שבוע 29

כל המידע על מה שקורה לך ולעובר בזמן שבוע 29 להריון - בדיקות הריון, תזונת הריון וטיפים לאמא שבדרך. שבועות הריון: שבוע 29

מה עובר עלייך: שבוע 29

את נמצאת בתקופה שקטה ונעימה יחסית, אף על פי שאת ככל הנראה סובלת מכאבי גב וקשיי נשימה שכנראה מדירים שינה מעינייך. בשבועות הקרובים, אין צורך לבצע מעקב מיוחד או בדיקות מיוחדות, אולם יש לשים לב לתופעות חריגות כמו ירידת מים, צירים מוקדמים או דימום. אם את חשה בתופעות כאלו, גשי מיד לרופא.

בתקופה זו שיווי המשקל והיציבה שלך מקבלים משנה חשיבות בזמן שבטנך ממשיכה לגדול ומרכז הכובד שלך ממשיך להשתנות. כמו כן, יתכן כי את מרגישה לחץ באיברים הפנימיים באזור הבטן. חוסר הנוחות בעת הריון מתקדם מתבטא בעיקר בכאבי גב, כאבי רגליים, בצקות ברגליים וקשיי נשימה. לידיעתך, הדרכים הטובות ביותר להתמודד עם חוסר הנוחות הן: עמידה נוחה ויציבה, תזונה בריאה, כושר גופני ומנוחה (אם יתמזל מזלך ותצליחי). בשבוע 29 את כנראה חשה עייפות רוב הזמן, נסי לנוח במידת האפשר. אם את כבר נחה שימי את הרגליים למעלה כדי להקל על הבצקות ברגליים.


מה עובר על העובר: שבוע 29

משקל עוברך כעת כ-1.4 ק"ג ואורכו כ-39 ס"מ. הראש של התינוק שלך כעת בפרופורציה לשאר הגוף והוא ממשיך לצבור שומן מתחת לעור. הוא מאוד ערני לגבי מה שקורה מחוץ לרחם. אנו אולי נוטים לחשוב שהרחם הוא מקום חשוך תמיד, אבל הוא יכול להיות מואר, תלוי בסביבה בה את נמצאת. מומחים טוענים כי בשבוע 29 התינוק גם כבר רגיש לטעם וריח.

בשבוע 29 המתקדם יתכן שאת כבר יכולה להבחין במחזורי השינה והערות של עוברך. יתכן גם שהפשוש/ית שלך מתעקשים על כך שהם רוצים לישון מתי שאת ערה, ולהתעורר דווקא כשאת ישנה.


מעקב הריון, בדיקות הריון: שבוע 29

בשבוע 29 אין בדיקות מיוחדות שיש לערוך. מדובר בתחילת הטרימסטר השלישי ויש צורך רק בהמשך המעקב אחר ההריון שלך בכל ארבע שבועות בערך. במעקב זה נערכות בעיקר בדיקות דם, המוגלובין, ברזל וזיהום בשתן.

בגלל שינוי מרכז הכובד שלך, השתדלי כל הזמן לעמוד בנוחות וביציבות, וכך יפחתו הלחץ והמתח על גופך. אחד הדברים שאת יכולה לעשות כדי להגביר את האנרגיה שלך וכדי לחזק את הסיבולת שלך לקראת הלידה הוא כושר. כן, כן, כושר זו לא מילה גסה. עם זאת, חשוב שלא תגזימי באימונים, במיוחד אם לא התאמנת במהלך ההריון עד לשבוע זה. נסי לבצע הליכות או לשחות מרחקים קצרים. זה תמיד משפר את ההרגשה של נשים בהריון, מפחית את המתח בגוף ובנפש, ומפחית את התלונות בקשר להריון.


לשבוע 30


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר