מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- הפסקהנאור07/11/2013
אני וחברה שלי יוצאים ארבעה חודשים
בתחילת הקשר היא הראתה לי שהיא מעונינת בי מאוד והרגשתי דברים ואני לעומת זאת לא הרגשתי כמעט כלום
לאחר חודשים זה התהפך אני פתאום הרגשתי דברים מאוד חזקים והראתי לה
והיא לעומת זאת פחות
לאחר שיחה איתה שלשום אמרה שצריכה לדבר איתי ויש לה רגש אליי אבל זה לא כמו הרגש שיש לי והיא רוצה הפסקה של מספר ימים כדי לבחון את הרגש שלה
האם הפסקה תעזור?איך אני מחזיר אותה אליי?אני בסרטים קצת...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקה - מותר וכדאי
עדי בדיחי08/11/2013שלום נאור,
בזוגיות אין לנו ברירה אלא גם להיות קשובים למה שבן הזוג צריך מאיתנו. לפעמים זה קירבה, לפעמים זה ריחוק. כדי לברר עם עצמה האם באמת היא יכולה ורוצה להישאר בקשר הזה וכדי לבחון את הרגשות שלה - היא צריכה הפסקה. ויש לכבד אותה על כך, למרות הקושי והחשש שהיא באמת תעזוב.
נסה לחשוב על זה כך- האם היית רוצה שתישאר איתך מישהי שאינה שלמה עם הקשר? הרי זוגיות טובה חייבת להיות מושתתת על כך ששני בני הזוג "בעד" הקשר, מרגישים בו טוב והרגשות שם חזקים. אם היא צריכה לבדוק- טוב שתיתן לה את הזמן לכך וחשוב שלא "תפריע" לה לחשוב, כדי שהיא תחזור עם תשובה שלמה וברורה אליך.
אין "איך" להחזיר אותה אליך.. לצערי זה לא קסם. רגשות הם דבר מורכב, ויש לכבד אותה על החלטתה, ובינתיים למשל, כדי להפיג את הקושי, אפשר לכתוב לה מכתב, מה עובר עליך בתקופה הזאת, לכתוב לה מה אתה חש ואיך אתה רואה את הקשר, ושאתה מוכן לשמוע ולנסות לשפר (אם כך אתה חושב כמובן).
אני שוב חוזרת על המסקנה שעדיף קשר עם מישהי שהיא משקיעה בו, רוצה להשקיע ורואה את עצמה איתך, מאשר מישהי שהיא "חצי" או לא שלמה לחלוטין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יום נישואיםאבירם06/11/2013
אנחנו זוג נשוי צעיר יחסית מתקרים ליום הנישואים השלישי
שנינו עובדים וגרים בדירה שכורה
לפני 3 חודשים גיליתי שיש לאישתי רומן אינטרנטי
היתה מתכתבת עם מישהו שהכירה עוד בצבא , כשאמרתי לה שאני יודע על הרומן היא אמרה שהיא כבר לא בקשר שלנו עוד מלפני החתונה ושהיא רוצה לסיים את הנישואים ואני לא הסכמתי, למרות הבגידה אמרתי לה שאולי נלך ליעוץ ופניתי למטפל...
בפגישות היא מתארת כמה לא טוב לה/מה לא היה טוב לה
והמטפלת מציעה דרכים ליצור תקשורת טובה וכו וכו...
אני לא ככ מבין איך תקשורת טובה תפתור לי את ההרגשה שהיא בגדה בי
אבל אני מאמין שלזמן יש כח ריפוי
בקיצור - אני מנסה להחזיק א הנישואים, אישתי אומרת שהיא רוצה גם אבל אני לא מאמין לה ב100% (אי אפשר להאשים אותי-אני לעולם כבר לא אאמין לה כמו פעם) ואני מרגיש קצת שבוי כי אישתי יודעת שאני לא מוכן להתגרש.
הבעיה כרג היא שבעוד חודש זה יום הנישואים השלישי שלנו
וממש ממש לא בא לי לעשות משהו מיוחד... זה יהיה מזויף ולא אמיתי כי אני כרגע לא אוהב אותה, אבל מבין שאני במערבולת של רגשות אז אני מניח שאם המצב לא ישתנה תמיד אפשר להתגרש עוד חצי שנה ומעדיף לא לקבל החלטות פזיזות כמו :בגידה = גירושין מיידיים.
אני אוהב את הבנאדם - אבל זה בנאדם שבגד באמון שלי - אז לא יודע... נראה לי הגיוני שיש גם מדוע לא לאהוב אותה ככ ולא לרצות להיות איתה במסעדה רומנטית עוד חודש.
יש מישהו שהיה במצב כזה פעם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מסכימה - לא להחליט ממקום פזיז
טלי צרקינסקי06/11/2013אבירם שלום,
ממה שאתה מעלה ניכר שאתה פגוע מהקשר הרומני - האינטרנטי עם הבחור מהעבר שהסתירה ממך, אולם ניכר שיש כאן פגיעה נוספת, רצון של אשתך לסיום הנישואין ואני מעלה כאן שאלה מה אתה מרגיש עם זה?
איך היה הקשר ביניכם במהלך שלושת שנות הנישואין?
איך הייתה התקופה טרם נישאתם?
מהן הסיבות שהיא מציינת שרוצה לסיים את הקשר?
עולות כאן מספר שאלות חשובות, אתה מוזמן כמובן להרחיב עליהן ואתייחס בהמשך.
אני בהחלט מבינה את רגשותייך לגבי התקרבות ליום נישואין והרגשות בוודאי יותר מודגשות ביום שמציין את נישואיכם.
אני חושבת שהשאלה היא מעבר לציון יום ספציפי זה, אלא על התבוננות על מה קורה לכם בקשר.
אני מבינה ממה שאתה מעלה שאתם ממשיכים בטיפול זוגי?
אתה מעלה איך תקשורת מועילה למצבים כמו פגיעה באמון ועוד.
בטיפול זוגי עובדים על תקשורת כיוון שתקשורת הינה אבן יסוד בזוגיות.
פעמים רבות זוגות רבים בגלל ליקויים בתקשורת, אי הבנות, תקשורת הרסנית ועוד.
בסיס של היכולת לשוחח באופן בונה האחד עם השנייה, היא חשובה מאד לזוגיות.
היכולת לשתף - מה אני מרגיש בקשר? מה עושה לי מצב כזה? מה עושה לי מצב אחר? ועוד ועוד דברים שקורים בתוך זוגיות.
הזוגיות מכילה הרבה מאד תקשורת, מילולית, אינטימית ועוד.
אני מבינה ממה שאתה מעלה שאתה מרגיש כעת מבולבל ואני מסכימה עם מה שציינת של לא לקבל החלטה ממקום פזיז (כגון "בגידה נגדית" או מיד להתגרש)
וזה נכון שעם כל הכאב, תמיד אפשר להיפרד. ולעיתים לדעת שעשיתם מאמץ למען הקשר - עשוי לעזור לתהליך.
לדעתי, יש כאן מקום לקבל החלטה מושכלת, ממקום חזק שלך, לא ממקום של "אגו"
ואת המקום החזק הזה אפשר לטפח בטיפול זוגי ואם תראה שהוא לא מתקדם ואשתך נחושה בדעתה ואינה מעוניינת להמשיך, ניתן להמשיך בטיפול פרטני ולעבוד לבד ולחזק את עצמך שזה תמיד תהליך חיובי, אשר אפשר להיבנות ממנו בין אם להתבונן מה קורה במערכת הזוגית (שאני מעריכה שאתם עושים בטיפול הזוגי) ובין אם בכל תחום בחיים ויתכן ותכנים חשובים כן יעלו בטיפול הזוגי לעבודה משותפת.
מאחלת לך בהצלחה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם אין ילדים - תחתוך
קורא מזדמן08/11/2013הסיפור העיקרי זה הילדים. אם אין, אתה חייב לחתוך:
1. היא לא רוצה אותך
2. היא בגדה ואת האמון לעולם לא תשקם
3. היא תבגוד שוב ואז יהיו ילדים וזה פי אלף יותר קשה.
אם יש ילדים - תנסה לשקם.
סמוך עלי, אין חכם כבעל ניסיון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעל לא תומך בעת מחלה שלי ושל הילדשלי06/11/2013
אני תפוסה בגב כבר מספר ימים. בנוסף לזה, הילד שלנו חולה עם חום גבוה בבית.
בעלי ממשיך בשגרתו שלו. לא עוזר ממש והנטל נשאר עדין עלי.
בקשות עזרה מצידי מתפרשות אצלו כביקורת וכ"אובר" בקשות ממה שהוא רוצה לעזור.
(הוא אמר, אני יכול יותר, זה המקסימום שאני רוצה, אני זקוק לזמן לעצמי).
אני ממש לא יודעת מה לעשות.
הכלים בכיור, הבית בלאגן - הוא קם בלילה פעם אחת לילד וזה מבחינתו שיא השיאים.
איך להסביר לו שיש ימים ומקרים שבהם הוא צריך לתת מעבר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשוחח עם בעלך בהדדיות בקשר
טלי צרקינסקי06/11/2013נאבדת בקשר שלום,
לעיתים בזוגיות מרגישים: אכזבה, תסכול, חוסר הבנה, צרכים שונים שלא תמיד הצד השני מודע אליהן וחשוב להעביר אותם לצד השני, קרי, לבעלך, בצורה שהוא יוכל להבין מה את חווה, מה חשוב לך, למה את זקוקה.
וכאן אנחנו מגיעים לנקודה שהיא חשובה ופעמים רבות זוגות עלולים להגיע למקומות פחות נעימים:
תקשורת שאינה בונה
האשמות
הטחות האחד כלפי השני/ה
ואז נוצר מצב שהצד השני אולי שומע אך לא מקשיב וכאן יש הבדל משמעותי, כיוון בהקשבה יש אלמנט של תפיסת תוכן מה שנאמר, קליטה שלו, משהו אקטיבי יותר מ"שמיעה של מה שנאמר" ואת זה אנחנו רוצים להשיג בזוגיות.
בוודאי שהדברים אינם אוטומטיים ואף אחד אינו מושלם ולעיתים אנשים מוצפים וכועסים ועוד כהנה וכהנה.
מה בכל זאת הייתי ממליצה לך? יש מקום לבדוק מדוע בעלך תופס אמירות שלך כביקרות ואיך אפשר להפוך אותן לא לביקורתיות, אם כי למה את זקוקה בתוך הזוגיות, בתוך ההורות שלו, בתוך משק הבית וכו'.. לא רק בדוגמאות שנתת, אלא בכלל אם זה קורה בקשר בעוד מצבים.
כאן אנו הופכים את ה"שלילי" ל"חיובי ובונה".
ממליצה לשוחח אתו באופן רגוע כששניכם נינוחים. להחמיא לו על דברים שאת כן מעריכה אצלו. לומר לו מה את מרגישה שאת כן זקוקה (כמו הדוגמאות שנתת כאן) להזמין אותו לומר ולשתף אם הוא זקוק למשהו.
לדבר הדדיות בזוגיות. הוא יבין יותר את רגשותייך.
השפה "אני מרגישה" , "לי יעזור" ,"אני אודה לך אם" מיטיבה יותר מאשר "אתה לא עושה מספיק" ,"לא אכפת לך" וכו'.. (נותנת דוגמאות כלליות). וכמובן הפוך...
מאחלת לך ולבנך רפואה שלמה ושתצליחו לפתור את אי ההבנות בקשר לתקשורת טובה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרהורי הלבתמר06/11/2013
שלום,
שמי תמר, בת 25. רציתי לשתף במחשבות לגבי בחור שפגשתי לפני כמה שנים. נפגשנו במסגרת חברתית כלשהי, וכבר מההתחלה משהו בי נקשר בבחור הזה. הוא התלבש לי מדויק. לא יודעת להסביר את התחושה. חשוב לציין שהוא מכיר אותי באופן שטחי והאמת- כך גם אני כלפיו. מאז הוא נמצא במחשבותיי- און אנד אוף. לאחר ניסיונות כושלים לשדר לו עניין, פשוט פניתי אליו ישירות בהודעה והצעתי לו לצאת. הוא טען שהוא יוצא עם מישהי (משהו ראשוני). מאז חלף זמן ואני כבר שכחתי. השבוע, בדרך מעניינת, גיליתי שהוא עדיין בחיפושים אחר בחירת ליבו... משהו בסיפור הזה לא נותן לי מנוח. יצאתי עם לא מעט בחורים, אבל עוד לא הצלחתי לשחזר את התחושה הזו שחשתי כלפיו. חשוב לציין שיצא לי לראות אותו איזו פעם מאז אך הוא לא שידר עניין. כבר כמה פעמים שהגעתי למסקנה שאני מניחה לעניין וזה כנראה באמת לא מתאים, אבל הוא נשאר רווק וכל פעם מחדש נכנס לחיי ולמחשבותיי. התחושה היא שכבר עשיתי את הצעד הכי רחוק שאפשר- האמנם? ואולי פשוט צריך להניח לדברים ולהבין שאלו הם החיים? או שאולי גברים לפעמים פשוט לא רואים את הדברים וצריכים איזו דחיפה רצינית? מה שלא יהיה, היה שם משהו יוצא דופן. הוא דומה לי.
אשמח לתגובה, תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמה שני דגשים
טלי צרקינסקי06/11/2013תמר שלום,
טוב לזהות מה הבחור הזה גורם לך להרגיש?
לאן הוא לוקח אותך במחשבותייך? ברגשותייך?
במה שאת חווה?
את מתארת מצב שהיו כל מיני סיטואציות שיכלתם להיפגש אבל לא יצא ונשמע שאת מהרהרת האם זה קשר שהוא מפוספס? ואולי שם את מרגישה "משהו לא סגור" והאם צריך לעשות משהו נוסף על מנת לדעת שזה לכאן או לכאן.
אני אחלק את תשובתי,
מצד אחד, יתכן ויש כאן עניין של עיתוי ויש שאלה האם היום יש מוכנות, בשלות ורצון לקשר? אפשר לבחון את זה מולו.
שנית, באם לא, חשוב שלא תהיי במקום של מחשבה, הרגשה (הכוונה, שההרגשה לא תנהל אותך) שהוא כל פעם ירחף שם וזה מה שימנע ממך היכרות או מימוש קשר עם בני זוג פוטנציאלים טובים אשר עשויים להתאים לך.
אז חלק אחד זה באמת לעשות מעין "סגירה" האם יש כאן סיכוי וחלק אחר הוא אם אין, החלק המשחרר, החלק שיש עוד אפשרויות, עוד התפתחויות, גם עם בני זוג אחרים שאת יכולה לחוות איתם אהבה, הדדיות ועוד.. כמו שיש בקשרים.
מאחלת לך הצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלתמר, גם אני במצב הזה, מאוד מבינה
אני22/11/2013את מה שאת עוברת.
אשמח לשוחח איתך, יש לך מייל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זוגיותKOKA04/11/2013
אני בת 24 , מגיעה מחברה מסורתית\דתית. אני לא מרגישה צורך בזוגיות בכללי, זה נורמלי? ובטח לא אירוסין או חתונה..אני לא מרגישה צורך בזוגיות, ולא מרגישה שאני יכולה לאהוב בקלות, לפעמים אני מרגישה שאני בן אדם קר...איך זה שבגיל כזה אני לא מרגישה צורך בחיבה ואהבה מבן זוג?
מלבד זאת, מסיבות מסוימות יש לי פחד "מלהכשל" בחיי נישואין, אני מניחה שזה משפיע מן הסתם..
מצד שני, יש טיפה "לחץ" כבר מהסובבים אותי.."אח"כ לא תמצאי בן זוג" וכדומה...מאחר וזה עובד בשידוכים ואני לא יודעת מה לעשות. נורא קשה לי.
אז האם זה נורמלי שאני לא רוצה בגיל כזה אהבה???על מין אני כן חושבת...אבל זוגיות,אהבה ..לא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר KOKA -
בני05/11/2013אז האם זה נורמלי שאני לא רוצה בגיל כזה אהבה???על מין אני כן חושבת...אבל זוגיות,אהבה ..לא.
התשובה היא כן! את נורמאלית בהחלט - המחשבות שלך טבעיות בפרט לגיל הזה, את כבר לא ילדה ומן הסתם יש לך רצונות ושאיפות משלך ואת לא רואה איך זה מסתדר כשתצטרכי לחלוק את חייך עם אדם נוסף יהיה אשר יהיה,
אבל יש לי בשורה טובה בשבילך - זוגיות טובה אמורה לשדרג ולשפר לך את החיים ולהעצים את האישיות שלך!
כשיגיע הזמן והוא יגיע...תרגישי שאת הולכת להרוויח מהקשר הזוגי ואז יהיה לך יותר קל לדלג ולהעביר את כל החששות וממצב של חשש להיכשל תמצאי את עצמך אומרת "איך" ו"מה" אני עושה כדי להצליח.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלבדוק טוב
עדי בדיחי06/11/2013שלום וסליחה על העיכוב,
אני דווקא כן חושבת שצריך לשאול שאלה- מדוע אינך מרגישה צורך כזה. האם יש חשש ופחד סביב הנושא? מה המודל הזוגי שגדלת עליו? האם זהו מודל של "כישלון" בעינייך ולכן את חוששת להיכשל? בנוסף, איך את תופסת קירבה, חיבה, אהבה? האם את חשה כי זה עלול להחריב לך את הפרטיות..? את הגבולות?
אני ממליצה לבחון עם עצמך את השאלות האלה, ולבדוק האם את באמת חוששת ממשהו, או שפשוט זה לא הזמן וכמו שבני אומר - תני לזה את הזמן. כי זאת גם אופציה - רק חשוב לשלול גם אופציות אחרות.
בהצלחה רבה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
KOKA07/11/2013העניין שגם אני לא מרגישה בצורך "להיות עם בן זוג" אפילו לא באופן ממוסד. בגיל כזה אנשים חושבים על אהבה ולהיות עם מישהו, בדרך כלל אם אני לא טועה
אז אני לא חושבת שאני רוצה, וגם יש תמיד פחד ..המודל הזוגי שגדלתי עליו הוא כשלון מוחלט, שבעיקר נגרם בגלל אמא..זה מה שיותר מפחיד אותי "שיהיה לי את הטבע שלה"
מה הכוונה בלהחריב את הפרטיות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך על הפירוט החשוב
עדי בדיחי08/11/2013הי שוב,
אתחיל מהסוף- "להחריב את הפרטיות", התכוונתי, שיש בינינו אנשים שכ"כ חשוב להם האינדיבידואל שלהם והזהות העצמית שלהם, שאינם רוצים קשר, כי בתוך קשר אתה חייב לתת מעצמך, לוותר על הרצונות שלך, לראות את האחר ואין תמיד מספיק "מקום" רגשי לחלוק את החיים עם עוד מישהו. לזה התכוונתי.
מעבר לזה, לגבי מה שכתבת: הכישלון ההוא שאת מדברת עליו והחשש לא להיות כמו אמא שלך עם הטבע שלה וההתנהלות שלה- זה ה"בינגו" שלנו בסיפור. כי אין מצב שההתנהלות והדפוסים שלה שאת חווית כילדה, כנערה, כמתבגרת וכיום כאשה- לא משפיעים על ההחלטות שלך. כולנו מושפעים ממה שראינו אצל ההורים שלנו, כולנו. זה לא פוסח וזה טבעי שתחששי כ"כ. זה ברור שתנסי להגן על עצמך ולא להיות בקשר, כאשר כל קונוטציה לזוגיות מעוררת בך תחושות ומחשבות על כישלון ועל רצון לברוח מדפוסים שגדלת עליהם.
ולשורה התחתונה- אני לא חושבת שניתן לעשות הוקוס פוקוס ולגרום לך פתאום להיות בקשר. כמובן שזהו תהליך שאת צריכה לעשות עם עצמך. מספר דברים:
1. לברר עם עצמך אם את בכלל רוצה להיות במקום כזה, של "לרצות קשר", מתאים לך להיות במקום הזה? מפריע לך שאינך רוצה קשר? יפריע לך בהמשך להיות בלי זוגיות? (אני בכוונה שואלת וזה לא מובן מאליו שכולנו רוצים זוגיות, לא).
2. אם את רוצה לעשות תהליך לשם- הוא צריך להיות בתוך טיפול פרטני עם איש מקצוע. פסיכולוגית או פסיכותרפיסטית שיכולה לעזור לך לנסות לבדוק מה בדיוק החשש ואיך ניתן בכל זאת להביא אותך לנקודה שאת רוצה להגיע אליה (שוב, אם בכלל).
אני חושבת שהשאלה שלך "אם זה נורמלי" היא השאלה שהגעת איתה לכאן, לתכתובת הזאת, ועליה את זקוקה לתשובה. בטיפול את תוכלי להבין למה עבורך, עבור עצמך, זה טבעי ונורמלי שתחושי כך- בהתחבר לילדות שלך ולדפוסים שגדלת עליהם. בטיפול תוכלי לקבל הכלה והצדקה לרגשות שלך ולא לחוש כ"כ חריגה. עם זאת, גם לקבל כלים בטיפול להתמודד עם המצוקות האלה "בשטח", בעולם האמיתי- ולכן יש צורך בתיווך הזה של איש מקצוע.
מאחלת לך הרבה בהצלחה, אני בטוחה שתמצאי את הדרך הנכונה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתמיד רציתי ללכת לפסיכולוגית בגלל
KOKA17/11/2013העניין הזה, אבל בכל זאת אני מתלבטת.
לא מרגישה ממש בנוח ללכת..
מבחינת עלויות, אם אני חברה במכבי..זה אמור לעלות משהו?צריך הפניה כלשהי?
המון תודה לך על התשובות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטלי, אשמח להתייחסותך- טיפול מסובסד
עדי בדיחי18/11/2013הי,
קודם כל תתפלאי כמה אנשים הולכים.. אין מה לחשוש וזאת מתנה אדירה לעצמך. אמנם לא קל להתמודד עם דפוסים שלנו, וכמובן עם מה שהילדות מעלה. אבל אם תזכרי שזה עתיד לעזור לך להבין את עצמך - את לא תאמיני איזו מתנה אדירה זאת וכמה זה יקדם אותך.
לגבי מכבי, אני לא יודעת. אשמח אם טלי תענה לגבי טיפולים מסובסדים. לא חושבת שצריך הפניה.. טלי, אשמח להתייחסותך.
בהצלחה רבה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול מסובסד
טלי צרקינסקי18/11/2013KOKA שלום,
בהמשך למענה שעדי נתנה לך, אני אתייחס לאפשרויות של טיפול מסובסד.
חשוב לי לציין שקראתי את השרשור על מנת להבין את המקרה כדי לתת מענה במישור הזה.
אני מסכימה עם עדי לגבי כך שטיפול הוא מתנה לחיים. היום טיפול הוא מאד מקובל, אנשי טיפול גם הם הלכו/הולכים לטיפול (על מנת להבין מה מתרחש בעולמם ולחוות מה זה להיות "בצד השני" וכן לכל אדם יש על מה לעבוד ומה לעבד.....)
כך שזה נורמטיבי ואך רצוי ומומלץ תמיד להתפתח בשיחות טיפוליות וניתן רק להרוויח מהן.
איפה אפשר לקבל טיפולים מסובסדים?
ציינת שאת חברה במכבי -
יש אפשרות של מימון טיפולים דרך מכבי לדעתי בעלות של כ- 160 ₪ לפגישה. (יש מטפלים מצוינים). חשוב כמובן אמון וחיבור למטפל/ת.
שמעתי לאחרונה שניתן לקבל טיפול ב"עמך" מה שהיה פתוח לניצולי שואה, כיום פתוח לקהל הרחב.
מאמינה שיש מקומו נוספים שאפשר לבדוק במנועי חיפוש.
עוד שאלה שאשאל אותך על מנת להציע לך מקום נוסף, אך צריך לענות על קריטריונים מסוימים.
כתבת משהו על דפוסים של אימא שאת חוששת ממה שחווית בבית.
האם אימא התמודדה/מתמודדת עם סוגיה נפשית כלשהי? ואם כן מהי?
אם התשובה חיובית ישנה אופציה נוספת שנפתחת.
במידה וכן השיבי לי ואתן לך מענה היכן ניתן עוד לקבל טיפול בסבסוד.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאמא שלי סובלת ממחלה נפשית
KOKA22/11/2013מניה דפרסיה . היא "קיבלה" אותה מסבתא שלי
אני מאמינה וכמעט בטוחה שההתנהגות של אמא שלי לא נובעת מהמחלה שלה, גם היום שהיא מטופלת על ידי כדורים והיא יציבה בהתנהגותה, עדיין אני רואה דפוס ההתנהגות שלה שאני לא מאמינה שהכדורים או המחלה השפיעו
גם כאשר יצא לי לדבר עם אבא שלי, הוא אמר שגם לפני שהתפרצה המחלה היה לה דפוס התנהגות כזה...אני מאמינה לאבא שלי, למען האמת.
זו אגב עוד סיבה שאני פוחדת מזוגיות, הפחד להיות עם המחלה(חס וחלילה)...ביחד עם עוד מישהו, ואיך זה ישפיע על חיי שנינו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממשיכה בתגובה
טלי צרקינסקי23/11/2013KOKA שלום,
התמודדות עם אימא אשר יש לה התמודדות עם מחלה נפשית אינה פשוטה כלל.
עפ"י מה שתיארת לעדי ומה שאת מתארת כאן, זה מאד טבעי שיש חששות בכלל ומזוגיות בפרט בחיים לצד אם מתמודדת וסבתא מתמודדת עם מחלה נפשית.
יתכן ועולות דאגות - האם אהיה כמו אימא (התנהגות, אופי), דברים שאת "סוחבת" אתך מהעבר, ההווה שחשוב לעבד, איך לשוחח עם בן זוג פוטנציאלי? אין להשלים עם זה בעצמי? (אני מעט מתארת את "הקול שלך" שעשוי להיות קיים) ובוודאי יש שם מקום לעבודה בטיפול, לצד כל התמודדות בחיים בכלל ולקבל את הכילים האלו להתחזקות.
לעיתים לא תמיד יודעים מה ההתנהגות הקשורה למחלה ומה קשור יותר למשהו אישיותי/קווי אופי/התנהגות כללית ולאיש מקצוע יהיה קל יותר להבין.
ממה שהעלית נפתחת בפנייך אופציה נוספת לטיפול מסובסד.
עמותת "אנוש"- העמותה הישראלית לבריאות הנפש נותנת גם שירות יעוץ, תמיכה וטיפול למשפחות. ניתן לפנות לשירות ואין כל צורך בהפניה.
אני מצרפת לך קישור - יש מקומות שבהם הייעוץ מסובסד (עלות מופחתת מקופ"ח) ויש מקומות שאין עלות אך מס' המפגשים יותר מוגבל ויש אופציות לדברים נוספים (את תוכלי לקרוא בלינק המצורף).
www.enosh.org.il
ראי מה מתאים לך, עפ"י אזור המגורים שלך.
אם את רוצה לעשות תהליך טיפולי פרטני, הייתי ממליצה על השירות המסובסד.
מאחלת לך הרבה הצלחה וטוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבאתר כתוב שזה מיועד לאנשים עם מגבלה
KOKA02/12/2013נפשית
מאחר ולאמא שלי יש מגבלה נפשית, זה אמור להנתן גם לי?
אני שואלת הרבה שאלות לפני שאני מתקשרת, כן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאה , לא חשוב.
KOKA02/12/2013הסתדרתי
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש מגוון שירותים בעמותה מחדדת שוב
טלי צרקינסקי02/12/2013KOKA שלום,
אכן כן, יש שירותים בעמותה שמיועדים לבעלי מגבלה נפשית ויש שירותים שניתנים למשפחות שלהם - רובריקה נפרדת (=את).
אני כיוונתי אותך לשירות המשפחות, שאותו מקבל בן המשפחה שיש לו אדם במשפחתו המתמודד עם בעיה נפשית (אם/אב, אח/ות, בן/בת וכו'..)
כך שאת יכולה לפנות לעמותה זו ולקבל שם טיפול מסובסד כבת משפחה לאם מתמודדת עם מחלה.
ראי קטגוריות משפחות.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהKOKA משום מה לא מצליח
טלי צרקינסקי23/11/2013לי להעלות הקישור
כתבי במנוע חיפוש "גוגל" - אנוש ואז תפתחי את "אנוש העמותה הישראלית לבריאות הנפש" ומשם תמצאי את קטגורית המשפחות בסרגל מימין.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התלבטותמיכל04/11/2013
שלום אני בת 36 נשואה מזה 11 שנה יש לי שני ילדים 4,9 . אני נשואה לגבר שאינני מאהבת בו ונמשכת אליו הוא בחור מאד טוב ואבא מדהיים לילדים שלי ....הוא בעל מקסים מאד אוהב אותי ומעניק לי . העניין הוא שככל שהוא מחזר אחריי הוא יותר מגעיל אותי. אני ממש לא אוהבת אותו היינו לפני גירושים , מכרנו את הדירה וברגע האחרון ניסה לשכנע אותי שניתן לזה צאנס גם בשביל הבנות ולגבינו הציע שנלך לייעוץ זוגי.אני לא ככ מאמינה שניתן לפתור משהו ביננו היות ואין לי אליו שום אהבה מלבד רחמים כי ככל שהוא נותן לי ומחזר שולח פרחים וכו...אני נשארת אדישה אליו כי אני לא יכולה לתת בכוח ומשהו שלא מגיע מהלב.
האם זה אבוד? האם טיפול זוגי יכול לעזור לי לאהוב אותו מעט להרגיש אליו משיכה? אני ממש מתוסכלת. הטעות הגדולה הייתה להתחתן מלכתחילה הייתי בטוחה שעם הזמן ועם השנים וכשילדים יגיעו לעולם הכל ישתנה. אבל ממש לא . להפך...אציין שאיננו מקיימים יחסים תקופה מאד מאד ארוכה למעלה משנה..וזאת בגלל חוסר המשיכה אליו אני לא מסוגלת שהוא נוגע בי. וזה לא קשור לחיצוניות. האופי שלו ממש מגעיל אותי ..כל העולם שלו סביבי הוא משפחתי מידי. אין לו חברים....נראה כאילו כל מה שחשוב לו בחיים זה המשפחה ..יכול מאד להיות שמרוב שאני דוחה אותו ולא מחזירה לו אהבה הוא יותר כרוך אחריי. הייתי רוצה שדברים יגיעו ממני שהוא יראה לי קצת קרירות. אגב שוחחנו על זה בעבר המון ... זה החזיק ליום יומיים הוא פשוט שיחק אותו קצת קשוח ולא מראה אהבה ולא כלום עד כדי כך שלא דיבר איתי...וזה נראה כזה מאולץ...בקיצור קשה לי להאמין שהוא יכול לשנות את האופי שלו? האם ניתן לטפל בבעיות מסוג זה? או שזה אבוד היות ואין אהבה משני הצדדים???תודה וסליחה על אורך השאלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התלבטות
י ב04/11/2013שלי
שלום רב
נראה משאלתך שאת מתייסרת מאד בחיים כאלו וגם מן הסתם נוסף על זה גם ייסורי מצפון, אבל לפני גירושין כדאי למקסם את כל האפשריות אולי בכל זאת יש אפשרות להמשיך בפרט כשיש בנות בבית, לכן אני מציע לך ללכת לטיפול וייעוץ זוגי יתכן מאד שיש לו בעיה ולא יודע איך משאירים מרחב אישי לבת הזוג ויתכן גם שיש לך בעיה איך לקבל אותו , ובייעוץ זוגי אפשר לעלות על הרבה דברים שאת לא חושבת כלל עליהן.
המון הצלחה
יואל בוקשפן
יו"ר מכון "יש עתיד"
1599525000* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמענה בפוסט השני ששלחת
עדי בדיחי04/11/2013מתנצלת על העיכוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התלבטות מאד גדולהמיכל03/11/2013
היי בת 36 נשואה +2 5,9 יש לי בעל מאד אוהב אכפתי ואבא מדהים לילדיי. התחתנו לפני 11 שנה מבחינתי לא הייתה אהבה גדולה וגם לא משיכה מינית. ראיתי אותו בחיים שלי שהוא יהיה אבא ובעל טוב..וחשבתי שעם הזמן דברים ישתנו ואני אלמד לאהוב אותו. האמת שזה לא קרה וזה רק החמיר שוחחתי איתו על מה שאני מרגישה בהתחלה נורא נפגע ...ומה שקרה מאז ששיתפתי אותו שהוא יותר מחזר ויותר מראה את האהבה שלו ואת הנתינה האינסופית שלו אציין שאיננו מקיימים יחסי מין תקופה ארוכה בגלל שאני לא נמשכת אליו..הענין שככל שהוא רוצה בי אני מתרחקת ונגעלת יותר ומאז ששיתפתי אותו בתחושות שלי הוא כרוך אחריי יותר ...אולי בגלל שאיני מאוהבת בו..זה מושך יותר. בכל אופן היינו אצל יועץ נשואים מס מפגשים אך זה לא צלח היות ולא המשכנו...גם בגלל המצב הכלכלי ...היום אנחנו ממש לפני גירושים ...אבל משהו בי מאד פוחד וחושש שמא לא אוכל להסתדר בחיי..ודבר נוסף הילדים שלי ..הם ככ קשורים אליו הוא אבא ממש נפלא.אני מבחינתי אי אפשר לקיים קשר כשאין אהבה ומשיכה. האם זה הסוף? האם ניתן להציל זוגיות שצד אחד לא אוהב ולא נמשך? האישיות שלו לא מושכת אותי.. אני ניסיתי אך לא מסוגלת לתת לו מעצמי וזה מאד מתסכל אותי ככל שהוא נותן לי אני מתרחקת ...הוא מבחינתו שלא נגרש ונתמיד בטיפול זוגי הוא מוכן לעשות הכל כדי לא לפרק את תא המשפחתי.. וזה מעמיד אותי במצב לא נוח מולו שהוא מנסה הכל ואני לא . האם יש סיכוי להציל נשואים שאין אהבה משני הצדדים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אכן התלבטות לא קלה בכלל
עדי בדיחי04/11/2013הי שלי,
אני לא רוצה לחרוץ גורלות ואני בטח לא בעד לפרק את התא המשפחתי לפני שמנסים הכל, אבל נראה שיהיה קשה מאוד להמשיך מערכת יחסים כזאת. היא לא הוגנת כלפיו, לא כלפייך ולא כלפי הילדים.
מה שכן הייתי מנסה דווקא ללכת על טיפול פרטני, אולי בכל זאת לבדוק האם יש בסיס מסוים שכן יכול לעזור, ולהתחיל משם - לברר מול עצמך למה אינך נמשכת אליו ומה בכל זאת השאיר אותך שנים בקשר. בכל זאת- את נשואה הרבה זמן ואולי לא רק מטעמי "הוא יהיה אבא נפלא", כך אני רוצה להאמין.
אני דוגלת בכך שלא מפרקים עד שלא ממצים את כל הניסיונות. אבל כשאין אהבה, וכשאין משיכה- זה יכול להיות מאוד קשה. יהיה כדאי לחשוב לעומק לגבי 2 האפשרויות העומדות בפנייך, להמשיך להתייעץ עם הקרובים לך ולבחון את הדברים לאט. בד בבד, לנסות לברר מול עצמך האם בכל זאת יש משהו את יכולה "להתחיל" ממנו ולאהוב אותו, למרות הכל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התלבטותנלי03/11/2013
שלום,
רציתי לשמוע את דעתך לגבי התלבטות שיש לי כרגע.
אני בת 24 והיו לי כבר כמה מערכות יחסים קצרות שנגמרו ביוזמתי כייוון שהבחורים לא היו רציניים או לא התאימו לי. חשוב לי למצוא מישהו לעתיד ולא סתם , כי כבר חוויתי אובדן ושברון לב ולא רוצה שוב לבזבז את הזמן שלי על מישהו שלא שווה את זה. אני בחורה רצינית, מאוד מתוכננת, סטודנטית ועובדת ואני נראית טוב.
אתמול יצאתי לדייט ראשון עם בחור בן 33 שחברה של אמי הכירה לי. הוא אדם מקסים, יש לו דירה ועבודה טובה, הוא רציני וג'נטלמן, הבעיה היחידה שהוא ממש לא נראה טוב, הוא נראה מבוגר הרבה יותר ממני, וגם הגיע לבוש לא ממש הולם לדייט עם נעלי ספורט וטישרט כאשר אני הגעתי מטופחת ועם נעלי עקב. אני לא עד כדי כך בררנית אבל זאת די פעם ראשונה שאני יוצאת עם בחור שלא בטעם שלי והייתה לי כל הערב בעיה להתקרב אליו, לא הייתה משיכה כלל, למרות שהיה לנו מאוד מעניין לדבר אחד עם השני. זה ממש מבייש אותי שאני ככה, ולא רוצה להשמע שחצנית אבל אני באמת נראית טוב ולא הרגשתי בנוח אפילו מהמבטים של האנשים סביב.
אני כל כך לא רוצה לפספס את ההזדמנות הזאת, אבל מצד שני לא בטוחה שאוכל להיות איתו אם אני לא נמשכת אליו, האם יכול להיות שאני בררנית או ההיפך קשה מדי עם עצמי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמה נקודות
עדי בדיחי04/11/2013שלום נלי,
מספר דברים:
1. יתכן וצריך להיפגש עוד פעם פעמיים, לבדוק יותר לעומק את הדברים. לפעמים האדם הכי פחות מתאים מתגלה כבעל אופי מדהים ואיתו מגיעה המשיכה... לא הייתי פוסלת על סמך טישרט ונעלי ספורט, לא כי זה שטחי, אלא כי זה לא מספיק "טוב" כדי לפסול אותו. אני מניחה שהמשיכה או חוסר המשיכה יכולים להיות פועל יוצא, בהיבט הזה ובדייט ראשון, של ה"שוק" הזה שחווית ופחות היית פנויה לכל היתר. זה טבעי בדייט ראשון.
2. לגבי מראה: את צודקת, וזה חשוב. אבל לא לגמרי. מראה הוא אלמנט שלפעמים ניתן לשנות אותו. כלומר, לפעמים מגיעים אלינו הנשים, הגברים האלה, שאת יכולה להגיד מילה או לכוון או אפילו ללכת ולקנות איתו בגדים, והם יראו כמעט כמו שאת רוצה. יש פעמים שזה גם לא ילך. מה שאני אומרת הוא שככל שהקשר מתהדק, יש יותר סיכוי גם להביע את מה שאת רוצה במישור הזה של "איך אני רוצה שהגבר שלי יראה" ולכוון אותו לשם. אם יש מזל - גם הוא ירצה בכך.
3. בררנות: נשמע שאת מעט בררנית ואולי חוששת, אך זה טבעי. את צעירה ובהחלט מותר לך לבחור, להתלבט, לא לבחור בכלל, להמשיך לנסות, כל אופציה שתבחרי.. "את עוד צעירה", וזה אכן כך. מצד שני, ככל שנהיה בררנים יותר, ככה נפספס "אנשים טובים באמצע הדרך".. ואולי שווה כן להתעכב עליהם. אני חושבת שהמשוואה צריכה להיות כך- אם לא נגעלת ממנו, ואם סה"כ היה לך כיף לדבר איתו- לא תפסידי כלום אם תקיימי איתו עוד מפגש או שניים.
הייתי רוצה שתקחי לך לאתגר, כן לתת צ'אנסים לקשרים שלך ולהתמודד עם בעיות וקונפליקטים לפני שאת מצהירה כי "הוא לא מתאים". אכן יתכן והוא לא מתאים- אבל בגלל שנגעת בנקודה של בררנות , הייתי מנסה בכל זאת לברר (את עם עצמך) מה קורה לך ברגע שאת נתקלת באמירה או בהתנהגות שלא נראית לך- האם אפשר לדון ולקיים שיח על מה שלא מוצא חן בעינייך? מנגד, האם את יכולה לעבוד על עצמך ובכל זאת להכיל את השוני מול מי שנמצא איתך?
בברכת הצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אובדת עצותמיכל30/10/2013
שלום, אני נשואה בשנית מזה כ 4 שנים . יש לי ילדה מנשואים קודמים בת 12 ויש לי ילד בן שנתיים מבעלי הנוכחי. יש ביננו אהבה מאד גדולה וחיבור ממש מושלם. אני מעולם לא חשבתי להתחתן שוב...אבל כשהכרתי אותו פשוט התאהבתי באשיות המדהימה שלו. הוא אדם עם נתינה מאד גדולה...וזה מה שגרם לי להמשך אליו מאד הנתינה שלו האכפתיות שלו החיזורים שלו הקנאה שלו אליי שמאד החמאימה לי. אגב מה שהיה חסר לי מאד בנשואים הראשונים ...הבעיה היא שבשנה האחרונה הוא פתח עסק עצמאי שמצריך ממנו המון זמן ומוציא ממנו המון אנרגיות זה בא לידי ביטוי בשעות המאוחרת שמגיע מידי יום 23:00 ולפעמים גם בחצות...אני עובדת מהבית ואציין שהילד טרם במסגרת ... נוצר מצב שבעלי מאד עייף וכבר לא מחזר כמו מבעבר אנחנו מדברים המון במהלך היום אבל זה הפך למאין שגרת חיים .. החיזורים שלו המכתבי אהבה שלו האסמסים , כל מה שהיה לנו בעבר פשוט התמוגג... שוחחתי איתו המון פעמים מבחינתו בעבר היה לו יותר זמן והיום הוא טרוד ועסוק ואני זאת שצריכה להבין אותו ואז נוצר מצב שאני לא בסדר כי אני בבית והוא עובד בחוץ ככ קשה . ואני מתקוממת ואומרת שגם לי קשה עם הילד בבית וגם אני עובדת ..נוצר מצב של תחרות מי עושה יותר ומי עובד קשה יותר... אני כמעט כל לילה מחכה לו כדי שיהיה את המס דקות לפני השינה לדבר קצת ולהיות ביחד...נראה כאילו הוא לוקח אותי במובן מאלו אולי בגלל שאני בבית, ועם הזמן הוא גם קיבל בטחון מאד גבוהה שזה נפלא מבחינתי רק שהוא שוכח שיש לו אשה לטפח ולחזר...אני לפעמים חושבת ותוהה לעצמי האם אני ילדותית מידי? למה הדברים האלו חשובים לי? אני הרי מודעת לאהבה שלו כלפי... הוא נותן לןי הרגשה שאני לא עושה מספיק מאמצים כדי להבין אותו ...ושכמות השיחות ביננו והתקשורת ביננו נפלאה מבחינתו הכל מושלם אני זאת שסתם "מחפשת" את הדברים הקטנים.. גם כשהצעתי שנגש אולי לייעוץ זוגי וחזר ואמר שהוא לא מבין מה לא בסדר...מבחינתו הכל מושלם. אודה לכם לתשובה. מה עליי לעשות ? איך עליי לפעול?תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדאי לשוחח על השינוי בתוך הזוגיות
טלי צרקינסקי30/10/2013מיכל שלוום,
אני מבינה מאד את רגשותייך.
אני לא חושבת שזה נובע מילדותיות, אם כי משינוי לא קטן באורח חיים שהייתם רגילים אליו, אשר משפיע על היחסים הזוגיים שלכם.
לעיתים, כאשר חל שינוי אצל אחד מבני הזוג וזה יכול להיות גם מבחינה תעסוקתית - קריירה כמו בדוגמה שאת מעלה כאן, זה עשוי להשפיע על מאזן היחסים הזוגיים ולשנות את ההומאוסטאזיס (=האיזון) שהיה בתא הזוגי והמשפחתי לפני כן ומצריך איזושהי התארגנות מחדש.
נשמע שיש לך בעל שאכפת לו מהקשר, שדאג לחזר, להראות לך את האכפתיות שלו, את חשיבות הקשר בעיניו וזה בהחלט ראוי וטוב והתחתנת מאהבה.
כיום, חלק מהמצב הזוגי במקום שונה, כיוון שהוא פתח עסק עצמאי שכנראה דורש ממנו, לפחות בתחילת הדרך, השקעה לא מבוטלת של זמן ומשאבים (אובייקטיבית) וזה בא על חשבון דברים שהיו לכם בעבר בתקופה שהוא עבד בעבודה אחרת (כשכיר?)
מחד, טמונה בכך יכולת התקדמות שלו, מציאת משמעות שלו בעבודה וכן עבור שניכם בהיבטים שונים בהווה ובעתיד (סיפוק, משמעות, פיננסים). מאידך, חשוב כמובן לתת את הדעת כיצד כל המהלך הזה, השינוי הזה, משפיע כיום על היחסים הזוגיים שלכם, כיצד ניתן לדבר ביניכם את מה שאתם מרגישים בתוך הקשר עם השינוי הזה ואיך ניתן למצוא בתוך כל הסדר החדש, זמן איכות זוגי ומשפחתי.
איך ניתן להמשיך?
ראשית, לא נשמע מדברייך שאת קטנונית או בעלת ראיה ילדותית אלא באמת מנסה להסתגל למצב חדש וברור שהוא דורש "ארגון" מחדש כמו כל שינוי שקורה בתוך קשר.
(ולראיה, הצעת טיפול זוגי, זה בא ממקום של אכפתיות ובגרות, לא ילדותיות).
שנית, הייתי ממליצה לכם, על מנת שלא תהיה תקשורת "מקוטעת" ביניכם ושבאמת תבינו אחד את השנייה, לקיים שיחה הדדית, בה אתם יכולים לשוחח בפתיחות, ללא שיפוטיות, תוך הבנה של שינוי המצב, מה הוא מרגיש, מה את מרגישה, תוך אמפטיה אחד כלפי השנייה (היכולת להיכנס ל"נעליו" של השני). בטון מזמין, בונה, מאפשר, פותח.
מכאן לראות האם אתם יכולים לבנות משהו בתוך המצב החדש שנוצר.
מהי מידת הגמישות שיש לבעלך בעבודה?.
האם יש ערבים בהם יכול לחזור מוקדם ותקדישו ערב זוגי לעצמכם בלבד?
האם בהמשך תרצי בהמשך לשלב את בנכם במסגרת ולצאת גם את לתעסוקה? אולי תרגישי גם שאת מכירה אנשים, עובדת, לומדת (כל עיסוק שהוא אשר מכניס אותך למסגרת שפותחת אותך גם לעולם מעניין ומעשיר שלך) ועוד ועוד..
חשוב לשוחח על כל הדברים האלו בפתיחות ביניכם.
אני מאמינה שאם יש לכם קשר טוב שמושתת על זוגיות טובה, תצליחו לעבור את השלב הזה וגם אם יהיו קשיים, תמיד אפשר ללוות בטיפול זוגי סביב מספר סוגיות.
אני מאחלת לכם הרבה הצלחה בדרככם,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוששת ממניעים לא טהורים שיתפוצצו לישואלת28/10/2013
שלום רב,
נשואה 9 שנים+2. בעלי מובטל שנתיים וחצי, שבהם נולדה בתנו הצעירה ואני יצאתי מעצמאות לעבודה מחוץ לבית במשרד עם אווירה נוראית. כל אלה גרמו לנו להרחיב את הקרע בינינו, לרמת ניכור ממש שגרם לי להיות פגיעה מאוד ומחפשת, גם לא ביודעין או במכוון, אינטימיות. כך שמישהו שהיה לי איתו קשר מקצועי לחלוטין הגיב למה שהוא חשב כפלירטוט ואני חשבתי כהומור איכותי והוא התחיל לחזר ממש. ואני לא יכולתי להשאר אדישה. ניסיתי לעצור את זה כמה פעמים ולבסוף הקשר נסחף להתכתבות מיילים וסמסים וירטואלים.
בנתיים בבית תכננו הריון לחודשים הקרובים, אבל בעלי אמר לי שבגלל הקשיים הכלכליים, נדחה את ההריון. אז החלטתי לא לקחת גלולות (גם בשל תדירות נמוכה מדי של יחסים שזה פשוט לא היה משתלם) ונכנסתי להריון.
בנתיים בעלי גילה אחרי חודשיים את ההתקשרות הוירטואלית ואנחנו בייעוץ זוגי. במהלכו העליתי את הסוגייה של גירושין. בתוך כל זה גם ההריון נפל.
בשבוע האחרון, כשהלכנו לביקורת בבית החולים, הוא אמר לי בחנייה שלא רוצה להכנס עכשיו עד שנפתור את הבעיות בינינו.
זה עשה לי שוק מוחלט והביא אותי לעשות מעשה- fake it till u make it.
כלומר- הוא רוצה אינטימיות, תהיה לו אינטימיות. ונגעתי בו בתוך הכעס הנוראי שהיה לי על זה שאמר שלא רוצה הריון עכשיו. הוא רוצה יחסי מין - יהיה לו , ואנחנו שוכבים כל יום.
כתוצאה מכך, באמת מאוד התקרבנו.
מצד אחד אני מרגישה שהוא באמת השתנה, מדבר איתי יותר, רוצה להכיר אותי יותר, מקשיב לי יותר, ושהוא האבא הטבעי לבנות שלי ולא מישהו שיבוא אחר כך ותמיד יהיה זר.
ומצד שני אני מרגישה שלא באמת טיפלתי בבעיה אלא כיסיתי את העיניים ועברתי מעליה. וחוששת שזה יבוא עלי בהפוכה מתישהו.
מה עושים?
אני גם לא רוצה להגיד את זה ליועצת הזוגית כדי שהיא לא תחשוב שיש עוד הרבה מה לטפל. ואני גם יודעת שאצור קשר מקצועי, שיכול בשנייה להדרדר לפן האישי, עם הוירטואלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להמשיך לעבוד בטיפול הזוגי
טלי צרקינסקי29/10/2013מבולבלת שלום,
ראשית, אני חושבת שזה חשוב וטוב ומראה על מודעות שלכם שאתם נמצאים בטיפול זוגי.
ניכר ממה שאת מעלה שיש תקופה לא פשוטה שעוברת עליכם בהיבט התעסוקתי של בעלך (תקופה ללא עבודה) ושלך (את מתארת אווירה לא טובה בעבודה?).
אפשר לחשוב האם ואיך יש מקום לעשות שינויים במקום הזה.
כל הדברים שבני זוג עוברים בחיים, משפיעים על מערכת היחסים הזוגית. זה מאד מובן ומה שחושב כאן, הוא ליצור את אותו דיאלוג ביניכם, כך שתוכלו את מה שאתם מרגישים, בין אם מה שקורה לכם ברגשות ובמחשבות ובעולם שלכם מחוץ לזוגיות (כל אחד ואחת עם התמודדויותיו) וכן מה שקורה בתוך הזוגיות, שיש לכך מקום מאד חשוב בחיזוק הקשר.
ניכר שעבר עליכם משהו באובדן ההיריון שלא היה מתוכנן אך יכול להיחוות כאובדן, על אף ש"הגיע" בעיתוי פחות מתאים לשניכם.
יש בהחלט מקום לעבוד על נקודה זו בטיפול הזוגי.
באשר לאותו אדם שיש לך איתו קשר מקצועי, הוא כנראה בא "לאותת" מה חסר שם בבית, מה היית עוד רוצה בזוגיות. יתכן משהו בתקופה שבעלך עוד מחפש את מקום התעסוקה שלו, יתכן ודברים נוספים.
התקופה שאתם מצליחים להתקרב אחד לשני הוא לאו דווקא "טאטוא" של בעיות ואני בהחלט מבינה למה כוונתך, את מאד רוצה פתרון.
כאן הייתי שמה למטרה דווקא כן לשים "הכל על השולחן" בטיפול הזוגי. כולל אותן רגשות שיש לך, אותן חששות שיש לך, שהן כל כך טבעיות. וזה כולל תכנון ההיריון, מה את מרגישה שם, מה בעלך מרגיש שם, מה אתם רוצים לגבי המשך. איך אפשר להיות שם אחד למען השני לגבי תחומים בנישואין כמו גם תחום התעסוקה.
כולל יעוץ אם צריך (יש אנשים שמומחים בנושאי יעוץ תעסוקתי, קו"ח ועוד...)
כולל לבדוק בדיוק היכן המקומות שקשים לכם היום והיכן המקומות שהייתם רוצים להתפתח אליהם היום בנישואין שלכם.
אני מאמינה שאם תגיעו לכנות ולהדדיות כזאת בטיפול הזוגי, יהיה לך פחות צורך באותו פלירטוט מאותו בחור, כי תביני שהקשר האמיתי הוא מבעלך.
כמובן חשוב לדבר על כל מה שמרגישים, מה שעולה, מה שאמיתי, הוא הכי נכון לעבודה הזוגית.
חשוב מעט להרפות מהחשש שיש עוד מה לטפל.. כי זה לאו דווקא אומר שהזוגיות במקום של "הידרדרות" אולי נהפוך הוא? אולי הזוגיות במקום של התחזקות? של הבנה שזקוקים לעזרה ואתם עושים הכל על מנת לקבל אותה וזה ממקום של חוזק? וכמה שייקח התהליך אתם עוברים את התהליך תוך כדי הטיפול?
אני מאחלת לכם הרבה הצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמוסיפה משהו נוסף
טלי צרקינסקי30/10/2013זה טבעי שבעלך ירצה לעבוד על הקשר ביניכם, כולל האינטימיות, בטרם קבלת החלטות כמו היריון נוסף ועוד..
וכן מה שתיארת את הרצון שלו להתקרב אליך ברמות השונות.
אני מאמינה שזה תהליך התפתחותי יפה ואותו יש גם להביא לטיפול הזוגי ולראות מה כל אחד מכם מרגיש שם.. מה הציפיות של כל אחד ואחת מכם ועוד...
הרבה הצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות עם הבעללילך27/10/2013
שלום
אני ובעלי נשואים 4 שנים ויש לנו בן שעכשיו הוא בן שנתיים
עד היום הילד עוד לא ישן מחוץ לבית לא עם ההורים שלי ולא עם ההורים של בעלי
לאחרונה ההורים של בעלי לוחצים עלינו מאוד שהם רוצים שהילד ישן אצלהם
אני לא מרגישה שאני כרגע עדיין רוצה שהילד ישן שם, גם כי רק עכשיו התחיל ללכת לגן ויש לו חרדת נטישה, וגם לי אין את הצורך הזה, אני מרגישה שיש לי את הזמן שלי איתו וגם זמן לבד אחרי שהוא ישן
בעלי כן רוצה שהילד ישן שם גם כי ההורים שלו לוחצים עליו מאוד והם גורמים לנו למתחים בעקבות זה וגם בא לו חופש בלי הילד להרגיש רווק
אני מרגישה שבשלב יותר מאוחר כן הילד ישן אצל הסבים והסבתות אבל כרגע זה מרגיש לי מוקדם ובעלי לא רוצה לחכות ולחוץ עלי לתת אותו
מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות עם הבעל - אחידות
עדי בדיחי27/10/2013שלום לילך,
ראשית אני יכולה להבין את התסכול שלך, בד"כ כשיש חילוקי דעות סביב הילד, הרבה יותר קשה בעיקר לילד- לפעול נכון. כלומר- איפה שאתם חלוקים, לבטח שם הילד חש שיש בעיה ולכן אני גם לא חושבת שכרגע יהיה נכון לשלוח אותו החוצה ללילה- כל עוד אתם לא שלמים עם זה (את או בעלך).
לגבי העינין הזוגי וחילוקי הדעות- ברור שבעלך מושפע השפעה מסוימת מההורים שלו, והוא זה שצריך להסביר להם כי אתם (בדגש על אתם, לשדר משהו אחיד) חושבים שזה מוקדם מדי. יש לשוחח עם בעלך ולהסביר לו הגיונית למה כרגע אינך שלמה עם זה- להסביר לו על גיל שנתיים, להסביר לו על חרדת נטישה, על השינויים של הגיל הזה. ובוודאי להגיד לו שעוד תקופה בהחלט ניתן לשקול את זה.
מעבר לכך, חשוב שתעבדי עם עצמך גם על העינין של "לשחרר". אני בטוחה שכהורים אנחנו עושים ונעשה הרבה טעויות, אך חשוב לזכור שאם הילד לא יחווה חוויות, גם כאלה, איך "נכשיר" אותו לעצמאות? ולכן אני אומרת שמקביל לכך שיש לחכות עד שתגשרו על הפער- יש גם לזכור את הנקודה הזאת. יש גם לחדד בפני בעלך שאתם צריכים להיות אחידים הן כלפי הילד והן כלפי הסביבה, גם ההורים.
אפשר בנוסף לחשוב על רעיון ביניים- למשל, יום כיף שלם אצל סבא וסבתא, ולקחת אותו בערב. ולאט לאט להרגיל אותו לכך.
בהצלחה רבה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחשבותאביהו27/10/2013
שלום רב !
אני בו 42 ויש לי חברה בת 31 . אנחנו ביחד כבר 4 שנים. למעשה במסגרת פתיחות השיחה בנינו סיפרה לי בת זוגתי על מחשבות ופנטזיות מיניות שיש לה כבר מספר שנים וכיום בתדירות קצת יותר גבוהה עם אחי,אבי,ואבא שלה ועוד... וכל ניסיון למנוע ולקטוע זאת מבחינתה נוחל כישלון,אני ברמה האישית לא יודע איך להתמודד עם המידע הזה ואיך בכלל להמשיך את הקשר איתה לאחר ידיעה שכזו
אני רק מציין שהאינטימיות ביני לבינה התרחקה בשנה וחצי האחרונה ,מצידי, שזו תקופה ארוכה בה אני לא עובד וזה משפיע על מצב רוחי. תדירות יחסי המין הם פעם בחודש ,ובחודשיים האחרונים אין יחסי מין בכלל. למרות שיש מגע גופני. ואני יודע שזה מפריע לה,
שאלתי מה עושים עם סוג כזה של פנטזיות האם המצב הפיך שדורש טיפול ממושך ,אם תוכל לפרט לי ככול שתוכל אשמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחשבות
עדי בדיחי27/10/2013שלום אביהו,
עצם כך שהנושא מפריע לה זאת כבר חדשה טובה. יש לברר איתה האם היא מוכנה לגשת לטיפול והאם היא מבינה כי יש לך קושי רב להתמודד עם סיפור כזה.
אני מסכימה איתך שזה נושא שלא כדאי להעלים ממנו עין, וזה נושא שטוב שהוא "צץ" לפני מיסוד קשר.
לגבי טיפול- להערכתי יהיה כדאי לחפש מטפל דינאמי (קליני) שיש לו גם הכשרה בתחום של מיניות ואינטימיות , כלומר מטפל שהוא גם מטפל מיני. בהנחה ומחפשים משהו ממוקד יותר, ניתן לחשוב על כיוון אחר, של טיפול שנקרא CBT שהוא טיפול התנהגותי, שעובד על חשיבה ועל ניתוב של מחשבות.. אבל פחות עמוק ופחות שורשי, אם כי יש לו הצלחה.
יותר חשוב לברר איתה עד כמה היא רוצה לטפל בזה, וברגע שהיא אכן רוצה- אני מציעה שתיתן לזה הזדמנות רצינית ותראה האם יש שיפור.
במקביל, חשוב לתת לה במה להעלות את הרגשות שלה לגבי חוסר התעסוקה שלך, האם יש לזה השפעה על מידת המשיכה שלה אליך והאם זה למעשה קשור בדרך מסוימת למה שהיא העלתה. לא לחשוש לדבר, כי בד"כ שם הפיתרון.
בהצלחה רבה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלשפוט על מחשבות?
אודי03/11/2013קשה לי להבין את התגובה. אם היא חשפה בפניך דברים כל כך עמוקים, תגיד תודה על האמון שלה בך. כל הכבוד לה. ואני מאמין שיש התחסדות וצביעות בכך שקשה לך לקבל. האם סיפרת אי פעם את כל הפנטזיות שלך? כולן נורמליות? כולן מקובלות? לזוגתך גילית אותן? בקיצור, אין מה לשפוט על פנטזיות ויש להודות על גילוי הלב. תלך עם זה מכאן ואולי תגלה לה גם אתה את מסתרי לבך. אולי זה יעזור לשניכם, כי סודות שנחשפים לשמש, מחווירים. יכול להיות שהעלאת הדברים על פני נשטח תגרום שהם ייעלמו לפחות חלקית. ציפיתי שתגובה מקצועית תדע לומר זאת...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיתוף_בעיהרון27/10/2013
שלום למנהלות הפורום הקוראים והעוזרים,
יש לי בעיה / דילמה, נתחיל ברקע קצר:
אני גרוש + 1. לפני כמה חודשים התחתנתי שוב ( רווקה ). והתבשרנו על הריון שדיי בתחילתו.
אין צורך לכתוב כאן את כל הסיפור והסיבות שהובילו לגירושין - כמובן זב מורכב מהרבה דברים ולכל צד בסיפור החלק שלו.
אני את החלק שלי יודע וכן עשיתי שינוי אחר כך - הלכתי לייעוץ ומיתנתי את הביקורתיות שלי, אני גם יודע שיש עוד מה לשפר וכנראה גם יש לזה קשר לסיפור הנוכחי.
כרקע קצרצר להבנת המצב הנוכחי :
הכי חשוב מבחינתי איך אני מסתכל על אשתי השנייה מצד שלי, והיא ביקורתית מאוד כמו שאני פעם הייתי - למרות שגם היא השתנתה קצת ומתנה טיפה ביקורתיות שלה זה עדיין שם. היא גם החלטית בניגוד אליי
( יש בזה הרבה דברים טובים ויש מה ללמוד ממנה ). אך זה גם חסרון מסוים כי לפעמים היא פשוט לא מוכנה לרדת מהעץ שטיפסה עליו.
אמרתי לה מספר פעמים בסיטואציות בעבר ללא קשר למה שהיה בשבוע האחרון. שזה בסדר לשנות דעה או החלטה - אם אחרי שמתייעצים או אם פתאום מתקבל מידע אחר כל עוד זה לא פורפרה.
בנוסף היא גם מודה בעצמה (אבל הס מלהזכיר) שיש לה פתיל קצר ומתעצבנת בקלות (גם לי הייתה הנטייה הזו)
היא גם אמוציונאלית ובעקבות ההריון כנראה התגבר.
היו לנו ויכוחים אפילו ויכוחים+ מאז שהכרנו ועד היום, אני לא יודע להגיד במספרים כמה פעמים ואולי זה בכלל לא חשוב.
ולעניין :
הוא שאני כבר זמן מה מרגיש שלא מתאים לי הביקורת בוודאי בדברים שאני יודע שאין כלל על מה לתת ביקורת. ודווקא המקום ממנו אני בא והשינוי שעשיתי גם אם לא ב 100%. מגביר עוד יותר את תחושה זו.
ומה שקורה שבמצבים כאלו אני מרגיש סוג של תסכול " זה לא פייר לא מגיע לי " גם אם אני לא מושלם.
זה גורם לי להוציא מעצמי דברים לא טובים שגם השתדלתי מאוד להימנע מהם כמו:
דיבור לא יפה הרמת קול וכו'. בדיוק כמו שהיה במקרה האחרון אתמול - שהיה אדיוטי!
אבל אני מרגיש מותקף ללא צדק מה עליי לעשות? אני חושב שאני יודע את התשובה - לקחת נשימה ולהגיב להעיר יותר רגוע ? אבל בזמן אחרון זה לא פעם ולא פעמיים. אני מאבד כבר סבלנות.
גם בהחלט קרה שהיא הבינה טעות ואמרה סליחה אבל ב% זה מתגמד לעומת מקרים שלא.
במקרה המדובר בעקבותיו החלטתי לכתוב כאן: נגמר בזה שלאחר שהיא הלכה לחדר אחר להרגע (או לדבריה לא להתפרץ בפניי - לדעתי בבכי ) נגשתי לדבר איתה. היא לא רצתה לדבר איתי אמרה שנמאס לה שהיא שונאת אותי שכל דמעה שיצאה לה ( בכתה בעבר ) הורידה לה ממני והגיעה ל-0. שהיו לה תמרורי אזהרה והיא התעלמה ושהיא עשתה טעות ( נושא הטעות חזר מס פעמים בויכוחים זמן האחרון ).
מה אני אמור לעשות עם זה? אני כבר לא יודע אם זה מתוך כעס או שבאמת מרגישה ככה.
אני יודע אומנם לא בוודאות של 100% שהגרושה גם מתחילה לחפש פרק ב ( טענו שראו אותה בבית קפה ).
אפילו כל הדבר עורר מחשבה לשאול אותה אם ארצה לחזור אליה האם היא תסכים...מראש חייב להבהיר שהמחשבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
רון27/10/2013הייתה נטו כי היא האימא הביולוגית וגם כלכלי ( לא לשלם מזונות ) ואין לי רגשות אליה כבר עברתי את זה מזמן וגם נרגע הכעס מסוים על עצם הגירושין וחוסר ניסיון אמיתי באמת לפתור את זה. היחסים ביננו טובים-קורקטים מדברים מסתדרים רק מה שקשור לילדה. אני גם בטוח שהילדה ( 3 ) תשמח אם נחזור.
היא אוהבת את שנינו.
מצד שני אשתי שניה בהריון מה יהיה עם זה? אני לא יכול לבקש ממנה לעשות הפלה. גם אם אבקש היא לא תסכים ( גם שיקול גיל ) וזה רק ירע את המצב שלא כלכך טוב ממילא.
אני לא יודע אם תינוק זה יהיה דבר חכם עכשיו.
יש לי פחד שהיא תמתח את הנישואין ואחרי הלידה תרצה גירושין רק כדי לקבל מזונות או אפילו לא "בכוונת תחילה".
והשכר שלי לא משהו, אם אצטרך לשלם לשני ילדים ממה אחיה?
שאלה כללית שעברה בראש: מישהו יודע האם היא יכולה לחתום שלא תבקש ממני מזונות? האם כזה דבר חוקי?
אני אוהב את אשתי השניה והיא חשובה לי. אנחנו יודעים גם ליהנות ביחד.
הירח דבש כמובן היה מדהים לא רצינו שייגמר. וגם סהכ התקופה אחכ. כמובן שיגרה ימים טובים ימים פחות טובים.
כן ידעתי שמאז הירח דבש פחות יצאנו לבלות מכל מיני סיבות אז ב שבועיים-3 אחרונים המצב השתנה יצאנו לבתי קפה לסרטים. דאגתי גם לתת לה "צומי ופינוק מסז בבית וכו למרות שלא היה מצב רוח וחשק כי לא מרגישה טוב בגלל ההריון ועוד כל מיני לחצים שיש לה שאני יודע מהם ( זה כבר נושא לשרשור אחר ).
היה חשוב לי להראות לה מה אני מרגיש.
גם דאגתי לומר לה שאני אוהב אותה גם הבאתי לה פרחים.
למרות שיש פספוסים אני כן לוקח חלק במטלות אחזקת הבית : נקיון כלים בישול ( לא הצד שלי אבל עוזר בסלט כל ערב ) כביסות פעם הייתי עושה יותר - באמת זה לא יצא לי / לא הסתדר בזמן האחרון.
בשבת האחרונה למשל הייתי צריך לנסוע עם אבא שלי עד הצהריים ( לעזור לו במשהו שקשור לעבודה שלו ) וגם איחרנו חצי שעה לחזור לא באשמתנו כמובן עדכנתי אותה על האיחור.
אבל הפואנטה פה שלא הייתי חייב וגם זו הייתה שבת שבה הבת לא איתי וסוף סוף רציתי שתהיה שבת לשנינו ואמרתי לה זאת והיא אמרה לי שכן אסע.
שחזרתי אחרי שאכלנו למרות שלא היה לה מצב רוח - דאגתי קצת לפנק אותה במסג ראינו TV ואז אחרי שעה לדעתי נרדמתי הייתי עייף הרגשתי זאת ביקשתי שתעיר אותי עוד 30 דק היא אמרה ( לדעתי פרנציפ שאשים שעון חזרתי על זה ביקשתי שתעיר אותי ) כמובן שלא העירה התעוררתי לדעתי אחרי שעה וחצי והיא התרגזה עליי. ואז בערב היה הריב שדובר עליו לפניכן.
מה עוד אפשר לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך עדכון
רון31/10/2013דברים נוספים ששכחתי לכתוב שעלו באותה שיחה מצידה שה שגם אמא שלה מדאיגה אותה חולה-לא חשוב פרטים והיא הולכת לבדיקות וכרגע היא הכי חשובה לה לפני הכל ועד שאין תוצאות לראות שזה משהו בר טיפול היא לא תהיה רגועה - אני יכול להבין אהל האם כזו מחשבה מקובלת ?
וגם את הקטע של הרעב להרגיש רעב מחד אבל להיגעל מאוכל.. ( להזכיר הריון ).
והרצון לא לאכול יותר מידיי כדי לא להשמין ( היא שומרת משקל ).
קיבלתי והבנתי הכל זה גם גרם לי להסתכל קצת אחרת על הדברים ורק להגביר את הרצון להתמווד ולתמוך בה. שהיא אומרת שאין משהו שאפשר לעשות או שאני יכול זה קשה לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמבקש עזרה עצה כמה שיותר מהר
רון27/10/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלהתמודד ולא לברוח
עדי בדיחי27/10/2013שלום רון,
נשמע שאתה במצב מאוד לא קל. כמובן הרעיון לחזור לגרושתך הוא לא בריא, הרי שאין שם רגשות ועבור הילדה זה בוודאי לא צעד נכון. הרעיון הזה כנראה נובע מהתסכול שלך ואולי גם מהצורך לא להיות לבד..
לגבי אשתך השניה- אני מציעה לברר את הדברים יותר לעומקם. יתכן והיא חשה שזו טעות בתוך מצב של לחץ ואיפולסיביות וכפי שאתה אומר- מטפסת על עץ גבוה.. ואח"כ מתקשה לרדת. העובדה שהיא מודה שיש לה פתיל קצר היא משמעותית, לפחות אנחנו מבינים שהיא כן מודעת להתנהגויות שלה- גם אם היא עדיין לא משנה אותן. לפחות היא מודעת אליהן.
לגבי ביקורתיות- אני מניחה שזה מפריע לך מאוד דווקא בגלל שאתה היית שם ודווקא כי אתה לקחת את זה צעד קדימה וטיפלת בזה. יאמר לזכותך שראית את הקושי ועזרת לעצמך למתן את התכונה הזאת. עדיין- אתה מזהה אצלה את החלק שאתה פחות מתגאה בו ואולי זה שורש העינין..
אני מניחה שההיריון לא עוזר לדעת האם אובייקטיבית היא מגיבה כך, או שמא מדובר בהשפעת ההיריון או מתעצמת בתגובותיה מהשפעת ההיריון- שזה גם יתכן. לא הייתי הולכת רחוק ומסיקה מסקנות לגבי סיום הקשר, למרות שאני מבינה למה אתה הולך עד לשם.
אני מציעה לעצור, לנסות לגייס אותה לשיחת תיאום ציפיות, ואם לא, אולי לכתוב לה מה עובר לך בראש, מה אתה מרגיש ואיך לדעתך כן ניתן לגשר על הפערים. "מי הראשון" שמבקש סליחה- נסה להתגבר על זה ולהיות ה"בוגר" כיוון שאני מתקשה להאמין שזה ישתנה, ועוד תוך כדי היריון. תסביר לה שתמיד ניתן לחתוך את הקשר ולהתגרש- אך כל העינין הוא להתמודד עם הזוגיות ויחד עם כל מה היא מביאה עמה.
לגבי הצד המשפטי (מזונות), יש להתייעץ בפורום מתאים, כאן אין לנו ממש מידע לגבי זה.
בהצלחה רבה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפנוי ליעוץ זוגי, זה תמיד עוזר
שירלי גפן27/10/2013ההתנהגות שלך ושל אישתך, לרוב לא קשורים לצד השני, אלא למשקעים מהעבר שהכי נוח לבטא אותם כלפי בן הזוג.
תקשורת מאשימה ולא חשוב הסיבה, לא תורמת לזוגיות וחשוב "ללמוד" תקשורת אחרת.
בכלל, בהיריון, התגובות יותר קיצוניות מבזמן רגיל ויכולות לנבוע מהחחששות לקראת האמהות בכלל...
הרבה בהצלחה, מקווה שעזרתי
שירלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על ההתייחסות-נראה מה יהיה
רון28/10/2013יש עדיין כעס / ברוגז מצידה עליי.
גם מצידי בגלל איך ולאיפה היא לקחה את כל הסיפור - לדעתי היא מתנהגת כמו ילדה קטנה.
אבל הברוגז הזה מוכר לי.
היא דוחה נסיונות שלי לדבר איתה.
לדעתי אתן לה להיות ברוגז ושום דבר מעבר לשיחה קורקטית לא לדבר ולא כלום שתרגע לבד.
ומתי שתרצה שתפנה אליי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדכון
רון31/10/2013טוב אז ככה,
לפני יומיים שוב היה פיצוץ ביננו בערב. אשתדל לספר בקיצור:
הכל התחיל דווקא מכוונה טובה שלי : שאלתי אם רוצה פיצה לארוחת ערב ואז אמרה שאם משהו לגוון אז דווקא פלאפל. השעה היתה 8 בערב.
לקח זמן לבדוק אם יש פלאפל קרוב למקום המגורים שפתוח. בסוף אחרי כמה זמן לא רב מצאתי מקום התקשרתי לברר אמרו שבדיוק סוגרים ( אתמול בדיעבד הסתבר שיש מקום אחר שפתוח יותר זמן - לפעם הבאה ).
אז בסוף החלטנו ללכת על פיצה - בחרנו מאחת הפיצריות שמכיר באזור רציתי להזמין באינטרנט ( יש מבצע להזמנה כזו יותר זול ) אבל משהו השתבש לא קיבל את ההזמנה
( לא אספר את כל הנסיונות שלי ומה לא עבד לא רלוונטי ) בנתיים השעה היתה 20:40.
כבר החלה לאבד סבלנות ולהיות רעבה. פתאום אמרה שלא רוצה שלא צריך התעצבנה עליי כרגיל אתה בונה ציפיות וכו וכו ( הכל בקול רם בצעקות ) ניסית לבקש להרגיע להסביר שהבעיה ב "שלח " ואני מנסה או שאולי ככה וככה. כלום לא עזר.
בשלב זה הרגשתי כל כך הרבה תסכול ועצבים ( שהיא פוסלת כל נסיון שלי ) ושיש דברים שלמרות הרצון לא תלויים בנו. והתפרצתי עליה חזרה צעקתי ונתתי מכה לשולחן במטבח.
זה מבחינתה שבר את כל הכלים ( בצדק! ככה לא הייתי צריך להגיב ).
שנינו היינו נסערים מאוד בכינו אני יצאתי מהבית להרגע קצת לחשוב.
שלחתי לה סמס שאני שונא את עצמי וכו..
ושעלה לי רעיון אוליי לקחת בשעוות אחצ שאני חוזר מעבודה טיפות רסקיו.
וגם הסברתי למה.
וגם כל זה עלה שוב בשיחה אתמול בערב ( אחרי שהבאתי לה בהפתעה פלאפל שחזרתי מהעבודה ) והפעם באמת דיברנו על כל מה שקרה וקורה ביננו.
כל אחד דיבר על מה הוא חושב מרגיש:
אשתי: על כך שמה שנאמר אז על כך ששונאת אותי שעשתה טעות וכו שזה באמת שככה מרגישה שלא טוב לה מחד וכנראה הרגישה את הפחד שלי אמרה שמאידך לא תתגרש כלכך מהר.
אבל שיש מבחינתה גבול וזה כל מה שהיה בזמן האחרון ( הרמות קול שלי והמכה בשולחן - שזה מבחינתה אלימות פיסית ואני מבין מקבל זאת! )
אני: נסיתי להסביר לה שגם לי קשה שגם אני צריך להתמודד עם דברים שלי וגם עם שלה וכנראה הסף תסכול ועצבים היה כזה שכבר לא ידעתי להתמודד.וככה זה יצא החוצה ( לא בתור תרוץ אלא עובדה ).
שאמרתי לה שאני מרגיש שהרסקיו עוזר לי היא זלזלה אמרתי שלא משנה עם זה אפקט פלסבו או אמיתי עם זה עוזר זה לא משנה.
אמרה שמי אמר שפעם הבאה זו לא תהיה היא או הילדים?
אמרתי לה שחס וחלילה לא רוצה לחשוב על זה בכלל שלהכות אשה או ילד לא קיים בלקסיקון שלי בכלל וזה לא מקובל בכלל!
המצב כרגע נרגע ממש טיפה ביננו.
אבל אני עם עצמי מרגיש שנאה סלידה כל הזמן חושב על מה אם... ומנסה לשחזר מה יכלתי לעשות אחרת אך התגובה הפתיעה אפילו את עצמי."ככה שלא היה לי זמן לעצור את עצמי"
הרסקיו אולי עוזר אבל זה פתרון זמני לבנתיים עד שתקופת הלחץ תרד ומה אחכ?
תקופות לחץ יכולות ללכת ולבוא..
כל זה עורר אצלי עוד דברים( מחשבות ) אבל זה להמשך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך עדכון
רון31/10/2013דברים נוספים ששכחתי לכתוב שעלו באותה שיחה מצידה שה שגם אמא שלה מדאיגה אותה חולה-לא חשוב פרטים והיא הולכת לבדיקות וכרגע היא הכי חשובה לה לפני הכל ועד שאין תוצאות לראות שזה משהו בר טיפול היא לא תהיה רגועה - אני יכול להבין אהל האם כזו מחשבה מקובלת ?
וגם את הקטע של הרעב להרגיש רעב מחד אבל להיגעל מאוכל.. ( להזכיר הריון ).
והרצון לא לאכול יותר מידיי כדי לא להשמין ( היא שומרת משקל ).
קיבלתי והבנתי הכל זה גם גרם לי להסתכל קצת אחרת על הדברים ורק להגביר את הרצון להתמווד ולתמוך בה. שהיא אומרת שאין משהו שאפשר לעשות או שאני יכול זה קשה לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה.
רון03/11/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קראש על קולגהדילמה23/10/2013
נדלקתי על קולגה, במשרד בו אני עובדת. זה הגיע למצב של מגע גופני בינינו. יש לי בן זוג וילדים, וגם לו יש בת זוג וילדים. אני מאוד נמשכת אליו, אך מצד שני יודעת שרציונאלית אולי זה לא נכון בשבילי להיגרר לרומן איתו.
איך מוציאים אותו מהראש?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקראש בעבודה כפנס שמאיר משהו
טלי צרקינסקי24/10/2013דילמה שלום,
קראש על קולגה יכול לקרות, הוא עשוי להאיר ב"א" דברים שונים (ממש כמו איזה פנס פנימי שבא לסקור מה בעצם קורה שם?) מה קורה בחיים הזוגיים שלך? האם יש דברים שחסרים לך שם? האם יש דברים שהיית רוצה לעבוד עליהם?
זוגיות היא משהו שיש לעבוד עליו כל הזמן ועם השנים, יכולה להיות בה שחיקה, בפרט כאשר יש את עומס החיים, עיסוק סביב גידול הילדים, עבודה, לחצי החיים היומיומיים, היעדר או לא מספיק השקעה בזמן איכות זוגי, קשיים בתקשורת, אינטימיות ומיניות ורצון בריגושים, אני מונה דברים מסוימים, אך הסיבות יכולות להיות רבות.
אותו "קראש" מביא אתו משהו חדש, רענן, מרגש, "אסור" ומחזיר מעט לתקופות עבר של חוויות.
יש כאן מספר היבטים ששווה להתבונן עליהם:
ראשית, הנישואין שלך. הנישואין שלו. מהו עתיד קשר כזה? יש אפשרות לקחת את מה שקרה ולנסות לחשוב מה היית רוצה היום שיקרה בנישואין שלך ולבחון מחדש מה חשוב לך ולמקד את האנרגיות והעבודה לשם. למקום בו יש לך תא משפחתי.
שנית, רומן באופן כללי במקום העבודה? יש כאן שאלה גדולה בתחום האפור.
לא רק בהיבט ששניכם נשואים שזה עניין אחד וחשוב, אם כי עשויות להיות השלכות גם למקומות של קנאה, אם הקשר יפסק לאחר תקופה ארוכה (אם לא תסיימו אותו) אתם ממשיכים לפגוש אחד את השנייה, כלומר, יש כאן בהחלט לא מעט אספקטים לא פשוטים.
לסיכום, הייתי ממליצה לך ואני בהחלט מצטרפת לרציונל שציינת שאת מבינה אותו, לבחון מה חסר לך בנישואין ושם להחזיר את העבודה - אל הזוגיות עם בעלך.
לגבי "להוציא אותו מהראש". כמובן זה לא כמו להוציא מסמר מהקיר. מדובר כאן בדברים רגשיים שצריך לתת להם זמן וחלק מהתהליך זה כמובן לסיים את הקשר הרומני בצורה מכבדת ואמיתית ולומר את האמת, אין כמו האמת.
אני מאחלת לך הרבה טוב.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאיודעת מה לעשותשואלת20/10/2013
שלום רב,
בסוף שנות השלושים לחיי, נשואה 9 שנים+2 בנות קטנות בגילאי הגן.
בעלי עבד במשרות בכירות מאוד ולפני שנתיים וחצי פוטר ומאז יושב בבית ומנסה כל מיני מיזמים שלא מצליחים ולשלוח קו"ח. כתוצאה מהמרמור והתסכול מערכת היחסים שלנו בכי רע, ובשנים אלה הרגשתי בודדה ותחת מתקפה קבועה של ביקורת מצדו.
לכן היה לי נורא קל להסחף אחר מישהו מהעבודה שפירש התנהלות מקצועית חביבה שלי במיילים כפלירטוט והתחיל בחיזור מסיבי.
מאז, אנו מנהלים קשר כבר חודשיים וחצי. הוא יודע על הסטטוס שלי, והקשר החל לשאת אופי קצת רומנטי עם התכתבויות סוערות בגוון מיני ברור, אבל לא רק.
עד שבעלי גילה לפני שלושה שבועות ואז העניינים החלו להתקרר במהירות. עם זאת מאד קשה לי לוותר על זה.
אני עם בעלי בטיפול זוגי, אבל המטפלת הזוגית לא נותנת לי לבחור ואני מרגישה שאני חייבת לטפל בעצמי על מנת לבחור בבעלי, ואין לי ממש אפשרות בחירה אמיתית שבסופה אני בוחרת מעצמי בבעלי אלא אין ממש ברירה אלא. כי היא אמרה לי שהיא מטפלת שמחזירה זוגות יחד.
מצד שני נורא מפחיד אותי הבחוץ- כלכלית במיוחד. זה ממש משתק אותי.
וזה לא שאני חושבת שהוירטואלי יחכה לי. יש בו משהו שאניגם קצת חוששת ממנו, כי גם בהתנהלות המיילים הוא נראה לי משום מה מנוכר באופן מפחיד, לפעמים.
מה לעשות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמה נקודות
עדי בדיחי21/10/2013שלום מבולבלת,
העלית מספר דברים-
הראשון הוא הקושי בזוגיות עם בעלך, קושי ברור- מדובר בבעל שאינו עובד כיום, דבר שעלול לגרום לו לחוש מאוד נחות לידך, ובכלל. בד"כ עול הפרנסה הוא על הגבר בחברה מסורתית ועל כן יש יותר חרדה מהסטטוס הזה של "מובטל". מעבר לזה תחושות אשמה קשות על פרנסת והחזקת הבית.
אני מניחה שעבורו לגלות את סוג הקשר שיש לך עם אותו בחור חיצוני, היה שבר לא פשוט עבורו ואולי "מכה" סביב נושא התעסוקה שלו (כלומר, חש מאוד אשם).
העלית נושא נוסף שהוא הטיפול הזוגי. לפי מה שאני מבינה, אינך מרוצה לחלוטין מהמטפלת. את לא ממש מתחברת לגישה ולא בטוחה שיש לך חופש להחליט איך יראו חייך, בתוך הטיפול. היא "מטפלת שמחזירה זוגות", בחווייתך , ולכן נשאלת השאלה האם את מחפשת מטפלת שתחזיר את הזוגיות, או אולי טיפול חופשי וממוקד יותר בך. לטפל בעצמך תמיד יכול להיות תוספת טובה לתשובה שאת רוצה לקבל- מה לעשות והאם להישאר בזוגיות. לטפל בעצמנו פירושו תהליך ארוך ולא תמיד קל. אך בד"כ הוא עוזר לנו לקבלת ההחלטות באופן מושכל יותר.
את הבחור הוא הייתי שמה כרגע בצד ומתמקדת רק במה שקורה לך. את מבולבלת לא רק בגלל אותו בחור, אלא משהו בך שזקוק רגע להכוונה. אם את לא חשה שאת יכולה לדבר בחופשיות או לקבל החלטות בתוך הטיפול הנוכחי, זה לא אומר שטיפול אינו מתאים. להפך, זה מכוון אותך אולי לכיוון אחר של טיפול, מטפל אחר או סוג אחר של שיטת טיפול.. ואם תעשי איזשהו סקר ותנסי למצוא מטפל שיותר לרוחך, זה יכול לעזור. למטפל חדש יהיה כדאי להגיד את הדברים כבר מראש- לספר מה היה קשה בטיפול הקודם ובאיזה תחושה יצאת ממנו.
בגלל שמדובר כאן בבית, עם אמא ואבא וילדות קטנות, הייתי עושה הכל כדי שזה כן ילך.
תעסוקתית- נסי לעזור לו, נסי להיות שותפה לחיפושים, נסי לתמוך ככל יכולתך או אולי לכוון אותו ליעוץ תעסוקתי או כל דבר שנראה לך שיכול להועיל ולהעלות את הביטחון שלו.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאין תחליף לשלמות המשפחה
קורא מזדמן21/10/2013שלום מבולבלת, אני כמוך, בחורה בשנות ה 30 שעברה זעזוע דומה לשלך. האמת, שמה שאת מתארת הוא די נפוץ. אבטלה ארוכה היא משבר שאדם חווה ויכולה לפרק משפחות. לצערי, זה קורה המון במדינה שלנו. דווקא בתקופה הזו אתם צריכים להיות אחד ליד השני בעיקר כי די ברור שמכאן אפשר רק להתרומם. מניחה שגם את היית רוצה שהוא יתמוך בך אם יקרה ההפך.
כאשר אני מסתכלת על לא מעט תלונות של אנשים כאן בפורום, שלך נשמע משהו שדווקא אפשר לפתור, ולכן חשוב שאתם בטיפול.
לנו לקח המון זמן להבין שצריך טיפול ולכן שילמנו מחיר לא פשוט עד שנפתרו הבעיות.
אולי יעודד אותך לדעת שישנם מקרים הרבה יותר קשים...
כאשר אני חוויתי את המשבר שלי הדבר הכי חשוב היה לי לשמור על המשפחה. לא רציתי לטלטל רגשית את ילדי. זה הרבה יותר חשוב מכסף, וזו האחריות הראשונה שלי כאמא.
העצה הכי טובה שאני יכולה לתת לך: אם הוירטואלי שלך ממילא נראה לך מפחיד, אין שום סיבה שתמשיכי את הקשר איתו על חשבון משפחתך.
אני הייתי חותכת אותו לחלוטין. חסרים גברים בעולם? וממילא, אם אין לך כוח נפשי לחתוך קשר וירטואלי (!) איך יהיה לך כוח להתגרש?
תני את כל כולך לטיפול הזוגי, ותעשי הכל כדי שיצליח, לטובת ילדיך ולטובתך (בסדר הזה). אם ייכשל חלילה הטיפול, תמצאי מישהו נורמאלי, לא וירטואלי ולא מתוסבך. את אמא לילדים ויש לך אחריות כלפיהם בבחירת זוגיות.
בנוסף, גם תוכלי לומר להם שיגדלו, שעשית הכל כדי שיגדלו במשפחה מאוחדת.
כרגע, לפי מה שאת מתארת, זה לא המצב, ולכן זה גם עלול ליפול עליך בעתיד מצידם.
ביחס לגישה הטיפולית של המטפלת, מניסיוני, התפקיד שלה הוא לא לתת לך אלטרנטיבות, אלא להוציא אותך מהבלגאן הרגשי למציאות. כאשר תגיעי למקום הזה כבר תביני לבד מה טוב לך, אבל את זה את לא יכולה לעשות כשאת במשולש רומנטי, ולכן עדיף שתחתכי את ה"וירטואלי המפחיד" ותתני צ'אנס אמיתי לטיפול.
גם לתת גב לבעל בתקופה קשה, לא יזיק.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

