מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מחפשת המלצהמירי16/12/2012
היי אני ממש סובלת מכאבי רגליים
המליצו לי על מרפאת כאב מישהו מכיר ויכול להמליץ לי ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - אימוני משקולותשי16/12/2012
אני בן 28 מתאמן מזה כ7 שנים בתחום הפיתוח גוף בעיקר אני מתאמן די אינטסנבי במשקולות בתחום האנאירובי השאלה שלי היא האם אימוני משקולות בעצימות די גבוהה 4 פעמים בשבוע מבחינה מקצועית נחשב לכמות רבה מדיי ולאינטנסיבי מדיי ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אימוני משקולות - תגובה
איתן קטן16/12/2012שלום שי,
פעילות אינטנסיבית נמדדת גם לפי מידת עצימות האימון ולא רק לפי תדירות האימונים בשבוע. כמו כן, תלוי מהי הגדרתך לאימון מקצועי? אם מדובר על אימון זהה לזה של מפתחי גוף מקצועיים או למתאמנים חובבנים?
מתאמנים מקצועיים מתאמנים בממוצע כ-6 אימונים בשבוע, באופן אינטנסיבי. מקצועי בהגדרתי- מתאמנים שתחום פיתוח הגוף הוא בגדר מקצוע עבורם, כולל תזונה מתאימה וכל הנלווה לכך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בשוק בזמן הליכהמיקי16/12/2012
בוקר טוב. לפני כחודש התחלתי לעשות הליכות כחלק מתהליך של ירידה במשקל.
הבעיה קיימת רק בהליכה מהירה. כאבים עצומים בשוק השמאלית, בחלק האחורי. בהליכה איטית או בריצה הכאבים נעלמים. כשאני מפסיקה ללכת- הכאבים נעלמים כמעט מידית.
מה יכולות להיות הסיבות לכאבים אלה? אני לא רוצה להפסיק ללכת אבל הכאבים משתקים אותי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בשוק בזמן הליכה - תגובה
איתן קטן16/12/2012היי מיקי,
יכולות להיות כמה סיבות לכאבים בשוק ועל כן רצוי להפנות את השאלה לפורום רפואת ספורט ו/או להיוועץ עם רופא ספורט/ אורטופד.
רק בריאות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מערך התאוששותשי15/12/2012
אומרים שיש קשר ישיר בין מניעת פציעות לבין יכולת ההתאוששות של הגוף, אשמח לשמוע דעתך על מערך ההתאוששות שלי.
אני בן 22:מתאמן בקבוצת כדורגל 4 פעמים בשבוע, משחק אחד בשבוע,ו2 אימוני חיזוק בחדר הכושר.
מערך ההתאוששות:
ריצת שחרור קלה פלוס דגש על מתיחות סטאטיות טובות לכל שרירי הרגליים. לאחר מכן שאני מגיע הביתה נכנס למקלחת של מים חמים וקרים לסירוגין (על מנת לגרום להתאוששות טובה יותר) למשך 7-8 דק(אחרי משחק מקלחת של מים קרים בלבד).כמובן שלאוכל יש חשיבות רבה אז אני אוכל כמה שיותר טוב ושותה הרבה מים. לוקח 520 מ"ג מגנזיום של מגנוקס לפני השינה, וכמה שיותר שעות שינה.
אני יודע שהמדד הכי טוב זה לראות אני מתאושש טוב, אבל קשה לי להשוות את מערך ההתאוששות שלי לשאר השחקנים בקבוצה כי נראה לי שגם הם מתאוששים טוב.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מערך התאוששות - תגובה
ד''ר איתי זיו16/12/2012הערותי....
1. התאוששות קשורה למרכיבים רבים. לא רק למקלחות וצריכת המגנזיום (אם בכלל יש צורך) אלא גם השינה, התזונה , האימונים הנעשים על פני כל השבוע ועוד.
2. קשה עד בלתי אפשרי לדעת מידת ההתאוששות של חבריך לקבוצה. הרי לפי ההסתכלות עליהם לא ניתן להבין הרבה אם הם מאוששים או לא. ישנם פרמטרים אחרים כמובן וזה התוצאות באימונים, מבחני כושר, הצלחה במשחקים, הפציעות- אם יש ועוד.
3. התזונה הנה מרכיב קריטי בהתאוששות ולכן חשוב להתייעץ עם איש מקצוע רציני בעניין ולבנות תפריט מתאים. המתיחות והסאונה טובות בעיקרון אך זה קיצו של המזלג!
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיזוק וחיטוב ירכיים וישבןנועה13/12/2012
שלום,
בשנים האחרונות התמקדתי בקריירה ועיקר עבודתי היתה לצערי בישיבות ממושכות מול המחשב.
עשיתי מנוי לחדר כושר אך לא ניצלתי אותו כמעט.
אפשר לומר שפעילות גופנית לא היה הצד החזק שלי בשנים האחרונות.
מבנה הגוף שלי רזה ובחודשיים האחרונים ירדתי במשקל ואזור הירכיים והישבן מאד רפוי...
אני רוצה לשפר, לחטב ולחזק את האזור בפרט ואת הגוף במיוחד.
על איזה סוג ספורט הינכם ממליצים?
עזבתי לאחרונה את העבודה ולכן אוכל לנצל את המנוי - האם עדיף חוגים לחיטוב ועיצוב או הליכון וכד'?
תודה,
נועה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיזוק וחיטוב ירכיים וישבן - תגובה
איתן קטן16/12/2012שלום נועה,
כמה דברים בהתייחס לדברייך:
א) ממליץ לך לשלב פעילות אירובית ופעילות אנאירובית (תרגילי התנגדות). בתור פעילות אירובית (הליכון, אליפטיקל, מדרגות, שיעורי סטודיו וכו') אני ממליץ לך לבצע כל פעילות שהיא, העיקר שאת תהני ממנה ובכך גם תקפידי עליה.
אימונים אנאירוביים- כל פעילות כנגד משקלות, משקל גוף, גומיות מתח. ממליץ לשלב תרגילים פונקציונליים באימון- תרגילים המגייסים מספר רב של שרירים (ובינהם גם שרירי הבטן, ישבן, רגליים) בעת ביצוע הפעולה. דוגמה לתרגילים כאלה - סקוואט ודדליפט.
ב) אין עדיפות לחוגים מאשר הליכון ולהיפך. אני בעד לשלב בין כמה פעילויות אירוביות כדי לגוו ולחדש.
ג) בכדי להפחית במסת השומן שבגוף ו"לעצב" אותו, יש צורך גדול יותר בשמירה על תזונה נכונה. לכן, דאגי להתאים תפריט תזונה כחלק בלתי נפרד משגרת האימונים שלך.
ד) אל תחסכי פגישה עם מדריך הכושר שבמכון, וזאת על מנת שיתאים עבורך את תוכנית האימון שמתאימה לך בהתאם ליכולות שלך וכמובן- שינחה אותך כיצד לבצע תרגילים בטכניקה נכונה, זהו כלל ברזל שאין לוותר עליו.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי באימוני הכושרדור13/12/2012
שלום אני משנה את אימוני הכושר שלי מ5 ק"מ (שני עיקופי מערכת )
ל2.5 ק"מ (עיקוף אחד של מערכת)+15 דקות על ההליכון(ואני רץ על ההליכון לא הולך כמובן)
אני משנה גם בגלל שזה מחרפן לרוץ שני סיבובי מערכת וגם בגלל שאמרו לי שגיוון זה חשוב באימוני כושר
והשאלה שלי היא האם זה משפר את הכושר ומוריד יותר קלוריות
או שזה מוריד ברמת האימון
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי באימוני הכושר - תגובה
ד''ר איתי זיו16/12/2012הערותי...
1. שינוי תוכנית האימון, שימוש בשיטת אמון וכדומה משפר את רמת הכושר האירובי ובהחלט קשור גם להוצאה קלורית רבה יותר.
2. חשוב לעשות שימוש בשיטות אימון שונות כמו הפוגות, פרטלק וכדומה על מנת לשפר מהותית הכושר האירובי.
3. אם שום מניעה לשלב ריצה בחוץ וריצה על מסילה כל עוד אין כאבים במפרקי הגפיים התחתונות. שינו משטחים על ביס קבוע קשור לתופעה- פציעת ספורט שכיחה - שין ספלינט.
3. הוצאה קלורית קשורה בעצימות האימון, שינוים הנעשים על בסיס קבוע ומצריכים מהגוף הסתגלות מחודשת ועוד. לכן, כול עוד האימון לא יהיה ממש סטנדרטי. הרי שניתן להגיבר ההוצאה הקלורית באופן ממשי.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- supraspinatusשחר12/12/2012
שלום לכולם!
האם תרגיל בlats pulldown , או לחיצת חזה במכונה/דאמבלים,הרוטטור קאפ פועלים,ביחוד הסופרהספינטוס?
והאם סאונה רטובה/יבשה לזמן סביר ישר לאחר האימון מזיקה?
(אני מאוד נהנה מזה וזה שחרור שרירים מצוין!)
תודה מראש!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר supraspinatus - תגובה
ד''ר איתי זיו16/12/2012.1 הסופרה ספינטוס בתרגיל זה יפעל כמייצב בשרירי הכתף. בתפקיד התנועתי יפעל בעת שיש תנועה של הרחקה בכתף.
2. סאונה אחרי אימון לא ידוע לי שמזיקה. חשוב לא להגזים בישיבה בסאונה שלא בריאה כלל.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עומס על הלב ובעיות בריאותיותשלומי11/12/2012
היי,
אני בן 28 מתאמן מזה כ7 שנים בתחום המשקולות באופן די כבד,אני שוקל 94 קילו עם 19 אחוז שומן , אני בירידה מבצע 3 פעמים בשבוע אירובי בעצימות גבוהה למשך 30 דקות בנוסף לאימוני כוח שאני מבצע .
השאלה שלי היא האם באחוז שומן כזה ישנו סיכון בריאותי כלשהו ?
כי על פי מחשבון הbmi באינטרנט אני נמצא בעודף משקל ,מה שממש לא נראה לי ,
האם אני צריך להסתכל אך ורק על אחוזי השומן בגופי ?
אשמח אם תענה תודה והמשך יום מעולה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עומס על הלב ובעיות בריאותיות - תגובה
שי אלנקרי11/12/2012שלום שלומי,
יש להפריד בין אחוזי שומן לבין BMI. אלו הם שני דברים שונים. כמתאמנים בחדר כושר, מסת השריר עולה, כך הרלוונטיות של ה-BMI יורדת. 19 אחוזי שומן הם סבירים לחלוטין בהתאם לנתונייך האישיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהן התועלות של טרמפולינה לילדים?יערה בשן חכם11/12/2012
שלום רב ברצוני לדעת מהן התועלות של קפיצה בטרמפולינה קטנה עבור ילדים צעירים (מדובר בטרמפולינה ביתית קטנה, בקוטר של מטר עד 1.20 בגובה 20 ס"מ, ולא הטרמפולינות שמוצבות בחצרות הבתים עם הסגירה בהיקף). האם הן מפתחות את שיווי המשקל? האם מחזקות את העצמות? אילו שרירים מופעלים בזמן הקפיצה, והאם יש פעילות אחרת שניתן לעשות לחיזוק אותם שרירים? בקיצור, מהן התועלות של הקפיצה בטרמפולינה להתפתחות הילדים? השאלה הזו באה כדי לשים על כף המאזניים את הסכנות שיש בפעילות על טרמופלינה בגן ילדים, לבין התועלות שלה, וזאת על מנת לבחון האם מומלץ שתהיה טרמפולינה בגן או לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מהן התועלות של טרמפולינה לילדים? - תגובה
שי אלנקרי11/12/2012שלום יערה,
בעבודה כנגד כוח המשיכה תוך כדי ניתורים מחזקים את שרירי הבטן ומפתחים קואורדינציה יחד עם שיווי משקל. אלו אלמנטים חשובים ביותר להתפתחות הילד מבחינה גופנית. המתמידים הקופצים אפילו 10 דקות ביום במשך 3-5 פעמים בשבוע ייהנו בין השאר מירידה במשקל, ישפרו את היציבות, את הביטחון העצמי ויהנו משאר היתרונות הבריאותיים הנלויים. בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיזוק שרירי רגלייםרפי10/12/2012
שלום
אני עוסק בריצות ארוכות (8-10 ק"מ, הרבה על הליכונים)
לעיתים קרובות אני חש שיש פער בין יכולת הסיבולת שלי לבין יכולת השריר. כלומר בעוד שמבחינת סיבולת אני מרגיש שאני יכול לרוץ עוד כמה ק"מ, מצד שני אני מרגיש את השריר תפוס וכואב.
כיצד מחזקים את שרירי הרגליים בצורה הכי יעילה לצורך ריצות ושיפור יכולת ריצה מהירה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיזוק שרירי רגליים - תגובה
שי אלנקרי11/12/2012שלום רפי,
בהחלט יש מקום לשלב בין הריצות הארוכות (פעולת הסיבולת) לבין חיזוק השרירים. חיזוק השרירים לא רק שישפר את היכולות הגופניות אלא גם ימנע פציעות עתידיות. בכל אופן, נסה לכלול תרגילים מורכבים לפלג הגוף התחתון, תרגילים במישור החיצי (סגיטאלי), המישור המדמה את פעולת הריצה. תרגילים כמו לאונג'ים לפנים/ לאחור, עליות מדרגה, עלייה על הבהונות לחיזוק שרירי התאומים ועוד. אני מצרף קישור לסרטון יוטיוב בו תוכל לראות מעט דוגמאות אפשריות לתרגילים אפשריים. בכל מקרה, אל תוותר על חיזוק השרירים במקביל להעלאת הנפחים והריצות הארוכות. פשוט תשלב יחד. נסה לנבור עוד קצת במעמקי הרשת ולחפש תרגילים נוספים, נסה לכלול 4-5 מהם לכל היותר באימון. בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קבוצת הליכה- איך מתחילים?יוסי10/12/2012
אני רוצה להתחיל קבוצת הליכה באיזורי
ואין לי שום ידע לא בכושר ולא בארגון קבוצות
זקוק להמלצות- הדרכה
כמה ללכת? מרחק? זמן?
ביגוד מיוחד?
תרגילי חימום לפני/ אחרי?
בקיצור- כל מה שצריך לדעת
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קבוצת הליכה- איך מתחילים? - תגובה
ד''ר איתי זיו10/12/2012הערותי....
1. למרות שהליכה הנה דבר פשיט, יחסית, חשוב לדעת הרבה פרטים בטרם פותחים קבוצה שכזו. ישנם לא מעט משתנים שיש להביא בחשבון שפותחים קבוצה. השאלה אם מדובר על קבוצה שבה יש צורך לשלם עבור ההשתפות בפעילות או קבוצה בה הכול התנדבותי וכולם באים מרצונם החופשי.
בעיקרון אין צורך בחימום מיוחד לפני הליכה מכיוון שהקצב קל, לפחות בהתחלה, התנועות לא חדות ולא מבוצעות בטווחי תנועה גדולים ועוד.
ההתחלה הנה בהליכה של מרחקים קצרים של 15 דקות בממוצע ומדי 4-3 הליכות ניתן להעלות ב- 5 דקות. כך תוך מספר חודשים מבצעים הליכה של 60-50 דקות ובכך בהחלט ניתן להסתפק. הדופק בשבועות האימון הראשונים חשוב שלא יהיה גבוה (65-60 אחוז מהמרבי) ועם יכולת לנהל שיחה תוך כדי הפעילות.
לגבי ביגוד - תלוי רבות במזג האוויר. אם לא קר מדי אז ביגוד קל ללא שכבות רבות- מתאים. רק במזג אוויר קר (אין הרבה אזורים בארץ שמזג האוויר מצריך היערכות מיוחדת במינה) יש להתלבשבהתאם.
חשוב להתאים נעליים המתאימות להליכה על מנת להפחית עומסים בעת הפעילות.
ניתן להתייעץ עם כוהנת ההליכה .. בישראל, עדנה בוקשטיין. ייתכן שהיא מעבירה השתלמויות וקורסים בעניין.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בוקר טובמיקי10/12/2012
אני מיקי, בת 33.
לאחרונה שיניתי את הרגלי התזונה שלי במטרה להוריד במשקל, ובאמת, בחודש וחצי נשרו 5.5 ק"ל מהמשקל.
במסגרת הדיאטה התחלתי לעשות כושר מתון- הליכה של 5 ק"מ בשעה, 4 פעמים בשבוע. די התאהבתי בנושא וקצת נפתח לי התיאבון והצבתי לעצמי מטרה, להשתתף במירוץ 10 ק"מ בעתיד.
השאלה- איך מתחילים?
מה צריך לעשות כדי להגיע לכושר הנדרש? אילו בדיקות רפואיות צריך לעשות, אם בכלל? האם צריך גם אימוני כח?
למרות שבהגדרה אני "פדלאה", יש לי כח רצון, יש לי רצון, אני רק צריכה הדרכה ראשונית- איך להתחיל..
תודה
מיקי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למיקי - תגובה
ד''ר איתי זיו16/12/2012ראשית - כל הכבוד!!!!!
1. חשוב להתאמן על בסיס קבוע ולהתחיל זאת עם תוכנית מסודרת.
אימון אירובי - ריצה לסירוגין עם הליכה . דקה הליכה שתי דקות ריצה וכך להעלות את מרחק הריצה על בסיס קבוע עד שרצים לכל המרחק.
2. חשוב לבצע אימוני כוח על בסיס קבוע - 2 אימוני כוח שבועיים יספיקו. תרגילים לשרירי הרגליים, חזה, גב, כתפיים בטן וזוקפי גב. סך הכול 10-8 תרגילים. מומלץ לעשות זאת בחדר הכושר עם התנגדות מתאימה - 15-10 חזרות לסט, 3 סטים סך הכול עם הפסקה של 1 דקה בין סט לסט. באימונים הראשונים 2-1 סטים יספיקו. לאחר 3-2 שבועות לעבור ל- 3 סטים.
3. חשוב לעקוב על בסיס קבוע אחר המשקל, היקפים וכדומה על מנת לראות שאת מתקדמת. גם אם אין ירידה במשקל פרק זמן מסוים אין בעיה מכיוון שצפויות להיות תחנות בדרך בהן המשקל 'תקוע' מעט.
4. בדיקות רפואיות ניתן לעשות. מומלץ באופן כללי לפנות לרופא ספורט ולבדוק מצבך הבריאותי. ניתן לעשות ארגומטרייה - בדיקת מאמץ בכל מעבדה שבודקים זאת.
בהצלחה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לד"ר איתי זיו - הגדרהמנחם09/12/2012
שלום איתי,
מהי סינרגיה?
האם מדובר במצב בו שני שרירים לפחות עובדים יחד בביצוע תנועה, כאשר אף אחד מהם אינו אגוניסט?
אשמח לדוגמאות לסינרגיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר kלמנחם
ד''ר איתי זיו10/12/2012סנרגיה -הכוונה לתנועות ותרגילים בהם התנועה אינה בתבנית אחירה וקבוע . למשל בחדר הכושר התנועה הנה תבניתית, יש שריר עיקרי, יש אסיסטנט וכדומה. בסנרגיה יש יתוף פעולה בין שרירים ויש קושי לזהות באופן ספציפי את השרירי העיקרי הפועל. לדוגמה, בתנועה בה מבצעים תנועה של כפפת כתף והרחקה (היד באלכסון לפנים) מי השריר העיקרי? הראש הקדמי של הדלתואיד או הראש האמצעי? בתנועות מענפי ספורט שונים ואף ביוגה ופילאטיס וכדומה סינרגיה הנה מאוד שכיחה ומקובלת בשל סוג התרגילים האופייני.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר איתי זיו
מודי11/12/2012היי איתי,
1. האם סיבוב פנימה בכתף הוא תרגיל שבו יש סינרגיה בין 5 שרירי מסובבי פנימה בכתף? או שמא יש שם אגוניסט שהוא סאבסקפולריס?
2. האם תנועה של קירוב+קירוב אופקי בכתפיים היא סינרגיה בין פקטורליס תחתון ללטיסימוס?
3. אשמח לעוד דוגמאות לסינרגיה מתרגילים רגילים בחדר-הכושר, אם ישנן.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמודי
ד''ר איתי זיו11/12/20121. סיבוב פנימה - האגוניסט הנו סבסקפולריס. מסייעים לו שרירים נוספים כמובן.
2. תנועה של קירוב עם קירוב אופקי - אכן תנועה של סינרגיה. תנועה בין מישורית.
3. דוגמאות נוספות של סינרגיה - כפיפה בשילוב והרחקת כתף. מהווה תנועה סינרגיה גם. תנועה של כפיפה והרחקה יחד. גם דוגמה לכך.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיזוק שרירי הידייםשבי07/12/2012
יש מאמנים שאומרים ששחקני כדורגל לא צריכים לחזק את שרירי הידיים,קראתי מאמר על אימון לכדורגלנים בחדר כושר ואת חשיבות חיזוק שרירי הידיים, זה מה שהיה כתוב :
חיזוק שרירי הידיים חשובים לאיזון יכולת הנעה בריצה, תנופה בעלייה לנגיחה, תפיסת מקום ברחבה, הוצאת חוץ...
1.מה דעתך בנושא? האם באמת ידיים חזקות יכולות לעזור בריצה?
2.כמה באמת שרירי הידיים עובדים בעלייה לניתור לראש?
3. שאלה אחרת:
אני יודע שהתרגיל הבא הוא על מנת לחזק את שרירי core העמוקים, אבל השאלה שלי כמה שרירי היד קידמית מתחזקים בתרגיל הבא:
ושאלה אחרונה:שים לב שהסרטון מגיע ל7 שניות המתאמן משנה זווית של התרגיל,אני מבצע את 2 התרגילים 3X15 בח.כ, תוכל להגיד לי מה ההבדל בין 2 התרגילים חוץ מהרוטציה שיש בתרגיל השני?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - אימוני ביתדודי06/12/2012
היתאמנתי בחדר כושר 3 שנים 3-4 פעמים בשבוע עכשיו אני לומד ועובד ואין לי זמן להגיע
אז קניתי ציוד משקולות פולי כלוב וכל מה שדרוש יעכשיו יהיה לי פעמיים בשבוע ימים שני ורביעי הייתי עובד בשיטת abc איזה שיטה לעבוד עכשיו?
המטרה שלי לשמור על מסתם השריר שצברתי לא לעלות ולא לרדת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אימוני בית - תגובה
איתן קטן06/12/2012שלום רמי,
אם יש לך זמן ל-2 אימוני כוח בשבוע, התוכנית הכי מומלצת היא תוכנית A שבה אתה מאמן את כל השרירים באימון אחד. אימון אחר, מפוצל, לא יתאים מכיוון שטווח גירוי השרירים בין אימון לאימון יהיה ארוך מדיי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









