שבוע 18

כל המידע על מה שקורה לך ולעובר בזמן שבוע 18 להריון - בדיקות הריון, תזונת הריון וטיפים לאמא שבדרך. שבועות הריון: שבוע 18

מה עובר עלייך: שבוע 18

שבוע 18 להריון משמעו שהעובר שלך אוטוטו עבר את חצי מחייו ברחם! מכיוון שהוא כבר גדול, הוא רוצה שיכירו בקיומו ולכן בשבוע זה את מתחילה לחוש בתנועות העובר או שתחלי לחוש בהן בשבועות הקרובים. מהן התחושות הללו? נשים בהריון מדווחות שזה כמו פרפרים, בועות, עוויתות, או אפילו כמו ג'לי רוטט בבטן.

בשבוע 18 להריון הרחם שלך ממשיך לגדול ובשלב זה כבר עלית שניים-שלושה ק"ג. עליה זו מורכבת בעיקר מעליה ברקמת שומן ומעליה במסת שריר הרחם. אגב, עיקר העליה במשקל הוא דווקא במחצית השנייה של ההריון.

ההפרשות שלך מכל הגוף מתגברות תודות ללחץ דם הגבוה. אז אם את מזיעה יותר, יש לך נזלת, גודש באף או הפרשות מוגברות מאיבר המין, זו לא סיבה לדאגה. תופעות אלו יחלפו לאחר הלידה. השתדלי לשנות תנוחות באיטיות ובעדינות, במיוחד כשאת קמה משכיבה לעמידה, כדי לא לחוש חולשה, תחושת עילפון וסחרחורות.

אם את חשה סחרחורות, שבי והורידי את ראשך, או שכבי והרימי את רגלייך על כרית. סחרחורות אלו קורות בדרך כלל בגלל רמת סוכר נמוכה בדם ולכן חטיף מתוק, פרי, יוגורט, או מיץ יכולים לעזור.


מה עובר על העובר: שבוע 18

כעת, שבוע 18 להריון, משקלו של העובר שלך כעת הוא כ-140 גרם ואורכו כ-17 ס"מ, מה שאומר שהעובר כעת כבר עבר את משקל השלייה. בעזרת השלייה וחבל הטבור גופו מתפקד כמו שיתפקד אחרי הלידה (השלייה הינה המקור העיקרי המספק לעובר את החומרים הנחוצים לגדילתו). לתינוק שלך יש כבר מחזור דם המוזרם על ידי הלב הקטן שלו, שבשלב זה כבר שואב כמויות עצומות של דם ביום.

השומן מתחיל להיווצר בגופו בערך בשבוע זה וימשיך להיווצר לאורך השבועות הבאים. אוזניו של עוברך כבר עכשיו פועלות ולכן רעשים חזקים מבחוץ עלולים להבהיל אותו.


מעקב הריון, בדיקות הריון: שבוע 18

במידה וטרם עברת בדיקת חלבון עוברי - שבוע 18 הוא זמן מצוין לעשות זאת. זוהי בדיקת סינון שנועדה לאתר הריונות בעלי סיכון למומים בעמוד השדרה של העובר וכן לאמוד את הסיכון לעובר הסובל מתסמונת דאון.

בשלב הזה של ההריון יתכן שאת סובלת מעייפות כתוצאה מאנמיה ברמות שונות, על כן חשוב להקפיד על תזונה עשירה בברזל ועל נטילת תוספי ברזל. בתחילת ההריון העייפות היתה כתוצאה מהשינויים ההורמונליים, כעת הגוף כבר הסתגל לשינויים שחלו ואין שינויים דרסטיים.

במידה ואת סובלת מלחצים בבטן התחתונה, מה שעלול לקרות בשלב זה של ההריון, הפיתרון הטוב ביותר הוא לנוח, לשכב הרבה ולהימנע מפעילות גופנית מאומצת העלולה ליצור או להחמיר את הכאבים. עם זאת, חשוב לזכור כי פעילות גופנית מתונה כן מומלצת ושומרת על תחושה כללית טובה, כל עוד היא מתאימה לנשים בהריון.

תכיפות במתן שתן הינה בעיה נוספת בה את עלולה להיתקל בזמן שבוע 18 להריון. מוזר עד כמה שזה נשמע, עליך להקפיד דווקא על שתייה מרובה משום שזה מדלל את השתן, מפחית את התופעה של צריבה במתן שתן ומונעת צירים מוקדמים. אם את סובלת מצריבות, לעתים קרובות ניתן למצוא את הסיבה בבדיקת שתן ולטפל בה.


לשבוע 19


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר