מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- דילמה ריגשיתמיכל20/12/2011
שלום .
היה לי מאהב נשוי כ 4 שנים . נפרדנו ביוזמתו לאחר שכנראה "מצא" אחרת...או שפשוט היה לו "כבד"..
כעבור 5 שנים הוא שב והחל להיות נחמד והצהיר שהוא חבר בלבד!! לא יודעת מה שידרתי שהוא חושב שאני מעוניינת ביותר והוא הצהיר "אני רק חבר"!
לי קשה עם זה ולא רוצה לפגוע בו ולומר שאני מתקשה לעמוד מולו מבלי להתקרב..
כיום אני ללא זוגיות עקב טלטלות קשות במערכת יחסים אחרונה.. מאסתי בזוגיות רישמית..
כיצד אוכל לנהוג בכדי להשיב את הגלגל לאחור? אני מעוניינת בו ליותר "מסתם חבר"..
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא יכולה לעזור לך בכיוון שלך
דורית כהן20/12/2011מיכל היקרה, לא אוכל לתת לך תמיכה בנושא רגיש כזה, משום שאני מסייעת בכך למעשה שאינו כשר ואשר פוגע מן הסתם באשתו של המאהב הנשוי שלך.
לאחר 5 שנים של נתק, אפילו שאת עדיין קשורה ורוצה אותו, נראה לי שעדיף שתסתכלי קדימה ותפעלי בהלימה עם מטרותייך בחיים, לא ממקם של ויתור ("מאסתי בזוגיות רשמית") לעצמך, אלא ממקום של חיפוש אחר זוגיות בריאה שתעניק לך יותר מאשר ריגוש, נוחיות מוכרת וחוסר מחוייבות.
יתכן ששווה לך לעצור עכשו את הדחפים הראשוניים שלך, שהם כרגע להחזיר אותו לחיים שלך - ולהתייעץ לגבי המקום בחיים בו את נמצאת, דווקא לפני שאת מתחילה שוב "לפרוש את הרשת וללכוד אותו" ולמלכד מחדש את חייך איתו. יתכן שדרך ייעוץ מתאים תוכלי לצאת מן התקיעות הזאת ולכוונן את חייך מחדש בנושא זוגיות.
מקווה שלא איכזבתי אותך...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדילמה ..
מיכל21/12/2011דורית שלום.
לא איכזבת אותי !!
ראשית אני מודה לך על המענה. דבר שני אני מודעת למצב ולהשלכות.. כל שנותר לי הוא להתרחק בלי לפגוע בו מכוון שהוא משתדל באמת להיות חבר טוב ולהיות שותף להתנהלותי בחיים..
אני רק שואלת את עצמי האים באמת הוא מעוניין רק בזה או שזה משחק? זה מעסיק אותי מאוד!
ובהקשר "להמשיך" הלאה..?! אני ממתינה לעיתוי הנכון להפתח שוב לעולם... מכוון שהטראומה שעברה בי הייתה נוראית מאוד!
לשאלתי האם להתנתק לגמרי או להשתדל "להשאר חברה" כמו שהוא מבקש?
תודה מיכל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמכיוון שלא התגברת עליו - להתנתק!
דורית כהן21/12/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כיצד לפעולכיצד לפעול20/12/2011
יש מישהו שיצאנו כמה פעמים. שכבנו גם כמה פעמים ואז הוא החליט שלא מתאים לו (כמובן בלי ליידע אותי.. לפי ההתנהגות שלו הבנתי שהוא לא מעוניין כנראה).
עכשיו,
הוא מדי פעם מתקשר (פעם בשבוע) רוצה שניפגש .. ואני כבר לא. לא מעוניינת בקשר שלא יוביל למשהו יותר רציני. בטח לא סטוץ.
אני לא מעוניינת בשום מפגש נוסף איתו או שום קשר איתו והבעיה היא שאינני יודעת כיצד להגיד לו בפעם הבאה שהוא מתקשר, את הדברים האלה, מבלי לפגוע בו.
אני יודעת שהרבה יחשבו שאם הוא פשוט התנתק ממני ורוצה רק סטוץ אז אני לא צריכה לחשוב אם הוא יפגע או לא. אבל אני כן חושבת כי כזו אני.
איך אומרים למישהו שלא מעוניינים להמשיך קשר איתו?..
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האמת כאן היא הכי מתאימה
דורית כהן20/12/2011שלום לך, אם הבנתי אותך נכון, יש לך בכל זאת התלבטות לגבי אדם זה: נדמה לי מדברייך, שאילו הוא היה ממשיך לטפח את הקשר וזה היה נראה לך בכיוון רציני ולא בתור סטוץ - אזי היית מעוניינת שהקשר איתו יימשך, לא כן?
מכיוון שכך, כאן גם טמונה התשובה לשאלתך: אם מה שחשוב לך הוא שהוא לא ייפגע, את פשוט יכולה להבהיר לו שכיום אינך בעניין של סטוצים, וכי את מתכוונת להישאר בקשר רק אם זה מתפתח לקשר זוגי.
כך את מבהירה לו שאינך פוסלת אותו כבן זוג פוטנציאלי אלא רק את כוונותיו כפי שהבנת אותן ממנו - שזה יישאר סטוץ.
ואז - אם יש לו בכל זאת כוונות רציניות יותר - הדלת נשארת פתוחה מן הכיוון שלך. ואם הוא רוצה רק סטוץ - את מבהירה לו שלך זה לא מתאים.
אני מקווה שקלטתי אותך נכון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי
דן20/12/2011הייתי מוסיף לדבריה החכמים של דורית
נראה לי "שקצת" התחברת רגשית, וכן היית רוצה שהקשר ימשיך, אבל ממש אין טעם.
כי הוא לא בכיוון שאת היית רוצה שהוא יהיה, כלומר הוא רוצה משהו אחד ואת רוצה משהו אחר, על כן לא הייתי מפתח תקוות לשווא.
מה שכן הייתי עושה, זה מתחיל לשחק קצת(אין מה לעשות) כדי לגרום לו להתאמץ יותר, אל תעני לו לכל שיחה, ואם הוא רוצה להיפגש...תגידי שכבר קבעת תוכניות...ומדי פעם תזרקי עצם...ולאחר מכן אם הוא לא מנסה יותר ומשתדל, תגידי לו שאת מחפשת קשר רציני יותר.
הסיבה לזה, בגלל שאת מעוניינת בו (ואני אומר זאת בגלל שרשמת שאת לא רוצה לפגוע בו) אני מניח כי ברגע שתספרי לו שאת מעוניינת בקשר רציני ואת לא רואה שהקשר הזה מוביל לשם...רוב הסיכויים שהשיחה תלך לכיוון של ניתוק הקשר (כי זה יבוא לו בהפתעה, הוא לא ידע איך להגיב..)
חשוב לי לציין שזו הצעה...ולא מדע מדוייק
בכל אופן שיהיה בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול זוגיגיא19/12/2011
שלום וברכה
האם אפשר לקבל המלצה למטפל/ת זוגי טוב ומקצועי באזור חולון
העניין חשוב תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול זוגי - תגובה
מוניקה הרשקוביץ19/12/2011גיא יקר,
אין אנו נוהגות להמליץ בפורום.
אוכל להציע לך לפנות לקופ"ח בה אתם חברים ולבחון שירות שכזה דרכם.
לחילופין, תוכל לשוחח עם דורית כהן, אחת ממנהלות הפורום. היא מאיזור המרכז גם כן ונראה לי ששווה להשקיע ולהגיע אליה לייעוץ או לפחות להתרשמות.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קנאה באחריםעומר18/12/2011
שלום,
אני בת 26, נשואה מזה שנה, בעלי בן 28. יש בינינו אהבה גדולה מאוד.
יש לי נטייה כל הזמן לראות מה קורה סביבי, חברות שלי שכבר קנו בתים, אחותי הגדולה שהתחתנה עם בחור זהב, נשמה גדולה שיש לו המון כסף, קנו דירה מאוד יקרה ואין להם משכנתא, אנשים סביבי שקונים בתים ויש להם הון עצמי ואנחנו מרוויחים משכורות נמוכות יחסית, מאוד חסכנים, לא יוצאים הרבה ויודעים שלקנות בית זאת לא אופציה. גם אנשים שההורים שלהם עוזרים להם ולהורים שלנו אין איך לעזור.... זה משהו שמאוד מפריע ל,י הראש שלי עסוק כל הזמן במה שיש לאחרים ולי אין.
איך אני יכולה להתנער מהתחושות האלה???
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להתרגל לחשוב חיובית
דורית כהן19/12/2011א היקרה, אני יכולה להבין שאם את מוקפת בחברות ובאחותך שכבר הסתדרו כלכלית - את מרגישה "לא במקום הנכון", למרות שאת בוודאי יודעת שרוב הצעירים בגילך נכסנו בדיוק כמוך למירוץ הכלכלי שבו מנסים לחסוך כסף מן ההכנסות השוטפות על מנת להצליח כעבור כמה שנים שלחיסכון לקנות דירה עם משכנתא.אין ספק שהרוב של אנשים בגילאים שלכם נמצאים במקום בו את נמצאת, ודווקא היוצא דופן הוא מה שאת מתארת בסביבתך הקרובה.
הדרך היחידה להתמודד עם קנאה היא באמצעות החשיבה וההגיון. את יכולה להשוות את עצמך לקבוצת התייחסות אחרת, בינונית יותר מבחינה כלכלית, ומולה תרגישי שאת כן במקום טוב.
אבל בעיקר כדאי לחפש את הדברים הטובים שכבר יש לך: זוגיות עם אהבה גדולה מאוד, בריאות, חברים טובים, הורים אוהבים, תעסוקה, עתיד ועוד.
התרכזי בחיובי ולא בשלילי.
מצאי בבוקר, בתחילת היום, כמה דקות בסדר היום שלך בהן תגידי לעצמך לפחות 5 דברים טובים שיש לך בחיים. נסי כל בוקר לחשוב על דברים שונים. זהו תרגיל בחשיבה חיובית.
כל פעם שעולה לך הקנאה, הביאי מולה בראשך את הדברים החיוביים.
מקווה שעזרתי במשהו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שנאה בין בעלי לאמא שליליאת18/12/2011
שלום
אני מכירה את בעלי 3 שנים ובהתחלה הכל היה בסדר בין בעלי והמשפחה שלי
ולאט לאט עם הזמן המשפחה שלי התחילה לשנוא אותו ברמות
כשאנחנו נפגשים כולנו יחד תמיד יום למחרת אני מקבלת דיווח מלא על מה בעלי לא היה בסדר ואיך הוא דיבר ואיך הוא מתנהג, זה ריטואל קבוע אחרי כל פגישה משפחתית
ואני מצידי תמיד מרגישה צורך להגן עליו
והוא מצידו מאוד חסר טאקט ורגישות ומדבר ועושה לפעמים דברים לא לעניין שפוגעים
ניסיתי לדבר איתו על זה והוא לא מפנים ומשתנה-ככה הוא, אז אני מוצאת את עצמי באמצע נקרעת בין המשפחה שלי לבעלי
מה לעשות?
העניין הזה מעיק עלי מאוד
אי אפשר להעביר פגישה אחת בצורה נעימה וכיפית, תמיד יש מועקות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעור בצניעות וחוסר שיפוטיות
דורית כהן18/12/2011רווית היקרה, כאשר את משתפת פעולה עם הדיון המשפחתי - הריטואל הקבוע - את במידת מה נותנת לכך לגיטימציה.
אין אדם מושלם. במשפחה שלך יש נורמות מסויימות וציפיות מסויימות לקודי התנהגות שבעלך לא גדל עליהן, והוא מביא נורמות אחרות שכנראה מאיימות על ה"סדר" הקיים. הסגנון שלו של חופשיות בביטוי נראה בעיניכם כחוסר רגישות וחוסר טאקט.
את בכל זאת בחרת בו, ויש בו כמה דברים שמצאו חן בעינייך. עלייך להעביר את הנאמנות שלך ממשפחתך אל בעלך. אני מבינה שחלק מן ההתנהגויות שלו גם לא נראות בעינייך.
אבל ככה הוא.
לגבי אותן התנהגויות שממש מפריעות לך אישית (לא בתור מייצגת של מה שמשפחתך אומרת עליו) - זכותך להגיד לו ולבקש ממנו לשנות דברים. אבל כאן צריך להשתמש בהרבה שכל. כי אף אחד לא אוהב שאומרים לו מה לעשות ואיך להיות ואיך להשתנות. אדרבה, יש נטייה אצל הרבה אנשים דווקא להתמיד באותם דברים בהם מבקשים מהם להשתנות!!!
למשל, במקום מייד להגיד לו במה הוא לא בסדר, את יכולה לשאול אותו האם הוא מעוניין שתתני לו פידבק.
אם הוא יגיד לך לא - אל תתני לו פידבק, כי זה רק ייצור אנטגוניזם אצלו. פשוט וותרי על כך, כי זה רק יעשה את ההיפך! זה ייתפס אצלו כנסיון שלך לחנך אותו.
אם הוא יגיד כן - הוא שם את עצמו בעמדה של "אני רוצה לשמוע". ואז יש סיכוי שהוא ייקח דברים לתשומת ליבו.
ברור לי שחלק מן ההתנגדות שלו נובע מן ה"אנטי" שהוא כבר פיתח כלפי משפחתך. זה כבר לא נקי. הוא מן הסתם שומע מבעד לקולך את "השיחות המשפחתיות"...
לכן את צריכה לדעתי להפסיק עם הריטואל ההוא, של שחות הניתוח לאחר מפגש הסופ"ש קודם כל, ולחפש דרכים חיוביות ונעימות יותר לתת לו פידבק, וגם אז - יש להניח שהוא לא ירקוד לפי החליל שלך. ככה זה, יקירתי, בנישואין...לא סתם מתחתנים עם מישהו שגדל במשפחה אחרת. יש לכך כנראה סיבות טובות, שנועדו לפקוח את עינינו לכך שאנשים הם שונים, וללמד אותנו איזה שיעור בצניעות ובחוסר שיפוטיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עוררות מיניתאסף17/12/2011
בעת עוררות מינית וקיום יחסי מין ישנה תחושה כאילו הדופק עולה , לחץ הדם גם , וגם לפעמים ישנה הזעה מוגברת יותר .... מצד שני קיימת תחושה של חשק מיני ורצון עז לקיים יחסי מין שהולכים וגוברים עם הגירוי המיני ...
על החלק הראשון אחראית המערכת הסימפאתית ואילו על השני המערכת הפארא- סימפא' (או לפחות מצב של דריכות פיזיולוגית , כלומר פעילות של המערכת הסימפאתית , מונעת את היכולת להנות ממין , ואפילו לא חושבים על זה ) ...
אלו 2 מערכות מנוגדות אחת לשניה, כיצד ייתכן ששתיהן פועלות במקביל ולא אחת באה על חשבון השניה כרגיל ??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקשר בין חרדה וסקס
דורית כהן18/12/2011אינני בקיאה עד כדי כך בפיזיולוגיה, אנא רשום את שאלתך בפורום סקסולוגיה או חפש פורומים רפואיים רלבנטיים.
באופן כללי, אגיב לך בכל זאת על משהו:
לפעמים באמת רמת החרדה (הסימפטומים שתיארת שייכים לעלייה ברמת החרדה הכללית) עולה - בעיקר בגלל גורמים פסיכולוגיים, למשל כאשר אתה חושש מדחייה, או אם יש לך "חרדת ביצוע" - ואז זה נכון שתופעות החרדה שתיארת - דופק מוגבר, הזעה, לחץ דם - משתקים ומפריעים ליכולות המיניות. אלה תופעות אופייניות במיוחד לתחילת קשר, כאשר אינך יודע איך היא תגיב, אין בטחון, אין וודאות. זו אחת הסיבות בגללן מומלץ להתקרב בהדרגה, באיטיות, לאורך תקופה ולא בבת אחת. כמובן שזה חשוב גם מסיבות רגשיות אחרות...
רמה נמוכה עד בינונית של התרגשות וחרדה היא טבעית ולא מפריעה ליחסי מין. רמה גבוהה מדי - - מפריעה ומשתקת.
אם אתה מתאר יחסי מין שגרתיים, בהם אתה כבר מכיר את בת הזוג ויש נינוחות ובטחון בקשר איתה - לא צריכים להתלוות לכך רמות גבוהות של חרדה כפי שתואר בשאלה שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בין בני זוגאיציק16/12/2011
שלום
אנו נשואים מזה כארבעה חודשים לאחר קשר של 3 שנים.
כמובן שבתחילת הקשר הכל היה טוב ואפילו מעולה...קצת לפני החתונה החלו חילוקי דעות וחיכוכים שאותם יחסתי לתקופה של טרום חתונה
אני בחור עצמאי מאוד, תמיד הייתי.. מעיין זאב בודד. תמיד דאגתי למדתי ועזרתי לעצמי.מעולם לא נעזרתי באחרים וכל מה שיש לי היום (אני בן 33) הגעתי אליו בעבודה קשה.
אני מרגיש - בין אם זה נכון ובין אם אני טיפה מקצין שאישתי החלה להתנהג "כמו בבדיחה גרועה"
היא מתחילה לבסס פתאום שליטה של עצמה בקשר... משהו בסגנון של עד היום אתה נתת את הטון (וכן.. אני לא מתבייש לומר שבהיותי יותר מנוסה בהחלט יש לי דעה מוצקה ברוב הנושאים... עד היום - כמעט 4 שנים של קשר.. נסיון החיים שלי הוכיח את עצמו.)
מהיום אני האישה בבית... לי יש את הכח ואני מחליטה..
הגענו למצבים בהם היא פשוט מבטלת לחלוטין את דעתי
אני יכול להבין שהיא רוצה גם לתת את הטון במקרים מסויימים ואני בהחלט פתוח ומוכן שהיא תוביל... אין לי בעיה אם זה. אני רחוק מלהיות שוביניסט או משהו בסגנון.
בכיף... שתוביל.. שתפרנס.. מה שבא לה.
אבל כשההחלטות שלה נהיות אבסורדיות - היא מצפה ממני לקבל זאת (ואני מתכוון אבסורדיות בצורה מוחלטת... בצורה שאינה משתמעת או ניתנת לפרשנות שונה... תפיסת מציאות מעוותת...)
אני מנסה להסביר לה זאת במגוון מקרים אך היא פשוט סובלת מדיסוננס קוגניטיבי עמוק ומצדיקה מעשים התנהגות והחלטות שגויות (שלא רק אני מעיר לה עליהם...גם בני משפחתה) בתירוצים שונים.
אני כרגע חסר אונים.
כבר יומיים שלא החלפתי איתה מילה (וזה כבר סיבוב רביעי או חמישי כזה... פעמים קודמת השלמנו אחרי יום-יומיים)
אני מבין שזו סוג של אלימות - אבל אין לי כלים להתמודד.
מה גם שהיא פתאום הפכה לעקשנית וכמו שאמרתי - מעין הרגשה שהיא מתנהגת קצת כאילו "התחתנו...תפסתי אותך.. עכשיו תעשה מה שאני אחליט.
מי שמחליט בבית זו האישה!"
אציין שהיא אפילו אמרה את המשפט בכמה הזדמנויות.
מה עושים?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעייה שעלולה לפגוע באהבה, כמובן
דורית כהן18/12/2011איציק היקר, אתה מתאר משבר מאוד אופייני לתחילת נישואין...מאבק כוחות על מי שלוט, מי קובע איך ייראו הדברים, למי יש יותר כוח על האחר.
בכל שלב בנישואין יש את המשברים האופייניים לו.
המטרה היא להגיע ליכולת הידברות פתוחה, בה כל אחד אומר את צרכיו ואת הדברים החשובים לו, מקבל את זכות הדיבור, מרגיש שהשני מקשיב לו ממקום חיובי. אם אתה תרגיש שהיא באמת קולטת את שיקוליך וקשובה להם - ומביאה אותם בחשבון, וכי אתה באמת קשוב לה ולצרכים שלה - לאחר מכן היכולת להסכים, לבוא אחד לקראת השנייה - היא הרבה יותר קלה.
הבעייה שלכם לדעתי היא שאינכם מגיעים לשלב הראשון - של השמעה והקשבה, לפני שמחליטים על דרכי פעולה.
עצם השמעת הדרך שלה מקפיצה אותך ולהיפך, כאשר אתה משמיע לה את האופציה שאתה מאמין בה - היא רואה בכך "אנטי" כלפיה, ואינכם יוצאים מן המילכוד הזה.
הסכנה בהיתקעות בשלב הזה היא שכאשר מצטברים כעסים ונוצר גם חוסר אמון בכוונות שלה (כפי שכתבת - "תפסה" אותך) - שבאותו רגע של כעס והתנתקות - לא מרעיפים אהבה, ופשוט קשה בעצם לשמור על האהבה יחד עם הכעסים. זו תחילת הדרך להיחלשות האהבה ובדרך כלל גם הסקס והאינטימיות נפגעים מהר. כי יחד עם הכעסים - קשה להתקרב, כמובן.
אז או שאתם מצליחים לעשות תיקון בעצמכם, לשנות את התקשורת שלכם בעצמכם, מתוך התיאור והמטרות שרשמתי קודם, או שתגיעו לייעוץ זוגי ממוקד שילמד אתכם כלים אפקטיביים בתקשורת זוגית,על מנת לא להפסיד את האהבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך מחזירים את התשוקה לנישאיןתמר15/12/2011
שלום,אנחנו בני37 נשואים 13 שנה.הורים לשלושה ילדים קטנים,חיים יפה,עובדים ומרווחים טוב.אבל,נורא שחוקים מהיום יום המתיש.ולצערי התשוקה בנינו כבר לא כשהיתה(יודעת שזו בעיה נפוצה בזוגיות ארוכה),אנחנו מקיימים יחסי מין פעם/פעמיים בשבוע שהם טובים..אבל התשוקה,הריגוש,הפרפרים בבטן כבר מזמן אינם.יש חברות יפה.אני אשה יפה שנראת טוב לגילי,מתחילים איתי הרבה בעבודה ומחוצה,ואני מוצאת את עצמי נגררת לפלירטוטים הרבים,אשר מעוררים ומגרים אותי.וכמובן שאיתם מגיעים מחשבות של מימוש הריגושים מחוץ למסגרת הנישואין,שנורא קוסמים לי. לא רוצה להתגרש,טוב לי עם בעלי מאוד.איך מחזירים/מעוררים גם ריגושים בבית,אחרי כ"כ הרבה שנים ביחד,יודעת שבחוץ הכל נראה יפה נוצץ חדש ומרגש יותר.לא רוצה לבגוד יהיו לזה השלכות הרסניות.אנא עזרתכן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלמנטים שמעוררים תשוקה וריגוש
דורית כהן16/12/2011ירדן היקרה, שאלת שאלה מקסימה! הצבעת על תופעה שכולם חווים אותה - השחיקה בתשוקה ובפרפרים לאורך שנות הנישואין. ואצלכם המצב הוא טוב יחסית. יש סקס בתדירות סבירה מאוד, והוא באיכות טובה.
מצד שני הפלירטוטים החיצוניים מוסיפים מימד מרגש ויוצרים פנטזיות ודמיונות פרועים על מה יכול להתרחש ומה את מפסידה בחוץ.
חשוב להבין משהו שאסתר פרל בסיפרה "אינטליגנציה ארוטית" כתבה עליו לפני כחמש שנים מאוד יפה.
היא עשתה את ההבחנה בין תשוקה כלפי מישהו חדש ולא מוכר לבין תשוקה כלפי בן הזוג המוכר.
היא הראתה שהתשוקה והארוטיקה מתעוררות בנו בעוצמה רבה כאשר הפרטנר הוא לא מוכר, כאשר אין וודאות מה הולך לקרות, ועוד יותר - כאשר אלו יחסים אסורים. שימי לב שכל המאפיינים הללו כבר מזמן לא קיימים בזוגיות ותיקה. עד מהרה הכל נעשה כבר צפוי מראש וידוע, אין מיסתורין, יש וודאות, יש בטחון, אין סכנה, אין איסור!!!
משום מה התשוקה המינית משגשגת דווקא בצירוף המרכיבים הללו, שהם ה פ ו כ י ם לזוגיות מתמשכת.
אז המתכון "לתקוף" או לעקוף את המכשול הזה הוא לחשוב על "תבלינים" שיוסיפו לזוגיות דברים כמו: אי וודאות, מיסתורין, הפתעה, יציאה מן השיגרה. אפילו סכנה.
זו הסיבה שזוגות רבים מרגישים יותר כיף בצימר, בחו"ל, בטיול.
זו הסיבה שזוגות מחפשים ריגושים - יחד - בחילופי זוגות. זה מגביר מאוד את אלמנט האי וודאות, החידוש, הסכנה!
לדעתי מנהג הנידה אף הוא תורם בכיוון זה. האיסור לגעת ולקיים יחסי מין - יוצר כמיהה וגעגוע, שאצל זוגות שלא מקיימים זאת -זה נגיש כל הזמן ואין איסור...
אז עלייך לחשוב על אלמנטים כאלה ולקיים שיחה עם בעלך ולראות מה מכל זה מתאים לכם ומה לא מתאים. מאוד יתכן שהוא מרגיש בדיוק אותו דבר.
אגב, עצם השיחה על פלירטוטים, יכולה אף היא ליצור יותר ריגוש לנוכח הסכנה האפשרית. הרי שיחה כזאת מעלה את מפלס החרדה - יוצאים מאזור הנוחות בשיחה כזאת, אבל יש בכך כדי לנער את האבק מן היחסים ולהפוך אותם ליותר חשופים,יותר מאתגרים. אם תספרי לו - אולי זה ידרבן אותו לעשות כלפייך יותר דברים רמנטיים. יותר חיזור, יותר מחמאות. תלוי איך את מספרת לו על כך. אני מניחה שאם הוא יספר לך על מישהי שהוא נדלק עליה - זה ידרבן גם אותך להשקיע יותר בהופעתך החיצונית ואולי להיות גם יותר לוהטת במיטה...
מקווה שהצלחתי לעזור במשהו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנידה
הדס02/01/2012לעניין הנידה שהוזכר בהודעה עליי לציין שזה באמת עוזר מאוד מאוד להחזרת התשוקה בדיוק היום יש לי מקווה סה"כ אחרי שבוע וחצי שלא היינו יחד ושנינו עם פרפרים בבטן בעלי לקח חופש מהעבודה כדי להפתיע אותי (אני עדיין לא יודעת מה ההפתעה אבל בטוח יהיה מהמם) כל עניין הנידה אם שומרים אותו באופן מלא מוסיף המווון לחיי המין ומפריח את הזוגיות גם אחרי 40 ש' זה קשה אבל שוווה בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משבר רציני בזוגיותשלגיה15/12/2011
שלום רב,
אני נשואה 16 שנה ויש לי 3 ילדים 2 בנים בני 15, 11 ובת בת 3. אנחנו חיים במתח ויכוחים בבית כל הזמן וזה חשוף לילדים. אין לנו תקשורת או שוטפות בשום תחום וקשה לי לקבל החלטה. אני חייה בפחד כל הזמן עם בעל לא מרוצה מכלום. מתפקדת כמעט לבד וכשאני מבקשת עזרה ממנו זה להתחנן ולקבל הערה כמו "את לא רוצה שאנפנף לך ?". אין לנו חיים אינטימיים המון שנים חוץ מלפני כ-3 שנים כשהיינו צריכים להביא ילדה לעולם. הוא מעדיף לספק את עצמו לבד. הגעתי למצב שלא מאמינה בעצמי. הילד הגדול בן 15התחיל להזדהות עם אבא שלו ולפעמים מתחצף אלי מתוך כעס אבל אני לא מאשימה אותו. כואב לי על הילדים יותר מהכל...אני חיה לבד בארץ (כל המשפחה שלי גרה בצרפת בפריז) והוא מנצל את זה שיש לו גב, משפחה שלו בארץ. אני בפחד לפתוח תיק גירושין מפני שאני מפחדת לא להיות מסוגלת להתמודד עם העלבון של הילדים ושהילדים יאשימו אותי בכל זה. אנא עזרו לי..לא יודעת מה לחשוב או להחליט...? אנו בטיפול זוגי אבל שום דבר יוצא מזה חיובי. בצד אחד, אם ההחלטה היתה גירושין, הייתי רוצה שנגיע לההסכם אבל אני יודעת שמפני שהוא לא מעוניין להתחלק בכספו, הוא יסרב. מה לעשות ??? בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משבר רציני בזוגיות - תגובה
מוניקה הרשקוביץ15/12/2011שלגיה יקרה,
הדבר החשוב ביותר הוא שלך יהיה טוב ושאת תהיי מאושרת. כאשר את תהיי במקום שטוב לך, את בטוחה בעצמך, סומכת על עצמך ומעריכה את עצמך כראוי, ילדייך לא רק שיעריכו אותך נכונה, אלא שגם להם יהיה טוב, בניגוד למצבכם כיום, כאשר לאף אחד לא טוב, בלשון המעטה.
מפנייתך עולה כי התייחסותו של בעלך כלפייך אינה ראויה כלל. הוא מדבר אלייך בלשון לא מכובדת, לא מסייע לך ולא רגיש אלייך, צרכייך ורצונותייך. לא ציינת כמה זמן אתם כבר בטיפול זוגי, אולם ציינת שאת חשה שאין לכך תוצאות רצויות עבורך. טיפול לא יכול להיות אפקטיבי כאשר המטופל/ים לא משתפים פעולה ולא עושים למען עצמם, במסגרת או מחוץ לטיפול. לאור האופן שבו תיארת את התנהלותו של בעלך נראה לי שהוא לא משתדל יתר על המידה, בלשון המעטה, להביא לכך שהטיפול הזה יסייע במשהו.
מאחר ואתם כבר בטיפולו של איש מקצוע, הייתי מציעה לך לפנות אליו ולבקש ממנו, במידת האפשר, מפגש שהוא כולו עבורך. במפגש זה בדקי את האפשרות לעשות אתנחתא בטיפול הזוגי (לאור התנהלותו של בעלך) ולהתמקד בתהליך מחזק ומעצים עבורך. אני חושבת שאת זקוקה לסיוע מקצועי אשר יוכל לחזק אותך, להחזיר לך את האמון בעצמך ולתת בידיך כלים להתמודד נכון עם מציאות חייך, כך שתוכלי לקחת את ההחלטה הנכונה ביותר עבורך ועבור ילדייך מתוך תחושת עוצמה ושלמות פנימית. כאשר תאמיני ותבטחי בעצמך תוכלי להתמודד עם הקשיים בדרך.
באשר לחלוקת הרכוש, אני חושבת שכדאי שאת הסוגיה הזו תבחני מול עורך דין. בעלך לא יוכל למנוע ממך ומילדייך את המגיע לכם בדין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רווק שהכיר גרושה+ילדאלון15/12/2011
שלום לכולם הכרתי בחורה מדהימה בת 27.5 גרושה עם ילד בן 2.5 , אני רווק בן 26
אשמח את דעתכם ועצתכם בעניין.
האם כדי להמשיך קשר כזה בכלל. מה ההשפעות לעתיד.
תודה.
אלון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רווק שהכיר גרושה+ילד - תגובה
מוניקה הרשקוביץ15/12/2011אלון יקר,
מאחר וציינת מעט פרטים בפנייתך אוכל להתייחס באופן כללי בלבד ואתייחס ראשית לניסוח בו בחרת להתחיל את פנייתך אלינו לפורום. כתבת שהבחורה מדהימה. למילה הזו יש המון פרשנויות, השלכות ומשמעויות ויחד עם זאת כולן מביאות למסקנה שהבחורה ממש מוצאת חן בעיניך, שהיא עונה על הרבה מציפיותיך באשר לזוגיות ושטוב לכם יחד, ומאחר וציינת בדבריך שהכרת מישהי, אני מניחה, שזה קרה אך זה לא מכבר.
לאור כל זאת אני מציעה לך לזרום עם זה, לאפשר לכם להכיר זה את זו טוב יותר וליהנות מה"יחד" שיש לכם. אני משוכנעת שכאשר תלמדו להכיר אותה טוב יותר תשכילו לעשות את מה שנכון עבור כולכם.
לגבי הילד, בגילו הצעיר, חשובה לו מסגרת משפחתית חמה ואוהבת, מסגרת אשר תוכל להקנות לו ביטחון ויציבות ולעשות "תיקון" על החוויה המשפחתית הפחות מוצלחת שהוא ידע בגיל צעיר יותר. אם תחושו שאתם, הגדולים, מסתדרים היטב, אני מניחה, שההשפעות על הילד תהיינה חיוביות גם כן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאלון
mosha19/12/2011לבן שלי היתה פרשה דומה מאוד....אני לא אהבתי את הקשר הזה ..תחשוב מה יהיה עוד מס שנים שיהיו ילדים משלכם איך תרגיש כלפי הילד שאינו ממכם זה קשה להשקיע בילדים היום בכלל וביפרט שהילד של גבר אחר סיפור לא קל ..לדעתי תעזוב מוקדם יותר ממה שחשבתה ..בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה ...רוני14/12/2011
יש לי בעיה עם בן זוגי כבר תקופה ארוכה שהוא לא יוצר קשר כל היום רק בשלב יותר מאוחר של היום לקראת הלילה או בכלל לא כבר דיברנו על זה מלא פעמים הוא הבטיח שהוא ישנה את זה ואמר שהוא אוהב אותי , אני אוהבת אותו ולא יודעת מה לעשות .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה ... - תגובה
מוניקה הרשקוביץ14/12/2011רוני יקרה,
אשמח באם תוכלי להוסיף מעט פרטים על-מנת שאוכל לנסות ולהשיב לפנייתך.
האם ייתכן כי בן-זוגך מאוד עסוק ועמוס ואולי אף טרוד במשך היום בעבודתו ועיסוקיו וזו הסיבה בעטיה הוא לא מתפנה לדבר איתך במהלך היום?
ציינת שהוא מתנהל כך מזה זמן מה, האם לפני כן המצב היה שונה? האם הוא היה מתקשר במהלך היום בשעות מוקדמות יותר? מספר פעמים ביום?
במידה וכן, האם קרה משהו שגרם לו לשנות את התנהלותו, נניח עומס בעבודה, שינויים במישורים שונים בחייו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החרדה מהעתיד..חלי14/12/2011
שלום לך דורית,
אני אנסה לקצר, הייתי נשואה 38 שנה ואם ל4 ילדים בוגרים בת 59 היום
לפני 13 חודש התגרשתי, שלא מרוצוני המלא, עד היום איני מקבלת את השינוי סטטוס
קשה אפילו להגיד את המילה "גרושה" שאני נשאלת.
חייתי עם אדם אדיש מאוד,לא זכיתי לפנינוקים כמו כל אשה, בעשרים שנים האחרונות נכנס לנושא הימורים- מהמר כפיתי לא היתה תקשורת, האדם היה מסתיר ממני הכל, לא משתף פעולה בדבר,אציין אדם טוב ידוע ככזה , ושקט - בזה מאוד היטעה את כולם
ואם כל זה, לא הסכמתי לעשות את הצעד פשוט- לפרק משפחה זה דבר חשוב מאוד בעיני , בסיס שחונכתי לו,
הוא ביקש את הגירושין שהיום ברור לי שזה בשביל כסף, ועוד הכריז בעיני הלדים שאינו אוהב אותי יותר, 38 שנה נישואין זה מספיק אמר, מאוד נפגעתי, כאבתי, נתתי את כל כולי לו ולמשפחה, הייתי מאחוריו, בכל דבר במסירות ואמונה. לא אמנתי בשום שלב בחיים שהוא מסוגל להגיע לצעד הזה.
קיבלתי זאת מאוד קשה הייתי בטיפול פסיכולוגי במשך חצי שנה , אני לא מרגישה שזה ממש עזר, איני מצליחה לצאת.
אני מרגישה, פצועה מבפנים, ליבי מדמם הבכי לא מרפה ממני., הבדידות קשה עלי
איך אני משתחררת מכל זה.
הילדים מאוד תומכים בי ושמחים שהצעד הזה נעשה לטובתי.
ואפילו מעודדים אותי לפרק ב' - שרק זוגיות חדשה ומפנקת תוציא אותי לחיים חדשים
אך אני מאוד מאוד פוחדת ליפול
אנא אשמח לכל עיצה מכם
בתודה מראש
חלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מספר המלצות
דורית כהן14/12/2011חלי היקרה,
צר לי על מה שאת עוברת ואני מאחלת לך שתצאי מן המצב הזה במהרה.
לאור מה שאת מספרת, תהיי זקוקה לעזרה חיצונית. כתבת שהטיפול הנפשי שקיבלת לא עזר לך בצורה ממשית. יתכן שאת צודקת. לא כל טיפול או מטפל הינו מתאים לכל אדם. אבל יתכן שללא הטיפול מצבך היה עוד יותר קשה.
בכל אופן זה הזמן להתחיל לחשוב על עתידך. הצעדים שתעשי בשנה הקרובה יקבעו במידה רבה את השנים הבאות, ולמרות המכה שחטפת, יש במה שקרה גם צדדים חיוביים. כל דלת שנסגרת מאלצת אותך להתחיל לחפש פתחים חדשים. את ודאי יודעת שנשים רבות חוות את אותה חווייה של גירושין ומצליחות לצאת מזה. נכון שזה לא פשוט ולוקח זמן, אבל ניתן להשתקם ויש אפשרות שלאחר כמה שנים תרגישי שקרה לך דבר טוב ומשחרר.
לא סיפרת האם את עובדת? האם יש לך חברה טובה? משפחה שתומכת? כל אלו הינם דברים שעוזרים ותומכים, אם הם קיימים. ובנוסף:
יש לשקול במצבך הנפשי אולי לקחת תרופות נגד דכאון מקבוצת הפרוזאק, שאינן ממכרות ויש להם מעט תופעות לוואי, ולקיחתן מאוד משפרת את החשיבה החיובית ואת האופטימיות.
כדאי לך להתייעץ על כך עם רופא המשפחה ואם זה לא מספיק - עם פסיכיאטר של קופת החולים שלך.
פעילות גופנית סדירה ויומיומית כגון הליכה - רצוי בפארק, בחיק הטבע, או על שפת הים - מאוד משפרת אף היא את מצב הרוח.
תחביב שגורם לך הנאה, אף הוא יכול להועיל.
אם את חובבת טיולים ומתעניינת בלימודי ארץ ישראל, את יכולה להירשם למכון אבשלום בתל אביב ושם למצוא גם הרבה חברים חדשים, אנשים בגילך באיכות טובה.
מכל הדברים שכתבתי, רצוי להתחיל בפעילות אחת לפחות - לא הכל בבת אחת, ואני מאמינה שתתחילי לצאת מן המצב הזה.
אם כל זה לא יעזור, חפשי לעצמך טיפול פסיכולוגי נוסף,אצל מישהו אחר,בתקווה שאדם אחר או גישה טיפולית אחרת יועילו לך יותר.
שיהיה בהצלחה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשמח לחוות דעתאחד14/12/2011
אני נמצא בסיטואציה מאד מאד מאד לא פשוטה.
אני מאוהב בצורה יוצאת דופן בבחורה יוצאת דופן ומוכן לעשות למענה כמעט הכל.
שנינו נמצאים בשלבים מתקדמים ומכריעים בקבלת ההחלטות משותפות האם להתחתן.
הבעיה היא זאת, לחברתי יש חברה אשר קרובה אליה בצורה מעבר למקובל ,חברתה מעורבת מאד בחייה ועד כאן זה בסדר,אולם חברתה מרשה לעצמה באופן חצוף ייתר להתערב ייתר על המידה בכל הקשור לזוגיות שלנו.
הדבר קרה לפני פרק זמן של מספר חודשים ובחרתי להבליג.
אולם לפני פרק זמן קצר, היתה מריבה לגיטימית ביני לבין זוגתי אולם חברתה התערבה שוב באופן בוטה וגרמה לליבת יצרים והקצינה הסכסוך ביני ובין זוגתי וביני לבינה.
קיבלתי החלטה,שכך אני לא יכול ,אני משוכנע מעבר לכל ספק,כי אותה חברה תפגע במערכת היחסים (ואין זה משנה כוונותיה הטובות כביכול) העתידית ואני אסרב לקבל אותה בביתי ויותר מכך, מסרב לקבל את הקשר בינהם אשר אני הוא זה שאנזק בעיקר.
אין לי הזכות להפריד בינהן,בעיקר כי הקשר הוא חזק ואמיץ,אולם ברגע שאני כאמור הצעד הנפגע,אין לי ברירה, ובאמת אפילו בצעד שאני יודע שהוא חוצפתי, נאלצתי לומר לבת זוגתי שכך זה לא יימשך, החברות בינהן תהרוס לנו הכל,והיות ואני כה משוכנע בכך, עמדתי על כך והצבתי מעין אולטימטום.אני כה עצוב שאני גורם לזוגתי חוסר נוחות ולמרות שהיא כ"כ מתאמצת לרצות את כולם ולנסות למצוא פתרון,אני עז בתוכי ,ונחרץ מאד כי כל עוד חברתה בשטח,אני לא מתקדם קדימה. אני מוטרד מאד מהעובדה כי אולי הפכתי לאדם קשה ופרימיטיב בדעותיו,באיזו זכות אני מציב אולטימטום? אולם מקרה זה הינו קיצוני מייתר המקרים ומתאפיין בחברות שונה לכן ,,ועל מנת להבטיחלעצמי חיים רגועים ומאושרים,נאלצלתי לנסות לנקוט בפעולות ולהרחיק את חברתה מחיינו. בת זוגתי לא קיבלה זאת והחלטתהעימה,אני מאידך לא משנה דעתיונחרץ לבדוק בה גם במחיר שלא נתקדם.
האם צעדי לגיטמיים\מקרה זה הינו מקרה קלאסי,אשר סופו ידוע מראש אם לא אעמוד על עקרונתיי המוצדקים בעיני, כבר כעת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לחוות דעת - תגובה
מוניקה הרשקוביץ14/12/2011אחד יקר,
גם אם החברות האמיצה והקשר המיוחד ביניהן כאילו מאפשרים לחברה לגיטימציה להתערב יתר על המידה (ואין זה כך) אני חושבת שלא נכון יהיה להעמיד אולטימאטום לבת-זוגתך. מעבר לעובדה שאולטימאטומים הינם דרך פחות מוצלחת, שהרי הם חד-צדדיים ואינם מאפשרים מקום לשיח פתוח וכן ולהבעת דעות ורגשות זו דרך אשר גורמת לצד אשר נאלץ, לכאורה, לקבל את האולטימאטום, להיכנס (כמעט באופן אוטומטי) למצב של אנטי ולא למקום של רצון טוב. אך טבעי הוא שכאשר מקבלים החלטה חד-צדדית אשר משפיעה על אנשים נוספים, המושפעים הנוספים חשים שלא בנוח, בלשון המעטה, ומתוך חוסר נוחות זו הם מנסים יותר להתמרד מאשר לנסות למצוא פתרון ו/או דרך יחד עם האחרים וזאת על-מנת להגיע להסכמות מקדמות ונכונות לכולם.
אני מבינה שבחרת בדרך זו מאחר וחשת צורך להגן על עצמך, גם בהווה וגם בעתיד, וכי חשת כי למעשה אין לה ברירה אחרת, אולם, אני חושבת שיש לך. בפועל העמדת את בת-זוגתך במקום לא נעים ולא נוח. היא כאילו צריכה לבחור ביניכם ושניכם מאוד חשובים לה. זה לא ממש הוגן להביא אותה למקום הזה.
לחילופין אולי פגישה משולשת של שלושתכם ושיח פתוח וכן ביניכם יוכל להביא לתוצאות טובות יותר ולהיעשות באווירה נעימה יותר.
ציינת כי אתה מאוד אוהב את בת-זוגתך ומוכן לעשות הכל למענה, כמעט. נראה לי כי פגישה משולשת שכזו יכולה להיכלל ברשימת הדברים שתוכל לעשות למען הזוגיות שלכם.
אני מניחה, שלאור תחושותיך לא יהיה לך קל להציע זאת ולקיים פגישה כזו אך זו נראית לי דרך נכונה יותר ואפקטיבית יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה מקרב לב,דבר נוסף
אחד16/12/2011ההכרונת המשולשת היא רבת שנים(למעלה מעשור) וההיסטוריה לימדה אותי שאני לוקח סיכון גדול מאד. אני מבולבל,אני יודע שאני מתחתן עם חברתי, אני בפירוש לוקח סיכון.
ועוד משהו קטןשאלה מקצועית, אדם אשר אינו אוהב להתנשק הוא אדם שיש לו בכל זאת משיכה. זט בעיה נוספת לצערי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה מקרב לב,דבר נוסף - תגובה
מוניקה הרשקוביץ18/12/2011אחד יקר,
בכל סיכון יש סיכוי לאושר, הגשמה, מימוש, אהבה, חברות, זוגיות וכו'. תלוי בנושא העומד על הפרק.
אולם, כאשר לא לוקחים את הסיכון מוותרים, למעשה, מראש גם על הסיכוי, ובנוסף יש להתחיל הכל מחדש, סיכון מחודש וסיכוי מחודש. לאחר עשור ויותר, נראה לי שהסיכון מחושב יותר במקרה שלכם והסיכוי לטוב, לאושר ולזוגיות מוצלחת הוא יותר מסביר, וכמו כן, נראה לי שגם אתה יודע זאת (אני מניחה שהיית מוותר כבר מזמן אם פני הדברים היו שונים). ציינת בתחילת דבריך שאתה אוהב את זוגתך ואהבה כה עזה לאחר תקופה כה ארוכה לא משחררים למרות הקשיים החיצוניים. עשה את מה שצריך (שיחות הבהרה עם החברה ובת-הזוג, אל תאפשר לה ל"היכנס ביניכם", העמד אותה על מקומה במידת הצורך) כאשר אתה חש שהגיעו מים עד נפש, כמו בתקופה זו, אולם החזק חזק בזוגיות היפה שיצרתם יחד, נראה לי שהקשר שלכם, זוגתך ואתה ראויים לזה ושווים את ההשקעה, ההתמודדות והמאמץ.
באשר לשאלתך בנושא הנשיקה והמשיכה, ניתנו לכך לא מעט פרשנויות על-ידי סקסולוגים ופסיכולוגים רבים. יש הטוענים שלעיתים עם הזמן מתרחש שינוי התפתחותי באחד מביני-הזוג ובן-הזוג השני נשאב לתוך השינוי הזה. כך שכאשר האחד לא מוצא בזה יותר את האינטימיות, הכיף, הריגוש והחוויה האינטימית, בן-הזוג השני מקבל זאת וזורם עם זה. זה כמובן בהנחה שבתחילת הקשר שלכם נהגתם להתנשק ועם הזמן והתפתחות הזוגיות חלו שינויים וזה אחד מהם.
אחדים טוענים כי זה איכשהו קשור לחווית הינקות הראשונית מהשד או מבקבוק, לצורך העניין. אם החוויה הייתה טובה והיו כרוכים זה רגשות של אהבה, חום, עידוד, תמיכה ונוכחות אימהית אזי, הבוגר אוהב את ההתנשקות ואילו במידה והאם הייתה חסרת סבלנות או סבלה מכאבים בעת ההנקה, הייתה זו חוויה שלילית עבור הילוד אשר משפיעה עליו בנושא הנשיקה. בכל אופן, הנשיקה אינה קריטריון ומדד לטיב היחסים האינטימיים בין בני-הזוג. חשוב שהנושא יהיה פתוח וכן ושאפשר יהיה לדבר על הכל ולהגיע לעמק שווה. הכל ניתן לשיפור, לשינוי וללמידה. תלוי ברצונם הטוב וברמת ההתחשבות של בני-הזוג זה בזו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זוגיותמיטל14/12/2011
שלום לכן ולילה טוב
אז ככה נתחיל אני אמא לשני בנות אחת בת 3 והשניה בת שנה
אני ובעלי גרים בבית שבבעלות חמי ושם אנחנו משלמים רק את הארנונה שלנו והדברים מסביב חמתי עוזרת לנו מידי פעם בקנייה בסופר פארם קנתה לנו את המיטה של הילדה וכל מיני הוצאות גדולות
אני בבית לא עובדת מגדלת את ביתי הקטנה
בעלי עובד סחיר לפני כחודש באתי אליו ואמרתי לו שאני מוכנה לעוד ילד נוסף למרות המשבר הכלכלי שלנו אמרתי לעצמי שזה לא אמור להוות בעיות נציין שיש לנו שני הלוואות וקצת מינוס.
בעלי אמר לי לא כרגע אני עכשיו לא רוצה כל כמה זמן הייתי מטפטפת שוב ושוב וזה לא עז עד שיום אחד אמר לי תקשיבי בואי נלך לאבא שלי נשאל אותו מה הוא אומר על עוד ילד וניראה מה הוא אומר עם הוא אומר כן אני מביא אין לי בעייה שיעזור לי אמרתי לו מה אכפת לי מה חושבים ההורים שלך עם כל הכבוד שהם עוזרים לי זה לא עניינם מתי אני מביאה ילד נוסף וזה נורא הכעיס אותי שלו אין דיעה בנושא שמה הוא כל הזמן חושב מה יגידו הוריו
היום כשאמרתי לו את זה הוא אומר לי את לא עובדת ואין לנו כסף אז לא עכשיו אמרתי לו ואם אבא שלך יגיד כן אז כן אז הוא אומר לי כן זה שהוא יעזור לי גם.
בקיצור כל הדבר הזה נורא מרגיז אותי אני נורא רוצה ילד נוסף ולא בהפרשים גדולים
ובעלי לא מוכן כל הזמן חושב שאני מחפשת תירוצים לא לעבוד על הבת הגדול אני משלמת כיום על גן 2000 שקלים וכל הזמן אני אומרת לו עם אני יכניס את הקטנה אני אשלם על שניהם 4000 שקלים אז מה יצא מזה אין לו תשובה אמא שלו כל הזמן מחפשת לי עבודות מה לעבוד בחוץ ומה להרוויח ? העיקר לצאת מהבית ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זוגיות - תגובה
מוניקה הרשקוביץ14/12/2011מיטל יקרה,
כאם אני יכולה להבין את הרצון שלך לילד נוסף כמו גם, את רצונך בכך שגילאי הילדים יהיו קרובים. יש לכך הרבה יתרונות. יחד עם זאת, קיימים לא מעט יתרונות גם כאשר קיימים פערים גדולים יותר בין הילדים. הגדולים יכולים לסייע יותר, קבלתם של הקטנים וה"חדשים" עשויה להיות קלה וחלקה יותר והחזרה שלך לעיסוק בתינוקות, לאחר שהגדולים כבר בגרו קצת, יכולה להיות חוויה בוגרת, בשלה ורגועה יותר וזאת מעבר לעובדה שיהיה לך, אישית, קל יותר ותוכלי לתת מעצמך יותר לרך הנולד.
אני מבינה לליבך גם לגבי הרצון והצורך שלך בעצמאות ובלקיחת החלטות על חייך וחיי משפחתך ללא צורך באישורם של חמיך וחמתך, אולם, מאחר ואתם גרים בבית השייך להם ומאחר ואתם נעזרים בהם (או שהם מוצאים לנכון לסייע לכם, מרצונם הטוב) כלכלית אני חושבת שדרך מחשבתו של בעלך נכונה. הוא חש שאינו מסוגל לקחת על אחריותו, במישור הכלכלי, הוצאות של ילד נוסף (ויש הוצאות נוספות). בראייה שלי הוא מתנהג באחריות ובבגרות. הוא מודע למגבלותיכם הכלכליות ומודע לכך שאתם נעזרים, על בסיס קבוע ולא מעט בסיוע כלכלי מהוריו ואינו רוצה להכביד עליהם עוד, מה עוד, שאני מניחה שלא לגמרי נוח לו להמשיך ולהיעזר בהוריו, במובן הכלכלי, בהיותו בעל משפחה משלו. הוא הביע את דעתו בפנייך ומאחר ולא קבלת אותה הוא הציע לשאול את הוריו, ושוב, מאחר והם נושאים בחלק מההוצאות, זה נראה לי הוגן.
לא אוכל לומר עם חמתך מחפשת עבורך עבודות כי היא חושבת שעלייך לעבוד מחוץ לבית או כי היא חשה קושי עם הסיוע הכלכלי עבורכם, אולם, עצם העובדה שהיא מחפשת עבורכם מקורות הכנסה נוספים מעידה על העובדה שאין זו תקופה טובה להכביד עליהם עם הוצאות נוספות.
במילים אחרות, כאשר מדובר על הרחבת המשפחה מדובר גם על היכולת לספק לרך הנולד באופן שוטף את צרכיו באופן כזה שזה ישתלב עם צרכי המשפחה הקיימת ולא יגרע ממישהו אחר לטובת התינוק החדש.
לאור זאת, למרות הרצון והצורך שלך בילד נוסף בתקופה הקרובה, אני חושבת, שנכון יהיה להמתין עם זה מעט, עד אשר מצבכם הכלכלי ישתפר ויתאזן כך שתוכלו לאפשר לעצמכם להרחיב את המשפחה ללא דאגות כלכליות או צורך להישען כלכלית על המשפחה המורחבת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על ההזרה הוסיף עוד
מיטל17/12/2011שלום לך מוניקה אז ככה ההורים שלו עוזרים אבל לא כול יום הם לפעמים קונים טיטולים או שקצת בגדים. הבית שאנו גרים ההורים של בעלי בנו אותו בכדי שזה יהיה לבעלי הם יושבים טוב . אני לא חושבת שצריך לשאול ותם עם להביא עוד ילד או לא 1.ביגלל שפיזית הם לא עוזרים לנו אני מסתדרת עם הבנות ללא עזרה של אף אחד 2. כי הם לא ממש עוזרים לנו כל מה שהם עושים זה מרצונם ואלו הנכדים והבן שלהם. חיפוש העבודה כל הזמן מקנאה אליי שאני בבית ושהבן שלה עוד לא משנה לה כמה ארוויח העיקר שאני יסים שאת הבנות במסגרת ושהיא תראה אותי עובדת וזה מרגיז אותי כי היא לא חושבת בהיגיון. פעם יא אמרה לי אנשים אומרים לי מה את שיש לך כסף עובדת והכלה שלך יושבת בבית אמרתי לעצמי אלו אנשים אלו מענין בטוח שהיא זאת שאמרה את זה לעצמה מה אכפת לה עם אני יושבת בבית והיא לא הרי כל אחד והבחירה שלו ולא ביגלל שהיא הביאה לבעלי שזה הבן שלה אי צריכה לשלם את המחיר .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על ההזרה הוסיף עוד - תגובה
מוניקה הרשקוביץ18/12/2011מיטל יקרה,
תודה על תגובתך ועל ההבהרות. הדברים נראים לי כעת מעט שונים, אני מאמינה שאני מבינה טוב יותר את מציאות חייכם.
לבעלך מאוד חשובה ברכת הדרך של הוריו, כנראה. מעבר לזה, אולי זה מוסיף לביטחונו בעשייה שלו. בכל אופן, הייתי מציעה לך ל"פתוח" את הנושאים אשר מטרידים אותך ו"לשים אותם על השולחן" לדיון פתוח, של כל המשתתפים. דברי עם חמתך על רצונך להישאר בבית ולגדל את בנותייך. עליה להבין גם את נקודת המבט שלך. את רוצה, בוודאי, לממש את אימהותך ולהיות עם בנותייך בשנותיהן הראשונות. זה כמובן, ייטב גם עם הילדות. בנוסף לא בטוח שכלכלית משתלם לך לצאת לעבוד ולהשאיר את הבנות במסגרות שונות. עליה להבין שלא נוח לך עם הלחץ שהיא מנסה להפעיל עלייך ואני מאמינה שכאשר את תאמרי לה זאת תהייה לזה משמעות גדולה יותר מאשר אם בעלך יעביר לה את המסר.
בנוגע לרצונך בילד נוסף, אני מאמינה שהרחבת המשפחה צריכה להיעשות מתוך בחירה משותפת של שני ההורים. בעלך לא מרגיש בנוח/בשל לכך כעת. אולי כדאי שתבדקי מה מפריע לו ואם יש צורך אולי כדאי להמתין עם זה עוד קצת זמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא משתלם להיות בחור טוב!בעילום13/12/2011
פשוט לא משתלם!
מה זה שווה? אתה נותן מעצמך, אתה נותן את כולך, מראה אהבה, מפנק, מלטף
וכל הדברים האלה הם מה שדוחים אותה בסוף!
כל הבנות מחפשות שיהיו אליהן רעים!
לא משתם להיות "בחור טוב"
בסוף אתה נשאר לבד...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
H13/12/2011לא נכון!!פשוט לא מצאת את הבחורה הנכונה. לדעתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנו באמת
בעילום13/12/2011צא/י מהסרט...
עוד לא מצאת את הבחורה, כבר 4 פעמים מצאתי את הבחורה...
עם האחרונה ממש חשבתי שמצאתי את האישה המושלמת
אבל בסוף כלום לא מספיק להן!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך..
H13/12/2011אז לא מצאת....בן כמה אתה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאמת הכואבת בפנים
י13/12/2011לפני שאני אענה על הבעייה שהצגת אני חייב לומר לך שאני מבין אותך באיזשהו מקום ואני בדיוק כמוך, גם אני טוב מדי. וגם לי היו פרידות שנבעו בדיוק מהמקום הזה, כשהאחרונה בהן הייתה לא מזמן - ככה שאני האחרון שתוכל לומר עליו שלא מבין אותך.
מצד שני, אני מנסה לחשוב הפוך :
אם אותי היו ממש רוצים, ומפנקים (כמובן שזה תלוי במינון, אני לא אומר שבמינון סביר זה לא טוב) ונותנים לי כל מה שאני רוצה ללא מאמץ - זה היה מוציא לי את האתגר מהקשר. ואני יכול לומר לך שגם לי זה קרה, דווקא בנות שממש רצו אותי וחיזרו אחריי - "עשו לי את זה" הרבה פחות . כך שעם כל הצער שבדבר (ושוב אני אומר, אני בד"כ הייתי בצד שלך) כנראה שזה הטבע האנושי. אין לנו מה לעשות אלא להשתנות - ואני כבר עשיתי זאת חלקית.
אין בן אדם שמחפש שיהיו אליו מאנייקים, אבל אין מישהו שרוצה שהכל יבוא לו בקלות (בנושא של קשר זוגי) וקצת אתגר ומאמץ לא מזיקים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי
י13/12/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי י....
H14/12/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא משתלם להיות בחור טוב! - תגובה
מוניקה הרשקוביץ14/12/2011בעילום יקר,
אני מסכימה עם H. "סבלת" עד כה מחוסר מזל. למרות שזה קרה לך כבר ארבע פעמים, כפי שכתבת, אין זה מעיד על שום דבר עתידי. בראייה שלי אין דבר כזה טוב מידי כפי שאין טובה מידי. הבנות שפגשת עד כה פשוט לא השכילו להעריך את טוב ליבך. חבל שבסופו של דבר אתה הוא זה אשר נפגע מכך.
הסתכל קדימה, הישאר כפי שהינך בדיוק ואני משוכנעת שכאשר הבחורה הנכונה עבורך תגיע היא תדע להעריך את טוב ליבך, את אהבתך ואת הנתינה הגדולה והאינסופית שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

