלת על עצמך, נראה לי שאפשר "להתיר את החבל".
לגבי רמת האשלגן המעט גבוהה - חסר לי מידע כדי להתייחס אליה: האם הבדיקה המוליטית (שבירת כדוריות אדומות כתוצאה בקושי בנטילת דם או בעיה טכנית אחרת)? אם כן - אין לכך משמעות. האם אתה נוטל תרופות העלולות להעלות את רמת האשלגן? האם אתה סובל ממחלות מסויימות?
מומלץ לפנות לרופא המשפחה המכיר אותך כדי שיפרש את תוצאות הבדיקות בהקשר המלא שלהן.
המשך בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטטינים וCPKשלמה14/07/2010
סובל מכולסטרול גבוה ,הרופא נתן סוג של סטטין, והcpk עלה לגבהים -כ1800 מה ניתן לעשות
יום מוצלח
שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשלמה
ד``ר רפי ביצור14/07/2010אנסה לענות למרות שחסרים נתונים (האם יש כאבי שרירים? מה התפקוד הכלייתי? מה תפקודי בלוטת המגן? ועוד):
1. האם ביצעת פעילות גופנית נמרצת או נחבלת בימים שלפני הבדיקה? - אם כן - יש לחזור על הבדיקה שכן זו יכולה להיות הסיבה לעליית ה- CPK
2. אם לא - יש להפסיק את הסטטין ולחזור על הבדיקות על מנת לוודא שהרמה יורדת. לאחר ירידת רמת ה- CPK, אם יש צורך בסטטין, ניתן לתת סטטין אחר תוך מעקב ערכי CPK
אנא פנה בהקדם לרופא המשפחה להערכה מלאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצותדנית13/07/2010
שלום, אבי בן 56 חולה סוכרת. יש לו מזה כמה שנים ערכים גבוהים מדי של שומנים בדם, ערכים גבוהים של כולסטרול רע וערכים נמוכים של כולסטרול טוב.במהלך השנים הוא החליף אינספור תרופות נגד שומנים בדם. ובד"כ במהלך 3 החודשים הראשונים במצב באמת משתפר אבל אחכ הרמות עולות שוב אפילו גבוה יותר מאשר לפני הטיפול. הוא מקפיד לשמור על דיאטה שנתנו לו, וניסה לעשות כושר אבל הוא אומר שזה גורם לו לשלל מכאובים ואי נעימויות. בנוסף, הוא אומר שהכדורים שנותנים לו עושים לו רע - אחד מרדים אותו, אחר גורם לו לכאבים שונים - מה שכמובן גורם לו לא לקחת אותם כמו שצריך. המצב כרגע מסוכן מאוד ואני פשוט כבר לא יודעת איך לעזור לו. הוא החליף כמה רופאים ונראה שאף אחד לא מוצא את התרופה שמתאימה לו ואת הטיפול שעוזר. אני אודה לכם מאוד אם תוכלו לענות לי על כמה שאלות:
1. מה אפשר בכל זאת לעשות במצב כזה?
2. האם יש מומחה ידוע לתחום שמטפל במטופלים קצת יותר בעייתיים כמוהו?
אודה על תשובה מרחיבה, אני ואמי מאוד מודאגות מהמצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדנית
ד``ר רפי ביצור13/07/2010ודאי שיש חשיבות גדולה לאזן את כל גורמי הסיכון, כולל שומני הדם, אצל אביך.
עם כל הרצון הטוב, לא ניתן לתת תשובה מרחיבה למקרה ספציפי מורכב באינטרנט. ברוב המקרים ניתן למצוא טיפול מתאים.
מומלץ לפנות למרפאת ליפידים עם כל הנתונים הרפואיים (בדיקות מעבדה, תרופות שמקבל כעת וקיבל בעבר והשפעתן על הרגשתו וערכי המעבדה וכו'). מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל השומר הוא 03-5304582
בריאות שלמה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך התייעצות
דנית13/07/2010מדובר בבן אדם שהיה מטופל אצל הרבה מאוד רופאים וניסה הרבה מאוד תרופות שונות ועד כה הטיפול לא ממש עזר. הוא פחות או יותר כבר לא מאמין בטיפול ולא יסכים ללכת לעוד הרבה רופאים. גם ככה לשכנע אותו ללכת לרופא היא משימה מאוד קשה. לכן, אני מחפשת מישהו מאוד ספציפי, כמה שיותר מומחה בתחום ובמיוחד מומחה לטיפול במקרים קשים. האם המרפאה שהמלצת עליה מותאמת לכך? האם יש אולי עוד אופציה. אני פשוט חוששת שאם ניקח אותו למרפאה ששוב לא תעזור הוא כבר לא יסכים לנסות ללכת למרפאה אחרת אח"כ. לכן, ואני מצטערת אם אני מדגישה את זה יותר מדי, אני מחפשת מומחה כמה שיותר גדול בתחום שבטוח ידע לטפל בו.
אודה על תשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדנית
ד``ר רפי ביצור13/07/2010מרפאות ליפידים הן המתמחות בטיפול בשומני הדם, ונראה לי שזו הכתובת. לא ניתן, כמובן, להבטיח דבר, אך כפי שכתבתי - ברוב המקרים ניתן למצוא פתרון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתעמלות
דנית13/07/2010האם זה נכון שהתעמלות יכולה לעזור משמעותית במקרים כאלה? חשבתי שאם הוא לא יכול לעשות הליכות, אולי שחיה תועיל על בסיס כמה פעמים בשבוע. מה דעתך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדנית
ד``ר רפי ביצור13/07/2010פעילות גופנית כגון שחיה חיונית לבריאות. היא יכולה לסייע באיזון רמת הסוכר, לחץ הדם ושומני הדם, אם כי לא תמיד היא מספיקה.
לפני תחילת פעילות גופנית יש לקבל אישור מהרופא המטפל המכיר אותו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



