מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- כשהבן זוג מפחד להתחתןsad27/10/2011
אני מאורסת לבחור מדהים והתכוונו להתחתן בקיץ
הוא הפיל עלי לפני כמה ימים שדיברנו שהוא חושב להתחתן עוד שנתיים שלוש
אז אמרתי לו מי נשאר מאורס לשנתיים שלוש ולמה
הוא אמר לי שזה כרוך בהרבה כסף ואמא שלו תהיה עצובה אם הוא יבזבז עכשיו כספים על חתונה ועל דירה בקיצור עלי ועל העתיד שלו
אמרתי לו לא חייבים לעשות אירוע ואפשר להתחתן באירוע צנוע ואז שנינו נדאג לאמא שלו
והיא לא צריכה להיות עצובה ואפילו נשלח לה כסף כל חודש ונבקר אותה
והוא רוצה לחכות מספר שנים עד שהוא ירוויח כסף שיוכל לתת לאמא שלו
ואחרי שיתן לה והיא תהיה מסודרת כלכלית אז הוא יתחתן
כמובן שהידיעה הזו שברה אותי
מה אתם אומרים שעלי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר sad-
בני27/10/2011לא יודע אם שמעת על ספר שנקרא "תנך" כי שם כתוב במפורש > "על כן יעזוב איש את אביו ואמו ודבק באשתו והיו לבשר אחד".
כדי לקיים גם את הציווי הבא של "כבד את אביך ואת אמך" לא צריכים לחיות איתה או לדאוג לה כל היום, זה מאוד יפה ואפי' מאוד אצילי מצידו לדאוג כך לאמא שלו, אבל תסבירי לו שזה דרך העולם והציווי בשלב מסוים של החיים לכל אדם ואשה, זה לא בא על חשבון אלא כתוספת!
תאמיני לי שאמא שלו תחייה יותר שנים ויותר טוב כשתדע שאתם התחתנתם ואתם מאושרים ביחד,
אז אולי זה רק תרוץ? אולי קשה לו לעזוב את התמיכה של אמא? כמה שיחות מוטיביציה שאת או אדם שלישי תעשו לו יכולים בהחלט לעזור,
שיהיה במזל טוב עם המון הצלחה לכל המשפחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי
Eldar27/10/2011שלום לך
אני דיי מסכים אם דעתו של בני
אני ממליץ לך לא לחכות שנתיים שלוש כי זו תקופה ארוכה מדי שדברים יכולים להתהפך, לדעתי הלכת לקראתו גם בעניין החתונה הצנועה וגם במימון אמא שלו שזה אציל מצדך.
ועל כן את צריכה להסביר לו שיכול להיות מצב שאם לא תתחתנו הוא עלול לאבד אותך, ולא בגלל שאת לחוצה או לא קשובה אליו ודואגת לעצמך, אלא בגלל שאם רוצים להתחתן אחד אם השני אין טעם לדחות ואם הוא סגור על עצמו והוא יודע שאותך הוא רוצה, אז אין למה לחכות.
חוץ מזה אם המצב של אמו חס וחלילה ילך וידרדר, אז מה יהיה אז.
תסבירי לי ממקום של אהבה ולא ממקום של לחץ, כי תמיד יהיה משהו
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!!
sad28/10/2011אני אפעל לעצתכם ואני מקווה שאוכל לשכנע אותו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכשהבן זוג מפחד להתחתן - תגובה
עדי בדיחי29/10/2011לsad,
אכן אני מסכימה עם המגיבים לך. חשוב מאוד שלא תהיי באויר ולא תמשיכי לחוש את התסכול הזה.
כנראה המצב המורכב של האמא מאוד מטריד אותו ואת כבת זוג עשית הכל כדי כדי לבוא לקראתו, כך גם הוא צריך לפעול. אלא אם כן כפי שאמרו כאן יש סיבה נוספת לדחיה שלו את החתונה- ואת זה כמובן צריך לברר בעדינות, אולי חושש מעוד משהו.
בברכת שבוע טוב והצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בזוגיותסיוון27/10/2011
שלום רב!
אני נמצאת ממש במצב שאיני יודעת מה עלי לעשות, אנסה לתאר לך בקצרה ואלי תוכלי במעט להדריך אותי.
אז ככה אני נשואה עם 2 ילדים, אחד בן 4 ואחד בן שנתייים.
בגדול החיים שלנו בסדר, חיים בבית חדש משלנו, מרוויחים יפה והכל.
בעלי הוא בעל טוב ואיש משפחה, בין החסרונות שלו הוא חסר סבלנות, וחסר כבוד לאחרים.
הוא תוך שנייה יכול להתעצבן ולא מעניין אותי מי ומה עומד מולו הוא יגיד מה שהוא חושב.
אני ההפך הגמור.
אני ממש לא מתה על ההורים שלו אך רוחשת להם המון כבוד עצם היותם ההורים שלו. תמיד אכבד אותם ואף פעם לא אגיד משהו לא במקום בגלל שהם ההורים שלו.
הוא מצד שני מוצא את עצמו מתעצבן ללא סיבה ורב עם אמא שלי מהיום שהתחתנו, וזה מגיע לדיבור לא יפה והתנהגות לא יפה.
כל הזמן אני אומרת לו שזה נמאס לי והוא עובר את הגבול אך לשווא.
עכשיו הגיע רגע שפשוט אני נמאס לי.
העומס של חיי היום יום גם ככה מתיש אותי, מי שעוזר לי עם הילידם והא לראות אותם כל הזמן זה ההורים שלי ולא שלו.
בכלל נראה לי שזה באמת הבעייה שמ]פריע הלו שהוא פשוט מקנא.
אז השבוע היה רגע שבו אני הלכתי בערב, הוא נשאר עם הילדים ואמא שלי באה לבקר והוא תחיל לריב איתה ולדבר לא יפה, והשאיר אותה לבד והלך.
היא מצידה מאוד נפגעה ואמרה שהפעם היא כבר לא סולחת.
אני כבר נמאס לי ולא אמרתי לו כלום כי נמאס לי מכל השיחות וההרצאות האלו.
פשוט אתמול הוא אמר לי שאמא שלו הזמינה לשישי - ואמרתי לו שאני פשוט לא הולכת יותר לארוחות אצל ההורים , נקודה!
וככה זה נגמר.
הגישה שלי היא לא לעשות דווקא, אך אם אחרי כל השנים, ההורים שלו לא עושים עשירית מההורים שלי ולהילידם לא ממש מעניינים אותם ולמרות כל זאת אני מכבדת אותם והוא גורם לי לשברון לב, אז זהו אני לא הולכת יותר.
וכרגע זה עומד.
השאלה מה הלאה, הוא יילך לבד, ואיך אני אמשיך
איך לגרום לו שכבר נמאס לי@
אמא שלי אני היחידה בשבילה והיא בשבילי והוא צריך להבין שהוא פשוט לא מדבר יותר
מקווה שהצלחתי ולא במעט ואשמח לעצך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משבר כהזדמנות לצמוח ולשנות
דורית כהן29/10/2011סיוון היקרה, צר לי על מה שאתם עוברים...את יודעת, לפעמים רק עימות חמור ומשברי מצליח ליצור שינוי ומפנה בתחום ששום דבר אחר לא הצליח לפתור אותו קודם לכן.
יתכן שתידרשו לקצת כאסח ביניכם כדי להבהיר לו עד כמה את פגועה ועד כמה אינך מוכנה ליחס הזה שלו.
אני יכולה להציע לך לנסות לנהל איתו שיחה בעוד כמה ימים: זאת צריכה להיות שיחה שנקבעת מראש בתור שיחה, וצריך לפנות לה זמן מתוכנן מראש. בשיחה הזאת נסי לשתף אותו - בלי להאשים אותו - איך את מרגישה. מה עובר עלייך. אני יודעת שזה קשה להימנע מלהאשים. נסי לזהות מהם הרגשות שלך? פגועה, מתוסכלת, דואגת ליחסים בינו לבין אמא שלך, חוששת שתישארי ללא מספיק עזרה מצידה, שימי לב שכל מה שכתבתי אלו אינן האשמות כלפיו אלא תיאור הרגשות שלך והחששות שלך.
אם השיחה לא תצליח - אני ממש מציעה פשוט ללכת לייעוץ זוגי ממוקד, כדי שמישהו אחר יעזור לכם לנהל את השיחה הנדרשת ולצאת מן המצב - זה אפשרי, אבל באמת דורש סגנון מאוד מסויים של תקשורת שאינה מורכבת מהאשמות.
הבעייה אצל רוב הזוגות ששיחות כאלו כרוכות בהטחת האשמות הדדיות ובגלל זה לא מצליחים להתגבר על הבעיות. וזה משהו שניתן ללמוד אותו ולהתאמן עליו בייעוץ זוגי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעלי קנאי בטירוףהמיואשת27/10/2011
בעלי ואני נשואים למעלה מ 20 שנה , הבעיה שלנו זו הטעות שעשיתי כשהייתי צעירה וטיפשה, נהלתי מערכת יחסים עם גבר נשוי , והחמור ביותר שסיפרתי לבעלי שאז היה החבר שלי , לא הסתרתי דבר ממנו.לציין שבעלי מכיר את הגבר הזה.
מאז הנשואים בעלי לא מרפה ממני טוען שרמסתי את כבודו ובגללי אין לו חיים, בעלי קנאי מאוד וטוען שהיו לי עוד גברים בחיי וזה בכלל לא נכון והוא לא מאמין.
מה שמפריע שהוא לא מרפה וחי את העבר ולא ממשיך קדימה.
ניהלו שיחות בינינו הצעתי לו שנלך לטיפול והוא מאלה שאומרים אני לא צריך אני עוד אלמד אותם מה לעשות.
מעיר לי על הלבוש שלי ואני מאוד צנועה תמיד מוצא משהו להעיר, הוא בטוח שאני מנהלת רומנים בעבודה שזה חולני מצידו לא היה ולא יהיה כי אני אוהבת משפחתיות וזוגיות רק חבל שהוא הורס הכל.
למען האמת בעלי התיש אותי נפשית ורגשית ולא מסוגלת להתקרב אליו יותר, אני גם לא רוצה להתגרש.
מה לעשות נגמרו הכוחות .
המיואשת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין אמון וקשה לבנות ככה זוגיות
עדי בדיחי27/10/2011שלום מיואשת,
בעלך עוד נמצא רגשית אי שם לפני 20 שנה. כנראה המאורע הזה היה טראומתי מבחינת האמון שיכל היה להיווצר מבחינתו, כלפי הקשר ואלייך- ומשהו שם נשבר לו. יתכן מאוד שרגשית אינו מסוגל להתגבר ולהאמין בקשר עד הסוף, ותמיד זה ירחף כעננה מעל ראשו. אכן ניתן להבין את הסיטואציה של אדם נבגד, אך בכל זאת כדי לחיות חי זוגיות עשירים במקרה זה את צודקת- והיה דרוש טיפול קודם כל עבורו כדי לעבד את מה שהיה.
אני מניחה שהתנצלת והבטחת וכו', ובכל זאת הוא ממשיך לבדות סיפורים מתוך הפרנויה והחרדה שלו- על בגידות מצידך וכו'. הבעיה היא שזה מביא את הקשר למצב כזה של
"אין מוצא". מחד האמון שלו מאוד לקוי, מצד שני גם שלך- כי בעלך אינו מאמין לך. אני מציעה שלא תגייסי אותו לטיפול כרגע, ותלכי את ליעוץ מסוים, אפילו קצר טווח, כדי לקבל מעט פידבק ותוכנית מסוימת של פעולה- איך לפעול. אני חושבת שהתסכול שלך ילך ויגבר אם לא תאפשרי לעצמך קצת מנוחה, וטיפול "טוב" לגבי מה שאת עוברת. הוא לא צריך להשתתף אם הוא לא רוצה, סה"כ אי אפשר להכריח. אבל חשוב שהוא ידע שאת מתכוונת (אם תחליטי) ללכת לטיפול עבור עצמך כדי לדעת איך ומה עושים עם הזוגיות הזאת שבעצם מתקיימת ללא אמון מלא וביטחון. יש סיכוי טוב שעם הזמן הוא קצת יתעצבן (וזה סימן טוב) שאת הולכת לבד וכדי "ללמד את המטפל" הוא יגיע- וזה גם סימן טוב. לא משנה באיזה תירוץ הוא יגיע בסוף, משנה שהוא יגיע. ואכן מטפלים רבים לומדים מהמטופלים שלהם, הוא לא באמת רחוק מהאמת.. כשחושבים על זה (במאמר מוסגר). :-) בהצלחה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדוכדך......אלמוני27/10/2011
שלום , האמת שכתבתי פה בעבר ...והינה שוב אני פה. יש לי בעיה מאד מאד לא פשוטה אני אובד עצות.אני בן 35 נשוי 8 שנים יש לי שני ילדים בני 7 ו - 2 , מסתבר לאחרונה שאישתי לא נמשכת אליי ולא מאוהבת בי כגבר אלא רואה בי כחבר כאבא לילדים, אני גבר מאד מסור למשפחה אני בעל מקסים (גם היא תמיד מציינת זאת ), היא התחתנה איתי מתוך נוחות כנראה היות והיא מגיעה מבית עני כשהכרתי אותה היה לי כבר בית יצאנו המון לבתי מלון לחול .....כנראה שזה מה שגרם לה להתחתן איתי . אני תמיד חשבתי מתחילת הנישואים שהיא לא כזאת בחורה חמה ומה שקיבלתי ממנה שזה די מעט הסתפקתי. היא מקבלת ממני המון חום ואהבה, היא יוצאת בימי שישי עם חברות לפאבים מועדונים ...אני בבית עם הילדים אני פשוט משני עולמות שונים , פחות מתחבר לכל הרעש הזה מעדיף מקומות בילוי איתה יותר רגועים מה שהיא בכלל לא אוהבת . היא טוענת שהיא לא מסוגלת לשכב איתי (כבר חצי שנה ללא סקס) כי היא לא אוהבת לכן לא נמשכת אך במקביל מציינת שהיא לא רוצה להתגרש בגלל הילדים , חבל לה להרוס את המשפחה ההבדל ביננו שהיא מוצאת דרך פורקן שזה היציאות שלה עם חברות מצידה שגם אני אחיה ככה בחוץ אבל שהבית לא יהרס. העניין הוא שאני ממש לא בנוי לקשר כזה אני איש משפחה אני צמא לאהבה ממנה מה שלה קשה מאד לתת טוענת שאני טוב מידי , תמיד יש לה תלונות על דברים קטנים "למה לא עשית כלים הכביסה....." היא לא מסתכלת על זה שאני עם הילדים מטפל בהם מה שלא אעשה היא תמיד תמצא דברים להעיר , אני פשוט סובל מאד לא מקבל אהבה ולא חום לא יחס, אתמול בלילה כבר נשברתי עזבתי לבית הוריי סיפרתי להם שדי אני לא יכול לחיות איתה יותר למרות שבליבי מאד חושש לעשות צעד כזה , אני רוצה לזעזע את מערכת היחסים הזאת אחת ולתמיד הבעיה היא שהיא דיברה איתי כשהייתי בבית הורי ואמרה לי " אתה תבוא אליי על ארבע אתה מת עליי ועל הילדים אתה סתם מנסה להפחיד אותי אני מכירה אותך" יש בזה משהו במה שאמרה אני מרגיש שאני פשוט חשוף מידי מולה היא יודעת שמשפחה אצלי זה מקום ראשון לכן אני מובן כל כך מאליו. השאלה שלי היא כזאת... האם זה סיבה מספיק טובה להתגרש? אציין שייעוץ זוגי לא כל כך עזר לנו כי היא לא מוכנה לפתוח דרך חדשה אמרתי לה מס פעמים בואי נבנה שוב לאט את הקשר היא שמה קיבעון מאין חותמת "שהמצב אבוד ששום דבר לא יעבוד אני לא נמשכת ואוהבת אותך איך יועץ זוגי יכול לעזור" , אני ניסיתי בכל דרך אפשרית אבל הידיעה שאתגרש וגבר אחר יכנס לבית עם הילדים שלי המחשבה הורסת אותי לגמרי. גם כל עניין הכלכלי ....בעתיד אם אחשוב ארצה להקים משפחה .....היום קשה לשלם עבור שני ילדים + דיור מזונות..
מבחינה כלכלית יהיה לי קשה לעמוד על הרגליים, אני אובד עצות. לדעת שאף פעם מצידה לא הייתה אהבה....אני מרגיש מושפל מרומה מנוצל כי סך הכל תמיד ריציתי אותה ועשיתי בשבילה הכל....אז זהו מכאן זה אבוד ? כשאין אהבה אין מקום לשינוי?
מצטער על אורך הבעיה השאלה.....ניסיתי לתמצת כמה שיותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחשוב עליך כרגע
עדי בדיחי27/10/2011הי אלמוני,
עצוב הסיפור שלך, בזה אין ספק. אתה מתאר קשר מאוד חד צדדי, קשר שבו אתה מבין עם הזמן שאשתך איתך מתוך אינטרסים וסיבות ברורים וגלויים, כמו "בשביל הילדים", בשביל מצב כלכלי וכו'. היא מודה בגלוי כי אינה בעלת רגש אליך ועוד יודעת ומודיעה לך כי אתה תחזור אליה על ארבע. נראה כי היא מודעת היטב מאוד לעובדה שהאהבה ביניכם היא חד כיוונית- ממך אליה בלבד, והיא יכולה להשתמש בזה במצבים למשל כמו זה- שעזבת את הבית.
אני מציינת לטובה את הצעד הזה של העזיבה, נראה כי היית אמיץ, והיה לך קשה מאוד לעשות אותו. ובכל זאת הקשבת לצרכים שלך ולא יכולת יותר להיות בעמדת המנוצל ועל כן- כל הכבוד.
אכן טיפול זוגי כנראה לא יועיל אם היא לא מעוניינת לקיים את אותו הקשר שאתה מעוניין. היא כן מעוניינת לקיים קשר לפרוטוקול, כדי לא להרוס שומדבר מבחוץ וכלכלית הדברים יהיו יציבים עבורה ועבור הילדים. מבחינתה אין לה בעיה לספק את עצמה בדרכים אחרות ומציעה לך לעשות אותו דבר. העינין הוא שאתה מאוד לא הטיפוס הזה, נשמע שאתה טיפוס שרוצה להעניק ויכול להעניק כ"כ הרבה, ואיתה אתה פשוט לא מממש את היכולות האלו שלך. התסכול שלך נובע גם מהנקודה הזו וגם מהנקודה שלעולם למעשה לא קיבלת חזרה, אלא רק יחס מאוד מינימלי והערכה, אבל לא אהבה אמיתית בין בני זוג.
כשאין אהבה יהיה קשה לקיים את הקשר אליו אתה מייחל. כן יהיה אפשרי ללכת בדרך של אשתך ולקיים מעין קשר-לא קשר, מעין מגורים יחד ונישואים, אבל ללא מחויבות אמיתית או רגש. ואתה לא שם להערכתי. אני חושבת שבעזרה מקצועית אתה תוכל להפיק מעט יותר תובנות מאשר כאן על דפי הפורום, בבחינת מה לעשות ואיך להמשיך להתמודד עם המצב המתסכל הזה. בסופו של דבר גירושין הוא לא פיתרון כ"כ נוראי במצב כזה בו הכל הוא "כיסוי" כפי שהיא מתארת בחוויה שלה- ומתחת לפני השטח אין מבחינתה משהו אמיתי שמחזיק את הקשר. אם כן למה להשקיע ביעוץ? עדיף להשקיע בעצמך, בכלים שאתה צריך לקבל, בתמיכה ובמשענת הרגשית שלך.
מקוה שהצלחתי להאיר את הנקודה הזאת.
בברכת הצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר יכולתלהביןשואלת26/10/2011
האקס נפרד ממני לפני 5 חודשים . מאז חיי באמת השתפרו לטובה. יוצאת מבלה מכירה אנשים, מכירה את עצמי, מעריכה את עצמי הרבה יותר וכל הזמן מוקפת.
עד ממש לפני יומיים לא חשבתי בכלל על זה. ממש קצת בהתחלה ועבר לי. ופתאום היום התחלתי לחשוב עליו ולהתגעגע. אולי זה קשור לזה שלפני יומיים דיברתי עם חבר טוב שלו (שנשאר ידיד שלי- אמנם רק טלפוני אבל אנחנו מדברים דיי הרבה) והוא אמר לי שהוא דיבר עם האקס שלי ושהאקס אמר שאני עדיין מאוד חשובה לו. ופתאום המשפט הזה גרם לי לחשוב.
אני לא מצליחה להבין. אני כל כך חשובה לו והוא בכל זאת לא איתי. עדיין אכפת לו מה קורה איתי בחיים והוא שואל עליי הרבה (לפי מה שהבנתי מידיד שלי ומעוד חברה שלי). ובכל זאת הוא לא יוצר קשר בעצמו. בכל זאת אנחנו לא ביחד. הוא בחר להיפרד אז מה זה השטויות האלה "אכפת לו.. את חשובה לו.. זה שהוא נפרד ממך לא אומר שהוא לא אוהב אותך".
האם יש משהו שכולם יודעים ואני לא? האם כדאי לי להרים טלפון ולשאל מה לעזאזל נסגר??
גם אמרתי לו מפורשות שכל עוד הוא לא רוצה שנחזור להיות ביחד אני לא מעוניינת לשמוע ממנו. אז כנראה בגלל זה הוא אומר את הדברים לחברים שלו/ שלי כדי שהם יעבירו לי שטויות ולא הוא. אכפת לו אבל הוא לא רוצה שנחזור. לא יודעת. לא הגיוני לי. יכול להיות מצב כזה? תודה.. וסליחה על השאלה הלא מסודרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר יכולתלהבין - תגובה
מוניקה הרשקוביץ26/10/2011שואלת יקרה,
מאוד ייתכן כי למרות שהאקס שלך הוא זה שיזם את הפרידה הוא עדיין "מרגיש" אלייך ועדיין אכפת לו ממך. בכל זאת הייתם יחד תקופה מסוימת ואי-אפשר למחוק הכל כלא היה. יחד עם זאת, מסיבות השמורות עימו, הוא בחר להיפרד וכנראה שמבחינתו, לפחות לעת עתה, הייתה זו החלטה סופית. אם היה לו מה לומר לך או לחדש לך הוא היה יוזם שיחה ובדרך זו או אחרת (טלפונית או פגישה) הוא היה משתף אותך בתחושותיו. מאחר וזה לא קרה המשיכי את חייך. עושה רושם שאת נהנית. אם בכוונתו לשלוח אלייך הודעות באמצעות חברים משותפים וכך לחדש עימך את הקשר, זו נראית לי דרך פחות מכובדת, מעט "פחדנית". קשר זוגי מבוסס על זוג, אחד מול השני, אחד עם השני, גם כאשר הדברים הנאמרים פחות נעימים וגם כאשר הסיטואציות הנוצרות פחות נעימות. לכן, גם אם פחות נעים לו להרים טלפון ולשוחח עימך ישירות, לאור העובדה שהוא ניפרד ממך ועברו כבר חמישה חודשים מאז, בראייה שלי זה אומר משהו על חוסר היכולת שלו להתמודד או חוסר היכולת שלו לנסות בכוחות עצמו. ייתכן גם שהוא עדיין מתלבט. לאור כל זאת ומאחר וציינת שמאז הפרידה את פורחת אני חושבת שטוב תעשי אם תמשיכי בחייך, כפי שעשית עד עתה. במידה והוא יאזור אומץ ובמידה והוא ירצה לשוחח עימך הוא לבטח ידע למצוא את הדרך הקצרה ביותר והישירה אלייך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה ושמה..קנאהמיכל26/10/2011
שלום, אני בת 33 נשואה באושר לבעל מקסים אצל שנינו אלו הם נישואין שניים, יש לי ילדה ונישואים קודמים וכן גם לבעלי. העניין הוא כזה. בתחילת הקשר לפני כשלוש שנים בעלי היה כרוך אחריי מקנאה לי ברמות שאין לתאר (מאד החמיא לי הקנאה היות והגרוש שלי היה אדיש מאד כלפיי מה שגרם לי לחוסר ביטחון ) , הוא טיפוס מאד פרמיטיבי ולי אין בעיה עם , התרגלתי לסגנון שלו זה מאד התאים לי היות והייתי נשואה לאדם שהטריף אותי מחוסר אכפתיות כלפיי והיה מאד קר, טיפוס די שקרן היה לי קשה לסמוך עליו, היום אני מרגישה פשוט שזכיתי בבעל מדהים מקסים אוהב מפרגן ...מאז שהתחתנו (שנה וחצי) הקנאה הגדולה שהייתה כבר לא שם ....הוא בוטח בי מאד יש פה ושם קנאה לגבי לבוש וכו...אבל לא בעוצמות שהיינו חברים...אני יודעת שמן ההגיון אני אמורה לשמוח, אז המצב הוא ממש שונה כרגע אולי בגלל שהקנאה פחתה אני הפכתי להיות הוא כמו בהתחלה , מאד קטנונית מקנאה לו על כל פסיק קטן אני פשוט פוגעת בו ומתישה אותו...אתן דוגמא: אני כל הזמן מתחקרת אותו עם הגרושה שלו דיברה איתו ..או שאני מחטטת לו בפון ללא סיבה מולו ...הוא אף פעם לא כועס עליי על החפירות ועל הקנאה אני יודעת שזה מתסכל אותו, למרות שלא אומר לי כלום. כשהוא בעבודה ומודיע לי שמתעכב קצת עם לקוח אני מבקשת ממנו להתקשר ולהשאיר את הפון שלו פתוח על מנת שאוכל לשמוע....אני לא יודעת למה פתאום זה קרה לי ....אני לא הייתי כזאת בתוך תוכי אני יודעת שהוא לא טיפוס כזה שיהיה עם מישהי אחרת ..אבל בכל זאת אני לחוצה ....לפני יומיים החליף מכשיר פון ויש שם אינטרנט כמו לכולם במכשיר הישן שלו האינטרנט היה מנותק..ועכשיו אני די בחששות שמא יגלוש לאתרי סקס או יצוטט עם בחורות אחרות . כסיפרתי לו על החששות שלי הבטיח שינתק את האינטרנט וזה עדיין לא מרצה אותי היות ואני מודעת לכך שאני זאת שטועה והוא סך הכל מסכן שצריך לסבול את ההתנהגות שלי. בקיצור אני הפכתי להיות הוא רק ביותר גרוע ..אני לא יודעת מה לעשות. ולמה זה קרה פתאום?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה ושמה..קנאה - תגובה
מוניקה הרשקוביץ26/10/2011מיכל יקרה,
הצורך שלך בתשומת לב, בפרגון, באהבה, במחמאות ובמחוות קטנות של אכפתיות מאוד גדול ואת לא לבד בעניין הזה. רובנו זקוקים לחום, אהבה, מגע ותשומת לב על-מנת לצמוח בכל המישורים. האהבה הזו מבן/בת-הזוג יש בכוחה לדרבן, להשכיח כאשר צריך, לרפא כאשר אנו זקוקים ל"תרופה" ולחזק, וכל זה מעבר לכך שזה פשוט נעים להיות ב"מקום" בו שמים לב אלינו, לצרכינו, מאוויינו, רצונותינו ושאיפותינו. צורך זה לא מומש כלל בזוגיות הקודמת שלך, דבר שפגע בביטחונך העצמי, כפי שציינת. צורך לא ממומש לא נעלם, הוא מתגבר. בזוגיות השנייה שלך זכית לאיש אשר ממלא את כל צרכייך הנ"ל במנות גדושות ואף אם לעיתים המנות הגדושות הנ"ל עשויות להיראות כמשהו מוגזם, לך זה מחמיא וטוב לך עם זה. האיש לו את נשואה כעת קינא לך "ברמות שאין לתאר", כפי שכתבת, כל עוד הוא עדיין לא סמך עלייך לחלוטין אולם, מהרגע שהוא הבין שאת מתאימה לו, שניתן לסמוך עלייך לגמרי, הוא החל להתנהג "נורמאלי" מבחינה זו. לאור מה שכתבת לגביו אין לי ספק ואני משוכנעת שגם לך אין, בנוגע לאהבתו אלייך. ברגע שהוא "נרגע" נרגעה גם התנהלותו הקנאית, אולם אין זה מעיד על תחושותיו כלפייך. הוא אוהב אותך כמקודם ואולי אף יותר, שהרי יש לו שקט נפשי "בגזרה" ולו, בתור איש קנאי, זה שווה הרבה מאוד. אולם, ברגע שקנאתו נרגעה והוא החל להתנהל "רגיל" יותר, הצורך שלך לתשומת-לב "התעורר" מחדש והזכיר לך נשכחות מן העבר.לכן התעוררה אצלך תחושת הקנאה. בעלך מבין לליבך שהרי עד זה לא מכבר גם הוא היה "שם". עלייך להבין כי האיש לו את נשואה עתה אינו האיש לו היית נשואה "בגלגול הקודם" וכי התנהלותו ה"רגועה" יותר אינה מעידה על דבר פרט לכך שהוא סומך עלייך ואינו חש צורך ""לבדוק" אותך בקנאות מטורפת.
אם את חשה שאין לך שליטה על התחושות הנ"ל אולי כדאי לך לשקול להיפגש עם איש מקצוע אשר יוכל לסייע בידך להתמודד נכון עם התחושות הנ"ל כמו גם לתת לך כלים מתאימים. איש מקצוע יוכל להחזיר לך את שלווה הנפשית, מה שבוודאי יוכל לתרום לחיים זוגיים שקטים המבוססים על אמון הדדי והרמוניה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך. משהו נוסף ...
מיכל26/10/2011יש המון במה שכתבת לי . כשניהלתי איתו שיחה בעניין טען שהוא אוהב אותי הרבה הרבה יותר. ונתן לי המון דוגמאות בחיים על אהבתו הגדולה. זה נראה כאילו זה אף פעם לא מספיק לי .....היום הוא מתנהג בצורה מאד נורמטיבית , למרות זאת הייתי מעדיפה את הקנאה שלו כי רק היה לי ביטחון באהבה שלו אליי. את צודקת , אני לא עשוה כנראה הפרדה בין הגרוש שלי לבין בעלי הנוכחי.
אני חושבת שזה חזק ממני...ואצטרך לגשת לייעוץ.
כי אני מנסה בכל דרך להתגבר
אבל המחשבות הטורדניות לא עוזבות אותי,תמיד יש לי מחשבות שליליות לגביו שהוא לא אוהב כמו בעבר, שאני לא מעניינת אותו מספיק וכו...
מודה לך על תשובתך
ערב נפלא :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חסר מגעגלי26/10/2011
אני ובעלי נשואים 25 שנים ולנו ילדים גדולים, אנחנו מאוד שונים. בעלי בא מבית של ניצולי שואה, מאוד קר שלא מדברים על כלום, מעולם לא קיבל חיבוק או נשיקה מהוריו. אני באתי מבית עם המון פתיחות חום ואהבה. בעלי לא מסוגל לגעת, או לנשק לא בחברה ולא בבית (למעט יחסי מין). הדרך שלו להביע אהבה זה מתנות מכובדות טיולים כל מה שלא פיזי. כל השנים זה הפריע לי אבל עכשיו זה מפריע מאוד מאוד. בעיקר כשהילדים עצמאיים ואנחנו יותר לבד, זה מפריע יותר כשאנחנו בבילויים עם חברים ותמיד יש מגע בין הזוגות. אני מרגישה שלא יכולה יותר. שוחחתי איתו הרגשתי שהוא בבעיה, אמר" תיזמי את" עניתי "רוצה שיהיה הדדי" הוצאתי את כל מה שעל ליבי בקשתי חיבוק וזה לא בא. לא יכולה יותר. דיברתי איתו על טיפול זוגי לא רוצה לשמוע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חסר מגע - תגובה
מוניקה הרשקוביץ26/10/2011גלי יקרה,
מאחר ובעלך גדל באופן כזה בבית הוריו וזה מה שניטע והושרש בו, הוא מתקשה להתנהל אחרת. גם לאחר שבגר וכבר עזב את בית הוריו הוא לא הצליח לסגל לעצמו התנהלות אחרת. אולי כי הוא לא חש צורך, שהרי הוא לא מכיר את התחושה של להיות ב"מקום" שבו מרעיפים עליך אהבה או לחילופין שפשוט נורא מתחשק לחבק ולנשק כי מאוד אוהבים (אני מניחה שזו הסיבה בעטיה הוא מתנגד לטיפול, הוא לא מבין "על מה כל המהומה") ואולי כי הוא לא מסוגל לחרוג מהדפוס שהוא מכיר, הדפוס בו גדל. יחד עם זאת הכל נתון לשינוי. נכון שאם הוא היה "משתף פעולה" ומנסה "לזרום" איתך יותר זה היה יכול להיות יותר קל, אולם, אני מאמינה שאם את תצליחי להתאזר בהמון סובלנות וסבלנות מולו ותזמי כל הזמן הוא יתחיל להתרגל לדפוס החדש ואין ספק שדפוס זה ימצא חן בעיניו, שהרי כולנו יצורים הזקוקים לחום ואהבה, גם אם אנו מתכחשים לכך או אף לא מודעים לצורך זה. בנוסף, כאשר את תיזמי מגע בתדירות גבוהה את תצרי עבורו דפוס חדש והוא יתחיל, לאט לאט ולאחר לא מעט זמן, להתנהל כמוך, פשוט כי את "תשתלי ותשרישי" שם משהו חדש, במקום ה"דבר" הקודם אליו הוא הורגל.
על-מנת שיהיו לך הכוחות, הסבלנות, הרצון המתמשך והאמונה כי זה ייתכן, אני חושבת שאולי כדאי שאת תשקלי לקבל אנרגיות בדמות איש מקצוע אשר יוכל להאיר בפנס על יכולותייך, כוחותייך ומשאבייך לצד צרכייך (שאחד מהם הוא הצורך בחום ואהבה ולכן מאוד לא כדאי שתוותרי על "החלום" להיות נאהבת גם באופן שאת רוצה על-ידי בעלך). איש המקצוע יוכל לתת בידייך כלים לעשות את התהליך נכון, עבור שניכם, כמו גם יסייע לך לעבור את התקופה הראשונית, עד אשר בעלך יתחיל להגיב ליוזמותייך ביוזמה משלו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרידה לאחר 4שנים ו4חודשיים..אנונימוס26/10/2011
לפני שבועיים בערך, ראיתי שאינני מקבל יחס המון זמן וכי כניראה לבחורה ירד ממני. החלטתי להיפרד ממחשה שהיא תבין שהיא הפסידה אותי ותנסה לחזור, אבל זה לא קרה הפרידה הזו היית כניראה סופית. בזמן אחרון יצא לנו לריב לא מאט על שטויות. בשיחת סיכום שרציתי לחזור הבנתי ממנה שסה כבר לא זה מבחינתה,שירד לה כבר ושהיא רוצה להישאר ידידים. כמבון שאני כרגע לא יכול להיות ידיד שלה אני עדיין אוהב אותה ורוצה אותה בחזרה. כולם אומרים לי להמשיך הלאה אבל זה קשה. נוסיף גם שאני עוד מאט בן 21 והיא בת 18. היינו חברים שהינו מאווד צעירים וזאת היית אהבה ראשונה. אני מאווד חשבתי רחוק ואפילו על חתונה בעוד כמה שנים. קשה לי לחשוב שזה נגמר וכמובן שמיום ליום לפעמיים אני מרגיש הקלה. יש גם זמנים שאני נטרף,כולם אומרים לי תן לזה זמן אולי היא תבין מה היא מפסידה ותרצה לחזור ועם לא אז תמשיך קדימה. אני ממשיך קדימה אבל כרגע אני חושב אולי בעוד כמה חודשיים לנסות הכל מחדש. אני לא פוסל את זה שיכול להיות שאני יתאהב במישהי אחרת ואז אני לא ירצה אותה יותר. המחשבות והתמונות לא עוצרות בראש שלי גם. ראיתי היום גם כמה כתבות בפורומים שאנשים ניפרדים ואחרי שנה חוזרים טחרי שמתנסים קצת ואז מבינים. אני פוחד שהכמות זמן הזו היא גדולה מדי והכל יכול ללכת לאיבוד. חשבתי לחכות איזה חודש חודשיים ולנסות הכל מהתחלה למרות שקשה לי לחשוב שזה יצליח. עכשיו אנחנו לא כזה בקשר למרות שמאווד באלי להרים טלפון לשאול מה שלומה ולשמוע את קולה. כמות הפעמיים שניפגש תיהיה קטנה מאווד ועוד חודשיים תקטן בכלל שהיא תתגיס מה עדיף לעשות באמת לוותר על הכל למראות שאני מאווד רוצה להילחם? לוותר בכלל או עוד חודש לנסות להילחם? אין לי מושג וזה מחרפן אותי אננ רק יודע שאני אוהב אותה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרידה לאחר 4שנים ו4חודשיים.. - תגובה
מוניקה הרשקוביץ26/10/2011אנונימוס יקר,
כתבת בתחילת דבריך כי מאחר ולא קיבלת יחס מבת-זוגתך המון זמן החלטת להיפרד. ראשית, למה המתנת כ"כ הרבה זמן, ספגת וסבלת את חוסר היחס ממנה? למה לא ניסית לשוחח עימה כבר בתחילת "תקופת חוסר היחס" על-מנת לברר מה קורה?
אני מבינה אותך על כך שלאחר תקופה ארוכה בה חשת שהיא לא מתייחסת אליך כפי שהיית רוצה, חשת שהגיעו מים עד נפש, שקצת נמאס לך מחוסר היחס הזה ולקחת החלטת "ללמד אותה לקח" ולהיפרד ממנה במטרה לגרום לה לחוש תחושת החמצה.
באופן כללי הייתי מציעה לך לפעול מייד, להכות על הברזל בעודו חם ולפתוח את הדברים ברגע שאתה חש שמשהו במערכת "חורק". לרוב, שיחה פתוחה בזמן אמת הינה שיחה נעימה, ללא הטחת האשמות והיא מאפשרת לשחרר את התחושות הפחות נעימות ולהגיע לפתרון והבנה. כך, בת-הזוג שלך תדע שאכפת לך, שאתה מחזר, דואג ורגיש למצבה ולתחושותיה. דבר נוסף שהייתי מציעה שלך לשקול הוא לפעול תמיד בפן החיובי. כלומר לא לנקוט בצעדים אשר עלולים להחמיר את המצב, לגרום לצד השני להשתבלל, לכעוס ולרצות "להחזיר" כי הוא נפגע, אלא לנסות לשוחח בנועם, לשתף בתחושות (ועל-ידי כך לגרום גם לצד השני להיפתח, לרוב זה עובד) ולנסות ליישר את ההדורים ב"טוב" מה שנקרא.
לגבי חברתך לשעבר, בת ה- 18, הייתי "יורדת" מזה לעת עתה ונותנת לעצמי את הזמן להחליט בעניין בשלב יותר מאוחר, כאשר אפשר יהיה לקחת החלטה שקולה יותר ופחות אמוציונאלית. ברור שרגשותיך עדיין גואים ושאתה עדיין מאוד אוהב אותה, אולם, כפי שכתבת, אתה חש הקלה מידי יום ועם הזמן תחוש הקלה גדולה יותר. העובדה שהיא בחרה להביא אותך למצב בו תבין בעצמך ש"זה לא זה" מבחינתה על-ידי זה שהיא החליטה לא להתייחס אליך מעידה על כך שאין טעם לנסות, בוודאי שלא בזמן הקרוב. אצלה ההחלטה נלקחה מזמן, היא פשוט לא עשתה את הצעד, מתוך היכרות איתך ואותך היא כנראה המתינה שיימאס לך ושאתה תפעל, כפי שבאמת עשית.
נסה להמשיך בחייך, להכיר בנות, לצאת ולבלות. אפשר לעצמך ליהנות ולהקל על רגשותיך. סביר מאוד כי "על הדרך" אתה עשוי לפגוש במישהי אחרת אשר תמצא חן בעיניך ואשר תדע לתת לך את היחס לו אתה ראוי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמה הסברים מחדש
אנונימוס26/10/2011נתחיל תודה רבה על תגובתך אני יסביר חלק מהדברים שוב ויתקן. דיברנו על זה כמה וכמה פעמיים וזה עזר כזה ליום יומיים, אני בן אדם שנלחם על דברים שאני רוצה ולא מוותר, אבל פה זה ניראה כאילו אני לא יכול לעשות כלום.. אני כרגע רוצה מאוד לחזור ותמיד ישאר בי משהו ממנה. אבל אני מבין שאני חייב לחכות ופוחד שעם הזמן הכל יאבד. עכשיו אנחנו לא בקשר כזה אני מבולבל עם לחזור לקשר ידודתי. כמה זמן לחכות עד שאולי יש טעם לנסות שוב. אני מבולבל לגמרה ולמראות שאני מרגיש בכללי יותר טוב לאט לאט. הראש לא מפסיק לחשוב עליה. .אין לי כרגע את הרצון להיות עם מישהי אחרת בכלל ולצאת אני יוצא. כל החדר שלי גם היה בתמונות ענקיות שלנו ועכשיו הורדתי הכל וזה פשוט מוזר לי לקום כל בוקר..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמה הסברים מחדש - תגובה
מוניקה הרשקוביץ26/10/2011אנונימוס יקר,
ראשית, תודה על ההבהרות. אני שמחה שהיו לכם כמה שיחות בנושא מידי פעם. אולם העובדה שהשיחות הנ"ל לא עשו שינוי של ממש מעידה על כך שהאקסית שלך כבר הייתה ב"מקום" אחר. מי שבאמת רוצה לשנות משהו מנסה יותר מיומיים....
היותך טיפוס לוחם, כפי שקראת לזה, אשר לא מוותר על הדברים שהוא רוצה בקלות, אם בכלל, הינו דבר טוב. חשוב לעמוד על הדברים המהותיים לנו ולא להיכנע לקשיים חיצוניים או פנימיים ואף לא לתכתיבים ולחצים יחד עם זאת, לעיתים צריך לדעת לוותר, למשל, כאשר נלחמים על הדברים הלא נכונים לנו, ומתוך דבריך יש לי תחושה שלמרות שהייתה לכם זוגיות ארוכה אשר החלה בגיל צעיר וממש גדלתם יחד, עבור האקסית שלך זה היה כבר הסוף ולכן יהיה נכון יותר עבורך לוותר עליה ועל מה שהיית רוצה שיהיה לכם. גם אם אינך מסוגל להכיר לעת עתה מישהי, אפשר לעצמך להחלים, רחוק ממנה, כך שתוכל באמת להחלים ולעלות על הדרך הנכונה עבורך, על דרך חדשה.
מאחר וציינת בתחילת פנייתך כי אתה לא רואה את עצמך מקיים קשר ידידות עימה, מאחר ואתה אוהב אותה והיית רוצה קשר זוגי, הקשב לתחושותיך הפנימיות ורחק ממנה. אם לא מתאפשר לך להיות עימה בקשר זוגי וקשר ידידותי קשה לך, "תפוס מרחק" ואפשר לזמן לרפא את מכאוביך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פער גילאיםשירלי25/10/2011
שלום!
שמי שירלי ואני בת 23,עד לא מזמן היה לי חבר בן 39.
יצאנו שנתיים נפרדנו שנה וחזרנו לעוד שנה.
יש לו בעיית מחויבות באנו מרקע שנה שנינו אוהבים אחד את השני,אבל לכל אחד יש ספק אחר בקשר כי באנו מתרבות,משפחה,עולם שונה לחלוטין.
אני סוג של "חנונית" ממשפחה של הורים נשואים באושר שגוננו עליי ולא הכרתי הרבה אנשים,ולא יצאתי הרבה והוא בא ממשפחה חד הורית רק עם אמא גדל בכל מיני משפחות כי אמא שלו הייתה נוסעת הרבה.
לא משפחתי,דוגל לעשות רק מה שהוא אוהב,אוהב חופש,לא כל כך מאמין במוסד הנישואים אבל איתי ובשבילי הוא היה מוכן להתחתן אם זה חשוב.
הוא בנאדם צנוע שאוהב את הבית,שלם עם עצמו,נהנה עם עצמו.
הוא אומר שהוא אוהב אותי אבל הוא חושב עם הראש.
כמו כן הוא יותר ליברלי היו לא מאות של נשים ואני רק הוא ויותר שמרנית.
האם ניתן לגשר על הפערים בינינו,או פשוט לוותר
מה עלינו לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פערים
עדי בדיחי26/10/2011הי שירלי ובוקר טוב,
את אומרת נכון- באתם מרקעים שונים בתכלית, כל אחד ספג לקחים ותובנות אחרים "איך לחיות את החיים האלו". בעוד את היית בחממה מסוימת עם הורים נשואים, הוא ספג כמה מודלים של משפחות, כנראה גם חוויות נטישה והרבה עקירות ממקומות שונים וכנראה עקב כך גם איבד תחושת ביטחון ויציבות. לכל אלו בהחלט יש השפעה מכרעת על תוכניותיו ובחירותיו לעתיד. לעיתים, ברוב המקרים, זה לא דבר בשליטה מוחלטת- הרבה פעולות יוצאות מתוכנו מתוך אוטומט לא מודע מסויים, ורק אם ניכנס פנימה ונאפשר למקום הזה לצוף לתוכן יותר מודע- יהיה אפשר להבין ולעבוד- ואז לעשות גם שינוי.
את שואלת אם ניתן לגשר על הפערים- מאוד יכול להיות שעם אהבה וחיבור גדולים אפשר לחיות יחד חיים טובים, בכוונה אני לא כותבת "לגשר על הפערים"- כי הם תמיד ישארו, לשאלתך. הם תמיד יהיו שם, וזה בסדר- יש הרבה זוגות שיכולים לחיות בצל פערים תרבותיים, חינוכים וכו'- השאלה היא באיזו עוצמה הפער הזה קיים. אם אתם באמת מעוניינים לחיות יחד, באמת יש פה אהבה אמיתית וחד פעמית עבורך- אני במקומך הייתי משקיעה ביעוץ זוגי קצר טווח על מנת לקבל כלים איך להתמודד עם משברים, עם שאלות, ספקות ותפיסות שונות מול פרטנר/ית כ"כ שונה. גם לו, כמוך- מאוד שונה ואחר. אתם חווים אותה חוויה, היא לא חד צדדית. ולכן כדאי ששניכם תקבלו כלים.
אין מה לצפות שהפערים יגושרו סופית ותרגישו "אותו אדם", גם אין טעם שזה יקרה. מה שחשוב הוא לדעת ללמוד לחיות בשלום איתם, ולחזק כל הזמן את האהבה והחיבורים הרגשיים שקיימים ביניכם.
שימי לב ש"פער גילאים" הוא הפער ה"זניח" לאור כל הפערים האחרים. הוא גם הפער היחיד שלא משנה מה, לא נוכל לשנות את עוצמתו. את היתר אפשר לנסות.
בהצלחה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אין זכות לכעוס אבל הלב משתוללבן 2425/10/2011
הכרתי בדיעבד את אהבת חיי בגיל 16. היא התאהבה מהרגע הראשון אך היה לה חבר היא חתרה לקשר לאחר שנפרדה ממנו אך הייתי מאוהב במישהי אחרת כמו כל תיכוניסט עברתי אהבה נכזבת שלא התממשה, את הבחורה שאהבה אותי אהבתי גם אז אבל הקשר לא התממש בגללי. לבסוף היא החליטה שהיא רוצה שאני אהיה הראשון שלה למרות שאני לא מעונין בקשר היא הייתה הראשונה והיחידה שלי. לאחר אינספור סירובים מצידי ובעקבות מצב קשה בבית היא החליטה אחרי הצבא לרדת לאילת הכירו לה בחור שהיא הייתה איתו בקשר 5 חודשים ואחרי שבועיים באילת היא נפרדה ממנו כי אני אמרתי לה שאני מעונין בקשר שגם הוא לא התממש בגללי והיא נשארה באילת. שם היא הייתה תקופה של חצי שנה היא בחורה מאוד מושכת ומיוחדת שחיפשה אהבה. כשחזרה נכנסו לקשר רציני ומדהים שנמשך עד היום כמעט 3 שנים. בשבוע האחרון שאלתי את השאלה האסורה עם כמה בחורים היא שכבה היא נבהלה וסיפרה לי שהכירה שם מישהו והייתה איתו תקופה של שבועיים הייתי בשוק והלב שלי נקרע,דיברנו על חתונה ומזמן חשבתי להעניק לה טבעת שתממש את המחויבות באותו רגע נכנסתי לדיכאון כבד למרות זאת לקחתי אותה לים בחרתי טבעת ולאחר שיחה ארוכה נתתי לה אותה בלב שלם וכואב.אך הייתה לי תחושה שהיא מנסה להגן עלי ממשהו נוסף.התקשרתי אלייה בערב אותו יום בוכה שיש לי הרגשה שהיה עוד מישהו היא התחילה לבכות והגיעה אלי וסיפרה לי על מישהו שהיה מאוהב בה והיא נסעה אליו לחיפה והם שכבו פעם אחת ולא היו בקשר מאז וזהו אין יותר בכינו מהלב כמו שלא בכינו בחיים.
באותה תקופה לא הינו בשום קשר והיא לא ידעה אם נהיה בכלל בקשר אין לי זכות לכעוס ולשפוט. עד הקשר הזה היה לי כלל לא להיקשר למישהו שאני לא יכול בלעדיו ותמיד הוכחתי לעצמי שאני יכול להסתדר גם בלי החברים הקרובים ובלי עזרה מאף אחד היא פשוט פתחה לי את הלב. מספר הגברים שהיא שכבה איתם חרוט לי בראש יש לי תמונות בראש שלה מתארגנת אליהם את הרגע הראשון שהם שוכבים איך הם מורידים לה את הבגדים על מה היא חושבת איפה הם נגעו בה כל פרט. שאלתי אותה כלכך הרבה פרטים עליהם והיא ענתה בכנות. מאז אני בתחושה כלכך קשה שהקשר הזה נידון להיגמר ואני לא רוצה שזה יקרה אני מאוהב בבנאדם המדהים הזה והיא מאוהבת בי היא לא מוכנה לשמוע על פרידה ובוכה ומנסה להרים אותי מהמצב הדיכאוני זו פעם ראשונה שאני פותח מחשב מאז.לא שמעתי שירים לא ראיתי טלויזיה רק חשבתי עליה אני מכאיב לה כלכך שלא בצדק.אני מפחד שהמחשבות האלה לא יעזבו אותי כל מבט אליה אני מבין את האהבה העצומה אליה אבל עם זה עולות לי התמונות שלה איתם ופחד מהרגשות שהיו לה איתם.אני יודע שהיא כנה אבל אני מפקפק בכל מה שהיה בינינו עד היום.לאני רוצה להישאר בקשר הזה אבל לא במחיר של להרוס לה את החיים עם התחושות העצב שלי. חברים אומרים לי פשוט לא לחשוב על זה ניסיתי ואני לא מצליח. אני לא חושב שאני יכול לשכוח את זה. עבר שבוע מאז.אני מאשים את עצמי עד שנאה עצמית איך להתמודד עם זה? ומה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הצילו תענו לי
בן2426/10/2011אני אוכל את עצמי מבפנים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאין זכות לכעוס אבל הלב משתולל - תגובה
עדי בדיחי26/10/2011בוקר טוב,
אתה מתאר קשר מאוד סוער רגשית, עם הרבה מאוד פרטים ונראה כי הוא מאוד מאוד משמעותי וחשוב לך. אתה זוכר הרבה נקודות שכנראה משמעותיות לך בקשר ויכולות להעיד על רמת ההשפעה שלו על חייך.
כתבת נכון, שהקשרים שהיא קיימה עם אותם בחורים לא היו בתקופה בה התחייבה לך. לא נשכח שמדובר בבחורה שבעברה -רק קראת לה והיא הגיעה. והיו מקרים שבגללך הקשר לא מומש והיא נאלצה לבחור אחרת בחייה, אם זה הירידה לאילת וכו'. טבעי והגיוני שהיא תחפש קשרים אחרים, לא משנה מה אופיים, ותחיה את חייה. טבעי יהיה לדעת שהיא אדם בפני עצמו שחשוב לו אושרו הפרטי.
יש הרבה "דרמות" ורגשנות ברמה גבוהה בקשר שלכם, אני מניחה שזה קשור גם לגילאים הצעירים, וגם לאהבה שבכל זאת קיימת ביניכם, אהבה ומשיכה רבה. התחושה היא שהבחורה, בעיני שניכם, צריכה להתנצל על כמות או אופי הקשרים שהיו לה- אותם קשרים שיש להרבה אחרים ואחרות. במילים אחרות- היא לא עשתה שומדבר רע, ובכל זאת שניכם מסייעים זה לזו להפוך את הנושא הזה למאוד מאוד גדול- ובלתי נסלח.
אתה כגבר כנראה הגעת ממקום שמרני יותר, בכל הקשור לזוגיות ולקשרים עם אחרים. מאוד קשה לך הידיעה שהיו אחרים שפגשו, שראו, שהיו איתה. קשה לך הידיעה שהיא לא שייכת רק לך ואין לך למעשה את הבלעדיות ההיא שהיא ביקשה לפני כמה וכמה שנים. יתכן וכל האירועים היום "זורקים" אותך רגשית למקום איתו התחלת את הודעתך- המקום הבתולי והתמים ההוא שלה, לבקש שתהיה הראשון שלה. יתכן והיום אתה נזכר בכל הסירובים שלך מולה- ואולי חש קצת פספוס, אשמה קטנה וכד'. כל זה מתערם לכדור שלג מאוד גדול שתוקע אותך מלהמשיך את הקשר איתה, או לראות בה בכל זאת מישהי שמחוייבת לך. האירועים האלו הופכים אצלך למעין טראומות- אתה כבר מגולל בראשך את פרטי הפרטים של הגברים ומה היה בחדר המיטות. וזה גורם לך המון המון כאב וסבל.
פה לדעתי צריך לעצור ולחשוב איך אתה בכל זאת מנסה להסתכל אחרת על הדברים. אתה זקוק להכוונה מחודשת ולמצוא את המסלול הנכון לראות את היחס בין התגובה שלך לבין מה שקרה בחייה בפועל. עכשיו נראה כי בשל סערת הרגשות והקשיים שאופפים אותך אתה מתקשה לראות ולעבד את התפיסה שלך מולה. היא נשאבת לשם גם ומסייעת לך ע"י כך שהיא חשה כה אשמה- ואז אתה מקבל אישור לכעס שבך.
אם אתם באמת רוצים לשמור על מה שקיים- ונשמע שקיים ביניכם המון- אהבה שלא מומשה בנעורים אך כנראה תמיד היתה שם- חשוב שתפנו ליעוץ או לתמיכה מסוימת של גורם מקצועי, ביחד, ונסו לגולל שם את כל הסיפור- כל אחד כראות עיניו. כרגע יהיה לכם קשה רגשית להתגבר על זה ללא עזרה, כי שניכם נשאבים למערבולות רגשיות מאוד סוערות, שלא מאפשרות לכם בעצם לקיים זוגיות. לכן חשוב שתקבלו איזה סוג של משענת, הדרכה, ובעיקר אתה- שכ"כ מתקשה לעמוד בכאב הזה שאת רובו אתה בהחלט יכול להפחית- הכל עינין של תפיסה מחודשת ואוזן קשבת של גורם מקצועי שיסייע לך.
אולי בזכות כך תצליחו לגדל זוגיות שאינה מכאיבה כ"כ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ככ קשה לי - תחושת החמצהשירי25/10/2011
שלום רב, אני בזוגיות של שנתיים ויש לי הרגשה מתמדת שאני רודפת אחר הזוגיות הזו .בן הזוג עסוק בעסק שלו ( הייטק) וכל היום סביב זה ... חוזר בשעות ממש מאוחרות וטוען שאני צריכה להבין אותו ..
כל פעם שאני מדברת איתו על העתיד אני מרגישה שזה לא מובטח ואף פעם זה לא זמן נוח כיהוא מוטרד...
אני שואלת את עצמי עד איזה גבול עלי להבין אותו ולקבל את אורח חייו?
אני מרגישה שאני מנתבת את חיי לכיוונו והוא לא משתדל לכוון לכיווני מבחינת שעות וכו...
ברור שעובד ולא יוצא לבלות אבל עדיין הכול זה עבודה אצלו ולעשות דברים שלנו אפ פעם אין זמן.
האם עלי להבין לתמוך בו ולהישר מרוקנת ? חברה הציעה שאצא עד מאוחר בלילה אבל אי לא רצה לחיות חיים מקבילים לבין זוג.
אין אצלו סטופ בעבודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שירי
mosha25/10/2011את צעירה כחי איתך חברה תלכי לחדר כושר ..לשתות קפה עים חברה טובה תפנקי את עצמך פיצןי על זה שאת לבד.....אני מאמין שעם הזמן יתקצרו ש העבודה ויבין שהפסיד איתך זמן איכות.........(תבדקי גם סיבות אחרות למה עד שעות מאוחרות בעבודה) בהצלחה אישה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתענו לי בבקשה ...
שירי25/10/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהככ קשה לי - תחושת החמצה - תגובה
עדי בדיחי26/10/2011שלום שירי,
יש לברר עם בן הזוג עד כמה הזוגיות טובה לו כרגע, שכן אין ספק שלפי מה שאת מתארת- העבודה נמצאת אצלו בראש סדר העדיפויות. יש בנות זוג שיכולות ונוח להן לחיות עם זה, כיוון שגם להן יש חיים מלאי והצרכים שלהן בזוגיות הם אחרים.
אצלך זה קצת שונה. את מרגישה מאוד את החוסר ומתארת כי אין לכם זמן ביחד, כמעט אף פעם. זה לא מצב שטוב לך ונשמע שאת מאוד מתוסכלת ממנו. את כמובן מוזמנת למלא את חייך ולצאת עד מאוחר- ללא קשר, אבל לא כאן הפיתרון לדעתי. אני חושבת שכמו שדיברת איתו עד כה, נסי לגייס אותו שוב לשיחה ולבקש תשובה לשאלה- מה חשוב לו יותר, והאם הוא אכן מוכן ופנוי להשקיע בזוגיות כרגע, כי לך קשה להמשיך באופן הזה. אולי אם תיקחי את השיחות האלו צעד קדימה ותהיי באמת כנה איתה לגבי התסכול שאת חשה- הוא יוכל לעשות איזה שהוא שינוי, למצוא זמן קבוע משותף לכם או כל פיתרון או פשרה אחרת. אבל חשוב שאת תרגישי גם מלאה בקשר, מצד שני לא תלותית בו.
בהצלחה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדי-
שירי26/10/2011ראשית תודה על התגובה ...
שנית - האם עלי כבת זוג לתמוך בקרירה שלו וכו למרות שאני מרגישה שאני נפגעת?
לעיתים אני חושבת על לעזוב אך מפחדת להתחרט על שאולי לא מספיק תמכתי ואולי שהייתי צריכה לוותר מעצמי ולא ללחוץ שנעשה דברים יחד בשביל שהוא יצליח בקרירה שלו .
מנגד,
השעות הןם לא שעות ותמיד יש תירוץ שהכול נורא לחוץ ... פעם םרויקט כזה ופעם אחר... ותמיד הוא אומר לי איך את רוצה לחיות בדירה הזו ( אותו הוא משלם ) ומזכר לי שיש לו יתר כסף ממי בצורה הזו.
האם מהשאני רוצה מוגזם? לשב לאכול יחד בערב לדבר לצאת למסעדה ? ולא רק לישון יחד...
אנימאמינה שהוא לא חיב להיות שם במשרד שלו בו הוא אדון לעצמו אלא ממש רוצה . הוא כבר אמר לי שהעבודה מגדירה אותובאופן שנרה לי שמשעמם אותו לעשות כל דבר שלא קשור בעסק.
אני מפחדת שאני מוותרת על דברי שחשובים לי לבססאת הזוגית . ברורשאני לא רוצה ליותתלויה בו . אבל אני רוצה זוגיות סבירה ולא שהוא מנהל בצורה מדהימה קרירה ואני רק מרגישה כמו משהו משני .
בימים שככ לחוץוכותב הודעה שאינו יכול לדבר .. אני רואה אחכ בייד שלו שבאותה דקה שכתב לי שנורא עסוק דיבר עם מישהי מהעבודה שלו שפלירטטו בעבר.. כלומר לא מדבר איתי ומתרץ בעבודה ודיונים כשבפועל מדבר איתה
אני לא יכולה לכפות את הקשר שאני חושקת בועליו נכון ?
אני לא באמת יכולה להגיד לו תחזור בשמונה ולא באחת בלילה אם לא מרגיש צורך השקיע ולו רבע בזוגית מו שמשקיע בעסק...
מה התפקיד שלי כאן ? אני לא רוצהמדללחוץ עליו אךמצד שני אנ רוצה להרגיש בזוגיות שגם זקוקים ליורוצים לפנות זמן בשבילי ולא רק כי אנ מזכרה כלהזמן שאנ שם .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשירי יקרה
עדי בדיחי26/10/2011הי שירי,
כתבת שאת בזוגיות של שנתיים וההרגשה של הפספוס, והקשיים- היא מתמדת. ז"א את מרגישה פגועה לאורך לפחות תקופה מספיק ארוכה כדי שזה "ישב" טוב טוב אצלך.
אני מנסה להבין מדוע את הולכת לכיוון של ויתור על העצמי, הצרכים והרגשות שלך בקשר, לטובת העבודה שלו או לטובת השקט שלו, הקריירה, לא משנה. אני חושבת שהפוקוס דווקא צריך להיות (בהסתכלות על שנתיים כמכלול) - איפה אני בקשר, מה השגתי ממנו ולמה אני זקוקה. להמשיך קשר עם רמה כזאת של תסכול- לאן זה יקח אותך? האם תהיי מסוגלת להכיל עוד הרבה זמן את חוסר הסיפוק הזה?
בעינין הכסף וחוסר השוויון- אוקיי הוא משלם (מניחה שהצטרפת לדירה שהוא שכר?), ויש לכך פתרונות כמו עזרה כלכלית מצידך, או ניהול הבית, כמו בכל זוגיות שיש בה חלוקת תפקידים ולא הכל מסתיים בכסף. נכון שעבודה חשובה וקריירה אף היא- אך השאלה היא אם מרוב דובים לא רואים את היער.. ז"א האם הזוגיות שלכם לא נבלעת בתוך כל לוח הזמנים שלו?
מעבר לזה את תוהה או מעלה ספק לגבי הזמינות או הרצון שלו להיות זמין לך, ואת מתחילה להסס לגביו. כמובן שאין לאף בן זוג זכות לכפות על בן זוגו דבר זה או אחר, גם אם תבואי בדרישה כזו סביר להניח שהוא יחוש מסורס, והביחד שלכם צריך בהחלט להיות חשוב לו ולבוא ממנו באופן אמיתי, ולא דרך סנקציה זו או אחרת, לכן אני לא ממליצה לך ללכת בגישה הזו.
ממה שאני מרגישה ממך- את זקוקה לאיזו אתנחתא, לאיזו הפסקה- לשבת ולחשוב ולנסות לנסח את הצרכים הלא ממומשים שלך בקשר, ולנסות שוב להביא מולו את הדברים. כפי שאמרנו קודם לבני זוג שונים צרכים שונים בקשר, גם בבחינת הזמינות שלהם זה לזו. בעוד לאחד יהיה חשוב להתראות כל יום לפחות לכמה שעות, לאחר זה יהיה פחות רלוונטי- ועדיין שניהם יהיו אוהבים באותה מידה. חשוב שאת תמצאי את המינון האישי שלך ותלכי עם זה, בכל זאת את חשובה בקשר, את לפחות חצי ממנו, וחשוב שתהיי מאושרת בו. אחרת מה עשינו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לכך ....
עדי היקרה02/11/2011בשל העבר שהיה עם עניני ההתכתבות לבין הקולגה שלו נוצר חוסר אמון שלי בו.
למרותההכחשות יש לי הרגשה שיש בינהם פתיחות רבה מדי ושכיף לו לדבר איתה בצורה אינטנסיבית.
חשוב לי לציין שלי הוא אומר שזה נטו עבודה אבל לפי מה שראיתי אין ספק שיותר..
אני מפחדת שהוא משקר לגבי החשיבות שלה בחייו ולחשוב על נישואין שבכלל אולי יש בינהם רומן מפחיד אותיץ
היא נשואה +2 אבל ההתכתבות בינהם בעבר היתה אינטימית מידי אעפי שלא חד משמעית.
יש לי רק את המילה שלו אך הוא טוען שזה הדמיון שלי ושאני לא מבינה צחוק ושעלי לטפל בעצמי ובפרנויות שלי.
עם חלק ממה שראיתי לא התעמתתי איתו כי פחדתי שיכעס שחיטטתי.
איך אדע אם אכן היא מיוחדת בחייוו ? הרי מה שווה הקשר אם אנילא יכולה לסמוך על המילה שלוץ?
הוא וורקוהוליק וגם היא ואני חושבתשהוא מתחבר אליה בכך .. ובכלל מאחר והם באותו אירגון כנראה שייש שפה משותפת...אך בעבר ראיתי שכתה לו מתגעגעת וכו יפה שלי...
אז זה לא רק עבודה ..
מה אעשה? איך אדע שאין מאחורי גבי רומן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה2 אפשרויות בסופו של דבר
עדי בדיחי03/11/2011הי שירי,
נושא האמון מאוד בעייתי. הבחורה מהעבודה היא טריגר מסוים שמציף את הבעיה הזאת החוצה, אבל חשוב שנתעסק בעיקר- יש בעיית אמון. עם בעיית אמון כזאת צריך לעצור ולחשוב מה עושים. את לא תצליחי לאורך זמן להישאר שלמה במערכת יחסים כזאת, כפי שכבר קורה, אם לא תנסי לתקן יחד איתו את המצב. כרגע הוא חושב שאת פרנואידית ואת לא ממש מאמינה למילה שלו, ושאלת נכון- מה שווה הקשר אם אני לא מאמינה לו? ואכן לצערי חוויית הזוגיות לא נחווית כטובה אם אין לך אמון מלא בו.
זאת יכולה להיות הקולגה הזאת ובעבודה הבאה או עם ידידות וכד' זה יכול להתבטא שוב עם מישהי אחרת. ייתכן והוא באמת רואה אותה כמישהי שיגרתית, כמו שאת אומרת- בעלת תחומי עינין דומים לשלו וכו'. יתכן ויותר מזה לאור מה שקראת וראית בהתנהלות שלהם. כל עוד תתעסקי עם זה- היא תהפוך ליותר מיוחדת מהסיבה הפשוטה- שאצלך הוא מקבל לרוב ביקורת, או חשדנות או הססנות לגבי המילים שלו. גם אם זאת אוירה של חקירה ללא ממש מילים- היא עושה את שלה. איתה לעומת זאת הזמן תחום יותר לעבודה, הקשר רחוק ממך, ואין לו מחויבות אליה. להפך, גם היא תפוסה למיטב הבנתי. ככה ששם הכל יותר חופשי.
את צריכה לנסות לעבוד על עצמך ולאפשר לו יותר חופשיות, יהיה קשה לעשות את זה לבד ואולי כדאי לשקול לחיוב יעוץ של כמה מפגשים איך את מתגברת על החרדות וכן מצליחה להמשיך להיות בקשר הזה, שעל פניו נראה כי חשוב לך. אפשרות אחרת היא לעשות פסק זמן, להסביר לו למה, להעביר את המסר שיש דברים שלא מסתדרים לך וקשה לך לחיות בתוך זוגיות שאינך בטוחה בה, ולבקש זמן לחשוב האם את רוצה להמשיך להחזיק את הזוגיות או לא. אם כן- היא תצטרך לעבור שינוי- תצטרכו לשבת ולהידבר באופן מסודר (זה תלוי גם בשיתוף פעולה מצידו מן הסתם) ולהציף את הבעיה "על השולחן". רק ככה תוכלו להמשיך שלמים יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדי...
שירי03/11/2011האם זה רק בי החשדנות שיכלה להגיע עם כל אחד?
כי במקרה הזה ראיתי דברים ...
הבעיה שאם אפתח את זה מולו יכחיש וגיד שרק קולגה ואם אגיד שראיתי אז ייפרד כי חיטטתי וחוץ מזה ... שהוא ככ מפחד שאגיד משהו לבעלה ואהרוס לו את העסק כי פעם כבר אמרתי לו שאגיד לבעלה משהו...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההצורך שלך בביטחון לא ממומש כאן
עדי בדיחי03/11/2011הי שירי
בגלל מה שראית יש לך לכאורה בסיס לחשוד בו. העובדה שמפחד שתספרי משהו לבעלה אולי מלמדת על משהו לא כשר, אחרת למה שיפחד?
