מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- היא רוצה הפסקה - יש סיכוי שתחזור?בדוי0025/04/2012
חשוב להגיד שאני בן 26 והיא בת 19 אבל הפרשי הגיל מעולם לא הפריעו לנו.אנחנו בזוגיות של שנה ו8 חודשים. היא היותר בוגרת לגילה ואני קצת פחות וזה השתלב מצויין.
היה לנו קשר מצויין עד לפני חודשיים, מה זה מצויין פשוט מצויין היא אמרה לי כל הזמן כמה היא מאוהבת בי נוגעת בי, כל ליילה רוצה לשכב!! מתקשרת 6 פעמים ביום אני חושב שהבנתם.
אני מצידי גם אמרתי לה שאני מאוהב בה אבל לא באותה רמה והיא כל הזמן אמרה לי שזה מפריע לה שהיא מרגישה לבד וזה.
לפני 3 חודשים היא בכתה אמרה לי שהיא לא יכולה ככה יותר,ואז הבנתי שאני בצרה.. אני ממש ממש ממש מאוהב בה !! פשוט קשה לי להראות את זה כי אני חסר בטחון והיו לי חסימות רגשיות מעבר
היה לנו שיחה רצינית לתת לזה עוד צאנס ואני השתנתי פלאים! הרגשתי אליה הרבה יותר הראתי לה את זה כל דקה ולאט לאט היא חזרה לעצמה... לא הפסקתי להגיד ולהראות לה כמה אני אוהב וכמה היא חשובה לי,למרות זאת היא לא הייתה כמו פעם.
בחודש האחרון חלה ירידה מבחינתה היא עדיין אמרה שהיא אוהבת אותי אבל אחרי שאני אומר לה רק,וכל פעם שאנחנו מדברים היא ב LOW כזה...
אתמול בבוקר אמרה לי שהיא רוצה שאני יבוא אליה לשלישי עד מוצא שבת כל החופש למרות שהיינו אמורים לעשות אותו פה בטענה שהיא בדכאון ועוברת עליה תקופה קשה והיא רוצה לשפוך את זה איתי ולהתייעץ איתי - מה זאת אומרת ישר באתי !!
באותו יום היא התקשרה הרבה ואמרה לי מאמי וזה כאילו השתנתה לטובה.
איך שבאתי.. ( אתמול בבוקר)היא אמרה שהיא בדכאון ולא יודעת למה,אז אמרתי לה בטח שאת יודעת למה מה עובר עליך מאמי? ניסיתי לכוון אותה לכיוון של פיתרון
היא אמרה לי שהיא רוצה הפסקה היא אוהבת אותי אבל רוצה להבין עד כמה..
מה זה הדבר הזה ? אוהבת אבל רוצה להביו עד כמה?
אני כל כך אוהב אותה ומראה לה את זה כל רגע בלי הפסקה... כל כך קשה לי אני לא מפסיק לבכות ! נסעתי הבייתה חזרה מאוד מוסער
היא התקשרה 7 פעמים בנסיעה שחזרתי הבייתה לא עניתי לה והתקשרה שוב שהייתי בבית עניתי לה ואמרה שהיא באמת באמת אוהבת אותי וזה באמת הפסקה כדי להבין עם עצמה עד כמה היא אוהבת אותי.
סיימנו תשיחה. ולאחר 5 שעות ( בערב ) היא התקשרה שוב.... עניתי היה שקט אז אמרתי מה מאמי...
היא אמרה מה אתה עושה איפה אתה וזה ואז אמרה אני מתגעגעת....
אז אמרתי אם את מתגעגעת ואוהבת למה כל זה? אם את בדכאון בואי נעבור את זה ביחד,היא אמרה צודק.. אבל
היא שוב עמדה על שלה שהיא רוצה הפסקה..
יש סיכוי שנחזור? אני לא רואה את עצמי בלעדיה.....
האם כדי לנסות משהו עוד שבוע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היא רוצה הפסקה - יש סיכוי שתחזור? - תגובה
מוניקה הרשקוביץ25/04/2012בדוי00 יקר,
התנהלותה של בת-זוגתך מעידה על רגשותיה העזים כלפיך כמו גם, על דאגה ואכפתיות רבה.
היא חשה צורך בהפסקה הזו ולכן היא כל-כך נחושה לגביה, יחד עם זאת חשוב לה לבדוק, כל הזמן, שאתה "בסדר" עם זה וכי תחזיק מעמד. היא מתקשרת גם על-מנת לומר שהיא אוהבת ומתגעגעת, כפי שכתבת, וגם על-מנת לוודא כי לא נפגעת ושאתה עדיין שם למענה ולמען הקשר שלכם.
אני חשה שנכון יהיה לאפשר לה את פסק הזמן הזה. היא תדע להעריך זאת. אם לא תאפשר לה למלא את הצורך הזה היא תחוש סוג של מחנק וצורך להתרחק ממך, מה שיוביל לתוצאה ההפוכה מזו שאתה רוצה להשיג.
עד כה נראה כי היא זו אשר יוצרת קשר כל הזמן, אולם, אם תחוש כי היא מתקשרת פחות, תוכל להרים טלפון, לדרוש בשלומה, להציע סיוע ולבדוק את ה"דופק".
עושה רושם שהיא בחורה כנה ואמיתית אשר אומרת את אשר על ליבה ומתנהגת בהתאם. את תחושותיה כלפיך היא אומרת בקול רם וגם התנהלותה תואמת את דבריה. לכן, סביר להניח שכאשר היא אומרת הפסקה היא באמת מתכוונת להפסקה ולא לסיום הקשר. התנהלותה עד כה מעידה על רצון להמשיך בקשר ולא להיפך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיא התקשרה שוב פעם- פעם שנייה
בדוי0025/04/2012היא התקשרה שוב לפני שעתיים
אמרה שוב פעם איפה אתה וזה, אמרתי לה הייתי בטקס ועכשיו במסעדה עם המשפחה וזה היא אמרה שגם היא הייתה בטקס
אמרתי לה שהיא חסרה לי והיא אמרה שאני גם נורא נורא חסר לה והיא מתגעגעת
ושוב פעם למרות הכל היא אמרה שהיא צריכה זמן ושקשר כזה לא נזרק סתם לפח בכזאת מהירות וכו....
אני תקוע בצומת דרכים ואין לי מושג לאיפה היא לוקחת אותי,אני לא יכול למחוק אותה או לא לענות לה... אני מאוהב בה מאוד ! ואומר לה את זה כל הזמן !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועכשיו פעם שלישית
בדוי0025/04/2012והפעם אמרתי לה הפסקה זה הפסקה או שאת לא מתקשרת בכלל או שאנחנו חוזרים תחליתי
והיא אמרה לי שהיא לא יכולה לא להתקשר אלי וזה...
אני ממש מתחרפן... אבל גם אומרת שהיא לא בטוחה לגבינו וזה והיא צריכה זמן להחליט ולהרגיש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועכשיו פעם שלישית - תגובה
מוניקה הרשקוביץ25/04/2012בדוי00 יקר,
באופן כללי לדחוק לקיר היא הדרך הפחות מומלצת...זה גורם לצד השני להתבצר בעמדה שלו ולא לנסות לבוא לקראת.
כפי שהצעתי לך בתגובתי הקודמת, נסה לזרום איתה ולאפשר לה את מרחב המחשבה לו היא זקוקה על-מנת להגיע לתובנות שלה. יחד עם זאת, אתה לא פחות חשוב ואם אתה חש שמסריה הכפולים מבלבלים אותך זה בסדר לבקש ממנה להתקשר פחות או לא להתקשר כלל עד אשר היא תמצה את ההפסקה. חשוב שתסביר לה את עמדתך ושתשתף אותה בתחושותיך. אמור לה שקשה לך להתמודד, שגם כך קשה לך עם ההפסקה הזו והיא מקשה עליך עוד יותר בטלפונים התכופים. טלפונים בתדירות גבוהה למרות "הכרזת" ההפסקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת בעצם אומרת
בדוי0025/04/2012שאם אחרי שבוע לא תהיה תשובה סופית לתת לה עוד זמן ?
זה יכול לקחת שבועיים חודש ואף יותר
אני לא אעמוד בזה נראה לי...
איך אני יכול להגיד לה את זה אחרי שבוע במילים שלא ישמעו דחיקה הצידה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני אומרת ש...
מוניקה הרשקוביץ25/04/2012בדוי00 יקר,
בכל קשר חשוב לאפשר (וכמובן גם לקבל) את המרחב הנדרש, כאשר הוא נדרש, על אחת כמה וכמה בקשר זוגי, שבמהותו הוא אינטנסיבי יותר.
בת-זוגתך שיתפה אותך בתחושותיה ובצורך שלה בהפסקה, היא הסבירה לך למה היא זקוקה לזמן הזה. עשה זאת גם אתה. שתף אותה בתחושותיך ובקשייך. שתף אותה בכך שקשה לך להתמודד עם חוסר הוודאות לגבי עתיד הקשר שלכם. בקש ממנה לנסות ולהגיע לתובנותיה בהקדם האפשרי מבחינתה על-מנת שאתה תדע היכן אתה עומד.
לרוב, שיתוף אשר מבהיר את העמדה של אחד הצדדים לצד האחר מביא לכך שהצד האחר מנסה לבוא לקראת. שיתוף גורר אמפטיה ורצון להקל. בנוסף לכך, אם עתיד הקשר עומד כאן למבחן, היכולת שלך לקבל את הצורך שלה, לכבד אותו ולשתף בצרכיך יעמדו לזכותך לטובת עתיד משותף, כלומר היא תעריך את היותך מבין, תומך ומפרגן בעוד שאם תלחיץ אותה או תדחק בה תצבור נקודות לחובתך, מה שעלול לגרום לה לחשוב האם היא תרצה או תהייה מוכנה להיות בזוגיות עם איש שאינו מבין ותומך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת של אתמול בערב חשובה מאוד
בדוי0026/04/2012היא התקשרה ושאלה אותי מה אני עושה אמרתי לה שאני יוצא ושאלתי אותה מה היא עושה היא אמרה שהיא לא יוצאת
אז שאלתי אותה "רוצה לבוא" והיא בפתע אמרה שכן אז נסעתי אליה וחשבתי שמשהו השתנה מסתבר שלא.
יצאנו והיה ממש גרוע מבחינתנו היא הייתה קרה....
חזרנו הבייתה בגלל ששתיתי ישנתי אצלה,ובבוקר אמרתי לה שאני לוקח תדברים והולך הבייתה.
היה לנו שעה של בכי מ2 הצדדים היא מבחינתה אמרה כמה אני חשוב לה שהיא באמת אוהבת אותי והיא פשוט מבולבלת... וצריכה זמן
קבעתי איתה שהפסקה זה הפסקה ופגישה פיזית לא טובה לנו,לכן החלטנו לעשות הפסקה כמו שצריך במקסימום זה קשר טלפוני.
התחבקנו ושאלתי אותה מה היא מעריכה שהסיכוי שתחזור והיא אמרה לי 90 % שאני אחזור אני כמעט בטוחה..
זה השאיר לי תקווה נפרדנו יפה
בדרך חזרה היא שלחה לי הודעה שהיא לא יוצאת לארוחת צהריים עם החברה שהייתה צריכה לצאת כי היא חלשה פיזית ונפשית...
אני מאוד מקווה שהזמן יחזיר אותנו ביחד...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת של אתמול בערב חשובה מאוד - תגובה
מוניקה הרשקוביץ26/04/2012בדוי00 יקר,
טוב עשית כאשר שמת גבולות להפסקה הזו, כאשר אמרת לה "הפסקה זו הפסקה". בזמן הזה יהיה לשניכם זמן לחשוב, לעבד את הדברים ולהתגעגע ל"יחד". לך בוודאי יהיה קל יותר או לפחות ברור יותר והיא...היא כנראה תחוש בחסרונך (ובוודאי לאור כמות ותדירות השיחות שהיא יזמה אליך).
אני מאמינה שהיא מבינה כעת שבתקופת ההפסקה רצוי לשניכם להיות באמת בהפסקה כי הפסקה כפי שהייתה עד עתה מקשה על שניכם.
מקווה שמשאלתך תתגשם ותחזרו זה לזו.
אשמח אם תחזור לעכן אותנו כאן בפורום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך להגיד לומוניקה25/04/2012
שלום!
אני בת 33 ונשואה קרוב ל 10 שנים. החלטתי להתגרש בגלל שאני מאוד סובלת מהקשר עם בעלי. בהתחלה היו כמה בעיות, במין, במשק הבית ובמריבות המכוערות שהתרחשו כל כמה זמן. אבל עם השנים הכל נצבע שחור, הכל מרגיש כל כך לא נכון. הבעיה היא שאני לא מסוגלת לדבר איתו על זה, הוא מאוד כועס כשאני אומרת משהו לא לרוחו, מפסיק לשתף איתי פעולה, צועק ומקלל, ויש לנו ילד קטן... אני חייבת שיהיה שקט בבית ושיתוף פעולה מצד בעלי, למען הילד וגם כי אני עצמי מפחדת.
הוא לא הרביץ לנו אף פעם, רק הרים את הקול, אבל... אני לא יודעת איך בדיוק להסביר את זה, אבל אני לא מסוגלת לגלות לו איך אני מרגישה ואחר כך להשאר באותו בית- זה נורא מפחיד ובלתי נסבל.
נפגשתי כבר עם שני עורכי דין בנושא הגירושין, ושניהם אמרו לי שאני חייבת קודם לדבר עם בעלי, לשכנע אותו לחתום על הסכם ורק אחר כך אוכל לצאת מהבית, בתקווה שעם הילד... אני מאוד מפחדת. אמרו לי גם שעדיף להכין את הבעל לפרידה, אבל איך? כל יום אני משחקת אותה שהכל בסדר כדי שהוא לא ילחץ עלי. כשאנחנו רבים הוא לוחץ עלי עד שאני נשברת. האם יש לכן עצה? תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך להגיד לו - תגובה
מוניקה הרשקוביץ25/04/2012מוניקה יקרה,
נראה שחייך אינם פשוטים כלל, בלשון המעטה וכי למעשה את חיה את חייך בתור שתי דמויות ותחת שני "כובעים".
הדמות האחת היא מי שאת באמת, זו שסובלת, זו שחוששת, זו שלא יכולה לשאת את המצב יותר, זו שרוצה לקום וללכת, זו ש"מופיעה" ו"מתגלה" כאשר בעלך לוחץ עלייך, כפי שכתבת.
הדמות האחרת, היא זו שחובשת את ה"כובע" של "הכל כרגיל", זו שמתנהגת כאילו הכל בסדר, זו שמשחקת אותה ב"הצגה" כאשר בעלך הוא הקהל.
בנוסף לכך שמציאות חייך אינה פשוטה וכי את חיה את חייך בניגוד לרצונותייך ולצרכייך את גם מנתבת הרבה אנרגיות למשחק הכפול, לניהול ה"חיים הכפולים" לכאורה, להיותך ה"שמחה" בעודך סובלת.
כל ההתנהלות הזו מצריכה המון תעצומות נפש ובוודאי כאשר מדובר בתקופה ארוכה ורציפה ובאינטנסיביות שכזו, כלומר כל הזמן להיות "גם" ו"גם".
קחי את המתנה הזו בה ניחנת, את העצמה הפנימית הזו, ותעלי אותה בכיוון הרצוי לך. עמדי באומץ מול בעלך ואמרי לו שלאור התנהלות הקשר שלכם החלטת להיפרד ושלצורך כך עליו לחתום על הסכם.
אמרי לו שפנית לאוטוריטה מקצועית ובדקת מה עליכם לעשות וכיצד לנהוג על-מנת להיפרד באופן המכובד ביותר ובהקדם.
לפני השיחה שימי לך למטרה לצאת מהשיחה הזו עם הסכם חתום.
את השיחה הזו תנהלי כאשר הילד לא בבית. הוא לא צד בעניין ולא צריך להיות נוכח בסיטואציה הזו. דאגי שהוא יהיה במקום בו הוא יוכל להישאר עד אשר תסיימי את ענייניך עם בעלך כדי שהזמן לא יהווה גורם מלחיץ ויחליש אותך מול בעלך, שלא תאלצי למהר או לוותר כי עלייך להביא את הילד.
העובדה שכבר בדקת עם שני עו"ד מעידה על היותך יסודית, תוצאתית וממוקדת מטרה. כלומר, לקחת החלטה והתחלת לפעול על-מנת לקדם את הנושא.
בעת השיחה עם בעלך, עשי שימוש ביכולתך להיות תוצאתית וממוקדת מטרה. התמקדי בתוצאה שאת רוצה להשיג ואל תאפשרי לחששותייך או לתגובותיו (יהיו אשר יהיו) להסיט אותך ממטרתך.
בהצלחה!
אשמח באם תחליטי לשוב ולעדכן אותנו כאן בפורום וכמובן אשמח לסייע ככל שאוכל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
מוניקה25/04/2012תודה רבה על החיזוק, הלוואי ואנשים אחרים מסביבי היו מאמינים בי כך... בכל אופן, זה מה שאעשה, אשתדל לעדכן כאן בפורום. מקווה שהכל יסתיים בקרוב, תוך חודש-חודשיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה - תגובה
מוניקה הרשקוביץ25/04/2012מוניקה יקרה,
החשוב הוא שאת תאמיני בעצמך, תהיי מודעת ליכולותייך ולעצמותייך ושתדעי לעשות בהם שימוש נכון ומושכל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי
eden26/04/2012אני מאוד מזדהה עם מה שאת רושמת, זה מאוד דומה למה שאני עברתי. גם הגרוש שלי היה אחד שצועק, וכשדברים לא לרוחו...
לגבי להגיד לו ולא להישאר בבית - העו"ד שלי אמר לי שאחרי שאני מדברת איתו אין שום בעיה ללכת לישון אצל אמא שלי-מותר לי. זה לא אומר שאני עוזבת את הבית או משהו כזה. כמובן שהילד שלי כבר היה באותו יום אצל אמא שלי. ואז הגיעה השיחה הגדולה, למרות שזה כבר היה ברור שכלום לא בסדר איתנו. בתום השיחה הלכתי. הוא שאל מה ולאן, אמר שהוא רוצה לראות את הילד. אמרתי לו שגם לי זה קשה אז אני הולכת להרגע אצל אמא שלי ואחזור מחר.
תבדקי עם העו"ד שלך אם זה משהו שאת יכולה לעשות. אני מאמינה שאם כן, זה יוריד ממך את הלחץ של הרגע שאחרי.
בהצלחה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנשואה בפעם השנייה בהצלחה רבה
שירן26/04/2012היי,
האם חשבתם ללכת לייעוץ זוגי?
מה בעלך חושב על המערכת יחסים בינכם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
מוניקה27/04/2012היי
בשנים קודמות היו לנו הרבה שיחות על היחסים שלנו, חלקן מריבות, חלקן רגועות. בכל מקרה, המסקנה שהגענו בסוף כל שיחה היתה, שעלי להשתנות ולהתנהג אחרת. כמובן, נמצאתי האשמה הבלעדית בכל הבעיות שלנו. אם חס וחלילה האשמתי את בעלי במשהו, הוא ישר הגיב בזעם והסתגר.
יכול מאוד להיות שהבעיה היא אצלי, ובאמת אני לא עושה שום דבר נכון. אבל מערכת היחסים שלנו לא שווה אף שקל מלוכלך ליד פח הזבל שיתבזבז בטיפול הזוגי, וגם לא שווה את הזמן.
אני כבר לא כועסת עליו. לא מתכוונת להגיד לו מה הפריע לי, אפילו בשיחת הפרידה. רק רוצה לצאת מפה. רק להפסיק להיות שבויה בבית שלי.
אני מקווה שהוא ימצא זוגיות חדשה ומהר. יש המון בנות שמוכנות לעשות וויתורים עד אין קץ למען הזוגיות, ואולי לחלקן הדברים שבעיני הם בלתי נסבלים יראו סבירים ואפילו סבבה. הוא באמת צריך את זה, אז שיהיה לו.
אני לא אחזור לזה שוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי
שירן27/04/2012תראי יקירה,
את נשמעת מאוד טעונה, ולמען האמת כשאין חשק כמו שאת מבטאת אז אכן ייעוץ זוגי הוא בזבוז של כסף.
מה שכן, השינוי מגיע מכל אחד ואחת מאיתנו, אני יכולה להעיד ולומר שאני מכוונת המון נשים שרוצות להתגרש וברגע שהן ניסו להסתכל על עצמן הדברים נראו קצת אחרת.
אני מאוד מאמינה במשפט "אישה בונה אישה הורסת".
מהמעט מאוד שקראתי וגם את יודעת הצד שלו לא נשמע- אני יכולה רק לייעץ לך שתהיי שלמה עם עצמך בכל צעד שתבחרי...לעיתים כשאנו כועסות הכל נראה "שחור", וקל מאוד לראות את כל החסרונות של אותו בן זוג שאנו חיים איתו- כמו שנאמר כל "השיט" יוצא החוצה.
רק טיפ קטן... לחיות כחד הורית זה לא פשוט בכלל...ולעיתים מסתכלים לאחור ואומרים לעצמנו ,אם רק הייתי בגישה אחרת... אולי דברים היו נראים אחרת...".
לרוב, התכונות שקיימות בך עכשיו עדיין יהיו בזוגיות אחרת, ולכן אני אף פעם לא ממליצה מייד על גירושים- עדיף לנסות עם אותו הגבר שלפחות הוא האב של ילדך.
ושוב אני אציין שזה מהמעט שקראתי...תעשי מה שליבך מנחה אותך רק בתבונה רבה, גירושין זה תהליך לא פשוט....
שיהיה לך המון בהצלחה ואושר בכל שתבחרי- הכי חשוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבואי נסכים לא להסכים
מוניקה27/04/2012שירן, אני בטוחה שכוונתך טובה, אבל השקפות העולם שלנו שונות מאוד.
בשלב הזה של חיי התאכזבתי ממוסד הנישואין ומהזוגיות בכלל. בשנים הקרובות אני לא רוצה להיות במערכת יחסים עם אף גבר ואני מאוד מקווה שהטמטום לא יחזור אלי גם אחרי זה.
הקשר היחיד שיכול להתאים לי זה סקס לא מחייב.
היותו של בעלי אב לילד שלי לא מחייבת אותי לקבור את עצמי לצד החולשות שלו ולהרקב ביאוש שלו מעצמו עד סוף חיי.
לדעתי הגברים נהנים מזכויות יתר בחברה שלנו והרבה נשים בכלל לא לוקחות בחשבון את האפשרות להנות או אפילו להפסיק את הסבל. לפיכך זה נורא בעיני שאת משכנעת נשים שכן העיזו להעלות על הדעת את האפשרות להשתחרר מעול הנישואין, ששם בחוץ זה עוד יותר גרוע ועדיף להן להשאר עם הסבל המוכר. עלי זה לא יעבוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהא מגיעה ממקום של לשפוט...
שירן27/04/2012היי,
כפי שציינתי אני בעצמי התגרשתי והיום נשואה בפעם השנייה- אני ממש לא מנסה לשכנע במקום שלא טוב- רק ישנה נטייה וזו עובדה להרים ידיים מהר ולהתגרש.
בכל אופן, שיהיה לך המון בהצלחה-ושתהיי מאושרת!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמסכימה עם מוניקה
eden28/04/2012את כותבת ואני מרגישה שאני קוראת את עצמי לפני שנה.
גם אני מאוכזבת מאוד, גם אני הואשמתי בכל דבר ועניין, גם אני לא יכולתי לדבר איתו...
אנחנו אומנם ניסינו טיפול זוגי, ולצערי זה לא הועיל. למרות ש... מוניקה - אני חייבת להגיד שכדאי לך לנסות ולו בשביל הסיכוי הקטן - בכל זאת, יש ילד בסיפור. ואם לא יצליח, עד רבה - קומי ותלכי, תלכי בידיעה שאת מבחינתך עושה הכל.
היום אני גרושה, עם ילד, וטוב לי!!! נכון, זה לא קל ולא פשוט, ועדין יש ריבים עם הגרוש שלפעמים נראים יותר גרועים מכשהיינו נשואים, כי עכשיו כל אחד מושך לחיים שלו, אבל הידיעה, שבסוף היום אני בבית שלי, במיטה שלי, בפינה שלי, בשקט שלי - אין לזה תחליף!!!
שיהיה המון בהצלחה!!! כרגע את צריכה חיזוקים כי לא משנה מה תעשי - זה קשה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תקועה במערכת יחסים לא בריאהסתיו24/04/2012
אני בת 22 ואני במערכת יחסים לא טובה שנמשכת און אנד אוף כבר 7 שנים.
בגיל 15 התחלנו להיות ביחד והיינו ילדים, בשנתיים הראשונות היו לנו ריבים ובעיות של ילדים קטנים ואני כל הזמן רציתי ללכת והוא זה שהתחנן שנחזור והיינו חוזרים.
אני התרחקתי מחברות כי הם פגעו בי ועם הזמן נשארתי לבד כשרק הוא היה לצידי כל הזמן, ממש גדלנו ביחד ונקשרנו אחד לשנייה הוא ידע עליי הכל ואני עליו.
אבל הקשר בינינו אף פעם לא היה טוב כל השנים זה תמיד היה ככה חוסר תקשורת ריבים, פרידות וחזרות. בשנתיים האחרונות זה רק החמיר הוא נפרד ממני בתקופה מאוד קשה שהייתה לי בטענה שהקשר שלנו לא טוב ,ואפילו היה עם אחרות ואחרי כמה חודשים התחנן שאני אחזור ואני חזרתי אליו כי אני כבר ממש קשורה אליו ולא היה לי אף אחד אחר חוץ ממנו. נפרדנו עוד פעם לפני כמה חודשים וחזרתי אליו אחרי שביקש כי הוא אומר שהוא אוהב מאוד. אבל הבעיה שכל פעם שאנחנו חוזרים זה עוד פעם ריבים, הוא מבטיח לי שהוא ישתנה אבל זה לא קורה. הוא משקר לי המון הוא אומר שהוא עובד והוא בעצם יוצא עם חברים.
אני לא מבינה מה הבעיה שלו הוא מבקש שנחזור כי הוא אוהב ואז חוזרים והוא שוב משקר ומזלזל ואני נשארת איתו כי קשה לי לבד ואני לא יכולה לשאת את המחשבה שתהיה לו מישהי אחרת.
איך יוצאים ממעגל הקסמים הנוראי הזה?? לפני כמה ימים שוב גיליתי שקר שלו והחלטתי שהפעם אני מסיימת לתמיד ואני מפחדת שגם הפעם אני אשבר ואחזור אליו בגלל הקושי שלי להיות לבד ולהתגבר אבל אני לא רוצה לזחור כי הקשר עושה לי רע.
אשמח לעזרתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשה לשבור דפוס ישן
עדי בדיחי24/04/2012הי ניצן ולילה טוב,
אני מבינה ממה שאת כותבת שאת יודעת שאת אכן "תקועה במערכת יחסים לא בריאה", את יודעת מה צריך לעשות, את יודעת למה צריך לעשות- אבל את כנראה מתקשה ב"איך", ויש גם חשש, כנראה, מה יהיה אח"כ ואיך אסתדר לבד...
העובדה שאתם "יחד" 7 שנים, שהוא הבחור הראשון שלך ושהכרת אותו בגיל מאוד קריטי- היא מאוד משמעותית ויכולה לספר למה כ"כ קשה לך להיפרד. ההרגל, אפילו אם הוא הרגל "רע", הוא עדיין הרגל. הרגלים יכולים לתקוע אותנו לשנים על גבי שנים. הרגלים מפחידים אותנו מאוד- כי הם כ"כ מוכרים, וכ"כ ברורים וידועים מראש, צפויים ונוחים לנו- עד שאנחנו לא באמת רוצים להיפטר מהם- כי הם משרתים אצלנו צרכים מאוד גדולים. אם זה למשל, במקרה שלך, צורך לא להיות לבד, צורך להיות עם מישהו (לא מתאים לי ככל שיהיה) שמכיר אותי, שיודע מי אני ו"יאכל" את השטיקים שלי. להכיר עכשיו מישהו חדש- כמה אנרגיות אני צריכה להוציא, ומי אמר שהוא יבין אותי ויאהב אותי ויתחנן שאחזור אליו.. ויתן לי לחוש בכל זאת- נאהבת, רצויה..
להתחיל הרגל חדש, טוב יותר, לא תמיד קל. לפעמים זה קשה יותר מהמחשבה לזנוח את ההרגלים הקבועים הישנים.. ההרגל הישן "שומר" עלינו מפני הפתעות של הרגלים אחרים, אז מה אם ההרגלים החדשים יהיו לנו טובים יותר, העובדה שיש לעבוד קשה ולכאוב- עד שנגיע אליהם- מספיקה, כדי להישאר בהרגלים המוכרים והנוראיים שלנו...
אני מניחה שהשתמשתי מספיק במילה "הרגל"... :) אני חושבת שבזה מדובר- בהרגל, בדפוס מוכר שלא מפתיע אותך- הרי את יודעת שתיפרדו, הוא יתחנן, אתם תחזרו, אתם תריבו, אתם תיפרדו, הוא יחזר, את תסכימי, אתם תחזרו וחוזר חלילה. בדיוק המעגל הקסמים שעליו דיברת. אבל-
אם תחתכי את המעגל, ותצאי החוצה מהריקוד הזה, את תגלי- שקודם כל, לא כ"כ נורא להיות תקופה לבד- לחשוב עלייך ולא עליכם, לעשות עבור ולא עבורכם, לצאת עם "עצמך" או חברה חדשה שתכירי- ולא איתכם. להשאיר את הביחד שבעיקר מתסכל אותך- מאחור. ולהתחיל משהו חדש. דבר שני, את אולי תגלי על עצמך דברים חדשים, רצונות חדשים, והבחור הבא שלך יהיה מישהו שדווקא בזכות הפרידה הנוכחית- המוחלטת- יהיה מתאים לך יותר, בוגר יותר, מבין יותר, ועם תקשורת טובה יותר מולך. אבל כדי שזה יקרה, כדי שתגיעי למקום טוב יותר- את באמת צריכה להחליט: האם אני ממשיכה לרקוד במעגל הקסמים שלי, או שאני פורצת אותו החוצה, ומחליטה שאני לא נשארת עם: מי שמשקר לי, מי שאומר שישתנה ולא משתנה, מי שלא מפתח תקשורת טובה איתי.
הכתובת על הקיר- את רק צריכה לשבור את ההרגל הזה, ואת במסלול טוב יותר. בהצלחה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתוסכל ...מיכל23/04/2012
שלום . אשמח לקבל טיפ לגבי בעיה גדולה שיש לי עם אשתי . אני בן 37 אשתי בת 34 נשואים 10 שנים יש לנו שני ילדים אחד בן 6 ואחת בת שנתיים. אשתי טוענת שמעולם לא היתה מאוהבת בי ואין לה משיכה כלףפיי..לגבי יחסי מין אחת למס חודשים...אני גבר שמאד מבין אוהב מפרגן ולמרות הכל נותן לה כדי שיהיה לה טוב. היו מס פעמים במהלך הזוגיות שרצתה להתגרש היא די היססה ...אך תמיד הגענו אחרי שיחות שחבל לפרק את החבילה כי סך הכל יש בסיס טוב. הבעיה היא כזאת יש לה שתי חברות שהן נמצאות במערכת יחסים פתוחה עם בני הזוג שלהן. מידי שנה היא נוסעת איתם לאילת ימי שישי הן יוצאות יחד מועדונים , בתי קגפה וכו..... זה מאד מפריע לי אך היא תמיד אומרת שהיא לא רכוש שלי ויש לה חיים משל עצמה. אני טיפוס יותר ביתי מעדיף להשקיע בזוגיות איתה ועם הילדים מאשר לצאת עם חברים. הסברתי ל ה שברגע שהזוגיות תיהיה טובה ...אני אפרגן לה ..אז תמיד יוצא שהיא בסוף יוצאת עם חברות ואני שומר על הילדים היות למרות שהיא יודעת שזה מפריע לי ...היו מס פגישות אצל פסיכולוגית נאמר לנו שם שהיא מתנהגת כמו ילדה בת 16 שאני מידי מרצה אותה. אני פשוט לא רוצה להגיע לגירושיםם םאני מאד מחובר לילדה. היא נמצאת בשלב שהיא גם מנסה לשפר תזוגיות אך לא מידי משתדלת על כל דבר היא מתעצבנת לוקחת אותי כמובן מאלו יודעת שאני מת עליה. ואני מאד סובל ומבולבל מה עלי לעשות ? להמשיך אצל פסיכולוגית זה די קשה מבחינה כלכלית אנחנו לא במצב כלכלי טוב .... האם להמשיך לרצות אותה או שעלי לאסור עליה לבלות באילת מס ימים?
יש לי זכות למנוע ממנה ללכת ? אציין שהיא לא בדיוק שואלת אותי היא פשוט צריכה אותי לבייביסיטר לילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חד צדדיות
עדי בדיחי23/04/2012שלום מתוסכל וערב טוב,
ההקדמה שלך לדעתי מאוד חשובה גם לגבי השאלה שלך בסוף ההודעה- ההקדמה שמספרת כי מדובר באהבה שהיא חד צדדית- בעיקר מצידך. ההשקעה, הנתינה, האהבה, ההקרבה- בעיקר מגיעה ממך. היא עצמה אומרת בפירוש כי מעולם לא התאהבה בך וגם לא נמשכת אליך. זה יכול להסביר את ההתנהגויות השונות שאתה רואה במהלך החיים איתה.
היא מצד אחד מנסה לשפר את המצב לפי מה שאתה אומר אבל באותו משפט אתה גם מציין שהיא לא משתדלת יותר מדי ולא זקוקה לאישורים שלך לצאת עם חברות לנופש... אם כן- האם אתה באמת רואה רצון ומוכנות גדולה מצידה אכן לעשות מאמץ? אתה מספר שאתם תמיד מגיעים לעובדה כי "יש בסיס טוב"- בסיס של מה לדעתך? אם יש בסיס טוב, אזיי שהוא צריך לבוא לידי ביטוי במצבים האלה- שצריך לשנס מותניים - וזה לא באמת קל כמו שזה נשמע, כשאין אהבה ומשיכה מצידה. שוב, גם פה- האחריות מוטלת עליך בעיקר. ושוב אתה חש שאתה שם רק כדי לספק צרכים מסוימים כמו בייביסיטר לילדים..
לצערי העובדה שאתה קרוב לילדה שלך היא אמנם מצוינת כשלעצמה, אבל לא מספיקה כדי לעשות אותך מאושר בתוך הזוגיות. הסיפור לגבי החברות עם הזוגיות הפתוחה- הוא לא באמת האישיו. האישיו הוא העובדה שהיא אומרת לך שהיא לא התאהבה בך מעולם וגם לא נמשכת אליך. והשאלה היא האם אתה מוכן להמשיך להתמודד עם זה. יש זוגות, אפרופו, שכן יכולים והם יחד מסיבות מסוימות וזה טוב לשניהם. האם אתה במצב הזה?
אין לך אפשרות למנוע ממנה שום דבר, רק מפני שהיא אדם אוטונומי בפני עצמו וכפי שכתבת "היא לא ממש שואלת אותך". אני מציעה שוב לחשוב לגבי המשך הזוגיות, ובהנחה והחלטת שאכן אתה רוצה להמשיך אותה- חשוב באיזה תנאי אתה מוכן להמשיך אותה- מה אשתך צריכה לעשות כדי שמשהו ישתנה? והאם היא מסוגלת לכך, לדעתך?
אני מקוה שנתתי לך קצת חומר למחשבה.. הרבה הצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מפוחדתרינת23/04/2012
שלום ,
בעבר ביקרתי בפורום עקב הרבה בעיות בזוגיות ,
בכל מקרה למרות שהבעיות שהיו בינינו בעבר , המשכתי את הקשר , הקשר הוא לא הכי יציב בעולם , שבוע אנחנו יכולים להיות הזוג הכי מאוהב על פני האדמה , ושבוע לאחר מכן פשוט כמו שני אנשים זרים , זה נובע מחוסר הקשבה והבנה .
אני בת 24 ,יוצאת עם בחור ב 34 , בעבר היו בינינו בעיות עקב תהליך הגירושים שלו , יש לו שני ילדים ,
לפני כ 3 חודשים נכנסתי להריון , עברתי תקופה די לא קלה בלהבין מה לעשות , מצד אחד היה בי פחד שזה לא אדם שאני יוכל להסתדר איתו , ועוד עם ילד . מצד שני היה לי מאוד לחשוב על העצם העובדה לעשות הפלה , במיוחד שבמהלך היחסים כן דיברנו על להביא ילדים . גם הוא התעקש שאני לא יחשוב בכלל על הפלה , והשכל יהיה בסדר שאני יסמוך אליו , הוא התגרש סופית כשבוע לאחר ששמע שאני בהריון .
משם התחילו לחצים על חתונה ,וזה הכניס אותנו לעוד יותר ריבים , לכן החלטנו לעשות את זה אחרי שהיילד ייולד (לא אפרט את הסיבות ).
אני מרגישה מאוד לבד בעניין הזה , ומרגישה שהוא מבין אותי ואכפת לו פחות עכשיו לפני שנכנסתי להריון, לפני זה כן היה חשוב לו מה שאני אומרת ומבקשת , היום הוא כבר נהיה כמו "בעל " בשגרה ,לא מקשיב לבקשותיי , וכאילו הכל מובן מאליו .
אני פשוט מרגישה שעצם העובדה שאני בהריון נותנת לו להרגיש שזהו אני איתו בכל המובנים , ולא משנה איך הוא התנהג ,אני יהיה שם .
וכל השיחות להבהיר לו שזה ממש לא ככה לא עוזרות .
עוברת אליי תקופה בכלל לא קלה ,ואפילו שאני מבקשת שניצא שיארגן משהו כדאי להתאוור , יותר חשוב לו העבודה (הוא עצמאי) ואין לי מילה בזה כי הוא משתיק אותי שמזה אנחנו מתקיימים .
הוא רב איתי די הרבה , ושאני מנסה להסביר לו שאני בהריון ושיוותר לי כי זה לא בריא שאני יעבור את ההריון בעצבים ,אז לא כל כך אכפת לו ,והוא עדיין נכנס ראש בראש איתי . היום פשוט קמתי בתחושה שזהו אדם אני צרכיה לחיות איתו כל החיים ,שחושב קודם על עצמו ואחר כך אולי אליי ועל התינוק שבפנים .
מצד אחד פשוט בא לי להיפרד ממנו , מצד שני יש לי המון פחדים לעבור את ההריון לבד ,וזה סוג של מה שלא הייתי רוצה לעבור .
האם יש לכם הצעות ,??
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מפוחדת - תגובה
מוניקה הרשקוביץ23/04/2012רינת יקרה,
נראה כי הבחור הינו בחור אחראי. הוא לוקח אחריות על מעשיו ועל מציאות חייו. כאשר נודע לו על ההיריון, הוא סגר סופית את הפרק הקודם בחייו בכדי שיוכל להיות כל-כולו בקשר שלכם ולמיטב הבנתי, לאור המציאות החדשה הזו הוא אף רוצה למסד את הקשר שלכם למרות שהקשר שלכם ידע עליות ומורדות. "פוטנציאל" המשפחה, אשר נוסף לקשר שלכם, מגמד, בראייה שלו, את חוסר היציבות בקשר שלכם ואולי הוא חושב כי מיסוד הקשר והקמת המשפחה שלכם הם אלה אשר ייצבו את הקשר.
התנהלות זו שלו מעידה על כך שמשפחה וילדים חשובים לו.
עד כאן הצדדים הנעימים יותר במבנה אישיותו, כפי שאני לומדת מדברייך.
הצדדים המאתגרים יותר באישיותו הם הצורך שלו בשליטה וההקשבה שלו לעצמו (וכמעט אך ורק לעצמו), לצרכיו ולרצונותיו. חוסר התקשורת ביניכם, ההתעקשות שלו לנהל את חייכם אך ורק על-פי ראיית עולמו, על-פי שיקול דעתו ועל-פי מה שנראה לו נכון, הם התוצאה של שני המאפיינים הנ"ל.
היות ואת התקופה הקרובה אינך רוצה לעבור לבדך, כפי שציינת, ואני מאמינה שגם לאחר מכן לא תרצי בכך והיות שהוא אדם אחראי והמשפחה חשובה אולי כדאי שתנסי להסתכל על חצי הכוס המלאה. הוא יהיה לצידך וידאג לכל מחסורכם. נסי להיזכר בסיבות בעטיין נשארת בקשר הזה כל הזמן הזה, למרות שלכאורה יכולת לקום וללכת בכל שלב. נסי להיאחז בסיבות הנ"ל כאשר את חשה שאת רוצה לקום וללכת.
עבורך, כדי שיהיה לך קל יותר בתוך הזוגיות שלכם ובאופן כללי, אני מציעה שתתחילי לקחת יותר ויותר יוזמה, יותר ויותר אחריות על חייך, רצונותייך וצרכייך, בדומה למה שהוא עושה. פשוט תקבעי עובדות בשטח (ושוב, בדיוק כמו הוא עושה...). ככל שאת תיקחי יותר יוזמה יוותר פחות מקום לשתלטנות שלו. כך, במקום לבקש ממנו שיארגן עבורכם בילוי מאוורר, ארגני את, סגרי את כל הפינות והזמיני אותו.
כאשר את תתנהלי כמוהו, כאשר תקבעי עובדות בשטח, כאשר תבואי ותודיעי לו או תראי לו במקום לבקש שיעשה עבורך ויקשיב לך תשיגי שתי מטרות. האחת, הדברים יתנהלו בהתאם לרצונותייך ולצרכייך מבלי שתאלצי לבקש "טובות" והשנייה, הוא יתחיל להקשיב לך. הוא יקשיב לך כי הוא יאלץ להתמודד עם העובדות שאת תעמידי בשטח וכי הוא ירצה להקשיב לך מתוך הערכה ואני משוכנעת כי הוא יעריך את יוזמותייך כי גם הוא מתנהל כך ולרוב אנו נוטים להעריך ולהקשיב למי שמתנהל כמונו...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתוסכלתרינת22/04/2012
אני לא יודעת מאיפה להתחיל... אני נשואה שנתיים עוד מעט עם ילד מדהים בן שנה. מאז ההריון (נכנסתי מיד להיריון) רבנו המון ועוד לפני החתונה בעלי תמיד טוען שאני לא מראה לו אהבה ולפני החתונה היה ריב גדול סביב זה שכמעט ביטלנו הכל, אני מרגישה שאנחנו לא מתאימים אבל הפחד הגדול שלי הוא שהבעיה אצלי כי כשאני חושבת על הזוגיות שהייתה לי אני מבינה שתמיד אני זו שהפסקתי אותה (פעם אחת אפילו אחרי הצעת נישואים) תמיד הרגשתי פתאום שנמאס, שאני לא אוהבת יותר, שעדיף לי לחפש משהו אחר. אני פוחדת מאוד שזה מה שקורה לי עם בעלי אנחנו יחד ארבע שנים וגרים יחד כמעט ארבע שנים, הוא בהתחלה גרם לי להמשך אליו מאוד וכנראה שזה מה שהיה חסר לי לפניו והרגשתי שזה זה... אבל לאחרונה אני מרגישה ריקנות בזוגיות וכל ריב אני מותחת את החבל ומאיימת בגירושים ואומרת שלא טוב לי ומנסה להבין מה אני אוהבת בו, ניסינו ייעוץ זוגי שלדעתי עזר אבל הוא לא רצה להמשיך ולא מוכן לנסות שוב ואני מרגישה שאין דרך לפתור את הדברים, אנחנו לא יכולים לדבר, אין שיתוף פעולה ואפילו כבוד לפעמים נעלם, הוא עובד המון שעות ויש ימים שאני לבד בבית אבל אין לו אפשרות לשנות את זה וזה גם תורם להכל ובימים שאנחנו יחד בבית כל אחד בשלו וטוב לי ככה אני פשוט לא מחפשת להיות איתו אני פשוט מרגישה שהכל נעלם ואין מה לדבר על החשק המיני שהוא בכלל לא קיים אצלי מהלידה.
לא יודעת לאיזה תשובה אני מצפה פשוט אשמח לשמוע כל דיעה ולקבל רעיון מה עליי לעשות לפני שבאמת הכל יתפרק...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשקול מחדש את נושא הייעוץ הזוגי
דורית כהן23/04/2012מתוסכלת יקרה, כל הסימנים שאת מתארת מראים באמת בכיוון אחד - לא הצלחתם לנתב את הזוגיות לדרך של אהבה ועניין משותף ומענה מוצלח על הצרכים של כל אחד מכם.
לדעתי על מנת לבנות זוגיות טובה, צריך "כלים" טובים. את הכלים הללו אפשר "לקבל בירושה" מבית ההורים,(בצורה טבעית וללא מאמץ, אנחנו פשוט סופגים דפוסי התנהגות ודפוסי ניהול קונפליקטים מהם) ולקוות שיתאימו ספציפית לבן הזוג, וזה ממש לא תמיד קורה, כי בן הזוג פשוט גדל בסביבה הורית אחרת והוא ספג כלים אחרים...
לכן, כאשר יש יותר מדי חיכוכים וריבים שמצטברים ואינם נפתרים, הפתרון היחידי הוא ייעוץ זוגי. וגם כאן - לא כל ייעוץ זוגי הוא אותו דבר. ליועצים שונים יש כלים שונים ודרכים שונות לטפל בבעיות, ולא כל יועץ מתאים לכל זוג.
העובדה שניסיתם פעם ייעוץ זוגי אינה מבטיחה שמיציתם את האופציה הזאת.
אני מבינה מדברייך שבעלך מתנגד לעשות זאת שוב. אני יכולה להבין את ההתנגדות, אבל חשוב ששניכם תרגישו שמיציתם את הכל האפשרויות לפני שמחליטים להיפרד.
נראה לי שאם הוא לא יהיה מוכן להשתכנע, תצטרכי לקבל החלטה קשה כי מאוד לא בריא להמשיך לחיות ככה בבית אחד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהריקנות...
שירן26/04/2012היי,
דבר ראשון, בבקשה! לעולם אל תמהרי "לזרוק" את המילה גירושים בבית, יש למילים משמעות אדירה ואת עלולה להתחרט על כך. מה גם שזה לא בריא להרמוניה ולאנרגיה בבית.
דבר שני, תחשבי קצת על נושא של מיצוי עצמי שלך בלבד ללא קשר לזוגיות. יכול להיות שהתסכול שלך נובע מחוסר סיפוק עצמי- זו תופעה שחוות נשים אחרי לידה בדר"כ. הרי האישה מתמודדת עם קצת יותר מטלות ואחריות מאשר האב.
אל תמהרי להחליט שאתם לא מתאימים, מניסיוני- אותו התוכן שקיים בך עכשיו יעבור איתך לכל מערכת זוגית שבה תהיי, וסביר להניח שכל גבר שתהיי איתו יתלונן על אותם החסרונות. אז דווקא עכשיו כשאת נשואה ויש לכם ילד משותף תבדקי טוב, תלכו לייעוץ זוגי כשהרצון לעשות שינוי ולהחזיר את מה שהיה להווה הוא רצון עז.
בזוגיות צריך 2 ולכן חשוב להקשיב לשני הצדדים- אני בטוחה שגם לו יש מטענים כלפיך.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנהגות הרסנית ופוגעתמעיין22/04/2012
שלום,
אני ובעלי נשואים 3 שנים ויש לנו 2 ילדים קטנים ובזמן האחרון אנחנו רבים המון ותמיד זה נובע מאותו הדבר. אני מרגישה שהוא מסתכל רק על עצמו ולא שם את עצמו במקומי וברגע שדבר קטן מעצבן אותו הוא מתחיל לקלל, לדבר לא יפה ופשוט לפגוע בי , דיברנו על זה המון פעמים הוא אומר שהוא ישתנה וזה אף פעם לא קורה כי שוב אנחנו רבים . אני יודעת שכל מה שהוא אומר לי זה נובע מעצבים והוא לא באמת מתכוון לזה. כך הוא אומר כל פעם. אבל זה מאוד מתסכל אותו ומעציב אותי ועושה לי לא טוב כי אני תמיד מנסה שיהיה טוב ורגוע בבית וכמה שאני אשתדל ואתאמץ לכך הוא אף פעם לא ישים לב לכך ויעריך את זה. אני מרגישה המון חוסר הערכה וכבוד ממנו וגם אמרתי לו את זה. הוא תמיד טוען שהוא לא טוב במילים אז אני מבינה אותו ולא מצפה שיאמר לי שום מילת פירגון והערכה למרות שזה מאוד חסר לי. אבל לפחות שישתדל גם לא לפגוע וזה אף פעם לא קורה. אני ממש מתוסכלת מהמצב הזה. אשמח לקבל כל ייעוץ מה אפשר לעשות כדי שהמצב הזה יישתנה ויהיה טוב יותר.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לטפל ביחד
עדי בדיחי23/04/2012שלום מאי וערב טוב,
אני מנסה רגע להסתכל על העובדה שיש לכם 2 ילדים קטנים ואתם נשואים 3 שנים. מכאן, אני מעריכה, שמיד אחרי החתונה או בסמוך לה כבר היית בהיריון, ולמעשה נכנסתם מתוך "נשואים" ל"הורים" מאוד מאוד מהר, ואחרי כן הגיע ילד נוסף.
המצב הזה של כניסה לשני תפקידים כמעט בו זמנית (בן זוג והורה) עשויה להביא איתה לא מעט קשיים- קשיי הסתגלות, קשיים להתמודד עם השינוי החדש, קשיים בתור הורה וגם בתור בן הזוג- גם פה וגם פה אתה זקוק להרבה מאוד אנרגיות. כשאתה אדם שמתקשה לבטא את עצמו במילים, כפי שתיאר, "לא טוב במילים", זה קשה על אחת כמה וכמה. וכשמגיע הזמן שזה מצטבר ואתה לא יכול יותר- זה מתפוצץ בדיוק בדרך שרצית להימנע ממנה, אבל למעשה לא היתה ברירה- כי היית חייב לפרוק. אצלו זה מגיע גם בצורה תוקפנית למדי.
אז התשובה שלי אלייך היא לא לוותר ולסלוח על כל פעם כי ככה הוא והוא נתון ללחצים. הרי גם את נוטה ללחצים ואת אפילו מגדילה לומר שאת לא לגמרי מקבלת מילות הערכה ממנו. אך כשזה מגיע לויכוח- הוא מבטא את מה שחש באותו רגע באופן קיצוני.
לא כתבת האם יש נושא מרכזי שאתם רבים לגביו- האם זה הטיפול בילדים, האם זה עזרה שלא מגיעה ממנו או כל נושא אחר. אם מדובר במשהו קונקרטי- זה דבר אחד. אם מדובר בהתנהלות רצופה שלו לאורך הזמן שאתם מכירים- זה דבר אחר, וזה יכול להעיד כי זהו אופיו- וזה דבר שיותר קשה לשנות. אבל-
השאלה היא האם שניכם מבינים את הבעיה, האם שניכם מגדירים את המצב כבעיה (מתשובותיו אני למדה שכן), האם שניכם מבינים שכך אי אפשר להמשיך וככל שתמשיכו- המצב עלול להחמיר כיוון שהוא לא מטופל וזה יגרור יותר ויותר תסכולים, ואם אכן שניכם מגדירים את המצב כמצב שמצריך פיתרון- נסי לגייס אותו למצוא את הפיתרון הזה יחד איתך. אם זה לשבת מול האינטרנט ולברר מה עושים במצבים של ויכוחים וקונפליקטים- איך פותרים קונפליקט בזוגיות בצורה טובה יותר, אם זה לגבי העובדה שהוא עצור יותר ומתקשה לבטא את עצמו, וכשחייב לבטא זה יוצא בצורה קשה ומכוערת יותר. גם לדברים האלה יש פתרונות. יש דרכים לטפל בבעיה כמו תוקפנות או חוסר תקשורת, או תקשורת לא נכונה וכו'.. אבל לפני שמגיעים לפתרונות, נשאלה היא- האם גם הוא, כמוך, מבין- שאין מנוס אלא למצוא פיתרון שיקל על החיים ביחד? האם גם הוא מבין שאם המצב הזה נמשך- הזוגיות עלולה להישחק יותר?
במקביל- עלייך לעמוד על דרישתך לטפל במצב. עלייך לשדר לו כי אינך מתכוונת לקבל את התנהגותו ההרסנית כל עוד היא לא מטופלת. זה לא אומר שאת לא אוהבת אותו- זה אומר שאת אוהבת את עצמך, מכבדת את עצמך, ורק ככה את תהיי מוכנה להמשיך הלאה- יש לטפל, אבל ביחד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- להתרגל לקשר זוגיאלי20/04/2012
היי ,
אני בקשר חדש כבר שבועיים וקצת , וכמו שאני מכיר את עצמי וזוכר אני מפחד שהקשר הזה יסתיים מהר מאוד... מפחד אך בו בעת גם מביא את זה עלי , ובאופן , לרוב לא מודע, מקלקל את הקשר, יוצר בו דרמות וכל מיני סצינות של "העמדה במבחנים"..
בטח יש הרבה טכניקות איך לשמר קשר , אבל השאלה שלי האם הרגל , כך שבכל פעם אנסה להשאר יותר זמן בקשר חדש שהתחיל , ולנסות להדחיק את המחשבות שלי שגורמות לי לקלקל או לרצות "להעמיד במבחן".. האם זה יכול איכשהו לגרום לי להכיל קשר משמעותי בהמשך הדרך, כך שהוא יהפך לטבע חדש שלי??
יש לציין שכפי שאני רואה את הדברים זהו דפוס קבוע , ולא נראה לי ממש קשור לזה שעוד לא מצאתי את האחת, והציפייה שאיתה הכול יהיה חלק, בכל בת זוג בקטע הרומנטי הרגשתי מאויים וניסיתי , הרבה פעמים שלא במודע, לחפש מגרעות
כבר יצא לי לצאת ולהתקל בכל מיני אנשים כמוני שגם קשה להם להיפתח, להכיל, מרגישים מאויימים , אך לא ממש יצא לי לדבר איתם גלויות איך הם מתמודדים אם זה ...
תודה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אסף, בן כמה אתה? חסר הנתון הזה
דורית כהן21/04/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני בן 29
אלי22/04/2012...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאולי אתה יותר חושש ממשהו אחר
דורית כהן22/04/2012אסף היקר, הדפוס שאתה מתאר אותו בא כנראה לשרת משהו אצלך.
ההשערה שלי היא שאתה יותר חושש מדבר מסויים מאשר מפני האפשרות שהקשר יסתיים.
הניחוש שלי הוא שאתה חושש מאוד שמא הבחורה לא תרצה אותך והיא זו ש"תיזרוק" אותך, ועל כן אתה "בונה תיק" מן ההתחלה כנגדה, וממהר לחתוך את הקשר, שמא היאתמצא חן בעיניך יותר מדי, ותישאר איתה, ואז אתה חשוף לאפשרות שאולי אתה הוא שתיזרק...
בדוק נא עם עצמך, האם קרה לך אי פעם שמישהי הפתיעה אותך וחתכה את הקשר איתך בפתאמיות? וזה פגע בך מאוד? שבר את ליבך? אם זה אכן קרה לך - אזי הדפוס אותו אתה מתאר עושה לך שירות פסיכולוגי - הוא מפחית את החרדה שלך שמא מישהי תעשה לך זאת שוב, ושומר עליך מפני היפגעות נוספת. זה סוג של מנגנון הגנה פסיכולוגי.
אם זה כלל לא קרה לך אף פעם - אז יש לחפש את הסיבה בקושי באינטימיות רגשית, ואולי גם בתחום הסקס. יתכן שאתה נמנע להגיע למצבים אינטימיים.
אני מציעה לך לקחת קצת ייעוץ פסיכולוגי ולבחון את שתי האפשרויות אותן ציינתי, ויתכן שתעלה עוד אפשרות בתוך התהליך הזה.
אשמח לשמוע מה אתה אומר על ההסברים שלי,
ואשמח גם לשמוע משתתפים אחרים בנושא זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חולשה ומתח בזוגיותנתן19/04/2012
היי אני נתן בחור בן 27 ,אני יוצא עם בחורה שגדולה ממני בעשר שנים היא עם ילדה בת 4 ואנחנו חברים כבר שנה,עד לפני כמה חודשים הייתה אוירה כיפית מהנה ביניו זוגיות מאוד טובה למרות כל הקשיים מסביב,אימא שלה לא מדברת איתי מאז שניהייתי חבר שלה רק האבא והאח ואחותה של בת זוגתי.
לאחרונה קצת פגעתי בה וגם תפסה אותי על כמה דברים שהייתי לא בסדר וגם שקר קטן , אני כל ה זמן יוצא לא בסדר בקשר כל הזמן אני מתחנן לעשות טוב אני מפרגן מפנק נותן אהבה רומנטיקן חסר תקנה ולאחרונה בחודשים האחרונים ישנה ירידה משמעותית בחיים שלנו,איןן לנו איפה ליהיות רק ביחידה אצלל ההורים שלה במרטף שם יושב העסק שלה,הילדה מאוד קשורה אליי ואני אוהב אותם מאוד מאוד כמו שהמשפחה שלי בביתי אוהבים,אבל היא כל הזמן בעסק שלה העבודה והילדה יותר חשובים לה ממני אנחנו לא יוצאים לא שכבנו כבר שלושה חודשים אני מנסה להוציא אותה אבל היא הולכת לקורסים לקידום העסק שלה היא לא מוכנה כמו בעבר להשאיר תילדה שלה אצלהוריי או הורייה לא יכולה לתת אהבה לומר שאוהבת ולהרגיש כלפיי רגשות ,אני רושם לה הודעות כותב לה שירים מביע את אהבתי כאילו לא שמה עליי והיא לא מפסיקה לומר שהכל ניהיה מונוטוני ושכמו אצל חברות שלה האהבה ניגמרת והכל הופך למובן מאליו ואני לא חושב שזה צריך ליהיות ככה היא כבר לא משתפתאותי בכמה דברים שעוברים עלייה בחיים כמו בהתחלה, יורדת עליי שאין לי ידע בסיסיבחיים ושאני לא יוכל להבין אותה ואת מה שעובר עלייה כאילו אני שמה כי נוח להאני אוהב אותה דיברנו על להתחתן ולאחרונה בגלל שקר קטן ועד כמה דברים שניפגעה ממני ואני תיקנתי התחננתי עשיתי בניתי גשרים והכל אני עושה היא לא מתייחסת אליי כאל בן זוג ולאמוכנה להפסיקלומר שהכל הרגלמונוטוני כזה מה עליי לעשות אני פ/שוט אוכל תצמי לא אוכל לא יושן ירדתי במשקל לא מפסיק להשקיע עלייה ולתת להם תנשמה והיא כאילו בשלה,אפילו כשהיה לנו שנה היא העדיפה ליהיות עם לקוחות בעסק שלה ולא לצאת כאילו מה אני?זבל?אני חייב עזרה אשמח לקבל מענה מכם בתודה,נתן..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקחת הפסקה ולחשוב
עדי בדיחי19/04/2012הי נתן,
אני מצטערת לקרוא את מה שעובר עליך, נשמע שמה שאתה עובר מאוד לא קל לך וגם מפתיע אותך לאור כך שעד לפני שנה הדברים נראו לך אחרת לגמרי.
לכאורה, לפחות ממה שכתבת פה- נראה שמבחינת בת הזוג שלך הקשר לא מה שהיה ונראה שהכיוון שלה הוא לא להמשיך אותו- היא לא חוגגת איתך, לא משקיעה בזוגיות כבעבר, מספרת לך כי האהבה נגמרה, אומרת לך שנמצאת איתך מתוך הרגל ונוחות (אולי בגלל הפינוק וההשקעה שלך נוח לה להישאר) וכל אלו סיבות מאוד לא טובות להמשיך לקיים זוגיות.
יש פערים ביניכם שיש לתת עליהם את הדעת בשלב הזה- כמו הגיל, שבכל זאת, משפיע לפעמים על תפיסות העולם השונות. ויש גם פערים רגשיים שניכרים ממה שאתה כותב- היא לא מרגישה שאתם תופסים את החיים אותו דבר, אתה מרגיש כלפיה אהבה גדולה והרבה רצון להשקיע בה, בעוד היא לא עושה צעדים בכיוון הזה כבר.
כל עוד תחזר ותשקיע ותהיה רומנטיקן חסר תקנה- סביר להניח שהיא תמשיך להיות הסרבנית וזאת שלא משקיעה. אני יודעת שזה קשה מאוד ליישם את ההצעה שלי, אבל תנסה בכל זאת- לנתק מגע לתקופה, אפילו קצרה, כדי לתת לך ולה זמן לחשוב על הכל, מהתחלה. אם מדובר במשבר שנמשך כבר שנה- אני לא רואה מנוס, אלא לקחת פסק זמן קצר מהקשר הזה, למרות שנראה שאתה מאוד מאוד רוצה בו.
יהיה קשה להמשיך לקיים קשר זוגי עם בחורה שלא משקיעה בו לדעתך, שמשהו בה כבה ונסג.. רק זמן לבד עם עצמה יוכל להגיד האם היא תרצה לשקם את הקשר.
בהנחה וכן, אולי כדאי לשקול ייעוץ זוגי, לאור כך שיש גם עניינים סביב נושא האמון- שלה כלפיך לאור התנהלויות מצידך שלא היו נכונות בזמנו (שקרים וכיוצ"ב). ברור שלא היתה לך כוונה רעה, אך לצערנו זוגיות עלולה להתפורר ממצבים כאלה, של משברי אמון, ואם חשוב לך לשקם את הקשר- אולי כדאי שתנסה לשקם אותו עם עזרה של מטפל זוגי- אבל זה רק לאחר שביררת האם היא עצמה מוכנה לתת לקשר עוד הזדמנות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההכי חשוב, אמון
רחלי19/04/2012אהלן מתן,
וואו , אתה נשמע ממש טעון.
אני לא יודעת מה היה השקר ששיקרת לה, אבל אני יודעת שמאוד קשה להחזיר את האמון אחרי שמשקרים לך... גם אם השקר קטן.
תאמין לי, גם לה מאוד קשה עם המצב, והיא מאווד אוהבת אותך.
לפי דעתי אתה צריך לעבוד על האמון של הקשר ופחות על מתנות ושירים. אין ספק בשזה מאוד כיף שמפנקים אותך. אבל זה לא קל לעבור הלאה אחרי שקר.
בנוסף לזאת אתה יכול לפנות לייעוץ זוגי, יועץ זוגי יוכל לתת לך את התשובה המקצועית ביותר כיצד עלייך לפעול. ע"י טיפול זוגי אפשר לפתור רבות מהבעעיות.
החשוב ביותר זה לעבוד על הקשר הזה ולא לוותר , לא לך ולא לה.
אהבה זה כולכך חשוב בחיים !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנתן
פוחדת21/04/2012אני לא מוסמכת או משהו, אבל רציתי לענות לך מה דעתי: אני חושבת שרצוי שתשים לב לפערים ביניכם: ילדה, 10 שנים, עסק כלכלי...עושה לי רושם שאתה ילד לעומתה ולכן זה לא מצליח..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתזמן את הטוב....
שירן26/04/2012שלום מתן,
אם זה יעודד אותך אז חבר טוב של המשפחה עם סיפור דומה לשלך...כשהוא היה בן 27 והיא בת 37+ 2 ילדים התחילו מערכת יחסים שעדיין משגשגת והיום הם נשואים עם תוספת של 2 ילדים משלהם.
ועכשיו לעניינך, אתה נשמע חסר שבע רצון מהקשר ובלי קשר לפער הגילאים.
תחשוב טוב על עצמך ועל הרצונות שלך, תפסיק לרצות אחרים וכבודך הוא אמור להיות זהה לכבודה.
עם כל הכבוד גבר הוא אמור להיות ראש המשפחה ,להוביל ולתת את התמיכה והחוזק. ברגע שגבר מסורס על ידי בת זוגו זו עלולה להיות תחילתה של ירידה משמעותית בקשר.
תרים את עצמך, תבנה את הביטחון העצמי שלך מחדש ותבחן טוב למה אתה שואף בחיים, לאיזו זוגיות ואיפה אתה ממוקם בזוגיות הזו שאתה שואף אליה.
ודרך אגב, יכול מאוד להיות שברגע שהביטחון שלך יעלה היא תזהה זאת ותעשה שינוי אדיר לטובה.
אני מאחלת לך המון בהצלחה....ואל תתפשר בחיים כי מגיע לך הטוב ביותר!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר חשק מינילירון18/04/2012
שלום,
אני צריכה קצת עזרה..
אני מתחתנת בעוד כחודש וחצי ומזה הרבה מאוד חודשים פשוט לא בא לי לקיים יחסי מין. הלכתי לפסיכולוג,התייעצתי בפורומים, ואני די אובדת עצות.אני אחרי הרבה חקירה של העניין כבר לא חושבת שזה קשור לבן זוג שלי או למשיכה שלי אליו..פשוט לא בא לי ואין לי צורך לשכב איתו.אני מאוד מתוסכלת כמובן כי יש לי עוד הרבה שנים לחיות איתו ואני לא רוצה שהוא יהיה מתוסכל מזה ומצד שני פעם מאוד אהבתי לקיים יחסי מין,ובהתלה גם עם בן הזוג שלי..איך מחזירים את החשק מעבר לעניין שפשוט צריכים לקיים יחסים גם כשלא בא?אלא באמת את הרצון הפיזי הזה?
אודה לתשובתכם...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דעיכה בחשק המיני - כמה הסברים
דורית כהן19/04/2012לירון היקרה, את מעלה שאלה לגיטימית שהמון זוגות נתקלים בה לאחר שהזוגיות עוברת את תקופת הריגוש הראשוני.
בתחילת הקשר, הריגוש המיני המוגבר נוצר בין היתר בגלל פעילות אינטנסיבית של המוח - הרבה מחשבות ופנטזיות ומשאלות ורומנטיקה שממש מפוצצת את המוח ומקרינה לכל הכיוונים - כולל עלייה חדה בריגוש המיני ובתשוקה. כלומר - אם אין דחייה גופנית בסיסית בין בני הזוג - כל הפעילות הפנימית המוחית הזאת בשלבים הראשונים - יוצרת המון תשוקה ועוררות מינית.
אבל כאשר עובר זמן, יש רגיעה בפעילות המוחית, וחלה התרגלות, והריגוש יורד. הפנטזיות,שמאוד יכולות לעזור בבניית העוררות המינית - אף הן דועכות, כבר אין צורך לדמיין איך זה יהיה איתו כי כבר למדת וחווית במציאות את הדברים.
ואז נדרש משהו אחר על מנת ליצור תשוקה מינית.
יש זוגות ברי מזל שיש ביניהם משיכה חייתית טבעית, ללא צורך בפעילות המוחית הנוספת. זה עניין פיזי כזה, של ריח, של מגע, של מראה חיצוני של מחוות ושפת גוף.
אבל רוב הזוגות זקוקים למשהו נוסף, כי רמת המשיכה ביניהם היא בינונית. היא מספיקה להתחלה כפי שתיארתי, אבל לא מספיקה להמשך.
ובמקרה הזה - צריך לתגבר את הנתונים הטבעיים בעזרת טכניקות ומיומנויות, והרבה למידה הדדית:
למשל להבין ולתקשר את הצרכים הרגשיים והפיזיים סביב סקס, שיכולים להיות שונים אצל כל אחד. לשם כך נדרשת כמובן המון פתיחות וחוסר ביקורתיות.
למשל הרבה זוגות לא מעניקים זה לזו את הצרכים הבסיסיים בסקס. הרבה פעמים האישה זקוקה להרבה רומנטיקה, מילים יפות, חיזור, מחמאות, חיבוקים, ליטופים, משחק מקדים ומזמוזים בסגנון גיל ההתבגרות, כי הדברים האלו גורמים לה להיכנס לעוררות מינית, וזה לוקח זמן. הרבה פעמים הגבר רוצה להתחיל מייד עם חדירה, ולא מתאים לו להשקיע (בכל מה שכתבתי). ואז מתחילה התנסות שלילית עבור שניהם. היא לא מצליחה להיכנס לעוררות מספקת, והוא מרגיש שהיא לא בעניין וזה מוריד לו עוד יותר והוא עוד פחות משקיע בכיוון שחשוב לה.
מה שתיארתי הוא דוגמה לתקשורת לקוייה בסקס, מצב מאוד נפוץ, שבו כל אחד מבני הזוג מרגיש שהוא לא מקבל וגם לא יקבל בעתיד את מה שהכי מדליק אותו והוא זקוק לו על מנת להרגיש רצון בסקס או תשוקה. זה ממש מכבה את התשוקה.
מכיוון שכתבת על עצמך שפעם אהבת סקס, ההשערה שלי היא שמה שקורה ביניכם בא מן הכיוון הזה.
על כן - אל תרימי ידיים. יש מה לעשות. ניתן לבנות ביניכם תקשורת מינית פתוחה, ללא ביקורת, וליצור הקשבה וקבלה לצרכים של כל אחד מכם. זה דורש למידה. רצוי לעשות זאת בייעוץ זוגי/מיני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמניסיון אישי
מוניקה25/04/2012תנסי להפסיק לקחת גלולות ל 3-4 חודשים והשתמשי באמצעי מניעה אחר, לאחר התיעצות עם רופא, כמובן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאישה והורמונים
שירן26/04/2012היי,
במידה ואת נוטלת גלולות למניעת הריון- יש סיכוי שזו הסיבה. גלולות ידועות כמדכאות חשק מיני.
מעבר לזה, אישה היא מזוודה של הורמונים, ישנן כאלה שמספרות שאין להן חשק מיני לתקופה ארוכה מאוד מהלידה...
אני חושבת שחשק מיני אצל האישה תלוי בגיל וגם בגורמים אחרים.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעלי התחיל לעשן ואני לא מוכנה לכךשרון17/04/2012
שלום,
אני נשואה 4 שנים עם ילדה בת 3.
בחודשים האחרונים בעלי התחיל לעשן מדי פעם (עם חברים, בעבודה וכויו"ב) הוא אמנם לא קונה קופסאות ומעשן פרק עם בכמה ימים במפגשים חברתיים, אבל זה מרתיח אותי ברמות שקשב לי להסביר. ניסיתי לדבר איתו ולומר שזה מפריע לי אבל זה לא עזר וכל פעם כשהוא חוזר עם ריח של סיגריות זה נגמר בריב עצבני, באמירה שלי שאני לא מוכנה לסבול את זה ושאני לא אחיה עם אדם שמעשן, ומנגד באמירות שלו שאני אתן לו לחיות את חייו כרצונו ואפסיק לנסות לשנות אותו כל הזמן. הוא אומר שזה כיף לו לעשן מדי פעם ושאני אפסיק לעשות עניין. על אף שיש היגיון מסויים בדבריו, אני לא מצליחה לקבל זאת וזה משגע אותי ברמות אובססיביות.
מה לעשות? האם להרפות ולהשלים עם זה (אציין כי הוא לעולם לא מעשן בבית) או להמשיך לנסות לגרום לו להפסיק עם המנהג המטופש הזה בדרכים אחרות?
אודה לעזרתכם.
שרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איפוק וסבלנות, לנסות להרפות
עדי בדיחי18/04/2012הי שרון,
אני מבינה את ההתנגדות הנחרצת שלך לעישון.. בעיקר כשיש ילדה בבית. העינין הוא כזה- ככל שתגבילי אותו יותר ותתרגזי- סביר להניח שהוא מצידו ינסה לשמור הדוק וחזק יותר על החופש שלו. החופש שלו, כנראה, מתבטא בפעם ב.. הזאת שהוא רוצה לפרוק ולהשתחרר מ"לחצי היום יום" וכיוצ"ב.
אם מדובר בפעם ב, בבילויים עם חברים ומדובר "רק" בסיגריות אולי אפשר לנסות להניח לזה, לפחות לכמה חודשים טובים, כדי שהוא יחווה ממך ששיחררת. אם עד כה הוא לא עישן בכלל ופתאום התחיל- יש סיכוי טוב שכך זה גם יעלם. כי יש הרגלים שבאים לתקופה, ונעלמים. את מצידך צריכה לעשות עבודה מירבית עם עצמך- לנסות להבין שעצם ההרפיה מהנושא היא יכולה דווקא לזרז את ההחלמה שלו מההתמכרות הקטנה הזאת. יתכן והסיגריה מהווה לו את מקום המפלט הזה, את הרגשת החירות הקטנה שלו- נסי לתת לו את זה. יש גברים שיעלמו מהבית לשעות, יש גברים שיברחו למחשב, ויש גברים שיעשנו סיגריה (נכון לשני המינים). ולו רק כדי לחוות קצת בריחה וחופש.
מה שכן, כדי שלא תחושי לא נוח להתקרב אליו (ואת זה צריך להגיד לו), כשהוא חוזר מבילוי הוא צריך להוכיח שהוא רוצה בקירבתך, ואם עישן, מן הראוי שיתקלח ויתרענן, ולא יישאר בקירבתך עם הריח הלא נעים הזה- כי כאן כבר מדובר על עיניינים שיכולים גם לגרוע מהאינטימיות ומהקירבה שלכם. "על טעם וריח אין להתווכח".
אני מאמינה שאם תוכיחי שאת מספיק אצילה כדי להבליג על הפעמים האחדות שהוא מעשן, סיכוי טוב שהוא יקרא אותך ויראה שזה לא אישיו, וייתכן וירד מזה, או לפחות יחווה כמה את מתחשבת בהנאותיו וברצונו החופשי- ויוכל להתחשב גם בך ולאט לאט להרפות מזה ביוזמתו. אך חשוב שתעבדי על איפוק וסבלנות, זאת הדרך היחידה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדי תודה על תגובתך
שרון18/04/2012מבחינת מקלחת אחרי שהוא מגיע הביתה עם ריח של סיגריות, הוא תמיד מתחשב ונכנס להתקלח. אני אנסה להרפות, למרות שהוא כן עישן בעבר (בסביבות גיל הצבא וה20 המוקדמות הוא כן עישן אבל לא מעשן כבר קרוב ל6 שנים, אם כי תמיד היה לוקח סיגריה בפעם ב... אלא שעכשיו זה כבר לא פעם ב.. זה כל כמה ימים).
אני פשוט מפחדת שזה יהפוך למשהו קבוע ואז אני לא מסוגלת לחיות עם זה.
בכל מקרה אני אנסה לשחרר עד כמה שאפשר, נראה שמה שאני עושה אכן לא מועיל ואף להפך.
שוב תודה.
שרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההדדיות
עדי בדיחי18/04/2012הי שוב שרון,
כל הכבוד על היכולת שלך לנסות לשנות גישה.
אני מאמינה שהמוכנות שלך והגמישות שלך בעינין תפעל לטובתך בסופו של דבר- הדדיות היא גם בדברים האלו.. אני מאמינה שבן זוגך מאוד יעריך אותך. העובדה שמתחשב בך מספרת אף היא על הערכתו אלייך, וזה דבר שיש תמיד לזכור אותו ברגעים הקשים האלה.
לא נשמע שהוא "מכור קשה", יותר נראה לי שזה מקום מפלט עבורו- וזה אמנם לא שיא הבריאות, אבל זה "בסדר". נפרגן לו..
אשמח להתעדכן איך מתקדם..
הרבה הצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדי תודה
שרון18/04/2012קיבלתי קצת פרופורציות
אמשיך לעדכן.
שרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לעדיב17/04/2012
עדי הי,
אני חייבת לספר לך אני יודעת שאני טיפשה גדולה איך אני מאפשרת כל פעם מחדש לתת לאדם הזה לפגוע בי.
עד שעשיתי מעשה עברתי מחלקה והתחזקתי חזרתי שוב בדרכי השגוייה.
הוא כרגיל חודש וחצי עשה לי פרצופים והפעיל לחץ על הרגש שלי וכמובן שבסוף זה עבד עליי אני כמו טיפשה התחלתי לבוא אליו ולשבת ודיברנו ושוב התקרבנו ןשוב כמו תמיד הוא חזר על המעשים שלו כניראה אני תמיד חושבת שבסוף הוא יוכיח לי אהבה ושזה היה אמיתי ואני מאמינה לו הוא טוען שהוא אוהב אותי ושפגעתי בו שעברתי למקום אחר וכל קשר שאני ארצה לשמור איתו הוא יסכים .
ואני לא מסוגלת לקיים איתו שום קשר אפילו המינורי ביותר בלי שתהיה בנינו מחוייבות מלאה ואני יודעת שהיא לא יכולה להיות כי אני לא אעזוב למענו אני לא מסוגלת והוא כמובן לא יעשה זאת אבל הלב שלי לא נותן להשתחרר.
ואז ניפרדנו לפני החג במילות אהבה ושנשמור על קשר .
הוא לא היה בקשר למעט פעם אחת ואני חשבתי לעצמי הוא לא משקיע ואין בו איכפתיות ואין בו מחוייבות וגם אני הייתי עסוקה בחיים שלי ונהנתי.
ואמרתי לעצמי שאני לא אומר לו דבר שהו א יבוא ואני יך לחיים שלי וזהו.
ולא הייתי מסוגלת הערתי לו על כך שהוא משחק אותה כאילו לא היה בנינו כלום ואין המשכיות ואין אפילו דיבור שעדיף אולי שלא רק התעלמות כאילו מה הוא חשב לו שאני אהייה איתו בקשר בלי מחוייבות או שאולי הוא חשב שהשד לא כזה נורא ועדיף שלא יהיה קשר- אני מכירה אותו הוא נילחם.
ואני כל כך פגועה והוא תמיד מתעלם לא מתיחס לא מעניין אותו שאני כועסת רק משחק אותה שזה מה שאני רציתי ? איך הוא מסוגל כל פעם מחדש לעשות זאת? ואני נהיית כזו מציקנית זורקת לו מילים עוקצניות והוא מתעלם – איך בנאדם יכול להיות כל כך שקרן.
ובאמת אני רוצה לא להתקרב אליו יותר כי כמה אפשר לקבל אמת כזו בפרצוץ.
אבל אני בעייתית אני סולחת מהר.
עיזרי לי
לא הצלחתי לבד.
בבית שלי סה"כ בסדר.
זהו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייחסות להודעה זו בשרשור הקיים
עדי בדיחי17/04/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעלי גורם למתחים ביני לההורים שלולינור17/04/2012
שלום
אני ובעלי נשואים כבר 3 שנים ומההתחלה שמתי לב שבעלי גורם למתחים מיותרים ביני לבין ההורים שלו
לדוגמא: אבא שלו קיבל בעיות בכיבה מהאוכל של האמא ואני לא רציתי לאכול מאותו האוכל, אז בעלי בא ואמר לאמא שלו שאני לא רוצה לגעת באוכל הזה כי אני מפחדת
במקום שהוא יודע שגם הוא פחד ורצה לדעת ממה האבא קיבל את הבעיות הוא העדיף להפיל את זה עלי ושאני אצא הלא בסדר שפוחדת.
עוד דוגמא: יש לנו תינוק בן כמה חודשים וההורים שלו רצו שנבוא אליהם יום שישי אחד בערב שהיה מאוד קר וגשום, אז הוא אמר להם שאני מפחדת להוציא את התינוק בערב במזג אוויר הנוראי שהיה במקום שיגיד שהוא עייף ולא בא לו ללכת הוא שוב עשה אותי מפלצת בעיניהם.
וככה זה על המון נושאים, קל לו להתחבא מאוחרי גם עם ההורים שלו וגם עם ההורים שלי, פשוט עם ההורים שלי זה יותר קל לי כי הם מכירים אותי ואותו והכל נלקח בפרופורציות ואצל ההורים שלו יוצא מצב שהם תוקפים אותי הרבה וזה גורם לסכסוכים
דיברתי איתו על זה והוא מכחיש שזה מה שהוא עושה, אמרתי לו שזה מפריע לי ההתהגות הזאת שזה גורם לסכסוך ובכל זאת בכל פעם הוא מוציא אותי הרעה בעיניהם
מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנהלי אַת אֲת המצב - קחי שליטה
עדי בדיחי17/04/2012ערב טוב ליאור,
אני מבינה שאת מרגישה שלבעלך אין מספיק "עמוד שידרה" כדי לבוא ולהגיד להוריו דברים שמפריעים לו ושם אותם באחריותך. זאת אכן תחושה לא נעימה בכלל. ייתכן והוא מאוד חושש מתגובתם או חושב שאם הוא יסביר את הדברים דרכך- הם יותר יבינו.. מה שגורר תגובה דווקא אחרת ולא קלה מולך.
שמירת היחסים עם החם והחמה היא מאוד חשובה ומשמעותית להמשך הקשר ואת צודקת שזה דבר שיש לתקן אותו או לפחות לשפר את מה שכרגע קורה.
האם יש סיכוי- שאם את דווקא תתקשרי ותציגי את דעתך מולם- יהיה קל יותר? למשל בנוגע לתינוק- ברגע שהאמא מסבירה אולי קל יותר לקבל את זה. מה גם, שה"עיקוף" הזה דרך בעלך מתבטל באותו רגע. אם את עומדת מולם כך גם הקשר יכול לאט לאט להתקרב, כי אין תחושה שאת "מסתתרת" מאחורי בעלך- שזה הרי מה שקורה כשהוא מדבר בשמך, לא? למרות שההפך הוא הנכון.. מבחינתך.
במקביל, כדי לקדם את הקשר ביניכם, כדאי לבוא יותר, להתקשר יותר, להתעניין- אפילו אם זה יראה לך מלאכותי בהתחלה, זה חשוב לקשר שלך ושל בעלך, ושלך ושל המשפחה שלו.
יש להפריד בין הזוגיות שלך ושל בעלך, לבין ה"זוגיות" מול החם והחמה. כרגע בעלך לא יכול לשרת אותך נאמנה מולם, לפחות לא כמו שאת רוצה. נסי לבוא הפוך על הפוך- סלחי לו, ותרי לו, הרפי את המשימה הקשה הזאת ממנו (הוא קרוע גם הוא בין שני עולמות) ועמדי מולם את- כפי שאת- עם כל האיכויות שבך, שאולי הם לא פגשו עדיין... נסי להראות להם את הצדדים הטובים שלך בזכות עצמך, ולא שהוא ייצג אותך- כי כרגע זה לא משרת אותך.
עם הזמן, את אולי תראי שגם הקשר איתו יהיה טוב יותר בעינין הזה- וכבר לא יהיה צורך שלו להסביר "אותו" דרכך. לא תמיד אפשר לצפות מבן הזוג לשרת את כל הצרכים.. לפעמים זה גדול מדי לתקופה הנוכחית, ואולי אם דווקא את תעשי את הצעד ותנהלי את המצב- את תופתעי לגלות שגם רושם שנוצר- אפשר לתקן. ויהיה טוב לכל הצדדים.. גם לתינוק הקטן שלך. וגם זה חשוב לא פחות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבעיה היא
לינור19/04/2012שההורים שלו מאוד בעייתיים, הם פוסלים כל דבר שאומרים להם שהוא מנוגד לדעות שלהם
הרבה פעמים אמרתי להם את דעתי והם פוסלים אותה, אומרים שאני מדברת שטויות, ועל כל דבר הם מתווכחים וזה מאוד מאוד מתיש לדבר איתם ולעמוד מולם
פשוט אין עם מי לדבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדיפלומטיות
עדי בדיחי20/04/2012הי שוב ליאור,
אני מבינה את הקושי, זה בעיקר מתסכל כשאת יודעת שאין מה לעשות- והם חלק ממשפחתך ויש להתמודד איתם כך או כך. ולכן, בגלל שאין אפשרות להוקוס פוקוס, אלא רק ל"מזער נזקים", אני מציעה שתתנהגי בחוכמה- תהיי דיפלומטית איתם- את לא חייבת להביע את דעתך כשאת יודעת שזה יגרור תגובה לא ראויה מצידם. את יכולה להקשיב, להנהן, ולא תמיד להיגרר לויכוח- נסי לזהות מראש מוקדים שעליהם תוכלי לדלג..
כשפרטנר מולנו רואה שאין שותף לויכוח- סביר שיסוג בסופו של דבר. כי כל עוד את נגררת למקום הזה- קל מאוד להיסחף. אז העבודה קשה, אבל אפשרית עם הזמן. בהתחלה יהיה קשה ונורא תתרגזי ותאלצי לעבוד קשה כדי לא לענות, אבל בהמשך המקום הזה של ההבלגה ישרת אותך בעוד מצבים. בכל מקרה את כותבת ש"אין עם מי לדבר". לכן פשוט אין מה להיגרר למקומות האלה.
הדבר השני החשוב שאני רוצה להעביר לך הוא שההפרדה חייבת להישמר- ההפרדה בין הביחד שלך ושל בעלך- שהוא חשוב לך גם כבעל וגם כאבא, וה"ביחד" עם ההורים שלו. מאוד חשוב לא לגרור אותו לשם- הוא לא באמת אשם בתגובות שלהם, אבל הוא כן יכול לעזור בכך שלא יעשה את המצב גרוע יותר; לא לעודד או "לחמם" מריבות פוטנציאליות, את זקוקה לתקופה של שקט גם מבחינתו ומבחינת ההתנהלות שלו. בקשי ממנו שלא ידבר בשמך, ואם מייצג אותך או דעה שלך- שיעשה זאת בחוכמה ובצורה נאמנה. את יכולה להראות לו את המענה שלי אם את מרגישה שקשה לך להעביר לו את המסר. הזוגיות שלכם צריכה להיות בראש סדר העדיפויות. את ההתנהלות בתוכה אפשר לשנות- אבל את ההתנהגות של הוריו, לצערנו אי אפשר לשנות, אפשר רק להתמודד- ואם כבר מתמודדים- כדאי להיות דיפלומטיים, יש לך את הכלים לזה.
אשמח לדעתך, שבת שלום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשה ליאתי16/04/2012
שלום
אני בת שלושים וגרה ביחד עם בן זוגי כבר ארבעה חודשים וקשה לי!(אנחנו נשואים). כאשר הוא נעלב הוא מפסיק לדבר איתי ואומר על כול מני שטויות " אני לא אהיה פה." אמירה זאת משאירה אותי חסרת אונים ומעליבה. יש לי תחושה שהוא מנסה לחנך אותי אבל לדעתי לא מתנהגים כך כאשר באמת אוהבים. לפני שעברנו לגור ביחד יצאנו שש שנים ונפגשנו פעם או פעמיים בשבוע. הוא החבר הראשון שלי ואני מאוד אוהבת אותו למרות שבזמן אחרון אני כבר מוותרת וגם לא מדברת איתו. כבר לא בא לי שיחבק אותי. יש לו גישה גסה קצת, הוא יכול להגיד לי דפוקה בגלל שאמרתי משהו וזה קורה בצורה בלתי צפויה. לפעמים אני קופצת מזה שפתאום הוא מתעצבן ואני בכלל לא התכוונתי למה שהוא הבין. אני חושבת שאם אני אוהבת אותו והוא אומר לי על כול מני שטויות "אני לא אהיה פה" אולי אני צריכה לקחת את הדברים וללכת.
האווירה בבית מאוד כבדה כי פעמים רבות הוא כועס ולא מדבר איתי - מעניש אותי, מחנך אותי וזה מאוד מפריע לי. תמיד, אחרי הריב אני מתחילה לדבר ואומרת לו בוא נדבר, אולי אמרתי את זה אבל לא התכוונתי לXYZ וגם אחרי שמשלימים הוא אומר לי "אם תמשיכי ככה אני לוקח את הדברים והולך". הגישה הזאת פשוט מוציאה לי את הלב. דברים הכי פשוטים ויומיומיים יכולים לעצבן אותו - הטון שלי או צירופי מילים.
אולי האהבה שלי לא מספיקה לקשר הזה וגם מאוד קשה לחשוב על פרידה.
מצד שני המצב לא בריא ואני לא רוצה להיות במצוקה כזאת פעם או פעמיים בחודש.
אודה להתייחסותכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשה לי - תגובה
מוניקה הרשקוביץ16/04/2012אתי יקרה,
צר לי שכך את חווה זוגיות ונישואין.
למיטב הבנתי לבן-זוגך יש צורך מאוד חזק (אולי אף בלתי-נשלט) בשליטה. הדברים צריכים להתנהל בדיוק באופן שמתאים לו, באופן שהוא חש, באופן שהוא רואה לנכון. אם משהו נאמר שלא בהתאם לכך הוא חש צורך ל"סדר" את זה ולתקן את ה"טעות" בהקדם ולכן הוא מנסה לחנך אותך ומעניש אותך, כפי שכתבת, מתעלם ממך במכוון ומאיים לעזוב. הוא מאוד נאמן לתחושותיו ולרצונותיו ונראה שהוא נאמן להם ולהם בלבד וזאת מבלי להתחשב בך, בתחושותייך וברצונותייך. זאת גם הסיבה שכאשר את אומרת משהו הוא מתייחס לאופן שבו הוא הבין את הדברים ולא למה שהתכוונת באמת לומר.
בנוסף לכך נראה כי יש לו נטייה לאלימות. לכנות אותך "דפוקה" זו אלימות מילולית, שלא לדבר על כך שאין מקום למילים שכאלה באופן כללי ובוודאי שלא בקשר זוגי.
התקשורת ביניכם לקויה. הוא מקשיב לעצמו בלבד ולך כבר אין כוחות נפשיים לנסות ולהסביר את עמדתך. התנהלותו מרחיקה ביניכם פיסית ונפשית כאחד ולכן את מתכנסת בשתיקתך ומתקשה לקבל באהבה את חיבוקיו ומגעו.
המצב, כפי שהוא היום, לא בריא ולא יחזיק מעמד לאורך זמן היות וסביר להניח שאת לא תוכלי להמשיך כך לאורך זמן ואת גם לא צריכה. כמו לכל אחד מגיע לך לחוות זוגיות טובה ותומכת המושתתת על אהבה, תמיכה, פרגון ותקשורת אמיתית (בניגוד לתקשורת הקיימת בביתכם היום) כמו גם, על הדדיות ושותפות. זוגיות אשר תאפשר לך לצמוח ולהתפתח לצד התפתחות הזוגיות שלכם.
היות ונראה כי היית רוצה לנסות לתת לזוגיות שלכם הזדמנות נוספת וכי את אוהבת אותו אולי יש מקום לשקול אימון/ייעוץ/טיפול לזוגיות על-מנת להתחיל ולתקשר נכון ו"בגובה העיניים". תקשורת זורמת ופתוחה תאפשר אווירה שונה בביתכם, אווירה נינוחה ונעימה יותר.
יחד עם זאת עלייך להביא בחשבון כי הצורך שלו בשליטה לא ייעלם כמו גם נטייתו לאלימות. חשבי היטב האם הוא האיש עימו תרצי לחלוק את חייך, האם הוא האיש הנכון לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורים מסכסכיםסבתא14/04/2012
שלום ענבל .
אני מקווה שאת הכתובת כי אינני יודעת למי לפנות והסיפור הוא כזה :
אני בדילמה האם להתערב ולבקש מחתני להגיע לשיחה ולהניח את כל הטענות על השולחן.
בתי נשואה לגבר מקסים, הורי החתן אפשרו להם לגור בדירה שלהם שהיא נמצאת בקרבתם וכך הם יחסכו ובין היתר יוכלו לעזור להם עם הילד בהוצאת הילד מהגן , אני גרה כחצי שעה נסיעה מהם , עובדת וחסרת אמצעים ועוזרת להם כמה שאני יכולה, לצערי אני גרושה והגרוש שלי גר בדרום הארץ ומגיע לאזור כל שבועיים .
הורי חתני נפגעים מכל מילה ומכל התנהגות שלי ומחממים את בנם נגדי כך שהם גורמים למריבות ביניהם ובתי באה אלי בכל מיני טענות על התנהגותי שאני צריכה להתרפס לפני הורי חתני ולהתחנף להם כי הם מבוגרים ממני והם נותנים להם מקום לגור ללא תשלום וכך הם חוסכים .
אתן דוגמא בלבד למקרה של סכסוך : האב של חתני עבר ניתוח וביקרתי אותו בבית החולים ואף התענינתי יותר מאוחר בבריאותו
מספר חודשים מאוחר יותר הייתי מאושפזת בבית חולים והם לא באו לבקר אותי או הרימו טלפון לשאול לשלומי פשוט התעלמו , נעלבתי אבל שתקתי ולא אמרתי דבר לבתי שלא יריבו .
בחג האחרוןלא הרגשתי טוב ולא התקשרתי להורי החתן לאחל חג שמח , הם כמובן לא התקשרו אלי ומאז הם פגועים ועשו סיפור מזה וגרמו למריבה בין הזוג שאני לא בסדר .
בקיצור אני מתלבטת האם לשוחח עם חתני על הנושא ולעשות סוף להעלבויות של הוריו על מנת שהוריו יפסיקו לסכסך ביניהם ובין בתי אלי , בתי לא מסוגלת להתמודד מול בעלה היא פשוט חלשה .
מה דעתך עלי לעשות כי ככה לא ניתן להמשיך , לא יתכן שבזה שהם בעלי יכולת יש להם עליונות עלי ועלי לצחצח להם את הנעלים .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הורים מסכסכים - תגובה
מוניקה הרשקוביץ16/04/2012סבתא יקרה,
בתחילת דברייך את פונה למשהי העונה לשם ענבל.
לנו אין ענבל באתר. שמי מוניקה ואנסה לסייע כמיטב יכולתי.
בראייה שלי יכולת כלכלית אינה מקנה זכויות יתר ובוודאי שלא את ה"זכות" להתנהל בהתנשאות כלפי האחר, יהיה מי שיהיה, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על משפחה.
יחס של כבוד לזולת חייב להתקיים כבסיס ליחסי האנוש בכלל ולמערכת בין-אישית בפרט ולא משנה מה מהותה. בניגוד לכבוד ההדדי אשר חייב להתקיים, הדדיות בקשר (מי מתקשר למי יותר, מי מסייע לאחר יותר, מי משקיע בקשר יותר וכד') לא חייבת להתקיים, אף על פי שהדדיות משפרת את איכות הקשר ויוצרת מצב אידיאלי שבו שני הצדדים מאוד מאוד רוצים לשמור על מערכת היחסים, פשוט כי נעים להם וכי בשעת צרה, כמו גם בשעת אושר ושמחה, יש עם מי לחלוק ואת מי לשתף.
התנהלותך כלפי מחותנייך, כפי שעולה מהדוגמא אותה הבאת, הינה התנהלות אנושית מכובדת וראויה וזאת בניגוד להתנהלותם כלפייך ו/או כלפי בנם ובתך בכל הנוגע אלייך. להתקשר ולאחל חג שמח, אומנם, אינם חייבים אך זה בהחלט היה יכול להיות נחמד מצידם והיה יכול ליצור אווירה נינוחה ונעימה יותר לכולכם. אולם, לבקרך בבית-החולים ובוודאי להתקשר ולדרוש בשלומך, נראה לי בסיסי ושוב, על אחת כמה וכמה לאור הקרבה המשפחתית.
התנהלותם גורמת לאווירה עכורה, למריבות מיותרות ולריחוק. במקום לדבר ולתקשר הם מעדיפים להעביר מסרים פוגעניים, מעליבים ומסכסכים באמצעות בנם ובתך. מעבר לעובדה שהתנהלותם אינה מכובדת ואינה ומכבדת, לא אותם, לא אותך ולא את בנם, היא גורמת לקרעים במשפחה ובין בנם לאשתו, בתך. קרעים אשר עלולים לגדול למימדים שיהיה קשה מאוד לאחות לאחר מכן.
אני מאמינה שהם רוצים באושרו של בנם ואילו ידעו למה התנהגותם גורמת לבנם מול אשתו הם היו "מוציאים" אותם מה"לופ" הזה.
אני מסכימה איתך שהמצב הזה הינו בגדר בלתי-נסבל ואינו יכול להמשיך. אולם על-מנת להגן על בתך ובעלה, על-מנת ליישר את ההדורים לעומק, יהיה עלייך לנהל את השיחה שאת רוצה לנהל עם מחותנייך ולא עם בנם. למרות אי-הנוחות הכרוכה בכך, הרימי להם טלפון והזמיני אותם להיפגש. נהלי עמם שיחה רגועה, נינוחה ומכובדת.
הכיני את עצמך לפגישה עמם. אם יש צורך, הכיני רשימה מסודרת של הדברים שחשוב לך לומר ומה ברצונך להשיג בשיחה הזו. קחי את "פיקוד" על השיחה כך שהיא תתנהל באופן שאת רוצה על-מנת שתוכלי לממש את מטרותייך.
אשמח אם תבחרי לעדכן אותנו כאן בפורום ו...שיהיה בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

