פורום כושר גופני לנשים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שחייה
    נעמה
    28/07/2010

    האם שחיה נחשבת לספורט שמאשפר להוריד משקל? אם כן, כמה פעמים בשבוע מומלץ לשחות, במשך כמה זמן ואיך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שחייה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שחייה

    מיכל בן דוד
    01/08/2010

    כן, שחיה נחשבת פעילות אירובית ולכן עוזרת לירידה במשקל.
    ממולץ לקחת כמה שיעורים של שיפור סגנון על מנת לוודא שטכניקת השחייה טובה, בכדי למנוע פציעות אפשריות ועל מנת לוודא שאימון יהיה יעיל.

    אימוני שחיה אפשר לבצע כמו כל אימון אחר, רצוי 5 ימים בשבוע.

    לאדם שרק עכשיו מתחיל להתאמן ממולץ להתחיל ב 3 אימונים בשבוע כשכול אימון נמשך 30-40 דק'




    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וגם

    יעל הראל
    03/08/2010

    מסכימה עם מיכל, וגם כדי לייעל את האימון ועצימותו ניתן לשלב כמה סגנונות שחייה באותו אימון, כמו כן ממש כמו באימוני ריצה או בהליכה יש להעלות את המרחק בהדרגה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעילות אירובית
    זוהר
    20/07/2010

    קניתי הליכון כדי להתחיל תוכנית אימונים אירובית לשם ירידה במשקל.
    אני לא כל כך מבינה בזה אז הייתי רוצה המלצות לתוכנית יעילה.
    בת 22 גובה 167 משקל 63
    היום רצתי 40 דקות
    כל 10 דקות עצרתי להפסקה של כמה דקות לשתות מים.
    רצתי במהירות 8 קמ"ש 9 דקות ואת הדקה העשירית במהירות 10 קמ"ש
    ואז הפסקה
    וככה 4 פעמים.
    כשעצרתי שמתי את הידיים על מד הדופק לחצי דקה בערך והוא הראה דופק שנע סביב 90
    ובמדידה האחרונה הגיע ל110.
    אני מתכננת להעלות את הזמן לשעה אחרי כמה ימים,
    פשוט זו הפעם הראשונה.
    באיזו מהירות לרוץ?
    מותר לעשות הפסקות לכמה דקות? וכל כמה זמן?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פעילות אירובית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנה

    איתי הר-ניר
    20/07/2010

    שלום רב,

    ירידה במשקל תתרחש רק עם מאזן קלורי שלילי.

    פעילות גופנית אירובית ואנאיירובית מצויינת לסיוע להשגת מאזן קלורי שלילי.
    לא ציינת מהו כושרך הגופני אך מדברייך עולה שאינך מאומנת.

    אין בעיה לבצע פעילות גופנית למספר דקות ולנוח ואש שוב לחזור על אותה מטלה (או דומה).
    אולם אני ממליץ לך לבצע פעילות עצימה יחסית זו לא בכל פעם.
    באופן כללי עלייך לבור נפח של כ 200 דקות שבועיות של פעילות.

    רצוי להתחיל מפעילות רציפה בעצימות שמאפשרת לך התמדה לאורך 30-40 דקות.
    טווח הדופק לאנשים בלתי מאומנים הוא כ 60%-70% מדופק מרבי.
    נתי את הדעת לתחושות הסובייקטיביות שלך בזמן פעילות ולא להתייחס אל הדופק כמדד יחיד.

    פעילות בעצימות משתנה יכולה להתבצע עם הפסקות מוחלטות או עם ירידה בעומס.

    דוגמה: (לאחר חימום מתאים).

    ריצה קלה בקצב של 8-8.5 קמ"ש למשך 6 דקות והתאוששות בהליכה בקצב של 6 קמ"ש למשך 3-4 דקות.
    הקצבים המהירים יכולים להיות קבועים או מעט שונים בכל פעם, כמובן שאת משך ההתאוששות יש לשנות בהתאם.

    מילה נוספת לגבי אימונים: חד משמעית רצוי שתבצעי פעילות גופנית הכוללת אימוני התנגדות בצורה מאוזנת על כל חלקי הגוף.

    אין האמור תחליף לפגישה עם מדריך כושר גופני פנים מול פנים שיוכל להתייחס לכל המשתנים הרלוונטים ביעוץ לפעילות גופנית נכונה ומאוזנת.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי אנה,

    מיכל בן דוד
    21/07/2010

    אחד ממשתתפי הפורום ענה לך על השאלה בפירוט רב. אני אנסה לקצר.
    אם את רק מתחילה להתאמן עכשיו רצוי להתחיל בצורה יותר הדרגתית על מנת להקל על הגוף ולהרגיל אותו למאמץ החדש.
    לא הייתי מתחילה דווקא בריצה. בתור התחלה עדיף לך לשמור על קצב שתוכלי להתמיד איתו לפחות ל 40 דק'.
    בהמשך ( עוד שבוע בערך) את יכולה להוסיף מקטעי ריצה קצרים בין לבין ההליכה. בלי הפסקה מלאה בין לבין. ( לדוגמא: 2 דק' ריצה ו5 דק' הליכה)
    עם הזמן את תראי שמקטעי הריצה שלך יגדלו ותוכלי להתמיד בריצה לאורך יותר זמן.
    בנוסף, את לא חייבת רק לרוץ. הליכה מהירה בשיפוע מעלה את הדופק גם כן.

    כל הנראה את בכושר לא רע בכלל וזאת בגלל שאת מצליחה לעמוד במקטעים לא קצרים של ריצה.

    עדיף לא להגיע לעצירה למלא בזמן האימון ולכן עדיף שתקצרי את מיקטעי הריצה או את מהירותם, ובהתאוששות להמשיך ללכת בהליכה מהירה.

    אני חוזרת ואומרת שחשוב לשמור על מאמץ הדרגתי בכדי למנוע פציעות ובכדי לתת לגוף להתרגל למאמץ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיוון לאירובי
    אלמונית
    19/07/2010

    הי, אני מתאמנת באופן קבוע ורציני, שילוב של משקולות ואירובי.
    הפעילות האירובית בעיקרה היא על האליפטיקל וספינינג כשמסתדר עם הלו"ז...
    אני מרגישה שאני חייבת לגוון את הפעילות האירובית.
    בעבר היו לי שברי מאמץ שהשליכו על הברכיים ומאז יש רגישות מסוימת, ולכן ריצה או קיקבוקסינג
    אינם אופציה מבחינתי .
    אשמח להצעות לגיוון...

    תודה רבה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גיוון לאירובי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיוון

    איתי הר-ניר
    20/07/2010

    את יכולה כמובן לנסות שחייה אם זה רלוונטי מבחינת מיומנות ומתקנים.
    כמו כן אופני כושר או מכשיר חתירה, תמיד מוצלחים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    אלמונית
    21/07/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיוון

    יעל הראל
    25/07/2010

    הי, ראשית כל הכבוד על הרצינות!! בהמשך לפנייתך אליי, אגיב על עניין הגיוון, בעיות הבירכיים למיניהן מהוות גורם מעכב עבור מי שמעוניין לגוון את הפעילות האירובית שלו, כי הגיוון העיקרי שאת יכולה לבצע יכלול פעילויות שאין בהן עומס ישיר על המפרקים, מה שמצמצם את המגוון. אינני יודעת היכן את מתאמנת אבל בחדרי כושר מסויימים יש היום מכשירים שדומים לאליפטיקל, רק שהם מדמים ריצה, נסי אולי לבדוק אם יש מכשיר כזה במקום בו את מתאמנת. גיוון נוסף יכול להיות אימון מחזורי בו את משלבת קטעי ריצה קצרים (למרות בעיות הבירכיים) וביניהם תרגילי כוח על המכשירים או בעזרת משקולות. קטעי הריצה הקצרים יהוו אימון אירובי (באופן מצטבר), אבל ההפסקות יגנו עלייך מפני עומס גדול מידי.
    אופציות נוספות הם: מכשיר החתירה/ אופני כושר/אימוני שחייה/אירובי מים/שיעורי סטודיו כגון אירובי רצפה /זומבה/שיעורי עיצוב דינמי (המשלבים עבודה על כוח ואירובי לסרוגין) וכו' (את כל האימונים את יכולה לבצע ב- Low Impact , כלומר במתינות, בלי לקפוץ גבוה, וכך להעמיס פחות על הבירכיים). מקווה שהצלחתי לעזור, אשמח לשמוע איך את מגוונת בהמשך, בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוף הבטן!
    ליאת
    19/07/2010

    אני 7 חודשים אחרי לידה שניה חזרתי כמעט למשקלי הרגיל57 והייתי 55.יש לי גוף יפה והכל סבבה...רק הבטן אחרי הלידה הזאת מסרבת להעלם.מה אוכל לעשות?איזה תרגיל יועיל?
    זה ממש מדכא אותי כי אין לי אפשרות ללבוש שמלות...
    תודה מראש..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אוף הבטן!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי ליאת

    יעל הראל
    20/07/2010

    ראשית, מזל טוב!! שנית, שאלתך נשאלת בפורום כמעט כל הזמן, כך שאם זה מעודד אותך דעי לך שאת לא לבד :-) וזו אחת השאלות שמטרידות את רוב הנשים בתהליך החזרה לגיזרה. לצערי לא תמיד הבטן יכולה לחזור למצבה הקודם, זה תלוי מאוד במבנה גוף ובנטייה גנטית, כמובן שפעילות גופנית יכולה מאוד לתרום לתהליך ועל כן אני ממליצה לך קודם כל לחזור למשקלך, יכול להיות שאחרי כן, הבטן לא תראה כ"כ שונה מבעבר. מלבד זאת, אני ממליצה לך לבצע תרגילים לשריר הרחב בטני (השריר הרוחבי, זה שעוטף את הבטן) תרגילים אלו עושים במנח של עמידת 6 וגם בעזרת כדור גדול (קשה להסביר אותם כאן, חפשי אותם באינטרנט), מלבד זאת את יכולה לבצע את כל יתר התרגילים המוכרים לך = אלכסונים, עליות בטן רגילות וכו'.
    אני ממליצה לך מאוד לשלב פעילות אירובית כגון הליכה, ריצה, שחייה כי בפעילות זו "מחזיקים" את הבטן זוה תורם גם, אם יש לך מנוי לחד"כ אני ממליצה מאוד להשתתף בשיעור פילאטיס (וגם עיצוב), הם מאוד מחזקים את הבטן ואת הגוף בכלל. טיפ אחרון הוא לחזק את את שרירי הגב וחגורת הכתפיים (תרגילי חיזוק וקירוב שכמות שיתרמו ליציבה נכונה והחזקה נכונה של הבטן). בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיצוב ישבן
    זוהר
    18/07/2010

    שלום,
    אני בת 18, 168, משקל 70 ק"ג.
    בעלת ישבן שטוח והייתי רוצה לעצב ולחטב אותו.
    איזה תרגילים ניתן לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עיצוב ישבן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיצוב הישבן

    יעל הראל
    20/07/2010

    הי אנה, לצערי אין ממש דרך להפוך "ישבן שטוח" למעוצב, מראה הישבן מושפע ממבנה גוף, יציבה מסויימת ולפעמים גם מגנטיקה. לכן, אני לא בטוחה שתרגילים יוכלו לשנות את מראה הישבן. אם בכל זאת את רוצה, את יכולה לבצע תרגילים יעודיים כגון סקווטים (כנגד משקל גוף או כנגד משקל חיצוני) כיווץ הישבן בשכיבה על הגב כאשר השכמות על הרצפה, כמו כן ניתן לבצע תרגילים גם בעזרת הכדור הגדול וכנגד משקולות רגל. (התנועה העיקרית התורמת לכיווץ הישבן הינה פשיטה במפרק הירך, כך שגם בחד"כ ישנן מכונות מתאימות ואת יכולה כמובן לבצע כל תרגיל שבו נעשית תנועה זו).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפחתת רגליים שריריות
    הספורטאית
    12/07/2010

    שלום,
    אני סטודנטית בת 25.
    מאוד אוהבת לעשות ספורט - ריצה, הליכה מהירה, קיבוקסינג, שיעורי זומבה ושיעורי עיצוב ופילאטיס למיניהם ומקפידה על תזונה נכונה ובריאה. העניין הוא שלאחרונה אני שמה לב שכתוצאה מהאימונים האינטנסיביים וההליכה לחדר כושר אמנם החלק העליון שלי נהיה מאוד מעוצב אבל מצד שני, נהיו לי רגליים שריריות מדי.
    המדריכים בחד''כ ייעצו לי להפחית באימונים ולתת לגוף יותר זמן מנוחה והתאוששות אבל עם זאת אני לא רוצה לעלות במשקל - אני בחורה רזה יחסית אבל יש לי איזה 5 ק''ג שהייתי שמחה להפחית.
    הייעוץ שקיבלתי הוא לעבור להליכה מהירה במקום ריצה, 3 פעמים אימונים משולבים עיצוב וחיטוב ופילאטיס ועוד אימון אחד של קיבוקסינג. שאלותיי הן כדלקמן:

    1.האם באמת מספיק לצמצם את הפעילות האירובית לפעמיים בשבוע בהתחשב בעובדה שאני עושה עוד אימוני עיצוב ופילאטיס? זה נשמע לי ממש מעט.

    2. האם כדי שהרגליים שלי יחזרו למצבם הנורמלי (תמיד הרגליים שלי היו דווקא החלק הכי רזה בגוף) אני צריכה להימנע מריצה? אני מאוד אוהבת לרוץ ורצה בסביבות ה8 ק''מ בכל פעם וכל הויתורים האלה קשים לי. אנא עזרו לי והמליצו על השילוב האולטימטיבי של שריפת קלוריות + חיטוב בהתחשב בפעילויות שציינתי.

    3. אני מבינה שצריך לתת לגוף זמן מנוחה אבל האם יום או יומיים אינם מספיקים לכך?

    4. האם אימון של שלושה ימים ברצף - פילאטיס/עיצוב/קיבוקסינג אינו מומלץ?

    המון תודה ומקווה שאקבל מענה.
    ספורטאית מתוסכלת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפחתת רגליים שריריות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לספורטאית המתוסכלת

    מיכל בן דוד
    14/07/2010


    יש כמה תשובות לשאלה שלך:
    רגליים שריריות זאת לא ממש בעיה , אני למשל ממש אוהבת את המראה הזה. ואין מה לעשות אדם שמתאמן הרבה בחדר כושר גופו יגיב בהתאם וטוב שכך. אם זה ממש מפריע לך אז אין ספק שכנראה את צריכה למתן את הפעילות הגופנית ולהחליט על מה את מוותרת. לדוגמה אם את אוהבת לרוץ מעבר לספורט, וזה עושה לך טוב לנפש אין סיבה שתפסיקי אם זה . אולי תרוצי פחות פעמיים במשך השבוע אבל בהחלט אין סיבה להפסיק את זה קליל.

    את צריכה להיות ברורה עם עצמך לדעת מה את רוצה להשיג מהאימונים ובהתאם לכך לתכנן את השבוע.
    אני ממליצה לך לרוץ / ללכת 3 פעמים בשבוע (לסירוגין) ובימים הנותרים להיכנס לאחד השיעורים שציינת. אם את נכנסת לשיעורים כמו זומבה קיקבוקסינג או מדרגה זה יכול להיות במקום אימון ריצה באותו יום.
    בנוסף, מנוחה לגוף היא בדרך כלל בין 24 שעות ל 48 שעות ,תלוי באופי ובעצימות באימון .

    אני מקווה שקיבלת מענה לשאלתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רציתי לברר לגבי מכשיר כושר מסויים
    אביה
    11/07/2010

    בשם אייר קליימבר.
    אשמח לתשובה ובמיוחד למי שמכיר ואם יש עוד מכשירים במחיר שפוי שיעזרו לי לרדת.
    בנוסף אני עושה הליכה ערב/בוקר ושומרת על תזונה מבוקרת (גובה 1.68 משקל 78
    )אביה:)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי אביה

    יעל הראל
    12/07/2010

    לא כתבת מה בדיוק שאלתך על המכשיר, אבל הוא נראה בסדר גמור ובהחלט יכול לתרום לירידה במשקל, בכל אופן טוב שאת משלבת גם הליכות, אם את יכולה להוסיף גם תרגול כוח (או בבית או במסגרת אחרת כגון חדר כושר/חוג) למשל תרגילים לידיים עם משקולות/גומיות, תרגילי בטן, סקווטים ותרגילי רגליים הם יעזרו ויוסיפו לתהליך. בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שריפת קלוריות-
    דניאלה
    10/07/2010

    אם אני עושה את אותה פעילות אירובית, היכן שורפים יותר קלוריות בחדר ממוזג או בחדר יחסית חמים?
    בכלל, האם הזעה מחום (ללא פעילות ספוטיבית) שורפת קלוריות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שריפת קלוריות-

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי מאיה

    מיכל בן דוד
    11/07/2010

    הזעה מחום ללא פעילות ספורטיבית לא שורפת קלוריות מכיוון שלזיעה אין ערך קלורי.
    ביצוע פעילות גופנית בחדר חם גורמת להזעה מרובה דבר שגורם לאיבוד נוזלים. אם נשקלים ישר אחרי הפעילות הגופנית זה נראה שירדנו במשקל אבל הסיבה לכך היא אך ורק איבוד הנוזלים ולא עקב אובדן של קלוריות או שומנים. ברגע שאנו שותים לאחר האימון המשקל חוזר לקדמותו.
    לכן אם המטרה שלך היא לרדת במשקל אין סיבה ממשית להתעמל בחדר חמים.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בטן כמו של חודש שישי
    ליאורה
    08/07/2010

    אני כבר 7 חודשים אחרי לידה שישית יש לציין, אני סובלת מצניחת רחם מדרגה ראשונה, האם יכול להיות שהבטן שלי כ"כ בולטת בגלל צניחת הרחם והאם יש לי סיכוי להוריד אותה בכלל או שבגלל מצבי אסור לי לעשות כל פעילות גופנית הקשורה לשרירי בטן, והאם האופציה היחידה שלי לחזור לגיזרה היא לעשות ניתוח פלסטי של שאיבה או מתיחה.

    בנוסף הייתי רוצה לדעת איזה פעילות גופנית מותר לי לעשות כדי לחזור למשקל שהייתי בו אחרי הלידה השנייה (בערך 6 ק"ג עודף - אני בת 34 שוקלת 60 ק"ג , 160 ס"מ, ולפי מדידה יש לי כ- 30% שומן בגוף) בהחלט לא מצב אידאלי,
    פעילות שלא תפעיל לחץ מיותר על שרירי רצפת האגןותחמיר את המצב.
    מה לגבי שחיה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בטן כמו של חודש שישי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי ליאורה

    יעל הראל
    09/07/2010

    לדעתי אין קשר ישיר למראה הבטן ולצניחת רחם, לפעמים הבטן נשארת נפוחה אחרי לידות ולצערי לא תמיד ניתן להחזיר אותה למצב שלפני הלידה, זה משתנה מאוד בין אישה לאישה ותלוי בעיקר בגנטיקה ובמבנה גוף. אני מאוד ממליצה לך מאוד לבצע תרגילי בטן, אני אפילו חושבת שאת ממש חייבת לבצע אותם, אחרת תחלישי עוד יותר את רצפת האגן, את הבטן ואת הגב.
    תרגילי הבטן שעלייך לבצע הם תרגילים בהם את עובדת בעיקר על השריר הרחב בטני (=השריר ה"עוטף" את הבטן לרוחב). עלייך לעבוד עם מכשירי עזר כגון כדור קטן ולבצע לחיצות על של הכדור בין שתי הבירכיים, תוך כדי שאת אוספת את רצפת האגן ונושפת, שלבי גם עבודה על הכדור הגדול. אולי כדאי לך לברר בקופות החולים, בד"כ יש שם סדנאות בהם לומדים תרגילים לחיזוק האגן, אבל העיקרון הוא פשוט- עלייך לאסוף את רצפת האגן למשך 7-10 שניות תוך כדי נשיפה ואז לשחרר, עלייך לבצע את התרגילים-4-5 פעמים ביום למשך 3-4 דק' ביום (אם אינך יודעת לאסוף את רצפת האגן, את יכולה לעצור את השתן פעם אחת בשירותים, וכך להרגיש איך מבצעים את התנועה).
    תרגילי בטן נוספים כגון כפיפות בטן ואלכסונים, את יכולה כמובן לבצע גם, את רק חייבת לוודא שאת אוספת את רצפת האגן לפני שאת עולה ונושפת בזמן העלייה.
    הפעילות המומלצת לירידה במשקל היא פעילות אירובית,כמו הליכה, שיעורי אירובי גם שחייה מאוד מומלצת ובמיוחד בשבילך כי אין בה עומס על רצפת האגן. חשוב שתקפידי לאסוף את רצפת האגן גם בפעילות האירובית (וכמובן לאורך ההתנהלות שלך בבית, בעת הרמת חפצים וכו', הימנעי מאוד מהרמה של חפצים כבדים- אפילו מנשיאת הילדים לאורך זמן על היידיים, כי זה מעמיס מאוד על רצפת האגן). אני ממליצה לך גם לשלב אימוני כוח, למשל שיעורי עיצוב, פילאטיס (מומלץ מאוד - כי שם דגש על רצפת האגן), יש לשלב גם תרגילים בחדר הכושר על המכשירים ולבצע גם אימונים מחזוריים המשלבים פעילות אירובית וכוח לסירוגין. בהצלחה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם כדאי,מבחינת הפעלת הגוף ושריפת-
    s
    07/07/2010

    קלוריות להתחיל במסורת של הליכה ממ.העבודה שלי
    הביתה כל יום,5 ימים בשבוע,וזאת במקום לנסוע
    את המרחק?(חישוב שלי כ-45-50ד' של הליכה רגילה
    לאור היום,עם כובע על הראש)?,האם שווה לוותר על הנסיעה
    הנוחה למען ההליכה? יש לציין שאני הולכת בדר"כ הערבים,
    והליכה זו תצא לי בצהריים? כדאי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה טובה.

    מיכל בן דוד
    08/07/2010

    אני תמיד ממליצה על הליכה או רכיבה על אופנים במקום נסיעה ברכב, מכיוון שבאופן כזה מבצעים את הפעילות גופנית על הדרך. אבל מכיוון שאת ההליכה את תעשי בשעות הצהריים ,זה עלול להוות בעיה בגלל החום הרב, ולהקשות על ההליכה.

    אני לא ממש מבינה את שאלתך, האם את בכל מקרה עושה הליכה 5 פעמים בשבוע? אם את בכל מקרה מצליחה לצאת להליכה בערבים אז אולי בתקופת הקיץ עדיף לך להמשיך כך. אבל אם זה לא משהו עקבי ואת חושבת שבצורה זו זה יהיה יותר מחייב אז זהו בהחלט פיתרון טוב.

    חשוב לזכור שאם עושים הליכה בצהריים חייבים להיות חכמים בשמש. ( מים, מקדם הגנה , כובע, ומשקפי שמש)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לרדת במשקל
    ליאת
    07/07/2010

    שלום רב!
    אני בת 24, ומאז שהתחתנתי (לפני שנה) עליתי במשקל, זאת כנראה בגלל אופי העבודה שלי - אני עובדת עד שעות הערב המאוחרות, לרוב בישיבה ולכן גם אם אני רוצה, אני לא יכולה לעשות פעילות ספורטיבית.
    הורדתי ה-מ-ו-ן בכמות האוכל שאני אוכלת, כבר שבועיים וירדתי רק שני קילו.. השאלה האם זה תקין? אני רוצה לרדת 10 קילו! וזה דיי נתקע לי, מדוע זה לוקח המון זמן (בעבר ירדתי במשקל באופן מהיר כי עסקתי בפעילות ספורטיבית)? האם זה תלוי בחילוף החומרים בגוף?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לרדת במשקל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי ליאת,

    מיכל בן דוד
    08/07/2010

    הדרך הכי יעלה לירידה במשקל היא שילוב של תזונה נכונה עם פעילות גופנית. ולכן זה באמת הגיוני שבעבר את ירדת יותר מהר במשקל כששילבת תזונה עם פעילות גופנית.

    לשאלתך, זה נשמע הגיוני שירדת שני קילו בשבועיים. ואפילו די נורמאלי.

    אני יודעת שאת אומרת שאין לך זמן לבצע פעילות גופנית אבל מאוד כדאי שתנסי לפנות לזה זמן. לא רק בגלל שזה יזרז את תהליך הירידה המשקל אלא בגלל אופי העבודה שלך. בגלל שהעבודה שלך כל כך חד גונית מאוד חשוב להניע את הגוף ולא לנוון אותו.

    בכל מקרה, הגוף שלנו הוא כמו מחשבון. על מנת לרדת במשקל אנחנו צריכים שההכנסה הקלורית שלנו תהיה יותר נמוכה מההוצאה הקלורית שלו,פעילות גופנית כמובן תורמת לכך. ברגע שאת לא מתאמנת ההוצאה הקלורית שלך מאוד נמוכה וההכנסה הקלורית צריכה להיות בהתאם על למנת לראות תוצאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי יעל ומיכל...
    פולי
    06/07/2010

    שלום לכן, אני בת 25 ולפני שבועיים עברתי ניתוח להצרת קיבה [טבעת]. שקלתי 103 ומאז הניתוח רזיתי 7 קילו. אני לא רוצה בגוף רופף, והירידה המהירה יכולה להביא למצב זה... שתי שאלות
    1. איזה סוג של התעמלות מומלצת לאחר הניתוח
    2. הידיים שלי ענקיותתתת [אפילו שאני מלאה הן גדולות יותר ממה שהן אמורות להיות] מה עושים במצב כזה יש לזה פיתרון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    היי יעל ומיכל...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי פולי

    יעל הראל
    07/07/2010

    חשוב שלפני הכל תתיעצי עם הרופא שלך, הוא בטח ידע להגיד לך מה הכי כדאי, מה מותר לעשות וממה רצוי להימנע. בכל אופן אני ממליצה לבצע אימונים מחזוריים (המשלבים פעילות אירובית וגם סטים של כוח) ואימוני כוח כגון אימונים בעזרת משקולות חופשיות, מכשירים בחדר הכושר, שיעורי עיצוב,עיצוב דינאמי, שיעורי פיטבול וכו'. בעניין הידיים, ידיים מלאות הן גם חלק ממבנה גוף וגם תוצאה של העור שנמתח, לא תמיד תרגילים לחיטוב הידיים יעזרו למצק את המראה אבל בכל זאת אני ממליצה לך לנסות לבצע תרגילי ידיים, כגון פשיטות מרפקים כגנד משקולת או שכיבות סמיכה אחוריות על שולחן נמוך/מדרגה, כמו כן תהליך הירידה במשקל יעזור גם הוא לשנות את מראה האיזור. למרות מה שכתבתי, ייתכן שלא תראי שינוי משמעותי, ואם אכן כך יהיה כדאי לך לנסות להשלים עם זה ולנסות להתלבש בהתאם. (קיימים גם הליכים התערבותיים כגון שאיבת שומן וטכניקות אחרות למיצוק השרירי, אבל אינני ממליצה לפנות לפתרונות רק לאחר שניסית לפתור את העניין ללא התערבות מלאכותית), בהצלחה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה יעל...

    פולי
    07/07/2010

    על התשובה המהירה והעיניינית. אשמח להתייעץ גם בהמשך..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שרירי בטן לאחר לידה
    מעיין
    05/07/2010

    שלום רב,
    ילדתי לפני 6 שבועות בדיוק, אתמול הייתי בבדיקה אצל רופאת הנשים שלי - בדיקה שגרתית לאחר לידה, והיא ציינה שהכל חזר למקום, הרחם וכו..

    הבעיה היא שאני האומנם ילדתי לפני חודש וקצת אבל הבטן שלי ניראת עדיין כמו בחודש רביעי.
    אציין שאני מטבעי בחורה רזה ואף פעם לא הייתה לי בטן נפוחה אלא בטן שטוחה להפליא וזאת למרות שאף פעם לא עשיתי כושר אלא להיפך אני עובדת מול מחשב 12 שעות ביום כך שבכל לא יוצא לי לעשות ספורט.

    אני בת 25.

    מלבד העובדה שהבטן בגודל כמו שהייתה בחודש רביעי, אני ממש יכולה לתפוס את עור הבטן עם האצבעות ולמתוח אותו עד אין סוף.. האם זה אומר שיש לי עודפי עור ולכאורה רק תיקון מתיחת בטן יסייע? או שמה ספורט יכול לסייע במקרים כאלה?

    כמו כן האם הגיוני חודש וקצת אחרי לידה שגודל הבטן תיהיה כמו שהייתי בחודש רביעי?
    כמו כן, האם נכון לשים חגורת בטן מיוחדת של לאחר לידה?


    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שרירי בטן לאחר לידה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי

    יעל הראל
    07/07/2010

    ראשית, מזל טוב! שנית, אני חושבת ששישה שבועות זה פרק זמן מאוד קצר ולכן הבטן עדיין נפוחה, אין לי ספק שהיא תתכווץ. העור המתוח הוא דבר שגם יחזור לעצמו,אבל לא לגמרי, לפעמים העור אכן נמתח ונשארת בטן פחות שטוחה מלפני ההריון.. זה מאוד תלוי בגנטיקה ובמבנה שלך באופן אישי.
    חוץ מזה לא פירטת אם כבר ירדת למשקל ההתחלתי שלך, ויכול להיות שזו הסיבה...
    בכל אופן, אני מאוד, מאוד ממליצה שתתחילי לבצע פעילות גופנית כגון הליכות וחיזוק (ישנם שיעורים ספציפיים לנשים לאחר לידה). אני גם ממליצה לך מאוד גם לחזק את רצפת האגן, את זה תוכלי כמובן לעשות גם בשיעורי עיצוב רגילים וגם בשיעורים לנשים לאחר לידה, אני בטוחה שזה יתרום למראה חטוב יותר של הבטן ובכלל של כל הגוף, בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה - אבל

    מעיין
    13/07/2010

    תודה על תגובתך,
    נישאר לי 2 קילו חזרה למשקל המקורי לפני הלידה.
    הבטן עדיין לא שטוחה ולפני הלידה הייתה שטוחה מאוד.

    את חושבת שזה עיניין של ספורט ותזונה נכונה שיחזירו את הבטן לצורתה הקודמת או שזו כניראה תיהיה צורתה החדשה - בולטת כמו חודש שלישי.

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי

    יעל הראל
    16/07/2010

    אני חושבת שהבטן תחזור לעצמה ושהספורט והתזונה הנכונה יזרזו את תהליך החזרה לגיזרה ואף יתרמו לך מבחינת חזרה ליציבה הנכונה, וחיזוק שרירי רצפת האגן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוף עזרה בבקשה :(
    קייסי
    05/07/2010

    אני מתאמנת עם מאנת מזה חודשיים , כולם אומרים לי שרזיתי , גם אני מרגישה בהקפים , אומרים לי אפילו שהיציבה שלי יותר טובה . אבללללל!!! כל חודש אני נשקלת , ויש לי את אותו המשקל , עם אותו % שומן!!! אני מתאמנת 3 פעמים עם המאמנת הזאת , עובדים על מחזורי (ברמה שלי כמובן ) ופעם בשבוע אני עושה אירובי לבד .



    היא טוענת שהמכשיר שבו אני נשקלת (מחוסר ברירה , זה היחיד שיש בחד"כ) לא מדויק (זה מסוג טניטה ) , יש לי הרגשה שהיא רוצה לנחם אותי , אבל בצד שני עשיתי בדיקות דם כפי שהיא ביקשה , (אז היייתה לי רמת טריגליצרידים גבוהה מאוד , ומאז שאני איתה ירדו לי לחצי ) אז למה אין לי שינוי במשקל!!!!!!!



    זה מתסכל! היא אמרה שאני חייבת להוסיף עוד יומיים אירובי לבד , אבל אין לי זמן!!! איך אעשה ? ו היא אמרה שנעשה ביחד אימון של 15-20 דקות כוח בשיטת סופר סט ו40-45 דקות אירובי נטו ככה פעמיים בשבוע , פעם איתה נוספת שנעשה על מחזורי !!! אמרה שדופק גבוהה (הכל יחסי כמובן) יגרום לי לשריפה מוגברת של קלוריות! היא צודקת ?

    תודה רבה על עזרתכם ! :(

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דחוף עזרה בבקשה :(

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי קייסי,

    מיכל בן דוד
    05/07/2010

    המדד היחיד שחשוב הוא ההיקפים, אם את מרגישה שאת ירדת בהיקפים זה אומר שאת עושה משהו נכון!!! בנוסף אם הבדיקות הרפואיות השתנו לטובה אז זאת בהחלט אסמכתא לכך שהפעילות הגופנית משפיע על בריאותך, שזאת כמובן גולת הכותרת!

    ישנה גישה שלמה שאומרת שבכלל לא צריך להישקל כאשר מנסים לרדת המשקל אלה צריך למדוד היקפיים בגלל שזהו מדד יותר מדויק, המקרה שלך יכול רק לחזק גישה זו.
    זה נשמע שהמאמנת שלך מקצועית מאוד, היא בנתה לך תוכנית אימונים טובה שכבר מובילה לתוצאות טובות. בנוסף היא משנה לך את תוכנית האימונים בהתאם לרמתך.

    אל תהיי כל כך קשה אם עצמך, את בכיוון הנכון. אם כל השינוי הזה חל מחודשיים של פעילות גופנית תחשבי מה יהיה בהמשך.

    בנוסף, האם את שומרת על תזונה נכונה? כמובן שאי אפשר להפריד בין תזונה לפעילות גופנית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם רכיבה על אופניים ו\או הליכה
    s
    04/07/2010

    עוזרים לחטב ולמצק את פלג הגוף התחתון(מהמותניים ומטה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רכיבה על אופניים ו\או הליכה

    יעל הראל
    05/07/2010

    כן, שתי הפעיליות מחטבות את פלג הגוף התחתון, אופניים אפילו יותר. בכל אופן מומלץ לשלב בין שתי הפעילויות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום