מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- אזור צפוןשושי ט18/09/2012
שלום
אני בשנות החמישים ילדי בוגרים בעלי שנים מדמין ללא הרף שאני לא מעונינת בקירבתו
ואני מחפסת יחסים במיסגרת הנשואין ניסיתי כול פעולה כדי שירגיש שיך ונאהב אך דבר לא עזר הדמיונות ממשיכים לקונן במוחו ונגרם לו ולי סבל טופלנו אצל מטפלת לאחר מספר פגישות אמר מספיק לו הפנים זאת, הוא אופססיבי אלי ,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא כל טיפול מצליח, שווה לנסות שוב
עדי בדיחי19/09/2012שלום שושי,
לא תמיד מספיק לנסות להוכיח לבן הזוג שאת לגמרי שלו. לפעמים, כפי שנראה גם פה, צריך משהו קצת יותר עמוק. אני מניחה שזו הסיבה שהלכתם למטפלת. נשאלת השאלה למה הטיפול לא צלח ומה היתה הסיבה להפסקתו. לא כל אדם מתחבר לכל מטפלת, לפעמים צריך סוג אחר של מטפל או של טיפול ואז לנסות להתחבר שוב- לגישה, לאדם עצמו ולפתרונות שיכול להציע לכם, או לו. אני מעריכה כי הוא זקוק בשלב ראשוני לטיפול פרטני עבור עצמו כדי לנסות לברר איתו מאיפה הדברים מגיעים.
אני בטוחה שעבורך זה לא קל, בינתיים נסי לאתר עבורו מטפל והציעי לו בכל זאת לנסות משהו קצת אחר. ניתן לנסות סוגים שונים של טיפול כמו קואוצ'ינג, טיפול פסיכולוגי, טיפול התנהגותי, שיחות עם עו"ס דרך הקופה או ברווחה ועוד.
אם תוכלי לספק עוד פרטים אני אשמח, ואנסה לכוון אותך קצת יותר.
בברכת שנה טובה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוגעת ביחסיםאבי17/09/2012
חג שמח.
אני נשואה באושר לבעלי אבל לא מרגישה בנוח בסביבת אחיו של בעלי מכל מיני סיבות (הוא מתנשא , סנוב , קמצן , אגואיסט ונצלן) ולכן אני נמנעת להפגש איתו אבל לא מונעת מבעלי להפגש איתו ולהיות איתו בקשר , אני לפעמים מזמינה אותו ואת משפחתו ולפעמים גם הולכת עם בעלי אליהם .
בזמן האחרון האח כשמגיע אלינו לא אומר לי שלום ולא מתיחס אלי ולא מכבד אותי אצלי בבית למרות שאני עושה הכול להיות נחמדה אליו .
בעלי הקשיב למה שאני מרגישה אבל מתעלם ממה שקורה וממה שאני מרגישה וטוען שאני פוגעת ביחסים ביניהם .
התגובה שלו מאוד פגעה בי ואינני יודעת האם זה נכון ומה עלי לעשות .
אשמח לקבל תגובות .
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדרוש תשומת לב נכונה - איך?
עדי בדיחי19/09/2012שלום אורה,
בהחלט לא קל לך להיות נוכחת בסיטואציה כזאת שבה מתעלמים ממך. אני יכולה להבין את הפגיעה שלך. אם תשימי את עצמך במקום בעלך תגלי עולם מאוד "מפוצל", בינך- אשתו, לבין אחיו- משפחתו ב"דם" שלבטח גם הוא מאוד יקר לו. כך קורה, ששני אנשים מאוד יקרים לליבו לא מסתדרים זה עם זה, נסי לתאר מצב שבו בעלך לא מסתדר עם אחותך או עם אדם קרוב אלייך, ואת נקרעת בין שניהם.
יתכן ובעלך, משהגיע לסיטואציה כזאת, לא יכל לשאת את זה ברמת ההכלה אלייך ואמר לך שאת פוגעת ביחסים ביניהם. את "פוגעת" מבחינתו כי את מאוד משמעותית לו והדעה שלך מאוד חשובה לו. מאידך, את כנראה אמרת דברים מסוימים כלפי גיסך שמאוד פגעו בבעלך (נניח- אגואיסט, קמצן, נצלן) - אלו מילים שיכולות לפגוע בנו אישית, כאשר מדובר על מישהו שמאוד קרוב לנו ואנחנו מאוד אוהבים אותו.
לכן חשוב לי לחבר אותך גם לחוויה שלו.
להמשך, יהיה חשוב אולי לםתח קשר קורקטי עם גיסך, כזה של "שלום שלום". כשירצה, יענה לך. בבוא העת הוא אולי יתקרר מעט ויוכל לענות לך.כרגע חשוב לשמור על מערכת היחסים עם בעלך ולהיות "בסדר" ככל שניתן, למרות הפגיעה שלך. כיוון שהוא הצד הקרוע כאן (ללא קשר אלייך ומבלי לבטל אותך). כשאת מספרת לבעלך כמה את פגועה, נסי להסביר לו שהמוקד הוא הרגשות שלך- מה את מרגישה ומה את חווה, ופחות להיכנס להאשמות של "נצלן" וכד'- כי זה ירחיק אותו, באחריות. אם את רוצה שבעלך יהיה בצד שלך, חשוב יהיה לגייס אותו לצד שלך, להסביר לו איך את מרגישה ופחות עובדות קרות בשטח. זה יוכל אולי לקרב אותו יותר אלייך ופחות להתנגד לך.
לעינין המילים יש משמעות רבה, משמעות ערכית וחברתית. כשאנחנו משתמשים במילים ובהאשמות כמו "הילדים שלו מופרעים" (נניח) או "איזה אדם נצלן" וממש מכנים ושמים תוויות על אנשים, אנחנו בעצם מרחיקים את זה שנמצא מולנו, במקום לגייס אותו לחוויה שלך זה פשוט עושה ההפך. אם תסבירי לו ממש בעדינות מה את (!) מרגישה, הוא יבין אותך (!) ולא את העובדה הקרה על אחיו - כי שם קשה לו מדי להתמודד עם מה שאת דורשת. כשתדרשי תשומת לב נכונה לרגשות שלך, הוא יתגייס אלייך.
בברכת הצלחה ושנה טובה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני אשמח אם תאמרו לי את דעתכןמלכה17/09/2012
שנה טובה.
יש נושא שמאד מטריד אותי היות ואינני יודעת איך לפעול.
בתי, יצאה תקופה לא קצרה עם בחור נחמד ביותר אשר נקשר מאד לליבנו.
בינתיים,הם הספיקו להפרד אולם הוא עדיין לעיתים מסוימות בקשר איתנו,ואם לומר את האמת, בעיקר בכדי לעזור לנו ולכוון אותנו במספר בעיות.
בתקופה האחרונה,ובעיקר לבקשתה של בתי, הפסקנו אני ובעלי את הקשר עימו כמעט לחלוטין,יש לציין שלמרות שהוא נפרד מבתי,הוא כיבד אותנו והקדיש לנו לא מעט.
אחד מהדברים אשר מציקים לי,היא האם היינו אמורים לאחל לו שנה טובה?
הסיבה שהנושא מציק לי,שאנו חייבים לבחור לא מעט כסף,הוא הלווה לנו בזמן מצוקתינו סכום של כמעט 20 אלף ש"ח, הוא יודע שאנו במצוקה ולא ביקש או הזכיר זאת מעולם,אנו מתכוונים להחזיר לו את הכסף בעוד תקופה קצרה.
האם למרות הנתק,הן שנפרד מבתי,וחרף העובדה שאין בינינו תקשורת, מצריכה אותי לאחל לו חג שמח? האם אני אמורה להרגיש רע בגלל שלא עשיתי זאת?
אשמח לחוות דעת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דילמה בעיקר ערכית מול היחסים עם הבת
עדי בדיחי19/09/2012שלום לך מלכה,
את מעלה איזושהי דילמה ערכית/מוסרית. האם צריך לאחל לאדם, למכר, חג שמח או שנה טובה למרות שהקשר כבר נותק, אך עתיד להתחדש עקב החזרת חוב.
אז קודם כל יש לציין שעדיף כמובן לסיים מולו את ההתחייבויות ולנתק את הקשר, כיוון שמדובר היה בקשר של ביתך איתו, והיא לפי הבנתי כבר לא בקשר איתו היום. נשאלת השאלה איך היא תרגיש אילו היתה יודעת שהקשר, נניח, ממשיך ביניכם. האם זה מספר לה שאתם מעדיפים שיחזרו, או שאתם "לוחצים" ע"י הקשר איתו- לחזרה ביניהם, או שאתם נעשים מעט תלויים בעזרתו, וכד'. כל אלו דברים שיכולים להיחסך ממכם וממנה. חשוב לזכור כי הקשר ומערכת היחסים ביניכם לבין הבת הם חשובים בוודאי , ולכן יש להיות רגישים מולה בנושא זה.
לגבי שאלתך, אני מניחה שאם הנושא כ"כ מפריע לך, יש לכך סיבה. העובדה כי הקשר נותק יכולה להסביר לכל ה"נפשות הפועלות" למה בעצם לא התקשרת לאחל לו שנה טובה. אני מעריכה כי הסיבה הראשונית היא הקשר עם ביתך וחשש לפגוע בו.
כאשר תחזירו את הסכום לבחור, תוכלי גם להסביר מדוע לא התקשרת וכי את מכבדת את בקשתה של ביתך, ולמרות זאת מאוד מעריכה אותו על כך העזרה שהעניק לכם בתקופה הלא פשוטה שחוויתם. ז"א, באותו מעמד של החזרת הכסף גם להביע הערכה למאמציו ולאחל לו הצלחה בהמשך.
שיהיה בהצלחה וחגים שמחים,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רצון לנקמהאדם14/09/2012
שלום, אני בן 30. חברה שלי (בת 29) נפרדה ממני לפני שבוע אחרי קשר של כמעט שנה. הוא היה יחסית קצר אבל היה אחד הרציניים שלי מבחינה רגשית. לשנינו היו בעיות בקשר, חשבנו שהתגברנו עליהן אבל זה לא קרה למרבה הצער.
אני הגבתי בצורה יפה מאוד ודי צבועה באותו רגע שהיא סיפרה שזהו. הייתי סופר נחמד ונעים, ולא אמרתי את כל המטען שיש לי (ויש לי הרבה דברים רעים). עשיתי את זה כי היא חשובה לי כבנאדם, וגם כי לימדו אותי להתנהג בג'נטלמניות, ועכשיו אני מתחרט על ההתנהגות הזאת. עכשיו כמה ימים אחרי מתעורר בי צורך לנקום ולנסות לפגוע בה קצת. להגיד לה דברים ולהחזיר אותה לקרקע, ובעיקר לגרום לה חרטה. זה כל מה שאני רוצה - שהיא תתחרט. גם אם לא תחזור אלי, אני מאוד רוצה לראות אותה בוכה והרבה. אני מרגיש שככה אני אשלים עם הפרידה.
רציתי לשאול כמה דברים.
קודם כל האם ריבאונד עם בחורה אחרת בזמן הקרוב בטוח יידון לכישלון? האם לא שווה לנסות רק כדי לנסות להשכיח אפילו קצת את הפרידה האחרונה?
שנית, איך מתגברים על תחושת ההשפלה שהמהלך היה שלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רק לחדד - לא לפגוע פיזית חס וחלילה
אדם14/09/2012רק לחדד - לא לפגוע פיזית חס וחלילה. רק להגיד דברים פוגעים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאדם -
בני14/09/2012היי
אני מבין אותך כי פרידה ולא משנה ממה...היא כואבת!
תראה איך אנשים מגיבים "לפרידה/אבידה" מ-חפץ יקר, מבעל חי אהוב, מאדם אהוב, אז טבעי שהכי כואב יהיה להיפרד מבן זוג שהתרגלת לחיות איתו.
מצד שני - אל תנציח את התסכול שלך ע"י דברים שיגרמו לך להיות אדם אחר ממה שאתה!
הגבת נכון או לא...זה כבר שייך להיסטוריה, תלמד מהטעויות של עצמך לפעם הבאה,
רק אם אתה חושב שאתה יכול להפיק איזה שהיא תועלת מהדברים שאתה רוצה להטיח בה, אז תעשה זאת, אתה יכול קודם לרשום את כל אותם דברים ולקרוא אותם בקול לעצמך, אולי כך תבין מה המשמעות שלהם, ואולי זה יספק אותך ויישאר שם, במקרה שלא נרגעת ואתה עדיין מאוד רוצה להשמיע לה אותם אז תעשה זאת בצורה מכובדת שמכבדת קודם כל את עצמך!
בהצלחה ושנה טובה ושבת שלום ו...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכדאי לשחרר ולהתקדם הלאה בחייך
מוניקה הרשקוביץ19/09/2012אדם יקר,
כמו בני, גם אני מבינה לליבך וצר לי שאתה חווה כאב. פרידה תמיד מלווה בכאב, על אחת כמה וכמה כאשר לא אתה הוא היוזם.
למרות הקושי נסה להניח את האגו בצד. כמו שאני רואה זאת, הגבת באופן מאוד מכובד ומכבד בעת הפרידה. היות והיא לקחה החלטה לגבי הקשר שלכם, לא היה כל טעם להטיח בה עלבונות. גישה שכזו בוודאי לא הייתה מביאה אותה לשנות את דעתה.
מדבריך אני מסיקה כי הקשר שלכם היה, פחות או יותר בסדר, אמנם חשת כלפיה רגשות עזים אולם יחד עימם, ב"קטע שכלתני" הבנת שזה לא ממש זה, כפי שציינת, לשניכם היו בעיות בקשר. במילים אחרות, אם אני מבינה נכון, הקשר הזה היה לא נכון עבורך ועבורכם. סיומו למעשה מאפשר לשניכם למצוא, בבוא העת, את ה"אחד" וה"אחת" של כל אחד מכם, למצוא את הזוגיות הנכונה שלכם ולכם.
לשאלתך, לגבי קשר חדש בזמן הקרוב, אין חוקיות. עשה מה שנכון לך. אם אתה חש שאתה בשל לקשר חדש, שאתה מוכן נפשית להתנסות חדשה, "לך על זה", אולם אם מטרתך היא להקל על הקושי שאתה חווה כעת בעזרת מישהי אחרת, מישהי אשר תשמש כמעין "פלסטר", זה יהיה לא הוגן כלפיה כמו גם, כלפיך, היות ולא ממש תאפשר לעצמך זוגיות אלא מעין "אקמול".
אני מאמינה כי הדברים מתרחשים תמיד לטובתנו גם אם בנקודת זמן מסוימת אין אנו מסוגלים ל"תפוס" זאת לכן, למרות הקושי נסה לראות את הדברים באור חיובי. אולי סיום הקשר הזה משחק לטובתך היות וה"אחת" שלך ממתינה לך...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתוסבכתשירלי14/09/2012
שלום!
לפני חמישה חודשים נפרדנו חבר שלי ואני אחרי ארבע וחצי שנות זוגיות שלא היו טובות.
כבר רשמתי בפורום בערב שיש בינינו פער גילאים של 16 שנה.
הכרתי אותו בגיל 19 הוא היה בן 35.הוא בא ממשפחה חד הורית וגדל במשפחות אומנות ופחד ממחויביות ולא ידע להתמודד עם ריבים והיה אוהב ספייס אובר לעומתי שאני משפחתית ואוהבת.היה לנו עסק יחד ותוך כדי העסק נפרדנו עד שעזבתי שםץ
בקיצר...אחרי שלושה חודשים,בזמן ששמרנו הוא ואני על קשר ידידותי נטו,הכרתי את חבר של אחי שחיזר אחריי בטירוף ואני זרמתי כי אמרתי אין לי מה להפסיד למרות שלא רציתי וזה התגלגל ונהיינו ביחד למרות שכל הזמן היו לי ספקות...גם לא שכבנו.
עכשו חתכתי ממנו אחרי חודש וחצי והוא כבר התאהב בי...הוא ממש בנאדם זהב הראה לי איך זוגיות צריכה להיות.הפגין רגשות,חיזר היה אכפתי מקשיב,
השאלה שלי האם זה קשור שהקשר בינינו לא צלח כי עדיין אני לא נקייה נפשית מהמערכת הלא בריאה שהייתי?או שזה קשור לבחור הזה?
חשוב לי לציין שמהערכת של הארבע שנים הייתה לא בריאה בקטע שהרגשתי חסרת ביטחון לא מוערכת לא קיבלתי מה שמגיע לי ממנו למרות שהוא טען שהוא כל הזמן אוהב.אבל הוא היה מתקרב מתרחק כל הקשר ובורח מריבים וכל ריב זה פרידה וזה היה קשה נפשית מאוד.
לעומת הבחור הנוכחי שהוא נתן לי להרגיש כמו מלכה בתיאוריה כי הוא חיזר ואהב...והבעיה שלא הרגשתי אותו דבר הוא חשוב לי מאוד ברמה של בנאדם נדיר שאין כמוהו.ועצוב לי היה שהוא מרגיש חסר ביטחון איתי ונותן לי להוביל את הקשר,וחושב פעמיים אם להתקשר או להגיד שהוא מתגעגע כי כל הקשר אמרתי לו אני צריכה זמן לאט לאט בעוד שהקשר היה מאוד אינטנסבי מבחינת פגישות.אז מה דעתך.מה התסביך שלי פה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שירלי -
בני14/09/2012היי
בן אדם לא יכול לעשות 2 דברים בו זמנית! (חוץ מנשים...)
כפי שאת כותבת ומנתחת יפה את מצבך, ברור שאת צריכה לבחור עם מי היית "יותר" רוצה לחיות את שארית חייך? מי מתאים לך יותר? רק אז תהיי נקייה וחופשיה לנהל מערכת יחסים נטולת שיקולים זרים, ויהיה לך את כל הזמן לבדוק ברצינות קשר חדש.
בהצלחה שנה טובה ושבת שלום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה לא מה ששאלתי
שירלי16/09/2012היי
הכוונה לא הייתה במי לבחור...כי עם האקס הסיפור נגמר.
השאלה שלי למה אני לא מצליחה לפתח לבחור החדש כלום ואם זה קשור לזה שנפרדתי מהאקס שלי לפני זמן מה?.....
שנה טובה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממש לא מתוסבכת.
דורית כהן16/09/2012שירלי היקרה, בני אדם לא מצליחים להתאהב בכל אדם אחר. זה לא עובד ככה. יש אנשים שלא משנה מה יעשו וכמה יעשו לנו - הם לא יצליחו להיכנס ללב שלנו ולגרום לנו להתאהב בהם. לפעמים זה בגלל שאין משיכה כימית מספקת. לפעמים זה בגלל שכל אחד נעול על טיפוס אישיות מסויים ש"פותח לו את הלב", או על טיפוס שיש לו הופעה חיצונית מסויימת ולא אחרת.
עד כאן באופן כללי זה נכון כמעט לכל אדם, גבר או אישה.
לגבי מה שאת מספרת, יתכן גם שהחבר הקודם עדיין לא יצא לך לגמרי מן הלב, ואולי את מחפשת משהו ממנו בכל גבר אחר, ואם הגבר הנוכחי לא מזכיר אותו - אז הוא לא עושה לך את זה, אפילו שאותו חבר אימלל אותך, בכל זאת כנראה אהבת אותו ממש.
אפשרות אחרת היא שמבלי לרצות ומבלי להיות מודעת לכך, את עכשו שומרת על עצמך מפני התאהבות נוספת, בגלל שהמערכת הקודמת היתה עבורך מאוד פוגענית. כאילו שמת חסימה על הלב ואינך מעיזה להיכנס לעוד מערכת יחסים כדי לא להיפגע שוב. כאילו משהו בך יושב ושומר עלייך ואומר לך - תיזהרי לא להתאהב, כי גם הבחור החדש עלול לאכזב אותך ולפגוע בך בהמשך.
ואגב, העובדה שהבחור החדש יודע לחזר ומפגין כל כך הרבה אהבה - כלל אינה מבטיחה שהוא יישאר כזה לאורך כל הדרך. כבר שמעתי על המון גברים שחיזרו נפלא בתחילת הדרך וכאשר היחסים התייצבו - הם חדלו מכך לגמרי, כאילו עשו כבר את שלהם והבטיחו לעצמם את הבחורה, ועכשו אפשר לחזור לשיגרה.
אני מציעה לך לחפש קצת מאמרים על הנושא של התאהבות, כדי להבין את המנגנון, ולדעת יותר מה תורם לכך, מה מפריע, מה משפיע. בכל מקרה, לדעתי ומנסיוני - יש כאן המון אלמנטים פיזיולוגיים, הקשורים למראה חיצוני מסויים שמדבר אלינו, ריחות, איכות של קול, שפת גוף ואישיות. ומכיוון שכל האלמנטים הללו הינם נתון די קבוע שקשה לשנותו - אזי ההתנהגות והמעשים של הגבר יכולים לתרום ולהגביר את ההתאהבות, אבל לא יותר מדי, ואם אין את הנתונים הבסיסיים הללו שאת מחפשת - אז המחוות וההתנהגות לא יעזרו...
אין צורך שתחפשי תסביכים אצלך...על פי איך שאת כותבת - אהבה וזוגיות מאוד חשובות לך וזה יקרה עם אחד הגברים הבאים שתפגשי.
בהצלחה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה לעשות
שירלי20/09/2012בנוגע להודעה הקודמת שרשמתי.
אחרי שבוע שלא דיברנו,נפגשתי עם הבחור שאיתו חתכתי את הקשר,והיה ממש כיף.
יש לי התלבטות,מצד אחד אני לא רוצה קשר מחייב עם אותו בחור אך מצד שני אני נותנת לו מסר כפול.
כאילו כיף לי להיות איתי ב"תנאים" שלי,בזמן שלי בלי התחייבות והגדרה,יש לציין שאנחנו לא מקיימים יחסים.
אז מה לדעתך אני צריכה לעשות אם אני יודעת שיש לו רגשות כלפיי???הוא אמר לי שהוא אוהב אותי,והוא ממש קשור אליי.
חשוב לציין שהוא יודע הכל אני לא מסתירה כלום,הוא יודע את המצב שבו אני נמצאת,הוא יודע שאני לא מרגישה כמוהו,אך מצד שני אני כן מראה לו שאכפת לו ממני.אני אמיתית איתו ואומרת לו כל מה שאני מרגישה,ושמה את הקלפים על השולחן
האם עליי להתחשב בו ולנתק את הקשר כדי לא להשלות אותו אם אני לא מרגישה כמוהו או להמשיך בקשר בלי הגדרה והוא יודע את זה,מתוך התחשבות בי,שאני זקוקה לחום ואהבה והוא נותן לי ואז אולי לא יודעת,כרגע אני לא רואה את עצמי מתאהבת,אולי אני כן אצליח להרגיש משו?
תודה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא נכון להישאר בקשר איתו
דורית כהן24/09/2012שירלי היקרה, סליחה על העיכוב בתשובה.
נכון שאת שמה את הקלפים מולו על השולחן ולא משלה אותו לגבי רגשותייך וזה חשוב מאוד. אבל ככל שיחסים כאלה יתמשכו ביניכם, כל אחד מכם מעכב את עצמו מלפתח יחסים עם אחרים שאולי זה יהיה מוצלח שם יותר.
אני גם חושבת שאת צריכה ללמוד להיות קצת לבד. עם עצמך.
נראה כאילו מאוד קשה לך להיות עם עצמך, ללא בן זוג. זה חשוב בפני עצמו: כי זה הופך אותך פחות תלותית בקשר. אם את תתרגלי להיות עצמאית, תפתחי חברויות על חברות טובות, תצאי לבילויים שהם לאו דווקא זוגיים בלבד, תהיי גם קצת עם עצמך בבית, ה יגורם לך לא ליפול לזעורותיו של כל מחזר מרוב צורך בבן זוג כלשהו. את תדעי שזה לא סוף הועלם להישאר לבד, ותדעי לחתוך קשר שלא יעשה לך טוב, כמו הקשר הקודם שכנראה פגע והזיק לך.
בקיצור, היחסים עכשו איתו מושתתים על משהו לא נכון ולא בריא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משיכה בין המיניםיהודה11/09/2012
שלום לכולכן, (השאלה מיועדת בעיקר לנשים)
זה אולי ישמע לכן מוזר אבל רציתי לדעת האם בנות נמשכים לבנים באותה מידה שאנחנו נמשכים לבנות. מה הכוונה? לפעמים כשהולכים ברחוב\בעבודה\בלימודים עוברת בחורה נאה, לא צריכה אפילו להיות יפהפיה, אבל בחורים יסתכלו עליה.אולי יעקבו אחריה במבטם, אפילו יחליפו הערות או ישמרו אותם לעצמם אבל זה כן מזיז משהו. לעומת זאת, אני נחשב בחור נאה מאוד (כך נאמר לי..) אבל אני לא שם לב שבנות מראות התעניינות מהסוג הזה בכלל. האם אתן שמות לב לכל גבר נאה פחות או יותר שעובר? ההגיון אומר שלא, הרי לא סתם אתן נחשבות בנות המין היפה. המשיכה אל הגברים אולי נובעת מתכונות פנימיות שלהם.. או שאני טועה..?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוגיה חשובה
עדי בדיחי12/09/2012שלום יהודה ובוקר טוב,
ראשית, השאלה מאוד מעניינת ומעלה סוגיה חשובה, שאלה למעשה שקשורה למגדר. לגברים ולנשים יש מנגנון שונה, לגבי משיכה, זוגיות, רומנטיקה, פרקטיות וכן הלאה. ברור לנו שאנחנו שונים גם באיך אנחנו תופסים את העולם. מחקרים וגם סיפורים מהחיים מוכיחים לנו שנשים נמשכות יותר למעמד, כסף, ביטחון כלכלי, לאדם שיוכל להחזיק את המשפחה שהן רוצות להביא, ואילו גברים יותר יתייחסו להופעה חיצונית ולאיזו אשה היא תהיה בתוך הבית. מאוד חותך, מאוד מכליל- אבל יש את הנטיה הזאת. כמובן בתוכנו קיימים הרבה הבדלים וסובייקטיביות בין אנשים- מה שהופך אותנו לאנשים "שונים" זה מזה, גם בתפיסות.
לגבי מה ששאלת, הרי גברים מראש נועדו להיות הזכרים הכובשים, המחזרים, אלה שיוצאים לצוד. זה לגמרי ברמה ה"בהמית" ולא ברמת הרוח, אלא ברמה הגשמית- מה התפקיד של גבר בעולם הזה. כתוצאה מכך, הוא יחליף חוויות עם החבר שלידו על מישהי שעוברת ברחוב, הוא יכול גם לדמיין או להתחיל איתה ממש. אשה, הצד שאמור להיות מחוזר ונכבש, תהיה אולי קשה להשגה ופחות תראה התעניינות. זה עדיין לא אומר שהיא לא נמשכת אליך. לפעמים, תתפלא, אשה דווקא יכולה לחשוב על גבר במובנים מאוד גופניים אך לא להראות התעניינות כלל או אפילו להראות שהיא לא מעוניינת- כדי לבדוק האם אתה תעשה צעד. ברמה הפסיכולוגית, גבר שרואה מישהי כזאת יכול לקחת לו אותה כאתגר- ולנסות לחזר אחריה בכל מקרה. זה קורה הרבה פעמים. במישור המקביל- אם אשה תהיה יותר מדי קלה להשגה, אולי היא כבר לא תהיה כ"כ אטרקטיבית..
לכן אולי המשיכה יכולה להיות אותה משיכה, אבל לא להראות כזאת. בהיבט אחר, יתכן והמשיכה של נשים כפי שהצגתי בהתחלה, קשורה יותר למצב מנטלי וראיה של הגבר במישורים נוספים, במובן של "איך יפהפיה כזאת התחתנה עם כזה מכוער"...
אני כמובן מזמינה את הפונים והפונות האחרים והאחרות לתת את דעתם.. בהחלט סוגיה חשובה.
בהזדמנות זאת שנה טובה מלאה בהצלחות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צרות של עשיריםאורן11/09/2012
שלום רב
יש לי בעיה שקוראים לה "צרות של עשירים ".
אני עם אשתי כ9 שנים 3 שנים מתוכם נשוי .
הורי אשתי עשירים ,הוריי בני מעמד ביניים נאבקים ברמה היומיומית .
לפני הנישואין הוריי אשתי היו נוסעים עם אשתי וילדיהם הרבה מאוד .
מתחילת הנישואין לפי ההגיון הנסיעות פחתו (גם אני פה אם רוצים ואם לא ) .
מאז נשואינו פעם אחת הוזמנתי (הייתה תקרית לא נעימה לא מצידי מצד חמי שהתייעצתי איתכם עליה ואמרתם שהבעיה אצלו ולא אצלי וזה אמור להשתנות ) .
עכשיו מאז נסיעה זאת ,הם דואגים שהבת שלהם תיסע (איתי) פעם בשנה גם שאני טוען שאין תקציב (אנחנו בני מעמד ביניים בתכלס מרוויחים שכר ממוצע במשק בזכות אשתי שעובדת אצל אביה אני מרוויח מינימום ובכלל כאילו לא פונקציה ..) אז הוריי מסדרים את העניין ועושים השלמות פה ושם העיקר שנטוס .
אך תופעה שמתחילה לרקום עור וגידים זה נסיעות איתה בלעדיי כאילו אני לא קשור בכלל .
עכשיו עם אמא שלה ואחותה ,ואבא שלה חלקית הזמן למסע שופינג ובפרואר לקריבים ליותר משבוע עם אחיה ואבא שלה .
זה הגיע למצב שהיא באה בידיעה שהם נוסעים כאילו אני לא אחד מהמשפחה ולא קשור בכלל .
אני מרגיש פשוט לא קשור ,ועכשיו החששות שלי מזה שאני לא קשור מה יקרה שיהיו ילדים ,אנחנו בדיוק "עובדים על זה" ואני מתחיל לסגת . לא בא לי שכמה פעמים בשנה היא תשאיר לי את הילדים ותיסע עם הורייה .
הבעיה הנוספת שפשוט אי אפשר לדבר איתה בלי שתחשוב שזה עניין של שליטה ,היא ילדותית מאוד ונפגעת מהר וחושבת כל הזמן שמחפשים אותה או את הורייה וכאילו אני כפוי טובה כלפיהם . איך אני יכול לעשות זאת בלי להגיע למצב פיצוץ ...
השאלה הנוספת האם בכלל אני צודק בהרגשתי שאם אני לא אומר מה שאני מרגיש עכשיו אז יכול להיות שלא יהיה לזה סוף .אך זה לא הנושא .
אני מרגיש כאילו הורייה חושבים שהיא ילדה קטנה שלהם וכאילו עדיין היא רווקה ובמקרה הכסף עוזר לעניין שיש את האפשרויות הבלתי מוגבלות .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להביא את אשתך למקום הזוגי
עדי בדיחי12/09/2012בוקר טוב אורן,
אתה מתאר בעצם מערכת יחסים עם אשתך שבמקום מסויים מנוהת ע"י הוריה. למעשה, כנראה, זהו הרגל משכבר הימים- ליסוע ביחד, ואמנם הם דואגים שתיסע איתה אחת לשנה (למרות שלפעמים אתה לא חושב שזה רעיון כ"כ טוב), בכל זאת אתה נשאר מחוץ לנסיעות אחרות.
כך שהתחושה שלך היא לגיטימית. נראה כי ההחלטה לגבי הנסיעות ואולי גם לגבי דברים אחרים היא לגמרי לא בשליטתכם כיחידה זוגית נפרדת.
נשאלת השאלה האם זהו רק סימפטום למשהו שקורה בתוך הזוגיות שלכם ולגבי קבלת ההחלטות המשותפות שלכם כזוג. הרי נסיעה, מובן, צריכה להיות מוסכמת על שני הצדדים ובוודאי לא להשאיר צד אחד בחוץ, ללא הסכמה משותפת. אם נשים רגע את הפטרונות של ההורים בצד ונתמקד רק בכם- האם אתה מרגיש שיש משהו שקשור לקבלת ההחלטות שלכם, לרבות אמון ביניכם, שהוא מעט בעייתי? כיוון שהיינו מצפים שהנושא ישאר ברמה הזוגית ואם אין הסכמה של שניכם- הרי שלא תיסעו (נשמע פשוט, אבל כנראה מאוד מורכב מבחינת המשפחה שלה ואיך זה משפיע עליך). אני מבינה גם שהיחסים בינך לביניהם לא תמיד אידיאליים ועך כן הנושא אפילו רגיש יותר.
אני מציעה שתפתח את זה רק מול אשתך- הרי היא הפרטנרית שלך ומולה בעצם הדברים אמורים להיות מועלים. נסה לבדוק איתה האם היא מצליחה להבין את החוויה שלך שאתה לגמרי נשאר בחוץ, והאם היא חושבת שזה לגיטימי. משם תוכל לבדוק מה צריך לעשות, שוב, ברמה הזוגית- כדי לאתר את כל הבעיה ולמצוא לה גם פיתרון ברמת התקשורת ביניכם.
הורים הם לא תמיד פשוטים ויכולים להוות גורמי סטרס לא קלים עבור הזוג. אבל בפועל ההתמודדות היא של הזוג, ואפילו מהווה מבחן, עד כמה אתם מתמודדים עם התנגדויות מהמעגלים סביבכם ועד כמה התקשורת שלכם פתוחה בשעת המשברים האלו. נסה לראות את זה גם באופן הזה. מאוחר יותר כשאשתך תהיה בצד הנכון, בצד של הזוגיות, אולי היא גם תצליח לשים להוריה גבולות ולהסביר להם את העמדה שלכם, כזוג, ולא כאנשים בודדים. כי כל המטרה היא לא להפיל עליך או עליה את ההחלטה, אלא לקבל החלטה משותפת. נסה לשתף אותה גם בחשש שלך לגבי הבאת ילדים- האם גם אז כל העול יפול עליך? כבר מעכשיו צייר את הגבול הזה, על מנת שאשתך תבין ותחווה את העמדה שלך, בדיוק כפי שהיא.
בברכת הצלחה ושנה טובה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהענית לי תשובה יפה ומפורטת
אנונימי12/09/2012קודם כל תודה על כך .
לגבי כמה הבהרות :
1. מדובר בקשר נחמד מאוד עם הורייה בלי חיכוכים לחלוטין (הרבה אני יכול להגיד בצנעה בגללי ,כי לפעמים גם שהם מציעים לה לידי נראה שכאילו אני לא בעניין אך אני משתדל לא להכנס לקונפליקט למרות שנראה שהם לא רואים בהצעות משהו חריג אך אני רואה בזה סוג של משהו חריג ולא בנורמות זה כמו שאומרים לי :אתה לא קשור ) .בארוחות ערב רגילות או צהריים הם נחמדים מאוד ,מזמינים את שנינו למסעדות לפעמים עם כל המשפחה וכו' .
2. אני ואשתי מאוד אוהבים אחד את השני .
3. אשתי ואני במעמד ביניים ,ובמקצוע שלמדתי (כלכלה) היום קשה מאוד להתקדם ולהתפתח ואני תקוע במקום בתפקיד אדמנסטרטיבי ,למרות שליטה וקשרים בשוק שיכולים אולי לקדם אותי (אני רואה בזה אינטרס של כל הורים שהחתן שלהם יעבוד בעבודה טובה ומכניסה כך הוא מרוצה וביתם מרוצה) אך הם כל הזמן אומרים שאני במקום טוב כל פעם בתירוץ אחר שאשתי מנסה להיעזר באביה .
בקיצור אני לא מוריד ממני את "האשמה" למרות שאני מחפש עבודה אך נופל כל הזמן בקטגוריית הניסיון ואפלו לא חוזרים אליי .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהביחד בהכל, ללא מחנות
עדי בדיחי12/09/2012שלום שוב,
לגבי ההבהרות, תודה.
1. כפי שכתבתי, גם פה- אתה עושה נכון שאתה משאיר את המצב ברמה הזוגית ולא מולם. אין מה לפתוח את זה מולם אלא מול אשתך, כיוון שהיא למעשה החוט המתווך ביניכם. זה לא אומר שיש לך בעיה זוגית איתה, או שאינכם אוהבים מספיק, לא לשם כיוונתי. כיוונתי בדבריי לכך שכאשר יש לנו איזה עינין לא פתור עם המשפחה מהצד של בת הזוג- יש לפתוח את הדברים באופן שקוף מולה ולברר האם יכולה להבין את מה שעובר עליך, ובכך להקל עליך- מול הוריה.
כיוון שאם היא לא תדע והדברים ישארו באויר, המצב ימשיך להיות מתוח.
2. נראה שהמעמד שלך בעבודה וכתוצאה המצב הכלכלי שלכם נוגע בך, אולי מפריע לך, מתוך המקום של לפרנס משפחה ולהחזיק בית, וגם מתוך המקום שאתה יודע מאיזה בית אשתך מגיעה, ואכן זה לא קל להרגיש איזו ציפיה מרחפת מעל הראש. אך להרגשתי זוהי ציפיה שלך מעצמך, ופחות מהסביבה. זכור שאשתך בחרה בך למרות ואולי בגלל ש"הכסף לא צומח על העצים" איתך, וזה נותן איזה נופך אחר של חיים, בכל זאת, ולטובה. אולי כדאי לברר עם עצמך האם מפריע לך שהיא פונה לאביה, שכן בו ברגע זה מבטל באיזשהו מקום את האחריות שלך או ההצלחה שלך בלהחזיק את הבית.
כאן הייתי מעודדת אותך להמשיך ולנסות להפעיל את הקשרים ולהתקדם כמה שאפשר. כמובן זה לא תמיד תלוי בנו, אבל אני מאמינה שתצליח להתקדם בזכות הכישורים שלך והאמונה שלך שזה אפשרי. אם תצליח להסיר את הציפיה מעצמך או את החשש שאתה לא מספיק - זה יוכל להקל עליך.
3. אשמה- אתה לא אשם במצבך, אתה אחראי על מה שקורה איתך, וזה גם באופן חלקי. הכיוון הנכון הוא להראות השתדלות להתקדם כפי שבטח אתה עושה, ואולי מעט לנסות לשנות את הגישה (למרות שזה מאוד קשה)- לראות אתכם שוב, כיחידה זוגית, כבית אחד, שכל אחד תורם לו. יהיו תקופות שאתה תתרום יותר, ויהיו תקופות שהיא תתרום יותר. אבל המקום הזה של להפריד ולהסתכל על הבית כ"מי מכניס אליו יותר רווחה כלכלית" הוא מאוד בעייתי, כי הוא שוב יוצר אצלכם את המצב שאתם למעשה לא ביחד בבעיות שלכם (פסיכולוגית) אלא בבעיה (סמויה כרגע, עד שתשתף אותה) של "מי מכניס יותר כסף", "מי גורם לצאת לחופשות", והכל סביב זה. למעשה- זה בית אחד, הוא שלכם, ושניכם עושים את המיטב.
בהמשך, כשיהיו בשעה טובה ילדים- תוכל לתרום אף מעבר לבית, כשתשמור עליהם, תגדל אותם יחד איתה ותיתן לה תחושה טובה שאתה חולק איתה את המטלות בבית (כבר עכשיו אפשר לעשות את זה). אם יש חשבונות נפרדים אני הייתי ממליצה לאחד, כדי להבטיח תחושה שאתם ביחד לחלוטין גם פה, ולטשטש איזו חלוקה דיכוטומית. הבית הוא כמו עסק כלכלי לכל דבר כאשר שניכם "מועסקים" בו, ותורמים מה שאפשר.
המסר למעשה הוא שאדם לא נמדד בכמה הוא מכניס כסף (אולי במקומות מסוימים זה נמדד ככה, לצערנו). יש להסתכל על כמות הרווחה המנטאלית לצד רווחות אחרות, עבור בת זוגו. אם לה טוב איתך וסה"כ אתם מסתדרים- אין בעצם סיבה שתחוש ככה. אז כן, להמשיך ולחפש ולהתקדם, אבל לא להיות בלחץ. המקום של לרצות את הוריה הוא מובן וטבעי, אבל אין לי ספק שהם רואים עד כמה אתה טוב עבור ביתם. יהיה לך קל יותר אם גם אתה תחוש ככה כלפי עצמך :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ,
אנונימי13/09/2012אנחנו כמה חודשים לפני החתונה פתחנו חשבון משותף (אך כמובן בלי חסכונותיה מהעבר - מה שמוזר הרי יצאנו שנים לפני כן ועדיין לא סומכים ....) .
לגבי שאר הנושאים באמת שהנושא זה לא מי מרוויח יותר ,אלא שאני רואה אינטרס של הורים לתת דחיפה לקידומו של החתן יותר מהר אם יש להם אופציה לעשות כן ,ואני יודע שיש אופציה אך יש אדישות בנושא ולא מציעים דבר (דוגמאות רבות אפילו זה שילוב של חתן\כלה בחברה וקידום מהיר תוך כדי לימוד צמוד אז אפילו לחלק מזה כבר אין לי ציפייה ) .
אך אני חושב שכל שאר הדברים שאמרת את צודקת ,אני פשוט צריך לסמוך רק על עצמי גם אם זה לא כל כך תלוי בי וזה יהיה איטי ביותר .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד דבר שנראה לי מציק
אנונימי13/09/2012שהתירוץ של טיול בנות היה על סוכות מערב החג חמישה ימים באותו שבוע ,ופתאום בגלל שזה ערב חג האבא אמר ש"במקרה" הוא יהיה שם ואז זו כבר ארוחת חג ,רק שאני לא קשור ,אז הרגשתי היא של מחטפים וניצול סוג של תמימות של אשתי שהם מכירים בה .
זה לא נעים בכלל הסיפור הזה .
השאלה האם ההרגשה היא לגיטימית ,כי בכל זאת הכסף הוא שלהם ,וכאילו הוא קונה מבחינתם הכל גם את האופציה שאני לא אהיה איתם בארוחת חג מתי שלא בא להם .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיפרדות מאבא ואמא
עדי בדיחי13/09/2012הי,
אני חושבת שההרגשה שלך מאוד לגיטימית. אשתך עוד לא ממש נפרדה כפי שהיה מצופה, מבית הוריה. יתכן והקשר הזה הוא הדדי- היא לא רוצה להיפרד ממש ולהתחיל את חייה כרעיה, והם לא רוצים לגמרי לשחרר אותה הלאה. ככל שאתה נותן פרטים ההבנה היא שמדובר בקשר שיכול להיות לכם כזוג בעייתי גם בהמשך.
כפי שחידדתי לאורך ההתכתבות בינינו, אם הנושא לא יעלה מול אשתך באופן בו תשים גבול ותתחיל להיות אסרטיבי לגבי צרכיך בקשר, זה רק ילך ויחמיר לצערי. כי ככל שאתה "שותק" אתה נותן למצב הזה לגיטימציה. ואם "הסכמת" לטיול סתמי, פתאום זאת ארוחת חג, ואחר כך יבואו עוד כל מיני הצעות חוצות גבולות (ויבשות..) אף הן. לכן חשוב מאוד שתבדוק מול עצמך- האם אתה יכול לשים לה גבולות בעינין הזה, ולנסות לאחד אתכם ליחידה זוגית ולא למצב בו היא עדיין מאוד קשורה לבית הוריה. חתונה ומיסוד הוא חלק חשוב מהיפרדות בריאה מהבית הגרעיני- אני לא משוכנעת שהיא "שם" עדיין, לאור מה שתיארת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכן אני יודע
אנונימי13/09/2012אני חושב שאמרת כל מה שכבר ידעתי ,רק הבעיה שדיברתי איתה על רגל אחת וכל השאר התכתבתי איתה כי היא חוזרת מאוחר מהוריה כל יום (חלק מהעניין) ואז אנחנו לא ממש יכולים לדבר על הנושא . הבעיה הנוספת שהיא מאוד רגישה ועושה הקשרים לא נכונים .
אנסה בצורה מתונה להמשיך לדבר על הנושאים האלו .
הוריה ובמיוחד אביה אני מרגיש שעדיין לא משחררים .
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתחלת הדרך לשינוי
עדי בדיחי13/09/2012הי שוב,
הכרחי להניח את הדברים על השולחן כפי שהם ולא על רגל אחת. ברור לי שזה לא פשוט לאור הרגישות שלה.. אבל זכור שהתכתבות היא לא תמיד משקפת את הכל- לא טון דיבור (שיכול להיות מזמין ועדין) ולא נימה (שיכולה להיות רגועה), ולא שפת גוף (חיבוק או הבעות פנים מרגיעות) וכמובן שיחה ב-4 עיניים הופכת את כל האינטראקציה למשהו אחר לחלוטין.
בגדול המסר הוא להפריד בין היחידות ולנסות לשמש לה איזשהו "תחליף" של ביטחון- מבית הוריה, לבית הקיים. אני מציעה, שבשלב מאוחר יותר, תנסו לשקול איזו הכוונה נכונה או יעוץ מתאים לצורך בניית הקן המשותף. זה הכרחי להמשך רווחתכם כזוג.
אני מקוה שהצלחתי לסייע ולהאיר את הנקודות החשובות. העבודה שכבר ידעת שאלו דברים חשובים שיש לשים עליהם דגש-מעודדת, כיוון שזוהי תחילת הדרך לקראת השינוי הרצוי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ,מקווה שכמוני אשתי תרצה
אנונימי13/09/2012לסדר דברים .
תודה
אנונימי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנונימי -
בני14/09/2012היי
אם אפשר ברשותך וברשות עדי בדיחי המקסימה להוסיף כמה מילים...
מאחר ואשתך התרגלה כל חייה להיות תלויה אך ורק בהוריה, יהיה לך מאוד קשה למשוך אותה אליך כפי שאתה היית רוצה, לכן אין טעם לנסות להסביר לה כי תמיד אתה תהייה מישהו שרוצה להפריד אותה מהוריה/הבטחון שלה/ההרגלים שלה וכו'... ותראה בך במקרה הטוב סוג של נודניק שצריך לעבור איתו עוד משוכה עד לפעם הבאה.
אתם חייבים לגשת לייעוץ מקצועי שבו אדם ניטרלי יאמר לה את הדברים שנקווה שיכנסו לליבה ויגרמו לה לשנות לאט לאט את התלות בהוריה,
אם תתמידו ללכת לייעוץ תרוויחו גם זוגיות נהדרת וגם משפחה תומכת, שום דבר לא צריך לבוא על חשבון משהו אחר!
בהצלחה ושבת שלום עם שנה טובה ומתוקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני גם חשבתי ככה ואמרתי אך ...
אנונימי19/09/2012היא לא בדיוק חושבת שיש בהתנהגות זו איזו שהיא בעיה .
היא אומרת מה אסור לי לבלות עם הוריי ,היא עדיין לא רואה את זה ושאני אומר ייעוץ היא מסתכלת ואומרת איזה ייעוץ הכל בסדר .ובאמת חוץ מהנושאים האלו שציינתי הכל בסדר .
אך התלות של הורייה בה +שלה בהם מתחילה להיות בעייתית ויותר מידי .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנונימי -
בני19/09/2012היי
מצד אחד אתה מתאר זוגיות נפלאה, ומצד שני אתה רוצה גם שהעניין הזה יסודר כי הוא מציק לך...
הכלל אומר > שאתה והזוגיות שלך/כם צריכים להיות בראש סדריי העדיפויות!
אם זה אכן כך, אז באמת מה הבעיה שהיא מבלה עם הוריה? תשתדל להעסיק את עצמך בזמנים שכאלה ועל הדרך אולי תגלה שאתה בר מזל, אשתך נוסעת לבלות עם...הוריה! אחלה עסקה רבים וטובים היו מתחלפים איתך.
במידה ואתה מרגיש שהקשר "פוגם" בזוגיות שלכם או בא על חשבונך, זכותך וחובתך הזוגית... להמשיך ולנסות להאיר לה את מה שהיא לא רואה או לא רוצה לראות. לשם כך תשתמש בכלים העומדים לרשותך כמו למשל...לבקש ממנה לבוא איתך לשיחת ייעוץ כי זה נושא שמאוד חשוב לך.
אני מאמין שיש לך את הכישורים להביא אותה למצב שהיא "תסכים" ללכת,
אתה יכול להציע לה שהיא זו שתבחר את היועץ, ואף את המקום והזמן וכו'.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחזרתי ,בייאוש מסויים ...
אנונימי18/10/2012מה נשמע ?
מאז שיחתנו האחרונה קרו כמה דברים :
לטובה :
1. קצת ירדה בעניין של לנסוע לחו"ל עם אחייה ואבייה ,(יכול להיות שפשוט לא מדברת על זה בשביל להוריד לחץ ) אבל זה כאילו מדובר על ביטול הכוונה .
2. כנראה בוצעה שיחה מסויימת עם הורייה כיוון שאמא שלה רמזה לי שהיא אוהבת ומעריכה אותי .
3. היא רוצה לעשות ביחד הרבה יותר בילויים .
לא לטובה:
1. קודם כל זה נעשה מצב שכל יום (כמעט) היא נמצא אצל הורייה עד שעות מאוחרות בתירוצים שונים (חוגים :פילאטיס ,חדר כושר ,מסג' ,קוסמטיקאית וכו' ) הכל באיזור מגורי הורי אשתי במימון של הורייה כמעט בהכל ,הבאתי את דעתי על הנושא שכבר אני רואה אותה שעה שיושבים לראות טלויזיה ביחד והולכים לישון וזה לא בסדר מהרבה סיבות :
1. זוגיות של שנינו .
2. סידור וארגון הבית , אכילה ביחד ,קניות ביחד (כיום פעם בחודש יוצא לנו ללכת ביחד) ,ספורט ביחד (הליכה ) ,היום מה שקורה שאני עושה את הכל כמעט לבדי ,אולי פעם בשבוע יוצא שהיא חוזרת בשעה סבירה (סביבות 8 ) ומסייעת לי .
3. כל הזמן היא מושכת ליציאות מחוץ לבית למסעדות ,ספא ,בתי קפה ועוד (אני לא אגיד שלא כיף לי ) אך כל הבילויים בחוץ עולים הרבה מאוד כסף שאין לנו בשלב זה .(כמו שציינתי תכלס אנחנו בני מעמד ביניים .בנוסף אחייה נסע לארה"ב ללמודים והיא מתכננת כבר שנסע לבקרו ,אני דוגל שאם אח החליט לנסוע לחו"ל אז זו בחירתו ו"תפקידו" לבוא לבקר יותר מאשר תפקידנו .
וגולת הכותרת : נפגשתי כבר פעמים עם מטפלת זוגית שעושה לי רושם מפעמיים שהיא קיצונית יותר מידי לגבי זה שזו בעייה זוגית קשה ,והיא הגיעה למצב שאמרה שהיא לא חוזרת הבייתה הרבה אולי מכיוון שאין לה תשוקה כבר לראות את הבית\אותי (אולי לא הבנתי נכון את כוונתה ) .בכל אופן שאלתי את אשתי האם היא אוהבת אותי ונמשכת אליי והיה נראה שהיא נעלבה מעצם האמירה , אמרה "זו מה שהיועצת הזוגית שמשלמים לה אומרת לך " ומאותו רגע כל הערב הייתה קרה כלפיי ובקושי דיברה איתי כמה שנסיתי שתוציא מילה .דבר נוסף אמרתי ליועצת שבשבוע האחרון בעקבות זה שדיברתי במהלכו אז אשתי גם שהלכה לחוגים חלק מהזמן חזרה הביתה בשעה סבירה (8-9) אז היא אמרה שיכול להיות שזה זמני אם יש בעיה מסויימת כמו שנראה שיש.
השאלה הנוספת האם מה שהיועצת אמרה הגיוני או שהקדמתי את המועד של שאלות בסגנון הזה ,ומה יכול להעיד ההתנהגות של אשתי .
העניין שבעבר אמרתי לה לבוא איתי לפגישה היא אמרה שהכל בסדר והיא לא מבינה למה אני צריך את זה בכלל .
אני מרגיש שכמו שרשמת בעבר היא לא יצאה מהיחידה של המשפחה הגרעינית אך היועצת יותר קיצונית ממחשבה זאת ואומרת שהבעיה הזוגית קשה מאוד ,אני לא יודע האם זה נכון ושואל אותך מכל מה ששמעת בעבר האם זה הגיוני .
יש לציין שאשתי טיפוס מאוד ילדותי באופייה ,שקטה ומופנמת ,רגישה עד מאוד ("ללכת על ביצים " ) .
מבחינת אנשי מקצוע האם עשיתי טוב שהלכתי ליועצת הזוגית ..?
הרבה שאלות
תודה
אנונימי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלצעוק יותר חזק, היא לא שומעת..
עדי בדיחי18/10/2012שלום לך אנונימי,
ראשית, הדברים הטובים שכתבת הם אכן טובים! נראה שיש איזו הבנה לגבי הנסיעות לאח שלה, ונראה שגם מצד ההורים שלה יש איזו התקדמות. היא מעוניינת גם לבלות יחד- כאן שווה לקחת את המושכות וכבר עכשיו לתכנן צימר או טיול ביחד- יש דילים מצוינים וזה בהחלט זמן טוב.
לגבי כל היתר- אכן, זה בעייתי שהיא לא מתגייסת לטובת הזוגיות שלכם; היא לא משקיעה זמן ב"ביחד", למרות שאתה אומר שהיא כן מעוניינת (וכאן כדאי שאתה תעשה צעד), והיא גם לא לוקחת אחריות על נושא הבית ויודעת שאתה תעשה את זה. מה יקרה אם שבוע אחד תודיע לה שאתה לא מארגן וקונה ומסדר את הבית אלא אם כן היא עושה את זה יחד איתך? (לא מתוך איום, פשוט לא עושה).
צריך לזכור שהוריה מממנים אתכם מכל מיני היבטים- קודם כל היא מועסקת אצל אביה, כך שהיא לא ממש מועסקת בעבודה שהיא הרוויחה בזכות עצמה, מעבר לכך כל עינין הפינוקים והבילויים האישיים שלה למיניהם- זהו פינוק מצד הוריה, וגם מצידה. זה שוב המקום הסימביוטי הזה מול הוריה- חוסר נפרדות רגשית. מעבר לכך הם "מממנים" אותה מבחינת השקעת הזמן שלה- הם משלמים עבור הבילויים שקורים איתם, או לידם.
לגבי המטפלת הזוגית- קודם כל כל הכבוד שהלכת. זה אומץ וזה מראה על רצון גדול להזיז משהו. אני לא יודעת מה הגישה שלה, אך יתכן ויש סיבות לכך שהתרשמה שמדובר בבעיה זוגית קשה. בפורום מן הסתם אין לנו את האפשרות לנתח את הכל מהכל, מה שכן אפשרי בפגישה שאתה משלם עליה וסה"כ זה הזמן שלך. לכן אני לא יכולה להתייחס נקודתית האם המטפלת צודקת או לא. אבל-
ייש את התחושה הסובייקטיבית שלך- מה אתה מרגיש מול המטפלת? האם אתה יכול להגיד לה את דעתך, על חוות הדעת שלה? מותר לך לומר, מותר להתנגד. מותר לחשוב אחרת. סביר שאשתך תחשוש "מה מאכילים אותך בטיפול הזוגי", ויש בזה גם משהו טוב-הפוך על הפוך, יתכן והיא תתגייס לטיפול הזה בסופו של דבר כדי "להשמיע את מה שיש לה לומר", זה אולי יתחיל מכעס, אבל זה עתיד להסתיים דווקא בתהליך של ממש, אין לדעת.
מכל מה שאתה כותב, אני חושבת שאתה צריך להיות חזק מאוד מול הבחירות, הצרכים וההחלטות שלך. ההחלטה ללכת ליועצת זוגית היא נהדרת, אם אתה מאמין בטיפול איתה ואם יש כימיה טיפולית ואפשר להתקדם- נסה ליישם את מה שהיא מציעה. אם אתה חש שזה לא המקום- נסה טיפול אחר, גם זה קורה וזה לא אומר שאין מוצא לבעיה. אפשר להחליף טיפול ולנסות עוד משהו.
מעבר לכך, אשתך עצמה בשלב מסוים תצטרך להגיע לטיפול, אישי או זוגי, כיון שכבר סיכמנו שהיא לא נפרדה רגשית מהוריה, גם לא כלכלית. היא לגמרי "ילדה" במרכיבים מסוימים בחייה, בעוד שאתה כבר לא שם. נושא הבאת ילדים הוא קריטי במצב כזה, יש לשקול גם את ההיבט הזה. להרגשתי, ככל שתשים על השולחן ש"יש בעיה!!", ממש באסרטיביות, ולא תיתן לזה מנוח- היא תקלוט שאתה רציני. היא צריכה לחוש שהיא הולכת לאבד משהו.. ממש כך. כי כרגע אני חשה אדישות רבה ממנה וחוסר עינין בלטפל בבעיות, או לשמוע את הזעקה שלך. לכן יש לזעוק חזק יותר. אתה מסוגל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה המהירה
אנונימי18/10/2012לגבי עניין הצימר , אנחנו הולכים יחסית לזוג צעיר ,ממעמד ביניים להרבה נופש בשנה .
לפני כחודש חזרנו משבוע בחו"ל ,ובסוכות באופן אוטומטי הייתי בחופש כך שלקחת עוד חופש ,וכלכלית ,זה קצת בעייתי אבל אפשר לנסות אם היא בעניין .
לגבי החלק השני,זה נכון שהיא לא משקיעה אך היא לא רואה זאת ככה ,היא למעשה אומרת לי ,שהיא רואה בזוגיות זוגיות ,לא כלא ,ויש לה הרבה תחומי עניין (שכולם ממומנים ע"י הורייה,מעניין מה הייתה עושה עם הכל היה על חשבוננו ואין לנו הרי ... ) .
לגבי שאלתך הנוספת ,אני מרגיש ששבוע בלי לסדר אולי לא יזיז לה או מידי פעם היא תסדר יחד איתי ,או תזמין עוזרת (מה שכבר עשתה בעבר ועושה כל כמה שבועות כמובן בהתייעצות עימי לגבי המנקה האם שווה להביא ואז אני שרואה את הבלגן אומר שאין ברירה ונענה בחיוב -אולי טעות מבחינתי ) .
למה ההתלבטות שלי לגבי המטפלת ,כיוון שיש קטעים שאני מרגיש שהיא קיצונית מאוד ,לדוגמא איך שהתחלתי לספר היא אמרה יש לכם בעיה זוגית חמורה מאוד ... וכו' וכו' ועשתה לי שחור .
אמרה לי שאולי אשתי כבר לא אוהבת ומרגישה תשוקה לראותי ובגלל זה לא חוזרת הבייתה סביר (מה שאני בכלל לא חושב שנכון ).
אך הכניסה לי לראש ,ושאלתי את אשתי והיא התעצבנה מעצם השאלה האם היא אוהבת אותי ,ואמרה שזו השאלה הכי מעליבה ששאלתי אותה ,שאני אמור ביום יום להרגיש זאת .
לגבי ללכת לטיפול ,קשה לי להאמין שתרצה למרות שאני חושב שבלי קשר אלינו ,היא מאוד מאוד רגישה ופגיעה וזה היה עוזר לה ,לפני שנים אמרתי לה את זה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלבדוק מה באמת שורש העינין- לדעתך
עדי בדיחי18/10/2012שלום שוב,
אני שמחה לקרוא שאתם מבלים הרבה בחוץ. אולי דווקא לנתב את הבילוי למשהו שאתה אוהב, כדי שתחוש בו יותר בטוח ויותר "אתה"; אולי ארוחה משפחתית שתכין עבורה, אולי סרט ביחד בבית, אולי איזה ערב רומנטי (יש כל מיני דילים, למשל רכיבה על סוסים או טיול ג'יפים לילי), יש כל מיני דרכים יצירתיות להפוך בילוי למשהו פחות שגרתי. דברים כאלה לא מחייבים אותך לקחת עוד חופש. כאן הייתי מציעה דווקא כן לחסוך ולהוציא מהכסף שלכם, זה שאתם מרווחים יחד, וללא כל עזרה מההורים. זה יתן תחושת עצמאות.
לגבי עוזרת בית- כשיהיו ילדים לבטח זה יהיה יותר הכרחי, לפעמים מרוב הלו"ז העמוס, טיפול בילדים ועבודה אין תמיד זמן לנקות יסודי את הבית וזה נחוץ, ומוריד הרבה מאוד מהלחץ- לשניכם. אם יש צורך בכך כיום, ואחת ל.. מגיעה מישהי שעוזרת, אני לא רואה בכך בעיה. מעבר לכך שאם לא היתה מגיעה יתכן והיו גם סביב זה צצות כל מיני מריבות ועדיף למנוע כאלו כרגע.
לגבי המטפלת- חשוב מאוד להבהיר לה שמבחינתך היא נוטה לקיצוניות. חשוב שתסביר לה מה אתה מרגיש, יש לכך מקום, וגם לאי הסכמה בתוך הטיפול יש מקום, מטפל אמור להתחשב בכך ואולי לנסות כיוון אחר- שוב, אני לא מכירה את הנושא לעומק. בגדול, שוב, כשאין הרגשה טובה בטיפול וכשאתה לא מתחבר- שווה לשקול מחדש האם זה האדם אליו אתה רוצה ללכת. האם זה הטיפול שאתה מתחבר אליו. לא להסס לחפש עוד מקומות.
חשוב שתברר עם עצמך- מה באמת אתה מרגיש בפנים, האם אתה חש שאשתך באמת לא נמשכת או אוהבת אותך וההורים זהו רק תירוץ, או שמדובר באמת בקשר סימביוטי אליהם, מורכב, עם חוסר נפרדות בולט של שני הצדדים- גם הם הם כלפיה פחות משחררים. נראה שאשתך זקוקה למחסה הזה שלהם בגלל הרגישות והפגיעות הרבה שלה מ"החיים", אולי לכן הלכה דווקא לעבוד אצל אביה ולא לצאת לעולם הגדול ולחוות חוויות של דחיה או חששות אחרים שנחסכים ממנה מחד, אך חוויות שקשורות להתבגרות המנטאלית שלה, מאידך.
זאת רק השערה שלי. חשוב שתבדוק איזו דרך מתאימה לך, מה מדבר אליך, אני מחדדת- מותר להתנגד לאיש מקצוע, זה בסדר לכוון את המטפל ולומר לו "זה לא הכיוון..", נסה לזהות מה באמת אתה חושב, מה באמת אתה מרגיש, מהו שורש העינין. אני בטוחה שאם תעלה זאת מול המטפלת, יהיה קל יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפגיעה בול
אנונימי18/10/2012למען האמת את ממש פוגעת בכל מה שאני חושב .
לגבי נושא היציאות אני חושב שזה מה שאני אעשה ,אנסה קצת לצאת מהקיבעון .
לגבי העוזרת עד היום היה יוצא לנו פעם בשבועיים שלושה ממוצע להזמינה .
אני באמת לא חושב שזה עניין של אהבה ,תשוקה,או משיכה או הכל יחד כלפיי ,בניגוד ליועצת הזוגית ,אלא כמו שאמרת שזה קשור לקשר ההדוק ,בהרבה מקרים מוגזם, הדו צדדי בינה ובין הוריה (גם רגשי ,בילויים ,וכספי).
האם בכללי אחרי 2 פגישות אני אמור לדעת את הרגשתי הכללית עם המטפלת הזוגית ?
ועוד שאלה ,אם במהלך פגישותיי עם המטפלת אשתי תשנה את גישתה לטובה אזי אני עדיין צריך לשכנע שתיגש ליועצת ?
בתודה
אנונימי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד קצת על טיפול
עדי בדיחי18/10/2012הי,
משמח אותי לדעת שאני מצליחה לכוון למה שנוגע בך.
כפי שכתבתי לגבי העוזרת- אני רואה בזה רק יתרון. זה פשוט כלי עזר שאם יש אפשרות להשתמש בו הוא חוסך המון.
לגבי טיפול מכל סוג שהוא- כשאתה מרגיש שמשהו משתבש, שאין כימיה או אין הבנה בסיסית של הדברים בינך לבין המטפל, שווה לשקול את המשך הטיפול. חלק ניכר מהטיפול הוא רכישת אמון וביטחון מול המטפל. כל מטפל מגיע עם אמונות מסוימות, גישה, ואג'נדה מסוימת. יתכן, והיא אומרת, שואלת, משערת או קובעת דברים שאתה לא מתחבר אליהם, זה לא הופך אותה למטפלת לא טובה. לפעמים שווה להתעכב על חילוקי הדעות כי משם צומחות תשובות טובות בהרבה. לפעמים כדאי ללכת לטיפול אחר.
במה זה תלוי? רק בך. רק במה שאתה מרגיש. אני לא יכולה לכתוב לך שאחרי 2-3 פגישות כדאי שתחפש טיפול אחר, כי אני לא אתה, ואתה צריך להיות קשוב לקול הפנימי שלך, לסמוך על עצמך יותר, לתת לעצמך קרדיט ולבדוק- האם אני מרוצה מהטיפול עד כה? האם אני מוכן לתת לזה עוד פגישה? להערכתי שווה להיפגש איתה שוב רק כדי ללבן את נושא אי ההסכמה ביניכם. שווה לבדוק איתה מה היא חושבת על ההשערה שלך לגבי הקשר המורכב עם ההורים.
לגבי אשתך- תמיד כדאי לגייס אותה לטיפול, חשוב שבן הזוג יהיה חלק מהתהליך, היא הרי מהווה לפחות 50% מהזוגיות שלכם, אתה מביא "אותה" לתוך השיחה, ולכן חשוב שהיא תהיה בהמשך חלק מהעינין, אפילו לפגישה או 2. אם היא לא מעוניינת וסה"כ נראה שיש שיפור- כמובן זה דינאמי ואתה כבר תרגיש אם יש באמת צורך שהיא תפגוש במטפל. טיפול, אגב, מכל סוג שהוא- לדעתי מהווה מתנה ענקית- זאת מתנה לכל החיים, זאת רכישת כלים להתמודד עם מצבים מסוימים שמלווים אותנו עוד ועוד, שאנחנו נפגשים בהם בכל מיני תחומים.
להמחשה, שים לב מה קורה לך מול המטפלת- כרגע אתה צריך לבדוק עם עצמך מה אתה מרגיש בפנים ולקבל החלטה. אתה צריך להשתמש בכלי שנקרא "לסמוך על עצמי", זה לא תמיד פשוט. אבל הכלי הזה יכול לשרת אותך גם נניח בתחום העבודה שלך- להמשיך ליצור קשרים, להמשיך לנסות להתקדם, להמשיך לבדוק אופציות אחרות- לסמוך על עצמך. שיהיה בסדר. שאתה מתכוונן למקום שמתאים לך. לכן, כשאני אומרת "טיפול", זה יכול להיות טיפול קצרצר מאוד, אבל כזה שפוגע בדיוק במקומות שאתה צריך לחזק עם עצמך. ואין דבר יותר נכון מאשר לעשות את זה מול איש מקצוע.
ולכן, אני מעודדת אותך ומחזקת אותך ללכת לעוד פגישה, ולבדוק מול המטפלת (שבלאו הכי התחלת שם תהליך מסוים) מה פשר טענותיה, על מה היא מבססת אותן, ולהסביר לה מהי דעתך ומהן ההשערות שלך. לא להסס להגיד שאתה לא מתחבר לדברים- זה חלק מהטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת נהדרת תודה רבה
אנונימי18/10/2012אשמע בעצתך :)
ברשותך אעדכן אותך בנושא בהמשך .
תודה רבה
אנונימי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהישר כוח
עדי בדיחי18/10/2012בשמחה, אשמח לשמוע ממך עוד ולהתעדכן. כל הכבוד שאתה רוצה בשינוי ועובד קשה עבורו.
:-) בהצלחה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אין משיכהתמי10/09/2012
שלום, רציתי להתייעץ לגבי בעיה שיש לי. אני בת 23, לא מזמן התחלתי לצאת עם בחור הגדול ממני בשנה. לאחר ששנה שלמה הייתי רווקה (חוויתי פרידה קשה) הוא היחידי שבאמת עניין אותי והמשיך איתי הלאה יותר מדייט ראשון. מדובר בבחור מקסים, סטודנט, חכם,איש שיחה מעניין ,בעל לב טוב, נדיב ומשקיע בקיצור באמת אחד הטובים שפגשתי. הבעיה היא שכאשר הוא נוגע בי או שאנחנו מתנשקים אני לא מרגישה דבר, אין לי שום התעוררות או התרגשות ואני מרגישה שאני לא ממש נמשכת אליו כמו שאני אמורה. יש לציין שאני ממש לא נגעלת מהמגע שלו, ההפך זה די נעים אבל אני עדיין מרגישה כאילו שחסר שם משהו ולפני דייטים איתו אני לא כל כך מתרגשת.
אני לא יודעת ממש איך זה אמור להיות לכן אני נותנת לו עוד הזדמנויות כי הוא באמת בחור טוב, אבל השאלה היא האם המשיכה עוד תגיע בהמשך? או שזה משהו שקשור בי? בכל זאת הייתי לבד די הרבה זמן וגם הייתי רק עם גבר אחד עד עכשיו ואין לי הרבה ניסיון עם גברים..מצד שני אני מרגישה שאני צעירה ומגיע לי לחוות ריגושים ו"פרפרים" לפני דייטים ומשיכה בסיסית..מה לעשות?
תודה רבה מראש לעונים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתי אפשרויות להסבר
דורית כהן11/09/2012תמי היקרה, בולט לי מאוד מה שכתבת לגבי פרידה קשה מן החבר הראשון שלך, ולמרות שחלפה שנה מאז, יתכן שהוא עדיין שוכן בליבך וקשה לך להכניס לשם גבר אחר.
יתכן שחוסר המשיכה נובע מחסימה שבצורה לא מודעת ולא רצונית כמובן - חסמת את עצמך. זה בהנחה שאהבת את החבר הראשון והפרידה לא היתה מרצונך.
במקרה שזה הפירוש הנכון, תני לזמן לעשות את שלו, ובהחלט קורה שמשיכה גופנית מתפתחת ככל שהבן אדם מוצא חן בעינייך יותר ואת מעריכה אותו יותר.
אפשרות שנייה היא יותר חייתית ופשוטה: עניין של כימייה בסיסית. יש פרטנרים אליהם נמשכים יותר ויש אליהם נמשכים פחות ואפילו נדחים דופנית ומינית מהם. משיכה נוצרת מתרכובת של גירויים חושיים כגון - ריח, הופעה חיצונית, שפת גוף, קול...אצל כל אדם המגוון הזה עובד בצורה שונה ובמשקלות שונים. יש כאלה שרק הריח הוא דומיננטי ויש כאלה שרק ההופעה החיצונית קובעת עבורם.
אם תראי שהמשיכה אליו לא משתנה עם הזמן ולא מתפתחת - אולי באמת עדיף לעבור הלאה ולא לוותר במערכת יחסים כה צעירה על האלמנט הכייפי הזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרידהמבולבלת09/09/2012
נפרדתי מחבר שלי לפני 3 חודשים אחרי שהיינו יחד במשך שנה וחצי. היה לנו קשר מאוד טוב שנקטע בערב אחד של שיחה, בו בחרתי לסיים את הקשר לאחר שהצעתי לעבור לגור יחד והוא אמר שהוא עוד לא בטוח שהוא בשל לכך וכי הצעד והמחוייבות הכרוכה בכך בגילנו מאוד מלחיצה אותו (אני בת 28, הוא בן 33). יש לציין כי למרות שחשתי מאוד נאהבת, והוא תמיד ידע להראות כמה אני חשובה לו- מעולם לא אמר לי כי הוא אוהב אותי! לדעתו זהו ביטוי הוליוודי ריק מתוכן, ובאופן מוזר- זה רוב הזמן זה לא הטריד אותי (האם זה ממש נשמע דפוק?!). באותו ערב של הפרידה ובערך שבועיים לאחר מכן, הרגשתי מאוד חזקה, כאילו "הראיתי לו מה זה", מתוך מחשבה שאם הוא לא יודע אחרי שנה וחצי שהוא רוצה להיות איתי אז אני לא צריכה אותו. הוא יצר קשר כשבוע אחרי הפרידה ואמר שהוא מתגעגע, אבל שהוא לא מוכן עוד לעשות את הצעד ושהוא לא בטוח מה הוא רוצה בעתיד. שהוא יודע שאני אחד הדברים הכי טובים שקרו לו ושהוא יודע שהוא עלול לפספס את זה בגלל חוסר היכולת שלו להחליט- אבל שזה המצב. שהוא צריך זמן לעצמו בכדי להבין מה הוא רוצה. חשוב לומר שבשיחות שלאחר מכן, תמיד שאל אותי איך אני יודעת ש"זה זה", ומה יקרה אם נגור ביחד ונפרד- כמה קשה זה יהיה, ואיך אני יודעת שלא ארצה להיות עם אף אחד אחר. הוא אינו בטוח שהוא מאמין במוסד הנישואין, משום שהוא לא יודע אם קשר יכול להחזיק עשרות שנים יחד. התפיסה שלי היא שונה, ועל אף שאני מבינה באופן חלקי את הפחד שלו ממחוייבות, אני מרגישה שכבר לא מעניין אותי לצאת עם אנשים אחרים כי מצאתי את המקום הנוח שלי, וכי אני מאמינה שקשרים יכולים להחזיק זמן רב אם יש תקשורת טובה, הבנה ורצון מצד שני בני הזוג להמשיך ולנסות.
היום אני מאוד מבולבלת. מצד אחד בתחושה שלי אולי ויתרתי מהר מדי על קשר שהיה לי מאוד חשוב, ושגם היום אני עדיין חושבת עליו בלי סוף. בערב הפרידה הוא שאל אם חייבים מיד להחליט, אך לא השארתי לו ברירה. מצד שני, אני חושבת שאולי אני צריכה לעבור הלאה ו"לשחרר" אותו, מתוך המחשבה שאם זה נועד להיות- הוא יחזור. אני מתלבטת אם עליי להבהיר לו כמה אני אוהבת אותו ומוכנה לחכות לו עד שירגיש מוכן, או שמא זה בזבוז זמן ושעדיף שאכריח את עצמי לעבור הלאה. בעיקר מעניין אותי לדעת איך הוא מרגיש היום ואיפה הדברים עומדים כרגע מבחינתו- האם הוא באמת מנסה לברר עם עצמו מה הוא רוצה מתוך מחשבה שנחזור מתישהו להיות יחד? או שאולי הוא כבר עבר הלאה ושכח ממני? מה עושים?? איך בכלל מעלים דבר כזה לשיחה? האם זה נכון לשמור על קשר (אני יודעת שמבחינתו הוא היה שמח לשמוע ממני), או שצריך להתנתק כדי לאפשר קבלת החלטות נכונה. אני חוששת להגיע למצב שזה יראה כאילו אני משכנעת אותו לחזור אליי, אבל אני מודה שמאוד קשה לי לקבל את הפרידה הזו כי קשה לי להבין את מניעיו. איך הוא יכול לומר שהוא לא בטוח מה הוא רוצה, כשיחד עם זה הוא אומר שזה קשר מצויין ושזה אחד הדברים הכי טובים שקרו לו?? זה לא מסתדר לי...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עלייך לעשות צעד מסויים כלפיו
דורית כהן09/09/2012מבולבלת יקרה, ראשית ברצוני להחמיא לך על יכולת הכתיבה המצויינת והברורה.
כמה דברים:
האחד, הוא שמיהרת לחתוך באותו ערב, כאשר את לראשונה העלית את נושא המגורים יחד, ואילו עליו זה נחת כאשר הוא לא עיבד זאת במוחו ושקל זאת כפי שזה קרה אצלך מן הסתם. הרי לא חשבת על הרעיון הזה בדיוק באותו ערב בו העלית זאת, נכון? ואילו הוא קיבל את ההנחתה שלך כאשר הוא לא מוכן עדיין, ולדעתי ברור שהוא היה זקוק לזמן למחשבה ולעיכול.
מה שכתבתי הוא נכון באופן כללי. יחד עם זאת, מתברר שהחבר שלך שהוא כבר בן 33, נרתע במיוחד ממוסד הנישואין - יותר מן הגבר המצוי. יתכן שהוא חווה במשפחתו קרע בזוגיות וזה השפיע עליו קשות.
האמת היא שהוא צודק מבחינה סטטיסטית - כי הסיכוי שהקשר לא יחזיק מעמד כל החיים הוא די גדול. עדיין זה לא אומר שבגלל הסטטיסטיקה הזאת אנשים לא יקימו משפחות.
אני חושבת שיש מקום ליידע אותו (פעם אחת) איך את מרגישה. אם את מסכימה עם מה שכתבתי בפיסקה הראשונה, יש לך גם איזו התנצלות לעשות מולו, לגבי הנקודה שהכרחת אותו לקבל החלטה באותו ערב. בלעי את האגו שלך ואימרי לו את הדברים האלו (רק אם את מסכימה איתי).
יחד עם זאת הביטויים בהם הוא משתמש על פי מה שאת כותבת, הינם ביטויים המעידים על חסור החלטיות ואולי גם על חוסר בטחון ברגש שלו כלפייך. יתכן שהוא לא מספיק מאוהב כפי שהוא היה רוצה שזה יקרה לו, ואמנם זה כנראה הקשר הכי טוב שהיה לו עד כה כמו שהוא אומר לך אבל אולי עבורו זה עדיין לא מספיק?
אז בשורה התחתונה אני חושבת שעלייך לעשות כאן צעד לקראתו, כי את היא זו שסיבכה את המצב, והתגובה שלו היתה טבעית ומתבקשת, אלא שאת נלחצת ונפגעת ממנה.
אם אחרי שתעשי את הצעד הזה הוא לא ישתמש "בסולם" הזה על מנת לחזור לזוגיות - עלייך לחתוך ולהיפרד. כי זה אומר שאין אצלו אהבה מספיק חזקה אלייך. בכל מקרה הצעד הזה יגרום לו לדעת איך את מרגישה כלפיו וכך לא תרגישי שנפרדתם בגלל טעות או אי ידיעה כיצד הדברים עומדים ביניכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חברה עם נסיון מיניאורי08/09/2012
שלום, אני בן 23, יש לי חברה מקסימה כבר 8 חודשים והיא פשוט מדהימה ואוהבת אותי ללא גבולות.
הבעיה היא שלפני שהיינו ביחד היה לה עבר מיני עשיר (25 בחורים כולל חבר טוב שלי)
היא אומרת שזה העבר שלה ושהיא לא מתחרטת על זה.
בהתחלה שהכרנו זה לא הפריע לי (הכרנו בטיול בחול) אבל לאט לאט התחלתי לחשוב על זה ועם הזמן זה הפריע והפריע עד שזה הפך אצלי כבר לסוג של אובססיה שאני רק
חושב על הפרטנרים הקודמים שהיו לה, ושאני חושב עליהם אז אני נהיה עצבני, לחוץ ולפעמים אפילו מרגיש כאב פיזי בחזה.
אני יודע שמבחינה הגיונית זה לא באמת חשוב כמה פרטנרים היו לי או לה בעבר
אבל זה מאוד מפריע לי וככה אני מרגיש.
דיברתי איתה על הנושא וזה רק יצר עוד בעיות כי סתם גרמתי לה להרגיש רע
ומן הסתם היא לא יכולה לעשות כלום עם זה, אי אפשר לשנות מה שהיה, הבעיה היא אצלי.
אני פשוט לא יודע מה לעשות, מצד אחד אני אוהב אותך והיא אותי והיא פשוט מושלמת מכל בחינה, ומצד שני קשה לי להיות איתה בגלל איך שאני מרגיש....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחפש לכך פרשנות חיובית
דורית כהן09/09/2012אורי היקר, כבר נתקלתי בבעייה דומה אצל כמה בחורים. רק פעם אחת נתקלתי בבעייה כזאת אצל אישה שהפריע לה נסיונו המיני העשיר של בן זוגה.
העניין הוא שבאמת ככל שמתקרבים גם נפשית וגם גופנית ואינטימית - מופיע במקביל גם רצון בבלעדיות, והידיעה שהיא היתה עם גברים רבים אחרים יוצרת הפרעה ומחבלת בחווייה של האינטימיות הנוכחית. הידיעה הזאת הופכת להיות חלק מן החווייה שלך משום שאתה לא מצליח לא לחשוב על כך כאשר אתה איתה.
אלו נקראות מחשבות אובססיביות, משום שאינך יכול להיפטר מהן והן ממש מפריעות למהלך החיים התקין, בתחום שהינו מאוד חשוב כמובן.
יש דרך פסיכולוגית להיפטר מן המחשבות הללו - ע"י טיפול בשיטת ה cbt - גישה קוגניטיבית התנהגותית, ואם אין ברירה אחרת - ניתן לפנות לפסיכולוג שמטפל בשיטה הזאת.
לפני כן אני מציעה לך לנסות לחשוב על דברים חיוביים - פרשנות חיובית - לנתון הזה שהיא היתה עד כה עם 25 גברים כולל חבר טוב שלך. ככל שתצליח למצוא יותר היבטים חיוביים לעובדה הזאת - יהיה לך יותר קל לחיות עם זה.
ברגע הראשון יהיה לך קשה לעשות זאת, אבל תפעיל את ההגיון ואת היצירתיות, וחפש אפילו ברמה של אבסורד ,הומור ושטותניקיות.
אם ממש לא תצליח - אדגים לך כמה כיוונים מסוג זה בהמשך.
בהצלחה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמההה???
אורי10/09/2012איך אני אמור לראות את זה בצורה הומוריסטית???
על מה את מדברת??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדוגמאות לחשיבה מסוג אחר
דורית כהן12/09/2012אורי היקר, אני רואה שאתה מופתע מן ההצעה שלי ולא מסוגל לחשוב בכיוון הזה.
הנקודה היא שכרגע הנתון שהיא היתה עם אחרים מופיע לך אך ורק כמחשבה שלילית וכבעייה אמיתית, במציאות.
אבל במציאות, הרי אילו לא היית יודע על כך, החוויה שלך איתה היתה נהדרת, לא כן? כך שחוויית המציאות היא תוצאה של מה שאתה חושב ואומר על המציאות.
לכן אני מציעה לך תרגיל מחשבתי בשלב ראשון.
למשל, מישהו אחר שישמע על הנתון הזה יכול להגיד שהעובדה שהיא היתה עם הרבה גברים מאפשרת לה לבוא למיניות שלכם עם הרבה נסיון וידע ולהעשיר את החוייה המינית של שניכם בזכות זאת.
או מחשבה אחרת: העובדה שהיא איתך מעידה שאתה "שווה" !!! למה? משום שאם היא התנסתה עם אחרים ואתה לא היית מספיק טוב - היא לא היתה נשארת איתך,כי היא היתה יודעת שיש טובים יותר מתוך ההשוואה... מישהי חסרת נסיון לא היתה מסוגלת להשוות...
ודוגמה נוספת - יתכן מאוד שהיא מיצתה את שלב הבילויים והסטוצים, וכבר שבעה מכך, ועכשו פונה לשלב של התמסדות וזוגיות עמוקה יותר מאשר קודם. מישהי אחרת, שלא התנסתה בשלב כזה של סטוצים -עלולה להרגיש פתאום - אחרי כמה שנים של זוגיות - שחסר לה שלב בחיים.
עכשו, אורי, שים לב: המחשבות הללו הינן "שעשוע מחשבתי" אבל הן לא לגמרי מופרכות.
עצם העובדה שמישהו יכול הלגיד את הדברים הללו מול אותו נתון שמטריד אותך כל כך - מעידה על כך שהכל נמצא במוח, הכל במחשבות, ומחשבות זה משהו שניתן לשחק איתו ולשנות אותו ובעקבות זאת המציאות מופיעה לנו בצורה אחרת.
מקווה שהבהרתי את הרעיון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חברה אוהבת אבל מבולבלת.אלון05/09/2012
שלום רב, אני וחברה שלי כבר פרודים שבועיים אחרי 3 שנים ביחד.
היא נפרדה בטענה שהיא צעירה בת 21 ולא רוצה להיות מחויבת למרות האהבה שלה אלי. היא תמיד קיבלה הכל בחיים והיא מרגישה שהיא צריכה "כאפה" כדי לדעת להעריך.
מה גם היא בלחץ מכיוון שהקשר הלך בצורה מדהימה.
אני מבולבל ולא יודע מה לעשות, יש טעם לדבר להגיון שלה? יש טעם לנסות יש טעם למשהו? ידוע שהיא אוהבת אבל היא סוג של מכריחה את עצמה לעבור שלב מסויים כדי לעצב את עצמה. אני מבין שהיא עדין ילדה וכו' וגם אני לא כזה גדול כולה שנתיים מעליה. אבל הזוגיות שלנו הייתה מדהימה. מצד אומרים לי שאם היא צריכה לקבל כאפה מהבחוץ כדי לראות מה היא הפסידה אבל אני מרגיש שאני יאבד אותה, יש לציין שאני מרגיש אליה משהו לא מוסבר, אני כל כך מאוהב בה ואני מרגיש מבולבל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חברה שזקוקה למרחב
מוניקה הרשקוביץ06/09/2012אלון יקר,
אם היא לקחה החלטה לקחת פסק זמן, כי היא צריכה לבחון דברים עם עצמה, נראה לי שנכון יהיה לאפשר לה זמן למרות שלך לא פשוט עם פסק הזמן הזה. היא זקוקה כעת למרחב. אם תדע לכבד את הצורך הזה היא תעריך זאת, לעומת זאת אם תצמצם את המרחב הזה על-ידי ניסיונות שלך ליצור עימה קשר, בצורה כזו או אחרת, אתה עלול "לירות לעצמך ברגל", לפחות, אם לא "בראש".
ציינת כי הזוגיות שלכם הייתה מדהימה וכי יש לכם רגשות עזים זה כלפי זו. זוגיות מדהימה ואהבה הדדית גדולה אינם דברים של מה בכך. למרות גילה הצעיר היא בוודאי מודעת לכך, מעריכה ומוקירה את מה שהיה לכם (ועוד יהיה) אולם לעת עתה היא זקוקה לזמן שלה עם עצמה ועם מחשבותיה. אני מאמינה שאם תאפשר לה כעת זמן עם עצמה ומרחב תזכה בה חזרה. לעומת זאת אם לא תאפשר לה להגיע למוכנות הנפשית ולתובנות אותן היא מחפשת אתה עלול לאבד אותה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחברה מבולבלת.
אלון06/09/2012אני יודע שאני חייב לתת לה זמן אבל אני יצא טיפה רע, מה איתי? אני אמנם זה שבמשך 3 שנים הענקתי לה וננתי לה יותר מכל והיא יחסית עמדה במקום, אני מבין שאני בעל יותר ניסיון יותר בגרות והבנה למצב. אבל אני מאמין שצריך לשבת ולדבר ולא להתעלם, יש לה סוג של תחושה שלא משנה מה אני יבוא מתישהו. אני לא רוצה לוותר על זה אהבתי בחיי אמנם שהייתי יותר צעיר וכן אני מחשיב אותה לקשר הראשון הרציני שלי ואני כן רואה בה עתיד. אני פשוט אמור לשחרר וכמו שהקלשיאה אומרת " אם זה זה אז זה היא תחזור" ?
אני נמצא במלחמה מתמדת של הלב עם השכל. קראתי כמה ספרים בניהם "כוחו של התת מודע" אני מסגל לעצמי מחשבות חיוביות ואמנם אני באמת מרגיש טוב יותר אבל אני באמת מפחד "לפספס את הרכבת"
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמחשבות חיוביות ועשייה ממלאת
מוניקה הרשקוביץ06/09/2012אלון יקר,
ברור לי שלא קל לך כלל וכלל. אולם, למרות כל הקושי, עליך להבין כי לא תוכל לעבור במקומה את התהליך הזה שהיא עוברת. היא צריכה להגיע לבשלות ולמוכנות הרגשית הנכונות לה כמו גם, לתובנות שלה לגבי חייה. הדברים הנ"ל דורשים זמן ומרחב ותופסים לא מעט מקום בחיים כאשר הם מתרחשים.
הנתינה שלך, הרצון שלך והעשייה שלך למענה אינם יכולים לקחת חלק בתהליך הזה, היות וזהו תהליך שהוא שלה בלבד.
אם היא מיועדת לך ואתה לה היא תגיע לתובנה הזו בעצמה. אין זו קלישאה אלה עובדה. דברים תמיד מתרחשים רק כאשר הם צריכים להתרחש ולחילופין אינם מתרחשים אם אינם צריכים להתרחש...אתה עלול לפספס את הרכבת אם תנסה להאיץ את התהליך.
מחשבות חיוביות, עשייה ממלאת ובילוי עם אנשים אהובים יכולים לסייע לך ולהקל עליך בתקופה הקרובה. לכן, נסה להתמקד במה שאתה יכול לעשות למענך (ולא למענה או בשבילה).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה.
אלון06/09/2012אני אשמח לעצתך ואמשיך לקוות והלאמין לטוב ביותר, לשנינו המון תודה. :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי בת זוגיירון05/09/2012
שלום רב ,
יש לי שאלה לגבי בת זוגתי
הכרנו לפני כ 5 חודשים
בשבוע שעבר התארסנו
התברר לי מימנה שהיא נימצאת במסגרת של קבוצת תמיכה לצעירים שאין להם תמיכה בבית .
בקבוצה למעשה מנחים אותם בבניית קורות חיים,עוזרים למצוא עבודה .
מחזקים את הבטחון העצמי של הצעיר וכן הלאה .
המפגשים הם פעם בשבוע לשעתיים .
תהליך חיובי לכל הדעות,אך התהליך גורם נזק ליחסים .
היא עובדת בעבודה מסודרת,היא משכירה איתי דירה כבר 3 חודשים,אנחנו מסתדרים מעולה .
אך היא מתעקשת ללכת למפגשים האלו שגורמים נזק במקום העבודה וגם גורמים לי לחוסר בטחון ביעילות שלי .
מבחינתי,ארוסתי אינה זקוקה לגורם חיצוני שירומם את רוחה ויחזק את בטחונה אם אני קיים בעולמה .
מה הדעות שלכם ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוכנות נפשית, כל אחד בקצב שלו...
מוניקה הרשקוביץ06/09/2012ירון יקר,
ראשית, הרבה מזל-טוב!
...ובנוגע לסוגיה המטרידה אותך, עוד קצת סבלנות.
הכרתם לפני חמישה חודשים בלבד. גם אם בפרק זמן כה קצר הספקתם כל-כך הרבה ואף התארסתם אין זה בהכרח מעיד על מוכנות לעשות וויתורים או שינויים משמעותיים בכל תחומי החיים.
אתה בוודאי חש כי בת-זוגתך מספקת לך את תחושת הביטחון, היציבות והשייכות אשר מביאות עימן גם את השקט, השלווה ושמחת החיים ולכן אינך מבין מדוע היא לא חשה כך וממשיכה ללכת בקביעות למפגשי קבוצת התמיכה.
העובדה כי עברתם לגור יחד וכי התארסתם מעידה על קרבה גדולה, תקשורת בריאה וטובה, אהבה, וזוגיות נכונה יחד עם זאת קבוצת התמיכה הזו תפסה חלק נכבד מחייה לאורך זמן ומילאה כנראה גם צרכים אחרים כמו חיי חברה, במובן זה או אחר. ייתכן כי נקשרו שם גם קשרים חבריים יותר משמעותיים כך שחברתך באמת נהנית לבוא למפגשים הנ"ל. אולי היא זקוקה להם פחות, כקבוצת תמיכה, כי כפי שכתבת, יש לה אותך, אולם עדיין היא לא חשה בשלה ומוכנה נפשית להיפרד מהם לגמרי.
אני מאמינה שעם הזמן הקבוצה, כקבוצת תמיכה, תתפוס מקום הולך וקטן בחייה. אולם זהו תהליך. אפשר לה לעשות את התהליך שלה, בזמן שלה. ההבנה שלך בעניין הזה תעמוד לזכותך בשלב מאוחר יותר. היא בוודאי תעריך את העובדה שאתה לא מאיץ בה וכי אתה מאפשר לה להתמודד עם תהליכים בקצב שלה.
העובדה שהיא נמצאת שם אינה גורעת מחשיבותך בחייה. לעת עתה היא זקוקה גם להם. עם הזמן היא תזדקק לתמיכה הקבוצתית פחות ופחות ואם היא תרצה היא תשמר את הקשרים החברתיים, אשר נרקמו שם, בדרך אחרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדי!eden04/09/2012
האמת שאין יותר מידי מה לחדש... מעגל רונית אורי ואני בעיצומו – אני לא באמת יודעת מה איתם, אבל אני יודעת מה איתנו. אני מנסה לא לחשוב על זה יותר מידי... כי מה זה בעצם משנה? ומה שצריך להיות יהיה לא משנה אין זה מתחיל.
אורי, אשר ודורון בהחלט ממלאים לי את החיים, את החללים, ואת כל מה שצריך. אבל אני שמחה שכאשר פגשתי את ההוא דרך הפייסבוק כן רציתי והתעניינתי – והנה עדכון – אפילו התאכזבתי כשהוא לא התקשר... באמת שרציתי לפגוש אותו ולראות לאן זה יתפתח. אבל לא נראה לי שאחרי שהשארתי לו את המספר יש לי מה לעלות מולו (מה גם שעברו כבר 3 שבועות בערך מאז).
אז אני משתדלת ליהנות, למצות את מה שיש – כי כמו שיש הרבה דברים זמניים בחיים – יכול להיות שהחלק הזה בחיים שלי הוא זמני בהחלט. ואני שלמה עם מה שאני עושה, ולא מתביישת בזה – ונראה לי שזה חשוב יותר מכל.
ובקיצור – כיף לי!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זה מה שחשוב - שטוב לך
עדי בדיחי04/09/2012הי עדן,
אני ממש שמחה לקרוא שאת שלמה עם מי שאת ועם איך שחייך מתנהלים. למעשה, ה"כותרות" לא משנות, מה שמשנה הוא התוכן, ואם יש שלמות עצמית ולפחות חתירה לשם, הרי שהשגנו הרבה.
אכן את צודקת- מה שקורה צריך לקרות, החיים מכוונים אותנו ככה, כדי שנלמד עוד, מכל פינה שדרכת בה. אם כיום, לפי המצב הנתון- טוב לך, בטוח שלקחת ואימצת מהטוב הזה - לעצמך. אם לא, ולפעמים היית במקומות כאלה, ידעת לחפש את הדרך בה תרגישי טוב יותר.
לגבי הבחור מהפייסבוק- את צודקת בהחלט. גם היכרויות שלא מתממשות בסופו של דבר- עדיין הן חלק מסוים מאותו מה שנאמץ לעצמנו, ומה שלא. אני בטוחה שגם ההיכרות ההיא, למרות שלא התממשה לחלוטין- הביאה אותך לאיזה "משהו".
בהזדמנות זו אני מאחלת לך שנה טובה מלאה בדברים שלגמרי כיף לך בהם ועושים אותך שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיחולים
eden04/09/2012אני באמת לא יודעת אם יצא לי לכתוב לך לפני החג (אם כי תמיד שאני חושבת שאין לי מה לעדכן, פתאום קורה משהו...).
שתהיה לך שנה טובה ומתקוה מדבש - לך ולכל בני משפחתך.
תודה רבה על הכל - העצות, ההקשבה, העידוד, המחמאות ומה לא :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זוגיותאושרת03/09/2012
בס''ד שלום לכם שמי אושרת אני נשואה חודשים וחצי כמעט שלוש שנים ביחד בעלי החליט היום שהוא רב איתי והיה לי גהנום בבית זה התחיל שהוא שונא את אחות של אבא שלי את המשפחה שלי הם ביקשו ממנו סליחה הוא עקשן לא סולח הוא לא רוצה לבוא איתי לחתונה של הבן שלה אני מרגישה בודדה כמו זרה לידו בהתחלה הוא הסכים איתי אחר כך שינה את החשיבה שלו אני רציתי להראות לו מזה כי הוא אמר לי אני יאמלל אותך עד שתברחי לאמא שלך ואני לא יתן לך גט וגירושים תמיד מזכיר לי לא יודעת מה יהיה הסוף איתו הבאתי לו את התמונות לחדר שהוא ישן ושבר אותם לרצפה זרק אותם ואני בוכה ואומללה והוא לא רוצה לקיים איתי יחסים אפילו כועס שונא אותי מה אני צריכה לעשות וגם יועצת זוגית שהיא רצתה לבוא אלי הוא אמר לה את לא תוכלי לעזור לנו והוא לא מאמין באף אחד ואז קראתי לאמא שלי והם רצו לקחת אותי אליהם והוא אמר לי תגידי לאמא שלך שתלך אני רוצה שתשארי עם את לא מרגישה טוב מה אני יגיד לכם מה לעשות תעזרו לי תודה לכם אני מנתניה ביי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תמיכה קודם כל - לך
עדי בדיחי04/09/2012הי אושרת,
מה שאת מתארת בהחלט לא פשוט. את מתמודדת עם בעל שמשתמש בכל מיני צורות של אלימות ומרגישה כלואה איתו. ולא פלא- שאכן זאת החוויה עצמה.
אני מבינה שאת חוששת ממנו מאוד, ועל כן מפחדת לעשות משהו שיצית בו שוב איזה גל צעקות או אלימות כלפייך או כלפי משפחתך.
אני לא מאמינה שיועצת זוגית, לאור מה שאת מתארת פה, תוכל בשלב זה לסייע. אני חושבת וממליצה בחום שבשלב ראשוני והכרחי- את צריכה לגשת למרכז תמיכה או לאיש קשר בתחום האלימות במשפחה, כי לצערי לא נראה שבעלך שולט במצוקות שלו, ויתכן ויהיה אלים גם בהמשך. לא מגיע לך לחיות בתוך הפחד והאימה שאת מתארת. לכן אני חושבת שכדאי לפנות לפורום מתאים יותר -
לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_אלימות_במשפחה' id=link]אלימות במשפחה[/a].
אני מאחלת לך הצלחה רבה. אם לא תמצאי סיוע שם, פני אליי חזרה ואנסה לקשר אותך לאיש מקצוע אחר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חמה חולה כרוניתשולה לולה02/09/2012
חמתי חולה כרונית כבר 20 שנה במחלות קשות מאוד כמו שחמת הכבד, ארועים מוחיים, החיידק הטורף, סרטן ברחם וסרטן בחלל הבטן, שלשום שברה יד.
איננה מוכנה לשום גורם מטפל צמוד של 24 שעות.
בעלי ואחותו נאלצים להימצא במקום פיזית ונפשית 24 שעות, חיים תחת הרגשה של רגשות אשם 24 שעות שעות בזמן שאינם נוכחים פיזית ליידה.
אני כאישתו מה עלי לייעץ לבעלי ? אחותו רווקה בת 50.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיוע חיצוני חלקי
מוניקה הרשקוביץ03/09/2012שולה לולה יקרה,
מאוד לא פשוט לייעץ במצבים שכאלה היות והמצב מורכב (כפי שאת בוודאי יודעת...) ואין אפשרות לנתח ולקחת החלטות באופן רציונאלי בלבד. מעורבות כאן המון תחושות. קשה להתבונן בייסורי יקירינו ולחוש חוסר אונים כי אין באפשרותנו לסייע ולהקל ממש שלא לדבר על להביא לסיום המצוקה ולפתרון הבעיה. חוסר האונים הזה בוודאי מביא לתחושות של תסכול בקרב בעלך ואחותו. המעט שהם יכולים לעשות הוא להיות לצד אימם ולסייע לה ככל יכולתם פיסית ונפשית.
יחד עם זאת, היות והשהייה לצידה מידי יום בוודאי לא פשוטה עבורם נפשית, שלא לדבר על כך שחייהם שלהם נמצאים במעין "HOLD", אולי כדאי לשקול לקחת סיוע חיצוני לכמה שעות ביום. מישהו אשר יוכל ל"שחרר" אותם מעט, על-מנת שיחליפו כוחות, פיסיים ונפשיים. סיוע מקצועי חלקי, לא של 24/7.
מישהי אשר תוכל להתחבר אליה נפשית, מישהי בעלת התנהלות נעימה ונינוחה, משהי אשר עם הזמן חמתך תוכל לחוש בנוח עימה. ככל שהן תלמדנה להכיר זו את זו אפשר יהיה להרחיב את נפח הזמן שלהן יחד.
כאשר בעלך וגיסתך יחושו כי אמם נתונה בידיים טובות רגשות האשמה אשר הם חשים ילכו ויפחתו. הם יוכלו לבוא ולבקרה מידי יום אולם ללא תחושת המחויבות המלווה אותם היום, ללא רגשות האשם. הם יוכלו לחוש בנוח עם העובדה שהם מנהלים חיים מלאים. אני מאמינה שכאשר הם יחזרו לחייהם גם הביקורים אצלה יתנהלו אחרת, האווירה תהייה שונה וחיובית יותר.
אני מבינה כי חמתך חשה הכי בנוח לצד ילדיה וכי היא מצפה מהם להיות שם לצידה כפי שהיא הייתה בוודאי עבורם. יחד עם זאת, סיוע חיצוני יאפשר גם לה "להתאוורר" מעט, לנהל שיחות עם מישהו אחר, מישהו חדש ולחוש שהיא לא מהווה נטל על ילדיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחמה חולה כרונית
שולה לולה03/09/2012תודה, אני יציע, למרות שייש לה תמיכה מהרשויות 5 ימים בשבוע, 5 שעות כל פעם, אבל כפי שאת אומרת כנראה שהיא זקוקה לתשומת לב של ילדיה.
מה שנותר הוא לאחל לה החלמה מלאה נפשית וגופנית !!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה"שיווק" נכון
מוניקה הרשקוביץ03/09/2012שולה לולה יקרה,
ברוב המקרים אופן הצגת הדברים חשוב לא פחות מתוכן הדברים ואולי אף יותר. הסבירי לכל הנוגעים בדבר את היתרונות הטמונים בהסדר שכזה, יתרונות אשר יכולים לשרת כל אחד ואחד מהם. אם הסיוע מהרשויות לא מתאים לה אפשר אולי לחפש עבורה מישהי אחרת, אולי קרובה יותר לגילה, מישהי שתוכל לשמש לה גם כחברה, משהי שתנעים את זמנה ותגרום לה להרגיש כמה שפחות נזקקת. כאשר תימצא מישהי מתאימה יכול להירקם ביניהן קשר כזה אשר במהותו עשוי לסייע לה נפשית, מה שבהכרח יביא גם לתחושה פיסית טובה יותר.
בעלך, גיסתך וחמתך נמצאים במקום בו התחושות הקשות כמו האפילו על הכל. נסי להראות להם את נקודות האור, את היתרונות, את האפשרויות הנוספות הקיימות. המקום בו את נמצאת מאפשר לך לראות את הדברים "מעל" הקשיים, "מעבר לחומת הייאוש".
נראה לי שלך יש תפקיד חשוב כעת. אם תצליחי במשימתך זו לא רק שתזכי לבלות בחברתו של בעלך יותר, תזכי גם באיש רגוע יותר, מאושר יותר ושליו יותר וכך גם לגבי גיסתך וחמתך.
הרבה בריאות ו...בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה רבה
שולה לולה19/09/2012אני יציע את ההצעה לבעלי ונקווה לטוב !!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

