שבוע 13

כל המידע על מה שקורה לך ולעובר בזמן שבוע 13 להריון - בדיקות הריון, תזונת הריון וטיפים לאמא שבדרך. שבועות הריון: שבוע 13

מה עובר עלייך: שבוע 13

שבוע 13 להריון הוא בערך השלב בו יחלו להופיע אצלך סימנים משמעותיים יותר של הריון, כמו בטן שהולכת ותופחת ושינויים בצבע העור בקו אמצע הבטן ובאזור הפטמו, שסביר ויהפוך כהה יותר ויותר.

שבוע 13 להריון הוא רק סוף השליש הראשון מתוך 40 שבועות הריון, כך שבגדול את עדיין בתחילת ההריון. במידה ועשית את כל הבדיקות השגרתיות ואין עדות לבעיות או מחלות תורשתיות, בזמן שבוע 13 להריון בדרך כלל את כבר מעבר לסיכוי של הפלה.

בחילות ההריון הולכת ופוחתות, אך עם זאת, את מתחילה לחוש יותר עייפות ורצון לנוח. שנתך בוודאי טובה. אם את אנמית יתכן שתחושי סחרחורות. כעת מומלץ לכל אישה שתיקח כדורי ברזל, מאחר שמתחיל האפקט של מיהול הדם. כלומר, כמות הפלזמה (נוזלים) בדם שלך עולה, וכתוצאה מכך נפח הדם בגופך עולה.

בשבוע זה לרוב לא צריכות להיות בעיות בריאות מיוחדות. כעת כבר יש עליה קלה במשקל, כשודאי עלית שניים-שלושה ק"ג מאז תחילת ההריון. רצוי שתתייחסי לתקופת הריון לא כאל מחלה, אלא כאל תהליך טבעי וכיפי, דהיינו להמשיך ולשמור על תזונה טובה, היגיינה, והרגשה כללית טובה.

מה עובר על העובר: שבוע 13

בשבוע 13 ל הריון, זה העובר שלך סיים את ההתפתחות הראשונית שלו. מערכות הגוף שלו כמעט מושלמות: הפנים, עמוד שדרה, אברי הבטן ועוד. הלב, אגב, כבר גמר את ההתפתחות שלו בשבוע החמישי ובתקופה זו חלה אצל עוברך התגרמות (התפתחות העצמות בגוף).

אמנם העובר עדיין לא רואה ולא שומע, אך כאמור, מערכות גופו כמעט מושלמות. מה שעדיין ימשיך להתפתח בתקופה הקרובה זה בעיקר המוח והריאות וכמובן גופו ימשיך להעלות מסה. עוברך נראה בשבוע 13 להריון כמו בן אדם קטן, רק עם חוסר פרופורציה בין הראש הגדול לגוף הקטן.

עוברך כבר תזזיתי, הוא מסתובב מצד לצד ומתהפך, אבל את קרוב לוודאי עדיין לא מרגישה את תנועותיו, אלא אם יש לך דימיון עשיר. אגב, העובר ישן 90% מהזמן והדבר טבעי לחלוטין.


מעקב הריון, בדיקות הריון: שבוע 13

מכיוון שמתחיל האפקט של מיהול הדם, מומלץ שתקחי תוספי ברזל. בנוסף, במידה וטרם עברת בדיקת שקיפות עורקפית לגילוי מומים מולדים בעובר, מומלץ לעבור אותה כעת משום שעוד מעט יהיה מאוחר מדי לבצע אותה.

המשיכי להקפיד על כושר גופני מותאם לנשים בהריון ושמרי על תזונה נכונה, בריאה ומאוזנת, החשובה לבריאות שלך ולבריאות וההתפתחות של העובר שלך.

לשבוע 14


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר