מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שרירים תפוסיםענבר14/10/2009
שלום
אני מתאמנת זה ארבעה חודשים אצל מאמן בקבוצה של ארבע בנות. חצי שעה הליכון ושעה אימון - בטן, רגליים משקולות , גב, ידיים משקולות. העניין הוא, שהשרירים כל הזמן תפוסים לי. איך שנראה לי שזהו אני לא נתפסת יותר - פתאום שוב השרירים כואבים.
בנוסף, בימים של אימון, אני עייפה נורא. חשבתי שכשמתאמנים אמורים להיות עירנים ומלאים באנרגיות...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נתון חשוב
ענת פלדמן14/10/2009כל כמה ימים מתקיים האימון שלכם?
השרירים תפוסים כל הזמן? כל היום? מיד אחרי אימון? יום אחרי אימון?
שריר תפוס יכול להיות כתוצאה מהצטברות של חומצה לקטית (ואז ההכוונה היא כן להמשיך להאמן בעצימות בינונית על מנת לעזור למחזור הדם לשחרר את הצטברות החומצה ולפזר אותה) או כתוצאה מקרעים מקרוסקופיים בשריר ואז ההכוונה היא יותר לכוון של מנוחה.
אכן עם הזמן הגוף אמור להיות מוכן לפעילות ולא להתפס. האם המריך מעלה את העצימות כל הזמן? האם אין לך זמן התאוששות מספיק בין אימון לאימון?
עניין התזונה הוא קריטי. שמירה על תזונה נכונה גם בימים של אימון (אכילה של פחמימות לפני, שילוב של חלבון ופחמימה אחרי, לשתות מים גם במהלך האימון, לישון היטב בלילה) כל אילו אמורים למנוע עייפות,
אני לא פוסלת אפשרות של מסר תת הכרתי שיוצר עייפות בימים של אימון, מעין מחסום לא מודע. נק' למחשבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםדניאל13/10/2009
שמח ה שיש פורום כזה ..בדיוק בגלל השאלה שאני עומדת לשאול..
התנצלות מראש.
אנימתאמנת בחד"כ בערך חצי שנה לאחרונה אני ניסיתי במסגרת שיעור עיצוב להעמיס משקלים(מוט+פלטות)
ואחריזה כמעט שעה אליפטיקל וגם בו השתגעתי קצת עם רמות ההתנגדות והדבר השני שם..
קיצר אחכ..הרגשתי לחצ מעט בגב תחתון..ומסתבר שקבלתימעיין הפרשות דמיות מעט כמו תחילת מחזור ..0התנצלות שוב)
זה המשיך גם אחרי מקלחת למשך יום..אמרתי מנוחה וזהו.שבוע לאחרמכן..בתרגיל בחדר כח עם מכונה של 0סמית)..שוב המדריך כנראה חשב שאני חזקה יותר ושם לי פלטה ישר של 25 ובקיצר הרגשתי שאני לא עמודת נכון כלכך ושוב היה לי לחצ בגב תחתוןם מה שלא תמיד קורה פשוט אל הצלחתי לעמוד נכון בגלל הכובד.קיצר אחריזה..ממש הפרשה דמית ממש מחזור עד ליום המחרת. זה עבר ..ועד לאתמול ..שוב מעט לחצ במכשיר לג פרס..הרגשתי תגב התחתון..והפרשות מעטות אמנם תודה לאל.
השאלה שלי היא אם זה מסוכן ?זה קצת מלחיצ..וגם מתסכל כי אני לא מבינה מה לא עושה טוב ..וזה לא נותן לי להתקדם במשקלים.
האים יש סיבה לדאגה..האם זה שכיח או שאני היחידה והמיוחדת:)
אני אודה מאד לתשובה או לעיצה..בהקדםפשוט אל רוצה לעצור תאימון!
תודה!שוב שאתם פה ..תמדריךשלי לא היתי יכולה לשאול כזה דבר..)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להפסיק מיד את המאמץ המוגזם
יעל הראל14/10/2009הי, אינני רופאה כך שאין לי תשובה ממה נגרמו ההפרשות הדמיות שדיברת עליהן אבל ממה שתיארת עבדת עם משקלים כבדים והעמסת על הגוף בצורה שהיא קיצונית ואולי אפילו מזיקה ולא מתאימה לך. מאוד חשוב לזכור שכנשים, יש לנו רחם וגם רצפת אגן חלשה יותר מלגברים. במאמצים מוגזמים או בנשיאת משקל כבד אנו מחלישות את הרחם ולוחצות על רצפת האגן, מה שיכול לגרום לצניחת רחם או/ו שלפוחית שתן. אסור בשום פנים ואופן להגזים בנשיאת המשקלים, בייחוד אם את מרגישה שזה קשה לך. יש לזכור שבנוסף לעומס על רצפת האגן את מעמיסה על הגב ויכולה לגרום לבלט/פריצת דיסק ובעיות נוספות. אני ממליצה לך מאוד לעשות מס' דברים:
1. למתן לאלתר את הפעילות, את יכול לבצע יותר חזרות במשקלים נמוכים
או לעבוד כנגד משקל גוף.
2. אספי את רצפת האגן בזמן הרמת משקולות ובזמן מאמצים, כדי לא הלחיש אותה והקפידי על נשימה נכונה ונשיפה במאמץ (פעולה שמפחיתה לחץ על רצפת האגן).
3. חזקי את שרירי הבטן (בעיקר את השרירי הרחב בטני) כדי שיוכלו לתמוך בגב בעת הרמת המשקולות.
4. חשוב מאוד: גשי לרופא נשים ותתארי לו את מה שקרה כדי שיוכל לבדוק שלא
נגרם נזק, ולהכווין אותך כיצד לנהוג בעתיד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!..
דניאל14/10/2009אני שמחה שענית ופירטת.לאהצלחתי לקבל תשובה נורמלית עד עכשו..
ויש לי כמה הערות..ברשותך,
א.דיי הורדתילחצ..ועומס..אבל מה שקורה אני פשוט לא מרגישה כלום..מבחינת עומס משקל.אפילו אחרי 50 דק' אליפטיקל .ברמה של 3 ו4 קצב הליכה בערך 130 אבל..לא מרגישה שאני מתאמצת או שורפת שום דבר..גם בלי יותר מידי חשק..כאילו מן הרגשה שמה שאני עושה זה לא עוזר..טיפה הרגשתי שהחולצה נהיית לחה..אולי זה סתם משהו חד פעמי שיעבור..זה תופעה ?זה פסיכולוגי?
ב. חיזוק שרירי הבטן את מתכוונת לכווץ את האגן ולסובב אותו מעט כלפני פנימה נכון?..
ואיזה תרגילים יש לרחב בטני=כפיפות בטן?
ג. שאלה קצת מביכה שוב..אני עושה לחיצת חזה ..אבל מה יכול להשפיע על החזה עצמו שלא יאבד מהנפח או שיהיה עמט יותר מוצק0חוצ מסליקון) כמו לדוג' אצל בנים זה רק נהיה קשה ומוצק יותר..למה אצל בנות אין את תרגילים לחזה תחתון או משהו...אני מבינה שרעיון שיש רקמת שומן ..
ד. נעמנעתי עד עכשו ללכת לרופא נשים מאחר ופחחדתי שיגיד לי שלא מבין ברפואת ספורט ואז זה כמו כדור פינגפונג..וחוזר חלילה.
בתקוה שלא סתם בלבלתי תשכל :)
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי דניאל
ענת פלדמן14/10/20091. יש הבדל בין להרגיש עבודה מול התנגדות של משקלים לבין להרגיש עבודה אירובית על אליפטיקל למשל. יכול להיות שעם מיזוג בחד"כ ואולי היותך טיפוס לא ממש מזיע את לא ממש מרגישה את הפעילות. אבל רק ערכי דופק יוכלו להעיד אם יש כאן עצימות של ממש או לא. א. או לרכוש שעון דופק, לעבוד עם מודעות על טווחי דפקים ב. לעצור לרגע את הפעילות ולמדוד לעצמך דופק בשיטה הישנה (עם שעון יד ושניות). כשאת עובדת על דופק של כ 70-80 אחוזים מהדופק המירבי יש כאן יופי של עבודה. לגבי משקלים: בריאות מעל הכל. אני בטוחה שאת מרגישה עבודה שרירית גם עם משקולת של שני קילו במספר חזרות סביר. את לא צריכה יותר מזה, אלא אם כן את בדרך לתחרות מיס שריר. האם זה המקרה?
2. סיבוב האגן כמו שסוגרים כפתור במכנס - זה מנח שמגן על הגב תוך כדי הפעילות. עבודה על שרירי הבטן כעבודה היא שונה -ויש מגוון של תרגילים. למשל - כפיפות בטן. אבל יש עוד. את יכולה לחפש ברחבי הרשת, באתר שלי יש כמה דוגמאות כמו גם כתבות שפרסמתי.
3. החזה שלנו הוא רקמה שומנית. עבודה על שרירי החזה עובדת על השרירים שמתחת לרקמה. כך שאכן רק סיליקון יכול למצק אותו, להרים אותו וכו'. אם כי עבודה על שרירי החזה יכולה לתרום עם הזמן למראה חזה "מורם " יותר.
4. ממליצה בחום לגשת לגניקולוג. בבדיקת US יבדוק שהכל בסדר. ספרי לו את כל הסיפור על מנת להקל בדיאגנוזה. בסה"כ התשובה של יעל היא פיקס על בול.
שמרי על עצמך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי תודה
דניאל14/10/2009ראשית תודה רבה על ההתיחסות מצד שתיכן..:)
ב. איך אני יודעת מה רמת הדופק המירבית?אני לא עבדתי ללפי זה פשוט לפני כמה שאני יכולה..ואני מבינה שיש הבדל מבחינת מאמצ באליפטיקל לבין שיעור עם מוט ופלטות..מה שכן באליפטיקל העלתי דרגות קושי
זה פשוט..היה ככה יומיים לפני זה0עם העומס וההפרשות..)היה לי איזה שבוע של הרגשת בחילות ואכלתי מה שחייב .והרגשתי שממש אני סוחטתאתעצמי כי רצתי להתקדם קצת..ואז אתה עייף מת לשון ולא נרדם.
ירד לי גם המוטיבציה קצת..והריכוז שלא נדבר..קיצר..אחריכמה ימים בא זה בא פתאום יצא לי כל האוויר מההגוף..אני עושה מתאמנת בלי חשק..והקטע שהדופק לא מרגישה אותו עולה כמו בנאדם.שאתה פשוט לא חיי תתרגיל ..וכלזה מפשוט הלחיצ ותיסכל בו זמנית..וגם הקטע עם ההפרשות..בכלל...
זה פושט מצב מוזר ושונה.
בתקווה שיעבור .
בתשובה לשאלה אם זה למיס פיטנס אז..לא..יש לי אחוזי שומן גבוהים ואני לא בעודף משקל. אני מנסה מאד להתקדם כי אני רואה בנות רזות יותר ממני ומרימות משקלים גבוהים יותר..אני פשוט רוצה להגיע למצב שאני מתקדמת ולא נשארת סתם בהתחלה.
מבינות אותי?
:(
ואגב..הבנות של הפטינס .יש ללהן חזה מוצק..איך הן עושות אתזה?..
ואת מתכוונת לעשות כל מכשיר ארובי למשך שעה?ז"א אלפטיקל לשעה?..אני מ]חדת מהליכון מ]חדת לקבל סחרחרות..ואופניים זה ספינינג אני מתלבטת להתחיל..אני לא רוצה שזה יקח לי את כל החכוח לאימון..(אלאאםכן תתקנו אותי .אבל זה פשוט מהשנראה לי שיקרה.)
תודה על העיצות אתן מקסימות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר גם לשלב פעילות על כמה מכשירים
יעל הראל14/10/2009ענת הסבירה לך ממש, ממש את הכל. אני שוב מחזקת את דבריה שאת יכולה לבדוק בשעון דופק או במדידת דופק ידנית מה מידת המאמץ שלך. בכל אופן כפי שהיא הסבירה יש הבדל בתחושת המאמץ שלנו בין אימון כוח לבין אימון אירובי. אני ממליצה לך גם לשלב עבודה על כמה מכשירים אירוביים באותו אימון: למשל עבודה על האלפטיקל, על אופני כושר ועל המסילה 10-15 דק' על כל מכשיר למשך שעה, שילוב זה יכול לאתגר אותך, אבל עם זאת זה לא מאמץ מוגזם. תרגילים בטן לרחב בטני תוכלי למצוא גם באינטרנט. את העבודה על החזה הסבירה לך ענת, מה לעשות שאנחנו בנות ... :-) ואנחנו בנויות אחרת ?!? לעולם לא נוכל לפתח חזה של בנים, אבל בהחלט ניתן לעבוד על החזה ולחזק את השריר שמתחת לרקמת השומן. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאגב,
דניאל14/10/2009יש תרגילים להצרת מתניים?..
ובהקשר להודעה שענית..איזה תרגילים יש לחיזוק לשריר שמתחת לרקמת שומן ..חוצ מלחיצ חזה?
תודה מקווה לעדכן דברים טובים בהקדם!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש תרגילים
ענת פלדמן15/10/2009לחיזוק המתניים. לשם הצרתן יש צורך בשילוב של אירובי ותזונה. כפיפות צידיות זה תרגיל קלאסי, שמרי על ברכיים כפופות ומנח אגן לשמירה על הגב.
שכיבות סמיכה לחזה זה מצויין, גם לחיצות על כדור פיטבול למשל שמונח לפני החזה - יופי של תרגיל וגם כמה זויות עבודה עם משקוליות. למשל הרמה והורדה של משקולית 2-3 קילו שאת אחוזת לפני הגוף בשתי ידיים. שוב - שמירה על מנח גוף.
כן, מחכות לשמוע :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוגם
יעל הראל16/10/2009על מה שענת פירטה ובנוסף תרגילים לאיזור המותן בשכיבה: שוכבים על הצד ומנתקים את שתי הרגליים מהריצפה, חשוב להקפיד לאסוף את הבטן וא להקשית את הגב בזמן התרגיל. ניתן גם לשלב ואריאציות נוספות כמו ניתוק שתי הרגליים ואז להמשיך לעבוד רק עם העליונה או רק עם התחתונה, ואריאציה נוספת היא לבצע תנועות צעידה עם הרגליים בזמן השכיבה על הצד. מקווה שתביני את התרגילים, אם לא חפשי גם באינטרנט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי
דניאל17/10/2009שו ב אני..
א. אני ממש רציתי להודות לשתיכן.עניתן לי בצורה ענינית ומספקת(אגב יש השפעה לשיעור ארובי ,שבו מבוצעים התרגילים שציינתן אם זה פעם בשבוע?).
אז ככה.. לעצרי תור לרופא נשים לוקח קצת זמן.בנתיים ב"ה לא חזר התופעות הקודמות אבל..הגב שלי..מרגישה שממש מחולק ל2 חצאים 0מהקו של החזייה .)אז נחתי לי..כל השישי שבת
אז קראתי בעיון שוב את התשובות ויש לי קצת שאלות ברשותכן.
ולקינוח שאלונת..:)
א.למה הכוונה משקל כנגד משקל הגוף.
ב.איך מודדים טווחי דופק.-הכוונה לפני התחלה לגמרי של האליפטי וגם של הכוח..ובסיום או ללפני כח?איך בדיוק(סליחה באמת..פשוט אין לי נסיון בזה)
ואחרון..
יש לי חלום להצליח להרים את עצמי=ז"א להצליח לעשות מתח.ולפי מה שנראה כרגע..הגב שלי חלשלושי..אם אפשר..כמהעצות או הכוונה..למכשירים..או תרגילים
תודה וסליחה על הטירחה
שבוע טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי דנה
ענת פלדמן18/10/20091. יש השפעה אם זה פעם בשבוע, במיוחד אם את פעילה גם בתחומים אחרים במשך השבוע, עדיף לשלב עוד שיעור שכזה בשבוע
2. טוב שנחת !
3. משקל כנגד משקל הגוף - למשל שכיבות סמיכה. את נתמכת מול הגוף שלך שמהווה משקולת. גם עליות מתח.
4. שעון יד עם שניות. את מניחה את שתי האצבעות - האמה והאצבע - על שורש כף היד ומרגישה את הדופק. מסתכלת בשעון ולפי השניות מתחילה לספור את קצב הפעימות עד שחולפות 10 שניות. את התוצאה את מכפילה פי 6
5. או תרגילים ממוקדים לזוקפי הגב, או אימון נקודתי על מתח. למשל להניח כסא מתחת לבר לתמיכה, וכל פעם לנסות להרים את עצמך. ב ז ה י ר ו ת
תריגלים לזוקפי הגב: עם גומיות התנגדות, או אפילו בישיבה מזרחית, את רוכנת מעט קדימה בגב ישר, מעלה ידיים מעלה באלכסון ומתחילה בניעות קלות לאחור. שוב, לעבוד בזהירות, עדיף בהשגחה והכוונה של איש מקצוע. מתיחות טובות לסיום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה:)
דניאל18/10/2009-האם שכיבות סמיכה נחשב אם אני עושה את זה עם ברכיים על הרצפה.כי אני לא ממש מצילחה..
ב.מתח..אומרים שזה יותר קשה לבנות..כי זה תלוי במסת השריר..איך זה הולך?מכמות מסוימת?..
יש לי סיכוי בכלל...?
ג. לגבי הדופק תודה רבה!אם אני מכפילה ב6 זה נותן לי תמקסימום של הדופק?
ד.סורי אבל לא הבנתי את 5. איך עושים מה..
אני לא יודעת אם התכוונת לזה אבל אגיד שאם אני יושבת על משטח לדוג ספה של הח"ד אני דוחפת עצמי עם הידיים כלפני מעלה אני מצליחה .אבל כשזה להרים תגוף עם הידיים כלפי מעלה.כמו במתח זה בעיתי.0סיבכתי?)
ה.לגבי התרגילי זוקפי גב..100% אני עושה אתזה בשיעור עיצוב כח.רק שאני ממש לא מתה על הגומיות עם הידיות..:)
תודה רבה שוב..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאו קיי
ענת פלדמן18/10/20091. כן, אפשר עם הברכיים על הקרקע, הביאי את הסנטר קדימה ולא בין הזרועות.
מתח אכן יותר קשה לבנות. אמרת שזה החלום שלך... אפשר לעשות את זה עם התמדה וסבלנות.
2. דופק: למשל את סופרת ב 10 שניות על השעון 20 פעימות דופק. את מכפילה את ה 20 פי 6 על מנת להגיע למספר הפעימות בדקה. ואז זה הדופק שלך באימון הנוכחי. דופק מקסימלי הוא 226 פחות הגיל. את אמורה למשל באימון קרדיו לטובת שריפת שומנים לעבוד על כ 70-80 אחוזים מהדופק המירבי.
3. ניסיתי להסביר איך לנסות לעשות מתח בסעיף 5...
4. נכון, את מתארת תרגיל טוב לזקפי הגב. אפשר גם לשכב על הרצפה כשהידיים לצדדים כמו מטוס ולהרים את פלג הגוף העליון. זה לא קשור לתנועה על המתח. שם הזרועות מרימות את הגוף למעלה. אגב, באמת לטובת ביצוע מתח חשובה עבודה על הזרועות - טרייספס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצוין תודה רבה!
דניאל18/10/2009מכל הלב..
כבר מרגישה שאני בדרך הנכונה. עדיף מלהתייאש..
:)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהצלחה!
יעל הראל18/10/2009נראה שקיבלת את כל הטיפים הדרושים, בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה חשובה בצפיפו עצםהדס12/10/2009
הי אני בחורה בת 30 מטופלת בתרופות נוגדו הורמונים לאחר סרטן השד- מבדיקה עולה שצפיפו העצם בירך גבולית... אבקש המלצה על פעילות מסייעת... תודה ויום טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התעמלות בונה עצם
ענת פלדמן12/10/2009וודאי דיברו איתך על תזונה נכונה ותוספי מזון כגון ויטמין D. לגבי הפעילות הגופנית - כל תנועה מול התנגדות באזור הירך ובכל שרירי הגוף טובה כנגד בריחת סידן בעצם. תרגילים לאזור יש באמת הרבה, את יכולה להציץ באתר שלי, בכתבות שפרסמתי, כמו גם ברחבי הרשת. הליכות גם הן טובות, הן לבריאות באופן כללי (בעה"ש) והן לטובת טוח תנועה אופטימלי של מפרק הירך והאגן. מתיחות בסיום ההליכה והתרגילים גם הן חשובות.
כווני לפעילות של כשלוש פעמים בשבוע שמשלבת הליכה מיחד ומקבץ של כמה תרגילים מול התנגדות מאידך (זה יכול להיות כדור פיטבול, גומיית התנגדות או משקולת לרגלים). כדאי מאד, אם את יכולה להצטרף לשיעור של חיטוב לקבל כמה הכוונות, אימון אישי גם הוא מתאים או אפילו לרכוש קלטת (בסטימצקי?!) של התעמלות בונה עצם.
במקביל: אני ממליצה בחום על שילוב של טיפול משלים, בדמיון מודרך, או NLP - להתחבר לחוזק מנטלי שבאכסיומת החיבור של גופנפש משפיע נפלא על החוזק הפיזיולוגי.
בהצלחה ובריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתעמלות בונה עצם
יעל הראל12/10/2009מצטרפת להמלצותיה של ענת וגם ממליצה לך להשתתף בשיעורי התעמלות בונה עצם במכוני הכושר השונים, שם תוכלי לקבל רעיונות נוספים לתרגילים, לדגשים חשובים וגם להתייעץ עם המדריכ/ה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילוב כח ואירוביXX09/10/2009
אם אני משלבת אימון משקולות של כשעה, עם 30-40 דקות עובדה אירובית על האליפטי, האם האימון כבר אינו אפקטיבי מבחינת אורכו?...
תודה וסופשבוע מקסים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להיפך...
יעל הראל09/10/2009לדעתי זה מצויין, זה אימון האידיאלי כי הוא עובד בצורה מקיפה גם על הסיבלות האירובית וגם על שיפור מרכיב הכוח. מה שכן, חשוב לאכול נכון לפניו ואחריו כדי לא להרוס את תהליך בניית השריר שמתקייים בסוף האימון (תהליך שיכול לקרות בעקבות האימון האירובי ומשך האימון הארוך).
הקפידי לאכול פחמימות לפני האימון ולאחריו שלבי ארוחה המכילה הרבה חלבונים וגם מנת פחמימות. בנוסף הקפידי לשתות הרבה פני, במהלך ובסיום האימון. בהצלחה וכל הכבוד על האימון הרציני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמון תודה ושבוע נפלא
XX10/10/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבשמחה ושבוע טוב!
יעל הראל11/10/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיטוב הישבןאנונימית03/10/2009
שלום, אני נערה בת 17
בתקופה האחרונה שמתי לב שהישבן שלי לא כמו שהיה
אני 1.67 שוקלת 50 ושמתי לב שרמת השומן בישבן המעיטה מעט (יש תשובה למה זה קורה?)
רציתי לדעת אם תרגילים לחיטוב הישבן באמת מעצבים אותו יפה או שהם סתם עושים אותו מוצק ודיי חסר צורה... אם הם עוזרים, איזה תרגילים מומלצים במיוחד ובאיזו תדירות לבצע אותם?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אם
ענת פלדמן03/10/2009רזית לאחרונה יכול להיות שאת רואה הפחתה של אחוז השומן בישבן.
תרגילים לחיזוק שרירי הישבן מחזקים את שרירי הישבן. לגבי ה"תוצאה הסופית" - זה תלוי בגנים שלנו.
תרגילי חיזוק לישבן לא חסרים, חיפוש קל בגוגל יתן כמה אופציות. אחד התרגילים האהובים עלי הוא שכיבה על הגב, ברכיים כפופות כפות רגליים על הקרקע. מעלים את האגן שומרים על בטן אסופה ומכווצים את הישבן. 20 ניעות עם כווצים, 20 ניעות כשהישבן מכווץ ורק האגן עולה. משאירים את האגן למעלה ומבצעים פתיחה במפרק הירך (ברכיים פותחות הצידה). אפשר לחזור על הסבב 3 פעמים ברציפות. תרגיל נפלא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוגם
יעל הראל04/10/2009מסכימה עם ענת וגם פעילות אירובית על מכשיר האליפטיקל יכול לתרום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומן בבטןשרון02/10/2009
היי אני בת 16 ואני רזה והכל אבל יש לי שומן בבטן הקטע הוא שאומרים לי תעשי אירובי ואם אני יעשה אירובי אני ירזה בידיים ברגליים וזה כבר לא יפה להיות רזה מדי השאלה היא אם יש אפשרות לעבוד רק על השומן בבטן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי שרון
ענת פלדמן02/10/2009לא ממש. כשאנחנו עובדים על הבטן אנחנו עובדים על השרירים בבטן, לא על השומן. מחזקים את השרירים, משמרים את מסת השריר. אנחנו מפחיתים את אחוז השומן בגוף על ידי השילוב של תזונה (לא פחות קלוריות אלא איכות קלורית ), פעילות אירובית וגם תרגילי חיזוק - לכל הגוף לא רק לבטן. אנחנו לא יכולים לחזות היכן ירד קודם השומן. את מתחזקת, את פועלת לטובת הבריאות שלך וגם מפחיתה את אחוז השומן הכללי בגוף מה שוודאי יפחית את אחוז השומן בבטן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוגם
יעל הראל04/10/2009אם תקפידי לאכול נכון לא תרדי במשקל, כך שלא תהיי רזה מידי ולעומת זאת, כפי שאמרה ענת תחזקי את הגוף וכך גם תשני את מראה הבטן (כי כפי שנאמר אין לנו אפשרות להוריד שומן באופן מקומי). דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא מבנה גוף וגנטיקה, לפעמים למרות שאיננו סובלים מעודף משקל, במקומות מסויימים אנו אוגרים יותר שומן וצריך פשוט להשלים עם מבנה הגוף שלנו ולאהוב אותו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריצה בחודש 4 להריוןיפית29/09/2009
שלום,
אני עושה ספורט מזה שנים, בשנה וחצי האחרונות בעיקר ריצות -4-5 פעמים בשבוע כל פעם כ- 5 ק"מ ויותר. שאלתי - היום אני בחודש רביעי ומאז תחילת ההריון הורדתי את מינון הריצות (מפחד) ועברתי לאימוני ספינינג.כיום אני רצה פעמיים בשבוע בדופק נמוך, 20-30 דק' בלבד. במקביל אני עושה ספיניג כ- 2-3 בשבוע.
הייתי רוצה לחזור לרוץ - האם יש מניעה לרוץ בהריון? באיזה הגבלות?
האם יש בעיה עם אימוני ספינינג בהריון?
האם ניתן לעבור את דופק 150 באימון (אני רגילה לדפקים גבוהים מאוד ללא הרגשת מאמץ חריגה)?
תודה מראש,
רוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריצה בהיריון
ענת פלדמן30/09/2009תשובתי כמאמנת וכאמא: ההמלצה בהיריון היא אכן להוריד בעצימות האימון. תוכלי לחזור לריצות כחודש וחצי אחרי הלידה, בהדרגה.
ההליכות, הספינינג (במידה) והריצה בדופק נמוך (כיון שרצת לפני ההיריון, והיית פעילה ובכושר) הם נכונים יותר.
אני מציעה לך בכל מקרה להתייעץ עם הרופא המטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד כמה טיפים...
יעל הראל04/10/2009ריצה בהריון לא מומלצת גם בגלל שהיא תורמת להחלשת רצפת האגן. בגלל זה הספיניניג למשל, מומלץ יותר, כיוון שלא מתקיימת בו "נשיאה" של הבטן, כי הוא בישיבה. כמובן שיש לקחת בחשבון את העלייה בדופק שמתקיימת בשתי הפעילויות: ריצה וספיננינג. אני ממליצה לא להגזים ולא להעלות את הדופק, אפילו אם את רגילה להתאמן בדפקים גבוהים, ושוב כפי שאמרה ענת, התייעצי עם הרופא שלך כדי להיות בטוחה. וטיפ אחרון חביב: הקשיבי לגוף שלך, אם את מרגישה טוב- המשיכי אם לא, תפחיתי. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכון כושרחסויה24/09/2009
אין לי תקציב למכון כושר וגם מטעמי דת זה לא אפשרי עבורי. האם בסדר שילוב הליכה +סטודיו סי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בסדר גמור -
ענת פלדמן24/09/2009זה תלוי במטרה שלך. לרזות? בשילוב עם תזונה נכונה, שמירה על מאזן קלורי שלילי, גוון בהליכות, שילוב של אימוני כוח - את בדרך הנכונה. חד"כ זה לא חובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצב כספי
חסויה24/09/2009כשיסתיים לי המנוי בסטודיו סי לא בטוח שאוכל לחדשו מסיבה כספית ואמשיך הליכות זה בסדר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההליכות +
ענת פלדמן24/09/2009תרגילים שאת עושה בבית :))
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הליכהחסויה22/09/2009
אני בת 24 גובה 1.61 משקל 64 רוצה לרדת ל57 ק"ג לפחות.
אני עושה 3 פעמים סטודיו סי עיצוב וחיטוב+3 פעמים בליכות של שעה כל הליכה מהירה.
בעבר הייתי מתאמנת במכון כושר+ספינינג אך מטעמי דת וכסף הפסקתי.
מצאתי מכון מופרד באשדוד אך הוא יקר ואני סטודנטית שמתחילה אוטוטו ללמוד ולא יהיה לי זמן למרות שאני מכורה לספורט ומקפידה מאוד.
האם ההליכה יעילה להרזיה???אני עושה גם תפריט דיאטה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ההליכה יעילה,
ענת פלדמן22/09/2009אפשר לשדרג את היעילות שלה באמצעות שינויים בדופק: שילוב של ריצות מידי פעם דילוגים, דהרות, ליצור מעין אימון אינטרוולים בהליכה עצמה.
המשיכי גם עם תרגילי החיזוק, הם חשובים לשמירה על מסת השריר ולירידה במשקל.
אכן חשיבות מכרעת לתזונה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפעילות ודיאטה נהדר אבל אל תגזימי
טליטל23/09/2009גם אני בסטודיו סי וממש מרוצה. כדאי לך לשלב שם גם פגישות עם הדיאטנית. אני מאוד מאוד מרוצה. לא דיאטת כאסח אלא הקניית הרגלים לתזונה נכונה שאני מצליחה לשמור עליה.
הליכה יעילה גם לנפש וגם לגוף אבל אל תגזימי עם יתר פעילות ועם הרעבה. לא בריא ואחר כך חוזר כמו בומרנג.
המון בהצלחה : )* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד משהו קטן
יעל הראל24/09/2009בנוסף לאינטרוולים ושיינויי נוספים, רצוי להאריך את משך האימון בהדרגה, כלומר במקום הליכה של שעה, נסי לצעודבהמשך 70 דק' אח"כ שעה ורבע, כיוון שהגוף "מתרגל" לאימון והופך לפחות יעל עבורך. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
חסויה24/09/2009תודה רבה על ההתייחסות המהירה:)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהחני21/09/2009
כיצד בוחרים מדריך ספינינג? מהם הקריטריונים החשובים בו?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ענת פלדמן21/09/2009מדוייקת יותר תוכלי ככל הנראה למצוא בפורום "ספינינג" שלנו. ובכל זאת תשובה שלי:
1. תעודת הסמכה מוכרת
2. המלצות ממתאמנים אחרים
3. הנאה בשיעור וכימיה עם המדריך.
בהצלחה ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד משהו..
יעל הראל21/09/2009תמיד כדאי לנסות שיעורים של כמה מדריכים, וכך למצוא לך את המדריך שהכי תתחברי אליו ושבאימון שלו תרגישי שעבדת הכי טוב. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובה ודחופה מאוד.מור רוזנשטיין12/09/2009
שלום רב,
אני בן 18 לפני גיוס, אני רוצה להיות מדסי"ת בשירותי הצבאי.
שיחקתי כדורעף במשך 12 שנה ואני רגילה לפעילות גופנית.
לקראת הגיוס ברצוני לשפר את הכושר שלי, אם זה מבחינת סיבולת לב-ראיה וכמו כן גם מעט תרגילי כוח אבל שלא יגרמו לי להיראות מנופחת כמו גבר.
אם תוכלי לעזור לי בכח אודה לך מאוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי מור בת 18
ענת פלדמן12/09/2009תרגילי חיזוק לא בהכרח מנפחים, אם עובדים נכון, מתוך מודעות. שיפור הסבולת נעשה על ידי פעילות אירובית - כדורעף זה נפלא, כדאי לשלב עם ריצות, ריקוד, שחייה או אופניים. הכל הולך, והגוון כדאי במקרה הזה. אני בעד שילוב גם של אינטרוולים.
לגבי הכוח: אינסוף תרגילים שעושים מול התנגדות, או משקל הגוף או מכשירים - שיכולים להיות אפילו כיפיים.: פיטבול, גומיות, משקוליות, אחד האימונים האחרונים שכתבתי ב"מנטה" היה אפילו עם מגבת (אצלי באתר).
חשיבות מכרעת גם לתזונה מאוזנת ובריאה, וכמובן לstate of mind.
פעילות כוח של יום כן יום לא, אפשר תרגילים ממש בסיסיים כמו שכיבות סמיכה, כפיפות בטן, מכרעים לחיזוק הירכיים והישבן. יש המון, פשוט להתחיל, ורצוי לדעת מה עושים על מנת למנוע פציעות.הדרה מדוייקת קשה לתת במסגרת הפורום, סרטונים ותמונות יש וודאי ברחבי הרשת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוסעת לחו"ליעל הראל11/09/2009
שלום לכולם,
אני טסה לחו"ל אחזור ב 8 באוקטובר,אנסה להיכנס לפורום פה ושם,
אבל ענת היקרה תחליף אותי
אני אאחל כבר עכשיו לכולנו שנה טובה ומתוקה שנה של הרבה ספורט,
הרב הכושר והרבה בריאות,
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשמה, נסיעה טובה,
ענת פלדמן11/09/2009מזל טוב ברכות ואהבה, תהנו מכל רגע וחזרי בשלום !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיעל09/09/2009
אחותי כרגע חודשיים אחרי לידה. והיא החלה לבצע תרגילים לחיטוב הבטן. אך היא בדקה מה מצבו של השריר הישר בטני והיא הצליחה להכניס 3 אצבעות. לפי מה שידוע לי תמיד אומרים שמי שיש לה רווח של 3 אצבעות ומעלה לא יכולה לבצע כפיפות בטן אלא עם תמיכה של הידיים משני צידי השריר.
הבעיה היא שמיד בתחילת התרגיל היא מרגישה כאב בצוואר (בגלל שהיא לא יכולה לתמוך עם הידיים) שלא נותן לה להמשיך את התרגיל. שאלתי, באיזה עוד צורות אפשר לעבוד על השריר הישר בטני ולגרום לרווח להסגר.
אודה על תשובתכן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שרירי הליבה
ענת פלדמן10/09/2009תרגיל שאני מאד אוהבת, שלא מצריך כפיפות ולא משתף את העורף בפעולה: מעמידת שש, יד אחת לפנים, רגל נגדית ישרה לאחור, שומרים על בטן אסופה. אפשר להוסיף ניעות קלות של היד והרגל כלפי מעלה. גם בשכיבה על הגב, אפשר להניח כרית תחת הגב התחתון ורגליים כפופות. להרים את הברכיים לכוון החזה ולהוריד לרצפה, הראש מונח על הקרקע ללא מאמץ. . יש באתר שלי עוד כמה דוגמאות לתרגילים עם כדור פיטבול, כתבות עם תרגילים בנושא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד...
יעל הראל10/09/2009זה נכון שלא כדאי לה לעבוד על הישר בטני, כיוון שיש לה היפרדות (זה למעשה הרווח שידברת עליו).
לכן, כפי שענת ציינה עליה לחזק את השרירי הליבה, במנח של עמידת 6. במילים אחרות בשלב זה עליה לחזק את השריר הרחב בטני. ניתן גם לבצע תרגילי בטן נוספים שלא מתקיימת בהם כפיפה קדימה, כי אז זה לוחץ על הישר בטני ובמקום לחזק אותו, רק מחליש אותו יותר. למשל לחיצה על כדור, בשכיבה על הגב כשהרגליים ב 90 מעלות _במפרק הברך והירך)(, מופיעים תרגילים רבים נוספים כאלה באינטרנט. ניתן גם לבצע תרגילים על רגל אחת בעמידה (למשל הרחקה בירך, כפיפה בירך וכו'), שגם הם מחזקים את הבטן ואת שרירי הליבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה
יעל10/09/2009דבר ראשון תודה.
דבר שני אני רוצה להבין. ההפרדות הזו תסגר מעצמה???
האם יש קשר בין העבודה על השריר הרחב בטני ושרירי הליבה לשריר הישר בטני שיעזרו לו להסגר?? כי אני מבינה שמדובר בשני שרירים.
תודה מראש,
אתן מקסימות!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאין בעד מה..
יעל הראל11/09/2009לרוב ההיפרדות נסגרת בעצמה, לעיתים היא לא (אבל אל דאגה, זה לא גורם לנזק, אפשר לחיות עם זה כל החיים, יש לי לקוחה שיש ל היפרדות היום, 11 שנים אחרי לידת תאומות והיא חייה מצויין :-)).
עבודה על הרחב בטני לרוב תעזור לישר בטני להיסגר, כי בין היתר היא תחזק את כל שרירי הבטן ותעזור להוריד את הלחץ על הישר בטני, באופן זה הוא ייסגר. טיפ נוסף: חשוב לא להרים דברים כבדים ולא להחליש את הבטן ואת רצפת האגן עוד יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה :) ועוד:
ענת פלדמן11/09/2009לוקח לגוף עד כשנה לחזור לעצמו, קחו את הזמן, ובאמת הכל בסדר.
הבטן היא למעשה שריר אחד שמחולק לליגנטים (יש באתר שלי את ההסבר האנטומי המפורט יותר).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התלבטות כושר בשעת הריוןאלמונית09/09/2009
טוב, אני אהיה ממש כנה: אין לי כרגע כסף לפילאטיס (שעשיתי לפני ההריון ואני מאוד אוהבת) או לכל סוג אימון כושר אחר שדורש הוצאה כספית (לצערי היו הרבה הוצאות על עניינים בריאותיים)
אני בשבוע 18 להריון ולא עושה פעילות גופנית בכלל!
אני צופה שבקצב הזה אני אשמין מאוד ויאבד את האנרגיה והחיוניות של הגוף שלי....
הליכה מאוד משעממת אותי - אם יש לכם רעיון מה יכול להכניס עניין להליכה (שהיא לבד ולא בזוג)
אני אשמח לשמוע
שלכם, הפדלעה הלועסת.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעיונות לגוון
ענת פלדמן09/09/20091. מה לגבי שחייה?
2. ללכת עם אייפוד. מוסיקה או דיבורים ברדיו מעבירים נפלא את הזמן
3. ללכת במקומות "מעניינים". חוף הים, ברחובות עם אקשן, או להפך: בטבע, לתת דרור למחשבות. 4. ללכת עם מטרה. למשל יש לך קניות בסופר-פארם? תצעדי לשם. או תחני את הרכב רחוק ממקום היעד ותלכי לשם ברגל
5. לגוון בהליכה עצמה, אם כי בזהירות. להוסיף הליכת קרוס צידית מידי פעם, להוסיף דילוגים קלים או דהרות נמוכות כל פעם ברגל אחרת קדימה. זה מכניס עניין לאימון ומעלה את היעילות שלו.
6. בכלל ללכת יותר, לעלות במדרגות.
אני רק חייבת להוסיף שאני בשני ההריונות שלי (הראשון היה תאומים) לא עשיתי בכלל (!) פעילות, הייתי בשמירה, בראשון עליתי 10 קילו (עם התאומים) ובשני 20 (!!) ולא קרה כלום. אחרי ההריון חזרתי לעצמי, ויותר. נסי לאכול בריא, גם אם זה הרבה - אז בריא. מאוזן. טעים ונעים. ודעי שאחרי הלידה את חוזרת לעצמך - ועוד אמא, ומאושרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכושר בהריון...
יעל הראל09/09/2009שלום, "לפדלעה הלועסת" :-), אני בטוחה שהגזמת עם הביטוי... ואני שמחה לשמוע שאת חוזרת לפעילות גופנית, כי היא מאוד חשובה ובהריון היא מאוד, מאוד תורמת.
שתי הצעות לי אלייך, הראשונה: לקנות די וי די של פילאטיס-ריצפה, אומנם הוא לא כמו פילאטיס מכשירים אבל הוא מאוד מאתגר. ההצעה השנייה בקשר ליצירת עניין בהליכות:
1. נסי לגוון מסלולים, למשל יום אחד בפארק, יום אחד מסלול הליכה מסביב לביתך וכו'.
2. גווני את שעות הפעילות: למשל יום אחד הליכה בבוקר לפני העבודה, יום אחר הליכ בשעות אחר הצהריים וים אחר בערב, באופן הז היא לא תהפוך לשיגרה מעיקה.
3. תשני מהירויות (כלומר לשלב אינטרוולים): למשל 2 דק' של הליכה מהירה, 2 דק' של הליכה איטית יותר (כמובן שאל תעמיסי על עצמך ותהיי קשובה לגוף, אחרי הכל את בהריון).
4.את יכולה להוסיף לך סטים של כוח תוך כדי ההליכה, כלומר אם האימון בפארק, אולי תוכלי להשתמש במכשירי הכושר הנמצאים בפארק ולשלב סט-שניים בין סיבוב לסיבוב, מכירה את המכשירים הללו? במידה וההליכה במסלול אחר, ניתן לעצור מדי כמה דקות ולהוסיף כפיפות מרפקים על ספסלים, החלפות רגליים על מדרכות ובעצם להשתמשבכל מה שמוצאים בדרך.
5. מוסיקה: הכיני לך רשימת השמעה עם שירים שאת אוהבת או כאלה שמקפיצים ומכניסים לקצב...
וגם אותם תשני בכל שבוע-שבוע וחצי.
בהצלחה, אשמח לשמוע אם זה עוזר לך ואיך את מתקדמת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קפהרויטל04/09/2009
לענת שלום
אחד מהקשיים שלי עם הדיאטה הוא הקפה.
אני שותה בין 3 ל - 4 ספלים ביום של קפה הפוך. זה אומר הרבה חלב ובכל פעם כפית סוכר (חום).
קשה לי מאוד לוותר את התענוג הזה הגם שאני כבר די מצליחה להפטר מהמשהו המתוק ליד.
עצה טובה??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קפה ועוד
ענת פלדמן05/09/2009כמה זה "הרבה חלב"?. כדאי לכוון לכוס חלב דל ביום באמת כי החלב הוא מקור עשיר בקלוריות. כפית סוכר חום היא כ 20 קל' כך שזה פחות משמעותי. גם 4 כפיות קפה ביום זה לא מעט. נסי להפחית לשבוע הקרוב לשלוש כוסות, ובשבוע שאחרי לשתיים ביום, ועם זה להישאר. למשל כוס אחת בבוקר ואחת אחה"צ (בשעות ה"קשות"). את לא חייבת לוותר על המתוק ליד. גם פרוסת לחם קל עם כפית ריבה או כפית נוטלה יכולה להתאים. מה שחשוב זה סך הקלוריות היומי כמו גם איכות הקלוריות שאת צורכת. זה נכון שכדאי לקבל את הקל' מאוכל (ולכן לשתות רק מים) אבל זה לא מה שימנע ממך להגיע למטרה שלך, וודאי אם זה גורם לך כזה נחת. אז רק להוריד בהדרגה בכמויות, להיות מודעת לתזונה במשך כל היום כולו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקפה
יעל הראל06/09/2009מסכימה עם ענת וגם מציעה לך אולי להוסיף מים לקפה כך שלא כולו/רובו מבוססים על חלב. בנוסף, אני מאוד מאמינה שבדיאטה אסור לעשות חיים קשים מידי, אחרת נשברים ואוכלים יותר. אם הקפה הוא משהו שאת כ"כ אוהבת, נסי להפחית בדברים אחרים, כי כמו שענת אמרה מה שמשפיע על הירידה בסוף זה סה"כ הקלוריות שצורכים ולא הקפה או הקינוח שהרשנו לעצמינו באופן נקודתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
רויטל06/09/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבכיף גדול...
יעל הראל06/09/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









