מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עזרה בתרגוםורד25/03/2010
שלום, תהיתי אם תוכלי לעזור לי.
אני מתרגמת תכניות אירובי ובעוד שאני מכירה את התרגילים בשמם באנגלית, מעולם לא חשבתי או ידעתי אםיש להם מבילות בעברית (אני עושה אירובי רק עם תכניות לא מתורגמות).
אשמח אם אם תוכלי לעזור:
(lightweight) medicine ball - זה כדור רפואי? זה כדור מיוחד? יש לזה שם רשמי בעברית?
four core - זה שם האימון שנתנו בפרק הנוכחי שאני מתרגמת. זה אימון ליבה כולל?
step touch
double step tap
step tap
side step
וגם
travel
זה לטייל? צעדים?
כשיש תרגיל שהמדריכה אומרת Press and travel.
(אמנם עוד לא ראיתי את הפרק, אני מתרגמת קודם מטקסט) אבל הגיוני שזה בעצם "ללחוץ ולטייל"?
נשמע לי רע ברמות על.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי ורד
מיכל בן דוד25/03/2010הי ורד, ניסיתי לתרגם את המילים אבל האמת שכשאני מעבירה שיעורים אני אומרת את המילים באנגלית כי בעברית זה לא נשמע טוב. אני אנסה לעזור לך במה שאני יכולה אבל לצערי זה לא בהרבה.
lightweight medicine ball- הכוונה היא לכדור כוח קטן- לא נתקלתי בשם הרשמי של זה בעברית
step touch- צעד סגור
double step tap- צעד סגור X 2
- step tap צעד נגיע
side step- צעד הצידה
Travel- הכוונה בדרך כלל ללכת במעגל
אני מקווה שזה עזר לך....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לגבי הרזייה:)רונה25/03/2010
היי,
אני בת 17 ואני שוקלת 74 כשהגובה הוא מטר 60. עכשיו,אני ממש רוצה להרזות בייחוד באיזור הבטן והפיגורה או איך שלא קוראים לזה?..
וגם באיזור הידיים,כלומר בחלק העליון של הידיים,איפה שהשרירים..(אני לגמרי לא יודעת איך קוראים לזה חח).
הבנתי שהכי טוב זה הליכון וקרוס,אבל..מה יכול להגביר את היכולת שלי להרזות בחלקים הסצפציפיים האלה..?
אולי תוכלו להמליץ גם על פעילויות שיכולות לתרום או תרגלים? מה עם ספניניג למשל?
כל מילה תעזור כאן.
תודה רבה והמשך יום נפלא:)
רונה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי רונה
מיכל בן דוד25/03/2010הי רונה,
הדרך הכי טובה לרדת במשקל היא על ידי פעילות גופנית מאוזנת הכוללת בתוכה:
פעילות אירובית: הליכה, ריצה, ספיניג,
חיזוק שרירים -על ידי עבודת משקולות
וכמובן אכילה נכונה.
אין דבר כזה לרדת במשקל רק באזורים ספציפיים.
אם את יכולה, הייתי ממליצה לך להירשם לחדר כושר או להירשם לחוגי עיצוב ואירובי על מנת לזרז את התהליך ולקבל הנחייה נכונה.
אם חדר כושר לא מתאים לך אני ממליצה לך לעשות את הפעילות האירובית בעצמך, כלומר, לפחות 3 פעמים בשבוע לעשות הליכה / ריצה במשך 30 דק'. עם הזמן, הרעיון הוא להגביר את קצב ולהאריך את זמן ההליכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי,אני ממש אשמח לקבל מענה :)עדי24/03/2010
קוראים לי עדי ואני בת 18, שוקלת 58, והגובה שלי הוא 1.68. אני אוכלת לפי תפריט מאוזן ואני ממש מקפידה על התפריט..
אני יודעת שהמשקל שלי תקין, הבעייה היא שהגוף שלי יחסית רפוי ונראה שאני שוקלת יותר מ58. (ההיקפים די רחבים). יש לי בעייה בעיקר באיזור הירכיים, הן מלאות וזה לא פררופורציונלי..
יש לי אופני כושר ואני ממש אשמח אם תוכלי לייעץ לי כמה פעמים בשבוע עליי להתאמן כדי לראות תוצאות..
אני לא רשומה בחדר כושר, האם זה הכרחי? או שניתן להגיע לתוצאות מספקות על ידי
הליכות ואופני כושר?
אני ממש אשמח אם תוכלי לענות לי..
תודה רבה! :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעילות גופנית אחרי לידה
מעיין24/03/2010שלום רב,
אני בת 25.שלושה חודשים לאחר לידה.
הגובה שלי:1.55
לפני ההריון שקלתי 43 ק"ג .בסוף ההריון שקלתי 58-59 ק"ג(היו לי גם בצקות ברגלים).
היום אני שוקלת 51-52 ק"ג.
נשארה לי בטן מעט רפויה...(היתי מאוד רזה לפני ההריון)
הג'ינסים הישנים לא עולים עליי..(הם נתקעים הירכיים)
כיצד עליי להתאמן?הבנתי שזה לא טוב לעשות כפיפות בטן לאחר לידה?
מה הדרך המהירה לבטן שטוחה???תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי מעיין
יעל הראל25/03/2010ראשית, מזל טוב! ממה שתיארת את דווקא בדרך הנכונה, הגוף עובר שינוי במהלך ההריון והלידה ולוקח לו זמן לחזור לגיזרה, אין מה למהר ולהילחץ. אני ממליצה לך לבצע 3-4 אימונים בשבוע הכוללים בעיקר פעילות אירובית כגון הליכה, רכיבה וכו'. הקפידי לעבוד בקצב בינוני. בנוסף שלבי אימוני כוח: אינני יודעת אם את רשומה למכון כושר או מסגרת כלשהי, אבל גם אם לא את יכולה לבצע עבודה על שרירי הבטן, היידיים והרגליים בבית. בענייין תרגילי הבטן, זה נכון שלאחר הלידה, לא מומלץ לבצע כפיפות בטן רגילות, כיוון שהדופן הקדמי של הבטן נמתח בהריון ולחלק מהבנות ישנה היפרדות (= התרחקות של השריר הישר בטני) ועליות בטן רגילות לוחצות על זה עוד, לכן מומלץ יותר לבצע תרגילים לשריר הרחב בטני, השריר ש"עוטף" את הבטן לרוחב, שריר זה מעלה את הלחץ התוך בטני, תומך בגב ומתאים יותר לעבודה לאחר הריון, כי עבודה עליו איננה מחלישה את ריפצת האגן שגם ככה נחלשת בהריון.
אין דרך להשיג בטן שטוחה, זה תלוי במבנה הבטן ובמבנה הגוף והגטניקה, נסי לבצע תרגילי בטן לרחב בטני (תוכלי למצוא כאלה באינטרנט ובהדרגה שלבי גם עליות בטן רגילות, ואלכסונים. הקפידי לנשוף במאמץ).
תרגילים לחיזוק הרחב בטני:
בשכיבת סמיכה על האמות- להחזיק את הגוף כקו מקביל לריצפה ולתקרה למשך 15-30 שניות, לבצע את התרגיל 2-3 פעמים.
בעמידת 6- להרחיק יד אחת הצידה בלי שהאגן או חגורת הכתפיים "קורסים"- 10 הרחקות לכל יד, לבצע פעמיים.
במצב סמיכה קדמית- הבאת ברך ברך אל החזה, 10 פעמים, לבצע פעמיים
*ישנם תרגילים רבים על כדור הפיטבול הגדול-חפשי באינטרנט או שתנסי להשתתף בשיעור פיטבול. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי עדי
יעל הראל25/03/2010מומלץ להתאמן 3-5 פעמים בשבוע כדי לראות תוצאות. את יכולה לשלב אימון הכולל 20-45 דק' של פעילות אירובית בינונית כגון אופני כושר (ולשנות את ההתנגדות כך שתעבדי ברמת עומס שאיננה קלה מדי בשבילך) והליכה מהירה ואח"כ לבצע סטים של כוח הכוללים תרגילי בטן, שכיבות סמיכה וסקווטים. אם יש לך ציוד אחר בבית כגון משקולות, גומיות, כדור גדול, וכדור קטן, ישנם הרבה תרגילים שתוכלי לשלב בנוסף. אינני חושבת שאת חייבת ללכת לחד"כ אבל כן חשוב שתשלבי גם חיזוק שרירים ועבודה על כוח בנוסף לפעילות האירובית, כי זה משפר את טונוס השרירים והמראה שלהם נראה חטוב יותר.נסי להתחיל במה שהצעתי ועדכני אותנו אך את מתקדמת, ככה נוכל להמשיך וליייעץ לך עוד מה לשנות. המשיכי להקפיד על התזונה, כי זה חלק בלתי נפרד מהתהליך, בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא ברורה.דנה16/03/2010
אני בת 16 אוכלת כ1500 קלוריות ביום(בלי שוקולדים חטיפים ודברים הכמילים הרבה שומן. הכול רזה קל ומלא) ועושה ספורט 3 פעמים בשבוע(שעה ועשר סקי ומכשירים המותאמים ע'פ מאמנת כושר)
הבעיה היא שאני לא מצליחה יותר מזה. אני באמת נגמרת בגלל הלוח זמנים שלי וסתם בגלל שלפעמים אני מתעצלת.
ז"א, אני מאד מקפידה. לא ייתכן שבשבוע (השבוע שלי הולך משבת עד שישי)אני לא אלך 3 פעמים.
אני לא יודעת אם זה מספיק. ז"א, בשביל ילדה בת 16 האם זה מספיק? וגם אם אני אלך בשבת, רביעי ושישי למכון, האם זה עדיין נחשב שלש פעמים בשבוע? כאילו בהפרש גדול אבל שזה ימצא בין יום שבת לראשון? או שעדיף שזה יהיה יום כן יום לא 3 פעמים בשבוע..?
מתסכל אותי שיש אנשים שהולכים 6 פעמים בשבוע ומבחנתי 3 זה מעל ומעבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי
מיכל בן דוד16/03/2010את בהחלט עושה מספיק ואף יותר מזה.
אין צורך להשוות את האימון שלך לאימון של משהי אחרת. לכל אחת יש מטרה שונה שהיא רוצה להשיג מהאימון ולכן תוכן האימונים , אורך האימונים ותדירותם משתנה מאדם לאדם.
זה נשמע שאת מאוד מקפידה על המשקל שלך ושאת מאוד שומרת, אפילו יותר מידי.... תשימי לב שאת לא מגזימה.
רוב הזמן אין צורך ללכת לחדר כושר 6 פעמים בשבוע , צריך לתת לגוף לנוח לפחות 24 שעות בין אימון לאימון. אם יש שבועות שיוצא שיש יותר מרווח בין אימון לאימון זה בסדר גמור וזה לא צריך להלחיץ אותך. בגיל 16 יש מספיק דברים שמלחיצים ואין טעם להוסיף עוד משהו לרשימה.
בנוסף, כדאי שתבדקי אם את צורכת מספיק קלוריות ביום ואם התזונה שלך מאוזנת ומתאימה לגילך. כדאי שתתייעצי עם דיאטנית בנוגע לזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה,
דנה17/03/2010הרגעת אותי.
אתם עושים פה עבודה מעולה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי
מיכל בן דוד17/03/2010אני שמחה לשמוע :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר ידעטל15/03/2010
לפני שלושה חודשים קבלתי הליכון במתנה והתחלתי להשתמש בו. אני אוהבת לעשות את זה.
אבל אין לי מושג איך להגביר את היכולת שלי. ואין לי מושג איך לשפר את רמת הכושר
הגופני שלי.
כרגע אני יכולה לרוץ שתי דקות רצוף במהירות 8 - 10 קמ"ש ואני הולכת שלוש דקות, וזה לאורך 45 דקות. בכל יום שהוא לא שישי או שבת.
איך אני משפרת את זה ? נראה לי שאני תקועה. ואני לא רוצה רק ללכת. אולי זה יותר בריא, אבל הליכה פשוט לא מזיזה בכלל לגוף שלי..
חוץ מזה, בחמש דקות הראשונות מתחילים לכאוב לי הקרסול וכף הרגל השמאלית ואחרי חמש דקות נוספות הכאב נעלם ולא חוזר עד הפעם הבאה על ההליכון. שוב, אין לי מושג מה זה אומר, האם אני פשוט עומדת או הולכת או רצה לא נכון ?
ואם אני רוצה להיעזר באיש מקצוע כדי שיכוון אותי, איזה איש מקצוע זה צריך להיות ? רופא ספורט ? מאמן ? ואם מאמן איזה סוג מאמן ?
נ.ב. יש לי סוכרת מסוג 1 , זה אף פעם לא הגביל אותי בשום דבר. אבל זה נראה לי רלוונטי לציין את זה כדי שתבינו כמה הפעילות הגופנית חשובה עבורי. זה ממש משנה את כל התוצאות של הבדיקות דם. כל הבדיקות, לא רק של הסוכר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי טל
יעל הראל15/03/2010כדי להתקדם את צריכה לשנות ולגוון את האימון: למשל לרוץ שתיים וחצי דקות ואז ללכת 2 דק', בגדול עם הזמן את צריכה לקצר את משך ההליכה ולהאריך את משך הריצה, את יכולה גם להגביר את קצב הריצה או להוסיף שיפועים בהליכה/בריצה וזה יקנה קושי ויקדם אותך.
בעניין הכאב, יש הרבה מאוד כאבי מפרקים שמופיעים כשמתחילים פעילות ואז נעלמים בעקבות העובדה שהגוף "מתחמם", בכל אופן, אני ממליצה לך לעשות חימום טוב לפני הפעילות הכולל התחלת הליכה בקצב איטי ומתיחות כלליות. לרוב, אם הכאב לא מונע ממך להתאמן ונעשה פחות חזק, זה לא חמור, עם זאת כאב מאותת לנו לא להזניח, ולכן אני ממליצה שתפני לרופא ספורט/אורטופד, כמו כן שימי לב לנעול נעל ספורט טובה בעלת בולמי זעזועים, ישנן חנויות בהן ניתן לעשות התאמה של נעל הספורט וכך להימנע מגרימת נזק או כאבים.
כדאי שתתיעצי עם מאמן שיבנה לך תכנית, למעשה כל מאמן מוסמך ורציני יכול לעזור לך, אבל אם את רוצה להתמקצע בפעילות האירובית בלבד, אולי עדיף לחפש מאמן שמתמחה יותר בכתיבת תכניות ריצה וסיבולת ויש כאלה. תוכלי גם למצוא תוכניות ריצה וטיפים רבים אינטרנט.
אני ממליצה לך להמשיך להתאמן כי זו דרך מצוינת להתמודד עם הסכרת, כפי שכתבת את התוצאות של האימון רואים מיד בבדיקות הדם. בהצלחה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ידיים שמנות וגוף רזה :(שירן14/03/2010
היי,
אני בת 24, רזה מטבעי, לאחרונה לא עוסקת בפעילות ספוטיבית. שוקלת 52 ורזה יחסית. משום מה ידיי חסרות פרופורציה לגוף וגורמות לי למראה שמן. חשוב לציין כי במהלך עבודתי אני מפעילה כוח רב בידיים, בעיקב בזרועות, ויחד עם זאת הן נותרות שמנות (ולא משרירים)...
חשוב לציין כי גם בעבר כשעסקתי בפעילות ספורטיבית כדוגמת שחייה ותרגילי כושר אחרים ליידיים, לא השתנה מצב הזרועות...
הייתי רוצה לדעת כיצד ניתן להיפטר מידיים שמנות. איך ניתן להצר היקפים.
תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ידיים שמנות וגוף רזה
מיכל בן דוד15/03/2010הי שירן,
בעיקרון הדרך הכי טובה לעצב שרירים היא בעזרת עבודה עם משקולות, יכול להיות שבעבר לא התאמנת עם משקל מספיק גבוה ולכן לא העלאת את מסת השריר. חשוב לציין שאת לא צריכה להתמקד רק על הידיים אלא לעבוד בצורה מאוזנת לחיזוק כללי של הגוף. בנוסף לעבודת משקולות עלייך לשלב עבודה אירובית בכדי להצר היקפים. אם תתאמני בצורה סדירה את תשיגי את מבוקשך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה תעזרי לי
גילי16/06/2010כל הגוף שלי רזה אבל יש לי בעייה בידיים וברגליים.. במיוחד בידיים איך אני עושה אותן יותר דקיקות מבלי ללכת לחוג או לחדר כושר...?!בבקשה תעזרי לי..תודה(:
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי גילי
יעל הראל16/06/2010הדרך היחידה היא לרדת במשקל ע"י תזוה נכונה, למרות שגם זה לא מבטיח ירידה ממוקדת באיזורים שתיארת. אני ממליצה לך (למרות שאמרת בלי חדר כושר) לבצע פעילות גופנית ולחזק את השרירים, זה ייתן לכל הגוף וגם לידיים ולרגליים מראה מעוצב יותר. בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום,דניאל13/03/2010
אני בת 16 (כמעט) ומשקלי כ 56 וגובה 163 ככה. באופן כללי אני נתפסת כילדה רזה,רגילה ובכלל לא שמנה, אבל מפריע לי המשקל שלי, החלק התחתון במיוחד (ישבן וירכיים). אצלנו במשפחה כל הבנות נחשבות רזות, אבל הבעייה הגדולה: גוף אגסי- לכולנו יש ישבן גדול וירכיים.
הייתי תמיד ילדה רזה, ולקראת גיל ההתבגרות (לפני כ- 4 שנים) התחלתי דיי להשמין, ולגדול. אבל בתקופה האחרונה אני ממש השמנתי(אפילו אמא שלי ואחיותיי העירו לי על כך), לעומת זאת תמיד חברות שלי מעודדות אותי שאני לא שמנה בכלל, ושיש לי רק תחת .
אני יודעת שאי אפשר להרזות נקודתית, לכן בכל זאת מה אני יכולה לעשות על מנת לרזות כ- 5קילו לפחות? איך ניתן להוריד במיוחד בישבן ובירכיים? וקורה לי המון שאני רק טיפה זזה- רצה או הולכת מהר פעימות הלב שלי ממש מתעצמות, זאת אומרת אני לא בכושר בכלל (למרות שאני הכי אוהבת את שיעורי הספורט,ופעם הייתי בכושר דיי טוב שרקדתי וכו').
אתן לך דוגמא, אחת האחיות שלי עושה ממש כושר,הולכת ממש נוכן ובכל זאת היא מאוד שמנה בחלק התחתון של הגוף, לעומת החלק העליון שהיא שטוחה בבטן וידיים רזות. אז איך זה למרות מה שהיא עושה??!
ומה אני יכולה לאכול ביומיום על מנת שזה יעזור -תזונה נכונה ובריאה ?
נ.ב- אשמח לפירוט של תרגילי חיטוב נגיד,כמה פעמיים לעשותם בשבוע?אילו וכמה סטים?, פירוט על תזונה נכונה ...
תודה מראשש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי דניאל
יעל הראל14/03/2010כפי שאמרת לא ניתון "להוריד" שומן באופן מקומי וגם לא לשנות מבנה גוף, כך שאם מבנה האגן שלך רחב, זה לא משהו שנוכל לשנות בעזרת תרגילים. את בהחלט יכולה לרדת במשקל וזה יכול להועיל לשיפור מראההגוך הכללי ולהרגשה שלך. . אני ממליצה שתקפידי לאכול יותר נכון: לא לאכול הרבה ממתקים ואוכל מטוגן/תעשייתית, להחליף את הפחמימות הפשוטות במורכבות (למשל לאכול לחם/אורז מלא במקום לחם לבן...), לצרוך כמות גדולה של ירקות בכל ארוחה, לאכול מוצרי חלב פחות שמנים (עד 3%), להימנע משתייה ממותקת ולהרבות בשתיית מים. אני ממליצה לך להתאמן במסגרת מסוגרת, להירשם לחוג/ מכון כושר כי סטים של תרגילים פה ושם לא יכניסו אותך לכושר ולא יניבו תוצאות. בכל אופן, את יכולה להתחיל בהליכות של 3-4 פעמים בשבוע למשך 35-45 דק' בקצב שתוכלי להתמיד בו. אם את מרגישה שקצב הלב עולה עד כדי כך, הורידי מעט את מהירות ההליכה. בתום ההליכה את יכולה לבצע סטים של סקווטים, לאנג'ים (=מכרעים), שכיבות סמיכה, כפיפות בטן רגילות ואלכסונים וכו'. 15 חזרות בכל סט, 3-4 סטים... בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהליאת10/03/2010
רציתי לדעת - אם עושים אימון על אליפטי במשך X זמן לעומת חצי מאותו זמן אך במאמץ כפול (מהירות, התנגדות) - האם שני האימונים שקולים? (המטרה היא שריפת קלוריות וחיטוב)
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליאת
מיכל בן דוד13/03/2010הי ליאת,
כן את צודקת האימונים האלה שקולים. בדרך כלל מקצרים את זמן האימון ומעלים את רמת העצימות כאשר יש לחץ בזמנים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהגלית10/03/2010
היי,
אני עושה בד"כ 4 ריצות בשבוע של כ-4 ק"מ. לאחרונה אני ממש עמוסה וקשה לי למצוא את הזמן לכך. מה גם שהתחלתי את הנושאא כדי לרזות והגעתי םפחות או יותר למשקל היעד שלי. אשמח אם תוכלו לומר לי מה יקרה אם אני ארד ל3 פעמים בשבוע לאות ו מרחק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גלית
מיכל בן דוד10/03/2010הי גלית,
אם הגעת למשקל היעד שלך אז את בהחלט יכולה לרדת לשלושה אימונים בשבוע.
בצורה זו את בעצם משמרת את המשקל הקיים. אני מניחה שהירידה במשקל לוותה בשינוי בהרגלי אכילה. ברגע שאת מפחיתה במספר האימונים יש לתת לנושא האכילה יתר תשומת לב.
כל הכבוד על ההתמדה והרצינות .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכשירי כושר בחדר כושר בהריוןדנה02/03/2010
שלום
באילו מכשירי כושר מותר לי להתשתמש בהריון? אני בחודש שישי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי דנה
יעל הראל02/03/2010אם את מתכוונת למכשירים בחדר הכושר, למעשה את יכולה להעזר בכל המכשירים, כל עוד את מרגישה טוב, לא מרגישה לחץ ונושמת נכון. אסור להעלות את הדופק ולחץ הדם באופן מוגזם, כי זה יכול לסכן אותך. את יכולה להשתמש במכשירים לחיזוק הזרועות והשכמות, לחיזוק המקרבים, המרחיקים ויתר שרירי הרגליים. כמובן עלייך לדחוק משקלים נמוכים ולא להגזים, כדי למנוע יצירת לחץ מוגזם על ריצפת האגן. כל התרגילים שכוללים שכיבה על הבטן, או שכיבה ארוכה על הגב לא מומלצים והם גם לא כ"כ נעימים. יש להימנע מתרגילים שיוצרים לחץ על הגב התחתון.
את יכולה להמשיך להעזר במשקולות יד (במשקל נמוך), בגומיות, בכדור הקטן ומאוד מומלץ להתאמן עם הכדור הגדול. בכל אופן, כל מה שכתבתי נכון רק במידה והתאמנת לפני ובמשך ההריון כולו, לא מומלץ להתחיל להתאמן בהריון, ואם כבר מתחילים, יש להתאמן בשיעורים מיוחדים לנשים בהריון, או במסגרת אימונים אישיים, כדי לא לגרום נזק. בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סקוואטב28/02/2010
היי,
התחלתי לעשות לאחרונה את תרגיל הסקוואט..
העניין הוא שאני מרגישה את הגב, לאחר מכן הוא קצת כואב לי..
אני משתדלת לכווץ את הבטן אבל יש לי תחושה שזה גורם לי להרגיש עוד יותר את הגב..
האם יש לזה סיבה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סקוואט
מיכל בן דוד01/03/2010הי,
תרגיל הסקוט הוא תרגיל שאם לא מבצעים אותו כראוי בהחלט יכול להיווצר לחץ על הגב התחתון.
כשאת מבצעת את התרגיל עלייך לוודא שהגב נשאר כמה שיותר ישר בכדי להוריד עומס מהגב התחתון- יש לשמור על חזה לפנים ולא לרצפה.
בנוסף, עלייך לוודא שהתנועה מתבצעת ממפרק הירך ולא מהגב התחתון. כלומר, יש הטיה מסוימת בגב אבל היא לא גדלה במהלך התרגיל. הכפיפה והפשיטה מגיעים מהברכיים.
לגבי אסיפת הבטן פנימה, זה בהחלט חשוב על מנת לשמור על הגב במיוחד בזמן ישור הברכיים.
אחת הדרכים לביצוע סקווט נכון היא לעמוד לפני כיסא, כשמושב הכיסא מאחוריך ולשלוח את הישבן לאחור, ברגע שהישבן נוגע להתיישר חזרה מעלה. חשוב לשמור על כך שהברכיים לא יעברו את השרוכים.
בנוסף, ניתן לעשות סקוואט עם תמיכה לגב כאשר הגב נשען על כדור פיטבול כנגד הקיר. במנח זה ניתן לשמור על גב ישר . אך חשוב לוודא שמיקום הברכיים הוא נכון. כלומר זווית של 90 מעלות בברך.
חשוב לי לציין שגם לא חייב לרדת כל כך נמוך כשמבצעים את הסקוואט , תתחילי עם כפיפת ברכיים לא גדולה מידי ועם הזמן תעמיקי את התנועה.
אם את עדיין מרגישה את הגב , אין סיבה לסבול יש עוד הרבה תרגילים חילופיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעון דופק...או משהו כזה...ליז28/02/2010
שבוע טוב לכם..
אני בת 27 שוקלת 62 גובהי 1.70
בע"ה עוד כשלושה חודשים אני מתחתנת ואני חייבת להרזות ולעצב את גופי לקראת החתונה ובכלל לקיץ...נרשמתי למכון כושר ואני הולכת על ההליכון 3 פעמים בשבוע כ45 דק על רמה של 6.5 כ5 דק ואז רצה כדקה...האם זה מזרז את קצב שריפת השומנים? שמעתי ממתאמנות שכדאי לי לקנות את השעון דופק עם הרצועה הזו שמתחת לבית החזה לשמירה על קצב הליכה נכון ולמקסימום שריפת קלוריות...אני רק בהתחלה של האימונים ואני רוצה לדעת שאני עושה את הכי טוב שיש זה נורא חשוב לי...האם כדאי לי לקנות? והאם האימון שאני עושה מספיק או להוסיף ימים בשבוע או זמן? ועוד שאלה הידיים שלי שמנות.. אני יכולה לעשות תרגילים שיגרמו להם להראות טוב יותר או שכדאי לי להמתין עד שאשרוף שומן ?כי הבנתי שאם אני יעשה תרגילים זה רק "ינפח" אותן יותר...מחכה נואשות לתשובות...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעון דופק
יעל הראל02/03/2010הי, שילוב של ריצה במהלך ההליכה שלך, גורמת לכך שתשרפי יותר קלוריות, וכך באופן יחסי גם יותר שומנים. את יכולה להוסיף עוד אימון בשבוע, אם יש לך אפשרות ובהנחה שאת לא מרגישה עומס מוגזם על המפרקים. כמו כן, שלבי גם אימוני כוח לחיזוק וחיטוב השרירים השונים והזרועות, למרות שרק לאחר ירידה במשקל, תוכלי לראות שינוי במראה הידיים. בנוגע לשעון הדופק, השעון תורם למתאמנים לדעת באיזה דופק הם במהלך האימון וכך למעשה הם יודעים אם הם לא בדופק המטרה שלהם, הוא יכול לתת גם נתונים על מרחק, קלוריות וכו' - ואלה היתרונות שלו. עם זאת, במידה ואת עומדת להשמש בו רק עכשיו לקראת החתונה, זוהי הוצאה כספית לא הכרחית, כי את יכולה להרגיש בעצמך מתי את מתאמצת ומתי לא, לפי מדד הנשימה, כלומק, אם קל לך לדבר תוך כדי הפעילות, הרי שאת מסוגלת ליותר ועלייך להגביר קצב. באשר ליתר הנתונים שהשעון מספק, את יכולה לדעת מרחק/קלוריות ולעיתים גם דופק, על המסך של המסילה (=ההליכון), לכן לדעתי זה לא הכרחי. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםדנה27/02/2010
אני מתעמלת 3 פעמים באופן קבוע בחדר כושר-
שעה ורבע סקי, על התנגדות 7 וגובה 10(כמובן שזה לא מדויק אך רשום 850 קל' ל75 דק'), מכשירים לפי התאמה של המדריך (9 מכשירים), ו60*3 כפיפות בטן.
רציתי לדעת אם כדאי לי להוסיף עוד משהו לכושר הגופני?
האם 3 פעמים בשבוע זה מספיק?
אני בת 16 כיתה י, נמוכה מאד(1.47)
על משקל 42.4 (עליתי בקילו בחורף הזה. ואני אוכלת באופן די מסודר מבחינת קלוריות)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלומר, שורפת 850 קל' ב75 דק'
דנה27/02/2010אני יודעת שהקלוריות שנשרפות לא באמת לפי מה שרשום על המכשיר אבל זה רק כדי שתדעי את הקצב שלי..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי איילה
יעל הראל28/02/2010האימון שתיארת נשמע מאוד רציני ובהחלט מקיף. שלושה אימונים בשבוע זה טוב מאוד, למרות שאת בהחלט יכולה להתאמן גם ארבע פעמים, אם את רוצה להיכמס לכושר טוב יותר. המשקל שלך מתאים מאוד לגובהך, שמרי עליו והמשיכי לאכול באופן מסודר.
התנגדות 7 על הסקי+גובה 10, זה בהחלט אפקטיבי, את יכולה גם לשלב אינטרוולים, למשל 2-3 דק' בעומס 9 2-3 דק' בעומס 7 וכו'...
אני מניחה שסבב המכשירים שאת עוברת בחד"כ כולל את כל קבוצות השרירים, נכון? אם לא, כדאי להקפיד על כ. בכל אופן, אני הייתי מציעה להוסיף גיוון: למשל במקום רק סקי,
נסי לשלב ריצה וביתר הזמן סקי, או לשלב שיעור ספינינג,אירובי, קיקבוקס. נסי גם שיעורים בסטודיו, למשל שיעורי עיצוב, יוגה, פילאטיס, פיטבול, CORE בשיעורים האלה עובדים על שיווי משקל וחיזוק שרירים עמוקים שלא עובדים עליהם בד"כ עם המכשירים בחד"כ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהספינינג
דנה28/02/2010דבר ראשון, תודה רבה על התשובה הפרטנית! טוב לדעת שיש מישהו שמקשיב ומוכן לעזור
דבר שני, מה את אומרת על ספינינג במשך שעה? האם זה ישרוף כמות קלוריות זהה למה שאני שורפת בסקי? אם לא, אז זה ישרוף פחות או יותר קלוריות? ואני מדברת על שיעור ספינינג רציני בחדר כושר
וכמובן שאני עובדת על כל קבוצות השרירים, בדיוק לפי מה שהמאמנת אמרה לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהספינינג
יעל הראל28/02/2010בהחלט, שיעור ספיניג רציני, שבו באמת מתאמצים ועובדים בכל הכוח, יכול לשרוף לפחות אותן קלוריות ששורף הסקי אם לא יותר.
כל פעילות אירובית אחרת: ריצה, ספיניג, קיקוקס- עובדת על השרירים מזוויות אחרות ולכן, עדיף לך לשלב ולגוון כל מיני פעילויות ... בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיזוק הזרוע האחורית-זקוקה לתרגיליםטלי24/02/2010
שלום,
יש לי זוג משקולות (בנות קילו כל אחת) ואני מעוניינת לחזק את הזרועות האחוריות היות שהן כבר התחילו להתדלדל ואני רק בסוף שנות ה-30 שלי... יש לך רעיון לתרגילים עם המשקולות?
תודה מראש :-)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיזוק הזרוע האחורית
מיכל בן דוד25/02/2010הי טלי,
יש כל מיני תרגילם שניתן לעשות עם משקולות לחיזוק היד האחורית, אבל עדיף בשבילך לחפש תרגילים באינטרנט היות ושם יש גם תמונות שמדגימות את התרגילים. אם תכתבי "תרגילים לחיזוק היד האחורית" יעלו לך המון תרגילים ודוגמאות.
אתן לך כמה דוגמאות של תרגילים קלאסיים : (בכל תרגילי ש לבצע 12-15 חזרות X3 פעמים)
1.בשכיבה על הגב, ידיים ישרות לכיוון התקרה, מעל מפרק הכתף, משקולת בכל יד.
התרגיל: כפיפת המרפקים לאחור לכיוון הרצפה ( לכיוון הרקות) , וישור המרפקים חזרה עד לנקודת ההתחלה.
2.בעמידה, יד אחת ישרה לכיוון התקרה, משקולת ביד
התרגיל: כפיפת המרפק לכיוון השכמות וישור היד חזרה מעלה.
אם בכל זאת התרגילים לא מובנים ויש לך שאלות לגביהם נשמח לענות לך על השאלות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כושר גופניאלין24/02/2010
היי בנות , אני מברכת אותכם על הפורום , ואני מאוד אוהבת לקרוא כאן , אך עכשיו יש לי שאלה אישית
אני בת 32 , משקל של 65 ק"ג וגובה 1.73 (לא מדויק) אני מתאמנת 3 פעמים בשבוע במכון כושר , יומיים אני עושה שיעור עיצוב ויום אחד אני עושה שיעור אירובי של שעה כל פעם , ולפעמים אחרי השיעור אני עושה בין חצי שעה לשעה הליכה עם ריצה .. אני מעוניית לרדת המשקל ולחטב את הגוף וגם להגדיל את הכושר , לכן אני רוצה פעילות שורפת יותר ... אמנם השאלה היא רחבה אך אשמח לשמוע מכם מה מומלת עותר ריצה על הליכון או ספינינג (אף פעם לא עשיתי) או אולי שיעורי קיקבוקסינג , אני חושבת שיהיה קשה לשלב בין שלושתם , לכן אשמח לשמוע דעתכם
המשך יום טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי אלין
יעל הראל24/02/2010תודה על הפירגון, נעים לשמוע שמעריכים את העבודה שלנו בפורום.
התשובה לשאלתך מורכבת, כי אין פעילות אחת שהייתי ממליצה עליה, ולכן הכי כדאי לך לגוון.
ספינינג זה שיעור ששורפים בו הרבה קלוריות וריצה וקיקבוקסינג יכולים להיות אימונים מצויינים לשריפת קלוריות ולשיפור הכושר גם.. אז עד כמה שקשה לגוון זו הדרך הטובה ביותר.
בכל אופן, ייתכן ובשיעור מובנה כמו קיקבוקסינג או ספינינג יהיה לך יותר קל ומעניין להתמיד שעה שלמה מאשר בריצה, בכל אופן ברמת ההוצאה הקלורית, כל הפעילויות יכולות להיות בעלות הוצאה קלורית גבוהה, הכל תלוי בעצימות (וכמה מאמץ תשקיעי את בפעילות). מקווה שתשובתי עזרה לך, ואם יש לך שאלות או התלבטויות נוספות, אשמח להמשיך ולעזור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









