מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- דברים שמפריעים לי בזוגיותערן16/04/2011
היי,
אני בן 22 ואני וחברה שלי סה"כ תקופה קצרה ביחד. אני מודע לכך שאני בן אדם עם סטנדרטים יחסית גבוהים מבחינת מראה עם בנות. ובכל זאת מאוד מפריע לי משהו עיקרי במראה החיצוני של חברה שלי והוא שהיא שעירה (יחסית לבת) וגם שהיא לא משקיעה מספיק בטיפוח המראה החיצוני. אני מודע לכך שאסתטיקה ומראה זה ממש לא העיקר בזוגיות. אבל מצד שני זה מאוד מוריד לי את המשיכה כלפיה ומפריע לי (אני מאמין שזה גם היה מפריע לרוב הבנים). בנוגע לשעירות-יש לציין שהשיערות שלה בגוף הן מאוד כהות לעומת צבע העור שלה שהוא מאוד בהיר ולכן גם אם הן קטנות ומעטות יחסית הן מאוד בולטות. השעירות היא במספר מקומות מביניהן:
1. יש לה שיערות בצורה בולטת בידיים. פחות מאצל גבר אבל בצורה שמספיק נראית לעין ויש לה יחסית הרבה לאישה
2. כשמסתכלים עליה מקרוב יש לה שפם קטן. כמובן שלא כמו אצל גבר אבל בהסתכלות מקרוב כמו שאני בא לנשק אותה זה נראה לעין וקצת מפריע לי.
3.למרות שזה פחות מפריע לי- אבל יש לה גם שיערות בבית שחי. לא כמו אצל בנים, אבל שוב יחסית הרבה לאישה.
בנוגע לטיפוח המראה החיצוני: הבנתי שבעבר היא באמת הייתה יותר רזה מכיום. אבל כיום יש לה קרס די בולטת בבטן. היא עדיין לא ממש שמנה אבל גם רחוקה מלהיות רזה (כמו שהיא חושבת שהיא).
ניסיתי ממש בקטנה לרמוז לה על זה אבל המוזר הוא שהיא בכלל לא שמה לב לזה. למשל: היא חושבת שהיא רזה (ואפילו אמרה את זה בכל מיני הקשרים), למרות שהיא קצת מלאה (בעיקר בבטן).
*מצד אחד דברים אלה מפריעים לי ומצד שני אני לא רוצה לפגוע בה ולא רוצה שזה יפגע ביחסים בינינו. בא לי "לשים את הקלפים" על השולחן מבלי להלחיץ אותה ולפגוע בה.
אני אוהב אותה ומעוניין בלהמשיך את הקשר איתה. מצד שני זה דבר שקצת קשה להתעלם ממנו...
אשמח לשמוע עצות שלכם לגבי איך לומר לה מבלי לפגוע בה ועל איך להתמודד עם זה. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשוב לי להדגיש כמה דברים בנושא
ערן16/04/2011אני רוצה להדגיש שזה אמנם מפריע לי אבל זה דבר זניח יחסית ועדיף שאני אתמקד בדברים הטובים שיש בה ובאהבה שיש בינינו. ולכן כתבתי כאן כדי להתייעץ איתכם אם כדאי בכלל לומר/לרמוז לה על זה או שעדיף "לדלג" על זה ולזרום. סה"כ אף אחד לא מושלם... יש לחברה שלי דימוי עצמי גבוה שזה כמובן דבר חיובי וחשוב לי לא לפגוע בה או לערער את הביטחון שיש לה.
חשבתי על זה קצת ונראה לי שהכי טוב לרמוז בצורה מאוד עדינה כדרך אגב, כאילו זה דבר מאוד משני שהיא לא צריכה להילחץ ממנו. מה שהיא תחליט לעשות זה עניינה וזה סה"כ הגוף שלה ואין צורך שהיא תשנה משהו בגללי (אני גם בכל זאת מאמין שהיא תעשה עם זה משהו בשביל עצמה).
מה אתם חושבים על העניין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעל אסתטיקה וחוש הראייה
דורית כהן17/04/2011ערן יקר, אני מעריכה את התוספת שלך, שמעידה על רגישות ואינטליגנציה רגשית גבוהה.
לשמחתנו, שעירות היא אחד הדברים שיחסית קל לשנות - אמנם הטיפולים די כואבים ויקרים - אבל זה מסוג הדברים שניתן לצמצם אותם מאוד!
גם בטן - אם מתמידים בתרגילים מסויימים ניתן ממש להשטיח את הבטן ולחזק את השרירים.
מה שאני יכולה להציע הוא ליזום שיחה הדדית,שבה תבקש ממנה פידבק על הדברים שמפריעים לה אצלך (בוא נקווה שיש כאלה...), ואז תיווצר הזדמנות להגיד את הדברים שמפריעים לך.
וכאן נכנסת נקודה חשובה ביותר: מצד אחד חשוב שהיא תשמע ממך את הפידבק הזה. מצד שני עליך להשאיר לה את היישום ואת השינוי. זה חייב לבוא ממנה - המוטיבציה לטפל בדברים הללו.
חשוב גם שתביא בחשבון שיש גברים שלהם הדברים שציינת אינם מפריעים. כל אחד בנוי אחרת. אני מתרשמת שאצלך חוש הראיה מאוד דומיננטי ואולי כדאי שתציג זאת בפניה גם בתור סוג של בעייה אישית ("דרישת מערכת") שלך, שמשפיעה על ההימשכות שלך. זאת על מנת שהיא באמת לא תיקח זאת למקום שיש איזו בעייה איתה ועם ההופעה שלה , אלא דגש רב יותר על הצורך הייחודי שלך.
כמו שיש מישהו שבמיוחד "משוגע" לסדר וזוגתו נאלצת להיות יותר מסודרת מכפי שמתאים לה באופן טבעי...
אשמח לשמוע ממך לאן ואיך זה מתקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהומהצד השני
ריקי19/04/2011חבר שלי אמר לי את זה בנטיות קטנות לפה ולשם ואני מאוד נעלבתי... אם הוא לא נמשך אליי. אז שיקפוץ אני לא מבינה איך אתם לא רואים את זה ככה. מה בהתחלת הקשר לא ראית את זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלריקי
מישהי19/04/2011התגובה שלך מובנת לגמרי...אבל לפעמים לא רואים דברים כאלו בתחילת הקשר כי אין קשר אינטימי....לדעתי ערן הגיב בצורה רגישה , יש גברים שבכלל לא חושבים על איך להגיד לבחורה או לפנות אליה ומורידים לה את הביטחון
אין ספק שלנשים מאוד קשה עם כל ההתמודדות הזו באופן כללי =להיות אישה מבחינה חיצונית זו עבודה במישרה חלקית עבור הרבה נשים שלא אוהבות את כל ההתעסקות הזאת, ואז שגבר בא ואומר להן תעשו משהו...זה מאוד יכול לפגוע או להציק או סתם לדכא.אבל יכול להיות שאם הוא אומר לה את זה בעדינות אז היא לא תקח את זה קשה.וכמובן זכותה לא לקבל את זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה רציניתנור15/04/2011
יש לי חבר שעובר בעיה רצינית בבית שלו לא עובר יום בלי ריב עם אשתו הוא בן 40 והיא 32 יש להם בן 4 שנים ובת 9 שנים.
הוא אומר שהיא עושה דברים בכדי לעצבן אותו
למשל הוא לא אוהב שהיא תצעק סתם על הילדים מתרגז מזה אז היא עושה כל פעם את זה מולו
היא לא עובדת היא עקרת בית ביקשה אוטו למרות שהיא לא יוצאת הרבה מהבית אמר לה אין צורך בשתי מכוניות בבית
היא לוקחת ממנו כסף ומחביאה
לפעמים לוקחת מפתחות האוטו מחביאה בכדי שלא יצא בה הוא יוצא באוטובוס לעבודה
היא חושדת בו מאוד מאוד
שיש לו רומן עם מישהיא כל פעם היא חושדת על מישהיא
יעני אם התקשרה אחת לבית מחברת בזק אז היא אומרת יש לבעלי רומן איתה
אם אמר למישהיא שלום אז אותו דבר וכךךךךך
הוא מיואש לגמרי לא רוצה להתגרש ממנה בגלל הילדים
היא לא מרפה לרגע מתקשרת לפלפון ריב בבית ריב בחלום ריב
מחפשת משהו לריב עליו
הוא מאוד מיואש לגמרי הוא התחיל לשנוא עצמו
הצעתי לו גישור אבל אומר אני לא אוהב אותה בכלל
אני איתה בגלל הילדים
זה חלק מהבעיות מה הצעתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מתאים לי לתת במצב כזה ייעוץ
דורית כהן16/04/2011אני חייבת לומר לך שלא נוח לי כלל לענות לך על פי תיאור כזה, כי כל מה שתיארת איננו מתוך החווייה שלך אלא מה שאת התרשמת וזוכרת שהוא מספר לך.
מאוד בולט בכתיבה שלך שאת נוקטת צד - לטובת החבר ולרעת אישתו, והוא מן הסתם מציג בפנייך רק את הדברים הקשים.
בסך הכל - ממש לא נכון יהיה מצידי לתת לך איזו חוות דעת או עצה במצב דברים כזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סדר פסח אצל מי?דניאל15/04/2011
אני וחבר שלי שנה וכמה חודשים יחד...סדר פסח מגיע ודיברתי איתו על זה הוא לא מוכן לא להיות עם אבא שלו והאחיםשלו .
ההורים שלו גרושים ... אמר לי תירוץ שקשטר לאח שלו הקטן אבל לי נראה שפשוט לא מוכן לחגוג יחד..
אמרתי לו שלי זה חשוב כי זו סוג של הצהרה .
אני בת להורים גרושים ואני עושה את החג עם אמא ואחותי , כנראה לבת קשה יותר לעזוב את האם ולכן ביקשתי ממנו שיבוא... הוא אמר שלא וזהו סוף פסוק.
אני יודעת שלפעמים לא מסכימים אבל ההרגשה לי שהוא קבע שלא אז לא . כלומר אין מקום לשיח וזה מרגיז כי מה יהיה בעתיד?
ככה מקבלים החלטות?
מצד שני לפני נישואים לא חייבים לחגוג יחד...
אבל ההרגשה שלי שזה חשוב... הוא אמר לי אם ככ חשוב לך תבואי את אבל כמובן שאמר את זה רק לשם האמירה .. זו לא באמת הזמנה ...
וכאני חחושבת שהגבר צריך לבוא כי זה גנטלמני וכו .
הוא טוען שאני שומעת לא אז זה מחרפן אותי ושאני צריכה להתמודד שהוא לא יתיישר לאיך שאני רוצה .. וזו הדעה שלו ...
אז מה אני שתלטנית?
שאני רוצה לבלות חג יחד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדאי להרפות ולא ללחוץ
דורית כהן16/04/2011דניאל יקרה, נדמה לי שדי ברור לך, כמו לרובנו, עד כמה ליל הסדר הוא חג משפחתי, וכל גרעין משפחתי רוצה לקבץ את כל חלקיו והרגיש גדול ומאוחד, ואני חושבת שזה הופך להיות אפילו יותר חזק ומשמעותי אצל משפחות גרושות, שם יש אפילו רגישות יתר ואולי טראומה סביב ההשתתפות בליל הסדר - אל איזה צד ללכת, את מי לא לאכזב.
ואת מספרת ששניכם ממשפחות גרושות. כלומר הנושא הוא רגיש אצל שניכם!
אני מאוד מציעה, בייחוד כל עוד אינכם נשואים, להוריד כאן את הדרישות, ולהסתפק ר בהבעת משאלה. לא ללחוץ, לתת לכל אחד מכם להחליט על עצמו. לחשוב שבליל הסדר כאשר משפחות שניכם זקוקות לנוכחותכם - אפשרו אחד לשנייה לקבל החלטה עצמאית. גם כך זה מספיק קשה, ומאוד יתכן שחברך עומד מול מכבש לחצים בתוך משפחתו,ואולי גם את היית חווה זאת אילו היית באה ואומרת לבני משפחתך שאת מתארחת אצל משפחת החבר ולא מגיעה כלל לליל הסדר שלך...
אז לסיכום, כדאי להרפות, מה גם שהוא כבר משתמש באמירה שאת בכלל לא מסוגלת לקבל "לא" - אז זה הפך אצלו כבר ל"פרינציפ", והוא נעמד על רגליו האחוריות...
אני מציעה שתגידי לו שחשבת על כך והגעת למסקנה שבנושא הזה כל אחד יחליט על פי המחוייבות שלו למשפחתו, ומספיק שבעתיד זאת תהיה דילמה שצריך יהיה לפתור אותה . אתם עוד לא שם. אפילו עוד לא מאורשים, רק חברים. תנו מרחב נשימה - בכל הנושאים, לא רק בנושא שהועלה כאן...
שיהיה חג שמח לשניכם!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא אוהבת את בעלילילך14/04/2011
שלום לכם ,
צריכה עצה ,אני בת 38 נשואה ללא ילדים ,אני ובעלי עוברים טיפולי פוריות מאחר שמאוד רוצה ילד .
אך בעייתי העיקרית שמרגישה שאיני אוהבת אותו , לא מתגעגעת אליו ,ואין לי שום בעיה לראות אותו חודשים .
לא יודעת מה לעשות מאחר שאין לי זמן לקום וללכת (מבחינה ביולוגית ) .ואני מאוד רוצה ילדים .אבל מצד שני לא רוצה אותו .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה את נשארת שם?
עדי בדיחי14/04/2011הי לילך,
אני לא יכולה שלא לחבר בין עינין הפיריון לבין חוסר אהבתך לבעלך. את נשמעת חד משמעית בעליל באשר לאהבתך או לסיכויי הקשר ביניכם. את מזמן לא בקשר, את מזמן לא רוצה משפחה איתו. את לא מתגעגעת, אין לך בעיה לא לראות אותו המון זמן, אין בך רגש אליו. אגב, מהודעתך לא היה ברור מי מכם רוצה את הילד יותר.
יש תהיה האם זה בעקבות התקופה לא פשוטה שאתם עוברים, האם יש לכך חלק בחוסר הסבלנות, בחוסר הרצון לראות אותו- האדם איתו (בתיאוריה) את מנסה לבנות בית, (בפועל) את בכלל לא רוצה אותו. האם את חשה כמוני את הסתירה שבין ללכת על טיפולים עם בעלך לבין בכלל לא לרצות ולאהוב אותו, כל שכן אני מניחה גם לא להקים איתו בית? אלו דברים שהולכים יחד. להביא ילד לאמא שלא אוהבת את אבא? לא שווה "למצוא" בעל אחר, ולהביא איתו ילדים ואז את מבטיחה יותר אושר לילדייך?
לגבי "אין לי זמן לקום וללכת" מבחינה ביולוגית- לא כ"כ הבנתי מה פירוש "מבחינה ביולוגית", מעבר לזה, אולי דווקא יש לך המון זמן. נסי רגע לשים את הטיפולים בצד, לחשוב "נקי" ולעשות סדר עדיפויות. השורה התחתונה- לא טוב לך איתו, את לא מגיעה לזוגיות שמעשירה אותך, למה לעשות לה המשך? את כבר קיבלת החלטה שאת לא אוהבת אותו ולא טוב לך איתו. את צריכה לקבל החלטה חד משמעית לגבי המשך הקשר שלך איתו, כי זה לא עושה לך טוב ובטח שלא לו, וכמובן זה לא מצב אופטימלי לילד- לחוות כך את הוריו.
אשמח לדעתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם שקולים כלכליים ומוסריים
דורית כהן15/04/2011לילך היקרה,
בנוסף לדברים החכמים שכתבה לך עדי, רציתי להוסיף זווית אחרת:
כרגע את מתמקדת במטרה שמופיעה בעינייך כהכי חשובה בחיים - להביא ילד. את נישואייך את שוקלת רק כאמצעי להביא ילד, וכל כולך שקועה בתוך תהליך ההפרייה, שידוע שהוא מציף את הגוף בהורמונים ומאד משפיע על מצב הרוח ואיתו גם על היכולת לראות נכוחה את המציאות.
נשאלת השאלה מה יהיה "רגע" אחרי? החלטה להביא ילד משותף קושרת אותך עד סוף חייך לשותפות גורל עם בעלך. גם אם לא תישארי נשואה לו - הוא ימשיך תמיד להיות האבא של ילדך. האם את יכולה לראות אותו בתור שכזה?
מצד שני, מופיעות כמובן גם שאלות פרקטיות: להביא ילד באופן עצמאי עם תרומת זרע - על מנת לא להמתין ביולוגית לגבר שאותו תאהבי ושירצה להביא איתך ילד - פירושו לקחת עליו אחריות כלכלית והורית - זה לא פשוט!
ועולה השאלה המוסרית: האם זו לא גניבת זרע? ליצור אצל בעלך את האשלייה שמקימים משפחה ולהכניס אותו לכבלים האלו לכל החיים שלו, לעומת לשחרר אותו בתור גרוש בלי ילד לעולם הפנויות.
שמתי את האצבע על דילמות קשות שאת עומדת בפניהן, לגמרי לא פשוטות ולא חד משמעיות.
מצד אחר, יכול להיות שאתם יכולים, בצורה גלוייה וחברית, להחליט נניח להביא ילד יחד, מן השיקולים הנכונים: ששניכם כבר לא הכי צעירים, שאתם כבר מכירים וסומכים זה על זו למרות שאין מספיק אהבה, ורוצים לחלוק את ההורות המשותפת. יכול להיות שהתפיסה הזאת מתאימה גם לבעלך. אולי גם הוא מרגיש שהוא עלול לאחר את הרכבת מבחינת הסיכוי להפוך לאבא.
נדמה לי שאם שניכם יודעים מראש שזו החלטה להביא ילד יחד אך לא להישאר נשואים - זה מצב יותר בריא לשניכם, להיכנס ל"עיסקה" הזאת בעיניים פקוחות ולשקול הכל מראש, מתוך ידיעה ולא הסתרה.
ידוע שיש יחידים שחוברים יחדיו ומביאים ילד משותף ולא נעשים בני זוג. במודל הזה יש לילד אבא ואמא, כל אחד תורם כלכלית והורית, ונדמה לי שזה כלל לא מודל רע.
הוא אמיתי יותר ונטול מתחים יחסית לעומת המחירים שאת נאלצת לשלם - וגם בעלך - כאשר נשארים יחד ללא אהבה כפי שאת מתארת.
אז יש כאן המון חומר למחשבה, אפילו שהשאלה שלך נוסחה בקצרה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תגובתו של מנהלאחת14/04/2011
איני מבינה מדוע מנהל ביה"ס בו לומד בני תמיד תופס אותו בהפסקה ואומר לבני (בן ה-14): "יש לך אמא טובה מאד", וגם בשיחות שלי איתו בטלפוניות תמיד חייב להשחיל את המשפט "את אמא טובה מאד", וזה משהו בקביעות אצלו. כבר הפסקתי לענות לו "תודה רבה" . מדוע הוא "חייב" תמיד לומר לי את המשפט הזה. מוזר בעיני. האם יש משהו מסתתר מאחורי זה?? גם לא נעים לי באופן אישי לשאול אותו. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני חושב
גיא14/04/2011שאת יודעת למה... רק צריכה אישור ממישהו נוסף שיאמת את החששות(?) שלך.
הוא מחזר אחריך אבל בצורה הכי זהירה שיש, בכל זאת מנהל, לא רוצה להסתכן. לא רוצה להיחשף לתביעה או סתם אי-נעימות, הרי הוא עובד עם נשים כל היום.
את כל זה אני כותב כמובן ממעט האינפורמציה שנתת בהודעתך. אם משום מקום הוא פתאום זורק לך את השורות האלה, בלי שיש סיבה קונקרטית למדוע את אמא כה טובה (ואני בטוח שזה נכון), אז כן. הוא מתחיל איתך. זו דעתי לפחות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשרית-
בני14/04/2011א. כי את באמת אמא טובה מאוד !
ב. כי הוא בן אדם נחמד שאוהב להחמיא לאחרים !
ג. כי הוא מחפש קצת ריגושים וחושב שאולי את מעוניינת להיות איתו בקשר !
ד. כי הוא גילה שאת משתפת פעולה, ומסמיקה או נבוכה מהמשפט הזה, וזה עושה לו טוב !
ה. כי חיוך מושך חיוך, ואת כנראה מאוד אבל מאוד אוהבת שהוא אומר לך את זה !
ו. כי את לא בטוחה באישיות שלך, ומחפשת הכרה אצל אחרים, עובדה שאת ממשיכה להתקשר אליו, ומאפשרת לו להמשיך לומר לך את המילים החמות הללו, (שדרך אגב הם מאוד מחממות את הלב לכל אדם ואני לא רואה בזה שום בעיה.)
ז. בסעיף הזה אני חושב שאין צורך להוסיף אפילו אות אחת !
עוד משהו גבירתי ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה לך זה אומר?
עדי בדיחי14/04/2011הי שרית,
כתבו לך כאן שני גברים- אני מניחה שהממוצע של שניהם היא תשובה מספקת בהחלט. אבל רק להוסיף, שאכן יכולות להיות כל מיני אפשרויות, החל מכך שלאותו מנהל אין דמות כזאת מול עיניו- מהי אמא טובה והאמירה יכולה לנבוע ממקום נטו שיתופי ותמים, וכלה בכך שהוא מנסה לחזר או למצוא חן וכו'.
אני דווקא הייתי מתעכבת על השאלה- מה לך זה עושה, והאם חשוב לך לקבל חיזור או פידבק כזה או אחר, האם את מרגישה מוערכת יותר?
מה שחשוב מה את מרגישה בסיטואציה ואיך את מפרשת אותה, מה שהוא חושב זה לא כ"כ רלוונטי- אלא אם כן את שמה עליו את הדגש, ועל תפיסתו, ואז זה משהו אחר.
מקוה שנתתי חומר למחשבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפני שמתגרשים זקוקה להמלצה ליועץ נישיר12/04/2011
אז, אני החלטתי שאני רוצה להתגרש והוא לא רצה , הריבים היו בילתי הסבלים וגם הסבל של הילדים כתוצאה , עכשיו החלטנו שאחרי החגים אנחנו מתגרשים יפה , הוא פשוט סוף סוף הבין שלא טוב לשנינו.
ואז רגע לפני הוא שכנע אותי לנסות מאמץ אחרון וללכת ליעוץ נישואין , אני רוצה בשביל לדעת שניסיתי הכל לפני שפרקתי את הנישואין.
הבעיה היא שאני לא מכירה אף אחד מאיזור המרכז שהוא יועץ נישואין האם יש למישהו המלצה? (אני מפ"ת)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טוב לנסות שוב לפני קבלת החלטה
עדי בדיחי13/04/2011שלום שיר,
קודם כל אני מחזקת אותך ואותכם- טוב שאתם מנסים לפני פירוק החבילה. צריך לדעת שעשית באמת הכל ושניסית לפתור את הבעיות, לפני שמחליטים סופית, ואני מודעת לכך שזה בכלל לא פשוט להגיע להחלטה כזו של גירושין, או להחלטה החיובית יותר - להמשיך למרות הקשיים. שתיהן מוציאות אנרגיות, שתיהן לא קלות לביצוע ולשתיהן השלכות.
לגבי המלצות - אנחנו לא יכולות לפרסם כאן המלצות, אבל - את יכולה ליצור קשר עם מי מאיתנו המנהלות וננסה לתווך אותך לגורם מתאים ומנוסה.
להרגשתי דורית תוכל לסייע לך כאן יותר - אל תהססי לפנות. האימיילים של שלושתנו מופיעים בפסקאות עלינו למעלה, וטלפונים גם בחתימתנו בהודעות כאן.
בברכת הצלחה ועידוד רב :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אובססיהמישהי11/04/2011
היי,
יצאתי עם מישהו , הוא דחה אותי והחליט שלא מתאים ובדרך לא הוגנת נפרד ממני בדרך לא הוגנת.עם זאת אני לא מפסיקה לחשוב עליו.אני מנסה להעסיק את עצמי בדברים אחרים ללא הועיל,זה לא עוזב אותי,אני ממש מרגישה שנכשלתי והפסדתי אותו.למרות שלא בטוח שכך היה והגיונית יתכן ולא התאמנו. מעבר לזה מאחר ואנו נמצאים באותה סביבה חברתית אני ממש חרדה לכך שאפגוש בו בשנית ושהוא יתחיל לספר לכל החברים עליי כל מיני דברי לעג ...(זה פשוט קרה לי בעבר ואני מאוד חוששת מזה!) איך מתמודדים עם הסיטואציות האלו?איך אני אמורה לשחרר אותו איך אני אמורה להפגש עם האחרים בזמן שאני חוששת למה שיגידו עליי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אובססיה - תגובה
מוניקה הרשקוביץ13/04/2011רונית יקרה,
לא פירטת לגבי האופן בו נפרדתם, אולם ציינת שזה נעשה בדרך לא הוגנת.
גם אם בן-זוגך לשעבר החליט שהקשר שלכם לא מתאים לו יותר, הוא היה צריך לסיים אותו באופן מכבד ומכובד וכמובן הוגן.
כמו שאני רואה זאת, הוא זה שצריך לחשוש מלפגוש בך שוב, באירועים חברתיים שונים. הוא היה זה שהתנהג באופן לא ראוי ואם הוא יבחר לספר לחבר'ה דברים הנוגעים לקשר שלכם או אלייך, הוא ימשיך ויבזה את עצמו.
בנוסף, אם התנהלותו מתאפיינת בחוסר הוגנות, חוסר התחשבות, אי-מתן כבוד לזולת ואי-שמירה על דיסקרטיות, אולי סיום הקשר שלכם עומד לזכותך ולטובתך...
לגבי תחושותייך ורצונך להיות עמו, אני מבינה לליבך. לרוב אנו רוצים את הקשה להשגה או את הבלתי-אפשרי. "נגמר לך" מוקדם מידי, לפני שיכולת למצות את הקשר שלכם והיית רוצה לפחות עוד קצת...
אם כל הקושי עלייך להתמקד ביצירת פגישות והיכרויות חדשות. התמקדי בדברים שאת יכולה לעשות כדי להכיר איש ראוי, ולא במה שאין לך שליטה עליו ואין באפשרותך לשנות (התנהלות בן-זוגך לשעבר).
כאשר תשקיעי עצמך בתכנון ובעשייה מקדמים (היכן לפגוש, מה ללבוש וכו') ייוותר לך פחות זמן ל"בזבז" על מחשבות שליליות ולא נעימות, כמו מה אנשים שאולי שמעו משהו, יגידו.
אפשרי לאנשים להתרשם ממי שאת באמת ולא להיזון משמועות שאולי בן-זוגך לשעבר יפיץ לגבייך.
גם אם בעבר נכווית מהדברים שאקס זה או אחר אמר עלייך, אין זה אומר שסיטואציה כזו תחזור על עצמה.
אני מאמינה, שאם תאפשרי לעצמך לפגוש בחורים אחרים, להכיר אותם ולפתח קשר חדש, לא רק שתשכחי אותו, גם ביטחונך העצמי ישתפר ותייחסי פחות חשיבות לדברים שאולי הוא אמר אודותייך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המצב רגישמתוסכלת11/04/2011
היי,
אני ובן זוגי עברנו לגור יחד לפני כחודש כמה רחובות ליד הוריו.
לו ולאמו יש קשר מאוד הדוק, הוא מכנה אותה חברת נפש שלו.
יחד עם זאת יש לנו קשר טוב ומלא אהבה.
לדעתי הקשר שלו עם אמו קרוב מדי, עד כדי כך שכל יום הוא חייב לעבור אצלה בבית "לומר שלום". דעתה חשובה לו מאוד, עד כדי שהוא מתעקש עליה בשיחות איתי (סידור ועיצוב הבית וכו').
אני מאוד משתדלת לבשל כל הזמן כדי שתמיד יהיה אוכל חם בבית, מכינה את כל הדברים שהוא אוהב ובמיוחד מנסה לעזור לו עם דיאטה שהחליט להתחיל- בעקבות מצב רפואי.
אמו, לעומת זאת, ממשיכה לפתות אותו במאכלים שאסורים עליו כעת, כדי למשוך את קרבתו וזה מאוד מאוד מתסכל אותי.
אני מונעת מעצמי מאכלים שאני אוהבת בבית כדי לא להעמיד אותו בפני הפיתוי ומתוך התחשבות מלאה בו, מכינה אוכל כדי שלא יצטרך לאכול בחוץ- בבית ובעבודה ובכלל כדי ליצור תחושת בית חמימה.
בכל זאת הוא חש צורך לבקר אותה כל יום ולאכול אצלה כשהוא יודע שאני מכינה אוכל.
אני נעלבת ונפגעת משני דברים מהותיים בזה- הראשון הוא שמרגיש לי שהקשר שלו עם אמא שלו הוא מעל הכל אצלו ולמרות שדיברנו על כך לפני שעברנו לגור יחד וסיכמנו שיהיו גבולות והסברתי ממה אני חוששת- דיבורים לחוד ומעשים לחוד.
הדבר השני הוא עניין הבריאות- הוא חייב לרדת במשקל מסיבות רפואיות ואני מאוד חרדה לו. כבר ציינתי בפניו שאני מרגישה תסכול רב משום שזה נראה שאני מתאמצת יותר ממנו בדיאטה הזו ומונעת מעצמי ומבשלת בריא בזמן שהוא לא משקיע את המאמץ ומוותר לעצמו- בעיקר אצל אמא שלו, אגב!!
אני מאוד נזהרת שלא לעבור את הגבול ולומר מילה לא טובה על אמו, במיוחד מאחר ויש לנו קשר טוב והיא מאוד משתדלת לשמר אותו איתי.
ובכל זאת אני אובדת עצות ונשארת מתוסכלת מאוד!!!
אנחנו מדברים על חתונה ולא כך אני מדמיינת לעצמי את הזוגיות שלי עם בעלי
בתא המשפחתי הפרטי שלי. חשוב לךציין שאני מאוד קרובה להוריי ומחשיבה את דעתם אבל הם לא מתערבים במסגרת הפרטית שלי עם בן זוגי והיחסים נראים אחרת לגמרי.
מה עושים??? הוא נעלב כשאני מעלה את עניין הדיאטה שלו וישר מתנתק.
מתוסכלת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המצב רגיש - תגובה
מוניקה הרשקוביץ11/04/2011מתוסכלת יקרה,
נראה שאת משתדלת מאוד למען בן-זוגך ולמען הזוגיות אשר יצרתם יחד. אהבתך אליו ודאגתך לו באות לידי ביטוי בכל מעשייך.
יישר כוח!!
מאחר וציינת כי בן-זוגך אינו מצליח להקפיד על אוכל בריאות (ומוותר לעצמו), למרות שזה חיוני וחשוב לבריאותו ומאחר והוא "מנצל" את הביקור היומי אצל אמו גם למטרה זו, של אכילת דברים האסורים עליו, אני מציעה ש"תנצלי" גם את הקשר המיוחד שיש לך עם אמו ותגייסי אותה למטרה זו של שמירה על בריאותו. היא בוודאי תעריך את דאגתך ותתגייס בשמחה לשמור על בריאות בנה.
שתפי אותה בדאגתך לבריאותו, במאמצים אשר את עושה למענו ובוויתורים שאת עושה למענו.
בביקור הבא שלו אצלה, אני מניחה שעל השולחן הוא ימצא יותר בריא ופחות מזיק ובנוסף הוא ישמע עד כמה אמו מעריכה אותך ומקירה אותך על דאגתך לו.
לגבי קרבתו הגדולה לאמו, אני מאמינה שאם הזמן, עם ה"משפחתיות" והקרבה אשר ייוצרו בין שניכם, בביתכם, יעפילו על הקשר החזק.
יחד עם זאת, לאור מהות הקשר ביניכן, אולי יש מקום לומר לאימו, באופן מכובד ובעדינות, שתאפשר לכם לרקום את הזוגיות שלכם בין שניכם בלבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמצב רגיש
מתוסכלת11/04/2011הלוואי והייתי יכולה לשוחח על כך עם אמו, עושה רושם שאמא שלו מאוד מבינה את המצב ואת הצורך ביותר אוכל בריאותי ופחות ג'אנק אבל הפינוק שבאוכל "מכשיר" את היותו לא דיאטטי.
בכל אופן, אני לא מרגישה שאני יכולה לדבר על זה בפתיחות עם אמו ובטח שלא איתו מאחר והוא נאטם ונעלב.
אני מניחה שאני יכולה לשחרר ובפעם הבאה שהוא יתלונן על משקלו לתת לו להבין את המאמץ שעשיתי עבורו ואולי רק אז הוא יתפכח.
באשר ליחסים בינינו- גם על זה אני לא יכולה לדבר לא איתו ולא איתה, זו מעין גילדה שאי אפשר לגעת בה.
אולי את צודקת ועם הזמן שיחלוף המצב ישתנה.
תודה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על זוגיותמירי11/04/2011
הייתי במערכת יחסים תקופה ארוכה. בן זוגי לשעבר הוא אדם מקסים תומך וחיובי. החלטנו להפרד. בזמן שאנחנו לא ביחד הייתי עם מישהו אחר כמה פעמים. לא יודעת להסביר אפילו למה. אני לא מסוגלת לשקר לו, ובמקרה שנרצה לחזור לקשר אצטרך לספר לו על זה, ואני פוחדת שהוא יאבד בי אמון. אני אוכלת את עצמי, האם צריך לספר לו? איך לא לפגוע בו ובקשר? האם יהיה מוסרי לחזור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה על זוגיות - תגובה
מוניקה הרשקוביץ11/04/2011מירי יקרה,
אם אני מבינה נכון הפרידה שלכם הייתה פרידה מוחלטת. כלומר, זו לא הייתה "הפסקה" מתוך רצון לבחון דברים "מרחוק" תוך כוונה לשמור אמונים זה לזו, אלא ממש פרידה מתוך רצון הדדי (?) של כל אחד מכם להמשיך הלאה בחייו. אם זה כך, עלייך להביא בחשבון כי ייתכן שגם בן-זוגך לשעבר ניהל בתקופה זו מערכות יחסים אחרות.
אם את חשה שהוא האיש המועדף עלייך, שהוא המתאים לך ביותר, שהוא ה- אחד עבורך, צרי עימו קשר. אם לא תעשי זאת אני מניחה ש(ממש) תצטערי על זה בהמשך...
לאחר שתחדשו את הקשר אני מאמינה שתחושי ש"חזרת הביתה", לקשר מוכר ונעים עם איש אותו הגדרת כאדם "מקסים, תומך וחיובי". כאשר תחושי נוח אני מאמינה, שתדעי גם כיצד להתמודד עם הרצון והצורך להיות גלויה עימו ובו זמנית לא לפגוע בו ובקשר שלכם.
באם תחליטי לחזור ולשתף אותנו בפורום, אשמח לסייע לך לאחר שתחדשו את הקשר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך על התגובה המהירה
מירי11/04/2011לא ממש. הפרידה הייתה ביוזמתי והוא לא רצה אבל לאחר ששכנעתי אותו שזה יכול להועיל לקשר הוא הסכים. אין ביננו ניתוק של ממש.הוא הבין שיהיה עדיף כן לתת קצת אוויר כדי לא להתקע בהרגשה מעיקה.אני לא מאמינה שהוא הספיק להיות עם מישהי אחרת..מדובר בזמן לא ארוך.
אני לעומת זאת הרגשתי שעומד לקרות משהו במקום אחר ולא ממש יכולתי לעצור את העניין אבל היה לי חשוב לא לפגוע בו בצורה של לבגוד. העדפתי לחשוב שזה אולי סימן לבעיה כלשהי במערכת היחסים.חשוב לי לציין שמה שקרה הוא די ריק מתוכן כלומר לא ממש רגשי, ולא התנסיתי בעבר בקשרים מסוג זה.
אני מרגישה מלוכלכת בחיים לא הרגשתי כל כך רע עם עצמי אני מרגישה שהפכתי לנחש. אני לא בחורה כזו זה לא אופייני לי ההתנהגות הזאת ובן זוגי לשעבר באמת כל כך אוהב אותי וטוב אליי ויעשה הכל בשביל שאשמח אז איך קרה כזה דבר?
ואיך עוברים את זה?
אני רוצה לחזור ולעשות אותו מאושר לתמיד אבל איך עושים את זה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתמקדי כעת בעשייה ולא בחרטה
מוניקה הרשקוביץ11/04/2011מירי יקרה,
כאשר חשת שלא בנוח, מסיבה כלשהי, בזוגיות שהייתה לכם, כאשר הרגשת שאת צריכה "אוויר", ידעת כיצד לפעול על-מנת להשיג את מבוקשך, ידעת מה לומר, ידעת על "איזה כפתורים" ללחוץ כדי לממש את רצונך.
במהלך הפרידה כאשר חשת איזשהו דחף לקחת חלק במה "שעומד לקרות במקום אחר", כפי שקראת לזה, ידעת כיצד לעשות זאת.
ניחנת בהחלטיות ובנחישות. כאשר את חשה צורך להשיג משהו, את יודעת מה עלייך לעשות כדי לממש את רצונותייך.
גם אם פעלת מתוך דחף בלתי-מוסבר ואת חשה שעשית כמה טעויות בדרך...לאחרונה התעשתת והגעת למסקנה, שאת רוצה חזרה את בן-זוגך לשעבר ואת הזוגיות שהייתה לכם והוא בוודאי רוצה בך כחלק מחייו.
את מה שהיה כבר לא תוכלי לשנות, אך תוכלי להשתמש ביכולותייך כדי לממש בעתידך את יעדייך.
הניחי לעת עתה לרגשות האשמה, לרגשי החרטה ולתחושות הקשות שאת חשה לגבייך ולגבי התנהלותך.
התמקדי בצעדים שעלייך לעשות על-מנת להחיות את הזוגיות שלכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משברון בזוגיותיונית11/04/2011
שלום רב,
אני בת 21 חבר שלי בן 23, אנחנו ביחד חצי שנה ואני הקשר הרציני הראשון שלו.
שמתי לב בתקופה האחרונה שהוא נותן לי פחות יחס שיש אווירת מתח באוויר התחלנו לריב על שטויות, החלטתי לדבר איתו על זה כי כבר לא יכולתי להמשיך ככה. הוא אמר לי שבגלל שאני החברה הראשונה שלו וזאת הפעם הראשונה שהוא חווה קשר רציני הוא מרגיש קצת חנוק יש לציין שאני לא מגבילה אותו כמעט בכלום הוא יכול לצאת לבד וכו'...
כששאלתי אותו מאיזה בחינה חנוק הוא אמר שזה לא קשור אלי, לא משהו שאני עושה פשוט הרגשה כללית שלו, הוא גם אמר שקשה לו עם הויתורים שהוא עושה למען הקשר כששאלתי אותו איזה ויתורים הוא לא ידע להסביר לי ואולי בגלל זה הוא נותן לי פחות יחס.
שאלתי אותו אז מה עושים? אמר לי שננסה להתגבר על זה ושהוא כן רוצה להיות איתי שטוב לו איתי...
המצב הזה גורם לי להמון תסכול ואני לא יודעת מה לעשות מצד אחד אני אוהבת אותו ואני רוצה להיות איתו מצד שני מאוד קשה לי עם ההתנהגות שלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משברון בזוגיות - תגובה
מוניקה הרשקוביץ11/04/2011יונית יקרה,
למרות גילך הצעיר נראה כי את בוגרת ולא חוששת להתמודד. כאשר חשת שאינך יכולה לשאת עוד את המריבות שלכם על שטויות, כדברייך, החלטת ל"פתוח" את הנושא ו"לשים על השולחן" את הדברים אשר על ליבך, באופן ברור וכן.
הפתיחות, הכנות והיכולת להעלות את הנושאים הפחות נעימים ולדון בהם באופן חופשי, למרות חוסר הנוחות והחששות הנלווים לכך, הינן משאבים חשובים ויסודיים בזוגיות וההתנהלות על-פיהם מאפשרת שתוף, קרבה ופתרון אפשרי וקל יותר, לפני שהדברים מסתבכים ותחושות רעות "נכנסות" ומפריעות.
גם החופש והתפתחות העצמיות, של כל אחד מבני-הזוג, בתוך המסגרת הזוגית, מהווים ערכים מרכזיים ובסיסיים ונראה כי גם יסודות חשובים אלה מתקיימים בזוגיותכם, כפי שציינת, אינך מגבילה אותו ברצונותיו ובמעשיו ואני מאמינה שזה הדדי.
אני מאמינה כי בן-זוגך היה גם הוא כן עמך, כאשר הוא שתף אותך בתחושותיו. התחושות הללו הן באמת אך ורק שלו ואין דבר שתוכלי לעשות, לעת עתה כדי לגרום לו להרגיש אחרת. יחד עם זאת, הוא יודע שהוא רוצה להישאר בזוגיות הזו, הוא יודע שטוב לו איתך.
הוא כאילו נמצא במעין שלב ביניים בין הצורך בחיי הרווקות לצורך בזוגיות. יש לכם זוגיות טובה והוא בהחלט מודע לכך, לכן קשה לו והוא מתייחס אלייך פחות בהשוואה לתקופה אחרת (למרות שזה לא מצדיק זאת, כך הוא מרגיש והוא לא מצליח להתנהג אחרת...).
אני מאמינה, שאם תצליחי להכיל את התקופה שזו שעוברת עליו, הוא ידע להעריך זאת.
יחד עם זאת, אל תאפשרי לו לנהוג בך בחוסר כבוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
יונית11/04/2011שלום,
ראשית, תודה רבה על התשובה היא חיזקה אותי בכל מה שקשור אליי
הבעיה היא שאני מנסה להכיל את התקופה הזאת, לתת יותר ספייס, לא להתעצבן, לא לריב אבל זה כבר מתחיל להגיע לקצה גבול היכולת שלי כי בינתיים המצב לא משתפר ואני באמת שוקלת כיוון של פרידה עם כל הקושי שבדבר....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה - תגובה
מוניקה הרשקוביץ12/04/2011יונית יקרה,
אמנם הזוגיות מבוססת על הכלה, התחשבות הדדית, ותעדוף רצונות אישיים מול רצונות זוגיים, אולם, אם את חשה שאת לא רק מתחשבת אלא גם נאלצת לוותר על עצמך בתוך הזוגיות או נאלצת לשאת אווירה מתוחה והתנהגות לא נעימה מצידו של בן-זוגך, אולי מוטב שתיקחו פסק זמן זה מזו.
לעיתים דווקא כשאין מתחילים להעריך...
אולי בן-זוגך זקוק למעט זמן "מחוץ לזוגיות" כדי לחשוב על הדברים אשר מטרידים את מנוחתו, בלי להרגיש לחץ או וויתור...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפשר ייעוץ?חסוי10/04/2011
שלום,
אני בן 18 וחצי, ויש לי חברה בת 18.
אנחנו יחד כבר קרוב לשנה ועוד לא קיימנו יחסי מין.
חודשים רבים אנחנו עושים את זה "על יבש" ומספקים אחד את השנייה
בכל מיני דרכים, אבל כשהסיטואציה מגיעה לרצון עז מצידי להתקדם ולקרוע
סופית את קרום הבתולין שלה היא מסרבת ואומרת לי לי "עדיין לא".
האהבה שלנו ממש חזקה, יש בה תשוקה, מחוייבות, אינטימיות, הכל.
אני מוכן לעשות הכל בשבילה, אבל אני חושש שהיא אולי לא מרגישה כמוני?
אולי היא לא בטוחה שאני האחד שאת הפעם הראשונה היא רוצה לעבור איתו?
אולי היא מפחדת מכאב החדירה? היא תמיד אומרת שכשזה יגיע זה יגיע, ואני לא מציק
יותר מידיי בנושא, אני מוכן לחכות לה כמה זמן שתצטרך, אפילו עוד שנתיים, אבל מטריד אותי שאולי זה לא האישיו של ה"להיות מוכנה" לזה? שאולי יש משהו מעבר שמונע ממנה לתת לנו להתקדם לדבר האמיתי? אני אוהב אותה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ללחוץ - לא! לפתות - כן
דורית כהן11/04/2011חסוי יקר, לדעתי לא נכון ללחוץ בנושא הזה. זה נושא מאוד אישי, מאוד רגיש עבור כל אישה, ואני דווקא רואה בכך משהו יפה אצלה, שהיא רוצה להיות בטוחה שהיא עושה את הדבר הנכון לה, בזמן הנכון ועם האדם הנכון.
יש הרבה צעירות שמקלות ראש בעניין ורק רוצות להיות "אחרי זה" ומוכנות שלם כך לעבור חווייה ממש לא נעימה עם מישהו לא חשוב ולא אהוב ולא אוהב, וחבל.
כאשר אתה מפציר בה והיא אומרת עדיין לא - ואתה זורם איתה ומקבל זאת - הולך ונבנה האמון הבסיסי שלה בך - שלא תעשה לה משהו בניגוד לרצונה.
חשוב מאוד שהיא לא תצטרך להרגיש שהיא במגננה על גופה, אלא ההיפך, שיש לה את החופש להביע את רצונותיה בסקס, ושגם לך יהיה את החופש להביע את רצונותיך ותשוקותיך בסקס, ובמקביל - שכל אחד מכם ירגיש שיש לו את החופש להיענות או לסרב לאחר - בלי להרגיש אשמה.
האם יש לכם את תחושת החופש הזאת?
אני מאמינה שכמו שהיא אמרה לך - היא בשלב מסויים תרגיש שהיא רוצה זאת. נסה להשתמש במילים יפות שמתארות לה עד כמה אתה רוצה להרגיש אותה מבפנים, רוב הנשים מאוד מושפעות ממילים יפות ומיוחדות. אבל עליך לעשות זאת מבלי ללחוץ. יש הבדל בין לחץ וביקורת לבין הבעת תשוקה ופיתוי. הראשון יוצר מגננה ותחושת אשמה והשני יכול להדליק את הדמיון...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפרוקאני09/04/2011
לשמחתי יש לי חבר טוב מאוד שגרם לי לא לעשות שטות ולא לשלוח לאקס
הודעה מפגרת, היינו שנתיים וחצי, במהלכן היו דברים מדהימים אבל גם דברים בעייתים שניסינו לסדר אבל גם הבנה שאנחנו לא עושים טוב אחד לשני,הייתה פרידה אחת אחרי שנתיים שבחצי השנה האחרונה שלהן היה קשה ובעייתי,היה לי מאוד קשה בזמן הפרידה,אבל לא יצרתי שום קשר ואז הוא התקשר ומפה לשם חזרנו לקשר, שגם נגמר כי אולי אנחנו באמת לא מתאימים, אנחנו כמעט חודשיים לט ביחד
ואחרי דברים טיפשים שעשיתי סגרתי את הקשר במקום שהשאיר אותו בלהבין מה הוא הפסיד. אבל עדין חושבת עליו הרבה ורוצה אליו באיזשהו אופן למרות כל הכעס ודברים שאני אומרת לחברים לא לאפשר לי, אני כמהה שהוא יצור קשר .
די מהר ראיתי שיש עוד בחורים בעולם ויצאתי לדייטים שניפיתי ...ולאחרונה הכרתי מישהו שנדלקתי עליו ,ומצד אחד כן התלהבות קטנה ורצון להפסיק להתעסק באקס גם בעזרתו אבל מצד שני כל הבלבול הזה בגלל האקס למרות הידיעה לכאורה שלא נהיה בקשר ,אז למה לא לנסות
וגם בלבול בקשר לחיי שלי, אני מנסה לעשות כמה דברים שעושים לי טוב, ולומדת אך לצערי לא משקיעה מספיק ,ומנסה בקושי רב למצוא עבודה ,ועושה מאמצים ליצור ולשמור על קשרים חברתיים ואיתם גם לנסות לעשות דברים שעושים לי טוב
ומפחדת או יודעת שאני רוצה להציב גבול לכל בחור שאכיר שיש לי את החיים שלי ושאני לא כ"כ זמינה פיזית ,ומפחדת מההשתלטות אולי שחבר יצור אצלי שאני אשים בצד דברים אחרים,בעיקר הקשרים חברתיים שלרוב מרגישה לא מספיק רצויה עם חברים בתדירות שהייתי רוצה, ואולי חבר כן יגרום לי לכך ואז אזניח... כשאני יודעת שחבר זה משהו שלמדתי בדרך הקשה יכול להגמר ...
מבולבלת ,למרות שהערב אולי יש דייט עם הבחור החמוד ,אבל הענינים בחיי וקצת נויים במוטיבציה ובהשלטת סדר בחיי ,ובמקביל בתוך ליבי מתרוצצות מחשבות על האקס...וחוסר המוטיבציה לעשות דברים עבור עצמי ונבירה ברגשותיי...(כמו פה,במקום ללמוד כעת או לחשוב איף אני משלבת נושא שמעניי אותי בחיי היום-יום ,או להתעסק עכשיו בתחביב מוזנח מעט...)מצד אחד עם האקס הפריע לי שלא הרגשתי מספיק בעדיפות עבורו ,מצד שני יש לי כמה דברים שחשובים לי ולא בטוח שיש לי מספיק אפשרות להעניק לבחור חדש...כי מרגישה שבונה את עצמי, אבל עדין מרגישה רייקנות
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה שאת עוברת הוא טבעי
דורית כהן10/04/2011אני יקרה, תודה על ההגיגים החופשיים, שמתארים מישהי שפשוט נמצאת בתקופת מעבר ושינוי בחיים שלה. את עוברת התפכחות ונסיון להשתלט מחדש על החיים הפרטיים שלך בצורה עצמאית, להכיר את עצמך מחדש כאדם נפרד, לא זוגי, לפני שאת בונה זוגיות חדשה.
נדמה לי שכל הדברים שכתבת מוכרים מאוד לכל אדם שהיתה לו זוגיות מאד ממלאת וסוערת וכל האנרגיות היו תפוסות בה, כך שדברים אחרים כמו חברים ולימודים ותחביבים - נדחקים הצידה.
את נמצאת בשלב בחיים שאחת המשימות הכי חשובות היא להתאהב באדם הנכון לך כי זו החלטה שתשפיע על מסלול חייך ועל אושרך עד סוף החיים. לכן זה לגיטימי שרוב מחשבותייך נתפסות לכיוון הזה - בין אם לחשוב ולהתגעגע לאקס ובין אם לשקול ולייחל לדייט עם מישהו חדש שילהיב אותך. היום את כבר יודעת מה פירוש יחסים זוגיים, ואת ערה גם למחירים שזוגיות גובה - כאבי לב, פגיעות, ריבים שמוציאים מכל אחד את הצדדים המכוערים ביותר שלו שלא הכיר קודם...אבל כמובן גם הרבה אושר וכייף...
מכל מה שכתבת ניכר שאהבה היא מאוד חשובה לך בחיים,וברור שתחזרי להיות מאוהבת שוב, את עדיין בשלב של פרידה רגשית מן האקס המשמעותי הזה, ואינני חושבת שאת זקוקה לעצה כלשהי, אלא כמו שכתבת בכותרת שלך - הכתיבה כאן היתה פשוט על מנת לפרוק, וכל מה שכתבת הוא טבעי ואנושי ומטלטל, והזמן שיעבור בחודשים הקרובים ואולי קשר חדש - ישלוף אותך מן המצב הסוער בו את נמצאת.
שיהיה בהצלחה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
אני10/04/2011תודה רבה! משום מה בפורום הזה עונים כמו שצריך
מעריכה את זה (:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מורכבותשני09/04/2011
יש לי חבר 5 שנים. לאחרונה אני מרגישה מורכבות ובילבול בקשר. מצד אחד אני מאוד אוהבת אותו. מצד שני יש לנו הרבה התנגחויות.
הוא בוכרי ואני לא, רוב משפחתו יודעת על קיומי מלבד האבא. הוא חושש שהאבא לא יקבל בצורה יפה את העובדה שאינני בוכרית (מנהגי העדה). כתוצאה מכך, אני לא יכולה לישון אצלו, הוא ממעט לישון אצלי, היחסים הסקסואלים שלנו הם מעטים. הייתי רוצה גבר שיהיה לצידי רוב הזמן וזה לא כך. הוא אוהב אותי מאוד, אבל בויכוחים תמיד ידו על העליונה.
שנית, אני בחורה שמנמנה, ועם כמה שהוא אוהב אותי זה מפריע לו, הוא מעיר לי על כך הרבה, וטוען שהוא יכיר אותי לאביו רק כאשר אני ארזה......(הוא רוצה שאני אהיה סופר רזה.... ואם נעמיד דברים בפרופורציות, זה לא יכול לקרות לעולם ,כי דברים מעבר לדיאטה והם נקראים גנים.......)
מצד אחד אני אוהבת, רוצה לשמר את הקשר, מפחדת לצאת ממנו, מפחדת להישאר לבד, וקשה להתנתק ממערכת זוגית בת 5 שנים.
מצד שני לא הכי טוב לי בשנה האחרונה וזה מורכבות! זה עיניין מורכב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להילחם על עצמך בקשר הזה
דורית כהן10/04/2011שני היקרה, יש לי הרגשה שהקשר הזה מחליש אותך. תבדקי בינך לבין עצמך עד כמה את אוהבת את עצמך כיום, לאחר חמש שנים, לעומת לפני שפגשת את החבר שלך.
יש חברויות ומערכות יחסים אשר על מנת להישאר בהן אחד מבני הזוג נכנס למגננה, עושה ויתורים, בולע דברים שלפני החברות לא חשב שכך יחיה.
את מציינת כמה דברים בכיוון הזה: התפשרות על לא לישון יחד, ועל מיעוט סקס כתוצאה מכך, ההערות שלו על משקלך והדרישה הקבועה שלו שתרזי, הנצחון שלו בויכוחים,חמש שנים לא להראות אותך לאבא שלו?!!!
את כותבת שאחת הסיבות שאינך מפרקת היא שאת חוששת להישאר לבד. התרגלת.
זו לא סיבה בריאה.
לפעמים זה נוח שיש מישהו יותר דומיננטי - זה נוח לשני הצדדים, אבל יש לכך מחיר בטווח הרחוק.
הביאי בחשבון שעל פי רוב הדברים שמפריעים בתחילת הזוגיות רק הולכים ומתגברים עם השנים - אלא אם מצליחים להילחם בהם על ידי כך שכל אחד עומד על שלו ומבהיר את עמדותיו והשני ממש מקבל זאת.
אני חושבת שמכיוון שאת מאד אוהבת אותו, שווה להתחיל להילחם על עצמך בתוך הקשר ולראות מה זה יעשה ביניכם, כדי שתרגישי יותר עצמך, פחות מחוקה. אם יש דברים שחשוב לך לעמוד עליהם - התחילי לעשות זאת, וראי מה יקרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות ביחסיםאפרים08/04/2011
שלום אני בן 28 וחברתי בת 23. אנחנו מתחתנים בחודש יולי 2011.
לפני מספר חודשים חברתי החליטה להפסיק לשכב איתי בטענה שהיא מפחדת להכנס להריון. היא לוקחת גלולות ולא מעוניינת לשכב עם קונדום. הדבר נשמע מוזר, אבל חברתי מאוד פחדנית ונוטה לאכול סרטים. המשבר החל לאחר שהיא פספסה גלולה והכניסה לעצמה לראש שהיא נכנסה להריון וחודש שלם אכלה סרטים ושיגעה אותי.
אני אוהב את חברתי, אבל מרגיש מתוסכל ועד כמה שאני מנסה להבין אותה, נראה לי שהיא ממש לא מנסה להבין אותי. היא גם לא מספקת אותי בדרכים אחרות.
לטענתה לאחר החתונה לא תהיה לה כל בעיה.
התופעה הזאת באמת מפגרת ולא מאפיינת את שנות ה 2000 ואני מרגיש שחזרתי לגיל 13. במיוחד שכל חיי הייתי מאוד פעיל מינית ופופולרי בקרב נשים. אני אוהב את חברתי והיא באמת אחלה בחורה, אבל הנושא הזה מעיק עלי מאוד, ואני לעתים על סף לפרק הכל.
עכשיו לפעמים אנחנו מתחרמנים והיא אומרת שהיא רוצה, ואז שאני בא להכנס היא דוחה אותי, ואני לא צריך להסביר כמה זה מבאס, אבל היא פשוט לא מבינה את זה (היא גדלה בסביבה שמרנית יחסית ואין לה ניסיון מיני כמעט בכלל...).
אני חושש שאחרי החתונה יתחילו סרטים חדשים, ואז ללא ספק אקום ואלך.
האם הפחדים שלה לגיטימיים והאם אני צריך לבוא לקראתה בקטע הזה, או שאני יורה לעצמי ברגל?
מה דעתכם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשש מחדירה
דורית כהן09/04/2011אפרים היקר, היה עוזר לי לדעת כמה זמן אתם יחד בסך הכל.
כתבת עליה שהיא לא מנוסה ושמרנית. כאשר אישה צעירה נמנעת משלב החדירה - זה מעורר אצלי חשד אחר - שאולי יש משהו בשלב החדירה שמפריע לה ויתכן שהיא לא חופשייה להצביע על כך ונעזרת ב"תירוץ" של החשש מכניסה להריון על מנת להימנע מן החדירה.
יש נשים שעבורן החדירה קצת כואבת, או נמשכת זמן רב מדי ונוצר חיכוך לא נעים, ויש נשים שמשקל הגוף של הגבר עליהן בשלב החדירה מעיק ומפריע להן לנשום.
אז שווה לברר האם יש משהו מאחורי ההתנגדות לחדירה.
ואם אין שם שום דבר אחר אלא באמת הפחד להיכנס להריון - חשוב לנהל איתה שיחה בוגרת ופתוחה, כי זו באמת גישה ילדותית - לא לסמוך על הגלולות, ואי לקיחת אחריות על עצמה אם היא חוששת שתישכח. מה שקרה הוא שהיא זו ששכחה לקחת גלולה ואחר כך חוותה פחדים וחרדות במשך חודש שלם - שמא נכנסה להריון, ועכשו היא בעצם מצפה שאתה תהיה זה שישלם את המחיר, ואינה עושה את הצעד של לקיחת אחריות כמו אישה בוגרת על לזכור את הגלולה כל יום.
זו התנהגות לא אחראית ולא בוגרת - להעביר אליך את האחריות. שווה להראות לה את העיקרון הזה ולראות מה היא מציעה. אם היא תישאר תקועה ולא תיקח אחריות - גם לאחר שיחה - הייתי במקומך מהרהרת מחדש בהחלטה להתחתן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדורית תודה - המשך
אפרים10/04/2011את צודקת, אמרתי לה בדיוק את אותם הדברים לעניין הטלת האחריות עלי בשל שיקולים ילדותיים ומטופשים. גם כשאני חושב על זה, האטימות הזו מרגיזה אותי כל פעם מחדש. מה שבין השאר מפריע לי מעבר לקושי הפיסי לחיות בלי סקס, זה חוסר היכולת להתחשב.
היא אמרה שכאשר היא מקיימת יחסי מין אז היא מרגישה שהיא כביכול עושה דבר רע, ולכן פוחדת שתכנס להריון. כאילו מן מחשבה שמשלבת אלמנט דתי או משהו...
בגדול הבעיה שאין עם מי לדבר. כאילו דיברתי איתה אתמול ואמרתי לה שזה ממש מפריע לי ואז היא אמרה שהיא מסכימה לשכב, אבל אני יודע שכשנגיע לזה היא עוד פעם תתקפל. היא אומרת שאחרי החתונה לא תהיה לה בעיה, אבל אני חושש שאחר כך יצוץ משהו אחר.
מעל הכל אני אוהב אותה, ולא רוצה לעשות צעדים פזיזים כמו להפרד ולפרק הכל (החתונה ביולי).
דורית, המצב המתואר לעיל גם גורם לי לרצות לרעות בשדות זרים, וזה כשלעצמו מבאס אותי כי אני לא רוצה להתנהל כך, אבל את יודעת איך אנו הגברים עשויים לחשוב בשעת הדחק...
מה דעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני עדיין חושבת בכיוון החדירה
דורית כהן10/04/2011כתבת שאתה לא חושב שהבעייה היא החדירה.
אבל מכיוון שציינת שמופיע בהתחלה כאב - אני דווקא כן חושבת בכיוון הזה, מתוך נסיון והקשבה להמון נשים.
מספיק שיש אפילו קצת כאב - נוצרת רתיעה אוטומטית פנימית משלב החדירה. מאוד יתכן שלא נעים לה להודות בכך, והשאלה היא האם אתה יכול בכל זאת לבדוק איתה האם החדירה מפריעה לה. אם היא היתה יודעת שזאת תופעה נורמטיבית, בייחוד אצל בחורות צעירות ולא מנוסות - אולי היתה נעשית יותר חופשייה להגיד לך.
אתה יכול למשל להגיד לה שהיית רוצה למצוא פתרון לכאב ההתחלתי שמופיע. אחד הפתרונות הוא להאריך את משך המשחק המקדים, כך שהאישה תהיה מאוד רטובה ומוכנה לקראת החדירה. אם המשחק המקדים לא ארוך מספיק - האישה אינה מוכנה ונוצר כאב בכניסה.
פתרון אחר הוא להשתמש בחומרי סיכוך. זה מאוד מקובל - כמו למשל ג'ל ky. או פשוט רוק...
מאוד חשוב שלא יופיע כלל כאב ביחסי מין, על מנת שלא תהיה שום רתיעה בשום שלב.
לגבי לקיחת אחריות - כבר כתבתי לך בתשובתי הקודמת.
לגבי בגידה - אל תיכנס לשם! זה ייצור נזק בלתי הפיך שיכניס "סרטים" הרבה יותר גרועים של חשדנות ופגיעה באמון שיקחו אתכם לבעיות הרבה יותר חמורות.
ההתרשמות שלי היא שהתקשורת שלכם אינה מספיק פתוחה, ועל כך צריך לעבוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה דוריתוש.
אפרים10/04/2011אדבר איתה על זה שוב. היו פעמים שהיא ציינה שכואב לה ולכן כאילו "אין לה כח" לסבול את זה. אבל עכשיו כשאנחנו מתחרמנים היא מאוד מאוד רטובה. לכן לא יודע עד כמה יש פחד מחדירה, והיא גם מציינת שהיא מאוד רוצה לעשות סקס אבל שוב עולה החשש הזה.
טוב נראה מה יהיה. הכי חשוב לדבר על זה...
תודה רבה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדוריתוש??
מאיה10/04/2011אולי ארוחה לאור נרות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהlike
דורית כהן10/04/2011דווקא אהבתי את הכינוי החדש שלי!!!
לגבי מה שהוספת, אפרים, אהיה פסיכולוגית "לרגע":
לפעמים יש לנו מנגנון הנקרא "התקה". אם ישנה חרדה מסויימת שמטרידה אותנו, אנחנו נחפש לתלות אותה כנגד פחד מסוג אחר, שנראה לנו יותר פתיר.
יש לי השערה, שמשהו בה חושש שמן הכאב היא לא תצליח להיפטר, ולחוות הנאה שלמה מן האקט המיני,וזה מפחיד אותה והיא ממש לא מאמינה שתוכל לפתור זאת, אז הפתרון הנפשי הוא להתיק (להעביר) את הפחד הזה למשהו שנראה בעיניה "יותר לגיטימי" - וזה החשש מלהיכנס להריון. כי זה חשש שיש לו סוף ידוע: זה דוחה למעשה את ההתמודדות עם הבעייה (של הכאב) עד אחרי החתונה.
זה אולי הסבר מסובך, אבל מנגנוני התקה כאלה קורים לכל אחד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכור למחשבים ולעבודה.yulia08/04/2011
שלום לכן.. אני כל כך צריכה עצה.. כי אני ממש קרובה לסיים את הקשר עם בן הזוג הנוכחי שלי. קצת רקע: הוא בן 27 , אני 25. (3 חודשים יחד). הכרנו באתר הכרויות. כאשר נפגשנו לראשונה, נוצר קליק מיידי והשבועיים הראשונים פשוט היו כייפים ברמה שאאפשר לתאר. נסענו לכל מני מקומות, בילינו, והכל היה בסדר עד שהחבר שלי, גאון במחשבים החליט שהוא פותח אתר כלשהו. תמכתי בו עודדתי אותו אבל לא תיארתי לעצמי עד כמה בניית האתר תשפיע באופן כל כך לא חיובי על הקשר שלנו. מאותו הרגע שהוא החליט לבנות אותו הבנתי כמה בודדה אני מרגישה. הוא יושב על זה ימים ולילות.. בכל רגע פנוי שיש לו כי גם הוא עובד ולומד.בהתחלה היינו נפגשים בסופ"ש כי לא רציתי להפריע לו עם האתר וגם כי אני לומדת ועובדת במהלך השבוע אבל גם בסופ"ש להזיז אותו מהמחשב פשוט בלתי אפשרי. דבר זה מונע מאיתנו לתקשר, לעשות סקס , לנסוע או לבלות. אני מוצאת את עצמי מחכה , מצפה לרגע שהוא יבוא ויחבק אותי, שיתנהג כמו פרטנר והאדם שהכרתי ... ניסיתי לדבר איתו על זה, הוא אמר שהוא מנסה לעשות הכל בשביל לסיים את זה מהר ואז הוא ישתחרר מהנטל הזה אבל הבעיה היא, שהוא כבר סיים לבנות את האתר ועדיין אין שינוי. הוא בן אדם מקסים, אינטליגנטי, מצחיק, הוא כל מה שרציתי בגבר אבל חוסר העניין הזה במה שקורה בחוץ, עם הסביבה או איתי משגע אותי. מה אני צריכה לעשות? אנחנו נפגשים רק סופי שבוע או אצלי או אצלו ועדיין אין עם מי לדבר..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להשוות אותו לאמן
דורית כהן09/04/2011יו-יו היקרה, אני מעריכה שהתקופה הראשונה בה הייתם יחד והיתה קסומה - איננה אופיינית לו וזה מאוד הטעה אותך לגביו. יש סיכוי גבוה לאור מה שאת מתארת - שהטבע שלו זה לצלול לעבודה ולהיסחף לשם, וכי זה המקום המועדף עליו. טיפוס של וורקוהוליק.
לפעמים אני משווה זאת לזוגיות עם אמן. מדוע? כי אמנים - יש סביבם הילה כזאת שהם זקוקים למוזה, לשקט, לזמן של דגירה על היצירתיות שלהם, וידוע מראש שהם שקועים בעצמם ולא מצפים מהם ליותר מדי חברותיות. סולחים להם.
לאחרונה פגשתי מישהו מתחום ההיטק שהישווה את עיסוקו לעיסוק ביצירתיות ובאמנות, וזה מצא חן בעיני. היכולת הזאת ליצור עולם ומלואו וכל הזמן לשפר אותו - יש בכך משהו מן האמן.
עכשו נחזור אלייך: האם היית מוכנה להיות בת זוג של אמן? נניח צייר או מוסיקאי? או סופר? זו בדרך כלל זוגיות לא מאוזנת משום שבזוגיות כזאת מאפשרים ליצירה של האמן להיות במרכז ומטפחים אותה, ויש לגיטימציה לאמן להיות שקוע בעבודתו ימים כלילות ויש יותר סלחנות כלפיו בהרבה תחומים.
אם היית מוכנה להיות בת זוג של אמן - אז על אותו משקל - את יכולה להישאר איתו בזוגיות הלא מאוזנת הזאת. פשוט לקבל שהוא כנראה רוב הזמן יישאב לעבודתו, זה עושה אותו מאושר.
אם לא מתאים לך המודל הזה של זוגיות, אלא את רוצה מערכת שוויונית מכל הבחינות - אז אולי הוא איננו הבן זוג המתאים עבורך.
מה שבטוח, הוא שאם תמלאי את הזוגיות שלכם בתלונות כלפיו על מה שכתבת ותנסי לשנות אותו - עד מהרה הזוגיות הזאת תתפרק, כי כנראה זה יפריע לשניכם יותר מדי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