אבל הפוקוס שאני רוצה שתשימי כרגע הוא עלייך ועל צרכייך. הצרכים שלך לא ממש מתממשים בקשר, את חווה משבר אמון מולו, חוסר זמן איתו ואולי חוסר תקשורת. אני חושבת שצריך ללכת לאחד משני כיוונים- או לקחת אותו לשיחה ברורה ויותר נחושה, בלי לפחד מהתגובות שלו- ולשים את העובדות- יש קשר בעבודה שלו שמציק לך, ראית משהו (אולי יכעס אבל אז קשה יותר להכחיש) ואת רוצה לדעת מכאן מה הלאה. האם הוא מוכן להיכנס לעבודה משותפת על הצלחת הקשר. או- באמת לקחת פסק זמן. גם אם הוא יפרד ממך- בואי נסתכל על זה כך- יש פה בעיה שאי אפשר להתעלם ממנה ומאוד יכול להיות שהפרידה הזאת תגרום לו לחשוב שוב על ההתנהלות הכללית שלו.
בשורה התחתונה- אני לא יכולה כמובן להחליט אם הוא עשה משהו או לא. אבל את ותחושותייך חשובות כאן, ולא ממשיכים לסדר היום עם בעיה מסוג זה. כי היא כל הזמן שם. היא תהדהד לך בכל מקום איתו. בזוגיות יש פעמים רבות בהן צריך לומר את האמת כפי שהיא ולא להתעלם מאורות אזהרה. זה כן גורם לסיכונים לפעמים, אבל לא כדאי להישאר "ביחד" כשהביחד מאוד מעורער או מרגיש לך לא בטוח. את תהיי שלמה עם שיחה נחושה איתו, ברגע שתעשי אותה. אבל בשיחה הזאת הקו צריך להיות ברור- לאן הולכים מכאן ומה עושים פרקטית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לדורית היקרההדס25/10/2011
ע"פ בקשתך ,צרפתי את הודעתי לשרשור ,אבל משום מה נראה לי שהודעתי נמחקה
איני רואה אותה כעת .
מצ"ב הודעתי השנייה , הדס.
תודה ויום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעתי השנייה
הדס25/10/2011בהמשך להודעה .
אתמול חשתי צורך עז לשוחח עימו ,מאוד היה קשה לי לקבל את אימרותיו והחלטתי שוב לחזור על שאלותיי ,שאלותיי היו ישירות : האם אתה אוהב אותי ? האם אתה רואה אותנו כמתאים לזוגיות ? תשובתו הייתה :" איני יכול לענות על כך "
בתגובה עניתי שזה נשמע כמו תירוצ עלוב , ממצב שאמרת לא אוהב פתאום אמרת ככה אז בתגובה אמר :"תגובה זו יותר טובה משקר כזה או אחר ,לא יכול לענות /איני יודע מעיד על בילבול וזה מה שזה .
שאלתי היא : האם מדובר בתירוצ ???, אייך אדם לא יודע אם אוהב או לא . זה נשמע לי מאין התחמקות או אי רצון לפגוע, אייך גבר בוגר לא יכול לענות על שאלות בסיסיות מאין אלה ? .
כמו כן קשה לי לקבל את עובדת היותו רוצה לחזור הביתה וזנח אותי לטובת ביתו . אני מרגישה פגועה ומנוצלת , הייתי עימו הרבה שנים שאישתו לא סיפקה לו מספיק חום ואהבה וברגע שהתגרשה ממנו , הוא שינה את עורו ובצורה אובסיסית מחזר אחריה ורגיש כלפיה בעוד שאני בהריון ממנו בקושי טורח לשאול לשלומי .
יש לציין שאני מאוד אוהבת אותו , אבל גם מאוד פגועה ומאוכזבת .
הקשר הזה נראה לי כמו מקרה אבוד מה דעתך ? במיוחד לאור העבודה שיש לי לעיתים תגובות זעם שבאות לידי ביטוי ההודעות סמס קשות ומאשימות .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלתת לו עכשו ספייס
דורית כהן25/10/2011הדס היקרה, אף אני רואה שהיתה בעייה עם השרשור והוא נעלם משום מה.
מה שאני רואה במענה לשאלותייך הוא שאת עכשו פשוט לא יכולה בשום אופן לסמוך עליו.
הוא עובר תקופה קשה ביותר מול בני משפחתו. כל מה שהיה קבוע וברור לו התערער, והוא לא מסוגל עכשו לקבל החלטות כלשהן.
לשלוח לו סמסים כועסים רק יגרום לו לראות בך עוד גורם מלחיץ ומקשה עליו ולרצות שתיעלמי לו מן החיים על מנת שיקל עליו, כך שכמובן זה רק מזיק.
תשובתו - אני לא יכול לענות על כך - נראית לי כמו התחמקות. אם יגיד - אני אוהב אותך - יתכן מאוד שירגיש מחוייב ללכת איתך ולעזוב את משפחתו. ברור שהוא לא מסוגל לכך כעת.
אם יגיד שוב - אני לא אוהב אותך - הוא מסתכן בעוד סמסים נזעמים מצידך ואולי בתגובות עוד יותר קשות מצידך.
לכן התשובה ההגיונית מצידו היא - אני לא יכול לענות על כך.
כאילו כל תשובה לכאן או לכאן תגרום ליותר נזק,, ועכשו הוא רק רוצה למזער נזקים...
ושוב אני אומרת לך -קחי אחריות על חייך ותתארגני כאילו הוא איננו נמצא עבורך. רק עם הזמן הוא ישוב לעצמו אולי ויקבל החלטות ואז אולי ישקול את האפשרות לחיות איתך.
עלייך להרפות. אולי לכתוב לו "מכתב סיכום" אוהב - כי כך את מרגישה כלפיו באופן בסיסי - שאת מבינה מה עובר עליו ואת נותנת לו את הספייס להחליט בעצמו.
האם את מסוגלת לתת לו את זה?
כל עוד תתעלקי עליו ותנדנדי לו - את מרחיקה את עצמך ממנו. אני חושבת שרק אצילות נפש ועצמאות - חוסר תלותיות מצידך - תגדיל את הסיכוי שהוא ירצה לחזור אלייך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מציאת בן זוגהדר24/10/2011
שלום לחברי הפורום,
שמי תמרה, אני כמעט בת 30.
סיימתי לפני כשנה קשר משמעותי וארוך עם בן זוג (ללא נישואים).
מאז, על אף ניסיונות מרובים להכיר (בעיקר דרך אתרי היכרויות)- אני לא מצליחה למצוא בן זוג חדש. אני מרגישה שאינני מעוניינת בקשר עם אף אחד מהבחורים שיצאתי איתם, וזה בדרך כלל מסתיים כעבור דייט אחד או שניים. אני חוששת שלא אצליח להכנס לקשר נוסף ומוטרדת מאוד. חשוב לי לציין שאני מאוד חפצה בקשר, ושאני אדם פתוח וזוגי. עם זאת, אינני מסוגלת להתפשר ולהמשיך לבדוק קשרים שלא נראים לי מתאימים מההתחלה. אשמח לשמוע עצות כיצד ניתן להרחיב את מעגל ההיכרות שלי, ובכלל- מילות עידוד...
תודה,
תמרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מציאת בן זוג - תגובה
מוניקה הרשקוביץ24/10/2011תמרה יקרה,
התחושה שלך, שאינך מעוניינת בקשר עם איש מהבחורים עימם נפגשת, כפי שכתבת, מועברת על-ידך, באופן כזה או אחר, לבן-זוגך בפגישה הראשונה או השנייה או בשתיהן. הם חשים בחוסר העניין שלך ולכן גם הם לוקחים צעד אחורה. העובדה שהיית חלק מזוגיות למשך תקופה ארוכה מעידה על כך שאת אדם זוגי, כפי שקראת לזה, וכי יש ביכולתך להיות חלק ממערכת זוגית ולאורך זמן. כנראה שטרם פגשת את האיש המתאים לך. טוב את עושה כאשר את לא מתפשרת ולא ממשיכה בקשר אשר מלכתחילה לא נראה לך ש"זה זה", טוב שאת קשובה לקולך הפנימי/לתחושות הפנימיות שלך, כפי שנכון לעשות.
לשאלתך לגבי הרחבת המעגל החברתי מעבר לאתרי היכרויות, תוכלי לבקש סיוע מחברים ומכרים בדבר היכרויות עם בחורים נחמדים ופנויים אשר מתאימים לקריטריונים שאת מציבה. בקשי מהם להכיר לך ולהתעניין עבורך אצל חברים ומכרים שלהם. אפשרות נוספת היא לבדוק את ה"אופציות" במקומות בהם אנשים מגיעים על-מנת לרקוד, ריקודים בסגנון הסלסה למשל. לשם מגיעים הרבה חבר'ה לבד, לרוב, כלומר, לא זוגות, ותוך כדי ריקוד אפשר להכיר ולזרום, אם מתאים לך. אפשרות נוספת באותו סגנון יכול להיות חדר כושר וכמובן יש פעילויות המוגדרות לפנויים ופנויות, תוכלי, במידה ותרצי, לבדוק גם שם.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי תמרה
Eldar25/10/2011בהמשך לדבריה של מוניקה
אני חושב שאת צריכה לתת לזמן לעשות את שלו, הזמן לדעתי יתן לך להיות יותר משוחררת וחופשיה.
לדעתי תנסי יותר להיפתח, ואם לא בפגישה הראשונה אז לאחריה, אני מסכים שאף אחד לא אוהב לבזבז את הזמן ואני ממש מבין אותך.
אך לעיתים בפגישה אחת, לא ניתן להכיר את האדם שעומד מולנו.
ואם את אדם זוגי, אני מניח שהזוגיות חסרה לך מאוד, ולבנות זוגיות אמיתית - קשר רציני לוקח זמן...
אני בטוח שתמצאי את האחד שלך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשה לי להיפתחאני24/10/2011
אני יוצאת עם מישהו שהיה ידיד שלי הרבה זמן. וזה מר מגיש לי מוזר להיפתח אליו מינית.
אני נורא אוהבת אותו אבל אני כאילו תקועה בקטע של הידידים ידידות... קשה לי להתרגל אליו בקטע מיני. מן הסתם נשיקות וחיבוקים בא להם איכשהוא בטבעי אבל... אני פשוט חושבת על זה שאני אצטרך לשכב איתו וקשה לי. אני לא יודעת למה... אני לא יודעת מה לעשות...זה מבאס אותי שאני אצטרך לחשוף את הגוף שלי כשאני כל כך מתביישת למרות שלמראית עין זה ממש ממש ממש לא נראה כאילו אני ביישנית וכאילו כבר שכבתי מלא פעמים עם מלא גברים!... אני מתבאסת שלחברות שלי זה בא בקלות... ואני נאבקת עם הקטע הזה. זה נורא מקשה שהוא ידיד שלי אני לא יודעת איך זה אמור לבוא בכלל... אני מרגישה סוג של אי נוחות מינית איתו למרות שלהיות איתו בכללי נורא מרגיש לי מוגן וטוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קודם צריך דווקא להתרחק
דורית כהן25/10/2011אניי יקרה, יש כאן שתי אפשרויות:
או שמבחינה גופנית הוא לא הטיפוס שלך ואין אצלך מספיק משיכה מינית כלפיו. זה קורה. הרי לא כל גבר שאת פוגשת נראה בעינייך מושך,לא כן?
או שישנם מעצורים רגשיים:
אולי פחד שמא יתפתח ביניכם משהו ובהמשך יסתיים ואת עלולה לאבד אותו בתור ידיד, אז את "דוחה את הקץ" ומתעכבת עם הצעד שיהפוך את יחסיכם לרומנטיים ממש, כי זוהי דרך שאי אפשר לחזור ממנה...
כתבת שאת מתביישת לחשוף בפניו את הגוף שלך - דווקא בפניו, כאשר את בדרך כלל לא מכירה את עצמך בתור ביישנית. זה כאילו יש ביניכם כבר קטע שהוא כמו "אח ואחות", שהתרגלו להיות אחד עם השנייה בהמון הזדמנויות ללא מגע, וזה מוזר להעביר את מערכת היחסים הזאת למצב של רומנטיקה ומגע.
את יודעת, זה מאוד נדיר שאנשים שגדלו יחד בקיבוץ בבית ילדים הופכים לזוג. הסיבה היא שנדרשת קצת זרות ומיסתורין כדי לייצר ארוטיקה וריגוש מיני.
הצעה לפתרון:
יש לי הרגשה שאם הבעייה היא מן הכיוונים הרגשיים האלו, ואת כן נמשכת אליו גופנית, אז אם תיצרי הפסקה מלאכותית של כמה שבועות בהם לא תתראו כלל, ובינתיים תבחני את רגשותייך כלפיו ותבדקי האם את מתגעגעת אליו ומשתוקקת לפגוש אותו - אז בפעם הבאה שתיפגשו לאחר ההפסקה - זה יקרה באופן טבעי. כי נדרשת קצת נפרדות, קצת אי וודאות, קצת סיכון. ההרגשה שלך שאת כל כך מוגנת בחברתו היא דווקא אנטיתיזה למשיכה ארוטית, לפחות בהתחלה.
אשמח לשמוע מה את חושבת וגם לקבל עידכונים.
בהצלחה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבתגובה
אני25/10/2011אני מאמינה שזה לא מש שיעזור כי היו תקופות שהתרחקתי קצת והתגעגעתי נורא. בתקופה האחרונה התחלתי להרגיש סוג של משיכה , משיכה אליו למי שהוא אבל בגלל כמו שאמרת שלא היה אף פעם מגע אבל כן היה ניצוץ בנינו זה נורא קשה. אני מניחה שהתרגלתי להיות הידידה ועכשיו אני הבת זוג. וזה מביך אותי...ואין לי מושג למה. אני מפחדת להראות מגוחכת... או שיגלה פגמים בי... שמשהו בי ירתיע אותו...
אני במחשבות תמידיות כאלה שאני לא מספיק טובה ואיפשהוא כל האהבה הזאת שלו אליי מפחידה אותי וזה גורם לי להיסגר. בוא נגיד... שבנאדם זר... הייתי יכולה ביתר קלות להיפתח איתי מינית ונניח להעביר איתו לילה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת מרגישה חשופה מדי מולו
דורית כהן26/10/2011את כנראה מרגישה מאוד חשופה בפניו.
אסביר למה אני מתכוונת: כאשר פוגשים אדם זר,חדש, יש לנו את ה"פריבילגיה" להשתמש בכל מיני טריקים ומסכות שמסתירים את הרגשות האמיתיים שלנו ובכלל את עצמנו.
איתו - בגלל שהוא כבר מאוד מכיר אותך, את לא ממש יכולה להיעזר בכל הטריקים האלו, אז את חוששת שהוא מייד יראה אותך כמו שאת, בלי התיווך של אמצעי העזר הרגילים.
יש לי שאלה: האם הוא עצמו מעלה את הנושא של מגע גופני? מראה שהוא מעוניין?
כי חשבתי, בכיוון הזה של המסכות שחסרות ביניכם, שאולי אם קצת תישתו יין, זה יוריד מעצורים. או שתיזמי משחק תפקידים די מקובל שבו אתם קובעים דייט כאילו אתם שני זרים שנפגשים בפיק אפ בר ומתחילים זה עם זו.
מה את אומרת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתראי
אני28/10/2011הוא לא מדבר כל כך על כל העניין הזה. אני מבחינתי לא אוהבת לשמור בבטן ועם צריך לדבר על סקס אז אני אדבר. אבל הוא לא מספר לי מה היה לו בעבר עם נשים.
אני רק יודעת שלא היה לו קשר רציני. אני סיפרתי לו על מה שלי היה בעבר הוא לא כל כך משתף מה שגורם לי נורא להנות איתו ברמת השיחה... ליזום הלאה? אני קצת מתביישת..... לא יודעת למה אפילו. שוב.. מפחדת להראות מגוחכת. עניין היין והשתייה נורא יכול לעזור... אבל בנתיים זה לא בא ממנו... ואני מפחדת לעשות צעד ראשון =\* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההנה כמה מחוות של "להתחיל"
דורית כהן29/10/2011זה מעניין, הנתון החדש הזה שלא היו לו כך כך יחסים רציניים עם נשים אחרות. בן כמה הוא? כי את כתבת שאתם "יוצאים עכשו", ואני תוהה האם מספיק ברור ביניכם שהשתנה הסטטוס הקודם? של ידידות? האם את בטוחה שגם הוא התחיל לראות בך אהובה ולא רק ידידה?
הביאי בחשבון שיתכן שהוא חושש לעשות את הצעד הראשון כי אינו בטוח איך את תגיבי...
לדעתי - תוסיפי לרעיון היין כמה רמיזות ויזואליות וכמה מחוות:
לבוש קצת יותר חושפני, להסתכל לו בעיניים למשך זמן ארוך מן הרגיל, לגעת פה ושם ביד שלו תוך כדי שיחה על משהו או ללטף את רגלו, ונסי לראות האם הוא מגיב למגעך. גברים מאוד מגיבים לשני האלמנטים האלו - מראה עיניים ומגע ידיים!
חיבוק: תשאלי אותו בפעם הבאה שתיפרדי ממנו לאחר בילוי משותף: בא לי לחבק אותך...אפשר? כאילו מתוך התפרצות של חיבה...ותראי מה קורה, עד כמה הגוף שלו מגיב למגעך. החיבוק יכול להתפתח באופן טבעי לקצת מזמוז אם את מאפשרת לו...
אני כבר רואה ששיחה זה לא הכיוון שלו...
מקווה שנתתי לך מספיק כיוון...בהצלחה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההוא בן 24
אני30/10/2011נראה לי שתמיד היה לו רגש אליי ולי לו היה אליו....אז היה לו תמיד סטוצים . קשרים רציניים לא.
לגבי הקשר עין ניסיתי אבל הוא עושה רושם של ביישן קצת... מסיט את פניו. כשאני מחבקת ומנשקת אז הוא מגיב לזה אבל... זה לא מגיע מעבר. לא יודעת. מרגיש לי מוזר. אולי אני קצת דפוקה =\* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עושים?מעין24/10/2011
אני נשואה כ-6 שנים+1 ואנחנו בגילי 32.לבעל מאוד אוהב ותומך.הוא מאוד עצלן וכל דבר הוא צריך לעשות בזמן שלו ולכל מקום אנחנו מאחרים..אני צריכה לבקש מימנו שוש ושוב אם זה לעשות משהו עם הילדה או משהו פשוט כמו להתעורר בבוקר או בשנת הצהריים ואפילו שהוא הזמין את ההורים שלו לביקור.ההורים כבר בבית והוא עדיין ישן כמובן שכל זה צריך להיות בזמן שלו.הוא יושב במחשב שעות ואפילו לא סם צומת לב לזמן..זה מאוד קשה לגור איתו בצורה כזו.וכל הזמן אנחנו רבים על אותו נושא ונמאס לי אני מבינה שהוא לא יכול לעשות כל דבר בזמן שלי אבל שלא יעשה אחרי 40 דקות.רק שממש נמאס ואני כועסת הוא קם ועושה. אם זה מקלחת לילדה או להחליף חיטול הוא מבין שיש לילדה שעות שינה קבועות איך אחרי שהוא במחשב הוא ניזכר שהוא לא היה איתה מספיק זמן .הוא היה גם עצלן בטור ילד אמא שלו מספרת שהיא הייתה צריכה לרדוף אחריו אם זה להתארגן בבוקר או לעשות משהו בבית ואף פעם הוא לא היה עושה והיא הייתה עושה במקומו דברים.היא נהנתה מכל זה הוא היה צריך אותה ואהבה לעשות בשבילו אבל לי זה מאוד מקשה והוא אומר שהוא ישתנה אבל אחרי יום זה שוב חוזר כאילו הוא שכח מהריב
מה עושים?איך אפשר לשפר את המצב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה עושים? - תגובה
מוניקה הרשקוביץ24/10/2011חגית יקרה,
במשך שנים רבות בעלך גודל בבית הוריו כנסיך בעל משרתים. אם הוא לא עשה, היה מי שיעשה במקומו ולא סתם יעשה ו"על הדרך יעשה לו על המצפון" אלא מישהו שעשה במקומו באהבה גדולה. לאורך שנים כך הוא גודל וחונך וזה מה שנספג אצלו הן לתודעה והן כדרך התנהלות. מבחינתו זוהי דרכו של העולם וכך צריך להיות. היום הוא אמנם נשוי ובעל משפחה אך הרגלים, ועוד כאלה אשר ניטעו לכל אורך הילדות, מאוד קשה לשרש אך לא בלתי-אפשרי. על-מנת לשנות את תפיסת עולמו ואת התנהלותו יש צורך בהמון סבלנות מצידך מאחר ואת ממש צריכה ללמד אותו כיצד יש להתנהל נכון בתוך משפחה, שלכל אחד יש תפקיד/ים, שלכל אחד יש אחריות על דברים מסוימים ושלצד הזכויות יש גם חובות, בכל גיל. כאשר גדלים לתוך זה, כאשר מודעים לכך מגיל קטן, המחויבויות נתפסות ככיף המעיד על בגרות ואחריות, "כמו הגדולים", אולם כאשר צריך להתחיל להתרגל בגיל מבוגר, זה קצת יותר קשה כי זה יוצר קודם כל התנגדויות, מעין "הרעה בתנאים". מאחר ואת אם לתינוקת, כפי שאני מבינה, תוכלי לתרגל את האמהות גם על בעלך, שהוא למעשה קצת כמו ילד מגודל. תאלצי ללמד אותו מהי מחויבות, מהי אחריות ואילו תפקידים כרוכים בהיותו אב, אשר צריך לשמש דוגמא לביתו הקטנה ויחד עם זאת לקחת את השותפות שלכם ברצינות ולקיים את חלקו ב"עסקה". נסי לגרום לו לעשות ולפעול דרך מחמאות, על הדברים אשר הוא עושה בזמן, פרגון, הערכה, חיבוקים ונשיקות. אני מניחה שמכלול התשבוחות בתוספת הרעפת האהבה עשוי למצוא חן בעיניו ואז הוא ישתדל יותר על-מנת לזכות ביותר. נסי "ללכת" על דרך החיוב ולא על דרך השלילה מאחר ומריבות וכעסים עשויים ליצור אצלו אנטי ואף אדישות, לעומת אהבה ופרגון אשר למענם כולנו משתדלים יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחגית-
בני24/10/2011מצטרף לכל מילה שמוניקה כתבה לך ומרשה לעצמי להוסיף ש...
נכון שהדרך לשלמות עוברת בשניים ומכוח היותכם זוג לכל דבר ועניין, אז גם בעניין הזה תלמדי אותו את הדברים שחשובים לך כאמור בדרך חיובית של מחמאות חיבוקים ונשיקות כפי שכתבה מוניקה,
אבל... מטבע הדברים הוא רואה בך מחנכת! דבר זה יוצר אצלו רתיעה והיסגרות ומקשה עליו לקבל ממך את הערות כפי שהן, ולכן אני סבור שתמליצי לו על אימון אישי ממוקד בנושאים הללו, ישנם המון אפשרויות למידה כיצד לייעל חיים פרטיים ועסקיים, ואין אדם שמכבד את עצמו שלא עבר קורס אחד או שניים בשיפור ארגון סדר היום,
תבקשי מאמא שלו או מחבר טוב שירשם יחד איתו לקורס כזה יחד עם תמיכה והכוונה שלך תצליחו להשיג תוצאות טובות ומהירות,
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לכם
מעין25/10/2011אני ממש מעריכה את התשובות שלכם אני למדתי המון..אין עליכם
שוב תודה חגית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

