מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מכשיר כושר אליפטיקללימור04/07/2010
בת 34, הפסקתי לעשן והתחלתי בפעילות גופנית. רכשתי מכשיר אליפטיקל ומתאמנת בכל פעם כ 40 דק'. יש לי שתי שאלות, אחת, כמה פעמים בשבוע רצוי לבצע אימון מהסוג הזה. שניה, אני חשה שהיקפי גדלים ולא מצטמצמים. האם פעילות זו "מנפחת"? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי לימור
מיכל בן דוד05/07/2010כאשר מדובר בפעילות אירובית מתונה כפי שאת מתארת אין הגבלה, ניתן לבצע אימון של 40 דק' אירובי לפחות 5 ימים בשבוע ואפילו יותר.
המלצה שלי היא לעשות 3 ימים בשבוע אימון אירובי על המכשיר האלפיטי ופעמיים בשבוע לעשות הליכה מהירה בחוץ .
לגבי שאלה השניה, לא , פעילות מסוג זה אינה "מנפחת", יתכן שהיקפייך לא מצטמצמים מכיוון שאת לא עושה מספיק פעילות אירובית.כפי שציינתי קודם את בהחלט יכולה להוסיף עוד לפחות 3 ימים של פעילות.
בנוסף, התזונה מאוד משפיעה על ההיקפים, חשוב לשמור על תפריט מאוזן בכדי לזרז את הירידה במשקל.
כמובן שבהמשך הייתי ממליצה לך להוסיף אימוני התנגדות/משקולות על מנת לחזק את הגוף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימון בחדר הכושרטל29/06/2010
שלום,
אני בחורה רזה בת 23. גובה 1.65 ומשקלי 49-50 ק"ג.
לאחרונה שמתי לב כי למרות שאני רזה גופי רפוי מעט, והעור אינו מתוח.
החלטתי לחזור להתאמן (הפסקתי קצת עקב טיול בחו"ל והתחלה של לימודים מה שכנראה גרם לגוף להראות פחות טוב).
אני משתלדת להקפיד על 3 אימוני אירובי של ריצה (30 דקות) עם 10 דקות הליכה לחימום בהתחלה ו5 דקות הליכה בסוף להורדת הדופק.
בנוסף, אני מבצעת אימון אנאירובי לירכיים, ישבן, ירך פנימית וחיצונית, חזה, בטן ויד אחורית.
שמתי לב כי החזה שלי גדל בערך במידה, מוצק יותר, שרירי יותר (ממש ניתן להרגיש את השריר), האם זה ייתכן??
בנוסף, יש בעיה אחרת שמטרידה אותי. שמתי לב שגופי נעשה מוצק הרבה הרבה יותר, שיפור משמעותי אך יש לי חשש שבעיקבות חיזוק השרירים אני פחות צרה - הן בהיקף הרגליים, הירכיים, והידיים. הייתי מאוד צרה בעבר.
מה ניתן לעשות ומה האימון המומלץ כדי לחטב את הגוף אך להצר את ההיקפים תוך כדי? אינני מעוניינת לעלות במידות, והיקיפי, גם אם מדובר בתוספת של שריר שמקנה מראה חטוב יותר.
תודה,
טל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי טל
יעל הראל29/06/2010מה שתיארת הוא אכן עלייה במסת השריר, עלייה זו מגדילה את הנפח של השרירים ומעבה אותם ולכן היא גורמת למראה "עבה" לפעמים, אני באופן אישי אוהבת מראה מוצק וחטוב על פני מראה רפוי...
הדרך לא לעבות את השרירים ועדיין לחטב אותם, היא לעבוד עם משקלים נמוכים והרבה חזרות.
לגבי שריר החזה, אני ממליצה לך להוריד את המשקל ואת מס' הסטים שאת מבצעת, אני חייבת לציין שנדיר מאוד להרגיש שהחזה "גדל" בעקבות ביצוע תרגילים, לרוב הוא דווקא מקבל מראה שרירי אך מצומק יותר.
בעניין הרגליים, אני ממליצה לך לא לבצע סקווטים ולאנג'ים כנגד משקלים גבוהים, הם מעבים את שריר הארבע ראשי ועלולים לגרום לרגליים להראות עבות יותר, עבדי נכגד משקל הגוף שלך במקום.
בכל אופן, הרבה בנות מייחלות לעבור את התהליך שקרה לך ולהצליח להעלות משמעותית כ"כ את מסת השריר, לכן אני חושבת שאת צריכה בסה"כ לשמוח ולהנות מהמראה החטוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה! יש לי שאלה נוספת
טל29/06/2010איך אני יכולה לעבוד על הירכיים והישבן מבלי לעבות את השרירים? (הבנתי שכנגד משקל הגוף אבל אני לא יודעת איך אני אמורה ליישם את זה בפועל)
ועוד משהו- משקל נמוך ומעט חזרות? כי לפי מה שידוע לי לאחר ששאלתי כמה וכמה מאמנים חיטוב וחיזוק השריר עובד כשיש בין 15 ל20 חזרות במשקל נמוך.
היום אני עובדת על מכשירים: יש את המכשיר הזה שיושבים ושמים את הרגליים מול על המשטח ואז דוחפים את עצמך אחורה תוך ישור הרגליים וחוזרים שוב קרוב - הבנתי שזה ממש עובד על הארבע ראשי אז הורדתי משקל ל20 קילו במקום 30 ואני שמה את הרגליים לא ב90 מעלות בין השוק לירך אלא קצת יותר גבוה - הבנתי שכך זה עובד יותר על האיזור שקרוב לישבן. אני עושה 3 סטים של 15-20 חזרות.
בנוסף לישבן אני עובדת על מכשיר ששמים את הרגל מעל כרית עגולה כזו ודוחפים אותה אחורה כנגד משקל מסויים, גם 3 סטים של 20 חזרות בכל רגל
אני מסכימה איתך לגבי המראה הרפוי לעומת החטוב אך אני בטוחה שאפשר לשמור על חיטוב ודקות (צרות) של הגוף, לא?
תודה רבה,
טל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי טל
יעל הראל30/06/2010הכוונה היא לסקווטים ולאנג'ים כנגד משקל גוף בלי להעזר במשקולות או מוט, (את יכולה גם להעזר במדרגה), כמו כן כל תרגילי החיטוב לירכיים ולירך הפנימית ללא משקולת רגל.
בקשר לשאלתך השנייה זו הייתה כוונתי, הרבה חזרות 15-20 כנגד משקלים קלים- באופן הזה לא מעבים את השריר רק מחטבים.
העבודה שתיארת נשמעת לי בסדר גמור, טוב שהורדת את המשקל כי התרגיל לארבע ראשי כנגד משקלים כבדים בהחלט מעבה את השריר וכך עלול לעבות את הירך.
התרגיל שתיארת לישבן הוא תרגיל מצויין, אני חושבת שבנוגע אליו אין לך מה לדאוג כי "לעבות" את שרירי הישבן והירך האחורית זה דיי קשה, בכל אופן לא כתבת כנגד איזה משקל את עובדת, אבל 3 סטים של 20 חזרות נשמעים לי מצויין.
אם את רוצה להישאר דקיקה וחטובה אחת הדרכים הטבות היא השתתפות בשיעורי עיצוב, פילאטיס, ושיעורי core, שם גם מתחזקים וגם עובדים בדרך בכלל בצורה "נשית" יותר שמתמקדת בדיוק בחיטוב ולא בהעלאה מוגזמת של מסת השריר. בנוסף אני ממליצה לך גם לשלב תרגילים על כדור הפיטבול (שאלי את המדריכים בחד"כ), למשל בשכיבה על הגב הנחת כפות הרגליים על הכדור ב 90 והעלאת הישבן תוך כדי כיווצו כלפי מעלה, לאחר מכן יישור הרגליים והחזרתם לכיוון הישבן, זה תרגיל מצויין שעובד על השרירים העמוקים וכמובן על שרירי הישבן והירך האחורית ובו את עובדת רק כנגד משקל גופך וכנגד חוסר היציבות של הכדור. שיהיה בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הי..נתי28/06/2010
אני בת 22, רזה..עושה פילאטיס פעמיים בשבוע.. לאחרונה עליתי כמה קג'..אני מרגישה שהבטן התחתונה , וזה מאז ומתמיד קצת טפחה.. אני יודעת שהליכות וריצות זה מה שמומלץ.. והאמת שזה קצת מדכא אותי. גם כשאני עושה את ההליכה מול הטלויזיה.. יש משהו מומלץ אחר שאני יכולה לעשות??
או בכלל איך לשמור על הבטן שטוחה ?.
אשמח לטיפים...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי נתי,
מיכל בן דוד28/06/2010זה נכון שפעילות אירובית תעזור לך לשרוף שומן מיותר, אין צורך להיכנס לדיכאון מזה. יש המון פעילויות שנכנסות תחת ההגדרה של פעילות אירובית מעבר לריצה והליכה. אם את מנויה לחדר כושר את יכולה להיכנס לחוגים שונים כגון שיעורי מדרגה, אירובי, זומבה, קיק בוקסיג וכו'... ובצורה זו לעשות פעילות אירובית.
בנוסף, את בהחלט יכולה להוסיף עוד לפחות שיעור פילאטיס אחד בשבוע.
אין טיפ שאפשר לתת על מנת לשמור על בטן שטוחה חוץ מלשמור על אכילה נכונה ומאוזנת תוך כדי ביצוע פעילות גופנית בצורה סדירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלבוןקייסי25/06/2010
שבת שלום ,
1- באיזה מצבים לאחר אימון אוכלים אך ורק חלבון? ולמה?
2- באיזה מצבים אוכלים חלבון עם פחמימה? ולמה?
3-למה כל הגברים (כמעט) לוקחים אבקות חלבון כמו יזופרים , גיינר .......למה הם חייבם לקחת תוספי חלבון?
4-האם הכמות של חלבון לאחר אימון צריכה להיות יותר גדולה מכמות החלבון פר ארוחה ???
5-לא קשור: האם זה נכון שחילוף החומרים איטי בערב (יורד) לכן "אסור " לאכול לאחר 20:00 בערב? אלה אם כן אני ספורט בערב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי קייסי
יעל הראל26/06/2010השאלות ששאלת מתאימות יותר להישאל בפורום תזונה.. הפורום הזה עוסק בכושר גופני ותזונה היא רק תוספת. בכל אופן בתשובה לשאלותייך:
1. למעשה אין מצב שבו אוכלים רק חלבון כי זה גם לא נכון לא לצרוך לאחר אימון מנה מסויימת של פחמימות וגם כי בכל מזון יש למעשה את כל אבות המזון, למשל בביצה למרות שהיא חלבון יש גם כמות מסויימת של פחמימות, אבל בעיקר חלבון. בעיקרון, נהוג לאכול כמות משמעותית של חלבון בעיקר בתום אימון כוח קשה ובעיקר בקרב מפתחי גוף המנסים לפתח מסת שריר גדולה מאוד.
2.יש לאכול חלבון ופחמימה בעיקר לאחר אימון וזאת כדי לחדש את מאגרי האנרגיה שנצרכו באימון, החלבון משמש לבניית מסת השריר, כך למשעה בונים את השריר.
3. לא כל הגברים לוקחים תוספי מזון, אלא רק מי שמעוניין להעלות את מסת השריר שלו ויודע שהוא איננו צורך מספיק חלבון בתוזנה הרגילה שלו, זו גם התשובה לשאלתך הנוספת: תוספי חלבון יש לצרוך רק אם לא צורכים את החלבון במזון, כלומר אם אוכלים נכון אין סיבה לצרוך תוספים אלו.
4. כמות החלבון המומלצת לאדם היא 0.8 גר' חלבון לכל ק"ג משקל גוף, לאדם שמבצע אימון כוח נמליץ לצרוך 1.5-1.7 גר' חלבון לכל ק"ג משקל גוף, למתאמנים אירוביים 1.2-1.4 גר' חלבון לכל ק"ג. אם מבצעים אימוני כוח קשים ועצימים ומעוניינם להגדיל את מסת השריר צריך בהחלט לצרוך יותר חלבון כפי שפירטתי.
5. זהו מיתוס שמשמינים יותר בערב בגלל חילוף החומרים האיטי, ואכן אם מתאמנים בערב יש לאכול לאחר האימון. זה נכון שלא מומלץ לאכול מאוחר בלילה מזונות קשים לעיכול כגון בשר או אוכל שמן ומטוגן, כי זה מכביד על מערכת העיכול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות גופנית לאחר ניתוח קיסרינתי22/06/2010
ילדתי לפני כחודשיים בניתוח קיסרי. הייתי לפני שבועיים אצל רופאת הנשים שלי והכל תקין. אני רוצה לבצע תרגילים שונים להורדת הבטן. האם כבר מותר לי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי חגית
מיכל בן דוד25/06/2010כן, במיוחד אם קיבלת אישור מהרופא שהכל תקין.
יחד אם זאת, עליך להיות קשובה לגופך ולהקפיד ,במיוחד בשלב זה אחרי לידה, על ביצוע נכון של תרגילי בטן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורדת הבטן לאחר לידהחן20/06/2010
שלום אני ילדתי לפני חודשיים ואני מאוד מתוסכלת מהבטן שלי שנראת כמו אישה בהריון.אני מניקה הנקה מלאה .הייתי רוצה לדעת איפה אפשר לראות איזה תרגילים עושים להוריד את הבטן הזאת ולחיזוק רצפת האגן...תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הורדת הבטן לאחר לידה
יעל הראל21/06/2010הי חן, מזל טוב! בעיקרון, אין לי אתר ספציפי להמליץ עליו, את יכולה לרשום בגוגל תרגילים לחיזוק רצפת האגן, תרגילים לחיזוק הבטן, תרגילים לחיזוק הרחב בטני וכו,' וכך תמצאי תרגילים. כמו כן, אני יכולה להמליץ לך לאסוף את רצפת האגן בכל הזדמנות, למשל בזמן צפייה בטלוויזיה, בנהיגה, בזמן סידור הבית וכו'. ניתן להוסיף לאיסוף רצפת האגן גם לחיצה על כדור וחשוב גם לנשוף בעת איסוף רצפת האגן. כך למשל את יכולה לשכב על הגב או בעת ישיבה על כיסא או מול הטלוויזיה, לאסוף רצפת אגן ל 6-10 שניות תוך כדי הלחיצה על הכדור, ואז לשחרר.
בנוגע לתרגילי בטן, רצוי להימנע מכפיפות בטן- כי הן לוחצות על הבטן שגם ככה נמתחה והופעל עליה "לחץ" קדימה, ולכן חשוב לחזק בעיקר את השריר הרחב בטני (השריר שמקיף את בטן).
תרגילים מומלצים:
בעמידת שש: לנתק יד ורגל נגדיות, תוך הכנסת הבטן ואיסופה לכיוון הגב.
במצב סמיכה קדמית: לקחת ברך ברך אל החזה,תוך הכנסת הבטן ואיסופה לכיוון הגב
בעמידת שש לבצע הרחקה של הזרוע כנגד משקולת יד או ללא משקולת
*בכל התרגילים נסי לשמור על גב ישר בלי להקשית או לקמר את הגב.
מקווה שזה עזר ושתצליחי למצוא תרגילים נוספים באינטרנט. בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוספי תזונהאידי אל18/06/2010
שלום אני בת 17 ועוסקת בספורט כבר כמה שנים .ירדתי הרבה במשקל וכתוצאה הגוף שלי מאוד נחלש.מאוד קשה לי לעשות שעה אחת של פעילות כשפעם הייתי עושה שלוש ויכולתי להמשיך עוד.הגוף חלש כי אני לא מצליחה להגיע לכמות הקלורית שאני צריכה על ידי אוכל בריא כמו גבינות חלב ביצים עוף וקטניות דגנים לחם ירקות פירות.אני מצליחה להגיע רק לחצי מהכמות במקרה הטוב.אני מגיעה לחד"כ מותשת וזה גורם לאי נעימות לי ולמדריכים.
אני חושבת שהפתרון הכי מתאים הוא תוסף תזונה :אבקת חלבון או קריאיטין הלכתי לאיבוד בינהם ולא מצליחה לבחור.
איזה תוסף יעזור לי ויתן לי כוח לאימון?
ומתי לצרוך אותו? אני יודעת שמפתחי גוף שותים אותו אחרי האימון אבל אני לא רוצה לפתח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספי תזונה
מיכל בן דוד19/06/2010לפני שאת עוברת לתוספי תזונה ,את צריכה לפנות לתזונאית שתעזור לך לבנות תפריט שיותר יתאים לך, ולאורך חיים שלך, רוב הסיכויים הם שהתפריט שלך לא מתאים לך יותר ואת צריכה לשנות אותו. בנוסף, כדאי שתפני לרופא משפחה, אם אוכלים מספיק אין סיבה להגיע למצב הזה בחדר כושר, זה שווה בדיקה יותר מעמיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש לי תפריט מצויין שמתאים לי
אידי אל19/06/2010אבל אני לא מצליחה לאכול את הכמויות שאני צריכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאידי אל
מיכל בן דוד19/06/2010אולי את צריכה לשנות את תוכן התפריט.... כלומר פחות דברים אבל עם ערך קלורי יותר גבוה.
אני חוזרת ואומרת שכדאי לפנות לתזונאית לגבי זה.
יש באתר זה פורום של תזונה ספורט אולי הם יוכלו לתת לך תשובה שתהיה יותר לרוחך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
אידי אל19/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רכיבת שטח והריוןהרוכבת12/06/2010
שלום,
אני בת 39 רוכבת על אופני שטח כשנה פעם-פעמיים בשבוע.
אני מתכננת להכנס להריון ורציתי לדעת מה המגבלות מבחינת הדופק והאינטנסיביות של הרכיבה.
בבדיקת ארגומטריה שעשיתי הדופק שלי במנוחה 78 ומקסימאלי 181.
אודה לכן אם אוכל לקבל מושג, מה לעשות ומה לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רכיבת שטח והריון
יעל הראל13/06/2010הי, כל הכבוד על ההחלטה להמשיך ולהתאמן בהריון, זה מאוד חשוב.אני ממליצה לך לא לעבור יותר מ 70-75% מהדופק המירבי שלך, כלומר לא לעלות מעל 126-135 פ'/ד', כמובן שאם את מרגישה שזה קל לך מידי את יכולה להתייעץ עם רופא ולשמוע מה דעתו. לדעתי יש לקחת בחשבון שהסכנה העיקרית ברכיבת שטח יכולה להיות נפילה ולאו דווקא עליית הדופק (בייחוד אם את רוכבת כבר שנה אזי הסיבולת האירובית שלך השתפרה), אז כדאי שתבחרי שבילים מתונים ולא תלולים. בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זה רק נדמה לי או שהבטן גודלת???!!??מעיין10/06/2010
עכשיו רישמית אני שבועיים אחרי הלידה. מלאו אמש.
אני מרגישה כאילו הבטן העליונה גדלה פתאום, יותר ממה שהייתה לפני שבוע וחצי.
אני מנסה להוריד את הבטן, או לפחות לחכות לזמן שיעשה את שלו ויוריד את הבטן והיא מצידה גודלת לי?!?!?!?!?!?!?
מה פה קורה פה?????????
האם זה טיבעי? האם זה אומר שהבטן חוזרת לגודל האמיתי שהיא תישאר בו אחרי הלידה?
אציין שלפני הלידה הבטן הייתה שטוחה.
בהריון עליתי סה"כ 11 קילו, מאז הלידה כבר ירדו כ-7-8 קילו, נותר לי 3 קילו למשקל המקורי שלי 42 (גובה 153), גיל 23.
אני נורא חוששת כי גנטית אימי היא אישה רזה שלאחר הלידה השניה שלה בגיל 34 היא נישארה עם בטן כמו בחודש 9 עד עצם היום הזה.... לכן אני כל הזמן במעקב אחרי התפתחות הבטן, מאוד לא רוצה להגיע למצבה ומנסה להבין איך נגמרים הדברים על מנת לתקן מראש.
מה דעתכם?
מדוע הבטן גדלה פתאום?
מצרפת תמונה...... =\ שימו לב שהתמונות למטה הן העדכניות מהיום - שבועיים אחרי הלידה. התמונות העליונות הן שבוע וחצי אחרי הלידה ושם דווקא הבטן ניראת קטנה הרבה יותר מהמצב היום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי את התמונה
מעיין10/06/2010אוף... אף פעם לא מצליחה לעשות תגובה זה קצת מבלבל הכפתור למעלה של הוספת הודעה...
לא חשוב, הבעיה כניראה אצלי =/
מצרפת תמונה...... =\ שימו לב שהתמונות למטה הן העדכניות מהיום - שבועיים אחרי הלידה. התמונות העליונות הן שבוע וחצי אחרי הלידה ושם דווקא הבטן ניראת קטנה הרבה יותר מהמצב היום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיאטה וחדר כושררחל .09/06/2010
שלום רב לפני כחודש נרשמתי לחדר כושר והתחלתי עם תוכנית אימונים של 300 דקןת אירובי בשבוע שזמן זה מחולק לשעה בשבוע ספינינג ושאר הזמן זה הליכה מהירה בהליכון ואלפטיקל במהירות. בנוסף לאירובי אני עושה פעמיים בשבוע אימוני כוח עם מאמן אישי..בעברי הייתי במשקל של למעלה מ 90 קילו ועשיתי זמן רב את דיאטת ד"ר חרמון מן וירדתי יפה. בשנה האחרונה המשקל שלי מסרב כמעט לזוז למרות שאני ממש לא רוצה לחזור לתפריטי חרמון מן כי זה ממש לא חיים הדיאטה הזו .אני עושה דיאטה של ספירת קלוריות ומגיעה ביום עד 1200 קלוריות. אני ממש רוצה לרדת לפחות עוד 8 קילו .האם מישהו מקצועי יוכל להגיד לי כמה קלוריות עלי לאכול ביום כדי לרדת במשקל, אציין שהדיאטה שלי מורכבת מחטיף דגנים ומעדן דיאט בבוקר ארוחת צהריים סלט טונה ו 2 פ' לחם ולפני אימון 3 פרכיות עם גבינה או פרי או יוגורט כך שאין מצב שאני אוכלת דברים "משמינים"
אני מגיעה לחדר כושר 6 ימים בשבוע לפי התוכנית הזו
אני בת 27 גובהי 1.67 ומשקלי 72
נ.ב אוסיף כי מאז שהתחלתי בחדר כושר ירדתי כ 4% שומן ממשקלי ועליתי במסת השריר כ 3 קילו אבל אני עדיין לא מרוצה מכך שמשקל הגוף לא יורד, מישהו יוכל להסביר לי מתי אתחיל לראות ירידה במשקל הגוף והאם אני פועלת נכון ???
אשמח לתגובה רחל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמה עצות
איתי הר-ניר10/06/20101. עלייך לברר מהי ההוצאה הקלורית הבסיסית שלך , נסי לחפש באינטרנט מחשבוני BMR.
2. בכדי לרדת במשקל צריך .....לאכול! התזונה שלך צריכה להיות מתאימה להיותך פעילה גופנית אך גם במאזן קלורי שלילי.
כלומר, סך הקלוריות שאת מוציאה צריך להיות גבוהה יותר מההכנסה. טווח המאזן השלילי יכול להשתנות, אך לעיתים מדובר בטווח של 200-500 קק"ל.
ישנה חשיבות להרכב המזון, אך סך הקלוריות הוא הגורם המשמעותי.
3. מאזן קלורי שלילי קיצוני יכול דווקא למנוע ירידה במשקל.
4. יש להפסיק תהליכי דיאטה מעת לעת בכדי לאפשר לגוף להתאושש.
כלומר, אם תהי במאזן קלורי נטרלי / חיובי קטן לתקופה קצרה, זה אף עשוי להטיב עם התהליך הרחב של ירידה במשקל.
5. אל לך להביט רק על המשקל שלך בק"ג, העובדה שיש לך שינוי בהרכב הגוף חשוב יותר.
6. עלייך לעדכן את תוכנית האימון הגופני שלך, אם את מבצעת את אותה תוכנית במשך 10 חודשים, נדרש שינוי.
7. גם מבחינה גופנית מספר ימים של התאוששות מעת לעת רצויים, גם בהיבט של ירידה במשקל.
*התיעצות עם גורמים מקצועיים פנים מול פנים, גם דיאטנית וגם מדריך כושר גופני ובריאות מומלצים.
גם אם זה יעוץ חד פעמי בכדי לקבל הכוונה וכלים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי איתי
רחל .10/06/2010היי תודה על העזרה בדקתי במחשבון BMR ויצא לי שההוצאת הקלורית שלי היא 1526 מה דעתך כמה קלוריות עלי לצרוך כדי לרדת במשקל
יום נפלא רחל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשתנה
איתי הר-ניר15/06/2010בין ימים שאת עושה פעלות גופנית לכאלו שאת לא.
בכל מקרה מאזן קלורי שלילי של 300-400 קק"ל מקובל.
גם בתקופות של דיאטה יש לבצע הפסקות במאזן קלורי שלילי מפעם לפעם, במיוחד כאשר או מבצעים אימון גופני.
עלייך להתייעץ עם תזונאי/ת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי רחל
מיכל בן דוד11/06/2010
למרות שאני רואה שכבר קיבלת תשובה מאחד מחברי הפורום אוסיף כמה דברים.
מה שאת מתארת זאת בעיה נפוצה מאוד ומוכרת. הרבה פעמים כשמתחילים דיאטה ועושים התעמלות אחרי כמה זמן הגוף מתרגל למצב בקיים וכבר לא מגיב באותה צורה שהוא הגיב. כלומר, הירידה במשקל היא מאוד איטית ואפילו נעצרת. הסיבה לכך היא כי הגוף התרגל למצב הקיים ועכשיו על מנת להמשיך לרדת במשקל צריכים לאתגר את הגוף מחדש. גם בתזונה וגם בצורת ההתעמלות.
בנוגע תזונה, אני ממליצה לך להפנות את השאלה שלך לתזונאית מוסמכת על מנת לעזור לך לבנות תפריט חדש שיתאים לך.
בנוגע לפעילות הגופנית את כנראה צריכה להעלות את זמן הפעילות האירובית שלך בשבוע. את יכולה להוסיף לפחות עוד שעה של פעילות אירובית בשבוע, ולהוסיף לפחות עוד אימון כוח נוסף. את האימון הנוסף את יכולה לעשות בלי מאמן אישי. את יכולה לקבל ממנו הנחיות מדויקות שלפיהם תעשי את האימון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה היא תזונה נכונה?מעיין08/06/2010
ככל הניראה יש לי ריקמת שומן קטנה על הבטן, כי בסה"כ נישארו לי 3 קילו לחזור למשקל המקורי.
האם עלי להפחית בתפריט הקלורי?
או שמה עלי להפחית באב מזון מסויים? שומנים? או הגדלה של חלבונים?
אגב אני מניקה מלא.
האם הירידה במשקל תביא למתיחת עור הבטן, שכרגע ניראה רירי ומדלדל, או שמה מראה בטן מתוחה יגיע באמצעות כושר? חזרת הרחם למקום?
אני שבועיים אחרי לידה אגב.
תודות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ההודעה קשורה לנושא- שרירי בטן
מעיין08/06/2010משום מה ההודעה הנל יצאה כהודעה חדשה, אך היא צריכה להיות כתוגובה להודעתי הקודמת - שרירי בטן כושר או ניתוח?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשרירי בטן
יעל הראל09/06/2010כפי שכתבתי לך לפעמים גם כשמחזקים מאוד את רקמת שרירי של הבטן שמתחת לעור המתוח או או השומן, זה לא עוזר לבטן להיראות טוב יותר וחלק מהנשים בוחרות לנתח. אני באופן אישי לא ממליצה על זה, בייחוד לא ממליצה אם יש לך כוונות להיכנס להריון נוסף. קראי קצת על נושא והחליטי אם זו חוויה שהיית מוכנה לעבור. אני חושבת שבעזרת פעילות מתאימה ותרגילים לחיזוק שרירי הבטן העמוקים, המותן והיציבה, תוכלי להקנות לבטן מראה אסוף יותר עם זאת הכי חשוב להשלים עם הגוף ולאהוב אותו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי רעות
יעל הראל09/06/2010הירידה במשקל תמשיך לקרות מעצמה אם תקפידי לאכול נכון, כי את רק שבועיים אחרי הלידה והגוף חוזר לעצמו לאט לאט (גם ההנקה תורמת לזה ולהתכווצות הרחם). עניין הבטן המתוחה הוא לא רק עניין של משק, אלא גם של מתיחה שהעור עבר, ולצערי לא תמיד הבטן חוזרת להיראות מתוחה אחרי הלידה. אני לא ממליצה לך בשום פנים להימנע מאב מזון מסויים, בטח שלא כשאת בזמןהנקה וגם לא בכלל, הימנעות מאב מזון ספציפי היא גישה מוטעית שעלולה לגרום חסר באבות מזון,וויטמינים ומירלים חיוניים בסופו של דבר.
אני מאוד ממליצה להתאמן באופן מבוקר, למשל לצאת להליכות, לבצע תרגילים לחיזוק רצפת האגן והבטן ובעיקר לחזק את השריר הרחב בטני. השתדלי לא להעמיס על עצמך ובדקי אם שבועיים אחרי זה לא מעט מידי זמן, אולי את זקוקה לעוד קצת מנוחה כדי לתת לגוף להתאושש. בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם סטפר אפשרי בתק' משכב לידה?
מעיין09/06/2010ראשית תודה על התשובה.
האם העובדה שהבטן מלאה בסימני מתיחה מראה על סיכויים נמוכים יותר להחזיר את העור להיות מתוח?
בנוסף, רצתי לשאול לגבי תרגילים עם ספטר-
האם מותר בתקופה זו לעשות מעט כושר על מכשיר הסטפר הביתי?
המכשיר כולל רק דוושות.
פעילות של כ- 20 דק.... (לפני ההריון הייתי נוהגת להשתמש במכשיר בשביל הכיף אחת לשבוע לעיתים פעמים בשבוע.. כ 20 - 30 דק)
האם מותר בזמן משכב לידה? והאם יש הגבלה בעיניין שריר הרקטוס או שרירי ריצפת האגן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסטפר
יעל הראל09/06/2010לדעתי את יכולה, אבל זה מאד תלוי בהרגשתך. רופאים ימליצו לך לחכות 6 שבועות כדי לתת לגוף להתאושש וגם כדי לשקם את רצפת האגן, בסופו של דבר הכל עניין של תחושה אישית.
בגדול הסטפר לא מעמיס על רצפת האגן כמו ריצה או הליכה כי אין בו אימפקט מהריצפה.
לדעתי סימני המתיחה יחלשו מעט עם הזמן, אבל ייתכן מאוד שהם לא ייעלמו לגמרי, אני ממליצה לך לשאול שאלות אלו בפורום המתעסק הרפואה אסטטית כי הם יותר מבינים בזה.
מהתמונות ששלחת נראה כי הבטן הזו עוד תעלם, זה נראה לי כהשמנה בטנית שמתאימה מאוד לשבועיים אחרי הלידה... חכי לפחות חודש נוסף, כי לדעתי זה ירד :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתמונה של הבטן שלי
מעיין09/06/2010ממ... האם על סמך התמונה מישהו יכול לחוות דעתו האם הרחם סיים את ההתכווצות ומה שנותר זה שומן שעלי להוריד?
זו תמונה של הבטן שבועיים אחרי הלידה, יותר נכון ביום רביעי ימלאו שבועיים.
בעקרון נותרו לי 3 קילו בלבד לחזרה למשקל המקורי שלי: 42 קילו 1.53
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהו.. תמונת פרופיל
מעיין09/06/2010אציין כי לפני ההריון הבטן הייתה שטוחה 100%
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבטן לאחר לידה
שחר09/06/2010לרחם לוקח כ- 6 שבועות לחזור לגודלו. שבועיים זה נורא נורא מוקדם. ממליצה לך לחזק את רצפת האגן, ואת השריר הרוחבי ע"י הכנסה של הבטן בנשיפה בלומה (כמו שמנפחים בלון).
הליכות ופעילות אירובית אפשר להתחיל באופן מאד מאד מתון לא יותר מ 10 דקות. מתונות (!).
חשוב שרצפת האגן שלך תהיה חזקה לפני שמתחילים להעמיס עוד מאמצים.
חשוב גם מאד לנוח.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחשיבות רצפת אגן
יעל הראל09/06/2010רעות שימי לב שכולן מדגישות לך לחזק קודם את רצפת האגן, זה הכי חשוב והדבר הראשון שצריך לעשות לפני חזרה מלאה לפעילות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהו.. תמונת פרופיל
מעיין09/06/2010אציין כי לפני ההריון הבטן הייתה שטוחה 100%
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה רבה !!!
מעיין09/06/2010אכן אני התחלתי לעבוד על חיזוק ריצפת האגן, אני גם מרגישה שהיא מאוד חלשה.
ברור לי שלפני כל הכושר והספורט זה הדבר החשוב ביותר.
בנוסף גם קבעתי תור לפזיוטרפיה שיתחיל רק בסוף החודש, מאוד חשוב לי חיזוק ריצפת האגן, גם בכדי למנוע צניחת איברים, וגם........ כדי לחזור לתפקוד מיני ;)
כמה שינויים הגוף עובר ב 9 חודשים.... אף פעם לא חשבתי שאפשר להספיק לעבור כל כך הרבה שינויים בפרק זמן כל כך קצר יחסית....
תודה לתשובות של כולם, המון תודה !!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבכיף גדול! :-)
יעל הראל09/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםקייסי07/06/2010
לאחי יש לחץ דם גבוה ולי יחסית נמוך , מה צריך לדעת לגבי אימונים ל2 המגבלות הללו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם גבוה/ נמוך והתעמלות
מיכל בן דוד08/06/2010לפני ששניכם מתחילים להתאמן אתם צריכים להיוועץ ברופא מכיוון שסוג שההתעמלות ועצימותו תשתנה בהתאם למצבכם הבריאותי ולגילכם.
בכלליות,
כאשר יש לחץ דם גבוה מאוד חשוב לעשות התעמלות שכוללת בתוכה פעילות אירובית ואנאירובית אך יש דברים שצריך להיזהר מהם . אני ממליצה לך לקרוא מאמר שפורסם באתר זה על התעמלות עם לחץ דם גבוהה שמסביר בפירוט ממה צריך להיזהר ולמה צריך לשם לב.
המאמר הוא של ד"ר איתי זיו והכותרת שלו היא : תרגילי כושר שלא טובים לחולי יתר לחץ דם.
כמו כן, גם כאשר יש לחץ דם נמוך חשוב מאוד לעשות פעילות אירובי ואנאירובית אך צריך להימנע ממספר דברים:
1.שינוי פתאומי של מנח הגוף ( לדוגמא לא לעבור במהירות ממצב של ישיבה למצב של עמידה) מכיוון שזה עלול ליצור סחרחורת .
2. תרגילים בהם הראש נמצא יותר נמוך מאשר הגוף
3. וחשוב להקפיד על שתייה מרובה.
אני מציינת שוב שתשובתי היא כללית ומאוד חשוב להיוועץ עם רופא על מנת לקבל הנחיות מפורטות המתאימות לכם.
בברכה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תדירות של שיעורי עיצוב גוףאורית06/06/2010
הי,
אני מצטרפת לפירגונים של אחרים. אכן - פורום שימושי ומקצועי! (רק שהוא מצביע על כך שכולם יושבים אחרי המחשב במקום להיות עסוקים בכושר גופני (-: ...)
לעיניני -
אני בחורה בת 31. כמו הרבה אחרים אני נהנית מפעילות גופנית רק שיש לי קושי להתמיד. עשיתי עד לפני כשבועיים הפסקה של כעמט חצי שנה (!!!!) ומאחר ורק הלכתי ותפחתי - הבנתי שנגמרו התירוצים...
נרשמתי לסטודיו ואני נהנית מאוד!!! באופן עקרוני אני בחורה פעילה - הולכת, מטיילת ובקיץ גם גולשת רוח... עשיתי כמה שנים פילטיס מכשירים - בקיצור ספורט זה לא זר לי. אבל - מאחר ועשיתי הפסקה ברור לי שצריך לחזור בהדרגה. אני מנסה לשלב סוגים שונים של ספורט (אירובי, עיצוב, פילאטיס, 'מעגל' וכו'.
שאלתי היא כזו -
1. האם יש מקס' שיעורים שמותר לעשות, או שאפשר בעקרון "להקשיב, לגוף. כרגע אני מתעמלת בערך 4 פעמים, נראה לי שאני כבר יכולה להתחיל לעלות את הכמות (אני לא חוזרת תפוסה, סחוטה או משהו כזה..)
2. האם זה נכון שלא מומלץ לעשות שיעורי עיצוב יום אחרי יום?
3. האם תוכלו להמליץ על "תכנית" או "שילוב" נכון של חוגים (איך לחלק נכון חוגים כמו - פילאטיס, fit ball, עיצוב, מעגל, ארובי וספינינג). אני רוצה להגיע למצב של שיעור אחד כל יום ולפעמים גם שניים.
אני יודעת שהשאלה שלי קצת ארוכה ואם עדיף להפנות אותי למאמר שיענה לי - אז גם זה מצוין.
בכל אופן אשמח מאוד לקבל תשובה!!!
אורית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי אורית
מיכל בן דוד08/06/2010אחד הדברים החשובים לעשות בכדי לא להשתעמם ובכדי להתמיד בפעילות גופנית היא להתחיל להתעמל בהדרגה ולא ליצור עומס ישר על ההתחלה.
אז לשאלתך:
1. אם את מרגישה טוב אחרי האימונים את בהחלט יכולה להוסיף עוד אימונים. אבל לדעתי בכדי לשמור על עניין הייתי מוסיפה אימון נוסף שאינו קשור לשיעורי סטודיו אולי דווקא אימון בחדר הכושר ( מכשירים) או אפילו פעילות אירובית כגון הליכה, ריצה, אופניים וכו'.
2. אחת הבעיות בשיעורי עיצוב כשהולכים יום אחרי היא שיתכן שהם יעבדו על אותן קבוצות שרירים ואז העבודה שלך תהיה פחות מאוזנת .
3 . לכן, אופציה של שילוב חוגים יכולה להיות בצורה כזו: יום אחד שיעור עיצוב יום למחרת שיעור אירובי ( ספיניג, אירובי או כל דבר אחר שיש במערכת) לאורך השבוע.
את יכולה ללכת לשני שיעורים באותו יום. שיעור אחד אירובי ושיעור אחד עיצוב בכל מקרה לא שני שיעורי עיצוב באותו יום.
בנוסף, מאוד חשוב לתת לגוף מנוחה על מנת להתאושש מאימון לאימון ולכן חשוב שתתני לעצמך לפחות יום אחד של מנוחה במהלך השבוע, בנוסף ליום שבת.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום:)רותם04/06/2010
איזה תרגילים צריך לעשות על מנת להיפטר מהשניצלים בבטן?
אני יודעת שכפיפות בטן לא עוזרות לכך..צריך תרגילים מיוחדים לזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רותם
איתי הר-ניר05/06/2010שלום לך,
אין תרגיל שבאופן ספציפי מקזז אחוזי שומן מאזור ממוקד.
אי אפשר לכוון ירידה מאזור כזה או אחר.
חיזוק שריר באמצעות תרגיל מסויים, יכול לתרום לתחושה שהמקום "קשה" בגלל מתח שעולה ברקמה.
רק פעילות גופנית מאוזנת ושכוללת עבודה אירובית ואימון התנגדות תתרום להשגת המטרות שלך.
בכדי להפחית באחוזי השומן יש להיות במאזן קלורי שלילי ועקבי לאורך תקופה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי רותם
יעל הראל09/06/2010כפי שכתב לך איתי, שהינו קורא שלוקח חלק מאוד פעיל בפורום לא ניתן להיפטר מהם, כי לא ניתן להוריד שכבת שומן באופן ממוקד. בכל אופן, ניתן לבצע כפיפות צידיות כנג משקולות, או תרגילים למותן בשכיבה על הצד באופנים שונים, זה ישווה לאיזור מראה מעט אסוף יותר, אבל לא ישנה את המראה עד כדי העלמתם. לא פירטת אם את סובלת גם מעודף משקל, אם כן, ייתכן שירידה במשקל תוכל להועיל, אם כי גם לאחר הירידה לא בטוח שהשומן ירד דווקא משם, כי הוא נוטה לרדת אחרון או לא בכלל מהמקום בו הוא מצטבר הכי הרבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה..
רותם22/06/2010אני 1.60 ושוקלת 52
יש תרגילים שאת יכולה להמליץ לי ?
בשנה האחרונה ירדתי בערך 8 קילו במשקל בכל הגוף אבל האזור הזה של הצמיג בבטן לא יורד ולא נעלם לא משנה מה אני עושה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי רותם
יעל הראל22/06/2010לא פירטת בת כמה את..
בכל אופן כפי שכתבתי לך, כפיפות צידיות כנגד משקולת יד של כ 3-4 ק"ג, הוא תרגיל טוב, בהמשך תוכלי גם כננגד משקל כבד יותר, אבל לא להגזים עם המשקלים.
תרגיל נוסף הוא בשכיבה על הצד:
1. להישען על האמה- ועל המרפק ולנתק את המותן מהריצפה כלפי מעלה- 10 חזרות לכל צד *2 סטים
2. בשכיבה על הצד, ברגליים ישרות, לנתק את ההרגליים מעט מהריצפה, כך שהמותן מתכווץ, לוהוריד לא עד הריצפה, 20 חזרות לכל צד*2 סטים.
3. ישנם תרגילים טובים בעזרת כדור פיטבול, נסי לחפשם באינטרנט.
4.אם את מתאמנת בחדר כושר, לפעמים יש מכשירים ייעודיים לחיטוב האיזור הזה, שאלי את המדריך.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שרירים תפוסים אחרי אימון ראשוןהדס01/06/2010
שלום, יש לי שאלה...
אני סובלת מעודף משקל (לא מאוד גבוה, אבל נוכח...) והחלטתי להתחיל לעשות פעילות גופנית כדי לשפר את בריאותי. אתמול עשיתי שילוב של ריצה והליכה בדופק גבוה במשך חצי שעה. היום אני סובלת מאוד כיוון שכל השרירים נתפסו לי... גם בגב, דבר שמקשה עלי מאוד. אני רוצה לצאת היום לסיבוב נוסף אבל מפחדת לעשות לעצמי נזק. מה אתם אומרים? אומרים שתנועה יכולה גם לעזור לשחרר שרירים תפוסים, לא?
חשוב לי לציין שעשיתי בעבר ספינינג וזה היה אותו דבר... זה לא משהו חריג אצלי, אני פשוט לא רגילה לזוז כל כך הרבה... :)
אשמח לעצה. תודה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי שרירים
איתי הר-ניר02/06/2010תופעות של כאבי שרירים "מקובלים" אצל אנשים שאינם פעילים גופנית.
את יכולה לבצע פעילות גופנית בעצימות נמוכה.
אני מציע לך למתן מעט את מדרגות העצימות והנפח ולהקל על עצמך בהתחלה.
עבודה מסודרת ומדורגת תוביל לתוצאות תוך ניהול נכון של הסיכונים ואי הנוחות.
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשרירים תפוסים
מיכל בן דוד02/06/2010הי הדס,
כל הכבוד שהחלטת לקחת את עצמך בידיים ולעשות פעילות גופנית. בכדי למנוע מצבים לא נעימים בהמשך, עלייך להתחיל את האימוינים בהדרגה. כלומר, תתחילי רק בהליכות של 30 דק' 3 פעמים בשבוע ואחרי פרק זמן של כשבועים את יכולה להוסיף ריצה להליכות שלך. אבל מאוד חשוב לעשות את הפעילות הגופנית בהדרגה בכדי לא להעמיס על הגוף בבת אחת.
את צודקת, את יכולה להמשיך לעשות פעילות גופנית למרות התכוצות השרירים. התנועה תעזור לך לשחרר את השרירים.
אבל, בכדי שתצליחי לרדת במשקל חשוב מאוד להתמיד בפעילות הגופנית ולא לעשות אותה באופן רנדומלי.
בנוסף, כדאי שבסוף האימון תוסיפי כמה דקות של מתיחות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי הדס
יעל הראל02/06/2010פעילות גופנית מתונה באמת תעזור לאחר אימון שגרם לשרירים להיתפס. כי למעשה הדרך לשחרר שרירים תפוסים זו תנועה וכפי שציינה מיכל- גם מתיחות.
דבר נוסף חשוב שעלייך לבדוק הוא הנשימה, אם אינך נושמת נכון בפעילות יתפסו לך השרירים, הקפידי לנשום לאורך כל המאמץ ולא להגיע חפעילות כ"כ מאומצת, בעיקר לא בשלב הראשון של החזרה לפעילות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)













