מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- סיפור קצת ארו,אודה מאד לחוות דעתאחד מיוחד16/07/2011
שלום רב,אני בחור בן 36,מבוסס,איש הייטק מצליח,ונתקל בבעיה לא פשוטה.
כאשר חתמתי על קדנציה נוסת ככקצין לפני 5 שנים,הכרתי קצינה מתוקה
עדינה מאד,אשר היתה גם חסרת נסיון גם גברים(יש לנו פער של 5 שנים).יצאנו תקופה מסויימת ולאחר מכן הקשר התפרק כי זה לא זרם.
לפני כשנה,נסעתי לביקור שורשים באיטליה,וראיתי אותה עם בשדה התעופה של מילנו עם חברה שלה .
אותה חברה,זכורה לי גם בעבר,הן היו צמודות אחת לשניה תמיד ובצורה מאד מאד חזקה.
חברתה,היא אדם נשוי עם 2 ילדים היא ( עברה את 43,יש בינהן פער של 12 שנה!)
מאז בעצם שהכרתי את חברתי,הן תמיד היו חברות ובצורה אובססית.
בכל מקרה, חידשנו את הקשר לפני שנה, והתקרבנו מאד,הבעיה שחברתי אינה מסוגלת אינה אוהבת לעשות כמעט דבר,להתחבק,להתנשק,ביחסי המין היא תמיד מבוהלת ולא רגועה ולא מסוגלת לתפקד כמו שצריך,תמיד פאסיבית.
חברתי תמיד אומרת עלי דברים מאד מאד טובים,ומשפחתה מאד רוצה אותי כחתנה ומייחלת להצעת הנישואין אולם אינם יודעים כי מאחורי הקלעים אני אינני המועדף של חברתי,אלה היא מעדיפה את חברתה.
אני מחכה יחד עם זאת לסיום שירותי בינואר כדי להתקדם אבל חושש כי היא לא הבחירה הנכונה, ולמה?
כי היא כל הזמן עם חברתה, ייוצאות בממוצע 3 פעמים בשבוע, נוסעות עמיים בשנה לחו"ל, חברתה משאירה את משפחתה פעם אחר פעם ויוצאת לבלות( יש לה כבר יחד חייל ובעלה איש קבע לשעבר),,תמיד שאני מתקשר או שולח הודעה,היא עם החברה שלה.
יש לציין כי שתיהן מאוהבות אחת בשניה בצורה מטורפת ולא הגיונית.
הבעיה שלי היא כזו,האם האהבה שלהן היא גם אהבה שמתורגמת למיטה.
כל מכריי טוענים שכן וכי אני עיוור, הן נוסעות לפחות פעמיים בשנה לטיול כלשהו למס' ימים וישנות באותו החדר,אני מסרב להאמים בכל תוקף כי בינהן משהו ואני משכונע לחלוטין כי הקשר בינהן הוא קשר של חברות חזקה,אמיצה אבל לא מעבר.
אני פשוט לא מסוגל להכניס לראשי שיש בניהן משהו מיני,אבל החלטתי להתעורר מעט ולחשוב,אולי אני חי בסרט? אולי אני נאיבי מדי? כאמור הקשר בינהם הוא חזק מאד,לא שגרתי, יכול להיות שיש בינהן קשר מיני ואני מסרב להאמין בכל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יתכן שיש לה בעייה בזהות המינית
דורית כהן17/07/2011שלום לך אחד ומיוחד. מכיוון שאתה כבר אדם בוגר ובעל נסיון, וכתבת שהחברה שלך אף היא לפי חשבוני בת 31 - אינה חסרת נסיון, אני מסיקה שיש כאן בעייה אמיתית, ונראה לי שהחברות המוזרה הזאת עם הידידה שלה שמבוגרת ממנה ובעלת משפחה - והנסיעות הרבות יחדיו לחו"ל בעברה של חברתך - מעידות אם כי אינן מוכיחות - שיש לה קשר יוצא דופן עם אותה חברה.
אני גם הייתי חושבת בכיוון של נטייה מינית שלה ללסביות, בייחוד משום שאתה כותב עד כמה היא נבוכה ולא חופשייה ולא נהנית מיחסי מין איתך.
אני מציעה לך לבדוק את הנושא יותר לעומק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גברים שאוהבים שליטה בסקס.אור15/07/2011
ישנם גברים שאוהבים לשלוט בעניין הסקס , הכוונה כל מיני משחקים מקדימים וקצת משוגעים.
לדוגמא לקשור את העניים לאישה,או שאת צריכה כביכול להיתחנן לסקס,הם נהנים להיתעלל בנשים. מעניין למה זה עושה להם את זה? האם זה נורמאלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גברים שאוהבים שליטה בסקס. - תגובה
דורית כהן16/07/2011אור יקרה, זה נכון. יש גברים שזה מה שמדליק אותם, להרגיש שאת עושה בדיוק את מה שהם רוצים. אם הם לא מרגישים את תחושת הכוח הזאת - הם לא מסוגלים להיכנס להתעוררות מינית. בעיני יש בכך מגבלה! כי בת הזוג המתאימה להם היא כזאת שאוהבת ששולטים בה ונהנית מכך אף היא.
כיום ההגדרה ל"נורמאלי" בסקס התרחבה.
רוב הגברים שמודעים לעצמם ולצורך שלהם בשליטה בסקס מתקשרים זאת די מוקדם בהיכרות ע"י כל מיני רמזים.
אני מניחה שאחרי שהיכרת אחד כזה, את תהיי יותר רגישה לרמזים האלו.
למה זה עושה להם את זה?
ההסבר שלי הוא שנוצרה אצלם למידה מינית מתישהו בעבר, מעין אסוציאציה חזקה, אולי באופן מקרי, שהם חשו במקרה התעוררות מאוד חזקה ועונג חזק כאשר נוצר מצב של הפעלת כוח או מתן פקודות לבת הזוג, והזכרון הזה היה כל כך חזק שהם רוצים לשחזר אותו שוב ושוב ולחוות שוב את שכרון הכוח המעורר ההוא.
לפעמים מי שנוטה לשליטה זה דווקא מישהו שבחיים שלו איננו הבוס, אלא מרגיש חלש מול העולם וחוויות השליטה בסקס הינן פיצוי עבורו.
גבר כזה מגלה בהמשך שכאשר הוא נתקל באישה שיודעת מה היא רוצה ויוזמת בעצמה כל מיני דברים במקום להיענות לדרישות שלו - זה פוגע בעוררות המינית שלו והוא מאבד עניין, ועל כן הוא יוצר את מצב השליטה כבר מן ההתחלה בהקשר המיני, ולא מאפשר חופש לבת זוגו להציע הצעות.
עלייך לבדוק האם זה מתאים לך ומעורר גם אותך. יש משהו בהתמסרות וכניעה שכנראה מעורר נשים וגברים מסויימים ועושה להם את זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך על התשובה המעמיקה והמעניינת
אור16/07/2011תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חייבת עזרהשרית15/07/2011
היי..אני חייבת עזרתכם..
שמי שרית..אני נשואה כבר 8 חודשים.. ואני בהריון. אני נמצאת בבעיה מאוד גדולה ואני חייבת את עזרתכם.. בעלי היה עצמאי, עובד קבלנות בתחום הבנייה והקבלן שהיה מספק לו את העבודות הסתכסך איתו והפסיק לספק לו עבודות בנוסף הכניס אותו לחובות ובעלי סגר את העסק ממש כשנכנסתי להריון. מאז הוא ממש לא מוצא את עצמו עובד פה ושם בשיפוצים ועכשיו גם זה כבר לא.. ממש קשה לו לחזור להיות שכיר.. אפשר להגיד שהוא כבר 5 חודשים לא עובד בעבודה מסודרת אני מדברת איתו הרבה...הרבה שזה לא לעניין יש לנו ילד בדרך והוא תמיד אומר לי אל תלחיצי אותי אני מנסה לראות לתפוס כיוון לעצמי בחיים.. ואני בתור אישתו מנסה להיות התומכת והמבינה אבל זה ממש מוציא אותי מדעתי אני לא עומדת בלחץ הזה.. יש לי ילד בדרך ואני נשואה לבן אדם בן 33 שלא עובד ולא מוצא את עצמו... אני מנסה להסביר לו וזה לא עוזר הוא שאנן אני חייבת את עזרתכם.. מה לעשות..?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לנסות ולזרום איתו
נל15/07/2011הלחץ שלך לא יתרום לדבר, רק תגרמי למצב יותר גרוע ואף לדיכאון של אחד משניכם. יש לך גבר בבית שבעצמו יודע את המצב, את לא צריכה לשים לו את זה מול האף תבטחי בו זה הכל, מה הכי גרוע שיכול להיות מבחינתך? . תתפני לעיסוק יותר חשוב להביא ילד בריא לעולם, הלחץ שלך משפיע קודם כל עליו ואם יש לך אפשרות גם להביא פרנסה או להגדיל את הקיימת עשי זאת ואם לא פשוט תרפי, תני לגבר שלך לסדר את המצב בכוחות עצמו את כאן פשוט חסרת יכולת , חוץ מתמיכה כמובן ודאגה שהכל יהיה אצלו בסדר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתחשבי על הצד הנוסף של המטבע
נל17/07/2011אם תתגרשי עכשיו תהיי באותו מצב בדיוק כפי שאת נמצאת היום עם ילד על הידיים חובות ונטל כלכלי שיהיה עליך בלבד. ככה שמצב יותר גרוע לא יכול להיות רק יותר טוב אז תני לזמן ולגבר שלך "לעבוד" . תתמחי בכל רעיון של עבודה אבל אל תלחיצי, זה לא יביא לשום מצב בריא גם אם קשה לך כרגע. אולי יש מצב למצוא עזרה ממשפחה קרובה ,שיכולה קצת לתמוך כלכלית עד שאתם תעמדו על הרגליים ואז תוכלו להחזיר להם כפליים.
שיהיה הריון קל וזה הזמן להנות ולחשוב על התינוק שבדרך ולא על הצד הגברי שבך שיכול אולי לתרום בעתיד להביא פרנסה טובה הביתה גם כן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי נל
שרית16/07/2011היי נל.. אני מנסה לתמוך ואני תומכת ומנסה לא להליחץ.. אבל חצי שנה..? שיש לך ילד בדרך וחובות לשלם אני לא חושבת שאפשר לנוח על זרי דפנה.. זה מחרפן אותי שזה נמשך כל כך הרבה זמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי
פוחדת16/07/2011היי אני לא מומחית אבל לדעתי את צודקת לגמרי. כאשר לא עובדים הרבה זמן מתרגלים לזה ומאד קשה לחזור למעגל העבודה אחרי הפסקה.
לדעתי את צריכה להבהיר לו שהוא חייב לעבוד בכל עבודה שהיא! אפילו ניקיון, כדי שיהיה לכם כסף. אותך לא יקבלו כעת לשום מקום במצבך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא להוסיף ללחצים שלו
דורית כהן17/07/2011שרית היקרה, אני לגמרי יכולה להבין את הלחץ שאת נתונה בו. אבל עד כמה שאני מבינה לחץ עליו לא יעזור ורק יגרום לו לחץ אישי רב יותר.
אין לי ספק שהוא מבין את המצב הכלכלי ואת גודל האחריות. את כותבת שהוא מתנהג בשאננות. יכול להיות שחשוב לו להציג בפנייך שאננות כדי לא להכניס אותך ללחץ מיותר עכשו בהריון, ואולי משום שלא טוב לו ולא נעים לו כאשר גם את לחוצה.
חישבי מה הצורך המרכזי שלו ממך עכשו ונסי להעניק לו את זה.
אם "תשבי לו על הווריד" הוא יתעצבן וזה יקשה עליו לחפש עבודה.
קבעי לעצמך יעד, טווח זמן שהגיוני בעינייך לצורך חיפוש העבודה שלו, ואל תטרידי אותו בכך.
הכי טוב יכול היה להיות אילו הייתם מצליחים לקיים דיון על הנושא, בלי לחץ בלי מתקפה בלי האשמות מצידך או מצידו. כאשר מטרת הדיון היא לראות במה את יכולה לעזור לו. יתכן והוא יגיד לך - מה שיעזור לי זה שתרפי ממני ותסמכי עלי. הקשיבי היטב לבקשות שלו. אולי הוא יגיד לך שיעזור לו אם תחפשי עבורו חברות קבלניות ותתני לו עזרה לוגיסטית בפנייה אליהן.
אולי יעזור לו אם תשוחחי איתו על הסכסוך עם הקבלן שסיפק לו עבודה ותבדקו יחד האם ניתן להשלים איתו. אם זו היתה מערכת יחסים ארוכה - אולי שווה לבדוק מה קרה שם ולנסות לתקן. אם זו לא היתה מערכת יחסים ארוכה - סביר להניח שהקבלן לא ירצה להתעסק עם זה שוב.
הנקודה היא שכיום הוא מן הסתם מרגיש מבודד ולחוץ, וחשוב שלא תוסיפי את ללחצים שלו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה אני מתחנן ממישו עזרהחסוי15/07/2011
הי אני וחברה שלי כבר שמונה חודשים ביחד וזאת המערכת יחסים הראשונה של שנינו יחד וחווינו ביחד עליות וירידות בעיקר ירידות.... אני מודע שיצאתי זבל מניאק אגואיסט אידיוט חמור אפס זבל ועוד הרבה דברים.... אנחנו נשבענו אחד לשני בחברות שלנו שאנחנו לא משקרים ואני שיקרתי לה כל המערכת יחסים....
זה התחיל בזה שזאתץ המערכת יחסים הראשונה שלנו אז אני לא ידעתי אם להגיד לה מה אני חושב שאני לחוץ ורוצה קצת זמן לבד כי גם לא רציתי שהיא תפרד ממני ולפני כמה זמן אמרתי לה הכל מה שהיה והיא נפגעה ובצדק היא נפגעה בצורה נוראית והיא נפרדה ממני ואני שבוא בלעדיה החיים שלי זבל בלעדיה היא הנקודת אור היחידה שלי ועכשיו גם זה הלך אני פשוט לא מאמין מה עשיתי שיקרתי לה ואני לא יודע איך להחזיר אותה אלי ואנחנו מעבר לזוג רגיל אני מרגיש אליה דברים שבחיים לא הרגשתי וזה לא צחוק בבקשה אני מבקש עזרה לדעת מה צריך לעשות אני מתחנן אני מוצא את עצמי לא נרדם בלילות והולך לישון בוכה וקם בבוקר בוכה וכל היום רק בוכה בבקשה אני רוצה עזרה בבקשה :(* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לבדוק למה בחרת לשקר לה
דורית כהן16/07/2011חסוי יקר, צר לי על הכאב שאתה חווה עם הניתוק מחברתך.
נוצר ביניכם משהו מאד מיוחד,וכנראה גם היא הרגישה בדיוק כך, ועל כן המכה שהיא חטפה כאשר גילתה שאתה משקר לה היתה כה גדולה. כאילו כל מערכת היחסים שלכם היתה מושתתת על שקר.
יש לי הרגשה שאולי שיקרת לה כי היה לך חשוב להציג את עצמך בתור גבר מושלם. אז כל דבר שהיה גורם לה לחשוב עליך בתור משהו פחות ממושלם - לא גילית לה.
נדמה לי שבמקום להתאמץ ולהשקיע המון אנרגיות בהסתרות ובשקרים - עדיף להיות פתוח וגלוי, ולהראות גם את הצדדים האנושיים. ואם אתה מרגיש שאתה זקוק לזמן פרטי, להיות קצת עם עצמך, קח את הסיכון ודאג להגיד זאת בצורה ישירה. כל אחד צריך לשמור גם על עצמו בתוך הקשר, לא רק לחשוב כל הזמן על בן הזוג שמא הוא עלול לעזוב אותו. כי אם תפעל בתוך הקשר רק עם המחשבה שהיא עלולה לעזוב אותך - תהפוך לסמרטוט או תיאלץ להקיף את עצמך בשקרים. זו לא מערכת יחסים אמיתית.
מה שקרה עכשו ילמד אותך לבנות את מערכת היחסים הבאה בצורה יותר אמיתית.
אבל נדמה לי שיש גם לה צד במה שקרה. יתכן שהיא "חנקה" אותך עם הציפיות שלה שתהיו כל הזמן יחד. אולי גם היא צריכה ללמוד מכך לשחרר קצת את החבל.
יש זוגות שמתגברים על משבר מסוג זה, ופשוט מפיקים את הלקחים הנכונים, וכל אחד עושה שינוי מסויים כדי לרווח קצת את היחסים.
הבעייה עם שקרים היא שהיא כבר לא מאמינה לך ואם תחזרו להיות יחד היא כל הזמן תהיה חשדנית, ותבדוק אותך, ותחקור אותך, וזאת התנהגות מעצבנת וסביר מאוד שלא תעמוד בכך לאורך זמן...
אפילו אם תצליח להסביר לה למה נאלצת לשקר לה - חששת שהיא לא תרצה להיות איתך - עדיין היא נפגעה כל כך מן השקרים שהיא לא תוכל לסמוך עליך.
לכן הסיכוי שתוכלו לחזור ולהיכנס למערכת יחסים בריאה וטובה הוא מאוד קטן, לצערי.
מה שאתה יכול לעשות זה להתיישב ולכתוב לה מכתב שמסביר את מה שקרה, את רגשותיך אליה, ולשאול אותה אם היא מסכימה לחזור לחברות ולבנות מחדש את היחסים בצורה כזאת שכל אחד ירגיש יותר חופשי להיות "הוא עצמו", ללא הצורך בהסתרות ובשקרים.
מקסימום היא תענה לך שאין על מה לדבר. אבל, אם היא כל כך אוהבת אותך כמו שאתה אוהב אותה - יתכן שהיא תתן לכך צ'אנס בתנאי שתהיה עכשו - גם במכתב הזה וגם אחר כך - מאוד פתוח וכנה איתה.
מאחלת לך הצלחה ושתפיק את הלקחים ממערכת היחסים הזאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמענה
חסוי16/07/2011דורית יש משו בדבריך, אך בכל זאת המערכת היחסים הראשונה שלי ונלחצתי מזה שיש לי חברה ורציתי להיות לבד והתחלתי להתנהג בצורה אדישה ודוחה לכולם וזכותי לחשוב דברים כאלו וזכותי לחשוב דברים אני בטוח שהיא חשבה כמה פעמיים שהיא רוצה להיות לבד והסתירה את זה אני אמרתי שאני לא מסתיר כלום זה השקר פה אבל היא צריכה להבין שהראש שלי רק חשב על זה ולא ידעתי אולי זה יגרום לה להיפרד ממני אבל הלב אמר משו אחר הוא אמר לא להתייחס לראש ולהמשיך להיות איתה ובאמת ככה רציתי.... ויש זוגות נשואים שמשקרים לבני זוג שלהם שהם לא מסתירים כלום כדי לא לפרק את הכל וזה מה שאני רציתי היא לא מוכנה להבין את זה אני בוכה ליד כולם חברים שלי עם דמעות בעיניים אני כל היום בוכה אבל בואי תרגישי אותי אני בשר ודם כמוה בן אדם טועה אז אני שקרן נכון אני בונה את עצמי אהבה שהייתה ביננו שינתה אותי מבן אדם אגואיסט ואנוכי לאחד שרגיש ומבין ואני לא רוצה שכל זה יעלם ואני אוהב אותה עד השמיים והיו אנשים שהיו לא אומרים כלום וזאת המחשבה שלי וזכותי לחשוב ככה היא אומרת שבחיים בן אדם צריך להיות שלם עם עצמו אני הייתי שלם עם עצמי בזה שהלכתי עם הלב ולא עם הראש אני רק חשבתי לא ביצעתי אני אוהב אותה ושום דבר פה לא על שקר זאת מערכת יחסים שנבנתה על אמון את יודעת שחבר שלי אמר לה משו עלי לא חשוב מה ואני מרוקאי ורציתי להיכנס בו אבל נתתי לה אמון שאני לא אגיד כלום כדי שאני לא אגרום לנזק ואף אחד אחר לא היה עושה את זה... אני כתבתי לה 12 עמודים עם כל הרגשות שלי מי יעשה כזה דבר תגידי לי מי? אני רק רוצה שהיא תבין שזה הייתה מחשבה וזכותי לחשוב והיא בטח גם חשבה משו כזה ולא אמרה לי על זה וגם שיקרה שהיא לא מסתירה כלום וזוגיות זה משו שנבחן במצבים קשים אם היא באמת אוהבת אותי כמו שהיא אומרת היא יכולה להניח את האגו בצד ולתת לאהבה שלנו לנצח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חבר סתכל על בחורות אחרותבת 2514/07/2011
שלום, אני בת 25 ונמצאת עם החבר שלי כשנה וחצי, הווא בן 31, היחסים בינינו טובים ורוב הזמן הנים. אך יש דבר שמטריד אותי מאוד. בנוסף להיותי חסרת ביטחון, בן הזוג שלי, מסתכל תמיד על בחורות אחרות, אם הם בנות 40 או בנות 14, כל עוד הן מתלבשות במכנס או חצאית קצרה, ומחשוף קטן, הוא חייב להסתכל. הא עובד במסעדה פתוחה, והרבה בנות עוברות שם. אני יודעת שהדבר בלתי נמנע, אך אני מרגישה שאני אצלו בעבודה, כאילו הוהא חייב לבחון כל אחת ואחת שעוברת, הוא מסוגל לבהות בהם למספר שניות גם כאשר עובד עם לקוחות. אני מרגישה צורך לציין שאני נראית טוב ומקבלת אינספור מחמאות מאנשים הסובבים אותי. פוגע בי לראות את זה, וגם שאני אומרת לו הוא אומר שאני מדמיינת והוא לא מסתכל. אפיחלו בחנתי אותו , בוקר שהתקלחנו ביחד והתלבשתי לידו, שאלתי אותו מאוחר יותר איזה תחתונים לבשתי והוא לא ידע לענות, אבל מה בחורה אחרת שעברה לבשה יום לפני הוא כן זכר. אני מתקשה להיות איתו בזוגיות, ואנשים שני משתפת אותם בקושי שלי אומרים לי, שהוא לא רואה מה יש לו בידיים?! שאני מהממת ומה יש לו להסתכל. אני מרגישה לא בנוח ללכת איתו ללמקומות מסוימים ובטח לא לים או לבריכה. קשה לי ואני לא יודעת מה לעשות. אני כבר שוקלת להיפרד ממנו עם כמה שאני אוהבת אותו ויודעת שהוא אוהב אותי. מה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום לבת 25
Eldar14/07/2011היי
זה לא הסיבות שבגינם נפרדים מבן הזוג שלך אלא אם יש דברים אחרים שלא ציינת אותם.
ציינת שאת חסרת ביטחון ומצד שני ציינת שאת מקבלת הרבה מחמאות, חשוב שתבני שבכל מה שקשור לביטחון עצמי זה תלוי רק בך, את לא יכולה לבנות/לתלות את הביטחון העצמי שלך בבן זוג שלך, הבן זוג יכול לעלות לך את הביטחון כמובן אבל הביטחון העצמי זה את ואם אין לך ביטחון עצמי גבוה אז את צריכה לחזק אותו ולעבוד עליו.
את לא צריכה להיפגע מזה שבן זוג שלך מסתכל על בנות אחרות, כל עוד הוא רק מסתכל, יכול להיות שכל הנושא של הלבוש זה דבר שחשוב לו, אני לא אומר שאת צריכה לשנות את המלתחה, אבל את כן יכולה לדבר איתו על הנושא, את יכולה להציע לו ללכת לקניות בגדים ביחד, לראות איפה את כן יכולה לזרום אם הטעם שלו.
אם שניכם אוהבים, אני בטוח שתלכו אחד לקראת השני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי אלדר
בת 2514/07/2011אני יודעת שהביטחון העצמי שלי הוא משהו שלי אישי ותלוי רק בי, אך לסביבה יש כח עצום על הבנייה של הביטחון העצמי שלנו. ואת האמת, שאני באה בניסיון לדבר על זה הוא לא מעוניין לשמוע על זה ואומר שאני מגזימה ומדמיינת. זה כבר מרגיש לי לא בנוח להיות בסביבתו בציבור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי שוב
Eldar14/07/2011היי
לא סיפרת כמה זמן אתם יוצאים ביחד, והאם אתם גרים ביחד.
תראי, לשנות את הבחור שלך שלא יסתכל על בחורות אחרות בכלל לא תוכלי כי זה הטבע שלו, ושל הרבה גברים. ולא יעזור השיחות בסגנון הזה שאת מאשימה והוא מכחיש.
את יכולה להסביר לו בצורה של שיחה רגליה, שזה לא הכי נוח לך שאת רואה אותו כל הזמן מסתכל על בחורות אחרות, וזה כבר יהיה בידיים שלו.
אבל מהצד שלך את צריכה לא לעשות מזה עניין, כי בסופו של יום הוא איתך.
ככל שתמעיטי בנושא זה גם החשיבות שלו ושלך לעניין של הסתכלויות תרד. תציעי לו לעשות קניות ביחד אולי הוא יאהב את הרעיון, תנסי לזרום (לפי הגבולות שלך) עם הסגנון שהוא היה רוצה שתלבשי, אולי הוא מנסה לאותת לך שמפריע לו הסגנון לבוש שלך - אני משער אני לא יודע.
יכול להיות כל מיני סיבות שהוא מסתכל על בחורות אחרות ולא מהסיבה שאת חושבת שאולי בא לו מישהי אחרת. חבל להיפרד בגלל דברים שוליים כאלו לפני שמבררים את העניין לעומק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלטפל בשורש ולא בסימפטום
עדי בדיחי14/07/2011שלום לבת 25,
אני נוטה להסכים עם אלדר. אם תיפרדי ממנו הסיכוי שתגיעי לזרועותיו של גבר שלא יסתכל על בנות הוא נמוך מאוד. ז"א, הסיבה הזאת באמת לא מספיקה. העובדה שהמחשבה על סיום עוברת לך בראש מלמדת על דבר פשוט- חוסר הביטחון שלך מנהל את חייך. אם היית מרגישה חוסר ביטחון למשל בלימודים, או בעבודה, זה אותו דפוס שמנהל את חייך. כאן הוא יושב על הזוגיות. ולכן מדובר לדעתי לגמרי בסימפטום למשהו שורשי ועמוק יותר-התדמית שלך שמושפעת מהסביבה. אני מרגישה שאת מאוד ניזונה ממה שאומרים לך, המחמאות והפידבקים מאוד חשובים לך ואני גם מבינה למה. הבעיה פה היא אחרת- כשאת ניזונה מהסביבה, את גם ניזונה מהבחורות האלו שהוא לוטש בהן מבט, את ניזונה מכל מבט אחד שלו שיסתכל על אחרת, ובכך את מתחילה להמעיט ולהוריד מערכך עד שאת חשה שאת לא מספיק טובה לו ורוצה לסיים את הקשר.
לכן בשלב ראשון צריך לעבוד על הביטחון שלך. הביטחון שלך אסור שיהיה תלוי באחרים. הוא יכול להיות "נעזר" בסביבה, זה טבעי, אבל לא להיות תלויה באחרים. להיות תלויה רק בעצמך, אם תיבני לעצמך שכבות מספיק טובות של דימוי עצמי גבוה.
את תוכלי להגיד לו שזה אכן מפריע לך, אבל לפי מה שאני מבינה הוא חושב שו הגזמה, מה שיקרה הוא, וכבר קורה כנראה- שלא תרצי להסתובב איתו על מנת לא להיפגע, והוא יתרחק כתוצאה, ואז איפה הקשר הטוב שהיה? זה כדור שלג. אם תצליחי לעצור אותו, ולטפל קודם כל בדימוי העצמי שלך (יש סדנאות, קואוצ'ינג, טיפול, יעוץ, קבוצות תמיכה, קריאה באינטרנט, עשיית דברים שמקדמים אותך) - אני בטוחה שזה פחות יציק. אולי יציק- אבל לא עד כדי איום על הקשר. במקביל אני מציעה שתנסי לשמוע ממנו פידבק עלייך, מה הוא חושב עלייך, כפי שאלדר הציע לזרום איתו בגבולות שלך לגבי לבוש, הופעה, אולי לגוון יותר, ולהרשות לעצמך להעיז עוד קצת.
חשוב לזכור- אם תטפלי בשורש- סיכוי טוב שבעוד תחומים את תחושי טוב עם עצמך והדפוס הזה פחות ופחות יפגוש אותך בזוגיות ובשאר תחומי החיים. אם לא תטפלי- זה ילך ויגדל וחבל.
בהצלחה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
בת 2515/07/2011תודה לכם, כן עדי אני יודעת שזוהי שורש הבעיה והרבה פעמים ניסיתי להעביר את זה ואפילו דיברתי לעצמי בקול שזה שטויות והוא אוהב אותי והוא איתי. למען האמת, מבחינת לבוש אני מאוד מטופחת, אני נראית טוב ואנשים כן מתחילים איתי ומתסכלים עליי בלי סוף. גם בהלבשה תחתונה (שום דבר לא מטריקו) אני מגוונת ועושה הרבה דברים בשבילו. (לא נפרט יותר מדי..) מאחר ואני עושה הכל בשבילו, אני מתלבשת יפה, מדי פעם הוא כן מחמיא לי. תמיד קיבלתי מחמאות שאני מתלבשת ממש יפה. אנחנו הולכים לקניות יחד והוא לא ממש מראה עניין או סבלנות כאשר מגיע התור שלי לבחור בגדים. כך שאני צריכה לשכנע אותו להביע דיעה להמליץ על מה שהוא חושב ורואה. בגלל זה העניין פוגע בי. אני מרגישה שאני מנסה לעשות הכל כדי שיהיה טוב, ואיכשהו אני נפגעת כל כך בקלות על ידי מבט על מישהי אחרת. זה די נכון שאני מחפשת את החיזוקים והיחס ממנו יותר מאשר מכל הסביבה שלי. אולי אני מנסה יותר מדי ומחפשת ממנו יותר מדי תשומת לב? פשוט אף פעם לא ניתקלתי בסיטואציה כזאת בקשרים קודמים שלי שארכו כשנה וחצי. אנחנו די גרים ביחד, אני אצלו הרבה מהזמן, אז אפשר להגיד שכן. אנחנו עוד מעט שנתיים ביחד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זוגיות לא שלמהויויט14/07/2011
שלום אשמח לדעה מקצועית ובעיקר לפרוק את המטען הזה שיש לי על הגב.
יש לי זוגיות לא שלמה , מוזרה מאוד מבחינתי מבחוץ הכל יפה ומושלם אבל אני לא מרוצה ממה שיש לי בכל המובנים , זה לא מה שהיתי רוצה שיקרה לבנות שלי.
למרות שעברנו כבר משבר אחד וכמעט התגרשנו חיינו השתפרו מאוד ,אני חזרתי להאמין בבן אדם , טוב לי להיות בקרבתו ולהיות בבית איתו, מה שפעם היה בלתי נסבל היתה תקופה של שנתיים אחרי המשבר שלא בילינו ביחד בבית בכלל רק בלילות, כל אחד מצא עיסוק אחר לעצמו ולאט לאט המצב השתפר והחלטנו שאנחנו רוצים עוד ילדה אחרי שהיא נולדה אני עזבתי את כל העיסוקים שלי והוא גם עזב כי ככה סיכמנו. כבר שנה עברה איך שחזרנו לחוגים גם אני וגם הוא לא במתכונת המלאה למרות שבן זוגי הולך פעמיים אני עדיין הולכת רק פעם אחת וחושבת שזה מספיק אפילו קצת מעבר. בזמן אחרון בערך בתקופה של חודשיים בן זוגי מנסה בכל הכוח לצאת מהבית בשעות שהינו אמורים להיות ביחד וסיכמו שנהיה ביחד, כשסוף סוף אנחנו התגברנו על הגירושים וכשסוף סוף מאושרים, כל פעם הנושא עולה בדרך הפוכה.
מאוד קשה לי שהוא מעדיף לצאת לבילוי בערב עם החברים מהחוג או שיש להם סמינר בסוף שבוע שחודש ימים הוא ממרמר לי את החיים, כי הוא חייב לצאת לשם אחרת לא יקדמו אותו לחגורה שחורה (וזה תחביב מה כל כך חשוב חגורה?) ואני כל פעם צריכה להסביר לו את העמדה שלי, שגם ככה אין לנו ימים שאנחנו מבלים ביחד יש ימים שאנחנו בתורנות אני בא הוא הולך, למה גם סוף שבוע ?למה גם בערב שזה שלנו ? הזמן שלא יחזור, הזמן שלא נהיה רק ילך וירחיק בינינו עד שעוד הפעם נגיע לגירושים כי זה מה שהיה גם בעבר עם עוד הרבה תבלינים כתוספת כמו האמא שלו .
זה כל כך מתסכל שאני שוב חושבת שהיה כבר עדיף להתגרש למה אני צריכה בן אדם שאפילו לא רוצה להיות איתי . למה הוא לא מבין שזה הרעיון בחיים משותפים להיות ביחד ואם בן אדם כל פעם יוצא בהזדמנו הראשונה והשני נשאר אומלל ולשני לא מתאים בסוף יש עוד הפעם משבר.
אגב אחרי שהוא מנסה להוציא ממני אישור יציאה ואני לא לוקחת על עצמי שום אחריות ואומרת לו שיחליט לבד שיעשה מה שהוא רוצה כי הוא אדם בוגר ואני לא אמא שלו, הוא בסוף לא הולך, אבל גם לא מנסה להעביר את הזמן ביחד סתם יכול לשבת במחשב או לישון. אני יודעת שאין כל כך מה לעשות אי אפשר להכריח אדם להיות איפה שלא בא לו ואני גם לא רוצה להיות אומללה כמו שהיתי בעבר לבד עם ילדה קטנה על הידיים והוא בערב חברה כי ככה זה מקובל אצל כל מי שהוא מכיר וכל פעם שהוא מכיר מישהו חדש הוא מביא לי עוד רעיונות חדשים הביתה איך שהזוגיות שלנו צריכה להיראות.
מאז המשבר עברו 6 שנים ואני כבר יודעת להעמיד אותו במקום גם התבלינים כבר לא נכנסים אלי לצלחת ,מעדיפה בלי פלפל ומלח ככה החיים שלי בריאים יותר, אבל מה אני צריכה את חוסר השלמות הזה, זה נוראה להרגיש מחסור ביחס ובתשומת לב זה נוראה שאני תופסת את עצמי מחפשת תשומת לב מבחוץ שיכולתי לקבל אותה בבית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ויויט-
בני14/07/2011יפה שאת יודעת לתאר בדיוק את מצבכם דבר שיכול להוביל אתכם בהמשך (אם רק תרצו...) לפתרון,
-
פתחי היציאה שלו מהבית גורמים לך להרגיש שאת "לא בראש סדר העדיפויות שלו", וזה אכן מתסכל ולא משנה לאיזה חוג הוא יוצא, בשביל זה תצטרכו לחזק ולמנף את "הזמן שאתם כן ביחד" למשהו מיוחד במינו שתרגישי שהזוגיות שלכם חשובה לו לא פחות ממך,
בד בבד יהיה לך יותר קל לקבל את היציאות שלו ואפי' לעודד ולשמוח בשמחתו, לזוגיות כזו ניתן לקרוא מושלמת, אתם ביחד גם כשאת לבד! כי לך ולבן זוגך יהיה עניין שתהיו שם ושיהיה לכם טוב גם או למרות שאת או הוא נמצאים לבדכם,
כמובן שצריך להשקיע כדי להגיע לרמה כזו של זוגיות אבל זה משתלם ובונה את הקשר לרמות גבוהות יותר, כשתבינו את המשמעות של נתינת ספייס זה לזו בכך שהדבר עוזר לבנות את הקשר יהיה לכם יותר קל לפרגן, אלא הרגשה של נתינה מתוך רצון להיטיב עם השני ולגרום לו אושר,
-
את המינון צריך למדוד על סרגל של רצוי ומצוי, להתחשב בצרכים של הבית, שלך שלו, של הילדים, עבודה וכו' ולבדוק מפעם לפעם אם לא הופר האיזון, הכל בסבבה מתוך רצון להשיג שלווה בחווה,
-
תלכו לכמה שיחות עם אנשי מקצוע אם אתם לא מצליחים לעשות זאת בעצמכם.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנוטה לא להסכים איתך בני
נל15/07/2011אומנם כל בני הזוג עוברים את חמשת השלבים בזוגיות. הרמה שאתה מדבר עליה, לא רמה גבוהה אלא ההפך הוא הנכון . להיות ולרצות להיות עם בן הזוג ולשמור על הרצון הזה לאורך כל החיים , זה משהו שכל זוג חולם עליו ואני מכירה לא מעט כאלה שכן מצליחים, לא עוזבים לשום בילוי לבד ומבלים כל דקה ביחד אפילו בהגיעם לגיל המופלג. אין להם צורך בריגושים נוספים כי בן זוג ממלא אותם ,זה אגב הרמה הכי גבוהה שרוב הזוגות במיוחד אצל הצעירים נגמר אחרי תקופה של שנתיים עד חמש מקסימום ואז יש משבר הראשון, אחרי שלב זה יש הרבה גירושים אגב.
אני בעד לשמור על הרמה הזאת ולשאוף אליה, הזוגיות כפי ששמה זה משהו שמתאים לשניים גם חילופי זוגות יכול להיות רעיון מצוין לזוג שזה מתאים לשניהם ומה שאני כתבתי שאם לאחד מתאים וטוב ולשני לא מתאים ורע ,לא משנה מה הם עושים ,זה העניין שיגרום למשבר ואם בן אדם בוחר בסופו של הדבר במשפחה ובכל זאת מנסה לשלב אותה עם עוד בילויים וזה נהפך לדבר החשוב מכל בסופו של הדבר, אז חבל על המשפחה שלא תצליח במצב כזה , זה כמו לשבת על שני כיסאות...
ועוד דבר , "הזמן שאתם כן ביחד", כנראה זה לא היה ברור ,כי אין לנו כל כך זמן ליחד , בעצם הזמן שהוא מעדיף לצאת לבילוי זה אמור להיות בזמן שלנו, זה יוצא על חשבון של בילוי משותף ולא אני לא מוכנה שזה יבוא על חשבון זמן זה, הרי אם אני אעשה את אותו בדבר הוא גם יפגע והוא כן מודה שאם אני אלך עם החברות מהחוג שלי, זה לא יהיה לו נעים בזמן שהוא ישב בבית. והבעיה שהוא עדיין מנסה בכל הכוח כן לצאת וכן לעשות דברים שלי לא ממש מתאימים וגם לו לא יתאים אם אני אעשה את אותו דבר בדיוק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלבדוק מה קורה בגיזרה שלו
עדי בדיחי14/07/2011שלום ויויט,
אני מסכימה עם דבריו החכמים של בני, ואני אוסיף, שהדינמיקה בזוגיות שלכם היא לא על קו אחד ורצוף- היא משתנה, עם התקופות, עם הנסיבות. אז, לפני כמה שנים, אחרי המשבר- היו כל מיני נסיבות שגרמו לכם להתעלות מעל המשבר וצלחתם אותו. היתה תקופה אינטנסיבית של השקעה משני הצדדים בקשר, השקעה מאוד רצופה. יתכן ואחרי שהדברים נרגעו הוא רצה למצוא את עצמו יותר, בתוך הזוגיות, ומוכן לוותר על ערב משותף איתך לטובת האינדיבידואל שלו, וזה מה שבני התכוון- שסדר העדיפויות משתנה.
אני לא הייתי נלחצת מכך שיש פעמים שבן הזוג מעדיף לבד. הייתי מעדיפה שתבדקי בדיוק מה הרגשות שלו, האם היה יותר מדי ביחד? האם הוא זקוק ללבד? האם מסיבות של חוסר שביעות מהקשר, או מסיבות אישיות שלו? איך הוא יגדיר היום את הקשר מאז המשבר? שווה לבדוק את זה איתו. אם נעזרתם ביעוץ זוגי בעבר- זה הזמן לשוב אל המטפל. אם לא- אולי זה הזמן לחשוב על מטפל טוב. יש דברים שרואים מכאן ולא משם, ואולי כדי לנסות להציל אותך מהתסכול הזה- כדאי להתייעץ גם מעבר לפורום.
אני לא הרגשתי אותו לא רוצה אותך, לפי מה שתארת. אני מרגישה יותר מצוקה מסוימת שלו בתוך הקשר, והוא מחפש איך לבטא אותה. לפעמים המובן מאליו (לאחר המשבר כשהכל רגוע ואת שוב מאמינה בו) לא "טוב" לזוגיות, ומשברים גורמים לגלים מסוימים, שמביאים חזרה את האקשן. יתכן וזה הדפוס של הקשר ביניכם, וזו רק השערה. הכי חשוב שאת תבדקי בדיוק את הסיבות להתנהגות, לא בכעס, אלא מתוך הזמנה לבירור אמיתי מהבחינה הרגשית איתו. סה"כ עברתם המון יחד, צלחתם משברים, הזוגיות הוכיחה את עצמה, סיכוי טוב שגם את זה תצילחו לעבור יחד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קנאה אחרי פרידהנוגה14/07/2011
שלום רב,
אני והאקס שלי נפרדנו לפני כחודשיים לאחר קשר של שלוש שנים יחד. שמרנו על קשר דרך הפייסבוק וסמסים. בפועל כנראה זאת הייתה החלטה שגויה כיוון שלשנינו יש עדיין רגשות אחד כלפני השני ובגלל זה כל דבר שקורה מפריע ומעורר קנאה. לאחרונה גיליתי שהוא הוסיף אקסית שלו (הוא לא עשה זאת תוך כדי הקשר כי התנגדתי), אקסית שפעם הוא אמר לי שהוא זרק ללא סיבה מיוחדת ושהיא הייתה בחורה טובה והוא אף התחרט על כך בהמשך אך לא יזם עמה קשר. אני מאוד מקנאה וזאת למרות שאנחנו כבר לא ביחד יש בי חששות שהוא יחזור אליה וזה יפגע בי מאוד ויוריד לי את הביטחון (למה היא ולא אני?)..כששאלתי אותו האם הוא מדבר איתה הוא אמר שלא כי "אין על מה" אבל בשבילי זה לא אומר כלום כי בעתיד הוא יכול לעשות זאת..אני יודעת שזה לא בריא לי כל המצב הזה אבל אני מתחילה לדמיין סיטואציות ונכנסת לדכאון מזה..איך אני יכולה לשחרר את המחשבות האלו מהראש? איך אני אצליח להתמודד עם העובדה שאכן יהיה ביניהם משהו בעתיד?
אני לא נלחצת מכך שתיהיה לו מישהי, זה יקרה מן הסתם באחד הימים פשוט אותה אחת גורמת לי לקנאה ופגיעה עצומה באגו.
זה מתסכל נורא...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם זו אכן פרידה?
עדי בדיחי14/07/2011שלום נוגה,
אם תקראי בעיניים "מבחוץ" את מה שכתבת את תגלי שאת כלל לא נפרדת ממנו. אולי רק פיזית, אבל רגשית את לגמרי שם. את מתנהגת כאילו את ממש איתו, מקנאה לו, חושבת מה יקרה אם יהיה עם מישהי, בודקת אותו בפייסבוק וגרוע מכל- יש ביניכם עדיין קשר שמנציח את כל התקשורת הלא בריאה הזאת.
אי אפשר לקרוא לך "אקסית", ולא "אקס", במצב שלכם. זוהי רק כותרת שנפרדתם. במציאות, אם תסתכלי לה בעיניים- את תביני שאין כאן שום פרידה. אפילו לא פסק זמן. הרגשות- שם. הקשר- שם. התקשורת- שם. הקנאה, הרכושנות לקשר (טבעית בקשר אמיתי) - הכל שם. ההפסקה, הפרידה, הסטטוס שאתם מצהירים- לא באמת שם. זוהי רק סיסמה למשהו שאין בו מעבר.
על מה זה מעיד? לדעתי זה מעיד על כך שיש בניכם עדיין רגשות חיבה ואולי אהבה וגעגועים. זה מעיד על כך שאתם לא שלמים עם הפרידה, זה מעיד על כך שכל עוד יש אסאמאסים, ותקשורת כפי שאת מתארת, תוך שאלה על "האם אתה מדבר איתה" וכו' (כנראה הוא היה שואל אותו דבר על אקס שלך), זה אומר שיש פה קשר. שלוש שנים לא הולכות ככה סתם. היה פה קשר מאוד משמעותי. אני מציעה קודם כל לשקול שוב את סיבות הפרידה. מעבר לזה, אם את באמת רוצה להמשיך בחייך ואת לא רואה אותו בתוכם, במילים אחרות- הפרידה מוצדקת- אז פרידה זאת פרידה. ועם כל הקושי- לעמוד מאחוריה. רק ככה את תוכלי לצמצם עם הזמן את הקנאה, ולתת לעצמך הזדמנות אמיתית לקשר בשל ורציני, כשתהיי מוכנה לו. אבל במצב הזה- את כורה לעצמך בור שרגשית, יהיה לך קשה לצאת ממנו, כל עוד את מזינה אותו בתקשורת עם אקס שלמעשה לא ממש האקס שלך בלב. אלא רק בהצהרה. זה מעיד על הקושי שלכם לסיים באמת, ולכן בשלב ראשון אני מציעה לשים את הדברים על השולחן ולקבל החלטה- למה נפרדנו? האם הפרידה מוצדקת? האם אין מקום לשקול שוב?
בהצלחה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך יודעים אם הפרידה מוצדקת?
אורלי26/07/2011הרי אם צד אחד בחר להיפרד, והצד השני מן הסתם עדיין פגוע ואוהב, איך אפשר לדעת מתי זה מוצדק ומתי לא? בסיפור שלי, הצד שנפרד טוען שהוא עדיין אוהב ומתגעגע ורוצה שנישאר בקשר. אני מבחינתי גם אוהבת ומתגעגעת אבל אמרתי לו שאני מעדיפה שננתק לגמרי ושיעמוד מאחורי ההחלטה שהוא עשה.
פרידה מוצדקת היא כאשר אחד הצדדים החליט שהוא לא רוצה להמשיך יותר בקשר. כי אם לא אז אף פרידה היא איננה מוצדקת וכל אחד צריך להיות עם בן הזוג הראשון שלו- לאורך כל חייו..
בן הזוג שלי לשעבר נפרד ממני בלי סיבה בכלל. ועדיין טען שהוא אוהב ואפכת לו והוא מעריך...... כל מיני דברים שלקחתי בעירבון מאוד מוגבל.. כי אם זה היה נכון- הוא היה איתי ולא בוחר להיפרד ממני.
אז שאלתי היא- מהי פרידה מוצדקת? או מהי פרידה לא מוצדקת? כאשר מישהו בוחר לסיים את הקשר זה לא מוצדק מספיק? הוא רצה שנישאר בקשר וסיפר לי על היום שלו ושאל אותי על שלי עד שאני עצרתי את הקשר ה"חולני" הזה. או שאתה איתי- או שלא. שום באמצע. אין סיבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך יודעים אם הפרידה מוצדקת? - תגובה
עדי בדיחי26/07/2011הי אורלי,
אני מבינה שאת מנסה למצוא רציונל מסוים שיסדר לך את הבלאגן בראש- למה הוא נפרד ועדיין בקשר איתי. מדובר על התנהגות שהיא יותר ברמה הרגשית והמנטאלית של הבחור. "להשאיר על אש קטנה", שתהיי בסביבה, כי כנראה יכולת ההיפרדות שלו לא מלאה. ואז נוצר מצב של הרבה בלבול- כי יש קשר, יש געגוע, אבל אין קשר. אז מה קורה פה?
עם המשפט האחרון שלך אני מאוד מסכימה- עזרי לו לקחת אחריות על ההחלטה שלו. פרידה חייבת להיות החלטית וחד משמעית. לא הודעות, לא טלפון ולא חג שמח. רק ככה חווים פרידה. כל עוד אתם בקשר אין פה פרידה.
אז אני ושבת כמוך, אל תעשי לעצמך עוול, אל תישארי איתו בקשר. האמיני לי שאם הוא באמת יהיה מוכן להתחייב את תדעי את זה כך או כך. הוא חייב לעמוד מאחורי ההחלטה כי כרגע זה נראה שהוא בהצהרה נפרד ממך כדי להיות חופשי לשאר הדברים, כולל קשרים אחרים, אבל בפועל עדיין מביע רגשות כדי לשמור על איזו גחלת. צריך לכבות אותה כדי להבין מה באמת הפרידה הזאת אומרת וכפי ששאלת- האם היא מוצדקת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה עדי!
אורלי26/07/2011ואכן אני עקבית בהתנתקות שלי.. הוא עוד שלח לי סמס ביום שאמרתי לו שאני טסה.. עניתי לי בקרירות "תודה" (אמר לי תהני) ואז הוא שלח עוד איזו הודעה שאני לא זוכרת אפילו- ולא עניתי.
בחרת להיפרד- אז עד הסוף.. מוזר לי איך יש אנשים שפשוט לא מבינים את זה.
שמספיק אמיצים לבוא ולבקש להיפרד אך לא מספיק אמיצים לעמוד מאחורי ההחלטה שלהם כאשר היא מתממשת. למזלי אני חזקה מספיק לא לענות לו ולא "להקל" עליו למרות שגם לי זה קשה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתונהשירן13/07/2011
שלום אני בת 23 ויש לי חבר שהוא גם בן 23 אני יוצאת איתו 5 שנים וקצת והוריי תפסו אותו לשיחה לגבי חתונה והחבר שלי ממש נלחץ והתחיל לענות בלחץ על השאלות שהם העלו הסברתי להוריי כי לא היו צריכים להתערב בקשר שלי עם בן זוגי אך ללא כל הקשבה הם עשו זאת.
הוריי טוענים שהחבר לא רציני ולא מראה בשלות בעקבות השיחה שנוצרה לגבי החתונה וביקשו ממני לעזוב אותו ולהמשיך הלאה ובמידה שלא אעזוב אותו אאלץ לעזוב את הבית .
החבר נראה מאוד לחוץ ואינו יודע מתי הוא רוצה להתחתן .
אני לא יודעת מה לעשות...
אשמח לקבל תשובה בהקדם ותודה רבה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מספר דברים
עדי בדיחי13/07/2011שלום שירן,
אכן הורייך לא אמורים להתערב בכלל בבחירותייך, ובכלל בקשר הזוגי שלכם. אני בטוחה שהכל מדאגה והם מאוד רוצים שתתקדמי, תתמסדי ותבני בית- הכל נכון וטוב. אבל, ברגע שההתערבות כבר נעשית קיצונית, זה הזמן שלך לדעת לשים להם גבולות.
אתם מאוד צעירים, חברך לא מרגיש בשל לחתונה, ואולי בצדק. הוא כנראה עוד לא לגמרי מבוסס, מרגיש צורך לחכות שיהיה בשל, כמו 95% מהגברים ואולי גם חלק יפה מהנשים בגיל הזה. אולי עבורך זה יותר נכון לקבל החלטה כזאת מבחינתך, אבל גם- צריך לשקול מה מניע אותך להרגיש כך- והאם ללחצים מסביב אין השפעה רבה מדי על הקשר.
חברך נלחץ מהורייך והצדק- מדובר בסיטואציה לא קלה בכלל. אין לי ספק שכל אחד היה מרגיש ככה.
העובדה כי הציבו לך אולטימטום מלמדת על הלחץ המאוד גדול שלהם לחתן אותך. מעבר לזה, מלמדת על חוסר היכולת (כרגע) שלהם לראות את צרכייך ולאפשר לך גם בחירה חופשית משלך, האם להישאר איתו למרות שאין באופק חתונה, או לא. אולי אם הנושא לא היה צץ בעוצמה כזאת מצידם- אולי כלל לא היית חושבת על מיסוד, או היית חושבת אבל מאוחר יותר? אולי זה לא היה "אישיו" עבורך. לכן מאוד חשוב מה את רוצה- האם הם "הקול" שלך, ומשקפים משהו שאת רוצה? האם את באמת מאוד לחוצה על חתונה והם פשוט "דובבו" את זה מולו החוצה? (בצורה לא נכונה, אבל נגיד).. או, שאת מרגישה שאת בהחלט יכולה לחכות עד שהקשר יבשיל ולבדוק מה הלאה. זה דבר אחד.
דבר שני, לגבי ההצעה להוציא אותך מהבית- אני במקומך הייתי יוצאת ובונה לי חיים בוגרים מחוץ לבית, בלי טינה ובלי יותר מדי דרמות. הייתי פשוט מוצאת לי את הפינה, את השקט, ושם ממשיכה לבסס את הקשר הזוגי ובודקת האם אכן אני מאוד לחוצה על חתונה, האם מי שמולי מתאים לי כפי שהוא כיום, ובכך מוצאת יותר תשובות. אולי כדאי שתסתכלי על "ההזמנה לצאת מהבית" כהזדמנות מצוינת עבורך באמת לבנות משהו בשביל עצמך, ובכל להפחית כל התערבות, כזאת שגם לא קשורה לקשר, של הורייך, בחייך. אולי גם אותם זה "ילמד" שהנה, את גדולה, ופחות תחת חסותם ושליטתם.
בהצלחה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צרות של עשיריםיעל13/07/2011
אני בת 25 ולפני שנה יצאתי ממערכת יחסים שנמשכה שנתיים. היה לי מאוד קשה להתגבר על הפרידה ולמרות היותי בחורה יפה ומשכילה הייתי בטוחה שאני לא אצא מזה. אבל הזמן עשה את שלו לא יצאתי עם בחורים אבל למדתי להנות מהלבד שלי ולבנות את עצמי מתוך ההריסות שהשאירה בי הפרידה. לפני חודשיים הכרתי בחור מקסים התחלנו לצאת והקשר הפך אינטנסיבי. הוא מאוד רציני כלפיי ומראה את רגשותיו אבל אני מרגישה קצת פחות להוטה לאחרונה לגביו. בסך הכל כיף לנו ביחד ולכן בנתיים החלטתי לבדוק מה קורה ולא לחתוך עדיין. מה שקרה הוא שלפני שבוע בחור שאני מכירה כבר הרבה זמן מראה סימנים שהוא רוצה לצאת איתי. הוא ממש נחמד אלי לאחרונה ובנתיים אני דוחה אותו בתירוצים של מבחנים ולימודים. אני ממש מסוקרנת לצאת איתו אך מצד שני לא יודעת אם כדאי לי לוותר על הבחור שאיתו אני כבר יוצאת שהוא באמת טוב אליי ומקסים בצורה יוצאת מגדר הרגיל.
בקיצור, לא יודעת אם כדאי להסתכן ולוותר עליו או להישאר עם הטוב שכבר יש למרות שזה כבר לא כמו בהתחלה.
תודה על ההקשבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להתמקד במה שאת מרגישה מולו
עדי בדיחי13/07/2011הי יעל,
את אכן "עשירה" וטוב שכך.
ההשפעה של המערכת הראשונה שהיתה לך היא משמעותית, אפילו שעבר זמן. ה"כוויה" נשארת והמקום רגיש. לכן ההתלהבות טבעי שלא תבוא באותה עוצמה בכל קשר אחר. לפעמים טוב שכך, טוב להיות יותר ריאליים ופחות "מרחפים" כדי לראות את האמת והמציאות מהר ובהיר יותר.
את יוצאת תקופה קצרה יחסית עם הבחור, אני חושבת שאת יכולה לתת לזה עוד 2-3 פגישות, ובאמת לבחון את הקשר. יותר להיכנס לעומק, לבחון האם יש בו דברים שחשובים לך בבן זוג, ללכת עוד צעד. אם תראי שאין התקדמות, את תדעי מה לעשות וכנראה תתפני כבר רגשית לצאת עם השני.
להרגשתי- את זקוקה לניסיונות האלו על מנת להרגיש טוב קודם כל, וגם לבחון מה את באמת צריכה. את לא מתחתנת עם אף אחד, ותמיד יכולה לעשות הפסקה מהקשר ולקחת זמן למחשבה. אל תמהרי להחליט, תני לזה עוד כמה פגישות, את השני שימי על "הולד" אבל תמשיכי להיות נחמדה אליו, ויהיה בסדר. את כבר תרגישי מה נכון לך, אם תתמקדי במה שחשוב לך בקשר ומה את באמת מרגישה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אהבה בלתי אפשריתנוגה12/07/2011
שלום רב,
,
ברצוני לשפוך את הלב וגם לקבל ייעוץ ותמיכה.
לאחרונה עברתי פרידה כואבת מבן זוג שהיה עמי שנתיים וחצי.עברנו המון יחד ובין היתר הוא היה עמי לכל אורך הגיור שלי.
יש לציין שהגיור היה משאת נפשי מגיל צעיר ללא קשר לבחור ותמיד התחברתי ליהדות (כל הצד של אבי הם אנשים דתיים)
שנינו באים מרקע שונה מאוד גם עדתי וגם דתי הוריי חילוניים והוא והוריו דתיים. אך למרות הבדלים אלונפשתותינו התחברו ונלחמנו המון על אהבתנו גם כשההורים משני הצדדים התנגדו בהתחלה נחרצות לקשר.
בסופו של דבר לאחר ששני הצדדים ראו שהקשר רציני, משפתתו קיבלה אותי ואף עזרה לי בכל הליך הגיור, הייתה לי למשפחה מארחת ואף הוא ואביו נכחו בדיון בבית הדין. השמחה הייתה גדולה מאוד כשסוף סוף הצטרפתי לעם היהודי, שמרתי מצוות,שבת, כשרות, הקפדתי ללכת לתפילה כל שבת וכבר היו דיבורים על חתונה.
הבעיה היחידה הייתה הוריי, הפריע להם שבן זוגי לא הסכים לאכול מהאוכל של אימי (ובצדק) ושאת רוב השבתות ביליתי אצלו (כי בבית לא שמרו שבת), אך בסופו של דבר אמי הבינה שאין ברירה וזאת הדרך שבה בחרתי ובסה"כ בן זוגי היה בחור טוב שעשה אותי מאושרת. היא אף הסכימה שאתייעץ עם רב כיצד תוכל בעתיד לבשל לו בעזרתי (אני יהודייה) ובעזרת כלים כשרים על מנת לארחו.
לצערי בן זוגי החל להתרחק לאחרונה ולבסוף ביקש להיפרד בטענה כי הוא מבולבל ואינו רואה את עתידו איתי, לאחר מכן גיליתי שהסיבה הייתה הסיטואציה המורכבת עם הוריי, העובדה שהוא אינו יכול להתארח בקלות ולבלות שבתות עם משפחתי. ניסיתי רבות לשכנעו שלא מוותרים על אהבה וקשר טוב שעבר כל כך הרבה מכשולים בגלל בעיה כזאת והוריי מוכנים להתפשר, אך שום דבר לא הועיל ואני אף חושבת שמישהו השפיע עליו לוותר עליי.
הוא טוען שהוא לא יאהב אחרת כמוני, אך לא יכול להמשיך ככה ועושה זאת בשבילי ושיהיה לי קל עם אחר. אני כואבת ושבורה ואף מרגישה נבגדת, אני אוהבת אותו רוצה לחיות את חיי איתו, מה עליי לעשות? האם להמשיך להלחם עליו או לוותר ולקוות שיבוא מישהו שיהיה מוכן להקריב בשבילי ולוותר על חיי הנוחיות? אני הרי הייתי מוכנה אפילו להקריב את משפחתי בשבילו...אני מרגישה שהוא נתן לי כל כך הרבה אבל גם לקח הכל עימו..אפילו את השבת איני יכולה לשמור עוד כמו פעם (לא יכולה להכריח משפחה שלמה לחיות כמוני)..אני מפחדת לסמוך שוב על גברים, הוא הבטיח לי עולמות וברגע של פחד מחק הכל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עמדי על מה שחשוב לך
עדי בדיחי13/07/2011שלום לך יהל,
ראשית אני חייבת לציין שהסיפור שלך מעורר הערצה רבה, הזיקה שלך ליהדות והקשר החזק למסורת היהודית הם דברים נפלאים בעיניי.
אני מכירה מעט מקרוב את נושא הגיור ואני רוצה לציין שעל אף הסוף הלא פשוט של הודעתך, התהליך שעברתם מראה על אהבה רבה ועל "אם יש רצון יש יכולת".
לגבי מה שכתבת לנו על בן זוגך- אני מתקשה להאמין שאחרי כל המכשולים אותם עברתם ביחד, הסיבה לפרידה היא הורייך. הרי הם התפשרו לגבי נושא האוכל. נראה כי דווקא זה משבר "קטן" לעומת המשברים הקודמים- כמו ניתוק המשפחות ולחץ עליכם להיפרד, ועוד. לכן אני לא יודעת מדוע "רצף האומץ" שלכם נגד כך ביוזמתו. אני גם לא בטוחה ש"מישהו" השפיע עליו. סה"כ אם אדם החליט להיות בקשר כ"כ רציני עם מישהי שעוברת תהליך גיור- הוא הרי מודע לכל ההשפעות השליליות מהצד ומודע לכל ההטיות שיכולות להיות מדעות שונות, אפילו מאנשים חשובים. והנה, אפילו מול הוריו הוא הצליח.
לכן אני חושבת שיש סיבה רצינית יותר. זה יכול להיות חשש ורגליים קרות, זה יכול להיות משהו מעבר, מחשבות, פחדים, חששות שיש לו לגבי העתיד הזוגי שלכם, אני לא בטוחה שעל רקע הגיור. זכרי שגם אצל הורייך- אתם יכולים לקנות כלים וסכו"ם משלכם, לבשל בנפרד ולהכין איתם שבתות שמחות בדרך שלכם. הורים שמאפשרים ומתפשרים, יעשו הרבה. הורים שילדם חשוב להם והם לא רוצים שינתק קשר על רקע חזרה בתשובה- יקריבו גם את המטבח שלהם, ואת זה אני ממש מכירה מקרוב, בכמה זוויות.
לכן, אני מציעה שתכתבי לו מכתב קצר- בו את מגוללת את רגשותייך, מגוללת את הקשר שלכם יחד עד כה ומונה את המשברים שצלחתם. שתפי אותו בספק שיש לך לגבי "רצינות הסיבה" שלשמה החליט להיפרד ממך, ובקשי את הסיפור המלא. לא כדי לחזור- כדי לדעת מה בדיוק קרה שם. נסי להציע לו להיפגש ולדבר ברצינות, ולהבטיח לו שאת לא משדלת אותו לחזור (תאמיני לי שאם לא תדברי על חזרה, הסיכוי רב יותר שהוא יחשוב על זה, מאשר שכן תנסי לשכנע). האלמנט הפסיכולוגי הוא חשוב כאן- אם תצליחי להתאפק רגשית ולא להציע לחזור, אלא רק להתמקד בסיבות לפרידה ובתהליך שהקשר הזה עשה- יתכן והוא יחזור בו, לפחות במחשבה ואח"כ במעשה.
אם הוא מתחמק או לא מעוניין, אז לצערי לא ניתן להכריח אותו, ויש להניח לזה. קשה, אבל את תצליחי. אם זה לא זה- הוא לא האחד שלך, על אף ההקרבה והנטישה הפתאומית. בכל אופן, מניסיון, אל תוותרי על החלום שלך, על היהדות שחשובה לך, האמיני לי שלחיות חיים עם אדם שהתגייר, יש בזה כ"כ הרבה זכויות, וכ"כ הרבה איכויות, שפשוט יהיה לך שווה בסוף למצוא את האחד הזה, שיעריך אותך, על מעבר בין שני זוגי חיים, בין עולמות, ובמיוחד על ההידבקות הגדולה שלך ליהדות, ולעקרונותייך. אני מחזקת אותך ומאחלת לך הרבה בהצלחה, כל הכבוד לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
יהל13/07/2011תודה רבה על התגובה, לצערי כבר דיברנו רבות על הנושא וכן הוא באמת מתחמק ומבקש ממני להמשיך הלאה ושלמרות שהוא אוהב אותי יהיה לי טוב עם אחר, הוא אינו יודע אם זאת ההחלטה הנכונה וקשה לו לוותר עליי אבל הוא מרגיש שאינו יכול לחזור למה שהיה ושהכל התפצוץ לנו. אני לא רוצה להתחנן לפניו, ועד עכשיו הסיבה האמיתית לא ברורה, מפגש איתו רק יכאיב לי יותר (מניסיון בפרידה עצמה לא הצלחנו לשחרר אחד את השני במשך שעות). אני כנראה צריכה להמשיך הלאה כמה שזה כואב ונראה בלתי אפשרי, מקווה שאמצא את דרכי עם מישהו אחר, אני לא חושבת שיש לי סיכוי במערכת זוגית עם גבר כזה מבולבל ואת האמת אני גם לא סומכת עליו יותר, מפחדת שיתחרט ויעזוב אותי שוב. אומרים שהכל לטובה, מקווה שגם עבורי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי
Eldar13/07/2011היי
אל תפגעי אם אני יאמר זאת, אבל לדעתי לקשר הזה לא היה הרבה סיכוי.
שניכם באתם ממשפחות שונות לגמרי, ונראה לי שלמשפחה שלו היה חשוב שהוא יתחתן עם מישהי ממשפחה יהודית ודתית, ואני אומר זאת רק בגלל שעשית הכל מהכל.
תראי את הקרבת לדעתי יותר מדי, את הקרבת את המשפחה שלך, אמנם התגיירת לפי רצונך, אבל הפכת לדתייה אני מניח בשביל האקס, עשית הכל כדי לרצות אותו, אבל בזמן האמת למרות שהוא אהב אותך הוא לא היה יכול ללכת נגד משפחתו, משפחתו מן הסתם רואים דברים אחרת והם אינם מושפעים מרגשות אלא בטובת בנם. שלדעתם מתבטאת בבחורה שבאה ממשפחה יהודית ודתית.
גם בראייה לעתיד, לא היית יכולה ללכת להורים שלך בשבתות אלא רק בימי חול, הילדים שלך היו מבלים רק אצל משפחתו בשבתות. אלו דברים שהיו מכאיבים לך ולמשפחתך בעתיד. ועלכן כמו שאמרת באמת הכל לטובה ואני חושב שאת צריכה להמשיך הלאה.
מצד שני אני אסייג קצת את דבריי ואומר לך, שאם באמת את רצית להיות דתיה ולא עשית זאת למען האקס, אלא זה מה שאת רצית באמת ואת מודעת להשלכות וההשפעות על משפחתך, משפחתך תצטרך ללכת לקראתך ולשנות את אורח חייהם, כדי שתוכלי לחיות איתם וגם כדי שהגבר הדתי הבא בחייך יוכל לבוא ולחיות עם משפחתך.
אני ממש מסכים איתך, שאת צריכה להמשיך הלאה כי באמת נתת הכל מהכל, אבל שתביני אין פה קשר לאמון, אל תאבדי אמון באנשים וגברים, זה הרבה מעבר, באתם מעולמות שונים וזה היה מתפוצץ מתישהוא במהלך הקשר. היום כשאת יותר חכמה(מנסיון) ומבינה את ההשפעות של החלטותייך, תחשבי מה את רוצה (זוגיות חילונית,דתית) ממקום רציונאל בלי רגשות ואם זה תלכי עד הסוף.
תהיי חזקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה - תגובה
עדי בדיחי14/07/2011הי יהל,
אני מסכימה עם אלדר בעינין הזה. אם הבחור נחוש- יש פה מעבר, לא חושבת שזה קשור ספציפית לסיבה שהזכיר מולך.
אני מאמינה שמגיע לך מישהו שקודם כל יכבד אותך כפי שאת, שיבין את המעבר החד שעשית בין שני עולמות למען העקרונות שלך, מעבר לזה חשוב שתבדקי עם עצמך- איפה הגבול שלך? מה את מוכנה לעשות ולא מוכנה לעשות? מה היית רוצה באמת?
אני בטוחה שתעברי את התקופה הזאת, ותגיעי בסופו שלדבר למי שבאמת ראוי לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשק מיניפז11/07/2011
שלום,
אני בת 38, נשואה + 4 ילדים. לאחרונה חוויתי משבר גדול בזוגיות שכמעט הביא לגירושין. אני יודעת שאני בתקופה בה אני בוחנת לאן הגעתי, מה עשיתי עד כה ומה אני רוצה מעכשיו. אני בתהליך של שינוי מהותי. אחד הנושאים הוא זוגיות שעדיין נבחן אצלי. גיליתי שבעלי מפלרטט עם בחורות אחרות (מה שהייתי די תמימה לכך) וגיליתי להפתעתי שזה מאוד קירב אותי אליו, הגביר לי את התשוקה המינית מאוד. אני די מבולבלת פתאום מכל מה שקורה לי בעקבות הגילוי. שאלתי היא האם מצב זה נורמלי? האם זו קנאה? רכושנות? רגשות שנרדמו אצלי???
אשמח להתייחסותכן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפז
Eldar12/07/2011היי פז
חשוב שתבדילי בין המשבר שעברת והתהליך שאת עוברת לבין התשוקה המינית.
לא ציינת ממה נגרם המשבר ואיזה תהליך בעקבות זה את עוברת ולכן אני אתייחס רק לתשוקה המינית.
ההתעוררות המינית שאת חווה, נובעת מריגוש, שאת רואה אישה אחרת מפלרטטת עם בעלך זה אומר לך שבעלך עדיין הגבר "הכובש" "הנחשק" שעדיין בחורות היו רוצות אותו, דברים שכנראה כבר לא רואים לאחר שנים רבות של נישואים, מה שגורם לך לריגוש ולתשוקה מינית חזקה כלפיו.
הקירבה שנוצרה יכולה לנבוע מהרבה דברים, צדדים חדשים שראית בו, תשוקה שהבעירה מחדש את הזוגיות והחזירה אותכם כמה שנים אחורה, שילוב שלכל זה בתוספת של יציאה מהמשבר שעברתם.
לדעתי השאלות שאת צריכה לשאול הם, האם זה נוח לך שבעלך מפלרטט עם בחורות אחרות למרות מה שזה גורם לך להרגיש?
אמנם עכשיו זה מכניס תשוקה ועניין לזוגיות אך האם את יכולה לתת בו אמון ולסמוך עליו שזה לא יגלוש מעבר? האם זה הדבר הנכון לעשות במערכת הזוגית "הלא יציבה" שאת נמצאת בה כרגע?
לגבי בעלך, האם תמיד הוא היה פלרטטן או שזה התחיל לאחרונה כתוצאה מהמשבר?שאלת את בעלך למה הוא מפלרטט עם בחורות? האם זה סתם כדי להעלות את האגו או שזה מעבר.
הגבתי למרות שפנייתך כוונה למנהלות הפורום,
אלדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי אלדר
פז12/07/2011תודה על התייחסותך.
במבט לאחור הבנתי שאני עוברת תהליכים עם עצמי של בטחון עצמי, התחזקות, התבגרות וכנראה סוג של פריצה החוצה. שאני מסתכלת על נישואיי לאחור (כ-20 שנה) אני מבינה שלאורך רוב נישואיי בעלי לא היה שם בשבילי, זה בא לידי ביטוי בקנאה, בשליטה, בחוסר פירגון בהתמודדות לבד עם כל הדינמיקה של החיים וזה עיקר הבעייה של הזוגיות הזאת. אני צריכה פרטנר שיהיה שם בשבילי והוא לא היה.
אנחנו מנסים לתקן, הוא הבין את הטעויות שלו אבל כעת חובת ההוכחה עליו. ברור שלא מתאים לי פרטנר שאין לי אמון בו, לדבריו הוא עשה זאת ממקום שהיה לבד וחיפש סוג של התייחסות. ייתכן מאוד שבעבר הוא לא היה שם כי הייתה מישהי אחרת, אני לא פוסלת זאת. "דקה" לפני שרציתי לחתוך את הקשר גיליתי את מה שגיליתי וזה גרם לי לבדוק את הדברים אבל עדיין מפרידה בין התהליך שלי הבעיה בזוגיות והעניין החדש שגיליתי בו. כל זה גורם לי לבלבול גדול וכנראה שאני צריכה לבדוק על נושא לגופו. יודעת שבסוף התשובות יגיעו ו"הפאזל" יתחבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנמתין לדורית
עדי בדיחי13/07/2011שלום פז
מה שאת מתארת נשמע לי טבעי לחלוטין ויש לכך מספר סיבות. אחת מהן שכשאת נוכחת כי בעלך קשה להשגה את נלחמת עליו וחוזרת התשוקה. אך עם זאת, אני מציעה להמתין לתשובתה של דורית אשר לה הרבה ניסיון גם ובעיקר בתחום הזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה! ממתינה לך דורית...
פז13/07/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחשק מיני ויותר מכך
דורית כהן13/07/2011פז היקרה, אני נתקלת בהרבה מקרים בהם מתגלה שהיתה בגידה או חשד לבגידה, ובאופן פרדוכסלי חוזרת התשוקה המינית: זה משהו אינסטינקטיבי, אפילו קצת חייתי...מן המקום של להוכיח שאת "שווה" ונחשקת. זה כמו לכבוש אותו מחדש ו"לביית" אותו ולהחזיר אותו, והתשוקה המינית מתגייסת כאן לטובת שלמות המשפחה. הדברים האלו בנוסף למה שכתבו לך אלדר ועדי - מסבירים לדעתי את העלייה בתשוקה המינית.
אבל את מבולבלת.
כי הגוף שלך אומר א' והמחשבות אומרות ת'...את בוחנת את ההתנהגות שלו לאורך השנים ומגיעה למסקנות שהוא התנהג בשתלטנות ובאגואיסטיות, ואת נמצאת בהתלבטות לא רק בגלל החשדות מה הוא עשה מחוץ למסגרת הנישואין אלא גם בגלל אישיותו והתנהגותו.
אבל אני דווקא מאמינה שהגוף שלנו מקדים אותנו ואומר לנו איזו אמת חשובה, עמוקה.
וברור שאני בתור פסיכולוגית ומטפלת זוגית - מאמינה בשינוי אישיותי. מה שאני מנסה לומר לך הוא שאולי המשבר שאתם עוברים יעורר את שניכם ואותו במיוחד לעבור תהליך של שינוי ההתייחסות וההתנהגות כלפייך. כי משבר זוגי מנער את שני בני הזוג ויכול לצאת מכך משהו טוב אם שניכם מתגייסים ומחליטים להכיר בטעויות שעשיתם וללמוד ולהתאמן על דרכים חדשות של תקשורת ושל התנהגות.
אבל התרשמתי שאת מבינה שאת כבר עכשו בתוך תהליך של שינוי, והדברים יותר פתוחים לכל הכיוונים. הביאי בחשבון שיש גם דברים שאת עשית לא בסדר בזוגיות. יתכן שהיית מאוד מסורה ל4 הילדים והשקעת את רוב האנרגיות שלך בגידולם, והזנחת את הזוגיות. זה קורה הרבה, ויש לכך מחירים כבדים, כי בן הזוג המרגיש מוזנח פונה לאחר זמן מסויים החוצה כאשר הוא נוכח לדעת שאינו מצליח לקבל אותך בתור בת זוג בחזרה. כמובן שמה שאני כותבת בהקשר הזה זוהי רק השערה, כי לא כתבת על כך בעצמך. אבל בכל מקרה - חשוב לבחון מה היתה ה"תרומה" שלך למשבר.
אשמח לקרוא את תגובתך לדברים שכתבתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחשק מיני
פז13/07/2011קראתי את דברייך ותודה.
הגדרנו ביחד מה כל אחד רוצה בתוך הזוגיות הזו וגם בפן האישי ונתנו לעצמנו תקופה של חצי שנה לבחון את הדברים.
אני רוצה להתייחס לדברים שכתבת לי, שאני מסתכלת לאחור בזוגיות היו לו המון בריחות כי אני מבינה שהוא אדם שקשה לו להתמודד. ניסיתי לבדוק איתו מה מצריך תיקון מבחינתי ולדבריו הוא לוקח את כל האחריות עליו.
מה שהעיר אותי ודחף אותי לשינוי הוא קשר אפלטוני עם גבר אחר ש"נגע" בכל הנשמה שלי, בנקודות הכי כואבות וזו התוצאה של זה. לא יודעת איך להסביר זאת אך הגבר שהכרתי לאחר תקופה מאוד קצרה הלך אחורה ובעצם פה אני מנסה לבדוק מה יש בי שגורם לגברים שלידי ללכת אחורה.
אני דעתנית, חזקה, נראית מצויין, משכילה, ישירה מידי, אינטיליגנטית ובעיקר בעד שיוויון המינים. תפיסות העולם שלי מאוד ליברליות ויש לי היכולת לראות את שני צידי המטבע באופן הגון.
מה שמבלבל אותי הוא האם החשק המיני המוגבר הוא תוצאה של "יובש" שהיה לאורך תקופת המשבר ועכשיו הדברים מתפרצים או שבאמת יש לי רגשות אליו של אהבה, קנאה והוא אכן חשוב לי?
ללא קשר אני בוחנת גם את נושא הזוגיות והתאמת המערכת הזאת לפז החדשה.
עוד משהו חשוב...
לאחר מספר ניסיונות הפעם הבטחתי לעצמי לתת לזוגיות הזאת ניסיון ממקום אמיתי להיסחף עם כל מה שהלב רוצה וזה אפרופו גם החשק המיני, לראות בסוף התקופה מה אקבל ואיך ייראו הדברים :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחיות את ההווה
דורית כהן14/07/2011לאור הדברים שהוספת, הרי את עוברת בעצם תקופת התעוררות רצינית. איפשרת לרגשותייך להתעורר ביחס לגבר החדש ההוא ועכשו את כבר מעוררת, כאילו נוצר איזה צמאון שלא הורווה ולא מוצה בגלל שהוא נטש את המערכה ועזב לפני שהתממש משהו. אז יתכן שההתעוררות המינית הזאת היא תופעת לוואי לגל ההתעוררות הזה.
אבל, בגלל שמדובר עכשו בבעלך ואבי ילדייך, והגבר האחר הואלא בעניין, למה לא לנצל את הגל הזה ולתפוס עליו טרמפ וליהנות מן הרגשות ומן התשוקה המינית? אולי זה יהיה המסלול לבניית משהו חדש ביניכם? האם זה כל כך משנה מה מקור התשוקה? כרגע, בהווה, זה מה שאת מרגישה, אז השתמשי בכך למטרות שקבעת לעצמך. מה דעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת כל כך צודקת....
פז14/07/2011אכן אני בהתעוררות רצינית לגבי כל התחומים בחיי.... אני רואה בכך מתנה אחת גדולה עם כל הקשיים המלווים.
אכן חשבתי להתמסר לתחושות ולראות לאן הדברים יובילו, למרות שהחשק המיני המוגבר קצת בילבל אותי האם זה בא ממקום של חסך בתקופה מאוד ארוכה או שבאמת חזרו לי הרגשות לבעלי.... זוהי נקודה נוספת שאבחן אותה בתקופת החצי שנה שהגדרנו לעצמנו.
היום מאוד ברור לי מה אני רוצה ועל מה אני לא מוכנה להתפשר - בעיניי חייבת להיות פה מציאות אחרת.
תודה על כל ההתייחסות והמענה הרציני פה בפורום :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שונאת את ההורים של בעלימירב10/07/2011
שלום לכן..
אני נשואה שנתיים לבעלי ומההתחלה ההורים שלו הם כאלו אנשים שמתערבים ומביעים דעה על הכל
הכי גרוע זה שהם חושבים שהם הצד היחידי ואין לי הורים או משפחה להתחשב בה
אם זה ללכת לאירועים שלהם ואחת למיליון ללכת לאירוע שלי אז הם אומרים בשביל מה ללכת בכלל
או שהם אומרים על המשפחה שלי שהם ממוצא אשכנזי שהם קרים והמזרחים חמים
וכל מיני הערות כאלו שפשוט גורמים לי לשנוא אותם
והבאסה שבעלי באמצע, אני משתדלת לא להגיד עליהם יותר מידי דברים אבל זה קשה
אני ממש שונאת אותם
ובזמן אמת שהם אומרים את כל הדברים המגעילים האלו אני נעמדת דום מרוב שאני לא רגילה לדיבור כזה
מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לך משימה לא פשוטה אבל חשובה
דורית כהן11/07/2011מירב היקרה, צר לי על התחושות השליליות שיש לך, שנראה כאילו הן רק הולכות ומצטברות ומתחזקות. אין ספק שיש לך ובעצם לבן זוגך בעייה לא קטנה. אבל אני שומעת אותך (מעבר לקיטורים הטבעיים על המצב) שואלת מה ניתן לעשות, וזה הדבר החשוב, כי אין טעם להילחם ולהפריד ולאמלל את בעלך ולהקים על עצמך את משפחתו בתור אוייבים.
יש לי שתי הצעות בשבילך:
1. לחפש במחשבות שלך באופן פעיל ומודע מה יש בהם שהוא טוב. נדמה לי שכרגע, את כל כך כועסת ומאוכזבת מהם שכל מה שקורה הקשור אליהם מופיע לך שלילי ומרגיז. ואת נכנסת לתגובה של "כדור שלג" ההולכת ומתעצמת וכל דבר קטן שמתווסף רק מחזק לך את הרושם השלילי. אני מציעה לך כאן תרגיל מחשבתי: עשי מאמץ (מלאכותי) ובביקור הבא אצלם תמצאי (אפילו בכוח) 3 דברים חיוביים אצלם. אתן לך רמז: הם חמים. הם איכפתיים. הם פעלתניים. (את כל זה כבר הסקתי מן התיאורים שלך). זה לא צריך לשנות את דעתך, אבל זה עשוי להוציא אותך ממעגל הקסמים השלילי אליו נכנסת ביחס אליהם. הרי לא יתכן שהם רק שליליים! האיש שאת אוהבת צמח מתוכם! והוא אוהב אותם והם חשובים לו וזה לא ישתנה. באנגלית אומרים - if you cannot beat them - join them!
2. יש לך משימה גדולה ולא פשוטה, שאפשר לפרק אותה. מצאי לך בשלב הראשון דמות אחת מתוך המשפחה שהכי פחות מעצבנת אותך והתחילי להתקרב אליה. שתהיה לך חברה בקירבם. דבר נוסף - אמרי לבעלך מה יקל עלייך. שתפי אותו ואמרי לו שמאוד חשוב לך לחפש דרך להתקרב ולהרגיש יותר בנוח עם משפחתו ושאת זקוקה לעזרתו בכך. עשי זאת במקום לקטר בפניו ולבכות לו, שנאי מקווה שאינך עושה זאת כי את מעמידה אותו במצב בלתי אפשרי וזה לא חכם לעשות זאת. הציבי לעצמך מטרת על - להגיע איתם ליחסים טובים והמשיכי לחתור לכך ולהתגבר על מכשולים. תזכרי שאת גדלת בסגנון אחר לגמרי והתרגלת לדרך מסויימת, אבל חשוב להכיר גם דרכים אחרות ובטוח שבכל דרך יש גם דברים חיוביים וטובים.
מקווה שעזרתי במקצת. בהצלחה במשימה המאתגרת הזאת!!!
2.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה זאת אהבה?תומר08/07/2011
האם אנחנו מרגישים שאוהבים מישהי ורק אח"כ מעוררים ומרוגשים מינית? או שאולי דווקא הפוך , קודם כל אנו רואים בחורה אטרקטיבית והיא מעוררת אותנו מינית .. ומזה אנו מסיקים שאנו מאוהבים??
אני מתכוון גם לעוררות של המערכת הסימפאתית אך גם לזקפה מסויימת ותחושת פרפרים ..
תודה !!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שני מסלולים לאהבה
דורית כהן10/07/2011תומר יקר, שתי האפשרויות נכונות!
הרבה גברים מרגישים משיכה מינית טבעית כלפי נשים מסויימות. בחלק מן המקרים זה נשאר רק בגדר משיכה מינית, ובחלק מן המקרים - לאחר שמכירים את הבחורה מקרוב יותר ומוצאים בה עוד דברים נעימים - מעבר למשיכה הגופנית, כמו בהתנהגות שלה, בחוכמה שלה, בתכונות האופי שלה - ואז זה מתפתח לאהבה.
ויש מצבים הפוכים: אתה קודם מכיר בחורה שלא מעוררת אותך מינית במיוחד וככל שהיא יותר מוצאת חן בעיניך בתור בן אדם, מתחילה להיווצר גם התעוררות מינית.
אבל גם כאן - לא תמיד זה יקרה. קורה שאתה מכיר מישהי שיש בה תכונות נהדרות כבן אדם אבל לא מתעוררת כלפיה משיכה מינית. זה עצוב, אבל חשוב להיות מודע לאפשרות הזאת וזה לא משהו שניתן לשלוט בו. או שזה קורה או שזה לא קורה אחרי ההכרות הראשונית.
אני חושבת שלכל אחד מאיתנו יש טיפוסים מסויימים של המין השני שמוצאים חן בעינינו במבט ראשון, ויש המשאירים אותנו אדישים במבט ראשון. זה משהו די ביולוגי פיזיולוגי, שטמון בנו עמוק, ומבוסס על ריחות, על צליל הקול, על מראה עיניים ותחושת העור - בעצם החושים הכי בסיסיים שלנו.
האידיאל הוא למצוא מישהי שהיא הטיפוס שלנו ולהצליח למצוא בה בצורה מציאותית - לא מסונוורת - את התכונות החשובות לנו בתור בן אדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כעס של בן הזוגטלי08/07/2011
שלום , אני נשואה כ 30 שנה + 4 ילדים בוגרים, חיי הזוגיים לא קלים, בעבר היינו בטיפול זוגי ממושך שהואיל , אך לדעתי לא מספיק. בעלי מחפש וכמובן גם מוצא סיבות לכעוס עלי לעיתים קרובות (פעם בשבוע לפחות) וכשהוא כועס הוא נוטה להתנתק, ואני מוצאת את עצמי כמעט "מתחננת " לפניו וממש מחריכה אותו לחזור לדבר, שכן הניתוק בעבר יכל להמשך חודשים ארוכים שמבחינתי הם עינוי מתמשך. אני סובלת מחרדות שנגרמו לדעתי מהיחסים הקשים.
למרות מה שכתבי אני בוחרת להמשיך בחיים הזוגיים, אך מבקשת עיצה כיצד עלי לנהוג בעת התקפי הכעס של בעלי בכדי שאוכל להגן על עצמי מנזקם?
תודה ושבת שלום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לי כמה שאלות
דורית כהן10/07/2011טלי היקרה, את מציבה בקשה שבעצם אינני רוצה לעזור לך בה, כי מקומם אותי ללכת עם הכניעה הזאת שלך למצב ולתת לך רק טיפים איך לשמור על עצמך מתוך הנחת היסוד שההתקפים האלו יימשכו כאשר ברור שאת היא הקורבן.
אסביר את עצמי בצורה אחרת: אם אעזור לך לשמור על עצמך מפני הנזקים האלו - יש להניח שהתקפי הזעם שלו רק יימשכו ולא תהיה לו מוטיבציה לעשות עם זה משהו.
כיום - זה מטריד אותך מאוד ולא נותן לך מנוח.
אבל חישבי על כך שכך זה צריך להיות! לא יתכן שהוא יתעמר בך ויתעלל בך נפשית ואת תאפשרי לו לעשות זאת!
שנית - התקפי כעס הם אחד הגורמים העיקריים להריסת האהבה בין בני זוג. זה כמו "אדמה חרוכה" - הוא מבעיר שריפה שמזיקה וכואבת ו אחר כך מאוד קשה לאהוב את זה שגורם לשריפה.
אז ברצוני לשאול אותך קודם - האם גם אנשים אחרים בסביבתו אומרים שאלו התקפי זעם/כעס? או שאת היחידה שאומרת זאת? אני מנסה לברר האם זה מופנה רק נגדך, והאם זה באמת בעוצמה כזאת שהוא מאבד שליטה וצועק בקול או שובר חפצים מרוב כעס. כי אם זה רק שימוש במילים לא נעימות, גערות, ביקורתיות ואז שתיקה והתנתקות - זה לא ממש התקפי זעם. במקרה כזה אפשר ללמוד דרכים יעילות יותר לתקשורת ביניכם.
עכשו, אם זה באמת התקפי זעם - אז יש לי עוד שאלות:
עד כמה בעלך מכיר בבעייה? האם הוא מכיר בכך שיש לו בעייה כאשר הוא נכנס להתקף כעס כזה? או שהוא נוטה להמעיט ולהקטין את חלקו ולהצדיק את עצמו בכך שאת עשית משהו כל כך גרוע שמצדיק את תגובתו?
כי לדעתי הדבר הנכון הוא קודם כל להכיר שיש לו בעייה ואז להחליט שהוא מטפל בבעייה. אפשר לטפל בה ע"י טיפול פסיכולוגי - בעיקר בגישה ההתנהגותית קוגניטיבית, ואפשר להיעזר בתרופות מסויימות - בהתייעצות עם רופא המשפחה ועם פסיכיאטר - תרופות שממש עוזרות לא להיכנס להתקפים הללו.
מה שאת מבקשת כאן הוא בעצם להניח שהבעייה תימשך ולקבל זאת, ורק לחפש איך להרגיע את עצמך במצב הנתון.
אשמח לשמוע ממך תשובות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמו בסרט אימה, טרגדיה, קומדיה או פרונן07/07/2011
שלום,
בן50 , מכיר את החברה שלי 3 שנים. גרתי איתה כשנה וחצי, לאחר מכן נפרדנו למספר חודשים אך שוב התחלנו להפגש בעיקר בסופי שבוע (בכל זאת אהבנו אחד את השני).
יום אחד החברה התקשרה ואמרה לי כי היא רוצה להגיע אלי בסביבות שעה 10 בלילה. קרוב לשעה 10 לקחתי טלפון נייד לחדר מקלחת למקרה שהיא תצלצל בדלת והתחלתי להתקלח. סברתי כי היא לא תגיע בדיוק בשעה 10 ואני אספיק להתקלח לפני שהיא באה. בדיוק בשעה 10 היא ציצלה בפעמון. כמובן שלא שמעתי את הצילצול. לאחר מכן היא התקשרה פעמיים לטלפון הקוי אך אני שוב לא שמעתי. לאחר כ-5 דקות היא התקשרה שוב לטלפון הקוי (כבר יצאתי מהמקלחת) ואמרה שהיא בדרך לביתה. הצעתי להחזיר אותה עם המכונית אך היא סירבה בטענה שאין לה מצב רוח...
יש לציין כי זו לא פעם הראשונה שהיא בורחת ללא שום נסיון לפתור את הבעיה ו/או אי הבנה כלשהי בדרך של הידברות...
באותו ערב כתבתי לה שחבל שזה מה שקרה ואני מאוד מצטער שלא שווה המתנה של 5 דקות אך בכל מקרה אני אוהב אותה.
היא כתבה שאפשר היה להתקלח לפני או אחרי שעה 10 והיא מאוד נפגעה מכך שכביכול לא חיכיתי לה, ספק אם מישהי אחרת היתה מחכה ליד הדלת הסגורה, שאני אוהב רק את עצמי וגבר נורמלי אחר היה מתנצל...
עניתי לה שאני מצטער שאני לא שווה המתנה של 5 דקות ואם הייתי במקומה באותו מצב אז הייתי מבין וממתין ללא שום טענות.
כתבתי כי בכל מקרה יהיה שמח לחזור ליחסים קודמים, הבנה, כבוד הדדי, חברות ואהבה.
בתגובה היא כתבה שאין שום גבר ששוה המתנה לייד דלת סגורה בזמן שהוא מנקה את הנוצות שלו. היא מודה לי על השיעור אך למרות שהדרדרה למצב הזה לא איבדה את הכבוד העצמי.
ברור שחיכיתי לה ולא רציתי לפגוע בה. חשבתי שאין מצב שהיא תגיע בדיוק בשעה 10 ואני אספיק להתקלח ואם בכל זאת היא תגיע בזמן שאני מתקלח אז אשמע צילצול בנייד ואפתח את הדלת .
אך קרה מה שקרה... הייתי מבקש ממנה סליחה אם היא הייתה בכל זאת ממתינה עוד מספר דקות בודדות (היה אפשר להמתין בצורה מכובדת על הספסל בפארק ממש בכניסה לבית) או מסכימה לחזור אך לא במקרה שהיה!
יש עוד המשך להתכתבות אך לדעתי רוח הדברים ברורה.
מה דעתך על המצב הזה?
מה המלצתך?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מהי התנצלות אמיתית?
דורית כהן10/07/2011רון היקר,אתה מתאר מצב או מצבים של העלבויות ומשחקי כבוד, שמאוד מקשים כמובן על זרימת היחסים. יש אנשים שלוקחים אירוע כזה (שלא היתה בו שום כוונה רעה מצידך ואולי קצת חוסר מחשבה תחילה גם אצלך כי לקחת צ'אנס שהיא תבוא קצת יותר מאוחר וגם אצלה כי היא לא התקשרה לנייד שלך) ונתקעים בו ועושים עניין ממנו ומוצאים בו כוונות ומאשימים האשמות, ויש אנשים שמצליחים לראות את אלמנט חוסר המחשבה והמקריות וזורמים עם התקלה שקורית בלי לעשות מזה עניין קרדינאלי.
אז היא שייכת לקבוצת הנעלבים, שצריכים את המחווה שלך של התנצלות מלאה כדי להירגע ולעבור הלאה.
אבל שים לב שגם אתה נתת התנצלות על תנאי: אתה כל הזמן מדגיש ש"אתה מספיק שווה שיחכו לך בחוץ חמש דקות". כלומר גם אתה נפגעת מן ההתנהגות שלה.
אני חושבת שבלי קשר להתנצלות שלה - אם אתה חושב שהיית לא בסדר בחלק כלשהו של האירוע הזה - קח על חלק זה אחריות מלאה ותתנצל על חלקך. אם אתה מתנצל אבל מייד מוסיף "אבל אני שווה שתחכי לי" ה"אבל" שלך כאילו מבטל את ההתנצלות שלך, ולכן זה מקומם אותה.
בעיני זאת תכונה מאוד אמיצה - להכיר בחלק שלך ולקחת עליו אחריות - בלי לבוא בטענות על מה שהיא עשתה לא בסדר. אחרת אתם כמו שני ילדים שמתנצחים מי עשה יותר גרוע ומי אשם יותר, ומאוד קשה לצאת מזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

