מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- רוצה להחזיר את הרומנטיקהשלומית12/06/2013
אני נשואה כבר 15 שנים שהתחילו במשיכה גדולה ואהבה עוד יותר גדולה, אבל איכשהוא הילדים הגיעו, והשגרה הקשה, והרומנטיקה כבר לא מאפיינת את המערכת יחסים שלנו.
אני מנסה להחזיר אותנו לימים שהיינו צעירים, שהיינו הכל אחד בשביל השני.
חשבתי אולי שנסע לסופ"ש רומנטי באיזה מלון בצפון הארץ, נטייל קצת רק שנינו, נתפנק בספא מרגיע. מה אתם חושבים? זה יכול לעזור?
אתם מכירים אולי מלון טוב בצפון שעזר לכם גם כן להחזיר קצת את הגלגל לאחור?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צפון
קרן14/06/2013בוקר טוב. אומנם אני לא נשואה אבל לפני יציאה לחופשה
האם בשיגרה אתם בקשר טוב וקרבה ואינטימי? יותר חשוב
שביום יופ יהיו את אלה כי החופשה היא רק
יןמיים
ובצפון יש בראש פינה מקום מקסיפ שהייתי או בקיבוצים
ויש גם דילים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרעיון
קרן14/06/2013בוקר טוב. אומנם אני לא נשואה אבל לפני יציאה לחופשה
האם בשיגרה אתם בקשר טוב וקרבה ואינטימי? יותר חשוב
שביום יופ יהיו את אלה כי החופשה היא רק
יןמיים
ובצפון יש בראש פינה מקום מקסיפ שהייתי או בקיבוצים
ויש גם דילים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאין אפשרות לפרסם המלצה
עדי בדיחי14/06/2013שלום שלומית,
אנחנו לא נוהגים להמליץ על מקומות בילוי ורומנטיקה, אלא לתת עצות וטיפים בענייני זוגיות.
את בהחלט יכולה לנסות לשדרג את הזמן שלכם יחד ולנסות לשאול מכרים, משפחה ולבדוק באתרי החיפוש מה ההיצע.
כפי שכתבו לך פה- התקשורת חשובה מאוד, חשוב ששניכם תנסו לעמוד על השאלה- מה יחזיר את התחושה הטובה במערכת הזוגית שלנו.
בהצלחה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשומת לב והרבה סבלנות
רנה16/06/2013אני בטוחה שכבר אמרו לך לא מעט לבדוק האם אתם באמת מצליחים לתקשר ביומיום אבל כמו שאמרו לפני זה באמת מאוד חשוב.
חופשה יכולה בהחלט להיות דבר מקרב ורומנטי שיחזיר קצת קסם אבל חשוב לדעת לטפל ביחסים גם על בסיס יומיומי ולא רק ביוצאי דופן.
לתת הרבה תשומת לב גם אם נראה לכם שאין בה צורך ולחשוב לאט לפני שמגיבים לכל דבר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה.. לא ידעתי..
דבורה19/06/2013אין ספק שתקשורת זה משהו חשוב, אפילו יותר מחופשה.
סופ"ש נעים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריכה עצה - אמא שלו משגעת אותי...נעמה12/06/2013
אני בת 21, יוצאת עם בחור מדהים כבר כמעט שנה וחצי, גבר מהחלומות שממש מפנק ומקסים אליי. הכל בינינו ממש מושלם, אנחנו לא רבים על כלום כמעט ומבלים מלא זמן ביחד.
הבעיה היא שמאז שהכרתי את ההורים שלו אמא שלו משגעת אותי! תמיד יש לה אמירות עוקצניות על מה שאני לובשת ואומרת, היא ממעטת לדבר איתי כשרק שתינו ביחד וכמה פעמים היא אפילו צחקה עליי בפני שאר המשפחה מולי. ממש נמאס לי מהיחס שלי אליי, אבל חבר שלי מאוד קרוב למשפחה שלו ואליה ולכן אנחנו מבלים איתם המון.
אני מרגישה טיפה מושפלת ודי סובלת ממנה, לפעמים אפילו בוכה בגלל זה, אבל ממש לא בא לי לפתוח את זה מולו כי נראה לי שאז נצטרך לסגור את הבאסטה, וזה הדבר האחרון שאני רוצה...
אני ממש מתלבטת ואובדת עצות בנושא, וגם קראתי בכמה אתרים וסקרים כל מיני עצות ודעות שאומרות שלא לעזוב אותו בגלל זה , אבל אם אני רוצה להמשיך להיות איתו אני חייבת שהסבל הזה יפסק.
מה אתם אומרים??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשתף את בן זוגך בהקדם
עדי בדיחי14/06/2013שלום נעמה,
אני חושבת שחשוב מאוד ליידע את בן זוגך בתחושות שלך, מבלי לנעוץ באמו את האשמה. אלא פשוט לשתף אותו מה עובר עלייך וכמה את אוהבת אותו והוא חשוב לך, אך גם חשוב לך להרגיש נוח בבית הוריו ולצערך זה לא ממש קורה. את יכולה לתת לו דוגמה קטנה להתייחסות לא מתאימה מצד אמו ולשאול אותו למה לדעתו היא מתייחסת ככה, או מה את יכולה לעשות כדי שהיחס תשתנה. כך הוא יבין שאת גם רוצה שיהיה טוב, וגם מוכנה לעשות שינוי. אני בטוחה שהוא יעריך את הכנות שלך.
דווקא בגלל שמדובר בקשר טוב וקרוב ואין בעיות מיוחדות בתקשורת ביניכם- כדאי ללכת שלב אחד קדימה ולנסות להתמודד גם עם "מכשול" מהסוג הזה. יתכן ואם הוא יגיד לה משהו, ירמוז לה או ידבר איתה זה יכול לעזור. סה"כ אני בטוחה שהיא ורצה שיהיה לו טוב- הוא צריך להעביר לה את המסר שאת מאוד חשובה לו והיחסים בין שתיכן מהותיים וחשובים לאושרו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
נעמה18/06/2013עזרת מאוד, פתחתי איתו את הנושא והוא דיבר עם אימו, ועכשיו יש באמת ירידה בכמות העקיצות. בתקווה שזה יתפוס לזמן הארוך...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חברהמתן11/06/2013
חייל בן 21 יוצא עם מישהי במשך חודש בחורה בגילי יש לי שתי שאלות: האם עלי לעשות איתה שיחה שהקשר נהיה רציני או פשוט לתת לזה לזרום ואם כן אז איך. ושאלה שנייה אני מטבעי לא בליין גדול נפגש עם לברים פעם בשבוע שבועיים הם זה יכול להרוס לי את הקשר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התחלת קשר
עדי בדיחי12/06/2013שלום יוסי,
לגבי שאלתך הראשונה- תן לדברים לזרום, התעניין בה ותבדוק עד כמה אתם מגיעים ממקומות דומים, עם תחומי עינין דומים.
לגבי שאלתך השניה- אין לכך קשר להצלחת הקשר, זה חשוב שיש לך חברים ואתה נוהג לצאת, וחשוב גם לא להתהולל מדי כדי לשדר רצינות, כך שאני בטוחה שהחברה שתהיה לצידך תעריך את שני הצדדים.
בהצלחה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא
קרן14/06/2013בוקר טוב
אתם יוצאיפ חודש וחצי כשאתנ בבית אתה מרבה להיות איתה? בצבא מתקשר ושולח ההודעות? מדברים על דברים וחןלקים? זה הדדי? אתה לא יןצא ובודק אחרות? יקירי זה רציניי :) אןלי שאלת
את השאלה בעניין של שהיא תדע שאתם
רציניים כדי שתרגיש יותר נח להתקדם
תו לה את היחס המתאים והשאלה איפה אתם עומדים
יש בנות שרוצות לחכות. אם זו פעם ראשונה אז בכלל
אבך גם אם לט ואת זה כן תעלה. ואם זה נמצב
ןאיתה אתה רוצה להיות בקשר. תחכנ קצת
בקשר לזה שאתה רואנ חברים פעם ה..
אני מניחה שהעלת את זה כיהיא רואה יותר
אין סיבה שזה יהרוס אם תיתן לה את הספייס גם לחבריה. אתם יכולים גם לצאת עם חברים ביחד. או שכשהיא נפגשת לדעצי זו הזדמנות לזמן לעיסוקיםותחביבים שלך
יופ טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נמצאת בהתלבטות...עדן11/06/2013
אני כותבת כאן כי אני מרגישה אבודה.
אני בת 29, עם בן זוג כ-4.5+ שנים. הוא אוהב אותי ואני אותו ולכאורה הכל בסדר, אבל זה לא באמת כך.
לפני כשנה וחצי הייתי בטוחה שהוא יציע ושבקיץ הקודם נתחתן. פתאום אחיו הצעיר הציע נישואין לחברה שלו. שוחחנו על זה והבן זוג שלי טען שאנחנו לא יכולים לעשות את הצעד הזה כי הוא ייקח לאחיו את אור הזרקורים. היה לי קשה עם זה אבל בסוף ניסיתי להבין והשלמתי עם המצב.
הייתי בטוחה שהוא יציע לקראת החתונה של אחיו או אחריה. חיכיתי. זה לא קרה.
דיברתי עם חברים, חשבתי עם עצמי הרבה... והחלטתי לשים לעצמי "דד ליין" שאומר שאם הוא לא יציע עד אז, אשקול ברצינות פרידה. ה"דד ליין" עבר (ינואר האחרון) והעלתי בפני בן הזוג שוב את הנושא והמחשבות בעניין. הוא אמר משהו שהשורה התחתונה הייתה שהוא לא מרגיש מספיק טוב בקשר עכשיו בשביל לעשות את הצעד, הוא כביכול מחכה שירגיש שהכל טוב ב-99% בקשר. הוא ביקש ממני לא לסיים את הקשר, טען שהוא לא מתכוון להיות רווק בטיול הגדול שאנחנו מתכננים יחד (בסביבות נובמבר שיגיע) ונשארתי. חשבתי שההצעה תבוא ושהקיץ תהיה חתונה. חיכיתי וחיכיתי.
אני חייבת לציין שעד אז באמת רציתי להתחתן איתו וככל שעבר הזמן גם בי עלו שאלות ותהיות ואני יכולה להגיד שיש בי משהו שרוצה את זה, אבל עכשיו יש בי גם צד שלא.
בכלל, יש בי קושי עם הצעד הזה, קושי להתבגר, קושי לחשוב על עצמי כנשואה ומאוחר יותר כאמא... אני עדיין מרגישה ילדה. אבל גם יש בי צד שרוצה יותר ויותר ככל שעובר הזמן וככל שכל הסביבה שלי כבר בשלב של ילדים...
לפני כחודש וחצי העלתי שוב את הנושא מכיוון שהקיץ כבר היה בפתח. מסתבר שבאף שלב לא הייתה שום טבעת ושום תכנון להצעה. הוא טען שזה לא הגיוני מבחינתו לעשות את הצעד הזה עכשיו. הכוונה היא ששוב, הקשר לא במצב מספיק טוב בשבילו בכדי שהוא יציע. אמרתי לו שהוא מחכה שהכל יהיה ורוד אבל זה אף פעם לא יהיה ככה וחשבתי לסיים את הקשר. הרי, אם עד עכשיו לא מספיק טוב לו בשביל לעשות את הצעד, אף פעם לא יהיה לו מספיק טוב בשביל זה. ואם לא טוב לו, אז מה בכלל אנחנו עושים יחד.
הצעתי שאסע להורים שלי לחשוב קצת אבל הוא ביקש שלא אעשה זאת ושלא אפרד ממנו.
אתמול העלתי את הנושא שוב- את האכזבה שיש לי, את ההבנה שהקיץ זה כבר לא יקרה (ואני בקיץ הבא כבר בת 30 ולמרות שקשה להודות בכך, הגיל כן משחק תפקיד)...
אני מרגישה שאני לבד בנושא הזה... הוא כל הזמן אומר שהוא אוהב אותי ואני גם מרגישה את זה... אבל הוא כנראה מחכה למשהו שלא יקרה, לשינוי שלא יתרחש וכנראה שהוא פשוט לא אוהב מספיק בשביל להחליט שאני האחת.
אבל כ"כ קשה לי לעשות את ההחלטה לסיים את הקשר ואני 'חיה בסרטים' במשך שנה וחצי אחרונות שאוטוטו הוא מציע... וזה לא קורה.
אני כבר לא יודעת מה לעשות...
האם לסיים קשר שאני לא באמת רוצה לסיים אותו...
האם לשבת ולחכות עד שהוא יחליט לעשות את הצעד...
אני מרגישה לבד בנושא הזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לבדוק טוב
עדי בדיחי12/06/2013שלום עדן,
לפי כל מה שאת כותבת הבחור לא מוכן לחתונה. הדחיות, הספקות, ההתלבטויות. לא רק שזה "נסחב" אלא זה מותיר גם בך ספק גדול לגבי הקשר והאם שווה לך להישאר בו.
יש 2 אפשרויות והן תלויות במה שאת מרגישה ובטיב העבודה הזוגית שלכם-
1. אם את סבורה שעברת איתו על כל הבעיות שהוא מעוניין לפתור לפני החתונה, וזהו המצב הזוגי ואין מה לשפר ולייעל אותו כדי להסיר את החשש שלו (כמובן הכל בגדר המציאות), ואחרי כל זה הוא עדיין לא מעוניין להינשא- יש לשקול לסיים את הקשר.
2. אם את סבורה שיתכן ויש מקום לעבודה זוגית (בכל מקרה תמיד יש עבודה), ויש דברים שאולי כן יכולים להניח את דעתו ובסופו של דבר להביא אותו לידי הצעה- עשי זאת ועשי זאת תוך מחשבה רבה מה את יכולה לתקן בקשר הזה כדי להעלות אותו מדרגה אחת למעלה.
יש שלמות בקשר שזה דבר אחד ויכול לבוא יחד עם הקשיים והבעיות שיש בקשר. ויש מוכנות לקשר, שזה דבר אחר לחלוטין. הוא מדבר על מוכנות לקשר. נסי לחשוב על הקשר לעומק.. ולבדוק עם עצמך איפה הדברים עומדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיהשירה10/06/2013
שלום אני פרודה כמה חודשים והכרתי בחור בעבודה שאמר שמאוד מצאתי חן בעיניו
הסברתי לו שאני בתהליכי גירושין הוא אמר שהוא מוכן לחכות לי ושהוא בחור רציני ומחפש מישהי למטרת נישואין הוא גרוש עם שני ילדים ואני גרושה עם ילד.
מפה לשם באחת השיחות הוא אמר שאם נתחתן בעתיד אז הוא לא רוצה ברבנות אפשר להתחתן עם כתובה ואפשר לעשות הסכם (אולי ממון לא שאלתי) שאלתי למה לא ברבנות מה ההבדל הוא אמר זה אותו דבר.
זה הדליק לי נורא אדומה זה ברור שזה לא אותו דבר אחרת לא היה אומר לא ברבנות.
גם הבנתי שכשהיה נשוי היה לו עסק ואת העסק הוא רשם על שם אחיו וכך שהתגרש לא היה צריך לשלם לגרושתו דבר ואיך שהוא הוציא תלוש בקומבינה שהוא מרוויח 5000 ש"ח כדי לא לשלם הרבה מזונות.
גם יש לו דירה שלו ויש לו עוד אחת שאותה הוא סיפר שלקח במשכנתא ומשלם 2500 ש"ח.
לאחר מס ימים שדיברנו על הדירה הוא אמר שהדירה חצי של אחיו שאלתי כמה כסף הוא נותן לך למשכנתא כל חודש ואמר הוא נתן את החצי שלא בדירה במזומן .
נראה לי לפי מה שהכרתי שהוא מתוחכם לא קטן והדירה שייכת רק לו ולקח משכנתא אבל הוא אומר לעצמו אם אני יתחתן חצי אני רושם על אחי וכך אם מתגרשים אני משלם רק חצי מהחצי של הדיה כייוון ששילם משכנתא מכספנו שאנו נשואים.
אני יסביר: זה לא שאני מחפשת שמה שלא שייך לי שירשום עלי ואני לא מחפשת לעשות קופות או כדומה ... פשוט אני אוהבת הגינות לא יתכן שאשה תתחתן עם גבר הוא ישלם בעודם נשואים משכנתא על הדירה וירשום חצי על אחיו אבל בעצם רק הוא משלם והדירה שייכת רק לו. בקיצור לא יודעת מה לעשות?
לרדת מהבחור הזה?מה? הוא רוצה הכל אותי ,להתחתן אומר שאני בחורה כזו טובה אבל בעיניינים האלה אני לא סומכת עליו.
הוא פותח חנויות לפעמים אז מה אם הוא ירוויח דוגמא 30000 ש"ח הוא יגיד שמרוויח 15000 ש"ח ואת השאר יפקיד אצל אמא שלו או אחיו הרי זה נעשה בנישואים ושייך לשני בני הזוג.
הוא בחור טוב וחמוד מאוד ומאוד רוצה אותי אני בת 40 הוא בן 38 אבל יותר מידי מתוחכם ולא הוגן לדעתי בקטעים האלה.
אז נכון אם יש לך דירה מלפני הנישואין אוקיי אבל .............לא יודעת מה לעשות ????
לדבר בשלב זה על כל זה זה לא נעים..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התחושות שלך חשובות
עדי בדיחי10/06/2013שלום שירה,
את צודקת שבשלב כ"כ התחלתי של קשר לא כדאי להתעסק בנושאים האלה. היה עדיף אילו היית מכירה אותו כמו שצריך, לעומק, מבלי להיות פזיזים ולדבר על חתונה.
מצד שני, בגלל שכבר נחשפת לתכונה הזאת שבו, יש משהו בדברייך- נשמע שהוא "קומבינטור" ויודע איך לסובב כך שבסופו של דבר הוא יצא בזול.
אם חשובה לך מידת ההגינות והבחור לא מוכיח אותה, אני לא חושבת שכדאי להתאמץ ולהישאר בקשר בו אינך מרגישה שאת יכולה לסמוך על הבחור. החשש הוא שאם תצאו וכו' כל פעם תבדקי את זה לעומק ותצטרכי לערוך בדיקה יסודית ומדוקדקת כשזה יגיע לרכושך שלך- וחבל. לכן, במצב כזה, בו את כבר מחפשת משהו יציב, ובגלל שנדלקו לך כמה נורות בינתיים- אני מציעה לא להשקיע רגשית בקשר כזה. להתרחק לאט לאט ולשדר שאת לא בעינין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם כדאי לי ללכת לטיפול זוגירונית06/06/2013
שלום רב,
אני בת 31 ובעלי גדול ממני ב9 שנים.
אנחנו נשואים 4 שנים כאשר יש לנו ילד בן 3 וחצי וילדה בת שנה ו10 חודשים ורק למען ההבהבר לא התחתנו בגלל ההריון גילינו אותו חודש לאחר הצעת הנישואין.
בגדול בעלי הוא מדהים הוא יעשה הכל כדי שיהיה לי טוב,לוקח את הילדים לגן בבוקר ניקיון בבית אינה מילה גסה עוזר ממש בהכל .והוא אבא מדהים......
אני פשוט מרגישה שבגלל ששנינו היינו כל כך מוכנים להורות זה כל מה שנשאר מאיתנו זוג אנשים שגרים בבית משותף ומגדליםשני ילדים בהמון אהבהולא נשאר מקום לזוגיות . עצוב להגיד אבל כל השיחות שלנו הן על הילדים שכחנו לדבר אחד עם השני ולהתענין אחד בשני .אני כן יכולה להגיד שהיתה לנו שיחה החודש לענין האהבה הזוגית והוא אמר שהוא לחלוטין אוהב אותי אהבה שהינה זוגית אני ואני גם אוהבת אותו מאוד. בצורה שאינה מובנת לא קיימנו יחסים לפחות 4 חודשים אני יודעת שההצלחה בזוגיית שלנו תלויה רק בי בכל מה שקשור לזוגיות ורומנטיקה הוא מאוד פסיבי ולא בגלל שהוא לא רוצה הוא פשוט לא יודע איך לעשות זאת ממש בורותץ אודה לעצות כיצד ניתן לשפר את הזוגיות והאם יש מקום ללכת לטיפול זוגי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפשר לחכות ולפעול ברמה הזוגית
עדי בדיחי06/06/2013הי רונית,
ראשית כל הכבוד לך על אימהות וזוגיות ועל כך שאת מנסה לסייע ולשכלל את המערכת הזוגית. את צודקת, יש פה בעיה שעלית עליה, שמת את הזרקור על חוסר הזמן שיש לכם יחד.
יעוץ זוגי יכול לחכות בתנאי שיש לך פרטנר טוב לשיחה, ונשמע שיש. אם את מוצאת בו שאפשר להגיע איתו לפתרונות יחד, ולסלילת מצב חדש בו תהיו יותר זמן יחד ולכן גם יהיה לכם יותר זמן לתקשר ולהבין זה את זו, עשי זאת. נשמע שאת יכולה ומוכנה לקחת את המושכות לידיים וכבר התחלת לעשות זאת עצם כך שדיברת איתו ועצם כך שפנית לכאן..
חשוב לציין כי זוגות שנכנסו היישר להורות ופחות לזוגיות, חווים את מה שאת חווה. זה לא דבר לא טבעי אלא הפוך- מאוד נורמלי שהנושאים המשותפים האוטומטיים שלכם יהיו הילדים. ברור מאוד שכך יהיה, וזאת תבנית שנועדה למצב הזה מראש... הריון מהיר וישירות לתוך ההורות. וזה לא דבר שלילי בהכרח. רק חשוב לדעת לטפל במצבים האלו, שאת מתארת, באופן ישיר - להעלות את הבעיה הזוגית ולדבר עליה תוך הקשבה הדדית.
לסיכום, יהיה כדאי לדבר איתו על סדר יום כזה, או לו"ז שבועי בו יהיה לכם זמן משותף אמיתי יחד, מבלי להתעסק בשוטף, אלא בזוגיות, בביחד. אחרי שמשכיבים את הילדים אפשר להחליט על יום מסוים ושעה מסוימת בה תראו סרט יחד, תזמינו אוכל ותשוחחו או כל דבר אחר שלא מצריך הרבה השקעה ואנרגיה. ימי נישואין, ימי הולדת או סתם אירועים - להקדיש חשיבה ומאמץ לזוגיות, גם ללא הילדים, ולעשות משהו הפעם לטובת הקשר המיוחד שלכם.
אני בטוחה שהאקטיביות שלך תביא תוצאות טובות. בהצלחה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אני טועה, מגזימה, או שזה הדור?דקלה06/06/2013
בעלי רכש לאחרונה טלויזיה בתלת מימד. כשאנחנו יושבים וצופים בטלויזיה יחד, אני מגיעה למצב שחלק מהסרטים ממש לא נוח לי לראות, ובפרט מפריע לי שהוא רואה. בחורות עירומות, או חצי עירומות, שתודות לתלת המימד, נמצאות ממש קרוב מתמיד, ובגודל אמיתי.
האם אני טועה בהרגשתי, והאם נכון שטבעי שזה עשוי להרוס את הזוגיות וההנאה מצפיה בסרטים שגם ללא תלת המימד בחלקם לא נעים לי לצפות?! מחכה לתשובה מהירה...
תודה.
דקלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לבדוק מה הסיבות לתחושה שלך
עדי בדיחי06/06/2013שלום דקלה,
טוב להתעדכן בנפלאות הטכנולוגיה.. לפעמים הנפלאות האלה הן לא כ"כ "נפלאות"... ואנחנו צריכים להתמודד עם האינטרנט הפרוץ וכל מה שגורם לנו להתקבע למסך.
אני לא חושבת שמה שאת מתארת הוא בגדר "איום והרס הזוגיות". אני חושבת שבמצב כזה צריך להסתכל על המכלול- קודם כל, על אף שזה כמעט אמיתי, זה עדיין טלויזיה. באותו אופן הוא יכול לגלוש באתרים מסוימים ולהרגיש שזה אמיתי באותה מידה- החוויה נשארת אותה חוויה. אז נכון שפה זה משודרג, אבל בשורה התחתונה- זאת טלויזיה. גם אם תשימי לב, בפרסומות או על גבי מגדלים בעזריאלי את לא פעם נחשפת לאנשים, גברים ונשים, ללא טיפה של צניעות ואני תוהה האם הנהג הישראלי הממוצע יכול בכלל להתרכז בחווית הנהיגה על הכביש כשיש דבר כזה מול עיניו (וכמובן שמדובר בחוויה אחרת כאן). אנחנו מוצפים בזה, גם אם נרצה וגם אם לא.
מה שחשוב לבדוק האם התלת מימד הזה מהווה טריגר לתחושה או למצב מסוים של חוסר אמון ביניכם- האם את חשה מאוימת, לא אטרקטיבית, חוששת שבעלך יעשה צעד של ממש ולא יהיה נאמן לך? אם התשובה היא שלילית- אני לא חושבת שיש לך מה לדאוג עקב הנאתו מצפיה במסך. אם התשובה היא "לא יודעת" או חיובית, הרי שיש פה בעיה גדולה יותר ויש לטפל בה ברמה הזוגית ביניכם. יתכן ואת לא חשה טובה מספיק עבורו?
פקטור נוסף שיש לקחת בחשבון היא השאלה האם אתם יכולים לצפות בדברים אחרים, נניח, סדרות שעושות לשניכם טוב ולא רק לו, ואז את תחושי יותר "בתוך" החוויה ולא מחוצה לה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבקשה אל תשפטומאיה06/06/2013
לפני הכל אצפה שלא ישפטו אותי כאן. עובר עליי הדבר הנורא ביותר אך בעקבותיו גילתי את בעלי מחדש. אתחיל מהסוף להתחלה. השבוע גילתי שאני בהריון. יש לי בבית שני ילדים שבאו לאחר טיפולי הפריה קשים.
הנישואין עם בעלי לאחרונה היו מלאי מריבות והרגשתי שאין מי שמבין אותי והיה לי רע ממש רע הסקס בשנים האחרונות היה יותר אין מאשר יש היו חודשים שלמים שלא שכבנו. לא יודעת איך ולמה היתה לי מעידה עם גבר אחר. אך שכבנו אנאלית . באותו הלילה שכבתי גם עם בעלי בדרך טבעית וזאת היתה הפעם האחרונה ששכבנו עד המחזור שהיה אמור להגיע ולא הגיע ובעקובתיו גילתי שאני בהריון. לא חלמתי שככה החיים שלי יראו. לא חלמתי לבגוד ולא חלמתי להיות עצובה מהריון.
באותו אקט עם הבחור השני אני זוכרת שלא ממש כאב לי ואחכ חשבתי שאולי זה לא היה באמת אנאלית.
קיבלתי את העונש וגילתי על ההריון. עוד באותו היום אספתי את עצמי וסיפרתי לבעלי על הבגידה ועל ההריון . קודם סיפרתי על ההריון וביקשתי שנעשה הפלה והתירוץ היה כלכלי. בעלי התנגד והתחנן שאשאיר את ההריון. לאחר השעות אמר גם אם היתי יודע שזה מגבר אחר לא היתי נותן לך להפיל.
ואז נשברתי וסיפרתי שמעדתי . ושאני חושבת שאולי באמת ההריון הוא לא ממנו.
כבר כמה ימים שאני מתלבטת. קבעתי תור הלועדה וביטלתי. בעלי המיוחד והיחודי שהיום למדתי להכיר אותו באמת. רוצה שנשאיר את ההריון אפילו במחיר שיראו שהילד לא שלנו. מוכן לשקר שיש לו ביעית זרע ועשינו תרומת זרע. )אנחנו אשכנזים והבחור היה שחום עור(.
אני יודעת שבגידה זה הכי רע שאפשר. והנה קיבלתי את העונש שמגיע לי. אבל עכשיו אני לא יודעת מה להחליט. בעלי רוצה את ההריון הזה . הוא רואה זאת כהזדמנות וכמתנה אפילו בדרך שזה בא. הוא מקוה שזה יגמר בסוף טוב. אני מנסה להגיד לו שאני מפחדת שאם יראה ילד שחום ישנה דעתו. והוא חוזר ואומר שהילד הזה יהיה בדיוק כמו הילד שלו. כבר כמה ימים ולילות שאני לא מתפקדת ולא מוצאת מנוחה.
חייבת להתייעץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להסיר את אי הוודאות
עדי בדיחי06/06/2013שלום לך מאיה,
ראשית ערכתי שינויים בהודעתך, מבלי לשנות את תוכן ומשמעות המודעה. חשוב לכבד את הפורום ולהשתמש בשפה יפה ככל הניתן ומכבדת.
כמובן שמטרת המענה שלנו היא לא לשפוט אף אחד למצבים אליהם הוא נקלע. יתכן וכל האירוע הזה שם אור גדול על היחסים בינך לבין בעלך ועל הבעייתיות בהם, ואולי אכן גם בזכות האירוע הזה למדת להעריך תכונות שלא ראית בו קודם, אך היו בו.
אני חושבת שמה שעובר עלייך בעיקר הם רגשות אשם מאוד גדולים. לא לגמרי ברור של מי הילד, ואולי יש לשקול בדיקת אבהות כדי שתהיי רגועה (מצד שני יתכן והבדיקה תראה שבעלך אינו האב), הרי שאם הDNA זהה, אין בעיה. ואם לא, לפחות תדעי לקראת מה את עומדת ובמהלך ההריון תוכלי להתייעץ, לטפל בעצמך רגשית ולהתכונן לבאות. בעלך באמת יוצא מגדרו בעינין הזה אך אין את הרושם כי זה מרגיע אותך.
חוסר הוודאות בעינין בהחלט יכול לעורר חרדות ורגשות אשמה מעבר לפרופורציות. חשוב שתנסי להפחית את אי הוודאות ולפחות לדעת איפה את עומדת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבקשה עזרהשרית05/06/2013
אני נשואה 6 שנים ויש לנו ילדה בת 4 ואני בהריון בחודש חמישי אני לא יודעת אם זה ההורמנים שגורמים לי לכעס ושנאה או שאהבה כבר לא שם.
אני אתחיל עם זה שאף פעם לא קיבלתי את העובדה שבעלי עצלן ולא מוכן לעזור תמיד רדפתי אחריו ותמיד הוא התלונן שאני קרציה ולא עוזבת אותו לנפשו.ומה שקורה אם הייתי עוזבת בחיים לא היינו יוצאים הבית לא היה נקי פעם בהמון זמן שתבינן הוא עובד ואני מבינה איך לפעמים עזרה בסיסית עוזרת המון ולא רק לשבת מול הטלויזיה רגל על רגל ולאכול גלידה יזיז דברים.הוא מסוגל כל היום לצפות בטלויזיה במחשב ולא להיות עם הילדה עד שכמובן אני מתלוננת או שהילדה מתעקשת שיקום,
בדרך כלל הבת שלי מאוד אוהבת להיות איתו כי כשהוא איתה הוא ממש איתה ורק איתה.וכשמופיע שכן או משהו אחר ישר הצומת לב שלו נעלמת וכמובן הבת מנדנדת ואני מרגישה שזה לא פאר בשבילה
דיברתי איתו על הכל מיליון פעמים הוא הבטחל לשנות ולהשתנות איך זה חוזר על עצמו.
העניין הוא כזה שכרגע אני מאוד כועסת ומרגישה שאין לי אנרגיות וכוח להתמודד איתו שוב הוא כזה עצלן ורוצה שנעשה הכל בשבילו אם לדוגמא הוא בבית למשך יומיים שלמים אין מצב שהוא יזיז את עצמו ויעזור וישחק עם הילדה
אני כבר מיואשת ומרגישה שעם זאת האהבה שלי ירדה אליו שיש לי עוד ילד לטפל.אני בטוחה שהמצב רק עוד ילך ויחמיר שהתינוק החדש יולד אני כל כך מפחדת שביתי זאת שרואה את הריבים צריכה להתמודד עם משהו בכלל לא מביא.וזה לרוב קורה שהיא מבקשת שאבא יצחצח את השינים או שאבא ילביש אותה ולא אמא
היא בוכה ומתעקשת והוא אפילו לא זז לעזור ופה כבר מתחיל ויכוח שהילדה רואה
מיואשת ולא יודעת אם יש מצב לשנות או פשוט להחליט שזה הזמן שאין לי יותר כוחות לשטויות שלו זה יותר מידי כי אני יכולה לעשות הכל לבד ובלעדיו
כי בעצם הוא פסל בבית מצער איך לא יודעת כבר מה לעשות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריך לבנות מודל זוגיות חדש, מאוזן
דורית כהן06/06/2013רויטל היקרה,תיארת מצב מאוד מוכר מהרבה זוגות.
נוצרה ביניכם חלוקת תפקידים מאוד ברורה, שבה את הבוסית, את "המבוגר האחראי", שרואה מה המשימות שצריכות להיעשות בבית ועם הילדה ובכלל - כוללבילויים וביקורים משפחתיים, יש להניח, והוא מקטין ראש לגמרי,ואת מוצאת עצמך במקום עם שותף לדרך - עם ילד נוסף שצריך לכוון אותו ולהנחות אותו ולחנך אותו...זה מאוד מתסכל, ובוודאי שזה פוגע באהבה ובמשיכה המינית.
העניין הוא שאני יכולה גם להבין את הצד שלו. בחווייה שלו את כל הזמן נותנת לו הוראות מה לעשות ומה לא לעשות ואיך לעשות ומתי, וזה לא נעים, או שאת מתלוננת על מה שהוא לא עושה. זה מה שהוא שומע ממך. תקשורת כזאת לא יוצרת שום מוטיבציה אמיתית וחיובית אצלו להשתנות!
