מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שלוםבת 1822/02/2010
שלום!
אני בת 18, 1.68 ושוקלת 58. אני נערה עם היסטוריה של הפרעת אכילה לזמן די קצר, ואני כבר השלמתי עם גופי ואני מזינה אותו כמו שצריך.
כעת אני הולכת לחוג שכולל בתוכו: עיצוב דינאמי, זומבה, אירובי.
אם אני יעבוד 3-4 פעמים בשבוע זה יכול לעזור לי לרדת מעט במשקל? מבלי שאמעיט במזון אותו אני צורכת?
כמובן שאני אוכלת יותר בריא, אך אני משלבת עוגיות או פרוסת עוגה באחה"צ, כחלק מהשגרה. (וכמובן לאחר הבנה שאין שום פסול לאכול דבר "משמין").
אני רוצה לחזור למשקל 55 , ולא משנה תוך כמה זמן זה יקח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דין
מיכל בן דוד23/02/2010דין שלום,
מה שאת מתארת נשמע נכון. אם תתמידי בפעילות גופנית 4- 3 פעמים בשבוע ותשמרי על תפריט מאוזן ,את בכיוון הנכון.
בעיקרון, על מנת לרדת במשקל ההוצאה הקלורית שלנו צריכה להיות יותר גבוהה מההכנסה הקלורית שלנו.
אבל, אני חייבת לציין שכרגע ה BMI שלך תקין ואם תרדי ל55 ק"ג זה כבר יהיה מתחת לממוצע, דבר שאני לא ממליצה לך לעשות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
בת 1823/02/2010דווקא המשקל יהיה תקין לפי BMI.
אבל אני אתמיד בספורט, לא מתאים לי הבטן הקטנה ש"צמחה" לי..
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות לגבי הצרת היקפיםהחבר של21/02/2010
שלום לכולם , אני בקשר זוגי כבר 5 שנים + , החברה היא בחורה יחסית גבוהה 1.74 ושוקלת 84 ק'ג .
לאורך זמן היא ניסתה להתמיד בכושר גופני אבל לא ממש מצליחה בגלל שאין לה ממש זמן (עובד עד 7 בערב) , וכשהיא מגיע הבית די עייפה .
מכון כושר לא עבד , קניתי לה הליכון גם זה לא ממש עובד עבורה , ועכשיו אני מברר לגבי הצרת היקפים בשיטת האולטראסאונד .
בגדול בגלל שהיא גבוהה היא כמעט ולא נראית מלאה (יש לא מעט בבטן \ מותניים , ועוד טיפה ברגליים \ ידיים) .
אני הייתי רוצה שהיא תעשה הצרת היקפים לפחות בבטן וברגליים , הבעיה שכל פעם שיוצא שיחה על העניין היא יותר נפגעת ולא מנסה לקחת תדברים בפרופורציות .
הייתי שמח לשמוע ממכם המלצה לגבי הצרת היקפים באולטרא סאונד (מחיר ? , האם זה באמת עובד , האם השומן יכול לחזור ?)
בגדול היא במשקל הזה די הרבה זמן , אוכלת לרוב אוכל דל קלוריות , כמעט ולא אוכלת פחמימות \ בשרים \ עוף , לרוב גבינות סנדוויצ'ים וכד'ו .
אגב סתם שאלה בנוסף , האם שתיית מים קשורה איכשהו לעניין ההרזיה , או שזה סתם מיתוס ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות לגבי הצרת היקפים
מיכל בן דוד21/02/2010לחבר של.. שלום
אני חייבת לאמר שמאוד קשה לי לענות על שאלתך. אם חברה שלך שומרת על התזונה ולא מעוניינת לעשות הצרת הקיפים אין טעם לנסות לדחוף אותה לזה.
לגבי הצרת היקפים באולטרא סאונד, אין לי שום מידע על הנושא, זהו פורום לכושר גופני ולכן העצות שלי יכולות להיות רק בנוגע לנושא זה.
עם בכל זאת המידע הזה מעניין אותך אני בטוחה שתוכל למצוא עליו הרבה חומר באינטרנט ואפילו לקבל ייעוץ מפורום אחר בנושא אסתטיקה כאן באתר זה.
לגבי עניין המים, מים תורמים כמעט לכל תהלך חיובי בגופינו ועל כן יש להם חלק גם בהורדה במשקל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתייעצות לגבי הצרת היקפים
החבר של22/02/2010קודם כל תודה לך מיכל על התגובה .
ברשותך כמה שאלות נוספות .
הכנסתי את נתוני החברה (משקל 84 , גובה 1.73) במחשבון BMI ושם נרשם כי עליה להוריד 10 ק'ג כדי להגיע למשקל תקין .
כלומר 73 קילו זה המשקל התקין שלה ? (אני חשבתי יותר בכיוון של 65) .
בנוסף כמו שרשמתי יש לה כרגע הליכון בבית , האם דרך הליכה בלבד היא יכולה להוריד במשקל במידה והיא שומרת על תזונה נכונה ? (כאמור יש לה קצת בבטן , קצת בידיים וקצת ברגליים) .
האם זה אפשרי להוריד מכל המקומות דרך הליכה בלבד ?
אגב יש אצלנו בעיר דיאטנית (חלי ממן) פעם היא הייתה אצלה ודווקא הצליחה להוריד 7 קילו , משום מה היא התייאשה ולא רוצה לחזור , נראה לך שזה דבר חובה ? כי באותה תקופה היה לה תפריט מסודר וכן הלאה , היום היא אוכלת לרוב גבינות כאמור ומדי פעם ארוחות מבושלות , או שמספיק פשוט לשמור בצורה סבירה מבחינת תזונה ?
אגב קראתי שמי שעושה שאיבת שומן , אז השומן שנשאב ממקום מסוים לא יחזור לאותו מקום אם האדם השמין , זה נכון ? והאם זה תופס גם לגבי השיטה באולטרא סאונד (במידה ואת יודעת) ?
כמו כן , האם במידה והיא עושה הצרת היקפים איך אפשר לדעת אם היא תעלה במשקל בחזרה (אם בכלל ?) כי כרגע היא כאמור די הרבה זמן על המשקל הזה ..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההצרת היקפים והרזיה
יעל הראל22/02/2010הי,
במחשבון BMI קיבלת את המשקל התקין לה זה לא בהכרח המשקל הכי נמוך בתוך הטווח התקין, ולכן יכול להיות שזה נראה לך יותר ממה שציפית. אני חייבת לציין שלדעתי זה מאוד לא אתי לקיים בפורום דיון על אדם שלישי ואתב צריך לגרום לחברה לשאול את השאלות הללו בעצמה ולא לברר בשבילה.
בכל אופן, יש להתחשב במבנה הגוף של האדם, וחישוב משקל או BMI ע"פ נוסחה לא מכוון אותנו בדיוק למשקל הרצוי לאדם, כי הוא לא מתחשב בנתונים הללו.
כמובן שעדיף לעבוד לפי תפריט מסודר ומגוון, אכילה רק של גבינות או רק של אב מזון אחר, לא טובים ורצוי לאכול בצורה מבוקרת ומכל אבות המזון, אגב, מאוד חשוב לאכול אוכל מבושל ולא לתדלק רק באוכל מהיר וקר. בעניין שאיבת שומן זה אכן נכון שאם האדם משמין לאחר השאיבה הוא עלול להשמין במקום אחר שהוא לא המקום ממנו נשאב השומן, מכיוון שבמקום שממנו שאבו, למעשה אין יותר תאי שומן ולכן משמינים במקומות אחרים. חשוב מאוד לא להשמין אחרי שאיבה כדי למנוע את התהליך (אינני מכירה מספיק טוב את שיטת האולטראסאונד).
אין לנו דרך לדעת אם אדם יעלה במשקל לאחר הקצרת היקפים, הכל תלוי בתזונה ובפעילות הגופנית, אם האדם מקפיד על תזונה נכונה ופעילות גופנית קבועה, אין סיבה לעלות במשקל לאחר השאיבה, כי היא לא משנה את חילוף החומרים ועושה תהליך טכני/אסטטי בלבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובהרעות16/02/2010
היי, אני בחורה בת 21 גובה 1.62 משקל 57
יש לי שומנים בעיקר בירכיים ובבטן, שמעתי על בלה קונטור, מכשיר להצרת היקפים באולטרסאונד, האם זה מתאים לגילי וזה עוזר? המכשיר בטוח?כדאי?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעות
מיכל בן דוד17/02/2010רעות שלום,
האמת שאני לא ממש מכירה את מכשרי הבלה קונטור, אז מאוד קשה לייעץ לך לגביו.
אבל, את בחורה צעירה עם משקל תקין ולכן אני חושבת שהדרך הרגילה של הצרת היקפים יכולה לעזור לך.
הצטברות שומן בירכיים ובבטן זאת תופעה שמפריעה כמעט לרוב הנשים אבל בדרך כלל התעמלות אירובית ועבודת משקולות מאוד עוזרים ומשפרים את המצב.
אז לפני שהייתי מתנסה בטכנולגיות חדשות הייתי מנסה את הדרך הרגילה והפשוטה שאומנם דורשת קצת יותר זמן אך תורמת לבריאות לזמן הארוך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה...
רעות17/02/2010תודה על התשובה.
שאלה נוספת - יש לי אירוע בעוד שבועיים - איך אני יכולה לרדת ולחטב בדרך הכי מהירה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרעות
מיכל בן דוד18/02/2010האמת שתוך שבועיים לא ניתן לעשות קסם . אבל ברגע שתתחילי לעשות פעילות אירובית כגון הליכה או ריצה לפחות 3 פעמים בשבוע את תרגישי יותר טוב, והתהליך של ירידה במשקל יתחיל.
כמובן שצריך לשלב תזונה נכונה לפעילות הגופנית, כלומר, לשמור על ארוחות מסודרות ולהשתדל לא לאכול דברי מתיקה או דברים מטוגנים.
השילוב של אכילה נכונה ופעילות גופנית תזרז את התהליך ותסייע לך לרדת במשקל.
חשוב לזכור שפעילות גופנית ותזונה נכונה צריכים להיות חלק מאורך חיים בריאה ולא דבר שעושים בתקופות קצרות רק כשרוצים להיראות טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חדר כושרשני16/02/2010
שלום וערב טוב.
אני בחורה בת 27 שוקלת 61 קילו בשנתיים האחרונות עליתי 6 קילו אחרי שירדתי 13 קילו
אני חוזרת לתזונה נכונה אז מהבחינה הזאת לא תיהיה בעיה-בעקבות כך אני נשקלת כל שבוע
אני מתאמנת במכון כושר 4 פעמים בשבוע כאשר מדריך כושר נתן לי תוכנית אימונים של משקולות יחד עם אירובי-ולכן אני מעלה במשקל וגם מרגישה שמתנפחת ברגלים.
אין לי למי לפנות...אני אודה לך אם תוכלי לעזור לי ולבנות לי תוכנית שמתאימה לי לאישה (ולא לגבר) אני כן רוצה לעצב אך קודם כל רוצה מאוד לרזות במשקל ולהוריד עודפים! מה עלי לעשות? האם תוכלי לרשום לי פה תוכנית שמתאימה לי? אין לי בעיה לעשות מכשירים ואירובי או כל תוכנית שתתני לי אבל העיקר שתצר הקפים ותוריד במשקל! אני ממ שמיואשת כי אני כל הזמן מנסה ומקבלת את התוצאה ההופכה במשקל שזאת עליה... תודה רבה מראש...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי שני
יעל הראל17/02/2010התופעה שתיארת- עליה במשקל כתוצאה מפעילות גופנית, לא צריכה להדאיג אותך, אלא להיפך, זה מצב טוב מאוד בו מסת השומן יורדת ומסת השריר עולה. מסת שריר שוקלת יותר מרקמת שומן ולכן, את רואה עליה במשקל, אבל בהיקפים ובאחוזי השומן, את אמורה לראות ירידה.
למעשה, זו הדרך האידיאלית להוריד במשקל, כי באופן הזה, מסת השריר שאת בונה מגבירה את חילוף החומרים ואת הופכת לאדם בריא ו"יעיל" יותר מבחינה אנגטית.אני מציעה שאם את לא רוצה לעבות את מסת השריר, תעבדי עם משקלים נמוכים ותתמקדי יותר בפעילות אירובית שמטרתה העיקרית הוא שריפת קלוריות (וכמובן שומנים). אני ממליצה לך (כיוון שאת רשומה למכון כושר), לקחת חלק בשיעורי עיצוב, פילאטיס, הצרת היקפים, עיצוב דינמ וכו',י כיוון שהם שיעורים "נשיים" יותר ורוב הקהל שמגיע אליהם הוא נשים, כך תוכלי לבצע אימוני כוח מודרכים המותאמים לך כאישה. המשיכי להקפיד עם התזונה, כי זה גורם הכי משמעותי בירידה במשקל. בהצלחה, ואם יש לך עוד שאלות, אשמח להמשיך ולעזור עד שתמצאי את דרך המתאימה לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה עזרת לי מאוד!
שני21/02/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספורט, והורדה במשקל .מאיה09/02/2010
שלום , אני בת 14 ואני לא שמנה וגם לא רזה ואני רוצה להרזות בערך 2 וחצי קילו.
ניסיתי כל מיני דברים וגיליתי שדיאטה זה מאוד לא פשוט וגם לא בריא ולכן החלטתי להתחיל לעשות פעילות גופנית דבר שגם אפשר להנות ממנו אני אוכלת פחוט או יותר אותו דבר כמו קודם למרות שאולי אני מפחיתה בקצת . והספורט שאני עושה הוא כזה : אני עושה 150 כפיפות בטן ביום וגם סיבוב הליכה משולבת בבריצה(בערך 40 דקות ביום) \ במקום ריצה משובלת בהליכה אני עושה 100 קפיצות על חבל ביום טלוי עםיש מזג אוויר שמאפשר יציאה.
רציתי לדעת עם זה יוכל לעזור לי להוריד קלוריות בהתחשב לזה שאני לא הפחתטי באכילה בהרבה . תודה מאיה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ספורט והורדה במשקל
מיכל בן דוד10/02/2010מאיה שלום,
אני מאוד מבינה את הצורך שלך בירידה במשקל ואת צודקת שצריך לעשות את זה בצורה נבונה ומבוקרת. לכן, פעילות גופנית זה בהחלט פיתרון נכון וטוב , אך בכול חשוב לשמור על תזונה נכונה ובריאה בשילוב עם הפעילות הגופנית.
הפעילות שאת עושה נשמעת טוב, אך בכדי לא לעייף את עצמך תשדלי לעשות את הפעילות הגופנית 3-4 פעמים בשבוע. תתני לגוף שלך מנוחה בין לבין אימון.
לגבי ירידה במשקל, זה נשמע שאת בכיוון הנכון, אך אני מזכירה לך, הכול צריך להיות במידה.
במידה ויש לך עוד שאלות בהמשך תוכלי תמיד לפנות אלינו
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחשיבות התזונה
יעל הראל10/02/2010מסכימה עם כל מה שאמרה מיכל, חשוב להדגיש שכדי לרדת במשקל, חשוב מאוד להקפיד על תזונה נכונה, זה לא אומר לא לאכול, אלא לאכול נכון יותר, למשל להפחית באכילת מתוקים, מטוגנים וכו'.פעילות גופנית תסייע לירידה במשקל רק אם משלבים אותה עם תזונה נכונה. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ! ויש לי עוד שאלה קטנה .
מאיה13/02/2010לקחתי את עצתכים לצומת ליבי ואני מקפידה להשתמש בקונפלקס יותר בריאותי לשלב בכל ארוחה סלט ובמקום לאכול קינוח לאכול פרי או בכלל לא , ויש לי עוד שאלה בשביל להגביר את חילוף החומרים בגוף מה צריך לעשות? קראתי פעם באיזה מקום שצריך לאכול נגיד במקום שלוש ארוחות גדולות יחסית לאכול שש ארוחות קטנות מאוד. .. האם זה באמת עוזר ? תודה מראש מאיה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכן
יעל הראל13/02/2010אכן כן, רצוי לאכול כל 3 שעות משהו קטן, מאשר 3 ארוחות גדולות, זה מגביר את קצב חילוף החומרים ועוזר לעיכול טוב יותר של המזון. בעניין הקורנפלקס, עדיף שיהיה מקמח מלא ועשיר בסיבים, זה גם יתרום לחילוף חומרים מהיר יותר. קינוח יכול להיות באמת פרי כמו שכתבת, חטיף אנרגיה של עד 100 קל' יוגורוט עד 3%, חופן קטן של פירות יבשים וכו',בהצלחה!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כושר בתחילת הריוןקארין08/02/2010
שלום רב,
אני בת 25 מזה שנה הייתי הולכת לחדר כושר 3 פעמיים בשבוע ועושה אימון משקולות + אירובי
לאחר שהתחלתי טיפולי פוריות הכושר הפך להיות בעדיפות אחרונה ובקושי הלכתי.. עכשיו נכנסתי להריון (שבוע 4) ואני נורא מתלבטת אם אחרי הפסקה של 3 חודשיים בערך בהם בקושי התעמלתי לחזור לעשות הליכות או אופניים, פעם אחרונה שניסיתי הליכה על הליכון הדופק שלי ישר קפץ (כנראה בגלל שהסיבולת שלי נחלשה ). אני גם נורא חוששת שאני אפגע בהתפתחות העובר למרות שהרופא אמר שלא צריכה להיות בעיה. השאלה אם נגיד אני אחזור להתעמל רק מהשליש השני להריון זה אפשרי? לא מסוכן? מה עדיף?
אני פשוט מפחדת מאחר ואומרים שהשליש הראשון הוא קריטי....
אודה על ייעוץ בנושא :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כושר בתחילת הריון
מיכל בן דוד09/02/2010קארין שלום,
אני מבינה את החששות שלך לגבי החזרה לפעילות הגופנית במיוחד בשליש הראשון להריון ,אך מכיוון שהרופא שלך אמר לך שאת יכולה לחזור לעשות פעילות גופנית לא הייתי חוששת לחזור, אך בהחלט כדאי לעשות את הפעילות בצורה הדרגתית ומתונה. בשלב זה, הפעילות הגופנית שלך יכולה להסתכם בהליכות מתונות ,כאשר הדופק שלך לא יעלה מעל 140 פעימות לדקה. בהגיעך לשליש השני תוכלי קצת להעלות את רמת העצימות בהדרגה ובהתאם לתחושותייך .
אם את בכל את מרגישה שאת מעדיפה "ללכת על בטוח" ובכל זאת רק לחזור לעשות פעילות גופנית בשליש השני תוודאי שהחזרה תהיה מתונה, וכמובן אל תחזרי לבצע את אותם האימונים שביצעת קודם. התאמני בעצימות נמוכה ללא ריצות וקפיצות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוגם...
יעל הראל10/02/2010את יכולה גם להשתתף בשיעורים המיועדים לנשים בהריון וכך להיות בטוחה שאת לא גורמת נזק.
בכל אופן, אין בעייה לשוב להתאמן בשליש השני, כיוון שיש לך רקע בפעילות גופנית. לנשים שלא התאמנו מעולם, לא נמליץ להתחיל להתאמן בהריון. בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתכוננת למרוץ עין גדיעינב07/02/2010
בשנה האחרונה אני משתדלת מאוד להשאר בכושר. מקפידה על לפחות פעמיים בשבוע של ריצה.
זה התחיל בשביל הכושר וזה הפך להיות יותר בשביל בריאות הנפש.
השנה החלטתי להרשם למרוץ כלשהו כדי להרגיש חלק ממשהו גדול יותר. חברים המליצו לי מאוד על מירוץ עין גדי. הבנתי שהוא מתאים לכל הרמות והגילאים אז מיד הצטרפתי בלי לחשוש.
אני ממש מתרגשת כי זאתפ עם ראשונה שלי במרוץ כזה...
האם למישהו פה יש חוויות לחלוק מהמרוץ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתתפות במירוץ
יעל הראל07/02/2010ראשית כל הכבוד על ההתמדה ועל הרעיון להשתתף במירוץ, אני באמת חושבת שזו חוויה מעצימה מאוד. אני באופן אישי רצה להנאתי אך לא נוהגת להשתתף במירוצים, ולכן אין לי חוויות לחלוק..
בכל אופן שיהיה בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- להיכנס לכושרענת02/02/2010
שלום רב.
אני מעוניינת להתחיל באימוני אירובי מדרגה( יש לי כמה קלטות בבית ) .
שאלתי היא - איך להתחיל אם אני בכלל לא בכושר? יש לציין שאני חייבת להתאמן בבית כיוון שאין לי יכולת להתחייב לשיעורים במכון ( יש לי ילדים קטנים....) .
בנוסף, עד כמה משפיעה התזונה בירידה במשקל ועד כמה משפיע הספורט?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדרגה
יעל הראל02/02/2010הי ענת, המלצתי היא להתחיל בצורה מבוקרת, למשל להתחיל באימון של 20-30 דק' ולא של שעה.
בנוסף, את יכולה לבצע מנוחות בכל פעם שאת מרגישה שקשה לך.לא פירטת אם ביצעת פעילות בעבר אבל אם את חדשה או שזמן רב לא התאמנת, תתחילי לאט ולפרקי זמן קצרים. את יכולה להתחיל בהליכות, כדי לא להעמיס בבת אחת עבודה קשה מידי.
חשוב מאוד שתקפידי להתאמן עם נעלי ספורט איכותיות שבולמות היטב את הזעזועים.
לגבי השפעתה של התזונה על הירידה במשקל- ההשפעה היא רבה מאוד, ביצוע פעילות גופנית בלי הקפדה על תזונה נכונה ומאוזנת יאט את תהליך הירידה במשקל, אם את רוצה לרדת במשקל עלייך להקפיד מאוד על תפריט מאוזן ולהימנע ממתוקים, מעודף שומנים ומעודף פחמימות.
הדרך היחידה לראות שינוי אמיתי הוא להקפיד לאכול נכון ולהתאמן באופן סדיר. בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זומבהרותם הורנדו02/02/2010
רציתי לשתף את כולן בסוג חדש של אימון שניקרא זומבה. בארה"ב אין חדר כשר שלא מתקיימים בו אימונים כאלה וסוף סוף התקיים קורס מדריכות זומבה בארץ. האימון הוא בעצם מסיבת ריקודים לטינית(ללא בן/בת זוג), שיוצרת שילוב של אימון אינטרוולי עם ארובי ועיצוב. שורפים המון קלוריות ומתעצבים ואפילו לא מרגישים בעבודה הקשה כי נהנים מהריקוד. מומלץ לכולן!!!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מסכימה בהחלט!
יעל הראל02/02/2010מסכימה בהחלט, שיעור אנרגטי שמעלה את הדופק ומתאים למי רוצה לעשות פעילות אירובית בדרך אחרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון רגילגלית28/01/2010
האם אני יכולה לסמוך על מאמן הכושר בחדר כושר בו אני מתאמנת שידע לת לי תרגילים שלא יסכנו את ההריון שלי?
הוא לא מאמן אישי שלי, הוא אחד המאמנים שם.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כושר והריון
יעל הראל08/02/2010סליחה על העיכוב בתשובה, משום מה לא ראיתי את שאלתך עד עכשיו. לדעתי לא כדאי לסמוך על כל מאמן/ת, כי לא כולם עברו הכשרה ספציפית לאימון נשים הריון, כדאי לך לוודא את מה שהוא אומר לך עם מדריכ/ה אחרת מהמועדון שהם מוסמכים, או עם מדריכות שעברו הריון בעצמן. כמובן שאת מוזמנת גם להעלות את השאלות בנוגע לאימון בפורום ונשמח לענות לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ליעללאה20/01/2010
אשמח לתשובה על השאלה בקשר לשריר הרחב בטני שכתבתי למטה.
תודה, תודה, תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רחב בטני
יעל הראל21/01/2010בדיוק כפי שכתבת, היציאה משיווי המשקל, מכריחה את הרחב בטני לייצב אותך ולהתכווץ, את באמת לא אמורה לחוש כאב פי שחשים בעת עליות בטן רגילות. חשוב מאוד שתקפידי לא להקשית את הגב ולהעמיק את הבטן לכיוון הגב כשאת מבצעת את התרגיל, בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהליעל - תודה רבה.
לאה03/02/2010אומנם קצת באיחור. רק עכשיו נכנסתי לפורום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה:-) שמחתי לעזור
יעל הראל03/02/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אופני כושרדנה18/01/2010
שלום,
אני בת 24 ומנסה לרדת במשקל. אני מדוושת מידי יום כ-40 דקות. ואח"כ עושה קצת תרגילי התנגדות (כרגע רק בטן ויריכיים). האם זמן הדיווש מספיק? והאם יש צורך לעשות הפסקה מאימון פעם בשבוע למנוחת הגוף?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי לי
יעל הראל19/01/2010הי, את בהחלט בדרך הנכונה לירידה במשקל. בעיקרון רצוי לעשות יום מנוחה, אבל זה לא חובה, ותלוי בעיקר בתחושה שלך, אם את מרגישה תשושה ושהשרירים שלך כבר עייפים, אני מאוד ממליצה לקחת את יום שבת לדוגמא כחופש. ביום הזה את יכולה לבצע תרגילי כוח כפי שפירטת: תרגילי בטן, ידיים ורגליים. בנוגע למשך הדיווש, שוב הכל תלוי בתחושות שלך, אם את מרגישה שאת יכולה להוסיף עוד 10 דק לאימון, מה טוב, בעיקרון הגוף מתרגל למאמץ ועל כן את צריכה לאתגר אותו, כך שאת יכולה להאריך את משך האימון או להעלות את עומס הדיווש. בבדיקות שנעשו על הוצאה קלורית מיטבית בעת מאמץ נמצא כי אם מבצעים אימון קצר יותר אבל עצים וקשה יותר, שורפים יותר קלוריות באופן אבסולוטי, ולכן, אם אינך מעוניינת להאריך את האימון, את יכולה רק לדווש ברמות התנגדות קשות יותר. (לא נגעתי בעניין התזונה, אבל כמובן שכדי לרדת במשקל, הכרחי שתקפידי על תזונה נכונה ומאוזנת)... בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר לרכיבה על אופניים לעבודה:ס.14/01/2010
זמן רב מנקר במוחי הרעיון להחליף את הנהיגה
באוטו לעבודה,לרכיבה לשם. מדובר על מרחק של כ-3 ק"ג
הלוך,ו-3 חזור. מה דעתך? האם זה כדאי מבחינת כושר
ושריפת קלוריות?
יש לציין שהפעילות הגופנית הקבועה שלי בשבוע
היא:3 פעמים קראטה +פעמיים הליכה מהירה.
אני רוצה להוסיף אופניים בבוקר, לא על חשבון שאר
הפעילויות. אז מה דעתך?
שכחתי לציין:שנים לא רכבתי,ואני מתכוונת לרכוש אופניים לכך.
איזה כדאי? אשמח לתגובה.תודה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רכיבה על אופניים לעבודה
יעל הראל15/01/2010נסיעה לעבודה על אופניים לדעתי היא רעיון מצויין, אומנם 3 ק"מ זה מרחק קטן מאוד כשמדובר על רכיבה, אבל כל זמן שאנו מוסיפות לעצמנו פעילות גופנית ספונטנית במשך היום זה מצויין ומגדיל את ההוצאה הקלורית שלנו ואת עצם היותנו נשים פעילות יותר. אין בעייה שתוסיפי את הרכיבה לקראטה והצעידה. ההיבט היחיד שכדאי לך לקחת בחשבון הוא זה שלא רכבת כבר שנים, ואם כך, אני ממליצה לך לא לרכוב בכביש, כי הסכנה שתמעדי או תילחצי בעת הנסיעה הוא גדול, וזה עלול להיות מסוכן. ממליצה לך לקנות אופניים ולרכוב איתן בשבתות כדי לרכוש ניסיון מחדש ורק אח"כ לרכוב לעבודה. מבחינת הדגם, לא הייתי משתגעת בקנייץ דגם יקר, בקשי מהמוכר "אופני כניסה", הסבירי לו את מטרתך ונסי אותם בחנות (ישנן חנויות אופניים רבות הרבה מהן ברחוב החשמונאים בתל אביב, אם כי לא חסרות גם חנויות מקומיות שהן לא פחות טובות), אם האופניים יהיו נוחים לך והם במחיר סביר קני אותם. אפשרות נוספת, היא לשאול אופניים מחברה (אם את יכולה), ולנסות לרכוב תקופה מסויימת בלי לקנות, כך תהיי בטוחה אם כל העניין מתאים לך וגם ותחסכי כסף. בהצלחה, אשמח לשמוע מה בחרת לעשות בסוף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכך אני מתכוונת לעשות.תודה!!
ס.15/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצויין, בהצלחה!
יעל הראל16/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיטוב בטן אחרי הריוןא.פ13/01/2010
שלום,
אני 9 חודשים אחרי לידה בניתוח קיסרי, הבטן שלי ירדה לגמרי וחזרתי לגזרה של לפני הלידה,
הבעיה היא שהבטן לא מוצקה ואני מעוניינת לחזק את השרירים בבטן האם חיזוק השרירים בבטן יגרום לבטן שלי להיראות יותר מוצקה.
אני עושה פעם ביומיים 30 כפיפות בטן זה לוקח בערך כ- 10 דקות האם זה מספיק? ותוך כמה זמן אמי אמורה לראות תוצאות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיטוב בטן אחרי הריון
יעל הראל14/01/2010הי, חיטוב הבטן בעזרת ביצוע כפיפות בטן, יכול לגרום לה להיראות יותר מוצקה, אבל כפיפות בטן אינן התרגיל היחידי. עלייך לבצע תרגילים לחיטוב שריר הרחב בטני (השריר שמקיף את הבטן), ניתן לבצע תרגילים בעמידת 6 כגון הרחקת היד כנגד משקולת, או הרמת יד ורגל נגדיות ללא משקולת, ובעזרת כדור פיטבול- במצב סמיכה קדמית כשאת על הפיטבול- כיפוף הבירכיים אל החזה ויישורן, תרגיל נוסף הוא החזקה סטטית של הגוף כמיקשה אחת בשכיבה על האמות. הוסיפי גם תרגילים לאלכסונים (מרפק לברך נגדית) ותרגילים המוציאים את גופך משיווי משקל: לדוגמא הרחקת רגל או כפיפתה כשאת עומד על רגל אחת. (אם תרשמי תרגילים לחיזוק/חיטוב: הבטן/הישר בטני/הרחב בטני/האלכסונים- תמצאי ברשת עוד הרבה תרגילים נוספים)
בנוסף עלייך לזכור שמראה הבטן לא יוכל בהכרח לחזור למראה שלפני הלידה כיוון שעברת ניתוח וזה משנה מעט את מבנה הבטן , מה גם שההריון עצמו מותח את העור והשרירים בבטן ומשנים אותה.
אני ממליצה לך לבצע את התרגילים בכל יום-יומיים. 4-3 תרגילים של 20 חזרות כל אחד מספיקים בהחלט, הקפידי לבצע את התרגילים לאט ונכון ונישפי במאמץ.. בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהליעל
לאה17/01/2010קראתי את התשובה שכתבת. הדבר מעניין אותי כי אני באותו מצב.
לא הבנתי את התרגיל שהצעת בעמידת שש. אם אני עומדת כנ"ל ומנתקת מהרצפה יד ורגל נגדיים אני מרגישה שהגוף בעצם יוצא משיווי המשקל שלו ואני מנסה לייצב אותו. האם השמירה הזאת על שיווי המשקל היא עבודה על השריר הרחב בטני?? אני לא מרגישה שום כאב?
אודה על תשובתך,
לאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי, התשובה לשאלתך מופיעה למעלה
יעל הראל21/01/2010הי התשובה לשאלתך מופיעה למעלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרק עוד שאלה קטנה
א.פ30/01/2010תוך כמה זמן אני מתחילה לראות את השינוי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה משתנה
יעל הראל31/01/2010זה משתנה בין אישה לאישה, כי זה תלוי ביכולת שלך "לעבות שריר". יש אנשים שמתאמנים מעט ומיד נראים שריריים ויש כאלה שבדיוק הפוך. זה תלוי גם ברמקת השומן, למשל אם נפתח מסת שריר מכובדת מעליה תהיה רקמת שומן עבה לא יראו את השריר. אני מניחה שייקח כמה חודשים של עבודה עד שתראי תוצאות... (בכל אופן, אל תפסיקי בגלל שאת לא רואה, כי זו הטעות הכי גדולה, רקמת שרירי ומראה מחוטב זה תהליך שלם שלוקח זמן לבנות אותו וצריך סבלנות, בהצלחה!)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרגילים בביתבת 1811/01/2010
שלום!
אני צריכה לרזות 5 קילו כדי להגיע לשמקל תקין. רציתי לדעת אילו תרגילים בבית אני יכולה לבצע כדי להשיג את המטרה הזאת (וכמובן תפריט עד 1000 קלוריות).
אפשר לעשות: מדרגות,כפיפות בטן, שכיבות שמיכה, עוד רעיונות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי
יעל הראל12/01/2010את יכולה לבצע כמובן הליכות משולבות עם ריצה, קפיצה בחבל, עליה במדרגות (כפי שכתבת), או תרגילים על מדרגה אירובית (אם את יכולה לקנות לך), סקווטים רגילים, לאנג'ים= מכרעים, שכיבות סמיכה (ברוחב כתפיים וצר מרוחב הכתפיים), כפיפות בטן ותרגילים לחיזוק שרירי הידיים כנגד משקולות, או גומיות כושר. את יכולה להעזר בשולחן או כיסא כדי לבצע שכיבות סמיכה אחוריות. אם את מעוניינת לקנות כדור פיטבול (גדול) יש מגוון תרגילי חיזוק הבטן, הזרועות והישבן גם עליו.
את כל התרגילים ועוד תרגילים נוספים תוכלי למצוא באינטרנט, כתבי "תרגילים לחיזוק/חיטוב היריכיים/ידיים/רגליים/ישבן) ותמצאי בקלות. בהצלחה! ואשמח לעזור עוד אם לא תמצאי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









