מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אירובי לפני מכשירים או אחרי?נוחי11/01/2010
מה נכון יותר לעשות? בשביל לשרוף קלוריות
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אירובי לפני מכשירים או אחרי?
יעל הראל12/01/2010ברמה העקרונית, אם עושים קודם אימון מכשירים ואח"כ כוח או להפך, זה לא אמור להשפיע על כמות הקלוריות הנשרפות, מה שבעצם ישפיע על כמה קל' שתשרפי זה עצימות האימון ומשך האימון, ולכן את יכולה לבחור במה להתחיל. אני באופן אישי אוהבת יותר לבצע אימון אירובי לפני העבודה על המכשירים, כי החלק האירובי משמש מעין חימום לגוף ולשרירים לקראת אימון הכוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יותר מדילאה04/01/2010
נתקלתי בכתבה על פוריות אשר מזהירה מפני אימון גופני מוגזם.
מה הכוונה במוגזם?
כמה יכול להיות יתר מדי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי לאה
יעל הראל06/01/2010הייתי שמחה לדעת היכן קראת את זה, כי אינני חושבת שיש קשר חד משמעי בין פעילות גופנית לבעיות בפוריות. מה שכן יכול לקרות (זה קורה בקרב ספורטאיות מקצועיות) זה שהפעילות הגופנית המאומצת מפריעה להן לקבל מחזור באופן סדיר, זה גם נובע מאחוזי שומן נמוכים מהנורמה המקובלת בקרב נשים, מה שמפריע להורמונים לגרום לתהליך הטבעי של קבלת מחזור, בכל אופן, זה קורה רק לספורטאיות מקצועיות שמבצעות אימונים של שעות ארוכות ללא מנוחה מספקת ולא יכול לקרות בד"כ למי שמבצעת פעילות גופנית באופן נורמלי. למשל להתאמן כל יום שעה-שעה וחצי, שזה הרבה יחסית זה בסדר גמור אם אוכלים וישנים בהתאם. אם מבצעים 4-6 שעות של פעילות גופנית מאומצת (כוח ואירובי) כל יום או 5-6 פעמים בשבוע, זה כבר מתחיל להיות קצת מוגזם (עם זאת, זה לא בהכרח יגרום לבעיות בפוריות, זה מאוד תלוי במתאמנת).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בטןמלי27/12/2009
שלום,
בת 26 משקל 56 גובה 1.70 עשרה חודשים אחרי לידה ,חזרתי למשקלי הקודם, הבעיה שלי היא הבטן כשאני עם בגדים אז הבטן נראת שטוחה אבל בעצם העור רפוי +סימני מתיחה מאוד קשים.
האם חיזוק שרירי הבטן יפתרו את הבעיה של העור הרפוי ויטשטשו את סימני המתיחה ??
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שרירי הבטן
יעל הראל27/12/2009הי, ראשית מזל טוב וכל הכבוד על שחזרת לעצמך! בעניין הסימנים, חיזוק שרירי הבטן יכולים לעזור מעט למראה שלה, אבל מה שמפריע לך נמצא בשיכבה יותר "חיצונית" מאשר שרירי הבטן עצמם שנמצאים עמוק יותר, ולכן, גם אם שרירי הבטן יהיו חזקים, עדיין העור עלול להיראות מתוח ורפוי.
מקווה שזה לא מייאש אותך, אבל ברגע שהעור נמתח, קשה להחזיר את הצב לקדמותו באופן טבעי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרגילים בהפסקותטלי23/12/2009
שלום, רציתי לדעת אם אני תרגילים כמו 40 סקווטים או 40 כפיפות בטן וכו' במהלך היום 4 פעמים האם זה יעיל ? האם נשרפות קלוריות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שריפת קלוריות בעת ביצוע תרגילים
יעל הראל24/12/2009בהחלט נשרפות קלוריות כשאת מבצעת תרגילים, בכל פעילות גופנית נשרפות קלוריות, כי הגוף צריך אנרגיה לביצוע הפעולה. כמובן ששריפת הקלוריות היא ביחס ישיר לעצימות הפעילות.
תרגילי כוח כמו שתיארת תורמים בעיקר להעלאת מסת השריר ולחיטוב ועיצוב הגוף ותרומתם לשריפת קלוריות, היא נמוכה יותר, אם נשווה את הפעילות הזו לריצה/רכיבה/שחייה, כלומר לפעילות אירובית. אם מטרתך היא לשרוף יותר קלוריות, הקפידי לבצע פעילות אירובית של 30-40 דק' -3-4 בשבוע, ושלבי את התרגילים מכיוון שבביצוע התרגילים בלבד אומנם יש הוצאה קלורית, אך היא פחות משמעותית מאשר ההוצאה הקלורית שבפעילות אירובית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כושר לסוכרתיתספיר22/12/2009
מהי פעילות הכי מתאימה לסוכרתית (סוג 2) שמאוזנת בלנטוס?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כושר לסוכרתית
יעל הראל22/12/2009הי, הפעילות המומלצת ביותר היא פעילות אירובית למשל הליכה בריאותית אך כמובן שגם רכיבה על אופניים, שחייה, ריצה ושיעורי אירובי יכולים להתאים. במחקרים שונים נמצא שפעילות אירובית עזרה לסוכרתיים להוריד את רמות האינסולין, מה גם שלפעילותזו גם השלכות חיוביות על מדדים אחרים כמו לחץ דם, דופק וכו'. רצוי לבצע לפחות פעילות אירובית של לפחות 30-35 דק' ביום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוג עיצוב וחיטובטלי20/12/2009
שלום,
אני מחפשת כבר הרבה זמן חוג עיצוב וחיטוב/ אירובי ברמה גבוהה באזור חולון/בת ים.
חברתי לעבודה רשומה לחוג כזה בפתח תקווה והיא מאד מרוצה, היא גם מתארת את החוג ברמה מאד קשה, בנוסף היא לא מחוייבת, הם עובדים שם עם כרטיסיות שזה ממש חיסכון ואני רשומה במתנ"ס אבל זה ממש לא עונה לדרישות שאני מחפשת, מצאתי רק במועדוני כושר גדולים שהמנוי כולל הרבה דברים שאני לא מעוניינת בהם. רציתי לשאול אם יש איזושהי המלצה על חוג כזה באזור המרכז. זה מאד חשוב לי....תודה מראש...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי טלי
יעל הראל29/12/2009הי, סליחה על האיחור בתשובה, שאלתך גלשה לתאריכים ישנים ולא ראיתי אותה.
לצערי אינני מכירה את החוגים באיזור שלך, אני מאמנת באיזור השרון ולכן אני בקיאה יותר
בחוגים באיזור זה. אני מבינה היטב את הרצון שלך להנות מכרטיסיה שמאפשרת לך לא להתחייב ולהגיע יותר בחופשיות, אני מציעה שתחפשי באתרי האינטרנט שמציגים מאגרי חוגים (למשל באתרים חוגל, או חוג), שם בטוח תוכלי למצוא מסגרת כזו. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- העלאת מסת שריררוית15/12/2009
היי
האם זה נכון שכדי להשיג את מטרתי ולהעלות מסת שריר אני צריכה להוסיף לפחות 300 קלוריות לתזונה היומיומית, ולצרוך 1.8 גרם חלבון לק"ג משקל הגוף? (שזה המון) האם זה נכון גם לנשים וגם לגברים? והאם זה נכון גם בגילי (בת 50...) או שזה יהיה קצת מוגזם לאישה בת 50:) ?
בתודה מראש! :):)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העלאת מסת שריר
יעל הראל16/12/2009ראשית, כפי שציינת צריכת החלבון המומלצת משתנה לפי גיל ומין, אני ממליצה לך להפנות שאלה ספציפית לגבי הכמות לגילך בפורום תזונה או לבדוק במחשבוני האינטרנט.
בעניין צריכת החלבון, אדם אמור לצרוך כמות דיי קטנה סה"כ 0.8 גר' חלבון לכל ק"ג גוף, ולמתאמנים 1.2-1.6 גר' חלבון לכל ק"ג גוף (רק אם הוא מתאמן ומבצע אימוני כוח קשים בחדר הכושר, עליו להגדיל את צריכת החלבון שלו וגם זה לא באופן מוגזם) יש לזכור שעודף חלבון יאגר בגוף כשומן. בגדול יש לזכור שחלבון אנו צורכים רק לא כשאנו אוכלים חלבון "טהור" כמו טונה, דגים, בשר וכו', אלא גם במאכלים נוספים, מה שמעלה גם ככה את צריכת החלבון שלנו הכללית שלנו במהלך היום, בעולם המערבי, כמעט אין אדם שלא צורך כמות מספקת של חלבון, לכן אני ממליצה לך לשמור על טווח הצריכה הרגיל ולא להגדיל את כמות החלבון, אלא אם את מבצעת אימוני כוח עצימים מאוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הליכוןחסויה14/12/2009
רכשתי הליכון חשמלי ואני מקפידה לעשות הליכה בשילוב קטעי ריצה 3-4 פעמים בשבוע ,בנוסף אני עושה 2 עיצוב בסטודיו סי. האם זה יעיל מבחינת תרומה להרזיה וכושר?
בעבר הייתי מתאמנת במכון כושר הכולל הליכון+סטפר+ספינינג אך מטעמי דת וכסף וזמן הפסקתי.
הפעילות שאני ציינתי בסדר? מס' הפעמים בשבוע מספיק?האם הליכון ביתי זה אותה אפקטיביות של הליכון במכון כושר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הליכון, פעילות גופנית וירידה במשקל
יעל הראל16/12/2009כמובן שהפעילות שאת מתארת תורמת לידירה במשקל. ההליכון של חדר הכושר אפקטיבי באןתה מידה, אין ביניהם הבדל (חוץ ממידת העמידות שלהם לטווח ארוך, כי המסילות של חדרי הכושר אמורות לעבוד הרבה יותר שעות מהליכונים/מסילות נעות ביתיים). מה שחשוב בוא שתצברי לפחות 4-3 שעות שבועיות של פעילות אירובית, לא ציינת מה אורך הריצה/ההליכה שלך. בנוסף שני שיעורים סטודיו זה מצויין ולא פחות חשוב מהפעילות האירובית. הדבר היחיד שכדאי לך לשים לב אליו, זה להמשיך ולאתגר את עצמך ולא לבצע את אותו אימון כל הזמן, כך שככל שיחלוף הזמן הוסיפי גיוון כמו שיפועים בהליכה, אימונים ארוכים יותר וכו'. בהצלחה, המשיכי להתאמן!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
חסויה16/12/2009אני עושה את ההליכה במשך שעה.זה בסדר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהחלט, זה מצויין!
יעל הראל16/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אירובי לפני הריוןמודאגת מאוד11/12/2009
שלום
אני בת 25 מנסה להרות, רציתי לדעת אם פעילות אירובית על מכשיר אליפטי 3 פעמיים בשבוע במשך שעה כל פעם בדופק שלא עובר את ה- 150 יכול למנוע כניסה להריון? האם זה יכול להשפיע על תהליך ההפריה?
יש לציין שמזה כשנה אני הייתי עושה אירובי + משקולות במשך שעתיים 3 פעמיים בשבוע אך מאז שאני מנסה להרות הפסקתי עם אימוני המשקולות והתחלתי להתעמל פחות...
אודה לתשובתך :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אירובי לפני הריון
יעל הראל11/12/2009הי,
בעיקרון אין הנחייה להפסיק לבצע פעילות גופנית משום סוג שהוא לקראת כניסה להריון. מה שכן מומלץ זה לא לבצע פעילות מאומצת מדי בשלושת החודשים הראשונים להריון, כי בטרימסטר זה הסיכויים להפלות גדולים יותר. במשך ההריון עצמו מומלץ ורצוי לבצע פעילות גופנית (התעמלות מתונה והליכות). לסיכום, אין סיבה להתעמל פחות אם את מנסה להיכנס להריון כיוון שזה לא פוגע בתהליך, המשיכי להתאמן ללא חשש, תהני מהספורט, נקי בעזרתו את הראש והשתמשי באימון כאמצעי מרגיע ונעים, שבת שלום ובהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ליעלסיוון08/12/2009
הייי אני בת 27 ורק בשנה וחצי אחרונה הופיעה אצלי צלוליטיס
וממש בתקופה אחרונה שמנתי מעט
אני מחילה לאבד את המראה היפה
השאלה שלי
היא האם צלוליטיס שכבר קיים הוא נזק בלתי הפיך ? כלומר, האם אי אפשר להעלימו על ידי כושר גופני??
שאלה שניה - אם אני מעוניינת להרזות איזה סוג פעילות גופנית את ממליצה לי לעשות ובאיזה תדירות וכמה זמן כול פעם ??
בעיקרון יש לי בבית מכשיר ריצה והליכה
וזמן למכון כושר אין לי
אז אודה ל ך על ייעוצך המקצועי
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי סיוון
יעל הראל08/12/2009מצלוליטיס קשה מאוד להיפתר, אפשר לתת לו מראה חטוב יותר בעזרת ספורט, אבל לא ממש לפתור את הבעייה, אגב צלוליטיס לא קשור ישירות להשמנה וזו בעייה שיש גם לבנות מאוד רזות.
אני ממליצה לך לבצע לפחות 3 פעמים בשבוע פעילות אירובית באורך 35-45 דק': זה יכול להיות שיעור ספיננינג, אירובי, הליכה, ריצה רכיבה על אופניים או שחייה. אם יש לך את המכשיר בבית, אז זה אפילו קל יותר, נסי לצעוד על המכשיר במהירות שאת יכולה להתמיד בה ועם זאת במהירות כזו שתאתגר אותך. לאחר ההליכה/הריצה שלבי 20-30 דק' של תרגילי כוח כמו שכיבות סמיכה, כפיפות בטן, סקווטים (=מכרעים) וכו'. אינני יכולה לתת לך דרך האינטרנט רעיונות לתרגילים, אבל יש באינטרנט אינספור תרגילים שתוכלי לראות. אם את באמת רוצה להתקדם, את יכולה לקנות כדור, גומייה ומשקולות ידיים ולהוסיף תרגילים גם איתם. אני ממליצה לך ללכת למס' שיעורי עיצוב, שם תוכלי ללמוד תרגילי כוח בעזרת המכשירים ואז תוכלי לבצע אותם בבית. בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהחסוי03/12/2009
שלום,
לי יש ישבן מאוד קטן(שטוח) וחסר צורה
אני רוצה נורא לעצב את הישבן ושיגדל מעט.
שאלתי היא איזה תרגילים עליי לעשות כדי לההגדילו ולעצב אותו.
נ.ב כפי שידוע לי על מנת לתת אפקט לתרגילים צריכים לאכול חלבונים. תוכלי לפרט
לי איזה סוג של אוכל עליי לאכול ומתי?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי
יעל הראל05/12/2009מבנה הישבן הוא נתון גנטי שאיננו ניתן לשינוי, כלומר ישנן נשים עם ישבן בולט יותר וישנן נשים עם ישבן "שטוח". אינני חושבת שתרגילים יוכלו לשנות את צורתו, רק לחטב אותו. תרגילים לחיטוב הישבן ניתן למצוא באינטרנט וכמו כן לבצע סקווטים ותרגיל נוסףL כיווץ של הישבן בעת שכיבה על הגב כשהשכמות על הרצפה. קשה מאוד לתת המלצה לתרגילים דרך האינטרנט ובלי תמונות. את יכולה גם לנסות ללכת לשיעור עיצוב ולשאול את המדריכה.
בעניין התזונה, אכילת חלבונים מומלצת בעיקר לאחר אימון כוח, כיוון שהחלבון הוא אב המזון העיקרי בו משתמש הגוף לבניית שרירים. חלבונים יש בביצים, טונה, עוף, דגים, גבינות חלב וגם בחטיפים יעודים כגון חטיפי חלבון.לא הייתי ממלילצה לך לצרוך הרבה חלבונים רק בעקבות התרגול של תרגילי הישבן, כיוון שיש לאכול יותר חלבון רק אם מבצעים אימון כוח שלם וקשה, צריכה מוגזמת של חלבונים עלול גם לגרום גם להשמנה אם הגוף לא מנצל אותם לבנייה של השרירי. אני ממליצה לך לבצע תרגילים ולא לשנות את התזונה לכבוד התרגילים הללו. בהצלחה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הדרכת סטריפ דאנס דורשת תעודה מיוחדתאפרת02/12/2009
שלום!
למדתי בוינגייט ואני בעלת התעודות הנ"ל :
- מדריך כושר ופעילות גופנית מחוץ לחדר כושר
- מדריך קיקבוקס
- מדריך חדר כושר
ברצוני להדריך סדנאות סטריפ-דאנס במסגרת מסיבות רווקות וערבי נשים.
האם יש צורך (מבחינה חוקית) שאעבור קורס מיוחד להדרכת סטריפ-דאנס, או שמא התעודות שברשותי מספיקות?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תעודה
יעל הראל03/12/2009האמת שאינני יודעת, בגדול זה בעיקר תלוי במה שידרשו ממך כשתעשי ביטוח. עד כמה שאני מבינה לא עשית קורס מדריכות ריקוד/ג'אז, אז אני לא בטוחה שהתעודות האחרות תופסות, מצד שני זהו רק סגנון מסויים של ריקוד וזה לא שאת מסכנת את המתאמנות. התייעצי עם סוכן ביטוח כשתבטחי את עצמך והוא ידע לענות לך. בכל אופן, אל תתחילי לעבוד בלי ביטוח אחריות מקצועית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
אפרת04/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אופניים ובעיות גבאפרת01/12/2009
שלום לכן,
יש לי מתעמלת בפילאטיס שיש לה בעיות גב תחתון תחתון וגם קיפוזה והיא מעוניינת לקנות אופניים
ניידות (רגילות, לא אופני כושר) כדי להתנייד ממקום למקום. אמרתי לה שלדעתי לא מומלץ לה אופניים בגלל הגב והמלצתי לה להמשיך בהליכות ובפילאטיס וכדאי גם שחיה ולוותר על האופניים. מה דעתכן?אפרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי אפרת
יעל הראל02/12/2009בתשובה לשאלתך, הייתי שמחה לדעת מדוע היא מעוניינת לרכוב על אופניים? האם זו דרכה לבצע פעילות אירובית? וגם מה בדיוק הבעייה שלה בגב התחתון?
בגדול הייתי ממליצה לה לשלב רכיבה על אופניים לפרקים ולא להפוך את זה לאמצעי תחבורה ראשי. רכיבה על אופניים, אם היא נעשית נכון ולא בתנאי שטח ( כי שם יש קפיצות, ירידות תלולות ועליות חדות) יכולה לתרום לה לשיפור הסיבולת האירובית כך שחבל לוותר עליה לגמרי. חשוב שהיא תקפיד על ישיבה נכונה: כלומר שהיא איננה יושבת נמוך מידי ושהזווית במפרק הברך שלה לא קטנה מידי- באופן הזה היא תמנע היווצרות של לחץ על הגב. לסיכום: אין ספק שפילאטיס והליכות יכולות להיות פעילויות טובות עבורה אבל לדעתי היא יכולה לשלב רכיבה על אופניים במידה נכונה. המליצי לה גם לבצע תרגילי שיחרור ומתיחה לגב ולרגליים לאחר הרכיבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכשיר הצרתהקפים Total coreאילה29/11/2009
אשמח מאוד לקבל אינפורמציה לגבי מכשיר חיטוב גוף והצרת הקף האגן total core- האם המכשיר מומלץ ובאמת עוזר לחיטוב והאם עלול להגרם נזק לגב כתוצאה משימוש במכשיר? ,תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי
יעל הראל01/12/2009לא התנסתי בעבודה עח המכשיר, כך שאין לי באמת איך לדרג אותו. ממה שהצלחתי לראות ולהבין, נזק לגב לא נגרם משימוש במכשיר, אם כי כמובן שעבודה בלתי פוסקת עליו בהחלט עלולה לגרום לכאבי גם ובטן.
אני באופן אישי לא חסידה של מכשירי בטן ומעדיפה לעבוד על הבטן עם המתאמנים בלי מכשירי עזר.
בנוסף המכשיר מבצע רק תנועות של כפיפה בגו ועובד רק על הישר בטני בעוד שבבטן ישנם עוד שלושה שרירים נוספים שהמכשיר לא עובד עליהם כלל, לכן אני ממליצה שאם את רוצה להשתמש בו תשלבי תרגילי בטן נוספים ומגוונים, כך תרוויחי עבוה נכונה ואיכותית יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוסטיאופורוזיס מה לא מומלץרווית28/11/2009
היי
אני בת 50 ויש לי אוסטיאופורוזיס בחוליות של עמוד השדרה, (בירך זה עדיין רק בגדר אוסטיאופניה).
שאלתי, איזה תנועות אינן רצויות במקרה של אוסטיאופורוזיס בעמוד השדרה?
האם כפיפת הגו כלפי מטה רצויה או לא?
האם הרמת משאות כבדים תורמת לחיזוק העצם או עלולה להיות מסוכנת?
הרמת משקולות עד איזה משקל אפשר ורצוי?
האם פיתול עמוד השדרה ותרגילי יוגה מומלצים או רק חלק מהם?
היכן ניתן לקבל הדרכה רצינית מדויקת ואחראית בנושא?
בתודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוסטיאופורוזיס
יעל הראל28/11/2009האמת שהתשובה לכך מאוד מורכבת כי הכל יחסי למצבך, למשל הרמת משקולות היא פעילות מומלצת כיוון שהיא מחזקת את העצמות, אבל היא חייבת להיות מתונה ומותאמת ליכולות שלך, אם תעמיסי על עצמך יותר מידי (וזה תלוי רק בהרגשה האישית שלך) תגרמי נזק. כך גם לגבי תנועות הפיתול והכפיפה, אין איסור לבצע אותן, אבל עלייך לבצע אותן באופן מתון ומודרך. אפשר לקבל מאגר תרגילים וטיפים גם באינטרנט, גם בשיעורי בניית עצם (בחדרי כושר ובמתנ"סים) וגם בקופות החולים. בשיעורי פילאטיס למשל ישנם תרגילים בהם מתגלגלים על עמוד השדרה, אלה תרגילים אסורים ולא מומלצים!! כיוון שהם יוצרים לחץ גדול מידי ואף מסוכן על עמוד השדרה.
הפעילות המומלצת ביותר עבורך כרגע היא הליכה בריאותית מתונה, כי יש בה דחיסה בעמוד השידרה ובמפרק הירך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, אכן, מורכב,
רווית29/11/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









