פורום כושר גופני - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לד"ר איתי זיו עזרתך
    אילי
    20/10/2012

    שלום לך,אני מתאמן בקבוצת כדורגל וגם בח.כ פעמיים בשבוע על מנת לחזק את הגוף, יש לי 2 שאלות אשמח אם תעזור לי.
    אני מתאמן על גבי בוסו פעמיים בשבוע,עד עכשיו חשבתי שהמטרה של אימון שכזה הוא על מנת למנוע פציעות בקרסוליים, יצא לי לקרוא שהמטרה של התרגילים האלה זה גם למנוע פציעות ברכיים ולא רק קרסולים, תוכל להסביר לי איך זה נכון?

    2.במקום לעבוד בתחילת האימון 7-8 דק רק על תרגילי שיווי משקל עם ובלי עיניים סגורות, אני עובד בצורה הבאה:
    אני מבצע סט אחד לדוגמא של לחיצת חזה, ואז עומד 25 שניות על רגל אחת על הבוסו ואז מחליף רגל, ואז עושה עוד פעם סט של כח, ואז עוד פעם 25 שניות כל רגל שיווי משקל. לאחר מכן אני מבצע תרגיל כח אחר כמו לחיצת כתפיים לדוגמא סט אחד, ואז עומד על הבוסו 25 שניות רגל אחת עם עיניים סגורות ואז עוד פעם חוזר חלילה.
    מה דעתך? זה גם מוסיף גיוון לאימון לא?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לד"ר איתי זיו עזרתך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאילי

    ד''ר איתי זיו
    22/10/2012

    הערותי...
    1. התרגילים המבוצעים בהחלט לגיטימיים. יש לבצע עוד תרגילים לשיפור יציבות מפרק הקרסול והפחתת הסיכוי לנקעים חוזרים. בכל מקרה חשוב לשחקני כדורגל לשפר ולחזק השרירים המייצבים במפרקים השונים.
    2. תרגילים לדוגמה הנה סקווט על גבי בוסו הפוך. מכרעים על גבי בוסו, הליכה בחוף הים פעם בשבוע בחול העמוק וללא נעליים, מכרעים בחול הים העמוק, סקווט על גבי בוסו עם ידיים מעבר לראש, מכרעים דינמי ללא נעליים ועוד.
    3. החיזוק על מששטחים לא יציבים הנו גם לברכיים וגם לקרסוליים. הקרסוליים יותר מתאים חוסר יציבות שגורם לכף הרגל שינויים במרחב וצורך לייצב על בסיס קבוע את המפרק. ראה התרגילים מעלה. בופעל יש לשלב. גם שמחזקים המייצבים בברכיים בתרגילים מסוימים גם הקרסול מתחזק.
    4. חשוב לבצע גם תרגילי כוח בסיסיים על מנת לחזק את המערכת של שלד-שריר. רק כך תהיה חסינות גופנית רבה דיה. לפיכך לא רק תרגילים פונקציונליים אלא תרגילים גם רגילים בהם ניתן להעלות משקלים.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוכנית אימונים וצריכה קלורית
    זיו
    17/10/2012

    שמי זיו אני בת 29 גובה 1.74 משקלי הנוכחי 57 קילו.
    אני נמצאת בדיאטה מאוד מסודרת מזה שנה כך שהצלחתי להשיל 12 קילו ממשקלי בעזרת תפריט מסודר שבניתי בעצמי ולאחרונה הוספתי גם פעילות גופנית.
    אני עובדת בעבודה משרדית, ומבצעת 5-4 פעמים אימוני פילאטיס מזרון פול בודי ווארקאוט למשך שעה בעצימות גבוהה.
    הוספתי לזה חצי שעה אימון תרגילי אירובי 4 פעמים בשבוע.
    מבחינת המשקל אני מבינה שלרדת נמוך יותר לא כדאי על פי חישובי bmi.
    אך עדיין אני לא שבעת רצון לגמרי.
    יש לי מספר שאלות.
    אני לא בטוחה לגבי כמות הקלוריות הנדרשת בזמן האימונים עפ,י מה שאני עובדת היום.. התפריט מרכיב בין 1100-1200 קלוריות...נטול שומנים.. ובד"כ יום אחרי אימון של אירובי ופילאטיס הגוף שלי עייף מאוד ומביא איתו רעב יותר מוגבר אבל בצורה ממש משמעותית! ואפילו די מתסכלת! לכן האם זה מספיק ואם לא מה כמות הקלוריות שאני אמורה לספק לגוף? ומאיזה מקורות להוסיף חלבונים פחמימה שומנים..?
    כמו כן המטרה שלי היא כמובן לחזק שרירים וכמובן לחטב את הגוף, הבנתי שלא ניתן גם להעלות את מסת השריר וגם להוריד במשקל... החשש שלי הוא שהגוף שלי עולה במשקל ככל שאני עובדת יותר קשה על אימוני כוח... הייתי שמחה לדעת מה תוכנית האימונים האולטימטיבית גם לחיזוק השרירים אבל גם לירידה במשקל..
    ?
    אשמח לתשובתכם תודה רבה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוכנית אימונים וצריכה קלורית - תגובה

    איתן קטן
    18/10/2012

    היי זיו,
    קודם כל, כל הכבוד על הירידה המשמעותית במשקל.
    בהתייחס למה שכתבת, כמה דברים:
    1) לפי הנתונים שציינת, נראה שהמשקל שלך תקין ולא הייתי ממליץ לרדת נמוך יותר אלא להיפך, עבודה על היפרטרופיה- פיתוח מסת השריר.
    2) תפריט נטול שומנים הוא תפריט גרוע ולא מומלץ כלל. לשומנים יש תפקידים חשובים מאוד לבריאות האדם ובינהם: תפקיד חיוני בספיגת ויטמינים המסיסים בשומן (A,D,E,K), חיוני לתפקוד הורמונלי תקין, בריאות העור והשיער, חילוף חומרים תקין, ועוד...
    3) מקורות איכותיים לחלבון – גבינות דלות שומן, עוף/ בשר דל שומן, ביצים, סויה, שילוב דגנים וקטניות (מכיל יחס גבוה יותר של פחמימות לעומת חלבון)
    מקורום איכותיים לשומנים - טחינה גולמית, אבוקדו, זרעי פשתן, אגוזים ושקדים- לא קלויים, שמן זית, שמן קוקוס, אומגה – 3 וכדומה.
    4) אכן לא ניתן להעלות במסת השריר ובו זמנית להפחית במסת השומן בגוף
    5) מבחינתי לא קיימת תוכנית אימון אולטימטיבית עבור מטרה מסוימת. יכול להיות שעל מתאמן X תוכנית FBW (פול בודי וורקאווט) תעבוד טוב יותר מאשר מתאמן Y (שיתקדם טוב יותר בתוכנית פיצולים/ כוח כלשהי). אישית, אני נורא מתחבר ל-FBW בתקופת החיטוב. היא נורא נוחה ובשילוב עם תזונה נכונה היא אידיאלית עבורי לשמירה על מסת השריר וירידה באחוז השומן.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי
    אילה
    16/10/2012

    היי,
    אני עושה כל ערב לפני שאני הולכת לישון 90 כפיפות בטן (30- ישר ו30 לכל אלכסון)
    אני לא עושה חימום לפני זה. מישהו אמר לי שזה לא טוב לא לעשות חימום לפני זה, הבעיה היא שאין לי זמן לעשות חימום. מה עדיף, לעשות כפיפות בלי חימום או לא לעשות כפיפות בכלל?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    היי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לא עונים???

    אילה
    20/10/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    שמעון
    21/10/2012

    אין בעייה לעשות כפיפות בטן בלי חימום המשיכי כך

    ויש עדיפות לעבוד על כל שרירי הגוף

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאילה

    ד''ר איתי זיו
    22/10/2012

    הערותי...
    90 כפיפות גב - בטן - ????? המון. בדרך כלל ביצוע של כה הרבה כפיפות מבוצע באופן לא ממש מדויק. יש להגדיר מטרת האימונים ולפי זה לבצע תוכנית אימונים מתאימה לחיזוק שרירי הבטן. בפועל 3-2 פעמים בשבוע 5 דקות בכל פעם יספיקו לחיזוק שרירי הבטן.
    אין צורך ממשי לבצע חימום לפני ביצוע תרגילים לחיזוק שרירי הבטן אלא אם כן מדובר על תרגילים ברמה המיועדים למתאמנים מתקדמים ממש או ספורטאים!
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה לכל העונים

    אילה
    22/10/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר איתי זיו - תוכנית אימון לילדים
    מודי
    14/10/2012

    שלום איתי,

    מהם הדגשים לבניית תוכנית אימון לילד בן 10-11 שיש ברשותו 4 ימים בשבוע למשך שעה לכל היותר?

    האם יש ברשותך תוכנית אימון לדוגמה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למרדכי

    ד''ר איתי זיו
    22/10/2012

    שאלות בהקשר לכך:
    מה מטרת האימון העיקרית של הילד?
    איזה ציוד יש לרשותו?
    האם יש בעיה רפואית כלשהי או עודף משקל?
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאיתי - פרטים נוספים לצורך מענה:

    מודי
    23/10/2012

    היי איתי,

    ילד בן 11 שיש ברשותו 4 ימים בשבוע למשך שעה לכל היותר.
    יש לו מנוי לקאנטרי שבו חדר-כושר, בריכה ומגרשים.
    יש אוריינטציה ספורטיבית, מבנה גוף מעט רזה מהממוצע, לכיוון אקטומורף.

    המטרה היא לשפר ביצועים ספורטיביים ברמת האירובי והכוח ולהעלות ביטחון עצמי.

    כיצד עשויה להיראות תוכנית אימון לילד שכזה? על אילו דגשים שמים לב בבנייתה?

    תודה,

    מרדכי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למרדכי

    ד''ר איתי זיו
    24/10/2012

    הערותי....
    1. אימון של פעמיים בשבוע בחדר הכושר - דגש על אימון פונקציונלי המשלב אביזרי עזר שונים ושיפוד שיווי משקל וקואורדינציה, למשל, ביצוע סקווט על גבי בוסו ומסירת כדור כוח על קיר, קפיצה בחבל ולסירוגין לחיצת חזה במכונה ייעודית, עליות מתח במקביל לתרגילי חיזוק שרירי הבטן. כל זאת בעומסים בינוניים יחסית ובמספר חזרות שנע בין 10-15 בממוצע. כל הפעמים מומלץ לבצע אימונים אירוביים. משולבים עם אימון הכוח או בנפרד. ניתן לשלב ולעשות אימון על מחזורי וכך ב- 30-20 דקות לשפר את 2 המערכות המרכזיות - אירובי ואנאירובי.
    2. במידה ויש אוריינטציה של משחקי כדור, ניתן לשלב תרגילים ומשחקים בכדורגל וכדורסל פעם בשבוע. אזי האימון מהנה במיוחד ותרגילי כושר ניתן לקיים במגרש ללא בעיה כלל ועיקר. לדוגמה, קליעה לסל, ריצה בסללום בין כסאות בכדרור, תרגיל כוח קל וחוזר חלילה.
    3. חשוב שהאימונים יהיו קלים וקצרים . עם ילדים האימונים לא ממושכים. כמו כן האימונים שלא יהיו עצימים. קל- בינוני ובהמשך ניתן להעלות בעומס. בכל מקרה גם שמעלים עומס, לא מעלים בנפח באופן משמעותי. חשוב גם מבחינת ההתמדה באימון למשך זמן. בפועל שם המשחק במקרה זה הנו גיוון. ללא זה יהיה קשה להשיג מטרות אימון שונות.

    4. חשוב אחת לחודש למדוד הילד כמו: היקף מותניים, משקל, גובה ואף היקף זרוע בעת כיווץ וכך לקבל אומדן על מידת ההתקדמות באימון מבחינה אנתרופומטרית.
    5. תזונה - חשוב במיוחד בכלל ובגילאים הצעירים- בפרט.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עליה במסת שריר
    איציק
    14/10/2012

    שלום רב,

    אני מעוניין לעלות במסת השריר.
    הבנתי שהעקרון המרכזי בנוסף לאימונים הוא יצירת מאזן קלורי חיובי - או כמו
    שאומר המאמן שלנו: "לאכול כמו סוס"

    השאלה שלי היא מדוע אבקות,אכילה מרובה ומאזן קלורי חיובי יעשו את הבן אדם דוקא שרירי ולא שמן?
    מניין לי שזה לא ינפח לי את הכרס בנוסף לשרירים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עליה במסת שריר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עליה במסת שריר - תגובה

    איתן קטן
    14/10/2012

    שלום איציק,

    צריכת תוספים לעליה במשקל (גיינרים למיניהם) וכמו כן גם אכילה מרובה על מנת לשמור על מאזן קלורי חיובי- לא מבטיחים עליה נקיה במסת השריר. ברוב המקרים שבהם נתקלתי עד היום, גם אם ויזואלית זה לא נראה ככה, מתרחשבת עליה בשומן (גם המינורית ביותר) עם עליה במסת השריר. כמה שומן? תלוי בהרכב הגוף של אותו אדם, הרכב תפריט התזונה שלו, אופי האימונים וגודל המאזן החיובי (קלוריות העודף).

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כושר
    דני
    14/10/2012

    שלום רב,בן 47 לאחר שנים ללא פעילות גופנית נרשמתי לחדר כושר לפני כחודש,הבעיה שאני קצת חושש להעמיס על הלב פעילות אינטנסיבית של הליכה + ריצה בהליכון ומסתפק בכעשר דקות של הליכון וריצה לסירוגין של שתי דקות כל פעם.האם אפשרי לנסות למרות החשש לרוץ עד קצה היכולת או שמה אני עושה נכון בהדרגתיות של האימונים.?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כושר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כושר - תגובה

    איתן קטן
    14/10/2012

    היי דני,

    אני תמיד בגישה של עליה הדרגתית בעצימות האימונים. תציב מטרה בין אימון לאימון ולאחר שהשגת אותה, תציב מטרה חדשה. נניח שאתה מסוגל לרוץ כ-2 דקות, המטרה שלך תהיה לרוץ 2:30 דקות. לאחר שהשגת את המטרה הזו, תעבור ל3:00 דקות וכן הלאה. כמובן, עם סובלנות ובהתאם ליכולת הפיזית שלך.
    יחד עם זאת, יהיה נכון ומקצועי יותר לקבוע פגישה עם מדריך הכושר שבמכון ולהתייעץ איתו לגבי תוכנית אימונים המתאימה לך. כל מכון כושר מכובד מעניק שירות זה אחת לחודש/ כמה חודשים.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לכבוד ד"ר איתי זיו שלום רב
    ליאור
    12/10/2012

    שמי ליאור, מדריכת כושר.
    פנתה אלי מתאמנת בת 19 הסובלת מדלקת פרקים מזה שנתיים וגם מעודף משקל גבוהה.
    חפשתי וקראתי והבנתי שאימוני הכושר המשלבים אירובי,כוח וגמישות ייתרמו להקלה על הכאבים אך יש להימנע מקפיצות,ריצה וכ'.
    השאלה שלי היא האם ישנה הגבלה באימוני המשקולות?
    האם יש טווח חזרות ספציפי בו היא צריכה לעבוד , אם האימוני הדרגתיים אפשרי להעמיס קצת יותר משקל או שיש לעבוד במשקלים נמוכים?
    אני מאוד רוצה לעזור ולהקל על הבחורה, קשה לה בתפקוד היומיומי,
    עד היום אני עובדת איתה כבר חודשיים על תרגילים מורכבים ופונקציונאליים בטווח חזרות של 8-10 חזרות בעצימות נמוכה אך היא מדווחת שאין כל שיפור במצב הכאבים.
    תודה רבה מראש, וסליחה על שאלתי הארוכה, מקווה שתוכל לעזור לי לעזור לה :) .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לכבוד ד"ר איתי זיו שלום רב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לליאור

    ד''ר איתי זיו
    13/10/2012

    הערותי.....
    1. מעבר להמלצות לפעילות גופית הרבה מדובר על ניסוי וטעייה קרי לבצע אימונים מומלצים להעלות עומסים ולראות ולהבחין שאין כאבים שמגבילים את הפעילות.
    2. מבחינת גופנית חשוב לבצע יחסית הרבה כל עוד הדבר אפשרי ואין בעיה מיוחדת. חשוב גם לציין שמופרשים אנדרופינים בפעילות גופנית עצימה דיה והדבר תורם לתחושה הטובה והויטליות ושיפור המצב. לכן חשוב בהדרגתיות כן להעלות עומס על מנת שיבוא לידי ביטוי הן אפקט האימון, הפרשת אנדרופינים ובד בבד שיפור הכושר הגופני.
    3. מבחינת ההמלצות חשוב להימנע מפעילות ארובית בה יש אימפקט. כמו ריצה או קיק בוקסינג, למשל, חשוב לבצע הפעילות האירובית בדופק מטרה של 60% לפחות מהמרבי ואם ניתן גם יותר ועד גבול ה- 80%. זאת מומלץ לחשב לפי נוסחת קרבונן או במעבדת מאמץ אפשרי כמובן גם.
    4. חשוב להרבות בפעילות גופנית ולנסות להתאמן 5-4 פעמים בשבוע
    ? כאשר להלות בהדרגתיות נפח האימון ואחרי זה עומס. גיוון בפעילות בכל מקרה חשוב ותורם גם להפחתת עמס באופן יחסי מהמפרקים הפועלים. לדוגמה, אימון אירובי של 40 דקות יכול להתבצע על 3 מכשירים שונים ללא הפסקה.
    3. אימוני כוח חשובים במיוחד מכול הבחינות ותורמים רבות לשיפור המצב. מספר החזרות בכל סט 15-10 בממוצע וגם כאן חשובה הדרגתיות, אימון ללא כאבים והעלאת משקלים בהתאם. 3-2 אימוני כוח בשבוע יספיקו. גם כאן מומלץ לגוון וניתן לעשות שימוש באמצעי התנגדות שונים כמו גומיות ומשקל גוף. ניתן אף לחלק האימונים בשבוע כך שאימון כוח הנו עם משקולות ומכונות כוח,ף השני אחריו באותו שבוע עם גומיות והבא אחריו משולב יחד עם תרגילים למשקל גוף. שיפור ברמת המתאמן באופן כללי תשפר מהותית את הרגשתו.
    4. תרגילי גמישות יש לבצע על בסיס קבוע בסיום כל אימון ובמיוחד למפרקים הבעייתים עם טווחי תנועה מוגבלים וכדומה.
    5. מומלץ לבצע תרגילים על בסיסים לא יציבים בחלק מהתרגילים וזאת בהתאם לרמת המתאמן. בוסו, פיתה, עמידה על רגל אחת - מתאימים אך כל זאת תחת תוכניתת אימונים מסודרת כוללת.
    למידע נוסף ופרוטוקולי אימון ניתן לבדוק גם באתר האמריקאי של ה-ACSM שם יש לכל מחלה הסקירה שלה ומה האימון המתאים עבודה. אם יש עוד שאלות או דברים להאיר - אשמח. בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה, עוד שאלה?

    ליאור
    13/10/2012

    תודה רבה על התשובה המפורטת גם קראתי מאמר בנושא באתר הACSM
    וגם השבוע הייתי בסדנת הכאב אצלכם בקמפוס, ויצאתי מבולבלת אף יותר לגבי נושא הכאב.
    ישנן בעיות שכיחות שאיתן אני יודעת להתמודד אך במקרה הזה אני נורא לחוצה בשל הכאבים שהיא חשה כל הזמן וגם במהלך האימון.
    האם יש קשר גם בין העודף משקל הגבוה לכאבים במקרה של דלקת פרקים?
    שוב תודה רבה רבה רבה על התשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני בן 14 ורוצה להתחיל לפתח שרירים
    דניאל
    11/10/2012

    שלום.

    אני ילד בן 14 שרוצה לפתח שרירים בצורה די פשוטה ולא משנה לי כמה זמן יקח אני רק ילד חח אבל בנתים אני מתאמן שכל לילה אני רץ ועושה מתח,שכיבות בטן וגבן ועוד כמה מתקנים של GreenFilds שהוצבו בגינות אני רוצה לדעת איזה דברים לגיל שלי אני צריך לאכול כדי לשמור על תזונה נכונה ולהמשיך ככה עד הצבא (18) ועד אז אני כבר היסתדר חח אני אשמח לקבל תשובה. :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדניאל - תגובה

    ד''ר איתי זיו
    12/10/2012

    הערותי.....
    1. באמצעות ביצוע תרגילים עם משקל גוף שציינת ניתן להעלות מסת שריר אך ללא תוכנית אימונים מסודרת ומאורגנת יהיה מורכב מאוד. יש צורך להקפיד ען עומסים גבוהים דיים, גיוון תרגילים, הקפדה על עקרונות האימון, תזונה נכונה ועוד.
    2. מומלץ מאוד לפקוד את חדר הכושר. הרי מבחינת הגיל הנך יכול להירשם במועדון מתאים ולשפר היכולת באופן משמעותי באמצעות תוכנית אימונים מסודרת. מבחינת האימונים עם משקל גוף מציע שתבצע יום כן ויום לא. ביום שאינך מבצע אימוני כוח ניתן לבצע אימונים אירוביים ןמתיחות.
    3. המתקנים שבפארק אחד החסרונות עימם שכמעט ואין התנגדות בעת הביצוע. אי לכך חשוב להוסיף התנגדות חיצונית לעניין. עם גומייה, משקולות יד או לחילופין לבצע טכניקות אימון עצימטות כמו סופר סט, סט מורכב וכדומה.
    4. ממליץ בחום לפנות לאיש מקצוע. ניתן לפנות לעופר קיס שמנהל גם את הפורום הנוכחי או אנשי מקצוע אחרים. בברכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בקשר ל trx
    זיו
    10/10/2012

    אני רוצה לקנות trx מצאתי כמה ביד 2 ואמרו לי שצריך להיזהר מהמזויפים תוצרת סין , השאלה איך אני יכול להבדיל בניהם ואיך אני יודע שמה שאני קונה הוא באמת מתוצרת usa.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה בקשר ל trx

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה אבל חסר מספר

    זיו
    10/10/2012

    חסר מספר בטלפון של אדי קוגן..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    אילה
    08/10/2012

    היי, אני בת 19 גובה 1.68 ושוקלת 63.5 ק"ג אני רוצה להוריד משהו כמו 5 ק"ג. מהי הדרך היעילה, המהירה והבטוחה ביותר לעשות את זה?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    איתן קטן
    09/10/2012

    היי,

    הדרך היעילה ביותר לרדת במשקל היא ע"י הקפדה על תזונה נכונה המותאמת אישית בשילוב עם פעילות גופנית.
    תפריט תזונה שיתאים עבורך ניתן לבנות אצל דיאטנית בקופת החולים או ע"י איש מקצוע פרטי.
    הכוונה לפעילות גופנית הינה בחדר הכושר או ע"י מאמן כושר אישי. בעזרת אימונים ותפריט תזונה מתאים תוכלי להשיג את המטרה שלך בדרך נכונה ובריאה.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר איתי זיו - התאוששות
    מודי
    08/10/2012

    שלום איתי,

    1. מה ההבדל הפיזיולוגי בין מה שקורה אחרי אימון ריצה שבו עוברים את הסף האנאירובי (סח"ח), לבין אימון ריצה שבו לא עוברים סף זה? מה קורה פיזיולוגית בהתאוששות בכל אחד משני המקרים?

    2. כאשר יש DOMS ברגליים מאימון כוח שבוצע ביום הקודם, האם תהיה זו שגיאה לבצע אימון שעובר את הסף האנאירובי? האם זה יפגע בהתאוששות של שרירי הרגליים שנמצאים ב-DOMS?

    תודה,

    מנחם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לד"ר איתי זיו - התאוששות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר איתי זיו - התאוששות - תגובה

    ד''ר איתי זיו
    12/10/2012

    אימון ברמות גבוהות ממש מצריך התאוששות רבה יותר. לפיכך אימון אירובי הנערך מעל הסח"ח לא ניתן להתמיד בו לאורך זמן ואם יש קטעים רבים כאלה באימון האירובי הכולל יש צורך בהתאוששות לעיתים של מספר ימים עד שמבצעים אימון זה שוב.
    אימון שאינו מגיע לסף זה ניתן לבצע בתדירות רבה יותר ורבות תלוי ברמת המתאמן ומצבו הגופני. מבחינת ההתאוששות באימון ברמה הגבוהה יותר יש צורך במיילוי מסיבי יותר של מאגרי אנרגיה, 'תיקון' של קרעים מיקרוסקופיים בשריר ובנייה גופנית נכונה ומושכלת. אימןון ברמה כה גבוהה ממש מצריך ידע ומידה מסויימת של מיקצוענות מכיוון שניתן להגיע בנקל לאימון יתר שהנו תופעה שלילית ויש קושי רב להתאמן והדבר אף מאופיין בסימפטומיים שליליים רבים.
    לגבי DOMS אין בעיה להתאמן ביום אחרי אך חשוב לבצע אימונים קלים ולא לבצע אימונים קשים וזאת על מנת להתאושש. בעיקרון ה- DOMS מופיע 72-24 שעות מהאימון ולאחר תקופה זו אמור לעבור. אם הכאבים לא עוברים צריך לבדוק מדוע.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אימוני כח ושחייה+תוספי תזונה למתחיל
    שמוליק
    08/10/2012

    שלום,
    לאחרונה נרשמתי לחדר כושר ואני מתאמן 3 פעמים בשבוע.
    האימונים הם לכל הגוף (ללא חלוקה לתוכניות A/B) והמטרה שלי כרגע היא בעיקר 'ניפוח' השרירים.
    יש לי שתי שאלות שהתקשיתי למצוא לגביהם תשובה רצינית:

    1. ממה שאני מבין, תוספי תזונה בהחלט יכולים למקסם את תוצאות האימון שלי. האם מומלץ להתחיל לקחת תוספי תזונה כבר מעכשיו כשאני רק בשבועות הראשונים? או שכדאי להמתין עם זה?

    2. במידה ואני שוקל לצרף לאימוני הכח בחדר הכושר גם שחייה בבריכה (חתירה) למשך כחצי שעה בכל פעם, אני מעוניין לדעת האם זה יפגע באימוני הכח או שזה לא ישפיע עליהם? ואם זה לא פוגע, אז מתי הכי מומלץ שאני אשחה? בימים שאני לא מתאמן בהם/בימים שאני מתאמן לפני האימונים/בימים שאני מתאמן אחרי האימונים?

    תודה רבה על העזרה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אימוני כח ושחייה+תוספי תזונה למתחיל - תגובה

    איתן קטן
    10/10/2012

    היי שמוליק,

    1) תוספי תזונה באמת יכולים למקסם תוצאות במתאמנים מתחילים ומתקדמים. בנוגע לזמן הצריכה, זה תלוי. כדי לעלות במסת השריר אתה צריך לשמור על מאזן קלורי חיובי באופן קבוע- צריכת קלוריות גבוהה מזו שגופך דורש ביממה. כמתאמן מתחיל, אם המטרה שלך היא להעלות במסת השריר אבל אתה אין ביכולתך לצרוך את הכמות הקלורית הדרושה מומלץ לשלב את הגיינר כבר בשלב הזה. אם לא, ההתקדמות בעליה במשקל ובמסת השריר תהיה מינורית ולאחר זמן מה גם תיעצר.
    בנוסף, קריאטין מונוהידראט הינו תוסף אפקטיבי מאוד שמשפר את הביצועים הספורטיביים (בדגש על ביצועים אנאירוביים). אישית, אני אוהב להשתמש בו כל תקופה "חלשה" שאני צריך איזשהו בוסט להמשך. הקריאטין לא הכרחי לעליה במשקל, אבל גיינר כן- כל עוד ואתה זקוק להשלמה של X קלוריות בהתאם לדרישות גופך.

    2) שחייה זה אחלה ספורט לגוף ולנפש ולא תפגע באימוני הכוח אם ותדאג לבצע קודם כל את אימון הכוח לפני השחייה. אם תבצע את השחייה לפני אימון הכוח אתה לא תגיע במיטבך לאימון הכוח.
    אישית, אני מעדיף לפצל את האימונים לימים נפרדים, אבל זה תלוי בזמן והנגישות שלך.
    אם אתה לא יכול, תדאג לבצע אימון כוח ולאחריו אימון שחייה.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה על אימון מכון כושר עם בקע
    אור
    08/10/2012

    שלום התגלה אצלי בקע 4 מ"מ לפני חצי שנה ואני עדיין המשכתי להתאמן משקולות,
    חשוב לציין שבדרך כלל לא מפריע לי הבקע באימון .
    יש תרגילים / קבוצת שרירים שמומלץ לי לא לעבוד עליהם?
    (לא מתאמן על הרגליים מחשש )

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה על אימון מכון כושר עם בקע - תגובה

    עופר קיס
    17/10/2012

    אור שלום
    זו שאלה לרופא ספורט בלבד
    מכון וינגייט, MEDIX מאוחדת ספורט או מקום אחר
    לא לבצע תרגילים בהם יש החזקת נשימה לייצב את עמוד השדרה תוך ביצוע עבודה עם משקולות כבדים, זה בכללי - בפרטים חשוב לבדוק אצל הרופא הספורט
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאור לא ממולץ לעשות ולהתאמן משקולות

    דליה ודוד
    18/10/2012

    לאור שלום מאוד לא ממולץ לעסוק בפעילות גופנית ובהרמת משקלות ממולץ מאוד לעשות פעילות גופנית מתונה מלבד ואנו חוזרים פעילות גופנית מתונה בלבד כמו בתורת הצ'י-קונג =המדע והאומנות של הריפוי בתנועה ובאנרגיה. צ'י = אנרגיית החיים, קונג = שליטה. תורת הצ'י-קונג היא שיטת תנועה סינית לחידוש הנעורים ולמניעת מחלות, בדרך הוליסטית המשלבת עבודה על הגוף ועל הנפש תוך הקשבה לחוקי הטבע שלא עולה על 70 דופק לב מדליה ודוד המרכז לבריאות וריפוי טבעי עצמי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זהירות מזוג השרלטנים דליה ודוד

    אבי
    19/10/2012

    דוד בעלה של דליה הוא סוחר נדל"ן מנתניה שהחליט לעשות כסף מחולים כרוניים וסופניים והכריז על עצמו שהוא מטפל שמסוגל לרפא איידס וסרטן.דוד הוא עבריין מורשע בפלילים ונדון לחצי שנת מאסר ע"ת.
    להלן מידע על מעלליהם של דליה ודוד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    מתאמן
    07/10/2012

    שלום, התחלתי להתאמן לפני כחודש וחצי למטרת עליה במסה, אני רזה...
    אמנם רק חודש וחצי אבל אני כבר מתחיל לראות תוצאות והגוף מגיב יפה: בעיקר באיזור הזרועות, החזה, הכתפיים.

    רציתי לשאול מה אני יכול לעשות (רצוי בבית) מלבד 3 הפעמים שאני פוקד את מכון הכושר כדי לראות תוצאות מהר יותר?
    ראוי לציין שאני גם שוחה אך שחיה בעקרון לא מעלה את מסת השריר.
    אני מעוניין לראות תוצאות באיזור פלג הגוף העליון בעיקר - דגש על יד קדמית ואחורית.

    שמעתי שתרגילי מתח גורמים לתוצאות נפלאות, בין היתר גם בשרירי הזרועות שאותם אני מעוניין להגדיל. האם אתם ממליצים לי לרכוש מוט למתח ביתי ולהתחיל ולהתאמן בו (וכמובן רשמו לי כמה סטים וכמה חזרות)?

    כמו כן, אשמח להמלצה למוט שאנו מצריך הברגה לקיר.
    האם אתם ממליצים לי על המוצר הבא שמתחבר למשקוף?


    תודה רבה לכם
    מתאמן (22)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    ד''ר איתי זיו
    10/10/2012

    הערותי.....
    1. מציע לא להוסיף עוד אימוני כוח בשלב זה לפחות עד שתהיה עם ותק של 3 חודשים. בהנחה שהנך מתאמן עם טכניקה נכונה אזי לאחר 3 חודשים ניתן לפצל תוכנית האימונים ל- AB ואז התוצאות מהירות יותר.
    2. אין שום בעיה לחבר מתח לקיר. יש בחנויות רבות לציוד ספורט לרבות בש גל ואנרגים אך אין טעם בשלב זה לבצע אימון כוח יום אחר יום. יש צורך במנוחה ואימון מפוצל מציע לחכות לותק של 3 חודשים באימון.
    3. חשוב מאוד להקפיד על התפריט התזונתי.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכנסת הבטן
    אורטל
    07/10/2012

    שלום,
    יש לי בטן קצת נפוחה (בעיקר הבטן התחתונה) ואני לא בטוחה ממה הנפיחות נובעת (שומן, נפיחות כתוצאה מעיכול לקוי או שניהם יחד). בכל מקרה, אני מאוד מתקשה לבצע את התרגילים המקובלים לחיזוק שרירי הבטן, ורציתי לשאול האם להכנסת הבטן לאורך שעות היום יש אפקט המחזק את שרירי הבטן כתוצאה מהכיווץ? ואם כן, האם ניתן להיעזר ב"חגורות"/ בגדים שלוחצים קצת על הבטן או עזרים דומים הפועלים על העקרון של הפעלת לחץ מתון על הבטן על מנת שיהיה קל יותר להכניס את הבטן פנימה? ואם אבצע מידי יום מספר פעמים "תרגיל" של כיווץ שרירי הבטן ("הכנסת הבטן") והרפייה בעמידה, האם תהיה לכך השפעה מסויימת, והאם תרגיל זה מומלץ? אם לדברים הנ"ל אין שום השפעה על שרירי הבטן, האם יש להם בכלל תועלת כלשהי מעבר לכך שהבטן שלי תראה חטובה יותר באופן זמני במהלך הכנסת הבטן- האם יש להכנסת הבטן איזושהי תועלת ארוכת טווח? כמו כן, יש לי שאלה נוספת בהקשר זה, ואני לא יודעת אם זה הפורום הנכון לשאול אותה אבל אנסה בכל זאת: האם לחיזוק שרירי הבטן או להכנסת הבטן במהלך היום יש תועלת מבחינת תהליך העיכול?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הכנסת הבטן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום