מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- תמיד המערכת יחסים שלי נגמרת מאותסיבשני31/05/2013
תמיד המערכת יחסים שלי נגמרת מאותה סיבה!!
כתבתי פה פוסט בעבר בשם "הייתה לי את האהבה הכי גדולה" אנחנו 2 בנות, וגם התקשרתי לעדי בנוגע לייעוץ פרטני.
אני מודעת לזה כרגע שכאשר יש ריבים זה עלול להוביל להפחתת האהבה או להרוס אותה בכלל. עד עכשיו הייתי משופעת מחברה טובה שהכניסה לי לראש שיש אאהבה אז זה הכל ואם באמת אוהבים אותי לעולם לא יעזבו אותי אז הרשתי לעצמי לעשות הכל...
אבל שוב, כאשר אין לי ריבים במערכת היחסים והכל הולך "חלק" - קשה לי, אני לא מרגישה מסופקת, לא מרגישה אקשן, אתגר, ריגוש, משעמם לי. אני מחפשת על מה לריב כדי להכניס פלפל!!! וזה שהלב שהכל מתקלקל!!! אני רבה על שטויות - אם לא מבקשים ממני סליחה למרות שלא טעו- אני מפקפקפת בכמות האהבה אליי!!! אני לא משאירה את זה בגדר ריב- בסוף כל ריב אני מאיימת ב - SMS או בשיחה של להפרד... כדי לקבל את הביטחון שבאמת מותר לי הכל ולא ייפרדו ממני לעולם. זה הלך לי במשך 9 חודשים עד שהגיעו מיים עד נפש... ונפרדו ממני!!!!
היה לי אוצר ביידיים... אוצר!!! היינו כמו רומיאו ויוליה - כשהייו מסתכלים עלינו היו מקנאים לראות את מה שיש ביננו. הייתי מלכת אסתר עם 7 כתרים על הראש ומה שכל אישה חולמת להיות. למה הייתי צריכה לעשות את כל זה????? למה הייתי חייבת להרוס לעצמי??? עכשיו אני לבד, מתוסכלת, בלי יכולת להמשיך הלאה, הלב שלי נשבר , נחנק, אני כבר עייפה מכל זה.. ובאמת חושבת שאולי מוטב לאדם כמוני להשאר לבד?? :(
אני פשוט לא מצליחה להיגמל מההרגל הזה!!! לא מצליחה!! רק שהבנתי שהמצב ממש חמור והולכים להפרד ממני בכל אופן התאפסתי, אבל זה כבר היה מאוחר, זה היה השבוע האחרון לקשר שלנו.
אם הייתי מעלה לכאן את מכתבי האהבה שכתתבו לי כולם היו בוכים מהתרגשות... הרסתי לעצמייי , את הדבר הכי טוב שהיה לי!!! זה נתפס?? כולן מפחדות לדבר עם חבר שלהן על דברים שמפריעים ואיך אני ככה מעיזה כל שבוע להגיד ש,יאללה בואי נפרד'? מבין כל הזוגות אני באמת מרגישה הטיפשה הכי גדולה בעלת הפיספוס הכי גדול... איך נדבק בי אופי כזה? ולמה דווקא בי? זה מתסכל :\ כ"כ הרבה תוכניות שכבר לא ייתגשמו ביננו.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עשית כבר את הצעד הראשון לקראת שינוי
דורית כהן02/06/2013שני היקרה, לאור מה שכתבת, אני שמה לב שאת מאוד מודעת לעצמך ומנתחת את הטעויות שלך בצורה מאוד ברורה ונוקבת.
אז מודעות עצמית זה הצעד הראשון.
אחר כך עלייך להגדיר לעצמך מטרה. למשל אין בכך כל רע - ההיפך - לרצות להרגיש "אקשן, אתגר, ריגוש... פלפל" כדבריך.
אלא שאצלך זה התקבע במערכות היחסים עד כה שהדרך להרגיש את כל האקשן וכו' היא ע"י ריבים, וראית היטב עד כמה זה שוחק והורס את האהבה הכי יפה.
השאלה היא האם ניתן להשיג את התחושות האלו גם בדרכים אחרות, ולא רק ע"י ריבים שמותחים לגמרי את הגבולות של בן /בת הזוג.
אני חושבת שאפשר לחשוב על דרכים אחרות, כמו למשל טיולים אתגריים, לצאת לחופשה למקומות רומנטיים, לצאת מן השיגרה, ללמוד לנהל שיחות עמוקות. לצאת לחופשה לפעמים לבד, ללא בן הזוג על מנת להרגיש געגוע וחסר...
אז זו הדרך הפשוטה, ההגיונית. אבל אם תרגישי שקשה לך ליישם זאת ואת בכל זאת חייבת לריב - לדעתי טיפול פסיכולוגי יכול אולי לעזור לך לצאת מן הדפוס ההרסני הזה ולהמציא אפשרויות אחרות איך לנהל יחסים משמעותיים ואוהבים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר בתקשורת מיניתדניאל29/05/2013
הי ...
בעבר כתבתי לכן ...
אני ובן זוגי עם כל המטענים של העבר החלטנו להתחתן ובאמת ממקום די שלם...
כיום אני בהריון ...
אולם יש לנו בעיה רצינית...
אף פעם בן הזוג שלי לא היה בעל חשק מיני אליי יותר מפעמיים בשבוע אולם זה הלך ודעך ובשנה האחרונה פעם בשלושה שבועות ולעיתים אף פעם בחודש יש ביננו מגע פיזי שלרוב מגיע ממני.
גם אם הוא יוזם זה לא שכיח.
שאלתי דברתי אפילו הלכנו לייעוץ זוגי...
כל הזמן אומר שאלו משקעים מהעבר שגורמים לו להיות ככה..
לדעתי זה תירוץ כי פעם בחודש שאני מנהלת שיחה בעצבים כי זה מתסכל אותי וכמה אפשר להרגיש במצב כה פתטית שרק לי אכפת שאין מגע פיזי... פעם היה תירוץ שעייף , אחכ שלא עושה חדר כושר ולכן לא מרגיש טוב עם עצמו
כל פעם משהו אחר וכיום טוען משקעים מהעבר.. אומר אנחנו חייבים טיפול שלדעתי יש פה בעיה שלו
אני לא חושבת שיש לו רומן האמת שממש זה לא הכיוון
נמאס לי לפתח שיחה כל חודש מחדש על זה אני ממש מצטיירת כנואשת.
מה לעשות?
האם רומן מהצד זה הפיתרון( בציניות)
כי לקושי שלי עם זה אינו מתייחס ועוד אומר מה את רוצה שאשכב איתך בכוח?
כמה מעליב... אציין שאני נראית מעולה ויש לי מלא מחזרים.
האם כדאי לפעול בשיטה אחרת? דיבורים לא עוזרים...
להפוך להיות פסיבית? מה זה ייתן? חוץ מזה שירחיק אותי יותר
הכי כואב לי שאם זה היה הפוך והיה אומר לי שחסר לו הייתי עושה שמיניות באויר כדי ליזום ולא הייתצי רוצה שבעלי יהיה מתוסכל...
הוא לא מקשיב לי כאילו לא מזיז לו שמפריע לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאבחן רובדים בעייתיים ולבנות מחדש
דורית כהן31/05/2013דניאל היקרה, לדעתי נוצר ביניכם קושי מצטבר, שיש בו כבר כמה שכבות של בעיות. על הפער הראשוני בנושא הסקס שהיה ביניכם למן ההתחלה, נוספו אצלו רגשות אשמה ודימוי עצמי נמוך, ועל כך נוספו דברי התוכחה שלך שקשה לו לשמוע אותם, כמובן, ונוצרה התנהגות של הימנעות מסקס, כי כל המחשבה על סקס הפכה להיות טעונה בהרבה אלמנטים לא נעימים.
ואז, ככל שלא מטפלים בכך נכון - זה רק תופס עוד ועוד מטען כבד שמעיק.
ברור ששיחות התוכחה שלך אינן במקום, למרות שאני מבינה אותך, הגישה הזאת אינה נכונה, כי היא יוצרת התגוננות אצלו ורתיעה מן הנושא. אך אחד לא אוהב שמצביעים התחום החלש שלו ושכועסים עליו.
לדעתי עליכם להגיע לאבחון שבו מישהו מקצועי ינתח יחד איתכם את כל הרובדים האלו, כולל ההעדפות שלכם בסקס. כי יתכן שגם בסקס עצמו קורים דברים שאינם כיפיים ויוצרים אצלו מתח וחרדה, אולי הוא מרגיש שהוא אינו מספק את הסחורה וזה נותן לו תחושות של ביצועים כושלים.
המשימה היא ליצור רק אווירה כייפית סביב הסקס. לנטרל את כל מה שקשור לסקס שאינו נעים, ולהתחיל לבנות את כל ההקשר הזה בצורה חיובית. גם את היוזמה, גם את החיזור, גם את הרומנטיקה, גם את מה שקורה תוך כדי וגם את החיבוק שאחרי.
יש כאן משימה של בנייה מחדש, ולפני כן צריך למפות את כל מה שאינו נעים לשניכם.
ניתן לעשות זאת אצל סקסולוג טוב או אצל יועץ זוגי שנכנס לתחום המיני.
כמעט תמיד - אצל זוג קבוע - יש גם נושאים הקשורים לתקשורת ולציפיות שהן מעבר לתחום הסקס, ולכן אני מאמינה שכאשר מדובר בזוג כמוכם - עדיף להגיע ליועץ זוגי ולא רק לסקסולוג, כי תחום התקשורת והתחום הרגשי אינו חזק אצל הסקסולוגים כפי שהוא אמור להיות חזק ומרכזי אצל היועצים הזוגיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חזרנו אחרי 9 חודשים.אלון28/05/2013
בקצרה ככל שאוכל. הייתה לי חברה 3 שנים נפרדנו ל-9 חודשיים. כל אחד התנסה ועבר השתנה לא מעט. אנחנו בני 24, 22. אני אוהב אותה והיא אותי. אבל ניסנו אולי לא מספיק.
נפגשנו כמה פעמיים. זה הרגיש כל כך נכון! ולא נכון בו זמנית! אני לא מבין את עצמי ואני בטוח שהיא גם. איך זה? אנחנו מאוהבים הרי! דיברנו על הכל. אני והיא הסכמנו לחתוך אולי צריך לתת לדברים לשקוע באמת להבין ולהרגיש שוב את החסר.
אחרי פרידה ארוכה זה אמור להרגיש ככה? מה עושים? נלחמים או שזה בא בטבעיות?
אני כל כך אובד עצות! אני אשמח לעזרה!
תודה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחרי 9 חודשים ללדת משהו חדש
עדי בדיחי29/05/2013שלום אלון,
לא פירטת מה היו הסיבות לפרידה, ומה גרם לכם לשוב להיות בקשר.
התחושה של "גם פה וגם שם" אחרי פרידה של כזה קשר היא טבעית וברורה. הייתם יחד תקופה מאוד ארוכה, ההיכרות השורשית לא נשכחה וזה קצת כמו לרכב על אופניים- מנסים פעם פעמיים וזה מתחיל לזוז. בו זמנית יש את החשש שאולי אתם שוב טועים ואף אחד מכם לא רוצה לחוות פרידה שוב- בכל זאת מדובר בחוויה לא קלה ותחושה של כישלון לא פעם.
ההצעה לנתק כרגע קשר ולקחת פסק זמן לחשיבה מחודשת היא הצעה טובה ובריאה. יהיה בהחלט כדאי לחשוב, ולדון שוב על הדברים. אם אתה עודכם מאוהבים, הרי שיש על מה לדון. מותר להעלות את הטעויות שעשיתם בקשר הקודם, מותר לחשוב יחד איך פותרים ומותר גם לתחום בזמן את הניסיון הבא שלכם בתוך זוגיות. החשוב הוא בניסיון הזה הוא לא לחכות לפיצוץ, אלא לעצור ולדבר, לעצור ולדבר, להיות חכמים ולנסות ללמוד מהשנים שהייתם יחד- איך הפעם זה כן יכול לעבוד.
אבל לפני הכל- לחשוב. אם הגעתם להחלטה שמנסים שוב- להשקיע שם את כל הכוחות כדי שזה הפעם יצליח באמת.
בהצלחה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלעדי המון תודה אשמח לעוד ייעוץ קטן.
אלון29/05/2013הסיבה שנפרדנו היא פשוט עדין לא "ראתה" עולם. היא חזרה. אהבה עצומה יש אני בטוח היא נאמרה בכל והוצגה בכל צורה אפשרית. לא היו הרבה טעיות בקשר האמת רק סימני שאלה של כל אחד עם עצמו. בכל מקרה אהבה יש אני בטוח ב-100%.
אני ינסה לפשט את זה הכי שאוכל. יש רגש, שכל ותחושה. אני בנאדם שהולך יותר מהכל עם הלב והתחשות שלו. זאת היא, היא האחת! אבל לפחות כרגע זה מרגיש לשנינו לא נכון ואנחנו לא יודעים למה. אנחנו כבר כמה ימים לא מדברים כדי לראות אולי באמת צריך לתת לדברים לשקוע. אני לפחות בו בזמן מפחד לאבד את זה. אנחנו על מין רכבת הרים. השיחות שלנו אמנם היו קצרות אבל היו בתחושה של קרירות "וגועל". ברגע שכל המסכות ירדו זה היה מדהים אבל משהו מבפנים אמר "לא". אני באמת רוצה שזה יצליח ויודע שחייב מאמץ משותף בלבד. אני אשמח לעוד איזה עצה או שתיים איך לגשת לעניין או איך לפשט את התחושה הלא מוסברת הזאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשערות...
עדי בדיחי29/05/2013שלום אלון,
אין לי הרבה רעיונות איך לפשט את התחושה הלא מוסברת- היא לא ברורה לי כשם שהיא לא ברורה לכם. אבל מה שכן יש לחדד- שהתחושה הזאת קיימת. מצד אחד היא האחת, מצד שני אתם לא סגורים שזה הזמן. אולי עוד יש בשניכם את הרצון לחוות עולם ולהתנסות, אולי בתוככם שניכם מרגישים שאתם תתחייבו "לתמיד", ויש בזה משהו מרתיע? אפילו בלא מודע. אולי כפי שאמרת, היא האחת, וזה יוצר אוטומטית התנגדות למחויבות כ"כ טוטאלית.. נסה לחשוב על זה.
זה נכון לא לדבר כרגע על הדברים ולתת לזה לשקוע. לא מתקבל אצלי רציונלית המונחים "גועל" ו"קרירות" עם התחושה שהיא האחת- יש משהו שמתנגש לך וצריך להבין למה בדיוק. אולי התחושות השליליות כלפיה קשורות לעובדה שהיא לא הסתפקה בקשר, בך, ורצתה לחוות עוד. אולי משהו בזה לא מסתדר לך עם הדמות האידיאלית של אשה, רעיה, בת זוג לתמיד, מחויבות, נאמנות. אלו רק השערות כמובן.. אתה מוזמן לחשוב יחד, ולהעלות את הדברים.
אשמח להתייחס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יחסיםד28/05/2013
במשך שנים בעלי סובל במקום העבודה שלו וכל הזמן מדבר על זה ומתעסק בזה
בשנה האחרונה תשו כוחותי , אני לא יכולה להמשיך לשים את עצמי בצד
שיתפתי אותו בתחושותי והוא אמר שיפסיק לדבר על העבודה , והתחיל טיפול פסיכולוגי .
אבל בזמן האחרון הוא עושה דברים שממש מעליבים אותי (מבטל את דברי, לא עוזר לי לסדר את הבית אחרי שאנחנו מארחים לארוחת ערב , לא קונה במכולת כשאני מבקשת)
אני נעלבת עד עמקי נשמתי, במיוחד כשכולם סביבי עושים כל מה שבת זוגם מבקשת.
מה דעתכן ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובתיות נגד
עדי בדיחי29/05/2013שלום ד',
אני רואה איזשהו קשר בין שני הנושאים שהעלת- תשו כוחותייך להכיל אותו, והוא מצידו- לא מכיל אותך. אני לא יודעת אם זה קשר ישיר והשלכה ברורה של "להחזיר לך אותו יחס" במודע, אבל יתכן וזהו דפוס שאימץ לעצמו מתוך התסכול הכפול שהוא חווה- העובדה שכבר אין לך כוחות, ואולי בצדק, להכיל את תסכולו, והתסכול השורשי מהעבודה עצמה.
מניסיון, בעל שלא מאושר במקום עבודתו יתקשה מאוד לא להביא את זה הביתה, בדיוק כמו כל אחד. יהיה לו מאוד קשה לתפקד בתחומים אחרים, כיוון שרוב האנרגיות מרוכזות לדבר אחד- לעבודה. אולי, אם היית יכולה יותר להיות איתו, יותר לנסות להציע פתרונות ואפילו לשדר שחרור מההיבט הכלכלי (ז"א, לשדר לו שאת לא דואגת, שאת יודעת שהוא יכול למצוא משהו טוב יותר, שאת סומכת עליו)- רק זה יכול לשפר את הרגשתו ואולי גם דרך הטיפול לראות את החיובי בעבודתו וכו'. גם אם כן וגם אם לא, תפקידך כאשתו לעבור איתו את התהליך והמשבר התעסוקתי. זה בסדר שהתעייפת, מותר לך וזה לגיטימי, אבל משום שאת שואלת מה פשר חוסר תפקודו וחוסר שביעות רצונך- חשוב לחדד בפנייך את הקשר שבין שני הדברים: התסכול שלו, וחוסר ההכלה שלך את התסכול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובתיות נגד
עדי בדיחי29/05/2013שלום ד',
אני רואה איזשהו קשר בין שני הנושאים שהעלת- תשו כוחותייך להכיל אותו, והוא מצידו- לא מכיל אותך. אני לא יודעת אם זה קשר ישיר והשלכה ברורה של "להחזיר לך אותו יחס" במודע, אבל יתכן וזהו דפוס שאימץ לעצמו מתוך התסכול הכפול שהוא חווה- העובדה שכבר אין לך כוחות, ואולי בצדק, להכיל את תסכולו, והתסכול השורשי מהעבודה עצמה.
מניסיון, בעל שלא מאושר במקום עבודתו יתקשה מאוד לא להביא את זה הביתה, בדיוק כמו כל אחד. יהיה לו מאוד קשה לתפקד בתחומים אחרים, כיוון שרוב האנרגיות מרוכזות לדבר אחד- לעבודה. אולי, אם היית יכולה יותר להיות איתו, יותר לנסות להציע פתרונות ואפילו לשדר שחרור מההיבט הכלכלי (ז"א, לשדר לו שאת לא דואגת, שאת יודעת שהוא יכול למצוא משהו טוב יותר, שאת סומכת עליו)- רק זה יכול לשפר את הרגשתו ואולי גם דרך הטיפול לראות את החיובי בעבודתו וכו'. גם אם כן וגם אם לא, תפקידך כאשתו לעבור איתו את התהליך והמשבר התעסוקתי. זה בסדר שהתעייפת, מותר לך וזה לגיטימי, אבל משום שאת שואלת מה פשר חוסר תפקודו וחוסר שביעות רצונך- חשוב לחדד בפנייך את הקשר שבין שני הדברים: התסכול שלו, וחוסר ההכלה שלך את התסכול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יחסים לא ברוריםתמר28/05/2013
שלום לכולם,
אני נמצאת במצב מאוד מבלבל וזקוקה לעצתכם.
אני בת 24 וכבר חודשיים יוצאת עם בחור בן 30 שהכרתי באתר היכרוית.
מהדייט הראשון ידעתי שאני הולכת להתאהב, הוא בדיוק הגבר שחיפשתי תקופה ארוכה, יש בינינו כימיה מטורפת וכיף לנו מאוד יחד.
הבעיה היא שהוא מראה סימנים שאני לא מצליחה לפרש לאחרונה. אנחנו ממש בהתחלה וזה כבר מאוד אינטנסיבי, לפני חודש נפטרה אחותו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן , הייתי שם בשבילו בשבעה וגם היום מנסה לתמוך כמה שאפשר (למרות שהוא לא אוהב לשתף ולא מראה כלום), זה מאוד קשה לי להתמודד עם המצב הזה הכל נורא חדש לי, ואנחנו לא מכירים מספיק ככה שאני לא יודעת לפרש אותו עדיין. מצד אחד הא מאוד חם ודואג, יש בינינו תקשורת מילולית ופיזית טובה, הוא מתקשר כמה פעמים ביום, אנחנו נפגשים פעמיים בשבוע (אני גרה בעיר אחרת וסטודנטית והוא עובד המון) אבל זה עדיין מרגיש לי שהוא לא נפתח רגשית לחלוטין, אני כל הזמן שואלת אותו אם הוא צריך קצת חופש ולהתרחק אבל הוא טוען שלא והכל בסדר.. אני יודעת שהוא עבר המון בחיים ועכשיו גם המשבר האחרון מוסיף , אבל מה שהכי הדאיג אותי אתמול שהוא פתאום אמר לי שהוא רוצה לברוח לח"ול , לא טוב לו כאן בארץ והוא מעוניין להגר בעתיד למדינה אחרת. זה כאב לי מאוד לשמוע כי באמת שבניתי על עתיד משותף איתו, ואני מבינה מכך שהוא לא. שאלתי מה יהיה איתי? הוא אמר אני לא יודע להגיד לך.
הראש אומר לי לחתוך ולברוח מהר, והוא גם ראה שכנראה זה מה שאני הולכת לעשות, אבל העדפתי כמה ימים לחשוב על הכל (התנהגתי כאילו הכל בסדר לידו).
האם הוא מדבר ככה בגלל האבל, או שבכלל זה לא הפואנטה פה, אלא שהוא פשוט דוחף אותי הצידה וזו הדרך שלו לגמור את הכל?
חשוב לציין שאחרי השיחה הוא התנהג נורמלי לגמרי, חיבק ונישק אותי, אמר לי כמה כיף לו איתי וכמה חשוב לו שבאתי אתמול (ובד"כ הוא לא כל כך חושף רגשות)
האם הוא משחק איתי? ומושך אותי סתם ככה?
אשמח לעצות,תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לבדוק שוב, ולקבל החלטה
עדי בדיחי29/05/2013שלום לך תמר,
קודם כל מצער לשמוע מה שעובר על הבחור. נשמע שהוא אבוד, תלוש, לא בדיוק מוצא את עצמו והאבל על אחותו רק מוסיף כאב בלתי נגמר. לאבד אדם קרוב הוא אחד המשברים הקשים והמורכבים שאדם עובר בחייו, ואת צודקת- אינך מספיק מכירה אותו ואת תגובותיו כדי לדעת מה הוא צריך. את גם צודקת שחוויה כ"כ קשה בתחילתו של קשר עלולה להעיב- דווקא כי ההתחלות אמורות להיות אחרות, קלילות יותר.
הרצון שלו לברוח יכול לחדד יותר את תחושת הכאב ואת התסכול, וזה יכול גם להיות רעיון שהיה לו עוד קודם- את לא ממש יכולה לנבא ולדעת מה גרם למה. והאמת, זה גם לא ממש רלוונטי עבורך. הבחור אומר במפורש שאולי לא ישאר בארץ ולא יודע מה יהיה איתך, איתכם. זה ברור מדבריו שהוא לא מחויב עד הסוף. הוא מבולבל, חצוי, נמצא כנראה רגשית במקום מאוד חסר וודאות. זה בסדר- טוב שהוא משתף כדי שתדעי איפה את עומדת. אני לא בטוחה שהוא רוצה לגמור את הקשר כמו שהוא מעדכן אותך איפה הוא נמצא כרגע בחייו, לאור כל מה שהוא חווה בחייו.
אני כן הייתי מציעה לקחת את הקשר מאוד לאט, מאוד בזהירות כדי לא להיפגע ממנו בהמשך. אם קשה לך- את יכולה גם לקחת פסק זמן ולהתנתק, אבל חשוב שהוא ידע מה הסיבות, חשוב להידבר על הנושא לפחות עוד פעם אחת ברצינות- כדי לשלול גחמה של אותו הרגע, ז"א, כדי לברר בדיוק האם ולמה הוא מתכוון ועד כמה זה היה "רגע של פסימיות ולזרוק הכל", או משהו שבאמת הוא שוקל ברצינות. ואם זה ברצינות ואת אינך מתכוונת לחיות את חייך בחו"ל, הרי שאין מה להיכנס לקשר כזה ולהעמיק בו.
מאחלת לך הרבה בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיי אישות דועכיםאלמוני28/05/2013
שלום לכולם
אני ואשתי נשואים מספר שנים עם ילדה בת שנתיים. שנינו סטודנטים וגם עובדים מעט. זמני האיכות שלנו יחדיו מעטים וקצרים, הדוחק הכלכלי רב. בדר"כ כשבתנו המתוקה ישנה אשתי מאוד עייפה כבר ואין לה כוח לכלום. למרות כל זאת בשבח והודיה לה"י הזוגיות שלנו טובה (כך נראה לי), אני אוהב אותה מאוד, והיא אותי, אנחנו מסתדרים, פותרים בעיות ולא רבים הרבה. הבעיה מתחילה בחיי אישות, כמו כן המריבות (ב"ה אין הרבה) סביב נושא זה.
עד שנולדה לנו בתנו המתוקה היינו שוכבים בין פעם בשבוע לפעם בשבועיים (במסגרת הימים בהם אנו מותרים - אנחנו דתיים). אני תמיד רציתי יותר ותמיד ריחף מעליי קושי עצום להתגבר על עצמי. אני מוכרח להודות שלמדנו על עצמנו שבכל הפעמים, מעט הפעמים, שהצלחתי להחזיק עד שהיא תיזום, היה הרבה יותר מהנה.
מאז שנולדה בתנו המתוקה המצב בשבילי ממש קשה. בשנה - שנה וחצי האחרונות אנו חיים חיי אישות בין פעם בחודש לפעם בחודשיים. במשך הזמן שאנו מותרים המגע שלי מלחיץ אותה וגורם לה להדחות ממני, ואני מצידי מנסה לגעת כמה שפחות, לפעמים מצליח ולפעמים לא. עד שאנו לבסוף עושים זאת גם אז לא תמיד משהו ובדר"כ זה בא ממני ובסוף אני מגלה שהיא לא ממש רצתה, רק קצת, ואופפת אותי תחושת החמצה שלא התגברתי על עצמי. חלק גדול מפעמים אלו גם היה באישון לילה, למעשה הערתי אותה והצלחתי לפתות אותה, ובסוף כל אחד מסוגר בעצמו, היא עם כך שהפרעתי לה לישון ואני עם ההרגשה הרעה שהסבתי לה ועם רגשות הכישלון שלא החזקתי את עצמי.
בכל פעם שמגיע ליל הטבילה אני מנסה להחזיק את עצמי עוד יום ועוד יום עד שבסוף זה נגמר בחיי אישות לא משהו ושוב לשנינו התחושה שהיה "בסדר" או אפילו "לא משהו", או במקרה הגרוע יותר מריבה על זה שאני כל הזמן נדבק ורוצה... והיא לא.
כואבת לי המחשבה שלפעמים בגללי היא מקבלת את התחושה שהיא לא מספיק טובה בשבילי, שזה לא נכון כי אני אוהב אותה. אני גם יודע באיזשהו מקום שהפתרון טמון בי ובהתגברות שלי על תאוותי אליה ובכל זאת בכל פעם מחדש קשה לי להחזיק מעמד וכך אנו מתגלגלים זמן רב.
הלוואי שאקבל עצה או כח!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלק מהפאזל חסר לי
עדי בדיחי28/05/2013שלום אלמוני,
ראשית טוב לקרוא שאתה מרוצה מהזוגיות שלך ואתם יודעים לפתור בעיות. נשאלת השאלה למה כאן, בנושא כזה, אתם לא מצליחים להידבר עליו ולהגיע לפיתרון.
יכולות להיות כמה סיבות, מבחינתה- השינויים ההורמונליים לאחר לידה, התפיסה שלה את עצמה כאשה, התפיסה שלה אותך לאור התפקידים שלך (מפרנס, יוזם עזרה בבית וכו'), האם המשיכה שלה השתנתה.
המצב שתיארת בו אתה מתאפק וגם חש אשמה אם לא הצלחת (וזה ניכר מהודעתך)- הוא לא מצב סביר ובטח שלא באשמתך. אף אחד לא מצפה מגבר (גם לא גבר דתי) להתאפק (בזמנים שהיא מותרת לך) ולבסוף לנחול אכזבה- ועוד מעצמך. ברור שמדובר כאן בבעיה זוגית (הכוונה לבעיה רגשית הרבה לפני "בעיה מינית", כי אני לא בטוחה שרק בזה מדובר), ולא בבעיה שלך- כי לא התאפקת. חשוב מאוד לא לחוש את האשמה הזאת, כיוון שיש לנו חלק חסר- מה קורה איתה מבחינת המשיכה אליך, או איך היא תופסת בכלליות מיניות ומערכת יחסים אינטימית.
אני מאמינה שעם פוטנציאל זוגי כמו שלכם- שסה"כ אתם מצליחים לפתור בעיות, אתם תצליחו לפתור גם את זאת. אמנם קשה יותר בחברה הדתית למצוא הכוונה והדרכה, אבל זה אפשרי. בשלב הזה הייתי מציע לבדוק בדיוק מה היא חווה ולמה היא לא מרוצה.
בברכת הצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאלמוני -
בני29/05/2013היי
מעבר לדברים הנכונים שכתבה לך עדי ברצוני להוסיף כמה מילים ומקווה שהמצב אצלכם ישתפר לטובה.
אני מבין אותך!
מצד אחד "אתה רוצה שהיא תרצה" כדי להרגיש נאהב ורצוי כפי שאתה אוהב וחושק בה, ומצד שני אתה לא יכול לחכות ולחכות לה שוב ושוב עד שהיא תתרצה ותסכים, מה גם שאתה לא מעוניין שייעשו לך טובות...
אז תראה איש יקר!
אין פתרונות קסם וגם אין מדד לכמות הפעמים שאתם אמורים להתנהל ולהרגיש שאתם כמו כל זוג נורמאלי...כי לכל זוג יש את הצרכים המיוחדים והייחודיים משלו,
ולכן דעתי שעליכם לבצע שינוי מיידי של סדריי העדיפויות שיביאו אתכם להשקיע בדבר הכי חשוב ומהותי בקשר הזוגי,
> אתם חייבים לגנוב זמן איכות בכוח כדי לא להגיע למצב של הזנחת הקשר.
לגביי הבעיה שציינת נראה לי שלקחת פיקוד + רגשות אשמה על כל הנושא ושלא בצדק! זה לא בריא לך וגם לא מוסיף לזוגיות שלכם.
> ראשית עליך להבין ולהפנים שהבעיה היא שלכם ביחד ולא שלך!
עד שאתה מנסה לרצות אותה ולגרום לה לרצות לקיים עימך יחסים בכל פעם מחדש...תעבדו על הנושא ממקום אחר לגמרי,
אני מסכים עם מה שכתבה לך עדי שהעיקר חסר מן הספר...מהדברים שכתבת לא ברור מה היא עמדתה של אשתך והרצון שלה (אם בכלל...)להשקיע "בתבלין" של מערכת היחסים.
תצטרכו לעבור על ציר הזמן מיום היכרותכם ולבדוק - - -
1. מה היה אז ומה השתנה היום?
2. מתי הייתה הפעם הראשונה שאתם זוכרים שהיא הגיבה לחיזורים שלך לא טוב? אם לא תעלו על הבעיה לבד תאולצו לגשת לאנשי מקצוע דבר שרבים וטובים נעזרים בו מידיי יום.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחלקים חסרים
אלמוני29/05/2013ראשית תודה רבה על התגובות, אני שמח לשמוע שאני באמת בסדר - זה מחזק.
כתגובה לבני אספר כי באמת השתדלתי להיות יותר בבית בחודשים האחרונים, זה באמת עוזר לקשר הרגשי שלנו, אך לא בטוח שזה ממש עוזר לקשר המיני. חשבתי מעט ברצינות רבה על טיפול זוגי, אולם טיפולים אלו יקרים מאוד. היות ואנחנו סטודנטים המשכורות (ולכן גם ההוצאות) שלנו נמוכות מאוד, על כן אינני בטוח שאנו יכולים לאפשר זאת לעצמנו. אני חייב לציין שיש בי גם חשש שטיפול יגרום לנו להעלות דברים שעד כה לא נראו לנו כבעיות ופתאום הם יהפכו לבעיות והדבר יצור מתחים מיותרים בינינו.
באשר לנקודות שהעלתה עדי, אכן אשתי השתנתה כתוצאה מהלידה, בגופה, אולי גם בהסתכלות על הדברים שציינת. אנחנו באמת לא מדברים הרבה על מיניות ומשיכה מינית היות וזה יוצר אי נוחות בקרבה, ואף גורם לה להתרחקות. החשק המיני שלה באופן כללי חלש מאוד, ורוב הזמן לא חסר לה כלל הקשר המיני. נוספת על כך בעיה שהייתה לנו מאז שהתחתנו: אולי המגע שלי היה לוחץ מידי, אך תמיד היה קשה לאשתי לקיים חיי אישות בליל הטבילה, או יום לאחריו ולרוב נאלצתי להתאפק כמה ימים. כעת אני מרגיש שהיא מצפה ממני לאיפוק רב יותר כמו שתארתי במכתב הראשון. כיוון שאנו מתקשים לדבר על הנושא אני ספקן לגבי מה שאמרת, שנתגבר על זה בזכות הזוגיות, שטובה ב"ה. כמעט תמיד בכל פעם שהנושא עלה לשיחה בינינו נוצר מתח באויר ואי נוחות ולפעמים אפילו נגררנו לתוך מריבה, ברור שמצב כזה רק מוריד את החשק המיני ולוקח המון זמן עד שהוא חוזר.
בטוחני שגם היא תהנה יותר אם הקשר שלנו יהיה מורכב מקשר מיני מחד וקשר ריגשי מאידך. חשוב לי מאוד לציין גם שאני מאוד מעריך את אשתי, כאשה, כאם וכאדם ואינני מאשים אותה כלל וכלל באף אחד מהדברים שכתבתי.
אני מקווה שלא החסרתי פרטים חשובים.
אשמח לתגובות
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך
עדי בדיחי29/05/2013שלום שוב אלמוני,
תודה לך על הפירוט. קודם כל שוב ראוי לציין את האהבה והראיה שלך אותה, ההכלה והדאגה שניכרת מכתיבתך. ישר כח.
אני מתחילה להבין שהבעיה היא יותר אישית שלה- כבר מהתחלה היה קושי ברור עם הנושא האינטימי והיתה לה נטיה לדחות את מועד המפגש האינטימי ביניכם.
אני מסכימה איתך לגבי טיפול זוגי, ויש מחירים מסובסדים לסטודנטים- זה קיים. צריך לברר באיזור מגורכם, קופ"ח וכו'. יש מטפלים פרטיים שנותנים הנחות ושווה לברר.. אני חושבת שההשקעה הזאת יכולה להשתלם לטווח ארוך ולברר איך כן ניתן, אפילו כהתחלה- אחת לשבועיים, לקבל יעוץ או שיחה. החשש שלך מטיפול- מובן ולגיטימי, אך בד"כ המטפל יודע לנווט את התהליך הטיפולי ואתה כאדם מודע לקשר, למערכת היחסים ולעצמך- יכול לבחור לפתוח איזה נושא שתרצה. אם יהיה נושא שיפתח והמטפל ירגיש שזו בעיה- אתה מוזמן לחלוק על דעתו, וזה בסדר.
אני מבינה שאין לגמרי תקשורת פתוחה על היחסים האינטימיים- אולי זה עינין תרבותי, מה שבטוח זה פוגע ישירות בקשר שלכם. כשלא מדברים על נושא מסוים- הוא גדל. השתיקה מאוד רועמת והבעיה מתעצמת. כשמדברים על הבעיה ונותנים לה שם- הרבה יותר פשוט לטפל בה. ככל שאני קוראת את מה שכתבת עולה תמונה ברורה , שאשתך חווה מצוקה בעת חוויות מיניות, ויהיה כדאי שתנסה לטפל בזה, מה גם שהיא צריכה להיות מודעת להשלכות- זה פוגע בך ובקשר. הנושא האינטימי גם בתוך עולם היהדות שמצניע, ובצדק, את הנושא הזה- גם שם יש חשיבות משמעותית ועצומה להיבט האינטימי. ויש בקהילה הדתית מטפלים, אנשי חינוך ויועצים שיכולים לתת לכם מעט הכוונה.
לסיכום, היה אידיאלי אם היא היתה מכירה בבעיה שלה, ומנסה לקבל טיפול אישי בשלב ראשון. אם לא, יש לברר על טיפול זוגי שאתם יכולים להרשות לעצמכם ומשם להמשיך הלאה. אני מבטיחה לך שזאת השקעה שתשתלם לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
אלמוני29/05/2013ממש המון תודה!
אין לך מושג כמה התמיכה והעצות הללו עוזרות לי. אני פתאום מבין שבאמת יש לנו בעיה, אפילו שאנחנו זוג די צעיר, ואילו רק הייתי חושב בכלל לפנות לפורום מסוג זה לפני שנה או קצת יותר אולי הייתי חוסך לנו הרבה.
אני באמת אבדוק מחירים והמלצות באזורנו ואחשוב איך אדבר על כך עם אשתי, וב"ה באמת לשם שמים אני מקווה שזה יתגלגל לכיוון טוב.
אין מילים בפי מלבד תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבשמחה, תשוב לעדכן..
עדי בדיחי29/05/2013שלום אלמוני,
בשמחה! אתה מוזמן תמיד לשוב ולהתייעץ. אם תרצה עזרה או כיוון לגבי טיפול אתה יכול לשלוח לי מייל ואנסה לעזור לכם למצוא מישהו מתאים.
בברכת הצלחה! וישר כח על הגישה שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאלמוני -
בני29/05/2013היי
מסכים עם כל מילה של עדי וכמו תמיד מרגיש צורך להוסיף...
הבעיה היא אכן שלכם כזוג והדרך לפתור אותה עוברת בהבנה עמוקה שלא משנה מי התחיל ומי התחיל להחזיר...מה גרם למה וכו'...
מכאן ואילך >>> אתם לוקחים אחריות כל אחד על הצד שלו ומנסים לבוא עד כמה שניתן לקראת הרצונות והצרכים של השני,
- כדי שאשתך תסכים לצעוד כמה צעדים לכיוונך יהיה עליך ללמוד כמה כללים חשובים שיעזרו לכם לרדת לעומקם של דברים,
- אני לא רוצה לרוץ לפתרונות או להעלות השערות אבל על פניו זה נראה כמו אי מוכנות רגשית ופיזית של אשתך לחיי אישות תקינים, ייתכן גם שלא קיבלתם הדרכה מתאימה כך שהכל פתוח וניתן לשפר ולתקן כי אתם עדיין צעירים מאוד וחבל על כל יום של סבל שעובר עליך ועליכם,
אני מוכן לכוון אותך דרך המייל ולהעשיר אותך קצת מניסיוני המקצועי והאישי - תבקש מעדי את המייל שלי.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- להתחיל זוגיותהילה27/05/2013
שלום אני גרוש + עד לפני כחודשיים הייתי בזוגיות כ6.5 שנים. חלק מהתקופה הייתה טובה רק כל 4 חודשים היינו נפרדים בגלל קשיים שיש לו לנהל מערכת זוגית עם תקשורת גם שלא תמיד נוח לדבר על דברים. לפני כחודשים הייתה הפרידה האחרונה הוא ניסה לחזור אבל.....אני כבר לא שם הבנתי שהטלטלות האלו פוגעות בי כל פעם מחדש והחלטתי שלא עוד למרות האהבה הגדולה ...את הכל כבר ניסנו אפילו מטפלת זוגית שמצחיק הוא שהיא עזרה לי בעצם בסופו של דבר שאני לא מוכנה להיות בקשר זוגי כזה וכמובן שיש לי הרבה התכתבויות בנושא עם עדי מהפורום הזה. עכשיו החלטתי לצאת עם גברים אבל אכישהו אני מאוד מפחד להיפגע שוב וגם אם כל כך כיף לי אחרי 3 פגישות אני מחפשת מה לא טוב וחותכת את הקשר.
אודה לעזרתכן מה עלי לעשות ? איך להמשיך הלאה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להתחיל זוגיות - לא קל..
עדי בדיחי28/05/2013הי הילה.
אני שמחה לשמוע שאת במקום אחר היום. כמובן המקום הזה עוד מביא איתו השלכות של החוויות מהקשר הקודם. את חוששת להיקשר, וזה טבעי, בעיקר לאחר כזאת תקופה. ההיקשרות היא תהליך איטי מאוד, ולא תמיד קורת מיד. כך יוצא שכבר כשטוב לך את מאוד חוששת להיכנס שוב לקשר שיביא איתו כוויות.
קודם כל אף פעם אין לנו ערובה למה אנחנו נכנסים רגשית. אבל אנחנו כן יכולים לשמור על עצמנו ולבדוק טוב מי יושב מולנו, והאם הוא נופל במקומות של הקשר הקודם, או שהוא דווקא מפתיע לטובה. תוך מספר פגישות של שיחה את תוכלי לזהות פחות או יותר אם יש פוטנציאל לקשר הזה. חשוב לעבוד על עצמך ולנסות להבין איך תוכלי לזהות מראש פגיעות שכבר חווית, שוב, זה לא מבטיח שלא תיפגעי- אבל זה טבעה של מערכת יחסים.
לכן הביקורתיות שלך והפסימיות מאוד מובנות, אבל זה לופ שקשה לצאת ממנו. לכן חשוב שתנהלי את המצב בעצמך ולא שהמצב ינהל אותך, כפי שקורה כרגע. החליטי שלקשר הבא את מגיעה אחרת, לוח חלק, ומנסה מהתחלה, באמת.
מהיכרותנו הוירטואלית אני משוכנעת שאת יכולה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעל חסר אחריותסיגל26/05/2013
הי. אנחנו נשואים מזה 3 שנים ולפני שנה וקצת נוספה לנו ילדונת מתוקה
הבעיה שאני לא סומכת עליו כי אין לו מודעות והוא לא משגיח עליה טוב ממש בקטע של סכנה ואני פוחדת להשאיר אותה איתו. הוא גם לא מחליף לה חיתולים, ועד היום למעשה לא קילח אותה מרצונו כמובן לא בגללי. אני דווקא מאוד רציתי שיהיה שותף אבל הוא סירב ולמעשה הכל נפל עליי. יש לציין שיש לו הפרעת קשב שאינני זוכרת את השם המדוייק שלה אבל לא משהו רציני שמצריך כדורים.איך אני אומרת לו למעשה במילים יפות שהוא לא כשיר לשמור עליה או להיות איתה בבריכה או דברים דומים? כי שוב, הוא מסוגל פתאום לא לאחוז בה וקל מאוד להסיח את דעתו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ההורות- של שניכם
עדי בדיחי27/05/2013שלום לך סיגל,
יש פה שני דברים- האחד שהוא לא מראה יוזמה ונכונות לסמוך על עצמו, והשני, בקשר ישיר- את לא סומכת עליו, בגלל ההתנהגות הזאת שלו.
מהמעט שכתבת לנו אני מבינה שאם הוא לא יוזם מרצונו למשל מקלחת לילדה, הוא לבטח חש שאינו בטוח בעצמו- ואת למעשה מאששת את החשש הזה. נכון, יש הורים שיותר "בעייתיים" מהבחינה הזאת- מתקשים לצפות מצבים לא נעימים מראש ולא מספיק "ראש גדול" כשהם לבד עם הילד החדש שהגיע. אבל- חשבי על זה בצורה הזאת - לבטח תרצו עוד ילדים בהמשך, מה יהיה, כל פעם את תהיי הבייביסיטר שלו, בכך תכבלי את עצמך, וגם אותו בו זמנית? בינתיים תשדרי לו ולילדים שאי אפשר לסמוך על אבא.
במקביל, כשאת מדברת על הפרעת קשב, אני מבינה שזה משהו שהוא מודע אליו. אפשר להגיד לו בעדינות שאולי בשל ההפרעה, קשה לו לפעמים לעשות גם וגם או להתרכז באיזושהי משימה. נסי לברר איתו איך הוא מרגיש כשהוא לבד עם הילדה, או מה הוא ירגיש כשיקלח אותה לבד- ממה חושש, למה לא יוזם זאת? אולי כאן הוא יגיד שהוא מתקשה, ומשם תוכלי להמשיך לכך שאת גם מתקשה לראות אותו לבד עם התינוקת- לא כי "את לא סומכת עליו", אלא כי את שמה לב שקשה לו. ואז לנסות להגיע לפיתרון יחד.
מה שמטריד אותי הוא שהוא חש את העובדה שאת לא נותנת לו מספיק אמון והוא בעצמו לא מאמין בעצמו- וזה לופ. עכשיו כשזאת תינוקת זה מצב אחד, אבל כשהילדה תגדל היא תחקה את המודל שלך, כמו בעוד מצבים, והיא תקלוט מהר ממה שאת חושבת- שעל אבא אי אפשר לסמוך. ואי אפשר להישאר לבד עם אבא. כדי לנטרל את המצב הזה, עלייך להגיע איתו להידברות כנה, עדינה, ולהסביר לו מה את רואה- את הקושי שלו. ולא לשים את הדגש על כך שאינך סומכת עליו, זה עלול להיות מאוד לא נעים ולהביא לויכוחים סביב אמון- נושא שצריך לשמור עליו טוב טוב ולהעלות אותו במצבים קריטיים.
הייתי מנסה להוריד את הטייטל ששמת "בעל חסר אחריות" מהלקסיקון הזוגי שלכם- שוב, אני מבינה שיש מצבים שאת ממש לא סומכת עליו, אבל אם לא תאפשרי לו כלל לבצע מטלות, ואם תשתלטי לחלוטין על תפקיד המטפל - את תמצאי את עצמך מהר בלי עזרה. יש לתת לו את כל המשימות שאת יכולה, תוך פירגון ופידבק חיובי על מה שכן עושה טוב. בשיחה איתו ניתן לחלק- מה את עושה ומה הוא עושה, ברבות הזמן את תחושי שכשהוא מאמין בעצמו- קל לו יותר, וגם לך באופן ישיר.
מאחלת הרבה בהצלחה בהורות החדשה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך להודעה
סיגל28/05/2013היי, תודה שחזרת אליי בהקדם.
אני רק רוצה ללבן את שורש הבעיה- הוא לא היה שותף עוד לפני שהיא נולדה- גם כשהיה לנו כלב הוא לא טיפל בו ורק אני הוצאתי אותו לטיולים לדוגמא. הוא פשוט עצלן- זו המילה. לי מאוד קשה עם זה ואני מקנאה בזוגות שהבעל הוא שותף פעיל ויוזם ואני יודעת שאי אפשר לשנות אותו אז ניתן רק להשלים עם המצב. לאחרונה עשינו רשימות של "חלוקה בנטל" והוא לקח על עצמו משימות שונות בבית שזו התקדמות, אבל עדיין הטיפול השוטף בילדה- נשאר אצלי. בראייה לרחוק אני יודעת שזו בעיה והייתי רוצה לשנות אבל ניהלתי איתו שיחות ולאתר את הבעיה האמיתית שלו להחליף חיתול למשל- אין לו סיבה אמיתית. תחילה הוא האשים אותי- שאני מורידה לו את הביטחון (מה שנכון היה לחודשיים הראשונים לאחר הלידה) ולאחר שמיצה את התירוץ הזה השתמש ב"פשוט לא רוצה, עזבי אותי" יש לציין עוד משהו מוזר- הוא נגעל מפירות בצורה קיצונית- לא נוגע, לא מסוגל להריח, לא לקנות בסופר. כשעובר לידי כשאני מחליפה לה חיתול הוא משמיע קולות כגון "איף"..עוד אני רוצה לציין שלפני הלידה ובכלל ההריון- הייתי בטוחה שהוא יהיה אבא נהדר, הוא עשה רושם של אחד שישתף פעולה ומאוד התלהב להביא ילד לעולם. מאוד הופתעתי לרעה ותקועה עם המרירות הזו. לא נראה לי שגם טיפול זוגי יעזור כי השינוי צריך לבוא ממש מתוכו והוא די אטום. כמובן שגם אני תרמתי לבעיה והנצחתי אותה, אולי כי היה לי מודל כזה בבית של אבא שלא עוזר לאמא עם הילדים ובבית, אלא רק עובד עד מאוחר השאלה אם טוב לי עם זה? לא כל כך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחוויית ההורות שלו שלילית
עדי בדיחי28/05/2013הי סיגל,
חשוב להתמקד במטלות שכן לקח על עצמו. עכשיו כשנתת תמונה רחבה יותר, יותר ברור מה את חווה. מאוד יתכן ואת משחזרת דפוס של המשפחה, אבל זה לא אומר שכך זה חייב להישאר. מצד אחד את רוצה שיעשה יותר, מצד שני את זאת שעושה ופחות מאפשרת לו. לכן חלוקת המטלות היתה צעד חשוב וטוב, וגם אם בהתחלה הוא פחות יטפל בילדה, אולי בהמשך (גם כשאת תשחררי), יהיה קל יותר ואולי יזום. את יכולה לנסות לתת לו לטפל בה לידך, מבלי להעיר הערות בכלל- פשוט לתת לו להתמודד.
מה שכן, הערות כמו "איף" הוא יכול לחסוך ממך- ועל זה כדאי לדבר איתו.. אני מכירה מישהו ששם מגבונים בנחיריים כל פעם שהחליפו לילד שלו.. כך שאת במצב ממש טוב :)
נסי להבין- התינוקת לא גדלה אצלו בבטן תשעה חודשים- החיבור הוא שונה לחלוטין. אנחנו כאימהות נשתמש בכל אמצעי להתחבר לילד, וההיקשרות היא מאוד מאוד חזקה, כמעט שלא ניתן להפר אותה. לא כך זה עם אבות- זה חיבור איטי יותר.. אחר.
אני רוצה שלפחות בשלב ראשון תנסי להעלות לו את הביטחון. הדימוי שלו מולך לא שווה ערך, הוא קולט אותך וקולט את הציפיות שלך ממנו ואת חוסר שביעות הרצון. גם "לא רוצה" הוא סוג של התנגדות חזקה וכנראה מפאת כך שכבר מהתחלת ההורות שלו לא היתה לו חוויה טובה. חשוב שוב- לתת לו לעשות דברים לילדה או איתה (לשחק, סיבוב בחוץ, לטפל) ואת יכולה להיות באיזור ולקחת על עצמך להגיד לו ר-ק מילים טובות, ולא להעיר לו בכלל.
לגבי פירות- יש אנשים עם "שריטות" כאלה ואחרות- לא אוהבים לגעת, את המירקם או נדחים ממאכלים מסוימים. זה קורה. אני מכירה מישהו שלא יכול לסבול מירקם של דייסה או של דני. כל אחד והחבילה שלו.
אם לא טוב לך עם המודל של האבא, ואת לא רוצה לשחזר אותו עליו- נסי לעבוד על הדברים שציינתי.
בהצלחה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
סיגל28/05/2013תודה רבה לך עדי, התעודדתי בזכותך ובהחלט אנסה ליישם את העצות שנתת
סיגל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה, אנא עדכני..
עדי בדיחי29/05/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חייב עזרה דחופה בנוגע לזוגיות!!!אורי24/05/2013
היי,ערב טוב אני לא יודע מאיפה בדיוק להתחיל אני בן 26 וחברה שלי בת 25 אנחנו ביחד שנה,אני מאוד אוהב אותה ומאוהב בה ואוהב כל דבר אצלה אבל יש כמה בעיות שאני רוצה שתעזרו לי לפתור אותן כדי שבעתיד לי ולחברה שלי יהיה עתיד מדהים ביחד. אז ככה היא נפרדה ממנה לפני 3 חודשים וחזרנו אחרי שבועיים, אחת הסיבות שהיא אמרה זה היה שאני מקסים והכול אבל שהאהבה זה לא הכול בחיים וגם הייתי מאוד תלותי בה. כשנפרדנו הייתי כמו בנאדם מת,על הרחפה,נפגעתי ממנה קשה בכיתי המון בגללה וחזרנו אבל עדיין אני מאמין שלפעמים היא לא מאושרת מספיק איתי ולצידי למרות שהיא אמרה ככה.יש הרבה דברים שלפעמים גורמים לי להגיד מה אני עושה פה לעזאזעאל אבל אני אוהב אתהפרח הזה בצורה מדהימהואני אומר לה שהיא החצי שלי והיא לא עונה ואז אני נפגע.אני רוצה שניפגש יותר במהלך השבוע ולפעמים אני מרגיש שהיא רוצה את זה טיפה פחות ממני.אני רציתי לגור ביחד והיא אמרה שנבדוק וכרגע לא בודקת.אני מאוהב בה ורוצה להציע לה נישואים בעתיד.אבל יש בי חוסר אמון לגבי המוכנות שלה לקשר.בגלל שהיא נפרדה ממני בטלפון.אני לא רוצה להיפרד ממנה אבל עדיין חושב שמגיע לי תשומת לב יותר מצידה. מה לעשות?????? היא מרחמת עליי היא באמת אוהבת אותי ורוצה להמשיך איתי לכל אורך הדרך? אשמח אם תעזרו לי במהרה בתודה מראש אורי
אני לפעמים מרגיש כזה שהיא אדישה בזוגיות שמאוד מפריע לי שהיא יכולה לא לדבר איתי בפון כמה שעות טובות ואני מאוד רוצה את המשך הקשר הזה אבל יש דברים בה שמשגעים אותי.אני צריך לשאול אותה אם היא חושבת שיש עתיד לקשר הזה או לא??? אני מרגיש שאני מאוד תלוי בה וזה מכעיס אותי למשל איזה שישי עשינו קידוש עם המשפחה שלה והיא רצתה לצאת לבד עם חברות שלה אז זה היה נראה לי טיפה מוזר מה לעשות כדי לגרום לכך שאני יוביל את הקשר הזה ולא היא?? מה לעשות כדי שבעתיד היא תרגיש מאוהבת? ? מה לעשות כדי שהיא תגיד לי שאני החצי השני שלי???? היא תמיד אומרת לי מאמי שלי נסיך שלי אתה הגבר שלי אבל אני מרגיש שהיא לא טוטאל שלי.... מה לעשות??? תודהושבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי אורי
קרן25/05/2013ערב טוב ושבוע טוב
אני בחורה בת 24, אני נמצאת במערכת היחסים השנייה בחיי, ואגיד לך ממה שאני מבינה ורואה
כל אחד בנוי אחרת, לדעתי זה בסדר גמור אם היא רוצה פעם ב לצאת עפ חברות בשישי או אם היא רוצה קצת פחות פגישות מאשר אתה. להפך בזמן שהיא לבד עם חברות מה שלא יהיה, קח גם אתה את הזמן הזה, תשקיע בעצמך, תבקש ממנה להבא להודיע לך קצת לפני שתוכל אתה לקבוע עם חברים, מאוד מאוד מאו' חשוב שלא יפלו השמיים אם אתה כמה שעות לבד. תעשיר את העולם שלך, היא תמצא אותך יותר מושך ככה.
ובקשר למה קורה איתכם, אתם כבר שנה ובגילאים שלנו בתפיסה שלי אין מה להיות כמה שנים אם זה לא רציני ומוביל לחיים משותפים, אולי הדרך שלה להראות אהבה היא שונה, אבל בעניין המגורים ביחד שכן זו עליית מדרגה אולי כדי לדבר איתה, לראות מה קורה אם יש לה ספקות לדבר על זה אולי בעיות בקשר, כן אחרי שנה של קשר רצוי להבין איפה היא עומדת בקשר.
אבל כן בוא עם ההבנה שאתם שונים ואם אתה מוכן לקבל ממנה את מה שהיא מוכנה מסוגלת ורוצה לתת.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחייב עזרה דחופה בנוגע לזוגיות המשך!
אורי26/05/2013היי קרן תודה רבה על התגובה והעזרה אבל אשמח מאוד אם אחת מהיועצות כאן תוכל לענות לי על מה שכתבתי תודה מראש אורי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההסינוור של שלב הפרפרים
דורית כהן26/05/2013אורי היקר, ראשית, אהבתי אמוד את תשובתה של קרן, ואני מצטרפת להצעות שלה.
מן התיאור שלך אכן בולט מאוד שאתה לגמרי מאוהב, אפילו "חולה אהבה", ואילו היא כנראה לא באותו מצב רגשי כמוך.
אני מסכימה עם קרן שאם היא לא תעשה צעדים למגורים משותפים עליך להבין מכך שהיא לא מספיק בעניין. מאוד חשוב לעבור לגור יחד ולהתנסות בהיכרות הרבה יותר קרובה.
לי זה ברור שעכשו אתה כל כך מאוהב בה שאינך באמת רואה את הבן אדם האמיתי כפי שהיא במציאות, אתה כל כך מסנוור. זהו שלב הכרחי אצל רוב הזוגות, שלב הפרפרים והסינוור, ולכן כל כך חשוב בעיני לעבור לגור יחד. מצד אחד זה מפחית את הפרפרים, אין מה לעשות...אך מצד שני זה נותן תמונה מציאותית של האחר, ועד כמה אתם מתאימים או מצליחים להתאים את עצמכם זה לזו. זהו מבחן מאוד חשוב לזוגיות, ושווה לעשות אותו לפני שמציעים נישואין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך!!! אשמח לקבל תשובה גם מעדי
אורי26/05/2013כנראה שלא הבנתן אותי היא נוגעת בי הרבה ואומרת כל הזמן שהיא אוהבת אותי מאוד ואפילו חיפשה מקום שנגור ביחד אבל עכשיו הפסקנו כי היא בקושי תעבוד בגלל שיש לה מבחנים השאלה שלי היא איך באמת אפשר להיות בטוחים שהאהבה והזוגיות שלנו היא משהו לחיים לעתיד??? אשמח לקבל תשובה גם מעדי
תודה מראש אורי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתלות רבה בבת הזוג
עדי בדיחי27/05/2013שלום לך אורי,
אני רוצה להאיר את עיניך למספר דברים- האחד, אתם כבר שנה יחד, אני מאמינה שזה מספיק זמן כדי שהאהבה תיכנס לאיזו שיגרה. עד כה לא נראה ששניכם מגיעים מאותה נקודה לקשר- יש איזה פער בהגדרה שלכם את המילה "זוגיות" - מהי זוגיות עבורך ומהי עבורה.
ניכר כי היא מבקשת חופש הרבה יותר ממה שאתה כרגע מוכן לתת; אתה רוצה להיפגש יותר, היא פחות. אתה רוצה שכל הסופ"ש היא תהיה רק איתך, והיא פחות, היא רוצה חברות. ועוד דוגמאות שהעלת פה. המילה שהתחדדה מההודעה שלך היא "תלותי", כתבת במפורש- הייתי תלותי בה. לאחר שנה היינו מצפים ששני הצדדים יתנו גם אויר אחד לשני ותוכלו להמשיך לקיים את הזהות האישית שלכם יחד עם הזהות הזוגית- ז"א גם להמשיך את העולם הפרטי (חברות) וגם להמשיך את הביחד (סופ"ש ביחד).
אצלה במקביל עובד תהליך נוסף- ככל שתרדוף כך היא תתרחק. אנשים לא אוהבים שאחרים תלויים בהם, נזקקים להם. אין מה לעשות וזה הטבע האנושי- אנחנו רוצים להרגיש מצד אחד מחוזרים, מצד שני חופשיים שלא יגבילו אותנו. ואני חושבת שהמינון שלך בתלות כלפיה הוא מאוד מאוד גבוה. אם תצליח לעבוד על זה, ניתן גם בטיפול אישי, לעבוד על רמת התלות שלך בה ולנסות לשחרר מעט- יש סיכוי שהיא תדבר איתך בסופו של דבר גם על חתונה.
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הוא רוצה - אני לא..יעל24/05/2013
שלום לכולם,
נשואים 10 שנים + ילדה. הכל ביננו טוב אבל בשנתיים האחרונות (בערך) אני ממש לא נמשכת לבעלי, וזה הולך ומחמיר עם הזמן. ייצויין שבתחילת הקשר היה לנו סקס מדהים (למי לא?) ואחרי החתונה הוא פתאום הפסיק לרצות לחלוטין, בטענה שאני העליתי במשקל והוא לא נמשך אלי (6 ק"ג) ומייד אח"כ (כי ירדתי במשקל) תלה את האשמה בעבודתו התובענית (בעלי אדם מאוד טוטאלי - מתמסר עד הסוף) ש"מסרסת" אותו. לפני כשנתיים עזב את מקום העבודה האחרון לטובת מנוחה זמנית (חודש-חודשיים) וחיפוש עבודה חדשה. לצערנו עדיין לא מצא עבודה. מאז שהוא בבית, ובאופן הדרגתי יש לו המון חשק לסקס - זה מתגבר עם הזמן. אצלי לעומת זאת זה בירידה מתמדת --> ככל שחולף הזמן ואין לו עבודה ככה אני יותר לחוצה מהמצב ועל סף ייאוש מעתיד כלכלי שחור. בתור מפרנסת יחידה אני מרגישה שכל העול רובץ על כתפיי, שבמקום בן זוג ושותף שאיתו אני יכולה לחלוק יש לי עוד סוג של ילד בבית שאני צריכה לדאוג לו ולטפל בו.... והדבר האחרון שאני רוצה זה סקס. אני מרגישה שגם ככה אני נותנת לו הכל (רכב מהעבודה שלי, כביסה, לארח חברים, לצאת לטיולים, מסעדות,הופעות, גיהוץ...- כל פעם שהוא משתולל עם כסף אני נאלצת להיות המבוגר האחראי ולהסביר למה אי אפשר לצאת למסעדה פעמיים באותו שבוע, ולמה זה לא בסדר שהוציא 500 ש"ח על אקווריום בלי להתייעץ איתי בכלל... - זה בין הדברים שהכי מתסכלים אותי - כי בעלי הוא איש כספים שהיה אדם מאוד מחושב ואחראי) וממש לא מתחשק לי לשכב איתו. הוא כמובן ממורמר וסופר את הימים מאז הפעם האחרונה, קורא לי "פריג'ידית" ושואל איפה חיית המיטה שאיתה התחתן. הייתה תקופה שניסיתי את שיטת "עם האוכל בא התאבון" - ממש הכרחתי את עצמי מתוך מחשבה שאני כמובן אהנה ואז "יבוא לי" יותר אבל זה לא עבד. אני אכן נהנית מבחינה פיזית - אבל זהו - רק מחכה שייגמר כדי לעשות וי על המטלה הזו... גם כל הזמן תמהה איך זה שעכשיו אני 10 ק"ג מעבר למה שהייתי כשהכרנו - ולכאורה עכשיו הוא כן נמשך אליי? אולי פשוט משעממם לו נורא?
לא יודעת מה לעשות,
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוכל להסביר, אך לא לפתור...
דורית כהן26/05/2013יעל היקרה, ראשת, המון תודה על התיאור המפורט והמדוייק, שמאוד עוזר להבין לעומק מה קורה.
משיכה מינית מתחילה מן המוח, והולכת ונבנית ע"י אינטראקציה של מחשבות, רגשות, אליהם מצטרפים רכיבים תחושתיים, הורמונאלים, אשר "מולידים" עוד מחשבות בכיוון מיני וכך הלאה, סוג של כדור שלג המורכב שכבות שכבות. לפחות כך אני מאמינה שזה קורה במוחנו, ומשפיע על אברי הגוף עד שאנו חווים תשוקה מינית.
כאשר המחשבות תפוסות בדאגה לעתיד כפי שתיארת, ובכעס ובאכזבה, אין מחשבות מנוגדות שיגברו עליהן ויאפשרו את תחילתו של "כדור השלג".
בידקי את עצמך ואולי תגלי שביום מסויים שבו הוא יעשה משהו שיפתיע אותך לטובה, או ילך לראיון עבודה מבטיח - פתאום כן תצליחי לראות אותו בהקשר מיני ולחוש קצת תשוקה.
אין לי כאן הצעה מעשית לפתרון הבעייה, אלא רק הסבר. אני יכולה להבין שאת לא יכולה פתאום לשנות את איך שאת תופסת אותו - לא מפרנס, לא מחושב כלכלית, תובעני בסקס, עוד "ילד" - לדמות אחרת כפי שראית אותו בתחילת יחסיכם.
אני מקווה מאוד שהוא יקח עצמו בידיים - בוודאי גם לו המצב מאוד לא נעים.
לדעתי סקס הפך להיות עבורו נקודת אור בחיים המשמימים שלו ולכן הוא מחפש זאת, כי אין לו יותר מדי נקודות אור.לכן הוא גם כל כך מתוסכל כאשר אינך רוצה אותו.
זה שהוא קורא לך פריג'ידית - אל תאמצי זאת לתוך הדימוי העצמי שלך...אינך כזאת, עצם העובדה שבעבר היה לכם סקס מעולה מוכיחה זאת.פשוט יש עוד כמה תנאים בסיסיים שלא מתקיימים - והם אלו שאינם מאפשרים לך להרגיש את התשוקה הבסיסית שתאפשר לך לרצות להתקרב אליו.
אני מאמינה שעם השנים אתם תמשיכו להרגיש את הנדנדה הזאת שבה כל פעם מישהו אחר ירצה סקס יותר מן השני. מאוד יתכן שאחרי שהוא ימצא עבודה ואת תרגישי משיכה כלפיו - הוא יאבד עניין וייתפס פתאום למשקל העודף שלך...זה ממש לא משהו פיזי אלא תגובה נפשית מורכבת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פתאום אני כבר לא נמשכת אליו...שירה23/05/2013
היי, יש לי דילמה רצינית ואני אובדת עצות... אשמח אם למישהו יש עצה...
יש לי בן זוג מקסים, אנחנו יחד כבר 5 שנים (לא נשואים) והיחסים מצוינים. לאחרונה פגשתי מישהו ולאט לאט מצאתי את עצמי חושבת עליו במקום על בן זוגי והמצב נמשך כבר מספר חודשים... הבחור כבר הודיע לי שהוא רוצה אותי.
בחודש האחרון אני כבר לא כל כך נמשכת לבן זוגי אבל חשוב לי להדגיש שהוא אדם מדהים ואני מאוד אוהבת אותו.
זה קורה לזוגות אחרים שפתאום אחד לא נמשך לשני? וזה משהו שעובר? אני לא יודעת אם לעבוד על הזוגיות הקיימת ולוותר על הבחור החדש (שגם הוא מדהים!) ולקוות שההרגשה שלי תשתפר או שאולי לוותר על כל מה שהיה לי עד עכשיו ולהיכנס לדבר חדש ולא מוכר... אני מאוד מפחדת שאני אעשה טעות מרה שאתחרט עליה... אשמח לכל עצה שהיא...
המון תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טבעי, נא להשקיע
עדי בדיחי24/05/2013שלום שירה וסליחה על העיכוב במענה,
בוודאי שזה טבעי שלאחר כ"כ הרבה זמן המשיכה תהיה אחרת והתשוקה יכולה להיעלם לתקופות ולחזור בתקופות שיש בהן יותר השקעה רגשית בקשר.
עם כל בחור חדש את תוכלי לחוות את ההתאהבות הזאת והלהט שיש בתחילת כל מערכת. גם איתו, עם הזמן, את כנראה תחווי תקופות פחות טובות ותרגישי שהוא פחות אטרקטיבי. ההבדל בין התחלה של מערכת לבין מערכת ותיקה נעוץ בכמות המידע שיש לך על הבחור. כשנמצאים בהתחלה, יש המון ציפיות ובדמיון שלנו אנחנו כבר מדמיינים הרמוניה וכמה הוא נפלא ומקסים ואיזה משיכה יש לי אליו, וכו'. המשאלות שלנו גורמות לנו להתרגש, וכל צעד ממנו שמראה כי המשאלות מתגשמות - כאן נכנסת ההתאהבות.
אבל שוב, כמו בכל מערכת יחסים, יהיו תקופות שבה האהבה תהיה במבחן, לאחר שההתאהבות חלפה עברה לה. החוכמה בכל מערכת כזאת ובהמשך בנישואים ארוכי שנים בתקוה, היא להמשיך להשקות ולהפרות את האהבה - להשקיע גם כשקשה, כדי להיזכר בכל זאת למה אנחנו יחד כ"כ הרבה זמן.
אז בתמצית, לשאלתך- בוודאי להשקיע במערכת היחסים הקיימת ולא להתפתות לריגושים מסחררים, הם נראים טוב עכשיו, אח"כ, את לא תשימי לב- גם שם את תחווי חוסר משיכה, יתכן, או חוסר סבלנות אליו ופתאום תראי שהדשא של השכן ירוק יותר... הגדולה היא- להשקיע השקעה ארוכת טווח. ואם אין משיכה בכלל- צריך לבדוק למה - האם מדובר במשהו חיצוני, או בתכנים פנימיים בקשר שגורמים לך להירתע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצבנית עליו!קרן22/05/2013
יוצא שבכל קשר שאני נמצאת בו כמה חודשים החבר מתחיל לעלות לי על עצבים
אני טיפוס מאוד פעיל ואנרגטי, אני צריכה לישון מוקדם יחסית ולקום עם אנרגיות
ופעם אחר פעם מגיע השלב שבגלל החבר יוצא שהולכים לישון מאוחר יחסית עבורי ואז היום שלמחרת הפוך לישון מאוחר, ולא מסיבות טובות , לא באמת מרגישה שיש קשר נפשי עמוק או משהו וגם לא באמת ברור לי מה עשינו בזמן הזה
ואז אני קמה הפוכה ועצבנית והבחור ממשיך לישון
וזה מעצבן במקום לעשות דברים ביחד
או בכללי כי היום שלי הפוך
וגם כי למה העצלן הזה לא קם ללמוד, ואז הוא כן ילמד בזמנים שבאים על חשבוננו בהרגשתי, או למה הוא לא הולך לחד"כ כדי למצוא חן בעייני גם ככה אני לא נמשכת אליו כמעט...
כן ברור לי שאני מעלה במרומז עוד בעיות שיש בקשר
הוא פשוט מעצבן אותי בדרך חיים שלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התשובה לעצמך נמצאת בגוף השאלה...
דורית כהן22/05/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריכה עזרה דחוף!!!!!!!אני21/05/2013
זה התחיל בזה שלפני כמה ימים גיליתי במקרה מבלי שבעלי יידע שהוא מתעניין באתרים של "תשוקה לנשים מבוגרות ממנו"(במהלך חיפוש באייפד מצאתי את האתרים בהיסטוריה של גוגל). לא אמרתי לו כלום וניסיתי להתנהג רגיל כי חשבתי שזה סתם. למחרת, היינו בטיול עם הילדים ורציתי לצלם אותם בפלאפון שלו אז ביקשתי את הפלאפון שלו. החלטתי לבדוק אם גם פה יש משהו בנושא ונכנסתי שוב לגוגל ופה מצאתי שכנראה בזמן ששיחקתי עם הילגים והוא חיכה לי (לפני שביקשתי את הפלאפון) הוא חיפש את המושגים הבאים באנגלית "lust for mother in law -הייתי בהלם טוטאלי כי לא תיארתי לרגע שלאחר 14 שנה ביחד הוא יחשוק באמא שלי. יש לציין שאנחנו מזה חודשיים מתגוררים אצל ההורים שלי בגלל שיפוצים בבית.החלטתי גם פה להמשיך להתנהג רגיל בגלל הילדים. כשהגענו הביתה, אמא שלי הייתה בסידורים ואבא שלי לקח את הילדים לטיול ואני החלטתי להוציא את הדבר מהראש. בעלי התקרב אליי ושכבנו ביחד יש לציין שהסקס היה פרוע מהרגיל- במיטה של ההורים שלי. כנראה נסחפתי ולאחר מעשה הרגשתי כל כך רע עם עצמי גם כי התחלתי לחשוב שכנראה הוא בכוונה לקח אותי למיטה של ההורים. מאז ועד היום - כבר 4 ימים אני בקושי מתפקדת גם בבית וגם בעבודה אני חושבת שאני בדיכאון נפשי ולא יודעת מה לעשות.אתמול בלילה החלטתי להראות לו את האתרים באייפד וכמובן שהוא התעלם ואמר שזה "spam" ואז רציתי להראות לו את הפלאפון וכנראה שכבר מחק את ההיסטוריה ב"גוגל". הבעת הפנים שלו כאמרתי לו על הפלאפון הייתה קצת שונה והוא קצת היה לחוץ - היה ניתן לראות על הפנים שלו. אני רוצה להמשיך בחיים רגילים איתו ועם הילדים ואני יודעת שהוא אוהב אותי אבל קשה לי מאד ככה ואני כל הזמן בוכה. התחלתי לעקוב אחר ההתנהגות שלו בבית ואני שמה לב שהוא קצת מתעלם מאמא שלי. אני רוצה שנסיים את השיפוץ ונעבור לבית שלנו ולהמשיך בחיים רגילים אבל אני לא יודעת אחך אמשיך לשכב איתו כי תמיד אחשןב שהוא חושב על אמא שלי. אני רוצה להגיד שלאמא שלי אין בכלל מודעות בדבר והיא אוהבת אותו כמו בן שלה ויותר. האם עליי לדבר איתו שוב על הנושא? ולומר לו או לשאול אותו על על אמא שלי? אני באמת לא יודעת מה לעשות ואין לי עם מי לדבר. אני מתפוצצת מבפנים ונמצאת במשבר רציני. בבקשה עיזרו לי וייעצו לי מה עליי לעשות.תודה!!!!!!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להרגע, ולדבר בבית
עדי בדיחי21/05/2013שלום לך,
יש הרבה מינוסים בלבדוק את עולמו הפנימי והפרטי של בן הזוג. מפנטזיה אישית שלו הדבר עלול להביא חלילה לפירוק הקשר. אני מבינה את הצורך בלבדוק אותו, ועכשיו כשגילית, את בוודאי תרצי לעשות את זה שוב, אבל בכל זאת- מדובר בעולמו שלו, ועד כה לא הרגשת בשינוי. עכשיו אחרי שידועה לך פנטזיה שלו- את פתאום שמה לב שהוא מתעלם כביכול מאימך, הוא לוקח אותך לחדר השינה שלהם- כביכול פרטים שמאששים את החשש שלך.
אז קודם כל חשוב שתרגעי, ותרגיעי את המקום החרד שיש בך כרגע- כי אין לי ספק שהוא אוהב אותך. תקופה של שיפוץ היא תקופה לחוצה- את לא בבית שלך עם ההרגלים שלך, את "נוחתת" על מישהו אחר ונזקקת לעזרה רבה יותר, וכל זה יוצר מתחים רבים.
ההצעה שלי היא פשוטה- לחכות עד החזרה הביתה, ולאחר שהדברים במקום לשבת איתו ולפתוח את זה איתו, יותר בעדינות, פחות בהאשמה, ולשאול אותו אם יש לך מה לדאוג, ומה פשר העינין. להגיד שראית, שקראת, שמצאת, להיות כנה ולספר לו לאיזה לופ של מחשבות ודיכאון את נכנסת. להעצים את החוויה שלך מול כל הנושא הזה כדי שהוא יבין מה זה עשה לך, ובכך יוכל לשתף יותר ולהסביר לך יותר מה עליו עובר.
תתפלאי לשמוע שזה נורמלי, כל עוד זה לא חורג מגבול הדימיון והפנטזיה. זה לא נורמלי להישאר בזוגיות מבלי לדבר על נושא כזה- ועל זה צריך לעבוד. דווקא בגלל שאת מתארת מערכת יחסים טובה, אני לא הייתי מודאגת- יש פנטזיות - לא את כולן תאהבי וחלקן יגרמו לך למבוכה קשה, ולכן זה נשאר בגדר "עולמנו הפרטי" הכמוס, ולא מעבר לזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זוגיות במשברSmel20/05/2013
אנחנו נשואים שנתיים עם תינוק בן חצי שנה, הזוגיות שלנו במשבר מטורף. יש לי אישית יחסים מאוד לא טובים עם חמתי לאחר ששמעתי ממנה כל מיני הערות רעות עליי ועל המשפחה שלי, ולצערי בעלי והיא מאוד קרובים והוא מספר לה הכל והיא ממש משתפת אותו בכל מה שעובר עליה. ממש אני מרגישה שאין לי מקום בזוגיות הזו שלהם ובגלל זה אני נדחקת הצידה. בלי שום קשר אני ובעלי רבים כל הזמן, הוא צועק אני מדברת אליו בתוקפנות ממש קשה לנו. אני לא מבינה איך עוברים את זה, אני ממש מרגישה שאני לא יודעת מי הוא. כאילו הוא לא מבין מה קורה איתי . הוא לא מתעניין בכלום אצלי וכל הזמן מאשים אותי שאני לא עובדת, הריון, חופשת לידה, מבחנים ולאחרונה שברתי את הרגל. ממש מאשים אותי כאילו אני בכוונה עושה הכל. לדעתי כל היחס הזה והמשבר התחיל מה הריון הלא מתוכנן שממש התייחס אליי רע, לא הרגשתי כלום ממה שכולם מדברות עליו בתקופת ההריון שזו תקופה יפה. לצערי... אני ממש אובדת עצות אני אוהבת אותו ומאמינה שגם הוא אותי אבל מרגישה שממש עוד צעד ואני חוצה את הגבול לשנאה. זה כבר נהיה ממש קשה להיות יחד בלי לריב, אני ממש מרגישה שאנחנו מחפשים אחד את השני ולא נותנים לשני שום פרגון או אהבה. מבחינת תקשורת בעלי מאוד מופנם ולא מדבר וכל פעם שאני פונה אליו בקשר לטיפול זוגי או לדבר אפילו בינינו זה אני בדרך! כלל גורר לריב שכרגיל אני המפסידה לאחר הצעקות שלו... אני מרגישה שאני ממש רוצה להרים ידיים מה שנקרא אבל מצד שני זה חשוב לי ולצערי אני לא מרגישה שזה חשוב לו. היו כמה פעמים שכבר אמר לי ברוע את רוצה להתגרש? ואת האמת אני לא רוצה אבל לא רוצה שזה יהיה ככה יותר. אני כל הזמן עצובה, בדיכאון מתקלחת ומתחילה לבכות ממש קשה לי... הלוואי שמישהו יקרא את זה ויוכל לתת לי כלים לאיך לדבר עם בעלי ומה אפשר לעשות.... כרגע אני בבית עם התינוק בגלל הרגל והוא מסוגל להעביר יום שלם מבלי להתקשר לשאול מה נשמע איך אני או אפילו איך התינוקי! כאילו ממש לא מעניין אותו והוא ממש ממורמר אבל צא מזה. אתה לא לבד ואני מרגישה שהוא לא מבין מה הוא עושה לי ולנו...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח להתייחס מחר
עדי בדיחי21/05/2013תודה על הסבלנות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלטפל אישית ואח"כ זוגית
עדי בדיחי22/05/2013שלום לך,
נשמע שמאוד קשה לך. יהיו כמה דברים שכדאי לעשות:
1. ראשית, בשל היות בעלך אדם מופנם שלא רוצה כרגע להתגייס לתהליך זוגי, יהיה כדאי ללכת לבד למטפל שהוא גם פרטני וגם זוגי - להתחיל ללכת לבד עבור עצמך ושם לקבל כלים פרקטיים מה עושים. מאוד יתכן שבעלך עם הזמן יגיע ויצטרף כי הוא יראה שאת פועלת ממש לתיקון המצב.
2. אני מאמינה כמוך שלעובדה כי ההריון לא היה מתוכנן יש השלכה ישירה על מערכת האמון והיחסים ביניכם. יתכן מאוד שהוא לא יהה ממש בשל לזה, ולא הצליח "לדלג" מעל הפער הזה- פתאום החיים משתנים וצריך לעשות מעין "ריסטארט" על הכל. יתכן וכל המתח והתסכול כרגע פוגע בתקשורת ביניכם.
3. לגבי היחסים עם חמתך- הייתי שמה את הבעיה הזאת במקום השני, כי להרגשתי אם תצליחו לפתור את המשבר הנוכחי, יהיה לך הרבה יותר קל מול החמה, כיוון שאת כבר גייסת את בן זוגך לצד שלך.
כרגע הכדור הוא אצלך- תתחילי לברר על מטפלים (אם קשה לך ללכת כרגע אפשר גם יעוצים טלפוניים) ונסי לשפר את מהצב לפחות בגיזרה שלך, אני מאמינה שהוא יתעשת ויעשה צעד לקראתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סובלתנירית20/05/2013
היי אני סובלת מבעיה רצינית .אני בת 28 ולא מצליחה לקשור קשר רציני, זוגיות ולהיות עם מישהו לטווח ארוך.. יש לי פחד מאינטימיות וכמו כן אני סובלת מבעיה שגורמת לי לריחוק מהגבר ואני מצליחה לצאת רק לכמה דייטים ואז בורחת ונמנעת להכנס לקשר.. הסיבה שאני סובלת מכאבי בטן, גזים, רעשים מהבטן, יציאות לעיתים תכופות... וזה נורא מפריע לי למהלך היום וגם לקשור קשר כי אני מתביישת בזה נורא וזה מפריע לי. ניסיתי לפתור את הבעיה מבחינה רפואית ועשיתי את כל הבדיקות האפשריות הרופאים אומרים שזה מעי רגיז ואין יותר מידי מה לעשות... אשמח לקבל עצות מה לעשות...אני כבר רוצה להיות בזוגיות להקים משפחה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח להתייחס מחר
עדי בדיחי21/05/2013תודה על הסבלנות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסובלת - לטפל בבושה
עדי בדיחי22/05/2013הי נירית,
אני מבינה את התסכול שלך. אם את סבורה שזו הבעיה היחידה שלך ביצירת קשר, ולא עומדות מאחוריה סיבות נוספות, רגשיות - יש להסתכל על הסיפור הזה מעוד זוויות-
קןודם כל, כבודה של הרפואה הקונבנציונאלית במקומו מונח. אכן יש לרפואה הזאת הרבה פתרונות להרבה מצבים. אבל, יהיה כדאי לנסות ללכת בעוד דרכים, לנסות למצוא פיתרון אלטרנטיבי, אם זה נטורופתיה, הומאופתיה או בכלל עוד דרכים שאפשר לנסות לפתור את המצב. אם הבעיה היא יותר לאחרונה אולי ניתן לשפר את הרגשתך. וגם אם היא "ותיקה" אצלך, שווה לנסות לא לוותר ולקבל חוות דעת ממקומות נוספים.
מעבר לזה, גם כשיש בעיה מסוימת, כדאי לעבוד על המקום של הבושה. אני מבינה את המבוכה שלך, אבל נסי לחשוב כך- נניח ואין לבעיה פיתרון של ממש ואת "תקועה" איתה כל החיים- האם כל חייך תהיי לבד מהסיבה הזאת? יש הרבה נשים וגברים שמגיעים עם "תיק" לתוך מערכת יחסים מתחילה, והם מצליחים להחזיק מעמד ולהתחתן ולהביא משפחה. כל העינין הוא להכיר בבעיה ולא להתבייש בה, לדעת שזאת בעיה נפוצה, אנשים רבים מתמודדים איתה- ואין סיבה שאת תמנעי מעצמך קשרים. אבל לפני הכל את צריכה לעבוד עבודה פנימית ולהכיר בבעיה, להכיר שהיא כרגע מנהלת אותך ומהווה מכשול של ממש בחייך- והגיע הזמן לנהל אותה. כשאת נכנסת למערכת יחסים ואת שמה לב שטוב לך סה"כ, כן יהיה כדאי לשתף, אפילו במעט, את בן הזוג - ואת תתפלאי להיווכח שיקבלו אותך כפי שאת. זכרי- כל אחד מגיע עם חבילה, חלק נגלה מיד וחלק נגלה עוד שנים- מערכות יחסים מבוססות קודם כל על פתיחות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

