מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מבולבלתדנה17/01/2014
שלום.. אני בת 29,יש לי חבר ארבעה חודשים, ואני אוהבת אותו אבל יש לי דברים שממש מפריעים לו בו... היינו בפסק זמן השבוע כדי לחשוב קצת על הדברים, היום הראשון הייתי ממש שבר כלי (כל היום על סף בכי) ביום השני והשלישי הזה בא בגלים (הוא היה חסר לי אבל די הייתי בסדר), וחזרנו אתמול והיה ממש כיף דיברנו על הדברים ושכבנו והרגשתי שאני אוהבת אותו.,. אבל אז שוב בבוקר התחלתי להתערער... קשה לי עם זה שהוא לא עם שמחת חיים, הוא יותר עדין כזה וחסר ביטחון...בכל מקרה אני תוההב לעצמי האם באמת אני רואה דברים בהגיון וחושב
ת על העתיד ושפשוט אף אחד לא ממש עשה לי את זה... האם זה עניין של זמן או האם אני תמיד אמצא פגמים בבחורים שיהייה איתם... אני כבר חושבת על הדברים האלה זמן מה ולא מוצאת תשובה... אני כבר מיואשת ממני:( צריכה הכוונה, תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מספר שאלות על מנת לתת מענה
טלי צרקינסקי18/01/2014דנה שלום,
ראשית כל ותמיד חשוב לזכור זאת - אין אדם מושלם בעולמינו, לא אנחנו ולא האחרים.
כמובן זה לא אומר שאפשר להסתדר עם כל תכונה שיש אצל בן/בת הזוג...
יש הרבה סיבות שאנשים מתחברים אחד לשני והרבה תיאוריות נכתבו על כך.
עד כמה מאד בכלליות שאין צורך למצוא אדם מושלם, חשוב למצוא את זה שיהיה טוב עבורך לזוגיות.
אעלה מספר שאלות על מנת שאוכל לתת לך מענה יותר רחב:
האם את מזהה דפוס אצלך (ממה שהעלית) אשר קרה לך ביחסים קודמים? (ציינת "אף אחד לא ממש עושה לי את זה").
האם את יכולה לזהות מה חשוב לך במערכת יחסים עם בן זוג? תכונות שחשובות לך?
האם חווית מערכות יחסים ארוכות? (חודשים, שנים כל סוג של מערכת בנוסף לנוכחית...)
החלק של המודעות הוא חלק מאד חשוב שכן הוא החלק שיכול להביא אותך להבין מה קורה לך בתוך קשרים ולהביא לשינוי שרוצים.
האם את מרגישה שאת יכולה לדבר עם בן זוגך על מה שאת מרגישה בתוך הקשר?
תמיד כשאני מציינת תקשורת זוגית, כוונתי לתקשורת שאינה שיפוטית, שמאד מחזקת את השפה שאת מרגישה, ללא האשמות, תקשורת מזמינה, בונה וכזו שמאפשרת.
האם זה משהו שקיים אצלכם?
לעיתים קורה אצל זוגות שיש תסכול מסוים והוא פשוט לא מדובר או מצטבר או מדובר בדרך אחרת (לדוגמא דרך התנהגות, להתנהג את הכעס במקום לדבר אותו ועוד..).
מה היית רוצה שיהיה בקשר ביניכם? מה בן זוגך מרגיש?
האם את מרגישה שאולי הבלבול שאת חווה משפיע על איך שאת רואה אותו?
ניסיתי להציג מספר שאלות ותרגישי נוח לחזור אלי על מנת שנוכל לחדד את התשובה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרידה בגלל נישואים-תשובה לטלישני16/01/2014
היי טלי, תודה על העצה הקודמת..
יצא לנו לשוחח מאז.. הוא מגדיר את עצמו אתאיסט, ורואה בחתונה כפיסת נייר שלא מהווה התחייבות כלשהי, בנוגע לחיים באופן כללי הוא גם לא מוכן שילדיו יעשו ברית מילה, בר מצווה וכו"...
אני נגד העניין...זה מהותי מאד בשבילי... הוא לא מוכן לשנות את דעתו..
ולהתפשר בשבילי... ואפילו אמר שהאשה משתנה אחרי חתונה וזה גם מלחיץ אותו.. לא יודעת האם עשיתי את ההחלטה הנבונה.. מצד אחד, אני לא אמרתי לו " בוא נתחתן עכשיו"!, מצד שני, מבחינתו זה לא יקרה בכלל בעתיד...ועם זה אני לא שלמה.
עדיין מדברים מדי פעם בהודעות וקשה לי להתנתק ממנו..
מה את מציעה ? אני כבר אובדת עצות.. תודה רבה , שני..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממליצה להתייעץ מקצועית על הדילמות
טלי צרקינסקי16/01/2014שני שלום,
נראה מדברייך שאת בדילמה גדולה.
מחד, יש כל מיני דברים בחיים אשר מאד חשובים לך לגבי העתיד אשר כוללים את חייכם המשותפים, החלטות לא פשוטות שצריך לקבל אותן במסגרת זוגיות, חילוקי דעות בנושאים בחיים ובאמונות שונות ועוד.
מאידך, יש רצון וראית בן זוגך כפוטנציאל לקשר עתידי.
נראה לי שלחרוץ "לכאן ולכאן" דרך הפורום יהיה מעט "להחטיא" את המטרה.
מה שהייתי ממליצה לך ואפילו לכם כזוג, זה ללכת ליעוץ ולבחון האם אתם יכולים לקבל החלטה שלכם לעתיד, לבחון יותר לעומק האם יש קרקע שהיא בטוחה דייה לקיום זוגיות. האם אתם יכולים לגשר על הפערים שאת מעלה בדברים הספציפיים האלו ואיך? האם ישנן דילמות נוספות ובכלל - מה קורה בקשר והאם כדאי לתת לו הזדמנות להמשך.
התשובות תבואנה מכם, אך דרך הייעוץ יכולים להאיר לכם נקודות רבות שלא בהכרח נתתם להם כיוון/מחשבה ועוד.
אני לא אומרת שזה אבוד, אך שווה בדיקה יותר יסודית מאשר תשובה של פורום.
זאת אם הוא מוכן להתחייבות כלשהי אתך כמובן..
מאחלת הרבה הצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אהוב..פוסי13/01/2014
הסיפור שלי מתחיל כשהיה לי חבר , היינו סוג של קבוצת מכרים מאד גדולה שנפגשים כמה פעמים בשנה ומתכתבים בפייסבוק
היתי מחוזרת עלידי אחד מהם בעודי תפוסה , לא נעניתי לו כמובן אך הבטחתי שאם במידה ואהיה פנויה אהיה שלו , הבחור כמובן זיין לא קטן ולכן לא ייחסתי לו משמעות רבה
נפרדתי מהחבר , והוא כנראה הרגיש ויצר איתי קשר וכך התחלנו לפני חצי שנה קשר , בהתחלה חשבתי שהוא מחרטט המון , בגלל אהבתו לסקס .היה אומר לי שחולם עליי הרבה ושאני הבחורה שהוא הכי רוצה ועוד טקטיקות של גברים להשיג בחורה.
הקשר היה לא רציף, סקס היה פעם אחת
"זרקתי" אותו מספר פעמים חלק בדרכים לא נעימות ופוגעות , והוא כמובן חזר ,
,כל הזמן הוא טען שבגלל שהוא סטודנט הוא לא יכול לסמס לי תמיד אבל בזמן האחרון הוא סימס כל יום
לפני כמה ימים אמר שהוא נכנס לתקופת מבחנים והסביר שהוא לא יהיה זמין אליי כלכך , בשיחות שלנו אני מרגישה שהוא ממש חושש לייזום שיחות (כמו שקורה לי איתו) אך כשהוא נפתח הוא ממש קורן וכיפי ,
וכבר אין בינינו את העניין של "טקטיקה על מנת להשיג אותה "
אני כן מרגישה בטון דיבור שלו שיש לו רגשות כלפיי , אני כן מודעת לעודה שככל שהתחזק הקשר בינינו הוא מסתכל פחות על בחורות , -דבר שבתחילת הקשר היה מעורער . ואפילו בשיחות האחרונות הוא דיבר איתי על כך שהוא היה רוצה אותי לתמיד ושהיה מת לילד ממני
משהו בסגנון של "אם יהיה ילד - תהיי שלי לנצח והחלום ייתגשם"
מה שמוזר הוא ששבוע וחצי הוא נעלם,בשיחה האחרונה שלנו הוא היה עייף אך מעוניין (בדרך כלל כשמדבר איתי הוא שמח )
אני חוששת שהוא נבהל אולי מעצמו , נפגע ממשהו שעשיתי או שסתם רצה להתרחק כי אולי זה מה שגורם לו להצליח בלימודים. אני לא מהאובססביות וניסיתי לייצור קשר פעם אחת .
אשמח לדעה , עצה , תשובה וכל מה שעולה בראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אהוב.. - תגובה
עדי בדיחי14/01/2014שלום לך,
אני חושבת שיהיה כדאי לתת לקשר הזה להתקדם ולבדוק לאן הוא הולך. כרגע להערכתי עוד מוקדם, ההגדרות והציפיות שלכם זה מזו ומהזוגיות אולי לא נאמרו ממש בקול, ויש עוד צורך לבדוק אותם.
נשמע שגם את מעט נעה בין המקום של להיות חשופה רגשית ולהתמסר לקשר, לבין לגונן על עצמך מפני פגיעה- חשוב אולי לבדוק מול עצמך איפה את בציר הזה.
בגלל שעד כה הקשר לא ממש רציף ולא ממש ברור האם מוכן ורוצה להיות זמין אלייך או לא, יש לבדוק לאן הרוח נושבת ואם צריך אף לשוחח איתו ולבדוק בדיוק מה הוא מחפש- קשר מחייב, ילד, זוגיות, חברות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכנה משותףקרן12/01/2014
היי
שמתי לב שאני לא לגמרי יודעת מה גורם לי להיות בקשרים עם הבני זוג שלי
בהתחלה יש איזושהי התאהבות,אבל עכשיו אני לגמרי קולטת שאולי אין לי מכנים משותפים עם הבן זוג הנוכחי, הרציני ביותר שאנחנו בדיוק עברנו לגור ביחד
אני חוששת לרגע שאולי העניין שאני רוב חיי הבוגרים עם בני זוג מערכות ארוכות כי אני צריכה את הביטחון באהבה של בן זוג כי אין לי מספיק ממנה מחברים
בהתחלה הייתה התאהבות עם החבר, ורומנטיקה וכו' אבל עכשיו כשאני חושבת על זה
אנחנו מאד שונים בתחומי עיסוק בתחומי עניין בהעדפות
אומנם אנחנו מכניסים ומגלים אחד את השני לעולמותינו
ויש בינינו אכפתיות ואהבה ורצון להיות ביחד ולהתגמש
אבל האם זה בסדר שמראש אין לנו כמעט מכנים משותפים?
ההסתכלות שלנו על זוגיות ועל המקום של הזוגיות בחיים היא דומה וזה היה לי מאוד חשוב כשהכרנו ואנחנו שנינו יותר סוליסטים בלי הרבה חברים אבל כן מנסים לטפח את החברים הקרובים..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מכנה משותף - יש לפחות אחד
עדי בדיחי12/01/2014שלום קרן,
ראשית כל הכבוד על ההתבוננות החשובה שאת עושה בשלב זה של חייך. זה בסדר לתהות ולשאול את השאלות האלו, וזה אפילו חשוב להיכרות שלנו עם עצמנו.
מכנים משותפים יכולים להיות למשל גם זוויות והסתכלויות דומות על החיים (ומהי זוגיות למשל) ולאו דווקא מכנים "קונקרטיים" יותר, כמו תחביבים, מקומות בילוי, ספרים, סרטים וכו'.
ברגע ששניכם רואים דומה את הזוגיות ונכונים להתגמש זה עם זו, הדרך שלכם לחיים טובים יחד קלה יותר. מעבר לזה, ממה שכתבת, עולה כי הזוגיות שלכם עמוקה מספיק כדי ליצור תקשורת טובה, גם אם יהיו חילוקי דעות בהמשך (וכנראה שיהיו כמו בכל זוגיות). כך שאני חושבת ש"חוסר" במכנים משותפים הוא לא תמיד בעייתי, בוודאי בזוגיות שההסתכלות של שני הצדדים עליה היא דומה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ו
קרן13/01/2014אבל מרגיש לי שלפעמים יותר מדי אין לנו נושאי שיחה
ומרגיש לי מאולץ אם כי אני עושה את זה לשאול אותו על תחביב שלו שלא מעניין אותי בכלל
מרגיש שרוב הזמן כל אחד עם עצמו
כן יש את הפעמים שביחד ומשתפים בעולמות
אבל העולם שלו מאוד פסיבי ולי זה משעמם
והכי חשוב מרגיש חסר עומק
אני יודעת ומרגישה שיכולה לשתף אותו
בדבריפ שעוברים עליי אבל בגלל שהוא
בחיים כאלה שונים משלי מרגיש לי שהתגובות שלו
לא מתאימות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ו - תגובה
עדי בדיחי14/01/2014הי קרן,
כאן את כבר מעלה משהו אחר, שנגזר אולי מחוסר המכנה המשותף עליו את מדברת. יש צורך אולי לבדוק מה כן מחבר אתכם, ולמה את מרגישה (דגש על מרגישה) שאתם כן מתאימים.
בנוסף חשוב לשמוע גם ממנו מה הוא חושב על רמת ההתאמה ביניכם- האם גם הוא חושב שיש רגעים מאולצים של תקשורת? כי כביכול אין על מה לדבר?
יש חשיבות גם לברר עם עצמך- מה אני כן רואה בו? למה בכל זאת בחרת להיות איתו? מהן התכונות שיש בו את מחפשת בבחור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עד כמה משיכה מינית חשובה באהבה?קטיה12/01/2014
בת 23, הכרתי בחור מדהים, מצחיק, אינטילגנטי, מכבד, סבלני, פתוח ורציני.
אבל קשה לי להגיע לסיטואציה מינית איתו כי אין לי משיכה אליו, האם יכול להיות שהמשיכה תבוא בשלב מתקדם יותר בקשר ואם כן, אחרי כמה זמן? האם זה משהו שאפשר לשנות בתפיסה שלי? כי לרוב המשיכה המינית שלי היא כלפי ה"בחור הלא נכון" ואני רוצה לשנות את זה. אני מפחדת להמשיך לפספס הזדמנויות נטו בגלל יצרים. אשמח לשמוע תגובות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מספר נקודות
טלי צרקינסקי12/01/2014קטיה שלום,
משיכה מינית חשובה על מנת לפתח קשר זוגי.
אם יש רתיעה מינית מאדם, יש בעיה לפתח קשר.
נראה שאת מעריכה הרבה מאד תכונות אצלו. את יכולה לזהות מה המוקד שפחות מושך אותך?
האם ניסיתם להתקרב אחד לשני? איך היה ניסיון התקרבות זה?
אלו גם שאלות שכולות לכוון האם יש כיוון להתפתחות משיכה ובדר"כ לא לוקח הרבה זמן לדעת זאת.
את מציינת נקודה חשובה, שיש לך משיכה "לגברים לא נכונים עבורך".
האם כוונתך למשיכה מינית או למשיכה באופן כללי - משיכה לדפוסי אישיות שלא טובים לך ועוד?
יש כאן מספר נקודות להתבוננות.
האם יש אצלך קשר בין משיכה מינית ולמשיכה אל מכלול האדם כשלם?
(יש נשים רבות שיש מתאם גבוה כלומר, יש קשר בין האדם כשלם ולמשיכה המינית שלהן אליו ויש שלא חייב להיות כך דווקא).
איך היו הקשרים בעבר עם גברים מבחינה מינית (שאלות להדהוד).
נסי לברר עם עצמך את הדברים ואם את מרגישה שאלו "תוקעים" אותך למצוא קשר זוגי, ניתן גם לגשת ליעוץ. בנוסף על תשובתי אני מפנה אותך גם לפורום מין וסקסולוגיה.
מאחלת לך הרבה הצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעברת הודעה לפורום אחר
טלי צרקינסקי12/01/2014לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_מין_וסקסולוגיה' id=link]מין וסקסולוגיה[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשובה לטלישני11/01/2014
אני אוהבת אותו מאד ורואה אותו כאבא טוב וכפרטנר טוב לזוגיות..העניין שמהדהד לי כל הזמן בראש הוא שתמיד אני צריכה לעשות את הויתורים בקשר..אם זה לחיות בחו"ל אם זה לוותר על נישואים כמו שכל אשה רוצה ..אני לא דתיה וגם הוא לא וכשאני מסבירה לו שהעובדה שאנחנו נתחתן דרך רבנות כדת משה וישראל זה לא אומר שנפעל ונהיה דתיים..סך הכל משהו מינימלי שהוא לא מוכן להתפשר עליו. הוא נגד נישואים באופן כללי וטוען שהוא בא לקראתי בחתונה רפורמית או אזרחית. המשפחה שלי לא מקבלת את זה וגם שלו נגד העניין..אך הוא מתעקש שהוא כפשרה של נישואים לא דרך הרבנות וכשאמרתי לו שאני נפרדת ממנו הוא לא טרח להתקשר ולשנות את דעתו וכואב לי עם זה ..עם העובדה שאני צריכה להתכופף לרצונות שלו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממשיכה בתגובה
טלי צרקינסקי11/01/2014שני שלום,
גם אנשים לא דתיים, מסורתיים וחילוניים נישאים דרך הרבנות.
את צודקת, זה לא אומר שאתם מקבלים עליכם אורח חיים דתי.
אם את רואה בו פוטנציאל טוב לזוגיות ולעתיד בהחלט נשאלת כאן שאלה עד כמה הוויתור - מול מה שאת מקבלת.
לו כנראה לא חשוב המסמך - הטבעת וכו'... אך את מציינת שהוא כן מוכן להתחייבות והוא מציין - הקמת משפחה וכו'.. והוא מוכן לנישואין אזרחיים (שהם נישואין מוכרים בישראל).
כאן הוספת פרט שנישואין כאילו לא מקובלים ע"י ההורים שלכם.
כאן חשוב לציין שמי שמחליט על החיים שלכם, כולל אם להינשא בנישואים אזרחיים או ברבנות, זה אתם בלבד. ממש כמו ההחלטה אם להביא ילד, שניים או שלושה.
כל החלטה היא זוגית בלבד, היא אינה של ההורים.
יתכן ויש מקום שרוצה לרצות ולא לאכזב את ההורים, אולם ההחלטה, בסופו של דבר, היא שלכם.
נשמע לי כעת שיש צורך לחזור ולדבר על קשר שלכם, על המשכו והאם אתם יכולים להגיע להבנה אחד של השני לגבי העתיד.
להבין מהי משמעות מיסוד הקשר עבורכם בכלל (על כל משמעות המיסוד, כולל הדרך) ויתכן ואפילו מספר פגישות אצל איש מקצוע עשויים לעזור לכם ללבן את הנושא הזה של הלבטים הללו שהעלית (של שניכם) וכן את מאזן היחסים שלכם בתוך הזוגיות (ויתורים, פשרות ודברים שציינת).
מאחלת לכם הרבה הצלחה בכל אשר תחליטו,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפרדתי ממנו בגלל נישואיןשני11/01/2014
שלום רב, אני בת 26 עוד מעט ובן זוגי בן 27 ..בזוגיות כבר 8 חודשים ..לפני כמה חודשים כתבתי פה על כך שהוא מעוניין לטוס לאוסטרליה ולחיות שם..משהו שלא שקלנו בהתחלה, אלא רק לכמה לשנים כדי לחסוך. מתוך אהבה ורצון להיות איתו המשכתי את הקשר ( למרות שכאשר דיברנו על כך הוא ציין בפני שגם אם נגיע לשם ואני לא אסתדר וארצה לחזור לארץ הוא יישאר שם לא משנה מה). לאחרונה העליתי את נושא החתונה, מכיוון שאני מאד אוהבת אותו והרגשתי לנכון לבדוק מה הוא מרגיש לגבי זה. הוא הבהיר לי שהוא נגד מוסד הנישואים ולא מאמין בחתיכת נייר שתמסד את יחסינו ומצידו לחיות ביחד ולהביא ילדים בעתיד ללא נישואים. אני כמובן נגד זה ולא רואה את הבעיה בלפחות להיות בכיוון של חתונה בעתיד. התווכחנו והוא אמר שגם אם יחליט לעשות את זה בעתיד זה יהיה מתוך פשרה אלי וזו לא תהיה חתונה דרך הרבנות כי הוא אנטי הממסד הזה. אני לא קיבלתי את זה ולאחר כמה שבועות נפרדתי ממנו. עברו כמה ימים מאז הפרידה והוא לא יוצר קשר...עכשיו כואב לי, הוא לא מספיק אהב אותי כדי להתחייב לי או לפחות להיות בכיוון? לא ביקשתי משהו שהוא לא בסיסי, לא אמרתי כאן ועכשיו...אבל לפחות לרצות את זה כמוני ולא לחפש דרכים להסיר ממך מחוייבות...זה משהו שלא אוכל לוותר עליו ..לא אהיה שלמה עם זה פשוט..מה לעשות? זה נכון שהצבתי לו סוג של אולטימטום שזה או שיהיה בכיוון או שאנחנו נפרדים? לא יודעת כבר..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעלה מספר נקודות
טלי צרקינסקי11/01/2014שני שלום,
אני זוכרת את הדילמה שהעלית כאן.
מבינה שאת לא שלמה עם הפרידה ואני בהחלט מבינה את הלבטים שלך.
תראי, אני אתייחס למספר נקודות.
אי רצונו להינשא דרך הרבנות עדיין אינה מהווה אינדיקציה על אי רצונו להתחייב בפנייך
.
יש זוגות שבוחרים לקיים כל מיני מערכות יחסים מחייבות, אך לאו דווקא דרך הרבנות (דוגמאות - ילדים ללא נישואים, נישואים אזרחיים אשר מוכרים בארץ, הסכם זוגיות דרך עו"ד ועוד) האלמנט המחייב מקורו בזוגיות.
כלומר, משהו שהוא כן מחייב. זה ברמה הפרקטית.
להרגשתי השאלה גדולה יותר, האם את מרגישה שהוא מתחייב כלפייך בכלל לאורך הזוגיות? שהוא כן אדם שמוכן להתפשר (בנושאים נוספים), שהוא אדם קשוב,
שהרצונות שלך חשובים לו, שהוא רואה אותך, אלו דברים מאד חשובים.
אם בבסיס הוא רואה רק את הצרכים שלו אז זה משהו אחד, אם מדובר רק בנושא הזה אבל סה"כ כאדם הוא פשרן, הולך לקראת, רואה אותך ואת צרכייך, מכבד אותך ויכול להיות פרטנר יש כאן באמת שאלה?
אין תשובה שהיא חד משמעית (נכון ולא נכון)
אילו הוא היה נגד כל סוג של מחויבות ואת כן רוצה מחויבות, התשובה הייתה די ברורה.
השאלה אם את רואה אותו כפרטנר, עם מכלול התכונות שלו - לחיים - הכוללים משפחה וילדים, על כל מכלול הזוגיות והאישיות שלו.
ואם כן, האם אתם יכולים למצוא את עמק השווה בנושא (נישואים אזרחיים ואז טקס עם רב רפורמי?) ומה החשש שלו מנישואי רבנות? (האם הסכם ממון יכול להפחית חשש ממנו?)
ויש כאן עוד - עד כמה יש פערים בנושא הדת ביניכם? האם לבד מנישואים דרך רבנות - יש לכם השקפות עולם שאת רואה שעשויים להיות לכם כמכשול?
חשוב לחשוב על הדברים האלו. את יכולה גם לענות לי בהמשך על הדברים שהעלית.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנהגות של גברכלשא10/01/2014
מה יכולה ליהיות המשמעות הפסיכולוגית של התנהגות שאפרט לעיל של גבר?
מדובר בעמית לעבודה.
נשוי בן 30 עם פעוטות, חובש כיפה ושומר מסורת/דתי.
בן אדם טוב לב, אדיב ולמראית עין תמיד שמח ובעל אנרגיות חיוביות.
1. נוהג לשתות אלכוהול במהלך יום העבודה ומגיע למצב של "סטלה קלה". כפי שנראה לי קורה בחלק השני של היום, לפני סיום יום העבודה.
2. יש לו מן "תקופות" של התאהבויות בעמיתות (אני יודע על 3 שמצאו חן בעיניו). זה תמיד אותו הטיפוס פחות או יותר - בחורה טובה, חמודה ונחמדה, חייכנית, - מה שנקרא "נשמה טובה". כלפן הוא ממש מתנהג כמחזר! לא חוסך במחמאות (לאוזניי כל!), מגע פיזי - חיבוקים חברותיים (ומה עם שמירת הנגיעה?!)...על אחת אף אמר שאוהב אותה, מתנהג כלפיה כמי שרוצה לפתח קשר - וכל זה לעיניי כל העמיתים לעבודה, בפתיחות מלאה וללא רסן!
מן הצד, כמי שמכיר אותו בתור עמית בלבד ובלי לדבר איתו על חייו האישיים או להכירו לעומק, בניסיון "לשחק אותה פסיכולוג" - הוא נראה לי בן אדם עם דימוי עצמי נמוך/חוסר ביטחון עצמי (למרות שלא מתנהג כך כלל, מאוד חברותי ופתוח, שמח ואנרגטי). גם נראה לי שחיי הנישואים שלו לא טובים והוא נשאר עם אשתו רק בגלל הילדים. לכן, לפני שחוזר הביתה, הוא "מתמסטל" קלות בעבודה..לכן, נוטה להתאהבויות בטיפוס מסויים של בחורות...
מה יש לכם להגיד על זה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתית אלכוהול מכסה דברים
טלי צרקינסקי11/01/2014כלשא שלום,
מן התיאור שעולה כאן יכולות להיות כל מיני אפשרויות אך קשה לדעת בוודאות כמובן מבלי להכיר את האדם עצמו.
אלכוהול הוא חומר פסיכואקטיבי המשפיע על מערכת העצבים המרכזית ובכמויות גדולות, אדם עלול לפתח סבילות ולהתמכר, או לעשות שימוש לרעה בחומר.
ראשית, שימוש באלכוהול בדר"כ שלא בנסיבות חברתיות (כמו בדוגמה זו - שימוש במהלך יום עבודה), הוא לא דבר של מה בכך, צריך להיות טריגר שהוא שותה אלכוהול במהלך יום עבודה... (מתח בבית? רצון להיות חברותי? מתח כלשהו אחר? מצב נפשי? ועוד..)
שנית, צריכת אלכוהול מטשטשת עכבות חברתיות, קרי, גורמת לאדם להיות יותר חברותי, מורידה ממנו את העכבות שיתכן והיו לו ללא השתייה, זה יכול להסביר את הירידה בעכבות שלו ובהתנהגות שלו למול הנשים בעבודה - הפלירטוטים, ירידת החסמים, המקום שהוא מאפשר לעצמו להרגיש אולי גבריות, שווה ועוד..
יתכן והוא זקוק לאישורים חיצוניים (מהסביבה) לתמוך בדימוי העצמי שלו
מה שחשוב שאותו אדם יבדוק עם עצמו הוא מה בעיית השורש שלו, מה גורם לו לשתייה, מהן ההשלכות שיכולות להיות לשתייה יומיומית בכלל (משפחה ועוד).. ובמקום העבודה בפרט, על מה השתייה "מכסה"? מה היא מטשטשת?
כאב? חוסר אונים? משהו אחר?
אם יש אדם קרוב מאד שיכול לשוחח אתו על הדברים, ללא שיפוטיות, עם אמפטיה, אפשר לתת לו מתנה נהדרת לחיים ולהתפתחות....כי בסופו של דבר, המשך התנהלות כזו לא תפתור לו באמת את הבעיות, אלא רק תטשטש אותם והן יצוצו, כך או אחרת ואפשר שיהיה אחרת...
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אישה בונה אישה הורסת. לגמרי...מילי01/01/2014
זה הולך להיות ארוך.. אבל לא משעמם.
אני נשואה יותר משנתיים ואמא לילד בן שנה וחצי. הכרתי את בעלי לפני חמש שנים זמן קצר לפני שהתגייסתי. בצבא הכרתי גבר נשוי שהייתי איתו בקשר מדי פעם. שכבנו כמה פעמים במהלך השרות הצבאי שלי וכשהשתחררתי הקשר נותק. חודש אחרי שהתחתנתי פגשתי את הנשוי וחידשנו קשר מדי פעם בטלפון ואף נפגשנו כמה פעמים מאז. כן, אני בוגדת בבעלי. בלי למצמץ. בלי רגשות אשמה. בקור רוח שמפחיד אפילו אותי. ואני יוזמת שיחות עם הגבר ההוא ומחכה לתגובה שלו כל כךך כאילו החיים תלויים בזה. אני קצת מכורה לריגוש הזה אולי. והסקס איתו מעולההה כמו שמעולם לא היה/יהיה עם בעלי. אני מוכרחה להגיד שבעלי איש למופת! גבר אוהב מתחשב ומכבד, אדם קצת מיושן ופרימיטיבי לפעמים. גומר תוך חצי דקה בערך וכל הכיף שלי הולך. אני לא מוצאת בו שום דבר סקסי רק כשהעניינים מתחממים אני גומרת עם הרבה מאמץ ולעומת זאת עם הגבר הנשוי הסקס מעולה אני מתחרמנת רק מהדיבור שלו גם כשהוא מדבר על דברים מאוד בנאליים. אני מרגישה רעה שאני עושה את זה אבל אני ממלאת את הצורך שלי. זה לא מצדיקק נכון אבל זאת האמת. אניי יודעת שלא שאלתי כאן שום שאלה אבל פשוט הייתי חייבת להוציא את זה!! אשמח לתגובות מכל סוג שהוא..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רומן במערכת נישואין
טלי צרקינסקי02/01/2014מילי שלום,
מצד אחד את מציינת "בלי רגשות אשמה" ומצד שני: "אני מרגישה רעה".
אני מאמינה שיש שם מספר רגשות שמעורבים אצלך בכל ההקשר לקשר שאת מנהלת במקביל לנישואייך.
מספר נקודות שאני מעלה כאן:
הבגידה - הרומן למעשה, יכול להצביע על מספר מוקדים, פעמים רבות בגידה מצביעה על משהו שקורה בתוך הזוגיות, על חסך כלשהו בתוך הקשר ועל מישהו בחוץ שממלא את החסר הזה
בגידה יכולה גם להיות משהו של יצר הרפתקני אצל אדם, הרצון אחר ריגושים, הגבר אותו הכרת במסגרת השירות, מספק לך את ה"פרפרים", את ה"סקסיות" ועוד.
יתכן ואת מרגישה שהתחתנת בגיל צעיר וטרם מימשת את חיי האהבה/רומנים וכו'. בחייך, זו גם אפשרות שמאד תיתכן, שהגעת לנישואין ממקום לא בשל עדיין.
השאלה היא מה עושים היום? לאחוז בשני קצוות המקל יהיה בלתי אפשרי לאורך זמן.
סודות, טבען להתגלות. המושקעות שלך כיום היא במושא הרומן ולא באדם שנישאת אליו. מאד קשה להשקיע ולפתח קשר לעומק, על כל המשתמע מכך, עם שני אובייקטים.
מה בהמשך החיים? האם את רואה את עצמך עם בעלך? האם היית רוצה לבנות אתו חיים? אם כן, עולה שאלה לגבי האפשרות להכניס את התכנים החשובים לך אל תוך הזוגיות, כולל הנושא של המיניות, שעל זה אפשר לעבוד בכל קשר.
לצורך הדוגמא - גם אם היית היום נישאת לאותו בחור של ה"בגידה", לאורך זמן, היה גם שם צריך להשקיע בתוך המיניות והזוגיות ואותם "פרפרים וחווית רומן אסור ומרגש" כביכול, לא היה נשאר לאורך זמן....
זה גם משהו שהוא זמני ואז נשאלת השאלה איפה את באמת רוצה להשקיע לעתיד שלך.
חשוב לקחת בחשבון שרומן כזה עלול לעלות לך בנישואייך (למעשה במשפחתך) והאם את מוכנה לקחת את הסיכון הזה?
אינני מתכוונת כאן שצריך להיות בכל מחיר בכל זוגיות, אך ממה שאת מעלה, בהחלט שווה לבחון את הדברים,
שווה לבדוק מה הצית את הרומן הזה, מה הוביל אותך למקום הזה, מה החסכים ומה היית רוצה.
לדעתי במקרה שציינת שווה להתייעץ אפילו עם איש מקצוע שינסה לכוון אותך ולנסות לעשות מעט "סדר" ברגשות ובמחשבות.
מאחלת לך הרבה הצלחה בדרכך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אגואיסט במיטה - מה לעשות???אובדת עצות30/12/2013
קצת רקע: בת 32, בן זוגי לקראת 40. ביחד כ-10 חודשים, גרים ביחד, מדובר בקשר רציני, של אהבה מחויבות וכו'.
בתחילת הקשר הסקס בינינו זרם, היינו שוכבים כמעט כל יום, הייתה התחשבות הדדית זה בצרכיו של זו ולא היו בעיות מיוחדות...
אבל בחודשיים האחרונים אנחנו כבר כמעט ולא שוכבים... הבחור שלי מצא פיתרון אחר והוא – לבקש ממני לרדת לו, עד שיגמור. הבקשה הזו חוזרת על עצמה כמעט כל יום... הבעיה היא שאחרי שאני מבצעת את בקשתו והוא מגיע לפורקן, האקט בינינו נגמר. הוא לא "מחזיר לי", ויש תחושה ברורה שהעניין הזה מהווה תחליף לסקס מלא של "עשיית אהבה".
בשבועיים האחרונים סירבתי לבקשתו, פעם אחר פעם, לא הסכמתי לרדת לו, בטענה שאני מרגישה קצת מנוצלת, שכן אין פה הדדיות, שהוא לא עושה בשבילי את מה שאני עושה בשבילו... שזה מוזר לי שפתאום הוא לא רוצה לשכב איתי יותר...
הוא, מצידו, מאוד כועס עליי ונעלב ממני שאני מסרבת, טוען שבזוגיות הוא לא חייב להחזיר לי בתמורה, אפילו נתן לי תירוץ מטופש: "כשאני עושה לך מסאג', אני מבקש שתחזירי לי?...". אני מנסה לעמוד על שלי ולהסביר לו שסקס זה משהו אחר, והוא לא מסכים איתי. לטענתו, לאחרונה ירד לו החשק לסקס באופן כללי, וזה מה שהוא צריך ממני כרגע, ולא יכול "לעשות כאילו" אם לא באמת בא לו סקס...
הייתה לנו אתמול שיחה מאוד רצינית בנושא, הסברתי לו שמבחינתי גבר אמיתי כן צריך לדאוג שהאשה שלו תהיה מסופקת, והוא אמר שאצלו זה לא עובד ככה, כי בתחום הזה של הסקס – הוא מקום ראשון.
אני מאוד נעלבת מזה, ואין עם מי לדבר. הוא בשלו ואני בשלי. אנחנו בריב מטורף כבר שבועיים, והחצוף בכל פעם מחדש מנסה שוב להביא אותי לזה שאעשה לו נעים... ואני שוב מסרבת! ואז נוצר שוב ריב!!! אנחנו לא יוצאים מהלופ... :-(
אני רק חייבת לציין, שלמרות שלא נשמע ככה ממה שכתבתי, בן-זוגי אדם מאוד מאוד חם!!! אנחנו כל הזמן מתחבקים, מתנשקים, יושבים צמודים ורואים טלויזיה... הוא מאוד מפנק בדברים אחרים, מכין לי ארוחות ערב, דואג לי בכל דבר, מביע אליי רגשות, לא עובר יום מבלי שיגיד שהוא אוהב אותי... הבעיה היחידה היא עניין הסקס עצמו!
אני ממש אובדת עצות, אני לא רגילה לזה! זה משהו שלא חוויתי בקשרים קודמים.
אשמח לדעת, מה יכול לגרום לו להיות כל כך אגואיסט במיטה??? ומה עליי לעשות בנידון???
תודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
עדי בדיחי30/12/2013לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_מין_וסקסולוגיה' id=link]מין וסקסולוגיה[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- להחזיר את העברsis30/12/2013
היי אני נשואה פלוס אחד בת 27 הקטן כבר בן חצי שנה ומאז שנולד התשוקה פשוט נעלמה בין כול השגרה שעכשיו עוד יותר עמוסה ואין זמן לנשום.. בעלי ואני רבים המון על דברים שקשורים בילד ואין פשוט עם מי לדבר הוא לעולם לא יודה בטעויות שלו. לעומתו אני מודה לפעמים הוא מנצל זאת. יחס של חוסר כבוד וזלזול. אהבה בהחלט שיש בנינו הייתי מאוד רוצה להבעיר את האש שוב כמו פעם איך עושים זאת מה אני עצמי צריכה לעשות איך להתנהג כדי להחזיר לי את הכבוד שמגיע לי את היחס והערצה של פעם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להחזיר את העבר - לעודד אותו
עדי בדיחי30/12/2013שלום sis,
הבאת ילד לעולם היא לא סתם "הרחבת" המשפחה, אלא הזוגיות צריכה ממש לזוז בשביל עולם ההורות, ועולם האמהות בפרט. עבורו היית עד עכשיו רק שלו, ופתאום שאת כולך של הילד שנולד, לרבות כל נושא דימוי הגוף, שינויים הורמונליים ומצב גופני לאחר לידה (כל אלו שינויים בפני עצמם) - פתאום השינוי והשמחה הגדולה של הבאת הילד טומנת בחובה עוד אלמנטים שלא לקחנו בחשבון לפני ההורות (וזה טבעי).
הבעל לא פעם חש שהוא מפנה את מקומו די באילוץ לטובת "יצור" ששואב ממך את כל האנרגיות- הילד. במקום הורות "אידיאלית" מגיעים ריבים, עימותים ויחד עם זאת- גידול הילד בכל מקרה מביא איתו הרבה חילוקי דעות טבעיים, וכשאין זוגיות שלמה סביב נושא זה, גם הגידול עצמו מביא עימותים.
אני מציעה בשלב ראשון לפנות עבור בעלך זמן קבוע ששם את רק איתו. אם יש סבתא קרובה או בייביסיטר שיכולה לתפוס את מקומך לאותו פרק זמן קצר זה יכול בהחלט לעזור. הזלזול שלו עשוי להיפסק הרגע שהוא יבין שהמקום שלו עוד שמור אצלך.
מעבר לזה, יהיה כדאי לקרוא חומרים על אמהות, אבהות טריה, ואיך כל זה משפיע על הזוגיות.
בשלב הבא, יהיה כדאי לעודד אותו ליצור אבהות טובה עם הילד. פחות להעיר לו, לתת לו ליצור את הקשר לבד ובדרך שלו גם אם היא נראית לך ממש לא נכונה. תני לזה את הזמן ותיווכחי לראות שהילד דווקא מגיב חיובי לאבא שלו. חשוב שהוא ירגיש משוחרר עם האבהות שלו ולא ירגיש שיש מישהו שנותן לו פקודות. גם זה עלול להוריד מהערך העצמי ולכן הוא ישר תוקף אותך. כאמהות אנחנו תמיד בהרגשה שאנחנו יודעות טוב יותר, נכון יותר, ומרגישות את הילד (שזה האמת נכון), ועם זאת, יהיה כדאי לעודד את האבות כן ליזום וכן ליצור טיפול בילד, גם אם זה טיפול שאנחנו יכולנו לעשות את זה הרבה יותר טוב. התוצאה של המהלך הזה תהיה שבהמשך הוא יהיה איתו, ישמור עליו, יאכיל, יקלח, ולמעשה ההורות תתחלק נכון בין שניכם ולא תחושי שהכל נופל עלייך. יש להעביר לו מסר שאת בוטחת בו, סומכת עליו, אפילו מתייעצת איתו לגבי הילד. לא משנה איך נסתכל על זה- הוא 50% שלו..
בהצלחה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המוח הגבריבדיחי27/12/2013
שלום, גם לי קוראים בדיחי, אבל אני רוצה להשאר בעילום שם.
ברצוני לשתף ולחוות תגובות בנושא טיפשות וחוסר האינטליגנציה הרגשית אצל הגבר הממוצע. ואני ביניהם.
לראשונה בחיי אני חווה זוגיות מדהימה הנמצאת בתחילת דרכה (עוד לא עברה שנה) ומרגיש כחי בחלום ונדמה כאילו מישהו עומד להעיר אותי בכל רגע נתון. אני חווה רגשות שלא הכרתי בעבר.
מכיוון ששנינו סטודנטים, שמתנהגים כמו תיכוניסטים, נראים כמו נערים ומרוויחים כמו ילדים, אנו מבלים יחדיו רק בסופי שבוע ומצליחים "להגניב" מדי פעם ערב באמצע השבוע. כך שהגעגוע הוא בלתי נסבל.
את רוב שיחותינו אנו מקיימים בטלפון (תודה לאל על חבילות "הכל כלול") וכמובן מדברים כל יום.
אחסוך בפרטים ואציג הבעיה...
ישנם מקרים בהם אני אומר דברים שפוגעים בה וזאת מבלי לשים לב. דברים שבשבילי חסרי משמעות. וכמובן שהתכוונתי בכלל למשהו אחר, אבל המוח הגברי חושב דבר אחד ואומר דבר אחר.
ומצידה, היא מקשיבה ומלקטת אליה כל מילה, אות ופסיק מכל שיחה. וכשהיא נפגעת מדבר שאמרתי... לוקח לי קצת זמן להבין זאת. ואז... אני מרגיש שנגמרו חיי.
אני לא מצליח להרדם. בקושי אוכל. לא מעשן, לא משחק סנוקר.
תגידו לי בבקשה... מישהו יודע איך לעזאזל גורמים לנשים להפסיק להתייחס לכל שטות שהגברים אומרים?!
כמו שבטח הבנתם, גם הפעם אני לא נרדם מהסיבה הזו ובחרתי להוציא את זה בפורום שלכם
עם כל ההומור... אשמח אם למישהו יש באמת תשובה.
שנה אזרחית שמחה ומלאת הומור.
בדיחי האמיתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשמור על ערוץ הידברות ביניכם
טלי צרקינסקי28/12/2013בדיחי שלום,
תראה, אני רוצה לשקף לך משהו כמו שבא לידי ביטוי מדברייך - מערכות יחסים, "המוח הגברי" והחיים בכלל, הם לא "שחור לבן", יש בהם הרבה גוונים של אפור ואני אציין, כתבת שאתה חווה רגשות בקשר. שאתה מתרגש, נשמע שאתה מעריך את הזוגית ושאתה נמצא במקום של מודעות לגבי מצבים שעלולים לפגוע בבת הזוג (לעיתים אפילו בדברים הקטנים...) אני חושבת שזה מקום טוב להיות בו.
הרי אפשר להיות בחוסר מודעות ולהשליך את הכל על הצד השני "שהיא תסתדר", אך אתה בוחר לעלות לפורום מתוך מקום של רגישות כן לבחון מה קורה ומה לעשות.
הייתי לוקחת את כל מה שאתה מעלה אל תוך הקשר ביניכם.
מקשיב לה, מדבר אתה, מנסה להבין מה חשוב לה (וגם לך כמובן) בקשר.
אם נפגעה ממשהו שאתה חווה אותו כלא משמעותי (וזה יכול לקרות בכל זוגיות) שווה להקשיב, להבין אם זה יושב על פגיעות או רגישויות קודמות ולנסות להיות כל הזמן עם ערוץ תקשורת פתוח ביניכם, שאתם יכולים לדבר בו בפתיחות.
זה טבעי לרצות לעשות הכל כמו שצריך ולא לטעות, אך כולנו בני אדם וכולנו טועים וזה גם בסדר (אנו לא מושלמים).
לסיכום: הדגש הוא לא על "שחור לבן", יש לך מודעות לנושא שלעיתים יש פערים בין גברים לנשים, ללא אשמה כמובן ולשמור על תקשורת פתוחה, בונה ומאפשרת.
ולנסות להבין אם יש לה רגישויות מסוימות, לשים לב מהן?
סה"כ אם הקשר ביניכם טוב, אני חושבת שיש פוטנציאל לפתור הרבה אי הבנות ודברים.
אני מאחלת לכם הרבה הצלחה בהמשך הקשר,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלשמור על ערוץ הידברות ביניכם
טלי צרקינסקי28/12/2013בדיחי שלום,
תראה, אני רוצה לשקף לך משהו כמו שבא לידי ביטוי מדברייך - מערכות יחסים, "המוח הגברי" והחיים בכלל, הם לא "שחור לבן", יש בהם הרבה גוונים של אפור ואני אציין, כתבת שאתה חווה רגשות בקשר. שאתה מתרגש, נשמע שאתה מעריך את הזוגית ושאתה נמצא במקום של מודעות לגבי מצבים שעלולים לפגוע בבת הזוג (לעיתים אפילו בדברים הקטנים...) אני חושבת שזה מקום טוב להיות בו.
הרי אפשר להיות בחוסר מודעות ולהשליך את הכל על הצד השני "שהיא תסתדר", אך אתה בוחר לעלות לפורום מתוך מקום של רגישות כן לבחון מה קורה ומה לעשות.
הייתי לוקחת את כל מה שאתה מעלה אל תוך הקשר ביניכם.
מקשיב לה, מדבר אתה, מנסה להבין מה חשוב לה (וגם לך כמובן) בקשר.
אם נפגעה ממשהו שאתה חווה אותו כלא משמעותי (וזה יכול לקרות בכל זוגיות) שווה להקשיב, להבין אם זה יושב על פגיעות או רגישויות קודמות ולנסות להיות כל הזמן עם ערוץ תקשורת פתוח ביניכם, שאתם יכולים לדבר בו בפתיחות.
זה טבעי לרצות לעשות הכל כמו שצריך ולא לטעות, אך כולנו בני אדם וכולנו טועים וזה גם בסדר (אנו לא מושלמים).
לסיכום: הדגש הוא לא על "שחור לבן", יש לך מודעות לנושא שלעיתים יש פערים בין גברים לנשים, ללא אשמה כמובן ולשמור על תקשורת פתוחה, בונה ומאפשרת.
ולנסות להבין אם יש לה רגישויות מסוימות, לשים לב מהן?
סה"כ אם הקשר ביניכם טוב, אני חושבת שיש פוטנציאל לפתור הרבה אי הבנות ודברים.
אני מאחלת לכם הרבה הצלחה בהמשך הקשר,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר אחריותשני22/12/2013
אהלן
אני נשואה 5 שנים בזוגיות מאוד צולעת, מגדלת ילדה בת 4, ובת 2. עקרת בית למופת, עושה הכל מהכל והבעל הוא המפרנס
על פני השטח הכל נראה תקין ויפה הבעיה היא שבעלי, מאחר ועובד רוב שעות היום (עצמאי) הראש שלו תמיד אבל תמיד במקום אחר!!! ברמה שהוא אפילו לא מודע לסכנות קיימות, שוכח דברים, שוכח אנשים (!!!!), מאבד דברים כל הזמן, נוהג לא רגוע, מסמס בנהיגה, כותב, קורא וכו וכו
אף פעם אין שלווה סביבו והכל לא רגוע, תמיד אווירה לחוצה, קצרה, מתוחה, והנסיונות לחפש רוגע- כושלים
הבעיה מתחילה בזה שכל עוד אני אחראית לבית ולילדים הכל בסדר, ברגע שזה מוטל עליו אני מרגישה שסכנה מרחפת מעל כולם!!! ונורא קשה לי, קשה לי לא לסמוך עליו וקשה לי שהוא כזה חסר אחריות!!! הוא יכול לקדוח בקיר ולהשאיר את המקדחה מונחת על הרצפה בחשמל, כשהתינוקת מטיילת בבית, להשאיר מספריים פתוחים, סכינים ומזלגות בהישג יד, הוא מתעסק בחשמל והמון חוטי חשמל מפוזרים בכל עבר, שוכח לכבות גז לעיתים קרובות, דלתות פתוחות בלילה, מתחיל נסיעה כל פעם בלי לוודא שכולם יושבים וחגורים ואף כמעט עלה לי על הרגל כשהתחיל לנסוע והייתי מחוץ לרכב וגרוע מזה- שכח אותי מחוץ לרכב ונסע, כשהיה בטוח שאני ברכב!!! ואף לא שם לב עד שהגיע ליעד (חצי שעה נסיעה)!!!
הוא הוריד את הכלב לצרכים וחזר בלעדיו!!! שכח אותו במעלית!!
דברים איומים! שמשאירים אותי האחראית הבלעדית לילדים וקשה לי! אני רוצה לסמוך עליו אך חוששת שיקרה אסון
הוא תמיד רב איתי על למה אני לא סומכת עליו אבל במקביל בכל יום קורים לפחות 2 אירועים שגורמים לי להטיל ספק באחריות שלו
אני באמת לא סומכת עליו!
אני חסרת אונים, רוצה לסמוך עליו, זה בלתי אפשרי, הוא גם בעצמו מודה שהראש שלו במקום אחר ואני לבד!
מה הפתרון? אם יש כזה,, אשמח לשמוע
תודה רבה(;* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר אחריות - בשליטתו?
עדי בדיחי23/12/2013שלום שני,
מה שאת מתארת הוא בהחלט בעייתי. אני מניחה שהוא מאוד מוסח, מאוד מאוד, עד כדי הדברים שציינת. אני מבינה שסדר היום שלו כולו מתחיל מסתיים בעניינים עבודה, אני מבינה שזה מציף אותו מאוד. אציין מספר דברים שעשויים להועיל:
1. להכין סדר יום כתוב ומובנה מראש, כמה שיותר לתת זמן נפרד לבית.
2 להסביר לו את עמדתך ומדוע את מתקשה לסמוך עליו, הוא צריך להבין מה קורה מסביבו ולמה הוא גורם.
3. בכל זאת לשלול בעיות אחרות (זיכרון, בעיות אורגניות, קשב וריכוז). זאת כדי לבדוק האם אכן הדבר בשליטתו או שיש להתערב רפואית. כיוון שאם הדבר לא בשליטתו- הכעס לא יועיל ואנחנו בעצם במצב שאנחנו לא מטפלים נכון בבעיה. לכן יש לבדוק את העינין גם מההיבט הזה ואולי תופתעי. אנשים עם בעיות קשב וריכוז (יש המוני המוני כאלה מסביבנו שאפילו לא מודעים לכך) יכולים להיות מנהלים מעולים, אנשים מוצלחים, אבל בלי סדר ושליטה על חייהם, כיוון שהם מתקשים מאוד לא להיות מוסחים ולהתרכז בעיקרי היומיום.
מאחלת לך בהצלחה רבה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זוגיות לא טובהחסוי18/12/2013
שלום רב,
אני נשוי 8 שנים+2 .
לי ולאישתי אין זוגיות ושמחה כלל.
אנו חיים יחד על מנת לתת לילדים אבא ואמא בתוך הבית.
אנו לא רבים או צועקים לידם פשוט לא קורה כלום (אנו גם לא ברוגז).
חיים ללא תכלס.
איך יוצאים ממצב זה?
גירושין לא באים בחשבון.
מה גם שאני לא מאמין בייעוץ
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לבדוק בקשר מה "תקוע" בו
טלי צרקינסקי18/12/2013חסוי שלום,
ראשית, פעמים רבות ניתן לפתור בעיות גם ללא צעד כמו גירושין.
זאת בתנאי ששני הצדדים רוצים לעשות שינוי ולהחליט שרוצים לחיות אחרת ולשנות את המצב.
ילדים יכולים להרגיש שלאבא ואימא לא טוב ביחד וגם מצב זה לא רצוי.
מה שכן, רצוי לבדוק מה קורה לכם בקשר.
מעלה מספר נקודות לחשיבה:
מאיפה נובע המקום שאתם "תקועים בו"? מה חיבר אתכם יחד בתחילת הקשר?
מה חסר לכם היום בתוך הקשר שיכול להחזיר אתכם לדברים שחשובים לכם?
האם זה לקחת לעצמכם זמן איכות זוגי? לצאת לפעמים רק שניכם? לשוחח?
משהו באינטימיות? בשיחה משותפת?
אני מציעה לכם לדבר על הדברים, על מה שאתה והיא מרגישים בקשר, מה חשוב לכם שיהיה.
אני מאמינה שלא היית מעלה את השאלה בפורום אם לא היית רוצה לשנות את המצב.
במידה וקשה לכם להגיע לתקשורת.
באופן כללי, הרבה זוגות נעזרים ומפיקים תועלת רבה ושיפור ניכר מאד במערכת היחסים ביניהם לאחר קבלת יעוץ. (ציינת שאתה לא מאמין ביעוץ)
לעיתים צריך לעבור תהליך במקום הזוגי.
יתכן ותצליחו לעשות זאת ביניכם.
מה שלא תחליטו, אני מאחלת לכם הרבה הצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דבק לאמא שלורינת17/12/2013
נשואה כ 4 שנים ואף פעם לא הצלחתי להבין למה בעלי צריך לספר לאמא שלו כל פרט בחיים שלנו ובפרט של כל אחד מאיתנו.קשה לי לקבל את זה שהוא דבק שלה וחייב לספר לה בפריטי פרטים ה-כ-ל לדוגמא מה קניתי כמה בזבזתי ואם זה ביקור אצל הרופא מהיה ומה קרה בביקור וכו בעלי לא רואה בזה שום סיבה למה לא ואני כבר מיואשת מלהסביר ולבקש שוב ושוב שיכבד את הפרטיות מה עושים? נמאס לי מהיחס הזה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להביא את התכנים לתקשורת הזוגית
טלי צרקינסקי17/12/2013אלה שלום,
חשוב מאד שדברים כאילו ידונו ביניכם בזוגיות.
אם מדובר בדברים שקשורים לבעלך לבין אמו, אף אם נראים לך מהצד, שאין צורך לשתף כ"כ את האם בפרטים רבים, אך כך כל עוד אינם מהווים חדירה לטריטוריה הזוגית שלכם ופוגעת בה, זה משהו אחד.
אם יש דברים שאת מרגישה שהשיתוף מעורר בכם קונפליקטים, פוגע בכם בקשר, מעורר איזושהי התערבות מצידה בתוך הקשר שלכם, אז יש מקום באמת לשוחח עם בעלך על הדברים.
איך הייתי מציעה לך לשוחח עמו?
זה נושא רגיש (קשר כלה-חמה, קשר אימא-בן), הייתי נותנת מקום של כבוד שיש לו קשר טוב עם אמו (עד כמה שאת יכולה.. זה לא תמיד פשוט לעשות את ההפרדות האלו כשאת במקום יותר מוצף..)
אך זה יביא אותו להקשבה. ללא האשמה. אך מקום שמנסה להזמין אותו להביא תכנים אל תוך הזוגיות שלכם. אם משהו מפריע לו, אם היה רוצה לשוחח ביניכם על דברים. את יכולה להביע הבנה שיש דברים שהוא רוצה לשתף את אמו, אולם אם זה מקום שחודר את המקום הפרטי - אינטימי שלך או הפרטי אינטימי הזוגי, את מאמינה שיותר טוב ובונה להביא את זה אל תוך המערכת הזוגית שלכם ולא מול אמו כי תוכלו יחד לפתור דברים בצורה יותר טובה ביניכם מאשר מול צד שלישי שמעורב והוא לא נטרלי (נטרלי - נניח מטפל).
המטרה היא להביא אותו לשיתוף, לא ל"סרס" את הקשר עם האם (כי כנראה תשיגי את הדבר ההפוך) ולנסות להגיע אתו להידברות מתוך אכפתיות גם כלפיו וגם כלפי הקשר שלכם בהווה ובעתיד לגבי הדפוסים של התקשורת שלכם.
יש שאלה מה האם מהווה עבורו שם?
האם נוח לו לדבר עמה? האם היא דמות שנוטה להתערב?
לשאול שאלות ו"לחטט"?
כדאי לבחון את הדברים ביניכם.
את לא תשני את אמו ולא הייתי גורמת לסכסוך בינך ולבין חמותך או בינו לבין אמו
אלא מעבירה את הדברים למקום של הקשר והתקשורת ביניכם שמשם רק אפשר לבנות עוד יותר את מערכת היחסים ביניכם.
מאחלת לכם הרבה טוב והבנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעלי שלא מבין גבולות
שרית17/12/2013מה שאני מנסה להסביר לבעלי כבר המון שנים שאני רוצה פרטיות הוא לא חייב לדבר עלי כל שיחה..ואני יודעת שהיא שואלת הם יכולים לדבר על העבודה שלו ועל כל עניין אחר
אני מבינה שהיא מתעניינת איך שאני פוגשת בשבת את האחים של בעלי והגיסות ואני רוצה לספר להם בכללי על עצמי מה היה וכו הם עוצרים אותי ואומרים שאנחנו יודעים כי היא סיפרה והם אומרים מי..ומה שמעצבן אני נשארת בשקט בשביל כמה דקות לא מבינה למה היא צריכה לפרסם
אני מבינה שהיא כל היום בבית ואין לה תעסוקה אין לה חיים אבל כל היום היא בטלפון עם בעלי לדוגמא אם יצאנו לקניון מה קניתי באיזה חנות כמה בזבזתי
אם לקחתי סתם יום חופש כדי לצאת עם חברות להתפנק למה וכמה יצא
אני מבינה שאי אפשר לשנות אותה כי היא כזאת באופי אבל בעלי לא מבין כמה שזה מעצבן שמדברים עלי כי אני לא עושה לו את זה כי אם הוא רוצה לספר הוא יכול להרים טלפון ולשאול להתייעץ
עוד דוגמא ששכן שלנו עשה מסיבת חג המולד והזמין את השכנים אני ובעלי חשבנו שלא נילך נהנה לנו בערב כייפי בבית כי כל הזמן יש אצלו מסיבות למרות שזה לכמה שעות העדפנו לא ללכת.אמא שלו חפרה לנו שהיא הייתה אצלנו ועוד היא הייתה שואלת אותו גם בטלפון עם שיננו את ההחלטה ונילך כי זה ממש לא יפה עם לא נופיע
ממש חופרת ואפילו רוצה שנעשה דברים בדרך שלה וזה רק סיפור קטנטן שמפריע לי אני יודעת שזה תלוי בבעלי ומה שאני מצפה מימנו שטיפה ימתח את חבל התבור בינהם שיבין שזה מאוד מפריע לי כל היחס וכל דבר הוא חייב לעשות לדוגמא עם היא שולחת הודעה או מתקשרת ישר עונה ואפילו אני לא זוכה ליחס כזה ופה אני מאוד מקנאה שהיא מקבלת יחס מעודף
אני לא יודעת איך להסביר לו כי כל שיחה נגמרת בוויכוח שאין מה אני עושה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממשיכה בתגובה
טלי צרקינסקי18/12/2013אלה שלום,
את מתארת קשר שיתכן והוא סימביוטי בין בעלך לאמו (אני לא רוצה לאבחן דרך הפורום מבלי לדעת את כל הנפשות הפועלות אך זה מה שמשתמע מתיאורך).
קשר סימביוטי (כפי שתיארת - חבל תבור) הוא כזה של תלות הדדית והוא דו-סיטרי (שני הכיוונים).
אין מנוס מלהביא את המצוקה שלך לקשר הזוגי בצורה בונה ואם את מרגישה שאתם מתקשים לתקשר ביניכם וזה פוגע לכם בקשר, הייתי מייעצת לכם לפנות אף לשיחות בנושא אצל גורם מקצועי, זה רק יעזור לכם, ישפוך אור גם על התקשורת ביניכם וגם לבחון איך אפשר להתחזק בתוך הקשר, גם בתוך כל מה שאת מתארת מול האם.
נשמע שבעלך צריך גם לעבור איזה תהליך של הבנה על מה הצורך הזה של קשר כזה עם אמו עונה לו (להיכנס לכל פרט פרט ולעדכן) ולהיות מודע (קוגניטיבית ורגשית) כיצד זה משפיע על הנישואין שלכם. ומכאן לצאת לעבודה משותפת על הזוגיות ולראות מה קורה שם.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

