מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- כבר נמאסססקרין19/06/2011
היי.
אני נמצאת בקשר של חודשיים..
ההתחלה היתה ממש יפה.. הוא כל הזמן היה מתקשר, מתעניין לשלומי.. לא היה מצב שעבר כמה שעות בלי שנשמע אחד את השני.
אחרי חודש שכבנו ואז כבר כל המצב התהפך.
מינון השיחות ירד, וגם שכבר דיברנו השיחות היו די מגעילות.
אני מרגישה כבר שלא אכפת לו, ואני כל הזמן רודפת אחריו.
אנחנו שנינו בני אותו גיל 22 מה שאומר ששנינו יוצאים לבלות וממש לא ביחד.
אני עם חברות שלי והוא עם חברים שלו.
בשישי האחרון בשעה 4 לפנות בוקר הוא רשם בסטטוס ואני מצטטת:" מטורף עלייך חיים שלי עשית לי את היום", מין הסתם הכוונה היא ממש לא אליי.
אני מרגישה שהוא עכשיו מתחיל קשר עם מישהי אחרת.
מה עליי לעשות? אני כבר אובדת עצות.
מחכה לתשובה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקרין
S19/06/2011הי.ברור שבחור הזה רודף שמלות!!תעזבי אותו ותמשיכי הלאה!!!!ואם תהיי איתו תמיד הוא יבגוד..זה מה שאת רוצה?אני בטוחה שמגיע לך יותר טוב מזה,בחור שמתנסה בחיים!!
בהצלחה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכבר נמאססס - תגובה
מוניקה הרשקוביץ20/06/2011קרין יקרה,
מצרפת את דעתי לדעתה של אור-לי. הוא לא ראוי למחשבה נוספת. נצרי את הזיכרונות היפים והמשיכי הלאה בחייך.
הבחור משקיע עד לנקודה בה הוא רוכש אמון, מממש את רצונו/תאוותו ומתקדם לכיבוש הבא.
צאי, בלי, תיהני. הזמן יעמוד לצידך והוא יהפוך לזיכרון. ואת, את תוכלי להכיר מישהו אחר, מישהו ראוי אשר ידע להעריך אותך ולהתנהג אלייך כפי שראוי שאיש ינהג באישה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץאני19/06/2011
היי ,אני שמחה להודיע שאחרי כמעט 4 חודשים קשים מאוד מאוד
עם דברים אולי לא ראויים בדרך,אבל מה לעשןת לא השתלטתי על עצמי
ואני מקווה שביום מן הימים הוא ידע שהכל זה רק מכאב .
אבל מה מה שאומרים שאחרי 4 חודשים הכל שונה,צדקו מאוד.
אז איך חא במקרה כמו אצלי,הכרתי בחור שלא יודעת מה גרם לי כן נתתי לו סיכוי
מפה לשם אנחנו מכירים שבוע.
כן "רק שבוע" שבמהלכו יום אחרי יצאנו ולא רציתי שיגמר
ומאז כל יום הוא שלח לי הודעות חמודות ומקסימות, ובממוצע דיברנו כל יום שעה-שעתיים
ומדברים על הכל ועל המון ...הכרות סוחפת מרגשת היסטרית.
ממש קרבה לא הגיונית כמעט לשבוע של הכרות, אני מאוד אוהבת את זה שהוא פתוח ומראה רגשוצ,אבל רגע ,אנחנו בקושי מכירים ,אבל כמו שאמרתי כל החיבור
אבל הוא תוך כדי היסוס אומנם אבל כן, אומר לי בדיוק מה שהוא מרגיש ,מתגעגע מחכה לראות,שזה מאוד נחמד ומחמיא
אבל תשמעו איזה לחץ,הוא צריך להחליט החלטות בנוגע לחייו,ושיתף אותי ואמר שהוא רואה אותי בעתיד שלו ..
מישהו יכול להסביר לי את זה?!
עד וגם בשיחות איתו אני מתאבלת ומדברת על האקס
איזה עתיד ?ההחלטות הן החלטות שמשפיעות על החיים שלו ...זה כלום הכרות...
יכול להיות שבפגישה הבאה ימאס לי אולי עוד חודש ...אולי אני רק רוצה ריבאונד וצומי ועוד חודשיים ארצה להיות רווקה חופשיה ...מישהו יכול להסביר לי מה הביג דיל שהוא עובר?
יש לצין פרט קטן ולא צנוע, שאני נראית ..מעולה ,מה לעשות זו האמת,וגם עם איש השיחה הנכון אני מצחיקה מעניינת חמודה מיוחדת ...(:
אבל עדין בקושי מכירים מה הוא נסחף?!
אנחנו בני 20+הוא גדול ממני ב3 שנים עבר כבר כמה מערכות יחסים כל אחת בערך שנה
ואני הזוגיות שלי הראשונה הרצינית הייתה בסכ"ה שנתיים וחצי .
מה הפרופורציות ההגיוניות ?למרות שאין דבר כזה היגיון באהבה,אבל עדין הוא טס ...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ - תגובה
מוניקה הרשקוביץ20/06/2011"אני" יקרה,
ישנם אנשים שתמיד יודעים מה נכון עבורם, מה עליהם לעשות וכיצד עליהם לפעול כדי לממש את שאיפותיהם, והם יודעים זאת מייד כאשר הם נתקלים במשהו או במישהו הנכון ביותר עבורם.
נראה שהאיש שלך, הוא מהטיפוסים האלה.
מצאת חן בעיניו חיצונית וגם אישיותך, אופייך ואופן התנהלותך כבשו אותו. הוא חש שאת האחת עבורו ומבחינתו זה סגור וזה בסדר כי כך הוא רגיל להתנהל.
אני מכירה אנשים שלא החליטו על בן-הזוג שלהם כעבור שבוע, אלא כעבור שעתיים, והם חיים באושר.
את, לעומת זאת, צעירה יותר והרצון שלך לממש את חייך, להתנסות, להכיר, לטעום ולהריח בריא וטבעי. את זקוקה לזמן שלך, אז קחי אותו.
אל תלחצי מהצהרותיו. לכי עם ליבך ותחושותייך. כל עוד טוב לך, הישארי. אולי, עם הזמן, עוד תופתעי לגלות שגם הוא מוצא חן בעינייך ושהוא מממש את כל צרכייך ורצונותייך מבחינה זוגית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוטרדתליאור18/06/2011
אני יוצאת כחודשיים עם בחור מדהים בעייני, מוכשר, אוהב ומקסים. שנינו בני 25 סטודנטים וכל אחד גר בבית הוריו. בתקופה האחרונה היחסים נהיו רציניים והתחלנו לישון ביחד וגם להיפתח אחד כלפי השני. באחת מהשיחות שניהלנו נודע לי כי אימו של חברי לא מרשה לו שאני אבוא לישון אצלו, הוא סיפר שכך זה מאז ומתמיד. אמא שלו פשוט שונאת שהוא מביא בנות הביתה. בפעמים המעטות שביקרתי שם יש להגיד שהיא הייתה מאוד לא נחמדה אליי ודיי התעלמה ממני. נוצר מצב שאנו מבלים בעיקר בבייתי, בשלב זה הכל טוב ויפה אבל לאחרונה התחילו לי מחשבות לגבי ההמשך שמאוד מטרידות אותי.
נראה לי מוזר המצב בו הוא נמצא, הוא לא יכול להביא אליו בנות והוא נשאר במצב הזה מה שקצת גורם לי להרגיש שזה לא ילך. אני יודעת שהמצב מפריע לו מאוד אז למה הוא לא עושה עם זה כלום ונשאר בבית. מפריע לי שאני לא יכולה לבוא לחבר שלי ושתמיד הוא בא אליי. מפריעה לי שהוא שואל לרשותה של אמו והיא מסרבת לעניין בכל תוקף. מצד אחד זה יפה שהוא נפתח אליי ומספר לי אך מצד שני זה קצת מוריד לי מהגבריות שלו וגורם לי להרגיש כמו ילדה בתיכון שכל דבר צריך לבקש רשות.
תודה על ההקשבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוטרדת - תגובה
מוניקה הרשקוביץ20/06/2011ליאור יקרה,
לעיתים ההתייחסות שלנו להורינו אינה מעידה על התנהלותנו מול אף גורם אחר. ה"יחס המועדף" שהורינו מקבלים ו"זכויות היתר" שלהם אצלנו יכולים להיות ביטוי לכבוד, הערכה, צורך לרצות אתם בשל מקומם המכובד בחיינו וכד' או לחילופין היכרות מעמיקה עם אופיים והידיעה הוודאית שאין על מה להתנצח, במקרה זה או אחר, אפשר להשלים עם הקיים או פשוט לקום, לעזוב ולהמשיך הלאה.
ציינת כי הבחור מדהים בעינייך ולאור העובדה שאתם יחד תקופה קצרה, חודשיים סה"כ, אני חושבת שכדאי לך לשקול את האפשרות לתת לכם עוד קצת זמן יחד, על-מנת שתוכלי להיטיב להכיר אותו ואת התנהלותו הכללית.
עוד ציינת, כי את חשה כי הקשר ביניכם הפך רציני, כלומר משקלך וחשיבותך בחייו הולכים וגדלים, לכן, ייתכן כי לאור זאת, בהמשך הדרך, הוא ייקח החלטה לעזוב את הבית ולהשכיר דירה, כדי שהוא יוכל לבלות בחברתך מבלי ה"צורך לקבל רשות" בביתו שלו.
התמקדי באיש, לעת עתה, ולא במשפחתו ובהתנהגותם. אם הוא יהיה האיש הנכון עבורך, בוודאי תדעו למצוא יחד את הדרך הטובה ביותר להתנהל מול שאר המשפחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשיכה יורדת
ליאור29/06/2011לאחר התקרית עם אמו של חברי שאלתי אותו אם טוב לו בבית והוא ענה לי שלא ושהוא חייב למצוא מקום לגור בו. מאז לא השתנה דבר, הקשר מתנהל ברובו בבית הוריי ואני מתחילה להרגיש שביתי נהייה בית גם בשבילו. הוא ממש מרגיש פה חופשי וגם ההורים מאוד אוהבים אותו ואין להם בעייה עם זה, אבל לי כנראה יש. מתחיל לעצבן אותי דברים שהוא עושה וכל זה בשלב כל כך מוקדם בקשר. אני אפילו מרגישה שהמשיכה כלפיו ירדה משמעותית. הוא מאוד נהנה להיות פה, וכל הזמן מציע לבוא לישון אצלי, הוא גם תמיד מביא פרחים, אוכל, בקיצור משקיע ורואים את זה. ממש קשה לי, הוא מקסים, חם ואוהב אבל אני פשוט מרגישה שמאז התקרית עם אמו כל המשיכה כלפיו ירדה באופן משמעותי ובנוסף אני ממש מרגישה שמישהו חודר לי לפרטיות ואין לי מה לעשות. אם היינו אצלו אז הייתי יכולה לקום וללכת כשנמאס לי, אבל כשהו פה הוא כל כך נהנה ומרגיש חופשי, הוא נשאר פה שעות רבות ואני לא יכולה להגיד לו ללכת. אני מוצאת את עצמי קובעת דברים לפני שהוא בא כדי שאחרי זמן מסויים אני אגיד לו שאני צריכה ללכת. זה פשוט נורא, אני לא מבינה איך ממשיכה וכיף ביחד ביום אחד הכל התהפך ופתאום אני כבר לא נלהבת כל כך כלפיו ואני מלאה כעס על כל הסיטואציה שנוצרה. נראה לי שזה לא ילך ומרוב שהוא כזה מדהים אני אפילו לא רואה איך אני מסיימת את זה. זה מתסכל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשיכה יורדת - תגובה
מוניקה הרשקוביץ29/06/2011ליאור יקרה,
נראה שבן-זוגך באמת חש מחנק בבית הוריו וכפי שהוא ציין, הוא היה חייב למצוא מקום לגור בו. הוא מצא. בבית הורייך.
אני מתרשמת שבבית הורייך שוכנת אווירה שונה לחלוטין מהאווירה בה הוא גדל וחי עד עתה בבית הוריו. בביתך שורה אווירה של חום ואהבה, של חופש וכיבוד הזולת, רצונותיו וצרכיו, אווירה של קבלה והכלה. במילים אחרות, בביתכם יש אווירה של משפחתיות.
בן-זוגך מצא מקום בו טוב לו, בעלי הבית מקבלים אותו באהבה והכי חשוב, את נמצאת שם.
מעבר לעובדה שהוא אוהב אותך ושמח לבלות עמך כמה שיותר, הוא נהנה מהאווירה בביתך.
את לעומת זאת, מרגישה פחות נוח עם ה"סידור" החדש הזה והדבר בא לידי ביטוי בירידה במשיכה הפיסית, כפי שציינת. מאחר ואי-אפשר לנתק את התחושות הנפשיות מהתחושות הפיסיות, טבעי הוא שלאור תחושותייך הנפשיות גם המשיכה הפיסית תרד.
למרות היותו מקסים, משקיע ואוהב, תחושותייך הן אלו אשר צריכות להנחות אותך. יחד עם זאת, אני מאמינה שכעת את מונעת מתחושות של תסכול וכעס ולכן לא הייתי ממהרת לסיים את הקשר אלא לנסות דרך של כנות, שיתוף ופתיחות ומציאת פתרונות יחד. ה"יחד" הזה יכול לסייע בהחזרת התחושות הנכונות לקשר שלכם.
עלייך ליזום שיחה כנה ופתוחה בה תשתפי אותו בתחושותייך (בעדינות...כדי שהוא לא ייפגע), בצורך שלך לבלות עמו, שלא בבית הורייך ובצורך שלך בפרטיות בביתך שלך (צורך שהוא לגיטימי לחלוטין).
אולי תוכלי אף להציע לעזור לו לחפש דירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ליאור04/07/2011מוניקה שלום.
קודם כל המון תודה על תגובותייך, זה מאוד עוזר לי.
באמת ניהלנו שיחה כנה, אמרתי את מה שמפריע לי, אמרתי לו שקשה עם זה שהוא נהייה בן בית פה בזמן כל כך קצר. לגבי המשיכה כלפיו לא אמרתי דבר. הוא באמת הבין אותי ואת התסכול שלי ואמר שבאמת כדאי שנוריד את כמות הלילות שהוא יש אצלנו. האמת שקיוויתי שזה מה שיפתור את הבעייה, אבל קורה ההפך. אני מרגישה שהמשיכה שעד לפני שבועיים הייתה בנינו פשוט נעלמה ואין לה זכר. הרבה פעמים אני מוצאת את עצמי פשוט לא רוצה ליצור איתו איזשהו מגע, ואני מוצאת את עצמי עוסקת בשאלה אם להמשיך בקשר הזה יום ולילה. נראה לי שבאיזשהו מקום הבנתי שאין, משיכה נעלמה וכל מה שנותר זה לסיים את מה שהתחלנו אבל לפעמים עוד יש לי רגעים שבהם אני חושבת לנסות שוב.
עוד דבר שמטריד אותי הוא שבמידה ואני אחליט לא להמשיך עם הקשר אז איך אומרים לאדם כל כך טוב, אוהב, נותן ומכבד כמוהו שהחלטתי להיפרד. אם הוא שואל למה מה אני אגיד? שאני פתאום לא נמשכת אליו?
אני כבר כל כך מתוסכלת, אני לפעמים מתנהגת אליו בקרירות בגלל שאני לא יודעת אם יש טעם לקשר בנינו. עוד יותר מתסכל שמשיכה נעלמת ככה בשנייה ובגלל סיבות שלא באשמתו.
לגבי עניין מציאת דירה משלו אז זה יאלץ לחכות כמה חודשים בגלל מצבו הכספי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
מוניקה הרשקוביץ04/07/2011ליאור יקרה,
נראה כי משהו נחסם אצלך והדבר בא לידי ביטוי במשיכה שהייתה ואיננה עוד.
עם כל חוסר הנוחות, אי-הנעימות, והרצון הכן שלא לפגוע בו עלייך לעשות את מה שנכון עבורך. עלייך להקשיב לקולך הפנימי, לרצונותייך האמיתיים ביותר ולצרכייך הכנים ביותר. לפני מיטב הבנתי, אין מנוס מפרידה וכפי שציינת, לעיתים את לא מצליחה להיות אפילו נחמדה אליו. במידה ולא תממשי את רצונותייך בשלב זה, את עשויה להיהפך לנחמדה אף פחות וזה לא הוגן כלפיו.
את לא צריכה לומר דברים שאת חוששת שעלולים לפגוע בו. אמרי כי הקשר לא מתאים לך בשלב זה וכי את מאוד מעריכה אותו כאדם, מה שנכון. נסי להיות מאוד עניינית ו"קצרה" בדברייך על-מנת שלא תמצאי את עצמך אומרת דברים שלא התכוונת לומר, כמו כן שיחה קצרה יותר תקל על שניכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדידות בחיי נישואיםתמי18/06/2011
אני נשואה 17 שנה לגבר שמבוגר ממני ב 18 שנה עברנו לפני שנה לבית חדש שבנינו
לבית יש יחידת דיור צמודה. הכל היה נפלא עד לפני כחודשיים שבעלי החליט להעביר את השבתות והחגים ביחידת הדיור הרגשתי השפלה נוראית ובדידות עצומה.
יש לי 4 ילדים 2 בוגרים ו2 צעירים וכולם עסוקים עם חברים או בחדריהם אני מוצאת את עצמי לבד ואני פוחדת לשקוע לדכאון אני לא מחכה לשבתות ולחגים במשך השבוע הבעל שלי חוזר מאוחר מהעבודה ובנוסף לכך הוא ישן בספה בסלון מבחירה אני מרגישה תסכול עצום. שהחיים עוברים לידי ואני לא זוכה לאהבה ולייחס שייחלתי שיהיו לי בחיי הנישואים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לתמי
ליבי29/06/2011שלום תמי. אני מאוד, מאוד מעוניינת לדבר איתך במייל בפרטי. אשמח מאוד אם תעבירי לי את כתובת המייל שלך.
ליבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני מבינה את התיסכול שלך
אוסנת18/06/2011זה נורא שהוא פתאום החליט להתנתק ממך ומהזוגיות איתך...ניסית לבדוק מה גורם לו להתנהגות הזו? הוא הסביר לך? אני גם עברתי תקופה אחרי הלידה השנייה שבעלי התרחק ממני לגמרי כמה חודשים. הוא היה חוזר מהעבודה, לא מדבר איתי - ישר הולך למחשב...לא מסתכל על הילדים שלנו או עליי, לא רוצה לבלות איתנו...הייתי ממש עצובה ובכיתי המון. גם כשניסיתי לדבר איתו הוא הכחיש ואמר שהכל כרגיל למרות שראו שזה לא נכון.
אני מקווה שזה יסתדר לכם . אין דבר נורא יותר מלהיות בודדה כשיש לך בן זוג כביכול..קשה להשלים עם ההרגשה הזו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש לבחון את הצרכים הרגשיים של שניכם
דורית כהן20/06/2011תמי היקרה, צר לי על התחושות שאת חווה עם ההתרחקות של בעלך.
זה די ברור על פי מעשיו וההתנהגויות שלו שהוא זקוק לספייס, לחופש ולמרחק ממך.
אני חושבת שהוא לא רואה דרך אחרת פתוחה בפניו לדאוג לצרכים שלו. יתכן ונוכחותך מכניסה אותו לעצבנות ולחוסר שלווה.
אם תגיעו לייעוץ זוגי יתכן שאפשר יהיה למצוא יחד דרכים מסוג אחר בעזרתן הוא יוכל להרגיש חופשי - דרכים שלא כרוכות בריחוק פיזי וגיאוגרפי כפי שהוא מצא את הפתרון שלו עכשו. אני מנחשת שהפתרונות האלו גם משפילים אותך ופוגעים בך. זה לא רק שאת נשארת לבדך.
למשל אם תמצאי לך עיסוקים משלך ותחומי עניין - אולי הוא ירגיש פחות חנוק. יתכן שאת מצפה ממנו שיעסיק אותך ויתן לך תשומת לב שהוא מרגיש שהוא כבר לא יכול לתת לך בלי שזה גובה ממנו אנרגיות רבות מדי. אז הוא מתרחק.
יכול להיות שהוא מרגיש שאין לו פרטיות. אלו דברים שצריך לברר וזה עוזר שנוכח אדם שלישי שאינו מעורב רגשית ומבין בזוגיות, כדי לאפשר לכל אחד מכם להשמיע מה חשוב לו, מה הצרכים של כח אחד, מה החששות, ולראות אם ניתן לבנות פתרונות שיהיו טובים יותר לשניכם.
אני מקווה שתוכלי לרתום אותו להגיע לפחות לפגישה אחת של ייעוץ זוגי.
חשוב להבין שיש שלבים בחיי כל זוג שמתבקש בהם שייערכו שינויים בהבנות ובהסכמות - לאור שינויים חיצוניים כמו עזיבת הילדים או יציאה לפנסיה או שינוי פנימי שאחד מבני הזוג עובר.
אני חושבת שאצל כל זוג - חווים בתחילה תחושה של משבר וכאב כאשר מה שהיה משתנה ולא מתאים יותר. אבל מתוך המשבר ניתן לצאת מחוזקים ע"י כך ששמים על השולחן מה חשוב לכל אחד מכם ומוצאים פתרונות שמוסכמים על שניכם. ואם לא מצליחים לעשות זאת לבד - שווה להיעזר באיש מקצוע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא יודעת מה לעשות זקוקה לעזרהקרן18/06/2011
בעלי ואני נשואים כבר 3 שנים. שנינו בתחילת שנות השלושים שלנו
תמיד חשבתי כי הזוגיות שלנו טובה וחזקה ואנחנו מאוד אוהבים
לאחרונה אנחנו חווים משבר
לאחר פרידה של מספר חודשים במסגרתה בעלי נסע ללמוד בחו"ל ואני נשארתי בארץ בעקבות טיפולי פוריות שעברתי (ללא הצלחה), התאחדנו שוב ונסעתי אליו
מאז הגעתי העניינים לא זורמים בינינו ודיברנו על כך שככל הנראה התרחקנו ונעלמה האינטימיות בינינו.
אני אישית מרגישה כי הוא רחוק ממני ומנוכר ומחפש תירוצים לא לבלות איתי
מרגישה שהוא לא מרגיש כלפי מה שהרגיש בעבר..
מיותר לציין שזה מעציב אותי מאוד. מצד אחד אני כל כך רוצה שנחזור למה שהיינו פעם אבל מצד שני לא רוצה להעיק עליו יותר מדי בשיחות או בנסיון לבלות איתו (כלומר לתת לו את הספייס)
מה עלי לעשות? מפחדת שהמשבר יחמיר ואנו עלולים להפרד מה שאני ממש לא רוצה שיקרה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקבוע שיחה ולשתף בתחושותייך
דורית כהן19/06/2011מישהי יקרה, אני חושבת שנשים הן במיוחד רגישות ויש להן אינטואיציה חזקה לחוש כאשר משהו לא תקין, חורג קורה במערכת היחסים.
אני מציעה שמכיוון שאתם מנסים להיכנס להריון - אם הבנתי נכון לאור טיפולי הפוריות שאת עברת בארץ, יש חשיבות רבה לבדוק איתו בישירות האם משהו השתנה ברגשותיו כלפייך.
האם - תסלחי לי שאני נוגעת בנקודה רגישה ובעייתית - הוא הכיר מישהי אחרת שם בחו"ל והתאהב?
אם זה המקרה - ההתנהגויות של ריחוק וניכור וחוסר אינטימיות יכולות להיות מובנות על הרקע הזה, לצערי.
עם כל זה שאינך רוצה להעיק עליו ואת רוצה לתת לו ספייס - בעצם את מזניחה את הצרכים של עצמך.
הזמיני אותו לשיחה - אליה שניכם תתפנו מעיסוקיכם, ונסי להעלות את תחושותייך. אל תאשימי אותו כי זה יסגור אותו והוא רק יכחיש ויתגונן. דברי על איך את מרגישה. ותשאלי אותו שאלות והקשיבי לתשובותיו. אם יש אצלו בעייה ברגשותיו כלפיך, סביר להניח שזה יצוץ. גם אם הוא התאהב במישהי - עדיין זה לא אומר שהוא רוצה לפרק. לפעמים מדובר ברגש חולף, ואפשר להתגבר על אירוע כזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מריבותדנה17/06/2011
היי..רציתי לספר לכם על המצב שלי ושל חבר שלי בזמן האחרון, אנחנו בני 17 וכבר שנה ביחד ....בזמן האחרון מתחילים להיווצר כל מיני מריבות בינינו ..מריבות על דברים כל כך טיפשיים שמתפתחות למריבות רציניות ! אני מרגישה שזה ממש מפריע לקשר שלנו, והמריבות היא משני הצדדים ! אני לא יודעת מה לעשות, מרגישה שבעקבות כל המריבות האלו האהבה תדעך !!! ממש מפחדת =/
מה לעשות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למידה עצמית איך להימנע מריבים
דורית כהן18/06/2011דנה היקרה, למריבות האלו יש תפקיד ביחסים: הן מראות שתקופת "ירח הדבש" הסתיימה ונכנסים לחיים הרגילים.
בתקופה הראשונה כאשר מאוד מאוהבים - האהבה כל כך מסנוורת עד כדי כך שלא שמים לב לכל מיני דברים שמפריעים אצל האחר.מעלימים עיין, לא קולטים, לא מבינים שיש פערים ברצונות, בתחומי העניין, במטרות, בהרגלים. כאשר ההתאהבות נגמרת - מתחילים לראות את בן הזוג כמו שהוא באמת, ואז יש סיכוי גדול - מכיוון שאתם לא "תאומים זהים" - שפתאום תיראו שיש פערים ביניכם. וזה יוצר את הריבים.
עכשו -מה שחשוב ואפשרי הוא ללמוד לבנות ביניכם תקשורת טובה כדי לצמצם את הריבים ולא להגיע אליהם, ובכל אופן - אם בכל זאת יהיה ריב מידי פעם - יש דרכים לקצר אותו ולא להשאיר ספיחים אחריו, כלומר כעסים שמטאטאים אותם מתחת לשטיח ועוברים הלאה.
את הטכניקות האלו אפשר ללמוד: את יכולה להתייעץ עם חברות או עם אחות גדולה, או עם אמא. את יכולה להראות לחבר שלך את התשובה שלי ולחשוב יחד איתו על רעיונות וכללי התנהגות איך להימנע מריבים. יכול להיות שביחד תוכלו ליצור פתרונות טובים. ואפשר גם ללמוד מטעויות ולתקן מה שלא מצליח לכם ולא עובד.
אינני מציעה ייעוץ זוגי בגלל גילכם הצעיר.
אם לא תצליחו בשיטות האלו - יש להניח שאת צודקת ולצערנו זה לא יחזיק מעמד...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
S18/06/2011אחחח....גיל 17.....תתחילי להתרגל מותק....זה מה שיהיה בערך כל החיים....
תקראי קצת את הפורום הזה ותביני....וגם בן זוגל עם כל הכבוד תינוק....וגם את...עוד תספיקי להחליף חבר עשרים פעם.....אהבה בגיל זה לא בשלה-זוהי אהבת בוסר,אז אל תצפי לגדולות...
בהצלחה בכל מקרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשמח לתשובה...אביחי17/06/2011
אני וחברתי 10 חודשים ביחד ולמרות שהיחסים מצוינים בכל תחום היא לא מסוגלת להוציא את המישפט "אני אוהבת אותך" והתעמתנו לגבי זה והיא אמרה שקשה לה כי היא נפגעה בצורה קשה בעבר...מה אני אמור לעשות ?האם להפרד או שיש פתרון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להיפרד,למה?
מישהי17/06/2011היי,
מה שחשוב זה לא המילים אלא המעשים.אם היא מראה שהיא אוהבת אותך, נפגשת איתך, מדברת, מחייכת ,דואגת וכל מה שעושה אדם שמאוהב ואוהב, למה להרוס את זה? אתה אוהב אותה? טוב לך איתה? בגלל 3 מילים אתה מוכן לוותר על משהו טב שיש לך? לא חכם ולא בוגר. תן לה את הזמן שלה, אם היא נפגעה קשות בעבר אז יקח לה זמן שוב ללמוד לסמוך על גברים ולא משנה כמה אחר וטוב אתה-זה תהליך שהיא עוברת עם עצמה... אל תלחץ עליה,ברגע שהיא תהייה מוכנה היא תגיד את זה...מנסיון, המעשים זה מה שחשוב.
תשמור על אהבה שלך טוב, לא כולם זוכים לפגוש את החצי השני. אל תתפס על קטנות, תראה את התמונה בפרספקטיבה, כל השאר שטויות ויבוא עם הזמן. ככל שתתן לה להרגיש יותר נאהבת ותיתן לה בטחון במערכת יחסים, ככה מהר יותר היא תפתח.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא לנתק בגלל זה. סבלנות והבנה
דורית כהן18/06/2011אביחי יקר, מסכימה לגמרי עם "מישהי"! עליך להתאזר בסבלנות. לא חושבת שנכון לנתק קשר בגלל הקושי הזה שלה לבטא את המשפט.
האם היא סיפרה לך מה קרה שם? מה שבר את ליבה?
בנוסף, הבא בחשבון שיש אנשים שגדלו בבית שבו לא נהגו להגיד את המשפט הזה, והוא נשמע לאנשים אלו מוזר ומלאכותי. שים לב האם היא עושה מחוות של אהבה בצורה אחרת? מפנקת אותך? מחייכת אליך באושר? אומרת לך במילים אחרות כמה אתה חשוב לה?
לדעתי אם היחסים הינם כה טובים - עליך להתמיד באמירת המשפט כל עוד אתה מרגיש מוצף אהבה אליה.לעשות מעין "מודלינג" שבו היא תראה איך זה להרגיש מוצף ומלא אהבה ולבטא זאת במילים. בנוסף - חשוב להבין מה באמת קרה שם שחסם אותה וממה היא נזהרת שלא יקרה שוב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בזוגיות.!חן17/06/2011
שלום...אני נשואה 3 וחצי שנים ובסך הכל אנחנו כמעט 6 יחד אנחנו דיי צעירים ויש לנו תינוקת בת שנה מתוקה! אבל העניין הוא שבעלי הוא מאוד קר רוח, הוא לא מחמיא לי לא נותן לי נשיקה אף פעם...והוא מאוד תוקפני אליי!!! סתם אני יכולה לשאול אותו שאלה, והוא פתאום יצעק עליי,מה את רוצה אני לא מבין...ואני באותו רגע מאוד תוקפת אותו איך אתה מתנהג וכו'לה..כשאני מנסה לדבר איתו בעדינות על היחס שלו הוא ממש מנפנף אותי אפשר להגיד, הוא אומר לי את חייה בסרט מה אני כבר אומר לך ..אני כבר ממש מבואסת אני מרגישה שזה לא מגיע לי ...בהתחלה הוא רדף אחריי בלי סוף והיה אומר שאני הכי יפה ולא השתנתי מאז אז זה לא קשור..פשוט הכל נבל!!! מבחינתי בא לי כבר לעזוב אותו אבל אני חושבת על הילדה...(יש לציין שאבא שלו בהרבה יותר גרוע בקטע הזה כנראה שלקח ממנו חלק) מה דעתכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נכון, אתם זקוקים לעזרה
דורית כהן18/06/2011חן היקרה, מה שאת מספרת קורה להרבה נשים: יש תקופה מקסימה של חיזור ומחמאות והגבר אז משקיע את כל יכולתו לקלוט מה חשוב לך ולהשקיע בכך. אבל לאחר זמן מה מתגלה האופי האמיתי, ורוב הגברים האלה הינם קרי רוח, שקולים, שכלתניים, לא רגשניים וגם מתקשים להתמודד עם הצרכים הרגשיים של נשותיהם...כמו אבא שלו...
מעבר לכך לאור התגובות שאת מתארת אצלו - כבר ממש אין לו סבלנות לתלונות שלך והוא מאוד לא קשוב לצרכים שלך.
אלא מה? הביאי בחשבון שגם מצידך יש בעייה. את תלוייה בו ובמחמאות שלו על מנת להרגיש טוב עם עצמך.במקום לבקש בצורה מעודנת ונעימה מידי פעם את מה שחשוב לך - את מתלוננת וביקורתית כלפיו והוא מרגיש שהוא לא מסוגל לספק את הצרכים הרבים שלך ושהוא לא בנוי לכך. הוא כבר מצפה לשמוע את קולך המתלונן ופניייך הקודרות ולא כיף לו להתקרב אליך ולתת לך חיבוק או נשיקה.
אז קורה לכם כזה מין מעגל קסמים - הוא לא מתקרב ואז את מרגישה עוד יותר לא אהובה וזה גורם לך עוד יותר להתלונן ולהחמיץ פנים, מה שמרחיק אותו עוד יותר...
שניכם צריכים ללמוד - וזה אפשרי - איך להיות יותר קשובים לאישיותו של האחר ולצרכיו, ולעשות מאמץ לגשר על הפערים. מכיוון שיש לכם ילדה - חשוב לעשות את המאמץ הזה ורצוי להיעזר בייעוץ זוגי מקצועי שילמד אתכם להיות יותר קשובים, מבינים ולהיענות זה לזו. כמה שיותר מהר תיקחו עצמכם בידיים - ותתחילו ללמוד לתקשר בצורה טובה יותר - כך יש סיכוי גדול יותר להציל את האהבה, שעלולה להיעלם מהר מאוד אם לא תעשו כלום לתיקון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחופה לקשר ארוך ביותר..מיואשת..17/06/2011
שלום,היה לי קשר ארוך של 10 שנים,הקשר הסתיים.הקשר היה כל הזמן מלווה בפרידות וחזרות ..הקשר לווה בבגידות ושקרים מצידו..שלא תמיד הצלחתי להוכיח והוא תמיד מכחיש..
למרות שזה ברור..היה זלזול,השפלות,צעקות,תוקפניות,חוסר מגע,חוסר הפגנת אהבה,
ועוד.אני עדין אוהבת אותו למרות הכל ולא יודעת למה..
ניסיתי הרבה לחתוך את הקשר הזה שמזיק לי ועד שאני ממשיכה הלאה הוא חוזר ומחזיר אותי אחורה.
עכשיו הכל נגמר,היתי שבורה,לא אכלתי לא ישנתי ירדתי כמה קילו ומצבי ממש לא טוב.לפני שבועיים הוא טען שהוא רוצה להתחתן והיום אנחנו לא ביחד..
פתאום היה ריב גדול,הוא לא מוכן לסלוח לי וטוען שהוא לא אוהב אותי כבר כמה זמן,שאלתי אותו ממתי?הוא אמר לא .זוכר ואז אמר מאותו יום של הריב הגדול
בכל אופן,אני נפרדתי איתו פעם אחרונה והמשכתי הלאה..ואז הוא שלח את אח שלו שהבטיח שהוא רוצה להתחתן.האמנתי לו והנה שוב לא קרה כלום והכל נגמר.בתקופה ההיא הוא יצא עם מישהי כדי לשכוח אותי אותה אחת התאהבה בו ונשארה ברקע כל הזמן הזה היא לא היתה מוכנה לוותר היא גרה לידו ותמיד חיפשה אותו וניסתה להשיג אותו הוא טוען שהוא לא אוהב אותה אבל זה הפריע לי והם נשארו ידידים,היום הוא איתה כל יום עד 3 ובלילה.אני לבד שבורה רק מעצם המחשבה שהוא .איתה.
מה אני אמורה לעשות?חיכתי לו כל השנים,הוא הבטיח לי חתונה,עכשיו פתאום הוא אומר שהוא כבר לא אוהב..כשהיתי איתו תמיד היה יחס רע מעט הפעמים שהיה טוב תמיד הוא אמר שישתנה אבל זה לא קרה..כל השנים האלה הוא לא שכב איתי אני עדין בתולה.בהתחלה אני רציתי ככה רק אחרי החתונה.אבל לאחר שעבר שנים והתבגרנו,אמרתי לו שאין כבר מה לחכות..והוא לא רצה לשכב עד היום..אז מן הסתם הוא בגד ותמיד טענתי זאת באזניו הוא תמיד אמר שאני אומרת לו טענות ונמאס לו ושהבחורה הזאת הוא שכב איתה ושהיא נותנת לו חופש ולא שואלת שאלות,אבל ההבדל שאיתה הוא עושה כל מה שבקשתי ממנו ויותר ואיתי כלום והוא כן אהב אותי אני יודעת אבל אם כן למה הוא לא נגע בי אפילו נשיקה זה היה פעם ב..למה הוא עכב אותי את כל השנים האלו לשווא כשהיתי עוזבת אותו הוא נטרף ועכשיו כלום כאלו הוא אחר.היתי רוצה לדעת מה יכולה להיות הסיבה של החוסר מגע?חוסר רצון לחלוק זמן יחד?תמיד היה לו תירוץ ללכת מוקדם והנה עכשיו הוא איתה עד 3 כל לילה אני לא מבינה למה איתי ככה ואיתה שהוא טוען שהוא לא אוהב עשה הכל כמו שצריך כשדברתי איתה היא דברה כאלו על אחר ואני על אחר איתה הוא עושה הכל כמו שצריך ואיתי כלום.היתה לו הבחירה ביני לבינה הוא בחר בי אז אני שואלת למה?אם היא הוא מתנהג ככה ואיתה שהוא לא אוהב הוא אחר..?היא שוכבת איתו..אז לא יודעת אם הוא מעביר איתה את הזמן ולא יודעת מה הוא רצה ממני כל השנים האלו ,אם אהב למה לא התחתן?אם לא למה לא הלך?הכל כל כך מסובך ואני שבורה אני ממש לבד,הוא הרס לי את חיי בהרבה דברים אם זה חברים/חברות הכל עכשיו הוא מאושר איתה אני לבד אשמח לעזרה להבנה למה ההתנהגות שלו כזאת..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברוך שפטרנו ממנו
דורית כהן18/06/2011מיואשת יקרה,
צר לי מאוד עלמה שאת עוברת. יחד עם זאת לאור כל מה שאת מספרת עלייך לעשות מסיבה גדולה ולשמוח שאינכם יחד!
למה? כי עושה רושם שהאיש הזה לא אוהב אותך,ואפילו לא נמשך אלייך. אילו היה נמשך אלייך הוא היה כבר מזמן מנסה לגעת בך ולפתות אותך. קורה שמתאהבים במישהי או במישהו ומתברר עם הזמן שבעצם אין משיכה מינית. זה לא אומר עלייך שאת לא אישה יפה או מושכת - פשוט הוא ספציפית לא נמשך אלייך.
אלא מה? לקח לו המון זמן להבין זאת ואולי הקשר עם האישה האחרת עזר לו לקלוט את ההבדל - איך מרגישים כאשר נמשכים למישהי ואיך מרגישים כאשר לא נמשכים.
האם היית רוצה להיות נשואה למישהו שלא נמשך אלייך??? תארי לעצמך אילו חיי נישואין היו לכם... אז לכן אני כותבת כאן שאת צריכה לעשות מסיבה. בנוסף - כל היחס שאת מתארת כאן כלפייך מצידו הוא נוראי. שקרים, בגידות, השפלות צעקות ועוד...אם כל זה קורה לפני הנישואין - שי להניח שאחרי הנישואים זה רק יהיה עוד יותר גרוע.
מה שכן, את צריכה לחשוב כאן על עצמך. להבין למה היית כל כך פאסיבית ואיפשרת לו להשפיל אותך ככה.
לדעתי עלייך להתרכז עכשו בך ולחשוב איך את יוצאת מן המצב התקוע הזה. הפסיקי לכעוס עליו. יכול להיות שהוא לא הבין את הנקודה הזאת של חוסר המשיכה ולא היה במודעות מלאה לגביה. יכול להיות שנוצרה ביניכם מחוייבות ולא היה לו נעים לעזוב אותך.
יכול להיות שהוא כן היה מאוהב בך אבל כל פעם חיבל בקשר הגלל הנושא המיני הבעייתי.
כאשר תפסיקי לכעוס עליו - תוכלי להתחיל לחיות את החיים שלך. עלייך להתרכז עכשו במה יעשה לך טוב. חפשי עיסוקים שאת נהנית מהם. צרי קשר חזק יותר עם חברות. והתחילי לחפש בן זוג אחר. עשי לעצמך רשימה - מה התכונות שאת רוצה למצוא בבן זוג ונסי לחפש מישהו שיש לו כמה שיורת תכונות אלו.
אני מאחלת לך המון הצלחה ושחרור מלא מן המחשבות על הגבר ההוא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אהבה עם בחורה שעברה גילוי עריות בילירון16/06/2011
שלום.,
אני מעוניין לשאול שאלה בעניין מערכת יחסים בת חודשיים שאני מנהל בעת האחרונה ודי מיואש ממנה עד שעם כל אהבתי לבחורה קשה לי עם זה שאני חושב גם על סיום הקשר.
ככה, אני גרוש + 1 בראשית שנות ה 30. הבחורה בת 30 רווקה. אציין כי יש משיכה מינית בינינו, אנחנו נוגעים הרבה אבל בזה זה נגמר. היא גרה בדירה שלה ואני בשלי.
בילדותה נאנסה במשך 5 שנים בגיל מאוד מאוד צעיר על ידי שני קרובי משפחה. מדובר במעשה מני שלא היה כרוך באלימות או כוח משום שהייתה ממש צעירה ושיתפה פעולה מתוך חוסר מודעות ככול הנראה.
לא יודע אם זה קשור אבל אותו קרוב משפחה לא נענש למרות שסיפרה להורים שלה, כלומר לא התלוננה במשטרה מחשש לנזק לילדה.
אנחנו מאוד אוהבים. ישנם שני קשיים שקשה לי מאוד איתם ושהם מדגישים את חוסר התקינות: 1. אין יחסי מין מאחר שהיא טוענת שכואב לה משום שלא קיימה יחס מין מספר רב של שנים (היא בטיפול אצל סקסולוגית מאז תחילת הקשר שלנו).2. היא אינה ישנה איתי בכלל. כאשר ניסתה פשוט לא נרדמה כל הלילה.
אני חייב לציין שהסיבה השניה של השינה היא הקריטית ביותר אפילו יותר ממין.
היא טוענת שהיא עובדת על זה אבל אני מרגיש שזה עומד מקום פשוט תקוע ולכן אני כבר לא יכול עם זה רוצה משהו תקין מצד שני אני מאוד אוהב
למעשה ההתלבטות קשה והיא לצד השאלה: עד מתי, האם העניין פתיר, האם ניתן להניח כמה זמן יעבור עוד עד שתבלה איתי - דבר כה פשוט כמו לישון יחד ולקיים יחסי מין.
חשוב לציין, שהיא הסבירה לי את הטיפול אצל הסקסולוגית באמצעות מכשיר לעיסוי השרירים שם ואני הצעתי שמידי פעם ננסה והיא ניסתה איתי פעם אחת הייתה חדירה אבל אמרה שכאב לה ולכן צריך עוד זמן.
אני די מיואש בעיקר בשל עניין השינה יחד כיוון שבנסיבות האלה אני בספק אם זה יקרה אולי פשוט יש לה בעיה קשה שאין ביכולתה לייצור אינטימיות עם גבר. לא יודע הייתי מבקש להעריך כמה זמן, אם בכלל, זה יכול להימשך ככה ?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עם כמה תנאים זה יכול להתקדם
עדי בדיחי16/06/2011שלום רון, ערב טוב,
נושא לא קל, וטוב שאתה שואל ומתעניין מה ניתן לעשות. קודם כל אני רוצה לציין שהרגשתי מהשאלה שלך כמה דברים- הראשון והעיקרי הוא החשש שלך. אחריו האהבה שלך אליה ורצון בכל זאת לשמר את הקשר, ואחרון חביב והכי מורכב- הקושי האמיתי שלך במימוש האהבה והספקות הרבים- מה עושים הלאה.
אני לא יודעת האם החברה שלך טופלה בעבר, טיפול נפשי, לאחר הטראומות שחוותה. העובדה כי מדובר בבן משפחה לא עושה את העינין קל יותר, היכולת שלה להביע אמון בכל גבר, ובכל אדם, היא לא מובנת מאליה, לפעמים- היא גם בלתי אפשרית. זה יכול להסביר מדוע לא ישנה כל הלילה, אבל העובדה שמקיימת איתך סוגי מגע אחרים יכולה לספר על אמון או תחילתו של אמון שרוכשת בך, ביטחון שלא תפגע בה וכו'- שזאת התחלה טובה.
עכשיו אני רוצה לשים בפרופורציה את עניין הזמן- אתם מכירים חודשיים, אני מניחה שלא הכרתם שנים קודם ואז הפכתם לחברים (או שכן?). חודשיים הוא זמן מועט מאוד גם למי שלא חוותה טראומה להיקשר לבן הזוג, ובן הזוג לבת הזוג. באופן טבעי, קשר מתנהל לפי הקצב שלו, יש כאלו ללא חוויות קשות בעבר שיקח להם כמה חודשים טובים להרגיש ביטחון עם בן הזוג, ככה שאתם בכל קנה מידה- עדיין מאוד מאוד בהתחלה.
מעבר לכך ולסיפור עצמו, הטראומה שהיא חוותה לצערי לא תימחק מחייה ולא יקרה מצב כזה שהיא לא תשפיע על הזוגיות שלכם, ואת זה צריך לשים על השולחן. אתה יוצא עם מישהי שאתה מאוד אוהב, וכנראה לא סתם, כנראה יש בה המון, אבל בד בבד היא לא בחורה שלא עברה כלום ומגיעה אליך "נקי". היא מגיעה עם מטען עצום ואתה לבטח חש אותו כל רגע שאתה נמצא איתה. לישון ביחד כנראה דורש ממנה אנרגיות לא פשוטות, ושוב, לא הייתי רוצה שתיקח את זה למקום שלך, שאיתך היא לא חשה נוח. היא לא היתה חשה נוח בשום מיטה של מישהו אחר. זה היה לה מוקדם מדי והיה לה קושי עם זה.
לשאלתך, מתי זה יקרה. קשה להגיד. אני כן יכולה להגיד שאם היא תצליח להגיע לטיפול, בנוסף אולי לטיפול הסקסולוגי (שלא נוגע באמת כמו טיפול נפשי- בכל הפצעים ובכל הכאבים, אין עיבוד מלא של הטראומה ולכן קשה להמשיך הלאה)- אם זה יקרה, אתה תהיה רגוע יותר, כי היא מעבדת את מה שקרה ומוחזקת רגשית.. והטיפול בעיקר יסייע לה להתמודד עם הזוגיות ועם המצבים האינטימיים.
אתה, מאידך, צריך לשקול טוב- האם אתה מוכן לחכות לאהבה הזאת עד שהיא תתממש סופית, ולהיות סבלני, עד שהיא תצליח לרכוש ביטחון ולהיות לגמרי היא בזוגיות הזאת? עברו רק חודשיים, ואני רוצה להכין אותך שזה יקח זמן, ואסור לך לעמוד עם סטופר- זה רק ירחיק את המטרה.
יש הרבה נשים שעברו התעללויות קשות מאוד- והיום הן מנהלות זוגיות ויש להם משפחה משלהן והן עלו על הגל. הזכרונות- נשארים תמיד. הפחדים- קיימים, אבל עם תמיכה נכונה של בן הזוג וכמובן כמובן- טיפול (גם קבוצות תמיכה בא בחשבון), זה אפשרי. אבל זה מחייב אותך להיות שם בשבילה ולהמתין. אתה צריך לברר עם עצמך האם אתה חזק מספיק כדי לחכות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדי
ירון18/06/2011עדי תודה לך על ההתייחסות המעמיקה. את ממש פותחת לי את העיניים להסתכל על זה שונה..
ממש לא חשבתי על זה ככה וכשאני קורא את זה מנקודת מבט שלך הן כאשת מקצוע והן כאישה אני מקבל פרספקטיבה שונה לחלוטין.
הקשר הזה מאוד חשוב לי היא באמת אדם מיוחד ומלבד עניין סבלנות והפרגון כלפיה שאני צריך לנקוט בו האם יש משהו נוסף שיכול לעזור לי לקבל זאת בהבנה, לרבות שיחות וכו'????
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלירון היקר
עדי בדיחי19/06/2011שלום ירון ובוקר טוב,
אני שמחה שהצלחתי להראות לך עוד זוויות של הסתכלות. מעבר לסבלנות ופירגון (שזה מילים שצריך ליישם באופן רציף מולה, אבל בלי להציף אותה כמובן), אני חושבת שכדאי שתקרא חומרים שעוסקים בהתמודדות וטיפול עם גילוי עריות, ובהחלט לא להתבייש וללכת עם זה הלאה, אפשר להתייעץ עם גורם מקצועי שמתמחה בתחום, אפשר לשאול, להתעניין איך בני זוג אחרים היוו משענת תומכת. לא פעם חשוב מאוד, לא פחות מהנפגע עצמו, שגם בן או בת הזוג תקבל תמיכה ע"י שיחות, קבוצת תמיכה וכו', אבל זה אפשר בהמשך, אולי כשהקשר יתקדם יותר.
אם אתה באמת באמת אוהב אותה, ואתה מרגיש שבכוחך להתגבר על המכשולים עד למימוש האהבה באופן מלא על כל חלקיה, עשה זאת עם הרבה מוטיבציה ויותר מכך, שוב, תהיה גאה בעצמך- כי היא מביאה אליך את החלקים הקשים שלה, היא מוכנה לחשוף, לחלוק, לשתף אותך. היא רואה בך בן זוג שאפשר לסמוך עליו. אז אם כאב בהתנסות הראשונה עם המכשיר, זה לא אומר שיכאב בשניה או בשלישית. צריך ללכת יד ביד, ולאט לאט. כשאתה תרפה את השריר (רגשית) היא תרפה יותר (פיזית).
הכי חשוב שתפנה תמיד לאיש מקצוע כשיש דילמה או בעיה שאתה מתקשה לפתור אותה. זה תמיד יכול לעזור.
בהצלחה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
עדי בדיחי16/06/2011מבלי לדעת מתי זה בדיוק יקרה. מה שכן, אם היא תתחיל תהליך, אתה תוכל לזהות ניצנים קטנים של התקדמות שיוכלו לתת לך תקוה. העינין של הטיפול שהיא מקבלת, עיסוי שרירים- הוא טוב. עצם כך שהיא אפשרה לך להיות שם בחוויה הזאת, מספרת לך עד כמה היא מצליחה לחוש איתך נוח ובטוח! לבחורה כזאת לא מובן מאליו בכלל לחוש ביטחון. אתה צריך להיות גאה- שזה מה שקרה. גאה בך, גאה בה, לשדר לה את זה, לומר לה את זה, ולהיות גאה בקשר שהוא רק בן חודשיים.
מעבר לזה, אני ממליצה לך לקרוא קצת על נפגעי אינססט (גילוי עריות) ועל הטיפול בהם (ז"א לא לקרוא רק על כמה זה נורא, אלא גם על איך אפשר להתגבר), לשתף אותה ולנסות לתמוך בה להגיע לטיפול שמתאים לה מבין מה שמוצע עבורה.
שוב, השאלה היא- האם אתה מוכן, האם אתה יכול לחכות, ולשמוח בעבור כל התקדמות קטנה, ואולי זה ישתלם. אהבה לא מוצאים בכל פינה, ואתה, שזהו פרק ב' עבורך, אתה יודע גם כמה זה לא קל. היא מגיעה עם מטען, כמו כולם, מטען לא קל- והיא גם זקוקה לבן זוג מכיל, סבלני, ותומך בטיפול. אלו תכונות שחשוב שתבדוק שקיימות גם אצלך כפרטנר. אם אתה חש חוסר סבלנות וחוסר סיפוק בסיסי מהקשר, תן לזה עוד חשיבה האם אכן מתאים לך להישאר בקשר כזה (וגם לה, בכל זאת מדובר גם עבורה במצב רגיש).
אשמח לדעתך.. מקוה שעזרתי במקצת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאתה אמיתי?
יובל17/06/2011בחורה חשפה בפניך פרטים אינטימיים מחייה, נמצאת בטיפול, אזרה אומץ לנסות להתנסות איתך, ואתה רוצה לעמוד עליה עם סטופר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ידידה נשואהטל16/06/2011
יש לי ידידה שאני מבלה איתה המון שעות ביום, בלימודים ובעבודה. העניין הוא שהיא בקשר רציני של כמה שנים. אין ביננו משהו רומנטי, אבל אני מרגיש שזה מפריע לבן הזוג שלה. אנחנו באותן מסגרות וידידים טובים... מה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בשורה התחתונה-איך אתה מרגיש?
עדי בדיחי16/06/2011שלום טל וערב טוב,
זאת אכן סוגיה קצת רגישה. אתה כמובן לא אמור להיות שומר הזוגיות שלהם- זה בני הזוג עצמם צריכים לעשות, אבל גם לטובתך- כדאי לדעתי לשים לב לכמות הזמן המושקעת דווקא בידידות שלכם. העובדה שאתן באותה מסגרת כבר גורמת לכם להיפגש, ככה שאם מדובר רק בתוך המסגרת וזה כבר הרבה שעות - זה דבר אחד. ואם מדובר ביוזמות גם מעבר לשעות האלו- זה משהו אחר, וזה יותר סביר שיפריע לבן הזוג (אם כי זה מאוד אינדיבידואלי).
אם אתה מרגיש שזה מפריע לו, והיית רוצה לפתוח את זה מולה- זה אפשרי. אבל האחריות על הזוגיות היא רק עליה. מעבר לכך הייתי ממליצה לך לפתוח עוד ערוצי תקשורת ולנתב את הזמן גם לבחורות פנויות, כי ידוע שכאשר אחד מכם נשוי, או בקשר מחייב, יש עוד צד מעורב שאותו אתה חש היטב וזה בן הזוג שמאחורי הקלעים. כדי להפחית את התחושה הזאת, כדאי כמובן (מניחה שאתה עושה את זה) לנתב עצמך גם לקשרים עם נשים פנויות ולא מחויבות.
השאלה בשורה התחתונה היא איך אתה מרגיש. אם לך משהו מרגיש לא נוח, לא כשורה, זה לא סתם ואל תתעלם. יתכן ויש משהו באויר שמרגיש לך לא נכון, ואתה חש רגשות אשם מול בן הזוג- זאת תחושה שאין להתעלם ממנה. אם מרגיש לך נקי וטוב, ואין ביניכם מעבר (ואת זה אתה תגלה בכנות לעצמך), אני לא סבורה שעל אחריותך לשמור על הזוגיות שלהם, מאידך, גם לא חושבת שכדאי להפריז ובכך להביא לחילוקי דעות ביניהם.
מקוה שהצלחתי לסייע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה רצינית....מישהי8815/06/2011
שלום,
יש לי בעיה ממש רצינית ואני מקווה שיהיה פה מישהו שיוכל אולי לנסות לעזור לי.
אני והאקס שלי היינו ביחד מגיל 20 עד לפני כמה חודשים, כמעט 3 שנים. במשך הזמן הזה כבר ממש דיברנו על חתונה (לא כרגע אבל בעתיד) ועל לגור ביחד.
לפני כמה חודשים נפרדנו כי היינו רבים הרבה והיתה לנו תקופה לא כ"כ טובה, בנוסף הוא הרגיש שהוא רוצה לחוות דברים שהוא לא יכול לחוות כשהוא נמצא בזוגיות.
היה לי חודש מאוד קשה אחרי הפרידה ואחריו הכרתי מישהו חדש, מקסים....
ואז האקס חזר. ורצה לחזור. ונפגשנו כמה פעמים והיה פשוט מדהים. היה מושלם. הוא הבטיח שהפעם יהיה לנו יותר טוב, אמר שהבין שאני האחת בשבילו ושלא הצליח להיות עם אף אחת אחרת בזמן הזה, ושהוא רוצה שנגור ביחד ונתחתן.
ככה בשבוע הוא החזיר לי את כל מה שהיה לי אליו (שכנראה לא באמת עבר אף פעם).
הבעיה היא שכשההורים שלי גילו שאנחנו רוצים לחזור, הם פתאום נכנסו לתמונה. אמרו שאף פעם לא אהבו אותו ושהוא לא התייחס אליי מספיק יפה, שבנאדם שחיפש ריגושים פעם אחת יחפש אותם שוב בעתיד, ובכלל שהוא לא מתאים לי.
הם אמרו שהם לא מוכנים לוותר ושלא יתנו לנו להיות ביחד בשום מחיר. אבא שלי אפילו אמר שהוא מוכן לעזוב את העבודה בשביל להקדיש את עצמו לזה אם אני אתעקש, שלא לדבר על אמא שלי שכמעט חטפה התקף לב בשבוע האחרון בגלל המלחמות שהיו פה.
בקיצור - הם לא יתנו לנו להיות ביחד, ילכו אחרינו לכל מקום שנלך ויקחו אותי בכוח.
השאלה שלי היא מה לעשות ????
אני באמת מרגישה שאני מאבדת את אהבת חיי.... ומילא אם היינו נפרדים כי אחד מאיתנו לא רוצה.. אבל שנינו כ"כ רוצים.. ורק בגלל ההורים.
זה נשמע אבסורד!!!
ניסינו לדבר איתם, הוא בא לפה ודיבר איתם ואפילו הלכנו לסבתא שלי... אבל כלום לא עזר.
בבקשה אם למישהו יש עצות אני אשמח לשמוע....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני חושבת שאסור לתת להורים להשפיע
yulia15/06/2011אני יודעת שההשפעה של ההורים שלך במקרה הזה מאוד חזקה, והם רק רוצים לטובתך, כי בסופו של דבר, הם חוו אתך את הרגעים הקשים שהיו לך אתו וכנראה היו הרבה כאלה.. הם דאגו ביחד אתך ובכו ביחד אתך כשאת והחבר רבתם או נפרדתם. בסופו של דבר, ההחלטה היא שלך. אם נראה לך שהזוגיות שלכם חזקה מאי פעם ונראה לך שתוכלו להתקדם ולהיות ביחד, עדיף שתעשי מה שהלב שלך אומר לך. לפעמים הורים נוטים להגזים בתגובות שלהם וחושבים שהם רוצים את טובתנו אבל הם צריכים לתת לך לבד לעשות את הטעויות שלך. מה שאני עשיתי (מניסיון אישי) ישבתי עם ההורים והסברתי להם כמה חשוב לי הבן אדם הזה וכמה אנחנו מאוהבים ונכון שלקח להם זמן לקלוט, אבל הם קיבלו את זה בסופו של דבר. תנסי לעשות את זה גם את. כמו כן, אתם בטח בוגרים מספיק בשביל ללכת לגור ביחד. אז באמת תנסו את האופציה הזו. יכול להיות שאחרי שתתחילו לגור ביחד תגלו על הזוגיות שלכם עוד דברים- לטוב ולרע.. אל תתני לאנשים אחרים לעשות בשבילך את ההחלטות, אפילו אם הם ההורים שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני אומרת לך שלפעמים ההורים
דנה15/06/2011יודעים יותר טוב מה מתאים לך כי הםן רואים את הקשר שלך מהצד
תדעי שהם רק רוצים לטובתך ובאמת אוהבים אותך ודואגים לך
ורואים בו כאדם לא מתאים לך.
אני אומרת לפעמים עדיף להקשיב להורים ולראות ולהבין מדוע הם חושבים שהוא לא מתאים
מה הסיבות האמיתיות?
ואם הם ממש לא ורצים אותו בתוך חייך אולי יש מקרה מסויים שגרם להם לכך
ויכול להיות שאפילו שהודעתם על פרידה זה רווח להם
או שבכלל הקטע שהוא עזב אותך פעם אחת הם דואגים לכך שבעתיד פתאום שוב פעם לא יתחשק לו ויברח כשאר תיהיה אישה לילדיו, כנראה הם לא בוטחים בו מספיק.
מקווה שתמצאו את הדרך ..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיה רצינית.... - תגובה
מוניקה הרשקוביץ15/06/2011"מישהי88" יקרה,
יוליה כתבה לך דברים של טעם וחכמה ואני נוטה להסכים איתה (כמעט) בכל מילה.
אני מציעה, שכדי להרגיע את הורייך ולבחון את בן-זוגך, לאור התנהלותו בעבר, החליטי על תקופת ניסיון, תקופת מבחן. שתפי בכך את הורייך בלבד. נסי לדבר על ליבם ולהסביר להם שגם את רוצה לבדוק את טיב היחסים ביניכם לאור הרגשות החזקים שיש לכם זה לזו.
ציינת שחוויתם תקופה פחות טובה שהתאפיינה במריבות וחוסר הסכמה ואשר בסופה נפרדתם.
כדי לבדוק את מהות היחסים ביניכם, כדי לוודא שתקופה שכזו לא תהייה חלק משמעותי מחייכם המשותפים, קחי תקופה של כמה חודשים כעת, ובדקי לאן ואיך הרוח נושבת.
כפי שכתבה לך דנה (אשר גם איתה אני מסכימה...) ההורים שלנו רוצים רק את טובתנו ולעיתים הם רואים באופן מושכל את אשר רגשותינו מונעים מאיתנו לראות, לכן לא הייתי ממהרת לפסול את דעתם.
תקופת ניסיון שכזו תאפשר לך לקבל את התשובות אותן את מחפשת. הן בקשר (שאותו כדאי שתבחני בעיניים פקוחות, מהראש ולא מהלב, ושוב, לאור העבר) והן מול הורייך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לתת לו ללכת או לא?yulia15/06/2011
ראיתי את התגובות שהשארתן באתר.. אתן פשוט מדהימות. אני מקווה שתוכלו לעזור לי.
אנסה להסביר עניין קצת מסובך. אני יוצאת עם גבר 7 חודשים,. ההתחלה הייתה מדהימה. אחרי חודש מדהים פתאום התחיל להתעסק כל היום בפיתוח תוכנה שתגרום לו בעתיד לפתוח חברה משלו. בכל מקרה, הדבר מצריך כל היום ישיבה מול מחשב. העניין הגיע עד כדי כך שאינטימיות נעלמה כמעט לגמרי.. הוא לא משקיע בי ולא עושה מאמצים ליצור איתי זוגיות מוצלחת, כמו שסיכמנו בהתחלה. כשדיברתי אתו על העניין הוא אמר כי כרגע, הוא חייב לעשות את הדברים האלה, שכן הוא רוצה להתחתן עוד שנה שנתיים, ובינתיים להשקיע את כל כולו באפשרות להרוויח כסף. (הוא בן 28). בנוסף, הוא קיבל הצעת עבודה אשר אליה התקבל גם, ואשר מצריכה טיסות תכופות לחו"ל, לעיתים לתקופות של חודש. כשדיברתי אתו על העניין של ההשקעה בקשר, החליט כי מגיע לי משהו טוב יותר, ושכרגע הוא לא בתקופה שבה הוא יכול להעניק יותר. אחרי יומיים הוא התחרט על זה ואמר שהוא רוצה אותי אתו כי הוא אוהב אותי. בנוסף גיליתי עם הזמן שהבחור שלי בן אדם קר, שלא אוהב חיבוקים נשיקות והפגנת חיבה מרובים. סקס זה דבר שאני מוציאה ממנו כמעט בכוח.. מרוב שהוא עסוק, הוא יכול לא לשכב איתי שבועות. הוא מעולם לא בגד בי ואני יודעת בדיוק מה הוא עושה כל שניה ביום. מה שכן, העניין מתסכל אותי מאד, גורם לי להרגיש לא מוערכת, לא מושכת (הרי שגם מין כבר לא מעניין אותו כמעט, מרוב ההתרכזות שלו בקריירה) . יש לי חיים משלי, אני עובדת ולומדת ומלמדת אבל האם שווה כל המאמץ הזה? אני אוהבת אותו ברמות מטורפות, יש בו המון מעלות אבל גם המון חסרונות. מה עלי לעשות? לתת לו ללכת או לנסות לשפר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לתת לו ללכת או לא? - תגובה
מוניקה הרשקוביץ15/06/2011יוליה יקרה,
ראשית, אני שמחה שבחרת לפנות לאתר שלנו ואעשה כמיטב יכולתי על-מנת לסייע.
לאור מה שציינת בפנייתך האיש מאוד מרוכז בעצמו. רצונותיו וצרכיו קודמים לכל וכעת כל רצונותיו, כל צרכיו, מחשבותיו, שאיפותיו ומאווייו מרוכזים בתחום אחד בלבד, תחום הקריירה. זהו התחום היחיד אשר כרגע הוא ממקד בו את תשומת ליבו ומבחינתו זה בסדר לשים על "hold" את שאר תחומי חייו. את התחום האישי, הזוגי, המשפחתי ואת תחום הפנאי.
אני מאמינה לו שהוא באמת אוהב אותך ומעוניין בך לצידו ואת הדברים אשר אמר, אמר מתוך תחושת לחץ וכעס מה על כך שאת מבקשת ממנו משהו, שלעת עתה, הוא פשוט לא מסוגל לעשות. לא נפשית ולא מעשית, הוא לא פנוי להשקעה במשהו שאינו קשור לקריירה שלו.
עלייך להביא בחשבון כי כך הוא עשוי להתנהל במשך כל חייו. בהנחה ותחליטי להישאר לצידו ולעבור את התקופה הזו בציפייה לזמנים טובים יותר, זמנים שכאלה, בהם הוא "ייעלם" לך, יחזרו לחייכם המשותפים. זהו מבנה אישיותו, הוא טוטאלי. כאשר הוא "נכנס" למשהו, הוא כל כולו רק במשהו הזה.
כאשר הוא יחליט שזה זמן התחום האישי-הזוגי-המשפחתי, הוא ישקיע בך את כל כולו. חייכם יהיו רצופי עליות ומורדות בהתאם לתחום בו יחליט להשקיע את כל יהוו.
בנוסף, ציינת כי אינו בחור חם ויש לי תחושה שאת דווקא כן. עם שוני כה מהותי בצרכים שלכם ובהתנהלות שלכם קשה לי להאמין שתהיי מאושרת לאורך זמן וכפי שציינת, כבר כעת, את חשה מתוסכלת.
לשאלתך, רק את יכולה לקחת את ההחלטה הנכונה ביותר עבורך.
השאלה שאת צריכה לשאול את עצמך היא, האם תהיי מוכנה לחיות יחד איתו בידיעה שרק לעיתים הוא יהיה באמת שלך, שבאמת תחושי את ה"יחד" ושלעיתים תאלצי לחיות בתחושה של "לבד" בתוך ה"יחד" ולהסתפק בזיכרונות של תקופת ה"יחד"?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכל כך נכון כל מה שרשמת
yulia15/06/2011הכל כל כך נכון- מה שרשמת. התסכול שלי נובע מזה שאני מחכה לו ימים ולילות, לאינטימיות, לתחושה של הביחד. אני כל הזמן מנסה להבין שהוא עסוק, שהוא טרוד..בלילות הולכת לישון בלעדיו, כי הוא יושב על המחשב עד השעות הקטנות של הלילה. הוא לא חושב אף פעם על בילוי זוגי איתי, על איך לעשות לי טוב או איך לשמח אותי.. אפילו ביומולדת שלי אינו טרח להביא לי מתנה כי היה עסוק מדיי בלחשוב על הדברים האחרים. אני מתחבטת עם עצמי כבר שבועות, מנסה להיות יציבה, לחשוב בהגיון (שהרי אני בחורה הגיונית ושקולה מאוד) והדבר הזה לא נותן לי מנוח. כל היום מחפשת באינטרנט פתרונות ריאליים לקרב אותו אלי ושום דבר לא עוזר.
את צודקת, אני מקנאה כל כך בזוגות אחרים שעושים פעולה פשוטה כמו חיבוק בציבור או החזקת ידיים, שממני נמנעת עקב האופי המוזר המאוד שלו ואני שואלת את עצמי אם לטווח הרחוק אוכל להתמודד עם זה? האם כשהוא ייסע לפרקי זמן ארוכים, אני אוכל לקבל חום ואהבה או שתמיד ארגיש חוסר והתשובה נמצאת כאן ממש מול העיניים שלי- כמה שזה כואב לדעת את זה- הוא לא מתאים לי.. לפחות לא בתקופה הזו. אני מודה לך מאוד על התשובה הכנה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זוגיותיהל15/06/2011
אני נמצאת עם בן זוגי חצי שנה... מתחילת הקשר הוא הכיר לי את ההורים, החברים .. לפני שבוע הגיעה הזמנה לחתונה של מישהי מהכיתה שלו שאני לא מכירה.. והוא לא הזמין אותי לבוא אתו..(אני לא יודעת, יכול להיות שזה בגלל שהוא יודע שהוא יצטרך לשלם גם עלי כי אני לא מכירה את הבחורה שמתחתנת). מה אתן חושבות? האם חשוב שהבת זוג תהיה נוכחת באירועים של החבר ולהפך או שזה דבר לגיטימי, שהחבר הולך לאירועי חתונה בלי הבת זוג שלו? בקשרים הקודמים שלי לא היה דבר כזה שהולכים אחד בלי השני ופתאום זה אחרת.. תודה על תשומת הלב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זוגיות - תגובה
מוניקה הרשקוביץ15/06/2011יהל יקרה,
נראה כי הבחור הינו איש פתוח ומשפחתי. הוא בחר להכיר לך את כל החשובים לו, וכמובן לאפשר להם להכיר אותך. כל מי שנחשב בחייו זכה להכיר את האחרים.
הבחורה הזו כנראה אינה קרובה אליו/מספיק חשובה לו.
על-פי מה שציינת, היא אחת מבנות הכיתה שלו, אחת מכמה. לא מישהי בעלת חשיבות מיוחדת. בד"כ לחתונות המהוות מחויבות כזו, שפשוט לא כ"כ נעים לא להגיע, לא באים עם בני-זוג, אף זוגות וותיקים יותר ואפילו נשואים.
אולי הוא יודע שחבריו לכיתה באים בגפם, אולי זה פשוט נראה לו נכון.
לדעתי, אין סיבה לדאגה או אף למחשבה נוספת בעניין. אולם, אם הדבר מטריד אותך, שאלי אותו לגבי טיב הקשר ביניהם והאם חבריו מתכוונים לבוא לבד או עם בנות הזוג שלהם ואז תוכלי להבין יותר טוב את בחירתו ללכת בגפו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גברים-נשים- זוגיותY14/06/2011
לפני מספר חודשים, לאחר שנפרדתי מבן זוג, שלחתי שאלה ליועצות בפורום. קיבלתי תשובות מפורטות ומעודדות. מאז אני נוהגת, מדי פעם, להיכנס לפורום ולקרוא את ההתלבטויות של הכותבים והתשובות שניתנות להם. שמתי לב שרוב הכותבים בפורום הן כותבות. רציתי לשתף אתכם באכזבה שלי. נדמה לי שהנטייה של גברים רבים היא לא להתאמץ כדי להחזיק קשר. התחושה הזו שלי נובעת מכך שבאחרונה אני נתקלת בשני סוגים עיקריים של גברים (בני 40+); כאלו שמעידים על עצמם שמחפשים קשר רציני, אך בפועל חיים על פי המוטו "אם זו לא תהיה היא, תהיה מישהי אחרת", וגברים שבמפורש אומרים את המשפט הזה. השורה התחתונה היא ששני סוגי הגברים לא מחזיקים זוגיות לאורך זמן. זה מאכזב, משום שסברתי שזה גיל בו מעוניינים בקשר רציני. תחושת האכזבה שלי גוברת כשאני רואה שרוב הפונים לפורום הן פונות. לא ברור לי איך גברים רבים לא מוכנים לתהות מה לא בסדר בזוגיות שלהם, לבדוק אם משהו לא בסדר בהתנהגותם, לברר לגבי ההתנהגות של בת זוגם וכו'. זו כמובן הכללה גסה, שעושה עוול לגברים רבים, ואני מתבססת על מה שאני רואה ושומעת סביבי, אבל למה נדמה לי שגברים ונשים לא מייחסים לזוגיות את אותה מידה של חשיבות? זה עניין מגדרי, תקופתי? אשמח לשמוע את דעתכן/ם. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גברים-נשים- זוגיות - תגובה
מוניקה הרשקוביץ15/06/2011Y יקרה,
אני זוכרת אותך ושמחה שבחרת לחזור ולשתף אותנו בקורות אותך ובהתלבטויותייך.
למיטב הבנתי, מבנה אישיותנו, הנשים, שונה ממבנה האישיות של הגברים. זה נכון גם לגבי צורת החשיבה, הסקת המסקנות, המשקל שאנו מייחסים לסיטואציות שונות וכו'. זו כנראה הסיבה לכך שרוב הפונים לפורום הן למעשה פונות.
אנחנו, הנשים, נוטות לייחס חשיבות גדולה יותר לטון דיבור, לניואנסים התנהגותיים ולדברים שנאמרו במהלך וויכוח, כמו כן, כפועל יוצא מהשוני במבנה האישיות בין הנשים לגברים, אנו "לוקחות ללב" יותר ולזמן ארוך יותר. לעיתים, מה שלנו נראה כ"סוף העולם" לגבר יכול להיראות שולי לחלוטין, פשוט בגלל הסתכלות אחרת, רגשית יותר או פחות.
אנחנו, הנשים, מונעות מהלב, ברוב המקרים, והגברים מונעים מהשכל הישר על-פי ראות עיניהם (וזה לאו דווקא חופף לשכל הישר של הנשים...)
לגבי הגברים שפגשת...גיל 40 אינו הופך את כל הגברים לרציניים עם כוונות רציניות, אולם, בהחלט יש ביניהם כאלה שמאוד רוצים להקים משפחה המכילה זוגיות טובה ובריאה.
הגישה של "אם זו לא תהיה היא, תהיה מישהי אחרת", מונעת מהשכל הישר ולא מהרגש. הם ממוקדים במטרתם ואם הם מזהים שמישהי היא לא "כוס התה המועדפת עליהם" הם פשוט ממשיכים הלאה, כי ברור להם שאת מבוקשם הם ימצאו.
הנשים, נוטות לנתח את כשלון מערכת היחסים, סוג של הסתבכות ומורכבות רגשית, וכמו כן, לחפש את האשמים...
אני חושבת שבמקרה הזה, הגישה הגברית עדיפה. היא לא מאפשרת "בזבוז אנרגיה" על הקשר הפחות מתאים והיא משאירה את האיש פחות פגוע ומתוסכל.
אם את מצליחה לחתוך כאשר את חשה ש"זה לא זה", זה מאוד יקל עלייך.
נסי להתמקד במטרתך ולא בקשרים הפחות מוצלחים שחווית, כמו שאומר המשפט "אדם רואה את המכשולים רק כאשר הוא מוריד את העיניים מהמטרה".* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהy-
בני15/06/2011אני רוצה להוסיף על דבריה של מוניקה ולתת לך את הזווית שלי כגבר לנושא המאוד חשוב הזה שמצריך דיון בנפרד,
לדעתי ושמעתי זאת מהרבה גברים... שאומרים לעצמם, > עצם זה שאני איתך כבר מראה את אהבתי ואת הרצון שלי לקיים איתך זוגית ומשפחה וכו', כי יכולתי להיות במקום אחר או להשאר רווק כפי שהייתי כך וכך שנים, ולכן הגבר הממוצע לא רואה דחיפות בלתקן או לשפר את הזוגיות שלו,
דבר נוסף > הרגל עושה את שלו, ולמרות הקידמה והלחימה של הנשים לשוויון זכויות, משהו בטבע שקשור לחומר ולרוח גורם לנשים לרצות להיות בזוגיות ולעבוד עליה כדי שהיא לא תברח, שימו לב שבכל מפגש בין נשים וגברים, תמיד תמיד הנשים יזיזו את עצמן ויעשו משהו בעוד הגברים ישבו ויקלצו על מקומם,
את ההרגל הזה אתן מעבירות לבנות שלכן דור אחר דור, ונדמה שהקרב בעניין הזה אבוד !
אם היית בקשר זוגי כלשהוא אז את זוכרת בוודאי שניסת לעשות שרירים כדי להעיר את בן זוגך לעשות דבר מה, והתוצאה ? שום כלום, עצם לקיחת האחריות ע"י האשה במצבים שבהם היא לא הייתה חייבת לקחת,,, מורידה מהגבר עוד ועוד מטלות שהוא מעדיף ש"ייעשו" העיקר שהוא יוכל לשבת בטל, אז נכון שיש גברים שמקרקרים ומתאמצים להראות שהם כן לוקחים אחריות ומבצעים מטלות שהטבע משום מה הועיד לנשים, אבל לרוב זה נעשה מתוך רצון להשיג טובת הנאה כלשהיא,,, או כדי להרשים את הסובבים, קוראים לזה שלב ההתאהבות שבו התשוקה מבלבלת את היוצרות שאז גברים עושים דברים לא הגיונים כלל,
לגביי מה שכתבת > לא ברור לי איך גברים רבים לא מוכנים לתהות מה לא בסדר בזוגיות שלהם, לבדוק אם משהו לא בסדר בהתנהגותם,,,
הרי מי מיידע אותם מה לא בסדר בזוגיות שלהם ? הפרמטרים של הגבר הם שונים, הוא אומר לעצמו, אני כאן, חוזר הביתה, מביא פרנסה, דואג לצרכים של אשתי, ושל ילדיי, זהו, מה עוד ? א"כ יוצא שוב שעל האשה מוטלת האחריות להאיר לו מה לא בסדר, וכיצד זה מתבצע ברוב הבתים,,, בתלונות, בהאשמות, אתה לא עושה כך ואתה לא מבין כך, ומאחר שאפחד לא אוהב שמעירים לו, אז הוא מתגונן ונסגר, וחושב ובצדק, זאתי מה שתעשה לה לא יספק אותה, הגבר עושה חשבון מהיר ובודק את עצמו ומסמן>
בית קניתי, ווי. רכב יש, ווי. בשנה שעברה נסענו לצימר בצפון, ווי. וכן הלאה והלאה, וזה נותן לו הרגשה שהוא בסדר, ואז הוא אומר זאתי סתם מציקה לי, קוטרית כמו אימא שלה וכו', ולכן הוא לא מתפנה באמת לחשוב מה לא בסדר,
ולכן צריך לשתף את הגבר ברגשות ביום יום, לא רק בשעת משבר, ולדבר על הצרכים האמיתיים של האשה, כדי להסיט ולתת משקל לדברים החשובים באמת, ולא רק חסר פה ולך תביא שם,,,
אבל לשם כך את חייבת לדעת טוב טוב מה את רוצה... תבדקי מה הם הצרכים שלך, לא של כל הנשים האחרות שאת מכירה או קוראת בעיתון,
אני מניח שאז כבר לא יהיו לך כ"כ הרבה אכזבות,
עוד מילה אחת על בני 40+ מי שלא לקח אחריות עד לגיל הזה, כיצד את מצפה ממנו שיצליח לקבל על עצמו מחוייביות דווקא עכשיו ? גם כאן ההרגל עושה את שלו !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגברים - נשים- זוגיות
y16/06/2011שלום מוניקה. תודה רבה על תשובתך. אני שמחה לשמוע דעות שונות משלי, אך אני רוצה – ברשותך- להתקומם על כמה דברים שכתבת. כתבת "הנשים, מונעות מהלב, ברוב המקרים, והגברים מונעים מהשכל...". אין בכוונתי להישמע בוטה, אולם הופתעתי לקרוא זאת. נכון שהמשפט כוללני, אבל בכל זאת אני סבורה שזו תפיסה סטריאוטיפית ופשטנית, שמאוד נוח להיתלות בה. די להביט סביב בכדי להבין שזו תפיסה שגויה. לגבי, אם הצד השכלתני לא היה הדומיננטי אצלי, הייתי נשארת עם בני זוג שמאוד אהבתי, אך עשו לי רע. כתבת: "אנחנו, הנשים, נוטות לייחס חשיבות גדולה יותר לטון דיבור...". זו הכללה גסה. הכרתי גברים כ'כ רגשנים ורגישים לעצמם, שנפגעים בכל שינוי של רבע טון, אך חסרי רגישות לזוגתם. כתבת: "הגישה של "אם זו לא תהיה היא, תהיה מישהי אחרת", מונעת מהשכל הישר ולא מהרגש". אני לא סבורה שזה ההסבר, או לפחות לא ההסבר היחידי. לפעמים אף להיפך; הרגש – ולא השכל- הוא שגורם לבחור לנהוג כך. אסביר. אדם שמונע בעיקר מרגש, לא מוכן – או לא יכול- לעצור לרגע, ולהבין שביקורת או הערה ששמע, לא נאמרו כדי לפגוע, אלא כדי לנסות לקדם ולשפר דברים. התגובה של אדם רגשן שכזה אינה תמיד פורפורציונלית, והוא נוטה לשבור את הכלים. כי אם זה לא ילך כפי שהוא רוצה, זה לא ילך בכלל. ונדמה לי שההוכחה לכך שלא השכל הוא שגורם להתנהגות כזו, היא שאותו אחד שקם והולך, רוצה אח'כ לחזור ושוב מתחרט וחוזר חלילה, ומעיד על עצמו שלא יודע מה הוא רוצה (אני מכירה כמה כאלה), מעבר לכך שאני לא רואה הרבה שכל כאן, אני גם חושבת שהגישה הזו אינה מונעת "בזבוז אנרגיה" כפי שכתבת, אלא להיפך, היא "מבזבזת אנרגיה" לשני הצדדים. לי לא ברור איך אדם בוגר, אמוציונלי ככל שיהיה, מוכן "לשבור את הכלים" (עם/בלי להתחרט אח'כ כמה פעמים בדרך) במקום לנסות לפתור דברים, על מנת לתחזק קשר שנמשך חודשים רבים, או אף שנים, עם בת זוג שהוא חוזר ואומר שהוא אוהב. פן נוסף של "אם זו לא תהיה היא, תהיה מישהי אחרת", זה בחורים שאומרים/ רומזים (לפעמים עוד לפני שהם רואים את הבחורה), שאין להם שום נכונות לבנות קשר רציני ומתאים להם משהו קצר/ מיני. וכאן קיים עוד היבט של אותו הקושי שלי, איך בחורים מבוגרים ממשיכים להתנהג כבני 20. כתבת: " הנשים, נוטות לנתח את כשלון מערכת היחסים, סוג של הסתבכות ומורכבות רגשית, וכמו כן, לחפש את האשמים..." .אני לא יודעת אם רק נשים עסוקות בניתוחים האלה, אבל בכל אופן, אני חושבת של"ניתוחים" (כל עוד הם לא נעשים בצורה אובססיבית) יש חשיבות רבה. נכון שאין טעם לחפש אשמים, אבל הניתוח – אעיד על עצמי- יעיל, משום שזה תהליך למידה, שבהכרח מוביל להתפתחות והפקת לקחים. בלא ה"ניתוחים" האלה, ועם מעבר מיידי למערכת היחסים הבאה, יש סיכוי רב לחזור על אותם הטעויות. ולמרות כל האמור לעיל, אני מקווה שאת צודקת, ושיש גברים שמוכנים לזוגיות טובה ובריאה. שוב, תודה על התשובה. אני נהנית לקרוא את ההודעות בפורום. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