עליכם להשתית את הזוגיות על עקרונות אחרים, של שוויון, של שותפות, של תמיכה הדדיות והתחשבות. כדי לבנות מודל חדש של זוגיות - לפעמים צריך להיעזר בייעוץ זוגי, משום שנוצר כבר המון מתח ו"אנטי" ואני חוששת שהוא לא יסכים לשמוע ממך את הדברים האלו, ופשוט יראה בכך המשך של הנסיונות שלך לחנך אותו. כאשר באים לייעוץ זוגי ויוצרים זאת ביחד, מקבלים כלים מדוייקים איך לנהל זאת ומסכימים על כך ופותחים יחד דף חדש - אז אפשר לצאת מן המצב שתיארת. זה בהחלט אפשרי, אבל כמעט לא ניתן לעשות זאת בלי עזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ענקית
שרית08/06/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשפחה במקום אחרוןרני05/06/2013
בעלי ואני נשואים 7 שנים, יש לנו 3 ילדים קטנים (6,2,0.5) , שנינו עובדים במשרות מלאות.
בעלי לא עושה בבית כמעט כלום. משאיר כלים, נעליים, גרביים, כבר שנים שאני רצה אחריו כאילו הוא ילד נוסף.
הדברים החשובים ביותר בחייו זה העבודה, אמא שלו ואחותו. אחרי העבודה הוא כמעט ולא מגיע הביתה לעזור עם הילדים תמיד יש לו משהו: חוג, חייב לראות את אמא, עוזר לאחותו.
כשהו מגיע הביתה הוא לוקח לעצמו אוכל ויושב כמו בול עץ מול הטלויזה עד למחרת בבוקר. מדי פעם מספר סיפור על העבודה.
אפילו בימי שישי -שזה היום החופשי שלנו עם ההכנות לשבת והכל: או שהוא נוסע לאחותו - אוכל איתה צהרים יוצא לקניות, מבלה. או שהוא נוסע עם אמא שלו לטיולים ואם הוא כבר איתי אז הוא יושב כשאני מפרפרת בין ניקיונות, לשים בגנים את כולם, לבשל לשבת - ופשוט לא עושה כלום.
פעם חשבתי שהוא סתם עצלן אבל כשאמא שלו נכנסת לבית שלנו הוא שוטף כלים, קם ומזיז את עצמו.
כשאני לבד איתו הוא ממש "מסנג'ר אותי" בדברים בסיסיים שהוא יכול לעשות - תביאי לי את הנעל, אולי קפה, תוציאי שקית זבל..
כשהתחנו ידעתי שהוא בן יחיד ומפונק, אבל היום זה פשוט עולה על כל דימיון.
מיותר לציין שהוא אוהב לשיון בסלון ושעושה כך שנים. הוא לא בוגד כי הוא פשוט אוהב אותנו ונראה לי שאין לו כח שעוד מישהו יבקש ממנו עזרה בכל מיני דברים.
כל מה שאני מבקשת פשוט נמוג.. אבל אם המשפחה שלו מבקשת ... רץ כפנתר.
אני עושה המון דברים עם הילדים בלעדיו כי הוא פשוט לא מעוניין, הוא מעדיף לישון על הספה של אמא שלו ולהגיע אחרינו לכל מיני אטרקציות, לא מסדר, אורז, מבשל .. אני ממש אובדת עצות.
מה הוא כן? זו שאלה שהיום קשה לי לענות עליה - מצחיק, חברותי, אוהב את הילדים שלו במילים.
אני מרגישה שאני מגיעה למצב שקל לי לעשות את הדברים בלעדיו והוא רק מכביד עליי. אנ י לא רוצה להיות שם. ניהלתי איתו הרבה שיחות "ניעור" התעוררות, אמפתיה במהלך השנים - אין חדש תחת השמש.
למה הוא לא רוצה להיות איתנו כמו שהוא עם אמא שלו ואחיותיו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוא הולך לאן שמקבלים אותו כפי שהוא
דורית כהן06/06/2013רני היקרה, יפה תיארת את המצב...ראשית אני שולחת אותך לקרוא את מה שכתבתי בדיוק עכשו לרויטל, (שהתלוננה על דברים די דומים בגירסה שאין בה את ההיבט של בריחה למשפחה המקורית שלו כפי שיש אצלך) והצעתי לה לבנות מודל זוגיות חדש תוך היעזרות בייעוץ זוגי.
אז לא אחזור על דברי לרוויטל.
מעבר לכך את שואלת למה הוא שוהה כל כך הרבה אצל אימו ואחותו?
לדעתי שם הוא מרגיש שמקבלים אותו כפי שהוא, ואילו איתך - עליו לעמוד בציפיות שלך, והוא מרגיש שהוא כל הזמן מאכזב אותך, אז לא נעים לו להיות בסביבתך. אינני באה אליך בטענות או בביקורת, אלא מנסה להבין מה החווייה שלו. סיפרת שגידלו אותו בתור בן יחדי ומפונק, וזה מה שהוא ממשיך לקבל כאשר הוא בנוכחות אימו ואחותו. שם שום דבר לא השתנה...
כלומר הוא לא הפנים שברגע שהוא מקים משפחה משלו - עליו לסגל לעצמו הרגלים ומחוייבויות בהתאם לצרכים המשפחתיים והזוגיים. זה כנראה מופיע בעיניו בתור משימה כבדה מדי - ואני יכולה להבין אותו...כי כאשר הילדים כה קטנים וכל אחד מבני הזוג בונה את עצמו מבחינה מקצועית בדיוק בשלב הזה של החיים - לנהל את הבית זו משימה מאוד תובענית ושוחקת ובעיקר בלתי נגמרת...
הוא זקוק לניעור רציני!!!
אבל גם את צריכה לבדוק את עצמך איך את פונה אליו, כי בשלב בו אתם נמצאים, היכולת ליצור מודל שתפני ומאוזן נפגעת, משום שמצטברים כל כךהרבה כעסים ותיסכולים, ובטוח שזה משפיע על צורת הפנייה שלך אליו. בנוסף, את מתוסכלת עוד יותר מכיוון שאת רואהאותו נשאב לבלות עם משפחתו המקורית במקום איתכם.
לפעמים נדרש להכריז על משבר זוגי- ורק אז נופל האסימון שחייבים לשנות את המודל הזוגי. אני מקווה שתעשו זאת בהקדם, משום שהתיסכולים הללו פוגעים קשות באהבה ובאינטימיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם לדבר עם משפחתו- אחיותיו?
רני06/06/2013תודה דורית על ההתייחסות והתובנות.
לא ברור לי מדוע המשפחה שלו (שהיא מאוד מצומצמת) לא קוראת לי גם כן כשהם ביחד לנסיעות משותפות (הם בסך הכל רביעייה מאוד מלוכדת - אמא ושתי אחיות בוגרות שאינן נשואות) נראה לי שהם יוצאים מהנחה שאני תמיד באה עם הילדים ואז זה ביקור קצת אינטנסיבי יותר ועדיף שהוא יגיע לבד.
אני מודה שזה קצת אידיוטי אבל - הייתי שמחה לקחת חלק ולא להרגיש לבד או "בחוץ" שכאילו רק הילדים הם אלו שצריכים להיות סביבי בלבד.
אחותו מבלה איתו הרבה זמן ביחד - לא ברור לאישה בוגרת מעל 35 שגבר צריך להיות עם המשפחה שלו? למה היא לא שולחת אותו לפעמים הביתה ?
אני לא הייתי ממליצה לעצמי לדבר איתה על זה ועל כמה זה חשוב אבל - אני אשמח אם תאמרי לי האם כדאי לפנות אליהן בכלל..
(להסתייגות - לפני כשנה וחצי שוחחתי עם אימו "בקלילות"ובעיקר בנועם על זה שאני אשמח להצטרף אליהם לבילויים המשותפים או המפגשים ושאני מודה שלפעמים אני מרגישה קצת לבד.." בקיצור - טעות - טעות - היא לקחה את זה בדרמטיות לא צפויה ואמרה לו ולאחיותיו שאני מתלוננת, ואני לא בסדר שאני אומרת דברים כאלה ומאז אני לא מוציאה ציוץ מהפה)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בקשרנעמה05/06/2013
היי,
יש לי בעיה שאני לא יודעת איך לפתור או להתמודד איתה ואשמח לעצה.
אני יוצאת עם מישהו כבר כמעט קרוב לשנה. הקשר בינינו מצוין, ואפילו יש דיבור על עתיד בהקשר של חתונה, ילדים וכו'.
אני שוקלת יותר ממה שאני צריכה ואני בתהליך של הרזיה, כ-10 ק"ג ממשקל היעד שלי. אני עם ביטחון עצמי מאוד גבוה ואנשים סביבי מאוד מחמיאים לי על איך שאני נראית, אני מודעת לזה שאני נראית בריאה (ולא מלאה או שמנה). בתחילת הקשר שלי איתו הוא זרק כמה הערות על כך שהוא חושש שאחזור להיות מה שהייתי (20 קילו יותר, גם אני מפחדת מזה אגב. הייתי כך לתקופה של שנה, פעם ראשונה בחיי וירדתי מאז). לאחרונה היה לנו קטע לא נעים בו היינו בבילוי והוא השתכר ואמר לי דברים שמאוד פגעו בי בנוגע למשקל. למחרת הוא מאוד הצטער כמובן, אמר שהוא לא התכוון לזה כך , ניסה לפצות אותי בכל דרך אפשרית. רציתי קצת הפסקה כי זה ממש פגע והוא אמר שהוא לא רוצה, שהוא מרגיש שהוא קיבל משהו כל כך טוב והוא פוגע בו, והוא ישתלט על עצמו. אני חייבת לציין שמעבר לזה הקשר שלנו מושלם. אני לא מרגישה שהוא לא נמשך אליי, יש לנו יחסים אינטימיים מעולים, הוא דואג לי, אנחנו באותו ראש, באמת- אין לי מילה רעה לומר. אני פשוט יודעת מה הוא חושב, ואני יודעת שמודל היופי שהוא מאמין בו הוא בחורה ששוקלת 50 ק"ג ונראית כמו דוגמנית. הייתה לי חברה מאוד טובה שהייתה אנורקטית והחשיבה שלהם פשוט אותו דבר.הוא כאילו חושב בדיוק כמו אדם עם הפרעת אכילה רק אין לו את הסימפטומים הגופניים (הוא סולד מאנשים שמנים, רואה בזה כישלון ותכונות אופי רעות, רואה באנשים רזים כאנשים בעלי שליטה). ברור לי שזה משהו לא תקין בחשיבה שלו, סוג של פתולוגיה, אבל אני לא יודעת איך להתמודד עם זה שאני לא בדיוק הטייפ שלו....מצד שני, חבל לסיים קשר כזה טוב בגלל משהו שבעיניי נראה פעוט וטיפשי.
תודה,
נעמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שני תסריטים אפשריים
דורית כהן06/06/2013נעמה היקרה, בעיני השריטה הזאת שלו היא דווקא בעייתית, ויש שני תסריטים אפשריים:
1. הגישה האנורקטית שלו תחלחל אלייך ותשפיע עלייך עם הזמן, כך שאת תאמצי לעצמך חלק מן החשיבה הזאת, כי מאוד קשה להתנתק רגשית ממשהו כה עמוק שמשודר אלייך מתת ההכרה שלו. כמובן שזה תסריט "אימים" שאם את חושבת שתושפעי ממנו ותיפגעי כפי שנפגעת באירוע אותו תיארת - וזה ימשיך כך - אני מאוד חוששת שזה יחבל קשות באהבה שלכם.
2. את תצליחי לראות בכך את מה שזה באמת: "שריטה" אצלו, ותשמרי מאוד על מי שאת. על הטריטוריה הגופנית שלך, על הזכות שלך להרגיש טוב עם הגוף שלך, תהיי "בעלת הבית" של הגוף שלך למרות שיהיו לו בוודאי גם בעתיד נסיונות להשפיע ולהעיר.
אם תצליחי לבודד זאת ולא לקחת זאת אלייך, ולא להיפגע ממנו, - וזה לא פשוט - אז שווה להישאר בקשר איתו.
מכיוון שאין אדם מושלם, ואת אומרת שיש לו כל כך הרבה מעלות ושאתם רוב הזמן מסתדרים מעולה, כולל בתחום האינטימיות והמשיכה המינית, אז אם תיקחי זאת רק בתור שריטה שלו וחוסר המושלמות שלו, ותצליחי לשמור על עצמך ב ל י ל ה י פ ג ע ממנו - אפשר לחיות עם זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך למאוד מסובךרוני04/06/2013
בעלי נכנס מאוחד מעבודה , ובזמן אנחנו יושבים לאכול הגדול מתקשר 10 פעם ,ואין לי רגע איתו בשקט , וכמובן שהחודש רק דיבורים מה לעשות עם הילדים הם במצב כזה , ואני מסבירה מחדש כל עוד הוא עם גרושתו במלחמה ונראה לה שהוא מסיט את הגדול נגדה זה לא ייגמר והמצב רק יתרדר , ושהם צריכים לדבר ברגוע , הוא אומר שלא מסוגל .ואני כבר נהייתי משוגעת בבוקר אני קמה בדיבור מה לעשות עם הילדים ובלילה עם אותה שיחה אנחנו הולכים לישון .חשוב לי לציין שגם ככה יש לנו המון בעיות בתקשורת ,וחוץ מזה אני כרגע מובטלת עם מינוס ענקי בבנק , ויש חשבונות לשלם ,ורק עברנו לגור ביחד זה משהו חדש ,אז גם ככה יש לחצים ובגלל כל מה שקורה מסביב קשה לי לחשוב על עצמי מאיפה אני מתחילה לחזור לעצמי .
אני מבינה הכל , ובאמת שלא בישביל לתת קרטיד לעצמי , אבל לדעתי אני הכי בסדר בקשר לילדים שלו , אני מנסה להקשיב ולייעץ וברור שאני לא אומרת להשאיר את הילדים במצב כזה ולהמשיך בחייו הפרטיים , אבל נורא נורא קשה לי , אני בעצמי עוד ילדה .והשבוע אני ובעלי בקושי מדברים כי אמרתי לו שאני מוכנה שהילדים שלו יהיו אצלינו פעמיים בחודש בסופ"ש ,שבוע כן שבוע לא.והוא ענה לי מה ? מה את רוצה שאני יגיד להם , הם קבעו כבר תכניות לשבוע הזה ולשבוע הבא ולאחריו לאן אנחנו נלך .עם כל הכבוד אני נורא התעייפתי בשבועיים האלה ,אני כבר לא מדבתר על רגע אינטימיות בינינו , האם אני לא צודקת במה שאמרתי לו ?מה שבנתיים שהמצב יירגע שיבואו כל שבוע ?אבל אז זה יהפוך להרגל ושם באמת עם אני כבר יוציא מילה כבר יתחילו יותר עלבונות ..וגם יש להם אמא???
זה מגיע למצב שלבעלי יש יום הולדת בסוף החודש ורציתי להזמין לו מתנה חופשה בים המלח , אבל ייש החשיבה הילדים ייעלבו ומה להגיד להם ?
יש הצעות ??? איך אני פותרת את כל זה?
חבל מאוד על הילדים , ואני בעצמי אמא לילד אז אני מבינה הכל , וחס וחלילה שלא ידרדרו למקומות הלא נכונים.
אשמח לתגובות , הצעות ,פתרונות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהקדם, יעוץ משפחתי
עדי בדיחי05/06/2013שלום רוני,
קודם כל, כל הכבוד על ההתמודדות שלך עם המצב המורכב הזה. זה מעורר התפעלות.
לגבי מה שאת מתאתר- את באמת עודך "ילדה", את צעירה ולמעשה רק התחלת את חייך הזוגיים והמשפחתיים. אני מניחה שכאשר נכנסת לקשר עם אדם המבוגר ממך בעשור עם שני ילדים, לבטח ידעת שזה לא יהיה קל, עוד הרבה מעבר לזוגיות ולנישואין בתחילת דרכם, שגם הם, כשלעצמם לא פשוטים לזוג צעיר.
את מתמודדת עם הרבה מצבים שבהם את צריכה לבחור וכמובן לוותר על עצמךף ועל המשפחה. כמובן שזה חלק מהבחירה שלך להיות עם בעלך. אבל בכל זאת, צריך למתוח איזשהו גבול- איפה הוא איתם, ואיפה הוא איתך ועם הילד. ניכר כי הוא מאוד מתקשה לשים את הגבולות ורוצה מצד אחד לרצות את הבן שלו שעובר חיים לא קלים בלשון המעטה, ומצד שני לרצות גם אותך, והוא לא כ"כ מצליח לאכול מהעוגה ולהשאיר אותה שלמה- הרי זה בלתי אפשרי. מעבר לכל זה יש את הצד הכלכלי- עברתם שינוי מאוד גדול, וגם זה לא פשוט. בהקשר הזה אני מאמינה שכשתיכנסי לעבודה יהיה לך הרבה יותר קל גם לווסת את הלו"ז האישי שלך.
הדבר היחיד שנראה לי כפיתרון סביר, הוא לפנות ליעוץ משפחתי. אתם נמצאים ביותר מדי מורכבויות, כאלו ואחרות, מכדי לנסות להשתלט על הכל לבד. בעיקר כי יש ביניכם קצרים בתקשורת , ובעיקר כי את אמא טריה ומרגישה עול כבד של שלושה ילדים פלוס בעל. אני מבינה שכלכלית אולי כרגי זה קצת מקשה, אבל יהיה כדאי לנסות בקופ"ח או רווחה או פרטי- ולבדוק אם אתם יכולים לפחות פעם בשבועיים להגיע ליעוץ והכוונה בנושא. מולו את צריכה להיות מאוד אסרטיבית ולדאוג להסביר לו שכך אי אפשר להמשיך. כרגע המורכבות היא מסוימת, אבל בהמשך, אם המצב הזה ימשך, את תמצאי את עצמך בלופ שיהיה מאוד קשה לצאת ממנו. מה שאני מרגישה מבין השורות שלך הוא מעט רגשות אשמה, שלא לצורך, ובלבול אחד גדול. ולכן- כדי לטפל בכל הבלאגן הרגשי הזה, כדאי יהיה לפנות ליעוץ מסודר ולהתחיל לצייר גבולות ברורים- לבעל, לילדים שלו, לאשה, ולכל מי שמעורב, כי אני לא רואה דרך אחרת "לפנות" לך את הזמן המתאים לזוגיות שלך.. והרי שמגיעה לך זוגיות כזאת ומשפחתיות טובה.
בהצלחה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על העזרה
רוני05/06/2013היי עדי ,
ללכת לייעוץ כולם ביחד ? עם הילדים שלו ? או שאנחנו בנפרד ?
כי כרגע מי שזקוק לייעוץ זה יותר הילד הגדול , הבעיה היא שהוא גר במרחק של שעתיים נסיעה מאיתנו , עם סבא וסבתא שעוד לא הלכו איתו לייעוץ .
שאלה נוספת - אתמול עלה לשיחה שהילד הגדול יעבור לגור בנתיים אצלינו , ככה אני יוכל לעזור וללכת איתו לטיפול .
ואני מאוד בחששות , מצד אחד זה יכול להקל , מצד שני אולי זה יהיה הרבה יותר כרוע ויגרום ליותר מריבות בגלל הקנאה של הילד , וחוסר פרטיות ביני לבעלי .
מה את אומרת להסכים לזה ?
תודה רבה ,
יום נעים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההכוונה וקבלת החלטות בתוך היעוץ
עדי בדיחי06/06/2013הי רוני,
זו באמת דילמה. אני חושבת שקודם כל לקבוע עם יועץ משפחתי לבד שניכם כדי לתת לו את הרקע. היועץ בטח יציע להיפגש לבד ואח"כ ינחה ויכוון עם מי הוא רוצה לדבר ובאיזה אופן.
כרגע לא הייתי מחליטה להכניס את הילד הביתה, רק לאחר הכוונה מקצועית. חשוב מאוד שלא תהיה נטיה מצידך לוותר עלייך ולבטל את צרכייך. מרוב שאת רוצה שהכל ירגע את גם מוכנה לוותר על צרכים אלמנטריים בקשר- הזמן שלכם יחד, המשפחתיות הטריה. חבל, ברבות הזמן זה יבטל את הזמן שלכם יותר ויותר ואת תרגישי בחוץ. לכן חשוב לשקול כל צעד כזה מקצועית.
בהצלחה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמון המון תודה ,עזרת לי מאוד
רינת06/06/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מאוד מסובך ...רוני04/06/2013
שלום רב ,
זקוקה להצעה שלכן , אשמח גם לדעות וצעות ממשתתפי הפורום .
אני נמצאת במצב מאוד מסובך מבחינתי .
אני בת 25 , נשואה + תינוק בן 8 חודשים , בעלי גדול ממני ב 10 שנים , יש לו ילדים מנישואים הקודמים ,בן 13 ובן 11
אני מסתדרת עם ילדיו בסדר גמור , ודי בראש שלהם , מכייון שאני בחורה צעירה עם ומעניין להם איתי .
עד עכשיו היינו לוקחים את הילדים מדי פעם בימי שבת עושים להם ימי כיף או נוסעים לסופ"ש לאנשיהו .
הילד הגדול מאוד קשור לאבא , זוהי אהבה בלי מוסברת , בוא נגיד שזה מאוד מאוד נדיר שככה הילד אוהב את אבא .
המצב הוא כזה הגדול בן 13 היה חיי אצל ההורים של בעלי (שאני לא בקשר איתם)ובעלי היה נוסע יחסית הרבה לשם לבקר , טבחגים קבוע היה שם , מכיוון שהיינו חיים עם אמא שלי ובעלה , אז הוא היה מרשה לעצמו להשאיר אותי שם עם תינוק ולנסוע לשם , עכשיו המצב השתנה ועברנו דירה בנפרד והוא כבר לא יכול להשאיר אותי לבד בבית עם תינוק לכן הוא לא נוסע (זה מרחק נסיעה של שעתיים מהעיר שלנו)
אז התחילו בעיות שהילד התחיל להתעצבן . אבל הבעיה העיקרית שגרושתו של בעלי התחתנה גם לפני חודשיים והילד הגדול לקח את זה מאוד מאוד קשה , הוא לא מוכן לקבל את אמא שלו , ולא לראות אותה ,ומין הסתם שנהיו לו הרבה בעיות .גם הקטן לקח את זה קשה אבל הוא חיי עם אמא , והוא פחות מראה .מאז החלטנו שנקח את הילדים לסופ"ש כדאי שהתאוורו , שם היה פשוט סיוט האחים כל הזמו רבים בים שניהם , הגדול מקנה לקטן שהוא חי עם אמא וסותם לו את הפה כל שניה ,ומן הסתם שזה דורש המון סבלנות להיות בין שניהם , ועוד תינוק קטן שדורש תשומת לב , שבוע לאחר מכן שישי שבת לקחנו אותם גם אלינו וזה היה סיוט , הם רבים בלי סוף הקטן שלי בוכה אני מתרוצצת מפה לשם . הילד בן 11 רוצה שאני ישחק איתו וצריך תשומת לב , הגדול הולך כל הזמן אחרי אבא , עד מצב כזה שבעלי יושב בשירותים והוא מועק אבא איפה אתה ,(אני מעשנת , אבל לא לידים )ועם אני בורחת לרגע לעשן הם הולכים אחרי .שבת הזה הזמנו גם אורחים ולגדול יישר נהרס מצב רוח והוא התחיל לבכות מצב שהכניס את כולנו לאי נעימות , ואנשים מהצד מתערבים .
אני ניסיתי לדבר עם הגדול להסביר שהוא צריך להבין את אמא (לא אפרט את השיחות)אך לא עוזר .הבעיה הכי גדולה שבעלי וגרושתו לא מדברים בכלל ,ונהיו אוייבים חשוב לי לציין שהם היו בקשר טוב מאוד,וגם שיילדתי דיברו 10 פעמים ביום ולמרות שזה הפריע לי שטקתי בישביל הילדים , אני לא יודעת מה הולך פה , אבל הוא טוען שבעלה החדש לא מרשה להם לדבר ,ולדעתי הפתרון הכי טוב שהם יחזרו לדבר כי יש פה ילדים באמצע ,אבל הם לא מוכנים או שכבר אין לי מושג מה הולך פה ,הגדול זקוק לדבר עם פסיכולוג כי המצב פה מסובך מאוד , והקטן צריך ללכת לחוג או משהו לא יודעת הם צריכים לפתור את זה ביניהם .כבר עבר חודש והם רק נלחמים ונלחמים לי כבר אין כוח לזה , הגדול מתקשר לבעלי 50 פעם ביום , בעלי נכנס מאוחד מעבודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה בפוסט השני שלך
עדי בדיחי06/06/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוףףףאנונימית02/06/2013
איך אני יכול לשכנע את בת זוגתי (20) לא להלחץ ממין אנאלי ?
כל פעם שאנחנו רק מדברים על זה , רק מתקרב לאיזור עם היד היא מתעצבנת ומתרגזת ולפעמים גם עוצרת בזמן קיום יחסים...
אשמח לעזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנא שים את שאלתך בפורום סקסולוגיה
דורית כהן03/06/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מביןקרן02/06/2013
אני יוצאת כ3 חודשים עם בחור שרואים עליו שהוא אוהב אותי וגם התנהלות החיים שלנו היא שאנחנו המון ביחד, מבחינתי גם כי אני באזור חדש אז יותר טוב לי להיות בחברתו מאשר לבד.
הוא חמוד מאוד אליי אבל שוב ושוב יש פעמים שאני מרגישה שהוא פשוט לא מבין אותי וגם ההרגשה שאין לנו שיחות עומק ויותר מבלים אחד בחברת השני
באזור מגורינו זה בסדר לי כי אנחנו גרים קרוב אחד לשני ויש פעמים שנעים לא להיות לבד, אבל כשחוזרים להורים כמעט ואין לי סבלנות אליו מרגישה שלא מספיק מעניין לי איתו ויותר רוצה את הזמן לעיסוקים שלי מאשר אליו, אני חוששת שאני איתו בגלל החסרים שיש לי כשאני לא בבית, שהוא לא באמת מתאים לי ויש בינינו יותר מדי שוני, אבל פשוט נוח לי איתו ומפחדת להיות לבד במקום החדש.
איך לשלב בין כל הדברים ואיך להבין למה אני באמת נמצאת בקשר
אציין שבכל קשר מגיע השלב שאני שואלת את עצמי אם יש לי בכלל את היכולת או את הכח לשלב ולהכיל אדם אחר לגמרי בחיים שלי. רק עם האקס הרגשתי שיש דברים דומים למרות שאצלו הזמן שהקדיש לי לא התאים לצרכים שלי בכלל
מציק לי כל מיני תגובות והתייחסויות של הבחור לדברים שאומרת לו שגורמות לי לשאלות אם אין בינינו הבדלים רבים מדי בתפיסה של הביחד
ובכלל לפעמים מוזר לי להיות בקשר ועדיף את הלבד אבל כשלבד אז חסר הקשר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זאת פשוט לא אהבה
דורית כהן03/06/2013קרן היקרה, לדעתי זה מאד קשה להתאים את עצמך לגבר שאת לא מאוהבת בו. ברור שכאשר נמצאים בצורה הדוקה עם מישהו אחר - ומתאמים איתו את החיים - זה דורש להיות מאוד קשובה ורגישה לצרכים שלו וכמובן שזה דורש אותו הדבר ממנו. אז כאשר הקשר הזה מלווה בעומק רגשי, בהתלהבות ובהתרגשות - כלומר במה שנקרא התאהבות - אנחנו עושים את כל ההתאמות האלו בשמחה כי כל כך כיף לנו לראות אותו מאושר, וכל כך כיף לנו בכלל להיות בחברתו, לא משנה מה אנחנו עושים.
מאוד ברור מדברייך שאינך מאוהבת בו. זאת הסיבה שכל כך קשה לך לוותר על דברים שחשובים לך למענו.
התאהבות אמיתית יכולה לקרות ככה בבת אחת, ממבט ראשון, אך יכולה בהחלט לקרות בצורה הדרגתית, כאשר את נמצאת בקירבתו של מישהו ואת עושים יחד כל מיני דברים, כמו עובדים יחד, מטיילים, ועוד, וככל שאת חשפת אליו יותר - את מרגישה שהוא מוצא חן בעינייך יותר ואת מתחילה לחשוב עליו יותר ויותר.
אם זה לא קורה לך עם הבחור הזה - זה בסך הכל מעיד על כך שאת לא מתאהבת בו, וכי זה לא נועד להיות משהו לטווח ארוך עבורכם.
כל עוד את שלמה עם זה ולא משלה את עצמך (רצוי גם לא להשלות אותו) - אין בכך רע אם את נשארת שם מתוך נוחיות ומתוך בדידות במקום המגורים החדש שלכם.
מה שכן, החברות איתו עלולה לעכב היכרויות חדשות.
כי חלק מן הנטייה שלנו להתאהב במישהו מושפעת גם מן החסר והצורך בקשר עמוק, כך שאם הבחור הזה מספק לך חלק מן החוסרים האלו - את פחות לחוצה להכיר מישהו אחר, ועל כן זה מעכב אותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
קרן07/06/2013תודה דוריות,
אציין שבהתחלה כן התאהבתי בו, רציתי לראות אותו ולבלות איתו
וראיתי דברים חיוביים בשוני בינינו
אבל לאחרונה אנחנו באמת המון ביחד, ושנינו סטודנטים
אני מנסה להתחשב גם בסדר חיים שלו, אבל זה די מרגיז אותי, אני טיפוס של בוקר הוא טיפוס של לילה
מרגיש לי שהוא עצלן ובעיקר מבזבז את הזמן שלו במחשב
וגם מרגיש לי שאין לנו מספיק ביחד מספיק שיחות
דיברתי איתו על זה, הוא אמר שהוא פחות יודע לדבר ויותר טוב בלהקשיב ורוצה לשמוע אותי
הוא באמת מתוק ומרגיש לי שהוא אוהב אותי, ואנחנו די רציניים
אבל אני לא יודעת... מרגיש לי שאין באמת קרבה נפשית
אבל שוב אציין שזה כמעט קורה לי בכל קשר הזמן הזה
באיזשהו אופן אני לא רוצה לוותר עליו כי הוא בחור מיוחד וטוב
והרי עם כל אחד אולי יהיו הבדלים... אז מה כל פעם לעבור מאחד לאחר
אני כן באה לקראתו ומנסה להבין את ההבדלים בינינו והוא גם בא לקראתי ונהנה מזה אני מגלה לו את העולם ואהבות שלי...
אבל אני לא יודעת... כן התאהבתי בהתחלה אבל אולי שלב ירח הדבש עבר
וטוב לי איתו אבל קשה לי עם הירידה בהתלהבות מבחינתי
אציין שאני בטיפול ודיברתי עם הפסיכולוגית על זה
אבל עדין בין פגישה לפגישה יש את המציאות אז מתייעצת גם פה
תודה (:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמנגנוני חשיבה מתעתעים
דורית כהן10/06/2013קרן היקרה, תודה על ההרחבה והתוספות.
תגובתך לוקחת אותי למקום קצת שונה.
יש לך חשש שתמיד זה מה שיהיה, שבהתחלה תהיה התלהבות מקשר חדש, התאהבות, ואחר כך זה יכבה ותישאר אכזבה וספקות.
דברים אף פעם לא נשארים אותו דבר...היכולת לקבל ולזרום עם זה שהשתנות היא תהליך טבעי שמתרחש כל הזמן - די עוזרת כאשר משהו טוב נגמר, או כאשר קורה משהו רע ואתה יודע שזה לא יישאר כך לנצח. זה אחד העקרונות המרכזיים בבודהיזם - "הכל משתנה..." והתעמקות בכך מגבירה את השלווה שלנו בחיים.
ההתלהבות שבתחילת קשר כרוכה הרבה גם בעלייה באנדורפינים - טרנסמיטרים במוח המגבירים את תחושת העונג והאושר. כאשר מתרגלים לבן הזוג ומתחילים גם להכיר אותו כפי שהוא - עם חוסר המושלמות שלו (כי מי מושלם?) אזי עם הזמן, האפקט הכימי של האנדרופינים הולך ופוחת. זו בדיוק תחושת האכזבה.
תהליך נוסף שמתלווה לכך הוא הסבר שאנחנו נותנים לעצמנו אודות הירידה בהתלהבות. יש בנו מנגנון הנקרא "דיסוננס קוגניטיבי", שפועל ליצירת איזון בין גוף לנפש, בין רגשות למחשבות, אבל זהו מנגנון מתעתע! ירידה בכימיקלים של האושר גוררת מחשבות עצובות ושכנוע פנימי של אכזבה מאנשים ומדברים שבעבר הלהיבו אותנו וכיום נעשו רגילים.
כלומר - בגלל שאין לך יותר התלהבות ממנו - את עלולה לייחס לו במחשבותייך מגרעות רבות יותר כדי להסביר לעצמך את האכזבה ממנו...נשמע מסובך? נכון. כי אנחנו מאמינים מאוד לעצמנו,ולא מודעים לכך שגם מחשבות,כמו רגשות, הינן במידה רבה תולדה של פעילות כימית במוח.
איך יוצאים מזה? זה הזמן להפעיל גם את ההגיון והשכל הישר, ולעשות ממש חשיבה מסודרת - עד כמה הבחור מתאים לך על פי הרבה קריטריונים שחשובים לך. אם הוא עונה לך על הרבה מן הדברים החשובים לך בחיים - שווה להישאר איתו. אל תתפשרי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

