מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תזונה לפני ואחרי האימונים..24/06/2008
שלום,
אני בן 17 אני שוקל 56 גובה 1.70 לא מתאמן בד'כ כוש גופני לא טוב בכלל.
רוצה להתחיל להאתמן.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אתה בתת משקל
גילה אדלר25/06/2008אתה זקוק לאכילה מכוונת קלוריות וחלבון ולשפר את מאסת השריר היחסית בגופך , ולכן אתה זקוק להנחיה גם לימי אימון וגם לימים אחרים וכדאי שתקבל ייעןץ אישי .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה לפני ואחרי האימונים..23/06/2008
שלום,
אני מתחיל עוד מעט להתאמן רציתי לדעת בדיוק מה לאכול ומתי לפני אחרי האימון?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תן פרטים על עצמך
גילה אדלר23/06/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה לאכול לפני אימון...אלי22/06/2008
שלום, מה מומלץ לאכול לפני אימון אירובי של כ - 40 דקות, וכמה זמן לפני?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי אלי
גילה אדלר22/06/2008תלוי מתי האימון , אם היתה ארוחה 3 שעות לפני אין צורך בכלון למעט מים , ואם לא היתה אז בעיקר פחמימות 30 דקות לפני .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוספי תזונה לפיתוח הגוףעמיר21/06/2008
גילה יקרה שלום רב!!!
ישנם תוספי תזונה שכל מי שעוסק מקצועי או מבין רציני בפיתוח הגוף ממליץ עליהם:
- חלבון קזאין - שיחרור איטי- צריכה:לפני השינה ו/או במהלך היום (חוץ מחלבון מי גבינה לאחר אימון)
- גלוטמין - כתוסף לשייק חלבון לאחר אימון ו/או לפני וצריכה נוספת- לפני השינה למניעת פירוק שריר
- טבליות אמינו 2000 או אמינו אלרות (לא מסועפות) - לימי מנוחה
- טבליות L קריניטין - שעתיים לפני אימון על בטן ריקה - להגברת שריפת שומנים וחומצה אמינית חיונית למתאמנים
- L קריניטין בנוזל - צריכה - ממש לפני אימון - מטרה זהה לטבלייה...
הייתי מעוניין מאוד בחוות דעתך המקצועית בתוספים אלו ואם עלולה להתקיים השפעה שלילית על הבריאות בצריכתם.
נ.ב: לגבי מינונים מדוייקים ותזמונים של כל התוספים - כבר עשיתי שיעורי בית... :-)
אגב, לגבי אמינו מסועפות (BCAA) - לתשובתך - קראתי מחקר שקובע שצריכה של 1000 מ"ג לכל חצי שעת אימון מונע פירוק שריר באימון עצמו, לדעתך מחקר זה שגוי או מסולף?
מחכה לתשובתך, מליון תודות - עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי עמיר יקר
גילה אדלר21/06/2008תראה כל תוספי התזונה המיועדים לספורט הן במטרה להגביר שריפת שומן והן להעלאת מאסת שריר כמעט כולם נכנסים תחת ההגדרה "תמיכה מדעית חלקית " או " ללא כל תמיכה מדעית "
רובם הגדול נוסה על חיות מעבדה ובבני אדם לא היתה כל השפעה משמעותית , או שהיקף המחקר היה קטן ועוד ועוד ....
כדי שתזונאי אחראי ימליץ על תוסף הוא חייב להיות מגובה מדעית , ויש מקורות מידע מוסמכים עליהם אני לפחות מבססת את החלטותי .
ולאחר ההקדמה הארוכה זו תשובתי -
רק 2 תוספים הוכחו כיעילים משמעותית בבניית שריר creatine וכן HMB,
לשריפת שומן - L קרניטין לא יעיל כלל הוא יוצא ככולו בשתן .
אני פרסמתי רשימות במאמר באתר זה על תוספים לספורט תכנס ותקרא להנאתך .
אתה מוזמן לחזור ולשאול .......* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בנוסף לשאלה שמתחת..עידו20/06/2008
בנוסף לשאלה שמתחת, ביום שישי הקרוב יש לי תחרות קראטה עם קרבות ועוד..
אני בד"כ אוכל כשעה לפני אימון פסטה עם גבינה,האם את יכולה להמליץ לי על משהו שיספק לי אנרגיה לזמן רב יותר לתחרות,או שמא אני צריך להישאר עם הפסטה ולוהוסיף פירות יבשים או משהו?
האם אני צריך לאכול גם בתחרות משהו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ארוחה לפני תחרות
גילה אדלר21/06/2008פסטה זה רעיון מצויין בשעתיים שלוש לפני התחרות כי זה מאפשר לך אנרגיה ממושכת לקרב , כן הייתי ממליצה מיד לפני קרב לאכול - שוקולד , חטיף אנרגיה , פירות כמו תמרים , בננה , קורנפלקס כדי לקבל אנרגיה מתפרצת . וכן לשתות משקה ספורט + מים קרים בהפוגות .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי אכילה לאחר אימוןעידו20/06/2008
שמי הוא עידו ואני בן 14.
אני עוסק בפעילות גופנית כמעט כל יום חוץ מביום שלישי.
אני יודע שלאחר אימון צריך לאכול יותר חלבונים,אך כיוון שאני בתת משקל כתוצאה מהספורט התחלתי להוסיף עוד פחמימיות לתפריט אחרי אימון. האם זה בסדר?
ללא שום קשר למה שכתבתי,האם שקדים וקשיו לא קלויים ולא מלוחים, טובים?
האם אפשר לאכול אותם כחטיף לפני אימון, חוץ מהפחמימות שלפני האימון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי עידו
גילה אדלר21/06/2008מאוד חשוב שכמות הקלוריות שאתה צורך תתאים להוצאה הקלורית ותאפשר לך גדילה
אתה בשלב קריטי של צמיחה ומה שלא תעשה היום לא תוכל לעשות בעוד שנתיים שלוש .
מצויין לאכול גם פחמימות וגם חלבונים לאחר אימון
מצויין לאכול שקדים אגוזים ( מלך ופקאו טובים יותר מקשיו )ובכלל ........לאכול ללא חשש
מציעה לך להתייעץ באופן אישי אם אתה בתת משקל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם תזונתי היא נכונה?נעה20/06/2008
שלום קוראים לי נעה ואני בת 15.
אני עושה ספורט 2 פעמים בשבוע (לא יום אחרי יום)
סדר האוכל שלי הוא:
ב-7 וחצי בבוקר לפני בית ספר אני אוכלת קורנפלקס עם חלב.
ב-10 אני אוכלת לפעמים שתי פרוסות לחם עם ממרח כלשהו.
ב-2 וחצי בערך אני אוכלת ארוחת צהריים שכל יום זה משהו אחר: יום אחד שניצל תירס עם עם אורז או פירה או משהו אחר, יום אחד פסטה עם רוטב עגבניות, יום אחד עוף (פולקה) ואורז, וככה הלאה, כל יום משהו אחר.
ב-5 אני מנשנשת או מעדן או במבה או משהו אחר שיוצא ויש.
ב-7 אני אוכלת שוב קורנפלקס עם חלב, ולפעמים יוצא שבמקום אני אוכלת ביצת עין וחצי מלפפון וקוטג'.
ב-9 אני לוקחת מעדן.
זה בערך התזונה היומית שלי. לפעמים יוצא שאני מפספסת משהו, לפעמים אני לא אוכלת את ארוחת ה-10, ולפעמים בארוחת צהרים יוצא שאני אוכלת רק אורז וחומוס בלי כלום.
אני גם שותה הרבה מים ביום.
האם התזונה שלי מספיקה?
אני צריכה להוסיף עוד?
כי קראתי שבנות בגילי צריכות לצרוך 1800 קלוריות ביום. זה קצת הרבה 1800 לא? אני לא חושבת שאני מגיעה לכמות כזו של קלוריות ביום. לפי ארוחות היום שלי נראה לי שאני מגיעה ל1000.
מחכה לתשובה,
נעה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי נועה
גילה אדלר21/06/2008מה שבולט הוא חסר בפירות וירקות .
ארוחת 10:00 לתלמידה חשובה ביותר ואין לפספס אותה ,
חוץ מזה הכל בסדר ואת אוכלת הרבה מעל 1000 קלוריות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה צריכה לשקול שחיינית בגובה 165 ?עירית19/06/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
כמה צריכה לשקול שחיינית
גילה אדלר19/06/2008כדי לקבוע את המשקל האידאלי אנו קובעים אחוז שומן גוף אידאלי לספורטאי שבמקרה של שחיינית הוא 18%
בודקים את אחוז השומן אצלך והמשקל ומזה גוזרים את המשקל הרצוי
למשל אם את שוקולת 72 ק"ג ויש לך % 25 שומן את צריכה לשקול 66 ק"ג , 18% שומן .
אך כמובן שזה תלוי במבנה וצריך לבדוק איתך
בברכה
גילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלבון מי גבינהדן18/06/2008
אני מקווה שאתם תוכלו לענות לי למה בפורומים אחרים לא עונים =\...
רכשתי לא מיזמן אבקת חלבון מי גבינה המכילה 81% חלבון...
רציתי לדעת כמה אני צריך לצרוך ביום... אני שוקל 65 ומיתאמן במכון כושר...
אשמח אם תביאי לי תפריט יומי לדוגמה...
בתודה מראש
דן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דן יקר
גילה אדלר18/06/2008כף אבקת מי חלבון מכילה בערך 25 גר' חלבון , אתה זקוק ל80 גר' חלבון ביום או עד 100 גר' חלבון אם אתה מעוניין להעלות מסת שריר , אך באוכל יש חלבון , לכן מה שאתה צריך לעשות זה לחשהב כמה חלבון אתה צורך ביום במזון ורק אם אתה בחסר אתה לוקח כף חלבון במים או חלב ושותה תוך שעה מסיום האימון .
הפורום הוא לא המקום "להביא " תפריטים , כדאי לגשת לדיאטן מומחה לצורך כך .
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה גילה :)
דן19/06/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובהמור16/06/2008
קודם כל שלום.
יש לי שאלה : אני בן 16 ואני עובד על פיתו גוף במכון כושר
קודם כל כמה פעמים הית ממליצה לי להתאמן במכון כושר
ואיזה מאכלים אני צריך לאכול אחרי אימון אני יודע שזה חלבון אבל מה לאכול?
ואם כדי לי לצורך אבקת חלבון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מור
גילה אדלר16/06/2008אימונים אפקטיביים 3-4 בשבוע , משך ועצימות יבנה לך מאמן כושר מוסמך, מה לאכול תוכל לקרוא במאמר שאוציא בימים הקרובים , אין צורך בדרך כלל ליטול חלבונים באבקות אם יש לך מזון נגיש .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חומצות אמינו מסועפות (BCAA)עמיר15/06/2008
שלום רעות/גילה!
ראשית, המון תודה על התשובות המקצועיות!!!
כפי שלמדתי, אני צורך במהלך אימון טבליות של 1000 מ"ג (BCAA) כל חצי שעת אימון, לאחרונה קניתי בארה"ב טבליות של 2000 מ"ג, האם הצריכה עולה לטבלייה לשעה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתעמל יקר
גילה אדלר16/06/2008חומצות אמינו מסועפות בכמות של גר' 1 ביום או 2 ביום אינן אפקטיביות , מחקרים בבני אדם מראים יעילות במינונים של 10 גר' ביום ,וגם אז והאפקט הוא בפחות מ2 אחוז יתרון בעליית מאסת שריר לעומת מי שלא לקח . זהו תוסף יקר שלא מצדיק את הצריכה , דרך אגב גבינות וחלב הם מקור מצויין לחומצות אלו בכמות גדולה יחסית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלבונים - פחמימותגלי15/06/2008
שלום, אני לא יודעת מה לאכול מתי מתי לאכות לפני אימון ומה אחרי אימון ומה חשוב בנושא החלבונים אם אני מתאמנת פעמיים בשבוע בחדר כושר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גלי , גלי
גילה אדלר18/06/2008אתמבולבלת ללא כל סיבה , מי שמתעמל פעמייים בשבוע ברמה של חובב לא צריך להיות עסוק באוכל אלא לשתות מים לפני במהלך ובתום האימון .
חלבונים ופחמימות מעסיקות יותר מתאמנים , אתלטים , כאלו שיש להם אימון בבוקר + משחק אחר הצהריים והם זקוקים להיות במיטבם או מי שרוצה לבנות שריר ....אבל את .למה שלא תתעמלי בכיף וזהו .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לתכנית טלוויזיה חדשה בערוץ 2 דרושותעינת נהרי12/06/2008
לתוכנית טלוויזיה חדשה
שמי עינת ואני תחקירנית בערוץ2. אנחנו עובדים כרגע על תוכנית חדשה שעוסקת בעניין "נשים וגופן" אנחנו מחפשים נשים שלא שלמות עם הגוף שלהן. נשים שמרגישות שהן מפספסות המון בגלל שמשהו עוצר אותן. מטרת התוכנית היא לגרום לאותן נשים לחזור ולהאמין במי שהן. לחזק את ביטחונן העצמי, להעריך את עצמן ולקבל את עצמן ללא תנאים! זהו מסע אישי ופרטני ( לא בקבוצה) חוויה מדהימה שתעניק עוצמה ושינוי בתפיסה.
אם את מעוניינת לשמוע יותר פרטים נשמח אם תצרי איתנו קשר בטלפונים מספר:
עינת- 052-3234646
או לכתובת : einat.nahari@keshet-* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי עינת
גילה אדלר12/06/2008אשמח לשתף עימך פעולה ,
השארתי לך הודעה בטלפון הנייד
מחכה לתגובתך
גילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אכילה לפני אימוןספי10/06/2008
שלום רב, מה כדאי לי לאכול לפני אימון קיק בוקסינג? פעם רקודמת רק שתיתי קפה והרגשתי מאוד לא טוב באימון ולאחירו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי ספי
גילה אדלר11/06/2008לפני אימון קיק בוקס שהוא אירובי ונמשך שעה כמעט הכי חשוב לשתות הרבה מים ולהתחיל בשתיה חצי שעה לפני , לפחות ליטר מים לפני האימון וכן אם יש הפסקה קטנה ללגום מים ,
האוכל תלוי - אם אכלת 3 שעות לפני כן ארוחה מלאה אז פרי או פרוסת לחם או חטיף אנרגיה יספיקו לך , ואם לא אכלת רצוי שתוכלי כערית קורנפלקס עם חלב או תשתי מיץ טבעי ותוכלי כריך עם דבש למשל .
מקווה שעזרתי לך
להתראות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה לאחר אימון בשעות הלילהרויטל06/06/2008
היי רעות, לעיתים קרובות יוצא לי להתאמן בשעות המאוחרות של הלילה את רוב אימוני האירובי (מה שגם מגביר אצלי את העירנות מן הסתם) .. בכל אופן הארוחה של אחרי אימון חייבת להיות "קלה" היות והיא סמוכה לשינה הארוכה של הלילה , מהי המלצתך בנושא, תודה ו..לילה טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רויטל
גילה אדלר07/06/2008האם מטרתך לשמור על משקל גוף או לרדת במשקל ?
התפריט יותאם לך באופן אישי ויכלול את הארוחה שלאחר האימון כחלק מהתזונה , לכן כדאי שתבהירי את כוונתך .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









